Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 271 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.263 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Burning_Tyre schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:52:
Sinds kort verkoop ik wat dingetjes via BrickLink.

Het valt me nu op dat ik behoorlijke fees moet afdragen bij betalingen gedaan via Paypal of Stripe. (procentueel gezien)

Klopt het dat je los van die fees ook nog een (maandelijkse) rekening krijgt van BrickLink zelf?

Hoe gaan andere BrickLink verkopers hiermee om?
geen idee; paypal is een mega afdracht bij alles; koop/verkoop/valuta omzetten etc. Eens een betaling van 200$ werd 130euro ofzo na alle fees en lasten (ik haaat Paypal)

voor zo ver weet, zitten hier niet (veel) BL verkopers.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:35

L23

Het valt me nu op dat ik behoorlijke fees moet afdragen bij betalingen gedaan via Paypal of Stripe. (procentueel gezien)

Klopt het dat je los van die fees ook nog een (maandelijkse) rekening krijgt van BrickLink zelf?

Geen verkoper. Maar koop wel eens wat op Bricklink. Valt mij op dat shops vaak extra kosten meerekenen als je via Paypal betaald en dus een bankafschrijving aanraden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als verkoper op Bricklink reken ik een meerprijs van 5% over de totale waarde van de order incl. verzendkosten. Dat dekt de PayPal fees die je moet betalen als ontvanger aan PayPal. Het is wel netjes om dit te vermelden op je BL store pagina.

Daarnaast krijg je maandelijks een rekening van Bricklink, zie hier de rates:
https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=38

[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 30-01-2023 16:57 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28
almightyarjen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Als verkoper op Bricklink reken ik een meerprijs van 5% over de totale waarde van de order incl. verzendkosten. Dat dekt de PayPal fees die je moet betalen als ontvanger aan PayPal. Het is wel netjes om dit te vermelden op je BL store pagina.

Verreken je die 5% automatisch? Zo ja waar stel ik dat in?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08

Pazo

Mroaw?

De winnaars van Lego MOC Challenge 15 - Dec 2022 / Jan 2023 zijn bekend :)

🥇@Ingelogd 🥈@JeroenE 🥉@willgo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/v6PiEUa6ZLx1OndINnCxIn7A.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9man0p7sppSMyo2Vtgk1Bycc.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9Kf86DbSqKEnooYHk5Q3OqDN.jpg

Gefeliciteerd winnaars! *O*

We hebben nog geen nieuwe challenge. Mocht je ideeën hebben, meld je even in het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! Deel 9.

Deze keer: ruimtevoertuigen.
Zijn er niet zo veel, maar toch best grappige setjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9d7S3Cw-Co3ccRtbjLuPEV_f5g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X89qrKJNdvBefblySWXfDO0C.jpg?f=user_large

6896: Celestial Forager uit 1990.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LifYXOkOoYs9PuGvthuOq9ybcBw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LITSc4pTllEQmGSeUAdCrynQ.jpg?f=user_large

6830: Space Patroller uit 1988.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ptm6BuEIkCIBEU4jgEeaCo9MhU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M63X6YIfkYtWsKhsHcXxOHsk.jpg?f=user_large

6879: Blizzard Baron uit 1993.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ39H2bIePlVQS3CAcaZYmiiwtc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pVPvDQALnHYONFBWsL8yqjz9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT1w1PwziClWBdlBp8VNhx_uAOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Lcosn7FuJ7GVFwCMV8HtaMR.jpg?f=user_large

6850: Auxiliary Patroller uit 1989.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYCtOrEbd9oB66QNdeOvr6K3wjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fafiLmcI5X3vLomVh8H8XLI9.jpg?f=user_large

En als laatste, de 6872: Lunar Patrol Craft uit 1985.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xioc__N_hZ6-GFJ2hSjdU_riqFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLT4gsKkdZu1tAT1JXowfCDe.jpg?f=user_large

Ik begin nu aardig door de voorraad heen te raken na 9 delen :) Heb nog een paar kleine voertuigen, en nog een brandweerkazerne liggen, maar dan ben ik er wel.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Pazo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:46:
De winnaars van Lego MOC Challenge 15 - Dec 2022 / Jan 2023 zijn bekend :)

🥇@Ingelogd 🥈@JeroenE 🥉@willgo
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Gefeliciteerd winnaars! *O*

We hebben nog geen nieuwe challenge. Mocht je ideeën hebben, meld je even in het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic.
Gefeliciteerd _/-\o_ Mooie creaties!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Heeft iemand toevallig ook de MOC instructies ooit gekocht voor de onderstaande Gipsy Danger MOC van de film pacific rim? Zo ja, waar? Gemaakt destijds door Jan Lego (klinkt Nederlands :)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhf4CnOiO2Iii9bpCyItjKyh59Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K49GZKv9Y6kqIK10OKvIWg8V.jpg?f=fotoalbum_large

Kan nergens meer iets van vinden, waarschijnlijk in verband met rechten?

----- Edit -----

Toch iets gevonden en de heer Jan Lego aangeschreven. Ben benieuwd...

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157652277967948

[ Voor 35% gewijzigd door Bowen_HAFX op 30-01-2023 20:30 ]

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Ik zit op ook op BL als verkoper (en koper :*)), en ook ik vraag 5% extra wanneer mensen Paypal gebruiken. Alleen ik merk dat de Additional Chargers (zoals die extra 5% op de rekening staat) niet altijd de echte Paypal kosten dekken. Dat terwijl de PP kosten volgens hen 0,35 cent + 3,5% zijn. Wellicht zijn de order die ik krijg te klein.
Als ik iets koop, dan gebruik ik bij voorkeur ook IBAN overboeking, simpelweg omdat ik PP zoveel mogelijk wil mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Burning_Tyre schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Verreken je die 5% automatisch? Zo ja waar stel ik dat in?
Zoals @FReaKaNDeLL, bij additional charges

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas moet je dat voor elke shipping method apart invoeren, wat dan weer lastig is als je veer verschillende verzendmethodes hebt voor Nederland en wereld gescheiden (want hoe anders?) en dan ook nog eens envelop, brievenbuspakket, gewoon pakket en pakket 20kg.
Let op dat je voor buiten Nederland geen envelop shipping aanbied, want die komen niet aan. Het is namelijk verboden goederen te vervoeren met een paar postzegels. Niet doen, ook niet als de potentiele koper erom vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Bowen_HAFX schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:14:
Heeft iemand toevallig ook de MOC instructies ooit gekocht voor de onderstaande Gipsy Danger MOC van de film pacific rim? Zo ja, waar? Gemaakt destijds door Jan Lego (klinkt Nederlands :)).

[Afbeelding]

Kan nergens meer iets van vinden, waarschijnlijk in verband met rechten?

----- Edit -----

Toch iets gevonden en de heer Jan Lego aangeschreven. Ben benieuwd...

https://www.flickr.com/ph.../albums/72157652277967948
Deze is toch wel erg gaaf! Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
In juni verschijnt er weer een grote Ninjago set. Even gekopieerd van promobricks.

LEGO 71799 Ninjago City Markets

Setnummer: 71799
Bezeichnung: LEGO Ninjago City Markets
Teilezahl: 6163
UVP: 369,99 US-Dollar
Teilepreis: 0,06 US-Dollar/Teil
Mit 6163 LEGO Teilen hat dieses Set 478 Teile mehr als die Ninjago City Gärten. Somit könnten uns auch ein paar mehr Minifiguren erwarten. Gerade ein Markt wird von vielen besucht und es kann sehr bunt und turbulent werden. Wir halten es bei der enormen Teileanzahl auch für sehr wahrscheinlich, dass das Set wie die Gärten mit mehr als nur einer 32 × 32 Noppen großen Grundplatte kommt. Ob das Set dann mit einem Comeback der LEGO Ninjago Legacy Reihe verbunden ist, können wir nicht sagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 21:39
meesje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:36:
In juni verschijnt er weer een grote Ninjago set. Even gekopieerd van promobricks.

LEGO 71799 Ninjago City Markets

Setnummer: 71799
Bezeichnung: LEGO Ninjago City Markets
Teilezahl: 6163
UVP: 369,99 US-Dollar
Teilepreis: 0,06 US-Dollar/Teil
Mit 6163 LEGO Teilen hat dieses Set 478 Teile mehr als die Ninjago City Gärten. Somit könnten uns auch ein paar mehr Minifiguren erwarten. Gerade ein Markt wird von vielen besucht und es kann sehr bunt und turbulent werden. Wir halten es bei der enormen Teileanzahl auch für sehr wahrscheinlich, dass das Set wie die Gärten mit mehr als nur einer 32 × 32 Noppen großen Grundplatte kommt. Ob das Set dann mit einem Comeback der LEGO Ninjago Legacy Reihe verbunden ist, können wir nicht sagen.
Oh nee he... had gehoopt dat het klaar was ....
afgelopen dagen letterlijk twijfelen hier of ik moet verkopen of houden. en nu komt er weer 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:25

QuattroNL

It is I.

Leuk dat Lego weer allemaal leuke sets gaat uitbrengen maar dat moet wel ergens geplaatst kunnen worden.
Zodoende besloten m'n verzameling Creator 3-in-1 huisjes van de hand te doen. Jammer want blijf ze nog steeds erg leuk vinden. Maarja....keuzes....

Heb ze in V&A gezet.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 18:34
Is dit hetzelfde onderdeel? Oftewel ziet het in het boekje wat anders uit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjILn7DfcrwR1e-bIUuvp1ARoEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlJ6ONevt4PDyMWZ2M3f3wjq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epSsHpXWZ9DnkCgZ6VsPrc1QqZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmVQEdERq6wfoqGwla9TRwjf.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: in het boekje staat de 41678. Wat in de set zit is de 69819. Volgens LEGO ontbrekende stukjes moet het ook die laatste zijn. Fout in het boekje dus?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 30-01-2023 22:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pazo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:06:
Nostalgie! Deel 9.

Deze keer: ruimtevoertuigen.

En als laatste, de 6872: Lunar Patrol Craft uit 1985.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xioc__N_hZ6-GFJ2hSjdU_riqFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLT4gsKkdZu1tAT1JXowfCDe.jpg?f=user_large
Heeeeeej, thanks! Die had/heb ik ook. Herinner m me nu weer :) Leuk setje met die geinige robot!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37
Alfa Novanta schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Heeeeeej, thanks! Die had/heb ik ook. Herinner m me nu weer :) Leuk setje met die geinige robot!
Hmm ik heb zoiets maar dan met twee robotjes als straalmotoren

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:33:
Is dit hetzelfde onderdeel? Oftewel ziet het in het boekje wat anders uit?[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit: in het boekje staat de 41678. Wat in de set zit is de 69819. Volgens LEGO ontbrekende stukjes moet het ook die laatste zijn. Fout in het boekje dus?
Is het een onderdeel wat geldt als mogelijke vervanging? Doet hetzelfde, maar ziet er iets anders uit? Wel scherp opgemerkt dan. Je kunt het altijd navragen bij LEGO.

Althans dat had ik met de Ecto-1 ook, al ging het daar om een andere uitvoering van een bedrukt steentje. In de handleiding werkten ze met een oudere/nieuwere versie dan hetgeen ik had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Snowhite0901 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 01:26:
[...]

Hmm ik heb zoiets maar dan met twee robotjes als straalmotoren
Deze? https://www.bricklink.com...item.page?S=6830-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Oh man, mijn eerste tweede hands Lego aankoop (Ecto-1) is toch wel een beetje een miskoop. Mijn verwachting (zoals normaal) te hoog, het sorteren en het constante zoeken naar dat ene mini dingetje tussen 2400 stukjes bevalt me niks. Ondanks dat de verkoper verzekerde dat alles in 100% compleet en in nieuwstaat was is de doos en de handleiding toch redelijk afgeragd en missen er toch wat stukjes die ik nog na moet bestellen. Waar ik eerder rustig zakje voor zakje bouw en geniet van het proces is het nu uitzoeken, doorbouwen, checken of ik weer een stukje mis, bricklinken. Ik vind t maar frustrerend. Hebben jullie niets aan maar toch even stoom afblazen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave99
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:19
Je kan op de site van Blue Brixx bouwinstructies downloaden als je je aanmeldt.
Nu wil ik enkele modellen bouwen maar dan met Lego steentjes aangezien deze beter kwaliteit zouden moeten zijn.

Heeft bluebrixx speciale steentjes die Lego niet maakt? En hoe kan ik het overeenkomende steentje vinden bij lego (bricklink) aangezien er geen nummers bij staan. Een voor een opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
NoTimeRemains schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:06:
Oh man, mijn eerste tweede hands Lego aankoop (Ecto-1) is toch wel een beetje een miskoop. Mijn verwachting (zoals normaal) te hoog, het sorteren en het constante zoeken naar dat ene mini dingetje tussen 2400 stukjes bevalt me niks. Ondanks dat de verkoper verzekerde dat alles in 100% compleet en in nieuwstaat was is de doos en de handleiding toch redelijk afgeragd en missen er toch wat stukjes die ik nog na moet bestellen. Waar ik eerder rustig zakje voor zakje bouw en geniet van het proces is het nu uitzoeken, doorbouwen, checken of ik weer een stukje mis, bricklinken. Ik vind t maar frustrerend. Hebben jullie niets aan maar toch even stoom afblazen.
Ja..herken het. Je zit steeds eindeloos te zoeken in een berg naar een onderdeeltje waarvan je uitgaat het zit erin (volgens verkoper 100% compleet, maar omdat het 2e hands is toch misschien niet??). Bij een nieuwe set denk je hij zit er voor 99,99% in dus gewoon goed zoeken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17
Ik deed altijd met tweedehands Lego eerst alles goed wassen (of ontsmetten :| ) en vervolgens inventariseren aan de hand van het onderdelen overzicht op BrickLink.

Is wat werk, maar dan weet je direct of er iets mist en zo ja, je kunt gelijk een Wishlist aanmaken op BrickLink en zo alles bestellen. Scheelt wellicht wat onnodig zoeken/ frustratie.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Weet iemand hier of de vervroegde toegang voor VIPS ook geldig is in de fysieke LEGO Stores?

Met andere woorden; is de A-frame boshut (21338) vanaf morgen ook in de LEGO winkels te koop, of is de voorverkoop alleen beschikbaar in de online Store?

Update: Voor de geïnteresseerden: hij is morgen gewoon al in de LEGO Stores verkrijgbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door basvanderploeg op 31-01-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvanderploeg schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:58:
Weet iemand hier of de vervroegde toegang voor VIPS ook geldig is in de fysieke LEGO Stores?

Met andere woorden; is de A-frame boshut (21338) vanaf morgen ook in de LEGO winkels te koop, of is de voorverkoop alleen beschikbaar in de online Store?
zou even een lego zaak bellen, weet je het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:42
TestDummie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:42:
Voor de echte kenner; wie o wie kende deze bijzondere Modular? :D
Een tof stuk en een mooi gebouw! Heb je deze zelf ook gebouwd?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
himlims_ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:00:
[...]

zou even een lego zaak bellen, weet je het zeker
Ja, uiteindelijk maar even gedaan. Hij is morgen gewoon te koop in de winkels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Hoe is het met steendam, en al plannen voor nieuw steendam aan het maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TestDummie schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:42:
]..

Jamie Berard! ...

Voor de geïnteresseerde, de instructies (van een licht aangepaste versie) zijn nog te koop op Ebay:
https://www.ebay.com/itm/...10185-10190-/303451591755
De domeinnaam die bij de verkoper staat www.brickstreet.eu heeft geen website meer.
Weet je zeker dat de verkoper nog actief is? En is de verkoper uit Nederland Jamie zelf of iemand anders die instructies gemaakt heeft aan de hand van de foto's van Jamie?

Zie verder ook deze link https://brickset.com/sets/designer-Jamie-Berard

[ Voor 5% gewijzigd door djwice op 31-01-2023 14:43 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:56:
[...]
de laatste afspraken voor de aanbesteding zijn nog in onderhandeling met de uitvoerders :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkus
Afas schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:56:
[...]
Ik ben nog druk bezig met afbreken! Alle modulaire gebouwen die ik wilde afbreken heb ik inmiddels afgebroken, dus nu schiet het echt op. Nog even en dan zit alles in zakjes en dozen! :)
Ik ga straks eerst naar een tijdelijk adres, dus het opbouwen moet nog even wachten, maar ik kijk er al erg naar uit om weer te mogen beginnen!! :) De stad wordt wel wat kleiner, maar met een beetje creativiteit kun je op minder oppervlakte vast nog steeds een hoop kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xu7B8QHLobyMGJmHzogvNpeQX4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGS29knzwhbuBmfvzcZ4fA4o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 31-01-2023 16:11 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik sorteer altijd eerst alles. Op kleur vind ik het fijnst maar het kan ook op type onderdeel, of net wat je wilt.
Daarna bouwen. En ja dan moet je soms flink zoeken in een hoopje onderdelen naar dat ene stukje. Ik vind dat wel wat hebben maar ieder z'n ding.

Vervelende is idd als er iets mist.
Ik zou dat eerst terugkoppelen aan de verkoper. Wellicht heeft hij het 'spontaan' nog gevonden en stuurt ie het na.
Draait dat op niks uit dan resteert alleen nog bestellen op BL.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 18:14
Jakkus schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Ik ben nog druk bezig met afbreken! Alle modulaire gebouwen die ik wilde afbreken heb ik inmiddels afgebroken, dus nu schiet het echt op. Nog even en dan zit alles in zakjes en dozen! :)
Ik ga straks eerst naar een tijdelijk adres, dus het opbouwen moet nog even wachten, maar ik kijk er al erg naar uit om weer te mogen beginnen!! :) De stad wordt wel wat kleiner, maar met een beetje creativiteit kun je op minder oppervlakte vast nog steeds een hoop kwijt.

[Afbeelding]
Als je straks hulp nodig hebt om alles weer op te bouwen O-)
Spreekt namens nog 250 gegadigden :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn displaycase is binnen voor mijn Sonic Lego :)

Bij nog gebrek aan plek, heel eventjes op het bureau. Ik moet nog planken kopen bij Ikea die ook diep genoeg zijn voor Bowser, en ik vind tot nu toe alleen maar ondiepe planken (<25cm) of megadiepe planken (>60cm):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52660827111_8945968c3b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52661319258_81681f41a9_c.jpg

Kwaliteit van de case is wel goed! De acrylen platen hebben protruding cutouts die mooi in elkaar schuiven. Een gepriegel met kleine schroefjes, maar het resultaat mag er zijn! De afmetingen zijn ook echt EXACT zoals je ze ingeeft op de website (sora-shop.com).

Hij is nog niet helemaal af; ik moet de achtergrond nog gaan laten afdrukken, maar daarvoor wilde ik eerst toch even meten. Dus ik kan mijn zelfgemaakte Sonic achtergrond nu mooi op 47x20 laten afdrukken bij profotonet. Ben me nog aan het bedenken of ik er ook een rand in zou maken zoals de originele van WickedBrick. Die case van wickedbrick heeft van die uitstekende "blokjes" waar de schroeven doorheen moeten en dat zie je ook op die achtergrond.
De case die ik heb heeft dat niet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schouten352
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:55
Heeft iemand al wat vernomen van een GWP bij het nieuwe modulaire gebouw (Jazz Club)? Er waren wat geruchten over een pizzakoerier, maar ook in de nieuwsbrief vandaag nog geen speciale dingen in februari. Vorig jaar kwam de taxi ook pas eind januari, maar dat lijkt nu (nog?) niet het geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
schouten352 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:30:
Heeft iemand al wat vernomen van een GWP bij het nieuwe modulaire gebouw (Jazz Club)? Er waren wat geruchten over een pizzakoerier, maar ook in de nieuwsbrief vandaag nog geen speciale dingen in februari. Vorig jaar kwam de taxi ook pas eind januari, maar dat lijkt nu (nog?) niet het geval...
Ik ben daar ook erg benieuwd naar! Na het eerste gerucht heb ik hier niets meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Misschien een domme vraag, maar hoe komen de mensen die lego blokjes verkopen (nieuw staat) eigenlijk aan de blokjes? Worden die in grote aantallen bij Lego ingekocht?

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:08:
Misschien een domme vraag, maar hoe komen de mensen die lego blokjes verkopen (nieuw staat) eigenlijk aan de blokjes? Worden die in grote aantallen bij Lego ingekocht?
Zou kunnen?
Er zijn ook zeker verkopers die complete sets kopen en de parts los verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 11:56

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Bowen_HAFX schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:08:
Bricklink verkoper hier ;)

Ik ben begonnen met de verkoop van m’n eigen gebruikte Lego. Nu eigenlijk enkel nog maar nieuw.

Deze komen idd door aankopen van nieuwe sets. Op bricklink kan je dan vervolgens het set nummer ingeven en een “part out”‘commando geven. Alle losse stukjes van de set, inclusief reserve stukjes, komen dan in je inventaris. Desgewenst kan je dan nog de prijs aanpassen en vervolgens staat alles in je winkel.

Een groot deel komt ook via de pick a brick van de Lego website vandaan. Nadeel, dit duurt soms lang voordat het binnen is, soms bijna een maand, en is niet altijd goedkoop.

Soms loont het ook om te kijken welke onderdelen set exclusief zijn en deze dan in wat grotere aantallen te kopen bij Lego zelf.

Grote voordeel is dat je via Lego ook weer vip punten krijgt om de hobby te bekostigen :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Deathchant schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:07:
Mijn displaycase is binnen voor mijn Sonic Lego :)

Bij nog gebrek aan plek, heel eventjes op het bureau. Ik moet nog planken kopen bij Ikea die ook diep genoeg zijn voor Bowser, en ik vind tot nu toe alleen maar ondiepe planken (<25cm) of megadiepe planken (>60cm):
Ik heb bij de Karwei of Gamma gewoon wandplanken van o.a. 120x30 kunnen vinden maar langer was er ook. Stuk of 4 tinten.
Ikea heeft ook wel e.e.a. https://www.ikea.com/nl/n...tie-bruinzwart-s29291107/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXsxx0MxVCxM0WOud9j9TeguBNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BFBuBOWHFXpomUtvZI4qmIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os8Q8XNHH5XX94wcz9XuuUJ1KN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JH8kwWdK2eiLSnfTUrwdcS6W.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-01-2023 19:36 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:14:
[...]

Dankjewel, leuk om te horen! En jazeker, op basis van een digitaal instructieboekje! :)
djwice schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:42:
[...]

De domeinnaam die bij de verkoper staat www.brickstreet.eu heeft geen website meer.
Weet je zeker dat de verkoper nog actief is? En is de verkoper uit Nederland Jamie zelf of iemand anders die instructies gemaakt heeft aan de hand van de foto's van Jamie?

Zie verder ook deze link https://brickset.com/sets/designer-Jamie-Berard
Goeie vraag, ik weet niet of deze instructie via Jamie is (die volgensmij in Denemarken woont).
Dat is altijd vaag met bouwinstructies, zover ik weet heeft hij iig niet zelf direct instructies te koop.

En leuk overzichtje van zijn sets! Het schijnt dat sommige designers vrij actief zijn met het bijhouden van hun lijstje :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Volgens brick clicker vanaf 10 februari omdat dan de bionicle gwp af zou lopen.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:33
Kapoen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Als het een troost mag wezen, ik heb ook helemaal niets met wagens en toch was mijn 'gateway drug set' deze:
[Afbeelding]
Deze set heb ik mezelf aangepraat zonder hulp van de mede-tweakers hier, maar een topic als dit ontdekken op Tweakers.net helpt inderdaad niet om impuls-aankopen tegen te gaan >:)
Ik ben nu al een paar dagen bezig met de T2.. Daarvoor technisch lego gedaan (CAT D11 / Volvo 6x6), maar damn die T2 is degelijk en bouwt lekker!! (mocht je nog meer inspiratie willen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 22:05
Nog nooit eerder meegemaakt... Ik wil net de Blacktron Cruiser (die ik via Marktplaats van iemand had overgenomen, in gesealde doos) gaan bouwen, ontbreekt het stickervel. :(
Via de website van LEGO een verzoek ingediend voor een nieuw stickervel, hopelijk kunnen ze me een nieuwe opsturen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyGateway
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Tc99m schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:55:
Nog nooit eerder meegemaakt... Ik wil net de Blacktron Cruiser (die ik via Marktplaats van iemand had overgenomen, in gesealde doos) gaan bouwen, ontbreekt het stickervel. :(
Via de website van LEGO een verzoek ingediend voor een nieuw stickervel, hopelijk kunnen ze me een nieuwe opsturen.
Dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt.
Wel al ontbrekende blokken en die werden keurig door lego opgezonden, dus hopelijk met een stickervel net hetzelfde...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:46
:o deze is leuk zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh-zYrYNb1AB85haVuqrVfP0B28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KCB8laatOV3uiBt5oTXist1k.png?f=user_large

Hiernaast ook nog Cruella & Maleficent en Vaiana en Merida maar vond deze toch het schattigst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

mir4dor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:05:
[...]

Als je straks hulp nodig hebt om alles weer op te bouwen O-)
Spreekt namens nog 250 gegadigden :+
Ik heb het interview in het DVHN gelezen, ik vind het net te ver weg... @Jakkus Maar ben wel benieuwd hoe ze daar in die uithoek van Nederland reageren op je Lego verhalen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Op bouwsteentjes.info staat nu het gerucht dat de Delivery Truck vanaf 10 februari als GWP wordt meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:39:

[Afbeelding]

Hiernaast ook nog Cruella & Maleficent en Vaiana en Merida maar vond deze toch het schattigst
21303 wall-e (niet de BH, maar de ideas) is beetje mijn 'witte walvis', niet zo zeer vanuti de jeugd maar een die ik erg graag gebouwd had.

https://www.lego.com/nl-nl/product/wall-e-21303

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 01-02-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Jakkus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Op bouwsteentjes.info staat nu het gerucht dat de Delivery Truck vanaf 10 februari als GWP wordt meegegeven.
Hmm helaas (nog) geen GWP als je de A-frame boshut toevoegt aan je mandje als VIP.

https://www.lego.com/nl-nl/product/a-frame-cabin-21338

Nu de grote twijfel, wachten totdat er weer een GWP is of toch alvast kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

guid0o schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Hmm helaas (nog) geen GWP als je de A-frame boshut toevoegt aan je mandje als VIP.

https://www.lego.com/nl-nl/product/a-frame-cabin-21338

Nu de grote twijfel, wachten totdat er weer een GWP is of toch alvast kopen?
geen idee of er een kadootje komt, het lijkt me niet een set die aankomend halfjaar neit meer verkrijgbaar zal zijn. zou verwachten dat wachten loont

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 01-02-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wacht ook nog even met bestellen tot er weer een leuke gwp is. Dat en VIP punten zijn eigenlijk de enige reden om bij Lego direct te bestellen, andere shops zijn vaak wat goedkoper.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28
Ik zou 40585 Wonderen van de wereld graag 2x willen hebben. Ik kan echter maar 1 code aanmaken via mijn VIP-account voor 2700 punten.

Is er een manier om aan een 2e te komen?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Burning_Tyre schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:42:
Op een ander account de code genereren en toepassen op je hoofdaccount bestelling? Weet alleen niet of je dezelfde VIP gift 2x kan toevoegen aan een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
himlims_ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:02:
[...]

wall-e (niet de BH, maar de ideas) is beetje mijn 'witte walvis', niet zo zeer vanuti de jeugd maar een die ik erg graag gebouwd had.
En bedankt :( nu zou ik hem ook graag willen hebben :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Mad-Matt schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:33:
Ik wacht ook nog even met bestellen tot er weer een leuke gwp is. Dat en VIP punten zijn eigenlijk de enige reden om bij Lego direct te bestellen, andere shops zijn vaak wat goedkoper.
Ja denk dat ik dat ook nog even doe, of wacht tot er weer dubbele VIP punten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Burning_Tyre schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:42:
Ik zou 40585 Wonderen van de wereld graag 2x willen hebben. Ik kan echter maar 1 code aanmaken via mijn VIP-account voor 2700 punten.

Dank voor het opmerken! Nu moet ik wel binnen 60 dagen een lego pakket kopen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

[Afbeelding]

Inderdaad erg tof! Zelf heb ik de film nog nooit gezien. Zojuist toegevoegd aan mijn D+ kijklijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

meesje schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Inderdaad erg tof! Zelf heb ik de film nog nooit gezien. Zojuist toegevoegd aan mijn D+ kijklijst. :)
SCHANDE!! (wel echt een must-see, film begint steeds meer een soort van realistisch te worden)

Ik zit nog zo op de wip voor de Capt. Rex helm. Ik wil hem graag hebben, maar het mondje is zo raar en klein. Echt een misstap als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m

[Afbeelding]

Ik lees nu dat de ogen van Wall-E en het logo op zijn buik stickers zijn. Dat is meestal toch niet bij Brickheadz?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Krijg voor een niet te gek bedrag een 42096 Porsche aangeboden. Nu weet ik deze er ook is van chinese namaak. Is er een manier om dit te achterhalen? Moet ik op specifieke zaken letten?

Volgens de verkoper is de doos en het boekje erbij, dus daar al even foto's van gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 01-02-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tc99m schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Ik lees nu dat de ogen van Wall-E en het logo op zijn buik stickers zijn. Dat is meestal toch niet bij Brickheadz?
Bijna niet. De verjaardagsclown had stickers voor de vlag en sommige dieren voor de mand. De voetballers voor het eerst op de BrickHeadz zelf. Hoop niet dat waar is...

Heb even naar de foto's gekeken maar lijkt geen sticker hoor. Waar had je dat gelezen?

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 01-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

pjlgt schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:43:
Krijg voor een niet te gek bedrag een 42096 Porsche aangeboden. Nu weet ik deze er ook is van chinese namaak. Is er een manier om te achterhalen om dit te achterhalen? Moet ik op specifieke zaken letten?

Volgens de verkoper is de doos en het boekje erbij, dus daar al even foto's van gevraagd.
De noppen van Lego hebben altijd het Lego logo, als dit er niet op zit weet je dat je een neppert hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

pjlgt schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:43:
Krijg voor een niet te gek bedrag een 42096 Porsche aangeboden. Nu weet ik deze er ook is van chinese namaak. Is er een manier om dit te achterhalen? Moet ik op specifieke zaken letten?

Vraag een close-up van de (zijkant van de) banden. Daarop staat altijd '(c) LEGO Group'

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• basvanderploeg
Ik heb wat te doen de komende dagen. 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXZ8-CZ26PtglEZZBXC-5pH4qEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fymKyOzqu6oYZnaiNs6O50gL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ik was net even in de Lego store Kalverstraat. Daar staat de cabin ook, en de lighthouse en boutique hotel en en en. Als.je dat zo allemaal ziet dan doen de fotos en plaatjes echt geen recht aan de modellen. Starry night vind ik ook echt gaaf om zo te zien staan, wat een details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
hemiparo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Bijna niet. De verjaardagsclown had stickers voor de vlag en sommige dieren voor de mand. De voetballers voor het eerst op de BrickHeadz zelf. Hoop niet dat waar is...

Heb even naar de foto's gekeken maar lijkt geen sticker hoor. Waar had je dat gelezen?
Op de productpagina van deze set op de LEGO webshop ;)
WALL•E’s torso and eyes are decorated stickers.
Je ziet de randen van de stickers ook wel op de high res foto's.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Voor wie het nog niet heeft gezien: op de website van BrickArchitect staat een nieuw interview over De Jazz Club (10312). Hier zitten ook renders van het designproces bij, wat een leuk kijkje achter de schermen geeft!

https://brickarchitect.co...ail&utm_campaign=20221231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Tc99m schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Normaliter niet, heb nog geen sticker hoeven plakken en heb er een stuk of 20 thuis :>
De ogen zijn groter dus kan me indenken dat hier een sticker voor wordt gebruikt, idem dito met de naam op z'n buik/klep ding geval.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:05
Ben door alle oude Lego aan het gaan, heb vroegah zelf een aantal sets gehad + een bak met hele oude Lego. Ben beide uitzoeken en compleet aan het maken.

De eerste die 100% compleet ius (en dat verbaasde me best wel, want ik heb er heftig mee gespeeld) is..

6097 Night Lord's Castle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipFJFuBKiB1drz87rggjREwwNNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N24I6OjA6uvY36w3mnbVjRKW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzPbwIfgkfgwf16NF3iES5G0hoc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3Pwjn9zZOBKJTzruRkbX9GA.jpg?f=fotoalbum_tile

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
That escalated quickly! :-D
Midden november aan deze nieuwe (al speelde ik vroeger als kind ook al heel veel met Lego) fijne hobby begonnen en ondertussen toch al wat gebouwd :-D

Begonnen met het Kasteel Hogwarts, de Yellow Submarine, Darth Vader helm, Friends Central Perk, Friends the apartment, en net kreeg ik onderstaande binnen :-D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IMkqFAzBwVPt4iURIZq-stjMX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVH1KCcImTtIXo66hiDyp5DD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:32
Hartstikke tof! Jammer dat ik hier geen store in de buurt heb. Heb hem vanochtend besteld dus moet helaas nog even wachten. Veel bouwplezier!

En je wordt met deze set verwend met dieren maar ik denk dat ik nog een zeldzame beer erbij koop. Die past ook als een geintje perfect bij deze setting. De beer uit oa deze set, kost alleen €20 op bricklink :X
Denk dat ik beter de hele set op mp kan oppikken waar ie in voorkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLVVM8mKj5JPM1lBeCbNfnKLWUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8TubFNmdbXMaPYvafvf5npQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 01-02-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
RubjeMazter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:27:
[...]

Normaliter niet, heb nog geen sticker hoeven plakken en heb er een stuk of 20 thuis :>
De ogen zijn groter dus kan me indenken dat hier een sticker voor wordt gebruikt, idem dito met de naam op z'n buik/klep ding geval.
Hm, jammer. Nu heb ik zelf maar 1 Brickhead, toevallig ook een van Disney (Donald Duck) en die heeft dan wél weer een print op zijn buik, en voor zover ik kan zien is dat ook een print die niet in een andere set wordt gebruikt.

Ik snap dat LEGO niet overal prints op kan zetten, maar met de ogen had het van mij wel gemogen. Nu is het veel priegelwerk om ze een beetje gelijk aan elkaar er op te krijgen, anders kijkt WALL•E scheef. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Tc99m schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Ik snap dat LEGO niet overal prints op kan zetten, maar met de ogen had het van mij wel gemogen. Nu is het veel priegelwerk om ze een beetje gelijk aan elkaar er op te krijgen, anders kijkt WALL•E scheef. ;)
Gelukkig is de tile waar het op wordt geplakt rond en kan je deze draaien ;) dit zou dus geen issue moeten zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

RubjeMazter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Gelukkig is de tile waar het op wordt geplakt rond en kan je deze draaien ;) dit zou dus geen issue moeten zijn O-)
Ze zijn inderdaad rond, maar geen idee hoe je ze rond kan draaien, zit volgens mij vast op de achterliggende steen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
De box designs voor de Bricklink round 3 sets zijn vrijgegeven, zo te zien zal het niet lang meer duren voordat deze geleverd worden! :D

https://bouwsteentjes.inf...m-sets-3e-crowdfundronde/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:58

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb een tijdje terug via MP de SP Striker gehaald (na het zien van de YT video van Grohl666), en heb deze net omgebouwd naar "Sharky the Space Police Shark Dog". 😎

De originele set

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HQXc576.jpg

is ge-upgrade naar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qo1qi0Z.jpg

De "stand heb ik gemaakt om hem bij de Galaxy Explorers en de Cardboard Adventures op de plank te kunnen passen.

De enige instructie die er is, is de reverse teardown video van Grohl666. Het is even wennen, maar best goed te doen.

edit: woorden zijn moeilijk...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn er nog geruchten/verwachtingen voor een nieuwe Icons/Expert auto dit jaar? (ala Porsche, Mustang, Camaro etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mad-Matt schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:31:
Zijn er nog geruchten/verwachtingen voor een nieuwe Icons/Expert auto dit jaar? (ala Porsche, Mustang, Camaro etc)
Die Camaro is er nog maar 'net'. Ik wacht nog op een mooie aanbieding.
De Mustang gaat dit jaar het toneel verlaten (mag een keer na 4 jaar).
Ik betwijfel of er dit jaar een nieuwe gaat komen.

Eerst maar eens zien of de nieuwe Peugeot 9x8 hypercar wat gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:26
TestDummie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:00:
De box designs voor de Bricklink round 3 sets zijn vrijgegeven, zo te zien zal het niet lang meer duren voordat deze geleverd worden! :D

Heb de mountain view observatory ge-preordered. Het is wel grappig om te zien dat in de originele designers foto (en ook sales foto's) de vlaggen aan de voorkant niet bevestigd waren, de witte 'clips' zijn wel te zien. Op de uiteindelijke doos-foto's zijn de vlaggen er :D

Toen:
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/1950/1950701.B27D52ADCF4E24C7.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2023/02/LEGO-Bricklink-910027-Mountain-View-Observatory.jpg

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
QuattroNL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Die Camaro is er nog maar 'net'. Ik wacht nog op een mooie aanbieding.
De Mustang gaat dit jaar het toneel verlaten (mag een keer na 4 jaar).
Ik betwijfel of er dit jaar een nieuwe gaat komen.
In de serie van Creator Expert / Icons 'grote voertuigen' zie je de volgende releasedata:
- Ferrari F40, augustus 2015
- VW Kever, augustus 2016
- London Bus, augustus 2017
- Aston Martin DB5, augustus 2018
- Ford Mustang, maart 2019
- Harley Davidson Fat Boy, augustus 2019
- Fiat 500, maart 2020
- Ghostbusters Ecto-1, november 2020
- Porsche 911, maart 2021
- VW T2, augustus 2021
- Pickup Truck, oktober 2021 (unlicensed set)
- Vespa, maart 2022
- BttF Time Machine, april 2022
- Chevvy Camaro, juli 2022

Dus t/m 2018 kwamen sets uit deze serie in augustus uit. Vanaf 2019 is dat release schema wat meer losgelaten maar zie je nog wel een regelmatige release in maart en vaak ergens in het najaar. Hoewel vorig jaar daar ook wel vanaf week. Toch is een nieuw voertuig in deze serie in maart geheel niet onwaarschijnlijk. We hebben er alleen nog geen geruchten over gehoord...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gamen en Lego zijn mijn grootste hobbies, en helaas wordt dat in de praktijk niet heel vaak gecombineerd tot leuke sets van gaming IP’s, dus vandaar dat ik deze tweet hier drop :p

Het space ship van de game Outer Wilds. :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-02-2023 19:18 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

spok9

Groen...

TestDummie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:00:

Ah! Helemaal vergeten, destijds in the heat of the moment de dinner en chalet besteld. Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo enorm van gecharmeerd en zijn er momenteel leukere sets :+

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik heb een poll online gezet om tot een keuze te komen voor een set voor de MOC challenge van deze maand.

Pazo in "Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:29
spok9 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Ah! Helemaal vergeten, destijds in the heat of the moment de dinner en chalet besteld. Eigenlijk ben ik er helemaal niet zo enorm van gecharmeerd en zijn er momenteel leukere sets :+
Hoe werken dit soort sets dan en door wie worden deze verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
Tijll schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:22:
[...]

Heb de mountain view observatory ge-preordered. Het is wel grappig om te zien dat in de originele designers foto (en ook sales foto's) de vlaggen aan de voorkant niet bevestigd waren, de witte 'clips' zijn wel te zien. Op de uiteindelijke doos-foto's zijn de vlaggen er :D
Hoe werkt dit precies? Ik lees over crowdfunding en minimum aan deelnemers. Uiteindelijk wordt deze dan door Lego geproduceerd in beperkte oplage voor bricklink?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:26
cbr600f4i schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:15:
[...]

Hoe werkt dit precies? Ik lees over crowdfunding en minimum aan deelnemers. Uiteindelijk wordt deze dan door Lego geproduceerd in beperkte oplage voor bricklink?
Lang verhaal kort, er zijn meerdere rondes. In de eerste ronde doet een groot aantal designers mee met hun design. Steeds per ronde vallen er sets af, totdat er volgens mij 10 sets waren. Uit deze 10 sets, de eerste 5 die 3000 pre-orders krijgt worden gerealiseerd in een set. De limitiet van pre-orders is daarna 10.000 (per set).

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:04
Haay schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:56:
[...]

In de serie van Creator Expert / Icons 'grote voertuigen' zie je de volgende releasedata:
.......
........
.........
Toch is een nieuw voertuig in deze serie in maart geheel niet onwaarschijnlijk. We hebben er alleen nog geen geruchten over gehoord...
Gerucht gaat al een tijdje rond, ook te vinden op Nederlandstalige Lego fan sites, maar deze regel even overgenomen van elders online:
10317 Land Rover Classic Defender 2336 $239.99 April 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

spok9 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Ik ben nog steeds heel blij met m'n preorder van de observatory, zat me laatst al af te vragen wanneer we er weer iets van zouden horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tc99m schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Op de productpagina van deze set op de LEGO webshop ;)

[...]

Je ziet de randen van de stickers ook wel op de high res foto's.
Zie het nu ook, en zelfs in tekst :'(
Hoop echt dat het niet waar is, was al jammer dat ze stopten met de printed voetplaatjes en soms zonder printed bricks maar als ze nu ook al met stickers beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
Tijll schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 05:45:
[...]

Lang verhaal kort, er zijn meerdere rondes. In de eerste ronde doet een groot aantal designers mee met hun design. Steeds per ronde vallen er sets af, totdat er volgens mij 10 sets waren. Uit deze 10 sets, de eerste 5 die 3000 pre-orders krijgt worden gerealiseerd in een set. De limitiet van pre-orders is daarna 10.000 (per set).
Ja precies, en dan zet Lego de machines aan maar het wordt verkocht - door en in - een bricklink verpakking?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

spok9

Groen...

Wailing_Banshee schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:40:
[...]

Ik ben nog steeds heel blij met m'n preorder van de observatory, zat me laatst al af te vragen wanneer we er weer iets van zouden horen.
Ik overwoog zelfs te annuleren, maar ik laat ze maar gewoon komen en zet ze dan wel in V&A of op Marktplaats.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
cbr600f4i schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:17:
Ja precies, en dan zet Lego de machines aan maar het wordt verkocht - door en in - een bricklink verpakking?
Het grote verschil is dat die Bricklink ontwerpen niet door LEGO product designers ontworpen zijn en zich dus ook niet houden aan de regels van stabiliteit enzo waar die Lego designers zich wel aan moeten houden. Het kan dus allemaal wat fragieler zijn, of soms zelfs 'illegale' technieken gebruiken die je in officiële Lego sets nooit tegen zult komen. De Bricklink designs zijn MOCs die via Bricklink verkocht worden, en Lego verzorgt alleen de Lego steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Helaas heb ik deze gemist. Voor mij is het principe nieuw. Ik lees dat alle sets inmiddels zijn uitverkocht, dus deze gaan sowieso aan mij voorbij. Volgens BrickLink kun je je interesse in het programma kenbaar maken via de site. Ook kun je hun sociale media accounts in de gaten houden. Dat ga ik dan maar doen.

In de comments op het programma zie ik soms dat mensen verwijzen naar de Lego.com website. Daar kan ik echter niets vinden. Via FAQ en andere websites zie ik hoe het werkt, maar is soms wat vaag waar je dan precies moet zijn. Uit de FAQ haal ik: When crowdfunding begins, visit the BrickLink Designer Program site, find your desired set, and click through to order the set on the LEGO Shop. Only BrickLink members may order these sets. These sets are not available for order directly from LEGO Shop. Mogelijk zitten sommige knoppen dus gewoon verstopt omdat het allemaal uitverkocht is.

Tegelijk wordt daar ook gemeld dat het soms maanden kan duren voordat je de set in huis hebt. Dat laatste is mij niet geheel duidelijk. Ik lees hier dat sommige Tweakers al tijden geleden een pre-order hebben geplaatst, terwijl ik vanuit BrickLink begrijp dat het vooral gisteravond erg hard is gegaan.
Begrijp ik het zo goed: in eerder stadium kun je al pre-orders plaatsen om interesse in bepaalde sets te peilen. Uiteindelijk blijven er 5 sets over die als eerste minimaal 3000 pre-orders hebben. Zodra die bekend zijn gaat het erg hard. De extra pre-orders van 3000 tot 10000 zijn binnen enkele uren uitverkocht.

Dan nog een vraag: worden hierbij ook de part list en instructies publiekelijk beschikbaar gesteld? Ik ben erg gecharmeerd van deze sets en zou er een aantal best willen hebben/bouwen. Nabestellen kan niet, maar ik neem aan dat je de onderdelen wel gewoon via BrickLink kunt bestellen (alleen dan zonder doos). Qua prijs lijken ze overigens amper te schelen met de reguliere Lego sets. Mogelijk door de beperkte oplage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Woodsy schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:45:
Helaas heb ik deze gemist. Voor mij is het principe nieuw. Ik lees dat alle sets inmiddels zijn uitverkocht, dus deze gaan sowieso aan mij voorbij. Volgens BrickLink kun je je interesse in het programma kenbaar maken via de site. Ook kun je hun sociale media accounts in de gaten houden. Dat ga ik dan maar doen.

In de comments op het programma zie ik soms dat mensen verwijzen naar de Lego.com website. Daar kan ik echter niets vinden. Via FAQ en andere websites zie ik hoe het werkt, maar is soms wat vaag waar je dan precies moet zijn. Uit de FAQ haal ik: When crowdfunding begins, visit the BrickLink Designer Program site, find your desired set, and click through to order the set on the LEGO Shop. Only BrickLink members may order these sets. These sets are not available for order directly from LEGO Shop. Mogelijk zitten sommige knoppen dus gewoon verstopt omdat het allemaal uitverkocht is.

Tegelijk wordt daar ook gemeld dat het soms maanden kan duren voordat je de set in huis hebt. Dat laatste is mij niet geheel duidelijk. Ik lees hier dat sommige Tweakers al tijden geleden een pre-order hebben geplaatst, terwijl ik vanuit BrickLink begrijp dat het vooral gisteravond erg hard is gegaan.
Begrijp ik het zo goed: in eerder stadium kun je al pre-orders plaatsen om interesse in bepaalde sets te peilen. Uiteindelijk blijven er 5 sets over die als eerste minimaal 3000 pre-orders hebben. Zodra die bekend zijn gaat het erg hard. De extra pre-orders van 3000 tot 10000 zijn binnen enkele uren uitverkocht.

Dan nog een vraag: worden hierbij ook de part list en instructies publiekelijk beschikbaar gesteld? Ik ben erg gecharmeerd van deze sets en zou er een aantal best willen hebben/bouwen. Nabestellen kan niet, maar ik neem aan dat je de onderdelen wel gewoon via BrickLink kunt bestellen (alleen dan zonder doos). Qua prijs lijken ze overigens amper te schelen met de reguliere Lego sets. Mogelijk door de beperkte oplage?
Ik heb de diner 17-05 vorig jaar besteld. Volgens mij produceren ze pas als alle bestellingen zijn gedaan. Een soort van kick-starter achtige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Voor de gene die net als mij naast de F&F skyline speedchampion gevist hebben: hij is weer in stock :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
En alweer uitverkocht :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L23

L23

Daarom heet het ook Fast and Furious.
Pagina: 1 ... 271 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .