Het heeft even wat moeite gekost, maar ik heb sinds vandaag de Pixel 5.
16 januari heb ik 'm via de Duitse google store met de postcode-truc besteld.
Op 18 januari kreeg ik bericht dat de afspraak was geannuleerd.
Ik heb daarom op 18 januari de telefoon besteld via fnac.com
Daar was hij helaas niet op voorraad, er werd geschat dat ik hem 5 februari zou hebben.
Op 29 januari kreeg ik bericht dat mijn creditcard niet geaccepteerd werd, het is mij niet duidelijk geworden waarom.
Gevraagd werd de betaling binnen 10 dagen te "regulariseren", maar het enige wat ik kon doen is opnieuw mijn creditcardgegevens invullen.
Annuleren of wijzigen zoals werd aangegeven ontbraken de knoppen voor, na die 10 dagen zou die automatisch annuleren.
Omdat ik dat best wel lang vond heb ik via de mail hun payment-support benaderd en in mijn beste Frans de situatie uitgelegd.
Na 4 dagen geen reactie heb ik nogmaals een mail gestuurd, toen had ik binnen 2 dagen wel respons
Daarin werd eigenlijk hetzelfde voorgesteld als eerder, maar ook werd gezegd dat als dit allemaal niet lukte ik dit kon doorgeven,
Ze zouden het dan een soort van escaleren en dan zou ik bijvoorbeeld ook het geld kunnen overmaken met mijn bankrekening.
Dat leek mij prima, dus ik ben op dat laatste in gegaan.
9 februari kreeg ik opeens pas weer mail van Fnac:
De 10 dagen waren verstreken en de bestelling was geannuleerd...
Ik heb toen 9 februari direct opnieuw besteld met PayPal.
Betaling ging nu als een speer, geschatte leverdatum 12 februari.
Door de winterse omstandigheden en een weekend ertussen heb ik vanmiddag (15 februari) hem eindelijk ontvangen.
TL;DR: Fnac.com heeft een fijne snelle service i.c.m. PayPal, vanuit voorraad binnen een week een Pixel 5

.