Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
TheDeeGee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:55:
[...]

Zo heb ik de laatste keer de Pickup gedaan, maar dan elke dag 2 zakjes.

Waren de vingers wel blij mee moet ik zeggen.
Leuke is dat de home alone zakjes heeft van 1 t/m 24 bewust om hem dus zo op te bouwen in december voor kerst!

Bij andere sets moet ik mij echt inhouden om niet "te snel" te bouwen maar de fun wat meer uit te smeren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

x-RaY99 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:38:
In tegenstelling tot de Titanic (via support begrepen dat er limieten zijn aan DPD qua KG voor de verzending) die erg laat na "verzend" datum arriveerde is de AT-AT wel rap verzonden.

Je moet de doos alleen wel aan de juiste kant open maken... :D

[Afbeelding]
Heb je ook de Lightsaber erbij gekregen of te vroeg/laat besteld?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
Hmm, mijn AT-AT die ik om 1:01 heb besteld is pas eind van de middag naar status verzonden gegaan. Wel al sinds dinsdag de lightsaber binnen. Volgens mij krijg je die sowieso als je de AT-AT besteld erbij zolang de voorraad strekt.
Je vraagt je af welke volgorde ze bij verzenden aanhouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
davidov schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:48:
[...]

Zou het kunnen dat ze de trein in het formaat hebben gemaakt zodat het past op van die setjes houten speelgoedrails van bijv Brio?
Dat zou de set een mooie gateway drug maken om mensen van houten treinen naar Lego over te laten stappen :D
Ondertussen zijn er ook scherpere foto’s van de 40518 High Speed Train Creator set. Dus toch een juiste gok, een micro build achtige trein:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40518-1.jpg?202112020446
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40518-1/40518_alt2.jpg
Dit is trouwens een must have set voor mij, die micro treinen vind ik wel mooi :9

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 02-12-2021 20:16 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 22:07

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Is de Lego 75313 Star Wars AT-AT UCM eigenlijk alleen nog maar bij de legostore zelf te koop ?
Zie hem precies nog niet in de "gewone" speelgoedwinkels beschikbaar.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:42
@Kapoen
"I don't know what it is, but I feel strangely attracted to it"....
Apart, zo ontiegelijk mooi vind ik 'm niet maar toch denk ik "oeh hebben hebben hebben".
Denk dat het komt doordat ik naast Lego in m'n kinderjaren óók krankzinnig veel gespeeld heb met houten treinen.
En om de 1 of andere reden kan ik maar niet uit m'n kop krijgen dat dit misschien past... de wieltjes lijken perfect te zijn, alleen ik denk dat dit model de bochten niet doorkomt en sowieso alleen platte banen aan zou kunnen... maar ik moet en zal het uitproberen :D

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb de tweede kraan voor mijn geautomatiseerde container terminal aan de praat, moet nog wel wat preciezer worden. Hier alvast een filmpje welke ik ook op instagram heb gezet, ik ga nog een WIP video ervoor maken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:15
Falcon10 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:25:
Is de Lego 75313 Star Wars AT-AT UCM eigenlijk alleen nog maar bij de legostore zelf te koop ?
Zie hem precies nog niet in de "gewone" speelgoedwinkels beschikbaar.
Het is nog maar net uitgebracht en zulke sets , vooral met licentie, zijn voorlopig alleen bij Lego te koop. Er zal eerst wat tijd moeten verstrijken voor ze in andere winkels beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1t2ezgrIoAvmRPjX5ZuPzUZFuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F87ugrQSbncpVZXCzuHVKslU.png?f=user_large

Spannend, zo te zien zijn ze bij Lego hard bezig met de Bricklink sets :D

[ Voor 112% gewijzigd door TestDummie op 02-12-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TestDummie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:36:
[Afbeelding]

Ik kreeg ook zojuist de mail!
Onverwacht. Ik dacht pas tegen de zomer.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Hmmm hier nog geen mail. Wel betaald via invoice de volgende dag. Dus dat zou in orde moeten zijn...

Hoop alleen niet dat mijn geblokkeerde account roet in eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

gizmokat schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:15:
[...]

Deze had ik ook gespot een paar dagen geleden, deze staat ook op mijn lijstje om hem bij me ninjago gardens toe te voegen, erg leuke set alleen jammer dat je hem waarschijnlijk alleen bij lego kan kopen en niet in een aanbieding, monkie kid zie je niet echt veel in andere shops.
Ach met de punten krijg je nog een beetje korting... Die Chinese New Year sets zijn ook altijd exclusief (de nieuwe daarvan vind ik ook erg gaaf).
leuke nick heb je trouwens, mijn ene kater heet Gizmo!

[ Voor 14% gewijzigd door Poekie op 02-12-2021 23:26 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Zijn er eigenlijk nog modulars die er dit jaar uit gaan? Ik wil er volgend jaar mee beginnen denk ik. Ik zag een tijd terug wel een link hier die meldde dat die krokodil locomotied er uit ging, ik denk dat ik die ga halen deze maand met de verjaardagskortingbon die ik nog heb van Intertoys. :P

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Sméagol schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:42:
Zijn er eigenlijk nog modulars die er dit jaar uit gaan? Ik wil er volgend jaar mee beginnen denk ik. Ik zag een tijd terug wel een link hier die meldde dat die krokodil locomotied er uit ging, ik denk dat ik die ga halen deze maand met de verjaardagskortingbon die ik nog heb van Intertoys. :P
Corner garage 10264

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Vissa66 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:56:
[...]

Jammer genoeg zelfde aantal stenen, dus zal niet veel anders zijn als de 42000 helaas.
Als het niet gewoon een heruitgave is in andere kleuren...

En ik hoop oprecht dat ik geen spijt ga krijgen van deze uitspraak

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24
Damic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:15:
[...]
Heb je ook de Lightsaber erbij gekregen of te vroeg/laat besteld?
Yes, Lightsaber en voortuin van de kerstman. In een aparte doos overigens.

Dat is nog wel iets anders dan "normaal" vanuit Lego. De Millenium Falcon, Star Destroyer en Titanic (en sommige andere iets minder grote sets zoals de grote Technic supercars, komen in een Lego kartonnen doos die precies past over de set doos heen. Die gaat vervolgens weer in een overdoos.
Nu met deze AT-AT is de kartonnen Lego doos als verzend doos gebruikt.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:05
Bardu schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:10:
Hmm, mijn AT-AT die ik om 1:01 heb besteld is pas eind van de middag naar status verzonden gegaan. Wel al sinds dinsdag de lightsaber binnen. Volgens mij krijg je die sowieso als je de AT-AT besteld erbij zolang de voorraad strekt.
Je vraagt je af welke volgorde ze bij verzenden aanhouden.
Ik kreeg het lichtzwaard en de voortuin ook een stuk eerder. Maar toen ik vanmorgen keek, eindelijk verzonden. O+ Precies op tijd voor het weekend zou mooi zijn. De vip punten ingezet voor de Imperial Light Cruiser. Goed begin van de feestmaand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Loader schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:06:
Hmmm hier nog geen mail. Wel betaald via invoice de volgende dag. Dus dat zou in orde moeten zijn...

Hoop alleen niet dat mijn geblokkeerde account roet in eten gooit.
Ook nog geen mail, maar ik had volgens mij ook geen Bricklink account toen ik bestelde...?! Moest dat? :o :+ Ik heb wel netjes een mail gekregen van Lego!

[ Voor 5% gewijzigd door Ninjetsu NL op 03-12-2021 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
almightyarjen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:34:
Ik heb de tweede kraan voor mijn geautomatiseerde container terminal aan de praat, moet nog wel wat preciezer worden. Hier alvast een filmpje welke ik ook op instagram heb gezet, ik ga nog een WIP video ervoor maken :)

[YouTube: Instagramvideo]
Gaaf! Echt heel tof gedaan 🤟

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Zelf begonnen aan het indelen van de Lego kamer.. iets meer werk dan ik dacht. Weet bijna niet waar te beginnen. Voor de verhuizing de Lego in bakken gedaan en alles zit door elkaar 😑

De organizers helemaal links gaan nog weg. Wil het mooi strak en overzichtelijk houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzj75UF3oauOyEzGrzLr0ICAmtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXhpQS2R17isxvtJXZBHXPph.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fex-eqw39bEwXNf5HfoGdoP6S3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmEMMJ1TumPsudvH0Kd48Nx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3Hqa6JeF2MTEqkQ1BDULpLGYSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v76bd84t5P3Iy41Ax0r8bULg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Barthezz Brick op 03-12-2021 07:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 10:42
Barthezz Brick schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:55:
Zelf begonnen aan het indelen van de Lego kamer.. iets meer werk dan ik dacht. Weet bijna niet waar te beginnen. Voor de verhuizing de Lego in bakken gedaan en alles zit door elkaar 😑

De organizers helemaal links gaan nog weg. Wil het mooi strak en overzichtelijk houden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn het niet de spullen, is het de ruimte wel waar je jaloers van wordt! _/-\o_

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

QuattroNL schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:08:

Maar die helm van Luke vind ik echt 3x niks. Veels te kinderachtig.
Ik dacht serieus dat het Commander Keen was... :')
/ouwelul

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Bra-Jo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:04:
[...]

/ouwelul
Als hij als Commander Keen zou worden verkocht, zou ik hem misschien zelfs kopen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Bra-Jo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:04:
[...]

/ouwelul
En als GWP komt er een pogo stick ipv lightsaber bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
TestDummie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:36:
[Afbeelding]

Ik heb ook mail gehad voor alleen het kasteel. Eerlijk gezegd had ik de sets nog lang niet verwacht.

Wel laat ik 'm nog even dicht zitten. Het lijkt mee een leuke build, maar als sealed setjes voor 1000 euro gaan (dat was toen de eBay prijs) dan gun ik 'm graag aan iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook mail gehad voor alleen het kasteel. Eerlijk gezegd had ik de sets nog lang niet verwacht.

Wel laat ik 'm nog even dicht zitten. Het lijkt mee een leuke build, maar als sealed setjes voor 1000 euro gaan (dat was toen de eBay prijs) dan gun ik 'm graag aan iemand anders.
De steentjes bij elkaar Bricklinken voor die hem niet hebben kunnen krijgen lijkt mij een veel goedkopere optie.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Laatst online: 03-08 03:16
ReVision. schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:09:
[...]

Ben voornamelijk beniewd naar het formaat in verhouding.met andere sets en hoe hij eruit ziet uitgeklapt als display.

Afmetingen zijn makkelijk te vinden, maar real life vergelijkingen en foto's heb ik.persoonlijk een stuk meer aan. :)
Beter laat dan nooit! Uitgeklapt net wat omvangrijker dan de Middeleeuwse Smid, zeker kleiner dan Boomhut. Ook nog banaan en work in progress Land Rover ter vergelijk dichte kubus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au89pj5Vtti2tfmI4bv3ZwLMnl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TrRPKvq9HUHvYydRaKPkgU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6ocN65ANjcE5yA5FSAbzQibEbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZqr1750b1zNNndp62sOOKnv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyujcFLvM238dZndty81YC-3kf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVO79CaBMBfgICKZIbO7ILmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmUOwmbOgQY00ARhqeK1BF0Kinw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPDlGV31X1K1KGCbLgi6DrG5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:02:
[...]

De steentjes bij elkaar Bricklinken voor die hem niet hebben kunnen krijgen lijkt mij een veel goedkopere optie.
Ligt een beetje aan de minifigs, of zijn deze niet uniek?

Heb ooit eens geprobeerd om the imperial flagship te bricklinken, maar dat was een stuk duurder. Al staat die nu ook voor 1000,- op marktplaats, toen was dat nog iets van 300,- (wat ook al belachelijk was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

dr86 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:57:
[...]

Ligt een beetje aan de minifigs, of zijn deze niet uniek?

Heb ooit eens geprobeerd om the imperial flagship te bricklinken, maar dat was een stuk duurder. Al staat die nu ook voor 1000,- op marktplaats, toen was dat nog iets van 300,- (wat ook al belachelijk was)
Lijkt me stug dat deze uniek zijn omdat de maker de set ook van bestaande steentjes heeft moeten bouwen. En ook al zijn ze wel uniek, kan best toffere figuurtjes verzinnen dan die erbij zitten. Het enige dat uniek is wat ik me kan bedenken, zijn de stickers.

Deze set bestaat uit ongeveer 1900 steentjes dacht ik. Ik heb een kasteel van 7500 steentjes voor ongeveer 600 a 700 euro bij elkaar gebricklinkt (allemaal nieuwe steentjes en inclusief de verzendkosten van diverse verkopers). Dus pak daar een derde van en je zit op ongeveer 200 a 230 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 03-12-2021 10:06 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:34:

[YouTube: Instagramvideo]
_/-\o_ ik ben ook ontzettend benieuwd naar het eindresultaat als het straks helemaal klaar is

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:13
Net mijn cybermonday bestelling ontvangen 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qmfUxhjwMUv-L6td2fgmU0UCZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiJslHSRdUnkm3fovyzMj3PZ.jpg?f=fotoalbum_large

3 weken geleden begon het onschuldig met de Lego Lamborghini maar ondertussen liggen de volgende sets klaar om gebouwd te worden

- NASA Discovery 10283
- Saturn V 92176
- Landrover 42110
- Ducati 42107
- Home alone 21330
- Bugatti 42083
- Spookhuis 10273
- Politiebureau 10278

En heb ik 3x voortuin van de kerstman, het fleecekleed en het kerstboompje gekregen.

Ik blijf maar mooie sets tegen komen op de website van Lego :p

[ Voor 33% gewijzigd door schumi1986 op 03-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
schumi1986 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:28:
3 weken geleden begon het onschuldig met de Lego Lamborghini maar ondertussen liggen de volgende sets klaar om gebouwd te worden

- NASA Discovery 10283
- Saturn V 92176
- Landrover 42110
- Ducati 42107
- Home alone 21330
- Bugatti 42083
- Spookhuis 10273
- Politiebureau 10278

En heb ik 3x voortuin van de kerstman, het fleecekleed en het kerstboompje gekregen.

Het is een verslavende hobby he! >:) Je bent in goed gezelschap hier hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
zakkenjongen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:31:

Beter laat dan nooit! Uitgeklapt net wat omvangrijker dan de Middeleeuwse Smid, zeker kleiner dan Boomhut. Ook nog banaan en work in progress Land Rover ter vergelijk dichte kubus.
Super, is erg mooi gelukt en bedankt voor de banaan erbij :D
Deze gaat er bij mij ook zeker komen.

Nu zie ik ook gelijk hoe enorm die boomhut eigenlijk is, ook echt een hele gave set zeg!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
ReVision. schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:17:
[...]

Super, is erg mooi gelukt en bedankt voor de banaan erbij :D
Deze gaat er bij mij ook zeker komen.

Nu zie ik ook gelijk hoe enorm die boomhut eigenlijk is, ook echt een hele gave set zeg!
Ik snap het niet waarom er een banaan bij moet om te laten zien hoe groot iets is :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
chrisO schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ik snap het niet waarom er een banaan bij moet om te laten zien hoe groot iets is :X
https://knowyourmeme.com/memes/banana-for-scale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

- NASA Discovery 10283
- Saturn V 92176
- Landrover 42110
- Ducati 42107
- Home alone 21330
- Bugatti 42083
- Spookhuis 10273
- Politiebureau 10278

Het wordt een mooie kerst hoor ik al 8) Leuke sets. Maar euh... heb je al die sets bij LEGO zelf gekocht? :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 22:09
Lego heeft vanochtend een flink aantal nieuwe sets op de site gezet (beschikbaar vanaf 1 Januari).

Binnenkort beschikbaar

Helaas kan ik de nieuwe modular er nog niet tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Gim schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:55:
[...]

Het wordt een mooie kerst hoor ik al 8) Leuke sets. Maar euh... heb je al die sets bij LEGO zelf gekocht? :o
Haha nee zeker niet, enkel de sets die op dat moment bij Lego niet veel duurder waren dan ergens anders.

NASA Discovery en Saturn V met dubbele punten actie en gratis voortuin van de kerstman

Home alone met gratis voortuin van de kerstman en kerstboompje

Spookhuis met gratis voortuin van de kerstman en fleecekleedje (aangekocht met de goedkope 5 euro kortingsbonnen cybermonday actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
schumi1986 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:23:
[...]

Haha nee zeker niet, enkel de sets die op dat moment bij Lego niet veel duurder waren dan ergens anders.

NASA Discovery en Saturn V met dubbele punten actie en gratis voortuin van de kerstman

Home alone met gratis voortuin van de kerstman en kerstboompje

Spookhuis met gratis voortuin van de kerstman en fleecekleedje (aangekocht met de goedkope 5 euro kortingsbonnen cybermonday actie)
Dan heb je via meerdere adressen besteld? LEGO hanteert namelijk 1GWP per huishouden/adres. Normaal worden die dan niet geleverd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:23:
[...]

Ga je ook nog het ISS en de maanlander aanschaffen m.b.t. NASA of puur bewust de Discovery en Saturn V?

De Discovery lijkt me wel mooi. De Saturn V (1e release) heb ik wel staan. De maanlander is een twijfel; eenmaal gekocht, toch geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Barthezz Brick schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:25:
[...]

Dan heb je via meerdere adressen besteld. LEGO hanteert namelijk 1GWP per huishouden/adres. Normaal worden die dan niet geleverd namelijk.
Nee gewoon allemaal op hetzelfde adres..
En de home alone set gekocht in de winkel gescand met m’n eigen vip kaart.
Gim schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:27:
[...]

Ga je ook nog het ISS en de maanlander aanschaffen m.b.t. NASA of puur bewust de Discovery en Saturn V?

De Discovery lijkt me wel mooi. De Saturn V (1e release) heb ik wel staan. De maanlander is een twijfel; eenmaal gekocht, toch geretourneerd.
Ja de ISS en maanlander wil ik nog wel kopen, de maanlander heb ik vorig jaar gekocht (namaak Lego) en wil ik vervangen voor Lego

[ Voor 38% gewijzigd door schumi1986 op 03-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Barthezz Brick schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:25:
[...]

Dan heb je via meerdere adressen besteld? LEGO hanteert namelijk 1GWP per huishouden/adres. Normaal worden die dan niet geleverd namelijk.
Zo streng is Lego niet. Wanneer je meerdere orders plaatst, dan heb ik nog nooit meegemaakt, dat er bij Lego een belletje ging rinkelen. Met andere woorden, heb al vaker een GWP extra ontvangen bij een tweede order.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Lijkt me ook logisch toch, je bestelt tenslotte voor het bedrag wat nodig is voor de GWP en dat meerdere keren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Nu de dagen weer korter worden begint het weer te kriebelen om Lego te bouwen :) heb verder niet zoveel met star wars maar R2D2 blijft leuk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZIJ3c2_2PYto643DQV6xs1chHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liXDQgqFDDUND11ghB2wqEUh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Haay schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:54:
[...]

Voor zover ik weet hangt het af van de status waarin je bestelling zit. Als die nog in verwerking zit, en je plaatst een tweede bestelling, heb je grote kans dat die afgewezen wordt. Maar... als je eerste bestelling met GWP op status "In Warehouse" (ik heb de Lego winkel altijd op Nederland - Engelse taal staan :P) dan kun je wel een volgende bestelling doen en krijg je daar wel een 2e GWP bij.
Dat zou het kunnen zijn. Had even een voorbeeld gezocht (door verhuizing weinig besteld dit jaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU1rlT19gNnKj44HFMPZkbqWrko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0DWcMCO5RxrixlHJDPh6PWaY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISUDGFoy_g-5C51_2Vx9bieORGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mRcX6d2FVK444tLcgSpswvL7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Blijkbaar willekeur, ik heb hier 2x die Space Rocket Ride GWP.
Een keer bij de Saturn en de ander bij de lunar lander.

@schumi1986 ik moet me elke keer weer inhouden, teveel leuke sets..
En de FOMO is groot met al die sets die weer uit de verkoop gaan, doen ze slim bij Lego :P
Nu 3 grote sets en een boel kerstdecoratie in de back log, ga dat nu eerst maar eens bouwen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-12-2021 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:34
De creator trein (40518) gaat 19,95 euro kosten en bevat 284 steentjes. De set vind je op de Lego website onder het Creator Expert thema. :)
https://www.lego.com/nl-nl/product/high-speed-train-40518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:29:
De creator trein (40518) gaat 19,95 euro kosten en bevat 284 steentjes. De set vind je op de Lego website onder het Creator Expert thema. :)
https://www.lego.com/nl-nl/product/high-speed-train-40518
De Lego 7+ Expert lijn ;) Het enige verschil met de 18+ Expert lijn is de hoeveelheid blokjes O-)

Ik was overigens laatst in de Intertoys om een Lego Creator Expert Fiat 500 te kopen voor mijn dochter en toen zei de medewerkster: "oh ik zie hier op het scherm dat ik een leeftijd-scheck moet doen..." WTF 8)7 een leeftijds-check op Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@chrisO haha ik denk dat een medewerker iets te ijverig heeft gewerkt en de "16+" op de doos te serieus nam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Die dacht natuurlijk als ik het verkoop aan een jongere persoon krijgen we een boete! Net als bij alcohol ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Kan wel, Lego is dan ook veel verslavender dan alcohol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:12:
Ondertussen zijn er ook scherpere foto’s van de 40518 High Speed Train Creator set. Dus toch een juiste gok, een micro build achtige trein:
Het zijn dus ook dezelfde wielen als de voorwielen van de 30575.

Ik vind die zelf een beetje "ielig" en wiebelig. Gewone autowielen zitten veel steviger vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:39:
[...]

De Lego 7+ Expert lijn ;) Het enige verschil met de 18+ Expert lijn is de hoeveelheid blokjes O-)

Ik was overigens laatst in de Intertoys om een Lego Creator Expert Fiat 500 te kopen voor mijn dochter en toen zei de medewerkster: "oh ik zie hier op het scherm dat ik een leeftijd-scheck moet doen..." WTF 8)7 een leeftijds-check op Lego?
Geweldig. Met 18+ console games of met van die volwassen 'bordspellen' kan ik me er iets bij voorstellen. Met LEGO hebben ze dan toch ergens iets niet begrepen. Maar de gegevens zullen ze aangeleverd krijgen (leverancier?) en het systeem zal zo opgezet zijn dat ze een melding krijgen als iets waarom daarom een 16/18 label heeft gekregen. Zoiets. Maar wel grappig :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 03-12-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cloud_VII schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:43:
Nieuwe city sets. Eindelijk weer een leuk en betaalbaar ziekenhuis.
Ik moet nog een beetje wennen aan de kleur van de ambulance en de helikopter. Het past natuurlijk wel beter bij de kleuren die we in Nederland ook hebben, maar ik ben zelf nog van de rood-wit gestreepte ambulances zoals 6680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Welke Lego winkel in Nederland kan je het beste bezoeken voor een mooie Lego ervaring voor de kleine man? Ik zie Utrecht, Amsterdam en Leidschendam. Iets over de grens in Duitsland mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Die in Utrecht is klein. Die in Amsterdam is al een mooi stuk groter, die in Leidschendam ben ik nog nooit geweest.

In Duitsland heb je er ook nog eentje in Oberhausen volgens mij, daar ben ik volgend jaar vanwege iets anders dus die ga ik dan even uittesten :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Deef_K schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:10:
Welke Lego winkel in Nederland kan je het beste bezoeken voor een mooie Lego ervaring voor de kleine man? Ik zie Utrecht, Amsterdam en Leidschendam. Iets over de grens in Duitsland mag ook.
Van de 3 Nederlandse winkels is Amsterdam het grootst/mooist; staan veel bouwwerken om te bewonderen (o.a.: een grote Molen, bakfiets, gevels van Nederlandse huisjes en enkele schilderijen van Rembrandt).
De winkels in Utrecht en Leidschendam zijn ongeveer even groot klein.
Is de Lego Discovery Center in Scheveningen geen optie? kost wel wat meer (als je niet alleen naar de winkel gaat), maar de ervaring is voor de kleine man waarschijnlijk 10x groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15

[Afbeelding]

- NASA Discovery 10283
- Saturn V 92176
- Landrover 42110
- Ducati 42107
- Home alone 21330
- Bugatti 42083
- Spookhuis 10273
- Politiebureau 10278

Je hebt dit allemaal gehaald in 3 weken tijd en daarvoor een hele tijd niets? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Vraagje. 10275 Elf Club huis. Ik kan er nog gewoon aankomen voor de adviesprijs in de winkel (helaas te laat toegehapt dit jaar voor een aanbieding), maar is jullie verwachting dat deze er volgend jaar nog zal zijn? Omdat Gingerbread huis er dit jaar pas uitgaat ben ik geneigd om toch te wachten en hem volgend jaar in huis te halen.... maar dan tijdig zodat ik hem voor zo'n €85 kan halen.

Of is het doorgaans zo geweest met deze kerstsets dat ze in het allerlaatste jaar voor ze EOL gaan eigenlijk niet meer voor minder dan de adviesprijs in de winkel gaan liggen? Want dan kan ik hem net zo goed dit jaar halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 03-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Joster schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:45:
[...]

Je hebt dit allemaal gehaald in 3 weken tijd en daarvoor een hele tijd niets? :D
Klopt :+ laatste set die ik hiervoor gekocht had was de VW T1 Camper 10220 zon 6 jaar geleden.. wat trouwens een erg leuke set is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
richard_1st schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:56:
[...]

Deze: https://nl.reviewclub.com/nl
Wordt ook vaak zat afgewezen hoor, maar heb nu wel weer een leuke set!
Ik krijg deze ook toegestuurd. Ik ga voor het eerst een review schrijven. Benieuwd of jullie nog aandachtspunten hebben bij deze technic set. Eerste reactie in dit topic waren niet bijster enthousiast.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:33
Zojuist mijn eerste bestelling van https://www.steindrucker.com/pickup-10290-custom-package ontvangen. Zo mooi kan ik geen stickers plakken!
Toch weer geweldig dat iemand dit verzint en oppakt. En er mee verdient maar, verdient :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEZmld93s-KMFPobQ1W2bpUnRLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aaa95qYKWfZ2Fqk14oC84Q17.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
lutj schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:40:
[...]
Ik krijg deze ook toegestuurd. Ik ga voor het eerst een review schrijven. Benieuwd of jullie nog aandachtspunten hebben bij deze technic set. Eerste reactie in dit topic waren niet bijster enthousiast.
Toevallig krijg ik deze nu ook toegestuurd.
Had mij aangemeld van de week en ingeschreven en direct "prijs".

Ben benieuwd hoe het proces zometeen precies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
mir4dor schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:49:
Zojuist mijn eerste bestelling van https://www.steindrucker.com/pickup-10290-custom-package ontvangen. Zo mooi kan ik geen stickers plakken!
Toch weer geweldig dat iemand dit verzint en oppakt. En er mee verdient maar, verdient :+
[Afbeelding]
Is toch wel een erg leuke set, hopen dat die in een mooie aanbieding voorbij komt binnenkort.

Die bedrukte steentjes zien er erg goed uit idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 09-09 14:34
lutj schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:40:
[...]
Leuk! Bij de vorige set die ik kreeg (Fiat 500) heb ik tijdens de 4 weken van de review 2 of 3 keer een bericht gekregen om reviews te plaatsen.
Dit waren dat sites waar je uit kon kiezen om je review te plaatsen.
Zoals ik eerder aangaf heb ik vrijwel geen gekke gegevens hoeven achter laten en niks geen spam gehad achteraf.
Grootste verrassing was met de Fiat 500 wel dat ik de set mocht houden!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 19:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

en af!

Flink wat kleurverschillen. Na 1e contact Lego kwamen ze met voorstel voor 10 nieuwe stukjes (zelfde type) en niet eens degene die echt een compleet andere kleur was op de foto -O-

Uiteindelijk maar zelf een lijstje van 38 onderdelen gestuurd. Mag hopen dat ze niet moeilijk gaan doen op een set van 3700..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5OL4vBKbQj859iulIMLfZQP--w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcXoyJEmDJDmyMDE4srXr4Mh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNkcPvAcjnGirpMLC8_odcxZHlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XayxbN85wkqMow4uMrIZCWAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJugRdszAdxtgNyoV77E3XFEReY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZ6Hw2OI2Vu7pX0YrmgrfMqP.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
Angeloonie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:39:
en af!

Flink wat kleurverschillen. Na 1e contact Lego kwamen ze met voorstel voor 10 nieuwe stukjes (zelfde type) en niet eens degene die echt een compleet andere kleur was op de foto -O-

Uiteindelijk maar zelf een lijstje van 38 onderdelen gestuurd. Mag hopen dat ze niet moeilijk gaan doen op een set van 3700..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Moet ook Lego vragen voor nieuwe stukjes. Kwam Lego zelf met het voorstel van het aantal stukjes na het zien van de foto’s?

Irriteer mij vooral aan 1 stuk in de deur die duidelijk een andere kleur heeft, bij de spoiler zijn er ook wat kleur verschillen.

Ik heb het showmodel in de Lego store bekeken en die had natuurlijk geen last van kleurverschil :p

Harry en Marv zijn klaar om op boeventocht te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_6Nm5DLRf8R3fMYa59IiI7UfoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dxv7J9KsfwlXB9YauHeZFpAi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door schumi1986 op 03-12-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

schumi1986 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:45:
[...]

Moet ook Lego vragen voor nieuwe stukjes. Kwam Lego zelf met het voorstel van het aantal stukjes na het zien van de foto’s?

Irriteer mij vooral aan 1 stuk in de deur die duidelijk een andere kleur heeft, bij de spoiler zijn er ook wat kleur verschillen.

Ik heb het showmodel in de Lego store bekeken en die had natuurlijk geen last van kleurverschil :p
Ja ik moest een partlist sturen van wat er niet goed was, maar omdat ik niet wist wat de juiste tint groen was (groen-groen of geel-groen), stuurde ik wat fotos. Toen kwamen ze met die suggestie aan, terwijl ik nog niet eens aan dat stukje had gedacht. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Ik zie net toevallig dat er foto's op Brickset en Brickwatch staan van deze twee Technic sets:

42137: Porsche 99x Electric
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/42137.png

42138: Ford Shelby Cobra
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/42138.png

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:03
Afgelopen vier avonden elke avond een aantal uur bezig geweest met het bouwen van Statue of Liberty. Maar hij is dan nu eindelijk af. Was toch wel een hoop meer werk dan die andere architectuur sets. Ik vond het een leuke build maar ergerde me op het einde wel aan de kroon op het hoofd die er echt continu vanaf viel en de arm met de vlam viel er ook vrij vaak af, maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gv71r76vlsDv7PNMjQ1VWyaRrO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFg6i38g5fhzBWO9PkxbJ0vq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:50
Van de week het spookhuis afgerond, leuke grapjes erin. Maar die lift is echt geweldig! Ook een stukje van de toren door mijn dochter van 4 laten bouwen, is helemaal trots. Ik haal misschien nog wel een laag van de toren, ik vind de verhouding van onderbouw en toren niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:34
ggj87 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:00:
Ik zie net toevallig dat er foto's op Brickset en Brickwatch staan van deze twee Technic sets:

42137: Porsche 99x Electric
[Afbeelding]

42138: Ford Shelby Cobra
[Afbeelding]
De nieuwe sets (o.a. 42138 en 42137) staan ook al op de site van Lego.

Het zijn wel echt speelsetjes.

Augmented reality – download de LEGO® Technic AR-app om het model te scannen. Gebruik daarna de pull-backfunctie om de auto met je voet te lanceren en kijk hoe het model tot leven komt in spannende races
Pull-backfunctie – met behulp van de 2 pull-backmotoren kunnen kinderen bepalen in hoeverre ze de auto opladen voordat ze de perfecte start van de race creëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 00:28
Barthezz Brick schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow impressive. Ik ben ondertussen ook raaco rekjes aant verzamelen (ibood verkoopt ze voor 30 euro per stuk momenteel).

Om hoeveel blokjes gaat het bij jou? Kwestie van in te schatten hoeveel bakjes ik moet aanschaffen :) .

Verder iemand ervaring met de Raaco draaimolen? Je kan daar 12 van die rekjes op kwijt en lijkt lekker compact

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Yay!
Ze doen gelukkig niet moeilijk en ik krijg alle stukjes die in vroeg. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Tsb31gedhcZYjxN_fQku4IsyQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xEENwYhTj4twmvOjCCHmQ2wU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
TPar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:47:
[...]

Wow impressive. Ik ben ondertussen ook raaco rekjes aant verzamelen (ibood verkoopt ze voor 30 euro per stuk momenteel).

Om hoeveel blokjes gaat het bij jou? Kwestie van in te schatten hoeveel bakjes ik moet aanschaffen :) .

Verder iemand ervaring met de Raaco draaimolen? Je kan daar 12 van die rekjes op kwijt en lijkt lekker compact
Aantal blokjes > veel te veel! Ik doe sowieso alleen kleine onderdelen in bakjes (max tot 2*2) en de rest gaat in grotere bakken.

Je zou ook kunnen kijken naar de organizers van de Lidl. Die zijn 8euro namelijk en werkt ook perfect. Kun je er 4 kopen ipv 1 Raaco. Schotjes van Raaco passen er ook in.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcIV-0XM57TtRnpYD_NVl8EL8b4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tlXK9dDLDXyGxYcWWwVWHmpA.jpg?f=user_large

Heb het setje binnen voor het schip alsook een powerbank. Iets van 150 lampjes als het goed is. Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken en hopelijk wordt dit geen nieuwe verslaving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Angeloonie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:31:
Yay!
[Afbeelding]
wow, das wel erg netjes!
ik heb de lambo nog in de doos staan, dus dan weet ik iig dat ik wat kritisch kan zijn met de kleuren.
bij mijn volvo hauler miste ik 3 asjes, die heb ik ook aangevraagd, maar nog geen reactie op gehad...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:33
Gisteravond toch maar de Dom's charger 42111 besteld en nog voor ik wakker werd vanochtend al ontvangen.
Ik ga deze natuurlijk eerst bouwen maar het gaat me meer om de onderdelen, echt mooi vind ik m niet ofzo.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik op dit forum een waarschuwing heb gekregen; mens mens, wat is dat Lego toch verslavend :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qiMyAb2yWLYok3I2p5Nu1qZmcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWFpDRlsFmp9i6pjTBOocZCU.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dan hoe ik bouw; per zakjes de grote onderdelen in het ene bakje, de kleinere in het andere. Ook tegenwoordig digitaal, laat ik de boekjes en vervelende stickers lekker ingesealed.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
D. Ninjai schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:01:
[Afbeelding]

Heb het setje binnen voor het schip alsook een powerbank. Iets van 150 lampjes als het goed is. Ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken en hopelijk wordt dit geen nieuwe verslaving :+
Als Lego ooit gaat stoppen met het winter village, dan ga ik ieder jaar een licht setje kopen van LMB.
Want die zijn ook gewoon duur.
Wil de play MF ook nog eens doen, maar dat komt nog wel een keer.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20
Mijn kerstdorpje is klaar.
(alleen nog nieuwe batterijen in het linker huisje)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mpPm_gN84QOjFL_3Sdlt8gIDnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWBEsSYZtEL6YhvTNtILvfEP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Angeloonie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:31:
Yay!
[Afbeelding]
Goed om te horen, ik heb zojuist 35 parts doorgegeven van de lambo :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:15
Vandaag even samen dit opgebouwd en uitgestald :)

Mario startset
Luigi startset
Bowsers luchtschip
Boomer Bill-spervuur
Piranha Plant-puzzeluitdaging
Wigglers giftige moeras
Chain Chomp-junglegevecht
Mario's huis & Yoshi
Desert Pokey
Power-uppakket: Kat-Mario
Power-uppakket: Vuur-Mario
Power-uppakket: Propeller-Mario

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAv64GYygZhjlLUxhQG03gBIFI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpALtn8kIoonK3aeIHqnASNY.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
mir4dor schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:51:
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik op dit forum een waarschuwing heb gekregen; mens mens, wat is dat Lego toch verslavend :Y
Ik denk nochtans dat deze boodschap vaak genoeg herhaald wordt, minstens elke 10 pagina's (afhankelijk van je settings op tweakers.net natuurlijk) ;)

Misschien moeten we het maar gewoon in de topic warning zetten? In kleine lettertjes >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Simone96 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:22:
Afgelopen vier avonden elke avond een aantal uur bezig geweest met het bouwen van Statue of Liberty. Maar hij is dan nu eindelijk af. Was toch wel een hoop meer werk dan die andere architectuur sets. Ik vond het een leuke build maar ergerde me op het einde wel aan de kroon op het hoofd die er echt continu vanaf viel en de arm met de vlam viel er ook vrij vaak af, maar uiteindelijk is het toch gelukt.

[Afbeelding]
Blijft een mooi model d:)b

Mocht je het gezicht wat meer charme willen geven, dan kun je eens hier kijken. Relatief eenvoudig en een hele verbetering.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:59:
[...]

Lijkt me stug dat deze uniek zijn omdat de maker de set ook van bestaande steentjes heeft moeten bouwen. En ook al zijn ze wel uniek, kan best toffere figuurtjes verzinnen dan die erbij zitten. Het enige dat uniek is wat ik me kan bedenken, zijn de stickers.

Deze set bestaat uit ongeveer 1900 steentjes dacht ik. Ik heb een kasteel van 7500 steentjes voor ongeveer 600 a 700 euro bij elkaar gebricklinkt (allemaal nieuwe steentjes en inclusief de verzendkosten van diverse verkopers). Dus pak daar een derde van en je zit op ongeveer 200 a 230 euro.
Wat ik zo even snel in de instructies kon zien zat er niets bijzonders tussen qua steentjes inderdaad. Niet gerealiseerd dat er een hoop stickers tussen zitten ipv prints. Alsnog wel blij dat ik er 1 heb kunnen krijgen, maar tocht, vlaggetjes en schildjes met stickers ipv prints vind ik gewoon 10x niks

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:11
Deze had ik nog staan. Groter dan verwacht, en het resultaat mag er echt wel wezen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRumk-gTKKM2i8d7dhtfIJ1QY8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsBdeqpgqBkx1y7Z1JrE3FYy.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de poort nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Klopt het dat ondanks een set nog lang niet retired is op een gegeven moment uitverkocht raakt en deze nooit meer terug komt?

Kom er nu pas achter dat er niet alleen tijdelijk niet op voorraad maar ook uitverkocht staat bij sommige sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

.

[ Voor 100% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-12-2021 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
schumi1986 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:51:
Klopt het dat ondanks een set nog lang niet retired is op een gegeven moment uitverkocht raakt en deze nooit meer terug komt?

Kom er nu pas achter dat er niet alleen tijdelijk niet op voorraad maar ook uitverkocht staat bij sommige sets
Soms wordt er al vroeg een EOL lijst gemaakt (eol betekent end of life ). Neem bijvoorbeeld de 80107, deze stond vermeld op de lijst.en zou dit jaar uitgaan. Maar in augustus was het al op . Er werd ook geen nieuwe voorraad gemaakt.

De piraten of barracuda bay, die gaat ook er uit en die is tijdelijk niet op voorraad geweest maar toen kwam lego met nieuwe voorraad.

Dus je kunt eigenlijk niet voorspellen wat er bij lego gebeurt.

Als je echt iets wilt hebben wacht dan niet tot op laatste moment.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
Zo! De hele middag en een stukje van de avond doorgebouwd, maar het is gelukt :) Ik heb een MOC van Rebrickable gemaakt van de Sesamstraat-set, met wat kleine aanpassingen. Erg leuk om te doen! Niet perfect (het mag wat steviger), maar ik vind het wel heel knap hoe de designer van deze moc van twee gebouwen dit heeft weten te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS_a9YgBminm-7GZRR3QJIxnWtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16y6jSqgEr1vNnOEooZjhMPz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zth9qK5hqAqPcl-h2JiT8JSdke4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6xrJsYm7ZGCtzrYU0VfXUlt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tffphP4xrFWTHzo3KEovdm5NDCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHZmf86nGkdsIR63brwLJsA2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9rNz-fyxExcqeCj0wXlkxY6DLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YuevBfu4NtUe6m52sv9yfRI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HXOap4b57dWbP0mxqtldDNWafs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlctvHAejP2ZPYsPk21oIkWX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQemb67KUG3K35XSUKAoXvFPVZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6O74IKyskuOCwb12XY9caJW.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Reinier

\o/

Okee, tijgeranus!

Het LEGO-woord van 2021/2022 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:59
KrusT schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:13:
Deze had ik nog staan. Groter dan verwacht, en het resultaat mag er echt wel wezen!

[Afbeelding]

Nu de poort nog.
Als die hard Jurassic Park fan heb ik deze natuurlijk ook gehaald 😻 erg leuke build, enige minpunt vond ik de stabiliteit van de t-rex, vooral op de poten.
Paar keer onderuit gegaan bij mij.. 😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Reinier schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:25:
Okee, tijgeranus!

Het LEGO-woord van 2021/2022 :D
Zeg dat woord eens 10 keer hardop. Weet je het écht zeker?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Reinier

\o/

Superkiwi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:23:
[...]

Zeg dat woord eens 10 keer hardop. Weet je het écht zeker?
Ik weet het niet zeker nee. Wel vind ik het grappig dat de tijger van set 31129 wat dat betreft anatomisch correct is: https://brickset.com/arti...129-majestic-tiger-part-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Reinier schreef op zondag 5 december 2021 @ 06:17:
[...]

Ik weet het niet zeker nee. Wel vind ik het grappig dat de tijger van set 31129 wat dat betreft anatomisch correct is: https://brickset.com/arti...129-majestic-tiger-part-1
En ook de poten zijn anatomisch correct, alhoewel die review dat als een fout benoemt:
It can be tricky to get the ankles positioned satisfactorily and if I have any criticism of the model it's that the feet look a bit too big and sit at an odd angle due to the protruding black pads.
Dat zijn de voetkussentjes van een kat-achtige, daar lopen ze op - en niet op hun nagels, zoals veel mensen denken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:57:
Vandaag even samen dit opgebouwd en uitgestald :)

Mario startset
Luigi startset
Bowsers luchtschip
Boomer Bill-spervuur
Piranha Plant-puzzeluitdaging
Wigglers giftige moeras
Chain Chomp-junglegevecht
Mario's huis & Yoshi
Desert Pokey
Power-uppakket: Kat-Mario
Power-uppakket: Vuur-Mario
Power-uppakket: Propeller-Mario

[Afbeelding]
Hier staat nu ook een starterset :+ Een beginnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ben inmiddels redelijk hooked als het om modulars gaat en heb de corner garage, assembly square en police station afgelopen jaar gekocht. Weet niet waarom, maar ik twijfel over de bookstore. Er zijn ongetwijfeld modular fans hier die de bookstore hebben, hoe was de bouwervaring van deze modular voor jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Simone96 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:22:
Afgelopen vier avonden elke avond een aantal uur bezig geweest met het bouwen van Statue of Liberty. Maar hij is dan nu eindelijk af.
De plaat die haar gezicht moet voorstellen zit te laag, die moet één studje hoger ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Reinier schreef op zondag 5 december 2021 @ 06:17:
[...]
Ah, nu met de link erbij snap ik 'm :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag met mijn zoon van 6 de Speed champions TOYOTA GR SUPRA in elkaar gezet. Hoewel ik de serie best leuk vind, staat het enorme hoeveelheid stickertjes plakken mij altijd tegen. Deze Toyota vormde daar weer een nieuw dieptepunt in doordat de koplampen uit 3 losse stickertjes bestonden die je ever never nooit niet netjes uitgelijnd krijgt.

Verder wel een geinige build, zeker voor mijn zoon. Die vond hem 'best moeilijk'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItWXBOUI8m11-k6Pja_ypQvQ35o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXW7RZ2UWpoLIKvCVoRBs5n9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 05-12-2021 11:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 136 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .