Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Waar ik mij wel aan irriteer is dat als ik zoek naar een bepaalde app via het menu Google nog even mondeling de resultaten uitspreekt, ik heb helemaal geen behoefte daaraan.
Ja, als ik mondeling iets vraag aan de assistent wil ik wel een gesproken reactie, anders niet.
In het menu zie ik geen optie tot uitzetten.
Hebben jullie een idee?

Verder ben ik er erg tevreden over, de Ziggo app werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19
Heeft iemand de Android TV app op de iPhone aan de praat? Ik kan in de app uiteindelijk wel de Chromecast vinden, maar connecten doet ie niet, met een error.

Ik heb weinig zin om hele URL's met de afstandsbediening op een on screen toetsenbord in te kloppen namelijk :P

Tweemaal gereboot en nu koppelt ie wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Polyphemus op 21-10-2020 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Polyphemus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:27:
Heeft iemand de Android TV app op de iPhone aan de praat? Ik kan in de app uiteindelijk wel de Chromecast vinden, maar connecten doet ie niet, met een error.

Ik heb weinig zin om hele URL's met de afstandsbediening op een on screen toetsenbord in te kloppen namelijk :P

Tweemaal gereboot en nu koppelt ie wel :)
Ja werkt wel, maar veel tekst kwam niet door op de chromecast. Halve wachtwoorden etc. Dat werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Hann1BaL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Ja werkt wel, maar veel tekst kwam niet door op de chromecast. Halve wachtwoorden etc. Dat werkt niet echt.
I stand corrected, hier verliest ie vaker de verbinding dan dat ie hem houdt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
rumu schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 06:41:
NPO lijkt het hier weer te doen. Gisteren crashte ie bij voorbaat al. RTL XL kon ik ook niet vinden gisteren, vanochtend wel. Hij had vanochtend ook wel veel tijd nodig om op te starten, misschien is er weer het een en ander ge-update. Ik heb hem overigens sinds gisteren binnen.
Npo gaat weer crashen. Deed ie hier ook. Ene dag werkte ie perfect, dag erna crashte ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
emil_406 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Dit had ik gister ook. Vanochtend had ik een bericht van Fedex dat ie vandaag geleverd wordt.
En nog steeds onderweg. Maar de T+T van Fedex blijft volhouden dat ie vandaag nog komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Mesmer_ schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb zojuist de gegevens van de NPO app verwijdert (profiel > instellingen > Apps > NPO > Gegevens wissen) en nu werkt hij ook bij mij :)
Is maar van korte duur. Morgen gaat ie weer crashen. Zoveel mogelijk melden via de twitter van npo zodat ze een stabiele update kunnen uitbrengen voor de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
Polyphemus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:56:
Blonde vraag, maar waar halen jullie de NPO-app vandaan? Als ik zoek, vindt ie alleen youtube resultaten :$
Met stembediening open play store inspreken. Dan opent ie de Google play store op de chromecast zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:29
Exception schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Zou je willen laten weten wat hun reactie was? :)

[...]

Ah! Da's goed om te horen!
Nog geen reactie gehad op m'n mails. Kreeg geen chat mogelijkheid te zien. Google op Engels UK gezet en zit nu in de chat met een Brit. Word doorgezet in de chat naar een speciaal team wat voor dit soort zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:25
merijntjuuuh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:10:
Google Chromecast binnen een dag bezorgd via Fnac, echt top! Echter is mijn WiFi verbinding niet stabiel genoeg voor 4k streaming en heb ik de “Ethernet adapter voor Google Chromecast met Google TV” nodig. Weet iemand van jullie hoe ik hier aan kan komen? Heb al twee geannuleerde bestellingen in de Duitse Google store. Een goedkope hub misschien als alternatief? Alvast bedankt!
Als je toch de mogelijkheid hebt voor een ethernetkabel, waarom dan niet een extra AP plaatsen? Hebben andere apparaten er ook nog profijt van en scheelt weer een lelijke kabel naar je TV. 4k is echt een peuleschil voor de gemiddelde wifi-verbinding (gaat om max. 16mbit/s, ik haal met mijn simpele TP-Link al 400mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Andere dit ook? Now playing laat geen informatie zien terwijl ik via Netflix, Plex, Spotify bijvoorbeeld wel iets afspeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxOazEJ1Sv58VKmPU4HIEIvBa8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MVpsN8fZKy0ZNdcuj7VXCK7T.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
paulzurrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:32:
Andere dit ook? Now playing laat geen informatie zien terwijl ik via Netflix, Plex, Spotify bijvoorbeeld wel iets afspeel.

[Afbeelding]
Viel me vanmiddag op met mijn Nest Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
Kent iemand de shop tink.de daar hebben ze de chromecast nog op voorraad, je kan betalen met PayPal, Amazon pay of Google pay. Levertijd 1 tot 3 werkdgn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 09-09 21:30
merijntjuuuh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:37:
Uiteindelijk deze hub voor 28 euro besteld, komt als het goed is morgen binnen. Even kijken of ethernet op deze manier gaat werken. Een hub van ruim 40 euro kopen ging mij net wat te ver. Link naar Amazon.

[...]
Laat even weten wat je ervaringen zijn, ik denk erover om het ook bedraad aan te sluiten :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
baco101 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:49:
Kent iemand de shop tink.de daar hebben ze de chromecast nog op voorraad, je kan betalen met PayPal, Amazon pay of Google pay. Levertijd 1 tot 3 werkdgn
Prima shop, vorig jaar daar 2 nest hub max speakers besteld. Je moet wel een duits adres hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:37
Nuevocasa schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Prima shop, vorig jaar daar 2 nest hub max speakers besteld. Je moet wel een duits adres hebben.
Okay bedankt, heb helaas geen Duits adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
baco101 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:07:
[...]

Okay bedankt, heb helaas geen Duits adres
Heb dat toen ook via via gedaan. Is me nu ook te veel gedoe, helemaal in Corona tijd. Helaas heeft tink.nl niet hetzelfde assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Ik probeer de chromecast bij fnac.com te bestellen.
Mijn Frans is niet zo goed maar met translate kom ik wel aardig ver. Tot het punt dat ik mijn adres gegevens moet invullen. Na het selecteren van Pays Bas komt er een melding : L'adresse modifiée n'est pas éligible pour le panier courant

Vrij vertaald:
Het gewijzigde adres komt niet in aanmerking voor het huidige winkelmandje

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Signs schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:29:
Mijn Frans is niet zo goed maar met translate kom ik wel aardig ver. Tot het punt dat ik mijn adres gegevens moet invullen. Na het selecteren van Pays Bas komt er een melding : L'adresse modifiée n'est pas éligible pour le panier courant

Vrij vertaald:

Iemand een idee ?
Er zijn ook andere winkels die via fnac verkopen. Die leveren vaak niet aan Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:39

Vrij vertaald:

Iemand een idee ?
Toevallig een spatie tussen de cijfers en de letters van je postcode? Daar liep ik initieel op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Geen idee of die voor jou gaat helpen, maar je kan ergens bij de instellingen de audio formaten selecteren.

Edit:
Instellingen -> Weergave en geluid -> Geavanceerde geluidsinstellingen -> Indelingsselectie

Dan deze keuze:
- Automatisch
- Nooit
- Handmatig

De indelingen die er zijn:
- Dolby Atmos 'in' (zal 'en' moeten zijn?) Dolby Digital Plus
- Dolby Digital
- Dolby Digital Plus
- AAC
Bedankt voor je tips, heb ik geprobeerd maar werkt niet, alle opties blijven stereo geven. Zal de combinatie oude Samsung TV en Sonos zijn. Hij staat op V&A. Kan er hopelijk een andere Tweaker blij mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 18:44

Vrij vertaald:

Iemand een idee ?
Zojuist ook eentje op deze site besteld. Had eerst in mijn account mijn adres aangemaakt, daarna het product in het winkelmandje gedaan en besteld. Ging allemaal prima. Misschien dat het zo ook voor jou werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
2green schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Zojuist ook eentje op deze site besteld. Had eerst in mijn account mijn adres aangemaakt, daarna het product in het winkelmandje gedaan en besteld. Ging allemaal prima. Misschien dat het zo ook voor jou werkt?
Hij geeft bij mij aan 4-12 werkdagen, maar levering pas 7-9 november.. Dus maar even afwachten of hij ergens anders eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 15:13
Heb hem zojuist ingesteld werkt uit dusver allemaal prima. Wat wel jammer is dat in Nederland blijkbaar de ‘for you tab’ het niet doet... dat leek me nou net een interessante functie van dat ding. Komt hopelijk later dan wel als ie ook officieel in Nederland uit is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barryvdh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Hij geeft bij mij aan 4-12 werkdagen, maar levering pas 7-9 november.. Dus maar even afwachten of hij ergens anders eerder komt.
Ik zou gewoon bestellen, zolang hij niet is verzonden kun je hem nog eenvoudig annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Laatst online: 11-03-2024
Vandaag lekker bezig geweest met rommelen. Hahahaha. Ik vind het heel goed werken. Youtube spotify, youtube music.
Wel eerst probleemen gehad met spotify en twee accounts.

Ziggo go app moet ik nog wel aan wennen. Heb nog geen idee hoe ik kan pauzeren. Bij mij geen probleem met verbinding.

Kodi werkt perfect.

Verder nog even NLziet uitproberen voor mijn ouders.

Bij mij kan ik weinig zien in de Google home app. Maar ach als dat het enige is,
(heb het idee dat mijn account in Amerika staat, en mijn Google TV in Nederland, wat natuurlijk ook het geval is 7(8)7 . Nog even verder stoeien in settings).
En ook nog even een goede radio app vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
.

[ Voor 98% gewijzigd door Converted007 op 22-10-2020 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dinsdagavond besteld bij Fnac en ik krijg hem morgen binnen volgens Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 18:28
Iemand nog een tip hoe je advertenties in YouTube kunt overslaan? Ik kan 'de knop naar rechts' niet vinden op de afstandsbediening ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Converted007
rumu schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:49:
Iemand nog een tip hoe je advertenties in YouTube kunt overslaan? Ik kan 'de knop naar rechts' niet vinden op de afstandsbediening ...
Andere youtube app installeren (https://smartyoutubetv.github.io/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:49
Gewoon "Ok" knop drukken als "Advertentie overslaan" in beeld komt? Zo werkt het bij mij wel. Je hoeft er niet met de richtingsknoppen naartoe te navigeren

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiFeKu
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10-2020
Zie nu dat bol.com hem sinds vandaag ook levert voor het waanzinnige bedrag van 129,99.
https://www.bol.com/nl/p/...-4k-wit/9300000014517738/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Barryvdh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Ik oefen gewoon wat geduld uit en heb hem besteld.

Hij is inmiddels niet meer bestelbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:36
emil_406 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

En nog steeds onderweg. Maar de T+T van Fedex blijft volhouden dat ie vandaag nog komt....
Hier helaas ook hetzelfde. Maandagochtend besteld bij Fnac, dinsdag een bericht van Fedex dat ze zouden komen. Helaas de hele dag niemand gezien aan de deur, terwijl op de statuspagina van Fedex werd aangegeven dat ze onderweg waren.

Voor zover ik op de specs kon zien, is deze Chromecast niet van een ethernetport voorzien? Daar waar de Chromecast Ultra deze wel heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
-Pjotrski- schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:49:
Maandag besteld bij fnac.com en dinsdag ontvangen.
Werkt allemaal erg goed, ik krijg alleen geen surround sound.
Waarschijnlijk omdat de Chromecast in Dolby Digital Plus output en mijn Sonos Beam alleen DD accepteert.
Krijg nu alleen stereo, maar kan ook aan de TV liggen die het niet omzet naar DD.
Vanavond nog even met de settings stoeien, anders zet ik hem op V&A.
Als je even een bron zoals Netflix afspeelt en vervolgens kijkt in de Sonos app bij -> instellingen -> Over mijn systeem dan kun je vervolgens bij de beam zien wat voor signaal er binnen komt in je Beam.
Het kan best zijn dat je TV vanuit HDMI bronnen alleen stereo kan doorgeven via HDMI ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Ik heb hem op de dag van de presentatie besteld bij de Duitse Google Store met de 00000 postcode. En mijn goede gegevens in een ander vak.
Er is we een bedrag van mijn creditcard afgehaald. En hij is volgens de Google Store verzonden op de 14e okt.

Maar DHL tracking geeft aan dat ze informatie hebben ontvangen. Maar verder nog niks. En DHL op Twitter kan verder ook niks zien.

Meer mensen hier last van? Denken jullie dat hij nog gaat komen?

Heb gisteren een klein berichtje naar de Google Store gestuurd met een vraag erover. Hoe lang duurt het meestal voordat je antwoord hebt daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
RiFeKu schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:14:
Zie nu dat bol.com hem sinds vandaag ook levert voor het waanzinnige bedrag van 129,99.
Bol niet zelf, maar een verkoper via bol.com

Hebben wij hem gelukkig wat goedkoper 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Zijn er nog andere voordelen naast advertentievrij? (En zijn er nadelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Fzim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:28:
[...]
Voor zover ik op de specs kon zien, is deze Chromecast niet van een ethernetport voorzien? Daar waar de Chromecast Ultra deze wel heeft. :)
Correct. Deze Chromecast heeft alleen een USB-C-aansluiting. Er is een accessoire waarbij in de USB-stekkerblok een ethernetpoort zit. Die zit op de gewone versie niet.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

waterstof schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Het nadeel is dat je iemand op zn blauwe ogen moet geloven dat er geen zooi in die apk zit. Misschien iets dat je data doorstuurt naar anderen. Ik verwacht het niet en de kans is klein, maar bij dit soort apps weet je het gewoon nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
T-Junkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:36:
Ik heb hem op de dag van de presentatie besteld bij de Duitse Google Store met de 00000 postcode. En mijn goede gegevens in een ander vak.
Er is we een bedrag van mijn creditcard afgehaald. En hij is volgens de Google Store verzonden op de 14e okt.

Maar DHL tracking geeft aan dat ze informatie hebben ontvangen. Maar verder nog niks. En DHL op Twitter kan verder ook niks zien.

Heb gisteren een klein berichtje naar de Google Store gestuurd met een vraag erover. Hoe lang duurt het meestal voordat je antwoord hebt daarop?
Er zijn meerdere mensen die hier last van hebben. Ik heb gisteravond via de chat contact gehad en ze gaan escaleren naar DHL. Via support.google.com/store en dan onderaan de pagina de taal op Engels UK zetten als je de voorkeur voor contact in het Engels hebt. Dan zoeken naar hulp voor 'Delivery' en onderaan de pagina 'Need more help' 'contact us' selecteren. Daarna 2x op next step klikken en dan een chat starten.

Ik had ook al 2x gemaild maar nog steeds geen reactie daarop gekregen. Ik zou dus bovenstaande doen om wat geregeld te krijgen. Ik krijg nu binnen 24-48 uur een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
RiFeKu schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:14:
Van t weekend zag ik het al idd. Kan me niet voorstellen dat ze er veel gaan verkopen voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Op pepper.com kijken ;) staat hoe je heel goedkoop via India je een abonnement kunt afsluiten, gekoppeld aan je gewone account. Ergens tussen de €1 en €2 pm. En Family voor €2,20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Nuevocasa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Van t weekend zag ik het al idd. Kan me niet voorstellen dat ze er veel gaan verkopen voor die prijs.
Hij is nu "bijna uitverkocht" en kan ik er maar 1 in de winkelmand doen. Gistermiddag waren er nog 94 op voorraad (kun je testen door een heel hoog aantal in je winkelmand te doen, BOL zet dan het aantal terug naar de voorraadhoeveelheid)

Dus toch een 90 stuks in 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 18:28
Joarie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:34:
[...]

Gewoon "Ok" knop drukken als "Advertentie overslaan" in beeld komt? Zo werkt het bij mij wel. Je hoeft er niet met de richtingsknoppen naartoe te navigeren
Zo simpel kan het soms zijn. Bedankt voor de tip. De anderen die gereageerd hebben ook bedankt.

O ja, NPO blijft ook hier kuren vertonen. Opstarten 's ochtends gaat ook niet vlotjes.

[ Voor 10% gewijzigd door rumu op 22-10-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28
Hier nu ook binnen via bestelling FNAC. Fijn om weer een standalone Spotify app te hebben. De Chromecast versie was vaak aan het stotteren. En standalone Ziggo TV app :-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Aangezien dit topic langzamerhand aan het verworden is tot een ervaringen-topic heb ik mijn topic uit 2014 weer eens afgestoft en een update gemaakt: Chromecast -Ervaringen & discussie - Deel 2

[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 22-10-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
T-Junkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:36:

Heb hetzelfde zoals een paar andere hier. Wacht nog op feedback van Google support. DHL kon niks doen. Ze gaven aan dat het pakket waarschijnlijk retour is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
paulzurrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Heb hetzelfde zoals een paar andere hier. Wacht nog op feedback van Google support. DHL kon niks doen. Ze gaven aan dat het pakket waarschijnlijk retour is gegaan..
Hier ook dezelfde status, 2 uur in de wacht gestaan in de chat van google support maar het is daarna doorgezet naar het email team. Binnen 48h een reactie maar dat hadden ze ook al op mijn eerdere vraag via email kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
JdJtA schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:26:
Aangezien dit topic langzamerhand aan het verworden is tot een ervaringen-topic heb ik mijn topic uit 2014 weer eens afgestoft en een update gemaakt: Chromecast -Ervaringen & discussie - Deel 2
Goed bezig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nuevocasa
JdJtA schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:26:
Misschien dit tot levertijden en prijzen topic omdopen en inhoudelijk verder gaan met jouw topic? Geen idee of dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
Nuevocasa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Misschien dit tot levertijden en prijzen topic omdopen en inhoudelijk verder gaan met jouw topic? Geen idee of dat kan.
Vraag een modje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:39
Gisteravond aan het puzzelen geweest. Vpn vind de chromecast toch niet helemaal tof. Hulu downloaden werkt vooralsnog nog niet. US netflix doet het wel. Vanavond maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
2green schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:48:
[...]

Yes! Gisteravond op dezelfde manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Nul ervaring mee O-) Hoe kan ik dat regelen? Neem aan dat de persoon die dit is gestart ook kan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Vandaag de Chromecast ontvangen, mooie upgrade t.o.v. mijn oude upgrade. Wel een aantal vragen/nadelen:
  • HDR kan niet uitgezet worden. Kan op mijn Samsung TV ook niet, hoopte dat dit wel zou kunnen.
  • Ik kan de Chromecast met mijn Samsung afstandsbediening bedienen, alleen ik moet de Chromecast steeds handmatig met de CC-afstandsbediening weer aanzetten. Erg irritant, anders had ik die hele Chromecast-afstandsbediening niet nodig gehad.
  • Voor zover ik snel kon zien blijft de framerate gelockt op 60fps en schakelt hij niet terug naar 24p bij 24fps content. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:39
MarcoC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:31:
Vandaag de Chromecast ontvangen, mooie upgrade t.o.v. mijn oude upgrade. Wel een aantal vragen/nadelen:
  • HDR kan niet uitgezet worden. Kan op mijn Samsung TV ook niet, hoopte dat dit wel zou kunnen.
  • Ik kan de Chromecast met mijn Samsung afstandsbediening bedienen, alleen ik moet de Chromecast steeds handmatig met de CC-afstandsbediening weer aanzetten. Erg irritant, anders had ik die hele Chromecast-afstandsbediening niet nodig gehad.
  • Voor zover ik snel kon zien blijft de framerate gelockt op 60fps en schakelt hij niet terug naar 24p bij 24fps content. Zonde.
Als je bij de instellingen de Chromecast nooit laat slapen, zou je deze niet meer 'handmatig' hoeven aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
paulzurrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

De detail status van mijn bestelling is vandaag gewijzigd. Misschien toch nog binnen voor het weekend?

Sorteren
Aangekomen op de CityHub in jouw regio 22 okt. 09:19
Aangekomen op de CityHub in jouw regio 16 okt. 07:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Via Google nog steeds geen status update... chatten op de website helpt ook niet... "de specialisten zijn niet beschikbaar en gaan nog contact met jou opnemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
De mijne is inmiddels ook binnen.
Dinsdag besteld en vanmorgen terwijl ik aan het werk was een mailtje ontvangen dat ie rond 18:00 geleverd zou worden. Zou mooi uitkomen omdat ik vandaag toch nog een paar uurtjes moest werken.
Tegen 12:00 zag ik via een melding (hele melding gemist) van de Hello dat er een bezorger aangebeld had (om 10:57 al).
Pakketje mooi achter gelaten op de plaats aangegeven in geval van geen gehoor.

Eerste ervaring met FedEx en zeker niet negatief.
Kunnen een hoop andere soortgelijke bedrijven nog wat van leren.

Zo maar eens uitpakken en uitproberen :-)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
waterstof schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Enkel maar voordelen. 4k wordt ook standaard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
waterstof schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Bol niet zelf, maar een verkoper via bol.com

Hebben wij hem gelukkig wat goedkoper 😉
Zitten hier op Tweakers ook een paar van die jokers die ze in vraag en aanbod aanbieden voor 90-99 euro

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:31:
Ook niet als je onder weergave 'content matchen' aanzet?
Ieder zijn ding, maar hoezo zou je dat uit willen hebben als je content en tv dat ondersteunen? Of doet ie het wanneer iets geen HDR heeft of ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mau_Maus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Ook niet als je onder weergave 'content matchen' aanzet?

[...]

Ieder zijn ding, maar hoezo zou je dat uit willen hebben als je content en tv dat ondersteunen? Of doet ie het wanneer iets geen HDR heeft of ondersteund?
Content met HDR is een stuk donkerder, zeker als je veroordeeld bent tot een TV met een niet zo hoge maximale brightness (zoals ik heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorog
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 13:37
Iemand weet of die nog ergens te koop is? (fnac inmiddels niet meer op voorraad})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07

Klippy

Still Game

@MarcoC Ik heb er nog niet zo diep ingedoken, maar het lijkt er op dat "Match content" standaard uit staat en dat inderdaad voor rare HDR weergave kan zorgen.
Zo kan mijn TV alleen HDR10 aan en geen Dolby Vision (HDR12) en is het zonder "Match content" altijd HDR12.
Daarnaast ken ik geen enkele TV die op elke HDMI poort HDR ondersteunt, meestal alleen op HDMI 1 en 2, dus misschien is dat de makkelijkste oplossing :)

Vandaag voor het eerst even aangezet en de set-up doorlopen. Werkt inderdaad goed, als je een Shield gewend bent wat minder uitgebreid en minder snel, maar voor normaal gebruik perfect.
Enige dat me meteen opviel is dat hij duidelijk meer stroom gebruikt dan de gewone Chromecast want daar had ik de voeding op een USB poort van de TV aangesloten. Met de nieuwe gaat wel het lampje branden maar gaf hij geen beeld. Met de bijgeleverde voedingsadapter ging het vanzelfsprekend meteen goed.
Uiteindelijk niet erg denk ik, want het opstarten duurt ook veel langer dus als hij elke keer uit gaat is niet handig denk ik. Weet ook niet wat er gebeurd als hij dan apps aan het updaten is bijvoorbeeld.

Dit weekend nog even verder instellen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merijntjuuuh
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 15:43
Daarnet alles aangesloten en bekabeld internet werkt perfect! Mooie oplossing voor €27,99! Heb nu ook nog 2 vrije usb poorten op de hub (misschien voor een muis of webcam?) en een vrije HDMI poort waar ik het nut niet van weet. Succes!
Peutpeut schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Laat even weten wat je ervaringen zijn, ik denk erover om het ook bedraad aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieum
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:13
Hoe hebben jullie besteld op fnac? Bij mij is nederland niet beschikbaar als afleveradres.

XHRERNG WLIACYCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
merijntjuuuh schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:44:
Daarnet alles aangesloten en bekabeld internet werkt perfect! Mooie oplossing voor €27,99! Heb nu ook nog 2 vrije usb poorten op de hub (misschien voor een muis of webcam?) en een vrije HDMI poort waar ik het nut niet van weet. Succes!

[...]
Kun je ook op de één of andere manier WiFi uitschakelen zodat je zeker weet dat het via de bestaande aansluiting gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Vieum schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:48:
Hoe hebben jullie besteld op fnac? Bij mij is nederland niet beschikbaar als afleveradres.
Fnac.com en 'Pays-Bas'? Fnac.be verstuurt niet nar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37
fnac.com/fnac.fr verzend wel naar Nederland, FNAC België verzend niet naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Pays-bas? Of ze hebben er een stokje voor gestoken en NL geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Je kunt alleen bestellen op fnac.com . Dat is in het Frans dus bij adres Pays Bas selecteren. Ze zijn nu door hun voorraad. Ik zag net dat ze verwachten vanaf 3 november weer te kunnen verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Gelukkig 4x hetzelfde antwoord :P

[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 22-10-2020 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
Als het nu niet lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vieum
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:13
Polyphemus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Fnac.com en 'Pays-Bas'? Fnac.be verstuurt niet nar NL
Top bedankt, ik had chrome de site laten vertalen en 'Pays-Bas' werd niet vertaald

XHRERNG WLIACYCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Klippy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:13:
@MarcoC Ik heb er nog niet zo diep ingedoken, maar het lijkt er op dat "Match content" standaard uit staat en dat inderdaad voor rare HDR weergave kan zorgen.
Zo kan mijn TV alleen HDR10 aan en geen Dolby Vision (HDR12) en is het zonder "Match content" altijd HDR12.
Daarnaast ken ik geen enkele TV die op elke HDMI poort HDR ondersteunt, meestal alleen op HDMI 1 en 2, dus misschien is dat de makkelijkste oplossing :)
Maak dan kennis met de Samsung RU7400, die ondersteunt blijkbaar HDR op alle HDMI-poorten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/kBDj3tnwLJs4JQ5PRFSbVn-1200-80.jpg

Voor diegenen die een blauwe of rode versie willen bestellen dit zijn de artikelnummers. Beginnen met GA.

Zet achter de artikelnummers -US of -DE of -FR voor de versies per land.

Interessant is dan om te kijken of er al een EAN of UPC artikelcode is voor de Nederlandse versies...

[ Voor 63% gewijzigd door W00fer op 22-10-2020 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merijntjuuuh
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 15:43
Peutpeut schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:49:
[...]

Kun je ook op de één of andere manier WiFi uitschakelen zodat je zeker weet dat het via de bestaande aansluiting gaat?
Ja dat kan in de settings. Is gewoon een slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
2green schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:28:
[...]

Ik oefen gewoon wat geduld uit en heb hem besteld.

Hij is inmiddels niet meer bestelbaar trouwens.
Zeker waar. Was weer beschikbaar bij Fnac, nu ook besteld. Wordt verzonden op 4 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Barryvdh schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:04:
[...]

Zeker waar. Was weer beschikbaar bij Fnac, nu ook besteld. Wordt verzonden op 4 nov.
(y)

4 nov valt mij nog mee, dacht dat ik ook zo'n datum erbij had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:36
Ik heb die van mij zojuist binnengekregen. Maandagochtend besteld bij Fnac, FedEx had gisteren al een leveringspoging gedaan. Toen was ik helaas buiten de deur.

Vanavond eens kijken of het wat is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:04
Barryvdh schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:04:
[...]

Thanks, heb hem meteen besteld. Ook 4 nov.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik heb net 1 besteld op mediamarkt.de voor 58,82 euro. Hopelijk komt die aan, omdat ze officieel niet naar Nederland sturen. Als postcode 00000 ingevuld en bij de extra velden mijn echte postcode en Niederlande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

MarcoC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Content met HDR is een stuk donkerder, zeker als je veroordeeld bent tot een TV met een niet zo hoge maximale brightness (zoals ik heb).
Samsung heeft het een eigen (vrij verwarrende) naam gegegeven, als je in het menu 'Input Signal Plus' uitschakeld op die HDMI poort laat hij geen HDR meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
SD5k schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Samsung heeft het een eigen (vrij verwarrend) naam gegegeven, als je in het menu 'Input Signal Plus' uitschakeld op die HDMI poort laat hij geen HDR meer door.
Dat heb ik gedaan, heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

MarcoC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Dat heb ik gedaan, heeft geen effect.
Vreemd, dat werkte bij mij wel, maar dat is met een Chromecast Ultra. Ben wel geinteresseert hoe dit op de Chromecast 2020 zit, ik heb om dezelfde redenen ook geen behoefte aan HDR content.

Heb je het ook al via een andere HDMI poort geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 23-10-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Hier nog steeds geen update van de 'verzonden' Google DE Store bestelling.
Reeds contact gehad met DHL (kunnen niets doen, verwijzen naar de afzender).
Via Google Support reeds 2 mails verstuurd en een keer een (lange) chat, waardat ze het 'probleem' doorverwijzen naar Specialisten.
Zo gaat het ook niet vooruit :(

Ben blij dat ik mijn FNAC bestelling al ontvangen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
ditbenikecht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:46:
Ik heb net 1 besteld op mediamarkt.de voor 58,82 euro. Hopelijk komt die aan, omdat ze officieel niet naar Nederland sturen. Als postcode 00000 ingevuld en bij de extra velden mijn echte postcode en Niederlande.
Laat nog even weten hoe dit afloopt, mijn ervaring is dat ze de bestelling weigeren. Vervolgens moet je dan heel lang op de terugstorting van het geld wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17
Rhox1979 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:29:
Via Google Support reeds 2 mails verstuurd en een keer een (lange) chat, waardat ze het 'probleem' doorverwijzen naar Specialisten.

Hier idem. Vanochtend gechat met DHL en die gaan terug naar Google omdat het pakket voor dld is afgestuurd maar het adres niet klopt. Dhl gaat dit niet zelf corrigeren en dhl wacht dus op Google wat te doen met de zending. Ben benieuwd. Maar tot nu toe zeer tevreden met de door fnac geleverde, erg fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
SD5k schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Vreemd, dat werkte bij mij wel, maar dat is met een Chromecast Ultra. Ben wel geinteresseert hoe dit op de Chromecast 2020 zit, ik heb om dezelfde redenen ook geen behoefte aan HDR content.

Heb je het ook al via een andere HDMI poort geprobeerd?
Ja, ook op een andere poort geprobeerd. Welke TV heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Hetzelfde verhaal hier, heb gezegd dat ik mijn geld terug wil :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Voor mensen die bij de grens wonen misschien nuttig: bij de MediaMarkt in Duitsland kost deze Chromecast nu €58,82

https://www.mediamarkt.de...it-google-tv-2685527.html

De korting wordt zichtbaar bij t afrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
@robertwebbe Helaas, na 3 uren al een mail dat het gestorneerd wordt.
Online bestellen bij Mediamarkt.de werkt dus niet. Of je moet gebruikmaken van een doorzendadres in Duitsland. De huifkar rekent 6 euro? Dan zou het nog steeds wel een goede deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
RobertLikesTwea schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:53:
Voor mensen die bij de grens wonen misschien nuttig: bij de MediaMarkt in Duitsland kost deze Chromecast nu €58,82

https://www.mediamarkt.de...it-google-tv-2685527.html

De korting wordt zichtbaar bij t afrekenen
Ah, de Duitse BTW paradijs actie, dit noemen ze hier de BTW vierdaagse. Echter hoorde ik dat de meeste Media Markt winkels er maar 2 of 3 per winkel hebben binnen gekregen. En de winkels die in het verlengde van Arnhem (A12) en Apeldoorn (A1) liggen, zijn allemaal al uitverkocht. Je zult dus wel een stukje verder moeten rijden en de mazzel moeten hebben dat er nog voorraad is. Je kunt het best kiezen voor ophalen in de winkel. Kijk gewoon even op Google Maps voor een Duis adres, vul dat in met je eigen mailadres en na een paar uur krijg je dan een bevestiging dat het voor je klaar ligt. Dan rijd je in ieder geval niet voor niets. Al moet je je wel afvragen of nu wel handig is om de grens over te rijden in Corona tijd...

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
ditbenikecht schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:11:
@robertwebbe Helaas, na 3 uren al een mail dat het gestorneerd wordt.
Online bestellen bij Mediamarkt.de werkt dus niet. Of je moet gebruikmaken van een doorzendadres in Duitsland. De huifkar rekent 6 euro? Dan zou het nog steeds wel een goede deal zijn.
Dan hoop ik dat je met creditcard afgerekend hebt en dat ze de betaling ook direct storneren. Anders kan het 3-4 weken duren voordat je het weer terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

As je bij de postcode 00000 hebt ingevuld, dan bleef er nog steeds DE staan. Grote kans dat de hele partij naar Duitsland is gestuurd en dat DHL Duitsland nu iets heeft van 'asjemenou...'. Met een beetje geluk plakken ze er een nieuw etiket op met je Nederlandse adres, als je pech hebt gaat die retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

MarcoC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Ja, ook op een andere poort geprobeerd. Welke TV heb jij?
Uit m’n hoofd een 55ru8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
SD5k schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Uit m’n hoofd een 55ru8000.
Dat is bijna dezelfde als mijn 55RU7400. Weet je zeker dat dit bij jou echt HDR uitzet? Bijv. The Witcher is op Netflix gewoon erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aangezien de Google (Chromecast) TV inmiddels bij diverse Nederlandse webshops ook te krijgen is, waaronder BOL.com, is het topic veranderd in een verkapt 'post hier je bestelling en levertijd'-topic. Dergelijke opsomtopics proberen we te voorkomen.

Gelet op de verkrijgbaarheid mag de reguliere discussie/troubleshooting over de Google TV vanaf nu verder in Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 . :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.