Verplichte multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel niet meer?jeroenkb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:12:
60, Quartz Grey, Loft, standaard velgen, Assistentie, Klimaat+, 100Kw snelladen, Parkeercamera, electrische stoel
Ja, hoort er inderdaad bijknirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:25:
[...]
Verplichte multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel niet meer?
Welke kleur is dit? Dit lijkt me niet de racing blue noch de standaard energy blue. Is het dan toch vanwege een rare belichting in de video?
https://www.youtube.com/watch?v=ahUzw1_q5pM
[ Voor 6% gewijzigd door Fairplay92 op 28-04-2021 11:37 ]
Belichtings dingetje denk ik... is racing blue.Fairplay92 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:36:
Welke kleur is dit? Dit lijkt me niet de racing blue noch de standaard energy blue. Is het dan toch vanwege een rare belichting in de video?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Sommige dealers zijn wel eigendom van PON, dus wie weet...Snyper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:19:
Mijn Enyaq iV60 zou week 18 geproduceerd worden. Is nu week 25 geworden. Geen bijzondere opties overigens. Logica in de scheduling is ver te zoeken. Mijn indruk is dat sommige dealers meer ‘leverage’ hebben bij PON?
PON zal hier zeker een rol in spelen maar voor een groot deel ook gewoon de fabriek in Tsjechiëtomas123 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:49:
[...]
Sommige dealers zijn wel eigendom van PON, dus wie weet...
Kan iemand inschatten of van Mossel een beetje goed ligt bij Pon en misschien korte(re) levertijden krijgt dan andere dealers, of juist langere
pfff. vrijdag SSS laten vervalen en gewijzigd naar elektrische stoelen.
Vandaag even nagevraagd of er nu wel een definitieve productie bekend is. Krijg ik als antwoord:
Nog geen datum bekend Jerry.
Zal nog wel een paar weken duren eer we dat weten.
wtf....
Zijn er al mensen die wel al een definitieve datum hebben doorgekregen na het laten vervallen van SSS?
Vandaag even nagevraagd of er nu wel een definitieve productie bekend is. Krijg ik als antwoord:
wtf....
Zijn er al mensen die wel al een definitieve datum hebben doorgekregen na het laten vervallen van SSS?
Denk dat niemand je dit echt kan vertellen. Maar van Mossel valt zoals hierboven al benoemt niet tot de PON dealer groep, maar is een eigen dealergroep met o.a. wel VAG in het portefolio.PeMo1965 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:00:
Kan iemand inschatten of van Mossel een beetje goed ligt bij Pon en misschien korte(re) levertijden krijgt dan andere dealers, of juist langere
Klopt, niet gereageerd omdat ik het probleem niet herken. Dat wordt een tripje naar de dealer vrees ikBloemersmaborg schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:07:
[...]
Iemand hier nog reactie op? Of kan ik concluderen dat niemand die probleem heeft, dat is ook goed natuurlijk
Bij mij zit het er wel in, zo’n 2-spaaks stuurwiel. Word daar niet warm of koud van. Blijft een bizarre verplichte combi van opties, elektrische stoel kiezen en dan verplicht assistentie en verwarmd stuurwiel. Wie verzint zoiets, vast iemand bij de productie planning...knirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:25:
[...]
Verplichte multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel niet meer?
Klopt ik ga dat ook wel doen maar als dealer zijnde wil je je "aan de regeltjes houden" dus komt niet overeen met elkaar denken ze dan.knirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:38:
[...]
Zijn er genoeg die aftermarket andere velgen erop zetten en of die echt wat doen met aangeleverde documenten betwijfel ik.
Op de FB pagina van Skoda Enyaq D/A/CH+EU gaat nu het voglende bericht te ronden:
https://www.facebook.com/groups/259434081773204
Beste meneertje Hutten,
Helaas heb ik geen goed nieuws. De fabrikant heeft een landelijke leveringstop opgelegd voor het ENYAQ-model.
Volgens de fabrikant zijn / kunnen er problemen zijn met het ABS-kabelboom. Deze werkplaats moet worden uitgevoerd voordat de klant wordt ingeleverd, anders kan er ernstige schade aan het voertuig zijn. De onderdelen die hiervoor nodig zijn zijn al besteld. Helaas kan ik niet zien wanneer deze geleverd worden en het werk kan worden gedaan. Zodra de werkzaamheden klaar zijn, neem ik direct contact op met u en het transportbedrijf die u vervolgens de ENYAQ bezorgen.
Vriendelijke groet,
Je dealerschappen
Beste meneertje Hutten,
Helaas heb ik geen goed nieuws. De fabrikant heeft een landelijke leveringstop opgelegd voor het ENYAQ-model.
Volgens de fabrikant zijn / kunnen er problemen zijn met het ABS-kabelboom. Deze werkplaats moet worden uitgevoerd voordat de klant wordt ingeleverd, anders kan er ernstige schade aan het voertuig zijn. De onderdelen die hiervoor nodig zijn zijn al besteld. Helaas kan ik niet zien wanneer deze geleverd worden en het werk kan worden gedaan. Zodra de werkzaamheden klaar zijn, neem ik direct contact op met u en het transportbedrijf die u vervolgens de ENYAQ bezorgen.
Vriendelijke groet,
Je dealerschappen
Klopt, er zal waarschijnlijk een bepaalde relatie zijn waarom sommige voertuigen eerder geproduceerd worden dan andere. Kan me voorstellen dat het produceren van één kleur in een hele rits productietechnisch interessant is waardoor mensen die eerder bestellen maar net een andere kleur hebben het gevoel hebben achtergesteld te worden.DonKui schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:56:
[...]
PON zal hier zeker een rol in spelen maar voor een groot deel ook gewoon de fabriek in Tsjechië
Als je je VIN nummer al hebt: http://recall.skoda-auto.com/004/en-comjdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:08:
Op de FB pagina van Skoda Enyaq D/A/CH+EU gaat nu het voglende bericht te ronden:
Beste meneertje Hutten,
Vriendelijke groet,
Je dealerschappen
Ben benieuwd
Hebben we het veel pagina's geleden over gehad, het is voor fabriek zo min mogelijk verstoring van proces ofwel door veel opties verplicht aan elkaar te koppelen is maatwerk op productielijn minder.jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:06:
Bij mij zit het er wel in, zo’n 2-spaaks stuurwiel. Word daar niet warm of koud van. Blijft een bizarre verplichte combi van opties, elektrische stoel kiezen en dan verplicht assistentie en verwarmd stuurwiel. Wie verzint zoiets, vast iemand bij de productie planning...
Eens, maar ja het wel-niet houden aan de regels is per dealer - bedrijf verschillend.Neeler schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:08:
Klopt ik ga dat ook wel doen maar als dealer zijnde wil je je "aan de regeltjes houden" dus komt niet overeen met elkaar denken ze dan.
Mijn compagnon en ik hebben allebei een Enyaq besteld met de 125kw optie en het idee dat er idd een jaar pre-paid Ionity bij zou zitten.NoCO2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:42:
[...]
Op 21 april heb ik bovenstaande tekst over korting op Ionity letterlijk uit de Nederlandse online Skoda brochure gekopieerd, en het staat er nog altijd onder de kop POWERED BY IONITY
Wat is de Nederlandse variant van een Class Action??? Volgens mij zijn op dit forum alleen al voldoende belanghebbenden!
Wat dat betreft dus een + 2 voor de gezamenlijke actie.
Racing blue bij Hollands weerFairplay92 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:36:
Ook hier nog niks vernomen.jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....

Hier ook nog geen definitieve datum.jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
Er staat nu wel:
Besteld door leverancier bij fabriek
Verwachte levering: week 39 in 2021
Het zou idd een paar weken duren voordat definitieve productie en leverdatum bekend zou worden
Nee zelfde verhaal bij mij..jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
Toch weer een meevaller. Ik mailde de dealer net of verwachte productiedatum nog steeds volgende week was, maar hij is inmiddels al onderweg naar PON. Verwachte aflevering over ongeveer 3 weken.
nee ook nog niet. Deze week krijg ik wel de offerte voor de Q4. Vermoedelijke levertijd: 3 maandjdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
Ah duidelijk! Dus wanneer je bijvoorbeeld level 2 instelt met je flippers dan vergeet hij die instelling weer zodra je het gas indrukt en zit je weer in je ‘normale’ modus?Maarten707 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:41:
[...]
Was voor mij ook handig om even te snappen en de meeste car reviewers (bijv Werner) die hadden dit principe ook niet door. Je kiest ofwel voor coasten zonder regeneratief remmen of je kiest voor de b stand en dan rem je wel. Ben je echter aan het coasten en rij je op een rotonde af of iets dergelijks dan kun je de flippers gebruiken om met je handen te remmen ipv je voeten. Zodra je de rotonde voorbij bent, ben je gewoon weer aan het coasten. Wil je dus altijd regeneratief remmen, dan moet je hem in de b-stand zetten. Ik denk dat je hier wat handigheid in kunt krijgen en dat het eigenlijk heel fijn kan zijn dan niet altijd zodra je je gas loslaat je begint te remmen, want soms wil je ook gewoon de auto laten uitrollen. En dat je zelf de controle neemt over wanneer je wel remt.
Kan je met de flippers ook de regeneratie-intensiteit instellen van de B-stand? Of heeft die maar 1 level?
@knirrebir Misschien een petitie starten gericht aan Skoda NL op Petities.nl en alle Tweakers laten tekenen?Mavors schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:31:
[...]
Mijn compagnon en ik hebben allebei een Enyaq besteld met de 125kw optie en het idee dat er idd een jaar pre-paid Ionity bij zou zitten.
Wat dat betreft dus een + 2 voor de gezamenlijke actie.
Pfieuw;jeroenkb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:21:
[...]
Als je je VIN nummer al hebt: http://recall.skoda-auto.com/004/en-com
Ben benieuwd
Nog een nachtje "slapen" en dan is tie er hoor. Iemand nog tips om daadwerkelijk te kunnen slapen, heb er zo'n verdomd veel zin in dat ik vrees dat ik vooral wakker ligDear customer,
No relevant recall campaigns have been launched by ŠKODA for the entered VIN xxx.
Eve char: Warock <TEST>
Is geen sportline dit, staat er bij. Het is een gepimpte wrap met een custom kleur, dus ook geen standaard Skoda kleur. Al lijkt hij er wel heel erg opknirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:07:
[...]
Dat is 1 van de 3 nieuwe kleuren, interessant.
Lijkt sportline uitvoering (onder andere gezien meegespoten zij-skirts en sportstoelen), maar staat geen sportline aan zijkant en de chromen omlijsting wijkt af van sportline, maar kan weer een optie zijn welke gekozen kan worden.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ook ik heb er wel oren naar dit verhaal.jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:09:
[...]
@knirrebir Misschien een petitie starten gericht aan Skoda NL op Petities.nl en alle Tweakers laten tekenen?
Uiteraard heb ik lease, maar volgens mij dekt mijn werkgever niet alle buitenlandse reisbewegingen in prive tijd. En als ik dat voor mijzelf gunstiger kan maken hierdoor.
Wat ik heb onthouden van mijn proefrit.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
[...]
Ah duidelijk! Dus wanneer je bijvoorbeeld level 2 instelt met je flippers dan vergeet hij die instelling weer zodra je het gas indrukt en zit je weer in je ‘normale’ modus?
Kan je met de flippers ook de regeneratie-intensiteit instellen van de B-stand? Of heeft die maar 1 level?
Dat gekloot met die flippers vind ik helemaal niks. Je zal er vast wel handigheid in moeten krijgen. Maar je wilt remmen en ondertussen ben je aan het klooien met die flippers. Zit je naar je dashboard te kijken en niet voor je op de weg. Daar gebeurd namelijk iets. Anders had je niet hoeven remmen. Tcoh?
Ik vond die B-stand top! Ja, als je je gas(??) loslaat remt het ding best fors af. Maar je kan er ook voor kiezen om je gaspedaal langzaam los te laten. Dan heb je minder last van het niet uitrollen gevoel. Als ik het ding ooit geleverd ga krijgen dan gaat ie bij mij zeker op de B-stand!
Ik denk dat minimaal de kopers die de snellaadoptie hebben (besteld) dit zouden moeten ondertekenen. Beetje lastig natuurlijk om voor anderen te spreken, maar ik vind dit persoonlijk gewoon misleiding en niet leveren van hetgeen je aangeschaft hebt. Iedere keer hetzelfde gehannes en praktijken van dit soort partijen (VAG, PON, dealers ..... ). Ik ben er zo klaar mee.Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:11:
[...]
Ook ik heb er wel oren naar dit verhaal.
Uiteraard heb ik lease, maar volgens mij dekt mijn werkgever niet alle buitenlandse reisbewegingen in prive tijd. En als ik dat voor mijzelf gunstiger kan maken hierdoor.
Heb snelladen uiteraard toegevoegd. Nu is de besteller in dit geval de leasemaatschappij, maar goed ook die zouden eigenlijk hiervan op de hoogte gesteld moeten worden. PON is wel vaker vaag of onduidelijk in zijn doen en handelen.Fairplay92 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:16:
[...]
Ik denk dat minimaal de kopers die de snellaadoptie hebben (besteld) dit zouden moeten ondertekenen. Beetje lastig natuurlijk om voor anderen te spreken, maar ik vind dit persoonlijk gewoon misleiding en niet leveren van hetgeen je aangeschaft hebt. Iedere keer hetzelfde gehannes en praktijken van dit soort partijen (VAG, PON, dealers ..... ). Ik ben er zo klaar mee.Ik weet dat het in dit geval dus wss PON is.
Inderdaad! Leuk dat 100 Tweakertjes huiliehuilie gaan doen via een formuliertje. Je kan beter 3 leasemaatschappijen hebben die aan de bel trekken...Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:18:
[...]
Heb snelladen uiteraard toegevoegd. Nu is de besteller in dit geval de leasemaatschappij, maar goed ook die zouden eigenlijk hiervan op de hoogte gesteld moeten worden. PON is wel vaker vaag of onduidelijk in zijn doen en handelen.
Nog niet, al heb ik wel meteen mn klimaat naar plus laten upgraden, en is de betreffende verkoper een week vrij.jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
zogauw ik wat weet, hoor je het.
Waar kan ik tekenenjdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:09:
[...]
@knirrebir Misschien een petitie starten gericht aan Skoda NL op Petities.nl en alle Tweakers laten tekenen?
Daarom gaf ik ook aan lijkt op sportlineervh schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:11:
Is geen sportline dit, staat er bij. Het is een gepimpte wrap met een custom kleur, dus ook geen standaard Skoda kleur. Al lijkt hij er wel heel erg op
Eén member iin dit topic heeft vraag uitstaan bij dealer en dealer heeft het uitstaan bij Pon.jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:09:
Ik wacht wat daar uitkomt en mocht dat iets zijn waar we niets mee kunnen wil ik best kijken om er iets mee te doen.
Is gewoon wennen, in huidige e-golf geen flippers maar kan wel met pook standen kiezen, 1x stand B, 3x stand D, ik let op de weg maar door wennen weet ik ermee te spelen om regeneratief te remmen wat ik op dat moment nodig heb.mimalizo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:13:
Wat ik heb onthouden van mijn proefrit.
Dat gekloot met die flippers vind ik helemaal niks. Je zal er vast wel handigheid in moeten krijgen. Maar je wilt remmen en ondertussen ben je aan het klooien met die flippers. Zit je naar je dashboard te kijken en niet voor je op de weg. Daar gebeurd namelijk iets. Anders had je niet hoeven remmen. Tcoh?
Ik vond die B-stand top! Ja, als je je gas(??) loslaat remt het ding best fors af. Maar je kan er ook voor kiezen om je gaspedaal langzaam los te laten. Dan heb je minder last van het niet uitrollen gevoel. Als ik het ding ooit geleverd ga krijgen dan gaat ie bij mij zeker op de B-stand!
Vanmorgen mijn kenteken en Vin doorgekregen (ophaal vrijdag), maar geen recall bekend op mijn VIN.jeroenkb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:21:
[...]
Als je je VIN nummer al hebt: http://recall.skoda-auto.com/004/en-com
Ben benieuwd
Heeft ook meer impact via LMs, maar ergens moet het 'huiliehuilie' beginnen, want de LMs zelf zullen dit niet gaan aanzwengelen want het raakt hen niet rechtstreeks.mimalizo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:19:
[...]
Inderdaad! Leuk dat 100 Tweakertjes huiliehuilie gaan doen via een formuliertje. Je kan beter 3 leasemaatschappijen hebben die aan de bel trekken...
Stand B maar 1 level.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
Ah duidelijk! Dus wanneer je bijvoorbeeld level 2 instelt met je flippers dan vergeet hij die instelling weer zodra je het gas indrukt en zit je weer in je ‘normale’ modus?
Eerste wordt duidelijk gemaakt in filmpje wat eerder gepost is.
Bij mij ook, ik verwacht er niks van.knirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:29:
[...]
Eén member iin dit topic heeft vraag uitstaan bij dealer en dealer heeft het uitstaan bij Pon.
Ik wacht wat daar uitkomt en mocht dat iets zijn waar we niets mee kunnen wil ik best kijken om er iets mee te doen.
Als het zo duidelijk was had ik die vraag niet gesteld natuurlijkknirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:40:
[...]
Stand B maar 1 level.
Hoor het liever van mensen die écht weten hoe het zit.
Dan even instructieboekje doornemen onder andere pagina 163.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:06:
Als het zo duidelijk was had ik die vraag niet gesteld natuurlijkDie man zit het ook ter plekke uit te zoeken.
Net te horen gekregen dat mijn auto wordt geleverd in week 42, zonder SSS optie.
Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:06:
[...]
Als het zo duidelijk was had ik die vraag niet gesteld natuurlijkDie man zit het ook ter plekke uit te zoeken.
:strip_exif()/f/image/3p4HV1XpjX5qIFQZKeb71jMK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vhebmSJaqX8Q3TMSAGMW6bqW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UHPdlVx8BYkxH8CBCDYKAV7R.jpg?f=fotoalbum_large)
En wanneer heb je hem besteld? En was je eerder een andere week beloofd (eerder of later)?sajid119 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:13:
[...]
Net te horen gekregen dat mijn auto wordt geleverd in week 42, zonder SSS optie.
Het allemaal wat, dat electrisch rijden.
Die kids van me weten straks niet meer met een schakelbak te rijden en krijgen in plaats daarvan recuperatie-les.
Die kids van me weten straks niet meer met een schakelbak te rijden en krijgen in plaats daarvan recuperatie-les.
Ah helemaal duidelijk! Dank
Ik dacht even dat de recuperatie in D volledig uitgeschakeld maar daar staat hij dus standaard op ‘auto’ en anticipeert hij op je rijgedrag.
Ik heb hem begin maart besteld.jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:16:
[...]
En wanneer heb je hem besteld? En was je eerder een andere week beloofd (eerder of later)?
Is de eerste keer dat ik een leverdatum krijg te horen.
Dus lastig te zeggen of dit nu eerder of later is.
Goed nieuws van Elli over de Skoda Powerpass!
“ We would like to inform you that Powerpass was scheduled to go live in the Netherlands in Calendar Week 26, therefore within the week.”
Geen petitie nodig dus👍
“ We would like to inform you that Powerpass was scheduled to go live in the Netherlands in Calendar Week 26, therefore within the week.”
Geen petitie nodig dus👍
Begin maart SSS laten vervallen en nog steeds geen definitieve productie datumjdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
Om gek van te worden toch??Duncan78 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:37:
[...]
Begin maart SSS laten vervallen en nog steeds geen definitieve productie datum

Ik krijg ook nul medewerking van de dealer. Ze zullen geen stap harder voor je zetten heb ik het idee.
Man klim in die telefoon en vraag om uitleg.. Nee ik moet er gewoon bij neer leggen. Pff ik wordt langzamer hand gek. Zeker nu ik lees dat ze er in Duitland een totale leveringsstop is aangekondigd (of ik moet het verkeerd vertaald hebben hoor).
Week van 28 Juni? oke of bedoelen ze de week van 26 apriljdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:31:
Geen petitie nodig dus👍
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Inderdaad om gek van te worden. Vooral omdat zoveel andere vervroegde leverdatums te horen hebben gekregen vraag je je af waar het fout gaat. Meerdere keren contact gehad met de dealer maar tot heden geen duidelijke uitleg gekregen. Daarentegen heb ik altijd als beoogde leverdatum week 21 doorgekregen dus het kan nogjdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:42:
[...]
Om gek van te worden toch??![]()
Ik krijg ook nul medewerking van de dealer. Ze zullen geen stap harder voor je zetten heb ik het idee.
Man klim in die telefoon en vraag om uitleg.. Nee ik moet er gewoon bij neer leggen. Pff ik wordt langzamer hand gek. Zeker nu ik lees dat ze er in Duitland een totale leveringsstop is aangekondigd (of ik moet het verkeerd vertaald hebben hoor).
:strip_exif()/f/image/dmnkEOv7AH9mdsbJnWMbbgBQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het staat toch echt zwart op wit. En heb de tekst betreffende druk fouten niet gevonden.
Dit is trouwens de originele brochure van skoda.
Zelf maakt het mij niet zo heel veel uit. Ik heb reeds een laadpas om voor 0.39 dc te kunnen laden en Ionity is niet in de buurt.
Nog even een ander vraagje:
Is de Honeymoon altijd leidend? Bij mij is er vanaf moment van bestellen nog niks gewijzigd

In dit soort gevallen ga je ook niet meer wegkomen met zetfouten e.d.Gupper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:54:
[Afbeelding]
Het staat toch echt zwart op wit. En heb de tekst betreffende druk fouten niet gevonden.
Zelf maakt het mij niet zo heel veel uit. Ik heb reeds een laadpas om voor 0.39 dc te kunnen laden en Ionity is niet in de buurt.
Nog even een ander vraagje:
Is de Honeymoon altijd leidend? Bij mij is er vanaf moment van bestellen nog niks gewijzigd. Leverweek staat nog op week 34. Hoop eigenlijk op een leuke verassing van de dealer. Meneer. U auto is er en kan worden opgehaald.
Dit zijn gewoon volzinnen en de rest van Europa is het wel inbegrepen is. Dus als consument kan en mag je hier gewoon vanuit gaan.
Ik kan het laden in het buitenlands maar deels vergoed krijgen. Het belastbare gedeelte dacht ik.
Het andere deel is eigen geld en alles wat ik daarop kan besparen is mooi meegenomen.
Zoals ik hem lees worden de gereed staande auto's en afgebouwde auto's niet uitgeleverd alvorens de kabelboom is vervangen. De levering van de kabelboom zal even op zich laten wachten. Of dit effect heeft op de productie is niet geheel duidelijk. Het suggereert vooral nu een terugroep actie/aanpassing van de reeds gebouwde auto's en auto's die op transport zijn gezet.jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:42:
[...]
Om gek van te worden toch??![]()
Ik denk dat de LM er ook weinig aan doen.Fairplay92 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:40:
[...]
Heeft ook meer impact via LMs, maar ergens moet het 'huiliehuilie' beginnen, want de LMs zelf zullen dit niet gaan aanzwengelen want het raakt hen niet rechtstreeks.
Zij belasten het weer door aan de werkgevers.
Stand B heeft maar 1 level. Vergelijkbaar met modus 3 van de peddels.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:06:
[...]
wel te laat voor mijn vakantiejdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:31:
Geen petitie nodig dus👍
Ik kreeg vandaag als verwachte afleverdatum week 30, via van Mossel Waalwijk, (ik begreep van de dealer dat SSS standaard vervalt bij openstaande bestellingen, tenzij je deze optie toch wilt dan moet de dealer dit actief aangeven, waarbij de levertijd naar 2022 gaat)jdenijs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
wtf....
Ik had overigens week 39/40 staan. In februari besteld.
Dit triggert mij. De configurator van Alphabet dwingt het multifunctioneel stuur niet af, de configurator van Skoda.nl zelf wel en die van Directlease.nl weer niet.
Ik heb nu dus een bestelling uit staan voor het iV 60 model, met de optie Assistentie Plus (PSB) en nog wat andere pakketjes, maar géén afwijkend stuurwiel.
Iemand ervaring of inzichten hoe dit kan gaan verlopen? Het laatste waar ik zin in heb is een Assistentie (Plus) pakket waarvan de helft niet werkt i.v.m. verkeerd stuurwiel.
Ik heb zelf bij DirectLease besteld (zonder multifunctioneel stuurwiel) en kreeg in mijn geval de vraag terug of dat ik een multifunctioneel stuurwiel wou hebben of ACC wou laten vervallen. Heb zelf verzonnen dat ik dan maar het sport pakket nam daar de meerprijs hiervan minimaal was (en deze ook een multifunctioneel stuurwiel bevat, en met 3 spaken ipv 2).internetinfo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:55:
[...]
Dit triggert mij. De configurator van Alphabet dwingt het multifunctioneel stuur niet af, de configurator van Skoda.nl zelf wel en die van Directlease.nl weer niet.
Ik heb nu dus een bestelling uit staan voor het iV 60 model, met de optie Assistentie Plus (PSB) en nog wat andere pakketjes, maar géén afwijkend stuurwiel.
Iemand ervaring of inzichten hoe dit kan gaan verlopen? Het laatste waar ik zin in heb is een Assistentie (Plus) pakket waarvan de helft niet werkt i.v.m. verkeerd stuurwiel.
[ Voor 4% gewijzigd door sPENKMAN op 28-04-2021 16:02 ]
Heb wel eens velgen besteld die verkeerd in de configurator van Alphabet stonden. Order ging naar de dealer en daar kwam de melding dat het feest niet doorging en dan komt Alphabet weer bij jou terug.internetinfo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:55:
[...]
Hier begin december besteld.Defense.71 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:27:
[...]
Ik kreeg vandaag als verwachte afleverdatum week 30, via van Mossel Waalwijk, (ik begreep van de dealer dat SSS standaard vervalt bij openstaande bestellingen, tenzij je deze optie toch wilt dan moet de dealer dit actief aangeven, waarbij de levertijd naar 2022 gaat)
Ik had overigens week 39/40 staan. In februari besteld.
Kreeg zojuist (na navraag) nog steeds als productiedatum week 23 en afleverdatum (dus bij dealer) week 26, de dealer verwacht de auto na een week aan mij te kunnen overdragen. Hopelijk zit hier nog wat marge in.
Waarom de ene auto eerder is, dan de andere is onbekend.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Yes! Eindelijk zicht op mijn levering.

Yes! Net gebeld, aflevering auto 5 mei......wat een bevrijding(sdag).
Ja, zodra je je gas induwt vergeet ie die stand weer. Overigens zei ik dat de D stand 'coast', maar per ongeluk zei ik erbij dat hij dan helemaal niet regeneratief remt. Dat klopt niet. De nadruk ligt in D op coasten (uit laten rollen) maar dat betekent niet dat hij helemaal niet afremt. Je merkt het wel een stuk minder dan in de B (break) stand.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
[...]
Nee dat kan niet. Sommige reviewers die bijvoorbeeld uit een Tesla komen missen dat. Die zouden willen dat je bij een zwaarste stand helemaal tot stilstand komt. Geen idee of dat ooit via een OTA software update wel zou kunnen. Mijn gevoel zegt dat ik vooral in de D ga rijden en dan de flippers gebruik om soms wat bij te remmen, maar who knows. Ook een beetje proefondervindelijk achter komen wat lekkerder is en wat de keuze voor B en D doet voor de range van de batterij.Wootism schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:08:
[...]
Genestealer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:08:
***members only***
Yes! Eindelijk zicht op mijn levering.
remc1979 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:20:
Yes! Net gebeld, aflevering auto 5 mei......wat een bevrijding(sdag).
Heren, wanneer hebben jullie de auto besteld?
Misschien dat dit wat helderheid schept hoe de leveringen nu verlopen.
En gefeliciteerd natuurlijk
ik heb de mijne 12-10-2020 besteldWicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:34:
[...]
[...]
[...]
Assistentie plus werkt niet zonder het andere stuurwiel ivm hands of detectie. Dus of het zit er al bij, maar je ziet het niet of je gaat nog bericht krijgen dat je nog stuurwiel moet selectereninternetinfo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:55:
[...]
Ik lees net dat ook Noorwegen, na Duitsland hun klanten gaat omzetten naar 20" velgen i.p.v. 19" vanwege vertragingen in de levering. Dus naast het geintje Skoda Sound System, Crystal Face kan ondertussen met redelijke zekerheid gesteld worden dat 19" velgen ook een issue blijkt te zijn. Gaat lekker zo
12 oktober.Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:34:
[...]
[...]
[...]
21-04-2021 koopcontract getekend. 24e geautomatiseerd "gefeliciteerd met uw nieuwe Skoda" bericht ontvangen.Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:34:
[...]
[...]
[...]
Enyaq IV 80
Arctic Silver
Eco Suite bruin
Snellaad optie
360 graden areaview
Assistentie plus
Comfort plus
Infortainment plus
Sport plus
Elektrisch verstelbare stoel
Family
Klimaat
Licht
Panoramadak
Trekhaakvoorbereiding
Zijairbags achter
Update vanuit mijn kant: Nog steeds geen nieuws. Begin oktober besteld. Als ik hem ooit mag ophalen, rij ik hem door de gevel van de dealer denk ik.
Dit begint inderdaad wel erg laat te worden.Strova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:07:
Update vanuit mijn kant: Nog steeds geen nieuws. Begin oktober besteld. Als ik hem ooit mag ophalen, rij ik hem door de gevel van de dealer denk ik.

Ik heb op 28 oktober een bevestiging van de dealer gehad met verwachte leverdatum 11-06-2021. Op 19 april het bericht dat het 7 mei zou gaan worden (ertussen heb ik geen updates gehad anders dat ik geen wijziging meer door kon voeren in februari) en ondertussen komt de auto morgen voorrijden.Strova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:07:
Geen nieuws hoeft dus geen slecht nieuws te zijn en het kan ineens best snel gaan als die er eenmaal is, houdt vol!
Bij mij hetzelfde. 14 oktober besteld, nog geen enkele vordering. Bij welke dealer zit jij?Strova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:07:
Ligt eraan. Als je een 80 hebt besteld betaal je 600 euries voor een derde spaakje. Want de rest zit er standaard op...sPENKMAN schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb zelf bij DirectLease besteld (zonder multifunctioneel stuurwiel) en kreeg in mijn geval de vraag terug of dat ik een multifunctioneel stuurwiel wou hebben of ACC wou laten vervallen. Heb zelf verzonnen dat ik dan maar het sport pakket nam daar de meerprijs hiervan minimaal was (en deze ook een multifunctioneel stuurwiel bevat, en met 3 spaken ipv 2).
Hier eindelijk de mail gehad vanuit Broekhuis met de keuze SSS te laten vallen of niet. 48 uur de tijd om te reageren, dus wellicht dat PON ze toch niet afgelopen maandag er allemaal af heeft gehaald maar de dealers iets meer tijd heeft gegeven.
Uiteindelijk is de configurator van Skoda dealer leidend. LM volgen alleen om prijsindicatie te krijgen van leasecontract. Uiteindelijke contract wordt altijd opgemaakt obv dealerofferte.mimalizo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:38:
[...]
Ligt eraan. Als je een 80 hebt besteld betaal je 600 euries voor een derde spaakje. Want de rest zit er standaard op...
Voor assistentie heb je altijd drive (dit is 2-spakig multifunctioneel stuurwiel) of sport pakket nodig bij IV60 (ivm ontbreken standaard multifunctioneel stuur bij IV60 die iv80 wel heeft). Overigens zit er in sport pakket ook progressieve stuurbekrachtiging.
[ Voor 8% gewijzigd door Corleone1979 op 28-04-2021 18:07 ]
Ja, maar je kunt met je voet wel heel goed doseren hoe sterk er geremd wordt. Ideaal om bijvoorbeeld over wegen te rijden met veel drempels. Gewoon je rechtervoet iets terughalen, afremmen, de drempel nemen en weer dóór. Prima stand buiten de autowegen die Bknirrebir schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:40:
[...]
Stand B maar 1 level.
Op de Duitse Skoda site staat dat één jaar abonnementskosten inclusief zijn voor Enyaq kopers:Gupper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:54:
[Afbeelding]
“Wenn Sie einen Neuen ENYAQ iV kaufen, können Sie aus drei zeitlich begrenzten Tarifangeboten wählen - Charge Free, Simply Charge und Charge Faster. Der Charge Free-Tarif ist mit keiner monatlichen Gebühr verbunden und die richtige Wahl für Sie, wenn Sie die öffentlichen Ladestationen nicht oft nutzen wollen. Simply Charge wird für alle ENYAQ iV Fahrzeuge angeboten, kostet eine monatliche Gebühr ab 4,99€ und bietet dafür niedrige Preise für reguläres, als auch schnelles, öffentliches Laden. Den Charge Faster-Tarif gibt es nur für Fahrzeuge mit der Option "Erhöhte Ladeleistung". Er kommt für die ersten 12 Monate ohne monatliche Grundgebühr und bietet noch niedrigere Preise für das öffentliche Laden.
Tja, een Duitstalige persoon die Engels schrijft...Maar er staat toch vrij duidelijk ‘within the week’. Ik zal het nog eens bij ze checken, het is inderdaad verwarrend...Simply1337 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:46:
[...]
Week van 28 Juni? oke of bedoelen ze de week van 26 april
@knirrebir Voor je lijstje: vanmiddag gecheckt of ik met mijn Assist basis ook de Travel Assist heb. Antwoord is een helder ‘ja’. Niet dat ik een liefhebber ben van dit soort hulp. Ik heb al dik 50 jaar zonder gekund zonder brokken, dus dat houd ik nog wel een tijdje vol
Wow 600€? In België is dit slechts 245 € en je hebt dan niet alleen een 'derde spaakje', er komt voor die prijs ook nog progressieve stuurbekrachtiging bij.mimalizo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:38:
[...]
Ligt eraan. Als je een 80 hebt besteld betaal je 600 euries voor een derde spaakje. Want de rest zit er standaard op...
Morgen 15:00 is het zo ver...deze teaser
foto kwam van de dealer via Whatsapp...
En nu ik er nog een x naar kijk: Pirelli-banden
:strip_exif()/f/image/J2rvme6ogPQaMa9UeWspj7ZI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door johnvanderster op 28-04-2021 19:16 ]
Zou in alle bestel-, update-, aflevering- en probleemberichten inderdaad ook graag de besteldatum én de betreffende dealer zien.
zumba
Ik denk dat het goed is dat er iemand "opstaat" en zich ontfermt over de topicstartpost. Er is veel behoefte om deze te updaten en bij te houden.zumba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:51:
Zou in alle bestel-, update-, aflevering- en probleemberichten inderdaad ook graag de besteldatum én de betreffende dealer zien.
Ik zou het doen!
Nice teaser....zelfde apparaat in die mooie kleur en 20 inchers over 1.5 week...
johnvanderster schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:14:
Morgen 15:00 is het zo ver...deze teaser [Afbeelding]foto kwam van de dealer via Whatsapp...
Morgen 12.00 uur voor mij. En ik kon het ook niet laten.... vanavond even langs de showroom gereden om te kijken of hij er al staat:johnvanderster schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:14:
Morgen 15:00 is het zo ver...deze teaser
:strip_exif()/f/image/kdSK2F28Z8hD2KRhjP4Ramqe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YEGV01aamwDaFmfsPOHOrVzs.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen zijn er dus 4 die de auto in ontvangst mogen gaan nemen of vergeet ik nog iemand?
- 08:00 - 12:00 @sPENKMAN
- 12:00 @Bulli
- 15:00 @johnvanderster
-
:
@Kaaschef
- 08:00 - 12:00 @sPENKMAN
- 12:00 @Bulli
- 15:00 @johnvanderster
-
Ja dat zal de reden zijn dat mijn Enyaq met 19” wielen van week 18 naar week 25 is gegaan.Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:52:
Ik lees net dat ook Noorwegen, na Duitsland hun klanten gaat omzetten naar 20" velgen i.p.v. 19" vanwege vertragingen in de levering. Dus naast het geintje Skoda Sound System, Crystal Face kan ondertussen met redelijke zekerheid gesteld worden dat 19" velgen ook een issue blijkt te zijn. Gaat lekker zo
SJoepie
Dat gaat dan om de Regulus 19" velgen neem ik aan? Ik heb de standaard velgen erop zitten namelijk en geen vertraging gehad met de levering.Snyper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
[...]
Ja dat zal de reden zijn dat mijn Enyaq met 19” wielen van week 18 naar week 25 is gegaan.
Nee ik heb de standaard velgen....sPENKMAN schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:33:
[...]
Dat gaat dan om de Regulus 19" velgen neem ik aan? Ik heb de standaard velgen erop zitten namelijk en geen vertraging gehad met de levering.
Ff wachten of je de auto morgen wel krijgt
SJoepie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2