Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.485 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Rich81 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:05:
Deze kwam ik net tegen op Facebook. Een ontchroomde voorgrill. Oordeel zelf!

[Afbeelding]
Niet alleen de grille maak ook de "vinnen" op de voorbumper. 8) Mooi!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Thieu
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-08-2021
Na veel tips van jullie gelezen te hebben de laatste maanden nu ook maar even geregistreerd.

Op 4 feb een Enyaq 60 besteld in de kleur Artic Silver met de opties Assistentie, Comfort Plus, Licht, Sport, elektrisch verstelbare stoel, achteruitrijcamera, chroompakket en 100kW opladen in de Suite uitvoering met Regulus velgen.

Besteld via Alphabet en geleverd door Broekhuis Zwaag afgelopen zaterdag 24/4.

Ik denk mede dankzij de opmerkingen hier en het voorkomen van foutmeldingen dat de order er heel snel doorheen is gelopen.

Er staat nu 150 km op de teller en ik kan bevestigen dat ook ik TA kan activeren via het stuur en dat ik geen icoon heb op het scherm.

De bandenreparatieset en sleepoog zitten in een zwart tasje/etui in een zijvak in de kofferbak.

Daar trof ik overigens ook 1 en de exemplaar aan om de lading vast te zetten tegen het schuiven..

De simply clever vuldop ontbreekt ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy000
  • Laatst online: 27-07-2021
_Chris_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:22:
[...]

Niet alleen de grille maak ook de "vinnen" op de voorbumper. 8) Mooi!
Denk niet dat de ‘vinnen’ zwart zijn. Lijkt op de bovenste foto wel zo maar komt denk ik door lichtinval. Op onderste foto lijkt het namelijk wel gewoon quartz grey.
Vind het overigens wel stoer staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

_Thieu schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:33:
Na veel tips van jullie gelezen te hebben de laatste maanden nu ook maar even geregistreerd.

Op 4 feb een Enyaq 60 besteld in de kleur Artic Silver met de opties Assistentie, Comfort Plus, Licht, Sport, elektrisch verstelbare stoel, achteruitrijcamera, chroompakket en 100kW opladen in de Suite uitvoering met Regulus velgen.

Ik denk mede dankzij de opmerkingen hier en het voorkomen van foutmeldingen dat de order er heel snel doorheen is gelopen.

Er staat nu 150 km op de teller en ik kan bevestigen dat ook ik TA kan activeren via het stuur en dat ik geen icoon heb op het scherm.

De bandenreparatieset en sleepoog zitten in een zwart tasje/etui in een zijvak in de kofferbak.

Daar trof ik overigens ook 1 en de exemplaar aan om de lading vast te zetten tegen het schuiven..

Nice! Gefeliciteerd (y)

Het valt me op dat voor de 60 modellen echt een bizar snelle doorlooptijd hebben.
Eerder ook al iemand die zijn iV60 binnen twee maanden na orderdatum kon ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Roy000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:49:
[...]

Denk niet dat de ‘vinnen’ zwart zijn. Lijkt op de bovenste foto wel zo maar komt denk ik door lichtinval. Op onderste foto lijkt het namelijk wel gewoon quartz grey.
Spiegels zijn ook gedaan. Dat doe ik voorlopig nog niet, maar de grill wel.

Edit: De vinnen zijn inderdaad ook gedaan. Ook aan gedacht, maar nu ik het zie wordt dat teveel.

[ Voor 11% gewijzigd door Loepoog op 26-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
_Thieu schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:33:

Gefeliciteerd! Dat is een snelle levering!
Betreft dit een speciale uitvoering (First Edition of iets dergelijks) of heb je deze zelf samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Roy000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:49:
[...]

Volgens mij wel hoor. Kijk maar aan de linkerkant voor bumper. Dit wil ik ook nog doen: spiegel kappen, vinnen en grill, maar wacht denk ik eerst hoe de voorkant eruit komt te zien met CF. Misschien vind ik het contrast met chroom dan nog wel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Raam lijsten zijn dan ook gedaan. Of zal dit een 60 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 21:35
Mijn Enyaq vanochtend ook in ontvangst genomen, travel assist ook aanwezig (alleen assistentie basis besteld) en alleen te activeren via stuur. Minpuntje, bij inparkeren bij mij voor de deur is mijn mijn mooie Betria velg direct beschadigd geraakt! Meest zure is nog dat de auto gebracht werd en ik dus zelf niet eens de schuldige ben 😠 Dus ik laat nooit meer een nieuwe auto thuis afleveren in vervolg... Benieuwd hoe de dealer dit gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:03:
[...]

Thnx, duidelijk ook wat je aangeeft dat als je travel assist knop op stuur indrukt melding travel assist op display getoond wordt.
@Corleone1979 er is bekend wat @mibkiller heeft qua iconen en met knop travel assist op stuur wordt dit geactiveerd en werken de van toepassing zijnde systemen.
Heb zelf het idee als je icoon rechtsboven erbij hebt de van toepassing systemen beter samenwerken (t.o.v. als je icoon rechtsboven en in midden hebt) en mogelijk nog een extra systeem / systemen aanwezig, maar dat is nog niet bekend.
Voor mij geldt dus precies hetzelfde. 2 iconen links en midden. icoon rechts niet in het beeldscherm maar wel op het stuur. Hetzelfde dus als @mibkiller. Maar ik heb assistent plus in tegenstelling tot @mibkiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04

zumba

De eAmbu is onderweg!

Oase schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:14:
[...]

Voor mij geldt dus precies hetzelfde. 2 iconen links en midden. icoon rechts niet in het beeldscherm maar wel op het stuur. Hetzelfde dus als @mibkiller. Maar ik heb assistent plus in tegenstelling tot @mibkiller.
Wordt er allemaal niet duidelijker op zo..
8)7

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Oase schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:14:
[...]

Bij mij idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Nilesthebeaver schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:11:
Mijn Enyaq vanochtend ook in ontvangst genomen, travel assist ook aanwezig (alleen assistentie basis besteld) en alleen te activeren via stuur. Minpuntje, bij inparkeren bij mij voor de deur is mijn mijn mooie Betria velg direct beschadigd geraakt! Meest zure is nog dat de auto gebracht werd en ik dus zelf niet eens de schuldige ben 😠 Dus ik laat nooit meer een nieuwe auto thuis afleveren in vervolg... Benieuwd hoe de dealer dit gaat oplossen
Dat is wel heel slordig van de dealer...... Ik zal mijn oprijlaan direct vrij maken van alle obstakels om dit volgende week te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:15:
[...]

8)7
Dus plus besteld, bedoel je?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Op laten halen en nieuwe velg. Niet zelf mee rijden zou mijn advies zijn..

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Zou zuurder zijn als je het zelf had gedaan. Nu is het een opleverpuntje geworden.
Ik snap je frustratie, maar zou me niet al te druk maken. Denk dat er binnenkort een demo-auto met beschadigde velg gaat rondrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thieu
wimvanb schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:00:
[...]

Gefeliciteerd! Dat is een snelle levering!
Betreft dit een speciale uitvoering (First Edition of iets dergelijks) of heb je deze zelf samengesteld?
Zelf samengesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:07
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:15:
[...]

8)7
Ik vraag de dealer bij ophalen wel even om een uitdraai van mijn auto + opties. Dan weet ik in elk geval zeker welk pakket het is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Is er iemand die een lever bevestiging heeft gekregen van een Enyaq met SSS? Collega belde n.a.v. de berichten over het laten vallen van SSS of opschuiven naar 2022 naar zijn dealer en die meldde dat zijn auto gewoon deze week met SSS geproduceerd wordt..

Geluk voor mijn collega of achterhaalde informatie van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Goede video die vanaf 19:00 minuten de breaking paddles uitlegt bij regeneratief remmen en daarna overgaat op de travel assist, die erg goed schijnt te werken. Begeerlijke auto deze Enyaq, zeker met de juiste uitrusting.

YouTube: New Skoda Enyaq iV 80 2021 Test Drive Review POV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Jij hebt toch assistentie basis?
Bedoel je daarmee dat je icoon linksboven en midden wel hebt, icoon rechtsboven niet en op stuur knopje travel assist hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bvk1983 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:24:
Is er iemand die een lever bevestiging heeft gekregen van een Enyaq met SSS? Collega belde n.a.v. de berichten over het laten vallen van SSS of opschuiven naar 2022 naar zijn dealer en die meldde dat zijn auto gewoon deze week met SSS geproduceerd wordt..

Als het zo is geluk voor collega, maar denk het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

bvk1983 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:24:

Ik denk het laatste.
Toevallig vrijdag nog naar mijn dealer gebeld en die gaf aan dat ze die dag het bericht vanuit Škoda hadden ontvangen dat alles SSS gerelateerd naar 2022 is verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:22:
Ik vraag de dealer bij ophalen wel even om een uitdraai van mijn auto + opties. Dan weet ik in elk geval zeker welk pakket het is :-)
Top, met die info blijf je dan in lijstje assistentie basis staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ja @Oase heeft assistentie plus en niet assistentie basis, hij mocht helaas niet in mijn lijstje ;).

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:27:
[...]

Ja @Oase heeft assistentie plus en niet assistentie basis, hij mocht helaas niet in mijn lijstje ;).
Bedoel je met "heeft" echt aanwezig of besteld?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Wootism schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:56:
[...]

Nice! Gefeliciteerd (y)

Het valt me op dat voor de 60 modellen echt een bizar snelle doorlooptijd hebben.
Eerder ook al iemand die zijn iV60 binnen twee maanden na orderdatum kon ophalen!
Dit is inderdaad wel een erg snelle levering na een relatieve late bestelling. Congrats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:29:
Bedoel je met "heeft" echt aanwezig of besteld?
Wat er gemeld is aan specificatie in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:03:
[...]

Thnx, duidelijk ook wat je aangeeft dat als je travel assist knop op stuur indrukt melding travel assist op display getoond wordt.
@Corleone1979 er is bekend wat @mibkiller heeft qua iconen en met knop travel assist op stuur wordt dit geactiveerd en werken de van toepassing zijnde systemen.
Heb zelf het idee als je icoon rechtsboven erbij hebt de van toepassing systemen beter samenwerken (t.o.v. als je icoon rechtsboven en in midden hebt) en mogelijk nog een extra systeem / systemen aanwezig, maar dat is nog niet bekend.
Volgens het instructieboek staat het het travel assist symbool altijd op het stuurwiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYLsMv7MPBAQtirTVtu17src870=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkaRsaGz1sE1GE08mCVGEP08.png?f=user_large
Je zou echt in het centrale scherm moeten kijken of travel assist beschikbaar is. Het lijkt daarom vooral een softwarematige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:42:
[...]

Volgens het instructieboek staat het het travel assist symbool altijd op het stuurwiel:
[Afbeelding]
Je zou echt in het centrale scherm moeten kijken of travel assist beschikbaar is. Het lijkt daarom vooral een softwarematige functie.
Even kijken ook wat op p184 staat vermeld. Ik ga het zo even checken. Ik zou kunnen zoeken naar voor het gemak even nog even aan te geven waar de nieuwste versie van de handleiding staat. Iemand? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
FJP84 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:46:
[...]

Even kijken ook wat op p184 staat vermeld. Ik ga het zo even checken. Ik zou kunnen zoeken naar voor het gemak even nog even aan te geven waar de nieuwste versie van de handleiding staat. Iemand? Alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6z0W_UEYpdD_PUOmnU5B6CakNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEesz1rHS4xgAkDOPzI9jBt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
[Afbeelding]
Het symbool staat niet altijd op stuurwiel en zijn in dit topic foto's geplaatst van testers in Tsjechie en daar zat knopje travel assist niet op stuurwiel en even geleden door member hier gepost dat bij zijn enyaq knopje er niet is op stuurwiel en deze member heeft niet gekozen voor assistentie.
Staat ook in handleiding dat aanwezigheid van knoppen op stuurwiel (maar ook voor andere zaken) afhankelijk is van gekozen uitvoering - opties.

[ Voor 7% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Om nog verder te gaan in het Travel Assist mysterie.

Handboek zegt dat Lane Assist altijd aan staat bij aanzetten contact (moet je actief uitzetten)

Kan iemand dan eens de ACC aanzetten met de stengel en dan kijken hoe de auto reageert?
Heb je dan duidelijk los ACC en los Lane Assist (tussen de lijnen op en neer gaan) of reageert de auto zoals Travel Assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook gekeken. Icoon rechts mist ook als TA aanstaat.
Wel raar dat deze dan bij de TA+ er ook niet staat.
Lijkt me als deze op het stuur zit ook automatisch werkt. Dat je anders een stuur zonder hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnOs18TEQzSK-_HrqYc6QhengeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pF4Bi53dcX7r7cZ5GFpRmkFe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:10:

Handboek zegt dat Lane Assist altijd aan staat bij aanzetten contact (moet je actief uitzetten)

Kan iemand dan eens de ACC aanzetten met de stengel en dan kijken hoe de auto reageert?
Heb je dan duidelijk los ACC en los Lane Assist (tussen de lijnen op en neer gaan) of reageert de auto zoals Travel Assist?
Zoals je het uiteenzet doe je contact aan, lane assist is dan aan en laat je aan, je zet acc aan met hendel aan stuur en je dan weten of beide systemen samenwerken of niet toch?
Jou uiteenzetting is mij niet geheel duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler

Kan zo nog eens testen maar werkt nagenoeg als TA volgens mij. Alleen het stuur overnemen doet hij niet. Verkeersborden herkenning en dus automatisch snelheid verhogen doet hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Precies.. Dus wordt je auto in het midden van de rijstrook gehouden? Ook bij bochten.

zumba

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neeler
Nog even een tussenstandje.
Nu 295 km gereden. De helft snelweg km ongeveer.
Nog 208 km range over volgens het scherm.
Lijkt me heel redelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzROqM6PfIxBKHnhFxjZ2MFlbFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DYgXF911H5fOig3RRzyGjxU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6ciSXBs5jPgjpNYsxomg37a8mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BaQWceVXd9534szGYPHOKZkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Neeler schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:15:
[...]

Kan zo nog eens testen maar werkt nagenoeg als TA volgens mij. Alleen het stuur overnemen doet hij niet. Verkeersborden herkenning en dus automatisch snelheid verhogen doet hij ook.
Dan zijn we er toch? TA= actief sturen door auto en nog veel meer uiteraard, maar dat veel meer doet de assistentie basis ook.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:27:
[...]

Dan zijn we er toch? TA= actief sturen door auto en nog veel meer uiteraard, maar dat veel meer doet de assistentie basis ook.
Dit is dus met basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
Motorfret schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:36:
[...]

En waarom niet?
Zelfde prijsklasse (bij gelijke uitrusting)
Zelfde grootte
Zelfde vermogen

Qua uiterlijk is puur persoonlijke smaak.

Over de grootte; Ioniq naast een Golf
https://tweakers.net/i/zx...84l7yaYC.jpg?f=user_large
De reviews kunnen nog niks zeggen over het rijgedrag van de Ioniq. Tot nu toe zeggen ze: we rijden nu in een pre-productie model en die heeft nog wat rammeltjes en geluiden maar dat zal vast beter worden in het definitieve model. Gezien de reputatie van beide merken zou het me niet verbazen dat Hyundai iets verder is met de elektrische techniek en VW concern wat meer op rijgedrag.

Technisch gezien heeft de Ioniq als voordelen snellere acceleratie en sneller laden, al weet je niet wat de VW laadsnelheid eventueel nog kan worden met software updates. Maar laten we ervan uitgaan dat de Ioniq en de EV6 van Hyundai/KIA sneller laden. Wat mij erg aanspreekt is de zekerheid dat je met de Enyaq op MEB platform super comfortabel rijdt en ook 'agile' en met het sport plus pakket de wegligging kunt aanpassen van hard naar zacht. Dit kan bij de Ioniq of EV6 niet (bij de EV6 wel in een topmodel dat in 2022 komt).

Uiterlijk is natuurlijk wel degelijk belangrijk :) Ik hou meer van de SUV stijl van de Enyaq en kan niet wennen aan het uiterlijk van de Ioniq. Die lichtunits voor en achter vind ik wel mooi, maar het lagere en blikkerige design minder. Dan zou ik liever voor de technisch gelijke Kia EV6 gaan. De EV6 vind ik nu mooi, maar ik weet niet of dat over paar jaar nog zo is, of dat die achterkant nu modern is en op termijn gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Neeler zegt toch dat de auto niet actief stuurt?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:27:
Net wat @Neeler aangeeft, we hebben het steeds over assistentie basis, maar proberen er achter te komen wat assistentie plus heeft (al dan niet meer dan basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:25:
Precies.. Dus wordt je auto in het midden van de rijstrook gehouden? Ook bij bochten.
Klopt, en afhankelijk van type bocht, sommige bochten zijn teveel van het goede, zie ook filmpjes van idfurkan op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:28:
Neeler zegt toch dat de auto niet actief stuurt?
Auto stuurt wel actief met lane assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:32:
[...]

Auto stuurt wel actief met lane assist.
Oké. Maar stuurt de auto dan bij nadering belijning of houdt de auto het midden van de rijstrook? Dat zou nog wel eens een verschil kunnen zijn.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Neeler schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:26:
Lijkt me heel redelijk.[Afbeelding]

[Afbeelding]
dat is een range van 503 Km, met of zonder Anna? en de airco aan op... graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenvr72 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:34:
in ieder geval zonder anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:36:
[...]

in ieder geval zonder anna.
Dat is dan toch een mooie prestatie zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Jeroenvr72 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:34:
[...]

Zonder Anna en airco op 20
Denk dat 450 km reëel is.

[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 26-04-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:34:
Oké. Maar stuurt de auto dan bij nadering belijning of houdt de auto het midden van de rijstrook? Dat zou nog wel eens een verschil kunnen zijn.
Kijk eens naar dit filmpje, hopelijk geeft dat voldoende informatie voor je, zo niet dan post ik nog andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:25:
[...]

Jij hebt toch assistentie basis?
Bedoel je daarmee dat je icoon linksboven en midden wel hebt, icoon rechtsboven niet en op stuur knopje travel assist hebt?
Ja, ja, ja en ja 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Hier klopt iets niet. Je hebt een gemiddeld vebruik van 21kWh per 100km en een accu van 77kWh. Dan is je range dus 366km, als je er daar al 295 van gereden hebt kun je no way nu nog 208km kunnen rijden. Dus ofwel is de weergave onbetrouwbaar of anders moet je wagen tussendoor opgeladen zijn.

Wat zegt je "sinds laden" weergave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92

[Afbeelding]
Hoe heb je dan gereden? Snelheid, gebruik CC, acceleren ....?
Deze range zou heel netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:43

[Afbeelding]
Wat me overigens opvalt bij die laatste foto, is de zon die op het dashboard schijnt. Ik ben erg benieuwd of het deel wat uit textiel bestaat, met de jaren gaat verkleuren....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:14:
[...]

Zoals je het uiteenzet doe je contact aan, lane assist is dan aan en laat je aan, je zet acc aan met hendel aan stuur en je dan weten of beide systemen samenwerken of niet toch?
Jou uiteenzetting is mij niet geheel duidelijk.
Inderdaad. Want als dat zo is wordt het nog aparter. Als je bovenste doet en de auto flippers tussen de lijnen, dan moet je dus echteen aparte functie aanzetten met de knop. En dan is deze ook makkelijker te verwijderen door Skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:02:
[...]

Het symbool staat niet altijd op stuurwiel en zijn in dit topic foto's geplaatst van testers in Tsjechie en daar zat knopje travel assist niet op stuurwiel en even geleden door member hier gepost dat bij zijn enyaq knopje er niet is op stuurwiel en deze member heeft niet gekozen voor assistentie.
Staat ook in handleiding dat aanwezigheid van knoppen op stuurwiel (maar ook voor andere zaken) afhankelijk is van gekozen uitvoering - opties.
Handleiding niet heel duidelijk (ik heb de voetnoot gemist dat plaatje afhankelijk is van uitvoering)
Misschien goed als iemand een foto van een stuurwiel zonder travel assist knop post.

Desalniettemin, in het infotainment zou je 3 symbolen moeten zien als je travel assist hebt:
links: lane assist -> laat je stuur los en je auto gaat pingpongen tussen de lijnen (corrigeert alleen als je de lijn raakt)
midden: adaptive cruisecontrol
rechts: travel assist (eigenlijk combinatie van lane assist) -> auto rijdt zelf zonder ping pong tussen de lijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
A3-D schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:59:
[...]

Wat me overigens opvalt bij die laatste foto, is de zon die op het dashboard schijnt. Ik ben erg benieuwd of het deel wat uit textiel bestaat, met de jaren gaat verkleuren....
Dat hoeft tegenwoordig helemaal niet meer zo te zijn. Je kunt een uv bescherming toevoegen aan de productie van kunststof producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:29:
Inderdaad. Want als dat zo is wordt het nog aparter. Als je bovenste doet en de auto flippers tussen de lijnen, dan moet je dus echteen aparte functie aanzetten met de knop. En dan is deze ook makkelijker te verwijderen door Skoda
Duidelijk, ben benieuwd wie voor jou de test wil uitvoeren en terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:34:
[...]

Duidelijk, ben benieuwd wie voor jou de test wil uitvoeren en terugkoppelen.
Ach, maakt ook helemaal niets uit. Kan er toch niets meer aan veranderen. Vlg week dinsdag zelf de auto ophalen en dan merk ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:30:
Handleiding niet heel duidelijk (ik heb de voetnoot gemist dat plaatje afhankelijk is van uitvoering)
Misschien goed als iemand een foto van een stuurwiel zonder travel assist knop post.

Desalniettemin, in het infotainment zou je 3 symbolen moeten zien als je travel assist hebt:
links: lane assist -> laat je stuur los en je auto gaat pingpongen tussen de lijnen (corrigeert alleen als je de lijn raakt)
rechts: travel assist (eigenlijk combinatie van lane assist) -> auto rijdt zelf zonder ping pong tussen de lijnen)
Denk dat het makkelijker is om het anders te benoemen, als je 3 iconen hebt dan heb je assistentie plus.
Heb je assistentie basis heb je 2 iconen, maar als je drukt op knopje travel assist op stuurwiel wordt er in display ook travel assist genoemd/getoond.
Andere term als je 2 iconen hebt zou prettig zijn, maar die is er niet (had wel een idee geweest, maar ja communicatie skoda daar was niets mis mee heb ik begrepen nav alle pagina's hiervoor).

Foto stuurwiel zonder travel assist en zonder stuurwiel verwarming, zie hieronder.
Simpel heb je geen multifunctioneel stuurwiel heb je ook geen stuurverwarming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McPY18RIth1h8CJMKeQjNNAuURY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NuBMv8a5hM9IVscnYwoW6dNr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:40:
Ach, maakt ook helemaal niets uit. Kan er toch niets meer aan veranderen. Vlg week dinsdag zelf de auto ophalen en dan merk ik het wel
Snap ik, jij had ook assistentie basis toch, laat maar weten hoeveel iconen je hebt, wel-geen knopje travel assist op stuurwiel, dan kan jij ook op lijstje erbij.

Hieronder bijgewerkt lijstje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQLnEPpa2Qo0uuqKzl0DrFFgeDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TMyaoLG8dDUH7QGqQFj2uKJa.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:41:
[...]
Andere term als je 2 iconen hebt zou prettig zijn, maar die is er niet (had wel een idee geweest, maar ja communicatie skoda daar was niets mis mee heb ik begrepen nav alle pagina's hiervoor).
Is dat niet gewoon Lane assist en Lane assist+? -> https://www.skoda.nl/features#rijassistenten

Met basispakket heb je dan: Traffic Jam Assist, Verkeersbordherkenning, ACC, FCA Assist, Lane assist
En bij pluspakket: Lane Assist+ als extra?

En combinatie met sport optie de HOD (hands off detectie) zodat werking van basispakket lijkt op pluspakket?Met de aanname dat de melding van de assistenten generiek is.

[ Voor 27% gewijzigd door CorvanDijk op 26-04-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
CorvanDijk schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:49:
Is dat niet gewoon Lane assist en Lane assist+? -> https://www.skoda.nl/features#rijassistenten

Met basispakket heb je dan: Traffic Jam Assist, Verkeersbordherkenning, ACC, FCA Assist, Lane assist
En bij pluspakket: Lane Assist+ als extra?

En combinatie met sport optie de HOD (hands off detectie) zodat werking van basispakket lijkt op pluspakket?
Filmpjes bekeken, bij lane assist en lane assist+ allebei zelfde icoon en zelfde omschrijving in menu.
Zover ik begrijp is het zo dat bij wegwerkzaamheden, rijbaan afgesloten en tijdelijke baan dient te nemen aangeduid met gele markering lane assist+ (automatisch) zorgt dat je tijdelijke baan volgt.

Als je assistentie neemt (ongeacht basis of plus) dient je ook multifunctioneel stuurwiel te nemen en deze heeft juist hod; dan zou je jou aanname dat werking basis lijkt op plus pakket daar ook op loslaten.

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:02:
[...]
Als je assistentie neemt (ongeacht basis of plus) dient je ook multifunctioneel stuurwiel te nemen en deze heeft juist hod.
Dat geeft mij het idee dat melding in je (kleine) scherm misschien universeel is en dat je in het infotainment systeem moet kijken wat er actief/geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makebrco
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Thieu schreef:

Hoe krijg je dat voor elkaar, zo'n snelle levering.
Ik heb begin december 2020 een IV60 Quartz Gray besteld met assistentie, infotainment, rear camera en sport en de voorlopige levering staat op week 27!!!!
Ook bij Broekhuis, heel vreemd dat het bij mij dan zo lang duurt.
Of heb jij connecties bij Skoda ;)

[ Voor 60% gewijzigd door makebrco op 26-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
CorvanDijk schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:04:
Dat geeft mij het idee dat melding in je (kleine) scherm misschien universeel is en dat je in het infotainment systeem moet kijken wat er actief/geactiveerd is.
Qua kleine scherm mbt melding zou kunnen, maar in infotainment is waar de onduidelijkheid blijft zitten.
Heb je assistentie basis dan heb je in infotainment 2 iconen, druk je op travel assist op stuurwiel worden deze beide geactiveerd.
Bij plus zouden er 3 iconen moeten staan en uiteraard geactiveerd worden als je op stuurwiel knop travel assist indrukt, echter bij plus hebben members hier welke enyq hebben maar 2 iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:02:
[...]

Filmpjes bekeken, bij lane assist en lane assist+ allebei zelfde icoon en zelfde omschrijving in menu.
Zover ik begrijp is het zo dat bij wegwerkzaamheden, rijbaan afgesloten en tijdelijke baan dient te nemen aangeduid met gele markering lane assist+ (automatisch) zorgt dat je tijdelijke baan volgt.

Als je assistentie neemt (ongeacht basis of plus) dient je ook multifunctioneel stuurwiel te nemen en deze heeft juist hod.
Ik denk dat @knirrebir het bij het juiste end heeft.

Daar moet dan nog bij vermeld worden dat er nog updates uitgevoerd moeten worden om alle functionaliteit beschikbaar te hebben want volgens mij is dat ontwijken, wegwerkzaamheden e.d. nog niet actief (althans, niet in mijn auto voorbij zien komen maar wel in diverse skoda-filmpjes).

Hetzelfde geldt voor de volledige functies voor Park Assist, ik zie daar dingen voorbij komen die ik nog niet in mijn auto gezien heb maar volgens de specs wel zou moeten hebben. Zie bijv. deze informatie https://www.activlease.nl...-parkeren-via-smartphone/, weliswaar voor de ID.4 maar toepasbaar op de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:10:
Ik denk dat @knirrebir het bij het juiste end heeft.

Daar moet dan nog bij vermeld worden dat er nog updates uitgevoerd moeten worden om alle functionaliteit beschikbaar te hebben want volgens mij is dat ontwijken, wegwerkzaamheden e.d. nog niet actief (althans, niet in mijn auto voorbij zien komen maar wel in diverse skoda-filmpjes).

Hetzelfde geldt voor de volledige functies voor Park Assist, ik zie daar dingen voorbij komen die ik nog niet in mijn auto gezien heb maar volgens de specs wel zou moeten hebben. Zie bijv. deze informatie https://www.activlease.nl...-parkeren-via-smartphone/, weliswaar voor de ID.4 maar toepasbaar op de Enyaq.
Qua functies staat dat ook in brochure en prijslijst, veel zaken die mogelijk zijn, maar * erbij dat dit in toekomst beschikbaar komt, waarschijnlijk d.m.v. updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bayes
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb begin december 2020 een IV60 Quartz Gray besteld met assistentie, infotainment, rear camera en sport en de voorlopige levering staat op week 27!!!!
Hier net zo. 28 november besteld bij Broekhuis, leverweek 25. 2 weken geleden gebeld, levertijd zelfs opgeschoven naar week 27/28 🤔
Goede contacten zijn alles 😬
(IV60, black, infotainment, trekhaak.... meer niet)

[ Voor 43% gewijzigd door Bayes op 26-04-2021 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:32
Voor wat betreft de powerpass heb ik contact opgenomen met Elli zij leveren de Skoda powerpass.
en antwoorden het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEYKrZmzoGq2mAmQRH1EVeay1So=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8A2VJdZWFsu5KIsRa8cOxHdv.png?f=user_large

https://www.elli.eco/de/skoda

[ Voor 5% gewijzigd door Rogo70 op 26-04-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Lijkt mij een zeer makkelijk geval;

schade voor in ontvangst nemen (niet tekenen) en verzekeringswerk voor de dealer. Nieuwe velg, band omleggen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:43
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:41:
[...]

Denk dat het makkelijker is om het anders te benoemen, als je 3 iconen hebt dan heb je assistentie plus.
Heb je assistentie basis heb je 2 iconen, maar als je drukt op knopje travel assist op stuurwiel wordt er in display ook travel assist genoemd/getoond.

Foto stuurwiel zonder travel assist en zonder stuurwiel verwarming, zie hieronder.
Simpel heb je geen multifunctioneel stuurwiel heb je ook geen stuurverwarming.
[Afbeelding]
Ik weet het ook pas volgende week maandag. Ik heb in ieder geval het assistentiepakket (geen plus) en een verwarmbaar stuurwiel (sportpakket, geen plus).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Zo ik heb er 1000 km op zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gz-BLeiiV4c8RldAmAERqNpZB-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7bJzdCugPJDORaNJg3WStND.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
A3-D schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:34:
Ik weet het ook pas volgende week maandag. Ik heb in ieder geval het assistentiepakket (geen plus) en een verwarmbaar stuurwiel (sportpakket, geen plus).
Je staat op de lijst, als ik je input en van nog wat anderen post ik bijgewerkt lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausinho
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:08
Maarten707 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:27:
[...]

De reviews kunnen nog niks zeggen over het rijgedrag van de Ioniq. Tot nu toe zeggen ze: we rijden nu in een pre-productie model en die heeft nog wat rammeltjes en geluiden maar dat zal vast beter worden in het definitieve model. Gezien de reputatie van beide merken zou het me niet verbazen dat Hyundai iets verder is met de elektrische techniek en VW concern wat meer op rijgedrag.

Technisch gezien heeft de Ioniq als voordelen snellere acceleratie en sneller laden, al weet je niet wat de VW laadsnelheid eventueel nog kan worden met software updates. Maar laten we ervan uitgaan dat de Ioniq en de EV6 van Hyundai/KIA sneller laden. Wat mij erg aanspreekt is de zekerheid dat je met de Enyaq op MEB platform super comfortabel rijdt en ook 'agile' en met het sport plus pakket de wegligging kunt aanpassen van hard naar zacht. Dit kan bij de Ioniq of EV6 niet (bij de EV6 wel in een topmodel dat in 2022 komt).

Uiterlijk is natuurlijk wel degelijk belangrijk :) Ik hou meer van de SUV stijl van de Enyaq en kan niet wennen aan het uiterlijk van de Ioniq. Die lichtunits voor en achter vind ik wel mooi, maar het lagere en blikkerige design minder. Dan zou ik liever voor de technisch gelijke Kia EV6 gaan. De EV6 vind ik nu mooi, maar ik weet niet of dat over paar jaar nog zo is, of dat die achterkant nu modern is en op termijn gedateerd.
@Maarten707 Voor mij blijft het een moeilijke keuze. Ik heb in maart de Enyaq proef gereden, maar bewust gewacht met bestellen tot de Koreaanse alternatieven uit zouden komen. Ik vind de Enyaq een hele fijne auto, voelt vertrouwd, oogt vertrouwd. Wat mij betreft vooral een veilige degelijke keuze. Kun je geen buil aan vallen, maar ook enigszins underwhelming qua performance/features (sorry mensen, niet bedoeld om te bashen, slechts een ander perspectief).

Het E-GMP platform van Hyundai/Kia is wat mij betreft technologisch een stuk verder dan MEB. Zowel de Ioniq 5 als de EV6 zijn echter meer polariserende ontwerpen waarvan je moet houden (of niet). Ik vind persoonlijk de EV6 ook beter geslaagd dan de retrostijl van de Ioniq 5, maar het zijn sowieso beide ontwerpen waar je wat langer aan moet wennen dan de bekende VAG lijnen van een Enyaq.

Bedenk wel dat de EV6 in de praktijk iets goedkoper uitpakt. In mijn geval scheelt het zo'n 4k tov een Enyaq 80 en dan is de Kia op details alsnog rijker aangekleed. Voor mij zou de beperktere hoofdruimte van de EV6 eerder een dealbreaker kunnen vormen waardoor ik alsnog voor de extra ruimte van een Enyaq zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thieu
makebrco schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:04:

Ik heb op 4 januari mijn eerste offerte gekregen en mede nav diverse opmerkingen hier enkele wijzigingen doorgevoerd. Ik vermoed dat er vanaf mijn eerste offerte een productieplek is gereserveerd en dat ik daarnaast wat geluk heb gehad.

Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik als eerste leverdatum 1 oktober 2021. Na enkele malen bellen met de dealer (zowel rechtstreeks als met de merkspecialist in Harderwijk) werd dat al snel week 27. Begin april kreeg ik het bericht met productie week 13..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Mausinho schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:49:
@Maarten707 Voor mij blijft het een moeilijke keuze, in maart Enyaq proef gereden, bewust gewacht met bestellen tot Koreaanse alternatieven. Ik vind Enyaq hele fijne auto, voelt vertrouwd, oogt vertrouwd, vooral een veilige degelijke keuze. Kun je geen buil aan vallen, maar ook enigszins underwhelming qua performance/features (sorry mensen, niet bedoeld om te bashen, slechts een ander perspectief).

Het E-GMP platform van Hyundai/Kia is wat mij betreft technologisch stuk verder dan MEB. Zowel Ioniq 5 als EV6 zijn echter meer polariserende ontwerpen waarvan je moet houden (of niet). Ik vind persoonlijk EV6 ook beter geslaagd dan retrostijl van Ioniq 5, maar zijn sowieso beide ontwerpen waar je wat langer aan moet wennen dan de bekende VAG lijnen van Enyaq.

Bedenk wel EV6 in praktijk iets goedkoper uitpakt. In mijn geval scheelt het zo'n 4k tov Enyaq 80 en dan is Kia op details alsnog rijker aangekleed. Voor mij zou beperktere hoofdruimte van EV6 eerder een dealbreaker kunnen vormen waardoor ik alsnog voor de extra ruimte van een Enyaq zou kunnen kiezen.
Snap uiteenzetting, echter met oog op bijtelling voor enyaq gegaan, voor mij nog teveel onzeker of kia/hyundai 2021 geleverd worden, zo ja welke versies en zit daarbij wat ik wil.
Daarnaast staan kia/hyundai nog niet in configurator leasemaatschappij, kan dan zijn goedkoper qua lease, maar voor mij geen optie gezien hierboven genoemde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
zumba schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:34:
[...]

Zonder TA ping pongt hij tussen de lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
ik222 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:39:
[...]

Hier klopt iets niet. Je hebt een gemiddeld vebruik van 21kWh per 100km en een accu van 77kWh. Dan is je range dus 366km, als je er daar al 295 van gereden hebt kun je no way nu nog 208km kunnen rijden. Dus ofwel is de weergave onbetrouwbaar of anders moet je wagen tussendoor opgeladen zijn.

Wat zegt je "sinds laden" weergave?
Ik heb na thuiskomst deze aan de lader gezet dus sinds laden is weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Fairplay92 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:45:
[...]

Hoe heb je dan gereden? Snelheid, gebruik CC, acceleren ....?
Deze range zou heel netjes zijn.
Voornamelijk stad. Beetje accelereren
Constant 20 graden
Snelweg 100/110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 20:36
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:01:
[...]

Snap uiteenzetting, echter met oog op bijtelling voor enyaq gegaan, voor mij nog teveel onzeker of kia/hyundai 2021 geleverd worden, zo ja welke versies en zit daarbij wat ik wil.
Daarnaast staan kia/hyundai nog niet in configurator leasemaatschappij, kan dan zijn goedkoper qua lease, maar voor mij geen optie gezien hierboven genoemde redenen.
Heb de EV6 en IONIQ5 ook overwogen maar eigenlijk precies ook jou opmerking was ook voor mij het punt. Leaseprijs EV6 GT-Line weet ik al wel en die valt hoger uit dan de Skoda, en ja de KIA heeft een beter/sneller laadsysteem.

Helaas kon KIA nog niet melden wanneer de leveringen plaats kunnen vinden. Al die onzekerheid was voor mij genoeg reden de Skoda aan te houden.

Ik ga woensdag eens de dealer bellen, eens zien of er nieuws is rondom de levering. Lees het en der al wat versnelling in de leveringen dan wat eerder is gecommuniceerd. Eens zien of die eerder komt 😁 ik ben niet ongeduldig hoor hahaha 🙈

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Trouwens ook nog even gekeken naar de ruitenwisser dop. Ook een standaard geen simply clever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Neeler schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:10:
Trouwens ook nog even gekeken naar de ruitenwisser dop. Ook een standaard geen simply clever
Die van mij is wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:30:
[...]

Iederen vergeet trafic yam assist dan stuurd die zelf in de file dus hoe zou die dit moeten doen zonder combinatie van alle functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Heeft iemand de app al werkend met de airconditioning op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
De “mijn Skoda” app heeft wel net een update gehad. Ze melden alleen niet wat. Misschien die eens proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
Mausinho schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:49:
[...]

@Maarten707 Voor mij blijft het een moeilijke keuze. Ik heb in maart de Enyaq proef gereden, maar bewust gewacht met bestellen tot de Koreaanse alternatieven uit zouden komen. Ik vind de Enyaq een hele fijne auto, voelt vertrouwd, oogt vertrouwd. Wat mij betreft vooral een veilige degelijke keuze. Kun je geen buil aan vallen, maar ook enigszins underwhelming qua performance/features (sorry mensen, niet bedoeld om te bashen, slechts een ander perspectief).

Het E-GMP platform van Hyundai/Kia is wat mij betreft technologisch een stuk verder dan MEB. Zowel de Ioniq 5 als de EV6 zijn echter meer polariserende ontwerpen waarvan je moet houden (of niet). Ik vind persoonlijk de EV6 ook beter geslaagd dan de retrostijl van de Ioniq 5, maar het zijn sowieso beide ontwerpen waar je wat langer aan moet wennen dan de bekende VAG lijnen van een Enyaq.

Bedenk wel dat de EV6 in de praktijk iets goedkoper uitpakt. In mijn geval scheelt het zo'n 4k tov een Enyaq 80 en dan is de Kia op details alsnog rijker aangekleed. Voor mij zou de beperktere hoofdruimte van de EV6 eerder een dealbreaker kunnen vormen waardoor ik alsnog voor de extra ruimte van een Enyaq zou kunnen kiezen.
Ja, EV-technisch wellicht wat verder. Hoofdruimte, laadruimte zijn dan juist weer minder en mogelijk rijgeluid en wegligging. Underwhelming performance-wise klopt, al komt Enyaq nooit lucht tekort. Het is wel waarom ik voor de Enyaq 80X ga. Rijker aangekleed weet ik niet. Dan moet je echt like for like vergelijken. In de basis is de EV6 rijker uitgerust, je moet er dan een Enyaq met dezelfde opties tegenover zetten en ook qua range gelijkwaardige versies vergelijken.

Kijk ook even hier op 27:30 als je lang bent, zoals veel Europeanen dan zit de daklijn bijna in je blikveld. YouTube: KIA EV6: Technikwunder mit 800V Ladetechnik & bis zu 585PS! Deze man is 1,88 meter en ik ben 1,93 meter dus mijn hoofd komt nog 5cm hoger dan bij hem. Wellicht kan je stoel omlaag, maar het zal niet voor het eerst zijn dat niet-Duitse (Tjechische) merken een ergonomische misser maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten707 op 26-04-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Maarten707 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:50:
[...]

Ja, EV-technisch wellicht wat verder. Hoofdruimte, laadruimte zijn dan juist weer minder en mogelijk rijgeluid en wegligging. Underwhelming performance-wise klopt, al komt Enyaq nooit lucht tekort. Het is wel waarom ik voor de Enyaq 80X ga. Rijker aangekleed weet ik niet. Dan moet je echt like for like vergelijken. In de basis is de EV6 rijker uitgerust, je moet er dan een Enyaq met dezelfde opties tegenover zetten en ook qua range gelijkwaardige versies vergelijken.

Kijk ook even hier op 27:30 als je lang bent, zoals veel Europeanen dan zit de daklijn bijna in je blikveld. YouTube: KIA EV6: Technikwunder mit 800V Ladetechnik & bis zu 585PS! Deze man is 1,88 meter en ik ben 1,93 meter dus mijn hoofd komt nog 5cm hoger dan bij hem. Wellicht kan je stoel omlaag, maar het zal niet voor het eerst zijn dat niet-Duitse (Tjechische) merken een ergonomische misser maken.
Het is jammer dat de levering onzeker zal zijn (2021?) en dat mijn leasemaatschappij (verplichte keuze vanuit werkgever) traag is met de keuze in nieuwe modellen anders zou ik het serieus overwegen. Ik denk ook dat de equivalent van de Enyaq 80 te hoog zal worden v.w.b. leaseprijs. Het is echter wel een serieus mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:35:
De “mijn Skoda” app heeft wel net een update gehad. Ze melden alleen niet wat. Misschien die eens proberen??
Nee bij mij nog steeds alleen de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:44
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:47:
[...]

Je staat op de lijst, als ik je input en van nog wat anderen post ik bijgewerkt lijst.
Ik heb ook assistentie en multif. 2 spaaks stuurwiel met hod etc, donderdag aan de beurt...can't wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Gekke vraag, maar in welk menu vind je deze km stand? Heb het nog niet gevonden hahaha! Was vroeger toch handiger, met die analoge meters voor je neus 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:37:
[...]

Kijk eens naar dit filmpje, hopelijk geeft dat voldoende informatie voor je, zo niet dan post ik nog andere.
Terwijl ik mijn waardering in deze uitspreek voor je inzet en geduld dit duidelijk te krijgen vraag ik je: welk filmpje?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Bloemersmaborg schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:26:
[...]

Gekke vraag, maar in welk menu vind je deze km stand? Heb het nog niet gevonden hahaha! Was vroeger toch handiger, met die analoge meters voor je neus 😛
In het kleine display als je de auto uit zet.

Of bij wagen en dan gegevens in display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausinho
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:08
Maarten707 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:50:
[...]
je moet er dan een Enyaq met dezelfde opties tegenover zetten en ook qua range gelijkwaardige versies vergelijken.
Die vergelijking heb ik idd in detail gemaakt en dan komt er voor mijn voorkeurs-configuratie uiteindelijk enigszins verrassend een verschil van een paar k uitrollen. Ik had eigenlijk verwacht dat het verschil kleiner zou blijiven.
[
Klopt. Stefan Moeller van NextMove is zelfs nog wat langer dan Chris en bij hem ziet het er serieus krap uit. Precies waarom ik stelde dat dit punt voor mij wel eens de dealbreaker zou kunnen worden. Ik zal er eerst eens zelf in moeten kunnen zitten om het te ervaren. Qua ruimte scoort de Enyaq natuurlijk hoge punten. Als dat bij de Koreanen teveel tegenvalt ga ik alsnog ook voor een Enyaq (en dat is natuurlijk helemaal geen straf). Bij mij gaat het overigens om particuliere koop, dus 2021 levering is voor mij niet zo'n thema.

Sowieso positief om te zien dat er onderhand steeds meer echt te kiezen valt in de EV markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:40:
[...]

In het kleine display als je de auto uit zet.

Of bij wagen en dan gegevens in display
Of tijdens het rijden als je de CC helemaal uitzet als het goed is. Dat is bij mijn huidige VAG auto (2016 octavia combi) iig wel het geval

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:07
sPENKMAN schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:45:
[...]

Of tijdens het rijden als je de CC helemaal uitzet als het goed is. Dat is bij mijn huidige VAG auto (2016 octavia combi) iig wel het geval
Precies hetzelfde bij mijn Passat die ik recent heb ingeleverd, en ook bij de huidige tijdelijke Golf.
Universeel VAG 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:11:
[...]

Qua functies staat dat ook in brochure en prijslijst, veel zaken die mogelijk zijn, maar * erbij dat dit in toekomst beschikbaar komt, waarschijnlijk d.m.v. updates.
Het zou kunnen dat de remote parking functie en de summon functie via al dan niet betaalde updates beschikbaar komt. Al zou het ook hardware kunnen vereisen dus niet beschikbaar voor de huidige modellen.
Bron: https://skodaforum.eu/topic/5602-skoda-enyaq-iv/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
johnvanderster schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:19:
Ik heb ook assistentie en multif. 2 spaaks stuurwiel met hod etc, donderdag aan de beurt...can't wait
je staat op het lijstje, terugkoppeling zie ik tegemoet
Pagina: 1 ... 99 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2