Ok thx! Nu dus een gemiddelde snelheid van ongeveer 75kwh over n half uur gemeten. Niet verkeerd.
Contact gehad met de dealer. Sanne eraf. Nu wachten of dit wat met de levertijd gaat doen. Zit natuurlijk ook nog met Christel. Ik ga een aftermarket systeem laten inbouwen. Dat is dan die 590 + 100 euro en de rest bijbetalen. Heb ondertussen toch een offerte aangevraagd voor de Q4
Ik hoor het al.. geen spatlappen.. voordatie opeens in de fik staatjdbiggelaa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:44:
[...]
Absoluut niet in mijn ogen, je maakt van de Enyaq een modderschuit 😖
Dus dit kunnen we bij jou bestellenjdenijs schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:03:
[...]
Ook ik het de optie transport niet gekozen. Zo drempel lijkt me niet echt fijn. Als het me irriteert knutsel ik wel iets in elkaar van EPS. Heb op de zaak 100m3 EPS blokken op voorraad staan en 4 CNC-machines dus dat komt wel goed.
Over Van Mossel mag ik op dit moment alleen maar positief zijn.
Auto zou in wk 16 geproduceerd worden en in wk 19-20 afgeleverd kunnen worden.
Einde van de middag een vrolijke kerel aan de lijn met de melding dat mijn auto er al is!!
6 mei komen ze hem aan huis brengen!!
Ik moet nu ineens vaart gaan maken met de laadpaal.....
PS: een collega van mij heeft donderdagavond al een zwarte Enyaq zien staan in Beek (Limburg). Iemand hier van dit forum?
Auto zou in wk 16 geproduceerd worden en in wk 19-20 afgeleverd kunnen worden.
Einde van de middag een vrolijke kerel aan de lijn met de melding dat mijn auto er al is!!
6 mei komen ze hem aan huis brengen!!
Ik moet nu ineens vaart gaan maken met de laadpaal.....

PS: een collega van mij heeft donderdagavond al een zwarte Enyaq zien staan in Beek (Limburg). Iemand hier van dit forum?
Mooi das 3x woon-werk. Obv het afgelopen jaar, kan ik daarmee 1/2 jaar rijdenmibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:42:
Bij 137 gebruikt die 23 kw.
Ik kan een kleine 300 km rijden als je gewoon normaal rijd dus 130 waar dat mag en 100.
Net in het donker (schemer) gereden, heel mooi gemaakt met die kleuren thema’s die dan zowel het scherm als de overige kleur strips verlichten
@mibkiller is precies in lijn met de id.3 met dezelfde accu zo te zien. Ook wel logisch natuurlijk. Zou mooi zijn als VAG de curve iets langer op een hoge waarde kan houden met een update.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 23-04-2021 21:24 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Heeft iemand al het sportonderstel + 21inch wheelen getest?
Smaken verschillen, gelukkig maarjosdenhaag schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:36:
Foto van de lodge. Ik vind het er eigenlijk wel heel strak uitzien!
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Idem bij Apple. Mijn dealer weet niets van een korting op abonnement Ionity. Volgens hem bestaat de optie alleen uit snelladen (100-125 kW) en ‘toegang tot het Ionity netwerk’. Maar dat laatste heeft iedereen. Je hebt ook geen abonnement nodig om aan de pomp ergens benzine of diesel te tankenRogo70 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:04:
[Afbeelding]
Gewoon in de play store te vinden.
maar dan moet je natuurlijk wel een pas krijgen
Ik ben benieuwd hoe de grafiek zonder snelladen (50kw versie) eruitziet en wat de laadtijden zijn.Inspired schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:18:
@mibkiller is precies in lijn met de id.3 met dezelfde accu zo te zien. Ook wel logisch natuurlijk. Zou mooi zijn als VAG de curve iets langer op een hoge waarde kan houden met een update.
[Afbeelding]
| Macbook Air M1 16GB | iPhone 15 Pro Max 256GB | iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |
Je hebt tot 100% staan. Wordt aangeraden tot 80% te laden toch? Of zou het niet zoveel uitmaken? Ik kreeg m van de dealer ook 100% vol mee
Lijkt me gewoon de gele lijn. Dus tot 70% heb je wat aan de upgrade. Vanaf dat punt niet meer.Eyyka schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:38:
[...]
Ik ben benieuwd hoe de grafiek zonder snelladen (50kw versie) eruitziet en wat de laadtijden zijn.
Goh wat verrassend. PON gaat hier op de persoon natuurlijk geen ene moer van vinden of bewegen.jdbiggelaa schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:33:
[...]
Idem bij Apple. Mijn dealer weet niets van een korting op abonnement Ionity. Volgens hem bestaat de optie alleen uit snelladen (100-125 kW) en ‘toegang tot het Ionity netwerk’. Maar dat laatste heeft iedereen. Je hebt ook geen abonnement nodig om aan de pomp ergens benzine of diesel te tanken
Denk dat we meer kans maken als we straks als groep gaan klagen. Members genoeg met deze upgrade. Ik schat nog altijd dat het 120euro waard is.
Bent toch ook benieuwd wat straks al die OTA unlockable features mogen gaan kosten.
- Wat denken we dat de optie snelladen zal gaan kosten?
Ik denk toch minimaal het bedrag uit de prijslijst +10% strafopslag van VW. Dan had je maar op moeten letten met bestellen.
Mooie berichten allemaal van jullie die als uitverkorenen hun auto al in ontvangst hebben mogen nemen. Dank voor alle informatie dat zorgt voor wat voorpret voor de rest die nog even geduld moeten hebben. Lijkt erop dat men overwegend wel positief verrast is door het voorkomen van de auto en alle features. Ik zou zeggen blijf ons verblijden ;-)
Er met open ogen in tuimelen heet het geloof ik? Maarja zo staat er ook ergens dat matten inbegrepen zijn in de verschillende stylen qua bekleding. De dealer beweert nog steeds bij hoog en laag dat dit niet zo is en dat hij daar een speciaal "afleverpakket" voor moet leveren.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:45:
[...]
Goh wat verrassend. PON gaat hier op de persoon natuurlijk geen ene moer van vinden of bewegen.
Denk dat we meer kans maken als we straks als groep gaan klagen. Members genoeg met deze upgrade. Ik schat nog altijd dat het 120euro waard is.
Bent toch ook benieuwd wat straks al die OTA unlockable features mogen gaan kosten.
- Wat denken we dat de optie snelladen zal gaan kosten?
Ik denk toch minimaal het bedrag uit de prijslijst +10% strafopslag van VW. Dan had je maar op moeten letten met bestellen.
Ik heb het al eerder gezegd, wat mij betreft doet Tesla dit 100x beter en mogen meer merken dit overnemen. Max. 3 keuzes qua opties, kleur en velgen en geen idiote dealers voor afleveren met hun vage beloftes en loze praatjes. Die kunnen wat mij betreft gesloten worden
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ik ook eerste model, full option. Brute voorkant, maar de achterkant is schraal. Actieradius is wmb prima. Daarom kan ik ook prima uit de voeten met iV60.WineshA schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
[...]
Leuk, nog een Ioniq rijder!, ik mag de mijne eind augustus inleveren en stap dan over op de Enyaq 60.
Wat vind je nou zelf , echt, van de Ioniq? Ik heb het 1e model.
Zelf voor woon werk van A naar B prima, wagen, hij is gewoon lekker nieuw, en redelijk vol. Maar ik vind em zooooo lelijk, en met 2 kids, toch wel iets te klein.
Actieradius is om te janken!
Heb voor de gein een Q4 samengesteld met dezelfde opties als ik nu voor de Enyaq heb geconfigureerd en kom 6k duurder uitRobbie8454 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:05:
Contact gehad met de dealer. Sanne eraf. Nu wachten of dit wat met de levertijd gaat doen. Zit natuurlijk ook nog met Christel. Ik ga een aftermarket systeem laten inbouwen. Dat is dan die 590 + 100 euro en de rest bijbetalen. Heb ondertussen toch een offerte aangevraagd voor de Q4

Valt wel mee toch? Skoda is het voordeligere merk van VAG. Bij een ICE is het verschil veel groter in prijsstelling tussen Skoda/VW & Audi.Duncan78 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:04:
[...]
Heb voor de gein een Q4 samengesteld met dezelfde opties als ik nu voor de Enyaq heb geconfigureerd en kom 6k duurder uit
Voor de mensen die de auto al hebben; wat hadden jullie nodig om de auto aan de app toe te voegen? Ik heb het kenteken & VIN nummer al ontvangen maar er treed steeds een fout op, dus ik vermoed dat ik de infotainment erbij nodig ga hebben zoals de app suggereert?
Eve char: Warock <TEST>
Klopt. Verschil tussen een vol uitgeruste Karoq en mijn Q3 is zo’n 20k geloof ikInspired schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:07:
[...]
Valt wel mee toch? Skoda is het voordeligere merk van VAG. Bij een ICE is het verschil veel groter in prijsstelling tussen Skoda/VW & Audi.
Alleen Fin nummer en in de auto qr code scannensPENKMAN schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:11:
Voor de mensen die de auto al hebben; wat hadden jullie nodig om de auto aan de app toe te voegen? Ik heb het kenteken & VIN nummer al ontvangen maar er treed steeds een fout op, dus ik vermoed dat ik de infotainment erbij nodig ga hebben zoals de app suggereert?
Een Skoda van bijna 60k vind ik niet goedkoop meer.Inspired schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:07:
[...]
Valt wel mee toch? Skoda is het voordeligere merk van VAG. Bij een ICE is het verschil veel groter in prijsstelling tussen Skoda/VW & Audi.
En het valt me enigszins een beetje tegen wat je voor die 6k extra krijgt dan wat de Skoda biedt. Kofferbak van Enyaq is groter, interieur vind ik mooier (smaak gevoelig natuurlijk), technologie is hetzelfde. Wel vind ik de Audi van de voorkant gezien zeer goed gelukt.
Maar onderscheid moet er zijn natuurlijk
Ik zeg ook niet goedkoop maar voordeliger.Duncan78 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:13:
[...]
Een Skoda van bijna 60k vind ik niet goedkoop meer.
En het valt me enigszins een beetje tegen wat je voor die 6k extra krijgt dan wat de Skoda biedt. Kofferbak van Enyaq is groter, interieur vind ik mooier (smaak gevoelig natuurlijk), technologie is hetzelfde. Wel vind ik de Audi van de voorkant gezien zeer goed gelukt.
Maar onderscheid moet er zijn natuurlijk
Aangeraden 80% inderdaad, weet eerlijk gezegd niet of ik dit ook moet doen en wat gevolgen kunnen zijn.....Bloemersmaborg schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:42:
[...]
Je hebt tot 100% staan. Wordt aangeraden tot 80% te laden toch? Of zou het niet zoveel uitmaken? Ik kreeg m van de dealer ook 100% vol mee
Klopt, heb je nodig.sPENKMAN schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:11:
https://www.hartvoorautos...he-auto-gezond-te-houden/goetfoud schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:26:
[...]
Aangeraden 80% inderdaad, weet eerlijk gezegd niet of ik dit ook moet doen en wat gevolgen kunnen zijn.....
Hier staat het netjes uitgelegd
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ook even gedaan maar ik kwam 14k hoger uit. Q4 geen optie naast het feit dat ik hem saai vind (donker) en ik vrees in de kofferbak te klein.Duncan78 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:04:
[...]
Heb voor de gein een Q4 samengesteld met dezelfde opties als ik nu voor de Enyaq heb geconfigureerd en kom 6k duurder uit
Thanks. Vraag me dan wel af wanneer dit tot problemen zou gaan leiden?Wicked-Game schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:30:
[...]
https://www.hartvoorautos...he-auto-gezond-te-houden/
Ik heb een auto zo'n 3 jaar, daarna gaat ie eruit.
Die hankook banden komen slecht uit de test.
Die conti,s zijn veel beter echt jammer dat we deze hankook hebben.
Ik vermoed dat als genoeg leaserijders zich zo opstellen, dat de leasemaatschappijen snel genoeg komen met vereisten van restcapaciteit van de accu.goetfoud schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:33:
[...]
Thanks. Vraag me dan wel af wanneer dit tot problemen zou gaan leiden?
Ik heb een auto zo'n 3 jaar, daarna gaat ie eruit.
Ik heb in ieder geval al lang geleden besloten om nooit ex lease auto's te kopen. Leasen lijkt toch vaak te leiden tot 'maximaal' benutten van de potentie van een auto.
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb hankook ventus S1 EVO3 K127E gehad die een label A B en 69 db hebben. Dus nog niet zo slecht dacht ik.mibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:34:
Test resultaten zijn ook zeer redelijk.
Puntje 1en 2 is iets voor de berijder en ook het puntje over het kalibreren is een goed weetje.Wicked-Game schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:30:
[...]
https://www.hartvoorautos...he-auto-gezond-te-houden/
Waar ik als EVrijder 0-interesse in heb is of er actieve koeling is en dat ik rekening moet gaan houden met de temperatuur. Artikel is van 2020 en ik lees dat Tesla dit allemaal afgevangen heeft. Hoe zit met onze Enyaq die van 2021 is?
Staat een test in auto review.Neeler schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:53:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb hankook ventus S1 EVO3 K127E gehad die een label A B en 69 db hebben. Dus nog niet zo slecht dacht ik.
Test resultaten zijn ook zeer redelijk.
Enige postief is de lage rolweerstand de rest niet
YouTube: Skoda Enyaq spotted in the wild!mibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:04:
[...]
Staat een test in auto review.
Enige postief is de lage rolweerstand de rest niet
Er wordt gemixed uitgeleverd begrijp ik. Deze lading staat op Pirelli's en Bridgestones
Zal morgen eens kijken maar volgens mij heb ik geen hankooks onder mijn 60mibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:34:
VAG heeft standaard al wat extra bruto capaciteit als marge. Zou persoonlijk gewoon standaard tot 90% laden en alleen naar 100% gaan als je het echt een keer nodig hebt.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:03:
[...]
Puntje 1en 2 is iets voor de berijder en ook het puntje over het kalibreren is een goed weetje.
Waar ik als EVrijder 0-interesse in heb is of er actieve koeling is en dat ik rekening moet gaan houden met de temperatuur. Artikel is van 2020 en ik lees dat Tesla dit allemaal afgevangen heeft. Hoe zit met onze Enyaq die van 2021 is?
Ik las net elders dat de Phonebox maar 1 telefoon oplaad. De brochure van oktober doet toch anders vermoeden... of is dit weer een omschrijving die je op drie manieren kunt lezen?
/f/image/UhVx5E8JUtgibT2j4142vmcS.png?f=fotoalbum_large)
De Enyaqs die ik vanmiddag bij Korterink in Zwolle heb gezien, stonden allemaal op BridgestonesLoepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:08:
[...]
Er wordt gemixed uitgeleverd begrijp ik. Deze lading staat op Pirelli's en Bridgestones
Ik was ook verrast. Heb het wrs ergens in een van de vele filmpjes van de afgelopen maanden gehoord en als waarheid aangenomen.ervh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:18:
Ik las net elders dat de Phonebox maar 1 telefoon oplaad. De brochure van oktober doet toch anders vermoeden... of is dit weer een omschrijving die je op drie manieren kunt lezen?
[Afbeelding]
Uiteindelijk maar eens een filmpje van de premiere erbij gezocht
YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...
Op 15.30 test hij het en alleen de linkse laad op.
De Duitse configurator benoemd het ook zo. Alleen voor de bestuurderskant.
In de brochure staat duidelijk 2 telefoons tegelijkertijd. Ik neem aan dat je ze niet op elkaar hoeft te leggen, maar dit kan toch maar op 1 manier uitgelegd worden. Ben benieuwd of meer Enyaq rijders dit ervaren. Praktisch lijkt het me geen probleem (bij 2 telefoons even verwisselen is gemakkelijk), maar het klopt niet natuurlijk.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:31:
[...]
Ik was ook verrast. Heb het wrs ergens in een van de vele filmpjes van de afgelopen maanden gehoord en als waarheid aangenomen.
YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...
Maar er staat niet "WIRELESS" tegelijkertijd, aangezien de volgende zin direct doorgaat op 2x USB-C poorten.Corleone1979 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:47:
[...]
In de brochure staat duidelijk 2 telefoons tegelijkertijd. Ik neem aan dat je ze niet op elkaar hoeft te leggen, maar dit kan toch maar op 1 manier uitgelegd worden. Ben benieuwd of meer Enyaq rijders dit ervaren. Praktisch lijkt het me geen probleem (bij 2 telefoons even verwisselen is gemakkelijk), maar het klopt niet natuurlijk.
Is het niet zo dat 1 usb is om te laden en de andere alleen voor data? Met de phonebox kun dan wel twee telefoons opladen. Maar dan wel erg lullig verwoordervh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:18:
[Afbeelding]
Begrijpelijk, ik heb ondertussen in de afgelopen 9 jaar 3 wagens ingeleverd (later dit jaar de 4e, als de Enyaq komt) en tot op heden van zowel de schouwer als mn werkgever complimenten gehad over de staat van de auto. wekelijks / 2 wekelijks in de wasbox, of een hand-detail (en dat is makkelijker bij te houden dan eens in de 3 maanden doen), en netjes houden. Mn kinderen (en ook vrouw) hoeven het niet te proberen om met een croissantje in mn auto te eten. Idem voor onderhoud, on the dot, geen geklooi, en zelf je verstand gebruiken. Banden zelf meten, olie zelf peilen, en ruim vantevoren afspraken maken voor onderhoud. Uiteraard is dit geen standaard onder leaserijders, maar ik behandel die auto alsof ik em met mn eigen knaken gekocht heb. Zo gaat dat ook met de Enyaq na levering later dit jaar.jeroenkb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:41:
[...]
Ik vermoed dat als genoeg leaserijders zich zo opstellen, dat de leasemaatschappijen snel genoeg komen met vereisten van restcapaciteit van de accu.
Ik heb in ieder geval al lang geleden besloten om nooit ex lease auto's te kopen. Leasen lijkt toch vaak te leiden tot 'maximaal' benutten van de potentie van een auto.
Er staat zelfs: phonebox/usb. Wel weer een erg krenterige manier moet ik zeggen. De ruimte is er immers om er twee draadloos op te laden...Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:15:
[...]
Is het niet zo dat 1 usb is om te laden en de andere alleen voor data? Met de phonebox kun dan wel twee telefoons opladen. Maar dan wel erg lullig verwoord
Hier idem. In de afgelopen 12 jaar mijn auto’s twee keer per jaar een full detail beurt met wassen, kleien, polijsten en aftoppen met een coating. Tussen door is het vaak snelle handwas of toch een wasstraat als het echt even niet anders kon.AlexZuH schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:17:
[...]
Begrijpelijk, ik heb ondertussen in de afgelopen 9 jaar 3 wagens ingeleverd (later dit jaar de 4e, als de Enyaq komt) en tot op heden van zowel de schouwer als mn werkgever complimenten gehad over de staat van de auto. wekelijks / 2 wekelijks in de wasbox, of een hand-detail (en dat is makkelijker bij te houden dan eens in de 3 maanden doen), en netjes houden. Mn kinderen (en ook vrouw) hoeven het niet te proberen om met een croissantje in mn auto te eten. Idem voor onderhoud, on the dot, geen geklooi, en zelf je verstand gebruiken. Banden zelf meten, olie zelf peilen, en ruim vantevoren afspraken maken voor onderhoud. Uiteraard is dit geen standaard onder leaserijders, maar ik behandel die auto alsof ik em met mn eigen knaken gekocht heb. Zo gaat dat ook met de Enyaq na levering later dit jaar.
Nu detail en polijst ik de auto’s altijd nog even voor inlevering. Wat altijd weer fantastische reacties oplevert bij de inlever stations. Ben er gewoon zuinig op. Mijn pa zei al laatste dat diegene die mijn Renault Talisman gaat kopen er een gloednieuwe auto voor gaat krijgen. Enige puntje wat daar duidt op gebruik is een lichte schade aan de binnenkant bekleding waar een van de dochters iets langs heeft gehaald.
Je moet even via menu van de auto de koppeling opstarten. Ik probeerde het eerst ook direct op de app en dan vin invullen, en kreeg dan ook foutmelding.sPENKMAN schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:11:
Ja wat mij betreft wel. Zodra ik er een ontworpen heb waar ik tevreden mee ben zal ik het melden.
Zo blijft het gaan , voor nog 6k meer ;Duncan78 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:04:
[...]
Vanaf 68-70K heb je al een E-tron 50 demo met 5k kilometers . Veel meer auto , luxere materialen en 313pk
@AlexZuH
@Wicked-Game
I stand corrected! Mooi om te horen hoe jullie met die auto's omgaan.
Dan zal mijn beeld wel een beetje vervormd zijn door een aantal van mijn lease rijdende oud collega's. Daar werd bv de nieuwe 535i vanaf dag 1 lekker vol in de toeren gejaagd met koude motor.
En dat risico ga je met EV's ook krijgen mbt de accu. Al zijn er hele discussies over: principe blijft dat accu's niet houden van snelladen en lang helemaal vol zitten.
@Wicked-Game
Dan zal mijn beeld wel een beetje vervormd zijn door een aantal van mijn lease rijdende oud collega's. Daar werd bv de nieuwe 535i vanaf dag 1 lekker vol in de toeren gejaagd met koude motor.
En dat risico ga je met EV's ook krijgen mbt de accu. Al zijn er hele discussies over: principe blijft dat accu's niet houden van snelladen en lang helemaal vol zitten.
Herken het wel hoor, genoeg collega’s die echt totaal niks interesseert. Heb er zelfs 1 die zijn auto nooit wast of naar de wasstraat brengt.jeroenkb schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:09:
@AlexZuH
@Wicked-Game
Ben zelf niet zo, zuinig op al mijn spullen of het nu een leasewagen is of eigen bezit.
heb het nagevraagd. Marek Jez heeft zelf gereageerd. Zoals ik zijn antwoord lees komt het erop neer dat ze het hebben gewijzigd vanwege de consumptie.?Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:31:
[...]
Ik was ook verrast. Heb het wrs ergens in een van de vele filmpjes van de afgelopen maanden gehoord en als waarheid aangenomen.
-@ERVH I know guys. Completely right. is one wireless charging on drivers' side and two usbc charging slots. I have personally in my car a short charging cable to be sure to have full battery. Wireless AA and CarPlay are energetically very consuming.
Ja hier, met bridgestone'sThiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:31:
Heeft iemand al het sportonderstel + 21inch wheelen getest?
Absoluut niks mis mee, grote verkeersdrempels waar ik normaal flink voor af moet remmen zijn nu gewoon heel goed te nemen.
Het enige waar ik wat hinder voelde (als je wilt muggeziften want het was nog steeds comfortabel) is over een weg bestaande uit kleine steentjes (geen kinderkopjes want die zijn glad), en dan vooral op hogere snelheid.
Ook al een semigrote pothole gehad en het is dat ik hem zag want voelen deed ik het niet.
edit: gisteren sprak ik met de dealer en deze had de avond ervoor de 60 zonder sportonderstel en kleinere 19' mee naar huis genomen. hij klaagde wel over lanceerheuvels.
[ Voor 11% gewijzigd door capellio op 24-04-2021 08:58 ]
Ok dat is ook een antwoord. Vraag me wel oprecht af hoeveel range een extra inductieplaatje scheelt. Voelt een beetje als een Formule 1 team dat op zoek is naar 0,01 secondenervh schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:34:
[...]
heb het nagevraagd. Marek Jez heeft zelf gereageerd. Zoals ik zijn antwoord lees komt het erop neer dat ze het hebben gewijzigd vanwege de consumptie.?
-@ERVH I know guys. Completely right. is one wireless charging on drivers' side and two usbc charging slots. I have personally in my car a short charging cable to be sure to have full battery. Wireless AA and CarPlay are energetically very consuming.
Zoals ik het lees gebruikt hij het kabeltje omdat het inductieve laden teveel verlies oplevert en daardoor zijn telefoon niet snel genoeg oplaadt. Meer om goed te praten, dat het eigenlijk toch niet goed werkt dat draadloze laden, maar uiteraard wel interpretatie...Loepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:38:
[...]
Ok dat is ook een antwoord. Vraag me wel oprecht af hoeveel range een extra inductieplaatje scheelt. Voelt een beetje als een Formule 1 team dat op zoek is naar 0,01 secondenmaar wel Mazepin in de auto zet.
Ben benieuwd! Wannneer mag jij je Enyaq ij ontvangst nemen?jdenijs schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 07:38:
[...]
Ja wat mij betreft wel. Zodra ik er een ontworpen heb waar ik tevreden mee ben zal ik het melden.
Weet niet welk vermogen de QI lader in de Enyaq heeft. (In de P2 is deze 15W). Je kan dus bijna 7 uur laden voor 0,1kWh van de batterij 🙈. Denk dat de gedachte inderdaad is dat het te weinig vermogen levert om 2 telefoons gelijktijdig op te ladenLoepoog schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:38:
[...]
Ok dat is ook een antwoord. Vraag me wel oprecht af hoeveel range een extra inductieplaatje scheelt. Voelt een beetje als een Formule 1 team dat op zoek is naar 0,01 secondenmaar wel Mazepin in de auto zet.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dank je wel voor de foto's! Erg duidelijk.
Kan je nu ergens ook aflezen wat je per kWh betaalt? Of is dat een verrassing?...
Ik was te snel en las het verkeerd. Draadloos laden is niet van het snelste, maar ik vind het wel rete gemakkelijk. Als zijn ervaring is dat het icm bluetooth en airplay toch nog leegtrekt, dan is dat niet echt iets waar Skoda wat aan kan doen. De lader bij mij thuis gaat ook niet harder als 15w.basmq schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:56:
[...]
Zoals ik het lees gebruikt hij het kabeltje omdat het inductieve laden teveel verlies oplevert en daardoor zijn telefoon niet snel genoeg oplaadt. Meer om goed te praten, dat het eigenlijk toch niet goed werkt dat draadloze laden, maar uiteraard wel interpretatie...
All in good time.
Verassing voor de zaakwimvanb schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:39:
[...]
Dank je wel voor de foto's! Erg duidelijk.
Kan je nu ergens ook aflezen wat je per kWh betaalt? Of is dat een verrassing?...
Wilde het alleen testen maar volgens mij hebben wij geen inzage
Weet iemand dit, misschien vanuit ID.3 of ID.4 (want daar zal het hetzelfde zijn) ?
Ik heb de auto nu ingesteld om klaar te zijn op maandagochtend om 06:30 uur. Ik heb aangegeven dat de auto op dat tijdstip geladen en opgewarmd moet zijn.
Standaard laat ik het opladen op de aanbevolen 80% staan maar op moment dat we verder moeten (zoals maandag) dan wil ik graag met 100% vertrekken.
Als ik naar het scherm kijk dan is mijn indruk dat maandagochtend om 06:30 uur er een auto op de oprit staat die 100% vol is en voorverwarmd. Maar zeker weten doe ik het niet, is er iemand die dit wel weet?
Indien hij maandagochtend met 80% klaar staat zou ik het een gemis vinden omdat het qua automatiseren best zo te regelen valt dat de 100% lading net voor aanvang behaald kan wordt.
Ik heb de auto nu ingesteld om klaar te zijn op maandagochtend om 06:30 uur. Ik heb aangegeven dat de auto op dat tijdstip geladen en opgewarmd moet zijn.
Standaard laat ik het opladen op de aanbevolen 80% staan maar op moment dat we verder moeten (zoals maandag) dan wil ik graag met 100% vertrekken.
Als ik naar het scherm kijk dan is mijn indruk dat maandagochtend om 06:30 uur er een auto op de oprit staat die 100% vol is en voorverwarmd. Maar zeker weten doe ik het niet, is er iemand die dit wel weet?
Indien hij maandagochtend met 80% klaar staat zou ik het een gemis vinden omdat het qua automatiseren best zo te regelen valt dat de 100% lading net voor aanvang behaald kan wordt.
:strip_exif()/f/image/OesuqN2FXZRgsWKaVBfb6Ga4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf kan ik helaas nog niet uit ervaring spreken, maar na het zien van talloze video's van id3 en id4 staat hij nu ingesteld dat hij om 6:30 opgewarmd is tot 22 graden met 80% accu. Het schuifje is nog niet helemaal dik heel gekleurd tot 100% namelijk. Maar volgens mij kan dit ook met de app, dat gaat een stuk makkelijker volgens mij.capellio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:40:
Weet iemand dit, misschien vanuit ID.3 of ID.4 (want daar zal het hetzelfde zijn) ?
[Afbeelding]
Dat wordt nog wat mijn 80 (zwaarder), 21inch en geen DCC. Ik hoop echt dat er nog enige vorm van comfort overblijftcapellio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:53:
[...]
edit: gisteren sprak ik met de dealer en deze had de avond ervoor de 60 zonder sportonderstel en kleinere 19' mee naar huis genomen. hij klaagde wel over lanceerheuvels.
Heb je de handleiding gecheckt? P210, volgens mij doe je het goed nu.capellio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]
Die dikke lijn 80% is de huidige SOC van de accu toch?
Die dikke 80% is de huidige stand inderdaad.RandomNick schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:48:
[...]
Heb je de handleiding gecheckt? P210, volgens mij doe je het goed nu.
Die dikke lijn 80% is de huidige SOC van de accu toch?
P210, ik ga hem er even op naslaan, bedankt.
Ik hoop dat de update voor de app snel komthitgew schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:46:
[...]
Zelf kan ik helaas nog niet uit ervaring spreken, maar na het zien van talloze video's van id3 en id4 staat hij nu ingesteld dat hij om 6:30 opgewarmd is tot 22 graden met 80% accu. Het schuifje is nog niet helemaal dik heel gekleurd tot 100% namelijk. Maar volgens mij kan dit ook met de app, dat gaat een stuk makkelijker volgens mij.
Jammer, want dan weten we nu volgens mij nog steeds niet welk tarief er aan de pas i.c.m. Ionity gekoppeld zit.mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:36:
[...]
Verassing voor de zaak![]()
Bij aflevering ga ik er naar kijken of het goed is of niet en inderdaad als het zich voordoet dan toch melding maken.RandomNick schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:17:
Hopelijk inderdaad een beetje te ruim bekleed. Als dat zich bij mij gaat voordoen in het eerste jaar gaan ze maar een oplossing regelen. Lijkt me niet de bedoeling van een nieuw product.
@knirrebir Heb je nog een update over de assistentie lijst? Volgens mij hadden er een paar alweer wat gepost erover.
Ik ben heel benieuwd naar jou uitkomst.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:08:
Hopelijk weet ik het morgen al en anders donderdag. Is overigens niet aftermarket maar de originele bak die gewoon los te bestellen is.
Wat ik zeker wil weten is of het ding 1 op 1 over te zetten is of dat je dan ergens tegen praktische punten aanloopt. Zal er foto's van maken zodat ieder voor zich de afweging kan maken.
Wat sowieso anders zal zijn is de vloer zelf. De standaard vloer is niet 'knikbaar' en die van het transportpakket wel. Beetje vreemde keuze want daarmee is de bak met de laadkabel minder goed toegangkelijk.
Het is wat is het, die vakken die eronder zitten wou ik eigenlijk toch alleen volstoppen met zooi waarvan ik hoop dat ik ze nooit hoef te gebruiken. En met vakanties gaat de inzet eruit voor extra kofferruimte.
Standaard vloer is wel knikbaar maar op andere locatie, zie foto's hieronder.
Links standaard vloer met knik welke kort na til drempel zit, midden hele standaard vloer opgetild, rechts transport vloer; knik zit verder van til drempel af.
![]() | ![]() | ![]() |
Als je wat realiseert ben ik ook benieuwd hoe, wat en waar.jdenijs schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:03:
Ook ik het de optie transport niet gekozen. Zo drempel lijkt me niet echt fijn. Als het me irriteert knutsel ik wel iets in elkaar van EPS. Heb op de zaak 100m3 EPS blokken op voorraad staan en 4 CNC-machines dus dat komt wel goed.
Zal lijst posten als ik bij ben
[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 24-04-2021 12:32 ]
Ja, moet even weer bijwerken, gisteravond niet veel kunnen lezen en nu even achterstand doorlezen en bijwerken.vinom schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:29:
@knirrebir Heb je nog een update over de assistentie lijst? Volgens mij hadden er een paar alweer wat gepost erover.
algemeen qua draadloos opladen, ja brochure is op meerdere manieren te interpreteren, prijslijst doet het 'slim' door te plaatsen 'phonebox met draadloos opladen' (geen specificatie) en altijd weer de kleine lettertjes qua rechten en dergelijke.
Andere landen zijn uitgebreider qua specificatie, nadeel (als het lukt) je kan discussie aan als klant.
Pon doet het toch al jaren volgens mij (en niet alleen Pon), niet teveel melden, niet te veel specificeren dan kan je er ook niet op aangesproken worden, klant merkt wel wat die krijgt.
Andere landen zijn uitgebreider qua specificatie, nadeel (als het lukt) je kan discussie aan als klant.
Pon doet het toch al jaren volgens mij (en niet alleen Pon), niet teveel melden, niet te veel specificeren dan kan je er ook niet op aangesproken worden, klant merkt wel wat die krijgt.
Goede vraag heb geen antwoord, maar misschien kan @ervh het vragen aan Marek Jez wat stand van zaken is.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:03:
Puntje 1en 2 is iets voor de berijder en ook het puntje over het kalibreren is een goed weetje.
Artikel even erbij geplakt, door quote functie staat die er niet meer en wel makkelijk om te weten waar vraag omgaat (https://www.hartvoorautos...he-auto-gezond-te-houden/).
Aftermarket geluid systeem of crystal face?Robbie8454 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:05:
Had jij dat gepost dat je vraag uit had staan of crystal face achteraf kan of was dat andere member.
En toch nog een klein minpuntje gemerkt na een aantal dagen rijden.
Geluidsisolatie vanuit bodem is wat minder. Geeft behoorlijk geluid door als je over oneffenheden rijdt.
Zat nog te twijfelen of ik het niet verkeerd zag, maar toevallig net nog in een talisman gezeten die ik voorheen ook had en merkte echt minder geluid vanuit bodem.
Daarentegen wel meer afrolgeluid en zeker windruis in de talisman.
Geluidsisolatie vanuit bodem is wat minder. Geeft behoorlijk geluid door als je over oneffenheden rijdt.
Zat nog te twijfelen of ik het niet verkeerd zag, maar toevallig net nog in een talisman gezeten die ik voorheen ook had en merkte echt minder geluid vanuit bodem.
Daarentegen wel meer afrolgeluid en zeker windruis in de talisman.
@mibkiller ik zou de banden van mijn 60 nog even checken....bridgestone
Zie volgende links:Eyyka schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:38:
Ik ben benieuwd hoe de grafiek zonder snelladen (50kw versie) eruitziet en wat de laadtijden zijn.
https://ev-database.nl/au...-Performance#charge-table
https://ev-database.nl/au...agen-ID4-1st#charge-table
Even scrollen naar accu en opladen, dan klikken op 'klik hier voor alle laadmogelijkheden'.
Denk daar voldoende info staat.
En toen je anna belde scheelde dat verbruik of heb je geen anna en kwam verbinding niet tot standStofmeister schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:24:
Eerste indruk na 5 gesprekken via carkit: prima! Ook bellen via gesproken instructie " bel Anna" werkt tot nu toe perfect.
Cf heb ik gevraagd. Dat was geen optie. Er komt nu wel een aftermarket audio upgradeknirrebir schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:46:
[...]
Aftermarket geluid systeem of crystal face?
Had jij dat gepost dat je vraag uit had staan of crystal face achteraf kan of was dat andere member.
Mogelijk telefoon die je nu hebt updaten naar android 11 of is het telefoon die geen android 11 krijgt?FJP84 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:34:
Gaaf, dat wordt een Android 11 telefoon bestellen tzt. Ik heb nu nog een Android 10 en dan gaat draadloos niet werken dacht ik
Thnx voor update en duidelijkheid.Robbie8454 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:03:
Cf heb ik gevraagd. Dat was geen optie. Er komt nu wel een aftermarket audio upgrade
Ik ook hoor, meteen even aan trekken en duwen bij aflevering 🙂knirrebir schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:26:
[...]
Bij aflevering ga ik er naar kijken of het goed is of niet en inderdaad als het zich voordoet dan toch melding maken.
Iemand overigens ervaring met aftermarket audio upgrades van Skoda?
Ik heb in Arnhem wel een bedrijf gevonden, maar dan ben je bijna 2700 euro kwijt, maar dan wordt wel alles aangepast. Dus inclusief demping en trillingsmateriaal
Ik heb in Arnhem wel een bedrijf gevonden, maar dan ben je bijna 2700 euro kwijt, maar dan wordt wel alles aangepast. Dus inclusief demping en trillingsmateriaal
[ Voor 55% gewijzigd door Robbie8454 op 24-04-2021 13:09 ]
Begon Ionity vanzelf met laden na inpluggen? Of moest je wel gewoon je laaddruppel erlangs halen? Als het gewoon een laaddruppel van de LM was dan neem ik aan dat het gewoon standaard tarief is.mibkiller schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:36:
[...]
Verassing voor de zaak![]()
Hallo allemaal,
Deze week bestelling geplaatst, IV60 Black metallic, verwachte levering begin oktober.
Ik heb de standaard velgen genomen, dealer heeft als optie ook de aftermarket MAK gloss black 19 inch velgen aangeboden tegen een meerprijs van 850 euro, heeft iemand al hiervoor gekozen? Zijn er ook mensen die andere velgen eronder gaan zetten na ontvangst van de auto?
Deze week bestelling geplaatst, IV60 Black metallic, verwachte levering begin oktober.
Ik heb de standaard velgen genomen, dealer heeft als optie ook de aftermarket MAK gloss black 19 inch velgen aangeboden tegen een meerprijs van 850 euro, heeft iemand al hiervoor gekozen? Zijn er ook mensen die andere velgen eronder gaan zetten na ontvangst van de auto?
Klinkt als een setje velgen die de dealer nog had liggen en graag kwijt wil en jouw velgen wil verkopen o.i.d.Ib038 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:41:
Hallo allemaal,
MAK heeft voor zover ik weet niks te maken met Škoda.
Ik ga in ieder geval voor de originele fabrieks-slofjes
Zag toevallig net dat een paneeltje onder aan de zijkant er niet strak in zit (bestuurder zijde).. meer rijders dit soort afwerk foutjes?
Foto?Bloemersmaborg schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:48:
Zag toevallig net dat een paneeltje onder aan de zijkant er niet strak in zit (bestuurder zijde).. meer rijders dit soort afwerk foutjes?
Ook wel benieuwd hoe de auto zichzelf opwarmt. Via alleen de airco of zou de voorruitverwarming ook aan gaan? Dat laatste zou ideaal zijn!capellio schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]
Niet noemenswaardig. Let wel; er zit een grens aan wat acceptabel is.Bloemersmaborg schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:48:
Alle auto's hebben namelijk wel ergens een aansluiting/naad niet helemaal mooi aangesloten.
Kijk maar eens kritisch om je heen. Van Dacia tot Porsche en daartussen😉
Maar soms is het te ergens dan moet je zeker terug gaan. Heb je een foto?
Edit; zie dat je net gepost hebt.
Zit inderdaad wel erg scheef, zou ik wel even terug mee naar dealer gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door goetfoud op 24-04-2021 14:20 ]
Zie hieronder, lijkt niet echt op iets wat de dealer had klaarliggen, heb bij 2 verschillende dealers geïnformeerd, bij beide was dit een optie:Wootism schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:47:
[...]
Klinkt als een setje velgen die de dealer nog had liggen en graag kwijt wil en jouw velgen wil verkopen o.i.d.
MAK heeft voor zover ik weet niks te maken met Škoda.
Ik ga in ieder geval voor de originele fabrieks-slofjes
/f/image/lYZ4JVvxQaV6Jg8IHJaR0Pfn.png?f=fotoalbum_large)
Anna antwoordde met een licht brommend geluid, en beloofde dat ze me efficiënt heet zou makenknirrebir schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:59:
[...]
En toen je anna belde scheelde dat verbruik of heb je geen anna en kwam verbinding niet tot stand?
Xiaomi redmi note 8t. Van 9 naar 10 gegaan. 11 verwacht ik niet.knirrebir schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:04:
[...]
Mogelijk telefoon die je nu hebt updaten naar android 11 of is het telefoon die geen android 11 krijgt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2