Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
scan voor op je telefoon voor doosjes minifigures.
https://falconbricks.com/figure-finder/
Ja, maar is zeker handig om te weten. Wel merkte ik op mijn iPhone dat ik via de website moeilijk kan scherpstellen om de code te scannen. Dit probleem heb ik niet met de Brick Search app.leosand schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:59:
weet niet of deze al langs is gekomen
scan voor op je telefoon voor doosjes minifigures.
https://falconbricks.com/figure-finder/
Van het weekend uitgetest bij de Intertoys, maar er zat geen Geitenherder meer tussen...
ha ja die zocht ik ook al, was ook weg, en klopt scherp stellen is beetje trail en error ik merkte wel op als je doos schuin houd en scherp stelt op zegmaar de boven kant dan draait het sneller gaat.L23 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:18:
[...]
Ja, maar is zeker handig om te weten. Wel merkte ik op mijn iPhone dat ik via de website moeilijk kan scherpstellen om de code te scannen. Dit probleem heb ik niet met de Brick Search app.
Van het weekend uitgetest bij de Intertoys, maar er zat geen Geitenherder meer tussen...
die brick search kende ik nog niet
De Mountain Fortress ziet er wel tof uit voor tegenover het Lion's Knight castle te zetten.
Dit najaar ook een Forest Stronghold, gok dat het castle thema vooral op dat vlak gedaan word, en niet via Lego zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door Case_C op 23-01-2024 12:13 ]
Die is ook in aantocht voor mij, en ook gekocht om dezelfde reden (als compagnon voor de bonsai)Thomas schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:58:
Laatst de rustgevende tuin gekocht. Het is zo langzamerhand een verslaving aan het worden.
Erg leuke build wel!
Leuk met de bonsai. We moeten onze Billy even gaan herinrichten voor toekomstige sets… (de rest staat ook al vol namelijk)
Een heel mooi detail is het bruggetje:
Ik kijk uit naar de bouwervaring, die van de bonsai was allezinds heel leuk.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vind dit ook wel een leuk Youtube kanaal om te volgen:gamerboy schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:56:
Weer een heerlijke nieuwe video: [YouTube: Filling up the giant Gap in my LEGO City!]
Zijn Engelstalige updates lopen wel een aantal afleveringen achter op zijn Duitstalige, dus je zou eventueel al vooruit kunnen kijken.
Ik moest me inhouden om ook gelijk het 4+ setje voor mijn zoontje te kopen en heb het bij alleen het grotere ruimteschip weten te houden. Amazon.de had een mooie korting met extra "coupon" code erbij.Yonix schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:42:
Dat interstellaire ruimteschip is zo gaaf, die kon ik écht niet laten liggen.![]()
[Afbeelding]
Meteen ook een setje voor jr. gehaald en nog een extraatje (fossiel) voor zijn aanstaande verjaardag - Dreamzzz Haaienschip ligt al te wachten.
Oeh heel nice, thanks voor de tipOttooo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:57:
[...]
Ik vind dit ook wel een leuk Youtube kanaal om te volgen:
[YouTube: Another LEGO® XXL Update! Continue with the 2 meter wide Station!]
Zijn Engelstalige updates lopen wel een aantal afleveringen achter op zijn Duitstalige, dus je zou eventueel al vooruit kunnen kijken.
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bk0ltRuMKkbdwxoOwFJUAIVl.jpg?f=user_large)
Hebben jullie deze wel eens gerepareerd of zijn deze gewoon afgeschreven?
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik zit nog een beetje te twijfelen over dat fortress. Lion knight castle lijkt wel een stuk groter en completer voor een vergelijkbare prijs.Case_C schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:11:
Binnenkort gaat de nieuwe series live van Bricklink met preorders. Hier nog mensen die uitkijken naar wat een build daarvan? https://www.bricklink.com...rogram/series-1/main.page
De Mountain Fortress ziet er wel tof uit voor tegenover het Lion's Knight castle te zetten.
Dit najaar ook een Forest Stronghold, gok dat het castle thema vooral op dat vlak gedaan word, en niet via Lego zelf.
Nog niet gerepareerd. Ik heb een langere snoer en die van de 9V trein die qua materiaal goed blijven. Het andere snoertje dat ik heb valt uit elkaar. Maar voor een Tweaker toch niet afgeschreven? Er kunnen prima andere snoeren aan gesoldeerd worden. En daar zijn ook wel ervaringen van te vinden op het internet.pjot1 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:37:
Ik heb een aantal vergane 9v snoertjes, ter verduidelijking,
[Afbeelding]
En anders 9V snoertjes kopen op Bricklink?
Edit:
https://www.eurobricks.co...lego-train-9v-connectors/
Solderen is niet nodig.
[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 23-01-2024 19:44 ]
Oef, die Parisian Street ziet er wel heel erg gaaf uit! Absoluut temptingCase_C schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:11:
Binnenkort gaat de nieuwe series live van Bricklink met preorders. Hier nog mensen die uitkijken naar wat een build daarvan? https://www.bricklink.com...rogram/series-1/main.page
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Begrijp wat je bedoeld, aantal minifigs en indeling is wat raar. Maar qua stijl vind ik 'm wel behoorlijk geslaagd. Dan in het najaar die Forest Castle, dat zijn al 3 behoorlijke kastelen bij elkaar.jordy89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:46:
[...]
Ik zit nog een beetje te twijfelen over dat fortress. Lion knight castle lijkt wel een stuk groter en completer voor een vergelijkbare prijs.
Ik sluit 't nog niet uit dat hij met de bouwvak gebouwd gaat worden
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Brickset kan wel de complete lijsten geven bij de sets, maar ik kan zo niet vinden hoe ik dan sets makkelijk kan identificeren
bij Duplo heb je sneller het probleem dat onderdelen niet uniek zijn, hier in huis hebben we een stapel sets uit de 80s en 90s, en de meeste onderdelen zijn 2*2 en 2*4 blokken in de meest simpele kleuren.Paultje3181 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:26:
Is er een goede manier om te achterhalen welke Duplo sets we hebben? Ik heb er nu 5 kunnen identificeren, maar dan blijft er nog steeds een groot aantal stenen over. Bouwinstructies zijn bij Duplo niet te vinden, dus af en toe lastig te zien of het compleet is.
Brickset kan wel de complete lijsten geven bij de sets, maar ik kan zo niet vinden hoe ik dan sets makkelijk kan identificeren
zodra je speciale stenen/auto's/poppetjes hebt, kom je nog wel ergens via Bricklink. Verder zou ik je ook niet echt kunnen helpen.
kun je eens een foto delen van de berg Duplo? Misschien springt er wat uit voor de kenners hier
Pokkewerk, dat wel
Je kan met de Google-app met Google Lens zoeken (foto's maken). Voor Lego werkt dat in ieder geval goed met onderdelen die redelijk uniek zijn, of een zeldzame kleur hebben. Je kan dan via Bricklink of Rebrickable zoeken in welke set zo'n onderdeel voorkomt. Met generieke onderdelen is dat wel lastig ja, maar misschien zijn er generieke onderdelen in bepaalde kleuren die niet veel voorkomen? Bij Lego in ieder geval wel.Paultje3181 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:26:
Is er een goede manier om te achterhalen welke Duplo sets we hebben? Ik heb er nu 5 kunnen identificeren, maar dan blijft er nog steeds een groot aantal stenen over. Bouwinstructies zijn bij Duplo niet te vinden, dus af en toe lastig te zien of het compleet is.
[ Voor 9% gewijzigd door Xtuv op 24-01-2024 15:59 ]
Laatst ook een grote bak met Duplo uitgezocht en je moet het dan echt wel hebben van de 'speciale' blokken met bepaalde bedrukking of uitgaves van dieren of poppetjes. Uiteindelijk hield ik wat generieke blokken over die waarschijnlijk uit een 'algemene' doos zijn gekomen.Paultje3181 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:26:
Wel een stuk of 10 sets kunnen identificeren.
Ik vind hem eerlijk gezegd niet echt mooi en verhoudingsgewijs erg duur. Ik vind het piraten eiland uit de volgende ronde toffer, en ook het Forest caslte uit de ronde daarna.jordy89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:46:
[...]
Ik zit nog een beetje te twijfelen over dat fortress. Lion knight castle lijkt wel een stuk groter en completer voor een vergelijkbare prijs.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Prachtige creaties!
[ Voor 15% gewijzigd door Timx2 op 24-01-2024 18:37 ]
https://www.bricktastic.n...-zomer-2024-ultimate-car/
Het voelt nog als gisteren dat de Ferrari op de markt kwam. Ik word (of ben
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 24-01-2024 19:45 ]
De jaren vliegen om.meesje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
Verdorie zeg, wat gaat de tijd snel. Straks al weer twee jaar voorbij. Komende zomer komt er al weer een nieuwe Technic super car.
Het voelt nog als gisteren dat de Ferrari op de markt kwam. Ik word (of ben) oud.
M3P 24'
Alle 3 zouden best gaaf kunnen wezen. Wel bijzonder dat ze weer een Porsche doen. Aan de andere kant, dan wordt de GT3RS wellicht wat meer betaalbaar. Of hopelijk is de nieuwe zo goed, dat de GT3RS wordt overtroffen.meesje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
Verdorie zeg, wat gaat de tijd snel. Straks al weer twee jaar voorbij. Komende zomer komt er al weer een nieuwe Technic super car.
Het voelt nog als gisteren dat de Ferrari op de markt kwam. Ik word (of ben) oud.
Man, 4 van die kleine technic auto's, dat moet een goedlopende serie zijn. Ben benieuwd naar de Rover en de 1:8 super car. Het gaat dus blijkbaar geen Lambo, Porsche of Koenigsegg Jesko worden aangezien die al in de kleine serie uitkomen. Blijft over Lotus of McLaren?meesje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als ze *wishfull thinking* nu eens een Donkervoort D8 GTO deden. Dat zou gaaf zijn.meesje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:43:
PhD i.o.
Dank voor het delen! Er zitten inderdaad prachtige creaties tussen. En een fortuin aan stenenTimx2 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:04:
Deze wil ik toch wel even delen: https://jaysbrickblog.com...s-from-brickvention-2024/
Prachtige creaties!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Er komen al 2 McLarens uit. Weliswaar zijn dat F1 auto's maar ik vermoed dat ze er dan geen 3e naast gaan zetten, hoe gaaf het ook zou zijn.zonoskar schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:33:
[...]
Het gaat dus blijkbaar geen Lambo, Porsche of Koenigsegg Jesko worden aangezien die al in de kleine serie uitkomen. Blijft over Lotus of McLaren?
Rimac? De licentie van Bugatti hadden ze al dus ik neem aan dat die meegegaan is naar Rimac.
Of een Pagani, zou ik ook erg kunnen waarderen!
[ Voor 4% gewijzigd door water_escape op 25-01-2024 09:07 ]
Water-Escape
Die zijn ook prima zelf te maken, heb zelf jaren terug een grijs/zwarte versie gedaan op basis van 75038, voor darth vader, mijn aanpak was de bricklink inventory van je origineel naar een wishlist kopieren, dan kleur aanpassingen doen, afstrepen wat je al hebt en de rest bestellenvhal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:37:
🥳 en de 75135 Interceptor is ook binnen, nu maar eens kijken naar die blauwe versie....
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door vectormatic op 25-01-2024 11:42 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Creator 3-in-1 heeft echt leuke setjes.PdeBie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:40:
Kon het niet laten om de Lego Creator 3in1 analoge camera te kopen en voor dochterlief een doosje classic waarmee ze monstertjes (of wat zelf maar ook bedenkt) erbij te halen. Kreeg daardoor de 3in1 Draak er gratis bij
[Afbeelding]
Die camera staat ook nog op mijn lijstje. Samen met de Ideas set. Maar ik heb nu 3 draken in de bestelling staan. De Geluksdraak (nabesteld, dus duurt nog een maand) en de Rode draak. En dat was genoeg om de Jaar van de Draak draak ook te krijgenPdeBie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:40:
Kon het niet laten om de Lego Creator 3in1 analoge camera te kopen en voor dochterlief een doosje classic waarmee ze monstertjes (of wat zelf maar ook bedenkt) erbij te halen. Kreeg daardoor de 3in1 Draak er gratis bij
[Afbeelding]
Geweldig! Direct gekocht. € 17 bij amazon.PdeBie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:01:
En hij zit nu ook al in elkaar![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kijk echt te snel over die kleinere sets heen. Moet ik niet doen!
<sarcasm>
worden er ook 3/6 van deze meegeleverd, voor als iemand het klepje ongeoorloofd opent?
[ Voor 62% gewijzigd door ymnia op 25-01-2024 15:20 . Reden: quote was bijzonder groot ]
Ik heb het draad hiervan een paar jaar geleden vervangen (oude draad los solderen en nieuwe draad weer vastsolderen). Het open maken was het moeilijkst, en ik heb een paar blokjes daar wel wat mee beschadigd. Ze zitten nu een beetje wankel, maken nog wel electrisch verbinding maar fraai is het niet.pjot1 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:37:
Ik heb een aantal vergane 9v snoertjes, ter verduidelijking,
[Afbeelding]
Nice!Reinier schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:57:
Ik ben mijn huis aan het ver-LEGO'en, beginnend bij mijn keuken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beetje aan het klungelen met Studio 2.0:
[Afbeelding]
En zoveel details... het rechter bovenkastje zelfs het deurtje zit iets scheef. Net IKEA.
Ja, dat is ook nog wel een overweging die ik al eerder in gedachten had. Het enige is dat het "Flag 5 x 6 Hexagonal" onderdeel niet echt te krijgen is in leuke kleurtjes of toch wel schaars zijn. Aan de andere kant, misschien nog wel eens leuk om mee te experimenteren. Overigens zijn de onderlinge verschillen nog wel grappig om te zien, het zit allemaal net ff wat anders in elkaar.vectormatic schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:17:
[...]
Die zijn ook prima zelf te maken, heb zelf jaren terug een grijs/zwarte versie gedaan op basis van 75038, voor darth vader, mijn aanpak was de bricklink inventory van je origineel naar een wishlist kopieren, dan kleur aanpassingen doen, afstrepen wat je al hebt en de rest bestellen
[Afbeelding]
Welke standaard lichtsnoertjes heb je het over? En zitten daar eindes aan? Of wil je ze inkorten?Brammos85 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:29:
Wellicht een stomme vraag, maar als die standaard lichtsnoertjes te lang zijn, kan ik die dan gewoon aan het einde een stuk afknippen?
Klopt, die hex vlag had ik graag in zwart gehad, maar was er toen iig nog niet.vhal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:18:
[...]
Ja, dat is ook nog wel een overweging die ik al eerder in gedachten had. Het enige is dat het "Flag 5 x 6 Hexagonal" onderdeel niet echt te krijgen is in leuke kleurtjes of toch wel schaars zijn. Aan de andere kant, misschien nog wel eens leuk om mee te experimenteren. Overigens zijn de onderlinge verschillen nog wel grappig om te zien, het zit allemaal net ff wat anders in elkaar.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zeker het filmpje van @L23 heeft me goed geholpen! Ik had speakerdraad besteld en vandaag binnen gekregen maar dat was te dik.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Jolke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:48:
[...]
Nice!
En zoveel details... het rechter bovenkastje zelfs het deurtje zit iets scheef. Net IKEA.
De foto is van de oplevering eind 2017. Inmiddels is het een teringbende, doet het koffieapparaat het niet meer, zijn de kitnaden gescheurd en zijn diverse fronten gezakt. Gelukkig is niet álles op deze schaal na te maken
En weer 2 Bricklink-orders de deur uit
Erg leuk setje voor het geld! Heb hem ook maar besteld.PdeBie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:01:
En hij zit nu ook al in elkaar![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat hij het over de Lego versie heeft, daar zit dat deurtje een klein beetje scheefReinier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:24:
[...]
De foto is van de oplevering eind 2017. Inmiddels is het een teringbende, doet het koffieapparaat het niet meer, zijn de kitnaden gescheurd en zijn diverse fronten gezakt. Gelukkig is niet álles op deze schaal na te maken
En weer 2 Bricklink-orders de deur uit
Ja uiteraard. Mijn punt is dat de MoC nog lelijker zou moeten zijn als ik mijn keuken in zijn huidige staat zou namakeniketot schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:32:
[...]
Ik denk dat hij het over de Lego versie heeft, daar zit dat deurtje een klein beetje scheef
Aahh, duidelijkReinier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:47:
[...]
Ja uiteraard. Mijn punt is dat de MoC nog lelijker zou moeten zijn als ik mijn keuken in zijn huidige staat zou namaken
Hepta of Xanadu speakers met de relatief hoog geplaatste woofer? Of is het niet zo realistisch?Reinier schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:57:
Beetje aan het klungelen met Studio 2.0:
[Afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Canton Karat 790.2FeaR schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:49:
[...]
Hepta of Xanadu speakers met de relatief hoog geplaatste woofer? Of is het niet zo realistisch?
Pic in vorig huis:
Check, nice.Reinier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:10:
[...]
Canton Karat 790.2
Pic in vorig huis:
[Afbeelding]
Ik moest aan Hepta denken door de cover van de woofer, die steekt namelijk uit zoals hier:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Check.FeaR schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:44:
[...]
Check, nice.
Ik moest aan Hepta denken door de cover van de woofer, die steekt namelijk uit zoals hier:
[Afbeelding]
De rechter front in m'n MoC plaatje heeft geen woofer. Die uitstekende ronde tile is te lelijk. Ik teken er wel een woofer op met een Edding
Geruchten en deels de namen van de speed champions van aankomende zomer.
Tof dat we nóg een F1-set krijgen, en nu zelfs inclusief safetycar. Overigens ben ik ook nog steeds benieuwd naar de F1 McLaren set die voor maart gepland zou staan. Daar is alleen nog helemaal niks over gelekt, behalve basic informatie. Nu nog een RBR- en Ferrari-setPopcorna schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:56:
https://bouwsteentjes.inf...hampions-zomer-2024-sets/
Ik had in navolging van de porsche LM(d?)H 963 van vorig jaar stiekem gehoopt op een Ferrari 499p (zeker gezin de winst op LM), maar helaasPopcorna schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:56:
De Audi hoonitron komt er wel, maar de rest doet me tot nu toe niet heel veel, misschien het duo BMWs
gewoon een nieuwe kopen... En waarom? "omdat ik het anders niet kan namaken met lego!"Reinier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:28:
[...]
Check.
De rechter front in m'n MoC plaatje heeft geen woofer. Die uitstekende ronde tile is te lelijk. Ik teken er wel een woofer op met een Edding
Ah dat meen je niet, ik zei nog tegen mijn vrouw dat zijn Cantons Karats. Ik heb ze zelf ook gehad alleen in het wit. Zal volgende keer maar wel gewoon postenReinier schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:10:
[...]
Canton Karat 790.2
Pic in vorig huis:
[Afbeelding]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Tof setje. Ik moet er alleen niet aan denken: interstellair reizen in je eentje in zo'n krappe cockpitErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:56:
Echt een heel leuk setje voor 15 euro. Mijn zoontje vindt het prachtig om de knop in te drukken die de "motor" open zet. Er zitten ook geen stickers in en weinig kleurenkots. Ik hoop dat deze serie goed loopt en dat we meer Space sets krijgen.
[Afbeelding]
Gewoon met zn allen in dit topic al die setjes kopen, dan gaat er vast een belletje rinkelen (dat van de kassa) bij legoErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:56:
Ik hoop dat deze serie goed loopt en dat we meer Space sets krijgen.
Ik moet em zelf ook nog een keer ophalen, en dan natuurlijk uitgebreid modden, en een blacktron/classic space versie er van maken etc...
Daarvoor heeft het ding die turbo-knop, als je ineens onderweg hoge nood krijgt gas op de plank en in een flits op je bestemmingReinier schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:08:
[...]
Tof setje. Ik moet er alleen niet aan denken: interstellair reizen in je eentje in zo'n krappe cockpit
Enkele dagen geleden was de 60430 Interstellar Spaceship alvast uitverkocht op S@H, dus ik denk dat de boodschap is aangekomenvectormatic schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Gewoon met zn allen in dit topic al die setjes kopen, dan gaat er vast een belletje rinkelen (dat van de kassa) bij legoMisschien is het ook een idee voor de volgende maandelijkse MOC-challenge.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77873216SomerenV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 00:22:
[...]
Overigens ben ik ook nog steeds benieuwd naar de F1 McLaren set die voor maart gepland zou staan. Daar is alleen nog helemaal niks over gelekt
Woops, in Speed Champions...
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 26-01-2024 10:42 ]
Dat ziet er uit als een slope 75: https://www.bricklink.com/v2/search.page?q=slope%2075#T=AReinier schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:09:
Ja precies
Ik heb een stel schuine meubels uit deze serie, die zijn ook niet makkelijk in schaal +/- 1:40 te bouwen. Vervangen dus!
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
:strip_exif()/f/image/JXkRC0NR8cz3aj5KgLWyvgkl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jHaVINCvHl2aK8e3EQrPv8n9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wDXzF01NC72D5S1VgBsoOfEm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/127hxmGKr2TnLNXil5ebvQvp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 26-01-2024 11:15 ]
Die Mercedes dubbel pack zou wel cool zijn als er een gull-wing bij zou zitten. En misschien met zo'n vierkante Merc c280 erbij. Een AMG ONE hebben ze al gehad, dus ze moeten iets anders. Of zou het een EQE ofzo worden?Popcorna schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:56:
Ik hoop wel dat de Lamborghini V12 Vision GT in een fatsoenlijke kleur komt en niet in lime green.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 26-01-2024 11:14 ]
Deze nieuwe Space setjes spreken mij ook wel aan. Niet allemaal, maar wel voor een groot deel. Lijken me ook prima setjes om met de meiden te maken.ErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:56:
Echt een heel leuk setje voor 15 euro. Mijn zoontje vindt het prachtig om de knop in te drukken die de "motor" open zet. Er zitten ook geen stickers in en weinig kleurenkots. Ik hoop dat deze serie goed loopt en dat we meer Space sets krijgen.
[Afbeelding]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat was mijn eerste idee ook ja, maar het werd allemaal zo lompThe Eagle schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:52:
[...]
Dat ziet er uit als een slope 75: https://www.bricklink.com/v2/search.page?q=slope%2075#T=A
Mijn zoon kwam met deze optie, wat een color-vomit kast opleverde die vijfmaal te groot was. Leuk geprobeerd
[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 26-01-2024 22:51 ]
Volgende maandelijkse MOC-challenge zou tof zijn, dan doe ik ook een keer mee.vectormatic schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Gewoon met zn allen in dit topic al die setjes kopen, dan gaat er vast een belletje rinkelen (dat van de kassa) bij legoMisschien is het ook een idee voor de volgende maandelijkse MOC-challenge.
Ik moet em zelf ook nog een keer ophalen, en dan natuurlijk uitgebreid modden, en een blacktron/classic space versie er van maken etc...
Er wordt op het internet al uitgebreid gemod. Ik had die van mij ook al een meer Classic look gegeven. En zit er aan te denken om een tweede setje te halen voor een Ice Planet versie. Maar goed wellicht is er nog andere interessante versie die nog niet gedaan is.
Ik 'mag' van mezelf eigenlijk geen City kopen (moet al kritisch zijn op wat ik wel/niet aanschaf ivm beschikbare ruimte), maar dat wordt met dit soort setjes wel erg lastig vol te houden. Die hamburgertruck kan ik ook maar lastig laten staan.ErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:56:
[Afbeelding]
scintillating
YOLOTc99m schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:42:
[...]
Ik 'mag' van mezelf eigenlijk geen City kopen (moet al kritisch zijn op wat ik wel/niet aanschaf ivm beschikbare ruimte), maar dat wordt met dit soort setjes wel erg lastig vol te houden. Die hamburgertruck kan ik ook maar lastig laten staan.
Idem hier. Mijn City-tijd ligt ver achter me....dacht ik. En dan komen ze opeens hier mee.Tc99m schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:42:
[...]
Ik 'mag' van mezelf eigenlijk geen City kopen (moet al kritisch zijn op wat ik wel/niet aanschaf ivm beschikbare ruimte), maar dat wordt met dit soort setjes wel erg lastig vol te houden.
Lego heeft hier wel een goede richting gekozen. (classic) space blijft toch wel interessant, met name ook voor de generatie (ik voel me opeens erg oud) die de echte classic space kent.
Deze nieuwe lijn heeft ook een fijne prijs dus je kan dit er gewoon 'voor erbij' kopen.
Er zitten ook geen licenties aan vast en je krijgt gewoon veel waar/steentjes voor je geld.
Ok, ik ben om
Dit heet misschien City maar het is gewoon een Space thema.Tc99m schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:42:
[...]
Ik 'mag' van mezelf eigenlijk geen City kopen (moet al kritisch zijn op wat ik wel/niet aanschaf ivm beschikbare ruimte), maar dat wordt met dit soort setjes wel erg lastig vol te houden. Die hamburgertruck kan ik ook maar lastig laten staan.
Het is een sub thema. Ook bij Technic en Creator heb je nu Space.ErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:28:
[...]
Dit heet misschien City maar het is gewoon een Space thema.
Ja, dat weet ik, het gaat me ook niet zo zeer om de exacte naam van het thema maar dat ik probeer te voorkomen dat mijn huis nog voller staat met kleine LEGO-setjes dan nu al het geval is door me op een paar specifieke thema's te focussen.ErikT738 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:28:
[...]
Dit heet misschien City maar het is gewoon een Space thema.
scintillating
Kwam het volgende setje tegen en heb er een bod van 2 tientjes op uitgebracht. Krijg ik net te horen dat het bod is geaccepteerd. Nu maar kijken of het kompleet is, maar voor 2 tientjes met doos (welke er prima uitziet kan je er geen buil aan vallen).
:strip_exif()/f/image/gkucK1XF9EcluTpppFyyQ9L4.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Wel een beetje vergeeld zo te zien maar voor 2 tientjes een heel aardige deal!Rene schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:51:
Net ook weer een space setje op de kop getikt. Soms moet je gewoon stoppen met marktplaats afstruinen...
Kwam het volgende setje tegen en heb er een bod van 2 tientjes op uitgebracht. Krijg ik net te horen dat het bod is geaccepteerd. Nu maar kijken of het kompleet is, maar voor 2 tientjes met doos (welke er prima uitziet kan je er geen buil aan vallen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
scintillating
Vind die F1 sets niet zo geweldig (de Mercedes), had liever bekende andere auto's. Die Lambo valt ook tegen, weer soort type als die McLaren Solus. Had dan de SVJ genomen of iets in die richting.SomerenV schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 00:22:
[...]
Tof dat we nóg een F1-set krijgen, en nu zelfs inclusief safetycar. Overigens ben ik ook nog steeds benieuwd naar de F1 McLaren set die voor maart gepland zou staan. Daar is alleen nog helemaal niks over gelekt, behalve basic informatie. Nu nog een RBR- en Ferrari-set
Wel benieuwd naar de Mercedes set, deze heeft meer dan 800 stukjes, terwijl andere duopacks bijna 250 stukjes minder hebben.
Heel veel ligt uit elkaar, maar wel alle stukken van een set in een kist, niks verdeeld.
Paar fotos van wat dingen die ik snel gepakt heb, het is een beetje van de late 80's en denk ook late 90's.
Beetje stoffig maar weinig beschadigd of kapot wat ik snel kon zien . Morgen nog maar een paar kisten bekijken...
Moet wel zeggen, het unlockte wel memories van vreuger.
:strip_exif()/f/image/cMJORqMMLf5djf2Fp4JQkkYw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Onjh6afuEYiiTCHnIywGYdmI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FYIk187byreQHnWB4kYae4f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ruYBZ0oAl5jXZOJKVeLViVBl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZtRET3RVpXAtxUOJU1ayjjgl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8jfuT4iq4sZ7shWVkj4QKb5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kOvTUJYB0T0IVx7vHhWNsOiD.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier staan ze in mijn Billy kast. Heb ze zo neergezet dat er nog 5 bij kunnen op dezelfde plank. Als alle geruchten kloppen zou dit voldoende moeten zijn voor 2024 serie (single packs)
:strip_exif()/f/image/qq4kCSCshqLoOkq3uP1L9RUx.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Nice, the Interstellar Starfigher. De kabeltjes zijn waarschijnlijk niet helemaal goed meer, maar die kan je zelf repareren (zie link naar een video van gister of eergister in dit topic).Popcorna schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:02:
Heb mijn pa laatst gevraagd eens op zijn zolder te zoeken voor mijn oude legosets uit kindertijd. De beste man heeft ze gevonden. Het is zo onnoemelijk veel dat ik de komende tijd wel wat te doen heb...
Heel veel ligt uit elkaar, maar wel alle stukken van een set in een kist, niks verdeeld.
Paar fotos van wat dingen die ik snel gepakt heb, het is een beetje van de late 80's en denk ook late 90's.
Beetje stoffig maar weinig beschadigd of kapot wat ik snel kon zien . Morgen nog maar een paar kisten bekijken...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succes met bouwen
Heb gekeken, het is de Alien Avenger 6975FReaKaNDeLL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:02:
[...]
Nice, the Interstellar Starfigher. De kabeltjes zijn waarschijnlijk niet helemaal goed meer, maar die kan je zelf repareren (zie link naar een video van gister of eergister in dit topic).
Succes met bouwen
Dankzij jouw post herinner ik me idd ook weer sets, bedankt!Popcorna schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:02:
Heb mijn pa laatst gevraagd eens op zijn zolder te zoeken voor mijn oude legosets uit kindertijd. De beste man heeft ze gevonden. Het is zo onnoemelijk veel dat ik de komende tijd wel wat te doen heb...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke set is dat met die gebogen gele stang/slang? Komt me bekend voor.
8207 Dune Duster.zunrob schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:18:
[...]
Dankzij jouw post herinner ik me idd ook weer sets, bedankt!
Welke set is dat met die gebogen gele stang/slang? Komt me bekend voor.
https://rebrickable.com/s...h-racer/?inventory=1#info
Heb wel al de Saturn V en de Lunar lander.
Waarom is Lego zo duur maar oh zo leuk😪
Naar de laatste traditie moet je de whiskey, blik bier, milbona melk of fristi er zelf maar even bij denken
*, sorry met nazoeken was ik nog een versnapering vergeten
[ Voor 10% gewijzigd door Maximus op 27-01-2024 08:45 ]
PhD i.o.
Gewoon doen. Ik heb de space shuttle ook en het is een hele leuke (en ook mooie) set.Smok3yNL schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:49:
Ik zit zo hard te twijfelen om de NASA discovery te bestellen... maar 199 euro oefff....
Heb wel al de Saturn V en de Lunar lander.
Waarom is Lego zo duur maar oh zo leuk😪
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Zo heb ik de Daily Bugle-toren vorig jaar met korting kunnen scoren, dus ik ben gewoon benieuwd naar wat de prijs gaat doen.
Ja. Set is bij de intertoys nu in pre order met €20,- korting te krijgen. Ik gok dat deze set exclusief voor Lego en Intertoys blijft, aangezien nog geen enkele andere retailer zich heeft gemeld (met een normale prijs) met de set. Net als Galaxy Explorer en het 3-in-1 kasteel.Yonix schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:23:
Een vraag voor de Lego-kenners met een glazen bol: verwachten jullie dat de nieuwe Avengers-toren (76269) ergens dit jaar nog in prijs zal dalen? Ben al sinds release nieuwsgierig naar deze set, met name voor mijn zoontje, maar een iets zachtere prijs vind ik niet erg.
Zo heb ik de Daily Bugle-toren vorig jaar met korting kunnen scoren, dus ik ben gewoon benieuwd naar wat de prijs gaat doen.
Intertoys komt ergens dit jaar vast wel met 25% korting op deze set. Vrees wel dat je moet wachten tot ruim na de zomer.
[ Voor 4% gewijzigd door ThaRoof op 27-01-2024 09:41 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/aFqUN39QuJ8QqkqSSgImkeKl.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lwe0EsIHg7DrdXRixxmpEDqn.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2T9bTSQDy7Urhst798kG7su0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1bdDcSHhjxnd7yzkr1DvJtL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/X9U0SOSDQVxmXUoZOArKQ4sh.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GSsfXXrqOMOzGgG5mN9wo1ev.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zd2FayHuFRMpkuOrHYZFKoIH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/trR5xzC6UbdG2puUeTAEJUM6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wM65vMPLFphcZyr2jj9FKECD.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/XuemS6ONJD8kJs5Fu6fJoAJG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kuLZVUbvWP0E0xMY67TtUqAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bknaL19CVL66IrG25MHvp0zp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kHOzFITu7LGD9tQQYwgMArDh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dywF1SwQfwpQinevQ4nUnrMI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o36AvuettO8YbwJpz5o87urq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OCncwXFgJNQXVNJbpxgVvxYV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pDvphbie6q6SHjxoCxznSp2w.jpg?f=fotoalbum_large)