Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.106 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00
Ik kwam deze ook nog tegen:

https://insideevs.com/new...roduction-mlada-boleslav/

Het filmpje op die website laat nog iets meer zien.

• Dinh088
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-03 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KgZmK46riD-4ThRz_eI_wjM4i4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/acmfcoz9rpPj2NVSw7tzekBS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpTSXeUGY1CIzc_vLGMYagMQtlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4pXR3apOSi2iwQOaJoQECw6f.png?f=fotoalbum_large

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 18:46
Hier het filmpje van Diess rijdend in een Enyaq met de verantwoordelijke ontwerper van de auto:

YouTube: Diess testet den ŠKODA ENYAQ iV¹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
jdbiggelaa schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:01:
Hier het filmpje van Diess rijdend in een Enyaq met de verantwoordelijke ontwerper van de auto:

jdbiggelaa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:59:
Eerste fimpje dat ik tegen kwam met een rijdende Enyaq in productieversie.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:11
rammes schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:46:
[...]

en dat is goed? slecht? drama?
Als ik het goed interpreteer is het wattage van de wagen delen door die 22,5 je range als je 130 rijd van helemaal vol naar helemaal leeg. In geval van een 60 dus 258km netto. Dat zal ongetwijfeld meer zijn als je 100 rijd. (in een Tesla van een collega scheelt 100 rijden soms meer dan 50-70 km op een lading als ik het goed begrijp)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 07:48
funkylicious schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:40:
@r.pellemans weet je of het mogelijk is om op een later moment de HUD met augmented reality te kunnen activeren? Lijkt mij een leuke optie om te proberen of het bevalt. Op de Hyundai Kona vond ik het weinig toevoegen.
Zonder infotainment plus heb je de projector voor het HUD niet aanwezig dus dan kan het later niet geactiveerd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
En dan nu: de sound van de Enyaq!
https://www.skoda-storybo...q/listen-to-the-enyaq-iv/

• leenderttimmers
Volgens mij nagenoeg gelijk aan de ID3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Zijn er al gegevens bekend over de 80-120 km/h acceleraties?
Ik rijd nu een Superb 1.4tsi en deze heeft een 0-100 welke gelijk is aan de enyaq. Ik begrijp echter dat de respons op het accelerator(?) pedaal bij een electrische auto veel rapper is, instant max. trekkracht. Aan de tussensprinttijden zou je dit goed moeten kunnen aflezen, Ik heb niets kunnen vinden.

Ik heb wel proefgereden in een ID3, weet alleen niet welk type accu, en deze was behoorlijk rap. Overigens is het wel apart dat de ID.3 met kleinere pakketten vanwege het lagere gewicht sneller optrekt dan de zwaardere sterkere pakketten, dat is bij de Enyaq op papier niet zo.

Ik heb vandaag de levertijd van mijn bestelde Enyaq gekregen, staat op 1-10-2021. Waarschijnlijk omdat ik ook pas rond die tijd afloop huidig contract heb. Dus ik weet niet of dit representatief is, voordat mensen zenuwachtig worden.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:46
Grappig zeg. Hoor je dit nu vooral buiten de auto, voor het bewust maken van voetgangers, of ook binnen via de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Oh man, dat klinkt toch vreselijk? Zo'n hoge toon er doorheen. Bij mijn weten klinkt het op de andere elektrische auto's een stuk aangenamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
Je hoort het volgens mij met name buiten de auto, ter bescherming voetgangers enz. Geluid in cabine is beduidend gedempter uiteraard.
Volgens mij is dit geluid er tot een snelheid van 30 km/h

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Leuk topic dit voor de de nodige voorpret tijdens het lange wachten tot levering.

Hier staat ook een Enyaq in bestelling. Wel spannend na jaren dieselen maar financieel was dit aantrekkelijker en het is een serieus mooie auto met serieuze prestaties (in elk geval op papier). Met name dit laatste trok mij over de streep.

Het is geworden:

- Enyaq IV 80
- Eco Suite
- Black Magic (mede ingegeven door de hoog doorlopende zwarte kleur aan de onderkant)
- Infotainment (lang getwijfeld maar mijn vrouw rijdt er ook in en die stelt navi in de auto op prijs)
- Family (geprobeerd het Family plus pakket te krijgen maar dat lijkt vooralsnog onmogelijk in NL)
- Airbags deuren achter
- Elec. inklapbare trekhaak (wilde eerst enkel voorbereiding maar ik begreep van diverse dealers dat je qua kosten ongeveer gelijk uitkomt uiteindelijk en het is nog niet bekend of de achteraf te plaatsen haak gelijk leverbaar is)
- Klimaat
- Assistentie
- Panoramadak (vooral omdat deze ook open kan)
- 125 kW laden

Verwachte levering die ik doorkreeg is wk 22/23

Nu maar wachten en hier rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
iMoose schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:03:
Leuk topic dit voor de de nodige voorpret tijdens het lange wachten tot levering.

Hier staat ook een Enyaq in bestelling. Wel spannend na jaren dieselen maar financieel was dit aantrekkelijker en het is een serieus mooie auto met serieuze prestaties (in elk geval op papier). Met name dit laatste trok mij over de streep.

Het is geworden:

- Enyaq IV 80
- Eco Suite
- Black Magic (mede ingegeven door de hoog doorlopende zwarte kleur aan de onderkant)
- Infotainment (lang getwijfeld maar mijn vrouw rijdt er ook in en die stelt navi in de auto op prijs)
- Family (geprobeerd het Family plus pakket te krijgen maar dat lijkt vooralsnog onmogelijk in NL)
- Airbags deuren achter
- Elec. inklapbare trekhaak (wilde eerst enkel voorbereiding maar ik begreep van diverse dealers dat je qua kosten ongeveer gelijk uitkomt uiteindelijk en het is nog niet bekend of de achteraf te plaatsen haak gelijk leverbaar is)
- Klimaat
- Assistentie
- Panoramadak (vooral omdat deze ook open kan)
- 125 kW laden

Verwachte levering die ik doorkreeg is wk 22/23

Nu maar wachten en hier rondhangen.
Ik heb ook voor Black Magic gekozen, inderdaad voor dezelfde reden als jij.
Heb hier echter wel lang over getwijfeld, omdat het wellicht ook een wel erg donker geheel wordt.
Hoe denken anderen hierover?

Het mooiste is meegespoten bumpers, helaas (nog?) niet mogelijk af fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Zwart is natuurlijk per definitie een donkere kleur. Maar het resultaat in de configurator ziet er best mooi uit vind ik. Zeker het zwart in combinatie met het eco suite interieur. Allemaal persoonlijk natuurlijk.

En naast de hoge zwarte onderkant heb ik mij ook een beetje laten leiden door de plaatjes van de zwarte founders edition. Ziet er gewoon strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
iMoose schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:
Zwart is natuurlijk per definitie een donkere kleur. Maar het resultaat in de configurator ziet er best mooi uit vind ik. Zeker het zwart in combinatie met het eco suite interieur. Allemaal persoonlijk natuurlijk.

En naast de hoge zwarte onderkant heb ik mij ook een beetje laten leiden door de plaatjes van de zwarte founders edition. Ziet er gewoon strak uit.
Klopt. Heb mezelf laten leiden door onderstaande post.
Erg mooi (heb ook deze velgen besteld), echter zijn hier wel de bumpers meegespoten.
Benieuwd hoe het straks lijkt!

https://www.instagram.com...jyE/?igshid=1qtbbxctqkbxb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Nijverdal85 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook voor Black Magic gekozen, inderdaad voor dezelfde reden als jij.
Heb hier echter wel lang over getwijfeld, omdat het wellicht ook een wel erg donker geheel wordt.
Hoe denken anderen hierover?

Het mooiste is meegespoten bumpers, helaas (nog?) niet mogelijk af fabriek
Ik heb ook voor Black Magic gekozen na jaren grijs te hebben gereden. Mijn twijfel was tussen zwart of wit, ik wilde een meer uitgesproken’kleur’ :-)
Ik heb ook de standaard Loft in zwart met grijs. Dat gaf de doorslag omdat ik geen wit exterieur wil met een zwart/grijs interieur. Ik heb eerder wel een auto gereden met donker interieur en idem exterieur en dat beviel prima, mooi classy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Zojuist gebeld door de dealer met de verwachte leverdatum. Vooralsnog staat hij gepland voor levering in week 29.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Het verschil tussen Infotainment en de Plus variant is alleen de HUD?
Of zie ik dingen over het hoofd die niet op de site staan vermeld?

De prijzenlijst is al veelzeggend ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK4RIonWga4MwAnAvKaEIEIxp-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xYQ5TfpUI9yNtxI34W6ZC6gg.png?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door ManiacScum op 27-11-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Uiteindelijk maar dan toch besteld.
Het lange wachten kan beginnen.
  • Infotainment online 3 jaar (YON)
  • Panoramadak (3FU)
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
  • 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)
  • Metallic lak (JATOCL01)
  • Assistentie (PSA)
  • Comfort Plus (PDB)
  • Eco suite (PLB)
  • Family (PXA)
  • Infotainment (RAA)
  • Klimaat Plus (PWB)
  • Licht Plus (PK9)
  • Sport (PFB)
  • Transport (PKP)
  • Warmtepomp (PHC)
  • Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 voor, 255/40/R21 achter (PJL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
Weet iemand of de buitenspiegels ook opklapbaar zijn? Er wordt alleen vermeld: “ Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels met boarding spots”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
jdbiggelaa schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
[...]

Ik heb ook voor Black Magic gekozen na jaren grijs te hebben gereden. Mijn twijfel was tussen zwart of wit, ik wilde een meer uitgesproken’kleur’ :-)
Ik heb ook de standaard Loft in zwart met grijs. Dat gaf de doorslag omdat ik geen wit exterieur wil met een zwart/grijs interieur. Ik heb eerder wel een auto gereden met donker interieur en idem exterieur en dat beviel prima, mooi classy :)
Heb ook black magic met zwarte 20 inch velgen. Reden is dat ik hem ga wrappen (eigen zaak). En zwart is altijd beter daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08 21:13
ManiacScum schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:46:
Uiteindelijk maar dan toch besteld.
Het lange wachten kan beginnen.
Als je het doet, doe je het goed ;-) nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Ccreator schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:36:
[...]

Heb ook black magic met zwarte 20 inch velgen. Reden is dat ik hem ga wrappen (eigen zaak). En zwart is altijd beter daarvoor.
Ik heb lang getwijfeld over zwart maar met de 80 komt ie met chromen lijsten en dat vind ik persoonlijk geen combi. Met de zwarte lijsten had ik er wel voor gegaan. Nu voor arctic silver gekozen icm 20inch velgen. Ik zie dat je spreekt over 20 inch zwarte velgen maar die staan vlgs mij niet in de configurator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
Ted Hanky schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:51:
[...]

Ik heb lang getwijfeld over zwart maar met de 80 komt ie met chromen lijsten en dat vind ik persoonlijk geen combi. Met de zwarte lijsten had ik er wel voor gegaan. Nu voor arctic silver gekozen icm 20inch velgen. Ik zie dat je spreekt over 20 inch zwarte velgen maar die staan vlgs mij niet in de configurator
De lijsten zijn heel gemakkelijk te ontchromen. Ik doe het vaak bij Audi Skoda en VW.
De velgen zijn een aftermarket van de dealer die ze ook voor Volkswagen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HW5BBbXJUCXNHvIo4hmcVS1CKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyMZG1aJgwhQb7gslBAdrEJH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ccreator schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:27:
[...]

De lijsten zijn heel gemakkelijk te ontchromen. Ik doe het vaak bij Audi Skoda en VW.
De velgen zijn een aftermarket van de dealer die ze ook voor Volkswagen heeft.

[Afbeelding]
om een idee te krijgen, wat kost het ontchromen voor alle lijsten ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
rammes schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:53:
[...]

om een idee te krijgen, wat kost het ontchromen voor alle lijsten ?
Je moet ongeveer aan € 450 Euro denken ex. Btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Nog een keer mijn vraag:
Weet iemand of de buitenspiegels ook opklapbaar zijn? Er wordt alleen vermeld: “ Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels met boarding spots”. (voor iv 60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Ccreator schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:17:
[...]

Je moet ongeveer aan € 450 Euro denken ex. Btw.
En wat houd dat ontchromen dan in? Wrappen of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dit zijn wel 2 extremen. Spuiten kan uiteraard ook door pro’s gedaan worden al ben ik eens dat wrappen de betere oplossing is lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
leenderttimmers schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:19:
Nog een keer mijn vraag:
Weet iemand of de buitenspiegels ook opklapbaar zijn? Er wordt alleen vermeld: “ Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels met boarding spots”. (voor iv 60)
Nergens nog uit kunnen halen. Heb ook de verkopersinfo op nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Is de Skoda Sound System nu helemaal niet meer beschikbaar?
Of is deze nu standaard? Wat zijn de laatste berichten daarover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
ManiacScum schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:35:
Is de Skoda Sound System nu helemaal niet meer beschikbaar?
Of is deze nu standaard? Wat zijn de laatste berichten daarover?
Ik heb dit gevraagd tijdens laatste presentatie auto op 25 November in Den Bosch,Skoda sound system is nog niet bestelbaar, standaard speakers vondt ik ( en meerdere mensen ) niet tegenvallen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:45

t3q

Say yes to teq

Laatste bericht wat ik heb ontvangen is:

Goed nieuws! Wij hebben van Sloda bericht gekregen dat het Skoda Sound System per direct beschikbaar is. Ondanks dat de auto al in bestelling staat is de optie nog toe te voegen, dus ik zal deze optie laten toevoegen aan de auto.

Dus ik ga ervan uit dat het geleverd word.

Mvg,

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:45
t3q schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:27:

Goed nieuws! Wij hebben van Sloda bericht gekregen dat het Skoda Sound System per direct beschikbaar is. Ondanks dat de auto al in bestelling staat is de optie nog toe te voegen, dus ik zal deze optie laten toevoegen aan de auto.

Mvg,
Dat is goed nieuws! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Mvg,
ik heb gelijk contact opgenomen met ons wagenparkbeheer. Deze zoekt het uit voor mij omdat deze nog niet aan te vinken is in het Leaseportaal en in de Configurator van Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bvk1983 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:14:
Zojuist gebeld door de dealer met de verwachte leverdatum. Vooralsnog staat hij gepland voor levering in week 29.
Holy crap. dat is juli volgend jaar als het niet naar achter gepushed wordr.
wou net vragen hier of het weer zo dramatisch is als ik van skoda gewend ben. maar ja dus.

Was dit weekend bij m'n VW-dealer voor de id3. Hele showroom staat nog net niet helemaal vol met die modellen zo snel kunnen die geleverd worden. waarom kan skoda dat niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Gunner schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:00:
[...]

wou net vragen hier of het weer zo dramatisch is als ik van skoda gewend ben. maar ja dus.

Was dit weekend bij m'n VW-dealer voor de id3. Hele showroom staat nog net niet helemaal vol met die modellen zo snel kunnen die geleverd worden. waarom kan skoda dat niet.
Nu waren mijn vorige Skoda's binnen 4 weken geleverd, dus ik herken me niet in het verhaal dat het dramatisch was maar volgens mij was dit vooraf bekend. Levering zou pas eind Q1 op z'n vroegst zijn maar in ieder geval Q2 voor de eersten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ManiacScum schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:03:
[...]

Nu waren mijn vorige Skoda's binnen 4 weken geleverd, dus ik herken me niet in het verhaal dat het dramatisch was maar volgens mij was dit vooraf bekend. Levering zou pas eind Q1 op z'n vroegst zijn maar in ieder geval Q2 voor de eersten.
Heb ooit een O3 nieuwe gekocht, duurde lang. zo lang dat de importeur zelfs een dikke excuusbrief met cado's naar me stuurde. M'n broer heeft ook 6+ maand op z'n citigo IV (?) gewacht en toen ik twee jaar geleden naar een Kodiaq keek was het ook slecht daarmee gesteld.

6 maand op een auto wachten vind ik echt niet acceptabel. dan kijk ik wel naar wat anders. een id.3 kan ik volgende week rijden als ik dat echt wil.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 30-11-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Gunner schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:04:
[...]

Heb ooit een O3 nieuwe gekocht, duurde lang. zo lang dat de importeur zelfs een dikke excuusbrief met cado's naar me stuurde. M'n broer heeft ook 6+ maand op z'n citigo IV (?) gewacht en toen ik twee jaar geleden naar een Kodiaq keek was het ook slecht daarmee gesteld.

6 maand op een auto wachten vind ik echt niet acceptabel. dan kijk ik wel naar wat anders. een id.3 kan ik volgende week rijden als ik dat echt wil.
Prima toch?

het is wel een beetje appels en peren vergelijken, ik kan totaal niet uit de voeten met een ID.3.
Maar als het jouw ding is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Mvg,
De dealer heeft contact gehad met Pon maar die konden nog allerminst aangeven of de Skoda Sound System wel leverbaar wordt op korte termijn. Het schijnt nogal een rommeltje te zijn momenteel door alle corona perikelen e.d.

We wachten braaf af en we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ManiacScum schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:13:
[...]

Prima toch?

het is wel een beetje appels en peren vergelijken, ik kan totaal niet uit de voeten met een ID.3.
Maar als het jouw ding is......
Het is niet mijn ding? Voor het geld ziet eeen id.3 er wat goedkoop afgwerkt uit maar dat is meer een probleem over de hele linie bij VW. Golf 8 net zo bijvoorbeeld.

En je kan prima het productieproces vergelijken, zeker binnen de VAG-groep ondanks dat het een totaal andere auto is. Maar ik heb wel eens begrepen dat de importeur te weinig productieplaatsen inkoopt waardoor (en dat ze liever hebben dat je daardoor de duurdere VW gaat kopen ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Gunner schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:16:
[...]

En je kan prima het productieproces vergelijken, zeker binnen de VAG-groep ondanks dat het een totaal andere auto is. Maar ik heb wel eens begrepen dat de importeur te weinig productieplaatsen inkoopt waardoor (en dat ze liever hebben dat je daardoor de duurdere VW gaat kopen ;) )
Je kunt het productieproces wel vergelijken, maar dan moet je ook de timing vergelijken. De pre-order voor de ID.3 startte in de zomer van 2019, de productie in november 2019 en de eerste leveringen waren in september.

Bij de Enyaq is de productie vorige week gestart en worden de eerste leveringen aan berijders in april/mei verwacht. En de bestellingen vonden sinds oktober plaats, maar omdat daar geen pre-order bij zat, is dat niet helemaal vergelijkbaar.

Zo slecht doet Skoda dat dan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
pim89 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:33:
[...]
Zo slecht doet Skoda dat dan toch niet?
Klopt, eens. Een reeds leverbare auto vergelijken (ID.3) met een aangekondigde auto is een beetje zinloos.

Ik begreep overigens dat er dermate veel ID.3 pre-orders zijn gecancelled dat dealers potentiële relaties bellen dat ze modellen hebben staan die je volgende week kunt rijden. Het nul komma nada met het fabricageproces te maken volgens mij..

Persoonlijk vind ik het wachten niet heel erg. Laat ze maar wat tijd steken in het kwaliteitscontrole-proces. (als dat het is ;) )Liever dit dan bijv. een Tesla die met een maand/anderhalve maand op de stoep kan staan maar waar de afwerking om te huilen is.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Gunner schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:04:
[...]

Zie het ook eens positief: 6 maanden voorpret voor een auto die ook nog eens groter is en veel beter afgewerkt dan een ID.3 is toch geen straf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 18:46
Zegt genoeg over de ID3 dat er nog honderden verkrijgbaar zijn terwijl binnen een maand de bijtelling ervoor weer wordt aangescherpt... Echt een topper volgens mij 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

RandomNick schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:16:
Zegt genoeg over de ID3 dat er nog honderden verkrijgbaar zijn terwijl binnen een maand de bijtelling ervoor weer wordt aangescherpt... Echt een topper volgens mij 😜
ik heb een proefrit gemaakt in de ID3 maar vond het een plastic fantastic autotje

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
RandomNick schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:16:
Het is een leuke auto voor de onervaren EV rijders om eens kennis te maken met elektrisch rijden en voor diegenen die bewust een elektrische huurauto nodig hebben als hun echte auto voor onderhoud is.

Verder inderdaad plastic fantastic en ik snap nog steeds de ‘versnellingspook’ niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
Zojuist even kort contact met de dealer gehad. Definitieve leverweek uiteraard nog onduidelijk, maar de verwachte levering staat nu vooralsnog op week 22. Bestelling is de eerste week van november geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:50:
Zojuist even kort contact met de dealer gehad. Definitieve leverweek uiteraard nog onduidelijk, maar de verwachte levering staat nu vooralsnog op week 22. Bestelling is de eerste week van november geplaatst.
Ik heb nog geen enkele dealer een fatsoenlijke uitspraak zien doen over levertijden. Er moet toch een systeem zijn waar iets duidelijk in staat? hoe werkt dat?Is er iemand die in de autoverkoop zit en er meer weet van heeft?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Ik heb van Garage Wittebrug in De Lier week 28 doorgekregen als leverweek.
en ze geven gelijk aan aan dat SKODA SOUND nog niet besteld kan worden.

Ik heb ze verwezen naar dit forum en een aantal berichten gequote, zoals het bericht van t3q:
maandag 30 november 2020 13:27

En het berichtje van vinom:
Het valt mij nu op dat de code voor het sound system anders is in jouw screenshot dan dat voorheen bekend was. De code hiervoor was namelijk eerst 9VS, en bij jou staat 9VH. Wellicht dat daarom sommige dealers hem niet kunnen toevoegen, omdat de code veranderd is. Worth checking voor diegene

Ze gaan er achteraan kreeg ik te horen.. wordt vervolgt dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
Net bericht gekregen dat Skoda Sound Systeem toch besteld kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jdenijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:15:
Zou wel fijn zijn als de configurator her en der ook overeenkomstig wordt aangepast, voorkomt een hoop verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ccreator
leenderttimmers schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:19:
Nog een keer mijn vraag:
Van de Skoda dealer begrepen dat het wel zo is. Het staat nergens maar hij zegt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 08:06
Deze week als alles mee zit bestelling bij Athlon van een Enyaq 80!

Race blue (gewaagd kleurtje), Regulus wielen, transport, comfort, infotainment, trekhaak, ionity, assistentie, klimaat en niet te vergeten Sport Plus. (Moet haast wel met race blue :)

Verder hopelijk Skoda Sound System en fingers crossed dat gedurende 2021 de Taurus velgen op de markt komen. Met grote afstand de mooiste wielen wat mij betreft. Wat vinden jullie de meest passende wielen bij de uitvoering?

Lang getwijfeld over interieur. Ik vind Lounge prijs/kwaliteit de beste optie en op papier het mooist, maar bij echte foto’s iets te licht. Ook uit kostenoverweging om nog transport en sound system te kunnen doen de Lounge bekleding weggestreept en gegaan voor Loft. Wat is jullie favoriet qua interieur versus kosten?

Volgens dealer gaat Skoda Sound System trouwens 590 euro kosten.

Ook twijfel over infotainment. 800 euro voor Navi... Apple CarPlay/Google niet instelbaar op kleine beeldscherm en scherm bij CarPlay ook niet te splitten wat bij reguliere Navi volgens mij wel kan. Dit heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om toch navi te bestellen. Vind meldingen voor je neus prettiger werken en ook prettig dat je dan tussendoor op het grote scherm kunt rommelen zonder je afslag te missen. Zijn er hier nog mensen die dit anders zien of hierin een andere afweging maken?

Nu maar hopen dat hij ergens augustus leverbaar is. Volgens dealer en Athlon wordt het zeker niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
WouterH85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:13:

Wat vinden jullie de meest passende wielen bij de uitvoering?
De Betria 21 Inch, Ik weet niet wat de Taurus voor velgen zijn
Wat is jullie favoriet qua interieur versus kosten?
Eco Suite of Suite Zwart Leder
Volgens dealer gaat Skoda Sound System trouwens 590 euro kosten.
Zo stond het ook in de configurator destijds
Ook twijfel over infotainment. 800 euro voor Navi... ... Zijn er hier nog mensen die dit anders zien of hierin een andere afweging maken?
Uiteraard zijn er mensen die dit anders zien, gezien de verschillende bestellingen hier in dit topic, sommigen nemen helemaal geen Infotainment en gaan puur voor Apple CarPlay of Android.

Ik zelf neem wel Infotainment omdat ik geen vertrouwen heb dat Apple Carplay ideaal werkt met de range van de auto en het navigeren naar een laadpunt dan niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
[quote][b]WouterH85 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:13:[/b

Verder hopelijk Skoda Sound System en fingers crossed dat gedurende 2021 de Taurus velgen op de markt komen. Met grote afstand de mooiste wielen wat mij betreft. Wat vinden jullie de meest passende wielen bij de uitvoering?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HW5BBbXJUCXNHvIo4hmcVS1CKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyMZG1aJgwhQb7gslBAdrEJH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben voor deze gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 11-09 08:06
Gewaagd setje! Altijd goed om een beetje opvallende wielen te hebben. Kan dan auto ook wel hebben! Welke kleur erbij?

Mbt Taurus wielen; dat zijn deze die dus we in de papieren folder staan, maar niet in de configurator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrEP3q6-f_UJJMTcky76JVYms2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgHtYYAXeYBvcVjyw8J0gS5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Taurus velgen ben ook ik benieuwd naar, staan wel in de brochure maar niet in prijslijst en niet in configurator.
Kan Skoda NL/Pon daar duidelijkheid over geven? Zij lezen dit topic ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Vandaag gevraagd wat de levertijd nu ongeveer is en krijg feedback dat dit Q1 wordt, mijn Enyaq zit bij de 1e batch blijkbaar.

Keep you updated.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Een vraag omtrent het verwarmde stuurwiel?

Ik kreeg te horen dat deze standaard op de 80 maar niet op de 60 zou zitten, echter de documentatie geeft dat nergens aan en daarom heb ik het Sport pakket gekozen.

Dit zegt de prijzenlijst ten aanzien van de extra opties van de 80 ten opzichte van de 60:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu6tWVZp5FjDYlRHKVxLwNLl4gM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c3HpYzNWVdJDiehDsLVhxMOd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 11:42
Daar staat toch "Multifunctioneel 2 spaaks verwarmbaar stuurwiel, dus dan zit die wel standaard op de 80 en niet op de 60?

Enige dat ik dan vreemd vindt is dat er geen prijsverschil zit tussen de 60 en 80 voor het sportpakket, die had ik dan voor de 80 goedkoper verwacht dan voor de 60. Alhoewel krijg je natuurlijk in beide gevallen een ander stuur (3 spaaks ipv 2 spaaks).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TonCoronel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:15:
Daar staat toch "Multifunctioneel 2 spaaks verwarmbaar stuurwiel, dus dan zit die wel standaard op de 80 en niet op de 60?

Enige dat ik dan vreemd vindt is dat er geen prijsverschil zit tussen de 60 en 80 voor het sportpakket, die had ik dan voor de 80 goedkoper verwacht dan voor de 60. Alhoewel krijg je natuurlijk in beide gevallen een ander stuur (3 spaaks ipv 2 spaaks).
Sjees, dat ik daar werkelijk tig keer overheen heb gelezen..... onvoorstelbaar. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 07:14
Aangezien voorverwarming van de cabine is inbegrepen, is er dan nog veel comfort meerwaarde voor de verwarmde zetels en/of stuurverwarming (Climate Basic en Drive Sport Basic)? Als je 's ochtends in een warme auto kan stappen, zou ik denken dat die overbodig zijn, of mis ik iets?

Verder iemand een idee van welk materiaal het stuurwiel is als men niet voor Drive Sport Basic (lederen verwarmd stuurwiel)? Een soort kunststof vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Hoe werken die peddels aan het stuur eigenlijk?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-08 21:13
rammes schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:20:
Hoe werken die peddels aan het stuur eigenlijk?
YouTube: Recuperation Levels and Modes in the 2019 Audi e-tron vond ik wel handig. Ging over de paddles in de etron. Vergelijkbaar platform i guess.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

jdbiggelaa schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:52:
[...]

Zie het ook eens positief: 6 maanden voorpret voor een auto die ook nog eens groter is en veel beter afgewerkt dan een ID.3 is toch geen straf? :)
Zag dat jij hem ook privé gekocht hebt dus dan kan je begrijpen dat 7 maanden wachten mij ook een 1000-2000 extra afschrijving kost op m'n huidige auto. Dat is dus iets wat ik niet prefereer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Gunner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:47:
[...]

Zag dat jij hem ook privé gekocht hebt dus dan kan je begrijpen dat 7 maanden wachten mij ook een 1000-2000 extra afschrijving kost op m'n huidige auto. Dat is dus iets wat ik niet prefereer.
Ja, klopt, maar is ingecalculeerd. Van meet af aan was mij duidelijk dat de nieuwe auto pas tegen de zomer van ‘21 geleverd zou worden. Ik heb hem niet ingeruild, de prijs die mijn Skoda dealer bood voor mijn Mazda was idioot laag. Ik verkoop hem wel als de Enyaq op de oprit staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:47:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie (privé koop). Maar ik had bedacht dat het eigenlijk lood om oud ijzer is. Als je de Enyaq nu zou hebben (ipv van over 9 mnd) heeft deze over 9 mnd ook al flink wat afgeschreven. Je voelt het alleen misschien iets minder, maar als je over 3 jaar de Enyaq zou inruilen levert de over 9 maanden te leveren Enyaq meer op dan de hypothetisch nu geleverde Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SoulShot schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
Aangezien voorverwarming van de cabine is inbegrepen, is er dan nog veel comfort meerwaarde voor de verwarmde zetels en/of stuurverwarming (Climate Basic en Drive Sport Basic)? Als je 's ochtends in een warme auto kan stappen, zou ik denken dat die overbodig zijn, of mis ik iets?
De meerwaarde is inderdaad minder. Alleen voor situaties als je niet met voorverwarming alles wil opwarmen, omdat dat heel veel stroom vergt en je niet aan een laadpaal zit. Mij is verteld dat dan zetelverwarming efficiënter is dan de 'gewone' verwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Goedemiddag Allen,
Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Jeroen en rij nu in een Octavia Combi 2017.
aangezien het leasecontract loopt tot december 2021 heb ik mezelf al goed voorbereid op lange levertijden, en ben ik de configurator meermaals ingedoken.

Het is de volgende geworden :
Enyaq IV80
-klimaat pakket
-Family pakket
-125 KW snellaad met Ionity netwerk
-kleur Magic Black.

levering November/december 2021 Ben ik IIG op tijd met bestellen :)
net besteld bij de lease maatschappij, nu kan het heeeeeeele lange wachten beginnen :+

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroenvr72 op 15-12-2020 16:07 . Reden: taal fout eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Jeroenvr72 Je hebt van de dealer als levertijd november / december 2021 doorgekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwetzels
  • Laatst online: 20-09-2022
jdenijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:15:
Ook hier vandaag bevestigd dat Skoda Sound Systeem is toegevoegd aan mijn reeds bestelde auto. Blij mee!! Reden waarom het niet mogelijk was is omdat de optie code anders was. Eerder ook op dit forum iets over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Ik heb afgelopen dagen het Volkswagen ID 3/4 forum gelezen.
Nu hoop ik alleen nog maar dat VAG alle ellende met soft en hardware opgelost heeft voordat mijn Enyaq gebouwd wordt.

Best wel schokkend wat je daar leest. En uiteindelijk staat een Enyaq op precies hetzelfde platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroenkb schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:48:
Nu hoop ik alleen nog maar dat VAG alle ellende met soft en hardware opgelost heeft voordat mijn Enyaq gebouwd wordt.

Best wel schokkend wat je daar leest. En uiteindelijk staat een Enyaq op precies hetzelfde platform
Alleen die van jou of elke Enyaq? ;)

Maar dat is niet Volkswagen uniek, de Polestar 2 en de XC40 P8 hebben ook last van problemen met deze zaken en beloofde features die vooralsnog niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ManiacScum schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:51:
[...]

Maar dat is niet Volkswagen uniek, de Polestar 2 en de XC40 P8 hebben ook last van problemen met deze zaken en beloofde features die vooralsnog niet beschikbaar zijn.
En Tesla.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Die heeft daarnaast ook andere problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ManiacScum schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:55:
[...]

Die heeft daarnaast ook andere problemen ;)
Zeker, maar ook ijzersterke punten waarmee ze andere fabrikanten voorlopig het nakijken geven, zoals hun internationale snellaadnetwerk, ‘over the air’ software updates en eigen accutechnologie die leidend is. De strijd in de top van VW die momenteel woedt gaat juist over de vraag óf ze Tesla nog kunnen inhalen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:12:
[...]

Zeker, maar ook ijzersterke punten waarmee ze andere fabrikanten voorlopig het nakijken geven, zoals hun internationale snellaadnetwerk, ‘over the air’ software updates en eigen accutechnologie die leidend is. De strijd in de top van VW die momenteel woedt gaat juist over de vraag óf ze Tesla nog kunnen inhalen...
Ach dat is wat mij betreft een strijd die ze niet gaan winnen op het gebied van accu's maar laat ze (en andere fabrikanten) doorgaan met het bouwen van mooiere auto's dan de Tesla's die kwalitatief nog beter zijn ook.

Ik zit in ieder geval niet te wachten op een plas water in mijn auto na een regenbui ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

@vinom Nee, mijn huidige lease contract loopt tot 27 december 2021. maar mijn collega heeft 15 maanden moeten wachten op zijn Kia E-niro, en dat wilde ik voorkomen door op tijd te bestellen.

de verwachting is dat ik wkk 44/45 de auto mag/kan ophalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Net eens gebeld met de dealer (ondanks dat ik nog steeds niks in bestelling heb staan) in Den Bosch. De quota's die dealers hebben variëren regelmatig. Het was eerst 60 bij hun, maar dat is alweer opgehoogd. De verkoop gaat hard, maar ze zijn nog niet 'uitverkocht'. Levertijd indicatie was juni/juli, voor zover daar iets zinnigs over valt te zeggen.

Sound system is en blijft een vaag verhaal. Dealer in Den Bosch kon niks op de codes 9VS / 9VH vinden en had in zijn documentatie staan dat ' Canton Sound System' pas leverbaar is vanaf Q4 2021. Uiteraard verteld dat de verhalen in dit topic anders zijn. Hij gaf aan dat klanten alsnog terug koppeling zullen krijgen dat het niet beschikbaar is, of de auto zal veel later gebouwd gaan worden. Dus als iemand zich nog geroepen voelt om dezelfde vraag bij zijn dichtstbijzijnde dealer te stellen en dan kijken of ze hetzelfde terug koppelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Daar de productie nog niet was ingepland toch weer twijfel en gevraagd of er wat gewijzigd kon worden en dat kon dus toch terug naar mijn eerste keuze met Artiv Silver en ecosuite bekleding.

Config nu word:

Enyaq 80
Artic silver
Ecosuite
Skoda Sound system (9VS)
Trekhaakvoorbereiding (1D7)
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)
Assistentie (PSA)
Comfort (PDA)
Family (PXA)
Klimaat Plus (PWB)
Infotainment
Sportonderstel

En nu wachten tot maart :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Gunner schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:00:
[...]

Inmiddels is het al bijgesteld naar 30 juli bij de dealer. Dat is halverwege augustus levering. Duurt inderdaad lang maar ik ben al lang blij dat ik hij in ieder geval in 2021 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Voor de proefrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Maart zou hij klaar zijn.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
t3q schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ah oke, dat zijn dan andere berichten dan ik heb gehoord. Ik hoop het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
t3q schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ik hoorde zelf van mijn dealer dat als ik een wijziging in de configuratie zou doen, de auto dan opnieuw achteraan ingepland wordt. Dat daarmee dus de huidige productieplaats komt te vervallen. Is dat bij jou niet het geval?

Voor mij een reden om m'n configuratie niet te wijzigen. Evenals m.b.t. het Canton Sound system, dealer gaf aan dat ze bericht hebben gekregen dat productie daarvan vanaf Q4 2021 mogelijk is, dus dan mogelijk dat de levering pas in 2022 is en dat wil ik in ieder geval voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Robert_ZM op 04-12-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
Robert_ZM schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:24:
[...]

Ik hoorde zelf van mijn dealer dat als ik een wijziging in de configuratie zou doen, de auto dan opnieuw achteraan ingepland wordt. Dat daarmee dus de huidige productieplaats komt te vervallen. Is dat bij jou niet het geval?

Voor mij een reden om m'n configuratie niet te wijzigen. Evenals m.b.t. het Canton Sound system, dealer gaf aan dat ze bericht hebben gekregen dat productie daarvan vanaf Q4 2021 mogelijk is, dus dan mogelijk dat de levering pas in 2022 is en dat wil ik in ieder geval voorkomen.
Ik heb via de carconfigurator van fleetmanagement op 31 oktober mijn auto besteld. Vandaag werd ik gebeld door de skoda dealer dat ik een verkeerde optie combi had gekozen. 1 laten vervallen en een andere toegevoegd. Dus auto was nog niet besteld....Ik balen maar de dealer gaf aan dat het niets uitmaakt. Ze hebben een bepaalde batch auto's waar nog van alles in gewijzigd kan worden. Week 26 levering....duurt nog lang😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Na veel twijfelen toch maar de voor de Skoda Enyaq iV 60 gekozen met de volgende opties:
- Quartz Grey Metallic (F6F6)
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
- Sport onderstel (PFE)
- Lodge (PLA)
- Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
- Licht (PK8)
- Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 (PJF)

Even afwachten wat de levertijd gaat worden 😒

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jeroenkb schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:48:

Ik vond dat wel een goed idee van je en heb daar vandaag ook tijd aan besteed. Een paar zaken zijn mij daarbij opgevallen. Ik zet ze hieronder op een rij, dat scheelt jullie wellicht een hoop leeswerk :) :
- Alle ID.3 rijders zijn zonder dat het ze gemeld is, ingezet als bèta testers van de software. De 1.000 versie van de software wordt naar verwachting vanaf (!) januari uitgerold;
- De software waarmee de ID.3’s zijn uitgeleverd is erg instabiel. Er zijn ernstige bugs die ervoor zorgen dat nogal wat ID.3 rijders onderweg niet verder konden en moesten worden afgesleept
- Eén van de meest ernstige bugs in de software zorgt ervoor dat als een ID.3 enkele dagen stilstaat, de 12V accu niet wordt geladen en de auto vervolgens niet kan rijden
- De app die de verbinding vormt met je auto vertoont grote gebreken, heeft zeer beperkte functionaliteit en werkt vaak traag of zelfs helemaal niet omdat alle communicatie verloopt met servers van VW
- De dealers in Nederland MOGEN bijna niks zelf oplossen, alles moet via goedkeuring van VW in Duitsland en dat proces kost voor elke storing dagen
- Elke update van de software moet door de dealer worden uitgevoerd en dat kost in de meeste gevallen ook weer enkele dagen (!) Over the air (OTA) updates worden voorlopig niet verwacht, daarvoor zijn de problemen met de software nog te complex.
- Hoewel de ID.4 nog dit jaar geleverd schijnt te worden, is er nog geen één op kenteken gezet, ook niet voor dealers dus.

Om jullie (en mijzelf) een beetje op te beuren:
- ALS een elektrische VW rijdt, is dat heerlijk. Iedereen is enthousiast over de rij-eigenschappen. Omdat de MEB hiervoor grotendeels verantwoordelijk is, mogen wij straks als Enyaq rijders ongetwijfeld rekenen op een auto met goede rij-eigenschappen
- Doordat wij qua levering later aan de beurt zijn, worden in de komende maanden hopelijk de grootste fouten uit de software gehaald, zodat de ellende van de ID.3 rijders ons bespaard blijft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
t3q schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
Daar de productie nog niet was ingepland toch weer twijfel en gevraagd of er wat gewijzigd kon worden en dat kon dus toch terug naar mijn eerste keuze met Artiv Silver en ecosuite bekleding.

Config nu word:

Enyaq 80
Artic silver
Ecosuite
Skoda Sound system (9VS)
Trekhaakvoorbereiding (1D7)
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)
Assistentie (PSA)
Comfort (PDA)
Family (PXA)
Klimaat Plus (PWB)
Infotainment
Sportonderstel

En nu wachten tot maart :)
Wanneer heb je je bestelling geplaatst dan? Wachten tot maart, die van mij is begin nov geplaatst en staat op week 28 geloof ik.

Ik gun het je van harte, maar mijn dealer gaf aan dat in Q1 alleen auto’s aan dealers (demo) en voor journalistieke doeleinden beschikbaar worden gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00
jdbiggelaa schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:46:
[...]
Ik vond dat wel een goed idee van je en heb daar vandaag ook tijd aan besteed. Een paar zaken zijn mij daarbij opgevallen. ...
Op het Youtube kanaal van NextMove is er regelmatig aandacht besteed aan de software voor de ID.3.

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wordt de Startpost overigens nog bijgewerkt? Er zijn volgens mij wel een aantal nieuwe bestellingen inmiddels bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:48:
Wordt de Startpost overigens nog bijgewerkt? Er zijn volgens mij wel een aantal nieuwe bestellingen inmiddels bekend.
Ik werk het zo vaak mogelijk bij. Hooguit dat er nu 3 bestellingen nog niet bij staan. Die doe ik maandag als ik achter de laptop zit. Voor de rest is hij actueel. Mocht er bepaalde info niet kloppen, of geüpdatet worden, laat het mij even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
vinom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:48:
[...]

Ik werk het zo vaak mogelijk bij. Hooguit dat er nu 3 bestellingen nog niet bij staan. Die doe ik maandag als ik achter de laptop zit. Voor de rest is hij actueel. Mocht er bepaalde info niet kloppen, of geüpdatet worden, laat het mij even weten.
die van mij zal week 28 geleverd worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Wat niet klopt is dat er Artic Silver staat terwijl het Arctic Silver is. Of dat relevant is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Mijn Enyaq 80 met Arctic Silver is besteld op 20 november.
Levering wk 28
Pagina: 1 ... 10 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2