Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 286 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Archer_VC10 schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:30:
Komt misschien omdat ik ooit de kleinere Galaxy Explorer nog heb gehad 😉
Ik moest even zoeken... de set die in mijn geheugen zat blijkt 'Space Transport' te heten, nummer 918 uit 1978 (ongeveer).... :X Ben ik al zo oud? ;)

https://www.toysperiod.co...go-918-1-space-transport/

[ Voor 12% gewijzigd door Archer_VC10 op 03-04-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 21:27

spok9

Groen...

Voor wie het nog niet wist: volgens de medewerker van de Lego winkel in Utrecht komt CMF24 in geheel niet meer binnen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14
meesje schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:13:
LEGO Icons 10320 Eldorado Fortress (piraten) komt per 1 juli. 2500 steentjes. Ik ben erg benieuwd naar de prijs. Ik gok zo’n 250 euro.
https://www.bricktastic.n...-10320-eldorado-fortress/
Oh oh, de originele set heb ik nooit gekregen van de Sint (wel de barracuda :P ).
De kans is dus groot dat deze tweede kans er wel komt, bedankt voor de link _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52
Dat gaat weer geld kosten…

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:35
Tc99m schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:11:
[...]

Nee, je betaalt even veel voor meer (er vanuit gaande dat de prijs hetzelfde blijft).

Het volume is (een heel klein beetje) kleiner, maar door de vorm past er effectief meer in de nieuwe doosjes.
Het volume is kleiner, maar er past meer in? Wat? Er zullen misschien meer grotere plates in passen. Maar kleinere onderdelen zullen echt een stuk minder zijn.
Tc99m schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:16:
[...]
Het lijken me stevige doosjes, dus ik zie geen reden waarom je die niet een paar keer opnieuw zou kunnen gebruiken. En hoewel sommigen de huidige bekers zullen hergebruiken, zullen veel mensen de bekers ook niet opnieuw gebruiken en gewoon weggooien (of vergeten als ze opnieuw langs de winkel gaan), dus vanuit milieuaspect zit daar op grote schaal gezien zeker winst in denk ik.

En van wat ik er van begrijp, verschilt het per LEGO filiaal of je de bekers mag hergebruiken of niet. Ik heb ook wel eens gehoord (niet zelf meegemaakt overigens, dus wellicht zit ik verkeerd?) dat je ze bij sommige filialen niet opnieuw kan gebruiken.
Ze plakken een sticker op de verpakking waar op staat dat je ze kan hergebruiken voor €0,50 / €0,75 korting. Lijkt mij dus redelijk universeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lswOYodVQTHf0IupwedyULVtXhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvDYfTHYjqe619YLUdMRh3tw.jpg?f=fotoalbum_large

De sticker in kwestie.

[ Voor 12% gewijzigd door ShadLink op 03-04-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
ShadLink schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:27:
[...]
Het volume is kleiner, maar er past meer in? Wat? Er zullen misschien meer grotere plates in passen. Maar kleinere onderdelen zullen echt een stuk minder zijn.
Je houd in een ronde beker veel meer 'loze' ruimte over aangezien je zowel ronde als rechte onderdelen hier niet aansluitend in kan stoppen. Hier staat een leuk voorbeeld van het inpakprobleem wat je met een ronde beker hebt: https://aquamorphproducti...k-a-brick-packing-method/
Ik kan het zo niet narekenen, maar ik gok dat de loze ruimte in een ronde beker veel meer is dan het volumeverschil wat de nieuwe verpakkingen kleiner zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00
Kapoen schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:44:
[...]

Oh oh, de originele set heb ik nooit gekregen van de Sint (wel de barracuda :P ).
De kans is dus groot dat deze tweede kans er wel komt, bedankt voor de link _/-\o_
Oeh, die heb ik wel. Had zelf de soldaten kant en mijn broer de piraten kant.
Zag deze en gaaf is die. Denk niet dat ik hem ga halen, want geen plek, maar straalt wel het origineel uit. Je weet precies welke het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Ze plakken een sticker op de verpakking waar op staat dat je ze kan hergebruiken voor €0,50 / €0,75 korting. Lijkt mij dus redelijk universeel.

[Afbeelding]

De sticker in kwestie.
Niet in elke winkel komt die sticker mee, ik heb toch echt een bakje zonder staan.

En ja, er past meer in want je kan efficiënter inpakken. Sowieso, het gaat om 1% minder dus een "stuk minder" is het niet

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18

Superkiwi

Hoi doei

Speed Champions Ferrari 812 Competizione.

Op voorhand was ik niet zo'n van van het design maar nu ie eenmaal in elkaar zit vind ik het best een leuk wagentje. Alleen de deuren vind ik niet heel mooi gedaan. Hier staan ze met de neus naar voren en dat is imo ook de sterkste kant van dit model; heel fraai!
Véél stickers in deze set maar die zijn sinds ik een pincet gebruik niet zo lastig meer om recht te plakken. Behalve het neusrooster dan, die zit helaas wel wat te ver naar rechts. Opvallend is dat de koplampen in deze set gewoon bedrukte steentjes zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUNCrfx-lRDGhEhoFc3RXM77WbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL5wLUSPXmM9I0f7ntru0VeI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrICxgI4UESfr7rkdQHzy4Pk0hI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vO5kzBy1Ijn11ENnbUtRcLML.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NxJFP2pw6I1fx1YC4imFU8xgFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RatpsPDoYaTHaEjdr6FxpMfg.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

Net m'n lego typemachine afgerond, maar ik moet ergens een fout gemaakt hebben, want m'n carriage reageert niet op toetsaanslagen... De carriage return doet het wel. Mag hem dus weer helemaal uit elkaar gaan halen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:24:
Net m'n lego typemachine afgerond, maar ik moet ergens een fout gemaakt hebben, want m'n carriage reageert niet op toetsaanslagen... De carriage return doet het wel. Mag hem dus weer helemaal uit elkaar gaan halen...
Heb je wel dubbel waar voor je geld :+

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Gisteren Bowser afgerond. Wat een ontzettend gave build. Best zwaar, maar hoe ze er op gekomen zijn, helemaal top. Geen spijt van.

Soms wel een stuk dat je 2 keer hetzelfde moet doen, maar uiteindelijk valt dat nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:30
[...]

Ik verwees al naar het artikel op Brickset. Zij concluderen dat er meer inpast, omdat een rechthoekige vorm efficiënter is te vullen.
[...]

[Afbeelding]

De sticker in kwestie.
Zoals ik al aangaf: ik heb het uit de tweede hand. ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:35
Tc99m schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:43:
[...]
Ik verwees al naar het artikel op Brickset. Zij concluderen dat er meer inpast, omdat een rechthoekige vorm efficiënter is te vullen.
Ik ga het zelf testen zodra deze nieuwe verpakkingen ook in Nederland beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
42erik schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:18:
[...]

Niet in elke winkel komt die sticker mee, ik heb toch echt een bakje zonder staan.

En ja, er past meer in want je kan efficiënter inpakken. Sowieso, het gaat om 1% minder dus een "stuk minder" is het niet
Alle officiele LEGO stores werken met deze stickers. De enige die wel de bekers gebruiken maar niet de stickers, zijn de LEGO winkels van Discovery Centers, wat eigenlijk geen echte officiele LEGO stores zijn, omdat ze onderdeel zijn van het Discovery Center gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10
LEGO Technic 42146 Liebherr LR 13000 gaat waarschijnlijk 679,99 euro kosten……
Natuurlijk veel electronica en bijzondere onderdelen, maar toch. Wat een geld.
https://www.bricktastic.n...an-verwacht-prijskaartje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
. [deleted] :X

[ Voor 96% gewijzigd door Gim op 04-04-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heemels
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
froid schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:04:
[...]

Er zijn genoeg mooie MOCs als inspiratie voor Lego;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wow jeugdsentiment! Wat gaaf!
Uren speel plezier mee gehad vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vond je de opmerking bij nader inzien toch niet gepast? :)

Al die extreem hoge prijzen zorgt er bij mij wel voor dat de Lego hobby wat minder aandacht krijgt en dat ik vooral kleinere sets aanschaf en dan ook nog in de aanbieding. Ik overweeg zelfs om al wat sets in de verkoop te doen. De Land Rover Defender bv is destijds na het bouwen in een Curver box op zolder belandt. Daarna nooit meer naar omgekeken.

Op dit moment vind ik verschillende Creator 3in1 setjes erg leuk. Niet dat je deze makkelijk kwijt kunt in een thema maar wel leuk als display.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:03
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:14:
LEGO Technic 42146 Liebherr LR 13000 gaat waarschijnlijk 679,99 euro kosten……
Natuurlijk veel electronica en bijzondere onderdelen, maar toch. Wat een geld.
https://www.bricktastic.n...an-verwacht-prijskaartje/
En Lego Technic is al zo populair 8)7 :+

Voor dat geld liever de Titanic, en dat doet best wel een beetje pijn als Technic fan.
Vind de Cat D11 ook al veel te duur. (Ben sowieso geen groot fan van electronica in Technic sets, doe mij maar mechanische en pneumatische functies zoals de huidige tow truck)

Lego schijnt de laatste tijd te vergeten dat niet elke afol een ongelimiteerde geldkraan is.

€680 is ruim een kwart van mijn jaarlijkse Lego budget, zelfs bij 30% korting moet ik dan heel goed nadenken of ik het wel echt wil.
Al zou het mij ook niks verbazen als die kraan de 45% korting een keer aantikt, want die Mercedes Zetros deed het ook niet heel lekker in de verkoop.
Maar dan nog, €300 is een hoop geld voor een technic set die ik bouw en daarna weer afbreek omdat het niet in mijn vitrine kast past.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Schildje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:06:
[...]

Alle officiele LEGO stores werken met deze stickers. De enige die wel de bekers gebruiken maar niet de stickers, zijn de LEGO winkels van Discovery Centers, wat eigenlijk geen echte officiele LEGO stores zijn, omdat ze onderdeel zijn van het Discovery Center gedeelte.
Ik herhaal het wel even hoor: ik heb toch echt een beker, uit officiële store, zonder sticker thuis staan. Dus zo zwart wit is het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:25:
Vond je de opmerking bij nader inzien toch niet gepast? :)

...

Ik overweeg zelfs om al wat sets in de verkoop te doen.
M'n opmerking voegde vooral niks toe :/ Hier gaan ook de nodige sets in de verkoop, zodra ik er de energie voor heb. Niet voor het geld, maar wil de ruimte terug. Met diverse LEGO her en der verspreid is 't vooral een rommeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Karp schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:43:
Ik krijg een beetje FOMO bij het zien van 10264 (Corner Garage) hier. Het was de modular waarvan ik dacht "die lijkt me niet zo boeiend". Ik heb hem overgeslagen.

Nu heb ik net de nieuwe 10312 (Jazz club) afgemaakt en ehmm... ik vond hem niet zo boeiend? Beetje saai. Weinig verrassend. De kas op het dak leek me tof, maar stelt niet zo veel voor. Daarvoor de A-frame gebouwd, en die vond ik verrassend leuk om te doen. Sympathiek gebouw ook. 10312 voelde wat geforceerd. Stukjes tekst die verwijzen naar andere modulars om een samenhang te suggereren, maar het voelde eerder als een soort moetje. Alsof ze dit jaar een modular "moesten" uitbrengen omdat het zo veel oplevert.
Nu heb ik een beginnetje gemaakt aan Creator 3in1 31139 (Cozy House). De modular is ±4-5 keer zo duur, maar imho echt geen 4-5x zo leuk om te maken. Ik vind het niet jammer dat ik de 10312 heb gekocht. Ik houd van gebouwen bouwen. Maar als een eenmalige aankoop zou ik mensen niet deze aanraden.
Ondertussen 31139 (Cozy House) en 31120 (3in1 Medieval Castle) gebouwd. Allebei van harte aan te raden. 31120 had wel meer minifigs mogen hebben. Waren er 3+skelet. Hadden er met gemak 5-6+skelet kunnen zijn. Maar heel veel leuke details. Werkende ophaalbrug, werkend waterrad, 3in1 vogeltjes (soort van trademark) en 2 opstellingen. Ik snap wel dat mensen die graag kopen (en MOC'en).

Mogelijke volgende projecten zijn 31109 (3in1 Pirate Ship) en 43217 ('Up' House). Die 2e had ik graag gekocht bij lego.nl met GWP, maar is niet op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:26:
[...]

M'n opmerking voegde vooral niks toe :/ Hier gaan ook de nodige sets in de verkoop, zodra ik er de energie voor heb. Niet voor het geld, maar wil de ruimte terug. Met diverse LEGO her en der verspreid is 't vooral een rommeltje.
Inderdaad energie, maar ook tijd voor maken. Zelf zit ik nu een beetje in een Lego dip. Ik vind menig set te absurd en duur, en krijg een hoog afol uitmelk gevoel. Allemaal emotie, ik weet het :) maar in die fase zit ik nu. Kom ik wel weer uit hoor.
Sato schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:15:
[...]

En Lego Technic is al zo populair 8)7 :+

Voor dat geld liever de Titanic, en dat doet best wel een beetje pijn als Technic fan.
Vind de Cat D11 ook al veel te duur. (Ben sowieso geen groot fan van electronica in Technic sets, doe mij maar mechanische en pneumatische functies zoals de huidige tow truck)

Lego schijnt de laatste tijd te vergeten dat niet elke afol een ongelimiteerde geldkraan is.

€680 is ruim een kwart van mijn jaarlijkse Lego budget, zelfs bij 30% korting moet ik dan heel goed nadenken of ik het wel echt wil.
Al zou het mij ook niks verbazen als die kraan de 45% korting een keer aantikt, want die Mercedes Zetros deed het ook niet heel lekker in de verkoop.
Maar dan nog, €300 is een hoop geld voor een technic set die ik bouw en daarna weer afbreek omdat het niet in mijn vitrine kast past.
Wauw, 2500-3000 euro budget. Vind ik best een flink bedrag. Niet oordelend hoor, ieder zijn hobby. Dat kost nu eenmaal geld, welke hobby je ook hebt, Maar ja in ons gezin zou ik, op dit moment, liever een nieuwe tv kopen, naast de Switch een PlayStation/Xbox er bij en over een tijdje zou de jongste wel zijn eigen iPad willen hebben en de oudste dan een iPhone. Dan heb ik het vervangen van mijn MacBook Air 2015 nog niet eens genoemd. Dat laatste geef ik de laagste prio, het apparaat doet het nog. En wanneer gebruik ik nu een ‘klassieke’ computer? Ja, straks bij de IB-aangifte en heel af en toe wat homebridge/raspberry pi gepruts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

* himlims_ heeft sinds november 0 lego gekocht

ik vind de huidige prijzen absurd, en ben hobby aan het uitdunnen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:22
Waarschijnlijk worden het ook wel verschillende opdrukken op de doosjes (stad/land van de shop, kerst, halloween etc)
Waardoor ze weer een extra verzamel item hebben wat ze kunnen verkopen ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 21:35
Het probleem komt ook deels doordat we wereldwijd ongeveer 2 jaar in lock-down (min of meer) hebben gezeten vanwege de Covid uitbraak in maart 2020. Doordat mensen verplicht thuis zaten hebben heel veel volwassenen het plezier van (grote, volwassener) Lego sets bouwen ontdekt, waardoor de verkoop van 18+ sets enorm steeg.

Gevolg van die toegenomen vraag tijdens de Covid lockdowns was dat LEGO bedacht dat er blijkbaar meer vraag is naar 18+ sets, waardoor ze meer projecten hiervoor gestart hebben. Omdat het ontwerpen, ontwikkelen en voltooien van een nieuwe grote (18+) set al snel 1 à 2 jaar duurt voordat het in de winkels ligt hebben we dus een nasleep van grote Lego sets gericht op volwassenen die het afgelopen jaar uitkwamen en nu nog steeds uitkomen.

Maar inmiddels is de Covid crisis voorbij en zitten we met een energiecrisis dankzij de Oekraïne oorlog, met flinke inflatie, gestegen rente, enz, enz, waardoor de vraag naar dure 18+ Lego sets ingezakt is. Probleem voor Lego is alleen dat ze die projecten pijplijn van sets in ontwikkeling niet zo maar even kunnen afbreken of ombuigen. Gelukkig (voor Lego) hebben ze de afgelopen 3 jaar flinke winsten gemaakt, dus een tegenslag kunnen ze wel hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:15:
[...]

Ik zag je de opmerking al een keer eerder maken. Maar begrijp de link tussen huidige prijzen en uitdunnen niet helemaal. Ben je door de huidige prijzen ook klaar met de Lego hobby en opzoek naar iets nieuws? Lego dat je al gekocht hebt kun je nog steeds van genieten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 21:24
Als we elkaar nou onze oude sets verkopen die -wel- leuk zijn? Kost het ons niet zo veel geld, en we hebben leuke sets om te bouwen! 💡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:39:
[...]

Ik zag je de opmerking al een keer eerder maken. Maar begrijp de link tussen huidige prijzen en uitdunnen niet helemaal. Ben je door de huidige prijzen ook klaar met de Lego hobby en opzoek naar iets nieuws? Lego dat je al gekocht hebt kun je nog steeds van genieten?
ben echt aan afbouwen, huidige setjes eruit (V&A), nog de backlog bouwen en dan kan ide ook de deur uit.

Ik behoud pirate island/barracuda, enkele modulars, maar idee is wel om de boel te verkopen.

als ik zie hoeveel deze hobby mij heeft gekost ("investering"), ga ik de centen in andere hobby proppen. (karten)

het weegt voor mij niet meer op; 200-300euro voor een set; paar avondjes/uren plezier van [..] en daarna stof happen of terug in de doos.

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 04-04-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:43:
[...]

ben echt aan afbouwen, huidige setjes eruit (V&A), nog de backlog bouwen en dan kan ide ook de deur uit.

Ik behoud pirate island/barracuda, enkele modulars, maar idee is wel om de boel te verkopen.

als ik zie hoeveel deze hobby mij heeft gekost ("investering"), ga ik de centen in andere hobby proppen. (karten)

het weegt voor mij niet meer op; 200-300euro voor een set; paar avondjes/uren plezier van [..] en daarna stof happen of terug in de doos.
Ok, maar als de prijzen niet verhoogd waren dan had je je huidige Lego niet uitgedund? Begrijp de link gewoon niet helemaal. Dat het een keer tijd is voor een andere leuke hobby kan ik me wel voorstellen. Daarnaast kom je op een gegeven moment altijd in een situatie waar je teveel Lego in huis hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:47:
[...]

Ok, maar als de prijzen niet verhoogd waren dan had je je huidige Lego niet uitgedund? Begrijp de link gewoon niet helemaal. Dat het een keer tijd is voor een andere leuke hobby kan ik me wel voorstellen. Daarnaast kom je op een gegeven moment altijd in een situatie waar je teveel Lego in huis hebt liggen.
dat denk ik niet; voorheen betaalde ik voor een modular 130,- anno 2023 is dat 200 geworden (jaa brickwatch/aanbieding blablablabl is nog steeds duur)

ruimte/plek gebrek speelt ook mee :+ luxe probleem.

(snap ook wel karten kost ook bak geld, maar denk tijd voor iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:49
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:15:
[...]

Hier hetzelfde de laatste anderhalf jaar kocht ik wel elke maand lego ook grote sets, maar nu al 4 maanden niets meer gekocht merk ook dat ik een beetje klaar mee ben met die prijs verhogingen, het was al duur, heb ook al wat lego verkocht en zit er ook sterk aan te denk om nog meer te verkopen.

Mijn ook benieuwen hoe lang ze die hoge prijzen vol kunnen houden en hoe veel ze nog verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 21:35
gizmokat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:16:
Hier hetzelfde de laatste anderhalf jaar kocht ik wel elke maand lego ook grote sets, maar nu al 4 maanden niets meer gekocht merk ook dat ik een beetje klaar mee ben met die prijs verhogingen, het was al duur, heb ook al wat lego verkocht en zit er ook sterk aan te denk om nog meer te verkopen.

Mijn ook benieuwen hoe lang ze die hoge prijzen vol kunnen houden en hoe veel ze nog verkopen.
Als iedereen tegelijk klaar is met de Lego hobby en z'n sets wil verkopen, dan hebben we wel een vraag vs aanbod probleem... :P Markt wordt overspoeld met Lego sets (eenmalig gebouwd, of zelfs nog nieuw in ongeopende doos) terwijl de vraag ernaar gekelderd is.

Voor de enkeling die nog wel in Lego geïnteresseerd is wordt het spekkopen dus de komende tijd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:49
Haay schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:35:
[...]

Als iedereen tegelijk klaar is met de Lego hobby en z'n sets wil verkopen, dan hebben we wel een vraag vs aanbod probleem... :P Markt wordt overspoeld met Lego sets (eenmalig gebouwd, of zelfs nog nieuw in ongeopende doos) terwijl de vraag ernaar gekelderd is.

Voor de enkeling die nog wel in Lego geïnteresseerd is wordt het spekkopen dus de komende tijd! :D
Voor de gene die nu tweedehands willen kopen word het wel interessant, zie zelf ook al dat de prijzen op marktplaats al een stuk zijn gezakt, gelukkig heb ik zelf alles gekocht voor de prijs verhogingen, en met grote korting dus heel erg veel zal ik er ook niet op verliezen en zowel dat is dan jammer dan.

Ik was van plan om een lego stad te bouwen, maar met deze prijzen heb ik dat plan maar uit mijn hoofd gezet, vandaar dat ik nu ga uitdunnen heb ook nog een hoop kleine setjes nieuw in doos die ik nu toch niet ga gebruiken en al mijn vitrine kasten staan al vool en ook nog op zolder liggen een hoop sets stof te happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:10
[...]

Ik dacht dit 20 jaar geleden ook met mijn hobby "Magic The Gathering"
De kaarten zijn echter nooit gezakt in waarde, en zijn nu een veelvoud waard.
Gelukkig heb ik toen niks verkocht 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

En LEGO ziet zijn verkopen ook verder dalen, omdat iedereen "genoegen" neemt met de vele sets die op marktplaats worden aangeboden i.p.v. de nieuwe catalogus sets :P

Maar wel goed als mensen niet gelijk door een dip impulsief gaan handelen en de hele boel het huis uit gooien. Zou toch zonde zijn als je even in het negatieve sentiment van andermans dip wordt meegesleurd en je vervolgens bedenkt dat je nog helemaal niet klaar bent met LEGO :P Gewoon even wat anders doen en laten bezinken :) En in ieder geval voorlopig stoppen met kopen, want anders zie je alleen maar een grote backlog groter worden en dat werkt ook niet bij iedereen positief ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Gim op 04-04-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tsjarlie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:43:
[...]

Ik dacht dit 20 jaar geleden ook met mijn hobby "Magic The Gathering"
De kaarten zijn echter nooit gezakt in waarde, en zijn nu een veelvoud waard.
Gelukkig heb ik toen niks verkocht 8)
die heb ik vorige maand verkocht; complete doos met 2000 kaarten, 50,-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:50:
[...]

die heb ik vorige maand verkocht; complete doos met 2000 kaarten, 50,-
Het is ook geheel afhankelijk van wat je hebt natuurlijk. Ik heb ze hier ook nog steeds liggen, allemaal van de jaren 90. Kan er alleen geen afscheid van nemen. :P

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:03
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:55:
Wauw, 2500-3000 euro budget. Vind ik best een flink bedrag. Niet oordelend hoor, ieder zijn hobby. Dat kost nu eenmaal geld, welke hobby je ook hebt, Maar ja in ons gezin zou ik, op dit moment, liever een nieuwe tv kopen, ...
Wilde eigenlijk geen bedragen noemen, maar nu ze genoemd zijn wil ik ze graag onderbouwen/nuanceren.

€200 per maand reserveer ik voor Lego. Dat wordt niet elke maand uitgegeven, maar spaart op in tijden dat ik niets/weinig aankoop. €2400 per jaar + €600 vakantiegeld.
Waarvan het merendeel in de periode November/December uitgegeven wordt.
Dat is naast een vast bedrag per maand voor vervanging van apparatuur (wasmachine, koelkast, TV enz.), Eten en alle vaste lasten.

Ik ben single, huur sociaal, heb geen auto, rook en/of drink niet en mijn sociaal leven bestaat uit familie en online gaming met vrienden die ik nog nooit in het echt ontmoet heb. (+ Een paar die ik wel eens bezoek)

TL;DR: lage vaste lasten dus, maar ook weinig inkomen. (Zit onder de 120% sociaal minimum grens)

Waarom Lego als hobby?
Simpel, het is relatief waardevast.
Indien noodzakelijk kan het langzaamaan verkocht worden en ga ik er financieel niet op achteruit.

Het is een heel bewuste keuze geweest ruim 10 jaar geleden: ik kan er mijn creativiteit en behoefte aan puzzels in kwijt (alternate builds ontwerpen of nabouwen), het bied ontspanning (sets bouwen) en het houd mij weg van dag in dag uit de hele dag naar een scherm turen wat ik met gamen anders zou doen. (hoewel ik tegenwoordig een tablet gebruik voor de bouw instructies.)

Legpuzzels zijn ook zeer vermakelijk, die koop ik zo nu en dan ook wel voor wat afwisseling.

Modelbouw is ook leuk, maar moet op heel hoog niveau wil je dat kunnen verkopen (buiten wat lijm en verf dampen met mijn zwakke gezondheid gaan doen.)

Zou ook heel graag met hout willen werken, maar dat gaat met mijn handen niet want dat triggered mijn eczeem. In rust heb ik in principe nergens last van maar vuil, nat of uitdrogend (zaagsel) is een probleem moet dus vermeden worden.
Sleutelen aan oudere auto's zou ik ook heel graag doen, maar ook dit is helaas niet mogelijk (Nee, handschoenen zijn helaas geen oplossing. Dan kan de huid niet ademen en gaat het zweten, twee dingen die ook weer irritatie en problemen opleveren.)

---

Wat betreft de vele dure sets momenteel, het klopt inderdaad dat Lego deze weg is ingeslagen tijdens de pandemie.
Maar Lego had zelf ook wel kunnen beseffen dat ze er de plank mee mis zouden slaan, je sluit kinderen en afols met beperkt budget nu uit en die twee groepen gaan nu toch eens goed nadenken of ze Lego nog wel leuk vinden nu er zoveel onbereikbare sets zijn.

Terwijl die race naar de bodem met steeds duurdere en grotere sets helemaal niet nodig was.
Het alternatief was immers een groter aanbod van €100/250 sets die eventueel samen gevoegd kunnen worden.

Neem nu de Harry Potter diagon alley, daar zitten 4 gebouwen in welke je maar net moet willen. Had die los uitgebracht en mensen hadden zelf kunnen kiezen welke gebouwen ze wel en niet willen, zo vind ik dat roze pand namelijk maar niks. Niet omdat het roze is, maar omdat ik veel liever de diagon alley van de eerste film zou zien. (Niet dat ik deze set gekocht heb, valt te ver buiten mijn interesse)

Maar goed dan krijg je alsnog het probleem dat de ene set wel goed loopt en de ander niet dus ik snap ook wel waarom ze het niet doen.

Persoonlijk vind ik elke set die voorbij de €300/€350 gaat simpelweg te duur voor wat je krijgt, zeker omdat je die sets vaak op kleinere schaal ook met ruim voldoende detail had kunnen doen.

---

Dan nog even over de icons landrover.
Die is gewoon te duur!
Begrijp mij niet verkeerd, al die offroading gear is natuurlijk hardstikke tof voor de mensen die dat mooi vinden maar ik had liever gewoon het kale model gehad zoals die destijds uit de fabriek kwam.
Ja dat is inderdaad gewoon een optie in de set, maar voor de ongebruikte delen heb ik dan wel moeten betalen, want dit is niet meer van het onderdelen aantal van een schildersezel met picknickmand of surfplank met koelbox om het overgebleven parts budget op te vullen.
En hoewel sturende wielen een welkome toevoeging is aan de creator expert/icons auto modellen (model team!), was vering en de daarvoor noodzakelijke Technic constructie nu werkelijk nodig? Ik vind het tof maar een groot deel van de fans van deze auto modellen had al aardig wat kritiek op de constructie van de blauwe Volkswagen bus.

Is het werkelijk noodzakelijk een formule steeds verder te pushen of kan meer van hetzelfde ook voldoende zijn?
Persoonlijk ben ik van mening dat Lego hier eens goed over na moet gaan denken.

Tot zover mijn spreekbeurt :P

#Technic zonder bijgevoegde electronica en teleurstellende Remote Control!
#Betaalbare Icons sets!
#Lego voor iedereen en niet exclusief voor de elite!

Edit: paar type foutjes verbeterd, mijn telefoon verrekt het om fatsoenlijke Nederlandse spellings controle te doen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mocht je nog een Lego 71040 Disney kasteel willen verkopen. Doe dat snel! ;) Want per 1 juli schijnt er een Disney kasteel te komen.

LEGO Disney 43222 The Disney Castle
Het nieuwe kasteel gaat €399,99 kosten en is naar verluidt een remake met moderne bouwtechnieken. De set is €50 duurder dan zijn voorganger, maar telt ook 757 stenen meer. Er wordt gesproken over een verscheidenheid aan prinsen en prinsessen als minifiguren, waaronder Cinderella en Prince Charming. Beide personages zijn tot op heden alleen uitgebracht als minidolls. Hoeveel minifiguren LEGO Disney 43222 The Disney Castle in totaal zal bevatten is momenteel nog onbekend.

https://www.bricktastic.n...-1-juli-2023-uitgebracht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 20:46

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gerucht: Vergelijkbaar met de Forest Hideout dat als GWP bij de Lion Knight's Castle zat komt er van de zomer een GWP van Majisto uit (en als dat zo is vermoed ik een remake van set 6048).

Zou tof zijn als die bij het andere gerucht (Eldorado Fortress) geleverd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door JoeZuCK op 04-04-2023 20:57 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:14
meesje schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:53:
Mocht je nog een Lego 71040 Disney kasteel willen verkopen. Doe dat snel! ;) Want per 1 juli schijnt er een Disney kasteel te komen.

LEGO Disney 43222 The Disney Castle
Het nieuwe kasteel gaat €399,99 kosten en is naar verluidt een remake met moderne bouwtechnieken. De set is €50 duurder dan zijn voorganger, maar telt ook 757 stenen meer. Er wordt gesproken over een verscheidenheid aan prinsen en prinsessen als minifiguren, waaronder Cinderella en Prince Charming. Beide personages zijn tot op heden alleen uitgebracht als minidolls. Hoeveel minifiguren LEGO Disney 43222 The Disney Castle in totaal zal bevatten is momenteel nog onbekend.

https://www.bricktastic.n...-1-juli-2023-uitgebracht/
Lastig…..

Ik heb het Disney kasteel 71040 nog nieuw in doos staan. Eigenlijk in afwachting tot ik het ga bouwen (want Disney Park fan :p)

Ik vraag mij af wat nu verstandig is aangezien het een remake is en geen directe kopie a la Saturn V.

Het zou mij niet verbazen als dit de waarde juist sneller zal doen stijgen, het nieuwe kasteel gaat er toch net wat anders uitzien inclusief nieuwe minifigs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Voor de liefhebbers: de nieuwe x-wing YouTube: LEGO Star Wars 2023 UCS X-Wing REVEALED!

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
schumi1986 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:11:
[...]

Lastig…..

Ik heb het Disney kasteel 71040 nog nieuw in doos staan. Eigenlijk in afwachting tot ik het ga bouwen (want Disney Park fan :p)

Ik vraag mij af wat nu verstandig is aangezien het een remake is en geen directe kopie a la Saturn V.

Het zou mij niet verbazen als dit de waarde juist sneller zal doen stijgen, het nieuwe kasteel gaat er toch net wat anders uitzien inclusief nieuwe minifigs.
Hier ook de huidige staan (want Disney Park fan.. :) )en al keer of 2-3 opgebouwd en afgebroken. Ik ben dan oprecht benieuwd wat ze onder "modernere bouwtechnieken" verstaan. Voor mijn gevoel zitten hier geen slechte keuzes en alles werkt.

En kan me niet voorstellen dat die ~757 stukjes meer komt omdat ze nu grotere stenen gebruiken om het meer volume te geven. Als je pech hebt zit er een hele lading 1*1 extra in voor wat groene accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Sato bedankt voor je spreekbeurt. Een stukje context/achtergrond is altijd 'leuk' om te lezen :)

Een maandelijks gereserveerd budget is eigenlijk best wel slim. Ik vraag me alleen af of ik zelf daardoor meer of minder zou uitgeven aan LEGO o.i.d. In principe zou het zo moeten zijn dat je er immers geld voor opzij hebt gelegd, dus prima te verantwoorden naar jezelf. Echter, waar ik het makkelijk zou vinden om een uitgave van €40 per maand te verantwoorden, zou ik het toch lastig vinden om eenmaal in het jaar los te gaan en dan ineens 12x €40 uit te geven :?
Sato schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:16:
Persoonlijk vind ik elke set die voorbij de €300/€350 gaat simpelweg te duur voor wat je krijgt, zeker omdat je die sets vaak op kleinere schaal ook met ruim voldoende detail had kunnen doen.
Met Ghostbusters Firehouse Headquarters vond ik het de besteedde €300 wel waard. Ook de enige set waar ik zoveel aan besteed heb en ook de set die zéker niet weg gaat 8)

Maar ook sets van €200 of €100 kunnen hun geld niet waard zijn voor wat je krijgt. Alleen dan hebben we het niet over het detail of de schaal wat minder had gekund, maar gewoon doordat de prijs gewoon te hoog is voor wat je krijgt. Maar ik snap je punt en ik ben het verder met je eens... iets minder detail, iets minder groot en dan geen rib uit je lijf _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Gim op 05-04-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

LEGO Icons 10320 Eldorado Fortress (piraten) komt per 1 juli. 2500 steentjes. Ik ben erg benieuwd naar de prijs. Ik gok zo’n 250 euro.
oei, dit gaat mooi bij m'n piratenschip (Baracuda Bay) passen. Deze komt er dus zeker!

YouTube: LEGO Star Wars 2023 UCS X-Wing REVEALED!
UCS X-wing is ook gelekt, wordt er niet heel warm van helaas.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Ook nog uit de oude doosch: Benny!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wtaxp5Tm71R4VpjXdvHIhbR9Uck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUe3ECTK0bsRmH3Hf9YrcF0I.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteraard met kapotte helm..

Weet iemand trouwens uit welke serie dat laatste poppetje uit mijn vorige post komt? Ik herken het zelf verder niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Oh, die had ik ook. Heb hem toevallig net in elkaar gezet (nouja, hij is bijna af)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b468enUCTzwZG8KkGGzvCJyvVDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbqpWo2FEr1apYxpyiNEO99z.jpg?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
TheFes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:49:
[...]
Weet iemand trouwens uit welke serie dat laatste poppetje uit mijn vorige post komt? Ik herken het zelf verder niet.
Dat rode poppetje? Kende ik ook niet, maar is hier laatst nog voorbijgekomen, dacht ik.

Basic Figure Finger Puppet Female (bfp001): 4224C01
https://www.bricklink.com...ItemIn.asp?M=4224c01&in=S
https://brickset.com/minifigs/4224c01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:07
Dat klinkt als een set die ik moet hebben. Dat kasteel vind ik ook tof, maar veel te duur. Dan is dit een stuk beter behapbaar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
MartijnS72 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:48:
[...]

Dat rode poppetje? Kende ik ook niet, maar is hier laatst nog voorbijgekomen, dacht ik.

Basic Figure Finger Puppet Female (bfp001): 4224C01
https://www.bricklink.com...ItemIn.asp?M=4224c01&in=S
https://brickset.com/minifigs/4224c01
Vroeger hadden wij zo'n rode 'ton' met Lego Basic waar die in zat :)
Ik denk dat het deze was.

[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 05-04-2023 10:19 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Na het lezen van deze review ben ik wel enthousiast over de LEGO Technic 42154 2022 Ford GT. Nu nog wachten op een (zeer) goede aanbieding. Rond de 70-75 euro moet volgens mij wel gaan lukken. Ik ben benieuwd of er tzt meer schaal 1:12 sets zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Malfunctions schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:17:
[...]

Dat klinkt als een set die ik moet hebben. Dat kasteel vind ik ook tof, maar veel te duur. Dan is dit een stuk beter behapbaar.
En piraten zijn eigenlijk cooler dan ridders 8)
(Kasteel vond ik ook echt te duur, zeker toen ik hem zag bij een vriend. Hoop leuke dingen in verstopt, maar voor "Display-value" zwaar onder de maat voor het geld.)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuUuZPQSvMHB6V1vPKuI_4EU6ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2P33TYJBSRbCQhCax56UBVK.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam deze vandaag tegen op jeugdzorg locatie via werk

De famous jan de groot Bosschebol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyb5EO0vtuhOl4ButSVHN88eGT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxUY4l0s45woqujUBeQhyKHy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 05-04-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:12:
Na het lezen van deze review ben ik wel enthousiast over de LEGO Technic 42154 2022 Ford GT. Nu nog wachten op een (zeer) goede aanbieding. Rond de 70-75 euro moet volgens mij wel gaan lukken. Ik ben benieuwd of er tzt meer schaal 1:12 sets zullen komen.
Valt me geheel toevallig op dat het 'stuurwieltje' bovenop de auto ontbreekt op de foto op de doos. Ik snap ergens wel dat ze het op de doos zelf achterwege laten, omdat het dan toch net wat minder fotogeniek eruit ziet :) Ook geen idee of het gebruikelijk is dat ze dergelijke dingen op de productdoos weglaten, viel me toevallig met deze GT op.

Maar deze GT is in dezelfde lijn als de lijn waarin we die witte Porsche en Ferrari al gezien hebben?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Had gisteren wat tijd over dus ik heb even mijn Delorean omgebouwd van versie 1 naar versie 3

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3vpn1fh/IMG-20230405-123226.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CV1Vgkn/IMG-20230405-123231.jpg

Daarnaast een begin gemaakt met het vullen van de vitrine en boekenkast

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GdWrZjx/IMG-20230405-123331-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WGhwv9h/IMG-20230405-123416-1.jpg

Hier moet dus nog wel redelijk wat bij komen, uiteindelijk zullen de bonsai en Lightyear ship ruimte moeten maken voor wat grotere sets die ik nog moet bouwen. Ook moet ik nog redelijk wat Speed Champions in elkaar zetten.Daarnaast heb ik nog een dressoir waar het een en andere op komt te staan, maar het begin is alvast gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 05-04-2023 12:47 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:35:
[...]

Valt me geheel toevallig op dat het 'stuurwieltje' bovenop de auto ontbreekt op de foto op de doos. Ik snap ergens wel dat ze het op de doos zelf achterwege laten, omdat het dan toch net wat minder fotogeniek eruit ziet :) Ook geen idee of het gebruikelijk is dat ze dergelijke dingen op de productdoos weglaten, viel me toevallig met deze GT op.

Maar deze GT is in dezelfde lijn als de lijn waarin we die witte Porsche en Ferrari al gezien hebben?
De GT is een andere (nieuwe?) lijn, want 1:12 schaal. De Porsche en Ferrari zijn 1:10. En qua adviesprijs een stuk duurder (200 vs 120 euro). Eigenlijk onbegrijpelijk want de Porsche en Ferrari hebben maar 150-300 euro steentjes meer. Daar betaal je dan 80 euro meer voor…. Ok, de licenties van Porsche en Ferrari zullen een stukje duurder zijn dan die van Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ReVision. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:45:
Had gisteren wat tijd over dus ik heb even mijn Delorean omgebouwd van versie 1 naar versie 3

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier moet dus nog wel redelijk wat bij komen, uiteindelijk zullen de bonsai en Lightyear ship ruimte moeten maken voor wat grotere sets die ik nog moet bouwen. Ook moet ik nog redelijk wat Speed Champions in elkaar zetten.Daarnaast heb ik nog een dressoir waar het een en andere op komt te staan, maar het begin is alvast gemaakt :)
Mooie vitrine! Waar heb je die van als ik vragen mag?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:20:
[...]

Die kast ziet eruit als een Billy van Ikea. Ik heb namelijk zelf recent ook zo'n kast in elkaar gezet om m'n lego in te showcasen. Ik heb er dan nog de Billy glasplaten bij gekocht, zodat er meer licht in de kast valt. Heb de Porsche 911 (10295) en de bonsai (10281) er al in staan. De rest moet ik nog bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

himlims_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:10:
[Afbeelding]

Kwam deze vandaag tegen op jeugdzorg locatie via werk

De famous jan de groot Bosschebol

[Afbeelding]
Die van Jan de Groot mist een detail. Het stoplicht voor de deur voor ruimte in de lunchroom :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 16:17
instant buy deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:20:
[...]

Inderdaad de bekende Billy kast en dan met Oxberg deuren :)

https://www.ikea.com/nl/n...boekenkast-wit-s69017828/

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:21
Ben zelf meer fan van deze combi, heb deze ook zelf thuis staan, totaal niet biased :+
Billy kast met Högbo deuren

Die plaat die achter het glas zit er los in (is vast te maken met accessoires die erbij zitten, maar voor een vitrinekast haal je ze er zo uit). Zal vanavond anders foto maken van hoe het eruit ziet mocht dat gewenst zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door RubjeMazter op 05-04-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:15:
[...]

Die van Jan de Groot mist een detail. Het stoplicht voor de deur voor ruimte in de lunchroom :+
En de rij voor de deur is veel te kort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
RubjeMazter schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:29:
[...]

Ben zelf meer fan van deze combi, heb deze ook zelf thuis staan, totaal niet biased :+

Die plaat die achter het glas zit er los in (is vast te maken met accessoires die erbij zitten, maar voor een vitrinekast haal je ze er zo uit). Zal vanavond anders foto maken van hoe het eruit ziet mocht dat gewenst zijn :)
offtopic. ik kan het op de foto's van IKEA niet zien maar kan je wel door dat glas van de deuren heen kijken? Anders is het natuurlijk niet echt een vitrinekast en kan je net zo goed een kast zonder deuren nemen indien je er je lego in wil displayen

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Zou ik wel graag willen zien ja.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05 19:58
Gim schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:46:
[...]

En LEGO ziet zijn verkopen ook verder dalen, omdat iedereen "genoegen" neemt met de vele sets die op marktplaats worden aangeboden i.p.v. de nieuwe catalogus sets :P

Maar wel goed als mensen niet gelijk door een dip impulsief gaan handelen en de hele boel het huis uit gooien. Zou toch zonde zijn als je even in het negatieve sentiment van andermans dip wordt meegesleurd en je vervolgens bedenkt dat je nog helemaal niet klaar bent met LEGO :P Gewoon even wat anders doen en laten bezinken :) En in ieder geval voorlopig stoppen met kopen, want anders zie je alleen maar een grote backlog groter worden en dat werkt ook niet bij iedereen positief ;)
Sets raken uit de productie, maar lego onderdelen zelf niet en het is tamelijk eenvoudig om sets te reproduceren en of blokken bij te bestellen te laten hergebruiken. hierdoor is een andere vorm van schaarste en productie beperking dan bij het hierboven aangegeven magic kaarten sparen (waar dus elk uniek product uniek blijft).

Zo zag ik laatst een collectie (met veel leuke sets, maar wel half in elkaar, ongesorteerd, zonder dozen met wat boekjes en geen vraagprijs, bieden vanaf 0 etc), ik biedt er voor, maar krijg een reactie wat geirriteerd, want ik bood 15% van wat de verkoper dacht dat het totaal waard is (en refereert aan de hoogste verkoopprijzen van bricklink) en ging daar 20% onder zitten. Nu gun ik de beste verkochte prijs. maar het is natuurlijk onrealistisch (aangezien er een verschil tussen geselead in doos, en uitgezocht en een bulk verkopen) en is het een bulk koop.
En dit soort redenaties zie je heel veel op de 2e handsmarkt van Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52
korenpc schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:53:
[...]

Sets raken uit de productie, maar lego onderdelen zelf niet en het is tamelijk eenvoudig om sets te reproduceren en of blokken bij te bestellen te laten hergebruiken. hierdoor is een andere vorm van schaarste en productie beperking dan bij het hierboven aangegeven magic kaarten sparen (waar dus elk uniek product uniek blijft).

Zo zag ik laatst een collectie (met veel leuke sets, maar wel half in elkaar, ongesorteerd, zonder dozen met wat boekjes en geen vraagprijs, bieden vanaf 0 etc), ik biedt er voor, maar krijg een reactie wat geirriteerd, want ik bood 15% van wat de verkoper dacht dat het totaal waard is (en refereert aan de hoogste verkoopprijzen van bricklink) en ging daar 20% onder zitten. Nu gun ik de beste verkochte prijs. maar het is natuurlijk onrealistisch (aangezien er een verschil tussen geselead in doos, en uitgezocht en een bulk verkopen) en is het een bulk koop.
Magic kaarten kan je toch ook gewoon opnieuw printen?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Over een paar jaar ga ik gewoon voor alle Classic, City en Mario sets van mijn zoontje minimaal de adviesprijs vragen. :) Zonder gekheid, van die sets hoef je niet veel te verwachten. Ik denk dat alleen de treinen nog wel iets op zullen leveren. Maar ja, laat eerst nummer twee er maar lekker mee spelen. Ik ga het tzt wel sorteren en de sets weer compleet maken. De dozen/handleidingen heb ik wel allemaal bewaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16

QuattroNL

It is I.

ReVision. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:45:
Die Speedchampions zijn leuk maar die bovenste rij auto's is absoluut gaaf! Lambo, Pagani en 2 klassieke rallymonsters, Audi en Lancia....helemaal goed! d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
ReVision. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:38:
[...]

offtopic. ik kan het op de foto's van IKEA niet zien maar kan je wel door dat glas van de deuren heen kijken? Anders is het natuurlijk niet echt een vitrinekast en kan je net zo goed een kast zonder deuren nemen indien je er je lego in wil displayen
Zeker, er zit standaard een 'houten' plaat bij die het zicht blokkeert. Deze is aan de ene kant wit en aan de andere kant zwart en ligt los in de deur als je de doos openmaakt. Deze is vast te zetten met accessoires die meegeleverd worden maar ik heb ze niet nodig omdat ik er graag doorheen kijk net als de rest hier volgens mij O-)

De deuren zijn alleen qua bezels (als je het al zo noemt) wat dunner en zijn volledig van glas van boven tot onder en hebben dus geen balk halverwege die het zicht kan blokkeren. Nu ga ik in elk geval 100% een foto maken en delen vanavond :P dat zal het wat meer verduidelijken denk ik.
PS: Racingbrick heeft dezelfde opstelling alleen dan in het wit, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pilc8BOf4d05xWaHZgNDghT_bYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gADeHYRstDcOVnezlvY9cHSk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:47:
[...]

Die Speedchampions zijn leuk maar die bovenste rij auto's is absoluut gaaf! Lambo, Pagani en 2 klassieke rallymonsters, Audi en Lancia....helemaal goed! d:)b
Oi, maar da's geen lego he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16

QuattroNL

It is I.

The Eagle schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:09:
[...]

Oi, maar da's geen lego he ;)
Meen je niet! :+
Maar 't staat wel in hetzelfde kastje en het betreft hetzelfde onderwerp....er is dus een link :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Leut schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:21:
Afgelopen weekend was het weer zover: bouwweekend *O*

Ditmaal hadden wij gekozen voor de Eiffeltoren
Naar mijn idee het grootste Lego model met 10.001 onderdelen, net wat groter dan de Titanic *.

De build was best interessant, met leuke technieken en -onoverkomelijk- hier en daar repetitie. Het is niet anders en onvermijdbaar met een model wat vier gelijke zijden heeft.

Het resultaat mag er absoluut zijn en dat is best imposant en erg gaaf. De absolute grootte van het model spreekt boekdelen en is best erg groot.

Een plaatje dan maar om het geheel af te ronden:
[Afbeelding]

offtopic:
* formeel is de Wereldkaart het grootste model ooit met 11.695 onderdelen, maar -zonder een discussie te willen starten- deze set kwalificeert voor mij niet als model.
https://www.rfi.fr/en/fra...le-with-baby-eiffel-tower
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyJDuyygZg1hiauPHqx8icUhqhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1VEzcGu0mcTUVflxnbFSyVW.png?f=fotoalbum_large
Eigenlijk moet iemand de lego versie ernaast zetten :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

Idd. Van die lui die menen een foto van Bol.com bij de advertentie te moeten zetten (van particulieren die de set nieuw in doos verkopen) om de achterlijke prijzen van hun tweedehandse lego sets te verantwoorden. Wie trapt daar nou in...

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Inmiddels staat the UCS X-Wing online op de Lego website

https://www.lego.com/nl-nl/product/x-wing-starfighter-75355

Jangbricks heeft er ook weer een korte video over gemaakt

Vind hem heel gaaf, ben alleen persoonlijk geen fan van de manier/hoek dat hij op de stand staat.

[ Voor 25% gewijzigd door ReVision. op 05-04-2023 18:51 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

JoeZuCK schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:17:
[...]

Idd. Van die lui die menen een foto van Bol.com bij de advertentie te moeten zetten (van particulieren die de set nieuw in doos verkopen) om de achterlijke prijzen van hun tweedehandse lego sets te verantwoorden. Wie trapt daar nou in...
Je kan die retired sets ook op bol kopen voor die achterlijke prijzen. Dus ja het maakt niet zoveel uit of je ze nou koopt op marktplaats of bol. Maar ook andere bekende sites verkopen retired sets voor een hoop geld.

Dan moet je ook niet meer kopen bij bol en andere bekende sites.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDudez op 05-04-2023 19:08 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05 19:58
TheDudez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:04:
[...]

Je kan die retired sets ook op bol kopen voor die achterlijke prijzen. Dus ja het maakt niet zoveel uit of je ze nou koopt op marktplaats of bol. Maar ook andere bekende sites verkopen retired sets voor een hoop geld.

Dat is het punt niet (wat ik maakte). Ik zit nu te kijken naar een junior super heroes setje voor mijn zoon, die zijn retired, maar wel erg leuk voor hem en slaat goed aan bij zijn manier van bouwen.

Als ik een specifieke set zie die ik leuk vindt, dan kijk ik of die set in mijn budget past wat ik er voor uit wil geven. Ik bepaal dan de value voor mij zelf.

Zefde geld voor een titanic, Eifel-toren etc, die heeft / had lego vaak niet op voorrad, als je dan slim bent als handelaar, dan kun je die sets prima met dikke winst verkopen omdat er altijd mensen zullen zijn die nu die set nodig hebben en dan niet echt uit maakt dat ze een 150 euro meer neer leggen.

Waar ik opdoelde is de 2e hands markt. bijvoorbeeld er wordt op markt plaats aangeboden; een stuk of 6 sets die rond de 100-150 lego prijs, 2 willekeurige sets met een nieuw prijs rond de 350 euro en nog wat van die lego city, lego friends doosjes tussen de 10 en 20 euro en daar een stuk of 10 van. Dit ligt dan half door elkaar heen, zonder dozen niet gesorteerd en geen een overeenkomst van de verzameling . nu gun ik iedereen alles, maar het is niet reeel om dan te dneken: dat je daar dan de maximale vraagprijs van de lego per set voor kunt vangen. Dit is gewoon bulk verkoop, maar mensen denken dan toch ja set x wordt nu 800 euro voor gevraagd, dus mijn collectie is nu wel 5000 euro waard, ik wil er minimaal 4500 euro voor hebben.

Dat kan, maar dan moet je alles uitzoeken, sorteren zorgen dat er nette doos bij zit en vooral de set per stuk aanbieden. dat is meer mijn punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

TheDudez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:04:
[...]

Ik heb het specifiek over 2e handse sets waarvan mensen hun verkoopprijs dan gaan baseren op wat er op Bol wordt aangeboden. Zo van "Ik verkoop mijn tweedehandse Ninjago robot, zet er bieden bij en plaats een screenshot van een Bol advertentie (nieuw sealed retired) waarin deze voor 200 euro wordt aangeboden en dan ga ik er vanuit dat ik er wel minstens 150 euro voor krijg".

Terwijl mensen er nog geen drie tientjes voor over hebben..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]
Zal vanavond anders foto maken van hoe het eruit ziet mocht dat gewenst zijn :)
Belichting is een beetje meh, heb ze afgelopen weekend in elkaar gezet en er hangt nog geen lamp aan 't plafond, alleen een LED strip op de vloer :> maar zo staat het momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wgztWHA6Kvv7by4PJcj8NA7Dno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjFNvQwfsvnAbIQexAd1wZKu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben bezig met het "tilen" van mijn tweede kraan. Om alles niet helemaal clean te laten lijken leek het me een idee om wat groen toe te voegen met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cvE9VY-xSkxEP0_aDZtoEdAQfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHRlU9u8TtDadniaYyMf5YjO.jpg?f=user_large

Ik kan niet direct zeggen dat ik warm word van het resultaat. Wat vinden jullie ervan en wat zou ik eventueel anders/beter kunnen doen? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
almightyarjen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:56:
Ik ben bezig met het "tilen" van mijn tweede kraan. Om alles niet helemaal clean te laten lijken leek het me een idee om wat groen toe te voegen met dit als resultaat:

[Afbeelding]

Ik kan niet direct zeggen dat ik warm word van het resultaat. Wat vinden jullie ervan en wat zou ik eventueel anders/beter kunnen doen? :?
De tiling is ok, maar het groen is inderdaad niet echt je dat.
Het is wat te mooi even verdeeld om natuurlijk te lijken. Misschien wat foto's of zo opzoeken, van bijvoorbeeld mocs over verlaten gebouwen ofzo. Ik zou eens proberen om ze op maar een paar plaatsen tegen een border wat groen/mos/gras te zetten. Of een gebarsten tegel, met wat aarde die bloot komt.
Pas op, ik ben daar zelf ook allemaal niet zo goed in hoor.
Maar goed bezig in elk geval, is toch wat anders dan setjes bouwen en tentoon stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje

[Afbeelding]

Mijn eerste indruk wat mooi. Toen zag ik je vraag. Het is wel heel veel grijs. Kan dat niet afgewisseld worden met andere kleuren? Zodat het wat minder clean is. Een bruin/beige tint? Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:05:
[...]

Mijn eerste indruk wat mooi. Toen zag ik je vraag. Het is wel heel veel grijs. Kan dat niet afgewisseld worden met andere kleuren? Zodat het wat minder clean is. Een bruin/beige tint? Ik weet het niet.
Grijs=industriële look was mijn redenering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07

MEJ

RubjeMazter schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:29:
[...]

Belichting is een beetje meh, heb ze afgelopen weekend in elkaar gezet en er hangt nog geen lamp aan 't plafond, alleen een LED strip op de vloer :> maar zo staat het momenteel:
[Afbeelding]
Hoe sluiten de deuren aan op elkaar?
Heb zelf de Billy met Oxberg deuren en denk eraan te switchen naar Högbo.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 21:43

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

[Afbeelding]

Ik zou iets meer variatie in de belijning proberen te maken, dus de "kraan-rail-zone" en de "treinrails" optisch verschillend laten zijn.
Bij gebrek aan een lego-kraan maar een paar willekeurige voorbeelden voor belijning (sorry mods, playmobil in het lego-topic O-) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJpoLXO0ZCJq3tkJjg7s2dlwVXw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YfcDrmb7TuZEVRXux4hmzCni.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mXxkTdE5XnzV97XI6Jhd4ivkI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lkyZC98hGnEOsLNLesAGJtMN.jpg?f=user_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
MEJ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:11:
[...]
Hoe sluiten de deuren aan op elkaar?
Heb zelf de Billy met Oxberg deuren en denk eraan te switchen naar Högbo.
Je kan ze op 3 plekken stellen (naar boven/beneden, verder van de kast af of juist dichter bij de kast & dichter naar elkaar toe of verder van elkaar af als je 2 deuren op 1 kast hebt).
Het installeren was wel even pielen met de mechanismen maar het resultaat mag er zijn :)
Heb de deuren zelf op ong. halve centimeter van elkaar af zodat ik ze wat makkelijker open krijg (de meegeleverde deur-'klink' vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit is wel weer een leuk gerucht wat nostalgie naar boven brengt.

Vorig jaar voor veel te veel geld het origineel gekocht omdat ik die vroeger altijd al wilde hebben. Was met wat we nu gewend zijn qua lego een setje wat in nog geen 20 minuten in elkaar gezet was, dus ben erg benieuwd naar de remake als de geruchten waar zijn.

https://bouwsteentjes.inf...-10320-eldorado-fortress/

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Tijdje terug een grote partij tweedehands Lego gescoord. Zaten een aantal incomplete brandweerwagens bij. Niet echt mijn ding, maar de brandweerrobot van Lego The Movie vind ik wel leuk :D Poging gedaan om die te maken met onderdelen uit m’n collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvrBjH5exoPwBybcO_JONQDWfVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDs4N7d5CK1lDhDWa4GNCykS.jpg?f=fotoalbum_large

Aardig gelukt, met wat aanpassingen. Heb alleen de ribbed hoses niet helaas. En ik heb overal ball joints gebruikt, die kunnen het gewicht nauwelijks aan. Zal die toch moeten vervangen door clicky varianten om ‘m echt stabiel te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69a0aFRAxVmhI15_v1bHHVCcj0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cV2JQf5MPCdqcbFtlMOJlDAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmf4c1gwKVkVtmjA5yqYKnyYUHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFDxd3mYF3RDTlG5lexnhHuH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbJJo1ojRHjVMDIAIdhVHvshiUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4QjGcCHDGe97I779i5DSVQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12
ReVision. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:48:

[YouTube: LEGO Star Wars UCS X-WIng official reveal & thoughts! May the Fourth 2023 major redesign 75355]

Vind hem heel gaaf, ben alleen persoonlijk geen fan van de manier/hoek dat hij op de stand staat.
Die vergelijking met de vorige UCS versie maakt het wel af, insta-buy voor mij deze. Niet langer de prijzen van de vorige in de gaten houden. _O_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xtuv
De Rescue Reinforcements krijgen nog versterking van deze kleinere variant ;) Nog niet helemaal tevreden met de uitwerking, maar het concept is makkelijk kleiner te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBPqE_jD_FoMyFVlxULLvuESOZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdRx8Egdn3IbYa3eT0TqbVlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:07:
[...]

Grijs=industriële look was mijn redenering :)
klopt zeker, maar doordat je nu hele vlakken van dezelfde kleur grijs hebt, zijn de groene plantjes opvallende spikkels.
Als je hier met oudere grijze tiles en af en toe een 'opengebroken tegel' bezig gaat, krijg je een meer verweerde look. Die past bij de wilde plantjes die tussen het beton groeien.

Je kan ook voor een nieuwbouw look gaan, maar dan zijn de plantjes natuurlijk gek, en met de monorail er tussen houdt je altijd een beetje verweerde kleur grijs er tussen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Vandaag kwam er ook een review online van een andere alternative build die ik gemaakt heb, de Dungeons & Dum-Dums :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

ymnia schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:23:
[...]

klopt zeker, maar doordat je nu hele vlakken van dezelfde kleur grijs hebt, zijn de groene plantjes opvallende spikkels.
Als je hier met oudere grijze tiles en af en toe een 'opengebroken tegel' bezig gaat, krijg je een meer verweerde look. Die past bij de wilde plantjes die tussen het beton groeien.

Je kan ook voor een nieuwbouw look gaan, maar dan zijn de plantjes natuurlijk gek, en met de monorail er tussen houdt je altijd een beetje verweerde kleur grijs er tussen.
Ik snap wat je bedoelt. Uitvoering gaat wat lastig worden: gezien de grootte van de oppervlakte moet ik aardig gaan investeren in een "incourante" kleur als old light gray. Ik denk dat ik voor nu voor de nieuwbouw versie ga met hier en daar een sprietje, dit heb ik ook gedaan bij de blauwe kraan, dat staat toch beter. Verder nog eens goed naar het algemene kleurgebruik kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001

NoTimeRemains

I know

ReVision. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:48:

[YouTube: LEGO Star Wars UCS X-WIng official reveal & thoughts! May the Fourth 2023 major redesign 75355]

Ik ben er nog niet over uit, ziet er gaaf uit hoor maar ik weet niet of ik em ga kopen. De UCS A-Wing staat me hier eigk ook alleen maar in de weg.

This is the Way.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtuv
Voor de X-Wing-liefhebbers: er is ook een nieuwe moc van Inthert van de T-65 X-Wing: Red 5

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52788567141_d1c699e3c1_k.jpg

Meer foto's: https://www.flickr.com/photos/inthert/

Instructies zijn gratis te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 15:03

[Afbeelding]

De grijze tiles moeten dat beton/asfalt voorstellen? want tenzij er kieren in het asfalt zitten, kan er geen onkruid doorheen/op groeien...
Als ik naar foto's van de haven van Rotterdam kijk, dan zie ik geen onkruid tussen de rails van de kraan. Ik zie dan eigenlijk enkel onkruid op plekken waar het asfalt/beton eindigt.

Je zou het donker grijze tussen het spoor in het midden kunnen vervangen door dark tan afgewisseld met bruin / donkere tinten om een roestige /gebruikte indruk te wekken. En af en toe een zichtbare stud.

Misschien wat zwarte 'vlekken' creëren op plekken waar de diesellok / kraan veel stil staat (olievlekken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:41

[Afbeelding]

In principe groeien er alleen planten op beton waar het kapot is of waar aarde zich op kan hopen. Zie hier en hier bijvoorbeeld de NDSM werf. Ik zou dus eerder in de vergeten hoekjes waar normaliter geen minifigure komt wat groen neerzetten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10

FeaR

In GoT we trust

Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:15:
Gisteren Bowser afgerond. Wat een ontzettend gave build. Best zwaar, maar hoe ze er op gekomen zijn, helemaal top. Geen spijt van.
Oke, je hebt me overtuigd :P

Zag dat Bowser bij Bol.com (net) onder de tweehonderd euro was gedoken, met 75 euro aan cadeaubonnen die ik nog had liggen een leuke deal :)

Weer een model gekocht, Brickwatch Wish List wordt wel leger en leger. Toch te merken dat de nieuwere sets me lang niet meer zo veel doen. Waar de Icons serie voorheen altijd instant op de wish list ging staat nu alleen de "Chevrolet Camaro Z28 (10304)" er op uit die reeks en zelfs die is twijfel. Model wat er zeker nog komt is de "Ferrari Daytona SP3 (42143)" maar die wil ik eigenlijk onder de 250 euro zien 🤔

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 286 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .