Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Klippy schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Dat staat er bij ook in het Nederlands, in het Frans is het `Colis prêt chez l'expéditeur`, zal gewoon een rare vertaling zijn, dus ik denk niet dat het bij jou opeens via DPD gaat.
Maar als dat ook de enige statusupdate is zou ik toch even contact opnemen. Staat het in je FNAC account wel echt als verzonden? Dus een groen vinkje bij stap 3: "Expédié le 16/10/2020" of staat daar wat anders bij jou?
Klinkt alsof het nooit is meegenomen door de post, maar alleen het verzendlabel is gemaakt.
Ik heb een groen vinkje bij stap 3 inderdaad: "Expédié le 15/10/2020". Ik wacht dan nog wel een dag, want de klantenservice is volgens mij alleen maar te bellen à 40 cent per minuut :/

En anders claim ik hem wel bij mijn creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:20
Polyphemus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Ik heb een groen vinkje bij stap 3 inderdaad: "Expédié le 15/10/2020". Ik wacht dan nog wel een dag, want de klantenservice is volgens mij alleen maar te bellen à 40 cent per minuut :/

En anders claim ik hem wel bij mijn creditcard...
Ik heb vrijdag om 17.30 besteld ongeveer, maar heb ook nog geen verdere shipping info.
Overigens word ik ook doorgelinkt naar Chronopost en niet naar Fed-ex zoals de meeste anderen.
Ik wacht nog even tot woensdagochtend, anders ga ik ook even contact zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 22:34
Fnac.be bestelling is aangekomen... wat werkt hij erg leuk.
Enkel nog geen app gevonden voor Yelo TV (Telenet app om tv te kijken) en Play Sports (Telenet sport zenders). Via de app op mijn gsm kan ik al wel casten naar het device....

Mijn Google.de bestelling lijkt te blijven hangen in de 'verzonden' status :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulad.Amir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 10:55
Rhox1979 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:01:
Enkel nog geen app gevonden voor Yelo TV (Telenet app om tv te kijken) en Play Sports (Telenet sport zenders). Via de app op mijn gsm kan ik al wel casten naar het device....

Blij om te horen dat fnac.be hem wel toch nog wel levert. Bij mij blijft ie nu al 3 dagen hangen op "in afwachting van acceptatie door transporteur"

Heb wel pas sinds vrijdag 16 oktober besteld.

Wanneer had je hem ongeveer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmourits
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Bij mij staat ook dat chronopost niks heeft maar fnac zou m wel verstuurd hebben, heb zelfs mailtje gehad met mijn factuur. Ik wacht af tot woensdag dan zouden ze m leveren staat er. Anders is het met mijn brakke Frans de klantenservice bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik heb gistermiddag besteld bij FNAC, en hij lijkt nu onderweg te zijn :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMBukL48CpcZvuLdQJ0nfyHt7Ag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AgCZJiaGA6ypsOlMJ6Ha0bYy.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBL-YCCwwNYI1tSm1ofrujnn48Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dF56QlCgDKo31U6xi03BWY2y.png?f=user_large

Ben benieuwd wanneer hij komt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Rmourits schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:
Bij mij staat ook dat chronopost niks heeft maar fnac zou m wel verstuurd hebben, heb zelfs mailtje gehad met mijn factuur. Ik wacht af tot woensdag dan zouden ze m leveren staat er. Anders is het met mijn brakke Frans de klantenservice bellen
Ik heb via Twitter de klantenservice van Fnac.com net benaderd. Ze adviseren me 48 uur te wachten en nodigen me uit om daarna, als de status niet verandert bij Chronopost, weer contact op te nemen. Dan openen ze een onderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
mfransen schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:12:
Ik heb gistermiddag besteld bij FNAC, en hij lijkt nu onderweg te zijn :)
Hier ook gisteren besteld en onderweg! :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Peutpeut schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

Hier ook gisteren besteld en onderweg! :)
+1 😀 (zaterdag besteld)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik heb hem ook binnen. Een maat van mij is internationaal vrachtwagenchauffeur en af en toe moet hij naar Duitsland. Hij heeft een collega daar gevraagd om er eentje bij Media Markt te halen en dat is allemaal probleemloos gegaan. Heb er net een korte review over geschreven:
productreview: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB review door robertwebbe

Waar ik eigenlijk nog het meest tevreden over ben is de snelheid. Met de afstandsbediening ga je vloeiend door het menu heen, TV apps starten bijna zonder vertraging op en de Ziggo GO app is echt goud. Zappen gaat vloeiend en ook de replay content start vrijwel direct. Dit werkt zoveel beter dan een mediabox of zelfs CI+ insteekmodule Met de remote kun je 10 of 30 seconden vooruit of achteruit. Ik ben fan!

Het enige wat ik graag ooit nog aan te passen is dat ik de YouTube knop kan wijzigen naar een Ziggo GO knop.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 19-10-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 18:57
yorroy schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Ik heb vrijdag om 17.30 besteld ongeveer, maar heb ook nog geen verdere shipping info.
Overigens word ik ook doorgelinkt naar Chronopost en niet naar Fed-ex zoals de meeste anderen.
Ik wacht nog even tot woensdagochtend, anders ga ik ook even contact zoeken
Tja ik heb precies hetzelfde, het zal wel rap op transport gezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb hem afgelopen donderdag besteld bij FNAC.com en vanmorgen kwam hij binnen !

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50506191378_b093e5225d_z.jpg20201019_153033 GCmGTV by Marc van Lieshout, on Flickr

Net geinstalleerd, ik moest wel eerst een update binnenhalen, maar toen ging het vlot. Ik ben er erg blij mee. Hij werkt soepeltjes en snel.

Ook het afstellen dat je met de afstandsbediening de tv (zowel volume als aan/uit knop) kan bedienen ging erg makkelijk.

Dit is een chromecast om veel plezier aan te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
marcos5 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:08:
Ik heb hem afgelopen donderdag besteld bij FNAC.com en vanmorgen kwam hij binnen !

[Afbeelding]20201019_153033 GCmGTV by Marc van Lieshout, on Flickr

Net geinstalleerd, ik moest wel eerst een update binnenhalen, maar toen ging het vlot. Ik ben er erg blij mee. Hij werkt soepeltjes en snel.

Ook het afstellen dat je met de afstandsbediening de tv (zowel volume als aan/uit knop) kan bedienen ging erg makkelijk.

Dit is een chromecast om veel plezier aan te beleven.
Kun jij eens kijken of je onderstaande optie hebt?

als ik in de instellingen kijk in de google home app. dan mis ik de optie gebruik 50 Hz HDMI mode aan. Deze optie had ik wel op de chromecast ultra.

Als ik nu een voetbalwedstrijd cast naar de tv dan stottert de bal heel erg. Dit was met de 50hz hdmi mode niet? Is deze optie gewoon afwezig in de chromecast met google tv of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toevallig tegen dit topic aangelopen en toen per ongeluk op FNAC.com een chromecast besteld... Dat soort dingen gebeuren. We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Vildhjarta schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:12:
Heb hem inmiddels binnen, bij mijn Duitse schoonouders laten leveren. Zodra Ik weer thuis in Nederland ben ga ik hem direct testen, ben benieuwd!! Ben erg fan van Android Tv op mijn Sony tv. Hebben een 65 inch uled van Hisense sinds kort erbij en zo kan ik dat ook met Google Tv gebruiken :)
In het Nederlands werkt dit niet, maar ik heb hem op engels gezet en dan werkt het wel. En als de kids dan in het nederlands zoeken naar uitpakfilmpjes werkt dat ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
ecm.smits schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Kun jij eens kijken of je onderstaande optie hebt?

als ik in de instellingen kijk in de google home app. dan mis ik de optie gebruik 50 Hz HDMI mode aan. Deze optie had ik wel op de chromecast ultra.

Als ik nu een voetbalwedstrijd cast naar de tv dan stottert de bal heel erg. Dit was met de 50hz hdmi mode niet? Is deze optie gewoon afwezig in de chromecast met google tv of mis ik iets?
Ja, dat wel, maar niet in de Home app maar in de settings via Google Chromecast zelf bij Display & Sound (ik heb als taal engels aan staan). Je kunt dan 1080p - 50hz kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Ik ben ook benieuwd of hij al is toe te voegen aan de Harmony Hub. Als iemand daar ook al ervaring mee heeft hoor dat graag :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmourits
Polyphemus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Ik heb via Twitter de klantenservice van Fnac.com net benaderd. Ze adviseren me 48 uur te wachten en nodigen me uit om daarna, als de status niet verandert bij Chronopost, weer contact op te nemen. Dan openen ze een onderzoek.
Prettig idee, dan weten veel mensen in ieder geval aan toe zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-06 13:39
yoorick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:21:
@HouseL Ik heb mijn afhaalbevestiging van de Media Markt binnen gekregen :D
Het duurde even maar ik ga hem deze week ophalen, gelukkig woon ik in Duitsland dus geen gedoe met de grens over rijden.
Inderdaad, hier ook. Vandaag opgehaald. Wel de grens over, maar geen probleem als je voor een dag gaat. Heel blij met dit apparaat. Werkt super fijn met alle beschikbare apps.
Nu kan de telefoon weg tijdens het tv kijken.
Pre-order was volgens mij een goede keus. Zag ze niet meer liggen in het schap.

[ Voor 7% gewijzigd door HouseL op 19-10-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-06 21:16
Angelus1753 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

In het Nederlands werkt dit niet, maar ik heb hem op engels gezet en dan werkt het wel. En als de kids dan in het nederlands zoeken naar uitpakfilmpjes werkt dat ook nog steeds.
ehhhhhh :? Denk dat deze niet als antwoord op mijn post was ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
net bij fnac besteld, duurde ff voor ik vond was "Netherlands" in het frans was hahaha. Via paypal betaald ben benieuwd hoe het afloopt nog nooit wat besteld in het buitenlands behalve amerikaanse dingen dan :-)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 14:54
Hier werkt ie ook super, NLZiet staat niet bij de tv apps maar die moet je via de Play store op je pc/telefoon op het device installeren.

Standaard geïnstalleerde meuk zoals Prime en Google Music kan je gelukkig mooi verwijderen.

Ben er tevreden over, al is het natuurlijk gewoon een opgewaardeerde chromecast met afstandsbediening. Heb zelf ook een AppleTV en moet zeggen dat de afstandsbediening een stuk fijner werkt, en je kan er ook je TV fatsoenlijk mee bedienen. Mogelijk ga ik de AppleTV ook nog vervangen door nog een chromecast voor de andere tv.

Hoop nog op de Apps van Ziggo sport totaal en Foxsports dan zou het helemaal super zijn

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 20-10-2020 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Rmourits schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Prettig idee, dan weten veel mensen in ieder geval aan toe zijn
Ik heb zaterdag besteld, hij is vandaag op de post gegaan en ik heb een mail gehad van FedEx dat mijn pakket van Chronopost onderweg is. Het wordt vandaag bezorgd.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Frozen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:09:
[...]

Ik heb zaterdag besteld, hij is vandaag op de post gegaan en ik heb een mail gehad van FedEx dat mijn pakket van Chronopost onderweg is. Het wordt vandaag bezorgd.
Hier hetzelfde, zou er vandaag moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister112
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 07:14
marcos5 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Ja, dat wel, maar niet in de Home app maar in de settings via Google Chromecast zelf bij Display & Sound (ik heb als taal engels aan staan). Je kunt dan 1080p - 50hz kiezen.
Ik kan gewoon in Nederlands de Chromcast op 1080p-50hz zetten .
Ik vind het beeld minder soepel lopen dan mijn horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 20:40
Mijn bestelling bij de google.de store was geannuleerd helaas. Bedankt voor de fnac.com tip, hij wordt 21-22 oktober bezorgd :) Echt waardeloos van Google, waarom kunnen ze niet gewoon een paar pallets in Nederland verkopen, blijkbaar zijn er genoeg beschikbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

twister112 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:43:
[...]

Ik kan gewoon in Nederlands de Chromcast op 1080p-50hz zetten .
Ik vind het beeld minder soepel lopen dan mijn horizon box.
Dat laatste heeft waarschijnlijk te maken met de streamkwaliteit die volgens mij beter is op de Next/Horizon Box. Ik heb op mijn Android TV ook De Ziggo app geinstalleerd en dat is toch net niet zo goed en soepel. Zeker bij snelle beelden zie je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik ben juist superblij met de Ziggo streams. Maar dat zal wellicht komen door de mediabox die je hebt. De Mediabox XL heeft ongetwijfeld ander beeld dan de Mediabox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:44
Wat is de reden dat ze niet naar Nederland komen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Dat laatste heeft waarschijnlijk te maken met de streamkwaliteit die volgens mij beter is op de Next/Horizon Box. Ik heb op mijn Android TV ook De Ziggo app geinstalleerd en dat is toch net niet zo goed en soepel. Zeker bij snelle beelden zie je dit.
Streamkwaliteit op de Ziggo GO app voor Android TV is volgens mij 720p, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
ramrodwillem schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:56:
Wat is de reden dat ze niet naar Nederland komen ?
De verwachting is wel dat deze naar Nederland komt, alleen nog niet exact wanneer. In de webshop van BelSimpel.nl staat hij al een tijdje al binnenkort verwacht: https://www.belsimpel.nl/...omecast-met-google-tv-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirnov
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:02
Rhox1979 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:01:

Heb je al geprobeerd door het sideloaden van de app? Als het goed is komt de mijn vandaag toe (fnac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 14:03
Iemand al apps zoals Hulu geprobeerd? En hoe heeft iemand al de atmos video ervaren? Ik heb hem zojuist via Fnac besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 10:49
JohnQnl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:03:

Daarnaast is hij ook op fnac.com te bestellen, die wel officieel naar Nederland verzend (levering 15 okt): https://www.fnac.com/GOOG...115582/w-4#omnsearchpos=1
Dank voor de Fnac.com tip! Wilde niet meer wachten, net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 15:24
Gisteren via fnac.com besteld en vandaag al bezorgd. Netjes track en trace email en sms gehad van FedEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
smirnov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Heb je al geprobeerd door het sideloaden van de app? Als het goed is komt de mijn vandaag toe (fnac).
Je bedoelt via de website van Google Play en dan laten installeren op de Chromecast?
Voor Yelo Play (en Play Sports) app geeft de website aan dat het apparaat er niet geschikt voor is... :(
Via de telefoon casten kan nog wel (al doet de app een beetje raar: casten naar Telenet decoder staat er altijd bij, naar de Chromecast komt er soms maar even bij te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Rhox1979 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Je bedoelt via de website van Google Play en dan laten installeren op de Chromecast?
Voor Yelo Play (en Play Sports) app geeft de website aan dat het apparaat er niet geschikt voor is... :(
Is er wel een Android TV versie van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmourits
Ik heb mijn fnac pakketje toch net via Fedex binnengekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 14:04
Gisteren na de middag besteld bij Fnac.com, zojuist al in ontvangst mogen nemen! Vanavond even mee spelen.

@Rmourits grappig, zouden die van ons in hetzelfde busje hebben gezeten? Hij rijdt hier net weg :9

[ Voor 32% gewijzigd door Lunaticc op 20-10-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmourits
Ideedeequeuedee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
Gisteren na de middag besteld bij Fnac.com, zojuist al in ontvangst mogen nemen! Vanavond even mee spelen.

@Rmourits grappig, zouden die van ons in hetzelfde busje hebben gezeten? Hij rijdt hier net weg :9
Hahah dat zou best kunnen, wat ik raar vind is dat ik gisteren kreeg te horen dat het via chronopost zou gaan. Maar hij is er in ieder geval. Dat moet ook hoop geven aan mensen die ook dat rare bericht kregen dat chronopost niks had ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rmourits op 20-10-2020 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
Rmourits schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Hahah dat zou best kunnen, wat ik raar vind is dat ik gisteren kreeg te horen dat het via chronopost zou gaan. Maar hij is er in idd geval
Chronopost en FedEx hebben een samenwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
Ik had eigenlijk graag de blauwe willen hebben, maar ben gelukkig zo ongeduldig dat ik zojuist de witte heb besteld op fnac.com. Nu hopen dat deze snel geleverd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 23:00
Zojuist ook maar via fnac.com besteld aangezien google.de niet lijkt te gaan bezorgen. Pakket is geleverd op een distributiecentrum maar lijkt niks mee te gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 21:41
paulzurrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:57:
Zojuist ook maar via fnac.com besteld aangezien google.de niet lijkt te gaan bezorgen. Pakket is geleverd op een distributiecentrum maar lijkt niks mee te gebeuren..
Mijn pakket (besteld bij Google Duitsland) ligt ook nog steeds bij een distributiecentrum in Waalwijk. Ik wacht deze week nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 15:30
GrooV schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:13:
Hier werkt ie ook super, NLZiet staat niet bij de tv apps maar die moet je via de Play store op je pc/telefoon op het device installeren.

Standaard geïnstalleerde meuk zoals Prime en Google Music kan je gelukkig mooi verwijderen.

Ben er tevreden over, al is het natuurlijk gewoon een opgewaardeerde chromecast met afstandsbediening. Heb zelf ook een AppleTV en moet zeggen dat de afstandsbediening een stuk fijner werkt, en je kan er ook je TV fatsoenlijk mee bedienen. Mogelijk ga ik de AppleTV ook nog vervangen door nog een chromecast voor de andere tv.

Hoop nog op de Apps van Ziggo sport totaal en Foxsports dan zou het helemaal super zijn
Het jammer van Fox Sports is dan weer dat je een TV abonnement nodig bent om daar een abonnement af te sluiten. Anders kon KPN ITV de deur uit:

Enkel een internetverbinding. TV kijken via NLZiet, Netflix, Amazon, Disney. En dan Fox sports voor de voetbal. (of kan dat laatste via kodi?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Ideedeequeuedee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:

Ik heb ook gister na de middag besteld. Ik hoop dat datzelfde busje ook nog even doorrijdt naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:20
GrooV schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:13:

Ik krijg hem vandaag binnen, maar kun je aangaven hoe je NLZiet dan installeert op de Chromecast?
Kun je deze niet vanuit de store op de Chromecast zelf installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waterstof
Dat busje rijdt het hele land door 😉 Ik heb de mijne net ontvangen.

@yorroy even inloggen in je browser op play.google.com en daar kan je kiezen om het op je Chromecast te installeren. Dit kan je bijvoorbeeld vanaf je computer doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pepergeld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ter info,

Zaterdag besteld via fnac.com, wordt vandaag, dinsdag, geleverd door Fedex.
Fedex neem het over van chronopost.fr in Nederland.
Bij chronopost.fr kan je met het coli nummer wel alles traceren tot Nederland.
Later kan je dat bij Fedex, zodra je een mailtje krijgt van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
bird-of-prey schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Mijn pakket (besteld bij Google Duitsland) ligt ook nog steeds bij een distributiecentrum in Waalwijk. Ik wacht deze week nog even af...
Ja hopelijk krijgen we hem nog binnen maar ik ben bang van niet.

DHL vertelde het volgende via de chat:
Hoi Paul, wat vervelend te horen dat het pakketje niet op het juiste adres is afgeleverd. Het lijkt erop dat dit pakketje retour afzender is gegaan. Ik wil je aanraden om contact op te nemen met de afzender. De verzender zal dit verder met ons oppakken. Excuses voor het ongemak! Groetjes, Eline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuuuh
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-01 15:43
Dank voor de Fnac.com tip! Ik hoop de Chromecast 21-22 okt te ontvangen, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 16:34
TwiSteD1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:30:
Mijn bestelling bij de google.de store was geannuleerd helaas. Bedankt voor de fnac.com tip, hij wordt 21-22 oktober bezorgd :) Echt waardeloos van Google, waarom kunnen ze niet gewoon een paar pallets in Nederland verkopen, blijkbaar zijn er genoeg beschikbaar |:(
Mijn google DE store blijft ook maar hangen, ook een FNAC bestelling gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emil_406
waterstof schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:24:
Dat busje rijdt het hele land door 😉 Ik heb de mijne net ontvangen.
Heeft dat busje toevallig een GPS zendertje zodat we m op de kaart kunnen volgen? (Of zo'n walkman die Bassie had tijdens "De geheimzinnige opdrachtgever")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Inmiddels draait NLziet, Netflix, Prime, Disney+, Dplay, Spotify en natuurlijk YouTube. Lijkt prima te werken 😀

Opvallend dat Netflix geen 'kanaal' heeft in home. (Dplay ook niet, maar die heb ik ook niet op mijn Mi Box.)

Weet iemand of wij de kanalen (niet de apps) nog kunnen wijzigen? De volgende of bijvoorbeeld dat YouTube laat zien waar je op geabonneerd bent? Of kan dat met deze nieuwe versie niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:51
Spekkie99 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Het probleem is dat ik niet in het Frans kan communiceren. Kan je op de site van fnac de taal veranderen en moet je ook een fnac accoun instellen?
Hopelijk wil iemand mij de juiste aanwijzingen en/of tips geven?

Toevoeging:
Ik heb op de ipad de Chrome brouwser gebruikt met vertalen naar Nederlands.
Ik heb dus oom een bestelling gedaan.
Bedankt voor de tip!

[ Voor 15% gewijzigd door Hatman op 20-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01
Ik heb net ook maar bij Fnac een bestelling geplaatst en Google een berichtje gestuurd over de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 16:34
Hatman schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Het probleem is dat ik niet in het Frans kan communiceren. Kan je op de site van fnac de taal veranderen en moet je ook een fnac accoun instelln?
Hopl wil iemand mij de juiste aanwijzingen en/of tips geven?
Chrome de site laten vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 16-06 15:07
Spekkie99 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Chrome de site laten vertalen?
Dat werkte bij mij goed! Ook 1tje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
marcos5 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

dat is niet wat ik bedoelde. Die optie zie ik. Maar het gaat om die optie in de google home home app. Deze zorgt er namelijk voor dat als je bijvoorbeeld ziggo cast sit vloeiend gaat. Zonder de optie stottert het. Deze optie had de chromecast ultra namelijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
ecm.smits schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

dat is niet wat ik bedoelde. Die optie zie ik. Maar het gaat om die optie in de google home home app. Deze zorgt er namelijk voor dat als je bijvoorbeeld ziggo cast sit vloeiend gaat. Zonder de optie stottert het. Deze optie had de chromecast ultra namelijk wel
Die optie in de google home app deed toch precies hetzelfde als die instelling op de chromecast zelf? (Namelijk de uitvoer op 50hz zetten ipv 60hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
emil_406 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Heeft dat busje toevallig een GPS zendertje zodat we m op de kaart kunnen volgen? (Of zo'n walkman die Bassie had tijdens "De geheimzinnige opdrachtgever")
Dat zou praktisch zijn :P Duurt nog even voordat het busje hier is..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akXmzc0iPPV6N1DNvXzezHYIZlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CGRUnoZMFwTZxeD84fRbYmRx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
yorroy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ik krijg hem vandaag binnen, maar kun je aangaven hoe je NLZiet dan installeert op de Chromecast?
Kun je deze niet vanuit de store op de Chromecast zelf installeren?
Nee, dan vind je hem niet. De oplossing is vanuit een browser naar play.google.com te gaan, daar te zoeken en dan je ChromeCast als bestemming kiezen om te installeren. En dan verschijnt die vrij snel automatisch in het home menu van je Goole TV dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Demo ChromeCast 2020 met Google TV waaronder Ziggo GO tv, Netflix en NL-Ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
Wordt haast tijd voor een "Ervaringen en discussie" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-06 11:09
emil_406 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:12:
Wordt haast tijd voor een "Ervaringen en discussie" topic
Zeker! Ik heb hem binnen van FNAC. Installatie ging okay, maar hij is wel erg instabiel en verliest netwerk&beeld&geluid signaal op vele momenten, bijvoorbeeld bij het klikken op home op de AB. Stroom eraf en erop en het werkt weer. Tot nu toe is het dus een klein fiasco. Andere mensen ook deze ervaringen? Anders stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:23
pietervanhuizen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Zeker! Ik heb hem binnen van FNAC. Installatie ging okay, maar hij is wel erg instabiel en verliest netwerk&beeld&geluid signaal op vele momenten, bijvoorbeeld bij het klikken op home op de AB. Stroom eraf en erop en het werkt weer. Tot nu toe is het dus een klein fiasco. Andere mensen ook deze ervaringen? Anders stuur ik hem terug.
Andere HDMI poort of andere TV/Beeldscherm geprobeerd? Herhaalt het probleem zich dan?
Zit je Chromecast aan de stekker? Bij mij werd meteen aangegeven dat hij aan de stekker moest omdat mijn TV onvoldoende stroom kon leveren over de USB-poort.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 30-05 07:29
ik vraag me af of je ook Smart YouTube TV erop kan sideloaden, dan kan je youtube zonder ads kijken, beetje zoals Youtube Vanced zeg maar.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhox1979
paulzurrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Ja hopelijk krijgen we hem nog binnen maar ik ben bang van niet.

DHL vertelde het volgende via de chat:

[...]
Ik kreeg dit antwoord van DHL:

Van deze zending is enkel een administratieve melding gekend, dit wil zeggen dat uw pakje nog niet is aangekomen of verwerkt werd in Nederland voor verdere levering via Bpost.

Wij kunnen dit helaas niet nakijken omdat wij deze zending pas kunnen volgen van zodra deze bij World Tech verwerkt is.

Indien u de huidige status van uw zending wenst te kennen, raad ik u aan uw afzender te contacteren, deze kan dan een onderzoek opstarten om uw zending te lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-06 11:09
Joarie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Andere HDMI poort of andere TV/Beeldscherm geprobeerd? Herhaalt het probleem zich dan?
Zit je Chromecast aan de stekker? Bij mij werd meteen aangegeven dat hij aan de stekker moest omdat mijn TV onvoldoende stroom kon leveren over de USB-poort.
Aha nee stroom was niet het issue, ik gebruikte de meegeleverde adapter. Bij het aansluiten op een andere TV werkt hij wel goed, dus dan gaat er iets mis via de AV versterker (ik heb hem aan een Marantz versterker gehangen). Ik ga verder op onderzoek, bedankt! Mijn oude chromecast had dit issue niet.

Edit: ik heb hem nu direct op de tv aangesloten (hij past op de hdmi aansluiting achterop) en nu werkt hij prima. De usb op de tv geeft niet voldoende power, dus er loopt wel een extra snoertje van mijn tv

[ Voor 13% gewijzigd door pietervanhuizen op 20-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Rhox1979 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Van deze zending is enkel een administratieve melding gekend, dit wil zeggen dat uw pakje nog niet is aangekomen of verwerkt werd in Nederland voor verdere levering via Bpost.

Wij kunnen dit helaas niet nakijken omdat wij deze zending pas kunnen volgen van zodra deze bij World Tech verwerkt is.

Indien u de huidige status van uw zending wenst te kennen, raad ik u aan uw afzender te contacteren, deze kan dan een onderzoek opstarten om uw zending te lokaliseren.
Bedankt voor deze update. Ik heb nog geen reactie van Google helaas. Gisteren om 11:30 in de ochtend een bericht/mail via hun site gestuurd. Ivm Covid kan een reactie langer duren staat in de auto reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
mfransen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Die optie in de google home app deed toch precies hetzelfde als die instelling op de chromecast zelf? (Namelijk de uitvoer op 50hz zetten ipv 60hz)
nee volgens mij is dat niet hetzelfde wat ik bedoel is echt voor het casten. De instelling die jij bedoeld is voor de google tv (als ik het goed heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhox1979
Nuevocasa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor deze update. Ik heb nog geen reactie van Google helaas. Gisteren om 11:30 in de ochtend een bericht/mail via hun site gestuurd. Ivm Covid kan een reactie langer duren staat in de auto reply.
Ik heb vandaag ook een mail naar Google Support gestuurd (via de website)... van zodra ik daar iets info krijg, laat ik het hier ook weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Vrijdag rond 1700 bij Fnac besteld en vanmiddag binnen gekregen :)
Instellen via de Home app verliep niet helemaal soepel. Ik liep vast bij het authorizeren van mijn account. Via de afstandsbediening ging het wel goed. Direct een update en er blijkt ook een update voor de afstandsbediening klaar te staan. Netflix, Disney+ en PrimeVideo draaien soepen. Google Video en Google Music heb ik er afgegooid.

Aangezien ik verder geen tv abonnement heb leek het me wel mooi om de NPO app er ook op te zetten. Die app werkt prima als je alleen terug wil kijken maar zodra je naar "Live" gaat word ik uit de app gegooid. Iemand anders met hetzelfde probleem / of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
Mesmer_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:28:
Instellen via de Home app verliep niet helemaal soepel. Ik liep vast bij het authorizeren van mijn account. Via de afstandsbediening ging het wel goed. Direct een update en er blijkt ook een update voor de afstandsbediening klaar te staan. Netflix, Disney+ en PrimeVideo draaien soepen. Google Video en Google Music heb ik er afgegooid.

Aangezien ik verder geen tv abonnement heb leek het me wel mooi om de NPO app er ook op te zetten. Die app werkt prima als je alleen terug wil kijken maar zodra je naar "Live" gaat word ik uit de app gegooid. Iemand anders met hetzelfde probleem / of een oplossing?
Hier ook vanmiddag binnen :) En helaas hetzelfde probleem :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
Ik vermoed dat de NPO app een (Android 10) update nodig heeft van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Ik krijg hem hier niet ingesteld :(

Inmiddels twee keer het set-up proces doorgelopen, dit verloopt allemaal vrij soepel. Echter na een paar minuten doet hij twee keer een soort van soft-reset (er zijn dan alleen placeholders te zien op het Home scherm) om vervolgens uit zichzelf een Factory reset te gaan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Ideedeequeuedee schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:02:
Ik krijg hem hier niet ingesteld :(

Inmiddels twee keer het set-up proces doorgelopen, dit verloopt allemaal vrij soepel. Echter na een paar minuten doet hij twee keer een soort van soft-reset (er zijn dan alleen placeholders te zien op het Home scherm) om vervolgens uit zichzelf een Factory reset te gaan doen :?
Pakt hij wel je wifi? / en doet hij ook direct een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
Rhox1979 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Welke status geeft DHL parcel bij je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:43
Spekkie99 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb zojuist ook maar bij Fnac besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 15:59
de mijne is ook vandaag geleverd. Echt een top ding. Al heb ik wel een probleem als ik naar een applicatie wil zoeken. Mij zoek functie zoekt bijna telkens enkel in YouTube. Ook als ik vraag via Google assistant "hoelaat is het" krijg ik een YouTube resultaat. Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mareck1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 08:30
lionels schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:40:
de mijne is ook vandaag geleverd. Echt een top ding. Al heb ik wel een probleem als ik naar een applicatie wil zoeken. Mij zoek functie zoekt bijna telkens enkel in YouTube. Ook als ik vraag via Google assistant "hoelaat is het" krijg ik een YouTube resultaat. Nog iemand dit probleem?
Dit ervaar ik ook hier. Op alles wat je zoekt vindt hij alleen youtube filmpjes. Ik had eigenlijk verwacht dat je zoiets kon zeggen als "zet npo1 op". In plaats daarvan krijg je een youtube filmpje over npo1 (ook al heb je de youtube app er vanaf gehaald).

Voor de rest een top ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
Mesmer_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Pakt hij wel je wifi? / en doet hij ook direct een update?
Inmiddels heb ik een andere input op mijn receiver gepakt en de oude Chromecast voor de zekerheid ontkoppeld. Nu lijkt het te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zie dat iedereen hem bij fnac in Frankrijk besteld. Waarom niet in België?
https://www.nl.fnac.be/Google-Chromecast-2020/a15115582

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mesmer_
robertwebbe schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:57:
Ik zie dat iedereen hem bij fnac in Frankrijk besteld. Waarom niet in België?
https://www.nl.fnac.be/Google-Chromecast-2020/a15115582
Omdat die niet naar Nederland verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verandercoach
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07-2023
Afgelopen vrijdag bij fnac fr besteld. Sinds zaterdag staat de verzendstatus bij Chronopost vast op: "AULNAY SOUS BOIS CHRONOPOST
Pakketten onderweg". Geen bericht gehad van Fedex.

Herkenbaar/is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 19:07
Heeft iemand al Plex geprobeerd? Zo ja, hoe is de ervaring ten opzichte van een standaard Tizen / WebOS client? Zou graag willen weten of het een beetje vlot werkt en of gapless audio playback het dan ook doet :)

Zit nog te tobben of ik deze wil halen of een NVIDIA Shield TV indien die voor een leuk prijsje te krijgen is met Black Friday :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mareck1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 08:30
Verandercoach schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:44:
Afgelopen vrijdag bij fnac fr besteld. Sinds zaterdag staat de verzendstatus bij Chronopost vast op: "AULNAY SOUS BOIS CHRONOPOST
Pakketten onderweg". Geen bericht gehad van Fedex.

Herkenbaar/is dit normaal?
Ik heb hem vrijdagmiddag besteld. Hij bleef bij mij ook heel lang op die status staan. Gisteravond laat pas op een nieuwe status dat hij bij Parijs zou zijn en vandaag in de vroege middag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 18:57

Ook vandaag ontvangen en heb hetzelfde probleem met NPO Live.
Wat wel lukt is Live aanzetten via mijn telefoon, vervolgens kan je gewoon de afstandsbediening gebruiken etc.

De stroomkabel is wel wat onhandig kort overigens.

Ben al met al erg tevreden, ben mijn reguliere Chromecast alweer kwijt en blijf de nieuwe gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Laatst online: 02-06 23:47

Klopt. De npo plus app werkt niet soepel.
Heb het al gemeld via de Twitter van npo. Maar hoe meer mensen melden dat ie crasht, hoe sneller opgelost natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-01 13:16
NPO lijkt het hier weer te doen. Gisteren crashte ie bij voorbaat al. RTL XL kon ik ook niet vinden gisteren, vanochtend wel. Hij had vanochtend ook wel veel tijd nodig om op te starten, misschien is er weer het een en ander ge-update. Ik heb hem overigens sinds gisteren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Laatst online: 20-03 16:06
Erg tevreden, lekker snel. Mooi beeld, mooi geluid goede afstandsbediening en veel apps

Enige puntjes / vragen
- integratie met NL is duidelijk nog niet zo ver (dit is ook logisch natuurlijk). Geen voor jouw/series en films
- vind het altijd wel prettige om te weten of er updates zijn geweest voor apps/google tv, hoe zie ik dit
- af en toe heb ik een audio sync probleem (praten en geluid gaan niet samen). Dit lijkt alleen zo te zijn bij PCM
geluid (YouTube, nlziet). Niet bij dolby .. geluid. Fix voor de toekomst ?
- zoekfunctie alleen nog YouTube
- apps vinden / zoeken is lastig

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
jpschouten79 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:48:

Enige puntjes / vragen
- integratie met NL is duidelijk nog niet zo ver (dit is ook logisch natuurlijk). Geen voor jouw/series en films
Wat bedoel je hiermee? Ik krijg op het Home scherm voor Disney+ en AmazonPrime film/serie suggesties te zien. Van Netflx zie ik alleen een 'verder kijken' overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Als ik het hier zo lees en uit eigen ervaring is inderdaad nog niet alles helemaal top.

Aan de ene kant zal dit zeker zijn omdat hij nog niet officieel beschikbaar is in Nederland. Maar denk ook dat google nog wel wat moet doorontwikkelen en denk dat ze de software nog niet helemaal "af' hebben.

Bijvoorbeeld dat er geen volledige support voor meer gebruikers is, je kunt eigenlijk nog niet veel met extra gebruikers die je toevoegt.

Npo die niet lekker werkt zit hem denk ik ook bij de ontwikkelaars daar van. Momenteel is het aandeel android tv nog niet heel hoog en heeft dit voor ontwikkelaars niet de prioriteit.

De integratie met google home is ook nog niet optimaal zeker bij de Nederlandse apps werkt pauzeren en doorspoelen met je stem niet.

Andersom kan ik ook mijn lampen nog niet met de assistent in de afstandbediening aanzetten. of andere apparaten bedienen.

En dat stadia nog niet beschikbaar is is natuurlijk ook wel echt een grap. Daar aan is duidelijk te zien dat ze bij bedrijven steeds meer de mentaliteit hebben met eerst uitbrengen daarna de software fixen.

Toch denk ik dat dit allemaal met de tijd wel opgelost zal worden. Ik gok dat met dit apparaat het aandeel android tv snel zal toenemen. En daarmee de aandacht die ontwikkelaars en google in het apparaat stoppen ook. Het is nu al mooi om te zien dat eigenlijk alle streaming diensten wel een app beschikbaar hebben. Zelfs de Nederlandse. Dat heb ik bij geen andere smart tv's nog gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door 1993jjohan op 21-10-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik ben benieuwd. Ik heb weinig integratie nodig met Google Home etc. De TV beneden heeft Android TV en dat vind ik een prima smart TV platform qua apps en werking.

Dat wil ik ook op de TV boven, waar nu een Chromecast 2 aan hangt, maar waarbij je dus altijd met je telefoon in de weer bent. (Het werkt prima, dus weer een luxeprobleem van heb ik jou daar.)

Maandagavond na dit topic lezen besteld om 21.30u op FNAC.com en net bericht van Fedex dat het pakketje tussen 9 en 12 vanochtend wordt afgeleverd. Het was even puzzelen met de Franse taal, want dat is toch wel weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Hann1BaL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:17:
Ik ben benieuwd. Ik heb weinig integratie nodig met Google Home etc. De TV beneden heeft Android TV en dat vind ik een prima smart TV platform qua apps en werking.

Dat wil ik ook op de TV boven, waar nu een Chromecast 2 aan hangt, maar waarbij je dus altijd met je telefoon in de weer bent. (Het werkt prima, dus weer een luxeprobleem van heb ik jou daar.)

Maandagavond na dit topic lezen besteld om 21.30u op FNAC.com en net bericht van Fedex dat het pakketje tussen 9 en 12 vanochtend wordt afgeleverd. Het was even puzzelen met de Franse taal, want dat is toch wel weggezakt.
Gewoon wat apps draaien werkt eigenlijk perfect (op npo op dit moment na) en ga je er veel plezier van hebben. Het is bij de uitgebreide functies dat die wat te kort schiet.

Videoland, prime, YouTube, Disney, dplay, kijk, rtlxl en netflix werken allemaal wel prima. Toch zie je wel dat de ene echt een mooie complete app heeft. En de andere meer een half omgebouwde telefoon app is.

Tip: kunt bij account instellingen de chromecast op app only zetten. Je krijgt dan een lijst met je apps en meer niet.

Tip2: YouTube knop lang indrukken en je kan kiezen of die standaard YouTube of YouTube music voor je opent.

[ Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 21-10-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Tip: kunt bij account instellingen de chromecast op app only zetten. Je krijgt dan een lijst met je apps en meer niet.
N.B. Dit kun je instellen bij je account settings e niet bij de CC settings zelf, al heb ik dan af en toe last van het feit dat als je hem aanzet je niet meer kunt navigeren op de homescreen met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

1993jjohan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Gewoon wat apps draaien werkt eigenlijk perfect (op npo op dit moment na) en ga je er veel plezier van hebben. Het is bij de uitgebreide functies dat die wat te kort schiet.

Videoland, prime, YouTube, Disney, dplay, kijk, rtlxl en netflix werken allemaal wel prima. Toch zie je wel dat de ene echt een mooie complete app heeft. En de andere meer een half omgebouwde telefoon app is.

Tip2: YouTube knop lang indrukken en je kan kiezen of die standaard YouTube of YouTube music voor je opent.
Ik neem aan dat Google TV eigenlijk gewoon Android TV is? In dat geval weet ik al aardig wat het kan.
De NPO app is eigenlijk helaas sowieso een draak van een app. Geen eenvoudige "verder kijk" functie. Of kijk iets op device A en kijk daarna verder op TV B. Het onthoudt niets.

Daarnaast gebruik ik vooral:
Netflix
Ziggo
Disney+
En wat Youtube.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 17:14
Wou hem ook bestellen bij FNAC, maar zie dat dat inmiddels niet meer kan omdat hij niet (meer) op voorraad is. Nog maar even geduld hebben dus :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 14:03
Gisteren besteld. Vandaag melding van postnl dat 'ie binnen gaat komen. Vanavond maar even pielen met vpn e.d.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.