Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.493 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Nou.. wil het niet zeggen over powerpass... maar told you so 3 weken geleden.
Toen mijn teksten verwijderd met afwachting op leveringen en ervaringen om geen onduidelijkheid te creeren.

Geef even een + als je mn tekst weer mn teksten wilt lezen mbt tot mijn eigen ervaring om een WeCharge kaart (ook een ELLI product) te kunnen krijgen, wat me niet is gelukt. als er animo ervoor is plak ik even betreffende lap tekst.

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 27-04-2021 12:27 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Vandaag een mailtje gehad van de dealer: verwijderen van sss doet niks met de levertijd. Ik heb dan ook nog cf en 360 area view

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Tekst was geschreven zonder dat ik wist dat er in de skoda NL brochure stond over korting met ionity. Als skoda rijders staan jullie iets sterker in jullie schoenen... maar zij zullen weer zichzelf dekken onder het kopje.. druk- en zetfouten voorbehouden.

Hieronder is mijn conclusie met betrekking tot.. WeCharge kaart [VW's Powerpass] geleverd door ELLI

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:47
Afgelopen week (woensdag) SSS eraf laten halen en gisteren kreeg ik de melding dat de auto op 17 mei in productie gaat. Inclusief 360 graden view.
pc-freakz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:13:
[...]

Vrijdag bericht gehad van Directlease over vervallen van SSS of keuze deze te behouden met als bonus 16% bijtelling... Direct vriendelijk bedankt... Van Mossel gister gebeld, hadden het nog niet verwerkt aangezien de betreffende collega vrij was, zouden het alsnog (gister) in orde maken. Ik ga morgen even bellen om op te vragen of het daadwerkelijk doorgevoerd is en wat het systeem terugkoppelt als datum.

Iemand anders met SSS nieuws? Er was al iemand die hem geleverd zou krijgen toch, gaat dat door?

Ander onderwerp, zijn er mensen die 360 Area View hebben en hem al geleverd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
funkylicious schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:06:
Afgelopen week (woensdag) SSS eraf laten halen en gisteren kreeg ik de melding dat de auto op 17 mei in productie gaat. Inclusief 360 graden view.

[...]
Is daarmee je leverdatum ook verschoven dan? Gelukkig is de 360 dan niet wéér een nieuw struikelblok

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie8454 op 27-04-2021 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Reimzter schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:08:
[...]

Lekker met andermans levens aan het spelen? Dat is absoluut niet stoer.

Edit: oh why so serious?
Jullie lezen ook niet hé mijn vrouw zat aan het stuur maar dan moet als nog opletten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:47
Nope, de levertijd staat nog gelijk aan de oorspronkelijke inschatting rond week 22. Vermoedelijk was dit eerder geweest als ik geen SSS had laten toevoegen. 16 oktober besteld via PON
Robbie8454 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:15:
[...]

Is daarmee je leverdatum ook verschoven dan? Gelukkig is de 360 dan niet wéér een nieuw struikelblok

[ Voor 38% gewijzigd door funkylicious op 27-04-2021 13:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:03
NoCO2 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:54:
Nou ja, letterlijk uit de NL Enyaq brochure:

[...]

[...]

Dat wordt nog een interessant gesprek met de dealer!
Op 21 april heb ik bovenstaande tekst over korting op Ionity letterlijk uit de Nederlandse online Skoda brochure gekopieerd, en het staat er nog altijd onder de kop POWERED BY IONITY

Wat is de Nederlandse variant van een Class Action??? Volgens mij zijn op dit forum alleen al voldoende belanghebbenden!

[ Voor 21% gewijzigd door NoCO2 op 27-04-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
NoCO2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:42:
[...]

Wat is de Nederlandse variant van een Class Action??? Volgens mij zijn op dit forum alleen al voldoende belanghebbenden!
Min alle leaserijders die het zal jeuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
mimalizo schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:49:
[...]

Min alle leaserijders die het zal jeuken...
Behalve in het buitenland zoals de eerdere berekening een paar posts terug.

Nu rij ik lang niet zoveel KM in het buitenland maar buitenland mag ik ook zelf betalen dus de korting die je kan krijgen is wel lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07-2021
[...]

Vrijdag bericht gehad van Directlease over vervallen van SSS of keuze deze te behouden met als bonus 16% bijtelling... Direct vriendelijk bedankt... Van Mossel gister gebeld, hadden het nog niet verwerkt aangezien de betreffende collega vrij was, zouden het alsnog (gister) in orde maken. Ik ga morgen even bellen om op te vragen of het daadwerkelijk doorgevoerd is en wat het systeem terugkoppelt als datum.

Iemand anders met SSS nieuws? Er was al iemand die hem geleverd zou krijgen toch, gaat dat door?

Ander onderwerp, zijn er mensen die 360 Area View hebben en hem al geleverd hebben gekregen?
Mijn auto heeft 360Area View (als het goed is...)
Ik heb de auto nog niet maar staat wel bij Van Mossel Waalwijk. 6 mei moet ie uitgeleverd worden.
Daar zou het dus niet aan hoeven liggen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NoCO2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:42:
[...]

Op 21 april heb ik bovenstaande tekst over korting op Ionity letterlijk uit de Nederlandse online Skoda brochure gekopieerd, en het staat er nog altijd onder de kop POWERED BY IONITY

Ben niet zo in de social media. Maar zijn er niet Twitter of andere zaken waar we ons ongenoegen kunnen laten blijken over Pon en deze veranderingen?

en misschien een standaard email met dezelfde tekst richting Pon?

Nu kom ik zelf zelden in het buitenland maar het gaat hier wel een beetje om het principe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:24:
Gistermiddag mijn Black Magic iV60 opgehaald bij vd Udenhout in DB. Wat een héérlijke auto om in te rijden! Alles aan deze auto klopt. Zelfs mijn vrouw, die erg opziet tegen verandering en dus ook tegen elektrisch rijden, reed er probleemloos mee weg en voelde zich direct thuis in de auto.
En ja, gewoon Bach luisteren in je auto terwijl je over de weg zoeft is voor mij wel het ultieme auto rijden 😊 We zien al uit naar onze komende reizen in Europa, ondanks het bescheiden bereik. We nemen gewoon de tijd.
Ik kom nog terug met foto’s van het Loft interieur dat we prima vinden passen en heel goed is afgewerkt. En ik ga nu checken of wij met onze basis Assist ook te TA hebben.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw ik ben blij met deze velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
funkylicious schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:
Nope, de levertijd staat nog gelijk aan de oorspronkelijke inschatting rond week 22. Vermoedelijk was dit eerder geweest als ik geen SSS had laten toevoegen. 16 oktober besteld via PON

[...]
Same here. Met 360 graden view, alleen CF laten vallen hele tijd terug. Nog steeds orginele planning. Definitieve productieweek is week 19. Besteld in oktober vorig jaar. Nog steeds blij met deze productieweek maar begint wel te jeuken als je links en rechts leest dat er zoveel eerder geleverd wordt dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

__REMCO__ schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:01:
[...]

Behalve in het buitenland zoals de eerdere berekening een paar posts terug.

Nu rij ik lang niet zoveel KM in het buitenland maar buitenland mag ik ook zelf betalen dus de korting die je kan krijgen is wel lekker!
Waarom zou je als lease-rijder in het buitenland opeens moeten betalen dan? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
[...]

Ik heb de 360 Area view besteld en krijg hem geleverd op 10 mei

Noreaga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32
Wootism schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:33:
[...]

Waarom zou je als lease-rijder in het buitenland opeens moeten betalen dan? :?
Omdat brandstofkosten voor niet-zakelijke reizen in het buitenland niet vergoed worden door de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07:03
Ik ga er vanuit dat @Tjeerd_Tuitel toch wel een social media manager mee laat kijken in dit forum. #wakeupcall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
Neeler schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:06:
[...]

Koppelen kan pas als de auto er is dmv een QR code.
Verder doet de app nu ook nog niet veel.
Ff paar weken wachten :)
Waar vind ik die QR code? Mijn app kent de VIN code van mijn auto niet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

basmq schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:42:
[...]

Omdat brandstofkosten voor niet-zakelijke reizen in het buitenland niet vergoed worden door de baas.
Ah dan heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn huidige én vorige werkgever. Dacht dat de meeste werkgevers wel een Europese brandstofpas hanteerde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
[...]

“Slechte” baas dan. Wij kunnen kiezen of we optie “buitenland” aanzetten. Dan krijg je alle brandstof en tolwegen in het buitenland ook betaald. Kost je als werknemer €2 per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
[...]

Dit inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Mijn achteruitrijcamera werkt niet altijd, nog meer mensen last van? Nu rijd ik sowieso meer op de spiegels en piepjes, maar vind het wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:05:
[...]

Waar vind ik die QR code? Mijn app kent de VIN code van mijn auto niet 😬
QR code wordt door je entertainment systeem gegenereerd bij koppelen met skoda connect. Via Setup op de 2e pagina in het menu.
VIN code wordt pas herkent als de auto in NL bij PON is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Neeler schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:20:
[...]

VIN code wordt pas herkent als de auto in NL bij PON is.
Dankje! Auto staat hier al voor de deur 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:16:
[...]

Dankje! Auto staat hier al voor de deur 😀
Dan moet het gaan lijkt me.
Ondertussen ook al gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
[...]

Alle gemaakte kosten voor je leaseauto zijn aftrekbaar, zelfs de tol en de vignetten, dus ook brandstof die je niet vergoed krijgt. Daar betaal je tenslotte bijtelling voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
PeMo1965 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:41:
[...]

Alle gemaakte kosten voor je leaseauto zijn aftrekbaar, zelfs de tol en de vignetten, dus ook brandstof die je niet vergoed krijgt. Daar betaal je tenslotte bijtelling voor
Interessant. Dit zou betekenen dat je ook de kosten van de elektriciteit van het thuisladen zou kunnen aftrekken. Dit wordt 1 op 1 vergoed door LM/werkgever maar jij betaald gewoon deze kosten via je energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

Maar daar moet je werkgever wel aan meewerken om dst te verrekenen toxh? Of kan ik dat ook bij mijn aangifte indienen

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Fairplay92 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:55:
[...]

Dit is idd f@#king onzin. Ik ben benieuwd wat uit deze discussie gaat komen. Ik zal dit ook nog bij mijn dealer voorleggen.
@jdbiggelaa heeft van Udenhout nog iets gezegd over de Ionity laadpas of gereduceerd tarief?
Ja, dat er niks speciaals geregeld is voor Enyaq klanten met Ionity. De dealer heeft geen andere info dan dat ‘Enyaq rijders toegang hebben tit het Ionity netwerk’. Maar dat is natuurlijk onzin, dat heeft iedereen. Daarna wast de dealer de handen in onschuld.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
rammes schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:54:
[...]

Maar daar moet je werkgever wel aan meewerken om dst te verrekenen toxh? Of kan ik dat ook bij mijn aangifte indienen
Klopt, moet je werkgever regelen. Ik kan mijn buitenlandse tankbonnen, tolkosten e.d. indienen en zij zorgen voor de verwerking. Mijn ervaring is dat je zo tussen de 40% en 50% terug krijgt via je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32
[...]

Goede opmerking. Wist ik inderdaad en kan leuk wat opleveren.

Voor mij geldt dat brandstof in het buitenland wel vergoed wordt overigens, maar er zijn genoeg werkgevers die dit niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Als je bijtelling betaalt tank je toch ook in Nederland gratis.....gebruik je hem namelijk ook niet-zakelijk....
Geneuzel van de werkgever dus
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
Oeze schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:59:
[...]
Klopt, moet je werkgever regelen. Ik kan mijn buitenlandse tankbonnen, tolkosten e.d. indienen en zij zorgen voor de verwerking. Mijn ervaring is dat je zo tussen de 40% en 50% terug krijgt via je werkgever.
Wij hebben deze regeling ook. Wij kunnen daarnaast ook de rekeningen indienen van accessoires en het wassen/schoonmaken. In principe geldt het voor alle privé gemaakte kosten voor de leaseauto, al zat er per jaar wel een maximum aan als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
rammes schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:54:
[...]
Daar moet je werkgever aan meewerken, maar waarom zou hij dat niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSTG8o7Ci0c3ZlRNMlw1q3V-gw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIymjZYunNTTahfyE8dGG1lM.jpg?f=fotoalbum_large
Welke van de twee gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Ik zou naar aantal downloads kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
De onderste is de oude connected app, de bovenste zal diegene zijn die je voor de Enyaq moet hebben

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Daarnaast is de onderste gratis. Daar heeft Skoda me bij de Kodiaq gefopt. Kodiaq was namelijk met 3 jaar "mijn Skoda" toegang. Ze laten je dan starten met de Skoda connect app (oude naam van de bovenste app) maar na een jaar moet je ineens betalen voor gebruik. Als je dan refereert aan de brochure wordt gezegd, "dat is die andere app". En ja die doet het maar is stuk minder bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Bovenste is de juiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
DirkBouwman schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:06:
[...]

Daarnaast is de onderste gratis. Daar heeft Skoda me bij de Kodiaq gefopt. Kodiaq was namelijk met 3 jaar "mijn Skoda" toegang. Ze laten je dan starten met de Skoda connect app (oude naam van de bovenste app) maar na een jaar moet je ineens betalen voor gebruik. Als je dan refereert aan de brochure wordt gezegd, "dat is die andere app". En ja die doet het maar is stuk minder bruikbaar...
Zo triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Is iemand er al achter gekomen hoe je de recuperatie-stand vast kunt zetten zodat deze niet constant weer op die eAUTO functie gaat🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Neeler schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:52:
[...]

Dan moet het gaan lijkt me.
Ondertussen ook al gelukt?
Ja, dank voor je hulp😊👍 Die app doet nog niet veel, hopelijk komt er snel een upgrade/-date

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik had een paar foto’s beloofd van ons Loft interieur. Zie hierbij. Géén flubberende stof maar strakke textiel. De zit van de stoelen is uitstekend, evenals de instelbaarheid van de geheugenstoel. Naar het schijnt heeft van alle Enyaqs ruim 50% dit interieur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBsoxDVQ2m-ATt0L2JBYsXkuWtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74WtBOxC3UuA1n1ehpQshYAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOce8z8mcM8u7Bt-q9nPnjanAVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQNXWfF8n60uvOWeE25Vq6a0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdIVPEvfFV7WFpLyBkhYKWOjb3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WayIkecTPOtBBFdHeLrNR302.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

rammes

koekebakker 1e klas

jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:08:
Ik had een paar foto’s beloofd van ons Loft interieur. Zie hierbij. Géén flubberende stof maar strakke textiel. De zit van de stoelen is uitstekend, evenals de instelbaarheid van de geheugenstoel. Naar het schijnt heeft van alle Enyaqs ruim 50% dit interieur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hej waar zitten de knopjes van de achterruiten dan

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:10:
[...]

Hej waar zitten de knopjes van de achterruiten dan
Ha, ha, verstopt achter de rand. De schakelaars zitten twee aan twee naast elkaar😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Er is een apart topic over laden en laadpassen met veel nuttige info en praktijkervaring:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:38:
Er is een apart topic over laden en laadpassen met veel nuttige info en praktijkervaring:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
(y)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1974344

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:54

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je wel! Ziet er goed uit! Eerlijk is eerlijk, eco suite is nog veel mooier, maar had liever andere opties, en loft is een prima alternatief. Blij met wat donkerder na ivoorwit in de Passat, al was dat ook supermooi en fijn, maar wel iets meer werk qua bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:08
Uit nieuwsgierigheid voor degenen die al een afspraak hebben staan of de wagen al hebben; hoe lang duurde het bij jullie tussen de status "Onderweg naar Nederland" en het belletje om de leverafspraak te maken?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
ervh schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:31:
Uit nieuwsgierigheid voor degenen die al een afspraak hebben staan of de wagen al hebben; hoe lang duurde het bij jullie tussen de status "Onderweg naar Nederland" en het belletje om de leverafspraak te maken?
Volgens mij ongeveer 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-10 13:57
Bij Ames 2 en halve week tussen productie start en afspraak maken, ophalen weer anderhalve week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 05-10 08:46
Ziet er goed uit, Loft! Vraagje nog over de elektrische stoel. Klopt het dat de spiegels 🪞 ook worden opgeslagen in de geheugenstanden op de stoel?

Heb ook voor deze stoel gekozen toen het budget van SSS vrij kwam afgelopen week 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:54
Hier 8 dagen, weet alleen niet hoelang de status, op de dag die ik als dag 1 zie, al 'op transport' stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je met de blauwe stift de armsteun gekleurd of heeft er iets afgegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door Pas1 op 27-04-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
7.5 weken duurde het, toen die onderweg was werd net de grens dichtgegooid in Tsjechië.
Dus 4 weken daar gestaan, toen 2 weken bij PON en 1.5 week bij Huiskes Kokkeler (dealer), alles werd 100% geïnitieerd vanuit mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
WouterH85 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:40:
Ziet er goed uit, Loft! Vraagje nog over de elektrische stoel. Klopt het dat de spiegels 🪞 ook worden opgeslagen in de geheugenstanden op de stoel?

Heb ook voor deze stoel gekozen toen het budget van SSS vrij kwam afgelopen week 😅
Ga ik nog checken😊👍

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:08

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Pas1 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:08:
[...]

Heb je met de blauwe stift de armsteun gekleurd of heeft er iets afgegeven?
Ha, ha, scherp gespot!😊 Neen, net gecheckt en het is alleen een fout in de foto, dus van de camera. Nooit eerder gezien, weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Is er iemand die voor mij even een foto wil maken van de binnenkant van de voor en achterdeur?🙏🏻 Het hele deur paneel bedoel ik dan

[ Voor 14% gewijzigd door Robbie8454 op 28-04-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:18
Kek kleurtje! Staat hem wel goed zo te zien met de zwarte accenten, maar zag dan wel weer chrome raamomlijsting 8)7

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Robbie8454 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:40:
Is er iemand die voor mij even een foto wil maken van de binnenkant van de voor en achterdeur?🙏🏻
Binnenkant voordeur staat een aantal posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ja maar net niet helemaal 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:40:
[...]

Kek kleurtje! Staat hem wel goed zo te zien met de zwarte accenten, maar zag dan wel weer chrome raamomlijsting 8)7
Ligt het trouwens aan mij of hebben ze het dak ook zwart gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Robbie8454 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:43:
[...]

Ligt het trouwens aan mij of hebben ze het dak ook zwart gemaakt?
Dak is inderdaad ook zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
Stofmeister schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:39:
[...]

Bij Ames 2 en halve week tussen productie start en afspraak maken, ophalen weer anderhalve week later.
Dat zou mooi zijn en betekenen dat ik de Enyaq in week 19(week van 10 mei) zou kunnen ophalen. #zinin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SgtDoggie schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:39:
Is iemand er al achter gekomen hoe je de recuperatie-stand vast kunt zetten zodat deze niet constant weer op die eAUTO functie gaat🤷‍♂️
Zie dit filmpje YouTube: New Skoda Enyaq iV 80 2021 Test Drive Review POV, denk dat je het hierna begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ha, ha, scherp gespot!😊 Neen, net gecheckt en het is alleen een fout in de foto, dus van de camera. Nooit eerder gezien, weird!
Dat is "Moiré". 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03

Ja, buitenspiegels worden ook onthouden.

Ik hoop dat er snel een update komt voor die app want die is nu erg karig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Wisselt nogal geloof ik. Die van mij is gemaakt in wk 14, bij de dealer aangekomen wk 16 (donderdag) en kan deze week (17) vanaf vrijdag opgehaald worden. Denk dan alles dan wel meezit want afleverweek was eerst wk 19 met dezelfde productieweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:30
Mijn Enyaq iV60 zou week 18 geproduceerd worden. Is nu week 25 geworden. Geen bijzondere opties overigens. Logica in de scheduling is ver te zoeken. Mijn indruk is dat sommige dealers meer ‘leverage’ hebben bij PON?

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
ManiacScum schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:23:
[...]

In dit geval zijn de chromen ontlijsting wel erg storend.
Ik zou ze ook zwart hebben gemaakt, inclusief de dakrails.

Maar ik neig er naar dat het een wrap is op deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Vraag voor techneuten onder ons: ik kan van m’n dealer een setje Betria’s 21 inch overnemen tegen gunstige voorwaarden. Ze gaan de Enyaq waar ze onder vandaan komen namelijk pimpen.
Nu is dat een iv 80 en ik krijg een iv60. Velg en bandmaat van een 80 wijkt (aan achterkant) af van de 60.

60 voor én achter 4x 8,5J x21 met bandmaat 235/45
80 voor 8,5J velgen 21 ET 40 met 235/45 banden, áchter 9J velgen ET 42, met bandmaat 255/40 R21

Vraag is nu, of deze ‘80’ velgen ook onder de 60 kunnen. Ik denk dat ze er wel onder kunnen, maar heeft waarschijnlijk invloed op rij-dynamiek, range. Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door leenderttimmers op 28-04-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ik vind het wel een stoere kleur, maar dan moet eigenlijk de acceleratie van 0-100 wel binnen de 4 sec zitten met zo'n kleur... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Soort ADAC auto vind ik het (Duitse wegenwacht)😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:24:
[...]

Ik zou ze ook zwart hebben gemaakt, inclusief de dakrails.

Maar ik neig er naar dat het een wrap is op deze auto.
Gezien de naam van de plaatjes, 'coated', kun je wel eens gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Arctic Silver is niet alledaags....deze zeker niet:-)
Gaaf tov al dat saaie en nietszeggende zwart, grijs of wit op de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 20:13
Vraagje: kun je met een beschikbaar VIN nummer nagaan of er al een kenteken is aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
remc1979 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:41:
Vraagje: kun je met een beschikbaar VIN nummer nagaan of er al een kenteken is aangevraagd?
Volgens mij kan @capellio dat
Auto moet dan al wel bij de dealer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Neeler op 28-04-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 20:13
Neeler schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:54:
[...]

Auto is (als het goed is) bij de dealer. Ik begreep ook dan de kentekens door PON worden aangevraagd en niet door de dealer. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dat is 1 van de 3 nieuwe kleuren, interessant.
Lijkt sportline uitvoering (onder andere gezien meegespoten zij-skirts en sportstoelen), maar staat geen sportline aan zijkant en de chromen omlijsting wijkt af van sportline, maar kan weer een optie zijn welke gekozen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:24:
Vraag voor techneuten onder ons: ik kan van m’n dealer een setje Betria’s 21 inch overnemen tegen gunstige voorwaarden. Ze gaan de Enyaq waar ze onder vandaan komen namelijk pimpen.
Nu is dat een iv 80 en ik krijg een iv60. Velg en bandmaat van een 80 wijkt (aan achterkant) af van de 60.

60 voor én achter 4x 8,5J x21 met bandmaat 235/45
80 voor 8,5J velgen 21 ET 40 met 235/45 banden, áchter 9J velgen ET 42, met bandmaat 255/40 R21

Vraag is nu, of deze ‘80’ velgen ook onder de 60 kunnen. Ik denk dat ze er wel onder kunnen, maar heeft waarschijnlijk invloed op rij-dynamiek, range. Wat denken jullie?
Kan dealer ze niet tijdelijk onder een 60 zetten om te laten weten of het past en zo ja of je er dan mee mag rijden.
Lijkt me dat dealer moet kunnen melden of dergelijke set van 80 wel-niet onder 60 kan en als het dealer is met iets meer toegevoegde dan ook iets kan melden over invloed op rij eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
van mij is ook al sinds 15april onderweg naar PON, hij staat waarschijnlijk ergens lucht te happen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
knirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:12:
[...]

Kan dealer ze niet tijdelijk onder een 60 zetten om te laten weten of het past en zo ja of je er dan mee mag rijden.
Lijkt me dat dealer moet kunnen melden of dergelijke set van 80 wel-niet onder 60 kan en als het dealer is met iets meer toegevoegde dan ook iets kan melden over invloed op rij eigenschappen.
Weet niet of dit zo gemakkelijk gaat. Je krijgt er vanuit Tsjechië een heel document bij met ook de wltp en velgenspecs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
Loepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:33:
Net terug van de dealer.
LG Velvet incl hoesje past in het oplaadvak en het laad op. Dat is positief nr 1.
Dan positief nr 2, de inzetbak.
We hebben die van het transportpakket gepast en dat gaat prima. Hij is wel wat korter omdat achteraan bij het transportpakket iets zit voor de variabele laadvloer. Het zijn echter allemaal stroeve materialen en ik verwacht niet dat de inzet gaat schuiven. Anders een opvulstukje op het einde ertussen doen. Het puntje van de rand van de bak hebben we al eerder aangehaald en dat geeft geen problemen.
Is er dan geen minpunt? Jawel, maar het is een kleintje. De vloer zelf is niet heel dik. Je merkt het het best boven de opening van de bak van de laadkabel. Heb het vermoeden dat de variabele vloer wat steviger is.
Overigens blijft de vloer net zo dik zonder de inzet dus, tja het is daar gewoon een zwakker punt.
Dan het belangrijkste, is de combinatie vlak...JAAAAA.
Hieronder wat foto's, dan kan je zelf beoordelen of het wat voor je is.
Heb zelf de bestelling in gang gezet. 77euro incl btw via Skoda.

Ps. Mijn Vega's zitten op Pirelli's Scorpions.
Misschien ben ik niets gewend, maar allemachtig wat zijn die wielen groot 😁. De hele combinatie is Veel groter als de 19inch die onder de Quashqai ligt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zit er standaard al een 2-delige afdekplaat overheen of is deze onderdeel van het transportpakket?

heeft er iemand toevallig het artikelnummer van die bak, bij de dealer kennen ze hem (nog) niet >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
Welliswaar op een Caddy MY2021, maar dit laat toch wel zien dat Lane Assist puur softwarematig allemaal is

It needs to be updated via suitable diagnostic equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:24:
zit er standaard al een 2-delige afdekplaat overheen of is deze onderdeel van het transportpakket?

heeft er iemand toevallig het artikelnummer van die bak, bij de dealer kennen ze hem (nog) niet >:) .
Speciaal voor jou de plaatjes opnieuw, beide afdekplaten zijn in 2 delen, verschil is waar deze knikt.
Plaatje met blauwe enyaq is standaard (geen transport pakket).
Artikelnummer nog niet bekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGooFVh96Iou1O_QDdZwduv73zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTeQh8f5ogkRkK0wrWPp90Qu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZTmx4T_S-T_GUllI2bvaWmwCV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On4gvZ9FirJAY8BWkZMDzQGo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:22:
Weet niet of dit zo gemakkelijk gaat. Je krijgt er vanuit Tsjechië een heel document bij met ook de wltp en velgenspecs etc.
Zijn er genoeg die aftermarket andere velgen erop zetten en of die echt wat doen met aangeleverde documenten betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Was voor mij ook handig om even te snappen en de meeste car reviewers (bijv Werner) die hadden dit principe ook niet door. Je kiest ofwel voor coasten zonder regeneratief remmen of je kiest voor de b stand en dan rem je wel. Ben je echter aan het coasten en rij je op een rotonde af of iets dergelijks dan kun je de flippers gebruiken om met je handen te remmen ipv je voeten. Zodra je de rotonde voorbij bent, ben je gewoon weer aan het coasten. Wil je dus altijd regeneratief remmen, dan moet je hem in de b-stand zetten. Ik denk dat je hier wat handigheid in kunt krijgen en dat het eigenlijk heel fijn kan zijn dan niet altijd zodra je je gas loslaat je begint te remmen, want soms wil je ook gewoon de auto laten uitrollen. En dat je zelf de controle neemt over wanneer je wel remt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kenteken bekend
Uiteindelijke fiscale waarde 700 euro onder de subsidiegrens (had ik toch nog extra pakket kunnen nemen)
Verzekering geregeld.
Laadpas geregeld.

Nu nog wachten op dinsdag om te gaan genieten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:43:
Mijn achteruitrijcamera werkt niet altijd, nog meer mensen last van? Nu rijd ik sowieso meer op de spiegels en piepjes, maar vind het wel opvallend.
Iemand hier nog reactie op? Of kan ik concluderen dat niemand die probleem heeft, dat is ook goed natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Bloemersmaborg schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:07:
[...]

Iemand hier nog reactie op? Of kan ik concluderen dat niemand die probleem heeft, dat is ook goed natuurlijk ;)
Werkt bij mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

jeroenkb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:04:
Kenteken bekend
Uiteindelijke fiscale waarde 700 euro onder de subsidiegrens (had ik toch nog extra pakket kunnen nemen)
Verzekering geregeld.
Laadpas geregeld.

Nu nog wachten op dinsdag om te gaan genieten........
welke configuratie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Cegra schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:09:
[...]
welke configuratie heb je?
60, Quartz Grey, Loft, standaard velgen, Assistentie, Klimaat+, 100Kw snelladen, Parkeercamera, electrische stoel, multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel

edit: configuratie item vergeten

[ Voor 14% gewijzigd door jeroenkb op 28-04-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Neeler schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:54:
[...]
Geef maar door met een PB
Pagina: 1 ... 101 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2