Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.510 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:35:
Even gebeld met Broekhuis aangezien ze mij hadden gemaild wat ik wilde hebben voor de €100,- compensatie. Ik heb gekozen voor de all-weather mattenset in dit geval, samen met de rubberen kofferbakmat.

En nog meer goed nieuws: mijn auto is definitief ingepland voor week 21! Besteld op 4 januari.
Ikblijfblijmetcfikblijfblijmetcfikblijfblijmetcf... even mezelf moed in praten. Gefeliciteerd @vinom mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:42:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Maar ik zou, als je de keuze moet maken, ook zeker voor de snellaadoptie gaan
Maar in principe wel waar wat hij zegt :p
Als je geen warmtepomp hebt weet je ook niet wat je qua range meer had gehad wanneer je er wel eentje had.
Het voordeel van die snellaadoptie kan je dan weer wel eenvoudig berekenen.

Enifin, ik zou het ook wel weten als ik moest kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:30
Mijn dealer van Udenhout Veldhoven, wist mij te melden dat als er nu met trekhaak besteld wordt, dat de auto dan sowieso naar 2022 gaat. Trekhaak eraf: dan (meestal) nog productie dit jaar.

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Snyper schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:00:
Mijn dealer van Udenhout Veldhoven, wist mij te melden dat als er nu met trekhaak besteld wordt, dat de auto dan sowieso naar 2022 gaat. Trekhaak eraf: dan (meestal) nog productie dit jaar.
Chips voor de trekhaak raken op??

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:02
Toch nog even een kleine update vanuit mijn kant, even snel weten te schakelen tussen de wagenparkbeheerder en de dealer, toevallig voor zowel Skoda als BMW de zelfde dealer (broekhuis) dus het was snel geregeld. Ik heb een reeds in bestelling staande iX3 kunnen pakken die in Augustus/September wordt afgeleverd, wel kon ik hem nog naar eigen smaak aanpassen. Hij komt er grofweg uit te zien zoals onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqEQn4-qbZvW0SWVDEX2Ret8Y-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fRhT6mOcBH0IX0d2HsjOfhmu.png?f=fotoalbum_large

Een paar kleine wijzigingen:
- De velgen..... jeetje wat zijn die lelijk.... maar goed de zilveren delen van de vel zijn gewoon plastic kapjes, die kunnen er zo af en dan heb je mooie zwarte velgen, zal wel slecht zijn voor het bereik, maarja.
- De zilveren kappen op de voorschermen worden zwart gewrapped
- Heb gekozen voor de Cognac lederen bekleding, zoiets als de eco-suite van de Enyaq.

Dan een paar pluspuntjes van de BMW:
- (top)Snelheid, 189 is te halen:) en optrekken gaat echt wel een stukje sneller dan de Enyaq
- Looks buitenkant, de Enyaq is een mooie auto, de BMW in deze kleur blauw doet me nog ietsjes meer, verder heb ik niet zoveel met BMW.

Maarja dit is het Enyaq topic he dus dan waar is die Enyaq beter in:
- Ruimte! veel meer ruimte dan de BMW, zeker de kofferbak is een klap kleiner
- Interieur, ik blijf het interieur van de Skoda bizar mooi, strak en modern. Het BMW interieur heeft me nooit echt bekoren, ook deze iX3 blijft wat mij betreft echt achter op het interieur van de Enyaq.
- Infotainment, de tablet oplossing van Skoda is in mijn ogen echt goed uitwerkt
- Verder is het dashboard heel rustig kwa knoppen, de BMW zit voooolllll met knoppen om dingen aan of uit te zetten, die ook gewoon allemaal via het touchscreen in de BMW mogelijk zijn. beetje dubbelop allemaal dus.

Ik ga genieten van de BMW maar kijk zeker naar elke Enyaq die voorbij komt en dan blijf ik denken 'wat als' :) verder zal ik dit topic niet meer vervuilen met BMW onzin.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 14:14
Aan degenen die hun auto al hebben: vinden jullie de handleiding ook zo r***?! Het mini-boekje dat je erbij krijgt bevat alleen essentiële zaken en de digitale versie online vind ik heel onhandig om te gebruiken. Ik gebruik nu de bèta versie van de PDF van eind 2020, maar die niet compleet cq overal correct. Iemand nog goede suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Op zich logisch gezien problemen met kabelboom t.b.v. trekhaak wat eerder gemeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Loepoog schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:26:
[...]

Om het verhaal onnodig gecompliceerd te maken, ik heb wel de knop op het stuur (omdat ik het sportpakket heb), maar geen travel assist....omdat ik ook geen assistentie pakket heb. Het knopje is dus niet zaligmakend })
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:34:
[...]

Wel nieuwe info; geen assistentie en sport dan heb je knopje travel assist niet op stuurwiel.
Heb je assistentie en sport dan wel knopje op stuurwiel alleen bij assistentie werkt het en bij sport niet.

Bedankt voor info.
Kun je de klop niet de standaard LaneAssist in/uitschakelen? Die zit op elke Enyaq volgens de configurator... (om de discussie nog wat complexer te maken ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door CorvanDijk op 30-04-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:09:
Aan degenen die hun auto al hebben: vinden jullie de handleiding ook zo r***?! Het mini-boekje dat je erbij krijgt bevat alleen essentiële zaken en de digitale versie online vind ik heel onhandig om te gebruiken. Ik gebruik nu de bèta versie van de PDF van eind 2020, maar die niet compleet cq overal correct. Iemand nog goede suggesties??
Digitale versie uit de app? Is dezelfde als deze.
https://digital-manual.sk...3ac144525269b1e23_3_nl_NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:35:
Even gebeld met Broekhuis aangezien ze mij hadden gemaild wat ik wilde hebben voor de €100,- compensatie. Ik heb gekozen voor de all-weather mattenset in dit geval, samen met de rubberen kofferbakmat.

En nog meer goed nieuws: mijn auto is definitief ingepland voor week 21! Besteld op 4 januari.
Mooi nieuws, het kan dus wel bij Broekhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
jeroenkb schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:30:
Dit staat er nog op mijn eindfactuur:

Hartelijk dank voor uw bestelling. Vanaf Productieweek 48 monteert ŠKODA voor diverse modellen een nieuwe generatie banden. Dat geldt ook voor de door u bestelde auto. Een wijziging van banden heeft mogelijk invloed op de theoretische
Op dit moment is nog niet bekend wat het effect zal zijn van deze wijzigingen op de hoogte van de theoretische verbruikscijfers van uw auto en de daarmee samenhangende CO2-emissiewaarden. Op dit moment is nog niet bekend wat hiervan het effect zal zijn voor uw auto.
Haha CO2 bij een EV! Standaard tekst voor non-EV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
TonCoronel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:08:
Een paar kleine wijzigingen:
- De velgen..... jeetje wat zijn die lelijk.... maar goed de zilveren delen van de vel zijn gewoon plastic kapjes, die kunnen er zo af en dan heb je mooie zwarte velgen, zal wel slecht zijn voor het bereik, maarja.
- De zilveren kappen op de voorschermen worden zwart gewrapped
- Heb gekozen voor de Cognac lederen bekleding, zoiets als de eco-suite van de Enyaq.
Gefeliciteerd en ziet er niet verkeerd uit, plastic kapjes net als tesla :) :9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
Weer de 80, zit op die van de 60 te wachten.

Mooi artikel over recuperation:

https://www.greencarrepor...gets-smart-about-coasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
CorvanDijk schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:12:
Kun je de klop niet de standaard LaneAssist in/uitschakelen? Die zit op elke Enyaq volgens de configurator... (om de discussie nog wat complexer te maken ;) )
Zie instructieboekje, lane assist wordt altijd ingeschakeld bij inschakelen contact, verder in-/uitschakelen via infotainment, niet via knop op stuurwiel.
Complexheid weer stuk minder :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:42:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Maar ik zou, als je de keuze moet maken, ook zeker voor de snellaadoptie gaan
Daar staat de Enyaq ook om bekend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:17:
[...]

Zie instructieboekje, lane assist wordt altijd ingeschakeld bij inschakelen contact, verder in-/uitschakelen via infotainment, niet via knop op stuurwiel.
Complexheid weer stuk minder :).
Wel jammer dat je dat elke keer uit moet zetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28
And now for something completely different…

Ook de ANWB heeft een review van de Enyaq gemaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
pim89 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:26:

[YouTube: Skoda Enyaq iV 2021 (NIET LANGER VEEL VOOR WEINIG) | ANWB autotest]
Scherp, wou m net delen haha, je bent er snel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Voeg maar toe aan t lijstje:
Grijze verf
Chips
19" velgen
SSS
.....
Trekhaak

Nog even en we kunnen het chassis er ook aan toevoegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:13
pim89 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:26:

[YouTube: Skoda Enyaq iV 2021 (NIET LANGER VEEL VOOR WEINIG) | ANWB autotest]
Eigenlijk wel een leuke review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
CorvanDijk schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:12:
[...]

[...]

Nee het zijn er 2 naast elkaar. De rechtste ziet eruit als waar jullie het over hebben.
Zal er eens een foto van trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Chipsoer schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:25:
[...]

Eens. Dat getrek aan het stuur als ik het knipperlicht niet gebruik...hou op hou op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
[...]

Helemaal eens, vind het maar vervelend die Lane Assist

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:36
Vanmiddag ook mijn Enyaq opgehaald, en meteen een rit van ruim 100km terug naar huis. Wat rijd de Enyaq super relaxed! Lekker rap, geen raceauto, meer een ontspannen cruiser, maar zeker capabel tot een hele vlotte inhaal actie.
Beetje met de travel assist gereden, vooral in een stukje file heel fijn!! Verder nog enorm veel te ontdekken qua instellingen. Komende tijd nog lekker mee aan de slag.
Het is echt een hele vriendelijke auto, vrouw reed er zo makkelijk mee weg, en die moet meestal wel even wennen.

@knirrebir ook hier met de in oktober bestelde basis werkt de travel assist via het stuur, geen icoontje in het scherm.

Wel twee bummers: twee krassen achterop, gelukkig net ontdekt 20 seconden voor ik wegreed bij de dealer. Wordt vast opgelost.
Zie ook net dat de toegezegde luxe kentekenplaten niet zijn geleverd. Nog maar even achteraan.

[ Voor 66% gewijzigd door RandomNick op 19-06-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5fV4zAHEZXhB-mNusMf1QzGlP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmrp1mHhzQaSZsp1vAUbYD4C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AzdPkvWzUL8XoQjrBctJgRCk-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOomnXyvUmHuDsZWDlHIzn57.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn app heeft geen manual, alleen ‘de garage’ en een aanduiding van de acculading, verder niets. De link die je stuurde kan ik niet openen, maar ik vermoed dat die de bekende online versie van het manual bevat? Hopeloos ding om in te zoeken vind ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Sorry, dubbel gepost 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door jdbiggelaa op 30-04-2021 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik heb sinds vanmorgen ook een dealer en de mogelijkheid tot op afstand verwarmen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:51:
Vanmiddag ook mijn Enyaq opgehaald, en meteen een rit van ruim 100km terug naar huis. Wat rijd de Enyaq super relaxed! Lekker rap, geen raceauto, meer een ontspannen cruiser, maar zeker capabel tot een hele vlotte inhaal actie.
Beetje met de travel assist gereden, vooral in een stukje file heel fijn!! Verder nog enorm veel te ontdekken qua instellingen. Komende tijd nog lekker mee aan de slag.
Het is echt een hele vriendelijke auto, vrouw reed er zo makkelijk mee weg, en die moet meestal wel even wennen.

@knirrebir ook hier met de in oktober bestelde basis werkt de travel assist via het stuur, geen icoontje in het scherm.

Wel twee bummers: twee krassen achterop, gelukkig net ontdekt 20 seconden voor ik wegreed bij de dealer. Wordt vast opgelost.
Zie ook net dat de toegezegde luxe kentekenplaten niet zijn geleverd. Nog maar even achteraan.

Wat foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Krassen (onder O en D)
[Afbeelding]
Proficiat Enyaq met je Njak d:)b
Dank voor de foto's en m.n. voor die van t Loft interieur. Hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik t vind. Have fun oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Had het nog niet voorbij zien komen maar voor de iPhone is MySkoda 4.1 ook uit sinds 15 uur. Kan nu o.a. Standverwarming remote regelen 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9yl9p8Ndw7Hc7Cctix8vQdfcGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BOLzTa502kkfkP0I0DCM3H4k.png?f=fotoalbum_large

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Iemand van de rijders die het voor elkaar heeft gekregen op de navi kaart de traffic info geprojecteerd te krijgen? Ik bedoel de weg groen als deze vrij is, of oranje rood bij drukte, net als Google Maps doet. Bij de Passat vond ik dat erg prettig. Heb even gezocht in de menu's en handleiding maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 04:43

Wat foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Krassen (onder O en D)
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit hoor. Nog wel even een praktisch vraagje....jouw laadunit zit aan de andere kant van de oplaadmogelijkheid van de auto. Is dat niet irritant als je aan het opladen bent dat de kabel dus over je looppad loopt?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Heeft iemand nog iets aangepast aan de licht instellingen? Valt van alles in te stellen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn app heeft geen manual, alleen ‘de garage’ en een aanduiding van de acculading, verder niets. De link die je stuurde kan ik niet openen, maar ik vermoed dat die de bekende online versie van het manual bevat? Hopeloos ding om in te zoeken vind ik :(
Heb je wel de 4.10 versie van de app?
Dan kun je snelkoppelingen bewerken. 3 puntjes rechtsboven meer opties toewijzen.
De link is naar de 1.2/2021 versie

Misschien zo beter?

https://digital-manual.skoda-auto.com/w/nl_NL/welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
A3-D schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:12:
[...]

Ziet er netjes uit hoor. Nog wel even een praktisch vraagje....jouw laadunit zit aan de andere kant van de oplaadmogelijkheid van de auto. Is dat niet irritant als je aan het opladen bent dat de kabel dus over je looppad loopt?
Hi, laadunit hangt er voor langere tijd. Deze auto is er maar een beperkt aantal jaar.
Wilde de laadunit gewoon tegen de gevel hebben. Hangt daar mooi beschut en uit de loop.
Laden zal ik voornamelijk 's avonds laat doen, dan dus even aankoppelen en de volgende morgen weer los.
Zie er geen probleem in eerlijk gezegd. Huisgenoten weten dat het zit zoals het zit en anders leren ze het snel genoeg 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
capellio schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:59:
[...]

Ik heb sinds vanmorgen ook een dealer en de mogelijkheid tot op afstand verwarmen e.d.
Is dat in de Android versie? Dat zou het verschil verklaren, ik heb iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Je moet wel iets te doen hebben in de auto, tegenwoordig doet de auto al genoeg zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Neeler schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:18:
[...]

Dan kun je snelkoppelingen bewerken. 3 puntjes rechtsboven meer opties toewijzen.

Misschien zo beter?

Ha, een 4.1 versie?! Neen, ik heb 4.0.0. Ik ga eens zien of ik die kan updaten met de hand. Ik heb mijn iOS apparaten allemaal op automatisch updaten staan, vandaar....
Dankje voor je hulp, top _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Thnx, is verwerkt, binnenkort weer even update van lijstje posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:33:
[...]

Hi, laadunit hangt er voor langere tijd. Deze auto is er maar een beperkt aantal jaar.
Wilde de laadunit gewoon tegen de gevel hebben. Hangt daar mooi beschut en uit de loop.
Laden zal ik voornamelijk 's avonds laat doen, dan dus even aankoppelen en de volgende morgen weer los.
Zie er geen probleem in eerlijk gezegd. Huisgenoten weten dat het zit zoals het zit en anders leren ze het snel genoeg 😁
Auto omdraaien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:46
Fairplay92 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:44:
[...]

Voeg maar toe aan t lijstje:
Grijze verf
Chips
19" velgen
SSS
.....
Trekhaak

Nog even en we kunnen het chassis er ook aan toevoegen 8)7
Is er überhaupt al iemand hier die een Enyaq mét trekhaak geleverd heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
sPENKMAN schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:05:
Had het nog niet voorbij zien komen maar voor de iPhone is MySkoda 4.1 ook uit sinds 15 uur. Kan nu o.a. Standverwarming remote regelen 👍

[Afbeelding]
Mooi, ga ik meteen updaten. Dit is wat je noemt ‘incrementeel ontwikkelen’. Maar de increments zijn wel too little and too late ......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Iemand deze beauty al besteld? 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYZRuQ-NFhPcy_gIWcxJn6cUofE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prQ6pY3hso2SoELCbMxaiJw3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Pas1 op 30-04-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Ja, ik heb de app ge-updated naar 4.1. Daarin kan ik nu de airconditioning regelen en een service partner kiezen. Via de drie bolletjes kan ik de snelkoppelingen bewerken, maar de link ‘instructieboekjes’ doet niets, nada...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:00:
[...]

Of tijdens laden kan weet ik niet, maar misschien te zien op filmpjes idfurkan op youtube.
@Simply1337 weet jij dat en/of heb je dat al een keer getest?
Ja ik heb films op usb mp4 gezet kan je gewoon kijken laden stil staan maakt niet uit alleen met rijde niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:47:
[...]

Eigenlijk wel een leuke review!
Hij is geen fan van quartz grey :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23
FlipModeNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:41:
[...]

Is er überhaupt al iemand hier die een Enyaq mét trekhaak geleverd heeft gekregen?
Ja hoor. Nog niet gebruikt verder......niets om naar de stort te brengen😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:02
[...]

Ik aankomende woensdag. Afleverafspraak is gepland, dus ga ervan uit dat er geen issues zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Neeler schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:02:
[...]

Hij is geen fan van quartz grey :*)
Wacht maar, zal morgen eens wat pics plaatsen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Is het verder nog iemand opgevallen dat de voorste zijruiten het beeld/blik naar buiten wat lijkt te vertekenen?

Lijkt verschil te zitten tussen met of zonder extra laag.

Het viel mijn bijrijder op, zelf had ik er minder last van maar is wel zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
jdbiggelaa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:09:
Het boekje zit gewoon in de app nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
Mkoomans schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:33:
Weer even op kenteken.tv gekeken. Gister 17 enyaq's op keteken, vandaag 38 op kenteken geregistreerd. Totaal 234 geregistreerd.
Inmiddels al 288 op kenteken gezet.🤩🤩🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Nog niet...10 mei maar zit er wel op hoorde ik vanmiddag van dealer!

In eerste instantie gekozen voor voorbereiding trekhaak maar dealer kon me niet beloven
of trekhaak voor zomervakantie eronder zou zitten...

Trekhaak zou dealer met korting bevestigen....geeft nu aan dat er wel accessoires mogelijk zijn.

Iemand idee voor een accessoire die prettig zijn voor de Enyaq? Rubberen kofferbakmat heb ik sowieso al!

Thanks!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
JdeBar schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:56:
Nog niet...10 mei maar zit er wel op hoorde ik vanmiddag van dealer!

In eerste instantie gekozen voor voorbereiding trekhaak maar dealer kon me niet beloven
of trekhaak voor zomervakantie eronder zou zitten...

Trekhaak zou dealer met korting bevestigen....geeft nu aan dat er wel accessoires mogelijk zijn.

Iemand idee voor een accessoire die prettig zijn voor de Enyaq? Rubberen kofferbakmat heb ik sowieso al!

Thanks!

[...]
Kijk even in de Skoda shop zou ik zeggen, daar staat meer dan in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb overigens van niemand nog gehoord wat ze van het geluid vinden dat je onder de 30 km/u hoort. Hoor je het van binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Ja, vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:06:
Ik heb overigens van niemand nog gehoord wat ze van het geluid vinden dat je onder de 30 km/u hoort. Hoor je het van binnen?
Het valt mij op dat je het eigenlijk niet hoort! Tenzij je er goed naar gaat luisteren, en dan moet je nog je best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
knirrebir schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:52:
[...]
Anders kan je leasemaatschappij benaderen welke dealer gekozen is en kan je die dealer benanderen of iets zoals hierboven geschetst nog mogelijk is.
Verder benieuwd wat heb je gekozen qua opties?
Goede idd, ik zal maandag gelijk even bellen met de dealer en LM.
Qua opties heb ik de volgende gekozen:
Warmtepomp, Comfort plus, Assist plus, 19" regulus velgen, 125kw, elec bestuurdersstoel, Family, Klimaat plus en de kleur Quartz Grey.
Volgens mij nog twee opties (lakkleur en de 19" velgen) welke nog wel eens leverproblemen kunnen opleveren.
Ben dan ook benieuwd of het nog lukt dit jaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Zo.. Weer even wat km's gemaakt. Heerlijk zeg. De duw als je stilstaat of zachtjes rolt en dan opeens het pedaal vloert is zo leuk 😁.

Die auto recuperatie functie is ook echt super vind ik (in stand D). Rij je bijvoorbeeld op een bocht of rotonde af en dan komt vooraf met iconen het advies in de cockpit 'bocht' en 'pedaal' los. Als je dat opvolgt remt de auto zelf precies genoeg af op de elektromotoren om zonder bijremmen de bocht door, of de rotonde over te gaan en weer vlot door te rijden. Optimaal gebruik van de energie.

Verder wel even een scherm dat niet meer reageerde maar na een aan/uit (10 sec ingedrukt houden) deed 'ie het weer.

Net aan de lader gehangen met de verwachting de tijd wel even via de app te kunnen instellen, maar dat werkt (nog) niet. Begint meteen te laden. Dan maar weer even de auto in om een planning te maken. De app zegt nu: laden volgens slimme planning, benieuwd wat hij gaat doen om morgen om 7u op 80% te zitten.
Via de App even instellen doet het blijkbaar nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Net nog even half uur in de auto gezeten op de oprit door de instellingen bladerend (buren zullen wel denken 😂). Ten aanzien van de voorlampen valt me op dat je deze kunt instellen op hoogte. Dat verbaast me, dacht dat led lampen zichzelf altijd qua hoogte instellen. Was bij mijn vorige auto (ook VAG) wel zo namelijk.

Valt me verder op dat de achterramen keurig helemaal naar beneden gaan, maar de voorramen niet.

Verder werken de instellingen zoals het instellen van favorieten echt heel makkelijk (als je het eenmaal weet 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Tussen al dat positieve berichtenverkeer wat mij betreft enkele kritische noten....

Hebben meer mensen 'last' van het piepen/kraken als je bijna stil staat en remt naar auto stop?
Ook als je weer gaat rijden van de auto stop af.

Verder vind ik de acc ook best irri. Was gewend in mijn vorige auto dat de door mijn ingestelde snelheid leading was. In de Enyaq zijn dat helaas de verkeersborden met snelheden. Die dan ook nog niet altijd goed 'uitgelezen' worden. Drama wat mij betreft. En maar remmen en optrekken.

Blijft ook vervelend dat auto niet automatisch vergrendeld bij weglopen van auto. Bediening aan deur werkt ook niet feilloos bij regen...... dus maar telkens de sleutel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
goetfoud schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:42:
Tussen al dat positieve berichtenverkeer wat mij betreft enkele kritische noten....

Hebben meer mensen 'last' van het piepen/kraken als je bijna stil staat en remt naar auto stop?

Verder vind ik de acc ook best irri. Was gewend in mijn vorige auto dat de door mijn ingestelde snelheid leading was. In de Enyaq zijn dat helaas de verkeersborden met snelheden. Die dan ook nog niet altijd goed 'uitgelezen' worden. Drama wat mij betreft. En maar remmen en optrekken.

Blijft ook vervelend dat auto niet automatisch vergrendeld bij weglopen van auto. Bediening aan deur werkt ook niet feilloos bij regen...... dus maar telkens de sleutel gebruiken.
Dat piepen en kraken had ik bij de proefrit ook. Ging er vanuit dat het nog wel weg zou slijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Bloemersmaborg schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:39:
Net nog even half uur in de auto gezeten op de oprit door de instellingen bladerend (buren zullen wel denken 😂). Ten aanzien van de voorlampen valt me op dat je deze kunt instellen op hoogte. Dat verbaast me, dacht dat led lampen zichzelf altijd qua hoogte instellen. Was bij mijn vorige auto (ook VAG) wel zo namelijk.

Valt me verder op dat de achterramen keurig helemaal naar beneden gaan, maar de voorramen niet.

Verder werken de instellingen zoals het instellen van favorieten echt heel makkelijk (als je het eenmaal weet 😉)
Bij de matrix led lampen gaat hoogte instelling wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@Bloemersmaborg : vreemd dat de leds niet zelfsturend zijn. Heb je basis lichtpakket of matrixoptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Ik heb het basis lichtpakket @leenderttimmers . Maar mijn Seat had ook gewoon standaard led lampjes en daar hoefde niets ingesteld te worden. Nu is de Enyaq van nature al zo zwaar dat het me niet nodig lijkt met passagiers achterin al de lampen in te stellen.

@goetfoud Bij mij kraakt ie af en toe ook wat als ik weg rij, net alsof de auto nog op de handrem staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Vraagje: kraakt ie ook nog wanneer je de Hill hold functie uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Bloemersmaborg schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:39:

De achterruiten zouden helemaal naar beneden moeten kunnen. Gezien in meerdere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:51:
[...]

De achterruiten zouden helemaal naar beneden moeten kunnen. Gezien in meerdere reviews.
Gaat om de voorramen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

t3q

Say yes to teq

Vandaag dan bericht ontvangen dat de auto in productie is, tijdsduur 8-9 weken maar kon ook 3 weken zijn.

Weer lekker vaag allemaal, hou zelf maar de 8 weken aan dan zal het wel meevallen.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom

Als het goed is kan je instellen dat de borden worden gelezen maar de snelheid niet aangepast word tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Excuses, verkeerd gelezen. Die zouden sowieso ook helemaal beneden moeten kunnen dacht ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Nog een vraagje😅 kun je de ramen ook openen en sluiten met de sleutel? Ontgrendelen lang inhouden, vergrendelen lang inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick

1. Nee, nog niet waargenomen
2. RTFM, kan je gewoon uitschakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 08:04

zumba

De eAmbu is onderweg!

Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:55:
[...]

Nog een vraagje😅 kun je de ramen ook openen en sluiten met de sleutel? Ontgrendelen lang inhouden, vergrendelen lang inhouden
Ja.. incl. evt. aanwezig open dak..

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 22:31
Loepoog schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
[...]

@Ccreator is hier de expert, maar het gele lijkt een erg matte uitstraling te hebben. Iets wat je eerder bij een wrap zou tegenkomen.
En nu ik de combi zo zie.....nee sorry

Edit: De hele voorbumper is trouwens anders als die van de gepresenteerde sportline. Dit is degene die we allemaal hebben. 100% no sportline
Dit lijkt inderdaad op een wrap satijn (is tussen glans en mat). Deze kleur is nog niet in de goeie wrapp merken verkrijgbaar. Ik ga de mijne zo wrappen en kan pas de folie in augustus krijgen. Natuurlijk zal ik de foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
[...]

Edit is al gepost
Ja en dak evt ook

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 30-04-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
@mibkiller Enig idee hoe jij de melding bovenaan in je cockpit krijgt? Die van de bocht. Ik heb die na 150km sturen nog niet gezien. Kan er geen instelling voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:51:
Nog even in de auto gestapt om te checken.
Helaas ook met auto hold uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:22:
[...]

@mibkiller Enig idee hoe jij de melding bovenaan in je cockpit krijgt? Die van de bocht. Ik heb die na 150km sturen nog niet gezien. Kan er geen instelling voor vinden.
Aha, denk dat het deze is. Morgen even checken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2UVNCda3KAUEpNKRJo1T1aRE5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4iikBR7fVBVL33ZjxPf5atfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Alweer wat kilometers erop zitten. Verbruik valt me niet tegen....
Zeker omdat ik mijn best nog niet heb gedaan om echt zuinig te rijden😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHyC5r6diw75n1BgprNt1vvegL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ch9yT1HG7iLqGxuPxS0uKckx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:22:
[...]

Gebeurt alleen met travel assist aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
[...]

Ikke... al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog niet gecontroleerd heb of 'ie er daadwerkelijk onder zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Robbie8454 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:51:
Dit kraakje?

YouTube: Skoda Enyaq EV 2021 review - tested from 0-60mph! LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
[...]

Ja je kan ook met de hand grepen de ramen openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
RandomNick schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:26:
[...]

Aha, denk dat het deze is. Morgen even checken.
[Afbeelding]
Gebeurd standaard met de front assist.
Hij leest constant het wegverloop

Edit dit is de ACC. Dus die moet wel ingeschakeld zijn om deze melding te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 01-05-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mibkiller schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:53:
[...]

Ja je kan ook met de hand grepen de ramen openen en sluiten.
Grappig dat het openen en sluiten anno 2021 nog steeds gevraagd moet worden, ik had een VW Vento uit 1993 waarmee dit al kon :')

en toen allerlei modernere auto's van Mitsubishi \ Ford \ Nissan die het niet konden :(

[ Voor 30% gewijzigd door Pixal op 30-04-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Pixal schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:55:
[...]

Grappig dat het openen en sluiten anno 2021 nog steeds gevraagd moet worden, ik had een VW Vento uit 1993 waarmee dit al kon :')

en toen allerlei modernere auto's van Mitsubishi \ Ford \ Nissan die het niet konden :(
Veiligheid ding denk ik anders worden meer vag auto's gestolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
YouTube: Skoda Enyaq Plug and Play

deze al gezien audio installatie enyaq
Ze halen de Enyaq gewoon al weer uit elkaar en plaatsen een versterker.

[ Voor 21% gewijzigd door mibkiller op 30-04-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:28:
YouTube: Skoda Enyaq Plug and Play

deze al gezien audio installatie enyaq
Ze halen de Enyaq gewoon al weer uit elkaar en plaatsen een versterker.
Zo jammer dat er geen ondertiteling bij zit😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
YouTube: Skoda Enyaq iV - Lazer linear 18 Elite

licht grill dan achter af aan de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Succes met de NL politie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Dat is toch alleen als je blauwe lampen in de gril heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Wel gezellig rond kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
[...]

Misschien zo beter?

Als ik de manual probeer te openen, vraagt de site om een wachtwoord. Welke logingegevens gebruiken jullie hiervoor? Ik zie nergens waar ik een account kan aanmaken

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik krijg volgende week te horen wat de aftermarket audio upgrade inhoudt. Wel een goed idee om de bak voor de lader te gebruiken voor een subwoofer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
mibkiller schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:56:
[...]

Dat is toch alleen als je blauwe lampen in de gril heb. >:)
Ik hoop dat de politie ook optreedt tegen dit soort wanstaltigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Noreaga_no1 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:04:
[...]

Als ik de manual probeer te openen, vraagt de site om een wachtwoord. Welke logingegevens gebruiken jullie hiervoor? Ik zie nergens waar ik een account kan aanmaken
Iets naar onder scrollen geloof ik en op het enyaq plaatje klikken?
Pagina: 1 ... 106 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2