Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
dvx76 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:34:
Ik neem aan dat al deze leveringen in Nederland zijn? Grote dealer hier in Vlaanderen heeft zelfs nog geen toonzaalmodellen of testwagens. Beetje vervelend want ik moet eind volgende week bestellen en had hem toch graag eens gezien.
Als je wil eten hoe die rijdt zou ik inderdaad even een id4 gaan testrijden. De auto’s zijn nagenoeg identiek. Zelf ben ik nog iets meer gecharmeerd van de Enyaq, maar weet niet of dit helemaal objectief is 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
De snelle laders zijn trager.
Dit is een 150 kw lader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7DrA5tBXrkpXYh6MLOaSpowkus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9TYiRIcNRi6K0jnnPILDrR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeEKJ382qLpCXaxbaxJy8MF4UBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2gA5g8Gmizj9r0LDcrNgzIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Er lijkt weer wat ruimte in de productieagenda te komen, mogelijk door het uitstellen van SSS tot 2022? Wat de reden ook is, mijn verwachte afleverweek is gewijzigd van week 42 naar week 38. Met naar verluidt productie in week 26. Er zit dus nog steeds wat speling in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07
Zojuist eens even 'gas' gegeven......
Ca 40 km 165 op de teller....ja, ik weet het...dat mag niet.
Dan zie je de nog mogelijk af te leggen kilometers toch hard slinken😂😂😂
Maar wetende dat thuis de laadpaal wacht is een geruststellende gedachte.😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:55:
Oh kan je dan toch sneller als 160kmh. Dacht dat ze dat hadden afgegrensd. Wat is de max topsnelheid dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Heb vandaag even onder de motorkap gekeken en ook ik heb geen simply clever vuldop er op zitten. Morgen maar eens bellen hoe dat zit. Evenals bellen voor het ionity netwerk.
Daarnaast zal ik ook ff een foto maken van mijn menu en de hulpsystemen. Hopelijk staan er drie in het menu bovenaan. Anders neem ik dat meteen mee in het telefoongesprek.
Verder zijn de hulpsystemen met name aangenaam voor op de snelweg. Er zit wel een groot verschil in met of zonder airco rijden. Zonder airco scheelt veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:55:
Wat was het stroomverbruik bij hoge snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Loepoog schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:09:
[...]

Oh kan je dan toch sneller als 160kmh. Dacht dat ze dat hadden afgegrensd. Wat is de max topsnelheid dan?
Dat was het. Rechte weg. Niet heuvel af of op...
Dus 160 echte kilometers kan wel kloppen😉

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Roy000
  • Laatst online: 27-07-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUS3mF1huH_1sNXDlOjff4M9Bq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqohL6wIPzpOL4NpxJS7DfA5.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de auto opgehaald, wat rijdt dit fantastisch zeg! Mijn Superb deinde enorm en dan overgaan naar dit is een hele verademing. Veel strakker op de weg (wel sportonderstel gekozen) en het voelt soms als een vliegtuig, zoeft heerlijk over de weg.
Systeem met CarPlay werkt ook top, eigenlijk niks te klagen.
Heb assist (basis) en inderdaad ook travel assist.👍🏼
Ga nog aantal zaken aanpassen/wrappen. Zal dan een update geven.
Dit worden in ieder geval fijne km’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Loepoog schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:09:
[...]

Ik kreeg m echt met geen mogelijkheid voor bij de 161...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:43

rammes

koekebakker 1e klas

mimalizo schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:30:
[...]

Daar moet toch wel aan te tweaken zijn.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Vraagje voor de gelukkigen die hun Enyaq al opgehaald hebben, zit er een bandenreparatieset bij? Volgens de prijslijst zit het er bij, maar bij Skoda weet je het dan nooit zeker :). Is er een speciaal opbergvak voor of ligt dat in het grote vak onder de bagagevloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Roy000 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:27:
[Afbeelding]

Gisteren de auto opgehaald, wat rijdt dit fantastisch zeg! Mijn Superb deinde enorm en dan overgaan naar dit is een hele verademing. Veel strakker op de weg (wel sportonderstel gekozen) en het voelt soms als een vliegtuig, zoeft heerlijk over de weg.
Systeem met CarPlay werkt ook top, eigenlijk niks te klagen.
Heb assist (basis) en inderdaad ook travel assist.👍🏼
Ga nog aantal zaken aanpassen/wrappen. Zal dan een update geven.
Dit worden in ieder geval fijne km’s!
Die kleur staat m toch echt wel heel goed! Elke keer als ik die zie ga ik weer twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Blownorange schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:24:
[...]

Wat was het stroomverbruik bij hoge snelheid?
Goede vraag....helaas niet gekeken.
Zag alleen de nog af te leggen kilometers zeer snel afnemen.
Zal eens checken een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Robert_ZM schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:37:
Vraagje voor de gelukkigen die hun Enyaq al opgehaald hebben, zit er een bandenreparatieset bij? Volgens de prijslijst zit het er bij, maar bij Skoda weet je het dan nooit zeker :). Is er een speciaal opbergvak voor of ligt dat in het grote vak onder de bagagevloer?
Zat er in een zakje bij.
Ik heb geen transport pakket dus gewoon onder in de bak onder vloer gelegd. Laadkabel heb ik achter in zijvak liggen. Handig om daar te pakken en ook omdat ik een rubber kofferbak mat erin heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
knirrebir schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:54:
[...]
Edit:
Van @Bulli weet ik niet of die assistentie (basis) heeft, alleen dat het gaat om enyaq 80 artic silver.
Ik heb in oktober 2020 besteld, toen kon je nog niet kiezen tussen assistentie (basis) of (plus)... Ik heb dus wél assistentie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Bij mij lag het links in het zijvak.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Ondanks de verwachte productie week 36 en het cancellen van SSS, gisteren toch maar een proefrit gemaakt om die lange wachttijd te overbruggen en om wat gevoel te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asMVJ15myJOx-KvBUOCKqIUdfyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjF0BSp0UvMDjL6OY4lPrvp7.jpg?f=fotoalbum_large

Deze fijne IV60 met Loft interieur met een 208km range meegekregen. Uurtje gereden op industrieterrein, woonwijk, 50/80 weg en de snelweg. Mooie allround impressie van de rij eigenschappen;

- Stug maar soepel. Je merkt dat het onderstel gemaakt is om het gewicht met wat zwaardere klappen op te vangen.
- Die draaicirkel is bizar klein, hilarisch manoeuvreren met een niet al te kleine auto.
- Systemen aan board werken soepeltjes, zelfs tijdens de wegwerkzaamheden met legio borden, dubbele belijning etc wist de TA en ACC alles uitstekend te managen.
- Auto voelt veel compacter tijdens het rijden dan dat ie is. Geen moment dat je het gevoel hebt met een SUV van 2ton onderweg te zijn.
- 204pk op 2000kg klinkt als (te) weinig... Maar dat is gedacht uit ICE oogpunt. De combinatie gewicht en aandrijflijn is zeer gebalanceerd, soepel en makkelijk te rijden. Beetje windruis bij 110kmh maar that's about it. Lekker stil, smooth en top.
- Geen SSS meer in m'n bestelling, dus even de "standaard audio" het vuur aan de schenen gelegd. Klinkt boven verwachting, gaat wel vervormen bij hoger volume, maar zeker niet slecht.

Nu nog 5 maanden wachten, en goed opletten of ik een race Blue met Betria's tegenkom in het echt.

Opvallend de getinte achterramen (geen family pack op de demo) zijn echt heel donker. In m'n Megane getinte ruiten affabriek achter en dan ook nog maatzonwering en daar zie je nog meer door dan de Enyaq die we reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Bulli schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:07:
[...]

Ik heb in oktober 2020 besteld, toen kon je nog niet kiezen tussen assistentie (basis) of (plus)... Ik heb dus wél assistentie besteld.
Kan het zijn dat de hele vroege bestellers dan een uitgebreider Assistentie pakket hebben gehad?
Ik heb half okt besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:06:
[...]

Zat er in een zakje bij.
Ik heb geen transport pakket dus gewoon onder in de bak onder vloer gelegd. Laadkabel heb ik achter in zijvak liggen. Handig om daar te pakken en ook omdat ik een rubber kofferbak mat erin heb liggen.
Ik heb zelf ook de kofferbak zonder transportpakket en een rubber mat besteld. Dan is zo’n vak onder de vloer inderdaad wel handig om dingen te leggen die ik niet of nauwelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
AlexZuH schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:12:
Ondanks de verwachte productie week 36 en het cancellen van SSS, gisteren toch maar een proefrit gemaakt om die lange wachttijd te overbruggen en om wat gevoel te krijgen.

[Afbeelding]

Deze fijne IV60 met Loft interieur met een 208km range meegekregen. Uurtje gereden op industrieterrein, woonwijk, 50/80 weg en de snelweg. Mooie allround impressie van de rij eigenschappen;

- Stug maar soepel. Je merkt dat het onderstel gemaakt is om het gewicht met wat zwaardere klappen op te vangen.
- Die draaicirkel is bizar klein, hilarisch manouvreren met een niet kleine auto.
- Systemen aan board werken soepeltjes, zelfs tijdens de wegwerkzaamheden met legio borden, dubbele belijning etc wist de TA en ACC alles uitstekend te managen.
- Auto voelt veel compacter tijdens het rijden dan dat ie is. Geen moment dat je het gevoel hebt met een SUV van 2ton onderweg te zijn.
- 204pk op 2000kg klinkt als (te) weinig... Maar dat is gedacht uit ICE oogpunt. De combinatie gewicht een aandrijflijn is zeer gebalanceerd, soepel en makkelijk te rijden. Beetje windruis bij 110kmh maar that's about IT. Lekker stil, smooth en top.
- Geen SSS meer in m'n bestelling, dus even de "standaard audio" het vuur aan de schenen gelegd. Klinkt boven verwachting, gaat wel vervormen bij hoger volume, maar zeker niet slecht.

Nu nog een 5maanden wachten, en goed opletten of ik een race Blue met Betria's tegenkom in het echt.

Opvallend de getinte achterramen (geen family pack op de demo) zijn echt heel donker. In m'n Megane getinte ruiten affabriek achter en dan ook nog maatzonwering en daar zie je nog meer door dan de Enyaq die we reden.
Mooie impressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Neeler schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:14:
[...]

Kan het zijn dat de hele vroege bestellers dan een uitgebreider Assistentie pakket hebben gehad?
Ik heb half okt besteld.
Nu je het zegt... In het begin kon je alleen Assistentie bestellen en vanaf ten minste half december kon je Assistentie Plus kiezen. Degene die nu assistentie hebben, hebben die voor december besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud

[Afbeelding]

- Die draaicirkel is bizar klein, hilarisch manouvreren met een niet kleine auto.
- 204pk op 2000kg klinkt als (te) weinig... Maar dat is gedacht uit ICE oogpunt. De combinatie gewicht een aandrijflijn is zeer gebalanceerd, soepel en makkelijk te rijden. Beetje windruis bij 110kmh maar that's about IT. Lekker stil, smooth en top.

Nu nog een 5maanden wachten, en goed opletten of ik een race Blue met Betria's tegenkom in het echt.

Mooie indruk!
Kleine correctie; iV60 heeft wltp van 390km en geen 204 maar 180PK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:33:
[...]

Mooie indruk!
En weegt iets meer dan 1900kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92

[Afbeelding]

Dank voor de feedback en foto's. d:)b Wat vond je van het loft interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
RandomNick schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:04:
Wie krijgt komende week nog meer zijn Enyaq?
Ik mag d’r morgen om 1500u ophalen
Mits de auto nu wel eindelijk helemaal klaar is, dat was vorige week finaal verkeerd gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Laatst online: 21:35
@knirrebir ja, heb assistentie basis, laat wel weten of er travel assist op zit morgen.
@AlexZuH je zou mijn race blue met Betria’s vanaf morgen kunnen tegenkomen, in omgeving Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:34
vinom schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:28:
[...]

Nu je het zegt... In het begin kon je alleen Assistentie bestellen en vanaf ten minste half december kon je Assistentie Plus kiezen. Degene die nu assistentie hebben, hebben die voor december besteld?
Dit klopt inderdaad! Ik heb even de prijslijst gecheckt die ik had ten tijde van bestellen in Oktober en daarin is er alleen pakket assistentie, geen basis of plus.
Wellicht is dat het verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6Xk4YMzynh95T82setVxolPiEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPovArd5cmoPYBWjhPwHP3cw.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat TA overigens ook niet bij.
Er staat wel een * maar die wordt nergens meer aangehaald of toegelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:27
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:06:
[...]

Zat er in een zakje bij.
Is die rubberen kofferbakmat een beetje wat? Ik vind het stofzuigen (en ja, ik gebruik hem regelmatig als bouwmobiel als ik van de Gamma o.i.d. kom) van zo'n stoffen kofferbak een ramp. Misschien even overwegen

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Ik heb eind november besteld en toen was er assistentie plus wat ik niet gekozen heb.
Toch TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ervh schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:14:
[...]

Is die rubberen kofferbakmat een beetje wat? Ik vind het stofzuigen (en ja, ik gebruik hem regelmatig als bouwmobiel als ik van de Gamma o.i.d. kom) van zo'n stoffen kofferbak een ramp. Misschien even overwegen
Ik heb het in mijn laatste 4 auto's bijgekocht precies om die reden. Ik vind het super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:34
RandomNick schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:13:
[...]

Dit klopt inderdaad! Ik heb even de prijslijst gecheckt die ik had ten tijde van bestellen in Oktober en daarin is er alleen pakket assistentie, geen basis of plus.
Wellicht is dat het verschil.
[Afbeelding]

Hier staat TA overigens ook niet bij.
Er staat wel een * maar die wordt nergens meer aangehaald of toegelicht.
Ik keek net in de Belgische configurator. wat me opvalt: de omschrijving van Assisted drive basic en Assisted Drive plus is exact hetzelfde. En allebei hebben het niet over travel assist.

Dus niet alleen in Nederland houdt de communicatie te wensen over.

Edit: oh alleen emergency assist is het verschil daar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mibkiller
Net even bij de stoplichten
Sport modus gedaan gaat die toch veel harder.
Deze audi was verast met dik 300 pk
K-158-KG tot 90 km enyaq sneller echt bizar.
Van nul is de 60 echt rap.
Het is net of je altijd met launch control rijd.
Die audi rijder nog vragen welke motor ligt erin. >:)

Volgas op de snelweg 165 kmh
Verbruik 37 kw.
Maar je hebt heel veel gas /stroom over zonder die begrenzer loopt die wel lekker door.

[ Voor 13% gewijzigd door mibkiller op 25-04-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Begrijp ik hieruit dat de Enyaq standaard in een soort normale modus staat, waarbij hij niet op zijn snelst optrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
scooper1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:33:
[...]

Waar staat die bij ames Dordrecht toevallig
Nee Rotterdam geparkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
tiguan schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:23:
Begrijp ik hieruit dat de Enyaq standaard in een soort normale modus staat, waarbij hij niet op zijn snelst optrekt?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Even flink door gereden op de snelweg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV_hjbV6PlVWBsEc237VfpDbjmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTL3FUE6SIBc2BUJai8pBHRo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Dan meteen de volgende vraag erbij, moet je de sportmodus bij elke start opnieuw kiezen, of onthoud hij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Nog niet kunnen vinden zelfde als de krik punten
Mag een profile wel banden wisselen moet dat niet op een speciale brug vanwege de accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
vinom schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:28:
[...]

Volgens de dealer was die besteld oktober en later om gedoopt tot first edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Wootism schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:28:
[...]

Wat mij betreft wel het grootste nadeel van die ‘auto pilot’ is dat men die telefoon nog vaker vast heeft tijdens het rijden ;(
Mijn vrouw zat achter het stuur maar toch moet je dan ook opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeltz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 16:06
Nu ben ik toch wel benieuwd, wat betekent het laatste cijfer?
1kWh/h = 1kW (laadsnelheid?)

Edit: in de foto van je rij-gegevens

[ Voor 4% gewijzigd door Yeltz op 25-04-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Yeltz schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:36:
[...]

37 Kwh

[ Voor 6% gewijzigd door mibkiller op 25-04-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Yeltz schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:36:
[...]

Edit: in de foto van je rij-gegevens
Het gemiddelde Verbruik en het actuele Verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeltz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 16:06
mibkiller schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:42:
[...]

Het gemiddelde Verbruik en het actuele Verbruik.
Ah natuurlijk, had ik kunnen weten. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
knirrebir schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:08:
[...]

Is al eerder gemeld, er zijn toch kleine verschillen binnen VAG groep per merk, er wordt niet automatisch gedeeld, bijvoorbeeld in verleden kreeg je navigatie in auto op sd kaart en bleken er toch kleine verschillen te zijn tussen sd kaart navigatie skoda tov sd kaart navigatie volkswagen en/of seat.
Ja, maar hier heeft VW er belang bij dat Skoda het ook heeft. Het is alsof je de eerste telefoon hebt, dan wil je toch ook graag dat andere mensen ook een telefoon hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:27
WhyTea schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:55:
[...]

Ja, maar hier heeft VW er belang bij dat Skoda het ook heeft. Het is alsof je de eerste telefoon hebt, dan wil je toch ook graag dat andere mensen ook een telefoon hebben?
Hoezo? Is toch juist lekker rustig :+

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
tiguan schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:30:
Dan meteen de volgende vraag erbij, moet je de sportmodus bij elke start opnieuw kiezen, of onthoud hij het?
Die moet je opnieuw kiezen standaard staat die in modus Normaal.
Bij sport worden de deuren strips en de verlichting Rood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEzStAHGauGhNtpmAdQEsTRFrfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8M6SEfsGzbTrgKnGxzVKRgSp.jpg?f=fotoalbum_large

Het lag er bij mij op deze manier in, het was ook even zoeken want in dat hoekje was ik nog niet geweest.

Met betrekking tot het om 06:30 klaar staan van de auto vanmorgen:
Gisterochtend was de auto tot 100% volgeladen (geen opdracht toe gegeven om dat op zondag te doen). De temperatuur (voorverwarming stond op 22 graden) heeft vanmorgen niks gedaan.

Er zijn wel verzachtende omstandigheden, het laatste wat ik gisteren getest had (laten zien) was het uitzetten van de middenconsole en hij blijft (blijkbaar) dan niet op de achtergrond stilletjes online, uit is dus ook echt uit ofzo?
Tweede verzachtende omstandigheid is dat ik de laadpaal ook getimed heb op nachttarief, misschien dat hij dan net ff iets anders reageert en daardoor tot 100% geladen heeft (terwijl er 80% ingesteld staat en 100% alleen op maandagochtend was gevraagd). Ik kijk daar de komende week nog even verder naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
mibkiller schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:31:
Nog niet kunnen vinden zelfde als de krik punten
Mag een profile wel banden wisselen moet dat niet op een speciale brug vanwege de accu's
Krik punten staan in instructieboekje en profile en/of ander bedrijf mag wel de banden wisselen, anders hadden we al speciale bandenwissel bedrijven gehad sinds tesla model s op weg is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
capellio schreef op maandag 26 april 2021 @ 06:58:
[...]

[Afbeelding]

Het lag er bij mij op deze manier in, het was ook even zoeken want in dat hoekje was ik nog niet geweest.
Thanks voor het delen van de foto. Ik zie dat je de bodem hebt van het transportpakket. Ik ben ook wel benieuwd waar dit dan ligt bij Enyaq’s zonder transportpakket. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Robert_ZM schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:10:
[...]

Thanks voor het delen van de foto. Ik zie dat je de bodem hebt van het transportpakket. Ik ben ook wel benieuwd waar dit dan ligt bij Enyaq’s zonder transportpakket. Iemand ervaring mee?
Links in het zijvak bij mij. En het sleepoog in een skoda tas met klittenband samen met hesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

[Afbeelding]

Bedankt voor je review, de getinte ramen horen bij het comfort pakket, bij family zitten de zonweringen in de deur erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robert_ZM schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:10:
Zie post Neeler en andere member gaf al aan het in tasje los erbij te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:30:
houdt enyaq misschien rekening mee wie bestuurder is :D, grapje.
Heeft denk ik te maken met gewicht (60 vs 80 en welke opties) en weersomstandigheden, beetje tegenwind maakt al redelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
goetfoud schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:33:
[...]

Mooie indruk!
Gezien de back to back proefritten bij de dealer was de "resterende range" (niet naar percentage gekeken) nog 208km ;) dat ie veel meer heeft bij 100% was mij ook wel bekend. Uiteindelijk ingeleverd met 166 na een uurtje sturen. valt niet tegen met wat korte tussen acceleraties, Al gaf ie wel aan 23kwh/km gemiddeld sinds laden (dus ook proefrit voor mij).

180pk was ik even vergeten, scheelt, voelt de mijne straks des te rapper aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Fairplay92 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:55:
[...]

En weegt iets meer dan 1900kg.
Niet met mijn persoon aan boord (en vrouw;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Fairplay92 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:59:
[...]

Dank voor de feedback en foto's. d:)b Wat vond je van het loft interieur?
De stoelen zijn opmerkelijk groot en sluiten goed aan (ben 1.94m en een 125kg, sportstoelen zijn al gauw te kort/klein). Komende uit een franse bolide valt dat zeker niet tegen, en verwacht ik niet (zoals vroeger) een Duitse stoel te treffen die knoertehard en vierkante zittingen heeft. Afwerking niet veel over te melden, dat weet men van de foto's en eerdere opmerkingen. Zelf gekozen voor suite in zwart, die in de showroom even geaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

mibkiller schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:22:
[...]

Die moet je opnieuw kiezen standaard staat die in modus Normaal.
Bij sport worden de deuren strips en de verlichting Rood
Kun je deze settings (sport en verlichting) niet aanpassen in een persoonlijke modus? dat kan bij de Octavia wel, en die onthoudt hij wel als voorkeur rij modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
WhyTea schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:55:
Qua telefoon snap ik wat je zegt, maar als er meer aanbieders komen worden er regels opgesteld en ben je er later bij betrokken bepalen andere, welke eerder waren, grotendeels wat je wel en niet mag.
Idem bij VAG er wordt daar op hogerhand toch bepaalt wat er wel - niet toegepast wordt en zeker nu de enyaq op veel punten hoger gewaardeerd wordt dan id4; daarbij ze willen toch de hiërarchie behouden 'onderaan' skoda dan seat, volswagen, audi, het is helaas zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
mibkiller schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb dit zo alleen met travel assist hebben de mensen boven in er 3 staan.
Wellicht kan iemand met Assistentie Plus daar kijken.

[Afbeelding]

Dit bedoel ik het rechter icoon bovenaan die heeft assistentie basis niet alleen de plus

Ik kan dan ook alleen maar op het stuur dat systeem aanzetten
Ik heb bij mij in de auto gekeken en heb de plus variant van de assistent maar ik kom ook niet verder dan 2 symbolen bovenin. Zie bijgevoegde foto. Weet iemand hoe je kunt checken wat er allemaal wel en niet op je enyaq zit? Zoals bijvoorbeeld de warmtepomp hoe weet je nu of je die hebt of niet. Want er gaat denk ik af en toe nog weleens iets mis als ik de berichten zo zie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0S2GYR_U20mi_FCj9lUiGCv3NE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L9ySx7vURVtt67b0hthuZt26.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oase schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:31:
Ik heb bij mij in de auto gekeken en heb de plus variant van de assistent maar ik kom ook niet verder dan 2 symbolen bovenin. Zie bijgevoegde foto. Weet iemand hoe je kunt checken wat er allemaal wel en niet op je enyaq zit? Zoals bijvoorbeeld de warmtepomp hoe weet je nu of je die hebt of niet. Want er gaat denk ik af en toe nog weleens iets mis als ik de berichten zo zie.
Warmtepomp zou ik zeggen bekijk brochure daar staat pagina met warmtepomp aangegeven, kan je zien waar die zit, denk dat daarmee het wel te controleren is, anders hoor je het wel aan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenvr72 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:21:
Bedankt voor je review, de getinte ramen horen bij het comfort pakket, bij family zitten de zonweringen in de deur erbij :)
Denk dat alexzuh wel bekend was dat sunset bij comfort zit, maar dat dat sunset echt donker is vergeleken met zijn megane estate; zijn megane estate heeft getinte ramen af fabriek en op maat gemaakte zonwering en bij megane estate kan je van binnen naar buiten gekeken meer zien dan bij enyaq met alleen sunset.

[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Het meest rechter icoontje is voor de Travel assist. Deze ontbreekt in mijn overzicht maar duidelijk een onderdeel van het Assistentie Plus pakket. Zijn er mensen die het Plus pakket hebben en het icoontje wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:37:
[...]

Denk dat alexzuh wel bekend was dat sunset bij comfort zit, maar dat dat sunset echt donker is vergeleken met zijn megane estate; zijn megane estate heeft getinte ramen af fabriek en op maat gemaakte zonwering en bij megane estate kan je van binnen naar buiten gekeken meer zien dan bij enyaq met alleen sunset.
Exact dit, en zelfs van buiten naar binnen zie ik met die megane meer...

Zie foto in mn originele post Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asMVJ15myJOx-KvBUOCKqIUdfyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjF0BSp0UvMDjL6OY4lPrvp7.jpg?f=fotoalbum_large

En vergelijk het verschil maar eens met achterramen en kofferbakzijramen t.o.v. zijruiten op de voordeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oase schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:52:
Het meest rechter icoontje is voor de Travel assist. Deze ontbreekt in mijn overzicht maar duidelijk een onderdeel van het Assistentie Plus pakket. Zijn er mensen die het Plus pakket hebben en het icoontje wel hebben?
Onderstaande plaatje is eerder gepost door mibkiller, duidelijk 3 iconen bovenaan te zien.
Ga er vanuit dat 3 iconen assistentie plus inhoudt, echter ik twijfel omdat onderaan bij stoel verwarming ook icoon staat voor ventilatie (en dat is iets wat in 2022 komt).
Hoop dat iemand die ook assistentie plus heeft duidelijkheid kan geven qua iconen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5LpxfVCuAV2xCl2InWgeURGNt0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y96pbx1YQedwUhkrK9sWO8JY.webp?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
AlexZuH schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:54:
[...]

Exact dit, en zelfs van buiten naar binnen zie ik met die megane meer...

Zie foto in mn originele post [Afbeelding]

En vergelijk het verschil maar eens met achterramen en kofferbakzijramen t.o.v. zijruiten op de voordeuren.
Theoretisch gezien zou het natuurlijk ook kunnen dat de dealer ze zelf heeft laten tinten, al lijkt me dat minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
in de paar dagen dat die dingen beschikbaar zijn? zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:09:
[...]

Onderstaande plaatje is eerder gepost door mibkiller, duidelijk 3 iconen bovenaan te zien.
Ga er vanuit dat 3 iconen assistentie plus inhoudt, echter ik twijfel omdat onderaan bij stoel verwarming ook icoon staat voor ventilatie (en dat is iets wat in 2022 komt).
Hoop dat iemand die ook assistentie plus heeft duidelijkheid kan geven qua iconen.
Ik hoop ook dat iemand anders met assistentie plus eens een foto kan uploaden. Dan weten we of er bij mij iets ontbreekt. Overigens in het instructieboekje staat het meest rechtse teken ook weergegeven bij Travel assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 22-09 07:15
Loepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:10:
[...]

Artikelnummer weet ik nog niet. Neem aan dat het straks op de factuur staat. De inzet zou er volgende week al kunnen zijn als ik de auto ophaal.
Er zit straks niets anders bij. Enige wat ik nodig heb is puur en alleen de inzetbak.
Ik kreeg de volgende reactie van mijn dealer:
Ik zou dit graag voor je doen maar ik mag geen accessoires bestellen die niet in de Skoda Webshop te bestellen zijn.
Ik kan een dergelijk product ook niet vinden. Zou je deze zelf kunnen bestellen? Dan worden deze thuisbezorgd en heb je precies wat je wilt.
Dus als jouw dealer meer informatie heeft over hoe de inzetbak te bestellen dan hou ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
AlexZuH schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:21:
[...]

Gezien de back to back proefritten bij de dealer was de "resterende range" (niet naar percentage gekeken) nog 208km ;) dat ie veel meer heeft bij 100% was mij ook wel bekend. Uiteindelijk ingeleverd met 166 na een uurtje sturen. valt niet tegen met wat korte tussen acceleraties, Al gaf ie wel aan 23kwh/km gemiddeld sinds laden (dus ook proefrit voor mij).

180pk was ik even vergeten, scheelt, voelt de mijne straks des te rapper aan ;)
Ben benieuwd of je merkt dat de 80 0,2 sec sneller is dan de 60 van 0-100. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Jeroenvr72 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:27:
[...]

Kun je deze settings (sport en verlichting) niet aanpassen in een persoonlijke modus? dat kan bij de Octavia wel, en die onthoudt hij wel als voorkeur rij modus.
Dan kan zeker. Je hebt een individuele rij modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Ik zal het je over 6 maanden laten weten en dan puur gebaseerd op m'n herinnering van afgelopen zaterdag een volmondig ja geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Oase schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb bij mij in de auto gekeken en heb de plus variant van de assistent maar ik kom ook niet verder dan 2 symbolen bovenin. Zie bijgevoegde foto. Weet iemand hoe je kunt checken wat er allemaal wel en niet op je enyaq zit? Zoals bijvoorbeeld de warmtepomp hoe weet je nu of je die hebt of niet. Want er gaat denk ik af en toe nog weleens iets mis als ik de berichten zo zie. [Afbeelding]
En als je links in de lijst klikt staat het daar bij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
goetfoud schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:50:
[...]

Ben benieuwd of je merkt dat de 80 0,2 sec sneller is dan de 60 van 0-100. 😉
Of juist langzamer omdat die veel zwaarder is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Weet iemand wanneer de app volledig werkt dat zou toch vandaag zijn kan nog steeds niet de temperatuur instellen.
Als je kijkt op de skoda site moet dat wel met de app kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:38:
Weet iemand wanneer de app volledig werkt dat zou toch vandaag zijn kan nog steeds niet de temperatuur instellen.
Als je kijkt op de skoda site moet dat wel met de app kunnen.
Hoe heet de app eigenlijk. Ik zie er vier staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:54:
[...]

Hoe heet de app eigenlijk. Ik zie er vier staan :|
My skoda app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb de app gedownload, maar hij is bijgewerkt tot 08-02. Laatste update staat er dus nog niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:33:
[...]

En als je links in de lijst klikt staat het daar bij ?
Zal zo eens kijken of ie daar wel bij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Misschien nog een leuk weetje.
Alle Enyaq’s op kenteken t/m zaterdag

Er rijdt dus 1 met een K kenteken rond

https://www.rdwdata.nl/merken/skoda

[ Voor 16% gewijzigd door Neeler op 26-04-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Anna komt standaard in Zwitserland op alle versies. De prijs scheelt ook aardig wat met hier, maar ja bekend verhaal. Aardige detailvideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
En de driving experience video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Is er iemand anders die optie Nazan ook aangevinkt heeft?

YouTube: Nazan Eckes entdeckt den ŠKODA ENYAQ iV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
De Enyaq is een grote auto, maar denk je niet dat ie zo langzamerhand een beetje vol begin te raken ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Fairplay92 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:29:
[...]

De Enyaq is een grote auto, maar denk je niet dat ie zo langzamerhand een beetje vol begin te raken ;) >:)
Ach, op 1:02 verteld ze dat de kofferbak haar lievelingsplaats is. Ik zie mogelijkheden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 16:09
Vandaag rond 8:45 de eerste Enyaq in het wild gespot op de A28 ergens bij Wezep in de buurt. Iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]
https://tweakers.net/i/-5...9sWO8JY.webp?f=user_large

Icoon linksboven: Lane Assist => optie Assistentie (Basic)*
Icoon middenboven: Adaptive Cruise Control => optie Assistentie (Basic)
Icoon rechtsboven: Travel Assist => optie Assistentie Plus

Voor diegene die bij hun bestelling alleen Assistentie konden kiezen (dus nog geen onderscheid tussen basic en plus), zou het kunnen dat je daarom alles hebt gekregen.
Ben benieuwd bij wie dit allemaal het geval is.

*In de Belgische configurator wordt er onderscheid gemaakt met Assisted Drive Basic (in NL Assistentie) en Assisted Drive Plus (in NL Assistentie Plus)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
Wootism schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:37:
[...]

Ach, op 1:02 verteld ze dat de kofferbak haar lievelingsplaats is. Ik zie mogelijkheden :p
oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:51:
[...]

Voor diegene die bij hun bestelling alleen Assistentie konden kiezen (dus nog geen onderscheid tussen basic en plus), zou het kunnen dat je daarom alles hebt gekregen.

*In de Belgische configurator wordt er onderscheid gemaakt met Assisted Drive Basic (in NL Assistentie) en Assisted Drive Plus (in NL Assistentie Plus)
Geen idee alleen dat icoon daar hebben we niet dus het kan alleen maar aan met het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:51:

Duidelijke uitleg van symbolen, bedankt.
@mibkiller heb jij in menu alleen icoon linksboven en in midden of alle drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:58:
[...]

Duidelijke uitleg van symbolen, bedankt.
@mibkiller heb jij in menu alleen icoon linksboven en in midden of alle drie?
Heb er alleen 2 dus geen travel assist icoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:59:
[...]

Dus je kan het niet via het menu inschakelen, want daar is geen icoon, maar wel via het stuur activeren.
Ik meen me te herinneren dat je via het stuur ook een soort menu kan oproepen waarin je de assistenten kan aan en uitvinken. Is dat wat je bedoeld?

Ik zou ik elk geval foto's maken van de geactiveerde functies en deze goed bewaren in geval het eventueel later door een software update veranderd. Dan heb je iets om op terug te vallen naar de dealer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:59:
Thnx, duidelijk ook wat je aangeeft dat als je travel assist knop op stuur indrukt melding travel assist op display getoond wordt.
@Corleone1979 er is bekend wat @mibkiller heeft qua iconen en met knop travel assist op stuur wordt dit geactiveerd en werken de van toepassing zijnde systemen.
Heb zelf het idee als je icoon rechtsboven erbij hebt de van toepassing systemen beter samenwerken (t.o.v. als je icoon rechtsboven en in midden hebt) en mogelijk nog een extra systeem / systemen aanwezig, maar dat is nog niet bekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rich81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-06-2021
Deze kwam ik net tegen op Facebook. Een ontchroomde voorgrill. Oordeel zelf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6eRoFO4lix9L_4Dk1D2PgIWDO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgkbmoKhu4pRrXnAg7ClLxy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAThEw_B6TJV2WhsH6SGDKlCIZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a00bUlRnTHSLSRy90AbWtQJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:02:
Dus je kan het niet via het menu inschakelen, want daar is geen icoon, maar wel via het stuur activeren.
Ik meen me te herinneren dat je via het stuur ook een soort menu kan oproepen waarin je de assistenten kan aan en uitvinken. Is dat wat je bedoeld?

Ik zou ik elk geval foto's maken van de geactiveerde functies en deze goed bewaren in geval het eventueel later door een software update veranderd. Dan heb je iets om op terug te vallen naar de dealer toe.
Omdat bij assistentie basis icoon rechtsboven er niet is kan je via menu dit niet kiezen en activeren.
Menu via stuur is iets anders, ging het nu niet om.
Plaatje met symbool op stuur zal ik even zoeken en posten.

Edit: laat maar @mibkiller was sneller met foto :P thnx.

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 26-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:03:
[...]

Thnx, duidelijk ook wat je aangeeft dat als je travel assist knop op stuur indrukt melding travel assist op display getoond wordt.
@Corleone1979 er is bekend wat @mibkiller heeft qua iconen en met knop travel assist op stuur wordt dit geactiveerd en werken de van toepassing zijnde systemen.
Heb zelf het idee als je icoon rechtsboven erbij hebt de van toepassing systemen beter samenwerken (t.o.v. als je icoon rechtsboven en in midden hebt) en mogelijk nog een extra systeem / systemen aanwezig, maar dat is nog niet bekend.
Alles werkt precies als om schreven bij travel assist.
Alleen niet altijd werkt emergency braking en dat die belt dus wellicht is dat het verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:05:
[...]

Omdat bij assistentie basis icoon rechtsboven er niet is kan je via menu dit niet kiezen en activeren.
Menu via stuur is iets anders, ging het nu niet om.
Plaatje met symbool op stuur zal ik even zoeken en posten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKbphrUP55zHdzBFb_9vI4IYlk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyHDHRPcCDrnM6bpXh9uNkN3.jpg?f=fotoalbum_large

Deze had ik al gepost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Rich81 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:05:
Deze kwam ik net tegen op Facebook. Een ontchroomde voorgrill. Oordeel zelf!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht dat het te maken heeft met de kleur van de auto maar ik ben er niet 100% van overtuigd dat ik die persé mooier vind.
Pagina: 1 ... 98 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2