Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 12:45
Weet iemand of het welkomslogo en of area vieuw standaard zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIKexeHIXHdD1g0q_BQ1H7aT4qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8mgk6MChPtGOo8FpQrM1Mvqx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49bnTUhMniCfpMZ_A3u6tFij2VA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nANCflhsH9vSke7oWFrt2uv1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Area view sowieso niet. Boarding spots weet ik niet zeker, dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
vinom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:40:
Area view sowieso niet. Boarding spots weet ik niet zeker, dacht van wel.
Hmmm jammer.. maar welke optie had ik moeten aanvinken dan? In welk pakket zit dit dan wel? Ik heb het naar mij idee nergens zien staan.

Misschien kunnen de mensen die hem in het echt gezien hebben bevestigen of het welkomslogo er wel of niet standaard op zit?! b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
jdenijs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:43:
[...]

Misschien kunnen de mensen die hem in het echt gezien hebben bevestigen of het welkomslogo er wel of biet standaard op zit?! b.v.d.
Uit de prijslijst op de Skoda website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYdMTmsDanagZPKEfKg56k9igmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rThgO4Lek4bqktfzODUYAXc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
aaa ik vroeg met al af wat boarding spots waren.. maar die creëren dus het welkomslogo op de grond. duidelijk, bedankt!

wel jammer dat die area view er niet standaard op zit en naar mij idee ook niet gekozen kan worden als optie.
of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
jdenijs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:53:
aaa ik vroeg met al af wat boarding spots waren.. maar die creëren dus het welkomslogo op de grond. duidelijk, bedankt!

wel jammer dat die area view er niet standaard op zit en naar mij idee ook niet gekozen kan worden als optie.
of mis ik iets?
Voor zover ik kan zien niet inderdaad. In het buitenland zit die in het ‘Parking Plus’ pakket. Maar die kunnen we in Nederland niet kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Vergelijkbaar, net zo vergelijkbaar als een Volvo XC40 P8 waar een warmtepomp een optie is maar tijdelijk niet meer leverbaar. Een warmtepomp is een range verlenger. De Polestar 2 heeft daarentegen geen optie voor een warmtepomp, wat opzich bijzonder is gezien Volvo/Polestar.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
Ook besteld:

Skoda Enyaq iV (5-deurs) 58kWh ev iv 60 132kW aut
bekleding: lodge
Kleur: arctic silver metallic

Optie: ASSISTENTIEPAKKET
Optie: COMFORT PLUS PAKKET
Optie: INFOTAINMENT PLUS PAKKET
Optie: LICHT PAKKET
Optie: SPORT PAKKET
Optie: Arctic Silver metallic
Optie: Interieur stijl Lodge
Optie: Infotainment online 3 jaar
Optie: Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Optie: Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
Optie: Elektrisch inklapbare trekhaak
Optie: Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Optie: Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór

Nu maar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
goetfoud schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:16:
Ook besteld:

Skoda Enyaq iV (5-deurs) 58kWh ev iv 60 132kW aut
bekleding: lodge
Kleur: arctic silver metallic

Optie: ASSISTENTIEPAKKET
Optie: COMFORT PLUS PAKKET
Optie: INFOTAINMENT PLUS PAKKET
Optie: LICHT PAKKET
Optie: SPORT PAKKET
Optie: Arctic Silver metallic
Optie: Interieur stijl Lodge
Optie: Infotainment online 3 jaar
Optie: Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Optie: Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
Optie: Elektrisch inklapbare trekhaak
Optie: Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
Optie: Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór

Nu maar wachten :)
zo... heel veel meer opties kon je ook niet meer aanklikken volgens mi?!.. :P
Zeer netjes samengesteld.. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:11
Vanochtend ook even wezen kijken.

Voor wie het waardeert, hierbij nog wat foto’s. Ik las elders dat de vloer niet helemaal vlak zou zijn, bij mij wel.
Verder viel me op, buiten alles wat eerder al benoemd is, hoe mega groot de voorste deuren eigenlijk zijn en hoe ver ze open kunnen. Dit kan voor mensen met een rolstoel echt een uitkomst zijn. (In mijn geval niet van toepassing, maar toch).

Ik ben enthousiast, en over de beenruimte: daar zou ik me geen zorgen over maken. Dik voor elkaar!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eXN8Ug3wnInewiotgs3NrGNO0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qO47hpAwhPPqk02mYLV0A27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or-s40n-msET7jZkDTLKEm-rGM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxGuwQd4vfZzlbS5ifv4RjDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQyI9WGHS38rbUbIY1e7y2BGVG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqyGztVulsW8mqemXd8ri6tA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz90yTiSs2X5gyF_XvbwKQm87EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgJjD0zy55KCvYZh1GyYuTwm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuaCw10mZx43DjPw34eJrbwaLwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVkYQc62GCbBGGUoKkqAh8Z6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEqI7dQIc0fd9Lf3f0hDmdNpmfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94VsszoFA7utcDLlUwXVNMuo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8a9lBakaGWling-yEOxe-pnC_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xj71UsoKudEBK7LWkrZQ0Ko.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJn95UiAmlvEPOT92B-wfxM_ziY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKfPaT2rVqa92Rq0jZBkoih5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0tuy-JmTZ4kki8gOkJ7SFSuhsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS5TNjVnyD2R2Ea5CtBYct9F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCFScWfV-W2E3wWwWk0Pl_FyQto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5erYeTlYITtYqHfxCv7ViJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4QWqtDLzCxASGT8A7Wm0fgizmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kx8FWfGbnnnAi0NAwWsS6EyK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aev6JfgCWJDoIwfSgUFmmkHo9Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUQcTqchL4LPykmrVsk7Cd3f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE1aL156lNWclAkXLez_wXNk3nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddWWBf5Ixc1ZRJ6H00CUAQpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-S88UpVDdvH0OnB5v7Rxsoa4xyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4feQPNMIl2NmNmsB67rEa8Oi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKDtXZBasPJX64BDfdu2GqdTVP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcz8hsCE5FR3EtSff9pE83mD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door ervh op 23-11-2020 12:12 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Mooie duidelijke foto's bedankt!

Mag ik deze als achtergrond gebruiken? Als ik google vind ik alleen de Founders Edition waarvan de zwarte onderbumpers zijn meegespoten.
https://tweakers.net/i/dS...f9pE83mD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@ervh Is dit Artic Silver or Brilliant Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Ja hoor ga je gang :-)

Arctic Silver is dit!

[ Voor 36% gewijzigd door ervh op 23-11-2020 13:19 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Ik ga a.s. woensdag even een kijkje nemen in ’s-Hertogenbosch.
Mochten er nog mensen zijn die specifieke dingen willen weten of ergens foto's van willen zien....
Laat hem me even weten, dan ga ik me best doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26
jdenijs schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:12:
Mochten er nog mensen zijn die specifieke dingen willen weten of ergens foto's van willen zien....
Ik zo graag willen weten of de buitenspiegels ook onderdeel zijn van de geheugenfunctie. Ik ken iemand met een Superb waarbij dat niet zo is, maar hier op.het forum heeft iemand gelezen van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00
Ik ben nog wel benieuwd in hoeverre de inhoud van de Nederlandse optiepakketten overeenkomt met die in andere landen. Op de Belgische configurator staat bijvoorbeeld bij het Convenience Plus pakket waar de Belgen "Bijkomende ruisonderdrukking" en "Zijruiten vooraan met geluidsdemping".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:05:
[...]

Ik zo graag willen weten of de buitenspiegels ook onderdeel zijn van de geheugenfunctie. Ik ken iemand met een Superb waarbij dat niet zo is, maar hier op.het forum heeft iemand gelezen van wel.
Ik rij zelf Superb momenteel maar bij mij is dat wel onderdeel van de geheugenfunctie, bj 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
Kijk of er Canton speakers inzitten (denk het niet) maar als het kan luister naar de muziek met de deuren dicht en vertel ons hoe het klinkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
vinom schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:26:
[...]

Kijk of er Canton speakers inzitten (denk het niet) maar als het kan luister naar de muziek met de deuren dicht en vertel ons hoe het klinkt :)
Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken in Sittard en heb met gesloten portieren en ramen even wat muziek mogen streamen. Ik moet zeggen dat de Sound al meer dan prima is! Dus als de optie Skoda Sound er echt niet meer van komt op korte termijn of later niet meer kan worden toegevoegd voordat productie start dan is het geen big issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
nwetzels schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdag gaan kijken in Sittard en heb met gesloten portieren en ramen even wat muziek mogen streamen. Ik moet zeggen dat de Sound al meer dan prima is! Dus als de optie Skoda Sound er echt niet meer van komt op korte termijn of later niet meer kan worden toegevoegd voordat productie start dan is het geen big issue.
Maar zit er standaard een subwoofer in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 07:48
WOW, wat een leuke reacties te lezen.
Ik ben een van de gelukkigen die deze preview mag uitvoeren en dus iedere dag met de auto onderweg is.

Mochten er nog vragen zijn of dingen die men wilt weten vraag gerust!!!

Morgen nog naar Tiel en woensdag staat de auto nog in 's Hertogenbosch.
(de iV 80, Artic silver met het eco suite interieur)
Daarna gaat hij weer retour naar Tsjechië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
r.pellemans schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:33:
Ik ben een van de gelukkigen die deze preview mag uitvoeren en dus iedere dag met de auto onderweg is.

Wow wat een top job heb jij!! :)
Hier boven staan zo al 3 vragen waar mensen antwoord op hopen te krijgen.

Tot woensdag in ‘s Hogenbosch om 17:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
jdenijs schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:26:
[...]

Maar zit er standaard een subwoofer in?
Standaard Skoda Audio bestaat uit:

4 speakers in the front – 2 mid-range speakers in the front doors, 2 treble speakers in the A-pillars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
[...]

Helaas is dat (vooralsnog) niet mogelijk voor zover ik weet.
Zal het morgen even testen.

[ Voor 6% gewijzigd door r.pellemans op 23-11-2020 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
De demo auto die ik vandaag heb gezien zaten geen Canton in. Boeit ook niet want de radio kon je qua geluid niet aanpassen (demo-modus of zoiets). Ook de interieurverlichting kon ik niet aanpassen, dat had ik graag gezien, maargoed. Nog even geduld.

Nog even staan praten met de verkoper. Een van de redenen dat de leveringen beperkt zijn, is het gebrek aan beschikbare grondstoffen voor accu's (lithium?). De fabricagestraten staan wel en eigenlijk ligt het daar niet aan, maar het is voornamelijk die beschikbaarheid waar de maximale leveringen op gebaseerd worden. Voor Nederland stonden er 1.100 leveringen voor 2021 gepland, dat is nu opgehoogd naar 1.500. Mijn dealer is een 4,5% dealer (percentage van de NL Skoda markt die ze bedienen?), in elk geval voor hoeveel bestellingen ze kunnen plaatsen)), wat betekent dat ze max. 66 exemplaren ontvangen in 2021 (dit was 44, opgehoogd naar 66). De eerste 47 hiervan staan reeds in bestelling.

Hij geeft aan dat als je wacht tot de auto in februari in de showroom staat, deze waarschijnlijk pas in 2022 geleverd wordt. Dit o.a. omdat een aantal commerciële organisaties op het punt staan een grotere vloot aan auto's in bestelling te zetten, waardoor de max. snel bereikt wordt voor 2021. Advies dus: wacht niet te lang. ;-)

Overigens voor de goede orde; ik kan niet staven in hoeverre bovenstaande waar is. Don't blame the messenger :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
ervh schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:40:
De demo auto die ik vandaag heb gezien zaten geen Canton in. Boeit ook niet want de radio kon je qua geluid niet aanpassen (demo-modus of zoiets). Ook de interieurverlichting kon ik niet aanpassen, dat had ik graag gezien, maargoed. Nog even geduld.

Nog even staan praten met de verkoper. Een van de redenen dat de leveringen beperkt zijn, is het gebrek aan beschikbare grondstoffen voor accu's (lithium?). De fabricagestraten staan wel en eigenlijk ligt het daar niet aan, maar het is voornamelijk die beschikbaarheid waar de maximale leveringen op gebaseerd worden. Voor Nederland stonden er 1.100 leveringen voor 2021 gepland, dat is nu opgehoogd naar 1.500. Mijn dealer is een 4,5% dealer (percentage van de NL Skoda markt die ze bedienen?), in elk geval voor hoeveel bestellingen ze kunnen plaatsen)), wat betekent dat ze max. 66 exemplaren ontvangen in 2021 (dit was 44, opgehoogd naar 66). De eerste 47 hiervan staan reeds in bestelling.

Hij geeft aan dat als je wacht tot de auto in februari in de showroom staat, deze waarschijnlijk pas in 2022 geleverd wordt. Dit o.a. omdat een aantal commerciële organisaties op het punt staan een grotere vloot aan auto's in bestelling te zetten, waardoor de max. snel bereikt wordt voor 2021. Advies dus: wacht niet te lang. ;-)

Overigens voor de goede orde; ik kan niet staven in hoeverre bovenstaande waar is. Don't blame the messenger :-D
De auto is zoals hierboven al vermeld voorzien van Skoda Audio.
De 3 bands EQ kan gewoon aangepast worden bij de optie klank.

De ledstrip interieur verlichting kan ook gewoon aangepast worden in de demo auto, heb vandaag weer verschillende kleuren gezien.

Voor zover ik weet is de productie nog niet gestart omdat ze de band nog aan het klaarmaken zijn.
Deze demo autos zijn dus ook nog niet van de band.

Wat wel klopt is het aantal productieplaatsen. Dus wacht inderdaad niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Dank voor je toevoeging; kreeg voor de interieurverlichting een melding. Ik bedacht me dat het wellicht te maken had dat de geconnecteerde tel te ver weg was (soort beveiliging?). Volume is me niet gelukt vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Wat is je planning voor de volgende locaties?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13

Een vraag die ik nog heb gaat over het voorverwarmen aan de lader. Ik ben voornemens om thuis een 1 fase 10A lader te installeren. Ik ben bekend met de lange laadtijd (van leeg naar vol ongeveer 30 uur), maar ik verwacht dat dat voor mij in de praktijk geen probleem zal zijn (is eigenlijk alleen een issue als ik met een vrij lege accu thuis aan kom en de volgende dag een lange rit moet maken. In dat geval zet ik hem om de hoek aan een publieke lader). Wat ik me wel afvraag is of de auto voor het voorverwarmen met 1 fase 10A voldoende heeft aan de stroom vanuit de laadpaal? Is bekend of het voorverwarmen dan mogelijk is zonder dat er stroom vanuit de accu gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 11:42
TonCoronel schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:00:
Zojuist ook de bestelling geplaatst, LM biedt hem nu aan de werkgever aan ter goedkeuring. Na lang wikken en wegen de volgende configuratie besteld:

Enyaq 60
- Black magic
- 20 inch Vega
- Eco Suite Bruin
- Comfort Plus
- Assistentie
- Klimaat Plus
- Family
- Transport
- Sport Plus
- Licht
- Infotainment Plus
- Warmtepomp
- 100KW oplaadmogelijkheid
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- Chromen dagrailing etc
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Panoramadak
- Skoda Sound System

Afgezien van een trekhaak volgens mij redelijk 'vol'.

Paar zorgen nog:
- Kan de Skoda Sound System nu wel of niet geleverd worden, lijkt er op na berichten die ik hier lees dus niet :(
- Ik hoop dat hij toch wel eind Q2 te leveren is, anders zou het te lang gaan duren na afloop van huidige lease auto en mag ik hem wellicht toch niet bestellen.

Fingers crossed....
Gisteren is de bestelling door de dealer bevestigd, verwachte leverdatum 23-07-2021... dat is lang wachten...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:16
Robert_ZM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:33:
[...]

Een vraag die ik nog heb gaat over het voorverwarmen aan de lader. Ik ben voornemens om thuis een 1 fase 10A lader te installeren. Ik ben bekend met de lange laadtijd (van leeg naar vol ongeveer 30 uur), maar ik verwacht dat dat voor mij in de praktijk geen probleem zal zijn (is eigenlijk alleen een issue als ik met een vrij lege accu thuis aan kom en de volgende dag een lange rit moet maken. In dat geval zet ik hem om de hoek aan een publieke lader). Wat ik me wel afvraag is of de auto voor het voorverwarmen met 1 fase 10A voldoende heeft aan de stroom vanuit de laadpaal? Is bekend of het voorverwarmen dan mogelijk is zonder dat er stroom vanuit de accu gebruikt wordt?
Zekerheid heb je pas als iemand de auto heeft denk ik. De Model 3 pakt tot 7kW (~30A) tijdens voorverwarmen. Het lijkt me redelijk aannemelijk dat de Skoda ook meer dan 10A nodig heeft. Ook is het even de vraag of hij 10A uit de paal pakt om te verwarmen en aanvult met A’s uit het pack, of dat hij alles uit het pack pakt, en dan de 10A uit de paal gebruikt om eventueel weer bij te laden. Hoop dat je er iets aan hebt. :)

Er is een mogelijkheid dat er ook een verschil zit tussen benodigde capaciteit tussen auto zonder/met warmtepomp. Al denk ik dat beide flink boven de 10A zittten in het begin. Als de auto redelijk op temperatuur is dan is 10A wel voldoende. Maar als hij <5 graden is en je wil naar 20 dan zit hij wel even op 30A bij mij. Nog langer als hij bevroren is.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 24-11-2020 08:18 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 18:46

Wij zijn natuurlijk stikjaloers op je om nu al in een Enyaq te kunnen rijden _/-\o_

Een vraag die ik heb is, werkt recuperatie ook zonder peddels op het stuur en valt daar onderweg iets aan in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier nog steeds geen bevestiging van de dealer. Uiteindelijk is werkgever alsnog van LM geswitcht, midden vorige week heeft werkgever opdracht naar LM gestuurd maar die nemen 1.5 week de tijd om de auto bij de dealer te bestellen. Al met al zit er zo meteen tussen het moment dat ik de auto bestelde bij de wagenparkbeheerder en het inkopen bij de dealer ruim 5 weken...

Hopelijk zit ik nog bij de 2021 lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
bvk1983 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:53:
Hier nog steeds geen bevestiging van de dealer. Uiteindelijk is werkgever alsnog van LM geswitcht, midden vorige week heeft werkgever opdracht naar LM gestuurd maar die nemen 1.5 week de tijd om de auto bij de dealer te bestellen. Al met al zit er zo meteen tussen het moment dat ik de auto bestelde bij de wagenparkbeheerder en het inkopen bij de dealer ruim 5 weken...

Hopelijk zit ik nog bij de 2021 lichting.
Ach, het kan altijd erger. :9 Ik zit nog in het offertje traject...ofnaja mijn werkgever zit nog in het offertetraject met de LM. Met geluk gaat ie 1 december besteld worden bij de LM. En hoelang de LM er dan weer over doet met bestellen bij de dealer, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.pellemans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHNiD8iPqIxsC9w3xqEeDOI9LZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFzXv2fCizYNtlAZtmzh9ZA8.jpg?f=fotoalbum_large
We staan er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zijn er meer mensen die via dat PON honeymoonnet bij de status van de bestelling kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
@r.pellemans Is het echt nodig om de auto te 'starten' met de start stop knop, of volstaat het om de auto gelijk D te zetten en weg te rijden zoals hij de ID.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
vinom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:23:
@r.pellemans Is het echt nodig om de auto te 'starten' met de start stop knop, of volstaat het om de auto gelijk D te zetten en weg te rijden zoals hij de ID.3?
Ik hoop inderdaad dat hij automatisch start, vind dat wel fijn van mijn Tesla :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik zie dit ook nog wel gebeuren binnenkort bij de Enyaq:
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Aangezien wij Nederlanders heel veel pakketten niet kunnen selecteren die in het buitenland wel mogelijk zijn, maar al wel de hardware voor aanwezig is. Bijvoorbeeld Active Lane Keeping assist. Niet te verwarren met Lane Assist.

@Antera @Rainesh Vandaar dat alles nu dichtgetimmerd zit op de nieuwe generatie, doordat ze het op deze manier gaan aanbieden op de VAG auto's?

[ Voor 13% gewijzigd door vinom op 24-11-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo R. Pellemans,

N.a.v. jou reactie op het forum of er vragen zijn maak ik daar graag gebruik van.

Zijn er opties welke welke later bij dealer gerealiseerd kunnen worden i.p.v. af fabriek?
* Gaat dan om trekhaak en is dan trekhaak voorbereiding af fabriek wel nodig en als je trekhaak later laat monteren kan deze dan wel elektrisch inklapbaar uitgevoerd worden met bediening vanuit kofferruimte?
* Vraag heb ik dan ook over parkeersensoren voorzijde.

Alvast dank voor jou reactie.

Mvg. Marco Ribberinnk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.pellemans
vinom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:23:
De rem intrappen en in de D zetten is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
knirrebir schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:19:
Hallo R. Pellemans,

N.a.v. jou reactie op het forum of er vragen zijn maak ik daar graag gebruik van.

Zijn er opties welke welke later bij dealer gerealiseerd kunnen worden i.p.v. af fabriek?
* Gaat dan om trekhaak en is dan trekhaak voorbereiding af fabriek wel nodig en als je trekhaak later laat monteren kan deze dan wel elektrisch inklapbaar uitgevoerd worden met bediening vanuit kofferruimte?
* Vraag heb ik dan ook over parkeersensoren voorzijde.

Alvast dank voor jou reactie.

Mvg. Marco Ribberinnk
Trekhaak voorbereiding is wel nodig ivm de bekabeling.
Vermoedelijk zal deze wel afneembaar zijn maar niet weg te klappen zoals bij de fabrieksaf.

Parkeersensoren zal aftermarket vast mogelijk zijn maar niet vanuit de dealer.

[ Voor 5% gewijzigd door r.pellemans op 24-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 11:42
Werd net door de dealer gebeld (Broekhuis) dat ze echt het sound system niet kunnen bestellen, het zou mogelijk zijn tegen de tijd dat de auto daadwerkelijk in productie gaat dat de mogelijkheid er dan wel is, dan wordt het alsnog bij mijn bestelling toegevoegd, maar vooralsnog kan er echt niet bevestigd worden dat het te leveren is. Hun verwachting is levering week 26 bij de dealer week 28 uitleveren.

Heb nog wel gevraagd de auto aan de achterkant kaal op te leveren (zonder type, uitvoering, merk etc) dat zouden ze nog wel meenemen gelukkig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.pellemans
[...]

Vanmorgen getest. De spiegels gaan mee op de geheugen functie van de stoel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

r.pellemans schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]

Vanmorgen getest. De spiegels gaan mee op de geheugen functie van de stoel 😁
kun je ook gebruik maken van de esim voor bv streaming audio of andere internet diensten?

waar staat de auto de komende periode nog meer?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
TonCoronel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:54:
Werd net door de dealer gebeld (Broekhuis) dat ze echt het sound system niet kunnen bestellen, het zou mogelijk zijn tegen de tijd dat de auto daadwerkelijk in productie gaat dat de mogelijkheid er dan wel is, dan wordt het alsnog bij mijn bestelling toegevoegd, maar vooralsnog kan er echt niet bevestigd worden dat het te leveren is. Hun verwachting is levering week 26 bij de dealer week 28 uitleveren.

Heb nog wel gevraagd de auto aan de achterkant kaal op te leveren (zonder type, uitvoering, merk etc) dat zouden ze nog wel meenemen gelukkig.
Wat gek, terwijl de laatste status eerst was van 12 november:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in Skoda Sound System, ik heb vandaag van de PON dealer doorgekregen dat zij van de importeur bevestigd hebben gekregen dat deze optie toegevoegd kan worden aan de configuratie.
funkylicious in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
r.pellemans schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
[...]

Trekhaak voorbereiding is wel nodig ivm de bekabeling.
Vermoedelijk zal deze wel afneembaar zijn maar niet weg te klappen zoals bij de fabrieksaf.

Parkeersensoren zal aftermarket vast mogelijk zijn maar niet vanuit de dealer.
Dank voor snelle reactie, andere vraag is uit te leggen wat verschil is tussen loft en lodge buiten bekleding?
Wat ik zag gaat heeft lodge led verlichting tegen dashboard onder luchtroosters en loft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Vraag aan R. Pellemans, wat zijn de extra functies van licht pakket (led matrix verlichting en led achter verlichting)?
Ik weet dat het gaat om dynamische richting aanwijzers en dynamische 'lichtspel' bij coming-leaving home, maar wat nog meer?
In brochure staat dat verschil zit in aantal functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
weet iemand waar rechter knopje voor is, dashboardkast of iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bw81x6W6J68Jl9jNWIHdf47S7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59Jf679jD6aOW3kp6gur3kdW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalping
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08-2021
Dag allemaal,
Een eerste post hier namens mij. Leuk om alle info hier te lezen.

Ter aanvulling voor het lijstje van bestelde auto’s: Half okt private lease enyaq 60 besteld. Verwachte levering in week 21.

Ik maak ook graag gebruik van de gelegenheid om r.pellemans wat te vragen:
- beschik je over beeldmateriaal van de enyaq in daglicht in arctic Silver die je met ons kan delen? Anderen zijn vast ook geïnteresseerd in andere kleuren
- sluit me aan bij vraag van knirrebir over verlichting. Ook daar: erg nieuwsgierig naar evt beeldmateriaal van de standaardverlichting met de lichten aan.

Groet en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
TonCoronel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:54:

Mogelijk voegt het Canton audiosysteem alleen extra DSP* functies toe. Daarvoor zijn geen vervangende speakers nodig, mogelijk zelfs alleen een software optie. Vandaar ook relatief betaalbaar?

*DSP=digital signal processing. Daarmee wordt het audio signaal in real time bewerkt. Zit ook in noise cancelling koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
knirrebir schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:35:

[Afbeelding]
Is voor het vakje wat er onder zit. Handig voor wat pasjes in op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Voor wie hoge resolutie foto’s zoekt van de Enyaq, vooral in Arctic Silver, zie de media website van Skoda:

https://www.skoda-storybo...its-mlada-boleslav-plant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zag diverse foto's van kofferbak en je kan kiezen voor transport pakket, maar is variabele kofferbak vloer in hoogte verstelbaar of niet?

aan zijkant zie je wel geleiding, maar kan je volgens mij alleen vloer in hoogte verstellen als je opbergvak niet in kofferbak hebt staan?

het lijkt erop dat opbergvak bepaalde hoogte heeft en vloer op hoogte stand staat en als je opbergvak eruit haalt vloer lager kan of op hoogste stand laten en heb je bergruimte onder vloer, klopt dit?

zit bij transport pakket ook opbergvak erbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1XXZ-kfXiBXQ1jQxgw4b_namIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0kR33IjkXvkkT4CdnQJRG0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvhbfGuePSAWNSj7bwDX4fAH9hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTeQh8f5ogkRkK0wrWPp90Qu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeWCRcFsTEKj3wpLfHbH3Zv-3ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iu9g0slMzcVO57TQkkSM5WWf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYT7KllrVmdt9P-12cIzPC3x3VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ufFdI79bnsQLitNMWwtaJsb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RToGjVnnRNjuYgHR0EAz-eLbyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On4gvZ9FirJAY8BWkZMDzQGo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxc37I2tWO7SjH4wLXlIvSt9QJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iEczU1GhdLFcRD6Aog3VYpB2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Laatst online: 26-06 23:13
Inspired schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:15:
[...]

Zekerheid heb je pas als iemand de auto heeft denk ik. De Model 3 pakt tot 7kW (~30A) tijdens voorverwarmen. Het lijkt me redelijk aannemelijk dat de Skoda ook meer dan 10A nodig heeft. Ook is het even de vraag of hij 10A uit de paal pakt om te verwarmen en aanvult met A’s uit het pack, of dat hij alles uit het pack pakt, en dan de 10A uit de paal gebruikt om eventueel weer bij te laden. Hoop dat je er iets aan hebt. :)

Er is een mogelijkheid dat er ook een verschil zit tussen benodigde capaciteit tussen auto zonder/met warmtepomp. Al denk ik dat beide flink boven de 10A zittten in het begin. Als de auto redelijk op temperatuur is dan is 10A wel voldoende. Maar als hij <5 graden is en je wil naar 20 dan zit hij wel even op 30A bij mij. Nog langer als hij bevroren is.
Thanks @Inspired

@r.pellemans weet je of bij de Enyaq het voorverwarmen inderdaad ook tot zo'n 7kW stroom gebruikt wordt? Maakt de warmtepomp daar nog verschil in? Ik heb zelf een warmtepomp besteld, maar las eerder ergens dat die naar verwachting alleen tijdens het rijden werkt. Klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Foto’s van de Enyaq in de productielijn. Zo gaat de MEB worden samengevoegd met de carrosserie lijkt het?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eimHCMSEjb6cHvXapToiQIz4_h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjSqo21X5Ht2Rk7BFZo8ksR9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVBUlOmHZlonuUe5vhgsKGE8psI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTyRFFZZ20FaqoSw4e7I1jyz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zeggen dashboardkast inderdaad.

Had al een post gemist met het waarschijnlijk correcte antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 24-11-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
vinom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:06:
[...]

Wat gek, terwijl de laatste status eerst was van 12 november:

[...]

funkylicious in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpr0JAxfIrlUGC12SwMZSnTr6Fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOtv1sEO8EGoR07GDRdQILVW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@vinom Dat was vanaf dag 1 al de bedoeling op de nieuwe modellen met de nieuwe software. De MiB3 draait nu ook op Linux en daarmee veel meer beveiligd. Het word het niet makkelijker erop. Maar de vraag is of en wanneer het gekraakt zal worden. Er word al hard aan gewerkt

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
FJP84 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:22:
Zijn er meer mensen die via dat PON honeymoonnet bij de status van de bestelling kunnen?
Hoe kan je daar terechtkomen en je levertijd bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:00
Vergelijking tussen een ID3 met en een zonder heatpump.

YouTube: VW Id.3 - Testing how much more efficient the heat pump is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

nou, ik ben blij dat ik die warmtepomp erbij heb genomen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ccreator schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:43:
[...]

Hoe kan je daar terechtkomen en je levertijd bekijken?
Geen idee. Ik heb het eerder hier langs zien komen.

Vandaag even contact gehad met LM. Ze hadden nog (steeds) geen update van de dealer, maar volgens LM had de dealer op moment van bestellen nog wel productieslots beschikbaar en levering in 2021 zou geen probleem moeten zijn. Afwachten dus. Over een maandje nog maar eens peilen als ik nog niks weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
rammes schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:31:
[...]

nou, ik ben blij dat ik die warmtepomp erbij heb genomen.
Ik kijk het filmpje morgen, maar voor mij is het meer een kosten kwestie dat ik hem niet geselecteerd heb. De range van de iV 80 zal waarschijnlijk in 95% (aanname) van de gevallen voldoende zijn voor mij, aangezien ik thuis kan laden en laden op het werk steeds meer mogelijk is. Als ik de warmtepomp er ook nog bij had genomen betaal ik maandelijks nog meer bijtelling. Nu kan ik inderdaad wat minder ver rijden dan de mensen met warmtepomp, maar dan laad ik maar wat vaker voor die enkele keer dat ik range tekort kom. En het bespaard mij geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Iemand al getest met een Apple Carplay o.i.d. hoe alternatieve navi apps er uit zien? Ben vooral benieuwd of je (semi-) fullscreen navi van bijv Waze of iets zou kunnen doen of dat Skoda de helft van het scherm in pikt..

Zelfde geldt voor browsen (zoals dit kan op de model 3). Wel lekker als je een half uur staat te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het valt mij nu op dat de code voor het sound system anders is in jouw screenshot dan dat voorheen bekend was. De code hiervoor was namelijk eerst 9VS, en bij jou staat 9VH. Wellicht dat daarom sommige dealers hem niet kunnen toevoegen, omdat de code veranderd is. Worth checking voor diegene :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
@ervh: Ik was gisteren in Tiel om de Enyaq in het echt te zien. Daarbij heb ik nog even aan het scherm gezetten, maar het is echt een pre-productie-model, waarvan om veiligheidsredenen ook verschillende zaken waren uitgeschakeld en/of afgekoppeld. Bluetooth was bijvoorbeeld uitgeschakeld. Ik trapte op het rempedaal om een goed gevoel te krijgen bij de zitpositie, er gingen een hoop alarmbellen af. Begreep later dat de ze elektromotor afkoppelen in de showroom, omdat je anders nogal makkelijk met de auto wegrijdt.
Kortom echt een goede indruk krijgen van Apple CarPlay of Android Auto gaat volgens mij voorlopig niet.

In ieder geval was mijn indruk van de auto in het echt erg positief, een mooi strakke auto om te zien en voldoende ruimte voor en achterin. Even met een rolmaat een vergelijk gemaakt tussen mijn Auris en de Enyaq. De Maxi-Cosi Familyfix-baseplate gaat nu ook passen achter de bestuurdersstoel. Geen spijt van de reeds geplaatste bestelling, ook niet van de kleur (Arctic Green).

Ik twijfel alleen nog steeds welke extra stekker ik t.z.t. ga bestellen. Eentje om af en toe via 230V een beetje bij te laden, bij een vakantiehuisje of bij mijn zwager op de oprit als we daar een nachtje zijn.
Deze: https://shop.volkswagen.n...412-laadkabel-type-2-230v Of toch de Skoda Clever Charging Cable, die veel duurder is? Het lijkt er op dat de Skoda kabel niet alleen geschikt is voor 230V, maar ook krachtstroom-'stopcontacten' zoals in bijvoorbeeld bouw en industrie worden gebruikt. Google en de verkoper gisteren hebben mij nog steeds niet duidelijk gemaakt wat de meerwaarde van de Skoda Clever Charging Cable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
Bluetooth en CarPlay kan gewoon getest worden.
Heb zelf mijn eigen telefoon vaak gekoppeld. Misschien dat hij het daarom niet deed (excuses).

Het scherm wordt dan volledig gebruikt dus je draait Google Maps bijvoorbeeld volledig op het 13” scherm.

De Skoda Clever Charger cable is een kabel met 220v en 16a kracht kabel inbegrepen. Dus je kunt op 2 of op 11 kw laden dan.

Vandaag de laatste dag in nederland bij vd Udenhout in Den Bosch.

[ Voor 16% gewijzigd door r.pellemans op 25-11-2020 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
r.pellemans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:11:
Heb zelf mijn eigen telefoon vaak gekoppeld. Misschien dat hij het daarom niet deed (excuses).

Het scherm wordt dan volledig gebruikt dus je draait Google Maps bijvoorbeeld volledig op het 13” scherm.

Lukt het je om een fototje daarvan te maken? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet :) Mij is het ook niet gelukt in de showroom, zoals Arosa aangeeft leken bepaalde functies uitgeschakeld toen ik er in zat. (misschien gekopelde telefoon te ver weg van de auto o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
r.pellemans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:11:

De Skoda Clever Charger cable is een kabel met 220v en 16a kracht kabel inbegrepen. Dus je kunt op 2 of op 11 kw laden dan.

Zit er op de auto waar je mee rijdt het assistentie of assistentie plus pakket (die in NL niet te selecteren is)? Zit er naast lane assist ook active lane keeping assist op?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• r.pellemans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVFsUYG-xxDMQ8XQq0pP0mdRk6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rz2DRCJn8bUAmBeLfOD8OBYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQFMMdhAE8n3pUZxw0BiGcMJa6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZoNoxARKwfP2xOz0kM7dBv18.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ansj1Oizf11-BRuF2rC45VV9wcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O258UN3xfhtynQpGY49BpjM7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.pellemans
vinom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:38:
[...]

Zit er op de auto waar je mee rijdt het assistentie of assistentie plus pakket (die in NL niet te selecteren is)? Zit er naast lane assist ook active lane keeping assist op?
Alleen het basis assistentie.

De andere assistentie pakketten komen pas medio 2021 beschikbaar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pim89
Ik werd net op dit filmpje getipt, productie van de Enyaq iV. Interessant om te zien is dat ze met name de iV 80x volgen. Verder: laatste minuut laat de basis LED-verlichting zien. Had ik nog niet eerder brandend gezien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
pim89 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:00:
Ik werd net op dit filmpje getipt, productie van de Enyaq iV. Interessant om te zien is dat ze met name de iV 80x volgen. Verder: laatste minuut laat de basis LED-verlichting zien. Had ik nog niet eerder brandend gezien:

[YouTube: Skoda Enyaq iV Production in the Czech Republic]
Helemaal niks mis mee. Nu toch uitermate tevreden dat ik mooi binnen budget gebleven ben met de standaardverlichting. Heerlijk stil zo ok, ik ben benieuwd welk geluid we in 2021 om de auto hoorbaar te maken bij lagere snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:42

WhySoSerious

Be the change.

Ik gok airco vullen, maar kan er naast zitten.

Die stap op 3:56 slaan ze trouwens over bij Tesla :+

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious op 25-11-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
hier ook een tijd geleden een enyaq besteld. IV 60 in arctic silver. Levertijd 05-2021. Weet inmiddels vrij veel door hier mee te lezen. ben wel nog benieuwd naar het 'basis'scherm, dat is geen 10 inch toch?

edit: opgegeven levertijd is week 20

[ Voor 8% gewijzigd door Strova op 25-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
Strova schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:37:
hier ook een tijd geleden een enyaq besteld. IV 60 in arctic silver. Levertijd 05-2021. Weet inmiddels vrij veel door hier mee te lezen. ben wel nog benieuwd naar het 'basis'scherm, dat is geen 10 inch toch?

De 60 heeft standaard ook het 13” scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
ah, dat is leuk :). Ik heb zelf een redelijk beperkte aankleding gekozen:
warmtepomp, infotainment, achteruitrijcamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Er staat geen toelichting bij de foto op de media website. Ik dacht eerder aan een snellader van het accupakket. Olie zit er als het goed is niet meer in , :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Hier word ik wel vrolijk van, Apple Carplay keurig geïmplementeerd! Bij VW schijnt het nog niet te werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Is dit al de meest recente versie van Apple Carplay/Android Auto, waarmee dit allemaal draadloos gaat? Oftewel, geen kabeltje meer aan je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:06:
[...]

Hier word ik wel vrolijk van, Apple Carplay keurig geïmplementeerd! Bij VW schijnt het nog niet te werken??
Visueel word ik hier ook wel blij van alleen denk ik het niet de functionaliteit biedt ten aanzien van het navigeren met een EV. Hoe kan Apple Carplay weten wat je range nog is en overeenkomstig een laadpunt zoeken?

Omdat ik nog geen duidelijkheid over kan vinden twijfel ik nog enorm of deze auto wel de functionaliteit kan bieden die bijvoorbeeld de Volvo XC40 of Tesla Model 3 wel biedt.

Daarnaast ga ik er vanuit dat zodra je gebruik maakt van bijvoorbeeld Google Maps via Carplay je niet optimaal gebruik meer kan maken van het scherm recht voor je neus?
vinom schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:08:
Is dit al de meest recente versie van Apple Carplay/Android Auto, waarmee dit allemaal draadloos gaat? Oftewel, geen kabeltje meer aan je telefoon?
Volgens de specificaties en de uitleg die ik heb gehad tijdens de introductie kan dit inderdaad draadloos.

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacScum op 25-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoop dat het ook mogelijk is om ABRP en Netflix te draaien via Android Auto. Of Netflix via Smartlink ?
Heb om 17.00h afspraak in Den Bosch, hoop dat Netflix mogelijk ( is ) wordt tijdens laden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ManiacScum schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:09:
[...]

Visueel word ik hier ook wel blij van alleen denk ik het niet de functionaliteit biedt ten aanzien van het navigeren met een EV. Hoe kan Apple Carplay weten wat je range nog is en overeenkomstig een laadpunt zoeken?
Apple Maps heeft EV routing om op basis van range een route te plannen inclusief laden. Hiervoor moet de app van de auto ondersteuning bieden om de huidige range van de auto met Apple Maps te delen.

Volgens mij is er tot nu toe enkel support hiervoor bekend vanuit BMW en Ford. Maar Skoda zou dat dus ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dipsausje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:25:
[...]

Apple Maps heeft EV routing om op basis van range een route te plannen inclusief laden. Hiervoor moet de app van de auto ondersteuning bieden om de huidige range van de auto met Apple Maps te delen.

Volgens mij is er tot nu toe enkel support hiervoor bekend vanuit BMW en Ford. Maar Skoda zou dat dus ook kunnen doen.
Ik hoop het van harte maar voor mij betekent dat waarschijnlijk wel dat ik vooralsnog mijn keuze heb gemaakt en dat de Skoda iets te laat komt of het einde van mijn lease iets te laat.

Zonde want van het productieproces filmpje word ik wel enthousiast. Met name de vormfactor spreekt mij enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Strova schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:37:

Basisscherm 10inch komt in iV50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
ManiacScum schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:09:
[...]

Omdat ik nog geen duidelijkheid over kan vinden twijfel ik nog enorm of deze auto wel de functionaliteit kan bieden die bijvoorbeeld de Volvo XC40 of Tesla Model 3 wel biedt.

Daarnaast ga ik er vanuit dat zodra je gebruik maakt van bijvoorbeeld Google Maps via Carplay je niet optimaal gebruik meer kan maken van het scherm recht voor je neus?

[...]

Volgens de specificaties en de uitleg die ik heb gehad tijdens de introductie kan dit inderdaad draadloos.
Terechte opmerking inderdaad, ik heb juist de keuze gemaakt Infotainment weg te laten. In mijn huidige auto gebruik ik ook alleen Waze, die budget navigatie waar ik destijds 1300+ voor moest betalen van Volkswagen is afschuwelijk. Reden te meer om voor Carplay te kiezen, en navi apps inclusief range zijn er zat. Daar heb je de auto niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
frankdaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
Hoop dat het ook mogelijk is om ABRP en Netflix te draaien via Android Auto. Of Netflix via Smartlink ?
Heb om 17.00h afspraak in Den Bosch, hoop dat Netflix mogelijk ( is ) wordt tijdens laden.....
Ik ben vandaag om 13u geweest....netflix etc zou niet mogelijk zijn. Keuze van skoda om dit niet mogelijk te maken, zelfs niet bij stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
frankdaan schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:20:
Om 17:00 uur een afspraak? ik ook.. hebben ze er 2 staan? :P
Nee. hij is groot genoeg voor ons 2e denk ik..
Tot straks! Ik ben te herkennen aan een te klein groen overhemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
r.pellemans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:42:
[...]

Alleen het basis assistentie.

De andere assistentie pakketten komen pas medio 2021 beschikbaar
Hi Ruud, Ik was er vanmiddag om 13u bij in Den Bosch. Nog bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
En wat een mooie auto is het! Ik heb persoonlijk 1 minpuntje en dat is het gebruik van hardere materialen in de deuren. Verder top. Nu maar wachten op de levering.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Heel mooi! Ziet er mooi uit zo, geen infotainment pakket voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Vandaag bij de roadshow in Den Bosch geweest. Man van Skoda Nederland vertelde ook over de problemen met virtual pedal als je ook een uitklapbare trekhaak hebt. Tenminste, het was hemzelf nog niet gelukt... en collega wel....

10 min later leg ik dat voor aan enthousiaste verkoper, maar die zegt onzin, werkt 100%.. maargoed dat is ook een verkoper.

Ik ga er in iedergeval gewoon vanuit dat het werkt, anders verbouwen/servicen ze de sensor maar in de werkpaats op hun kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Eerste fimpje dat ik tegen kwam met een rijdende Enyaq in productieversie.

YouTube: Diess testet den ŠKODA ENYAQ iV¹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjalping
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08-2021
pim89 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:00:

[YouTube: Skoda Enyaq iV Production in the Czech Republic]
Dank voor het delen! Basisverlichting stemt me tevreden.

Voor mensen die de arctic silver ook in daglicht willen aanschouwen een aantal links van foto’s / filmpjes:

https://villanyautosok.hu...__twitter_impression=true

YouTube: Villanyóra #52 - Škoda Enyaq iV, Tesla FSD

YouTube: Skoda Enyaq

YouTube: Skoda Enyaq statikus bemutató! Kovács Kolos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
@r.pellemans weet je of het mogelijk is om op een later moment de HUD met augmented reality te kunnen activeren? Lijkt mij een leuke optie om te proberen of het bevalt. Op de Hyundai Kona vond ik het weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
FJP84 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:30:

In pakket: Comfort zit Sunset (getinte ruiten achter en zijruiten voor met geluidsdemping)
Die geluidsdempende voorruiten staat idd wel in de Duitse en Belgische configurator, maar in de Nederlandse niet. Ook het brochuremateriaal zegt hier niets over. Iemand die zeker weet of het in Nederland ook in het Comfort pakket zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
Goed nieuws! De productie van de ENYAQ iV is gestart! Kennelijk hoorde dat filmpje dat ik gisteren deelde daarbij.

Wat mij opvalt in het persbericht gaat over de range. Ik was bekend met deze tabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYXTHPzCSGLLir9m5Yi-h7UJr3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5EZFDQCly1eAsucM49aMk5fA.png?f=user_large

Hier heeft de iV80 de grootste range, namelijk 510km. Mooie range, dunkt mij. Nu zie ik in het persbericht onderstaande alinea:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFoOpDNwH_oO68WYsXG1DUjQJBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J39FNmGOmsCW039lajZpsKhQ.png?f=fotoalbum_large

Daar staat dus dat de range kan oplopen tot zo'n 536km volgens WLTP. Nu ben ik benieuwd: hebben de iV80-bestellers mazzel dat de range hoger uit blijkt te pakken dan oorspronkelijk verwacht? Of is er een andere reden te omschrijven. Bijvoorbeeld als je de warmtepomp hebt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Nieuw op dit forum, tof om te lezen wat hier allemaal voorbij komt.

Inmiddels ook mijn bestelling geplaatst:

Skoda Enyaq 80 150kW

Interieur : Bekleding: Stof / Kunstleder Loft
Exterieur : Black Magic metallic

Fabrieksoptie(s):
* INFOTAINMENT PAKKET
* Panoramadak
* Elektrisch inklapbare trekhaak
* LICHT PLUS PAKKET
* FAMILY PAKKET
* ASSISTENTIEPAKKET
* COMFORT PAKKET
* Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 voor, 255/90/R19 achter
* Black Magic metallic
* Bekleding: Stof/Kunstleder Loft
*Type aanduiding verwijderen.

Wij hebben voor u navraag gedaan omtrent de levertijd van deze auto. Helaas is deze op dit
moment nog niet goed te bepalen. De voorlopige verwachting is week 27-2021. Uiteraard houden
wij u op de hoogte zodra wij meer specifieke informatie voor u hebben.
Pagina: 1 ... 9 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2