Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
ik heb de hele rambam (behalve de plus op infotainment en geen panoramadak).

Travel assist zit er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:57:
[...]
Ook wel benieuwd hoe de auto zichzelf opwarmt. Via alleen de airco of zou de voorruitverwarming ook aan gaan? Dat laatste zou ideaal zijn!
Anna doet dat voor mij en qua voorruit weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
jdenijs schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:05:
[...]

Ik hoor het al.. geen spatlappen.. voordatie opeens in de fik staat :P . Maakt bij veel mensen wat los merk ik wel.
Hoho, als jij dat zelf mooi vindt of gewoon praktisch, doen hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:57:
[...]

Ook wel benieuwd hoe de auto zichzelf opwarmt. Via alleen de airco of zou de voorruitverwarming ook aan gaan? Dat laatste zou ideaal zijn!
Vooruit kun je instellen dat deze mee verwarmt. In hetzelfde menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
goetfoud schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:18:
[...]

Niet noemenswaardig. Let wel; er zit een grens aan wat acceptabel is.
Alle auto's hebben namelijk wel ergens een aansluiting/naad niet helemaal mooi aangesloten.
Kijk maar eens kritisch om je heen. Van Dacia tot Porsche en daartussen😉
Maar soms is het te ergens dan moet je zeker terug gaan. Heb je een foto?

Edit; zie dat je net gepost hebt.
Zit inderdaad wel erg scheef, zou ik wel even terug mee naar dealer gaan.
Met mijn Mazda CX misschien verwend, maar zoiets heeft mijn auto echt nergens. Ik zou er een punt van maken bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Ib038 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:19:
[...]

Zie hieronder, lijkt niet echt op iets wat de dealer had klaarliggen, heb bij 2 verschillende dealers geïnformeerd, bij beide was dit een optie:

[Afbeelding]
Mak speciale is dit. De enige die tot nu toe goedgekeurd is voor de id4/ enyaq.
Prijs valt mee.
Er komt binnenkort ongetwijfeld meer. Of Skoda sets of AM.
Megatyre is importeur MAK = PON
Je kunt ook op wielengids.nl (= Megatyre) kijken. Voor 19 inch is er al meer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:07
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:15:
[...]

Met mijn Mazda CX misschien verwend, maar zoiets heeft mijn auto echt nergens. Ik zou er een punt van maken bij de dealer.
Dan heb je geluk 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:34
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:09:
[...]

Hoho, als jij dat zelf mooi vindt of gewoon praktisch, doen hè :)
Dan weet je in ieder geval zeker dat jouw Enyaq uniek is in NL 😂 🧓

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• goetfoud
Dat de buurman (met een model X) komt kijken wat het is en aangeeft hoe mooi hij is en ook veel beter en doordacht afgewerkt vindt.
Stiekem toch leuk😜👍

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Net terug van de dealer.
LG Velvet incl hoesje past in het oplaadvak en het laad op. Dat is positief nr 1.
Dan positief nr 2, de inzetbak.
We hebben die van het transportpakket gepast en dat gaat prima. Hij is wel wat korter omdat achteraan bij het transportpakket iets zit voor de variabele laadvloer. Het zijn echter allemaal stroeve materialen en ik verwacht niet dat de inzet gaat schuiven. Anders een opvulstukje op het einde ertussen doen. Het puntje van de rand van de bak hebben we al eerder aangehaald en dat geeft geen problemen.
Is er dan geen minpunt? Jawel, maar het is een kleintje. De vloer zelf is niet heel dik. Je merkt het het best boven de opening van de bak van de laadkabel. Heb het vermoeden dat de variabele vloer wat steviger is.
Overigens blijft de vloer net zo dik zonder de inzet dus, tja het is daar gewoon een zwakker punt.
Dan het belangrijkste, is de combinatie vlak...JAAAAA.
Hieronder wat foto's, dan kan je zelf beoordelen of het wat voor je is.
Heb zelf de bestelling in gang gezet. 77euro incl btw via Skoda.

Ps. Mijn Vega's zitten op Pirelli's Scorpions.
Misschien ben ik niets gewend, maar allemachtig wat zijn die wielen groot 😁. De hele combinatie is Veel groter als de 19inch die onder de Quashqai ligt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZtHlWKlNIBGbVjNZQzBBoGHLVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NINQ1wCOzGaxZvUKmpzXkqK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDWHqk6SFpMw27CygFmxk_aghdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oe1S6hhvVybWdwRZxkTLidlm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVE-PRLAJsEhTiFi5e49YiJZFYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScJEJjOqJUmpgwAG1MxH4PqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBA_vnP3g1k2TuyxOZzB9IQHdK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66kHloM9iGTDndIfMyXFgs5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjkfGn3SfVl9zMC1JeCsyc5q8BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTysvlWRTuvjAjlVYOciWWsq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ndsm_hZspSf2iGNC-s2vTXuSgoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwCHElDqtlvLDe6XDydFOdio.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8vNeU9w2k3dx7ALoKWrA9JzV4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dphCbjcUWPpBl80owtfIPOF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXRxVvQ84P_9hPN64X31Uw5gonM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLUN3Ivix2pe0U5DvWdDuznY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
goetfoud schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:24:
Dat de buurman (met een model X) komt kijken wat het is en aangeeft hoe mooi hij is en ook veel beter en doordacht afgewerkt vindt.
Stiekem toch leuk😜👍
Ach maar die is ook maar 2x zo duur 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23
Loepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:33:
Net terug van de dealer.
LG Velvet incl hoesje past in het oplaadvak en het laad op. Dat is positief nr 1.
We hebben die van het transportpakket gepast en dat gaat prima. Hij is wel wat korter omdat achteraan bij het transportpakket iets zit voor de variabele laadvloer. Het zijn echter allemaal stroeve materialen en ik verwacht niet dat de inzet gaat schuiven. Anders een opvulstukje op het einde ertussen doen. Het puntje van de rand van de bak hebben we al eerder aangehaald en dat geeft geen problemen.
Is er dan geen minpunt? Jawel, maar het is een kleintje. De vloer zelf is niet heel dik. Je merkt het het best boven de opening van de bak van de laadkabel. Heb het vermoeden dat de variabele vloer wat steviger is.
Overigens blijft de vloer net zo dik zonder de inzet dus, tja het is daar gewoon een zwakker punt.

Misschien ben ik niets gewend, maar allemachtig wat zijn die wielen groot 😁. De hele combinatie is Veel groter als de 19inch die onder de Quashqai ligt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor je uitzoek werk! Weet ik meteen wat ik erbij bestel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Ten aanzien van die strips op het spatbord. Mogelijk heeft dit te maken met aërodynamica. Ik heb nu een Seat Cupra st en die heeft het ook, en aan alle kanten gelijkwaardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbmHfjuiUkkeOc9wjMhL1o6BDyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCOWBbJVuRB7jVgYcnXiBzLV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD75bm4N2aYjoSokz4exVCGtKTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pjMrA1KKvxbXf3w2wEEteco.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door leenderttimmers op 24-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Ib038 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:19:
[...]

Zie hieronder, lijkt niet echt op iets wat de dealer had klaarliggen, heb bij 2 verschillende dealers geïnformeerd, bij beide was dit een optie:

[Afbeelding]
Mooie velgen! Welke breedte hebben ze (20 inch)? Ik kan ze alleen maar in 9 J vinden.
Je hebt het over twee dealers. Welke zijn dat?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
leenderttimmers schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:06:
Ten aanzien van die strips op het spatbord. Mogelijk heeft dit te maken met aërodynamica. Ik heb nu een Seat Cupra st en die heeft het ook, en aan alle kanten gelijkwaardig.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
dit zie je vaker. Denk niet dat hij dat bedoelt, maar het vierkante kunststof vakje onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
Jasperzzz schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:59:
[...]

Ben benieuwd! Wannneer mag jij je Enyaq ij ontvangst nemen?
In november besteld en heb nog steeds geen idee. Gister SSS laten vervallen dus hoop aankomende week een definitieve datum door te krijgen.

Mochten er mensen zijn die hier niet op kunnen wachten kan ik evt ook het e.e.a. laten produceren a.d.h.v. van tekeningen of afmetingen die jullie doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RandomNick schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:21:
[...]

Dan weet je in ieder geval zeker dat jouw Enyaq uniek is in NL 😂 🧓
En in België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Zit ook nog beetje te klooien met de vergrendeling. Lijkt wel of de auto met automatisch ontgrendelen niet alle deuren opent (vooral achter niet). Mijn vrouw heeft me al een parkeer boos aangekeken 😂😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:19:
Zit ook nog beetje te klooien met de vergrendeling. Lijkt wel of de auto met automatisch ontgrendelen niet alle deuren opent (vooral achter niet). Mijn vrouw heeft me al een parkeer boos aangekeken 😂😉
Had ik ook, bij instellingen ontgrendelen aangepast naar alle deuren.
Daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Is hier ook iemand die de auto van Rijnwoud Rotterdam heeft
Grijze 60 versie.?

[ Voor 6% gewijzigd door mibkiller op 24-04-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Net terug van de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb die cargo houders niet is dit weer andere uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik heb decennia VW en Audi gereden en mijn huidige Mazda is de eerste Japanner. De kwaliteit is beter dan van Audi en de betrouwbaarheid véél hoger dan alle VAG auto’s. Maar Mazda verprutst het weer met de MX30: geen bereik😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Is er al iemand die plannen heeft de kunststof kappen onder en de spoiler te gaan behandelen om deze mooi te houden, en zo ja, waarmee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Effe in de Lexus showroom kijken of je dit soort foutjes vind, succes met zoeken 😉.

Zit er trouwens ook comfort close of zoiets op de Enyaq? (Ramen met sleutel dichtdoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroeten
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 01:04
Net terug van de dealer.
Heb je misschien ook een artikelnummer oid voor deze inzetbak? En zie ik het goed dat er ook een andere afdekplaat/bodemplaat bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Auto ging op een dijk weg noodrem maken uit het niets 3x toe.
Hopen dat dit een foutje is want is wel link zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
MasterNuttie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:47:
[...]

Zit er trouwens ook comfort close of zoiets op de Enyaq? (Ramen met sleutel dichtdoen).
Zou inderdaad erg handig zijn, had het 15 jaar geleden al op mijn CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:09:
[...]

Zou inderdaad erg handig zijn, had het 15 jaar geleden al op mijn CC.
Je kan de ramen open doen doormiddel van de sleutel
Of via de handgrepen op de deur je hand er lang tegen houden

Dichtdoen geld het zelfde
Alleen wel even in de software aanzetten staat standaard uit zag ik

Ruitenbediening bij icoon wagen dan door swippen

[ Voor 18% gewijzigd door mibkiller op 24-04-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:33:
[...]

Ik heb decennia VW en Audi gereden en mijn huidige Mazda is de eerste Japanner. De kwaliteit is beter dan van Audi en de betrouwbaarheid véél hoger dan alle VAG auto’s. Maar Mazda verprutst het weer met de MX30: geen bereik😬
Sorry, je kunt mij heel veel wijs maken, maar niet dat de kwaliteit van Mazda beter is dan van Audi. Ik heb beide auto’s gereden en Audi is kwalitatief echt nog wel beter. Zeker qua materiaalgebruik en afwerking. Qua waar voor je geld krijgen moet je wel bij Mazda zijn. Goede degelijke auto’s voor een redelijke prijs en ze behouden een betere inruilwaarde. En veel opties standaard daar waar je voor de Duitse merken echt voor ALLES moet betalen

[ Voor 5% gewijzigd door Robbie8454 op 24-04-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:08:
Auto ging op een dijk weg noodrem maken uit het niets 3x toe.
Hopen dat dit een foutje is want is wel link zo.
Oh dat lijkt me echt niet fijn! -O- Hopelijk geen tandafdrukken in het stuur staan? Zou dit op voorhand al even door de dealer na laten kijken. Je wil niet dat dit op de snelweg of in een bocht gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:16:
[...]

Oh dat lijkt me echt niet fijn! -O- Hopelijk geen tandafdrukken in het stuur staan? Zou dit op voorhand al even door de dealer na laten kijken. Je wil niet dat dit op de snelweg of in een bocht gebeurt.
Met gas geven kon ik het overroelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:46
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:20:
[...]

Met gas geven kon ik het overroelen.
Je kreeg dus alleen de melding of was het ook echt een ingreep? Als het alleen de melding was, dat gebeurd helaas vaker. Ik maak het ook eens in de zoveel tijd mee met mijn Octavia en @Simply1337 had het pas ook op zijn ID.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:22:
[...]

Je kreeg dus alleen de melding of was het ook echt een ingreep? Als het alleen de melding was, dat gebeurd helaas vaker. Ik maak het ook eens in de zoveel tijd mee met mijn Octavia en @Simply1337 had het pas ook op zijn ID.4.
Hij greep in rood teken boven in beeld met crash symbool.

Maar door gelijk gas te geven stopte die ermee
Anders ging die als een male in de ankers af maken.

Gebeurt ook als je het stuur niet meer vast pakt dan remt die af met de waarschuwingen lichten aan en een vrouw vraagt of alles goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:24:
[...]

Gebeurt ook als je het stuur niet meer vast pakt dan remt die af met de waarschuwingen lichten aan en een vrouw vraagt of alles goed is.
Okey, dat is dan wel een stapje heftiger ja.
Emergency Assist heb je dus ook getest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:27:
[...]

Okey, dat is dan wel een stapje heftiger ja.
Emergency Assist heb je dus ook getest :9
Ja niet besteld en is gek.
Hij stuurde de auto naar de kant alarm lichten aan en een klote herrie en daarna komt er een vrouw is alles goed met u. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:31:
[...]

Ja niet besteld en is gek.
Hij stuurde de auto naar de kant alarm lichten aan en een klote herrie en daarna komt er een vrouw is alles goed met u. >:)
Dan begin ik me steeds meer af te vragen wat de plus in assistentie plus inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Jasperzzz schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:47:
[...]

Dan begin ik me steeds meer af te vragen wat de plus in assistentie plus inhoud...
Straks met de telefoon automatisch inparkeren.
Zijn wel wat verschillen nog paar dingetjes die later komen

[ Voor 10% gewijzigd door mibkiller op 24-04-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:50:
[...]

Straks met de telefoon automatisch inparkeren.
Zijn wel wat verschillen nog paar dingetjes die later komen
Maar dat lijkt dan dus zeker allemaal software matig te zijn. Qua hardware is er dus waarschijnlijk geen verschil.
Heb jij 360 graden view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Jasperzzz schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:53:
[...]

Maar dat lijkt dan dus zeker allemaal software matig te zijn. Qua hardware is er dus waarschijnlijk geen verschil.
Heb jij 360 graden view?
Nee heb geen 360 graden view.
Ik hoop dat je zelf updates kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
degroeten schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:48:
[...]

Heb je misschien ook een artikelnummer oid voor deze inzetbak? En zie ik het goed dat er ook een andere afdekplaat/bodemplaat bij zit?
Artikelnummer weet ik nog niet. Neem aan dat het straks op de factuur staat. De inzet zou er volgende week al kunnen zijn als ik de auto ophaal.
Er zit straks niets anders bij. Enige wat ik nodig heb is puur en alleen de inzetbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Jasperzzz schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:47:
[...]

Ik heb net geprobeerd verder de verschillen te achterhalen met de configurator van de andere landen, maar het blijft super vaag. Het komt er vooral op neer dat de plus alleen Emergency Assist extra is. Maarja, dat zit er dus in NL al in bij standaard assistentie maar dat staat niet zo in de configurator en ook niet in de brochure. Ik moet maandag gaan beslissen of ik Assistentie Plus hou of omzet naar assistentie basis. Het is een gok die goed kan uitpakken. Zeker met de statistieken die we tot nu toe hebben van @knirrebir . Maar als ik het straks toch niet blijk te hebben dan baal ik als een stekker (no pun intended) en ben ik niet blij. Dusja €300 (teveel) betalen maar wel zekerheid en hopelijk ook in de toekomst meer opties. Al zal daar wel grof geld voor worden gevraagd, en niet dat degene met assistentie plus het gratis krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroeten
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 01:04
Loepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:10:
[...]

Artikelnummer weet ik nog niet. Neem aan dat het straks op de factuur staat. De inzet zou er volgende week al kunnen zijn als ik de auto ophaal.
Er zit straks niets anders bij. Enige wat ik nodig heb is puur en alleen de inzetbak.
Als de bodemplaat/mat 1 geheel is ipv deelbaar dan is de ruimte eronder vooral goed toegankelijk als je kofferbak leeg is. Daarom lijkt mij de deelbare bodemplaat/mat juist heel praktisch. Anders eerst zware doos eruit voordat je in het ondervak kan komen. Maar daar komt vast nog iets voor of anders zelf klussen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ib038
  • Laatst online: 15-01-2022
wimvanb schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:08:
[...]

Mooie velgen! Welke breedte hebben ze (20 inch)? Ik kan ze alleen maar in 9 J vinden.
Je hebt het over twee dealers. Welke zijn dat?
Alvast dank!
Je kan ze in 19, 20 en 21 krijgen volgens mij, zie de bovenste regels. Ik heb het zelf van A-point amsterdam aangeboden gekregen, vervolgens auto bij Skoda muntstad besteld, daar was dit ook mogelijk. Voor de standaard 19 inch proteus velgen die er onder zitten (bij de IV60) krijg je 750 euro retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Heeft iemand een foto of plaatje van de standaard speaker setup van de Enyaq. De handleiding is totaal vaag namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
MasterNuttie schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:47:
[...]

Effe in de Lexus showroom kijken of je dit soort foutjes vind, succes met zoeken 😉.
Kijk inderdaad maar eens goed rond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:30:
Grijze 60 versie.?
Ja, ik.
Besteld eind Januari, verwachte leverdatum laatste week Mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:14:
[...]

Sorry, je kunt mij heel veel wijs maken, maar niet dat de kwaliteit van Mazda beter is dan van Audi. Ik heb beide auto’s gereden en Audi is kwalitatief echt nog wel beter. Zeker qua materiaalgebruik en afwerking. Qua waar voor je geld krijgen moet je wel bij Mazda zijn. Goede degelijke auto’s voor een redelijke prijs en ze behouden een betere inruilwaarde. En veel opties standaard daar waar je voor de Duitse merken echt voor ALLES moet betalen
Perceptie....
Kwaliteit Audi wordt altijd schromelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:27
Net terug van de dealer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dank voor het onderzoek! En 77€ Valt nog wel mee 😃

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
(Johan) schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:48:
[...]

Ja, ik.
Besteld eind Januari, verwachte leverdatum laatste week Mei.
Oke ik zag er een over de dijk rijden en later geparkeerd staan dus dacht wellicht iemand van hier die er ook een heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:49:
[...]

Oke ik zag er een over de dijk rijden en later geparkeerd staan dus dacht wellicht iemand van hier die er ook een heeft
20" vega / panaromadakje?

[ Voor 3% gewijzigd door (Johan) op 24-04-2021 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Voor de bezitters.....
Kwam ergens online tegen dat iemand onder de kap niet zo'n simply clever vultuitje had voor de ruitensproei vloeistof dit terwijl skoda hier volop mee te koop loopt....
Dus ik dacht.....eens ff checken....en wat schetst mijn verbazing....
Heeft iedereen een gewone vultuit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFjJPmqwAr2Pduc5iI8Iej6V8r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md48AAd5tiwYWEuHLooczzH3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Dit zou het moeten zijn....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATEDkY0bfmNwYbNRwN7p_--2Ygs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qH2BAwtZt6SvUdI0zETUFMgW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPjzEExKGarvyfU2cF2nC2zA_6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2B8jVDQCY9LJulwo9HM0Gle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:24:
[...]

Klinkt als "phantom braking" waar Tesla ook erg veel last van heeft (gehad). Google maar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:14:
[...]

Ok, het is off-topic, maar de feiten zijn toch echt anders. Zie bijgaande cijfers van het Amerikaanse Statistica (‘meten is weten’) gebaseerd op klantervaringen over betrouwbaarheid, voor mij toch een key indicator voor kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgiOWCMBBn3RxtzKYwf4pax6j0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgEzNKLUev20ZriJzh5XprEM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:43
leenderttimmers schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:06:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze strips hebben te maken met het feit (als ik mij nog goed herinner), dat een as van een wiel onder 45 graden niet mag uitsteken t.o.v. de carrosserie. Door nu precies op 45 graden een kleine verbreding te maken in de wielkastrand, kan de wielas dus wat verder naar buiten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
goetfoud schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:52:
Voor de bezitters.....
Kwam ergens online tegen dat iemand onder de kap niet zo'n simply clever vultuitje had voor de ruitensproei vloeistof dit terwijl skoda hier volop mee te koop loopt....
[Afbeelding]
Terug naar de dealert! Weer een controlepuntje bij aflevering 😊👍

Maakt praktisch niks uit natuurlijk, maar als je overal stoer roept dat het erop zit en dat je zo simply clever bent moet je het ook waarmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Voor de bezitters.....
[Afbeelding]
Naar mijn weten is dit altijd een accesoires geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
DonKui schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:16:
[...]

Ah okay... wist ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:54
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:03:
[...]

Ok, het is off-topic, maar de feiten zijn toch echt anders. Zie bijgaande cijfers van het Amerikaanse Statistica (‘meten is weten’) gebaseerd op klantervaringen over betrouwbaarheid, voor mij toch een key indicator voor kwaliteit.
[Afbeelding]
Deze cijfers hebben niks te maken met materiaalgebruik en afwerking. (Daar ging de post van @Robbie8454 over.) Dat je iets vaker stil staat moet je dan maar voor lief nemen. Kun je in ieder geval je dashboard knuffelen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYufYX0zLKxt83I5iv26OCdvaeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFGskcszPkZG352Umnn4M8oy.jpg?f=fotoalbum_large Dit staat op skoda.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:04
[...]

Oh. Ik was er ook van uitgegaan dat dat standaard was ja...

Dan ook benieuwd: zijn deze bagagedingen wel standaard meegeleverd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPNu9hjaUpEXuXAaiwbLG1jqfCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6SlZJelRKiihd2azmELMsps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Dit artikel suggereert anders.

En hier nog meer stoere praat.

[ Voor 20% gewijzigd door RandomNick op 24-04-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

... is al

[ Voor 5% gewijzigd door rammes op 24-04-2021 20:38 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
pim89 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:29:
[...]

[Afbeelding]
Is standaard idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:22:
[...]

Vandaag weer op hetzelfde punt een bijna ingreep.. Weer onder een viaduct en weer met een sterke zon met een scherpe schaduw.. Andere viaducten heb ik geen last van behalve bij die ene.. Ik ga het proberen om dat even paar keer te reproduceren een deze dagen..

Edit: en ja, dit valt onder phantom braking.

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 24-04-2021 20:53 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
jdbiggelaa schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:03:
[...]

[Afbeelding]
ik zeg ook niks over betrouwbaarheid. Ik had de veronderstelling dat het ging over de kwaliteit van de afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-10 22:31
pim89 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:29:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij standaard bij transport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Inspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:24:
[...]

Deze cijfers hebben niks te maken met materiaalgebruik en afwerking. (Daar ging de post van @Robbie8454 over.) Dat je iets vaker stil staat moet je dan maar voor lief nemen. Kun je in ieder geval je dashboard knuffelen.
Dat dus😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
goetfoud schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:48:
[...]

Perceptie....
Kwaliteit Audi wordt altijd schromelijk overdreven.
Ik heb zowel een Audi A6 als een Lexus RX gereden. Als ik met 1 van de 2 de wereld over zou moeten zou ik het wel weten v.w.b. betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Voor de bezitters.....
[Afbeelding]
De auto die ik laatst heb gereden had wel de simply clever variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Simply1337 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:46:
[...]

Vandaag weer op hetzelfde punt een bijna ingreep.. Weer onder een viaduct en weer met een sterke zon met een scherpe schaduw.. Andere viaducten heb ik geen last van behalve bij die ene.. Ik ga het proberen om dat even paar keer te reproduceren een deze dagen..

Ik had met de ACC van mijn passat altijd problemen op de spitsstrook op de A1, net over de brug bij Muiden, alleen in de winter. Reflectie van koplampen bracht het systeem denk ik in de war want alleen in de winter. Op hetzelfde punt gaf de ACC dan wekenlang elke dag een storing aan de 3-4 min. later weer voorbij was. Kan echt locatie gebonden zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 22-09 07:15
...
We hebben die van het transportpakket gepast en dat gaat prima.
...
Top, dank voor het uitzoeken en delen!
Lijkt voor mij de perfecte oplossing in verband met een hondenbench.
Ik heb de dealer al gemaild met het verzoek er één te bestellen.
(En de auto staat inmiddels op transport :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Simply1337 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:46:
[...]

Schrikken lijkt me! Dat semi autonoom rijden heb ik nu paar keer gedaan, maar is het niet voor mij. Je moet (logischerwijs) nog steeds scherp blijven, gewoon handen op het stuur, dan rijd ik liever gewoon zelf zonder die toeters en bellen en knipperende lampjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
degroeten schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:27:
[...]

Als de bodemplaat/mat 1 geheel is ipv deelbaar dan is de ruimte eronder vooral goed toegankelijk als je kofferbak leeg is. Daarom lijkt mij de deelbare bodemplaat/mat juist heel praktisch. Anders eerst zware doos eruit voordat je in het ondervak kan komen. Maar daar komt vast nog iets voor of anders zelf klussen ;-)
Achzo. De mat van de foto is de standaard mat (niet die van het transsportpakket). Wat @knirrebir al eerder aangaf, deze is dus ook deelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:10:
[...]

Ik heb net geprobeerd verder de verschillen te achterhalen met de configurator van de andere landen, maar het blijft super vaag. Het komt er vooral op neer dat de plus alleen Emergency Assist extra is. Maarja, dat zit er dus in NL al in bij standaard assistentie maar dat staat niet zo in de configurator en ook niet in de brochure. Ik moet maandag gaan beslissen of ik Assistentie Plus hou of omzet naar assistentie basis. Het is een gok die goed kan uitpakken. Zeker met de statistieken die we tot nu toe hebben van @knirrebir . Maar als ik het straks toch niet blijk te hebben dan baal ik als een stekker (no pun intended) en ben ik niet blij. Dusja €300 (teveel) betalen maar wel zekerheid en hopelijk ook in de toekomst meer opties. Al zal daar wel grof geld voor worden gevraagd, en niet dat degene met assistentie plus het gratis krijgen.
Ben ook zeer benieuwd wat we nu uiteindelijk voor de plus krijgen. Mijn bestelling nu nog aanpassen met de kans op vertraging doe ik niet meer. Maar Skoda heeft nog wel wat te doen qua goede communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Net terug van de dealer.
Vraagje, op de 1e foto. Is dat met de orginele vloer? Hij lijkt wat uit te steken/ op randje drempel te liggen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramSchoon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
ook leuk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SThSp_UfyAHbeWKfLJ3lg5BvrGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prDRMzw8GYBuwkdQ3fJua9b7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Kaaschef schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:08:
[...]

Vraagje, op de 1e foto. Is dat met de orginele vloer? Hij lijkt wat uit te steken/ op randje drempel te liggen?
Denk dat er wat onder lag (laadkabel of zo). Normaal gewoon vlak

Ps. De eerste foto is die van het transportpakket. Die had ik er als vergelijk bij gedaan.

Beide vloeren komen nagenoeg vlak uit op de drempel.

[ Voor 22% gewijzigd door Loepoog op 24-04-2021 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
A bit much, maar wel leuk! Hopelijk kan ik die weer aanpassen naar een Star Wars logo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18

rammes

koekebakker 1e klas

Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:46:
[...]

A bit much, maar wel leuk! Hopelijk kan ik die weer aanpassen naar een Star Wars logo oOo
oh vertel me daar eens meer over? :9 :9

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Fairplay92 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb zowel een Audi A6 als een Lexus RX gereden. Als ik met 1 van de 2 de wereld over zou moeten zou ik het wel weten v.w.b. betrouwbaarheid.
Da's mooi.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Behalve dan dat het completely off topic is O-)

Ahum, terug naar de Enyaq maar weer. Zal me beter aan de regels van de forummaster houden. ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:47:
[...]

oh vertel me daar eens meer over? :9 :9
Zoiets?? Alleen die van de Enyaq komen uit de deurhendels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvGiIGRfr9SUhnrNqke3Oi2KtTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mr5we5DIlCfhOTys93iDXzI8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSYCEnu6ZhTrU0oYm7fFbi20WL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/He9IwFnqaTOyIY8cFV9k54QZ.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 24-04-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Robbie8454 op 24-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reimzter
  • Laatst online: 27-10-2023
Oké ik was vandaag een proefritje maken in een iV60, arctic silver omdat de mijne nog altijd op juli staat en ik echt niet meer kon wachten..
- Erg happy met deze kleur;
- stuurt inderdaad wat zwaar, maar het is dan ook een zwaar bakbeest;
- Standaardvering daarentegen echt zeer comfortabel, evenals wegligging;
- met 20” wielen had ik helemaal geen last van geluid in de cabine. Maar deze had dan ook wel comfort plus en ik kon niet eens comfort betalen :)
- stoelen zitten echt heel chill;
- Range is al zoveel beter dan mijn IONIQ, dus helemaal fijn;
- trekt inderdaad wat minder snel op, maar dit hoef je ook niet te verwachten van deze gezinsauto;
- drive mode select had deze auto niet (en de mijne wel) dus dat kon ik helaas niet testen;
- lichtpakket is toch wel fancy maar kon ik niet betalen;
- Standaardaudio vergeten te testen omdat ik lekker aan het rijden was. Geen tijd om alle features uit te proberen, maar dat is bijzaak.

Al met al hoofdzakelijk pluspunten en ben heel blij met deze auto (als ie tenminste niet geannuleerd wordt door mijn werkgever als gevolg van eventuele prijsstijging MY2022). Billen knijpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:11:
[...]

Zoiets?? Alleen die van de Enyaq komen uit de deurhendels

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit de spiegels toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Volgens mij heb je gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Reimzter schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:30:
Oké ik was vandaag een proefritje maken in een iV60, arctic silver omdat de mijne nog altijd op juli staat en ik echt niet meer kon wachten..
- Erg happy met deze kleur;
- stuurt inderdaad wat zwaar, maar het is dan ook een zwaar bakbeest;
- Standaardvering daarentegen echt zeer comfortabel, evenals wegligging;
- met 20” wielen had ik helemaal geen last van geluid in de cabine. Maar deze had dan ook wel comfort plus en ik kon niet eens comfort betalen :)
- stoelen zitten echt heel chill;
- Range is al zoveel beter dan mijn IONIQ, dus helemaal fijn;
- trekt inderdaad wat minder snel op, maar dit hoef je ook niet te verwachten van deze gezinsauto;
- drive mode select had deze auto niet (en de mijne wel) dus dat kon ik helaas niet testen;
- lichtpakket is toch wel fancy maar kon ik niet betalen;
- Standaardaudio vergeten te testen omdat ik lekker aan het rijden was. Geen tijd om alle features uit te proberen, maar dat is bijzaak.

Al met al hoofdzakelijk pluspunten en ben heel blij met deze auto (als ie tenminste niet geannuleerd wordt door mijn werkgever als gevolg van eventuele prijsstijging MY2022). Billen knijpen!!
Als je hem al besteld had dan zou in theory de prijs niet omhoog moeten gaan had ik begrepen. In ieder geval moest ik mijn auto wijzigen om SSS eraf te halen en mijn werkgever vind dan dat ik de hele order opnieuw moet doen ipv wijzigen maar dealer zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de 700 verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:27
Ik weet dat er aparte topics zijn voor laadpalen, maar hé, in dit geval gaat het specifiek over mijn bestelde Enyaq. :P
Ik heb hiervoor een aardlekautomaat met B-karakteristiek 3-fase 16A gekocht van Hager (meterkast is ook helemaal Hager). Nu krijg ik binnenkort een lader die ook kan loadbalancen en kan regelen dat als er energie opgewekt wordt (zonnepanelen), die de auto in vloeit. Ik las ergens dat ik dan beter een 20A of grotere aardlekautomaat had kunnen nemen, maar kan dat niet echt onderbouwd terugvinden. Een van jullie kenners die weet hoe het zit met stroom? Ik heb me daar eerder niet zo mee bezig gehouden (gewoon weinig interesse voor gehad op school)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 22-09 07:15
ervh schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:04:
Ik weet dat er aparte topics zijn voor laadpalen, maar hé, in dit geval gaat het specifiek over mijn bestelde Enyaq. :P
Ik heb hiervoor een aardlekautomaat met B-karakteristiek 3-fase 16A gekocht van Hager...
Er vanuitgaande dat er geen andere verbruikers op deze 3-fase groep worden aangesloten is 16A helemaal prima. De Enyaq kan maximaal 3-fase x 16A laden. Daar komt ook het laadvermogen van 11 kW vandaan:
3-fase x 16A x 230V = 11.040 Watt (11 kW)

Wat qua terminologie soms verwarrend kan zijn, zeker als je een aardlekautomaat gebruikt (die een combinatie van installatieautomaat en aardlekbeveiliging is):

Schakelkarakteristiek B is de snelheid van afschakelen van een installatieautomaat bij overbelasting en kortsluiting. De karakteristiek wordt aangegeven met het amperage (16A of 20A bijvoorbeeld) in combinatie met een letter, en B is prima voor een laadpaal.

Daarnaast is er het type aardlekbeveiliging ( AC, A of B ).
Type AC beveiligd alleen tegen wisselstroom lekstromen (sinusvormig).
Een laadpaal moet ook tegen gladde gelijkstroom (DC) lekstromen worden beveligd, daarvoor is een aardlekbeveiliging type B nodig (en die zijn aanzienlijk duurder!).
Het type wordt aangegeven met een symbool op de aardlekschakelaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUDVseS1iX16yzYUUYseORe0xKE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sty2JWAZrYSQyQIaqzE4d0si.jpg?f=user_large

Afhankelijk van de laadpaal kan die DC lekstroom beveiliging al in de laadpaal zijn ingebouwd, dan kun je in de meterkast volstaan met een aardlekbeveiliging type AC.

[ Voor 101% gewijzigd door NoCO2 op 25-04-2021 10:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb 350.000 km gereden in twee x Audi A6. Ik weet dus heus wel waar ik het over heb. Audi heeft een reputatie die groter is dan de realiteit. Discussie wat mij betreft gesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
DonKui schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:37:
[...]

Als je hem al besteld had dan zou in theory de prijs niet omhoog moeten gaan had ik begrepen. In ieder geval moest ik mijn auto wijzigen om SSS eraf te halen en mijn werkgever vind dan dat ik de hele order opnieuw moet doen ipv wijzigen maar dealer zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de 700 verschil
What? Jouw order moet helemaal opnieuw? Kan toch juist wel gewoon gewijzigd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:55:
[...]
ik zeg ook niks over betrouwbaarheid. Ik had de veronderstelling dat het ging over de kwaliteit van de afwerking
Die is bij Audi zonder meer goed, maar beslist niet beter dan bij mijn CX5 GTM. Mazda heeft nog een beetje last van het imago van een ‘goedkope Japanner’. Na, dass war einmal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
ervh schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:04:
Ik heb hiervoor een aardlekautomaat met B-karakteristiek 3-fase 16A gekocht van Hager (meterkast is ook helemaal Hager). Nu krijg ik binnenkort een lader die ook kan loadbalancen en kan regelen dat als er energie opgewekt wordt (zonnepanelen), die de auto in vloeit. Ik las ergens dat ik dan beter een 20A of grotere aardlekautomaat had kunnen nemen, maar kan dat niet echt onderbouwd terugvinden. Een van jullie kenners die weet hoe het zit met stroom? Ik heb me daar eerder niet zo mee bezig gehouden (gewoon weinig interesse voor gehad op school)
Klinkt als een Zappi en in dat geval is een type B Aardlekautomaat niet nodig. Beveiliging zit al in de zappi gebouwd. Ik heb zelf een 3-fase installatieautomaat 20A, door electrician geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:36
jdbiggelaa schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:30:
[...]

Die is bij Audi zonder meer goed, maar beslist niet beter dan bij mijn CX5 GTM. Mazda heeft nog een beetje last van het imago van een ‘goedkope Japanner’. Na, dass war einmal...
Lichtelijk off-topic maar Mazda zit zeker goed in elkaar en op sommige vlakken misschien wel mooier dan Audi. Maar waar Mazda het laat liggen (let wel leaserijders en eerste kopers geen last van) is dat ze nog steeds gevoelig zijn voor roest. En naar mijn mening kan dat in de huidige tijd echt niet meer.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Stofmeister schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:30:
Anna antwoordde met een licht brommend geluid, en beloofde dat ze me efficiënt heet zou maken :*)
Heb je een alternatief voor je vrouw (grapje) ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:33:
Xiaomi redmi note 8t. Van 9 naar 10 gegaan. 11 verwacht ik niet.
Volgens deze site (https://www.androidplanet...roid-11-update-overzicht/) inderdaad niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:35:
ik heb de hele rambam (behalve de plus op infotainment en geen panoramadak).

Travel assist zit er ook op.
Dan ga ik je helaas uit het lijstje halen (niet kwaad bedoelt), lijstje is voor assistentie basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:10:
@capellio heeft assistentie plus, misschien kan hij melden wat hij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:30:
Grijze 60 versie.?
Dat zou @josdenhaag kunnen zijn.

Edit: nope is iemand anders en die heeft gereageerd.

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 25-04-2021 09:21 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2