Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.501 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:04

zumba

De eAmbu is onderweg!

Beetje leesvoer nog over levertijden. Bij onze oosterburen zijn de vraagtekens nog groter...
Klik

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Snyper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:40:
[...]

Nee ik heb de standaard velgen....
Ff wachten of je de auto morgen wel krijgt :)
Het tekort zit dan op de Proteus 19" velgen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Fairplay92 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:57:
[...]

Het tekort zit dan op de Proteus 19" velgen neem ik aan.
Vermoedelijk, maar waarom dan 20” aanbieden gratis ipv de 19” regulus. Dat kan ik dan weer niet rijmen uit sales perspectief.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:58:
[...]

Vermoedelijk, maar waarom dan 20” aanbieden gratis ipv de 19” regulus. Dat kan ik dan weer niet rijmen uit sales perspectief.
Ja dat is waar. Wellicht beide 19" type velgen. Echt soepel is de toeleverketen van Skoda met alle onderdelen niet geregeld met nu al verschillende tekorten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Wicked-Game schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:58:
[...]

Dan kan je de velgen misschien wel gratis krijgen maar de LM gaan echt de duurdere banden wel door berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
ABTE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:05:
[...]

Hier begin december besteld.
Kreeg zojuist (na navraag) nog steeds als productiedatum week 23 en afleverdatum (dus bij dealer) week 26, de dealer verwacht de auto na een week aan mij te kunnen overdragen. Hopelijk zit hier nog wat marge in.

Waarom de ene auto eerder is, dan de andere is onbekend.
Toevallig Maas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
sPENKMAN schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
Morgen zijn er dus 4 die de auto in ontvangst mogen gaan nemen of vergeet ik nog iemand?
- 08:00 - 12:00 @sPENKMAN
- 12:00 @Bulli
- 15:00 @johnvanderster
- :? : :? @Kaaschef
14uur de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
PeMo1965 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:01:
[...]

Dan kan je de velgen misschien wel gratis krijgen maar de LM gaan echt de duurdere banden wel door berekenen
De vraag is hoeveel duurder de band werkelijk is. Leuke discussies blijven dat. Mijn LM rekende ook extra in de calculator door de keus naar 19 Regulus. Daar maar stokje voor gestoken omdat dit bullshit was. Er veranderd niks in band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
Nog een nieuw filmpje van Werner Budding (voor Ames dealer): YouTube: Werner Budding test onze SKODA ENYAQ iV
Niet objectief wel leuk voor de voorpret.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
sPENKMAN schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
Morgen zijn er dus 4 die de auto in ontvangst mogen gaan nemen of vergeet ik nog iemand?
- 08:00 - 12:00 @sPENKMAN
- 12:00 @Bulli
- 15:00 @johnvanderster
- :? : :? @Kaaschef
13:00 in Amsterdam ZO 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Met alle bandenproblemen vraag ik me af of er iemand al een winterset besteld heeft in de Skoda webshop en ook daadwerkelijk geleverd heeft gekregen? Ik had eerst de 19 inch Crystal set in het grijs besteld. Zou thuis afgeleverd worden, na 14 dagen maar gebeld met Skoda, foutje op de website afleveren thuis is niet mogelijk. Set was inmiddels ook tijdelijk niet meer leverbaar. Week geleden Proteus in het zwart besteld en nu levering bij dealer. Tot op heden niets gehoord, benieuwd of die wel geleverd worden. Staan inmiddels ook als tijdelijk niet leverbaar op de site...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:33:
@knirrebir Voor je lijstje: vanmiddag gecheckt of ik met mijn Assist basis ook de Travel Assist heb. Antwoord is een helder ‘ja’. Niet dat ik een liefhebber ben van dit soort hulp. Ik heb al dik 50 jaar zonder gekund zonder brokken, dus dat houd ik nog wel een tijdje vol :)
Je staat erbij op het lijstje, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:25:
Ja, maar je kunt met je voet wel heel goed doseren hoe sterk er geremd wordt. Ideaal om bijvoorbeeld over wegen te rijden met veel drempels. Gewoon je rechtervoet iets terughalen, afremmen, de drempel nemen en weer dóór. Prima stand buiten de autowegen die B _/-\o_
Zou zeker kunnen, jij hebt het al kunnen proberen, als ik mijn enyaq geleverd heb gekregen ga ik wat je aangeeft testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
RandomNick schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:04:
Wie krijgt komende week nog meer zijn Enyaq?
Ik, dinsdag ophalen bij Century in Groningen. Een zwarte 80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
jdbiggelaa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:31:
Goed nieuws van Elli over de Skoda Powerpass!

“ We would like to inform you that Powerpass was scheduled to go live in the Netherlands in Calendar Week 26, therefore within the week.”

Geen petitie nodig dus👍
Goed nieuws! Ik denk dat in de laatste zin een typefout staat, “the” zal “ten” moeten zijn. Het is nu kalenderweek 17, in week 26, dus binnen 10 weken zou de Powerpass dan aanvraagbaar moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
Iemand van de bezitters al een niet werkende B stand gehad?
Ik 1x. Gedroeg zich als D stand. Na uitzetten en aanzetten auto werkte het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:13
rammes schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat het goed is dat er iemand "opstaat" en zich ontfermt over de topicstartpost. Er is veel behoefte om deze te updaten en bij te houden.
@knirrebir for president

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:37
rammes schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:07:
[...]

Ik denk dat het goed is dat er iemand "opstaat" en zich ontfermt over de topicstartpost. Er is veel behoefte om deze te updaten en bij te houden.
Je geeft het antwoord zelf al 😂👌👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGruNebUG9byvPBADCP_ckhd0uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEnqUy9yVsB0sDUuhpulMyol.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
Nope v Udenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
Robert_ZM schreef op donderdag 29 april 2021 @ 05:53:
[...]

Goed nieuws! Ik denk dat in de laatste zin een typefout staat, “the” zal “ten” moeten zijn. Het is nu kalenderweek 17, in week 26, dus binnen 10 weken zou de Powerpass dan aanvraagbaar moeten zijn!
Slim gezien, zou wel eens kunnen kloppen! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Mijn bestelling van een 60 Quartz Grey, zonder SSS (na aanpassing) is sinds gister definitief ingepland voor productie eind mei. Levering verwacht 5-6 weken later...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Antwoord gekregen van de dealer omtrent de opbergbak uit het transportpakket:

N.a.v. jouw vraag gisteren omtrent de "opbergbak" heeft onze Business Unit Manager Skoda gekeken naar de mogelijkheden.
Hij is tot de conclusie gekomen dat de kofferbakafwerking van een Enyaq zonder "transport pakket" dusdanig anders is dan met dat het plaatsen van de bak met opbergvakken een behoorlijke ingreep zou zijn die kostentechnisch daarmee ook aardig in de papieren zou gaan lopen. Het is dus blijkbaar geen kwestie van bak plaatsen en klaar.

Ze lezen klaarblijkelijk hier niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Het lukt mij niet om Apple Carplay werkend te krijgen. Ik heb een iPhone XR. Iemand al gelukt? Iets bijzonders waarmee ik rekening moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:14:
Het lukt mij niet om Apple Carplay werkend te krijgen. Ik heb een iPhone XR. Iemand al gelukt? Iets bijzonders waarmee ik rekening moet houden?
Start uw auto en controleer of Siri is ingeschakeld.
Verbind uw iPhone met de auto:
Als uw auto CarPlay via een USB-kabel ondersteunt, sluit u de iPhone aan op de USB-poort van uw auto. De USB-poort kan zijn voorzien van een CarPlay- of smartphonesymbool.
Als uw auto draadloze CarPlay ondersteunt, houdt u de spraakbedieningsknop op het stuur ingedrukt. Zorg dat de stereo in de draadloze modus of Bluetooth-modus staat. Ga vervolgens op uw iPhone naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'CarPlay', tik op 'Beschikbare auto's' en selecteer uw auto. Raadpleeg de handleiding van uw auto voor meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

pc-freakz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:03:
Mijn bestelling van een 60 Quartz Grey, zonder SSS (na aanpassing) is sinds gister definitief ingepland voor productie eind mei. Levering verwacht 5-6 weken later...
Wanneer besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Thiazzz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:13:
Antwoord gekregen van de dealer omtrent de opbergbak uit het transportpakket:

N.a.v. jouw vraag gisteren omtrent de "opbergbak" heeft onze Business Unit Manager Skoda gekeken naar de mogelijkheden.
Hij is tot de conclusie gekomen dat de kofferbakafwerking van een Enyaq zonder "transport pakket" dusdanig anders is dan met dat het plaatsen van de bak met opbergvakken een behoorlijke ingreep zou zijn die kostentechnisch daarmee ook aardig in de papieren zou gaan lopen. Het is dus blijkbaar geen kwestie van bak plaatsen en klaar.

Ze lezen klaarblijkelijk hier niet mee ;)
Dat strookt niet met wat ik zelf heb gezien en wat ik op foto heb gezet. Enfin vandaag de auto ophalen en hopelijk zit de piepschuimunit er dan bij (lijkt me kortdag). Als het dan daadwerkelijk allemaal klopt dan pas de witte rook.

Ps. Voor iedereen die twijfelt, rij anders langs de dealer en doe zelf even de swap. Dan kun je met eigen ogen zien of het wel of niet past. Dan ziet de dealer ook of zijn verhaal klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
midden december, maar in jan SSS (9VH) en 360AV (PPC) laten toevoegen.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
pc-freakz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:03:
Lekker man! Ik bel volgende wel weer een keer in de hoop dat ie eindelijk definitief ingepland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ccreator schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:26:
[...]

Dit is het idee voor mijn auto. Ik ga hem zo wrappen. Alles ontchroomd en ook het logo.
Ik zie tzt graag de foto’s!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:02
Zojuist is mijn bestelling geannuleerd.... kreeg ook vanuit mijn dealer (Broekhuis) gisteren de melding dat SSS niet in 2021 leverbaar zou zijn en ik kreeg 48 uur de tijd om een keuze te maken.

Met wagenparkbeheerder contact gehad en nieuwe leaseregeling is 99% zeker voor ons, ik ga de overstap maken naar de iX3 High Executive.

Keek wel echt enorm uit naar de Enyaq en blij het interieur van de Enyaq echt echt heel mooi, nog steeds mooier dan de BMW, maar verder is de BMW kwa opties een beetje gelijk maar biedt nog wat meer luxe en snelheid... beetje met een dubbelgevoel stap ik over en ben stiekem stikjaloers op iedereen die de Enyaq reeds heeft of binnenkort krijgt.
Veel plezier er mee allemaal, dat gaat vcast wel lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
  • Laatst online: 02-07-2021
Zijn er al mensen die een First Edition hebben cq verwachte leverdatum hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:43
TonCoronel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:19:
Zojuist is mijn bestelling geannuleerd.... kreeg ook vanuit mijn dealer (Broekhuis) gisteren de melding dat SSS niet in 2021 leverbaar zou zijn en ik kreeg 48 uur de tijd om een keuze te maken.

Met wagenparkbeheerder contact gehad en nieuwe leaseregeling is 99% zeker voor ons, ik ga de overstap maken naar de iX3 High Executive.

Keek wel echt enorm uit naar de Enyaq en blij het interieur van de Enyaq echt echt heel mooi, nog steeds mooier dan de BMW, maar verder is de BMW kwa opties een beetje gelijk maar biedt nog wat meer luxe en snelheid... beetje met een dubbelgevoel stap ik over en ben stiekem stikjaloers op iedereen die de Enyaq reeds heeft of binnenkort krijgt.
Rij je toch ook niet mee voor schut? Is er een actief topic voor de iX3? Overigens is de prijs een behoorlijk stuk hoger t.o.v. de Enyaq of ID4 zag ik.

In ieder geval heel veel (rij)plezier in je dikke BMW straks! :9~

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 29-04-2021 10:27 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gochum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:22:
Ja volgende week vrijdag wordt de mijne bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Veel plezier in de BMW, ook een mooie (grote!) wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game

Had ook even gekeken naar de iX3, maar dit was door de hoge catalogus prijs niet echt interessant meer om te leasen. Dan werd het al snel en een hogere bijtelling en nog eens een eigen bijdrage er bovenop. Maar wel een hele goede wagen, testen lieten al zien dat de iX3 erg efficient omspringt met zijn accu's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Nou nee, ik hou her en der wat bij in lijstje of iets en kan info geven om mede members te helpen, maar meer niet en qua startpost is er toen behoorlijk wat tijd in gestoken door beheerders, maar om dat bij te werken / updaten zie ik weinig nut in; nodige members hebben enyaq geleverd gekregen, andere staan laat in jaar op planning vanwege huidig leasecontract en blijft erover een deel wat binnenkort aan de beurt zou moeten zijn, maar geen leverdatum heeft.
Voor laatste groep (inclusief mezelf) is het mijn inzien dealer blijven lastig vallen, eventueel importeur lastig vallen en als je least wagenparkbeheerder werkgever lastigvallen en leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
https://www.autoscout24.n...eten-bij-100-en-130-km/h/

Actieradius test bij 100 en 130 km/h

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir

Veel plezier er mee allemaal, dat gaat vast wel lukken.
Bedankt voor je update en input in dit topic, succes en plezier met bmw.
Ik ga een keer poging wagen om meeting te doen van enyaq's te doen (idee midden Nederland en dan op parkeerterrein bij weg restaurant of iets), uiteraard ben je met je bmw dan welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 08:39
Ik ben hier maar aan het wachten tot wanneer de leasing maatschappij de sportline versie toevoegt zodat ik hem eindelijk kan bestellen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cerv47 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:48:
Ik ben hier maar aan het wachten tot wanneer de leasing maatschappij de sportline versie toevoegt zodat ik hem eindelijk kan bestellen.. 8)7
Als 2022 voor jou geen probleem is dan snap ik dat je op sportline wacht.
Qua verandering bijtelling 2021 naar 2022 is dat voor mij geen optie.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 29-04-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
knirrebir schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:50:
[...]

Als 2022 voor jou geen probleem is dan snap ik dat je op sportline wacht.
Qua verandering bijtelling 2021 naar 2022 is dat voor mij geen optie.
Maakt hier voor mij in België niet zoveel uit. Ik kan gerust wachten tot 2022, heb ik niet zoveel problemen mee. Geniet ik nog wat langer van mijn sportieve BMW :P. De sportline staat trouwens al een maand in de configurator van Skoda België. In de NL configurator vind ik die niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Cerv47 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:53:
[...]

Maakt hier voor mij in België niet zoveel uit. Ik kan gerust wachten tot 2022, heb ik niet zoveel problemen mee. Geniet ik nog wat langer van mijn sportieve BMW :P. De sportline staat trouwens al een maand in de configurator van Skoda België. In de NL configurator vind ik die niet terug?
Klopt in Nederland is de Sportline nog niet te krijgen/bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Wicked-Game schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:55:
[...]

Klopt in Nederland is de Sportline nog niet te krijgen/bestellen.
Toch vaag die regionale verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Cerv47 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:53:
Als er geen probleem is qua bijtelling en welk jaar geleverd wordt snap ik dat je wacht.
Sportline heeft kort op een prijslijst in Nederland gestaan, maar die prijslijst was zo snel weer weg als deze gekomen was, in configurator heeft sportline geen één keer gestaan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:39
Hoe meer ik lees in dit topic over allerlei afwijkende regelingen, optiepaketten, wel/geen Ionity, hoe meer ik concludeer wat een dubieuze rol Pon hier speelt. Of zie ik ze vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gochum
ManiacScum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:23:
[...]

Ja volgende week vrijdag wordt de mijne bezorgd
Die van mij zaterdag 15 mei!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Gochum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:22:
Al lang heb er al weer 1500 km op staan ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
Ik zie dat de Myskoda app (Android) bijgewerkt is, en ik zie een paar fijne wijzigingen. Voorklimatiseren is nu te plannen en op afstand te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door Raainman op 29-04-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Raainman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:09:
Ik zie dat de Myskoda app (Android) bijgewerkt is, en ik zie een paar fijne wijzigingen. Voorklimatiseren is nu te plannen en op afstand te starten.
Bij mij nog niet zowel op apple als android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Laatst online: 04-11-2024
Cerv47 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:48:
Bij Arval België is hij nu te configureren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
mibkiller schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:22:
[...]

Bij mij nog niet zowel op apple als android.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6eMe_CXIHkRpCq75wOodDRmgu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rQOuKsgojTvgQD4afZPD5Gi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
FlipModeNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:04:
Hoe meer ik lees in dit topic over allerlei afwijkende regelingen, optiepaketten, wel/geen Ionity, hoe meer ik concludeer wat een dubieuze rol Pon hier speelt. Of zie ik ze vliegen?
Pon is een enorm conglomeraat in autoland met tentakels in alles wat rijdt en toelevert. Ze letten daarbij op groepsniveau goed op het eigen belang. Dat betekent dat niet de klant centraal staat bij het nemen van beslissingen. En kennelijk zijn ze machtig en autonoom genoeg om VAG-beleid opzij te zetten als ze dat zakelijk niet goed uitkomt.
Nu de markt steeds meer Europees wordt en transparant voor klanten dankzij internet, is het maar de vraag hoelang ze dit nog kunnen volhouden. De wal keert wel een keer het schip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Raainman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:09:
Goede zaak! De Apple versie doet nog vrijwel niets. Versie 4.0.0 met functionaliteit 0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Nu werkt de app helemaal niet meer kenbaar zijn ze ermee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Voordeel van late levering: hopelijk is al dat software matige gestuntel dan opgelost😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Ja het werkt nu ook na het opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:15:
Voordeel van late levering: hopelijk is al dat software matige gestuntel dan opgelost😅
Het is ook niet om altijd goed om 'first adopteuhh' te zijn -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Fairplay92 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:34:
[...]

Het is ook niet om altijd goed om 'first adopteuhh' te zijn -O-
Ik ben om die reden wel blij om geen early adopter te zijn, maar met levering in week 44 ben ik wel weer mainstream... auw |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:44
Nog 50 minuten...countdown has started ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Android 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:15:
Vergeleken met alle horror stories over software problemen in de ID.3 van de auto zélf is dit peanuts. Het infotainment systeem in mijn Enyaq valt mij 100% mee. Het is niet perfect, maar stabiel tot nu toe en qua snelheid prima werkbaar. En heerlijk groot en helder scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:43
knirrebir schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:44:
[...]

Bedankt voor je update en input in dit topic, succes en plezier met bmw.
Ik ga een keer poging wagen om meeting te doen van enyaq's te doen (idee midden Nederland en dan op parkeerterrein bij weg restaurant of iets), uiteraard ben je met je bmw dan welkom.
Iemand moet tenslotte de drankjes en hapjes halen... ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
Jeroenvr72 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:53:
[...]

Ik ben om die reden wel blij om geen early adopter te zijn, maar met levering in week 44 ben ik wel weer mainstream... auw |:(
join de grote groep meenstriem oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Hij werkt al je moest de app keer verwijderen en opnieuw installeren blijkbaar al vanaf maandag 26 april vreemd dat de app niet automatisch mee update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:12:
[...]

Hij werkt al je moest de app keer verwijderen en opnieuw installeren blijkbaar al vanaf maandag 26 april vreemd dat de app niet automatisch mee update.
Ik heb hem ook maar even een update gegeven.
Dit is het???
Een servicepunt instellen en clima instellen......
Karig.
Weet iemand of/wat er toekomstig bij gaat komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:35:
[...]

Sommigen weten nog niet eens wanneer hun auto komt dus ik denk niet dat er veel kennis van functionaliteit in de Skoda app hier op Tweakers aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
goetfoud schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:35:
[...]

Ik heb hem ook maar even een update gegeven.
Dit is het???
Een servicepunt instellen en clima instellen......
Karig.
Zou wel zuur zijn als dat de enige toevoeging van "Connected" is, maakt het Comfort+ pakket nogal karig danwel een dure elektrische klepperbak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Ik dacht, je kan zien of auto op slot zit...
Waar deze staat..
Etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
internetinfo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:40:
[...]

Zou wel zuur zijn als dat de enige toevoeging van "Connected" is, maakt het Comfort+ pakket nogal karig dansel een duur elektrische klepperbak :/
Precies....dat dacht ik ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Dat kan ik nu al met de Mijn Skoda App voor mijn Octavia :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
internetinfo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:40:
[...]

Zou wel zuur zijn als dat de enige toevoeging van "Connected" is, maakt het Comfort+ pakket nogal karig danwel een dure elektrische klepperbak :/
Helemaal omdat die functies standaard zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npczBltkVQ7z6GrQOcpbgEmAn6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BQmwl0ojaj7phNhaKpaOAZi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik had er al niet veel verwachting van. De VW app is ook al door iedereen afgekraakt. Maar de Enyaq MySkoda app is op dit moment totaal waardeloos. Op mijn iPhone kan ik zien wat het lading percentage van de accu is. That’s all there is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Het is trouwens interessant om de verschillende fases te zien in alle BEV fora. We gaan nu over op melden van alle kleine en grote (software) foutjes en tekortkomingen met functionaliteit. En dan zeggen hoe slecht Skoda wel niet is.

Grappig alleen dat ik precies hetzelfde overal lees: volvo, idx, mg ez etc etc

Tesla weet ik niet. Lees ik uit principe niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Dit kunnen we ermee. Foto 1 met VIN ingevoerd. Foto 2,3 en 4 maximaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUvy3Z2UmTkud3y1PbKHDV0XJ9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkVbpFQN3yQQV5Aa5ZLz3qTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJU4BXOQB2sJn82c-EAks8g1Sl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvhaxBtfisbntiMm8XTDMUmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMcAyfHRcPFnEjkedAhsDUy6LiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4pJNWIdNOdzfv6pjnF8cP8v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18aTXjG_Q55yaz0UdZ3rFw_d8j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTM2wBxBlEUevTbA0xzMEMNE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Neeler schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:54:
Dit kunnen we ermee. Foto 1 met VIN ingevoerd. Foto 2,3 en 4 maximaal.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha, dat zie ik in de geüpdate app nog niet terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Dit kunnen we ermee. Foto 1 met VIN ingevoerd. Foto 2,3 en 4 maximaal.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5fV4zAHEZXhB-mNusMf1QzGlP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmrp1mHhzQaSZsp1vAUbYD4C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_WXehWqaa5KKHFQUDNiA4NvfXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpYdjIi8XGDpZzfVGgDgpTXs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is alles wat ik heb. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Heb je de app al geüpdatet?
Anders onderin op de rondjes klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn foto’s wanneer je inlogt via een website op je laptop. Dit zijn geen foto’s van de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
remc1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:18:
[...]

Dit zijn foto’s wanneer je inlogt via een website op je laptop. Dit zijn geen foto’s van de app
Ik dacht al wat een grote telefoons met Windows tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
remc1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:18:
[...]

Klopt maar dan zie je wel hoeveel er potentieel uitgeschakeld wordt als je inlogt met je Enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
Hebben er inmiddels al eigenaren met een aanhanger of caravan gereden?
Ben heel benieuwd naar het rijbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
Weer even op kenteken.tv gekeken. Gister 17 enyaq's op keteken, vandaag 38 op kenteken geregistreerd. Totaal 234 geregistreerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loepoog
Net de auto gehaald. Niet eerder proefgereden dus blind erin. Standje B is wel heftig. Werkt erg goed maar voor de medepassagiers vraag ik me af of dat vele remmen prettig is.
Moet nog door van alles en nog wat heen dus heel veel kan ik er nog niet over kwijt.
Het rijdt in elk geval wel als de brandweer.
Over de brandweer gesproken, dealer wou in the end toch niet IV eraf halen. Zelfs de 60 niet. Scheen niet te mogen. Nu heb ik niet veel moeite met de tekst, maar wel dat ze chroom zijn.

Morgen nog wat aanpassen en dan zal ik er eens een foto van maken. Het is nu toch zeikweer dus zonde.

Ps. De piepschuiminzet en granny charger waren er inderdaad nog niet. Denk nog een weekje.

Oh en heeft er iemand ervaring met de virtual pedal? Ik heb de chachacha achter de auto gedaan maar openen ho maar. Moet ik eerst iets aanzetten?

Laatste puntje. Bij comfort plus heb je (zo lijkt het) dubbelglas in de voorportieren. Moet er nog eens goed naar kijken maar ik zie een sleuf in het profiel wat 2 glasplaten suggereerd.
Er zat geen asbakje bij de auto en ook geen tasje voor de laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:34:.

Oh en heeft er iemand ervaring met de virtual pedal? Ik heb de chachacha achter de auto gedaan maar openen ho maar. Moet ik eerst iets aanzetten?
Standaard opent alleen het bestuurdersportier.
Weet niet of dit van invloed is hierop?
Anders even instellingen aanpassen en nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07:03
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:34:
Ps. De piepschuiminzet en granny charger waren er inderdaad nog niet. Denk nog een weekje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fUgmlNIfI7V89XekiwDOvp91F0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2AgJszPI2NnX43HVbO1QPiQa.jpg?f=user_large

Ik denk dat de inzetbak nummer 7 uit deze exploded view is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
Ik heb de VIN code al gehad van de dealer maar als ik deze invoer in de MySkoda app (IOS) dan werkt het niet. Zou het kunnen zijn dat de auto geen "bereik" heeft, iemand enig idee?

Melding:
"Geen internet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Gochum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:52:
Ik heb de VIN code al gehad van de dealer maar als ik deze invoer in de MySkoda app (IOS) dan werkt het niet. Zou het kunnen zijn dat de auto geen "bereik" heeft, iemand enig idee?

Melding:
"Geen internet beschikbaar"
volgens mij is ie dan nog niet in NL? Tenminste, dat heb ik ergens eerder gelezen. Ik krijg iig dezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
__REMCO__ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:53:
[...]

volgens mij is ie dan nog niet in NL? Tenminste, dat heb ik ergens eerder gelezen. Ik krijg iig dezelfde melding
Aflevering staat op zaterdag 15 mei dus dan moeten ze nog wel ff doorrijden met die vrachtwagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Net de auto gehaald. Niet eerder proefgereden dus blind erin. Standje B is wel heftig. Werkt erg goed maar voor de medepassagiers vraag ik me af of dat vele remmen prettig is.
Moet nog door van alles en nog wat heen dus heel veel kan ik er nog niet over kwijt.
Over de brandweer gesproken, dealer wou in the end toch niet IV eraf halen. Zelfs de 60 niet. Scheen niet te mogen. Nu heb ik niet veel moeite met de tekst, maar wel dat ze chroom zijn.

Morgen nog wat aanpassen en dan zal ik er eens een foto van maken. Het is nu toch zeikweer dus zonde.

Laatste puntje. Bij comfort plus heb je (zo lijkt het) dubbelglas in de voorportieren. Moet er nog eens goed naar kijken maar ik zie een sleuf in het profiel wat 2 glasplaten suggereerd.
VP was voor mij ook even anders. Normaal een schop beweging bij mijn Audi, bij de Enyaq moest ik mijn voet van links naar rechts bewegen. Waarschijnlijk is het ook nog te regelen in je infotainment menu. Dat je VP dus uit en in kan schakelen, maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koelstra
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04-2021
Vandaag auto opgehaald :D mocht iemand vragen hebben, ben er tot u toe erg blij mee. Nog wel veel te ontdekken....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:44
Auto opgehaald vanmiddag. Wow. Rijdt formidabel. Travel assist aanwezig (knopje op stuur).

Nog 83% lading. Vanavond nog een stukkie doen. De nieuwe versie van de app geinstalleerd en gekoppeld.
Ook Android Auto draadloos. Geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r4Aj3z4vpgfuxQKHq93_YzCQS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqt63k3atr2gJ44t8AeIuikZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWkrS4iNUNK5dwAxEsR8wRp2R0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T7wQngtQdH6OBgyHrHiL7QD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92

Proficiat Loepoog met de Njak *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
__REMCO__ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:53:
[...]

Ik krijg die melding ook. Mijne is zeker wel in NL, kan hem woensdag ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Nogmaals de vraag: kan iemand een foto maken van de hele voor- en achter portier de bekleding gaat het dan om😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Neeler schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:13:
[...]

Heb je de app al geüpdatet?
Anders onderin op de rondjes klikken.
Volgens de Appstore is de app uptodate , versie 4.0.0, maar de app biedt geen enkele andere functionaliteit dan de acculading zien en het max ladingpercentage instellen. Mijn VIN is wel herkend en ik zie ook een plaatje met mijn Eniaq in de juist config en kleur in ‘de garage’.
Ik heb geen rondjes onderin het scherm?!

[ Voor 4% gewijzigd door jdbiggelaa op 29-04-2021 17:35 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2