Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.761.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 20:54
Ik vind het vooral irritant die Skoda reclame die je steeds gepresenteerd krijgt. Licht geeft het niet, dus mi totaal overbodig. Ik ga eens zien of ik het kan afplakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Oase schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:52:
[...]

Ja dat moet wel idd... Ik stond laatst als een gek aan dat ding te trekken (wel nadat ik netjes de laadsessie had gestopt en de kabel aan de laadpaal had ontkoppelt) maar je moet echt een keer op ontgrendelen klikken op je sleutel wil hem kunnen losmaken/ontkoppelen
Ook als je deze optie aan hebt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibW9ZB9lWOuwJbyAnygZmEizvGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uqXNk1KGTmygaYOdBUBXTnPC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:07

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:52:
[...]

Ik vind het vooral irritant die Skoda reclame die je steeds gepresenteerd krijgt. Licht geeft het niet, dus mi totaal overbodig. Ik ga eens zien of ik het kan afplakken ;)
Eens!
Maar zou je er niet aan aanpassing (hardwarematig) kunnen doen? Zodat het licht meer verstrooid en de tekst niet meer leesbaar is.
Dat het gewone instapverlichting wordt zeg maar.
Edit: tweede alinea toegevoegd
:

[ Voor 9% gewijzigd door zumba op 30-04-2021 09:57 ]

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
sPENKMAN schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:17:
Nou vanmorgen om 10:00 de auto in ontvangst mogen nemen, wat een beest en zelfs de standaard velgen zijn al huge! Vanuit de Octavia (1.0 tsi DSG) naar deze auto was even wennen, hij rijd hoekiger dan ik had verwacht maar dat zal ook deels te wijten zijn aan de nieuwigheid.

@knirrebir Ik heb met standaard assistentie ook Travel Assist tot mijn beschikking (besteld in oktober).

We hebben vandaag 172 KM afgelegd en 6 uur en 22 minuten in de auto doorgebracht en ik ben verkocht. We hebben de juiste keuze gemaakt om sinds de introductie van de Vision IV te wachten totdat deze auto op de markt kwam, het is het wachten meer dan waard geweest!

Een andere optie welke ons pad had gekruist was een Kia e-niro, afgezien van het rijgeluid hebben we deze op de te kleine kofferbak afgewezen. Een standaard kratje met een grote bak met DAC kabels verdwijnt met gemak in de enorme kofferbak:

Er kwamen tevens 2 bagage fixeer hoekjes mee met de auto waarmee ik de doos van de laadpaal mooi kon fixeren. Simpel maar zeer effectief _/-\o_ De paraplu ontbrak helaas maar daar wordt als het goed is werk van gemaakt. Auto staat op Hankook banden overigens.
Verwerkt in lijstje, thnx voor doorgeven.
Fixeer hoekjes snapik, maar wat bedoel je met doos laadpaal; misschien foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
zumba schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:55:
[...]

Eens!
Maar zou je er niet aan aanpassing (hardwarematig) kunnen doen? Zodat het licht meer verstrooid en de tekst niet meer leesbaar is.
Mmmm een beetje vaseline op de LED :) ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 16:07

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:56:
[...]

Mmmm een beetje vaseline op de LED :) ??
Mat transparant plakkertje?

zumba

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:16
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:08:
[...]

Heb ik ook gedaan zojuist. Hoe meer zielen, hoe beter toch :)
Ook mijn duit in het zakje gedaan

Das ook mooi, de laadklep KAN open blijven tijdens het laden....grote jongen die het anders voor elkaar krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Loepoog op 30-04-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robin2506 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:03:
weet hier ook iemand of het mogelijk is op een film te kijken op het scherm tijdens het laden?
als dit kan weten jullie dan ook hoe ? :)
Of tijdens laden kan weet ik niet, maar misschien te zien op filmpjes idfurkan op youtube.
@Simply1337 weet jij dat en/of heb je dat al een keer getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Idem hier, ook reactie geplaatst bij filmpje skoda mbt opladen .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:00:
[...]

Of tijdens laden kan weet ik niet, maar misschien te zien op filmpjes idfurkan op youtube.
@Simply1337 weet jij dat en/of heb je dat al een keer getest?
je kunt videos bekijken als de auto stilstaat, anders gaat je beeld op zwart (geluid gaat wel door). of je nou stil staat voor een open brug, zit te laden of wacht op je vriendin/vrouw die zit te shoppen. Als je auto maar stilstaat

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-06 19:10
[...]

Ja dat moet wel idd... Ik stond laatst als een gek aan dat ding te trekken (wel nadat ik netjes de laadsessie had gestopt en de kabel aan de laadpaal had ontkoppelt) maar je moet echt een keer op ontgrendelen klikken op je sleutel wil hem kunnen losmaken/ontkoppelen
En wat gebeurd er als je eerst een deur opentrekt? Misschien ontgrendeld dat de stekker ook meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:09:
[...]

En wat gebeurd er als je eerst een deur opentrekt? Misschien ontgrendeld dat de stekker ook meteen?
Nope, zelf ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:11:
Iemand een idee of het mogelijk is om de achterlichten zodanig te laten coderen dat ze altijd aan zijn icm met de dagrijverlichting? Dit was namelijk mogelijk op mijn huidige auto, VW Golf 7 Variant. Vooral met bewolkt/mistig weer is dit beter voor de zichtbaarheid (dimlicht schakelt niet altijd automatisch aan).
Eén member gaat zich als enyaq geleverd is bezig houden met software om te kijken of er zaken mogelijk zijn om aan te passen en zo ja wat.
Punt wat jij aangeeft wil betreffende member ook bekijken-onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pickle__Rick
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 18:59
Whahaha! Inmiddels meer likes op alle comments dan op de video zelf!

https://www.youtube.com/watch?v=wykVTi-Qpew

[ Voor 29% gewijzigd door Pickle__Rick op 30-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 14:28
Pickle__Rick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:10:
Whahaha! Inmiddels meer likes op alle comments dan op de video zelf!

https://www.youtube.com/watch?v=wykVTi-Qpew
Wanneer zal de video offline gehaald worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Binnen 15-20 sec kabel uittrekken na ontgrendeling, anders gaat je lader weer op slot. en 20s is best rap als je vanaf bestuurderskant komt aanlopen, tas even op achterbank zetten, achterklep openen en dan pas naar je laadpoort gaat van je auto.. 9/10 ben je te laat >:)
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:54:
[...]

Ook als je deze optie aan hebt? [Afbeelding]
Prima voor prive/openbaar laden met een laadkabel vast aan de laadpaal. met je enige kabel zou ik het niet doen. Das pech.. laadkabel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:48
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:10:
[...]

Eén member gaat zich als enyaq geleverd is bezig houden met software om te kijken of er zaken mogelijk zijn om aan te passen en zo ja wat.
Punt wat jij aangeeft wil betreffende member ook bekijken-onderzoeken.
Ben wel benieuwd wanneer coding mogelijk gaat zijn. Tot nu toe is Ross-Tech vooral analyses aan het doen. Als die goed verlopen kan er op den duur gekeken worden naar coding. Ik verwacht pas op zijn vroegst eind dit jaar dat er wat bekend gaat worden of het mogelijk is, of dat de hele elektrische platform anders werkt en coding tegen is gegaan.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 09:14
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:56:
[...]

Fixeer hoekjes snapik, maar wat bedoel je met doos laadpaal; misschien foto van?
Wat hij bedoeld is dat hij een laadpaal in een doos vervoerd heeft in de achterbak, en die heeft vast kunnen zetten met die hoekjes. De doos met laadpaal is dus niet een extra ding die je gemist hebt tijdens de aflevering ;)

Zoiets dus... :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Aqriunzur70CUJBhJ30OajBn84=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aMQCkbauV00KmLMsBOXfXldk.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 56% gewijzigd door A3-D op 30-04-2021 10:22 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Wicked-Game schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:15:
[...]

Ben wel benieuwd wanneer coding mogelijk gaat zijn. Tot nu toe is Ross-Tech vooral analyses aan het doen. Als die goed verlopen kan er op den duur gekeken worden naar coding. Ik verwacht pas op zijn vroegst eind dit jaar dat er wat bekend gaat worden of het mogelijk is, of dat de hele elektrische platform anders werkt en coding tegen is gegaan.
Tot nu toe is "coderen" niet mogelijk voor de Golf 8 en alle MEB's, omdat de boardcomputer nog niet is gekraakt. Alles is wel read-only, dus je kunt wel zien wat er mogelijk gewijzigd kan worden als het is gekraakt, maar voor nu is het gewoon afwachten wat de krakers kunnen doen.

En omdat het niet is gekraakt kun je alleen lezen met VCDS/OBD11.

Dus moment dat de golf 8 gekraakt is, komt de rest snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
:: nevermind - is al beantwoord ::

[ Voor 93% gewijzigd door WhyTea op 30-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
A3-D schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:19:
Wat hij bedoeld is dat hij een laadpaal in een doos vervoerd heeft in de achterbak, en die heeft vast kunnen zetten met die hoekjes. De doos met laadpaal is dus niet een extra ding die je gemist hebt tijdens de aflevering ;)
Fantastisch, weer wat geleerd, bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door knirrebir op 30-04-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 12:44
Bedankt voor alle info in dit topic, heb hier een hoop opgestoken!
Van de week heb ik via mijn werkgever het leasecontract rondgemaakt voor de Enyaq 80, het Skoda Sound System heb ik maar laten vallen naar het zien van jullie reacties (wat ik overigens wel erg jammer vind).
Het lange wachten is dan ook begonnen, maar wat denken jullie? Zou mijn Enyaq dit jaar nog geleverd worden? Uiteraard is het nog wachten op de levertijd vanuit de dealer, maar ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Simply1337 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:14:
[...]

[...]

Prima voor prive/openbaar laden met een laadkabel vast aan de laadpaal. met je enige kabel zou ik het niet doen. Das pech.. laadkabel weg.
Ah, dan is het goed. Mijn laadpaal wordt er een met een vaste kabel dus dat zit goed. Openbaar laden zou ik het inderdaad niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Oase schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:13:
[...]

Wanneer zal de video offline gehaald worden?
Geen idee, maar slechte reclame is ook reclame 😉 ook maar even een reactie gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-06 07:53
MattSp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:00:
Van de week heb ik via mijn werkgever het leasecontract rondgemaakt voor de Enyaq 80, het Skoda Sound System heb ik maar laten vallen naar het zien van jullie reacties (wat ik overigens wel erg jammer vind).
Het lange wachten is dan ook begonnen, maar wat denken jullie? Zou mijn Enyaq dit jaar nog geleverd worden? Uiteraard is het nog wachten op de levertijd vanuit de dealer, maar ben wel benieuwd :)
Ben benieuwd naar wat je te horen krijgt. Zit zelf ook te kijken naar een Enyaq 80, maar wil hem uiteraard wel graag dit jaar nog hebben. Scheelt toch wel wat in de bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-05 19:55
Simply1337 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:35:
[...]

Tot nu toe is "coderen" niet mogelijk voor de Golf 8 en alle MEB's, omdat de boardcomputer nog niet is gekraakt. Alles is wel read-only, dus je kunt wel zien wat er mogelijk gewijzigd kan worden als het is gekraakt, maar voor nu is het gewoon afwachten wat de krakers kunnen doen.

En omdat het niet is gekraakt kun je alleen lezen met VCDS/OBD11.

Dus moment dat de golf 8 gekraakt is, komt de rest snel
Bij mijn Golf 7 waren de achterlichten icm dagrijverlichting gewoon in te stellen via VAGcom. Daarom heeft de dealer dit op mijn verzoek als zodanig ingesteld tijdens een servicebeurt.
Destijds is dit ook al door de ANWB aangekaart. Sinds 2015 is het toegestaan om ook DRL te koppelen met achterlichten maar dit is geen verplichting. Ook Kassa heeft hierover een item gemaakt waarbij een Skoda eigenaar dit wel kon doen (gewoon via diagnose software/VAGcom).
Desalniettemin zie ik diverse filmpjes Enyaqs met DRL zonder brandende achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Neeler schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:30:
[...]

Ook reactie achtergelaten. Ze hebben zelfs het kenteken gepikt op deze auto.
Staat op naam van een zwarte octavia :O
Misschien ook even een topic starten hierover op de Skoda FB fanpage

https://www.facebook.com/SkodaNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Simply1337 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:08:
[...]

je kunt videos bekijken als de auto stilstaat, anders gaat je beeld op zwart (geluid gaat wel door). of je nou stil staat voor een open brug, zit te laden of wacht op je vriendin/vrouw die zit te shoppen. Als je auto maar stilstaat
Totaal geen verstand van dit soort zaken. Maar...

Vroeger in mijn Santa Fe ook een navi-systeem gehad waarmee het mogelijk was om films enz. af te spelen. Alleen werkte dit als de handrem was ingeschakeld. Een handig maatje van mij heeft het toen elektronisch zo geregeld dat het systeem altijd dacht dat de handrem was aangetrokken. Nogmaals, vraag me niet hoe. Maar het werkte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Hmm. Heb er bij het afleveren maar eens naar gevraagd en mijn dealer rekent niet meer op 2021 bij nieuwe bestellingen.
Weet niet of het hardop filosoferen was, maar het sloot wel aan bij mijn gedachten. Enyaq is zeer gewild, tel daar de logistieke problemen bij op (chips en velgen) en dan weet je wel wat er te wachten staat.

Ps. Volgens hem ging Quartz Grey na 8 jaar gewoon uit het programma. Waarschijnlijk is dat de reden dat het in sommige landen niet meer te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:10
Simply1337 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:14:

Oke, assumption is the mother of all fuck-ups, ik weet het. Maar: mijn aanname was dat 'automatisch ontgrendelen' betekent dat de laadkabel pas ontgrendeld wordt als de laadsessie gestopt is, en dus niet altijd los is. Anders zou ik het schuifje 'Laadkabel ontgrendeld laten' noemen (of 'Laadkabel vergrendelen bij laden' en dan ingeschakeld).

Als ik je goed begrijp is dat laatste dus wel wat dat schuifje doet?

Ik zou ook eens een blik op de handleiding kunnen werpen om te zien of dit wordt uitgelegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Is afhankelijk per dealer heb ik het idee.
De bestelling van mijn Enyaq is rondgemaakt op 1 april waarna ik van de dealer een leveringsdatum te horen kreeg van 10 december.
Een paar weken later werd dit vervroegd naar 20 september. En dat terwijl sommigen dat ding al binnen 3 maanden na bestelling konden ophalen. Blijft een beetje koffiedik kijken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Oase schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:06:
[...]

Reactie onder het filmpje achter gelaten hoe het zit met de korting!
reactie geplaatst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
PeMo1965 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:18:
[...]

Misschien ook even een topic starten hierover op de Skoda FB fanpage

https://www.facebook.com/SkodaNL
Ik ben voor.... kan dit topic voor betere doeleinden worden gebruikt en krijg ik er niks van mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pim89 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:
[...]

mijn aanname was dat 'automatisch ontgrendelen' betekent dat de laadkabel pas ontgrendeld wordt als de laadsessie gestopt is, en dus niet altijd los is.
Dit is wat het doet. auto gaat laden tot 70%? dan ontgrendeld het op 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:
Oke, assumption is the mother of all fuck-ups, ik weet het. Maar: mijn aanname was dat 'automatisch ontgrendelen' betekent dat de laadkabel pas ontgrendeld wordt als de laadsessie gestopt is, en dus niet altijd los is. Anders zou ik het schuifje 'Laadkabel ontgrendeld laten' noemen (of 'Laadkabel vergrendelen bij laden' en dan ingeschakeld).

Als ik je goed begrijp is dat laatste dus wel wat dat schuifje doet?

Ik zou ook eens een blik op de handleiding kunnen werpen om te zien of dit wordt uitgelegd...
Gewoon testen als je enyaq hebt zou ik zeggen, verder instructieboekje bekeken, pagina 207 ga jij informatie vinden en ben je helemaal bij.
Of je aanname klopt verschilt per merk, ene merk ontgrendeld inderdaad als laadsessie is gestopt, ander merk niet; enyaq ontgrendeld einde laadsessie als je dat ingesteld hebt anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Is deels wat @Wootism ook aangaf, afhankelijk per dealer, anderzijds is dat bestelling van begin april en zijn een maand verder en dan is er al veel vergeven.
Als je zelf dealer mag kiezen van leasemaatschappij kan je bellen of ze enyaq's gereserveerd hebben bij fabriek waarvan bekend is dat deze dit jaar geleverd worden.
Dealer kan deze bepaalde configuratie meegegeven hebben en mogelijk is dat nog te wijzigen naar jou voorkeur.
Anders kan je leasemaatschappij benaderen welke dealer gekozen is en kan je die dealer benanderen of iets zoals hierboven geschetst nog mogelijk is.
Verder wat @Loepoog ook aangeeft qua gevoel is ook mijn gevoel en als je er zelf niets meedoet (actie neemt) wordt uitkomst vaak wat je niet wil en achteraf zeggen had ik maar wil je voorkomen lijkt mij.

Verder benieuwd wat heb je gekozen qua opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:56:
[...]

Uiteraard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-FwoU7boXl1ows47gU4QMGzHaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahm2L5OcFp1vy3UGzrNxzod3.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen de eerste “snel” laad sessie gedaan, ik heb de 100kwh optie niet genomen en ben dus beperkt tot 50kwh. Was nog ff stuntelen maar ben van 27 naar 76% geladen met 44-39 kwh of 4-3km/min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqfseXew-6oefY4B-kuK7ffhSMQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hyynYznxuJgyG60sVCDWWe9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfhtWd9S_ejzWPuVv4JHJYtzDyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmWKTA6Ry1rqBzsq0v4ARvmW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7l8K9uYkBFdjWFAQlh0c9PHTWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky7e0r6y5fuZcgZCsCFNw3Zj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjBECHDYmdjYj48TQwGFzU6yhCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Th6PpklVGtOSMXDG5F9Ttql.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9hxF24dMElC9ABeSH6OppspnrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/holUOXYlYURFpzx7Adqmddkw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N16aN54KIqJ7of-aF4ImOizFDHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5qWf0KGObJtF0bYggSPsD2c.jpg?f=fotoalbum_tile

Enige onhandigheid die ik tegen ben gekomen in de auto is de bekerhouder voorin welke samen met mijn mok de toegang tot de knoppen bemoeilijkt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS7Rj4RFgYBDM0tTIXfcx8KhEHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkCa0PLkpZJH66EnAwd7QrP7.jpg?f=fotoalbum_large

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 21:45

Bozznl

GT: The Bozzz88

sPENKMAN schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:52:
[...]

Uiteraard:
[Afbeelding]

Vanmorgen de eerste “snel” laad sessie gedaan, ik heb de 100kwh optie niet genomen en ben dus beperkt tot 50kwh. Was nog ff stuntelen maar ben van 27 naar 76% geladen met 44-39 kwh of 4-3km/min.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Enige onhandigheid die ik tegen ben gekomen in de auto is de bekerhouder voorin welke samen met mijn mok de toegang tot de knoppen bemoeilijkt;
[Afbeelding]
Mok?? Dat lijkt wel een waterkoker zo groot >:)

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Bozznl schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:04:
[...]

Mok?? Dat lijkt wel een waterkoker zo groot >:)
Die is nog uit de tijd van tanken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 11-06 19:10
@sPENKMAN Je moet het ook gewoon aan Laura vragen als je iets wilt. Laat je lekker verzorgen terwijl je geniet van je thermoskan koffie 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Uiteraard:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had nu maar wel voor die 100kW gekozen, had je ook niet zo’n grote mok nodig gehad :p
offtopic:
(plaats je een mooie informatief bericht over je laadsessie, gaat vervolgens iedereen over je mokje zeuren…haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
[...]

Uiteraard:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
nu ben ik wel echt heel erg benieuwd naar de foto op de mok🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Volgens mij is dit de koffie kan voor de eerste Enyaq meeting, kunnen met gemak 5 kopjes uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 07:56
pim89 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:55:
[...]

23 oktober besteld en staat voor 850 in de portal van m'n LM.
Hier ook oktober besteld en in januari aan laten passen naar + pakket.
Wel 7 euro per maand extra voor iets wat er nu blijkbaar toch standaard in zit.
Die 300 euro mag de dealer er weer af halen of iets voor regelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
net gebeld door A-point Amsterdam. Hij wilde een leveringsafspraak maken, auto is nog niet binnen maar hij ging op vakantie en wilde van te voren alles goed geregeld hebben. Pluspunten dus voor Gert-Jan d:)b . De auto zou 12 of 13 mei per trailer afgeleverd kunnen worden maar ik ga hem liever zelf ophalen. Daarbij wordt 25mei ook pas de laadpaal geplaatst dus afspraak gemaakt voor 28 mei (voor de geïnteresseerde: besteldatum is 22-02, iv60, race blue, loft, assistentie, comfort plus, achteruitrij camera, 100kW, elektrische verstelbare stoel en multifunctioneel stuur) dus al met al binnen 3 maanden leverbaar.

Ook gelijk een reactie achtergelaten bij het filmpje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
__REMCO__ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:47:
net gebeld door A-point Amsterdam. Hij wilde een leveringsafspraak maken, auto is nog niet binnen maar hij ging op vakantie en wilde van te voren alles goed geregeld hebben. Pluspunten dus voor Gert-Jan d:)b . De auto zou 12 of 13 mei per trailer afgeleverd kunnen worden maar ik ga hem liever zelf ophalen. Daarbij wordt 25mei ook pas de laadpaal geplaatst dus afspraak gemaakt voor 28 mei (voor de geïnteresseerde: besteldatum is 22-02, iv60, race blue, loft, assistentie, comfort plus, achteruitrij camera, 100kW, elektrische verstelbare stoel en multifunctioneel stuur) dus al met al binnen 3 maanden leverbaar.

Ook gelijk een reactie achtergelaten bij het filmpje :)
dat is nog eens snel! Gefeliciteerd!!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
Auto zojuist opgehaald in Amsterdam! Wat rijdt de auto soepel zeg, wel veel hulpjes en piepjes die je gelukkig uit kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KUd3DyywJX1IUfMuI-cVMKhXeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKjdYQUNvfR9krZM4tlzuilw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Kris schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:33:
Auto zojuist opgehaald in Amsterdam! Wat rijdt de auto soepel zeg, wel veel hulpjes en piepjes die je gelukkig uit kan zetten.

[Afbeelding]
Zo zeg! Ik ben zo blij dat ik die velgen ook gekozen heb! Prachtig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:42:
[...]

Iemand enig idee waarom velgen altijd maar aan 1 zijde de juiste kant op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Pas1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:43:
[...]

Iemand enig idee waarom velgen altijd maar aan 1 zijde de juiste kant op draaien?
omdat bij A-symmetrische velgen je dan maar 1 productie hebt, en dus geen rekening hoeft te houden met links/rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pas1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:43:
[...]

Omdat je anders linker en rechtervelgen zou krijgen, en dat zou productie en logistiek lastiger maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:42:
[...]

Ik ook!

Ik ben ook blij dat ik deze kleur niet heb gekozen...... (niet omdat ik hem niet mooi vind maar er zijn wel heel veel die deze kleur hebben gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
Zelf ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het snel laden moet gaan of de warmtepomp.

Voor nu heb ik de warmtepomp genomen, maar als ik het een beetje goed door lees hier dan gaat het weinig verschil maken en hooguit er paar dagen in het jaar er last van zal hebben.

Nu overweeg ik dus om de 100kW laden te nemen en de warmtepomp laten vervallen.
100KW zou als goed is ook naar 130kW gaan
en de 50kW, gaat die ook omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Uiteraard:

Dank voor plaatje en mooi dat je stoelverwarming bijrijder hebt uitgezet tijdens laden, eerste foto stond die nog aan en foto's erna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Krishh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:49:
Zelf ben ik nog aan het twijfelen of ik voor het snel laden moet gaan of de warmtepomp.

Voor nu heb ik de warmtepomp genomen, maar als ik het een beetje goed door lees hier dan gaat het weinig verschil maken en hooguit er paar dagen in het jaar er last van zal hebben.

Voor zover nu bekend gaat 50kw niet omhoog en of dat achteraf softwarematig mogelijk zou zijn lijkt volgens nextmove (duitsland) wel het geval, maar voor Nederland hebben diverse members dit uitstaan als vraag bij dealer/importeur, maar blijft het stil.
Zelf heb ik gok niet genomen om snellaad optie te laten vervallen om iets anders te kiezen vanuit gedacht better safe than sorry, blijkt het achteraf wel te kunnen dan uiteraard weer even de dealer lastig vallen.

Edit: is ook wat @ik222 aangeeft verschil wat warmtepomp kan maken wordt mooier gepresenteerd dan het werkelijk is, als je echt alles wil in dienst van bereik dan snap ik keuze warmtepomp.
In dit topic genoeg over voorbij gekomen en eenieder kan (en heeft) daar met eigen beweegredenen keuze in kunnen maken.
Heb daarvoor in excel tabellen gemaakt wat verschil is qua bereik met-zonder warmtepomp, mocht dat interessant zijn laat maar weten, dan post ik die opnieuw of maak link naar betreffende post (als dat lukt).

[ Voor 20% gewijzigd door knirrebir op 30-04-2021 14:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

Als je tussen die 2 opties moet kiezen dan is het wat mij betreft een no brainer, altijd voor de 100kW laadsnelheid gaan.

Ik bedoel beide opties doe je vooral voor langere reizen, en dan wint minimaal 2 x zo snel laden het altijd van 20 of 30km meer kunnen rijden op een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
ik222 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:45:
[...]

Omdat je anders linker en rechtervelgen zou krijgen, en dat zou productie en logistiek lastiger maken.
Ja, dus? Ze schroeven toch ook niet 2 linkerspiegels op een auto?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knirrebir
@andre00 snap je frustratie van diverse pagina's terug, is eerder voorbij gekomen in topic, maar vroeger had je zelfstandige kleinschalige dealers die meer vrijheid en marge hadden richting klant, sinds vag ondergebracht is bij pon zijn zelfstandige kleinschalige dealers aan het verdwijnen (moeten om te overleven akkoord gaan met fuseren) evenals vrijheid en marge.
Ofwel pon heeft monopolie en gebruikt dat ook, dat merk je qua communicatie (niet open en transparant) en informatie verstrekking, het is helaas heel simpel de auto's worden toch wel verkocht weet pon en als jij ervan afziet is er toch weer een ander.
Is het leuk; nee, frustrerend; ja, maar laat je er niet teveel in gaan; pon gaat echt niet veranderen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Pas1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:02:
[...]

Klopt, en daarom zijn spiegels over het algemeen gedeeld binnen een aantal modellen, en wettelijk verplicht zowel links als rechts aanwezig te zijn. Spiegels over het algemeen minder schade oplopen i.v.m. velgen (hoi stoeprand) en niet elke 10-12 maanden erop en eraf hoeven waar de kans op schade ook nog eens groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
In november mijn Enyaq besteld, met SSS.
Leverweek was eerst 27, later 29.

Naar aanleiding van de berichten op dit Forum over dat SSS dit jaar niet leverbaar zou zijn,
contact gezocht met Broekhuis Lease.

Na enkele contact gehad te hebben komt men met het volgende antwoord:

Er is ons niet bekend dat je auto niet met SSS geleverd kan worden.
Tevens is de levertijd van de auto naar voren gehaald, deze wordt begin juni verwacht....!

Heeft iemand toevallig ook Broekhuis als dealer, en bericht schriftelijk bericht gehad dat SSS niet leverbaar is? Zo ja, zou diegene die mail willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Nee klopt en ook geen 2 linker achterlichten maar dus wel 4 dezelfde velgen ;)

Natuurlijk zou het in theorie kunnen om linker en rechtervelgen te hebben zodat de draairichting bij dit soort velgen klopt maar men doet dat nu eenmaal niet, kan ik ook niets aan doen. En je vroeg naar de reden, die zal toch echt zijn dat dit makkelijker en daarmee goedkoper is. Vooral ook omdat bij velgen het 99,5 % van de mensen niet eens opvalt, met 2 linkerspiegels op een auto is hij toch lastiger verkoopbaar :P

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 30-04-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
In België kreeg ik gisteren nog eens bevestiging dat mijn iv80 Launch+ editie nog steeds op de planning staat voor uitlevering midden mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
ManiacScum schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:47:
[...]
(niet omdat ik hem niet mooi vind maar er zijn wel heel veel die deze kleur hebben gekozen)
helemaal mee eens! Mooie kleur maar echt al veel voorbij zien komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Nijverdal85 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:06:

Naar aanleiding van de berichten op dit Forum over dat SSS dit jaar niet leverbaar zou zijn,

Tevens is de levertijd van de auto naar voren gehaald, deze wordt begin juni verwacht....!

Heeft iemand toevallig ook Broekhuis als dealer, en bericht schriftelijk bericht gehad dat SSS niet leverbaar is? Zo ja, zou diegene die mail willen delen?
Ja, @Duncan78 en ik heb sowieso Broekhuis als dealer. Echt bizar dat ze jou iets anders vertellen. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er een enkeling geluk heeft en wel SSS krijgt. Wie heb je gesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:10
https://www.instagram.com/p/COSOCQppmOT/?igshid=631afye2t3gc

Lijkt die gele kleur toch een sportline die al op de weg is te zijn?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Zal eerder kosten iets zijn, als beide zijden zelfde velg dienen te krijgen dan heb je ook meer mallen nodig om velgen te gieten, meer mallen kost meer geld; ook omdat mallen beperkt aantal keer gebruikt kan worden.
Zowel in brochure en configurator is te zien dat beide zijden zelfde velgen hebben, weet nu wel dat als ik nu naar auto's ga kijken steeds zal kijken of het symmetrische velgen of asymmetrische velgen.
In verleden niet op gelet, maar vanaf nu dus wel en bedankt :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Nijverdal85 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:06:

Niet schriftelijk maar een collega heeft ditzelfde ook bij Broekhuis Lease gevraagd en hij kreeg wel het bevestigende antwoord dat SSS vooralsnog niet leverbaar is.

Ik heb geen SSS dus ik heb dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ervh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:

Een sportline met chromen omlijsting aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:50
jeroenkb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:50:
[...]

Assistentie plus werkt niet zonder het andere stuurwiel ivm hands of detectie. Dus of het zit er al bij, maar je ziet het niet of je gaat nog bericht krijgen dat je nog stuurwiel moet selecteren
Ik heb contact gehad met Alphabet en het Pluspakket zou het vereiste stuur inderdaad al bevatten. Vreemd, want de configurator via Skoda zelf geeft bij beide pakketten een alert dat je een extra keuze moet maken.

Bij Alphabet en Directlease krijg je enkel de prompt voor een stuurwiel of Sportpakket bij het Assistentiepakket, maar niet bij de Plus.

De bestelling ligt nu bij de dealer, dus ik hoor het vanzelf wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:44:
Is travel assist ook aanwezig in infotainment (zelfde icoon als op het stuur)?
Welke opties heb je: Sport / Assistentie / Assistentie Plus?
IV60 of 80?
Travel assist bij assistentie basis alleen op stuur niet in infotainment.
Assistentie plus heeft member, maar ontbreekt 3e icoon in infotainment en daarmee travel assist niet in infotainment te kiezen.
Opties die je noemt zijn er en dan nog sport plus.
Alles voor zowel 60 als 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dit staat er nog op mijn eindfactuur:

Hartelijk dank voor uw bestelling. Vanaf Productieweek 48 monteert ŠKODA voor diverse modellen een nieuwe generatie banden. Dat geldt ook voor de door u bestelde auto. Een wijziging van banden heeft mogelijk invloed op de theoretische
Op dit moment is nog niet bekend wat het effect zal zijn van deze wijzigingen op de hoogte van de theoretische verbruikscijfers van uw auto en de daarmee samenhangende CO2-emissiewaarden. Op dit moment is nog niet bekend wat hiervan het effect zal zijn voor uw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
10:45 snelweg tgv Den Bosch voor het eerst een enyaq black magic in me binnenspiegel die grill 😎herkende hem gelijk ( eerste keer real life kids en vrouw ook gelijk onder de indruk )

Iemand aan het proefrijden van dit forum ? ( stickers van Udenhout )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
CrashKonijn schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:09:
Wat je hier beschrijft is niet perse travel assist (dat is waar hij ook stuurt) weet je zeker dat je dit hebt? Het aanpassen van de snelheid is gewoon een optie van de ACC, op de ID.3 heet dit uit mijn hoofd 'snelheidsvoorspelling', die moet je echt uitschakelen want die functie is dramatisch in Nederland. Mijn ID.3 heeft in ongeveer 30% van de tijd correct door wat nou de maximum snelheid is, als de ACC hier automatisch naar aanpast is dus dramatisch.

Na de update laatst stond deze feature helaas weer aan, ging hij van 140 ineens naar 90 vol in de ankers op de snelweg bij een '90 rijden als het regent' bord....
Gaat er om dat assistentie basis bij indrukken knopje travel assist op stuurwiel deze melding ook geeft op kleine display, dit is op zich raar omdat travel asist specifiek genoemd wordt bij assistentie plus.
Blijkt dat assistentie basis al term travel asist gebruikt, maar niet zo in de boeken heeft gestaan.
Daarnaast zijn er aantal onderdelen van travel assist aanwezig in assistentie basis (betreft 2 iconen), assistentie plus zou 3 iconen moet hebben, maar members die assistentie plus hebben laat infotainment geen 3 iconen zien.
Assistentie basis is niet in infotainment te activeren, alleen op stuurwiel, bij assistentie plus zou dit moeten zijn stuurwiel en infotainment, maar dat is niet zo bij members die assistentie plus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:23:
Leuk nieuwtje: Audi levert momenteel geen 360 graden view😳 zal daar ook wel een tekort aan chips ontstaan.

Ik heb de offertes van de Q4 binnen. Conclusie: dat gaat m denk ik niet worden. Ze hebben 2 leuke auto’s samengesteld, maar vergeleken bij mijn volgeladen Enyaq wel erg kaal. Ook is de s-line alleen beschikbaar in zwart, wit of navarro blauw. Stel ik de auto conform Enyaq samen dan kom ik bijna 12.000 euro duurder uit. Nu geloof ik best dat Audi weer net een stapje beter in elkaar zit en misschien nog wel weer stiller is, maar dat verschil is me echt te groot. En ik wil ook geen opties laten varen. Zolang Skoda niet met nog meer teleurstelling komt laat ik mijn order vermoedelijk wel staan
Beetje open deur, maar hiarchie van vag groep toch; van goedkoop naar duur skoda, seat, volkswagen, audi, wat ook is bij etna, pelgrim, atag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ja, @Duncan78 en ik heb sowieso Broekhuis als dealer. Echt bizar dat ze jou iets anders vertellen. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er een enkeling geluk heeft en wel SSS krijgt. Wie heb je gesproken?
Heb zelf contact met Yori (accountmanager Harderwijk).
Hij heeft contact met de leverende dealer, weet niet welke dealer dat is.

Zou inderdaad bizar zijn, ben ook bang dat ik nog een keer teleurgesteld ga worden (of langere levertijd of geen SSS). Gaan het zien.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Zo, vandaag opgehaald!! Baasje is blij :)
Ivm drukte op werk helaas snelste route naar huis genomen en nog niet echt uitgebreid kunnen testen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zRboI1oPaa9O9R83-ALj3Q5aX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWfLyPMAr2KcbxEANn9NjxEm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:30:
Dit staat er nog op mijn eindfactuur:

Hartelijk dank voor uw bestelling. Vanaf Productieweek 48 monteert ŠKODA voor diverse modellen een nieuwe generatie banden. Dat geldt ook voor de door u bestelde auto. Een wijziging van banden heeft mogelijk invloed op de theoretische
Op dit moment is nog niet bekend wat het effect zal zijn van deze wijzigingen op de hoogte van de theoretische verbruikscijfers van uw auto en de daarmee samenhangende CO2-emissiewaarden. Op dit moment is nog niet bekend wat hiervan het effect zal zijn voor uw auto.
Had jij niet eerder ook foto van deze brief gepost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:37:
[...]

Beetje open deur, maar hiarchie van vag groep toch; van goedkoop naar duur skoda, seat, volkswagen, audi,
Kwalitatief geldt dat gelukkig niet en ook qua prijs schat ik Skoda ook hoger in dan Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:50:
Kwalitatief geldt dat gelukkig niet en ook qua prijs schat ik Skoda ook hoger in dan Seat.
Ik geef alleen aan zoals het in de markt wordt gezegd, niet wat persoonlijke mening is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
nog even over de velgen, van mede members foto gebruikt en dan zie je zelfde velgen aan beide zijde, valt bijna niet op, wordt bijna een obsessie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GncTLyxHc81kF93hLmcRUwwd0hY=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/r4XQTUOUgT3xGd0MzlP0Ubej.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71lZibU1KHN-LSOziXhLQl1Fi5I=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/nVoDY1GkYX2FV6y7xGWWlkjY.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas1
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:
[...]

Zal eerder kosten iets zijn, als beide zijden zelfde velg dienen te krijgen dan heb je ook meer mallen nodig om velgen te gieten, meer mallen kost meer geld; ook omdat mallen beperkt aantal keer gebruikt kan worden.
Zowel in brochure en configurator is te zien dat beide zijden zelfde velgen hebben, weet nu wel dat als ik nu naar auto's ga kijken steeds zal kijken of het symmetrische velgen of asymmetrische velgen.
In verleden niet op gelet, maar vanaf nu dus wel en bedankt :9.
Vanzelfsprekend graag gedaan 😉

Tja ik mag hem pas over 5 nachtjes halen dus probeer maar mijn enthousiasme wat af te remmen zodat het straks alleen maar mee kan vallen na Anna, Laura, Sanne, ontbrekende hydraulische veer bij de ontbrekende frunk, geen doorlopende achterlichten en geen gekoeld handschoenenvak, Ionity....en dus die velgen😉

Maar man, wat heb ik zin om dat ding te halen volgende week na ruim 200 dagen wachten😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
A3-D schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:08:
Iemand moet tenslotte de drankjes en hapjes halen... ;)
Snap de reactie, maar ander merk betekent niet gelijk ook hapjes en drankjes halen-regelen.
Qua meeting ga ik toch meer amerika principe voorstellen, eenieder neemt bepaald iets mee voor de groep; ene worst, ander kaas, diverse drinken, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

[Afbeelding]
Als ik me niet vergis, zie ik Bridgestones? Correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online

[Afbeelding]
Shit hé, Anna of Laura zit gewoon real-life in je auto! Dat heb je goed voor elkaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog

Het beste wat helpt mbt range, is rustig rijden. Ik kan je mededelen dat dat in de Enyaq al lastig genoeg is. Het gaat allemaal zo smooth en vooral als je vanaf een rustige 4 cilinder komt, dan ga je wat meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
ervh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:18:

@Ccreator is hier de expert, maar het gele lijkt een erg matte uitstraling te hebben. Iets wat je eerder bij een wrap zou tegenkomen.
En nu ik de combi zo zie.....nee sorry

Edit: De hele voorbumper is trouwens anders als die van de gepresenteerde sportline. Dit is degene die we allemaal hebben. 100% no sportline

[ Voor 14% gewijzigd door Loepoog op 30-04-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:28:
[...]

Travel assist bij assistentie basis alleen op stuur niet in infotainment.
Assistentie plus heeft member, maar ontbreekt 3e icoon in infotainment en daarmee travel assist niet in infotainment te kiezen.
Opties die je noemt zijn er en dan nog sport plus.
Alles voor zowel 60 als 80.
Om het verhaal onnodig gecompliceerd te maken, ik heb wel de knop op het stuur (omdat ik het sportpakket heb), maar geen travel assist....omdat ik ook geen assistentie pakket heb. Het knopje is dus niet zaligmakend })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:26:
Om het verhaal onnodig gecompliceerd te maken, ik heb wel de knop op het stuur (omdat ik het sportpakket heb), maar geen travel assist....omdat ik ook geen assistentie pakket heb. Het knopje is dus niet zaligmakend })
Wel nieuwe info; geen assistentie en sport dan heb je knopje travel assist niet op stuurwiel.
Heb je assistentie en sport dan wel knopje op stuurwiel alleen bij assistentie werkt het en bij sport niet.

Bedankt voor info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
ManiacScum schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:03:
[...]

Als ik me niet vergis, zie ik Bridgestones? Correct?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@knirrebir Hoe kwam je er eigenlijk bij dat Travel Assist ook via het infotainment geactiveerd zou kunnen worden? In de handleiding wordt er alleen gesproken over het stuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIBVjgh_EIqqdm1E1m7QOIzJXPo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H5CeNfsQ3WYOyWSlcKXbkv3Q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 07:33
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:38:
@knirrebir Hoe kwam je er eigenlijk bij dat Travel Assist ook via het infotainment geactiveerd zou kunnen worden? In de handleiding wordt er alleen gesproken over het stuur:

[Afbeelding]
Tijdje terug is er een plaatje gepost waarbij je bij de instellingen in het info entertainment systeem bovenaan 3 icoontjes had waarbij het 3de icoontje het TA-icoon was.
Kan het plaatje niet meer vinden maar kwam volgens mij uit een Youtube filmpje.
EDIT dit plaatje dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgY3t6Iuv5ifcjUH-Lh8OlyBzi8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpnWQnZqOyFvHOyd4CIQUm5E.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Jasperzzz op 30-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Laatst online: 27-10-2023
Loepoog schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:13:
Voor wie niet wil wachten op de lokale Skoda dealer
Zwarte IV en Enyaq
https://a.aliexpress.com/_mODgRnj

En deze wil je dan weer niet hebben. Die zijn een maatje te groot. Trust me, ik had ze namelijk besteld 8)7
https://a.aliexpress.com/_mrq4lzX
KSODA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@vinom zie wat @Jasperzzz aangeeft.
Hierbij het plaatje, verwachting is/was dat door 3e icoon (rechtsonder in plaatje) in infotainment travel assist te activeren.
Echter blijft onduidelijk omdat members welke enyaq hebben gehaald met assistentie plus 3e icoon niet hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5LpxfVCuAV2xCl2InWgeURGNt0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y96pbx1YQedwUhkrK9sWO8JY.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 09:14
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:57:
[...]

Snap de reactie, maar ander merk betekent niet gelijk ook hapjes en drankjes halen-regelen.
Qua meeting ga ik toch meer amerika principe voorstellen, eenieder neemt bepaald iets mee voor de groep; ene worst, ander kaas, diverse drinken, maar dat komt nog wel.
Toch denk ik dat je mijn reactie niet helemaal begrijpt #Sheldon #sarcasm

Smiley stond er niet voor niets bij hè?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
A3-D schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:56:

Tuurlijk snapte ik de reactie als gevolg van smiley, maar lol op vrijdag hebben leek mij wel wat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
A3-D schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/80/21/ef/8021ef878d5f8c7ce1c4350a096ce136--sarcastic-quotes-inspiration-quotes.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 07:33
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:51:
@vinom zie wat @Jasperzzz aangeeft.
Hierbij het plaatje, verwachting is/was dat door 3e icoon (RECHTSBOVEN in plaatje) in infotainment travel assist te activeren.

[Afbeelding]
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa

Geen warmtepomp ga je niet merken, maar van je snellaadoptie afzien gaat je veel spijt opleveren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Even gebeld met Broekhuis aangezien ze mij hadden gemaild wat ik wilde hebben voor de €100,- compensatie. Ik heb gekozen voor de all-weather mattenset in dit geval, samen met de rubberen kofferbakmat.

En nog meer goed nieuws: mijn auto is definitief ingepland voor week 21! Besteld op 4 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:21:
[...]

Geen warmtepomp ga je niet merken, maar van je snellaadoptie afzien gaat je veel spijt opleveren.
Dat is wel erg kort door de bocht. Maar ik zou, als je de keuze moet maken, ook zeker voor de snellaadoptie gaan
Pagina: 1 ... 105 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2