ah vergeten link te plakken, bij deze YouTube: New Skoda Enyaq iV 80 2021 Test Drive Review POV.zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:34:
Terwijl ik mijn waardering in deze uitspreek voor je inzet en geduld dit duidelijk te krijgen vraag ik je: welk filmpje?
zie deze nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app eerder gepost door en met dank aan @vinomCorleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:55:
Het zou kunnen dat de remote parking functie en de summon functie via al dan niet betaalde updates beschikbaar komt. Al zou het ook hardware kunnen vereisen dus niet beschikbaar voor de huidige modellen.
Bron: https://skodaforum.eu/topic/5602-skoda-enyaq-iv/
Helaas geldt dus voor Audi. Tevens staat de Q4 etron er niet bij (welke de ID4/Enyaq broer is).knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:01:
[...]
zie deze nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app eerder gepost door en met dank aan @vinom
Als we iets weten is het dat als het voor klant prettig is het niet gebeurt / geregeld is (bv laadpas tbv ionity) en als het voor vag prettig is dat klant kan betalen.Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:09:
Helaas geldt dus voor Audi. Tevens staat de Q4 etron er niet bij (welke de ID4/Enyaq broer is).
Thanks wederom! Bij wagens, gegevens en dan ‘sinds lange tijd’? Beetje een ondefinieerbare periode hè, vandaar de verwarring. In kleine scherm nog niet opgevallen, ook niet toen de cc uitgezet was.mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:40:
[...]
In het kleine display als je de auto uit zet.
Of bij wagen en dan gegevens in display
Bij mij ook assistentie basis en multif. 2 spaaks stuurwiel. Wel pas later toegevoegd vanwege de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Zaterdag a.s. is voor mij de afleverdag.johnvanderster schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:19:
[...]
Ik heb ook assistentie en multif. 2 spaaks stuurwiel met hod etc, donderdag aan de beurt...can't wait

Het enige wat ik van die video begreep was het zwaaien
Dat ik op een Nederlands forum nog reclame van onze Noorse VW/Skoda handelaar te zien krijg.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Sinds afgelopen weekend eigenaar van een Enyaq 80 met aantal opties. Al met veel interesse e.e.a hier gelezen en nu een vraag: eerste kilometers bevallen mij erg goed, maar het valt me wel op dat de auto op korte oneffenheden/ drempels erg straf reageert. Dit geeft soms een enorme klap ook bij lage aangrepaste snelheid. (Rijd op 19" zomerbanden hankook) Anderen ook deze ervaring?
Vandaag een proefrit gedaan in een iV 80 via Apoint. Het was een fijne ervaring, rijdt heerlijk rustig. Maar al met al toch een beetje braaf, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
En wat anders, ik had de stoelen met suite zwart leder. Die zaten best hard. Daarna even in de showroom in een eco suite gezeten en die leken zachter te zitten.
Maar beide stoelen gaven trouwens weinig support aan de zijkanten. Vergelijkingsmateriaal is Passat, Kodiaq sports line en de Tarraco FR.
Ik weet het nog niet.
En wat anders, ik had de stoelen met suite zwart leder. Die zaten best hard. Daarna even in de showroom in een eco suite gezeten en die leken zachter te zitten.
Maar beide stoelen gaven trouwens weinig support aan de zijkanten. Vergelijkingsmateriaal is Passat, Kodiaq sports line en de Tarraco FR.
Ik weet het nog niet.
Hier idem, belde of ik toevallig ook een van de gelukkige was die de Enyaq eerder ging krijgen. Stond op week 24, dame aan de lijn zegt, hou rekening met week 25/26, internet zegt zelfs nu 28.Bayes schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:12:
[...]
Hier net zo. 28 november besteld bij Broekhuis, leverweek 25. 2 weken geleden gebeld, levertijd zelfs opgeschoven naar week 27/28 🤔
Goede contacten zijn alles 😬
(IV60, black, infotainment, trekhaak.... meer niet)
Een IV60 in Arctic Silver met Family, Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor, Warmtepomp, Comfort
100 kW oplaadmogelijkheid en Loft. Baal er een beetje van dat ik vanwege de vele schakels in mijn bestelproces, ik geen invloed heb gehad in de dealer die de auto mocht bestellen en afleveren.
Moet de Enyaq gaan halen bij een dealer in Amsterdam, ruim 70 km van mijn woonadres, die mij nooit heeft gezien en waarschijnlijk ook nooit meer zal zien. Terwijl er 5 kilometer van huis ook een Volkswagen dealer zit, die al een reservering voor mij had gemaakt nog voordat alles rond was met mijn werkgever, autobeheer en lease-maatschappij. De dealer om de hoek levert ook veelvuldig uit voor de lease-maatschappij waar mijn Enyaq is ondergebracht, dus dat was het probleem niet, maar autobeheer heeft de leverende dealer aangewezen voor mij. Ik vermoed vriendjes-politiek, want afdeling autobeheer zit vlakbij Amsterdam.
Hoe kan je op de foto zien dat het geen multifunctioneel stuurwiel is? Ik heb in mijn configuratie "Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select" aangevinkt omdat ik ook assistentieplus heb geselecteerd. Ben dus benieuwd hoe het verschil met een gewoon stuur te zien is (behalve de flippers maar die zitten achter het stuur en dus niet zichtbaar).knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:41:
[...]
Foto stuurwiel zonder travel assist en zonder stuurwiel verwarming, zie hieronder.
Simpel heb je geen multifunctioneel stuurwiel heb je ook geen stuurverwarming.
[Afbeelding]
Ik weet niet meer wie maar volgens mij @mibkiller
Had jij ook plots een noodstop?
Ik vandaag gewoon op een recht stuk. Reed 70.....dat was dus enorm schrikken.
Ben jij er al achter gekomen, of iemand anders, hoe dit kan?
Levensgevaarlijk dit....stel dat er net een auto vlak achter je rijdt...
Was er een situatie met zon versus schaduw? Klinkt niet heel fijn dit. Is het een optie die je uit kunt schakelen?goetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:12:
Nee, geen vreemde omstandigheden. Rond 20.30u.FJP84 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:19:
[...]
Was er een situatie met zon versus schaduw? Klinkt niet heel fijn dit. Is het een optie die je uit kunt schakelen?
Bomen naast de weg.
Reed je volledig zelf of met hulp zoals traffel assist of cruise control?goetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:20:
[...]
Nee, geen vreemde omstandigheden. Rond 20.30u.
Bomen naast de weg.
Zie mijn eerdere foto, heb je geen multifunctioneel stuurwiel dan is knopje travel assist en verwarmen stuurwiel niet aanwezig op stuur.degroeten schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:02:
Hoe kan je op de foto zien dat het geen multifunctioneel stuurwiel is? Ik heb in mijn configuratie "Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select" aangevinkt omdat ik ook assistentieplus heb geselecteerd. Ben dus benieuwd hoe het verschil met een gewoon stuur te zien is (behalve de flippers maar die zitten achter het stuur en dus niet zichtbaar).
Flippers zitten achter stuur maar zijn iets hoger dan middelste gedeelte van stuurwiel waar alle knopjes zitten ofwel wel zichtbaar.
Het gewone stuur (missen twee knopjes bovenkant stuur: verwarming stuur / Travel assist)degroeten schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:02:
[...]
Hoe kan je op de foto zien dat het geen multifunctioneel stuurwiel is? Ik heb in mijn configuratie "Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select" aangevinkt omdat ik ook assistentieplus heb geselecteerd. Ben dus benieuwd hoe het verschil met een gewoon stuur te zien is (behalve de flippers maar die zitten achter het stuur en dus niet zichtbaar).
:strip_exif()/f/image/yMaEinij1qMur9b2BTf0Wim7.jpg?f=fotoalbum_large)
En het luxe stuur. Verplicht bij beide vormen van Assistentie
:strip_exif()/f/image/HTpL0k4XMtlMfv2BVfzOdkdk.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou precies zo zou ik hem vrijdag gaan ophalen.......Rich81 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:05:
Deze kwam ik net tegen op Facebook. Een ontchroomde voorgrill. Oordeel zelf!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwarte Gril en zwarte letters, en over de zwarte vinnen zit ik te denken maar als het zo zie gaat het zo worden.
Maar even mijn verhaal hoe het bij mij verloopt.
Ik volg het forum al erg lang en was gelijk bij de introductie van de Enyaq direct zeker dat dit hem moest worden!
Mijn lease contract loopt half oktober af en in januari was er spraken dat er geen Enyaq meer in 2021 geleverd kan worden als je hem dan besteld

Dus contact opgenomen met de dealer en als ik hem nog in januari zou bestellen dan ging het nog lukken in 2021.
Nou mijn best gedaan bij wp beheer om toch al de auto te bestellen in 15 februari leasecontract getekend en auto bij de dealer 18 februari besteld.
Ik was dan ook zeer verast dat ik vorige dinsdag gebeld werd dat mijn auto binnen is en ze met mij een aflever afspraak hebben gemaakt voor aanstaande vrijdag.
Duidelijk gevraagd of dat goed gaat ivm het leasecontract dat tot midden oktober loopt.
Volgens dealer geen probleem staat niet in de bestelling dat de auto niet voor een bepaalde tijd geleverd mag worden dus gaat allemaal goed komen.
Nou super happy natuurlijk!!!!
Dealer zou me woensdag laten weten wat het zwart maken van gril en letters zou kosten zodat ik dat alvast kon betalen.
Maar toen wordt het stil niet meer te bereiken per telefoon en geen antwoord op de mail.
Nou vanmorgen had ik hem aan de telefoon en je raad het al.......
Mijn auto gaat een half jaar logeren bij de dealer

Is dus wel een probleem ipv geen probleem om hem eerder te leveren.
Dealer had toch ff iets over het hoofd gezien

Dus na 9 weken is hij er maar gaat eerst dus een half jaar rust krijgen.
Dealer zou hem goed gaan verzorgen en hem optijd tussen door even verwennen met wat stroom en lucht.
Nou om eerlijk te zijn baal ik hier echt gruwelijk van, als ik niet geweten had dat hij er als is dan ging ik natuurlijk gewoon van levering oktober uit.
En ja waarschijnlijk krijg ik over een half jaar een nieuwe Enyaq met een kenteken van nu

Gelukkig staat hij niet in de buurt anders ging ik hem vaker bezoek brengen en zou ik hem al gaan missen voordat ik hem heb.
Maar dan vindt ik het zuur voor diegene die de auto vorig jaar hebben besteld een nog steeds geen definitieve productie datum hebben en die van mij eerst een half jaar gaat logeren.
Maar er is wel een klein voordeel dat ik over een half jaar echt alles weet van de auto als jullie hier al jullie bevindingen blijven posten......
Ja dan heb je niet de dynamica achtergrond gekozen die past zich alleen aangoetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:15:
Andere vraag...
Je kunt rij instelling zetten op eco, comfort, sport en zelf in te stellen.
Hebben jullie ook dat ambient verlichting niet aangepast wordt als je een van deze kiest?
@_JANO_ hopelijk wordt degradatie accu beperkt, zou toch vragen of ze leaseauto waar je nu in rijdt niet in kunnen zetten als pool auto voor iemand die nog in dienst komt / geen contract heeft voor onbepaalde tijd en anders huidige contract afkopen.
Als enyaq bij dealer staat heb je kans op beschadigingen, hoop het niet.
Verder ben je lekker mee.
Pfff.. Zuur voor je zeg! Zo'n dealer moet toch beter weten! Tuurlijk mag hij niet eerder leveren als er nog een contract loopt, zeker geen maanden eerder. Sterkte met wachten, zal niet makkelijker worden als je weet dat ie er al staat 😒_JANO_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
[...]
Nou precies zo zou ik hem vrijdag gaan ophalen.......
Zwarte Gril en zwarte letters, en over de zwarte vinnen zit ik te denken maar als het zo zie gaat het zo worden.
Ik volg het forum al erg lang en was gelijk bij de introductie van de Enyaq direct zeker dat dit hem moest worden!
Mijn lease contract loopt half oktober af en in januari was er spraken dat er geen Enyaq meer in 2021 geleverd kan worden als je hem dan besteld![]()
Dus contact opgenomen met de dealer en als ik hem nog in januari zou bestellen dan ging het nog lukken in 2021.
Nou mijn best gedaan bij wp beheer om toch al de auto te bestellen in 15 februari leasecontract getekend en auto bij de dealer 18 februari besteld.
Ik was dan ook zeer verast dat ik vorige dinsdag gebeld werd dat mijn auto binnen is en ze met mij een aflever afspraak hebben gemaakt voor aanstaande vrijdag.
Duidelijk gevraagd of dat goed gaat ivm het leasecontract dat tot midden oktober loopt.
Volgens dealer geen probleem staat niet in de bestelling dat de auto niet voor een bepaalde tijd geleverd mag worden dus gaat allemaal goed komen.
Dealer zou me woensdag laten weten wat het zwart maken van gril en letters zou kosten zodat ik dat alvast kon betalen.
Maar toen wordt het stil niet meer te bereiken per telefoon en geen antwoord op de mail.
Mijn auto gaat een half jaar logeren bij de dealer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dealer had toch ff iets over het hoofd gezien![]()
Dealer zou hem goed gaan verzorgen en hem optijd tussen door even verwennen met wat stroom en lucht.
Nou om eerlijk te zijn baal ik hier echt gruwelijk van, als ik niet geweten had dat hij er als is dan ging ik natuurlijk gewoon van levering oktober uit.
En ja waarschijnlijk krijg ik over een half jaar een nieuwe Enyaq met een kenteken van nu![]()
Gelukkig staat hij niet in de buurt anders ging ik hem vaker bezoek brengen en zou ik hem al gaan missen voordat ik hem heb.
Maar dan vindt ik het zuur voor diegene die de auto vorig jaar hebben besteld een nog steeds geen definitieve productie datum hebben en die van mij eerst een half jaar gaat logeren.
Maar er is wel een klein voordeel dat ik over een half jaar echt alles weet van de auto als jullie hier al jullie bevindingen blijven posten......
Tja ik had dit ook maar door gelijk gas te geven was dit weg.goetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:12:
Let wel het zijn Hulpsystemen die je helpen maar kunnen er ook naast zitten.
Rij instelling staat los van je ambient lichtinstellingen.goetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:15:
Andere vraag...
Je kunt rij instelling zetten op eco, comfort, sport en zelf in te stellen.
Hebben jullie ook dat ambient verlichting niet aangepast wordt als je een van deze kiest?
Ja ga natuurlijk vragen bij wp beheer of die van mij ergens in de poel kan.knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:37:
@_JANO_ hopelijk wordt degradatie accu beperkt, zou toch vragen of ze leaseauto waar je nu in rijdt niet in kunnen zetten als pool auto voor iemand die nog in dienst komt / geen contract heeft voor onbepaalde tijd en anders huidige contract afkopen.
Maar ja vaak is het gewoon makkelijker om dan een voorloop auto te regelen gaat allemaal in 1 bestelling door.
Dus ja we gaan het zien....
Volledig zelfGenestealer schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:23:
[...]
Reed je volledig zelf of met hulp zoals traffel assist of cruise control?
Ja dealer is van hetzelfde bedrijf als de leasemaatschappij dus ik dacht dan zou het wel goed komen.....RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:37:
[...]
Pfff.. Zuur voor je zeg! Zo'n dealer moet toch beter weten! Tuurlijk mag hij niet eerder leveren als er nog een contract loopt, zeker geen maanden eerder. Sterkte met wachten, zal niet makkelijker worden als je weet dat ie er al staat 😒
Maar ja toch allemaal verschillende bv dus ja.....

Iemand vandaag nog iets gehoord over zijn SSS bestelling? Ik heb geen mail ontvangen can de dealer of LM.
Zo dat is echt geen leuke mededeling._JANO_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
[...]
Mijn lease contract loopt half oktober af en in januari was er spraken dat er geen Enyaq meer in 2021 geleverd kan worden als je hem dan besteld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En ja waarschijnlijk krijg ik over een half jaar een nieuwe Enyaq met een kenteken van nu![]()
Ik had ook dat mijn auto nog liep alleen kon ik de auto of in de pool plaatsen of zelf overkopen voor een familie lid.
Uh als ik de sport modus kiest wordt alles een andere kleur.Neeler schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:41:
[...]
Rij instelling staat los van je ambient lichtinstellingen.
Bij eco modus kiezen wordt alles juist groen.
Tevens reageert de auto ook anders.
Dat is de functie drive modus.
Eco stand auto gaat langzamer en de cruise control reageert anders tevens wordt ook de achtergrond verlichting in het scherm en de deuren groen.
Alleen bij het scherm kan je kiezen voor een vaste achtergrond of dat die mee kleurt.
[ Voor 30% gewijzigd door mibkiller op 26-04-2021 23:02 ]
Ik heb een versie gereden met suite zwart. Die zaten best zacht, maar was ook al wel ingereden. Mijn huidige auto heeft zwart leren s line sport stoelen. Dat was in het begin ook veel harder. Dat vormt zich vanzelf. Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Qua zijdelingse steun ben ik het met je eens. Mijn huidige stoelen vormen zicht echt om je heen. Dus ook in een strakke bocht blijf je keurig zitten. Ik had echter niet het gevoel dat ik bij de Enyaq nu echt minder vast in de stoel zat. Ondanks dat je het gevoel hebt dat je minder zijdelingse steun hebt. Ik vond het juist precies genoeg, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijkAutisticPinguin schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:31:
Vandaag een proefrit gedaan in een iV 80 via Apoint. Het was een fijne ervaring, rijdt heerlijk rustig. Maar al met al toch een beetje braaf, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Ik weet het nog niet.
Heb je de lende steun opgepompt als ik die leeg laat lopen zit ik vast in de stoel.Robbie8454 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:59:
[...]
Ik heb een versie gereden met suite zwart. Die zaten best zacht, maar was ook al wel ingereden. Mijn huidige auto heeft zwart leren s line sport stoelen. Dat was in het begin ook veel harder. Dat vormt zich vanzelf. Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Qua zijdelingse steun ben ik het met je eens. Mijn huidige stoelen vormen zicht echt om je heen. Dus ook in een strakke bocht blijf je keurig zitten. Ik had echter niet het gevoel dat ik bij de Enyaq nu echt minder vast in de stoel zat. Ondanks dat je het gevoel hebt dat je minder zijdelingse steun hebt. Ik vond het juist precies genoeg, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk
Ik kreeg vrijdag te horen dat de fabrikant sss uit voorbaat schrapt. Je krijgt dan een vergoeding van 100 euro. Ik zou vandaag te horen krijgen hoe nu verder, maar daar helaas niks van gehoordvinom schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:54:
Iemand vandaag nog iets gehoord over zijn SSS bestelling? Ik heb geen mail ontvangen can de dealer of LM.
Wat gebeurde er dan precies? Piepende waarschuwing? Rem ingreep? Stuuringreep? Hoe heb je het opgelost?
Lijkt me zo vreemd, systemen als ACC en TA zitten al jaren op allerlei VAG auto's, zijn nou niet bepaald supernoviteiten. Waarom zouden ze in de Enyaq opeens problemen moeten geven...
Dat hangt toch van het leasecontract af en de bereidwilligheid van de leasemaatschappij en de werkgever?RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:37:
[...]
Pfff.. Zuur voor je zeg! Zo'n dealer moet toch beter weten! Tuurlijk mag hij niet eerder leveren als er nog een contract loopt, zeker geen maanden eerder. S
Ik heb mijn vorige auto na 3 jaar ook in kunnen ruilen ondanks een contract voor 4 jaar
Ik zal morgen nog eens kijken. Ik ben eigenlijk op het niet veranderen van mijn scherm afgegaan. Zal morgen eens in het donker kijken wat er gebeurd.mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:58:
[...]
Uh als ik de sport modus kiest wordt alles een andere kleur.
Eco stand auto gaat langzamer en de cruise control reageert anders tevens wordt ook de achtergrond verlichting in het scherm en de deuren groen.
Alleen bij het scherm kan je kiezen voor een vaste achtergrond of dat die mee kleurt.
Misschien heb je idd gelijk.
Edit. Mijn vrouw komt net thuis. Gelijk even getest. Ingestelde kleuren blijven in alle standen hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 26-04-2021 23:17 ]
Met mijn huidige VW Tiguan ook eens een noodstop out of de blue meegemaakt. Tijd om te reageren is er niet. Je schrikt je werkelijk waar kapot. De auto gaat vol in de ankers terwijl je hard in de autogordel gedrukt wordt.RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:04:
[...]
Wat gebeurde er dan precies? Piepende waarschuwing? Rem ingreep? Stuuringreep? Hoe heb je het opgelost?
Lijkt me zo vreemd, systemen als ACC en TA zitten al jaren op allerlei VAG auto's, zijn nou niet bepaald supernoviteiten. Waarom zouden ze in de Enyaq opeens problemen moeten geven...
Dit was overdag op een 50 km/h weg op een bedrijventerrein, geen ACC geen regen, geen laagstaande zon, geen verkeer voor de auto, geen kruising, geen voetgangers op de stoep, etc.
Op de snelweg of 80 km/h wegen gebeurd het nog wel eens dat de ACC plotseling afremt. Dat kan je nog zelf nog met het gaspedaal ondervangen. Die noodstop met geen mogelijkheid. Voor je door hebt wat er gebeurd is sta je al volledig stil. Gelukkig zat er geen verkeer achter mij op dat moment.
Ik had dan ook de hoop dat VAG dit op het MEB platform beter voor elkaar had...
Dat is wat ik eigenlijk ook verwacht had. Eco groen, sport rood, en comfort bijvoorbeeld blauw.mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:58:
[...]
Uh als ik de sport modus kiest wordt alles een andere kleur.
SSS kost 600 euro, dat kan toch niet?Robbie8454 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:03:
[...]
Ik kreeg vrijdag te horen dat de fabrikant sss uit voorbaat schrapt. Je krijgt dan een vergoeding van 100 euro. Ik zou vandaag te horen krijgen hoe nu verder, maar daar helaas niks van gehoord
Rem ingreep. Toen ik bijna stil stond pakte hij weer op.RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:04:
[...]
Klopt die krijg je ook terug. 100 euro is compensatie.
In deze video (YouTube: New Skoda Enyaq iV 80 2021 First Electric SUV made by SKODA Review ), zie je dat deze Enyaq assistentie optie heeft (hij heeft het luxe stuurwiel, zie vanaf 24:00), maar heeft geen travel assist (zie vanaf 34:18).jeroenkb schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
[...]
Het gewone stuur (missen twee knopjes bovenkant stuur: verwarming stuur / Travel assist)
[Afbeelding]
En het luxe stuur. Verplicht bij beide vormen van Assistentie
[Afbeelding]
Hij heeft overigens geen 360 view, dan heb je geen camera in de voorgrill (dit is dus hardwarematige optie; zie vanaf 09:18 waar de camera zou moeten zitten. maar nu alleen plastic)
Dan heb je een instelling veranderd standaard gaat het meeNeeler schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:08:
[...]
Ik zal morgen nog eens kijken. Ik ben eigenlijk op het niet veranderen van mijn scherm afgegaan. Zal morgen eens in het donker kijken wat er gebeurd.
Misschien heb je idd gelijk.
Edit. Mijn vrouw komt net thuis. Gelijk even getest. Ingestelde kleuren blijven in alle standen hetzelfde.
Bij mij gebeurt dat ook alleen heb ik de kleuren automatisch staangoetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:14:
[...]
Dat is wat ik eigenlijk ook verwacht had. Eco groen, sport rood, en comfort bijvoorbeeld blauw.
Dan moet de LM dat in het doorzetten / uitzetten van hun bestelling wel regelen. Volgens mij wordt er namelijk ook niet betaald / verrekend voor afname. Een half jaar oude "voorraadauto" wordt het dan. Klinkt verschrikkelijk, is het niet. Ik zou wel heul goed gaan kijken bij aflevering. Als ie 6 maanden in de showroom staat, heb je toch door bezoekers kans op kleine beschadigingen.RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:37:
[...]
Pfff.. Zuur voor je zeg! Zo'n dealer moet toch beter weten! Tuurlijk mag hij niet eerder leveren als er nog een contract loopt, zeker geen maanden eerder. Sterkte met wachten, zal niet makkelijker worden als je weet dat ie er al staat 😒
Mogelijk een simpel euvel van de hedendaagse tijd. Collega die 2 jaar met een BMW i3 reed ook paar keer gehad met ACC, dat bij inrijden van een tunnel alle ankers uitgingen. of bij (veel) te hard over een glooing in de weg, en bij behoorlijk in en uitveren (onder een hoek) wees de voorkant schuin naar beneden, wederom alle ankers uit. ACC detecteert iets en handelt daarnaar. Idem dito voor alle modernere systemen. Er is geen menselijk oordeel, alleen maar voorgeprogrammeerde situaties i.c.m. optische en mogelijk laser/lidar systemen.RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:04:
[...]
Jeetje wat een gedoe zeg! Dat is echt wel heel erg k.u.t._JANO_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook nog steeds niets vernomen van de dealer. Zaterdag een afspraak voor een proefrit. Dan zal ik het eens bespreken.vinom schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:54:
Dit had ik ook. Het reed zo makkelijk en voorspelbaar dat ik het al snel weer gezien had. Daarna vroeg ik me af of dat nou goed of slecht is. Het is natuurlijk een goed teken als je nul leercurve hebt (nu kom ik al uit een Kodiaq dus dan is de overstap nog kleiner) maar ik voelde ook weinig plezier, wel comfort. Ik hoop dat dit met de 80X wat anders is. Een slechte auto is het zeker niet, ik heb er niks verkeerds aan kunnen ontdekken.AutisticPinguin schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:31:
Ik weet het nog niet.
Best klote maar wel logisch, ik zou met je lease maatschappij contact opnemen en vragen wat het kost om je oude contract eerder te beëindigen, hier gaat de dealer niet over. Misschien doen ze je een goed aanbod?_JANO_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:28:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed dat je navraag hebt gedaan bij Elli. Ik zag ook dat zij de partij zijn die de uitgifte van de Powerpass regelen. Zou je willen vragen of ze aan kunnen geven wanneer de Powerpass wel beschikbaar komt in Nederland? En wat de reden is waarom de Powerpass nog niet beschikbaar is in Nederland? Op zich gek dat de pas bijvoorbeeld wel in Duitsland beschikbaar is. Voor een Ionity laadpaal maakt het lijkt me niet uit of er een Duits of Nederlands kenteken op de Enyaq staat 😊Rogo70 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:20:
Voor wat betreft de powerpass heb ik contact opgenomen met Elli zij leveren de Skoda powerpass.
en antwoorden het volgende:
[Afbeelding]
https://www.elli.eco/de/skoda
Een vraag voor onze Belgische Tweakers, is er bij jullie al wat bekend over de Powerpass? Zouden jullie eens navraag willen doen bij de dealer en/of importeur? Ik ben benieuwd of de Powerpass in België wel gewoon meegeleverd wordt met de auto (of aan te vragen is).
Heb ook nog niets vernomen. En ook in Pon’s Honeymoon is niets gewijzigd (zelfde afleverweek en SSA staat nog in het overzicht).vinom schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:54:
Scheelt toch ongeveer 500 meter actieradius...Rene schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:02:
[...]
Weet niet welk vermogen de QI lader in de Enyaq heeft. (In de P2 is deze 15W). Je kan dus bijna 7 uur laden voor 0,1kWh van de batterij 🙈. Denk dat de gedachte inderdaad is dat het te weinig vermogen levert om 2 telefoons gelijktijdig op te laden

Bij mij idem. Gisteren mijn auto opgehaald, maar nog niet de hulp systemen kunnen testen. Volgt nog!Rogo70 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:41:
[...]
Bij mij ook assistentie basis en multif. 2 spaaks stuurwiel. Wel pas later toegevoegd vanwege de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Zaterdag a.s. is voor mij de afleverdag.![]()
Ik had ook contact met Elli. Zij zijn alleen uitvoerder en weten niet waarom de Powerpass in NL niet beschikbaar is. Mogelijk wil Pon in NL geen dooie mus aan rijders aanbieden. Ionity heeft pas 10 laders in heel NL en dus helemaal geen dekkend netwerk. In heel Noord NL is er pas één!Robert_ZM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:06:
[...]
Goed dat je navraag hebt gedaan bij Elli. Ik zag ook dat zij de partij zijn die de uitgifte van de Powerpass regelen. Zou je willen vragen of ze aan kunnen geven wanneer de Powerpass wel beschikbaar komt in Nederland? En wat de reden is waarom de Powerpass nog niet beschikbaar is in Nederland? Op zich gek dat de pas bijvoorbeeld wel in Duitsland beschikbaar is. Voor een Ionity laadpaal maakt het lijkt me niet uit of er een Duits of Nederlands kenteken op de Enyaq staat 😊
Ik heb de vraag uitstaan bij Skoda wat ik nu precies krijg met 'toegang tot Ionity netwerk', hetgeen iedereen geeft, en wat ik daar in praktijk van ga merken. Een 'deskundige' komt erop terug.
Oei bijna 400 pagina’s, wie gaat “Deel 2” alvast maken
??
Neenee. Niet doen.Thiazzz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:11:
Oei bijna 400 pagina’s, wie gaat “Deel 2” alvast maken??
Polestar forum zit nu op 780 pagina's. Die moeten we inhalen
Dealer was toch van den Udenhout in Den Bosch?jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:37:
[...]
Bij mij idem. Gisteren mijn auto opgehaald, maar nog niet de hulp systemen kunnen testen. Volgt nog!
Gistermiddag mijn Black Magic iV60 opgehaald bij vd Udenhout in DB. Wat een héérlijke auto om in te rijden! Alles aan deze auto klopt. Zelfs mijn vrouw, die erg opziet tegen verandering en dus ook tegen elektrisch rijden, reed er probleemloos mee weg en voelde zich direct thuis in de auto.
En ja, gewoon Bach luisteren in je auto terwijl je over de weg zoeft is voor mij wel het ultieme auto rijden 😊 We zien al uit naar onze komende reizen in Europa, ondanks het bescheiden bereik. We nemen gewoon de tijd.
Ik kom nog terug met foto’s van het Loft interieur dat we prima vinden passen en heel goed is afgewerkt. En ik ga nu checken of wij met onze basis Assist ook te TA hebben.:strip_exif()/f/image/MrbiRLaOETTWbzzdQc2jhilL.jpg?f=fotoalbum_large)
En ja, gewoon Bach luisteren in je auto terwijl je over de weg zoeft is voor mij wel het ultieme auto rijden 😊 We zien al uit naar onze komende reizen in Europa, ondanks het bescheiden bereik. We nemen gewoon de tijd.
Ik kom nog terug met foto’s van het Loft interieur dat we prima vinden passen en heel goed is afgewerkt. En ik ga nu checken of wij met onze basis Assist ook te TA hebben.
:strip_exif()/f/image/MrbiRLaOETTWbzzdQc2jhilL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yu92N5sK9plpRjGzZDQh5RS1.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon wat er staat. Je hebt toegang.RandomNick schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:47:
Ik heb de vraag uitstaan bij Skoda wat ik nu precies krijg met 'toegang tot Ionity netwerk', hetgeen iedereen geeft, en wat ik daar in praktijk van ga merken. Een 'deskundige' komt erop terug.
Wellicht is dit een stukje achterhaalde tekst uit de tijd dat nog niet alle EV’s de CCG standaard hadden en de toegang tot het netwerk toch even benadrukt moet worden omdat Volkswagen groep mede eigenaar is van Ionity.
Zou er niet teveel achter zoeken.
Info over OTA updates e.d.
https://www.nu.nl/auto/61...we-app-op-smartphone.html
https://www.nu.nl/auto/61...we-app-op-smartphone.html
[ Voor 8% gewijzigd door Fairplay92 op 27-04-2021 09:24 ]
Top 👍 en proficiat met de nieuwe aanwinst.jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:24:
Gistermiddag mijn Black Magic iV60 opgehaald bij vd Udenhout in DB. Wat een héérlijke auto om in te rijden! Alles aan deze auto klopt. Zelfs mijn vrouw, die erg opziet tegen verandering en dus ook tegen elektrisch rijden, reed er probleemloos mee weg en voelde zich direct thuis in de auto.
Ik kom nog terug met foto’s van het Loft interieur dat we prima vinden passen en heel goed is afgewerkt. En ik ga nu checken of wij met onze basis Assist ook te TA hebben.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Proficiatjdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:24:
Ik kom nog terug met foto’s van het Loft interieur dat we prima vinden passen en heel goed is afgewerkt. En ik ga nu checken of wij met onze basis Assist ook te TA hebben.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ziet er erg mooi uit hoor 👍.jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:24:
[Afbeelding]
En je hebt gelijk, als je de tijd neemt gaat alles prima, en je komt ontspannen aan op je bestemming. (Ook al is het soms fijn om even door te kunnen rijden).
Wij zijn 3x op vakantie geweest met een 24 kWh e-Golf en 2 kleine kinderen. Met (een lage) gemiddelde snelheid in Noorwegen moeten we om de 2 uur laden. Perfect voor een ijsje, toiletbezoek, lunsj etc, in totaal deden we over de reis 1 uur langer dan onze familie met ICE (10 vs 11 uur).
Voor mij is het niet voor in Nederland dat ik de Powerpass wil hebben (daar heb ik laadpaal van het werk), maar juist voor de vakanties (die moet ik zelf betalen). Van de zomer wil ik met de Enyaq naar Spanje en ik ga doorgaans 2 - 3 keer per jaar naar Oostenrijk. In het buitenland zijn de Ionity laders ideaal, doen het altijd en op veel plekken beschikbaar, zodat je op lange afstanden met alleen Ionity laders af kan en dus geen gedoe hebt met andere laadpassen en/of tarieven. Als ik dan kijk naar het prijsverschil tussen de reguliere 79 cent per kw/h of de 30 cent bij gebruik van de Powerpass scheelt dat een for bedrag bij 10.000 - 12.000 buitenland kilometers per jaar.jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:42:
[...]
Ik had ook contact met Elli. Zij zijn alleen uitvoerder en weten niet waarom de Powerpass in NL niet beschikbaar is. Mogelijk wil Pon in NL geen dooie mus aan rijders aanbieden. Ionity heeft pas 10 laders in heel NL en dus helemaal geen dekkend netwerk. In heel Noord NL is er pas één!
De toegang tot Ionity heeft iedereen, ongeacht welk merk/type elektrische auto. Het gaat er om dat in de brochure vermeld staat dat Skoda laden bij Ionity aan biedt tegen verlaagde tarieven. Zie de eerdere Posts daarover in het forum en Skoda Duitsland heeft vorige week ook een persbericht er over uitgestuurd. Het lijkt er op dat de Powerpass in andere landen wel meegeleverd wordt, maar in Nederland niet ondanks dat Skoda Nederland het wel vermeld in de brochure en prijslijst. In Duitsland is het ook alleen gekoppeld aan de snellaadoptie, precies zoals het hier ook in de prijslijst staat.Wootism schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:25:
[...]
Gewoon wat er staat. Je hebt toegang.
Wellicht is dit een stukje achterhaalde tekst uit de tijd dat nog niet alle EV’s de CCG standaard hadden en de toegang tot het netwerk toch even benadrukt moet worden omdat Volkswagen groep mede eigenaar is van Ionity.
Zou er niet teveel achter zoeken.
Dat is exact dezelfde reden waarom die Ionity laadpas of faciliteit interessant zou kunnen zijn en ik die snellaadoptie heeft gekozen, m.n. voor de lange ritten door het buitenland. In NL is het voor mijn praktisch gebruik niet echt nodig. Beetje zuur als PON dus er verder niets mee gaat doen, terwijl er toch iets aangeboden lijkt te zijn.Robert_ZM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:42:
[...]
Voor mij is het niet voor in Nederland dat ik de Powerpass wil hebben (daar heb ik laadpaal van het werk), maar juist voor de vakanties (die moet ik zelf betalen). Van de zomer wil ik met de Enyaq naar Spanje en ik ga doorgaans 2 - 3 keer per jaar naar Oostenrijk. In het buitenland zijn de Ionity laders ideaal, doen het altijd en op veel plekken beschikbaar, zodat je op lange afstanden met alleen Ionity laders af kan en dus geen gedoe hebt met andere laadpassen en/of tarieven. Als ik dan kijk naar het prijsverschil tussen de reguliere 79 cent per kw/h of de 30 cent bij gebruik van de Powerpass scheelt dat een for bedrag bij 10.000 - 12.000 buitenland kilometers per jaar.
Ik heb zelf bij de dealer ook navraag gedaan. Die heeft de vraag doorgezet naar Skoda Nederland. Antwoord was dat Ionity een voorbeeld was, had ook Fastned kunnen zijn. Onzin, verwezen naar screenshots uit de brochure en persbericht van Skoda Duitsland. Wordt vervolgd...
Kia biedt overigens ook een abonnement met verlaagd laad tarief bij Ionity. Daar zelfs 29 cent per kw/h, alleen wat hoger maandbedrag na het eerste jaar (13 euro per maand i.p.v. 10 euro per maand). En bij hen is het wel beschikbaar voor Nederland 😊 https://www.automobielman...ordelig-laden-bij-ionity/
Dit is idd f@#king onzin. Ik ben benieuwd wat uit deze discussie gaat komen. Ik zal dit ook nog bij mijn dealer voorleggen.Robert_ZM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:48:
Ik heb zelf bij de dealer ook navraag gedaan. Die heeft de vraag doorgezet naar Skoda Nederland. Antwoord was dat Ionity een voorbeeld was, had ook Fastned kunnen zijn. Onzin, verwezen naar screenshots uit de brochure en persbericht van Skoda Duitsland. Wordt vervolgd...
@jdbiggelaa heeft van Udenhout nog iets gezegd over de Ionity laadpas of gereduceerd tarief?
Net eens uitgerekend wat het me op jaarbasis scheelt als ik 10.000 km per jaar in het buitenland rij en bij Ionity laad tegen reguliere 79 cent per kw/h of tegen de verlaagde 30 cent. 10.000km is bij een verbruikt van 25kw per 100 km (mijn inschatting bij rijden met volle bepakking en/of dak koffer en/of wat hogere snelheid) 2500kw/h per jaar wat ik dan bij Ionity laad. 2500 x 49 cent (verschil tussen de 79 en 30 cent) is een bedrag van € 1.225,- per jaar! Na het eerste jaar moet ik dan wel nog het maandbedrag voor Powerpass er af trekken, maar dat is slechts € 120 per jaar (9,99 per maand), dus met 1100 euro per jaar levert de Powerpass mij ook in het 2e t/m 5e jaar nog steeds een fors prijsverschil op!
[ Voor 6% gewijzigd door Robert_ZM op 27-04-2021 09:06 ]
de 600 euro vervalt en daarmee wordt aankoopbedrag later en omdat je afziet van sss krijg je 100 euro om aan iets anders uit te geventiguan schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:16:
SSS kost 600 euro, dat kan toch niet?
Lekker met andermans levens aan het spelen? Dat is absoluut niet stoer.mibkiller schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:35:
[...]
Sorry maar had dit geschreven tijden het rijden op de auto pilot gaat beste aardig heb er weer 850 km op zitten
Edit: oh why so serious?
[ Voor 4% gewijzigd door Reimzter op 27-04-2021 09:16 ]
als je bijblijft met lezen hoeft er wat mij betreft geen deel 2 te komenThiazzz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:11:
Oei bijna 400 pagina’s, wie gaat “Deel 2” alvast maken??
[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 27-04-2021 09:09 ]
grappig hij heeft wel knopje travel asist op stuurwielCorleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:46:
In deze video (YouTube: New Skoda Enyaq iV 80 2021 First Electric SUV made by SKODA Review ), zie je dat deze Enyaq assistentie optie heeft (hij heeft het luxe stuurwiel, zie vanaf 24:00), maar heeft geen travel assist (zie vanaf 34:18).
Hij heeft overigens geen 360 view, dan heb je geen camera in de voorgrill (dit is dus hardwarematige optie; zie vanaf 09:18 waar de camera zou moeten zitten. maar nu alleen plastic)
kan je jou link aanpassen, zoals deze nu staat werkt deze niet, alvast bedanktFairplay92 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:31:
Info over OTA updates e.d.
https://www.nu.nl/auto/61...artphone.html (via @NUnl)
succes, hoop dat het in jou voordeel uitvalt_JANO_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:47:
Ja ga natuurlijk vragen bij wp beheer of die van mij ergens in de poel kan.
Maar ja vaak is het gewoon makkelijker om dan een voorloop auto te regelen gaat allemaal in 1 bestelling door.
Dus ja we gaan het zien....
Done.knirrebir schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:15:
[...]
kan je jou link aanpassen, zoals deze nu staat werkt deze niet, alvast bedankt
Hier hetzelfde. Krijg ook nog terugkoppeling van dealer nadat deze verhaal haalt bij Pon.Robert_ZM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:48:
En na een jaar vervalt de toegang dus....serieus, denken die mensen wel eens na voordat ze antwoord geven?Stofmeister schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:29:
[...]
Hier hetzelfde. Krijg ook nog terugkoppeling van dealer nadat deze verhaal haalt bij Pon.
De volgende keer dat je in discussie gaat, neem dan vast een rol toiletpapier mee. Kan je de dealer een velletje geven voor als er weer poep uit komt.
Typisch weer PON die mogelijk deze mogelijkheid eruit heeft gesloopt voor NL. Het zou me in ieder geval niet verbazen als dit zo is. Je ziet het al in de mogelijkheden tot configureren, slechte prijslijsten, slechte communicatie etc. En daar kan het merk Skoda niks aan doen, maar PON hierin wel.Loepoog schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:48:
[...]
En na een jaar vervalt de toegang dus....serieus, denken die mensen wel eens na voordat ze antwoord geven?
De volgende keer dat je in discussie gaat, neem dan vast een rol toiletpapier mee. Kan je de dealer een velletje geven voor als er weer poep uit komt.
Helaas hebben we in NL met ze te dealen als het om VAG gaat helaas.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Zou de mijne dan wellicht toch blijven hangen op de proteus-velgen?Wootism schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:56:
[...]
Nice! Gefeliciteerd
Het valt me op dat voor de 60 modellen echt een bizar snelle doorlooptijd hebben.
Eerder ook al iemand die zijn iV60 binnen twee maanden na orderdatum kon ophalen!
Voor wie van z’n dealer ook alleen onzin antwoorden terug krijgt over het Ionity netwerk, nog even wat verdere info over het Ionity netwerk. Het Ionity netwerk is een joint venture van BMW, Hyundai (waaronder Kia), Daimler (waaronder Mercedes), Ford en Volkswagen (waaronder Porsche, Seat, Skoda). Deze bedrijven investeren gezamenlijk fors in een Europees netwerk om het elektrisch rijden te promoten en een goed alternatief te bieden voor het reeds zeer goede Tesla netwerk. Het zou dan ook niet logisch zijn dat de berijders van de auto’s van deze merken precies dezelfde toegang hebben en dezelfde prijs betalen als berijders van de onbekende Chinese merken die nu steeds voordeliger aangeboden worden in Europa, maar totaal niet meebetaald hebben aan de forse investeringen voor de aanleg van het Ionity netwerk.
Bij Tesla zijn de tarieven voor het laden in het buitenland bij Tesla superchargers 36 cent per kw/h, met de 30 cent per kw/h en 10 euro per maand biedt Skoda met de Powerpass een prima alternatief voor de Tesla superchargers. En gezien het document wat eerder gepost is, zou de Powerpass inmiddels in bijna ieder Europees las beschikbaar moeten zijn behalve Nederland...
Als PON als importeur de Powerpass voor Nederland achterwege wilde laten om meer marge voor zichzelf te creëren, hadden ze wel zo slim moeten zijn om alle vermeldingen over prepaid Ionity toegang voor het eerste jaar, verlaagde laad tarieven bij Ionity e.d weg te laten uit de brochure en prijslijst.
Bij Tesla zijn de tarieven voor het laden in het buitenland bij Tesla superchargers 36 cent per kw/h, met de 30 cent per kw/h en 10 euro per maand biedt Skoda met de Powerpass een prima alternatief voor de Tesla superchargers. En gezien het document wat eerder gepost is, zou de Powerpass inmiddels in bijna ieder Europees las beschikbaar moeten zijn behalve Nederland...
Als PON als importeur de Powerpass voor Nederland achterwege wilde laten om meer marge voor zichzelf te creëren, hadden ze wel zo slim moeten zijn om alle vermeldingen over prepaid Ionity toegang voor het eerste jaar, verlaagde laad tarieven bij Ionity e.d weg te laten uit de brochure en prijslijst.
Vanuit NL? Eerste stuk in Denemarken lukt me wel een dingetjeRene schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:38:
[...]
Wij zijn 3x op vakantie geweest met een 24 kWh e-Golf en 2 kleine kinderen. Met (een lage) gemiddelde snelheid in Noorwegen moeten we om de 2 uur laden. Perfect voor een ijsje, toiletbezoek, lunsj etc, in totaal deden we over de reis 1 uur langer dan onze familie met ICE (10 vs 11 uur).
Eens. Dit is behoorlijk misleidend geweest bij de aankoop destijds van de snellaadoptie en PON komt er uiteindelijk nu dus niet mee over de brug. Tenminste dat neem ik aan, aangezien ze klaarblijkelijk tot dusverre ver weg zijn gebleven van het scheppen van duidelijkheid.Robert_ZM schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:31:
Voor wie van z’n dealer ook alleen onzin antwoorden terug krijgt over het Ionity netwerk, nog even wat verdere info over het Ionity netwerk. Het Ionity netwerk is een joint venture van BMW, Hyundai (waaronder Kia), Daimler (waaronder Mercedes), Ford en Volkswagen (waaronder Porsche, Seat, Skoda). Deze bedrijven investeren gezamenlijk fors in een Europees netwerk om het elektrisch rijden te promoten en een goed alternatief te bieden voor het reeds zeer goede Tesla netwerk. Het zou dan ook niet logisch zijn dat de berijders van de auto’s van deze merken precies dezelfde toegang hebben en dezelfde prijs betalen als berijders van de onbekende Chinese merken die nu steeds voordeliger aangeboden worden in Europa, maar totaal niet meebetaald hebben aan de forse investeringen voor de aanleg van het Ionity netwerk.
Nee ik woon in NoorwegenKaaschef schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:33:
[...]
Vanuit NL? Eerste stuk in Denemarken lukt me wel een dingetje
(Alhoewel ik een interessant blog heb gelezen van een paar wat met een Imiev van Noorwegen naar Spanje zijn gereden. Dat is echter iets voor de speciaal geinteresseerden

Als je zin hebt om een lang onsamenhangend google translate verhaal te lezen:
offtopic:
Reis Sandefjord - Malaga
Reisde van Sandefjord naar Oslo via Moss en laadde op een snellader in Moss en vervolgens in Oslo bij een Nissan-dealer, daarna was het naar de Aker-pier en laadde daar 2 uur op voordat het naar de veerboot was die ons naar Kiel bracht en toen was het neer naar Hamburg ja moest een keer opladen maar het was bijna helemaal piepvrij maar in Hamburg waren we en dachten dat we 5 uur opgeladen waren maar hadden niets ontvangen omdat daar de lont was verdwenen maar een ander benzinestation gevonden we konden 5 Euro betalen om te slapen tot de volgende ochtend was het verder naar beneden en toen kwamen we in snelle tijden en reden we tot we naar België moesten vertrekken ja daar kregen we een klein probleempje maar het lukte toen we een benzinestation vonden dat niet echt contact had maar erin zette een gezamenlijk bord Ik was ongerust en controleerde de hele tijd, maar het werd niet warm maar kreeg te horen dat ik daar moest blijven voor een dokter waar de snellader was meegenomen en bommen had gehost en zichzelf en nog wat meer in bussen nam, dus kwam er toen om 21 uur aan Nissan viel ook snel uit met de oplader Waar uitgeschakeld zou op de kaart moeten staan, maar ik vond een F1-hotel waar ik net vroeg of we konden opladen ja zei dat ze gewoon het snoer de kamer in namen en zoveel opladen als je wilt, dus we deden de volgende dag dat we naar het volgende vasten reden oplader maar het werkte niet dus we moesten opladen in een stopcontact waar we als een pleister op de wond gratis thee en cacao kregen en gratis elektriciteit in plaats van 30 min voor 3 euro maar toen werd het verder niets meer gevonden voordat een aanhangwagenwinkel al de weg naar de grens met Frankrijk gingen ze snel in de buurt maar we moesten opladen vanuit het toilet en wat eten kochten en moesten opladen en terwijl ze aan het wassen waren was het 's avonds laat verder over de grens maar vonden een gesloten benzinestation om op te laden maar er was wat verkenning dus er was meer van een rit naar Compiègne enige afstand daarbuiten vonden we geen laadplek iedereen zei nee we gingen helemaal leeg op 400 meter van een station maar moesten toen Mitsubishi-assistentie bellen om een berekening te krijgen maar legden dat uit Ik had elektriciteit nodig, dit was donderdagavond laat, ze zeiden ja, ze moesten het opladen ding op de sleepsite tot de volgende dag, maar we moesten een hotel krijgen voor de volgende dag, dus we moesten gewoon assistentie bellen om een taxi terug te krijgen naar waar de auto op vrijdag om 10 uur was, maar toen begonnen de problemen die we hadden uitgecheckt te worden bellen was prima, maar er kwam geen taxi Ik belde om te bellen maar ze hadden geen antwoord dus om 15 uur kreeg ik te horen dat de auto in een werkplaats stond iets te horen we wachtten tot 19 om weer te bellen werd toen verteld dat we de auto tot maandagmorgen dan hadden we de hele dag zitten wachten op een hotel waar men geen restaurant had om nergens heen te kunnen want het was de hoofdweg direct buiten dus gevraagd of ze iets anders konden regelen want wij konden het ook niet betalen om te posten voor zo'n duur hotel dus kwamen we naar een in de stad waar we dat weekend konden eten ++ om ons te vermaken, maar toen kwam ik maandagochtend toen ik te horen kreeg dat de auto was verplaatst en dat ze de taxi-werkplaats pas konden krijgen 14.00 uur dus het was uit dit hotel maar daar konden we niet wachten e dus moesten we uitgaan ging op een busstation maar er was het heette dus we gingen in een café zitten maar niet beter waar we lieten zien dan niet waar de auto was ten opzichte van ons we hadden geen extra kleren naast dat we al het eten zelf moesten dekken om alles te moeten betalen dus Ik belde verschillende keren uiteindelijk om 17.00 uur. Ik kreeg te horen dat de auto tot dinsdag na het eten moest blijven staan en dat ik de dagen dat ik in een hotel kon worden gedekt had opgebruikt en ander vervoer was niet relevant dit staat niet in de overeenkomst en dit was niet mijn schuld, dus ik was boos dat ze een andere nacht hadden geregeld waar ik niet naar het hotel vertrok, maar een telefoon van 1000 NOK plus eten kregen we niet gedekt + dat het nu kerstavond naderde kwijlend dus op dinsdag kregen we te horen dat we nu kon reizen om de auto op te halen kreeg een adres reis je op de meest redelijke manier ze vroegen of ze lieten zien of er iets ging maar het kantoor liet niet zien een receptie begreep niet wat ik bedoelde dus tokk alleen taxi liet niet zien of het goed was in de buurt of wat het was 2 uur met de taxi tot 2000 NOK dit eiste ik toen we kwamen van jou toen wisten ze niet of ik bij kon komen len maar na een uur kreeg ik degene die ze hadden opgeladen, maar ze dachten dat het de batterijen niet helemaal oplaadde en moest het meenemen toen ik naar Spanje kwam om heel mooi te rijden zodat de batterijen niet beschadigd waren, dus reden we door naar parijs zou moeten snel opladen daar maar nee geen snellader die we moesten gebruiken omdat het Nissan was reed een beetje verder om benzinestations te proberen, maar nee dus waar we op schildpadden naar toe zou ik het opgeven maar toen zag ik een brandweerkazerne om we met ze te horen zei dat we niets meer elektriciteit hadden dan de 5 stuks kwamen naar buiten om ons met de brandweerwagens naar binnen te willen duwen, maar we konden toen rijden, dus het werd opgeladen waar we werden gebeten om eten te douchen een plek om te overnachten +++ een meer sterren hotel toen we gingen slepen we gaven ze niks aan daarnaast werden we via de noodpoort naar buiten gebracht naar iedereen op de hoofdweg moest stoppen voor de kleinste noodauto die er was
Toen was de reis verder naar beneden en na enkele kilometers zagen we Ikea en hoorden daar over opladen, maar kregen eerst nee en toen werd gevraagd om met me te praten
Reis Sandefjord - Malaga
Reisde van Sandefjord naar Oslo via Moss en laadde op een snellader in Moss en vervolgens in Oslo bij een Nissan-dealer, daarna was het naar de Aker-pier en laadde daar 2 uur op voordat het naar de veerboot was die ons naar Kiel bracht en toen was het neer naar Hamburg ja moest een keer opladen maar het was bijna helemaal piepvrij maar in Hamburg waren we en dachten dat we 5 uur opgeladen waren maar hadden niets ontvangen omdat daar de lont was verdwenen maar een ander benzinestation gevonden we konden 5 Euro betalen om te slapen tot de volgende ochtend was het verder naar beneden en toen kwamen we in snelle tijden en reden we tot we naar België moesten vertrekken ja daar kregen we een klein probleempje maar het lukte toen we een benzinestation vonden dat niet echt contact had maar erin zette een gezamenlijk bord Ik was ongerust en controleerde de hele tijd, maar het werd niet warm maar kreeg te horen dat ik daar moest blijven voor een dokter waar de snellader was meegenomen en bommen had gehost en zichzelf en nog wat meer in bussen nam, dus kwam er toen om 21 uur aan Nissan viel ook snel uit met de oplader Waar uitgeschakeld zou op de kaart moeten staan, maar ik vond een F1-hotel waar ik net vroeg of we konden opladen ja zei dat ze gewoon het snoer de kamer in namen en zoveel opladen als je wilt, dus we deden de volgende dag dat we naar het volgende vasten reden oplader maar het werkte niet dus we moesten opladen in een stopcontact waar we als een pleister op de wond gratis thee en cacao kregen en gratis elektriciteit in plaats van 30 min voor 3 euro maar toen werd het verder niets meer gevonden voordat een aanhangwagenwinkel al de weg naar de grens met Frankrijk gingen ze snel in de buurt maar we moesten opladen vanuit het toilet en wat eten kochten en moesten opladen en terwijl ze aan het wassen waren was het 's avonds laat verder over de grens maar vonden een gesloten benzinestation om op te laden maar er was wat verkenning dus er was meer van een rit naar Compiègne enige afstand daarbuiten vonden we geen laadplek iedereen zei nee we gingen helemaal leeg op 400 meter van een station maar moesten toen Mitsubishi-assistentie bellen om een berekening te krijgen maar legden dat uit Ik had elektriciteit nodig, dit was donderdagavond laat, ze zeiden ja, ze moesten het opladen ding op de sleepsite tot de volgende dag, maar we moesten een hotel krijgen voor de volgende dag, dus we moesten gewoon assistentie bellen om een taxi terug te krijgen naar waar de auto op vrijdag om 10 uur was, maar toen begonnen de problemen die we hadden uitgecheckt te worden bellen was prima, maar er kwam geen taxi Ik belde om te bellen maar ze hadden geen antwoord dus om 15 uur kreeg ik te horen dat de auto in een werkplaats stond iets te horen we wachtten tot 19 om weer te bellen werd toen verteld dat we de auto tot maandagmorgen dan hadden we de hele dag zitten wachten op een hotel waar men geen restaurant had om nergens heen te kunnen want het was de hoofdweg direct buiten dus gevraagd of ze iets anders konden regelen want wij konden het ook niet betalen om te posten voor zo'n duur hotel dus kwamen we naar een in de stad waar we dat weekend konden eten ++ om ons te vermaken, maar toen kwam ik maandagochtend toen ik te horen kreeg dat de auto was verplaatst en dat ze de taxi-werkplaats pas konden krijgen 14.00 uur dus het was uit dit hotel maar daar konden we niet wachten e dus moesten we uitgaan ging op een busstation maar er was het heette dus we gingen in een café zitten maar niet beter waar we lieten zien dan niet waar de auto was ten opzichte van ons we hadden geen extra kleren naast dat we al het eten zelf moesten dekken om alles te moeten betalen dus Ik belde verschillende keren uiteindelijk om 17.00 uur. Ik kreeg te horen dat de auto tot dinsdag na het eten moest blijven staan en dat ik de dagen dat ik in een hotel kon worden gedekt had opgebruikt en ander vervoer was niet relevant dit staat niet in de overeenkomst en dit was niet mijn schuld, dus ik was boos dat ze een andere nacht hadden geregeld waar ik niet naar het hotel vertrok, maar een telefoon van 1000 NOK plus eten kregen we niet gedekt + dat het nu kerstavond naderde kwijlend dus op dinsdag kregen we te horen dat we nu kon reizen om de auto op te halen kreeg een adres reis je op de meest redelijke manier ze vroegen of ze lieten zien of er iets ging maar het kantoor liet niet zien een receptie begreep niet wat ik bedoelde dus tokk alleen taxi liet niet zien of het goed was in de buurt of wat het was 2 uur met de taxi tot 2000 NOK dit eiste ik toen we kwamen van jou toen wisten ze niet of ik bij kon komen len maar na een uur kreeg ik degene die ze hadden opgeladen, maar ze dachten dat het de batterijen niet helemaal oplaadde en moest het meenemen toen ik naar Spanje kwam om heel mooi te rijden zodat de batterijen niet beschadigd waren, dus reden we door naar parijs zou moeten snel opladen daar maar nee geen snellader die we moesten gebruiken omdat het Nissan was reed een beetje verder om benzinestations te proberen, maar nee dus waar we op schildpadden naar toe zou ik het opgeven maar toen zag ik een brandweerkazerne om we met ze te horen zei dat we niets meer elektriciteit hadden dan de 5 stuks kwamen naar buiten om ons met de brandweerwagens naar binnen te willen duwen, maar we konden toen rijden, dus het werd opgeladen waar we werden gebeten om eten te douchen een plek om te overnachten +++ een meer sterren hotel toen we gingen slepen we gaven ze niks aan daarnaast werden we via de noodpoort naar buiten gebracht naar iedereen op de hoofdweg moest stoppen voor de kleinste noodauto die er was
Toen was de reis verder naar beneden en na enkele kilometers zagen we Ikea en hoorden daar over opladen, maar kregen eerst nee en toen werd gevraagd om met me te praten
[ Voor 86% gewijzigd door Rene op 27-04-2021 10:46 ]
Ik ontving vandaag een Honeymoon bericht dat mijn auto onderweg is naar NL met het VIN nummer. Gelijk even het VIN nummer gekopieerd in My Skoda en wordt direct herkend. De App vraagt nu of ik Skoda Connect en Digital Services wil configureren.
Kan ik hem nu veilig activeren of gaat de termijn van 3 jaar dan ook lopen? Aangezien mijn wagen denk pas over een week of 3 wordt uitgeleverd..
Kan ik hem nu veilig activeren of gaat de termijn van 3 jaar dan ook lopen? Aangezien mijn wagen denk pas over een week of 3 wordt uitgeleverd..
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Vrijdag bericht gehad van Directlease over vervallen van SSS of keuze deze te behouden met als bonus 16% bijtelling... Direct vriendelijk bedankt... Van Mossel gister gebeld, hadden het nog niet verwerkt aangezien de betreffende collega vrij was, zouden het alsnog (gister) in orde maken. Ik ga morgen even bellen om op te vragen of het daadwerkelijk doorgevoerd is en wat het systeem terugkoppelt als datum.vinom schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:54:
Iemand anders met SSS nieuws? Er was al iemand die hem geleverd zou krijgen toch, gaat dat door?
Ander onderwerp, zijn er mensen die 360 Area View hebben en hem al geleverd hebben gekregen?
oh die heb ik ook nog. Levert dat OOK nog vertraging dan?pc-freakz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:13:
[...]
Vrijdag bericht gehad van Directlease over vervallen van SSS of keuze deze te behouden met als bonus 16% bijtelling... Direct vriendelijk bedankt... Van Mossel gister gebeld, hadden het nog niet verwerkt aangezien de betreffende collega vrij was, zouden het alsnog (gister) in orde maken. Ik ga morgen even bellen om op te vragen of het daadwerkelijk doorgevoerd is en wat het systeem terugkoppelt als datum.
Iemand anders met SSS nieuws? Er was al iemand die hem geleverd zou krijgen toch, gaat dat door?
Ander onderwerp, zijn er mensen die 360 Area View hebben en hem al geleverd hebben gekregen?
Werken alle dealers met honeymoon? Want zou dit ook wel willen tracen? Moest verplicht bij wittebrug bestellen.ervh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:53:
Ik ontving vandaag een Honeymoon bericht dat mijn auto onderweg is naar NL met het VIN nummer. Gelijk even het VIN nummer gekopieerd in My Skoda en wordt direct herkend. De App vraagt nu of ik Skoda Connect en Digital Services wil configureren.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
En zo is het alweer week 17. Je zou verwachten dat met een voorlopige productiedatum van week 19 je nu zo langzamerhand wel een definitieve productie datum te horen zou hebben gekregen, maar helaas nog steeds stilte vanuit de dealer. And the waiting continues
Je kan hem pas koppelen zodra je de auto heb.ervh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:53:
Dus ik zou zeggen wacht even.
Koppelen kan pas als de auto er is dmv een QR code.ervh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:53:
Verder doet de app nu ook nog niet veel.
Ff paar weken wachten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2