Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 269 ... 272 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MarkH NL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:13:
Na het invoeren van 1300+ blokjes in rebrickable is het ook wel vrij duidelijk welke sets er in de bak moeten zitten. Ben begonnen met alle speciale blokjes/printed parts. Alle space prints zijn helaas in slechte conditie -O-

Wat me trouwens wel opvalt bij Rebrickable is dat ze bepaalde onderdelen niet accepteren terwijl ik ze wel heb liggen, bijv. de print van https://rebrickable.com/p...-left-side-buttons-print/ in blauw waar de knoppen links zitten.

[Afbeelding]
In de jaren 70 werden stenen met de hand getekend. Rebrickable wil graag foto's en weten bij welke set deze zat. De informatie over dingen van 30 jaar geleden of langer staat vaak niet op de LEGO website.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:03

DropjesLover

Dit dus ->

Xtuv schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Thanks, daar kan ik wat mee :) Zal de resultaten delen als ik er mee aan de slag ga.
Idem voor mij :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00
KrusT schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:46:
*O* Laatste aanwinst! Kan niet wachten om deze te bouwen! *O*

[Afbeelding]
Laat ons weten of er een gouden licht en engelenzang uit de doos komt wanneer je die opent?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep de knoop doorgehakt en deze gekocht:

En wel hier: https://specialbricks.nl/...urassic-park-t-rex-chaos/
(website gevonden via Bricklink.com en contact gezocht met de eigenaar om naar de staat van de dozen te vragen).

[Voor 125% gewijzigd door Deathchant op 25-01-2023 16:38]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 22:26
Kapoen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Laat ons weten of er een gouden licht en engelenzang uit de doos komt wanneer je die opent?
De geur van nostalgie

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eerder de geur van zolder en/of kelder? :P

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:12

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! deeltje 6

Vandaag de 6544: Shuttle Transcon 2 uit 1995 gebouwd. Helaas mis ik alleen de gele trekstang bij het wagentje, dus daar heb ik zelf maar iets voor gebouwd.

In mijn jeugdige jaren heel wat mee gespeeld :)

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
@Pazo gaaf :). Ik heb wel de 6346 launching crew van 1992 maar misschien had ik destijds een paar jaar moeten wachten op deze set ;)

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
Pazo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:39:
Nostalgie! deeltje 6

Vandaag de 6544: Shuttle Transcon 2 uit 1995 gebouwd. Helaas mis ik alleen de gele trekstang bij het wagentje, dus daar heb ik zelf maar iets voor gebouwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf! Dat is echt een set die ik vroeger zó graag wilde hebben, maar nooit kreeg. :'(

Wazzup? | Te koop: LEGO Technic sets & Galaxy Explorer

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nostalgie! deeltje 6

Trekstang voor 10 cent

https://www.bricklink.com...ry=%5BHinge%5D#T=S&C=3&O={%22color%22:%223%22,%22ss%22:%22NL%22,%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}
NL shop dus envelopje en je bent compleet :)

edit:
even gefilterd op alle shops gevestigd in nederland, wie weet zit er 1 bij je op de hoek :+

op de een of ander emanier pakt hij de filter URL niet lekker........vink zelf even more options aan zodat je de store locator op NL kunt zetten, je kunt ook de staat van het steentje nog even filteren als je een nieuwe of bijna nieuwe wilt.

[Voor 49% gewijzigd door Fraggert op 25-01-2023 09:45]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:25
Leuke review. Ik wist niet dat het differentiaal al in 1982 bestond. Ik dacht dat dit nieuw was bij de Ferrari F1 8440 uit 1995. :o

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02 11:16
Deathchant schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:32:
Kep de knoop doorgehakt en deze gekocht:

En wel hier: https://specialbricks.nl/...urassic-park-t-rex-chaos/
(website gevonden via Bricklink.com en contact gezocht met de eigenaar om naar de staat van de dozen te vragen).
Al aangekomen? Wat is de staat van de doos? Mooie prijs wel.

• djwice
  • Niet online
M'n nieuwe MOC
Rode Gerbera

Leuk voor Valentijnsdag (14 februari).

Als je deze rode bloem ook aan iemand wil geven (of zelf wilt hebben) kun je hier gratis de onderdelenlijst vinden en de PDF bouwinstructies downloaden.

[Voor 13% gewijzigd door djwice op 25-01-2023 11:35]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:32:
M'n nieuwe MOC
Rode Gerbera

Als je deze rode bloem ook aan iemand wil geven (of zelf wilt hebben) kun je hier gratis de onderdelenlijst vinden en de PDF bouwinstructies downloaden.

[Afbeelding][Afbeelding]
enige wat nog ontbreekt is:

//edit; kun je het 'hart' van de bloem een andere kleur geven? geel ofzo? vaak is het binnenste van dde bloem anders dan de blaadjes. verder mooie moc!

[Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 25-01-2023 11:38]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48
Jolke schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:05:
[...]

Leuke review. Ik wist niet dat het differentiaal al in 1982 bestond. Ik dacht dat dit nieuw was bij de Ferrari F1 8440 uit 1995. :o
Ik had al veel eerder (midden jaren 80?) set 8848, de Power Truck, met differentiaal. Ik zie deze deze uit 1981 is.
https://www.bricklink.com...item.page?S=8848-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

• RBH
Afgelopen weken de onderstaande sets in elkaar gezet. De Galaxy Explorer en de Delorean BTTF. Heb echt genoten van alle details en de verschillende bouwtechnieken bij deze twee!

Vooral de Delorean is een aanrader, genoten! :D

En de Galaxy Explorer:

Wel een misprint op een 2x2 tile. De rechter bedrukte tile moet nog een schermpje oid hebben, maar is hier gewoon wit. Ah well, doet niets af aan de build verder. :)

Edit: kwaliteit van de foto's is achteruit gegaan bij het uploaden zie ik..

[Voor 3% gewijzigd door RBH op 25-01-2023 12:00]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:44
M'n nieuwe MOC
Rode Gerbera

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoewel ik hem prachtig vind en het de lievelingsbloem van mijn vriendin is, ga ik 'm niet bouwen.. mijn vriendin heeft al vaker aangegeven de Lego bloemen niet mooi genoeg te vinden om in huis te hebben staan... her loss :+

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

M'n nieuwe MOC
Rode Gerbera

[Afbeelding][Afbeelding]
MOC? omdat ie rood is? 't is toch gewoon een bestaande Lego bloem? Of is die set ook van jouw hand? :?

[Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2023 12:08]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Archer_VC10 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Ik had al veel eerder (midden jaren 80?) set 8848, de Power Truck, met differentiaal. Ik zie deze deze uit 1981 is.
https://www.bricklink.com...item.page?S=8848-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
klopt, die staat hier ook :)
machtig ding, mooie rubberen banden. Veel mee gespeeld die 2 O+

Mit Noppen ist alles besser! :+ _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2023 12:12]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:11
Krijg vanmorgen om 9 uur mail dat de Sky+ine weer op voorraad is bij Lego,
9:20uur, tijdelijk uitverkocht.... 8)7 8)7

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

crisp

Devver

Pixelated

Fraggert schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Trekstang voor 10 cent

https://www.bricklink.com...ry=%5BHinge%5D#T=S&C=3&O={%22color%22:%223%22,%22ss%22:%22NL%22,%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}
NL shop dus envelopje en je bent compleet :)

edit:
even gefilterd op alle shops gevestigd in nederland, wie weet zit er 1 bij je op de hoek :+

op de een of ander emanier pakt hij de filter URL niet lekker........vink zelf even more options aan zodat je de store locator op NL kunt zetten, je kunt ook de staat van het steentje nog even filteren als je een nieuwe of bijna nieuwe wilt.
offtopic:
Gewoon even tussen [url]...[/url] tags zetten; bricklink doet stout door accolades unencoded in hun url's te verwerken waardoor het feitelijk geen valide url meer is. Als je het bij ons tussen [url]-tags zet dan fixen wij de encoding. Doe je dat niet dan kunnen wij niet goed bepalen of die accolades nu wel of niet bij de url horen...

dus: https://www.bricklink.com...:%22NL%22,%22iconly%22:0}

;)

Intentionally left blank

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

crisp schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:23:
[...]

offtopic:
Gewoon even tussen [url]...[/url] tags zetten; bricklink doet stout door accolades unencoded in hun url's te verwerken waardoor het feitelijk geen valide url meer is. Als je het bij ons tussen [url]-tags zet dan fixen wij de encoding. Doe je dat niet dan kunnen wij niet goed bepalen of die accolades nu wel of niet bij de url horen...

dus: https://www.bricklink.com...:%22NL%22,%22iconly%22:0}

;)
ik weet hoe URL tags werken, maar het filter blijft niet actief op bricknlink

ff testen...filtertje aan op 4319 en dan NL shops en "condition new"

testje

edit: ik kan de link maken, het filter blijft op de website echter niet actief, hij shiet naar default settings

testje 2 voor de enige NL shop die NEW verkoopt:

testje 2

edit 2; de link werkt maar het filter schiet dus teug naar default settings, ligt niet aan tweakers :)

[Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 25-01-2023 12:31]

• djwice
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:38:
[...]

enige wat nog ontbreekt is:

[Afbeelding]

//edit; kun je het 'hart' van de bloem een andere kleur geven? geel ofzo? vaak is het binnenste van dde bloem anders dan de blaadjes. verder mooie moc!
Dank je!
Het steentje is er ook in goud. Geel volgens mij nog niet.

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:50
Nostalgie! deeltje 6

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog in mooie conditie zo te zien. Dit waren mijn laatste sets in mijn jeugd. Zelf heb ik toen alles daarvan gespaard die in die lijn van space uitgebracht werd dat jaar.

• djwice
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:59:
[...]

MOC? omdat ie rood is? 't is toch gewoon een bestaande Lego bloem?

[Afbeelding]
Die is nog niet leverbaar voor zover ik weet. En de onderdelen in die kleuren bestaan nog niet. Ik heb gekeken naar de droogbloemen set die ook nog niet leverbaar is (zie beschrijving op de MOC pagina). Die heeft geen steel.

De kleuren die ik gebruikt heb zijn wel leverbaar en komen overeen met het trouwboeket van m'n vrouw.

[Voor 10% gewijzigd door djwice op 25-01-2023 12:36]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Fraggert schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:27:
[...]

ik weet hoe URL tags werken, maar het filter blijft niet actief op bricknlink

ff testen...filtertje aan op 4319 en dan NL shops en "condition new"

testje

edit: ik kan de link maken, het filter blijft op de website echter niet actief, hij shiet naar default settings

testje 2 voor de enige NL shop die NEW verkoopt:

testje 2

edit 2; de link werkt maar het filter schiet dus teug naar default settings, ligt niet aan tweakers :)
er is een knopje rechts van 'verstuur' dat heet 'toon voorbeeld' probeer die eens :+

Volgens mij kan het op 2 manieren:
code:
1
2
3
[url]http://tweakers.net[/]  
of
[url="http://tweakers.net"]tweakers[/]

zie; Overzicht van UBB-codes #tag_url
link tussen " lijkt met bricklink beste te werken ivm 'verkrachtte' url string :+

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:33

QuattroNL

It is I.

djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:35:
[...]

Die is nog niet leverbaar voor zover ik weet. En de onderdelen in die kleuren bestaan nog niet. Ik heb gekeken naar de droogbloemen set die ook nog niet leverbaar is (zie beschrijving op de MOC pagina). Die heeft geen steel.
Beide sets per 1 feb. leverbaar, dus nog maar een weekje wachten.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:35:

De kleuren die ik gebruikt heb zijn wel leverbaar en komen overeen met het trouwboeket van m'n vrouw.
aaah sweet :)

hij is pre-order zie ik nu inderdaad. 1-2 leverbaar. Dus dat schiet op :P

[Voor 70% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2023 12:40]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

QuattroNL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:38:
dus dat :P

• djwice
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Oh, top! Dat wist ik niet! Gaaf! Die wilde bloemen zijn echt mooi!

[Voor 7% gewijzigd door djwice op 25-01-2023 12:44]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

deze zijn ook leuk voor de vrouw :)

of dees

en ze hoeven geen water en gaan toch niet dood dus lekker duurzaam :+

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

waarschijnlijk wordt het trouwens één van de nieuwe Creator setjes

O+

[Voor 96% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2023 12:52]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:04

snmght

imho dan he

Nimflix schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:06:
Deze dag heb ik optimus prime in elkaar gezet. Alleen ik merk dat bij het switchen van vrachtauto en robot zeer fragiel gaat. Vooral bij de draaischijf zit hij erg losjes. Zijn er mensen die daar ook last van hebben? Eventuele tips om het wat vaster te zetten zijn welkom.
Ik heb hetzelfde probleem, vind het eigenlijk wel ergerlijk voor een toch prijzige set. Iedereen die langskomt wil hem natuurlijk zien transformeren en het is me nog nul keer gelukt zonder hem uit elkaar te trekken. :(

WZAWZ een fucking farce

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wat vinden jullie van de Avatar serie? het zo'n vermoede dat deze nog harder gaat floppen dan 'hidden site en dotz'

prijzen zijn veel te hoog, en gezien de leefijds-kwalificering van die film, verwacht ik ook niet dat veel kids die film zien; en dus vraag naar avatar-sets minimaal zal blijven. Voor zelfde geld koop je 'meer' harry-potter sets.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

himlims_ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:36:
[...]

er is een knopje rechts van 'verstuur' dat heet 'toon voorbeeld' probeer die eens :+

Volgens mij kan het op 2 manieren:
code:
1
2
3
[url]http://tweakers.net[/]  
of
[url="http://tweakers.net"]tweakers[/]

zie; Overzicht van UBB-codes #tag_url
link tussen " lijkt met bricklink beste te werken ivm 'verkrachtte' url string :+
TEST

thanks, met de aanhalingstekens pakt hij het filter helemaal in de URL _/-\o_

@Pazo zie hierboven, een nieuwe hinge bar in NL voor je :)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29
himlims_ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:59:
Wat vinden jullie van de Avatar serie? het zo'n vermoede dat deze nog harder gaat floppen dan 'hidden site en dotz'
Heb er persoonlijk niks mee... wel de BrickHeadz omdat die nu eenmaal wil gespaard worden.
Persoonlijk jammer dat Hidden Site is gestopt: vond mooie aanvulling op de Monsters Fighters. Alleen die dozen van Hidden Site waren zo slecht... zag amper wat je eigenlijk kocht.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

prijzen zijn veel te hoog, en gezien de leefijds-kwalificering van die film, verwacht ik ook niet dat veel kids die film zien; en dus vraag naar avatar-sets minimaal zal blijven. Voor zelfde geld koop je 'meer' harry-potter sets.
Ik heb echt totaal niets met Avatar en ik vind de sets ook lelijk.

Dat Hidden Site heb ik overigens nog nooit gezien in de winkels.

This is the Way.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 09:25

vermoed het ook. enige wat nog beetje kan meespelen is de bepaalde kleuren van onderdelen.
en bv die langere benen dat het maakt dat sommige mensen deze kopen (maar voor part it out redelijk kostbaar)
Voor mijzelf wordt het een dikke neen (film ook, sleepte me al door deel 1 vond die al niet goed :) )

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

1e film vond ik zeker OK. 2e nog niet gezien maar wel benieuwd naar.
Met de Lego setjes heb ik niks. Zal ze dan dus ook zeker niet kopen, ook niet voor de parts en ook niet in een dikke aanbieding.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik/wij hebben geloof ik alles van de Botanical serie, incl de rozen, zonnebloemen en tulpen. De narcissen komen er ook nog wel, net als bovengenoemde nieuwe sets.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:01

De eerste film vond ik leuk, maar de Lego sets zijn echt duur, klein en over het algemeen gewoon teleurstellend. Het helicopter-achtige voertuig uit 75773 zag er in de films cool uit, maar lijkt in de Lego uitvoering bijna op zo'n 4+ City setje. Zoek de verschillen:

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind Lego tof.
Ik vind de Avatar-films er fantastisch uitzien (deel 2 gisteren in de bios gezien).
Ik vind die Lego-Avatarsets werkelijk spuuglelijk. Dat Lego hier toestemming voor heeft kan ik nauwelijks geloven. Niet best.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 07:53

Qua films behoren ze tot de mooiste films die ik ooit heb gezien (en dat zijn er veel).
Qua lego sets vind ik het een beetje magertjes. Grotere sets zou beter zijn, maar aangezien ze geen
oorlogswapens maken gaan ze het gunship en die helicopters waarschijnlijk niet uitbrengen.

Edit:
Ik zie dat ze zo een klein onnozel helicopterke hebben uitgebracht, ik zou wel een groot exemplaar willen hebben.

[Voor 7% gewijzigd door tsjarlie op 25-01-2023 14:21]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 21:57
SnoeiKoei schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:18:
Ik vind Lego tof.
Ik vind de Avatar-films er fantastisch uitzien (deel 2 gisteren in de bios gezien).
Ik vind die Lego-Avatarsets werkelijk spuuglelijk. Dat Lego hier toestemming voor heeft kan ik nauwelijks geloven. Niet best.
Moet je hier gelijk in geven, wat een donkere zielloze zooi hebben ze daar van gemaakt. Aleen 75574 heeft iets bijzonders.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik vind Lego tof.
+1

Dit is 100% een monetaire afweging geweest...gaat dit scoren? Ja, flans maar een paar sets in elkaar en druk het Avatar logo erop.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12

Wij hebben 75572 en 75574 staan. de 2 sets met de vogels. de rest ziet er echt niet uit. Mijn iets oudere kids (15-16) zijn gek van de films en vinden lego af en toe nog ontspannend. Die 75574 was een zomervakantie projectje

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:59

vhal

ಠ_ಠ

Vergeet de Stuntz sets niet en dan specifiek set 60339
Zijn er eerder sets geweest met zulke steen/€ ratio's? 8)7

STRAVA

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik vind Lego tof.
idem - ik verwacht er bizonder weinig van, pik ze eind vna jaar wel voor paar tientjes op in de speelgoed outlet hier in dorp. Was zelfde verhaal met die hidden-site (vond ik oprecht leuke sets) die waren ook enkele tientjes.

als die hier in de outlet liggen post ik dat :)

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nostalgie! Deeltje 7 alweer.

Het houdt maar niet op. Deze keer: hulpverleningsvoertuigen.
Een aantal kleine setjes.

Allereerst, de 6430: Night Patroller uit 1991. Een paar stukjes had ik helaas niet meer in het wit en zijn vervangen door zwart. Maar verder nog wel werkend, zowel de verlichting als de sirene doen het nog :)

Dan de 6358: Snorkel Squad uit 1987. Helemaal compleet, inclusief de spuit.

Ook een mooie: de 6697: Rescue-I Helicopter uit 1985. Alleen het originele touw / draadje mist, en ik heb een ander reddingsvest.

En dan, hoe klein wil je het hebben, de 6506 Precinct Cruiser uit 1989, met een wopping 23 parts :+

6521: Emergency Repair Truck uit 1987.

6656: Wrecker Unit I (Breakdown Truck) uit 1985. Helaas mist hier de haak van.

En als laatste, niet echt hulpverlening, maar wellicht kan je de helikopter wil ervoor inzetten, de 6357: Stunt 'Copter N' Truck uit 1988.

Zo, dat was het weer even. Heb nog een aardig aantal setjes met bouw / werktuigen staan, dus dat wordt het volgende project :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Vergeet de Stuntz sets niet en dan specifiek set 60339
Zijn er eerder sets geweest met zulke steen/€ ratio's? 8)7
Maar de Stuntz brommertjes zijn eigenlijk best wel leuk voor kinderen (en papa). Hier thuis hebben we een paar brommertjes en 60299 en daar wordt veel lol mee gemaakt. In de Lego winkel hebben ze ook wel eens met een looping gespeeld en die werkte ook prima. Dat gezegd zijnde is de dubbele looping set wel erg duur.

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Alfa Novanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:47:

Heb deze 2 keer besteld (10280-flower-bouquet) voor mijn vrouw.
Ze is echt serieus blij mee.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

Wailing_Banshee

You're Next

Alfa Novanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:50:
waarschijnlijk wordt het trouwens één van de nieuwe Creator setjes

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

O+
Die drie ga ik alle drie in huis halen... Ik vind ze echt gaaf! Die bloemen heb ik al in bestelling staan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:22
ewoud75 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Heb deze 2 keer besteld (10280-flower-bouquet) voor mijn vrouw.
Ze is echt serieus blij mee.
Mijn vrouw heeft die ook van mij gekregen (1x dat wel), was/ is er ook erg blij mee en staat mooi op tafel/ bij onze zithoek. Altijd 'verse kleurige bloemen' in huis ;) Alleen moeten ze wel zo nu en dan wat stof kwijt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:46
jbdeiman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:01:
Mijn vrouw heeft die ook van mij gekregen (1x dat wel), was/ is er ook erg blij mee en staat mooi op tafel/ bij onze zithoek. Altijd 'verse kleurige bloemen' in huis ;) Alleen moeten ze wel zo nu en dan wat stof kwijt.
Ja, dat is wel het grote nadeel van bloemenboeketten in Lego vorm. Het stof dat de kleuren van de Lego steentjes dof maakt. Lego met een laagje stof ziet er zo treurig uit vind ik! :/

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dalike schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:13:
[...]

Al aangekomen? Wat is de staat van de doos? Mooie prijs wel.
Nog niet, morgen! Hij zei tegen me dat de staat van de doos zeer goed was, alles was sowieso new sealed. Je ziet ook niks op de website staan over de staat van de doos, dus ik ga er gewoon vanuit dat ik een nieuw product koop.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Haay schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:27:
Ja, dat is wel het grote nadeel van bloemenboeketten in Lego vorm. Het stof dat de kleuren van de Lego steentjes dof maakt. Lego met een laagje stof ziet er zo treurig uit vind ik! :/
eensch .. uitblazen, plumeau .. veel meer kun je er niet aan doen, daarna moet het uit elkaar en schoonmaken. Stofdichte vitrine is niet voor iedereen een optie.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pazo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:45:

Het houdt maar niet op. Deze keer: hulpverleningsvoertuigen.
Een aantal kleine setjes.
heerlijk O+
En als laatste, niet echt hulpverlening, maar wellicht kan je de helikopter wil ervoor inzetten, de 6357: Stunt 'Copter N' Truck uit 1988.

[Afbeelding]

typisch .. ik moest direct aan Magnum denken nu ik m terugzie :P

nu nog een mooie 308 GTS nabouwen in lego :+

[Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-01-2023 16:50]

• djwice
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:47:

of dees
[Afbeelding]

Die heeft ze ook al :)

Ze is nu aan het bedenken welke bloemen ze zelf kan maken en welke steentjes ze daarvoor nodig heeft. De rode bloem gaf haar die trigger.

De wilde bloemen set had ze al lang gekocht als die beschikbaar zou zijn geweest, waarschijnlijk binnen een week vanaf de eerste foto's op internet.

Ze is niet zo van wachten. Ze kiest en dat moet het direct :)

[Voor 17% gewijzigd door djwice op 25-01-2023 17:27]

• djwice
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:48:
typisch .. ik moest direct aan Magnum denken nu ik m terugzie :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

nu nog een mooie 308 GTS nabouwen in lego :+
Of groots uitpakken met

https://www.bricklink.com...5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

en
https://www.bricklink.com...5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

of https://www.bricklink.com...5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

En daarbij een mooie rode sport auto zoeken :*)

[Voor 26% gewijzigd door djwice op 25-01-2023 17:37]

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:10

Deze set komt hier meteen, vind hem supermooi en sfeervol. Hij heeft binnenkort een interview met een van de designers van deze set en dan ben ik heel benieuwd wat ie over de karige bomen te zeggen heeft. Zou toch denken dat het mooier kan.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pazo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:45:
Maar verder nog wel werkend, zowel de verlichting als de sirene doen het nog :)
Leuk om terug te zien, als kind vond ik dat helemaal ge-wel-dig die verlichting. En jaren later werkt dat nog steeds, machtig toch? Mijn telefoon is na een dag praktisch onbruikbaar :+

Als ik zo terug denk aan die tijd, dan komt vooral de doos en “playbooks” na boven.

Zo’n Lego boek kon ik helemaal in weg dromen, vol met fantasie en op ontdekkingstocht naar de kleine “verhaaltjes” bij de sets en bouwwerken. (Die “verhaaltjes” zien we wel terug bij Lego masters :)

In zo’n boek stonden vaak alternatieve builds - die vaak beter/interessanter waren dan de bijgeleverde instructie. Echter bleef dat een illusie, want bouwen van zo’n build is vaak onmogelijk zonder toelichting en handleiding.

Daarlangs was een bezoek bij de lokale speelgoed boer (Intertoys) een hele ontdekkingsreis; dozen kon je openen vouwen (?) en dan zat achter een plastic raamwerk vaak een minifigure! Helemaal te gek 😜

• Pazo

Pazo

Mroaw?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Kraz

Saving the world

Ik heb bij mijn laatste aankoop een "VIP Fun and Funky" zak gekregen met allemaal kleine LEGO onderdelen.

Is er iemand die ik hier nog blij mee kan maken?
Omgeving Utrecht of anders tegen verzendkosten.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:16
Kraz schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:08:
Ik heb bij mijn laatste aankoop een "VIP Fun and Funky" zak gekregen met allemaal kleine LEGO onderdelen.

Is er iemand die ik hier nog blij mee kan maken?
Omgeving Utrecht of anders tegen verzendkosten.
Ik zou hem wel leuk vinden.

Zitten leuke onderdelen tussen.

Als het nog beschikbaar is, dan zou ik hem wel willen hebben.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Semi-off-topic:

@crisp sorry dat ik je hier aanschrijf, maar hebben we op GoT nog iets van een user poll-ubb? (Of dat nog steeds extern? http://poll.dezeserver.nl/)

Er is afgelopen 2-3jr al geregeld gesproken over een eventuele meet-n-greet van dit topic.

Dacht via eventuele poll interesse, datum en locatie in overweging te nemen.

• RBH
D. Ninjai schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:56:
[Video: LEGO A Frame Cabin Review]

Deze set komt hier meteen, vind hem supermooi en sfeervol. Hij heeft binnenkort een interview met een van de designers van deze set en dan ben ik heel benieuwd wat ie over de karige bomen te zeggen heeft. Zou toch denken dat het mooier kan.
De bomen van het oorspronkelijke ontwerp waren wel veel mooier idd. Zal vast snel op rebrickable komen denk ik zo. :)

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Vandaag via marktplaats de "Forest Hideout" set 40567 nieuw in doos gekocht voor 35 euro.
Een redelijk acceptabele prijs denk ik. Destijds toen de GWP werd aangeboden wilde ik enkel de delorean nog aanschaffen, maar die was toen steeds uitverkocht.

Toch een leuk stukje nostalgie! En past goed bij het kasteel natuurlijk ;)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:36:
Semi-off-topic:

@crisp sorry dat ik je hier aanschrijf, maar hebben we op GoT nog iets van een user poll-ubb? (Of dat nog steeds extern? http://poll.dezeserver.nl/)

Er is afgelopen 2-3jr al geregeld gesproken over een eventuele meet-n-greet van dit topic.

Dacht via eventuele poll interesse, datum en locatie in overweging te nemen.
Nee, daar hebben we niet echt iets voor. Als het goed is werkt de Bootz poll wel nog steeds :)

Intentionally left blank

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:24

Neelon

FOR PONY!!!

En we zijn ewr bijna. Nog een pagina of 50 te gaan. De voorkant is af, al oogt het zonder de wielen erg open, maar dat is ook een limitatie van de donor set.

Ben nu bezig om de achterkant gereed te maken voor montage. Ik zeg het nog maar een keer, een erg imposante MOC.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• djwice
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Die is ook in de buurt, die ligt bij mijn broer. :)
Vet! Daar droomde ik vroeger van, maar model team paste niet in ons budget. Gaaf hoor!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Vet! Daar droomde ik vroeger van, maar model team paste niet in ons budget. Gaaf hoor!
Ik zal eens kijken of ik die een keer kan lenen en in elkaar kan zetten.
Bij mijn broer liggen alle Technic sets uit de jaren 90. Wat ik mij zo kan herinneren:

8080: Super Car (1994)
8862: Backhoe (1989)
8299: Search Sub (1997)
8460: Pneumatic Crane Truck (1995)
8094: Control Centre (1990)
8838: Shock Cycle (1991)

En van de model sets:
5571: Giant Truck (1996)
5580: Highway Rig (1986)
10151: Hot Rod (2004)
En de 5591: Mach II Red Bird Rig (1994) die ik hier eerder poste.

Zoveel te bouwen nog... :9

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
Als Lego/ Portal fan moest ik deze MOC's wel bouwen toen ik ze vond :D Atlas, P-body en de companion cube :)

(de portal guns zijn nog onderweg :+ )

• djwice
  • Niet online
dnbo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:18:
Als Lego/ Portal fan moest ik deze MOC's wel bouwen toen ik ze vond :D Atlas, P-body en de companion cube :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heel gaaf te zien dat je m'n MOC hebt gebouwd! Dank je voor het delen van de foto!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Heel gaaf te zien dat je m'n MOC hebt gebouwd! Dank je voor het delen van de foto!
Jij bedankt voor het maken van de MOC, hij is echt heel tof! O+

• Kapoen

Where's the cake? :P

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

Wailing_Banshee

You're Next

djwice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Ze is niet zo van wachten. Ze kiest en dat moet het direct :)
Daar klaagt mijn echtgenoot ook al over :p

oh, moet ik thuis toch even naar kijken! Blijft toch een van mijn meest favoriete spel....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:25
@Pazo, mooi die nostalgie. O+
De sets zien er nog mooi uit voor 30+ jaar oud. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gewassen?

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Jolke schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:15:
@Pazo, mooi die nostalgie. O+
De sets zien er nog mooi uit voor 30+ jaar oud. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gewassen?
Nee, niets mee gedaan :)
Er zitten zeker wel verkleurde steentjes bij hoor, niet alles is even mooi wit meer.
Maar het heeft allemaal altijd in dozen gezeten, dus altijd donker bewaard gebleven. Ca 20 jaar niet aangeraakt, zat allemaal achter de knieschotten bij mijn ouders. Die gaan binnenkort verhuizen en daarom is het uitgezocht en verdeeld onder mij en mijn broer. Ik heb nu vooral de 'gewone' lego, mede omdat het te bouwen is voor mijn dochter van 6 (en later ook voor de andere 2 als ze wat ouder worden), en mijn broer heeft voornamelijk het technic lego in huis.

• Kapoen
Aha, die heb ik twee keer in mijn collectie zitten blijkbaar. Ik geloof dat ik die ooit te gekregen heb via een coupon die aan een Lego kalender hing. Als je rond je verjaardag naar een Lego store ging kreeg je dan dat setje mee.

Jammer genoeg zijn ze gestopt met die kalenders :-(

• NoTimeRemains
Is er ergens een overzicht wat per set en dan per zakje aan onderdelen in zit?

This is the Way.

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58
NoTimeRemains schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:24:
Is er ergens een overzicht wat per set en dan per zakje aan onderdelen in zit?
Nee.

Enige optie: handleiding volgen en steentjes uitsorteren. Maar dan mis je wat er aan reserveonderdelen in zitten en je weet niet wat er eventueel in subzakjes zit.

Nieuwsgierigheid: waarom zou je dit willen weten? Ik bedoel: per bouwstap kan ik me nog iets bij voorstellen, maar per zakje?

• NoTimeRemains
darth.75 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Nee.

Enige optie: handleiding volgen en steentjes uitsorteren. Maar dan mis je wat er aan reserveonderdelen in zitten en je weet niet wat er eventueel in subzakjes zit.

Nieuwsgierigheid: waarom zou je dit willen weten? Ik bedoel: per bouwstap kan ik me nog iets bij voorstellen, maar per zakje?
Ik heb de Ecto-1 tweede hands gekocht en alles zit in twee grote zakken. Het leek me handig om per zakje te sorteren en dan per zakje te bouwen.

This is the Way.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:32
Kan je doen. Moet je wel zeker van zijn dat alles in zak 1 behoort tot de eerste bouwstappen. Een zak 2 voor de overige bouwstappen.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

NoTimeRemains schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Ik heb de Ecto-1 tweede hands gekocht en alles zit in twee grote zakken. Het leek me handig om per zakje te sorteren en dan per zakje te bouwen.
Ik heb op dezelfde manier mijn Ecto-1 bemachtigd, ik heb growfeg gesorteerd naar soort steen.

Alle 1x1 bij elkaar, alle tiles bij elkaar, alle bricks bij elkaar, alle slopes bij elkaar, alles met opdruk/stickers bij elkaar etc. In het begin is het veel gezoek, maar makkelijker te sorteren dan alles per zakje te doen (imo).

Het zijn veel bakjes, maar goed. Nadeel is, ik begin het bouwen van de per zaakje georganiseerde sets een beetje makkelijk (saai??, geen idee wat het goede gevoel is) te vinden, en ik heb meer moeite om de stukjes te vinden ondanks dat het makkelijker zou moeten zijn.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Nou de Nissan Skyline is binnen hoor. De Lego store had nog 3 sets op voorraad dus heb ik er 2 meegenomen. Wat is die set ongekend populair zeg…

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
NoTimeRemains schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Dat kun je doen door de handleiding door te lopen. Je begint met zakje 1 en zoekt alles totdat je bij zakje 2 bent in de handleiding. Maar dan kun je hem net zo goed meteen opbouwen. :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En vandaag stond er een bezorger voor de deur die 2 Skylines af kwam leveren, gebeurd je ook niet elke dag.
Ik ga er 1 bouwen en de ander mooi bewaren.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18
Eergisteren R2D2 via bol besteld voor 195 euro. Kwam gisteren binnen in een joekel van een doos. Heb nu alle star wars droids als het goed is.
Nu ondertussen een Backlog van 4 of 5 sets alweer. :+
Mis eigenlijk alleen die set met 3 droids waaronder de mouse bot. Maar weet niet of ik me daar druk om zou willen maken.
Wellicht is er wel een moc voor.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kijk eens wat er met de post binnenkwam:

@Dalike Je vroeg hoe het met de doos gesteld was. Die is zeker niet puntgaaf, dus er zal vast een paar keer mee geschoven zijn, maar om nou te zeggen dat het barslecht gesteld is met de doos, zeer zeker niet!:

Hij is wel echt zwaar, nog een stuk zwaarder dan Bowser. Ik zou er niet door de stad mee willen sjouwen...

Nog een klein bedankje van Specialbricks :)

Overigens, mijn T. Rex Breakout is klaar:

Je merkt toch dat je "kritischer" wordt naarmate je meerdere sets hebt gebouwd.
Ik vind deze Jurassic Park set wel echt heel leuk, origineel, super! Maar er zitten dingetjes bij die voor mijn gevoel wat beter hadden gekund. De hielen van de T.Rex zijn wel erg lomp en blokkerig. Ook de voorarmpjes zijn wat cheap zonder "echte" klauwtjes.
Het gaat me wat ver om te klagen over dat er geen onderdelen meegeleverd zijn om die 2e auto compleet te maken, want dat is de insteek van de set gewoon niet, maar het viel me wel op.
Ook de geit ontbreekt, waar de ketting er wél is.
De binnenkant van de bovenbenen van de T.Rex konden wel wat afdek-blokjes gebruiken; wanneer je de T.Rex verder buigt, dan is dat vrij zichtbaar.
Maar other than that, echt een topset die zijn eigen displaycase verdient!

[Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 26-01-2023 14:40]

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SC Charger uit elkaar gehaald en via YouTube: Tutorial - Ken Block's Hoonigan Hoonitruck F-150 Lego Speed Champion... Ken Block's Hoonigan Hoonitruck F-150 gebouwd. Erg leuke build. Wel een zooi blokjes over, dus die maar weer in de originele doos gedaan.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Hier in Zweden zijn alle mini figures van series 24 niet echt populair denk ik, net even een spaceman & kid gehaald 👌🏻

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

Plaatje bij het praatje

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En hij is dan af na een week of anderhalf dagelijks 1-2 uur knutselen.

Een beest van een wagen, en met de wielen er op vallen de erg open wielkasten niet eens zo erg op.

Uiteraard kan de achterkap open voor een blik op het hart van de machine.

En nog een schuin voor aanzicht, omdat hij dan het mooiste is (imo).

Ja, de Defender is langs de tuner geweest. ;)

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:52
Deathchant schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:38:
[…]

Overigens, mijn T. Rex Breakout is klaar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je merkt toch dat je "kritischer" wordt naarmate je meerdere sets hebt gebouwd.
Ik vind deze Jurassic Park set wel echt heel leuk, origineel, super! Maar er zitten dingetjes bij die voor mijn gevoel wat beter hadden gekund. De hielen van de T.Rex zijn wel erg lomp en blokkerig. Ook de voorarmpjes zijn wat cheap zonder "echte" klauwtjes.
Het gaat me wat ver om te klagen over dat er geen onderdelen meegeleverd zijn om die 2e auto compleet te maken, want dat is de insteek van de set gewoon niet, maar het viel me wel op.
Ook de geit ontbreekt, waar de ketting er wél is.
De binnenkant van de bovenbenen van de T.Rex konden wel wat afdek-blokjes gebruiken; wanneer je de T.Rex verder buigt, dan is dat vrij zichtbaar.
Maar other than that, echt een topset die zijn eigen displaycase verdient!
Ik heb hem ook net af, ik overweeg ik ook een case. :)

Helemaal eens met de kritiek, ook bijvoorbeeld dat het heupgewricht niet gespiegeld is, maar het blokje twee keer verschillend ingezet. Ik zou denken dat een niet-brick built dino misschien beter had geweest. :/

En de stickers natuurlijk, maar dat had ik al opgelost.

De bouwvolgorde vond ik ook onhandig, eindigen met dat plateau en halve auto leek me niks, dus ik heb de dino als laatste gebouwd.

Maar zeker van iets verder weg toch erg mooie set.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op rebrickable kwam ik deze gratis MOC tegen van de 42151 Bugatti. Best knap gemaakt.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:41
Hier kwam ook weer een pakketje binnen:
- 75288 At-At voor zoonlief zijn verjaardag (7)
- 75301 Luke X-wing Starfighter
- VIP steentjes waar je niks mee kan :+
- Blacktron cruiser om te bewaren!

Heb nu al zin om die At-At met de kleine te bouwen! Plaatjes als die klaar is :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:02
Wat doe je als je dochter 5 wordt, gek is van Paw Patrol én van Lego bouwen (samen met papa), dan ga je met je kinderfeestje paw patrol in lego nabouwen! Op rebrickable zijn erg goede paw patrol brickheadz te vinden, voor maar $1, een schijntje. Ik ben onder de indruk van de manier waarop deze ontwerper ze heeft ontworpen, én de instructies zijn erg toegankelijk voor kinderen.

Momenteel ben ik 5 setjes aan het samenstellen voor de kinderen die komen (ik had gelukkig bijna alles op voorraad, heb voor een goede 10,- bij moeten bestellen), en heb één setje proefgebouwd, ik had er gewoon zelfs erg veel lol in. Ik ben benieuwd wat de kinderen en mijn dochter er volgende week van vinden!

Memories of yesterday, will grow, but never die

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:40
Teleurstelling.
Soms gaat niet alles goed en dat mag ook gemeld worden toch :|
Een aantal posts hier boven gaf ik een pareltje aan; https://rebrickable.com/m...ocs/porsche-917k/#details

Pareltje voor mij o.a. omdat ik het die-cast model 1:18 al iets van 20 jaar in de vitrinekast heb staan en dat ik deze race bakken van weleer het mooiste vind tov het pulp wat tegenwoordig rond rijd (petrolhead:)

Enfin, wat gaat er fout;
- ik heb de fenders gevonden op Marktplaats, blijken niet de juiste want de wielen passen niet. Frankrijk is onderweg... De goede fenders.
- Stickers, best goede kwaliteit maar wat "dik". Drama met plakken. Water met zeepsop werkt matig, de sticker hecht vrijwel direct. Op de "gewone" steentjes heb ik een pincet gebruikt (tip onlangs hier voorbij gekomen, dank) dat gaat vrij aardig.
Op het glas is het een ramp;

Rest mij toch een extra sticker sheet te bestellen en het opnieuw te proberen.
Tips voor plakken zijn meer dan welkom :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Pagina: 1 ... 269 ... 272 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee