Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 300 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.009 views

Onderwerpen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqF9BHsspvsZde-KtkbjWm0v4EQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65BRbWrlhISMK1noQ4Eyyyai.jpg?f=fotoalbum_large

ik kan weer bouwen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Voor de bezitters van de Ford Mustang 10265, is er een gratis moc van Firas (jubileum kadootje).

https://rebrickable.com/m...0265-ford-raptor/#details

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:42
Thanks voor de tip. Ik geloof dat ik deze al eens gekocht heb, maar toch maar even gedownload.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
Dit is geen set (nog niet) maar ik vind dit wel cool.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ziet er wel gaaf uit maar dit zal nooit een set worden lijkt mij. Lego is niet gemaakt om 24/7 tandwielen aan het draaien te hebben.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Erg leuk bedacht maar iets minder reclame zou wel prettig zijn, dit is echt te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:29
Afas schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Erg leuk bedacht maar iets minder reclame zou wel prettig zijn, dit is echt te veel.
Opgelost ;)

Verder hele leuke video, zat met verbazing te kijken naar het automatisch opwinden van de klok :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afas schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:47:
[...]

Mis ik iets?, ik zie werkelijk nul reclame :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Xqlus1ve schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Mis ik iets?, ik zie werkelijk nul reclame :?
Veel, heel veel product placement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Hij heeft:
een generieke klok (daargelaten merk 'Quartz', lijkt op een zeer generieke kantoorklok)
een apparaat om aan te tonen dat de gear ratio's die hij inbouwt werken naar behoren (geen product placement lijkt me?)
een LEGO zonnepaneel (is iets van LEGO zelf en tel ik niet als product placement, tenzij je elk blokje wat is bijgebouwd als product placement ziet :+)
een kat maar dat lijkt me ook geen product placement ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
RubjeMazter schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Hij heeft:
een generieke klok (daargelaten merk 'Quartz', lijkt op een zeer generieke kantoorklok)
een apparaat om aan te tonen dat de gear ratio's die hij inbouwt werken naar behoren (geen product placement lijkt me?)
een LEGO zonnepaneel (is iets van LEGO zelf en tel ik niet als product placement, tenzij je elk blokje wat is bijgebouwd als product placement ziet :+)
een kat maar dat lijkt me ook geen product placement ;)
Het logische gebruik van lego gebruikte ik als reden voor de term inderdaad. Klein grapje. Moet kunnen met 31 graden :-)

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:58

SomerenV

It's something!

Vorige week bedacht ik me dat het me wel leuk leek mijn brandweerwagen uit deze post in het echt te maken. Alle steentjes bestellen zou nogal een dure aangelegenheid worden, dus eerst uitgevogeld wat ik zelf heb en dan wat ik mis los bestellen. Dat zou me dan alsnog een euro of 60 gaan kosten :'( Maar goed, ik heb dit weekend niks te doen, het is te warm om buiten aan de haal te gaan en vriendinlief is een weekend met de meiden op pad, dus heb ik besloten om het wagenpark wat uit te breiden. Ik presenteer bij deze de tankautospuit (TS), verbindingscommandovoertuig (VC-2) en het hulpverleningsvoertuig (HV) van Brandweer Asten, al vind je dit model TS in heel regio Brabant Zuid-Oost. De twee andere voertuigen worden in heel de regio ingezet. Alles is overigens nog work in progress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPGk6kQIhTITJV_mZ0OgKA7IWmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfNCyGS21zhC0dWRu6cdumd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcbLNeq-Gl37UjXv61HTbMxHzas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fwNNXpHgk9GjSIhjYzLi1Hi.jpg?f=fotoalbum_large

De VC-2 wordt gebruikt bij grote incidenten als mobiele/centrale commandopost. Een soort hart van de operatie van waaruit een hoop geregeld wordt. Een soort receptionist waar iedereen zich meldt en die een hoop (rand)zaken regelt tijdens een incident. Volgens mij leg ik het zo goed uit O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0cX7QFoOnVb87yl3Kg4nnJTuVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TftBOus9KfktsTJqMr32Wnu.jpg?f=fotoalbum_large

De HV wordt ingezet bij incidenten waarbij een TS niet voor ingericht is, of wanneer er extra hulpmiddelen nodig zijn. Denk aan ongevallen met zwaarder materieel, gebouwen met instortingsgevaar, beknellingen. Zo'n wagen heeft bijvoorbeeld behoorlijk wat hydraulisch gereedschap bij, stabilisatieblokken, hefmiddelen, zeil, een hoop handgereedschappen en nog een hoop andere zaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er0uTn-K5n210iAAXP66v5EPGj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4Oi9UE6V401zrLuoZ28oZPC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqWl0X5-31-K_t0c0P7i2NNDoxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxR2O3b0ZQfMRkaWytuTXakM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog een Mercedes Vito Tourer, maar die is nog niet klaar. Uiteindelijk wil ik ook nog de hoogwerker van de regio maken, en een speciale wagen voor (extra) waterwinning, maar geen idee of ik daar dit weekend al mee ga beginnen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:41:
Vorige week bedacht ik me dat het me wel leuk leek mijn brandweerwagen uit deze post in het echt te maken. Alle steentjes bestellen zou nogal een dure aangelegenheid worden, dus eerst uitgevogeld wat ik zelf heb en dan wat ik mis los bestellen. Dat zou me dan alsnog een euro of 60 gaan kosten :'( Maar goed, ik heb dit weekend niks te doen, het is te warm om buiten aan de haal te gaan en vriendinlief is een weekend met de meiden op pad, dus heb ik besloten om het wagenpark wat uit te breiden. Ik presenteer bij deze de tankautospuit (TS), verbindingscommandovoertuig (VC-2) en het hulpverleningsvoertuig (HV) van Brandweer Asten, al vind je dit model TS in heel regio Brabant Zuid-Oost. De twee andere voertuigen worden in heel de regio ingezet. Alles is overigens nog work in progress.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De VC-2 wordt gebruikt bij grote incidenten als mobiele/centrale commandopost. Een soort hart van de operatie van waaruit een hoop geregeld wordt. Een soort receptionist waar iedereen zich meldt en die een hoop (rand)zaken regelt tijdens een incident. Volgens mij leg ik het zo goed uit O-)

[Afbeelding]

De HV wordt ingezet bij incidenten waarbij een TS niet voor ingericht is, of wanneer er extra hulpmiddelen nodig zijn. Denk aan ongevallen met zwaarder materieel, gebouwen met instortingsgevaar, beknellingen. Zo'n wagen heeft bijvoorbeeld behoorlijk wat hydraulisch gereedschap bij, stabilisatieblokken, hefmiddelen, zeil, een hoop handgereedschappen en nog een hoop andere zaken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ook nog een Mercedes Vito Tourer, maar die is nog niet klaar. Uiteindelijk wil ik ook nog de hoogwerker van de regio maken, en een speciale wagen voor (extra) waterwinning, maar geen idee of ik daar dit weekend al mee ga beginnen.
Mooi gemaakt! Heb je foto's van de echte wagens waarop je ze hebt gebasseerd? Want zocht op hulpverleningsvoertuig en diegene die ik vind zien er toch heel anders uit als nu in je build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Heel fraai @SomerenV!

Eén klein mierenne#kdingetje: bij de VC-2 zit het Mercedes logo op z'n kop ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Chip. schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Mooi gemaakt! Heb je foto's van de echte wagens waarop je ze hebt gebasseerd? Want zocht op hulpverleningsvoertuig en diegene die ik vind zien er toch heel anders uit als nu in je build.
Hier foto's van de HV. Hier een lijstje met de voertuigen uit Asten.
Thanks!
Eén klein mierenne#kdingetje: bij de VC-2 zit het Mercedes logo op z'n kop ;)
Ai :F Meteen even fixen.

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 10-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Door de mooie display cases hier ben ik ook eens gaan kijken naar mijn LEGO. Deze staat hier gewoon in de woonkamer op kasten etc.
Nu viel me bij inspectie in het licht op dat er niet alleen een laagje stof op zit, maar ook een soort van vettigheid. Op onderstaande foto heb ik de middelste balk even met een vochtige microvezeldoek afgedaan, op de linker en rechter zie je de spikkels nog zitten. Met een droge doek krijg je het er niet heel makkelijk af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmUKPdSSdVaVXpeqjttV71z9sec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pt72luVUdHrSTJWrYshDJo5S.jpg?f=fotoalbum_large

Voordat jullie denken dat we in een frituur wonen; dat is niet het geval. ;) De LEGO staat ook minstens 5 meter of verder van het fornuis af. Dus het is geen gespetter van koken. Ook staan ze niet in een luchtstroom. Zou oprecht niet weten waar het dus door komt, neem aan dat dit dus gewoon normaal en onvermijdelijk is?

Viel me vooral op nu ik bezig ben met de Lamborghini, heb die tot einde boekje 1 in een doos kunnen plaatsen zodat er geen stof opkwam, maar daar past ie nu niet meer in.

Edit: het vreemde is dat het op bijvoorbeeld LEGO dozen die naast de sets staan het niet te zien is.
Edit 2: waarschijnlijk zit het ook op de LEGO dozen maar zie je het gewoon niet. Op de bovenrand van de tv zie je het bijvoorbeeld ook zitten. Die nemen we wel ongeveer elke 2 weken af met een droge doek. Maar het plakt er echt een beetje op. Met een klamvochtige doek is het zo weg. Idem bijvoorbeeld op een glazen plaat die op het tv-meubel ligt. Je hebt wel een lampje/fel licht nodig om het goed te zien. Zal dus gewoon in de lucht zitten denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 10-06-2023 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

gws24

Thinking is hard!

zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:15:
Zou oprecht niet weten waar het dus door komt, neem aan dat dit dus gewoon normaal en onvermijdelijk is?
Klopt, in mijn ervaring is het bijna onvermijdelijk, zeker als het niet in een afgesloten vitrine staat. Wel één 'maar', ondanks goede afzuiging heeft een open keuken altijd tot gevolg dat in de rest van de woonkamer toch wat meer vet terecht komt dan bij een gesloten keuken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
gws24 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Klopt, in mijn ervaring is het bijna onvermijdelijk, zeker als het niet in een afgesloten vitrine staat. Wel één 'maar', ondanks goede afzuiging heeft een open keuken altijd tot gevolg dat in de rest van de woonkamer toch wat meer vet terecht komt dan bij een gesloten keuken.
Jij herkent dus naast stof ook die mini vet vlekjes op je Lego?

Zonde wel, die Lamborghini wordt nog gebouwd en zit nu al onder. De woonkamer (met open keuken idd) is natuurlijk een prima plek om LEGO neer te zetten, dan zie je het tenminste. Even van uitgaand dat dit mini vet druppels zijn die door de lucht zweven zou je het dus op kunnen lossen door de LEGO in andere kamers te zetten, maar dan zie je het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:55
een van de gaafste projecten die ik heb gezien.

Sowieso een gave koekoeksklok constructie van lego, is iets wat ze van mij wel op de markt mogen brengen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En weer een 100tal pagina's verder met de opbouw. Zonder die roestplekken komt de Ecto zo anders over, heerlijk. Ik gok niet dat ik hem nog ooit in de orginele vorm terug ga opbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xKptfkc.jpg

En de regenboog-brei aan de achterkant is over enkele stappen ook niet meer te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2EN0baP.jpg

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn 2de 10497 opgebouwd. Zo heb ik alle 3 de versies naast elkaar kunnen zetten (om de laatste te bouwen moet je wel wat bricks bijkopen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwJmWQkCicdgU9tpb4oajvPPLt4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/atldPyaq0lY3ScBQFUuLekql.jpg?f=user_large

Nu afbreken en de Galaxy transporter bouwen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:15:
Door de mooie display cases hier ben ik ook eens gaan kijken naar mijn LEGO. Deze staat hier gewoon in de woonkamer op kasten etc.
Nu viel me bij inspectie in het licht op dat er niet alleen een laagje stof op zit, maar ook een soort van vettigheid. Op onderstaande foto heb ik de middelste balk even met een vochtige microvezeldoek afgedaan, op de linker en rechter zie je de spikkels nog zitten. Met een droge doek krijg je het er niet heel makkelijk af.

[Afbeelding]

Voordat jullie denken dat we in een frituur wonen; dat is niet het geval. ;) De LEGO staat ook minstens 5 meter of verder van het fornuis af. Dus het is geen gespetter van koken. Ook staan ze niet in een luchtstroom. Zou oprecht niet weten waar het dus door komt, neem aan dat dit dus gewoon normaal en onvermijdelijk is?

Viel me vooral op nu ik bezig ben met de Lamborghini, heb die tot einde boekje 1 in een doos kunnen plaatsen zodat er geen stof opkwam, maar daar past ie nu niet meer in.

Edit: het vreemde is dat het op bijvoorbeeld LEGO dozen die naast de sets staan het niet te zien is.
Edit 2: waarschijnlijk zit het ook op de LEGO dozen maar zie je het gewoon niet. Op de bovenrand van de tv zie je het bijvoorbeeld ook zitten. Die nemen we wel ongeveer elke 2 weken af met een droge doek. Maar het plakt er echt een beetje op. Met een klamvochtige doek is het zo weg. Idem bijvoorbeeld op een glazen plaat die op het tv-meubel ligt. Je hebt wel een lampje/fel licht nodig om het goed te zien. Zal dus gewoon in de lucht zitten denk ik.
Mijn keuken is vlak naast de woonkamer waar Lego staat. Ik heb geen geweldige afzuiging en heb ook op al de Lego dit soort plekken. Gaat nog een hele klus worden om dat weer schoon te maken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
cordonbleu schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Mijn keuken is vlak naast de woonkamer waar Lego staat. Ik heb geen geweldige afzuiging en heb ook op al de Lego dit soort plekken. Gaat nog een hele klus worden om dat weer schoon te maken vrees ik.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Om eerlijk te zijn ben ik er best wel een beetje van geschrokken.
Ben nu op zo een 60 procent bouw van de Sian en weet niet of ik verder moet bouwen. Denk erover om deze te demonteren en schoon te maken. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Met de hand of machine? Kan me voorstellen dat met de machine toch wat krassen geeft zoals hier al eerder genoemd.
Alle steentjes bij elkaar in een fijne wasmachine zak? Kort programme met koud water? Wel of geen wasmiddel? Hoe te drogen?

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 10-06-2023 20:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:06:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Om eerlijk te zijn ben ik er best wel een beetje van geschrokken.
Ben nu op zo een 60 procent bouw van de Sian en weet niet of ik verder moet bouwen. Denk erover om deze te demonteren en schoon te maken. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Met de hand of machine? Kan me voorstellen dat met de machine toch wat krassen geeft zoals hier al eerder genoemd.
Alle steentjes bij elkaar in een fijne wasmachine zak? Kort programme met koud water? Wel of geen wasmiddel? Hoe te drogen?
Wassen doen wij gewoon met de hand met afwasmiddel, gaat prima. Wel evt stukjes met stickers uit de selectie halen. Drogen gewoon op een theedoek of in een sla centrifuge als het sneller moet.

Overigens, zit er iemand de 24h v LeMans te kijken? Die Peugeot in racekleurstellingen vind ik zoveel mooier dan de grijze Lego variant. Als ze hem zo hadden uitgebracht was het veel waarschijnlijker dat ik hem gekocht had. Past dan ook beter bij de GT Ferrari die ook in race kleurstelling is.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com/wp-content/uploads/2023/04/643e6446ad6fd-1.jpg

tov

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt42db6dfd5457407b/42156_alt9.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
JBplap schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:15:

Overigens, zit er iemand de 24h v LeMans te kijken? Die Peugeot in racekleurstellingen vind ik zoveel mooier dan de grijze Lego variant. Als ze hem zo hadden uitgebracht was het veel waarschijnlijker dat ik hem gekocht had. Past dan ook beter bij de GT Ferrari die ook in race kleurstelling is.
Als ze dat hadden gedaan had je of mininmaal 50 extra stickers nodig gehad, of ze hadden allemaal prints moeten maken en dan was de set minimaal 2x zo duur geweest.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@JBplap De Peugeot 9X8 LMH WEC die ik heb in Assetto Corsa is ook 'gewoon' grijs, dus het is sowieso een bestaande livery. En een stuk haalbaarder dan die kleurrijke versie. Zoals @ReVision. aanhaalt zou je daarvoor héél veel stickers moeten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2CpylBf4WGDkNWDh6bvPYMedJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cF56Buc2p9d0qrq7OwYLqFol.png?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeCBoTcMUUvnoVqY92T5BvdwD_A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5ArEKT63EA80qGxfVh6qNWq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fi1l-NqVQH90dTBakoy6aR5drFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gVXNQcBfLZE6pXMIgImMRBQB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFcketshAedx-RKJvFcQsEP1Gos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LGE5aleabe5iJd3Y5pEauzYm.jpg?f=user_large

Vandaag deze afgebouwd. Staat prima bij in de kast. Hiermee is wel de kast vol, dus direct een extra kast besteld voor de dozen die ik nog heb staan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
[...]

Wassen doen wij gewoon met de hand met afwasmiddel, gaat prima. Wel evt stukjes met stickers uit de selectie halen. Drogen gewoon op een theedoek of in een sla centrifuge als het sneller moet.

[Afbeelding]

tov

[Afbeelding]
Top. Denk dat ik dat ook ga doen. Gooi je ze in een grote teil en wiebel je ze dan wat rond met de hand, of laat je ze een aantal minuten weken, of borstel je ze ergens mee af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Even inhakend op de 9x8, Peugeot en andere merken rijden nu een speciale livery vanwege het 100-jarig bestaan van de race in Le Mans. De LEGO-versie is gebaseerd op de standaard livery waarmee Peugeot deelneemt in het WEC. Waarschijnlijk was die livery er überhaupt nog niet toen de set ontwikkeld werd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22

Maximus

There is no substitute

Ze hadden de Ferrari 499 moeten uitbrengen. Vele malen mooier dan de Peugeot.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Mocht er iemand nog naar het LEGO house gaan, ik wil heel graag de 40504 maar de prijzen op MP 😭

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

rammes schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:47:
Mocht er iemand nog naar het LEGO house gaan, ik wil heel graag de 40504 maar de prijzen op MP 😭
Haha, ja dat snap ik, zou hem zelf ook graag willen. Hij is erg cool.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Op Brinklink zie ik ook dat er een aantal Denen 'goed' gebruik maken van de exclusiviteit :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:45
Als er geen electronica of stickers op de set zitten zou je mijn schoonmaakmethode kunnen proberen:

In de douche het model inspuiten met glassex;
Afspuiten met lauw-warm water met de douchekop op de hardste stand, eventueel een gaasje oid over het putje heen;
Model uitschudden;
Met een gloriaspuit het model afspoelen met demiwater om kalkplekken te voorkomen;
Nogmaals uitschudden en een paar dagen op een handoek te drogen zetten.

Ik doe dit om de twee jaar en daarna zijn de modellen blinkend nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Ja, ik ook.
Had onlangs een mailtje gestuurd met de verwachte levensduur van de set.
Vorige week antwoord gekregen:

They usually have a living time for about 1 year to 1,5 year after it has been put on the shelves.

There can of course be circumstances that causes the sets to be on the shelves for longer. 🤷‍♀️

So I can´t make any guarantees, this is just the experience we have gathered from the earlier sets. 😁

Have a lovely day.

Ik ga proberen om daar binnen het jaar eens naartoe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Voor de liefhebbers de LEGO set bij picnic is ook weer even op voorraad.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
SomerenV schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel gaaf! ik heb ooit deze in Stud.io geklust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS7xbfmih-tWScaen5JuchczunM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unuHR1mAXb12kZuxG2aZ8PgK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIdBHdTePjBQaDfKSaKH1ZRLmvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BB7GM7uAQq1Thif16hUkksN2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9xzt9hrcWoQoNOxMIRvkgxGBtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1h3qgbOkRQbjR4d15UEY4BMu.jpg?f=user_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@caspervc Die is ook wel heel tof! :o Heel erg classic LEGO vibes O+ Misschien dat ik een keer een moderne brandweerwagen maak op die manier. Lijkt me wel een geinige uitdaging. Ik weet nog van vroeger dat er in een van die uitgebreide LEGO magazines een vrij grote brandweerwagen stond. Deels Technic geloof ik. Die vond ik altijd enorm gaaf, maar had nooit voldoende onderdelen om 'm te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 22:32
[...]

ik zou die winnende Ferrari wel kopen 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

NoFearWizz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Keep mee posted :) ben erg benieuwd! Heb zelf de set ook maar vind de binnenkant wat minder zoals het origineel. Dus als deze MOC nice is dan bouw ik die mss wel. Moet ik alleen de lampen/sound set opnieuw doen :+
De binnenkant op circa 80% van de handleiding. Gaat niet veel meer aan toegevoegd worden, op de zijwanden na dan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XpH2px9.jpg

En is al heel goed herkenbaar zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uaODK9y.jpg

Om het wat completer te maken, deze MOC (https://rebrickable.com/m...assic-movies-mod/#details) heeft een brancard met ecto-packs, maar daarvoor moeten de steentjes wel extra aangeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
SomerenV schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:59:
@caspervc Die is ook wel heel tof! :o Heel erg classic LEGO vibes O+ Misschien dat ik een keer een moderne brandweerwagen maak op die manier. Lijkt me wel een geinige uitdaging. Ik weet nog van vroeger dat er in een van die uitgebreide LEGO magazines een vrij grote brandweerwagen stond. Deels Technic geloof ik. Die vond ik altijd enorm gaaf, maar had nooit voldoende onderdelen om 'm te maken :+
Ja ik ben een kind van de '80-ies :)
Zo modern bouwen zoals mijn kids onderhand al doen, ga ik niet voor elkaar krijgen :P

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

Het duurt nog even maar ik ga in augustus. Wil best wat meenemen als je het op komt halen in Utrecht :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009

vectormatic

Warlock of the doorlock

Maximus schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:22:
Ze hadden de Ferrari 499 moeten uitbrengen. Vele malen mooier dan de Peugeot.
Eens! Van de lego 9x8 ben ik toch weinig onder de indruk, en peugeot fan ben ik zeker niet, Ferrari daarintegen... En na de race van dit weekend wil ik zeker een 499p, lego of die-cast, maakt niet uit

Ik gok eigenlijk dat ie volgend jaar wel in de speed champions lineup zit

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

caspervc schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:19:
[...]

Ja ik ben een kind van de '80-ies :)
Zo modern bouwen zoals mijn kids onderhand al doen, ga ik niet voor elkaar krijgen :P
'89 hiero, dus nog nét 80's maar toch meer een kind van de 90's. Ik moet zeggen dat mijn bouwtechnieken ook redelijk basic zijn hoor, zeker vergeleken met wat ik sommigen zie maken. Vaak is het ook heel erg zoeken naar welke steentjes er tegenwoordig zijn, maar da's ook de reden dat ik veel van de steentjes hier niet heb liggen. Gelukkig is in Bricklink Studio de sky the limit, dus oneindig veel steentjes en oneindig veel pogingen om alles uit te proberen. Veel trial & error dus, maar wel tof om te doen.

Ik moet wel bekennen dat ik ook veel rondneus naar mocs om te kijken hoe anderen bepaalde dingen aanpakken, dus niet alles is helemaal een eigen ontwerp. Zaken als frontbumpers, bepaalde rondingen, bepaalde mechanismen. Genoeg mensen die in veel gevallen een stuk slimmer zijn dan ik, dus daar maak ik dan maar dankbaar gebruik van O-)
vectormatic schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:10:
[...]

Eens! Van de lego 9x8 ben ik toch weinig onder de indruk, en peugeot fan ben ik zeker niet, Ferrari daarintegen... En na de race van dit weekend wil ik zeker een 499p, lego of die-cast, maakt niet uit

Ik gok eigenlijk dat ie volgend jaar wel in de speed champions lineup zit
Laat ze maar een Speed Champions LMH pack uitbrengen met de Toyota GR010, Porsche 963, Peugeot 9X8 en Ferrari 499P. Of gewoon alle hypercars die mee doen, maar dan wordt het wat te prijzig :+

Edit: ik zie dat er al een MOC-pack is met diverse wagens. Viel me direct op hoeveel beter de Porsche eruit ziet vergeleken met het model van LEGO.
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Archi_Bricks/speed-champions-mocs/2023-porsche-963-lmdh/20221007_160853.jpg/1280x960.jpg

De LEGO-versie heb ik hier ook staan, maar ik vind hem wat tegenvallen. Nu ik die MOC zie snap ik direct waarom :X

De rest van de wagens zien er overigens ook heel bruut uit:
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Archi_Bricks/speed-champions-mocs/2023-cadillac-v-series-r-blue/20230330_170522.jpg/1280x960.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door SomerenV op 12-06-2023 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Neelon schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:03:
[...]

De binnenkant op circa 80% van de handleiding. Gaat niet veel meer aan toegevoegd worden, op de zijwanden na dan.

[Afbeelding]

En is al heel goed herkenbaar zo.

[Afbeelding]

Om het wat completer te maken, deze MOC (https://rebrickable.com/m...assic-movies-mod/#details) heeft een brancard met ecto-packs, maar daarvoor moeten de steentjes wel extra aangeschaft worden.
I like the progress!! Ik wacht nog even het eind resultaat af voor ik beslis wat ik ga doen mijn mijn Ecto-1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
spok9 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:20:
[...]

Het duurt nog even maar ik ga in augustus. Wil best wat meenemen als je het op komt halen in Utrecht :)
Weet wat je zegt. Denk dat veel mensen daartoe bereid zijn :-). (Waaronder ikzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Onze kinderen hadden een werkende 'magische toverstaf' van Pardoes uit de Efteling maar inmiddels is het goedkope plastic gesneuveld. De lamp + bol(+/- 7 cm doorsnee) werken nog prima. Nu wilde ik dit gaan verwerken in een Lego set maar wil eerst eens kijken of er in de Lego wereld vergelijkbare bollen zijn om mogelijk een standaard set ervoor te misbruiken. Ik weet dat er de Lego kerstballen en bollen zijn van StarWars maar weet niet zo goed of er nog meer zijn.. kunnen jullie mij wellicht helpen met wat partnumbers? Op basis daarvan kan ik dan vanzelf wel leuke sets vinden.

Of als jullie een leuke set weten is dat natuurlijk ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Er is een topic voor aanbiedingen. Er is een topic voor het ruilen van minifigs.

Ik heb straks minimaal 2 sets die ik wil ruilen. Mag dat dan hier? 😄

Ik heb zo de 40589 - Piratenschip speeltuin en de 40487 - Zeilbootavontuur over.
Misschien zijn er mensen met andere GWPs die willen ruilen?
Ik wil Ray the Castaway (40566) nog wel, Vintage Car (40448), Flowerpot Gift (40588)..... misschien voor het topic beter via prive bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
la_fusion schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:53:
Onze kinderen hadden een werkende 'magische toverstaf' van Pardoes uit de Efteling maar inmiddels is het goedkope plastic gesneuveld. De lamp + bol(+/- 7 cm doorsnee) werken nog prima. Nu wilde ik dit gaan verwerken in een Lego set maar wil eerst eens kijken of er in de Lego wereld vergelijkbare bollen zijn om mogelijk een standaard set ervoor te misbruiken. Ik weet dat er de Lego kerstballen en bollen zijn van StarWars maar weet niet zo goed of er nog meer zijn.. kunnen jullie mij wellicht helpen met wat partnumbers? Op basis daarvan kan ik dan vanzelf wel leuke sets vinden.

https://www.bricklink.com...lor%22:12,%22iconly%22:0}

Deze 4x?

Deze is te klein denk ik

https://www.bricklink.com...lor%22:12,%22iconly%22:0}

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Remy!!!! schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:40:
[...]

De stad is ondertussen verhuisd naar een nieuwe locatie, en langzamerhand zal het omgebouwd worden naar PixelBrick Metropolis (moet nog een leuke naam verzinnen :+ )
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Laatst 70422 gekocht als start voor m'n Cyberpunk achtige stad. De set heeft al de juiste uitstraling zodat ik makkelijk kon beginnen met het ombouwen/toevoegen/aanpassen naar een groter geheel. Gisteren een gedeelte van de begane grond afgerond. Ik wil nog een klein winkeltje/stalletje maken op de plek waar nu de bruine kratjes + deur staan. Verder komt er nog een lift naar boven (op laatste foto zie je een lege plek waar hij komt).
De eerste verdieping komt mogelijk een klein appartement. En op de tweede verdieping komt een opstaphalte voor een soort van maglev trein.
Al met al een goed begin, maar moet nog veel toevoegen, vooral wat meer details e.d..
Het zit gedeelte van het Seafood restaurant vind ik nog iets te netjes, en ik wil die muur nog aanpassen. Als ik de muur volledig met normale bricks had gemaakt dan konden de minifigs niet zitten want dan zitten hun armen in de weg (of de muur...). Voor nu heb ik het even tijdelijk opgelost met de ramen e.d.
En ik heb de boel op een MILS plate gebouwd om het makkelijk te verplaatsen en om mogelijk meer diepte te kunnen geven aan het geheel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iOEqgkmfsw36SppJEP3Styeyb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zdFukznj3OZJwNtoK7uSSpMM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZL9D-f1EkXCIL1cJnBGyzaTK5A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LNavLzsNFF610Mm8BdASjmfx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsTb44d9xVPA8rCk7P8hA1Nn6o4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OILPatzMxaJdFmYpbk2s3CSr.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gciBTzGdmr3iLchFdHeUfq-3Ma4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ChBXIXnepKv4BjuxzoywFHxZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CCSV61k3bO-leg5NwwJO0r7FaE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7Aa6kOpoH0qCwiZNZOmqf8LI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyC0pYsleoQFfWCDl5v5et7RS5Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dJ5JV8jY3tJyfBpgvfeKtw9X.png?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 20:57

spok9

Groen...

Frank_79 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Weet wat je zegt. Denk dat veel mensen daartoe bereid zijn :-). (Waaronder ikzelf)
Haha :P Ik ga op de laatste dag van mijn vakantie, dus zal t.z.t. wel eens kijken wat ik nog kwijt kan ;)

Geen garanties hoor en voel je niet bezwaard als je in de tussentijd die set op de kop kan tikken.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
la_fusion schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:53:

Lastige maat denk ik. 1 stud is ongeveer 0.8cm toch? 7 / 0.8 = 8.75.. ongeveer 9studs? Of 8 met ruimte?

Ruimte... je kan Buzz verbouwen
https://www.bricklink.com...%5BWindscreen%5D#T=C&C=12

Hulkbuster is 10x10
https://www.bricklink.com...,%20Decorated%5D#T=C&C=59

Star wars?
https://www.bricklink.com...,%20Decorated%5D#T=C&C=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Karp schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:35:
[...]

Lastige maat denk ik. 1 stud is ongeveer 0.8cm toch? 7 / 0.8 = 8.75.. ongeveer 9studs? Of 8 met ruimte?

Ruimte... je kan Buzz verbouwen
https://www.bricklink.com...%5BWindscreen%5D#T=C&C=12

Hulkbuster is 10x10
https://www.bricklink.com...,%20Decorated%5D#T=C&C=59

Star wars?
https://www.bricklink.com...,%20Decorated%5D#T=C&C=12
Bedankt voor de hints naar de parts! Daar kan ik wel wat mee! De exacte grootte hoeft(bij gebruik van Lego parts) niet gelijk te zijn, immers is de PCB met de leds een stuk kleiner maar was het wel makkelijk geweest om de originele bol te kunnen herbruiken. Die is namelijk al mat waardoor de kleuren(3 leds) automatisch mengen en je ook niet direct in de leds kijkt.

Ik ga er eens mee aan de slag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:55
Ik wil wat Lego weg doen; individueel of als bulk geprobeerd te verkopen, maar deels door eigen luiheid / omstandigheden en deels door te onvoldoende animo (of in elk geval geboden bedragen stonden mij niet) is dit mij niet gelukt tot op heden.

Nu moet ik wat minderen, omdat er hier wordt geïsoleerd na de zomer en hierdoor even wat opgeruimd moet worden.
Ik wil dan ook wat oude(re) Lego, meest gebouwd, wegdoen, metname Technisch Lego. Dit is veelal net niet compleet, maar ik denk dat er vast wel gegadigden voor zijn die hier wat mee kunnen. Nu verkoop niet is gelukt wil het denk wegdoen aan wie het niet kan betalen. Ik ken die mensen niet, dus ik kijk daarom rond of er bij goede doelen aangesloten kringloopwinkels zitten, die zelf wat willen komen ophalen (ik rijd zelf geen auto), maar in regio Duin-en-Bollen (Zuid Holland) kom ik 1-2-3 niks tegen. Hier lokaal doen ze niks met speelgoed.
Als iemand een tip voor mij heeft, of een mail-adres om in contact te komen, houd ik mij van harte aanbevolen. Het gaat niet om enorm veel, maar toch een set of 5 en een doos los spul en omdat het gebouwd is, is verzenden geen optie.

Alvast vriendelijk bedankt mocht iemand reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009

vectormatic

Warlock of the doorlock

SomerenV schreef op maandag 12 juni 2023 @ 02:21:

Laat ze maar een Speed Champions LMH pack uitbrengen met de Toyota GR010, Porsche 963, Peugeot 9X8 en Ferrari 499P. Of gewoon alle hypercars die mee doen, maar dan wordt het wat te prijzig :+

Edit: ik zie dat er al een MOC-pack is met diverse wagens. Viel me direct op hoeveel beter de Porsche eruit ziet vergeleken met het model van LEGO.
[Afbeelding]

De LEGO-versie heb ik hier ook staan, maar ik vind hem wat tegenvallen. Nu ik die MOC zie snap ik direct waarom :X

De rest van de wagens zien er overigens ook heel bruut uit:
[Afbeelding]
Yep, ze mogen best een dik le-mans subthema maken binnen SC, ik mis ook in de 8-stud lineup een paar toffe GTE/GT3s. Zou me overigens ook niet verbazen als we volgend jaar ipv een 499p een 296GT3 krijgen.

Die mocs zien er ook erg tof uit, maar als ik zo kijk zie ik cockpits met prints die niet bestaan en een hele berg custom stickers, niet persee wegegelegd voor de amateur-bouwer :(

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Goosebirdy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:59:
Ik wil wat Lego weg doen; individueel of als bulk geprobeerd te verkopen, maar deels door eigen luiheid / omstandigheden en deels door te onvoldoende animo (of in elk geval geboden bedragen stonden mij niet) is dit mij niet gelukt tot op heden.

Nu moet ik wat minderen, omdat er hier wordt geïsoleerd na de zomer en hierdoor even wat opgeruimd moet worden.
Ik wil dan ook wat oude(re) Lego, meest gebouwd, wegdoen, metname Technisch Lego. Dit is veelal net niet compleet, maar ik denk dat er vast wel gegadigden voor zijn die hier wat mee kunnen. Nu verkoop niet is gelukt wil het denk wegdoen aan wie het niet kan betalen. Ik ken die mensen niet, dus ik kijk daarom rond of er bij goede doelen aangesloten kringloopwinkels zitten, die zelf wat willen komen ophalen (ik rijd zelf geen auto), maar in regio Duin-en-Bollen (Zuid Holland) kom ik 1-2-3 niks tegen. Hier lokaal doen ze niks met speelgoed.
Als iemand een tip voor mij heeft, of een mail-adres om in contact te komen, houd ik mij van harte aanbevolen. Het gaat niet om enorm veel, maar toch een set of 5 en een doos los spul en omdat het gebouwd is, is verzenden geen optie.

Ik weet niet wat voor sets je wilt weg doen. ik zie en hoor dat kringloop winkels vaak zelf de Pareltjes eruit pikken en dit weg geven aan familie of cia andere acounts verkopen. Dingen weg geven op eenweggeef hoek, werkt vaak goed. Maar ook inzamelacties speelgoed via lokale (Kerk)gemeentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
korenpc schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Ik weet niet wat voor sets je wilt weg doen. ik zie en hoor dat kringloop winkels vaak zelf de Pareltjes eruit pikken en dit weg geven aan familie of cia andere acounts verkopen. Dingen weg geven op eenweggeef hoek, werkt vaak goed. Maar ook inzamelacties speelgoed via lokale (Kerk)gemeentes
Ik wil dit laatste juist niet doen, wij kerkelijken (van welke modaliteit dan ook) zouden zo niet moeten zijn, maar ik kan je vertellen dat er ook bij kerkelijken scheve gezichten zijn als iemand iets gratis krijgt en een ander niet.
Anderzijds wil ik de nazorg voorkomen: eerder meegemaakt dat ik iets gratis wegdeed, maar later vragen kreeg naar de werking ervan (of waarom iets juist niet werkt) etc.
Ik wil het dus graag doen buiten eigen woon- en kerkelijke gemeente.

Misschien raak ik het daardoor wel niet kwijt, dat ik zelfs bij weggeven te veel eisend ben.... ;)

Ik raak het vast nog wel kwijt, ik heb nog anderhalve maand om er vanaf te komen! Anders misschien toch maar eens de boekjes opzoeken (liggen ver weggestopt in huis), dan valt het denk ik wel te verkopen via reguliere kanalen. Maar het liefst raak ik het zo makkelijk mogelijk kwijt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Goosebirdy op 12-06-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:24
Misschien een BSO oid? Die van onze kinderen heeft ook een bak met LEGO voor wanneer het slecht weer is. Niet iedereen heeft dan zin om weer een kralenplankje te maken of Duckies te lezen. ;)

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Kringloop haalt idd het meeste eruit. Met een beetje mazzel vind je daar wat, maar meestal niet dan wel.

Inderdaad een BSO of misschien stichting Jarige Job. Van die laatste weet ik dat ze er heel blij zijn met alles wat ze krijgen (wel heel natuurlijk) er zijn vrijwilligers daar die sets compleet maken waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Goosebirdy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:59:

Ik woon ook in de duin en bollen, en had via zo’n lokale Facebook marktplaats achtige groep ook een partij aangeboden. Was binnen 10 minuten weg. Wellicht is het niks, maar wie weet heb je er wel wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Goosebirdy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:29:
Ik raak het vast nog wel kwijt, ik heb nog anderhalve maand om er vanaf te komen! Anders misschien toch maar eens de boekjes opzoeken (liggen ver weggestopt in huis), dan valt het denk ik wel te verkopen via reguliere kanalen. Maar het liefst raak ik het zo makkelijk mogelijk kwijt :)
Je kan het ook ongesorteerd verkopen. Reken dan op een kiloprijs van ca 10 euro per kilo.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
spok9 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Haha :P Ik ga op de laatste dag van mijn vakantie, dus zal t.z.t. wel eens kijken wat ik nog kwijt kan ;)

Geen garanties hoor en voel je niet bezwaard als je in de tussentijd die set op de kop kan tikken.
Nou, ik vind hem via andere wegen ook te duur, dus dat zal niet zo snel gebeuren. Laat maar weten als het je lukt. Enjoy in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
pixels66 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:52:
[...]

Ik woon ook in de duin en bollen, en had via zo’n lokale Facebook marktplaats achtige groep ook een partij aangeboden. Was binnen 10 minuten weg. Wellicht is het niks, maar wie weet heb je er wel wat aan..
Bedankt! Dat is misschien iets! Met alle respect, op Marktplaats met lage prijs zetten lukt ook wel, maar het zijn altijd dezelfde types die vervolgens iets (bijna) gratis op komt halen en mijn onderbuik zegt dan dat zij dat doen om er zelf beter van te worden, in plaats van het zelf te gebruiken. Maar goed, ik zal mijn onderbuik verder hier niet laten spreken, zodat ik geen verkeerde dingen zeg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 15-09 09:45
Goosebirdy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Bedankt! Dat is misschien iets! Met alle respect, op Marktplaats met lage prijs zetten lukt ook wel, maar het zijn altijd dezelfde types die vervolgens iets (bijna) gratis op komt halen en mijn onderbuik zegt dan dat zij dat doen om er zelf beter van te worden, in plaats van het zelf te gebruiken. Maar goed, ik zal mijn onderbuik verder hier niet laten spreken, zodat ik geen verkeerde dingen zeg! ;)
Ik ben zelf actief bij WRO en FLL, educatieve programma's om kinderen geinteresseerd te krijgen in techniek. Je kunt eens kijken of er bij jou in de buurt scholen zijn die aan de First Lego League of WRO mee doen, zeker beginnende teams zullen erg blij zijn met extra lego.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:51
LEGO® IDEAS 21341 DISNEY HOCUS POCUS: THE SANDERSON SISTERS’ COTTAGE aangekondigd op Lego Ideas:

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/786ed87f-aa49-4d60-a98c-cb0b123255ec/resize:950:633/webp

Staat ook al in de Lego Webwinkel:
https://www.lego.com/nl-nl/product/disney-hocus-pocus-the-sanderson-sisters-cottage-21341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Haay schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:54:
LEGO® IDEAS 21341 DISNEY HOCUS POCUS: THE SANDERSON SISTERS’ COTTAGE aangekondigd op Lego Ideas:

[Afbeelding]

https://www.lego.com/nl-nl/product/disney-hocus-pocus-the-sanderson-sisters-cottage-21341
Leuke set zeg. Zocht nog iets voor naast mijn 10228 spookhuis, en dacht aan de toekomstige ‘The Nightmare Before Christmas’ set maar zo’n creepy huisje vind ik veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
D. Ninjai schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Leuke set zeg. Zocht nog iets voor naast mijn 10228 spookhuis, en dacht aan de toekomstige ‘The Nightmare Before Christmas’ set maar zo’n creepy huisje vind ik veel leuker.
Hele leuke set maar de prijs is mij te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

korenpc schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Ik weet niet wat voor sets je wilt weg doen. ik zie en hoor dat kringloop winkels vaak zelf de Pareltjes eruit pikken en dit weg geven aan familie of cia andere acounts verkopen.
100% vriend van me heeft bij aantal kringloop zaken gewerkt; alles wat binnen komt en beetje waarde heeft, kwalitatief goed product of re-sell-value, zal je zelden tot nooit in de winkel zelf aantreffen.

dat wordt intern (personeel) geregeld en gekaapt. zo ben ik ook aan mijn GPU gekomen :+

Wat een prijzen weer [..] die nieuwe disney set. Daar kocht je 2-3jr geleden 2 modulars voor (in de promotie)

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 12-06-2023 16:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19
Haay schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:54:

[Afbeelding]

Ben ik nu totaal niet bekend met hocus pocus of ligt dat aan mij? Ben blij dat ik deze aan mij voorbij kan laten gaan, heb al genoeg Lego in huis wat nog gebouwd moet worden. Vind hem er daarnaast ook niet zo heel bijzonder uit zien.

Gisteren trouwens het grote Lego mannetje (40649) en de mini Land Rover bij Lego besteld. Kan niet wachten op het autootje. Echt briljant klein en herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Metal Mark schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Ben ik nu totaal niet bekend met hocus pocus of ligt dat aan mij? Ben blij dat ik deze aan mij voorbij kan laten gaan, heb al genoeg Lego in huis wat nog gebouwd moet worden. Vind hem er daarnaast ook niet zo heel bijzonder uit zien.

Gisteren trouwens het grote Lego mannetje (40649) en de mini Land Rover bij Lego besteld. Kan niet wachten op het autootje. Echt briljant klein en herkenbaar.
Deze film is mij ook helemaal onbekend. Het ligt dus niet aan jou. :)
De maxi mini-fig en land rover wil ik ook nog hebben. Leuke betaalbare sets.

Edit: net in de D+ app gezocht op Hocus Pocus. De eerste film dateert uit 1993, de tweede uit 2022. Het zegt me overigens nog niks. Kennelijk helemaal aan me voorbij gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 12-06-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
De originele uit 1993 is wel een beetje een classic hoor, best leuke film is dat ook. Die nieuwe nooit gezien overigens.

Verder is die Lego set wel cool, alleen ben ik niet zo'n fan van de gebruikte kleuren.

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 12-06-2023 17:43 ]

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:20
Goosebirdy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Een beetje uit de richting maar in Deurne zit een winkel waar kinderen die anders nooit een cadeautje krijgen een cadeau kunnen uitzoeken. Mogelijk dat zoiets ook bij jou zit, ik breng hier altijd het speelgoed heen ipv proberen te verkopen en kan me voorstellen dat ze bijna nooit lego krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
[...]

Ik wil dit laatste juist niet doen, wij kerkelijken (van welke modaliteit dan ook) zouden zo niet moeten zijn, maar ik kan je vertellen dat er ook bij kerkelijken scheve gezichten zijn als iemand iets gratis krijgt en een ander niet.
Anderzijds wil ik de nazorg voorkomen: eerder meegemaakt dat ik iets gratis wegdeed, maar later vragen kreeg naar de werking ervan (of waarom iets juist niet werkt) etc.
Ik wil het dus graag doen buiten eigen woon- en kerkelijke gemeente.

Misschien raak ik het daardoor wel niet kwijt, dat ik zelfs bij weggeven te veel eisend ben.... ;)

Ten eerste vindt ik dit geen reden om vrijgevig te zijn. Ieder mens krijgt wel eens iets moois.

Maar ik doelde meer op inzamelacties speelgoed, bij mijn gemeente en meerdere heb je af en toe inzamel acties rond sinterklaas, kerst. gezinnen wie het moeilijk hebben krijgen dan via het diaconie wat steun.

Maar goed... mocht je twijfelen ik heb 4 jonge kinderen en 3 zijn erg gek op lego..... hint hint😉

grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wil de Sian uit elkaar halen, en Lego per originele nummer bij elkaar verzamelen, dus boekje achterstevoren door. Echter zijn er twee momenten in de bouw geweest waar je een asje ergens insteekt waar je vervolgens niet meer bijkomt. Hoe halen jullie dit los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
zunrob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:25:
Wil de Sian uit elkaar halen, en Lego per originele nummer bij elkaar verzamelen, dus boekje achterstevoren door. Echter zijn er twee momenten in de bouw geweest waar je een asje ergens insteekt waar je vervolgens niet meer bijkomt. Hoe halen jullie dit los?
Foto? Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt; met een scherp afbreekmesje oid voorzichtig het asje eruit pushen?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mir4dor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:29:
[...]

Foto? Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt; met een scherp afbreekmesje oid voorzichtig het asje eruit pushen?
Ik heb nu even geen foto, zal die binnenkort wel posten. Ene asje zit bij de motor, die eindigt aan de ene kant in zo een stukje waar je van 2 kanten een asje insteekt. De andere kant kom je dus ook niet bij omdat ie in een balk zit. Je komt er dus eigenlijk nergens bij als je de bouwvolgorde volgt. Waarschijnlijk als je meer demonteert lukt het wel, maar dan is het sorteren dus wat lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
zunrob schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:33:
[...]
Je komt er dus eigenlijk nergens bij als je de bouwvolgorde volgt.
Lego test de demontage van sets en past indien nodig onderdelen aan*, maar ze testen het niet op het boekje achterstevoren demonteren. Je zal dus meer los moeten halen zoals je ook al aangeeft.

*Staat me wel bij dat de UCS AT-AT een discutabele constructie had in de voet, dus er is soms ruimte voor verbetering.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En hij is af, na 5 dagen (1-2 uur per dag) "ploeteren" in de hitte. Het resultaat mag er zijn (imo).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YPljS7P.jpg

Niet de juiste steentjes over om een proton pack te maken, misschien ooit als addon, weet ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dK35eJH.jpg

De achterdeuren gaan alleen fatsoenlijk open als de voordeuren open zijn, maar dat is een limitatie door de gebruikte stenen. Vind het al bijzonder knap om het zo ontworpen te krijgen.

Ook maar even een "draai-stand" gemaakt om het rubber van de grond te houden. Heb op verschillende plekken gelezen dat de banden na een tijd "vierkant" kunnen worden vanwege het gewicht van de set. Ik wil deze nog verbeteren, maar dan moet ik eens wat gaan stoeien met stud.io (nog nooit gedaan), dit is wat ik in de grabbelbak had liggen. het werkt iig. Twee plates waar de auto op rust tussen de technic platen in, kan dus niet gaan schuiven en zit niet vast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R1nQA16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kleine kans. Dingen vliegen over de toonbank was er 3 binnen een dag kwijt en dan voor de mp prijzen.
Toch bijzonder dat je ze voor dubbel de prijs kwijt kan terwijl ze in de winkel te verkijgen zijn. Wel stukkie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Je kunt nu ook stemmen voor Bricklink designer program round 2.

Veel gerecycled van serie 1. Ze hadden mensen gewoon meer tijd moeten geven om een nieuwe creatieve inzending in te sturen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
Neelon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:31:

Ook maar even een "draai-stand" gemaakt om het rubber van de grond te houden. Heb op verschillende plekken gelezen dat de banden na een tijd "vierkant" kunnen worden vanwege het gewicht van de set. Ik wil deze nog verbeteren, maar dan moet ik eens wat gaan stoeien met stud.io (nog nooit gedaan), dit is wat ik in de grabbelbak had liggen. het werkt iig. Twee plates waar de auto op rust tussen de technic platen in, kan dus niet gaan schuiven en zit niet vast.

[Afbeelding]
Nou is dit niet een auto met veel gewicht boven de assen, dus zal niet kromtrekken door een draaischijf in het midden en sowieso zal die niet snel kromtrekken door de contructie van het chassis, maar een alternatief is allicht gewoon wat bricks en/of plates achter elk wiel alsof die op bakstenen staat, maar dan zonder gestolen velgen ;)

Ik gebruik dat bij mijn 8448 Supercar, sinds iemand in dit topic jaren terug vertelde dat z'n velgen waren gebroken op de plek waar de as in de velg zat. En die velgen zaten geloof ik alleen in die set (of alleen dat jaar in sets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Ik zou nog even wachten tot oktober/november. Dan komen er vast wel weer inzamelingsacties voor de kinderen waarvan de ouders geen sinterklaas/kerstcadeautjes kunnen kopen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:14:
[...]

Ik zou nog even wachten tot oktober/november. Dan komen er vast wel weer inzamelingsacties voor de kinderen waarvan de ouders geen sinterklaas/kerstcadeautjes kunnen kopen.
Ik hoopte eerst dat een regionaal hulptransport naar Oost Europa ook speelgoed accepteert bij inzameling, maar op dit moment ligt dat stil, omdat een eerst volgend transport gepland voor na de zomer.
Ik besef me terdege dat ik dit een half jaar eerder had moeten beseffen, maar ik kon heel lang geen afstand doen van nostaligische Lego sets. Nu ik wat minder met Lego bezig ben (traditioneel in de zomermaanden denk) sta ik er wat makkelijker in.

Ik moet nu opruimen, in verband met een verbouwing die direct na zomervakantie begint. Ik wil er zelf eind juli vanaf zijn, zodat ik de maand augustus nergens meer aan hoef te denken.

Misschien toch maar afbreken, dan neemt het in plaats van 4 dozen nu, straks nog maar 1 doos ruimte in en dan straks als bulk wegdoen (op welk een wijze dan ook).

Gelukkig is dit niet een groot wereldprobleem :) en hoe gek het ook klinkt, ik ben alweer aan het kijken wat voor Lego er voor in de plaats gaat komen :9 Ik blijf toch iets hebben met nostalgie, dus ik ben benieuwd of het gerucht over Lego Pirates Fort Eldorado (verwacht setnummer 10320) waar is en zo ja, hoe dat er dan uit gaat zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Afas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:11:
[...]

Hele leuke set maar de prijs is mij te gek.
Ja eens, vooral in vergelijking met de middeleeuwse smid. Ik wacht nog even de review af van Tiago over de bouwervaring maar denk wel dat ik ervoor zwicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Die upscaled minifig is een perfecte thuiswerk/bureau buddy :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCxm-YJfcdkHY7NbwY0w952XeVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIGbmZw213NRlyC7ZCMQBISu.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb eigenlijk zin om er nog eentje aan te schaffen, maar ik denk dat het wijzer is om te wachten op nieuwere varianten. Dit is allezinds een topset die ondanks de korte bouwervaring een heel leuke displayset is.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
Niet helemaal ontopic maar misschien toch wel..

Als kleine grote Lego fan ben ik toch wel erg enthousiast dat ik nu onderweg ben naar het Lego hoofdkantoor voor een kick off van een software implementatie. 3 dagen lang niks anders dan Lego Lego en Lego <3 en dan daarna voor ongeveer een jaar lang alleen maar voor Lego werken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
crimby schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:13:

Als kleine grote Lego fan ben ik toch wel erg enthousiast dat ik nu onderweg ben naar het Lego hoofdkantoor voor een kick off van een software implementatie. 3 dagen lang niks anders dan Lego Lego en Lego <3 en dan daarna voor ongeveer een jaar lang alleen maar voor Lego werken :-)
Hoe kun je daar nou enthousiast van worden? Het is maar werk joh. En het is maar plastic. Ik snap niet waar je het over hebt. Jeetje. Is dat nou echt zo waardevol?

...

👀

...

Psst. Is het een frontend project toevallig? Hebben ze nog hulp nodig? 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

crimby schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:13:

met deze teaser, ben je verplicht hier een opvolging van te geven :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Karp
Remy!!!! schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:45:

[...]

Ik zou dan beginnen met de City gardens want die is (nog) 'betaalbaar' of de city markets die volgende maand uitkomt. De 70620 is gebruikt al minimaal €500 en nieuw in doos richting de €700 :X
Oeps 😬
(en nu ben ik wel even door m'n lego-budget heen voorlopig denk ik)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9Vfms5K5bpJT0LcRgKIRN2SUv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vjLJEQnUicNX55hmVDxXbE7q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Karp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Hoe kun je daar nou enthousiast van worden? Het is maar werk joh. En het is maar plastic. Ik snap niet waar je het over hebt. Jeetje. Is dat nou echt zo waardevol?

...

👀

...

Ja je hebt gelijk, ik ga weer naar huis!
Het is software voor het beheren en services van corporate vastgoed. Ook het operationele stuk voor de medewerkers(ticketing, services, werkplek en ruimtereserveringen etc) zit er in. We gaan het implementeren voor hun kantoren en warehouses wereldwijd. Ik mis alleen nog een project manager ;-)
Maargoed de software is een detail, ik ga naar Lego *O*

Ik zal aankomende dagen zoveel mogelijk inside information vergaren en delen ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick a Brick Brussel 2023-06-12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvBZ4bd-KW6-gwY5eEMBM-zrUlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y95Qz4UTSKsrLN3WTgydteCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
crimby schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Het is software voor het beheren en services van corporate vastgoed. Ook het operationele stuk voor de medewerkers(ticketing, services, werkplek en ruimtereserveringen etc) zit er in. We gaan het implementeren voor hun kantoren en warehouses wereldwijd. Ik mis alleen nog een project manager ;-)

Ik zal aankomende dagen zoveel mogelijk inside information vergaren en delen ;-)
Gaaf joh! Ik hoop dat het een toffe klus is en geniet ervan!

Het is waarschijnlijk alsnog 95% zoals alle andere klussen, maar die 5% is wel de kers op de taart 🥰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ik heb per ongeluk op de 'alle producten van LEGO' geklikt en toen kwam ik de spelkaarten tegen. Ik had nog een code te verzilveren + de grote minifiguur stond nog op m'n lijstje. Bovenstaande zijn nu onderweg :D
Ik wist niet dat LEGO zelf ook puzzels, knuffels en verkleedkleren verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 06:51
[...]

Gaaf man! veel succes, hopelijk valt het niet tegen :D.
Karp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Ik heb einde vorig jaar nog voor Lego gesolliciteerd, een functie die vergelijkbaar was als die van mij maar dan in een compleet nieuwe branche. Dat had ik er wel voor over.

Ik denk dat veel mensen vergeten dat je moet doen wat je leuk vind, als je Lego leuk vind dan heb je misschien wel dat extra stukje (al is het maar 5%) motivatie om je werk te doen. Precies dat kleine stukje motivatie of wat dan ook extra is soms al doorslaggevend. Ik ben het helaas niet geworden en heb nu een andere baan maar toch blijft dat super leuk.

...

👀

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Karp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Gaaf joh! Ik hoop dat het een toffe klus is en geniet ervan!

Het is waarschijnlijk alsnog 95% zoals alle andere klussen, maar die 5% is wel de kers op de taart 🥰
Waarschijnlijk wel, al bestaat mijn functie pas sinds januari en is die 95% voor 90% echt fantastisch en om dat dan bij Lego te doen maakt het bijna 100% hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:40:
Ik heb per ongeluk op de 'alle producten van LEGO' geklikt en toen kwam ik de spelkaarten tegen. Ik had nog een code te verzilveren + de grote minifiguur stond nog op m'n lijstje. Bovenstaande zijn nu onderweg :D
Ik wist niet dat LEGO zelf ook puzzels, knuffels en verkleedkleren verkocht.
https://www.bedrukken.nl/speelkaarten-full-colour

bestel een proefdrukje [..] voor fractie van prijs :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40
[...]

Naja en bevalt het niet krijg je altijd nog een kerstpakket van lego. Hopelijk is die beter dan afgelopen jaar;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Dit lijkt dan alleen de achterkant te zijn, die van LEGO heeft beide kanten bedrukt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:36
Neelon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:31:
En hij is af, na 5 dagen (1-2 uur per dag) "ploeteren" in de hitte. Het resultaat mag er zijn (imo).

[Afbeelding]

Niet de juiste steentjes over om een proton pack te maken, misschien ooit als addon, weet ik nog niet.

[Afbeelding]

De achterdeuren gaan alleen fatsoenlijk open als de voordeuren open zijn, maar dat is een limitatie door de gebruikte stenen. Vind het al bijzonder knap om het zo ontworpen te krijgen.

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd wat je allemaal hebt aangepast aan de set. Ik heb deze set vandaag op de kop getikt voor weinig, alleen de doos is niks meer van over. Dus ik zoek de doos alleen nog.

Set nog uit elkaar halen en binnenkort eens op m’n gemak bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

Projectmanager op zoek naar een leuke uitdaging meldt zich.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 300 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .