Ik rijd morgen een zwarte versie met zwart suite interieur. Mensen die daar nog vragen over hebben?
Ik heb gewoon.
Assistentie met trafic jam
Hij kan dan tot 60 km autonoom rijden echter bij mij doet die veel meer.
Verder is de acceleratie erg fors van de 60.
Meten moet nog gebeuren.
De range met warmtepomp is wel lekker toen ik wegging 400 km nu nog dik 289 over met 100 km gereden vaak ook gas gegeven.
Ben benieuwd hoe dit verder verhoudt.
20 inch prima weg ligging.
Auto is zeer stil.
Ook kan ik nog steeds 2 telefoons tegelijk koppelen en gebruiken.
Meten moet nog gebeuren.
De range met warmtepomp is wel lekker toen ik wegging 400 km nu nog dik 289 over met 100 km gereden vaak ook gas gegeven.
Auto is zeer stil.
wat ik kan zien is dat @mibkiller en @BramSchoon allebei een 60 hebben en standaard assistentie, daarnaast heeft mibkiller 2 spraaks multifunctioneel stuurwiel en bramschoon niet, misschien zit daar verschil in qua travel assist.
Ben benieud naar foto van stuurwiel van beide of er qua aanwezige knopjes - logo's verschil is.
Heb idee van wel en welke verschillend zijn, maar heb foto's nodig om meer tekst en uitleg te kunnen geven.
Ben benieud naar foto van stuurwiel van beide of er qua aanwezige knopjes - logo's verschil is.
Heb idee van wel en welke verschillend zijn, maar heb foto's nodig om meer tekst en uitleg te kunnen geven.
Dank voor update, maar bedoel je met 100km/h gereden of 100km gereden?mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:17:
Ik heb gewoon.
Meten moet nog gebeuren.
De range met warmtepomp is wel lekker toen ik wegging 400 km nu nog dik 289 over met 100 gereden vaak ook gas gegeven.
Auto is zeer stil.
Ook gaat de auto af en toe in de fout.
Stap je uit auto opslot blijf de usb stick gewoon door spelen
Maar goed verder een zeer fijne auto.
Laat ze maar geen update meer doen wellicht ben ik opties dan kwijt.
Stap je uit auto opslot blijf de usb stick gewoon door spelen
Maar goed verder een zeer fijne auto.
Laat ze maar geen update meer doen wellicht ben ik opties dan kwijt.
[ Voor 35% gewijzigd door mibkiller op 21-04-2021 17:21 ]
100 kmknirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:20:
[...]
Dank voor update, maar bedoel je met 100km/h gereden of 100km gereden?
Ja ik heb special stuur die je handen kan detecteren.knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:19:
wat ik kan zien is dat @mibkiller en @BramSchoon allebei een 60 hebben en standaard assistentie, daarnaast heeft mibkiller 2 spraaks multifunctioneel stuurwiel en bramschoon niet, misschien zit daar verschil in qua travel assist.
Die is nodig voor de assistente
Helaas weer geen elektrische kofferklep met alleen comfort.Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:50:
[...]
Dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat de elektrische klep al vanaf Comfort is ipv Comfort Plus.
@mibkiller zou dat moeten kunnen weten, die heeft dacht ik wel Comfort, maar niet de Plus
Is er bij de afleveringen vandaag nog gesproken over wat “toegang tot Ionity” bij de optie snelladen nu feitelijk toevoegd?
Wordt er een Skoda laadpas (Powerpass /Shuttel) en/of een aantal jaren korting op Ionity snelladen geleverd?
Wordt er een Skoda laadpas (Powerpass /Shuttel) en/of een aantal jaren korting op Ionity snelladen geleverd?
Gratis? Je betaalt in vijf jaar toch belasting over 60% van de waardejeroenkb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:13:
@Wicked-Game
Eens.
Alhoewel ik niet helemaal mag klagen.Ben 1 van de bestellers die Navigatie gratis heeft gekregen, omdat dat initieel niet in de basisconfiguratie van de auto zat.
Speelt bij mij niet. Moet hem zelf aanschaffen. Maar ik kan dan ook echt zeggen dat het mijn auto isjdbiggelaa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:47:
[...]
Gratis? Je betaalt in vijf jaar toch belasting over 60% van de waarde
Zijn dit de originele?Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Benieuwd of het past
Dat viel mij ook op bij de ID3 en id4. Ik had het idee dat mijn auto boven de 100 veel vlotter was. Dacht dat het een beetje tussen de oren zat. Ik ga het morgen meemaken.Maarten707 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:46:
Vandaag proefrit gemaakt en tja, wat zal ik ervan zeggen. Zelf rij zelf een full options Kodiaq en onbewust ga je dan toch vergelijken of dit een stap omhoog is qua rijbeleving en comfort.
Pluspunten
* Acceleratie is meer dan voldoende. Je zit zonder dat je het doorhebt vanaf het stoplicht op 80. Daarboven neemt de curve wat af, maar hoe vaak komt het voor dat je een auto van nul in een keer naar 120 trekt. Vrijwel nooit. Kenmerkend aan EV is natuurlijk dat je niet doorhebt hoe snel je rijdt, dat zie je alleen in je display.
Ik zie een heleboel mensen kijken op buitenlandse websites wat wel of niet kan. Heeft geen enkele zin want PON bepaald wat er wel/niet op een auto kan voor de Nederlandse markt.
Kijk naar iets simpels als het slaappakket. Twee hoofdsteunen. Meer is het niet. Zo'n beetje overal te bestellen in Europa. Maar niet in Nederland. Waarom niet, Dit was een optie in de Kodiaq maar heeft vrijwel niemand besteld. Dus PON heeft het vinkje uitgezet.
Dan het assistentieverhaal. Ik heb vanochtend 2 uur in een 80 gereden met alles erop en eraan. Bloedirritant dat Travel Assist. Dat getrek aan je stuur. Dat mens wat tegen je aan loopt te zeuren. Alsjeblieft zeg, laat me met rust!
Dan de discussie tussen wel of geen plus. Kan dit wellicht te maken hebben met het moment van bestellen. Ik heb toevallig alles bewaard en ergens in een mapje gekieperd en net even gekeken wat er in de optielijst stond begin november. Maar geen assistentie plus. Alleen een kale assistentie met ACP, TJA, CPA en SA. Ik weet niet of dat het verschil gaat maken.
Dan het rijden zelf. Zoals hier al eerder gezegd. Je koopt een familie SUV. Ik wil niet eens dat dat ding na 3 seconden op de 100 zit. Want dan kan ik na 500 meter aan de kant om de kots uit mn nek te vissen. Mn jongste vond dat het nu al meer dan hard genoeg vertrok.
Rijden super! Stil en meer dan snel genoeg. Reed op de 21 inch, kan niet zeggen dat ik het vervelend vond. Maar kan ook aan mij liggen. Ik hou wel van een beetje hard afgeveerde auto's. Ik heb een poging gedaan om boven de 160 uit te komen. Maar dat doet ie inderdaad niet. Heb me geen moment geergerd aan het te kleine display volgens sommigen. Groot scherm werkt prima. Het zal best sneller kunnen. Maar ik zie het nut er niet van in. Telefoon (Apple XR) koppelen is een fluitje van een cent. Past prima in de oplader. Apple Car play werkt als de brandweer.
Navigatie ook top. Geeft de laders aan waar ze allemaal staan en hoeveel KW ze zijn. Als je een route ingeeft bepaald hij meteen wanneer je waar moet laden, hoe lang het gaat duren en of het wel of geen Ionity lader is. Naar ons huis in Spanje moeten we 5 keer laden voor 2.195 km. Het zal mij benieuwen.
Stoelen zitten super. Dit was de zwart leer uitvoering. In alle mogelijke standen te verstellen. Hetzelfde geld voor het stuur. Het enige waar ik aan moet wennen is dat het dashboard een rare uitstulping heeft die tegen mn rechterknie aankomt.
Ohja, mijn vrouw was wild enthousiast over de stuurverwarming! Ik krijg gewoon warme handen!! In drie standen in te stellen. Dochters helemaal in hun sas met hun verwarmde bankje achterin. Kortom, wat wil een mens nog meer.
Ik heb geen transportpakket genomen. Zag er wel erg netjes uit met die vakjes. En altijd handig. Zonder transportpakket is het nog steeds netjes. Heb je een 7 cm diepere laadvloer en dus een drempel waar je overheen moet tillen. Ik twijfel nog...
Eind van het liedje. Uitstekende keuze! Prima reisauto en dat is ook precies waar we m voor hebben gekozen. Rij zakelijk voldoende kilometers. Rijden niet altijd naar Spanje maar een paar keer toch wel. Dan is dit een hele relaxte manier om je te verplaatsen van punt A naar B.
De mijne wordt in week 23 geproduceerd met Crystal Face. Superblij dat ik daar op gewacht heb!!
Kijk naar iets simpels als het slaappakket. Twee hoofdsteunen. Meer is het niet. Zo'n beetje overal te bestellen in Europa. Maar niet in Nederland. Waarom niet, Dit was een optie in de Kodiaq maar heeft vrijwel niemand besteld. Dus PON heeft het vinkje uitgezet.
Dan het assistentieverhaal. Ik heb vanochtend 2 uur in een 80 gereden met alles erop en eraan. Bloedirritant dat Travel Assist. Dat getrek aan je stuur. Dat mens wat tegen je aan loopt te zeuren. Alsjeblieft zeg, laat me met rust!
Dan de discussie tussen wel of geen plus. Kan dit wellicht te maken hebben met het moment van bestellen. Ik heb toevallig alles bewaard en ergens in een mapje gekieperd en net even gekeken wat er in de optielijst stond begin november. Maar geen assistentie plus. Alleen een kale assistentie met ACP, TJA, CPA en SA. Ik weet niet of dat het verschil gaat maken.
Dan het rijden zelf. Zoals hier al eerder gezegd. Je koopt een familie SUV. Ik wil niet eens dat dat ding na 3 seconden op de 100 zit. Want dan kan ik na 500 meter aan de kant om de kots uit mn nek te vissen. Mn jongste vond dat het nu al meer dan hard genoeg vertrok.
Rijden super! Stil en meer dan snel genoeg. Reed op de 21 inch, kan niet zeggen dat ik het vervelend vond. Maar kan ook aan mij liggen. Ik hou wel van een beetje hard afgeveerde auto's. Ik heb een poging gedaan om boven de 160 uit te komen. Maar dat doet ie inderdaad niet. Heb me geen moment geergerd aan het te kleine display volgens sommigen. Groot scherm werkt prima. Het zal best sneller kunnen. Maar ik zie het nut er niet van in. Telefoon (Apple XR) koppelen is een fluitje van een cent. Past prima in de oplader. Apple Car play werkt als de brandweer.
Navigatie ook top. Geeft de laders aan waar ze allemaal staan en hoeveel KW ze zijn. Als je een route ingeeft bepaald hij meteen wanneer je waar moet laden, hoe lang het gaat duren en of het wel of geen Ionity lader is. Naar ons huis in Spanje moeten we 5 keer laden voor 2.195 km. Het zal mij benieuwen.
Stoelen zitten super. Dit was de zwart leer uitvoering. In alle mogelijke standen te verstellen. Hetzelfde geld voor het stuur. Het enige waar ik aan moet wennen is dat het dashboard een rare uitstulping heeft die tegen mn rechterknie aankomt.
Ohja, mijn vrouw was wild enthousiast over de stuurverwarming! Ik krijg gewoon warme handen!! In drie standen in te stellen. Dochters helemaal in hun sas met hun verwarmde bankje achterin. Kortom, wat wil een mens nog meer.
Ik heb geen transportpakket genomen. Zag er wel erg netjes uit met die vakjes. En altijd handig. Zonder transportpakket is het nog steeds netjes. Heb je een 7 cm diepere laadvloer en dus een drempel waar je overheen moet tillen. Ik twijfel nog...
Eind van het liedje. Uitstekende keuze! Prima reisauto en dat is ook precies waar we m voor hebben gekozen. Rij zakelijk voldoende kilometers. Rijden niet altijd naar Spanje maar een paar keer toch wel. Dan is dit een hele relaxte manier om je te verplaatsen van punt A naar B.
De mijne wordt in week 23 geproduceerd met Crystal Face. Superblij dat ik daar op gewacht heb!!
Ik heb toch travel assist (dealer zei van niet).mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:23:
[...]
Ja ik heb special stuur die je handen kan detecteren.
:strip_exif()/f/image/3ODeXSVRVHDsAjLgq5eCSNc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er ook leden die hun nieuwe auto direct laten detaillen?
Ceramic Coating bijvoorbeeld?
Dealers staan nou niet bekend om het perfect afleveren van een auto (Begrijpelijk gezien de doorlooptijd van een goede detail job van de auto)
En is daar een prijsindicatie voor?
Dealers staan nou niet bekend om het perfect afleveren van een auto (Begrijpelijk gezien de doorlooptijd van een goede detail job van de auto)
Totaal niks over gezegd. Ze weten niks over Ionity en geen laadpas.NoCO2 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:41:
Is er bij de afleveringen vandaag nog gesproken over wat “toegang tot Ionity” bij de optie snelladen nu feitelijk toevoegd?
Kan iemand een foto maken van een paar krentebollen in het krentebollenvak? dan kan ik rustig slapen.
Ik zou het doen!
Speaking of detailing en coating:ManiacScum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:21:
Zijn er ook leden die hun nieuwe auto direct laten detaillen?
Verwijderd in "Het grote auto detailing topic"
Bedankt, dan lijkt het qua actieradius interessant te zijn wat je met 60 kan halen qua kilometers wanneer je vertrekt met 80% accu capaciteit en rijdt totdat je 5-10% over hebt.
[ Voor 39% gewijzigd door knirrebir op 21-04-2021 18:39 ]
En hoe bevalt het tweespaaks stuur? Ik heb bewust gekozen voor de driespaaks, puur omdat ik dat gewend ben en prettig(er) vind.BramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:09:
[...]
Ik heb toch travel assist (dealer zei van niet). [Afbeelding]En ik heb de 80.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Mooie glasplaat, nee grapje ben benieuwd of het inderdaad past en eruit ziet.Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Benieuwd of het past
Klopt helemaal, net prijslijst opnieuw doorgenomen, had het niet meer goed in mijn hoofd, komt doordat zaken verplicht werden wanneer je koos voor elektrische bestuurdersstoel en daarvoor was er nog vrijheid.mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:23:
Ja ik heb special stuur die je handen kan detecteren.
Komt erop neer dat stuur wat jij hebt standaard is op de 80 en is mijn eerdere vergelijk waar ik dacht dat er verschil in zou zitten niet meer aan de orde.
Top, thnx voor update en jij en mibkiller hebben zelfde stuur; bij 80 standaard en bij 60 optie.BramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:09:
Dus verschil wat ik dacht dat zou kunnen verklaren waarom 1 wel travel assist en ander niet is niet goed geweest en mooi dat je nog bevestigd wel travel assist te hebben.
Even afwachten dus of meerder mensen met assistentie ook travel assist hebben. Mooie meevaller als het zo is, domper voor degene die heb sowieso hadden en 300,- teveel gelapt hebben zoals ik
Bovenstaande klopt niet gelukkig.knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:19:
Standaard bij 80 2-spaaks multifunctioneel stuurwiel, optie bij 60.
Mibkiller heeft 60 en hierboven genoemde optie en travel assist.
Bramschoon heeft 80 en fopte ons door te zeggen geen travel assist, maar blijkt het toch te hebben.
Ik vind het wel lekker.A3-D schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:38:
[...]
En hoe bevalt het tweespaaks stuur? Ik heb bewust gekozen voor de driespaaks, puur omdat ik dat gewend ben en prettig(er) vind.
Zeker afwachten of het bij meer members zo is, maar als assistentie plus als optie meer kost moet je er toch wel iets voor krijgen wat assistentie basis niet heeft, ben alleen benieuwd wat en wie dat juist kan beantwoorden of een dealer het kan betwijfel ik, maar wellicht door navraag bij importeur en/of fabriek.vinom schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:51:
Even afwachten dus of meerder mensen met assistentie ook travel assist hebben. Mooie meevaller als het zo is, domper voor degene die heb sowieso hadden en 300,- teveel gelapt hebben zoals ik
Er is trouwens iets wat mij opvalt bij de foto van bramschoon. Dat is dat de spiegels niet ingeklapt zijn. Of hij staat nog open tijdens de foto.
Aangezien je een Iv80 hebt kan je bevestigen of dr spiegels inklappen en automatisch dimmend zijn?
Aangezien je een Iv80 hebt kan je bevestigen of dr spiegels inklappen en automatisch dimmend zijn?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Zelfs je voorletter verkeerdBramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:54:
Dit was wel grappig: Volkswagen Enyaq. [Afbeelding]
Ik zou het doen!
@rammes heb jij nog een proefrit ingepland?
Nee ik laat me verrassen
Ik zou het doen!
Met betrekking tot Ionity heb ik het volgende van de dealer vernomen: De korting wordt automatisch verrekend omdat het netwerk weet dat het een Enyaq aan het laden is. De Enyaq communiceert met de laadpaal en de korting zit op je "auto". Geen idee of het klopt.
Van Skoda Nederland kreeg ik te horen dat de korting op de shuttel pas zit van PON. Maar ik begrijp dat niemand zo'n pas krijgt bij ophalen auto. Dus dat is lekker cheap van PON
Van Skoda Nederland kreeg ik te horen dat de korting op de shuttel pas zit van PON. Maar ik begrijp dat niemand zo'n pas krijgt bij ophalen auto. Dus dat is lekker cheap van PON
Ik kan het maandag checken: ik heb Assist (geen plus) en sportstuur op de 60 (verplicht bij elektrische stoel, geen idee waarom??).knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:52:
[...]
Bovenstaande klopt niet gelukkig.
Bramschoon heeft 80 en fopte ons door te zeggen geen travel assist, maar blijkt het toch te hebben.
Gelukkig kan je bepaalde systemen ook uitzettenmimalizo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:08:
Ik zie een heleboel mensen kijken op buitenlandse websites wat wel of niet kan. Heeft geen enkele zin want PON bepaald wat er wel/niet op een auto kan voor de Nederlandse markt.
Graag controleren, ben benieuwd naar terugkoppeling.jdbiggelaa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:25:
Ik kan het maandag checken: ik heb Assist (geen plus) en sportstuur op de 60 (verplicht bij elektrische stoel, geen idee waarom??).
Elektrische stoel kon eerst zonder assistentie en multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel, maar waarschijnlijk verplicht geworden om standaardisatie te krijgen in productielijn (minder maatwerk) en misschien omdat bepaalde componenten met elkaar gekoppeld dienen te zijn.
Wellicht is het ook verstandig even in het menu te kijken op het infotainment scherm bij assistentsystemen. Dan is inzichtelijk welke wel/niet geactiveerd kunnen worden en dus aanwezig zijn.jdbiggelaa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:25:
[...]
Ik kan het maandag checken: ik heb Assist (geen plus) en sportstuur op de 60 (verplicht bij elektrische stoel, geen idee waarom??).
Is er ook voldoende aandacht besteed aan het afleveren en uitleg?
Of dachten de dealers dat wij het toch wel beter weten als forum😁
Bij mij hebben ze zaterdag 1,5 uur ingepland
Of dachten de dealers dat wij het toch wel beter weten als forum😁
Bij mij hebben ze zaterdag 1,5 uur ingepland
[ Voor 14% gewijzigd door Neeler op 21-04-2021 19:53 ]
Ik ben koper. Sta nog steeds op week 41. Ach voor je het weet is het zover. Je hebt iets heel moois om naar uit te kijken. Kun je in de zomer lekker toerenrammes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:14:
[...]
Nee ik laat me verrassen. ben wel een beetje teleurgesteld over de levering welke pas eind juni/begin juni is, en dan heb je besteld eind nov. maar tijdens het bezichtigen werd het al duidelijk. "oh Athlon, ja die konden ook voorheen niets voor ons betekenen en nu moeten ze ook maar wachten. kopers eerst.
Spiegels klappen in. Dimmend niet opgevallenWicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:01:
Er is trouwens iets wat mij opvalt bij de foto van bramschoon. Dat is dat de spiegels niet ingeklapt zijn. Of hij staat nog open tijdens de foto.
Zou goed kunnen. Ik heb 19” Regulus en de RDW noteert 410 km voor mijn 60 als WLTP.Neeler schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Dit staat onderaan mijn factuur. Wellicht daarom de lichte variaties in wltp.
Ik vind dat 2-spaaks stuurwiel toch wel erg gaaf! Heb ik ook straks. Laat trouwens de vergelijking met en zonder ANNA maar komenBramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:09:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door FJP84 op 21-04-2021 20:19 ]
Zouden ze dat obv velgen doen?jdbiggelaa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:13:
[...]
Zou goed kunnen. Ik heb 19” Regulus en de RDW noteert 410 km voor mijn 60 als WLTP.
Net even gekeken bij mij met een 80 en 20 inch staat 517 km wltp.
2 andere kentekens gecheckt en daar 507 voor een FE80 en 516 voor een 80.
Bij mij (60 versie en 20 inch) staat 408Neeler schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:21:
[...]
Zouden ze dat obv velgen doen?
Net even gekeken bij mij staat 517 km wltp.
2 andere kentekens gecheckt en daar 507 voor een FE80 en 516 voor een 80.
Toch goed dat smaken verschillen, ik zou enorm balen als ik niet was geswitched naar een 3-spaaks.FJP84 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:18:
[...]
Ik vind dat 2-spaaks stuurwiel toch wel erg gaaf! Heb ik ook straks. Laat trouwens de vergelijking met en zonder ANNA maar komen
Hoi,knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:52:
[...]
even bij mij gekeken. Geen assist pakket, wel een 80. Ik heb het Travel assist knopje er niet op zitten op het stuur. Staat ook niet in het menuutje waar je wel lane assist aan of uit kunt zetten.
Verder heb ik je net gemist Mibkiller. Ik was om 11:00 bij Ames waar keurig een uurtje werd genomen om door de auto heen te lopen. Deden ze leuk!
Daarna ritje naar Breda, Wat een rust! Heerlijke ruimte en met grote lach op gezicht naar huis gegleden.
Het verbruik viel me mee! 16.6 kwH/100Km. Zal wel door Anna komen.:) voor 39 km meer dan de helft snelweg en toch een paar keer de acceleratie testen.
Begreep dat de App pas na het weekend gaat werken. Ik krijg ook nog een error bij invullen VIN nummer. Qua Ionity en korting in eerste jaar vanwege snellaad optie wist de verkoper van niks....
Verder natuurlijk schitterend dat wanneer je iemand met een L-xxx-DG tegenkomt het waarschijnlijk een makker uit dit forum is
:strip_exif()/f/image/3nE23QUhs0q3wNi5skQr1rEb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZbpGpQ3Y9hqvMS9CDjXP1Hdi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Stofmeister op 21-04-2021 20:36 ]
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:46:
[...]
@Ccreator is weer aan de wrap geweest
Maar mogen we raden welke kleur eronder zit? Quartz Grey of waren de Artics vandaag in de aanbieding
:strip_exif()/f/image/glLhMCu72M20knX0CTPEjE7v.jpg?f=fotoalbum_large)
Begrijp ik het nou goed en heeft een 80 standaard twee spaaks stuurwiel en travel assist. Grappig. Mijn vrouw en ik hoefden geen travel assist. Maar wie weet gaat we het alsnog gebruiken.knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:52:
[...]
Wat een gelul dat de letters IV er niet af mogen. Het is toch jouw auto, dus bepaal je lekker zelf. Hulpdiensten kunnen aan het kenteken zien dat het een EV is. iV staat overigens voor Intelligent Vehicle (in tegenstelling tot die verkoper die jou die mail stuurt).jdenijs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:21:
Ik had nog even contact met mijn dealer Wittebrug in De lier:
Aangegeven dat ik het volgende zou willen, zijn antwoord staat er achter.
- IV eraf ( Mag helaas niet ivm elektrisch voortuig en hulpdiensten)
- Enyaq eraf (Regel ik)
- 60 eraf ( regel ik)
- SKODA ZWART Kan helaas nog niet besteld worden. Kan later ook nog.
Toen gelijk even terug gemaild over IV:
- IV heeft niks te maken met elektrisch voortuig te maken. Het betekend Innovatief voertuig. Op jou verantwoording kan ik het eraf halen. Wil jij dit per mail even bevestigen aan mij?
Ik heb nog even zitten googelen maar kan echt nergens vinden dat IV verplicht is.
Hebben hier nog meer mensen een studie van gemaakt?
Ik heb nu aangeven dat ze het eraf mogen halen maar ik heb geen zin in een boete later..
En dan SKODA in het zwart kan later besteld worden? Zijn er mensen die het nu al bevestigd hebben gekregen? Of krijgen jullie ook te horen dat het pas later kan?
Volgens mij is Travel Assist inbegrepen in het Assistentie pakket (waar veel mensen hier dachten dat het alleen in het Assistentie Plus pakket zat).Klepperdeklep schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:09:
[...]
Begrijp ik het nou goed en heeft een 80 standaard twee spaaks stuurwiel en travel assist. Grappig. Mijn vrouw en ik hoefden geen travel assist. Maar wie weet gaat we het alsnog gebruiken.
Tweespaaks stuurwiel is wel standaard. Driespaaks stuurwiel zit in het Sport pakket
Jij hebt volgens mij ook niet het optie assistentie (basis) a € 850 genomen of wel?Stofmeister schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
Hoi,
even bij mij gekeken. Geen assist pakket, wel een 80. Ik heb het Travel assist knopje er niet op zitten op het stuur. Staat ook niet in het menuutje waar je wel lane assist aan of uit kunt zetten.
Begreep dat de App pas na het weekend gaat werken. Ik krijg ook nog een error bij invullen VIN nummer. Qua Ionity en korting in eerste jaar vanwege snellaad optie wist de verkoper van niks....
Lekker dan ionity en korting er niets van bekend is, hoort beetje bij soap genaamd enyaq.
Geen idee of het mag. Maar besef je dat als je naar het buitenland gaat hulpdiensten niet aan het kenteken kunnen zien dat het een EV is.Corleone1979 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:12:
[...]
Wat een gelul dat de letters IV er niet af mogen. Het is toch jouw auto, dus bepaal je lekker zelf. Hulpdiensten kunnen aan het kenteken zien dat het een EV is. iV staat overigens voor Intelligent Vehicle (in tegenstelling tot die verkoper die jou die mail stuurt).
En ja, iV staat voor Intelligent Vehicle, maar is wel de aanduiding van Skoda voor (deels) elektrische auto’s.
Zijn de auto's afgeleverd met de standaard mattenset? In de eerste folder stond dat deze er standaard bij zouden zitten, maar mijn dealer zegt dat dit niet klopt en dat dit bij het extra afleverpakket zit inbegrepen...
Mijn dealer wil ze er in ieder geval niet afhalen voor mij.... ze willen het risico niet nemen.Corleone1979 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:12:
[...]
Wat een gelul dat de letters IV er niet af mogen. Het is toch jouw auto, dus bepaal je lekker zelf. Hulpdiensten kunnen aan het kenteken zien dat het een EV is. iV staat overigens voor Intelligent Vehicle (in tegenstelling tot die verkoper die jou die mail stuurt).
Volgens mij klopt dit niet, want de eerste serie elektrische Citygo's hebben dat ook nietpim89 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:18:
[...]
Geen idee of het mag. Maar besef je dat als je naar het buitenland gaat hulpdiensten niet aan het kenteken kunnen zien dat het een EV is.
En ja, iV staat voor Intelligent Vehicle, maar is wel de aanduiding van Skoda voor (deels) elektrische auto’s.
Enyaq 80 heeft standaard multifunctioneel 2-spaak stuurwiel, bij 60 optie en dien je verplicht te kiezen als je assistentie (basis) kiest.Klepperdeklep schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:09:
Begrijp ik het nou goed en heeft een 80 standaard twee spaaks stuurwiel en travel assist. Grappig. Mijn vrouw en ik hoefden geen travel assist. Maar wie weet gaat we het alsnog gebruiken.
Heb je gekozen voor assistentie dan levert dat bij 80 voor zover nu bekend travel assist (geen assistentie gekozen dan helaas geen travel assist).
Bij 60 gekozen voor assistentie (basis) levert dat verplicht keuze multifunctioneel 2-spaak stuurwiel met bijkomend voordeel voor nu bekend travel assist (ook hier geen assistentie gekozen helaas geen travel assist).
Dat zou lekker zijn, een auto afleveren zonder mattenwimvanb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:19:
Zijn de auto's afgeleverd met de standaard mattenset? In de eerste folder stond dat deze er standaard bij zouden zitten, maar mijn dealer zegt dat dit niet klopt en dat dit bij het extra afleverpakket zit inbegrepen...
Wat ik me net zit af te vragen, zitten er op de op dit moment geleverde auto's dorpellijsten? Ik kan me niet herinneren dat ik dat tot op heden op foto's heb gezien...maar, het wordt al wat later op de avond...
Ik kijk daar eerlijk gezegd niet zozeer van op. Ik heb als optie de All Weather mattenset besteld incl. een rubberen kofferbakmat. Ik denk niet dat ik een extra mattenset bij de aflevering krijg.knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:29:
[...]
Dat zou lekker zijn, een auto afleveren zonder matten.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Lijkt me niet en review (gepast door [ManiacScum]) met zaken die reviewer goed en minder goed vindt aan enayq zag je geen dorpellijsten, daarnaast staan ze in skoda shop te koop, als ze standaard aanwezig zijn heeft aanbieden in shop geen nut vind ik.johnvanderster schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:29:
Wat ik me net zit af te vragen, zitten er op de op dit moment geleverde auto's dorpellijsten? Ik kan me niet herinneren dat ik dat tot op heden op foto's heb gezien...maar, het wordt al wat later op de avond...
Een extra mattenset (wat ik dan begrijp als tweede set) denk ik ook niet te krijgen, maar wel een eerste set.A3-D schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:32:
Ik kijk daar eerlijk gezegd niet zozeer van op. Ik heb als optie de All Weather mattenset besteld incl. een rubberen kofferbakmat. Ik denk niet dat ik een extra mattenset bij de aflevering krijg.
Ja, idd, gedachte kreeg ik ook net al bladerend door de shopknirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:34:
[...]
Lijkt me niet en review (gepast door [ManiacScum]) met zaken die reviewer goed en minder goed vindt aan enayq zag je geen dorpellijsten, daarnaast staan ze in skoda shop te koop, als ze standaard aanwezig zijn heeft aanbieden in shop geen nut vind ik.
No problemo, je gaf aan het is later op de avond.johnvanderster schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:35:
Ja, idd, gedachte kreeg ik ook net al bladerend door de shop
We hebben dezelfde dealer volgens mij haha! Maar heb al een ‘buurtgarage’ in de wijk gevonden die ze even vakkundig voor me gaat verwijderen. Zal wel ff foto maken als de achterkant helemaal ‘klaar’ isManiacScum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:20:
[...]
Mijn dealer wil ze er in ieder geval niet afhalen voor mij.... ze willen het risico niet nemen.
Ik kreeg onderstaande mail van de dealer:knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:29:
[...]
Dat zou lekker zijn, een auto afleveren zonder matten.
De mattenset die hoort bij een Skoda Enyaq leggen we er t.z.t. in. Is niet standaard af fabriek.
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:36:
[...]
No problemo, je gaf aan het is later op de avond.

Top, dat is een dealer die het snapt.wimvanb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:36:
Ik kreeg onderstaande mail van de dealer:
De mattenset die hoort bij een Skoda Enyaq leggen we er t.z.t. in. Is niet standaard af fabriek.
Het is alleen jammer dat dit onderdeel is van een extra afleverpakket waar dan ook extra voor betaald moet worden....
Het gaat vooral om het HOD deel (Hands On Detection) van die stuur upgrade voor de iV 60. Zonder HOD sowieso geen Travel Assist. Ook niet achteraf, tenzij je een ander stuur koopt.knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:26:
[...]
Enyaq 80 heeft standaard multifunctioneel 2-spaak stuurwiel, bij 60 optie en dien je verplicht te kiezen als je assistentie (basis) kiest.
Heb je gekozen voor assistentie dan levert dat bij 80 voor zover nu bekend travel assist (geen assistentie gekozen dan helaas geen travel assist).
Bij 60 gekozen voor assistentie (basis) levert dat verplicht keuze multifunctioneel 2-spaak stuurwiel met bijkomend voordeel voor nu bekend travel assist (ook hier geen assistentie gekozen helaas geen travel assist).
Een iV 80 zou eventueel nog te upgraden zijn als je Assistentie later kan kopen en er niet nog meer hardware nodig is.
Broekhuis Alkmaar?Bloemersmaborg schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:36:
[...]
We hebben dezelfde dealer volgens mij haha! Maar heb al een ‘buurtgarage’ in de wijk gevonden die ze even vakkundig voor me gaat verwijderen. Zal wel ff foto maken als de achterkant helemaal ‘klaar’ is
Het is ook geen probleem, ik heb direct aangegeven "Laat die IV maar staan maar de rest mag er af, Skoda moet ook blijven". Dat regel ik vervolgens zelf wel.
Man, man, man die omzet moet ook echt uit alle gaten komen.wimvanb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:40:
Het is alleen jammer dat dit onderdeel is van een extra afleverpakket waar dan ook extra voor betaald moet worden....
HOD geldt ook voor 80, daarom er niet bij vermeld, software matig upgraden is vaker langs gekomen, maar of het wel-niet kan en hardware nodig of niet nog niet bekend.mauritsams schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:41:
Het gaat vooral om het HOD deel (Hands On Detection) van die stuur upgrade voor de iV 60. Zonder HOD sowieso geen Travel Assist. Ook niet achteraf, tenzij je een ander stuur koopt.
Een iV 80 zou eventueel nog te upgraden zijn als je Assistentie later kan kopen en er niet nog meer hardware nodig is.
Hey, ik krijg L-xxx-DH, dus count me inStofmeister schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
[...]
Verder natuurlijk schitterend dat wanneer je iemand met een L-xxx-DG tegenkomt het waarschijnlijk een makker uit dit forum is
Ik had idd ook all weather en kreeg de gewone mattenset er ook bij.A3-D schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:32:
[...]
Ik kijk daar eerlijk gezegd niet zozeer van op. Ik heb als optie de All Weather mattenset besteld incl. een rubberen kofferbakmat. Ik denk niet dat ik een extra mattenset bij de aflevering krijg.
Ik begin toch aan mezelf te twijfelen dat ik dit als basisuitrusting zie.wimvanb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:36:
[...]
Ik kreeg onderstaande mail van de dealer:
Hoop dat de LM dit wel als onderdeel van het afleverpakket ziet.
Grappig om te zien, 39km gereden en daar 2 uur en 20 minuten mee bezig geweest.Stofmeister schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
Hoi,
Het verbruik viel me mee! 16.6 kwH/100Km. Zal wel door Anna komen.:) voor 39 km meer dan de helft snelweg en toch een paar keer de acceleratie testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, heb ik gedaan. Dat wil zeggen, bestellen. Auto komt over een maandje. Nederlandse winters stellen nog maar zo weinig voor dat die halfjaarlijkse wissel een beetje overdreven werd. Bovendien kan ik bij echt winterweer ook gewoon thuiswerken. Alle testjes bekeken en uitgekomen bij de Quatrac Pro van Vredestein.Bulli schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:40:
Is er trouwens iemand die overweegt om all-season banden te laten monteren?
Ik heb de 20 inch Vega velgen besteld, waarbij de voorbanden een andere maat hebben (235/50) dan de achterbanden (255/45). En dan lijkt het er vervolgens op dat ik geen band (van hetzelfde type) kan vinden die zowel voor als achter gemonteerd kan worden.
Dat is goed om te weten, dan kan ik daar ook om vragen als ik de auto op 3 mei ga ophalen.BramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:44:
[...]
Ik had idd ook all weather en kreeg de gewone mattenset er ook bij.
Ah, maar dan heb je volgens mij geen 20 inch wielen? Daar lijkt Vredestein volgens hun eigen website namelijk geen banden voor te hebben...andre00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:48:
Alle testjes bekeken en uitgekomen bij de Quatrac Pro van Vredestein.
Ik ook All Season, kreeg vandaag bericht dat deze voorlopig nog niet leverbaar zijn. Worden nu tijdelijk zomerbanden opgelegdandre00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:48:
[...]
Ja, heb ik gedaan. Dat wil zeggen, bestellen. Auto komt over een maandje. Nederlandse winters stellen nog maar zo weinig voor dat die halfjaarlijkse wissel een beetje overdreven werd. Bovendien kan ik bij echt winterweer ook gewoon thuiswerken. Alle testjes bekeken en uitgekomen bij de Quatrac Pro van Vredestein.
Ben wel benieuwd wat ik nog krijg voor de €300,00 extra 'aanschaf' (lease) voor de + op Assistentie naast wat zo lijkt gebakken lucht....we gaan het zien
In de standaard uitvoering, Loft, is in de middenconsole het piano zwarte deel, gewoon matzwart. Ben ik even blij dat mijn budget op was en ik standaard moest gaan!Genestealer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:50:
[...]
Het blijft mij ook storen, dat glanzend zwart wat volgens mij ook best kras gevoelig is. Ga maar eens oriënteren om de zwarte panelen de laten wrappen.
Overigens paste in het telefoonlaadvakje, mijn iphone XR met rubberen bumper precies erin zonder ruimte links of rechts. Rechtervakje laad inderdaad niet op.
Spidermellow
Helaas gebeld door dealer dat levering week later wordt. 3 mei. Iets met het vervangen van een onderdeel/terugroepactie. IV 80 High??
[ Voor 6% gewijzigd door Tjerkv1 op 21-04-2021 22:17 ]
Ames Dordrecht! Ik moest daar vandaag voor een beurt zijn en rond 16:00 werden er nog 3 Enyaqs uitgeleverd. Was een druk dagje daar. Helaas mag ik nog even tot week 38 wachten...Stofmeister schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:34:
[...]
Hoi,
Verder heb ik je net gemist Mibkiller. Ik was om 11:00 bij Ames waar keurig een uurtje werd genomen om door de auto heen te lopen. Deden ze leuk!
Daarna ritje naar Breda, Wat een rust! Heerlijke ruimte en met grote lach op gezicht naar huis gegleden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik mocht van de nieuwe eigenaar even in de auto kijken Loft interieur is fraai moet ik zeggen, heb zelf Lodge gekozen, maar deze nog niet in het echt gezien.
in de avond heb je nog een extra functie grootlicht die je moet aanzetten.
En de buitenspiegels zijn dimmend net zoals de binnen spiegel
En de buitenspiegels zijn dimmend net zoals de binnen spiegel
Vandaag auto opgehaald, een 60.
Assistentie en ook travel assist gratis. Werkt overigens perfect.
Mattenset er gewoon in maar heb zelf rubber besteld.
210km gereden vandaag waarvan zojuist 100km op 130km/h. Kon nog 95km rijden volgens systeem. Accu zat op 30%.
Dus 300+ km. Had ik niet verwacht dus tevreden.
Verder vind ik het audio geluid echt best goed. Beter dan mijn bose in de Talisman.
Erg stil aan boord. Geen windruis alleen bandenruis.
Navi aan boord werkt prima. Erg blij met lichtpakket.....wat een geweldig zicht.
HuD met AR werkt perfect. 3 spaaks stuur is mooi.
Alleen plastic onderin niet top.
Verder gaat auto niet automatisch op slot als je wegloopt van de auto....Erg jammer.
Virtual pedal top. Morgen weer verder testen en ontdekken
210km gereden vandaag waarvan zojuist 100km op 130km/h. Kon nog 95km rijden volgens systeem. Accu zat op 30%.
Verder vind ik het audio geluid echt best goed. Beter dan mijn bose in de Talisman.
Navi aan boord werkt prima. Erg blij met lichtpakket.....wat een geweldig zicht.
Verder gaat auto niet automatisch op slot als je wegloopt van de auto....Erg jammer.
Beste leden. Het verwijderen van de letters achter is echt geen rocket sience. Men neme een föhn (verfbrander) zet deze er even op met heen en weer bewegingen en dan neem je een stukje visdraad en voila de letters gaan eraf en de dubbelzijdige tape kan je er afrollen met je duim. Ik doe niet anders bij het wrappen en inderdaad alles gaat eraf ook IV.
Maniacsum ik weet niet wie jou contactpersoon is bij Broekhuis maar zeg maar dat ie Carlos moet bellen. Voor degene die pianolak krasgevoelig bevinden kan er een PPF folie op Paint Protection Film. Kijk maar onder Premium Sheldon. Hiermee worden hele (meestal de duurdere) auto's mee beschermd.
Maniacsum ik weet niet wie jou contactpersoon is bij Broekhuis maar zeg maar dat ie Carlos moet bellen. Voor degene die pianolak krasgevoelig bevinden kan er een PPF folie op Paint Protection Film. Kijk maar onder Premium Sheldon. Hiermee worden hele (meestal de duurdere) auto's mee beschermd.
Als je virtual pedal hebt dan heb je dus comfort plus? Daar zit kessy in. Vermoed dat automatisch vergrendelen bij jou uit staat. Kan via het entertainment systeem aan of uitgezet worden.goetfoud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:31:
Leuk te lezen! Je hebt het over assistentie én travel assist gratis. Je had geen assistentie pakket besteld sowieso?goetfoud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:31:
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Nee, ik had geen assistentie plus besteld. Wel assistentie.ervh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:47:
[...]
Leuk te lezen! Je hebt het over assistentie én travel assist gratis. Je had geen assistentie pakket besteld sowieso?
En dus toch travel assist😜
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2