Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
Gochum schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:52:
Ik heb de VIN code al gehad van de dealer maar als ik deze invoer in de MySkoda app (IOS) dan werkt het niet. Zou het kunnen zijn dat de auto geen "bereik" heeft, iemand enig idee?

Melding:
"Geen internet beschikbaar"
Zonder internet geen verbinding inderdaad. Start de auto wel op in ‘online modus’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Camera doet het nu vrijwel nooit meer. Ik hop maar even langs de dealer denk ik. Overigens vind ik hetzelfde (door het draadloze Carplay) nog wel eens lastig schakelen tussen 2 telefoons. Maar is ook stukje gewenning denk ik. Voorheen koppelde je de telefoon met carplay waar je het snoertje in stak haha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:34:

Oh en heeft er iemand ervaring met de virtual pedal? Ik heb de chachacha achter de auto gedaan maar openen ho maar. Moet ik eerst iets aanzetten?
Wij hebben d'r vandaag ook opgehaald. Virtual pedal werkt prima, ook wanneer alleen bestuurderszijde op 'unlock' staat. Het openen van het slot maakt wel een behoorlijk harde klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:30:
[...]

Volgens de Appstore is de app uptodate , versie 4.0.0, maar de app biedt geen enkele andere functionaliteit dan de acculading zien en het max ladingpercentage instellen. Mijn VIN is wel herkend en ik zie ook een plaatje met mijn Eniaq in de juist config en kleur in ‘de garage’.
Ik heb geen rondjes onderin het scherm?!
Ik heb 4.1 versie android Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZQBzmt0-4cDGkcuwdy2as2h_K8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLC6IV0YyTXGZOMkVCTR3CMM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:36
johnvanderster schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:09:
Auto opgehaald vanmiddag. Wow. Rijdt formidabel. Travel assist aanwezig (knopje op stuur).

Nog 83% lading. Vanavond nog een stukkie doen. De nieuwe versie van de app geinstalleerd en gekoppeld.
Ook Android Auto draadloos. Geweldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! Gefeliciteerd! Wat extra opnamen van de voor en achterlichten zijn welkom! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
Auto opgehaald vanmiddag. Wow. Rijdt formidabel. Travel assist aanwezig (knopje op stuur).

Nog 83% lading. Vanavond nog een stukkie doen. De nieuwe versie van de app geinstalleerd en gekoppeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is travel assist ook aanwezig in infotainment (zelfde icoon als op het stuur)?
Welke opties heb je: Sport / Assistentie / Assistentie Plus?
IV60 of 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:13:
Nogmaals de vraag: kan iemand een foto maken van de hele voor- en achter portier de bekleding gaat het dan om😅
Zoiets?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yyuo3fDuXgd2ttk-96Vaim_sR_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqV6N813K6WwGcPbP4KDIuTN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoiqCNjKl0gMKdfBvDGNuvrTqAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETjw1406zvU6A1jK2Fdq0JOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNJlpfiY06lfbYKxbkIBHW3949o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1AhjoNH90Ol44mTsxxSn63u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:59:
[...]
VP was voor mij ook even anders. Normaal een schop beweging bij mijn Audi, bij de Enyaq moest ik mijn voet van links naar rechts bewegen. Waarschijnlijk is het ook nog te regelen in je infotainment menu. Dat je VP dus uit en in kan schakelen, maar dat weet ik niet zeker
De gouden tip. Van links naar rechts dus. Ik doe het dus van nature andersom :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bulli
Inmiddels bijna 6 uur trotse eigenaar 😍

Direct op pad voor een nachtje in Rotterdam, dus een mooi stukje kunnen sturen. Zoals eerder gemeld, had ik bij bestelling (16 oktober) geen mogelijkheid om assistentie plus te bestellen. Travel assist is wél aanwezig op het stuur, maar niet in het menu. Op zich een heel fijne optie, behalve met die rare maximum snelheden hier in Nederland.... het ene moment rijd je netjes 100 km/h, en dan ineens besluit ze dat je 130 mag. En dat gaat dan lekker vlot 😜 Die optie heb ik dus voorlopig maar uitgezet!

Verder rijdt het heerlijk. De B stand is inderdaad even wennen, maar werkt dan ook best prettig. Je moet 'gewoon' iets gevoeliger met je voet omgaan. In de D modus zijn de flippers dan weer heel prettig om bijvoorbeeld op een uitvoegstrook snelheid te minderen.

Android Auto startte automatisch nadat ik de telefoon via Bluetooth gekoppeld had. Deze vreet echter batterij (althans dat lijkt zo), dus die heb ik nu maar weer uitgezet, want ik gebruik hem nu toch (nog) niet.

In eerste instantie lukte het niet om de auto in de app te registreren, maar nadat ik voor 'engels' als taal koos, ging het direct goed.

Leuk detail: ik kreeg een setje reservelampen van de dealer... maar ja, ik heb het 'Licht' pakket, dus volgens mij is alles LED 🤪 Hij keek een beetje schaapachtig toen ik hem daarop wees 😊

En tot slot natuurlijk nog een aantal foto's!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y8-tcNK9StA2jVJzyoslfwRN7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soc23WVfa7uDfmB0GHzxJk4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saFHNXrKsTIOhvOUkpNOKROFyPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnOa5d3fYdymqBoLeVSu9C0x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjeW6o7cLf0ciTDKuurg8IN7YJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iG2D60uGYHemhkbZj4S1RsY9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6FkKrQaRu46LSMCgU31hRd42Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WT4cvp6QFURgpz1nWZQT49y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaKhOaVkhCe-Gvrr7nrmMX7qpOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7FHvhakTv4jKboIlavi1m7f.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IaQ7RKHlH37JjcEJ0wZKBBAQ98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XprLNKbXubOVami3bEFcHDXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Vandaag ook de enyaq mogen ophalen.

Rijdt als een speer. Comfortabel en heb al de eerste reacties dat het wel een erg grote auto is. 8) Het zwarte lederen interieur vind ik erg mooi, zit ook lekker.
Paar snelle foto's, ook van de bekleding, de bekleding op het dashboard valt wat minder op dan de andere stoffen die je kan kiezen helaas.
De auto is echt heel ruim, ik ben 1.89 en kan zelf prima 'zitten achter mij'.

Tevreden so far! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8KpljiadXoNsuwYmPRsnK6EQD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIgg54rfnWQp7YLFew8coEJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR6WogP8lRSf_n_0l-jugKVuD7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24Fyd1Ryof1KwFHIaw7bQQnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IclKt6Ct-mp5irOs3F8EbqpMA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pjAbd3UzbOdRrjVyq81Ia7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVs4raDTwo-tNkiuT_pNsb-u_o4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C53OtTRkRIoROhwwqf3wgzc1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 13:24
[b]Bulli in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"Travel assist is wél aanwezig op het stuur, maar niet in het menu. Op zich een heel fijne optie, behalve met die rare maximum snelheden hier in Nederland.... het ene moment rijd je netjes 100 km/h, en dan ineens besluit ze dat je 130 mag.
Wat je hier beschrijft is niet perse travel assist (dat is waar hij ook stuurt) weet je zeker dat je dit hebt? Het aanpassen van de snelheid is gewoon een optie van de ACC, op de ID.3 heet dit uit mijn hoofd 'snelheidsvoorspelling', die moet je echt uitschakelen want die functie is dramatisch in Nederland. Mijn ID.3 heeft in ongeveer 30% van de tijd correct door wat nou de maximum snelheid is, als de ACC hier automatisch naar aanpast is dus dramatisch.

Na de update laatst stond deze feature helaas weer aan, ging hij van 140 ineens naar 90 vol in de ankers op de snelweg bij een '90 rijden als het regent' bord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21

rammes

koekebakker 1e klas

Neeler schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:54:
Dit kunnen we ermee. Foto 1 met VIN ingevoerd. Foto 2,3 en 4 maximaal.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
benieuwd wat de skoda connectshop voor moois bied.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:44
Corleone1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:44:
[...]

Is travel assist ook aanwezig in infotainment (zelfde icoon als op het stuur)?
Welke opties heb je: Sport / Assistentie / Assistentie Plus?
IV60 of 80?
Optie niet aanwezig in infotainment. Ik heb de iV 60 met o.a. assistentie en multifunct. stuur.
Foto's volgen nog!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
Voor wie niet wil wachten op de lokale Skoda dealer
Zwarte IV en Enyaq
https://a.aliexpress.com/_mODgRnj

En deze wil je dan weer niet hebben. Die zijn een maatje te groot. Trust me, ik had ze namelijk besteld 8)7
https://a.aliexpress.com/_mrq4lzX

[ Voor 9% gewijzigd door Loepoog op 29-04-2021 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Mooie foto’s heren! Geniet van jullie bolide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Toch nieuwsgierig: waarom wilde je deze foto’s zo graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
pim89 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:17:
[...]

Toch nieuwsgierig: waarom wilde je deze foto’s zo graag?
Voor de locaties en het formaat (plus minus) van de speakers😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:18:
[...]

Voor de locaties en het formaat (plus minus) van de speakers😅
Oké… dat neemt de nieuwsgierigheid niet weg. Waarvoor heb je dat nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:23
Bulli schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:59:...

Leuk detail: ik kreeg een setje reservelampen van de dealer... maar ja, ik heb het 'Licht' pakket, dus volgens mij is alles LED 🤪 Hij keek een beetje schaapachtig toen ik hem daarop wees 😊

...
Mijn dealer berekende hiervoor dus extra kosten. Ik had allemaal ongevraagde artikelen op mijn offerte. Ook een reserve halogeenlampen setje terwijl ik LED verlichting heb. Matten set terwijl ik al matten erbij krijg in de eco suite. Extra kosten voor aanvraag tenaamstelling kenteken terwijl dit in de standaard afleveringkosten al verwerkt zit.

En nog wat extra dure kosten. Allemaal niet om gevraagd en dus eraf laten halen. Stelletje boeven zijn het. Als privé of zakelijke koper even een extra puntje om erop te letten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Leuk nieuwtje: Audi levert momenteel geen 360 graden view😳 zal daar ook wel een tekort aan chips ontstaan.

Ik heb de offertes van de Q4 binnen. Conclusie: dat gaat m denk ik niet worden. Ze hebben 2 leuke auto’s samengesteld, maar vergeleken bij mijn volgeladen Enyaq wel erg kaal. Ook is de s-line alleen beschikbaar in zwart, wit of navarro blauw. Stel ik de auto conform Enyaq samen dan kom ik bijna 12.000 euro duurder uit. Nu geloof ik best dat Audi weer net een stapje beter in elkaar zit en misschien nog wel weer stiller is, maar dat verschil is me echt te groot. En ik wil ook geen opties laten varen. Zolang Skoda niet met nog meer teleurstelling komt laat ik mijn order vermoedelijk wel staan

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie8454 op 29-04-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
pim89 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:21:
[...]

Oké… dat neemt de nieuwsgierigheid niet weg. Waarvoor heb je dat nodig?
Ik ga er een aftermarket audio systeem in laten zetten. Hopelijk nog beter dan wat ik nu heb. Ik wist alleen niet dat ik welgeteld 13 speakers in mijn auto heb. Wat wel het prachtige surround verklaard, maar meer betekent natuurlijk niet ook persé beter. Door de foto’s kan ik wel een beetje inschatten hoeveel ruimte er is voor speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
CrashKonijn schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:09:
[...]
Wat je hier beschrijft is niet perse travel assist (dat is waar hij ook stuurt) weet je zeker dat je dit hebt?
Ja, weet ik zeker :)

Hij houdt d'r netjes op gelijke positie tussen de lijntjes (dus geen 'ping pong')!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Genestealer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:22:
[...]

Mijn dealer berekende hiervoor dus extra kosten. Ik had allemaal ongevraagde artikelen op mijn offerte.
Gewoon de naam vd dealer hier, name & shaming :r
Bijzonder zou je toch niet verwachten van een Skoda dealer, zelf alleen maar positieve ervaringen met A-point Z-O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:23:
Leuk nieuwtje: Audi levert momenteel geen 360 graden view😳 zal daar ook wel een tekort aan chips ontstaan.

Ik heb de offertes van de Q4 binnen. Conclusie: dat gaat m denk ik niet worden. Ze hebben 2 leuke auto’s samengesteld, maar vergeleken bij mijn volgeladen Enyaq wel erg kaal. Ook is de s-line alleen beschikbaar in zwart, wit of navarro blauw. Stel ik de auto conform Enyaq samen dan kom ik bijna 12.000 euro duurder uit. Nu geloof ik best dat Audi weer net een stapje beter in elkaar zit en misschien nog wel weer stiller is, maar dat verschil is me echt te groot. En ik wil ook geen opties laten varen. Zolang Skoda niet met nog meer teleurstelling komt laat ik mijn order vermoedelijk wel staan
Tot die conclusie was ik ook gekomen. Kwam ruim 10k boven de enyaq uit voor hetzelfde. En dan nog eens flink hogere leaseprijs. En Audi is best mooi qua afwerking maar niet 10k mooier. Daarnaast vind ik het dashboard van de enyaq zelfs veel mooier, meer opgeruimd en strakker dan de Q4. Maar dat is natuurlijk smaak

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:13:
Voor wie niet wil wachten op de lokale Skoda dealer
Zwarte IV en Enyaq
https://a.aliexpress.com/_mODgRnj

En deze wil je dan weer niet hebben. Die zijn een maatje te groot. Trust me, ik had ze namelijk besteld 8)7
https://a.aliexpress.com/_mrq4lzX
Beter even wachten op de originele onderdelen. Straks kan je die overal wel kopen. Beetje geduld maar hebben. Durf die AliExpress dingen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Strova schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:07:
Update vanuit mijn kant: Nog steeds geen nieuws. Begin oktober besteld. Als ik hem ooit mag ophalen, rij ik hem door de gevel van de dealer denk ik.
Door de gevel van Pon, stel ik voor. De dealer is net zo hulpeloos en ongeinformeerd als jij. Ik heb ook begin oktober besteld. Dan verwacht je als early adopter een bijpassende behandeling. Voor mij is hét probleem dat Pon geen openheid kan of wil geven over wat de aflevervolgorde bepaalt of belemmert. Als je begrijpt waarom bepaalde keuzen gemaakt worden, accepteer je dat wellicht. Ik heb het Pon gevraagd en krijg een generiek en standaar antwoord, maar wil graag een concreet en toetsbaar antwoord. Is het de kleur, de motor, de wielmaat, de trekhaak, de dealer, het interieur? Bij doorvragen word je doorgestuurd naar de dealer. Zo slecht communiceren kost echt klanten. Ik geef nog wel eens PR- en communicatietraining en heb hier weer een heerlijke case van hoe het níet moet. Ook het feit dat ze vast wel meelezen in dit forum maar nergens op reageren is zo waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Laatst online: 25-03-2023
Snyper schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
[...]

Ja dat zal de reden zijn dat mijn Enyaq met 19” wielen van week 18 naar week 25 is gegaan.
Als dat zo is: waarom wordt daar niet helder en open over gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Genestealer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:22:
[...]

..... Ik had allemaal ongevraagde artikelen op mijn offerte. ...
Weet iemand wat er in het 'afleverpakket' bij Van Udenhout in Den Bosch zit?
Die staat er bij mij namelijk op en heb ik niet zelf besteld. Misschien dan ook maar van de rekening af laten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:23
jeroenkb schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:43:
[...]

Weet iemand wat er in het 'afleverpakket' bij Van Udenhout in Den Bosch zit?
Die staat er bij mij namelijk op en heb ik niet zelf besteld. Misschien dan ook maar van de rekening af laten halen.
Dit is niet mijn dealer maar ook bij mij stond enkel 'afleverpakket' zonder uitleg op mijn offerte. Ik heb het aan mijn dealer gevraagd wat het inhield en uiteindelijk dus eraf laten halen samen met wat andere onzin zaken. Onderstaande kostenpost is die vanuit Skoda en dat moet voldoende zijn om je auto op te halen. Dezelfde rijklaarmaakkosten zie je ook op de configurator website terug komen.
Overig
Rijklaarmaakkosten, recyclingbijdrage, beheerbijdrage en leges
€ 1.025
Ik ben niet uit voor name en shame. Uiteindelijk is het opgelost. Wil er andere gewoon op wijzen dat het gebeurd.

Edit: de afleverpakket vanuit dealer betrof

Mattenset inzettende voor en achter
Gevarendriehoek
Lampenset
2 veiligheidshestjes
Volle accu

[ Voor 7% gewijzigd door Genestealer op 29-04-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:41
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:23:

Wat een geld zo'n Audi. Daarvoor kun je 10 Anna's in de Enyaq stoppen. Dan laad je op tijdens het rijden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
mibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:04:
[...]

Staat een test in auto review.
Enige postief is de lage rolweerstand de rest niet
Hier ook nog een leuk stukje over de Hangkook banden...

https://topgear.nl/autoni...ah6A5Ox6Tyzp37U_YGhrgWnaQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die laad-unit…. Op een roldeur…. Hoe dan?? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Zoals ik al eerder schreef prima banden idd. Ik ben er blij mee dat ze er onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Wicked-Game schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:08:
[...]

Tot die conclusie was ik ook gekomen. Kwam ruim 10k boven de enyaq uit voor hetzelfde. En dan nog eens flink hogere leaseprijs. En Audi is best mooi qua afwerking maar niet 10k mooier. Daarnaast vind ik het dashboard van de enyaq zelfs veel mooier, meer opgeruimd en strakker dan de Q4. Maar dat is natuurlijk smaak
Klopt. Ik vind het dashboard ook rustiger ogen. En ik vind m stiekem ook teveel op mijn huidige auto lijken😅 ik hou wel van iets vernieuwends

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnvanderster
Wootism schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:17:
[...]

Die laad-unit…. Op een roldeur…. Hoe dan?? :D
Linkerdeel zijn vaste panelen (komt nooit een deur in), rechts is de roldeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Leuke advertorial 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 22:31
Ben benieuwd of degene die hun auto al hebben zich al gestoord hebben aan het knipperlicht geluid. Ik heb namelijk het gevoel dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Ccreator schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:34:
Ben benieuwd of degene die hun auto al hebben zich al gestoord hebben aan het knipperlicht geluid. Ik heb namelijk het gevoel dat het wel meevalt.
Kan altijd beter maar stoort me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyTmaazxguMM_sOa4du83zj95Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7HOyaHVTfLi7v1tXbY5OVXG.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
Wat mij betreft geen enkel probleem. Mijn vrouw heeft er ook geen problemen mee.

Daarnaast vind ik het zelf uitermate prettig dat de auto niet helemaal tot stilstand komt wanneer je het (gas)pedaal loslaat. Het lijkt erop dat hij dan met een vaste snelheid van 5 km/h door blijft rollen. Dat is heerlijk wanneer je rustig door wil sukkelen in de drukte. Ik heb jaren in een automaat gereden en dan heb je een vergelijkbaar principe.

Overigens wel bijzonder hoe ik bij de eerste kilometers steeds aan het anticiperen was dat er naar een volgende versnelling geschakeld zou worden.... en dat gebeurde maar steeds niet 😀

[ Voor 0% gewijzigd door Bulli op 29-04-2021 21:12 . Reden: Auto correct typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Het is helemaal prima. Vind het zelfs wel prettig en ook niet te luid, maar geluid is een dingetje hier op het forum ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Loepoog op 29-04-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
johnvanderster schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:10:
[...]

Optie niet aanwezig in infotainment. Ik heb de iV 60 met o.a. assistentie en multifunct. stuur.
Foto's volgen nog!
De knop op het stuur is om door de assistentie systemen aan of uit te schakelen. Zelfde icoon in het infotainment bevestigt of je inderdaad travel assist hebt. Bij assistentie plus heb je het altijd. Als je assistentie hebt hangt het er vanaf of er destijds bij je bestelling de mogelijkheid was om assistentie plus te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Corleone1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:53:
[...]

De knop op het stuur is om door de assistentie systemen aan of uit te schakelen. Zelfde icoon in het infotainment bevestigt of je inderdaad travel assist hebt. Bij assistentie plus heb je het altijd. Als je assistentie hebt hangt het er vanaf of er destijds bij je bestelling de mogelijkheid was om assistentie plus te kiezen.
tot op heden is er nog geen enkele member die de optie in het infotainment heeft. Ik zal morgen eens bellen met de dealer hoe het zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Hij is duidelijk maar voor mij niet storend te noemen!

Nou vanmorgen om 10:00 de auto in ontvangst mogen nemen, wat een beest en zelfs de standaard velgen zijn al huge! Vanuit de Octavia (1.0 tsi DSG) naar deze auto was even wennen, hij rijd hoekiger dan ik had verwacht maar dat zal ook deels te wijten zijn aan de nieuwigheid.

@knirrebir Ik heb met standaard assistentie ook Travel Assist tot mijn beschikking (besteld in oktober).

We hebben vandaag 172 KM afgelegd en 6 uur en 22 minuten in de auto doorgebracht en ik ben verkocht. We hebben de juiste keuze gemaakt om sinds de introductie van de Vision IV te wachten totdat deze auto op de markt kwam, het is het wachten meer dan waard geweest!

Een andere optie welke ons pad had gekruist was een Kia e-niro, afgezien van het rijgeluid hebben we deze op de te kleine kofferbak afgewezen. Een standaard kratje met een grote bak met DAC kabels verdwijnt met gemak in de enorme kofferbak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghZBRXxjHSDVXIf0OOHTsE458gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMVtZ60NVVUXS5Uu7DQgaxM1.jpg?f=fotoalbum_large

Er kwamen tevens 2 bagage fixeer hoekjes mee met de auto waarmee ik de doos van de laadpaal mooi kon fixeren. Simpel maar zeer effectief _/-\o_ De paraplu ontbrak helaas maar daar wordt als het goed is werk van gemaakt. Auto staat op Hankook banden overigens.

Rijden met 80-100KM lijkt me rond de 20kWh/100KM uit te komen zonder zuinig te doen met verwarming/airco etc. Denk dat de verwarming bij stil staan vandaag best wel wat energie heeft gekost :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TP_KXnwwURufLh49DZI7hccrMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03AyztgEEtOpLDLWdRETsKIw.jpg?f=fotoalbum_large

De laadpas van de zaak werkt helaas nog niet op de publieke palen, hopelijk morgen wel anders moet ik hem even stil laten staan 8)7

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
sPENKMAN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:17:
[...]

Hij is duidelijk maar voor mij niet storend te noemen!

Nou vanmorgen om 10:00 de auto in ontvangst mogen nemen, wat een beest en zelfs de standaard velgen zijn al huge! Vanuit de Octavia (1.0 tsi DSG) naar deze auto was even wennen, hij rijd hoekiger dan ik had verwacht maar dat zal ook deels te wijten zijn aan de nieuwigheid.

@knirrebir Ik heb met standaard assistentie ook Travel Assist tot mijn beschikking (besteld in oktober).

We hebben vandaag 172 KM afgelegd en 6 uur en 22 minuten in de auto doorgebracht en ik ben verkocht. We hebben de juiste keuze gemaakt om sinds de introductie van de Vision IV te wachten totdat deze auto op de markt kwam, het is het wachten meer dan waard geweest!

Een andere optie welke ons pad had gekruist was een Kia e-niro, afgezien van het rijgeluid hebben we deze op de te kleine kofferbak afgewezen. Een standaard kratje met een grote bak met DAC kabels verdwijnt met gemak in de enorme kofferbak:
[Afbeelding]

Er kwamen tevens 2 bagage fixeer hoekjes mee met de auto waarmee ik de doos van de laadpaal mooi kon fixeren. Simpel maar zeer effectief _/-\o_ De paraplu ontbrak helaas maar daar wordt als het goed is werk van gemaakt. Auto staat op Hankook banden overigens.

Rijden met 80-100KM lijkt me rond de 20kWh/100KM uit te komen zonder zuinig te doen met verwarming/airco etc. Denk dat de verwarming bij stil staan vandaag best wel wat energie heeft gekost :P

[Afbeelding]

De laadpas van de zaak werkt helaas nog niet op de publieke palen, hopelijk morgen wel anders moet ik hem even stil laten staan 8)7
Veel plezier met de Enyaq! Ik vraag me af of er in beide deuren ruimte is voor een paraplu. Volgens mij wordt er maar 1 geleverd. Anders maar even langs de Action voor een 2e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Genestealer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:51:
[...]

Edit: de afleverpakket vanuit dealer betrof

Mattenset inzettende voor en achter
Gevarendriehoek
Lampenset
2 veiligheidshestjes
Volle accu
Dank. Je hebt me net 150 euro bespaard. Ik heb apart rubberen matten besteld en die andere spullen heb ik allemaal. Gaat mooi van de rekening af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnvanderster
Vanavond stuk gereden, travel assist en ook de B-stand uitgeprobeerd.

Netjes automatisch binnen de lijnen blijven met travel assist (net als bij mijn ingeleverde Kodiaq), alleen bij de Kodiaq bleef deze standaard aan staan en werd vanaf 65 km/u automatisch geactiveerd, ook na remmen.

Nu moet ik na remmen weer de knop op het stuur indrukken, echter via de B-stand remt de auto zelf bij bijvoorbeeld naderen rotonde prima af. Lange route met veel rotondes gedaan, erg lekkere ondersteuning.

Wel continue op de snelheid letten, je rijdt snel te hard.

Auto ook even aan de laadpaal gehad, 10,6 kW maximaal. Morgen even wat verbruikers binnen aan zetten om te kijken of de load balancing goed werkt.

Morgen verder en wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
[...]

verdwijnt met gemak in de enorme kofferbak:
@sPENKMAN Ik zie dat bij jouw Enyaq boven de verdiepte delen links en rechts achteraan in de kofferbak twee kunststof delen zijn gemonteerd. Is dit standaard?

Zo te zien heb je niet gekozen voor het transportpakket. Ik vraag me af of alle Enyaq's zonder transportpakket dit zo hebben als bij jou. Zeg maar omdat vanwege de lager liggende bodem die bakken links en rechts weinig nut hebben als ze niet door die kunststof panelen worden verhoogd. Op Enyaq's met Transport zie ik die dingen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10 14:38
Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto, en heb mijn oog laten vallen op de iv 80 (evenals e-niro 64kwh en id.4 77kwh).
Mijn budget is niet enorm, dus de opties die ik kan kiezen voor de iv 80 zijn +- 3000 euro. Bij maximale opties kost me dat zo'n 390 euro netto per maand t.o.v. bijvoorbeeld 350/360 voor een volledig uitgeruste e-niro.

Nu zijn er natuurlijk veel opties, en heb ik goed gekeken wat me het meest handig lijkt.
Ik zat te denken aan metallic lak, assistentie plus en 125kw laden. Ik heb dan nog zo'n 1000 euro over, maar aangezien deze opties uit eigen bijdrage komen is dat uiteraard niet perse noodzakelijk. Zijn er dingen die ik echt over het hoofd zie als ik deze 'basic' uitrusting kies? Ik maak redelijk wat kilometers en heb geen laadpaal voor de deur, vandaar dat ik opzoek ben naar een EV met redelijke range en hoog kW snelladen, wat ik dus een pré vind t.o.v. de e-niro (welke dan wel beter uitgerust is). Gezien de kilometers leek me assistentie plus wel ideaal. Verder zat ik te kijken naar infotainment, maar dat verwarde me een beetje. Volgens lease configurator is navigatie gewoon standaard, dus is infotainment dan alleen voor HUD?
Wat is verder de range die men haalt met de iv80 zonder warmtepomp (slechtste geval) zo nu en dan zal ik 300km enkel moeten rijden. Meestal stop ik dan toch voor een kop koffie, dus even snelladen is geen probleem.

Hoor graag jullie ervaringen, heb al veel door het topic gelezen maar misschien kan men me inzichten bieden die ik nu over het hoofd zie. Met name dus de keuze tussen volledig uitgeruste e-niro of een wat 'kale' iv80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
mauritsams schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:40:
[...]

@sPENKMAN Ik zie dat bij jouw Enyaq boven de verdiepte delen links en rechts achteraan in de kofferbak twee kunststof delen zijn gemonteerd. Is dit standaard?

Zo te zien heb je niet gekozen voor het transportpakket. Ik vraag me af of alle Enyaq's zonder transportpakket dit zo hebben als bij jou. Zeg maar omdat vanwege de lager liggende bodem die bakken links en rechts weinig nut hebben als ze niet door die kunststof panelen worden verhoogd. Op Enyaq's met Transport zie ik die dingen nooit.
Ik heb idd geen transport pakket, dit kwam met de auto en dus naar mijn aanname standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
sPENKMAN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:44:
[...]

Ik heb idd geen transport pakket, dit kwam met de auto en dus naar mijn aanname standaard?
Ah, mooi. Denk nu ook dat het standaard is wanneer geen transportpakket is gekozen. Ziet er in ieder geval erg netjes uit zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Waar ik nog even benieuwd naar ben, is of iemand de prijs weet van Assistentie basis, op het moment dat er nog geen Assistentie+ te bestellen was. Zelf dacht ik dat dit obv van mijn initiële config een prijs van 850EUR heb genoteerd.

Dit vraag ik om te bepalen of ik bij de wijziging op 6 februari 2021 van Assistentie basis (besteld 6 november 2020 à 850EUR) naar Assistentie+ (à 1150EUR) uiteindelijk 300EUR extra catalogwaarde uitgeef aan 'gebakken lucht' :). Dit geeft de LM wat info om navraag te doen bij dealer over hoe dit nu precies zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

Ik heb ze ook en geen transportpakket. Deze schotjes kun je ook weghalen als dat nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corleone1979
Iemand een idee of het mogelijk is om de achterlichten zodanig te laten coderen dat ze altijd aan zijn icm met de dagrijverlichting? Dit was namelijk mogelijk op mijn huidige auto, VW Golf 7 Variant. Vooral met bewolkt/mistig weer is dit beter voor de zichtbaarheid (dimlicht schakelt niet altijd automatisch aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb ze ook en geen transportpakket. Deze schotjes kun je ook weghalen als dat nodig is.
Neuh, laat maar lekker zitten zo! Die schotjes lijken me wel handig.

Misschien wat voor @knirrebir om op te nemen in het overzicht als blijkt dat auto's zonder Transport de schotten standaard hebben en mét Transport wellicht niet? En zo te zien standaard een laadvloer zonder optil handvat maar in plaats daarvan alleen een uitsparing in de bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelstra
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik kwam vanavond thuis, zag ik deze feature..... best fancy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koelstra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r465PFkFnadjC65BSrhNN42fS-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h5lY8xB32YkeS93da2e0Rj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
FJP84 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:56:
Waar ik nog even benieuwd naar ben, is of iemand de prijs weet van Assistentie basis, op het moment dat er nog geen Assistentie+ te bestellen was. Zelf dacht ik dat dit obv van mijn initiële config een prijs van 850EUR heb genoteerd.

Dit vraag ik om te bepalen of ik bij de wijziging op 6 februari 2021 van Assistentie basis (besteld 6 november 2020 à 850EUR) naar Assistentie+ (à 1150EUR) uiteindelijk 300EUR extra catalogwaarde uitgeef aan 'gebakken lucht' :). Dit geeft de LM wat info om navraag te doen bij dealer over hoe dit nu precies zit
Ook 850 euro.

Lijkt op dit moment dus op gebakken lucht. Misschien later nog andere functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:04
[...]
Leuk te lezen en gefeliciteerd! Jij houdt je bezig met networking, gezien al die DAC kabels? Ik ook :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:13

Volgens mij is de prijs hetzelfde gebleven. Ik zal volgende week ook eens navragen bij Broekhuis over het feit dat assistentie plus geen meerwaarde lijkt te bieden op het moment, maar wel €300,- duurder is. Al denk ik eerder dat PON ons een uitleg schuldig is hierover en dat de dealer het ook niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Zat nog even door mijn contract te bladeren. Zie ik gewoon staan: fabrieksgarantie 4 jaar.

Nu zegt de website 2 jaar en dat zal wel kloppen.
Maar mocht het nodig zijn. Ben benieuwd of de dealer onder getekend contract uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03

Zelfde issue hier. Mijn dealer heeft punt aangekaart bij PON. Benieuwd wat hier uitrolt.. enige wat ik wilde was dat de auto niet ging ping pongen. Dat blijkt dus nu al in assistentie te hebben gezeten. Beetje jammer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
johnvanderster schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:32:

Nu moet ik na remmen weer de knop op het stuur indrukken, echter via de B-stand remt de auto zelf bij bijvoorbeeld naderen rotonde prima af. Lange route met veel rotondes gedaan, erg lekkere ondersteuning.
Leuk om je ervaringen te lezen! Betekent dit in stand B dat je de rotonde geheel met TA kan nemen zonder zelf iets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
revo37 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:44:
Ik ben op zoek naar een nieuwe lease auto, en heb mijn oog laten vallen op de iv 80 (evenals e-niro 64kwh en id.4 77kwh).
Mijn budget is niet enorm, dus de opties die ik kan kiezen voor de iv 80 zijn +- 3000 euro. Bij maximale opties kost me dat zo'n 390 euro netto per maand t.o.v. bijvoorbeeld 350/360 voor een volledig uitgeruste e-niro.

Nu zijn er natuurlijk veel opties, en heb ik goed gekeken wat me het meest handig lijkt.
Ik zat te denken aan metallic lak, assistentie plus en 125kw laden. Ik heb dan nog zo'n 1000 euro over, maar aangezien deze opties uit eigen bijdrage komen is dat uiteraard niet perse noodzakelijk. Zijn er dingen die ik echt over het hoofd zie als ik deze 'basic' uitrusting kies? Ik maak redelijk wat kilometers en heb geen laadpaal voor de deur, vandaar dat ik opzoek ben naar een EV met redelijke range en hoog kW snelladen, wat ik dus een pré vind t.o.v. de e-niro (welke dan wel beter uitgerust is). Gezien de kilometers leek me assistentie plus wel ideaal. Verder zat ik te kijken naar infotainment, maar dat verwarde me een beetje. Volgens lease configurator is navigatie gewoon standaard, dus is infotainment dan alleen voor HUD?
Wat is verder de range die men haalt met de iv80 zonder warmtepomp (slechtste geval) zo nu en dan zal ik 300km enkel moeten rijden. Meestal stop ik dan toch voor een kop koffie, dus even snelladen is geen probleem.

Hoor graag jullie ervaringen, heb al veel door het topic gelezen maar misschien kan men me inzichten bieden die ik nu over het hoofd zie. Met name dus de keuze tussen volledig uitgeruste e-niro of een wat 'kale' iv80.
In basis maak je de juiste keuzes denk ik, al zijn opties altijd erg persoonlijk! Ik zou Comfort er zelf ook nog wel bij nemen, Kessy, draadloos je telefoon opladen en getinte ruiten achter voor een relatief beperkte meerprijs. Succes met je keuzes 👍.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelstra
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:38:
[...]

Leuk om je ervaringen te lezen! Betekent dit in stand B dat je de rotonde geheel met TA kan nemen zonder zelf iets te doen?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Dat is supergaaf! Vanmiddag maar eens ophalen dan, kan ik het zelf ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
[...]

Standaard zonder transport pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
Kijkt hij dan wel goed de bocht in? Met de ACC op mijn huidige Focus kijkt de camera niet scherp genoeg de bocht in, wat er soms toe leidt dat ie slecht anticipeert qua acceleratie. Werkt allemaal erg reactief wat niet prettig rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
vinom schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:42:
[...]

Volgens mij is de prijs hetzelfde gebleven. Ik zal volgende week ook eens navragen bij Broekhuis over het feit dat assistentie plus geen meerwaarde lijkt te bieden op het moment, maar wel €300,- duurder is. Al denk ik eerder dat PON ons een uitleg schuldig is hierover en dat de dealer het ook niet weet.
Ben benieuwd wat ze bij je aangeven, zit namelijk ook bij Broekhuis en heb precies hetzelfde issue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
Skoda NL heeft net allemaal youtube instructie video's gepubliceerd, waaronder één over laden.

Er wordt natuurlijk geladen bij Ionity en Shuttel (Pon's eigen clubje) wordt in beeld en woord (laatste stukje) gepushed.
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV - Hoe werkt het opladen?

Misschien kunnen we en masse reageren en vragen in de comments bij de video 😁

[ Voor 11% gewijzigd door RandomNick op 30-04-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:57:
Skoda NL heeft net allemaal youtube instructie video's gepubliceerd, waaronder één over laden.

Er wordt natuurlijk geladen bij Ionity en Shuttel (Pon's eigen clubje) wordt in beeld en woord (laatste stukje) gepushed.

Man! Moet ik straks handmatig mijn laadklep dicht doen, dat word even wennen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Hoi, Keuzes keuzes keuzes... ik had dezelfde shortlist, maar de Enyaq won bij mij op de looks en de inhoud (ruimte).
Maar goed, antwoord op je vraag: ik heb zelf de opties 125Kw snelladen, Metaliclak, Klimaat en family. Ik denk dat het klimaat pakket bij jou ook goed zou passen, je maakt veel kilometers en bij dit pakket krijg je stoel verwarming. De standaard stuurverwarming en stoelverwarming uit dit pakket zorgen ervoor dat je de auto niet heel warm hoeft te stoken in de koude maanden, wat bereik scheelt.

succes met je keuze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game

Ik zou de IV80 verkiezen boven de andere 2. Maar even over de opties.

- metallic zeker
- assistentie plus, die zou je nog naar basic kunnen doen. Al is er een gigantische discussie of assistentie basic al travel assist heeft. De huidige uitleveringen hebben dat bij de basis al. Hiermee zou je iets kunnen besparen voor een andere optie.
- comfort basis
- klimaat basis
- 125kw snelladen (gaat 130 worden)

Zou deze opties erop zetten. Dan rij je er netjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
Heeft iemand een idee waar dit (omcirkelde) symbool voor staat? Dit plaatje komt uit de manual, waar verder geen uitleg bij staat. Het staat op de bovenste regel van het Infotainmentscherm. Tijdens mijn eerste rit, gisteren, stond er een '1' ipv een '0' .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OajAnHzzYJfcF-vtjVG6HW8xbFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTrEonql6qSSjxsW6aPE76yw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gochum
  • Laatst online: 02-07-2021
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:33:
[...]

Zonder internet geen verbinding inderdaad. Start de auto wel op in ‘online modus’?
Geen idee, ik moet nog 2 weken wachten dus dacht probeer het gewoon. Waarschijnlijk staat de auto nog in de "fabriekstand". Helaas gewoon weg afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:38:
[...]

Yep, ik hoef zelf niet af te remmen, doet de auto zelf, dan de rotonde opsturen en bij verlaten zlef gas bij geven. Afhankelijk van de borden die herkend worden wordt de snelheid daar op gehouden. Nu ik er over nadenk heb ik niet geprobeerd om geen gas te geven en te kijken wat er gebeurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
Gochum schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:18:
[...]

Geen idee, ik moet nog 2 weken wachten dus dacht probeer het gewoon. Waarschijnlijk staat de auto nog in de "fabriekstand". Helaas gewoon weg afwachten
Je moet inderdaad wachten totdat je de auto hebt en het process kan doorlopen terwijl je in de wagen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
Gisteren mijn Enyaq opgehaald:)
heerlijke auto..

nu is alleen bij vraag....
als ik mijn hand in de deur klink doe om mijn deur te ontgrendelen gaat alleen mijn deur open en moet ik binnen met het knopje de andere deuren open maken.
is dit in te stellen dat alle deuren dan open gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Robin2506 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:26:
heerlijke auto..

als ik mijn hand in de deur klink doe om mijn deur te ontgrendelen gaat alleen mijn deur open en moet ik binnen met het knopje de andere deuren open maken.
RTFM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBTxPUI-Mhn93ymZ3v0nU0NhrMc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Suwac6w2pz6qggMpnd2V0TS2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
heerlijke auto..

Je kunt dit in de auto volgens mij ook instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
Ik heb een configuratie mogelijkheid om in te stellen welke deuren van het slot gaan:
- alleen bestuurder
- alle deuren aan één kant
- alle deuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Laatst online: 13-11-2021
Op mijn autokeuze van 24 november 2020 staat ook: Assistentie € 850,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z78q0XrjnO2HSTDl7hHV_EBpSlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gn2uayiJtWMOGSVmrPpCMaFh.png?f=fotoalbum_large

November 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
heerlijke auto..

In het menu bij wagen en dan deuren. Daar kun je de diverse opties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online

23 oktober besteld en staat voor 850 in de portal van m'n LM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Bulli schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:15:
Heeft iemand een idee waar dit (omcirkelde) symbool voor staat? Dit plaatje komt uit de manual, waar verder geen uitleg bij staat. Het staat op de bovenste regel van het Infotainmentscherm. Tijdens mijn eerste rit, gisteren, stond er een '1' ipv een '0' .

[Afbeelding]
Betreft meldingen. Bij mij staat er ook altijd 1 ivm het niet werken van de webradio. Geen idee waarom niet maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Dank allemaal voor de info over prijsstelling van Assistentie Basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
weet hier ook iemand of het mogelijk is op een film te kijken op het scherm tijdens het laden?
als dit kan weten jullie dan ook hoe ? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oase
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 07:57:

Reactie onder het filmpje achter gelaten hoe het zit met de korting!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinom
Oase schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:06:
[...]

Heb ik ook gedaan zojuist. Hoe meer zielen, hoe beter toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Robin2506 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:03:
weet hier ook iemand of het mogelijk is op een film te kijken op het scherm tijdens het laden?
als dit kan weten jullie dan ook hoe ? :)
Je zou even YouTube moeten bekijken voor Video's op de VW ID4. Zie hier:

YouTube: Movies on Infotainment | VW ID.4 1st Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
[...]

Ik heb er ook meteen m'n reactie neergezet. Dat er velen mogen volgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
DonKui schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:04:
[...]

Man! Moet ik straks handmatig mijn laadklep dicht doen, dat word even wennen :+
Goed voor je conditie: elke dag 10 x open en dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
[...]

Ook reactie achtergelaten. Ze hebben zelfs het kenteken gepikt op deze auto.
Staat op naam van een zwarte octavia :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07:03

Dit is een acreenshot van de configurator op 17 oktober 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V43hSd-f-K6QpbaV06S0yOr9ifI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yRblFMDtoDGoAPKagwwgrzMl.jpg?f=user_large

Wat dat heeft opgeleverd weet ik pas over een week of twee, de auto is nu op transport.

[ Voor 4% gewijzigd door NoCO2 op 30-04-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik zit dat filmpje te bekijken over het laden, maar moet ik elke ochtend de laadkabel ontgrendelen met mijn sleutel, terwijl ik juist mijn sleutel in mijn broekzak wil laten vanwege KESSY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
mauritsams schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:16:
Neuh, laat maar lekker zitten zo! Die schotjes lijken me wel handig.

Misschien wat voor @knirrebir om op te nemen in het overzicht als blijkt dat auto's zonder Transport de schotten standaard hebben en mét Transport wellicht niet? En zo te zien standaard een laadvloer zonder optil handvat maar in plaats daarvan alleen een uitsparing in de bekleding.
Dan moet er wel behoefte aan zijn van mede members en er zijn al nodige afleveringen geweest, weet niet of diegenen zullen reageren als hierover gevraagd wordt.
Daarnaast weet eenieder nu wel een beetje hoe het zit en kunnen die bij komende aflevering vragen waarom het er niet bij zit en melden 'joh, voor een auto van dit bedrag zit dat er toch wel bij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:47:
Ik zit dat filmpje te bekijken over het laden, maar moet ik elke ochtend de laadkabel ontgrendelen met mijn sleutel, terwijl ik juist mijn sleutel in mijn broekzak wil laten vanwege KESSY?
Ja, op basis van informatie die ik heb gekregen, geen eigen ervaring

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacScum op 30-04-2021 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oase
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:47:
Ja dat moet wel idd... Ik stond laatst als een gek aan dat ding te trekken (wel nadat ik netjes de laadsessie had gestopt en de kabel aan de laadpaal had ontkoppelt) maar je moet echt een keer op ontgrendelen klikken op je sleutel wil hem kunnen losmaken/ontkoppelen
Pagina: 1 ... 104 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2