Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:58
Genestealer schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:45:
[...]

Als je virtual pedal hebt dan heb je dus comfort plus? Daar zit kessy in. Vermoed dat automatisch vergrendelen bij jou uit staat. Kan via het entertainment systeem aan of uitgezet worden.
Ik zal het morgen eens verder bekijken. Maar volgens mij gaat ontgrendelen wel bij benadering auto maar vergrendelen niet bij weglopen van auto, dan moet je of de sleutel gebruiken of vinger op klink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-09 07:15
Nou ja, letterlijk uit de NL Enyaq brochure:
ŠKODA werkt samen met IONITY om een jaarplan met gereduceerde tarieven voor opladen per kWh te bieden.
Bij DC-snellaadstations kan je ENYAQ iV standaard worden opgeladen met een vermogen tot 50 kW. De optionele DC Super Fast Charging, in combinatie met 1 jaar prepaid toegang tot IONITY, biedt je tot wel 100/125 kW (afhankelijk van het type accu).
Dat wordt nog een interessant gesprek met de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
NoCO2 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:54:
Nou ja, letterlijk uit de NL Enyaq brochure:

[...]

[...]

Dat wordt nog een interessant gesprek met de dealer!
Ik zal als die genoeg leeg is een keer laden bij ionity om de hoek en kijken wat er gebeurt met de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
goetfoud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:37:
[...]

Ik zal het morgen eens verder bekijken. Maar volgens mij gaat ontgrendelen wel bij benadering auto maar vergrendelen niet bij weglopen van auto, dan moet je of de sleutel gebruiken of vinger op klink.
Je kan het instellen dat bij benadering de auto verlichting aan gaat en de deuren open.
of een portier als je dat wilt.

Bij het weg lopen moet je de hand op het portier doen om hem op slot te doen.

Net even de laadpaal geprobeerd maar dan moet je om de kabel te ontgrendelen zelfs op de sleutel zelf drukken anders krijg je de laadkabel er niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:58
mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 01:02:
[...]

Je kan het instellen dat bij benadering de auto verlichting aan gaat en de deuren open.
of een portier als je dat wilt.

Bij het weg lopen moet je de hand op het portier doen om hem op slot te doen.

Net even de laadpaal geprobeerd maar dan moet je om de kabel te ontgrendelen zelfs op de sleutel zelf drukken anders krijg je de laadkabel er niet uit.
Wat een waardeloze auto hebben we toch aangeschaft.
Al 2 minpunten ontdekt😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
goetfoud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:31:
Vandaag auto opgehaald, een 60.
Assistentie en ook travel assist gratis. Werkt overigens perfect.
Mattenset er gewoon in maar heb zelf rubber besteld.
210km gereden vandaag waarvan zojuist 100km op 130km/h. Kon nog 95km rijden volgens systeem. Accu zat op 30%.
Dus 300+ km. Had ik niet verwacht dus tevreden.
Verder vind ik het audio geluid echt best goed. Beter dan mijn bose in de Talisman.
Erg stil aan boord. Geen windruis alleen bandenruis.
Navi aan boord werkt prima. Erg blij met lichtpakket.....wat een geweldig zicht.
HuD met AR werkt perfect. 3 spaaks stuur is mooi.
Alleen plastic onderin niet top.
Verder gaat auto niet automatisch op slot als je wegloopt van de auto....Erg jammer.
Virtual pedal top. Morgen weer verder testen en ontdekken
Wel goed om te weten dat de audio niet onder doet van het Bose systeem van de Renault Talisman. Ik kom ook van een Renault Talisman naar de Skoda Enyaq zometeen en wilde Skoda Sound System niet nemen ivm de vertraging die het dan zou opleveren.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Wicked-Game schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:58:
[...]

Wel goed om te weten dat de audio niet onder doet van het Bose systeem van de Renault Talisman. Ik kom ook van een Renault Talisman naar de Skoda Enyaq zometeen en wilde Skoda Sound System niet nemen ivm de vertraging die het dan zou opleveren.
Ik had Bose is mijn Mazda. Erg goed, toen B&O in de Audi. Nog veel beter. Ik vond het het standaard systeem ook al wel goed klinken, maar niet zo goed als mijn B&O. Zat er tussen in. Wat al erg goed is dus. Ik hoop dat Sanne op het niveau zit van B&O en anders heb ik in ieder geval alvast een goede basis in de auto liggen😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:28
Zo, dag 2 van het uitleveren is begonnen.

Ben benieuwd welke verrassingen er nu uit de hoge hoed komen........

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Nou, tijd voor een kleine update vanuit mijn kant.

Ik heb hem gisterochtend ook kunnen ophalen. Ik had eigenlijk direct het probleem dat ik hem niet kon verzekeren, het kenteken was nog niet in de systemen bekend. Ik heb gisteren (en zo meteen ook) rondgereden met de groene dealer-platen die de beste man zo vriendelijk was om aan mij uit te lenen zodat ik toch de weg op kon.

Eenmaal op de weg was het helemaal geweldig. Zoals anderen ook al melden: het acceleratie niveau is inderdaad niet te vergelijken met dat van bijv. een Tesla maar dit is een echte gezinswagen en daar is het meer dan goed genoeg voor (en als ik hard wil gaan pak ik de motor wel). De afwerking is ook niet te vergelijken met dat van een Tesla want dat is in de Enyaq namelijk wel heel degelijk.

Ik vond de auto van binnen meer dan stil, helaas ben ik op dit forum gewezen op de aanwezige knipperlichten dus dat moet ik nog even verwerken.

Alle snufjes en pakketten ga ik vanmiddag even nalopen om te controleren of en hoe ze werken, ik zal er van mijn kant ook nog wat foto's bij maken.

Gisteravond in het donker ook nog even naar het lichtpakket gekeken en wat is dit toch mooi allemaal.

Dan nog even de stand tot dus ver:
2021-04-22 8
2021-04-21 22
2021-04-20 58
2021-04-19 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Wicked-Game schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:58:
[...]

Grappig, ik rijd nu de megane met Bose audio, en het is zeker een upgrade t.o.v. standaard bij Renault, maar het verschil Bose met Canton/Dynaudio van VW en Beats van Seat is zeker aanwezig. Omdat ik niet heel erg van levertijd afhankelijk ben (leveren tussen 01-09-21 en 31-12-21) heb ik juist wel SSS geselecteerd. Erg benieuwd wanneer en wie er ergens deze zomer als eerste met een SSS uitgeruste Enyaq verslag kan doen. Of tijdens de "meeting" er 2 naast elkaar zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Robbie8454 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:43:
[...]

Ik had Bose is mijn Mazda. Erg goed, toen B&O in de Audi. Nog veel beter. Ik vond het het standaard systeem ook al wel goed klinken, maar niet zo goed als mijn B&O. Zat er tussen in. Wat al erg goed is dus. Ik hoop dat Sanne op het niveau zit van B&O en anders heb ik in ieder geval alvast een goede basis in de auto liggen😊
Zo'n beetje alles al gehad. Bose, B&O en nu JBL. Gisteren 2 uur mogen proefrijden. Maar klinkt meer dan goed. Misschien dat B&O een stukje dieper is. Maar dat is het dan ook wel. Als je niet op een SSS wilt wachten dan zou ik het daar niet van af willen laten hangen...

Ik had al geen SSS. Kon je begin november niet bestellen. En overweeg ook niet om dit toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
mimalizo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:10:
[...]

Zo'n beetje alles al gehad. Bose, B&O en nu JBL. Gisteren 2 uur mogen proefrijden. Maar klinkt meer dan goed. Misschien dat B&O een stukje dieper is. Maar dat is het dan ook wel. Als je niet op een SSS wilt wachten dan zou ik het daar niet van af willen laten hangen...

Ik had al geen SSS. Kon je begin november niet bestellen. En overweeg ook niet om dit toe te voegen.
Met een paar kids op de achterbank die K3, Kinderen voor Kinderen of nog meer van die ellende willen luisteren, ga ik het met SSS ook niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 09:56
Heeft iemand al een OBD2 stekker op het oog/aangeschaft voor de enyaq? (en zo ja welke?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Raainman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:18:
Heeft iemand al een OBD2 stekker op het oog/aangeschaft voor de enyaq? (en zo ja welke?)
Ik niet want ik heb geen idee wat dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 09:56
ManiacScum schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:20:
[...]

Ik niet want ik heb geen idee wat dat is.
Met zo'n stekker kun je via Bluetooth gegevens van je auto uitlezen. Ik begrijp dat abetterrouteplanner er ook mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Raainman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:22:
[...]

Met zo'n stekker kun je via Bluetooth gegevens van je auto uitlezen. Ik begrijp dat abetterrouteplanner er ook mee kan werken.
Ah thanks....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
Kijk maar eens naar dit filmpje van onze Bjorn Nyland, die maakt er veel gebruik van, vooral de App EVnotify

YouTube: How to install and use OBD adapter and Car Scanner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
Loepoog schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:13:
[...]

Met een paar kids op de achterbank die K3, Kinderen voor Kinderen of nog meer van die ellende willen luisteren, ga ik het met SSS ook niet redden.
Die van mij zijn K3 inmiddels ontgroeid. Godzijdank!! Ken wel het hele repertoire uit mn hoofd. Maar toen Karen uit K3 ging hoefden mijn kinderen niet meer mee... ;)

Zitten inmiddels met oortjes in op de achterbank ieder naar hun eigen muziek te luisteren. En ik heb 9 van de 10 keer Radio1 aanstaan. Daar zit over het algemeen ook niet zo heel veel bas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
capellio schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:47:

Ik heb hem gisterochtend ook kunnen ophalen. Ik had eigenlijk direct het probleem dat ik hem niet kon verzekeren, het kenteken was nog niet in de systemen bekend. Ik heb gisteren (en zo meteen ook) rondgereden met de groene dealer-platen die de beste man zo vriendelijk was om aan mij uit te lenen zodat ik toch de weg op kon.

Eenmaal op de weg was het helemaal geweldig. Zoals anderen ook al melden: het acceleratie niveau is inderdaad niet te vergelijken met dat van bijv. een Tesla maar dit is een echte gezinswagen en daar is het meer dan goed genoeg voor (en als ik hard wil gaan pak ik de motor wel). De afwerking is ook niet te vergelijken met dat van een Tesla want dat is in de Enyaq namelijk wel heel degelijk.

Ik vond de auto van binnen meer dan stil, helaas ben ik op dit forum gewezen op de aanwezige knipperlichten dus dat moet ik nog even verwerken.

Alle snufjes en pakketten ga ik vanmiddag even nalopen om te controleren of en hoe ze werken, ik zal er van mijn kant ook nog wat foto's bij maken.

Gisteravond in het donker ook nog even naar het lichtpakket gekeken en wat is dit toch mooi allemaal.
Ben benieuwd wat definitieve specificatie is geworden, want volgens mij had je elektrische bestuurdersstoel met geheugen.
Daar is toen verplicht bijgekomen multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel (in jou geval niet van toepassing omdat je 80 hebt) en assistentie, maar assistentie had jij toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik ben heel benieuwd.
zijn er onder ons nog meer jonge Enyaq rijders?
ik krijg de mijne volgende week en ben 24 :)
ben benieuwd of er nog meer jongeren onder de Enyaq rijden te vinden zijn

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ManiacScum
Robin2506 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:37:
Ik ben heel benieuwd.
Ik vind mezelf jong, telt dat ook? Ik heb ook een 2 en een 4 in mijn leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
ManiacScum schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:38:
[...]

ik vind dat dat ook telt :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
[...]

Ben je met 2x een 4 ook jong :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mimalizo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:10:
[...]

ik heb m nu bij me. Zwart suite is overigens erg mooi. Alleen die hendel om de deur mee dicht te trekken... zo goedkoop! Bij B&O zit ik meer in een bubbel. Het geluid is helder en alle muziek klinkt goed. Het gaat inderdaad ook dieper. Toch kan ik het standaard systeem in de Enyaq echt niet slecht noemen. Maar ik mis wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik ben heel benieuwd.
Is 36 nog jong??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
36, maar 37 tegen de tijd dat ie geleverd wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ik ben heel benieuwd.
Ik voel mij nog 27, al ben ik ondertussen alweer 38 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
AlexZuH schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:02:
[...]

same here *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
AlexZuH schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:02:
[...]

Hier hetzelfde!

Mbt "gratis" opties, dat is niet nieuw natuurlijk. Op mijn Kodiaq kreeg ik ook een "gratis" reserve wiel omdat het Canton systeem een subwoofer heeft welke in de velg van het reserve wiel ligt. Zonder "drive mode select" kan ik toch de stand van stoel en spiegels opslaan in de sleutel. (Trouwens wel top met een vrouw die echt een stuk kleiner is en vaak de neiging heeft alle knoppen van de stoel aan te raken tijdens het verzetten) Alleen de radio instellingen en zo dan weer niet. Soms is het een beetje geluk hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07-2021
Hier ook 36 jaren 'jong'... :X

Ik kreeg van Van Mossel te horen dat de auto geproduceerd is (laatste prognose was wk 16, dus dat klopt). Een afspraak plannen ze pas als de auto ook daadwerkelijk.

zijn er nog meer mensen die geleverd krijgen via van Mossel (waalwijk in mijn geval)?

Goed om te lezen dat de eerste ervaringen behoorlijk positief zijn!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
Mijn vriendin over het knipperlicht geluid: Jezus ik weet toch zelf wel dat ik het knipperlicht heb aangezet! Kan dit uit!? Eh nee, nog niet gevonden😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
capellio schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:47:

Dan nog even de stand tot dus ver:
2021-04-22 8
2021-04-21 22
2021-04-20 58
2021-04-19 101
Oh jee, dalende trend....

En thnx voor het delen van de ervaringen! Goed om te lezen, nog 13 nachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-10 13:57
[...]

18 met 22 jaar ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
ManiacScum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:21:
Zijn er ook leden die hun nieuwe auto direct laten detaillen?

Ceramic Coating bijvoorbeeld?

Dealers staan nou niet bekend om het perfect afleveren van een auto (Begrijpelijk gezien de doorlooptijd van een goede detail job van de auto)

En is daar een prijsindicatie voor?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, zal ook is kijken wat het ongeveer kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Thiazzz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:28:
[...]

ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, zal ook is kijken wat het ongeveer kost.
naar aanleiding van de link van vinom heb ik besloten om bijvoorbeeld niet te gaan voor een coating maar afhankelijk van de staat van de auto als ik hem krijg voor een goede poetsbeurt en gewoon degelijk onderhoud op regelmatige basis.

Misschien dat ik zelf wel een Polisher koop (Rupes-achtig apparaat)

Ik lees dat hier in de omgeving een dergelijke handmatige wasbeurt inclusief poetsbeurt circa 125-175 euro kost. Dat heb ik er wel voor over (afhankelijk van de staat van aflevering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
De OBD dongle zal het issue niet zijn. Het probleem zal een app zijn die iets uit kan lezen. De dongle is gewoon een standaard BT ding. Voor Tesla's is er een goede app (Scan my Tesla) maar dit is niet het geval voor veel andere BEVs.

Je zou hier eens kunnen kijken. https://www.meinid.com/thread/187-akku-auslesen/?pageNo=8

Neem even aan dat de data die uit te lezen is hetzelfde is gezien het platform van de auto's.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeMan75
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
Zojuist bericht gehad van de dealer (Vallei Autogroep Veenendaal). Auto is binnen bij de dealer en heb de afspraak gemaakt voor 7 mei aanstaande.
Laatste nieuws was nog steeds week 29, dus ik ben blij verrast!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Jeek84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:14:

Ik kreeg van Van Mossel te horen dat de auto geproduceerd is (laatste prognose was wk 16, dus dat klopt). Een afspraak plannen ze pas als de auto ook daadwerkelijk.

zijn er nog meer mensen die geleverd krijgen via van Mossel (waalwijk in mijn geval)?

De mijne komt ook via van Mossel (via DirectLease), specs, bestel datum en levertijd kan je wel terugvinden in dit topic maar is flink vervroegd in mijn geval ;)
DeMan75 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:50:
Zojuist bericht gehad van de dealer (Vallei Autogroep Veenendaal). Auto is binnen bij de dealer en heb de afspraak gemaakt voor 7 mei aanstaande.
Uhoh... nou begint het echte aftellen. Ik was er nog helemaal niet mee bezig totdat de datum bekend was... nu ben ik net een klein kind (ondanks 37 jaar) die niet kan wachten totdat het pakjes avond is :+

[ Voor 29% gewijzigd door sPENKMAN op 22-04-2021 10:53 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:03

Ik ga hem eind volgende week ophalen in Waalwijk.
Ben gisteren gebeld dat hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Inspired schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:44:
De OBD dongle zal het issue niet zijn. Het probleem zal een app zijn die iets uit kan lezen. De dongle is gewoon een standaard BT ding. Voor Tesla's is er een goede app (Scan my Tesla) maar dit is niet het geval voor veel andere BEVs.

Je zou hier eens kunnen kijken. https://www.meinid.com/thread/187-akku-auslesen/?pageNo=8

Neem even aan dat de data die uit te lezen is hetzelfde is gezien het platform van de auto's.
Is obd dongle net zoiets als evnotify, zo ja dan heeft simply1337 (idfurkan op youtube) dat getest (YouTube: EVNotify Works! | VW ID.4 1st Max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56

Ik krijg hem ook via van Mossel, maar moet zeker nog tot wk39 wachten. Heb nog niet eens een contactpersoon daar. Besteld via LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
PeMo1965 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ik krijg hem ook via van Mossel, maar moet zeker nog tot wk39 wachten. Heb nog niet eens een contactpersoon daar. Besteld via LM
Gewoon bellen en iemand claimen, ik had tot gisteren nog nooit met de dealer gesproken (anders dan het hoofdkantoor) en gisteren meerdere keren gebeld en nu is alles ineens geregeld, auto wordt gebracht, oude auto meegenomen etc etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Mooi bericht voor jou! Nog twee weken wachten.
Ik heb dezelfde dealer, helaas heb ik nog niets gehoord. Tot een maand geleden was het bericht nog rond week 18. Is het niet toevallig mijn auto?😉 Wanneer heb jij de auto besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door hitgew op 22-04-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
@BramSchoon ik zie dat jij standaard verlichting hebt. Zou je (mits niet te veel moeite) een keer wat foto's kunnen delen als het donker is met de lampen aan? Ben met name benieuwd naar de lichtbundel van de standaard led-verlichting aan de voorkant als je van achter het stuur door de ruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMan75
hitgew schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:11:
[...]

Mooi bericht voor jou! Nog twee weken wachten.
Ik heb dezelfde dealer, helaas heb ik nog niets gehoord. Tot een maand geleden was het bericht nog rond week 18. Is het niet toevallig mijn auto?😉
Ik zag dat jij Arctic Silver hebt gekozen. Ik krijg een zwarte. Maar ik accepteer ook een Arctic als die 7 mei aangeboden wordt😀
Ik heb de auto besteld begin december (of nog net eind november, weet niet exact meer).

[ Voor 8% gewijzigd door DeMan75 op 22-04-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik vind dit toch best wel bizar. Ze communiceren week 29 en dan bellen ze plotseling dat de auto er al staat. Van juli naar april?? Dan hebben ze toch de eerdere informatie niet gecommuniceerd of zelfs ook helemaal niets geweten. Dat laatste lijkt me sterk. Ik hoop dat mijn dealer dit wel van tevoren weet want ik kom er speciaal vanuit het buitenland voor terug naar NL.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairplay92 op 22-04-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
PeMo1965 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:05:
[...]

Bij Van Mossel automotive zijn ze niet erg pro actief. Ik kon wel een proefrit maken bij de dealer in Tilburg. Die hebben me goed geholpen met geplande data van productie en verwachte levering (die is ook flink vervroegd van half juli naar wk 19/20).
Dus idd wat ManiacScum zegt, dealer is vaak behulpzamer.

LM is in mijn geval ook DirectLease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Fairplay92 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:30:
[...]

Ik vind dit toch best wel bizar. Ze communiceren week 29 en dan bellen ze plotseling dat de auto er al staat. Van juli naar april?? Dan hebben ze toch de eerdere informatie niet gecommuniceerd of zelfs ook helemaal niets geweten. Dat laatste lijkt me sterk. Ik hoop dat mijn dealer dit wel van tevoren weet want ik kom er speciaal vanuit het buitenland voor terug naar NL.
Met deze wijsheid in je achterhoofd even de dealer contacten en vragen wat de mogelijkheden zijn om hier rekening mee te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Net iemand toevallig een Quartz Grey opgehaald bij Muntstad Utrecht? Zelf nog geduld hebben is lastig, nu alles al langzaam de weg op komt...is er geen Enyaq scheurkalender :)

[ Voor 30% gewijzigd door FJP84 op 22-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet1978
  • Laatst online: 01-05-2021
Inmiddels heb ik ook meer details van Ames gehad. Mijn leaseauto is besteld begin nov en kreeg aflever week 25.
Nu gehoord dat die week 20 wordt gebouwd en week 23 afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
mimalizo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:33:
[...]

Met deze wijsheid in je achterhoofd even de dealer contacten en vragen wat de mogelijkheden zijn om hier rekening mee te houden...
Ik bel ze iedere week voor een update met mijn verhaal maar de boodschap blijft afleverweek 28 vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Misschien inderdaad dealer bellen, zeker als je vanuit buitenland terug komt naar Nederland.
Is het vakantie vieren buitenland of voor werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Fairplay92 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:35:
[...]

Ik bel ze iedere week voor een update met mijn verhaal maar de boodschap blijft afleverweek 28 vooralsnog.
Dan mag ik aannemen dat ze het nu wel begrepen hebben en er rekening mee gaan houden.

Ik moest mijn dealer ook "zachtjes" vertellen wat het verwachtingspatroon van mijn kant was. Maar inmiddels heeft ie het keurig begrepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:47
[...]

Ik kan niet voor iedereen spreken. In mijn geval was week 25 gecommuniceerd toen ik de auto bestelde. Toen ik ze niet lang daarna aan de telefoon had gaven ze aan dat de daadwerkelijke verwachting wel wat eerder was, maar dat ze graag een paar weken marge inbouwen. Dit omdat levertijden iets minder voorspelbaar zijn door mogelijke corona-gerelateerde vertragingen en omdat ze liever een positieve bijstelling dan een negatieve bijstelling doen.
Die van mij is ingepland om volgende week gebouwd te worden, dan mag ik 'm als het goed is eind mei ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MH1810
  • Laatst online: 13-04-2022
MH1810 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:47:
Heb de mijne, IV 60 Briljant Silver met Anna, chrome dakrailing en raamomlijsting en 20 inch velgen begin december besteld en hoor helemaal niets. Verwachte leverweek 26 vanaf het begin. Meerdere malen gebeld met leasemaatschappij en die blijven er bij dat het week 26 is.
Levering van de auto ook vervroegd, waarschijnlijk week 19 of 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Jeek84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:31:
[...]

Bij Van Mossel automotive zijn ze niet erg pro actief. Ik kon wel een proefrit maken bij de dealer in Tilburg. Die hebben me goed geholpen met geplande data van productie en verwachte levering (die is ook flink vervroegd van half juli naar wk 19/20).
Dus idd wat ManiacScum zegt, dealer is vaak behulpzamer.

LM is in mijn geval ook DirectLease.
Hier ook Van Mossel Tilburg. Niets als complimenten. Contactpersoon denkt oplossend mee en is ook gewoon een prettig en oprecht eerlijke partij. Vanaf oktober op de zaken waarvan wij het ook niet wisten, open en eerlijk geweest. Bijv over de elektrische klep. Beiden de aanname gedaan dat het niet vermeld stond bij Comfort en dus waarschijnlijk dan alleen in het Plus pakket. Had zomaar anders kunnen zijn (zie travelassist)
Daarnaast bewust ruim in de verwachte datum gaan zitten. Met de introductie van de Citigo maanden vertraging gehad en die belofte wou hij niet nog eens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
knirrebir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:36:
[...]

Misschien inderdaad dealer bellen, zeker als je vanuit buitenland terug komt naar Nederland.
Is het vakantie vieren buitenland of voor werk?
Geen vakantie, ik werk momenteel vanuit het buitenland. Probeer de levering van de auto ook te combineren met vaccinatie maar dat zal wel niet mogelijk zijn om het zo ook geregeld te krijgen. Laatste keer een hoop troubles gehad met eerst een PCR test, dan wachten, de vlucht gecancelled tot 3 keer toe, dus weer een nieuwe PCR test, wachten .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
[...]

Dat is exact mijn ervaring met deze dealer. Nooit proactieve informatie gehad, geen inhoudelijke kennis Enyaq, zelfs bij de bestelling begin oktober gaven ze gewoon als leverdatum februari aan😣. Pas toen ik in januari belde kwam de mededeling dat dit pas ergens in mei zal zijn. Dus kan zomaar zijn dat de volgende keer als ik bel dat het augustus wordt. Maar dan is mijn geduld wel op😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Fairplay92 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:41:
Geen vakantie, ik werk momenteel vanuit het buitenland. Probeer de levering van de auto ook te combineren met vaccinatie maar dat zal wel niet mogelijk zijn om het zo ook geregeld te krijgen. Laatste keer een hoop troubles gehad met eerst een PCR test, dan wachten, de vlucht gecancelled tot 3 keer toe, dus weer een nieuwe PCR test, wachten .....
Dank voor toelichting, hopelijk lukt combinatie en binnenkort lekker lange tijd in Nederland werken en genieten van Enyaq, die anders jammer genoeg stilstaat als je in buitenland bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Wachtend op hun nieuwe eigenaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW_nebnyPIUde09vvFvwxp8btp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsXp7yLMvVAkzU5DJ4X5YA9j.jpg?f=fotoalbum_large

Even verderop outdoor showroom model met Regulus. Deze velg bevalt mij prima in real life. Stond wel op 4 ballonnen van Hankook

[ Voor 13% gewijzigd door FJP84 op 22-04-2021 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:52:
Wachtend op hun nieuwe eigenaar

Even verderop outdoor showroom model met Regulus. Deze velg bevalt mij prima in real life. Stond wel op 4 ballonnen van Hankook
Gevangen achter een hek? Belachelijk, die moeten de weide in en snel.

[ Voor 25% gewijzigd door knirrebir op 22-04-2021 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
knirrebir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:55:
[...]

Gevangen achter een hek? Belachelijk, die moeten de weide in en snel.
Net zoals die springende koeien aan het begin van de lentah }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Net toch nog een keer gebeld met de dealer. Verwachte afleverweek staat nog steeds op week 28, maar het systeem gaf ook aan dat de Enyaq naar verwachting in week 36 in productie wordt genomen. Erg vreemd dit. Ik heb 4 december besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
[...]

Hey,
We zouden samen de auto ophalen in Den Bosch toch ;)
Wel fijn voor jou dat deze nu er al is. Is het niet toevallig de mijne :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
Zijn er nog meer die hem via Hoogenboom hebben? die van mij is in mijn nadeel verschoven naar w21/22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Kan de begin post aangepast worden met extra kolommen?

Bijv. indicatie leverdatum / gewijzigde leverdatum / afgeleverd (als je hem al hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
Naar aanleiding van het bericht van @DeMan75 maar even zelf contact opgenomen met de dealer. En wat denk je?
Onze auto was ook net binnen gekomen. Het kwam voor hun als 'verrassing' dat er nu een flink aantal bij hun afgeleverd zijn🤔. Er moet nog o.a. een software update plaatsvinden, dus heb een afspraak gemaakt voor 17 mei. Gelukkig nog 3,5 week wachten en ondertussen alle foto's, video's en reviews van de gelukkigen onder jullie bekijken😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMan75
hitgew schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:27:
Naar aanleiding van het bericht van @DeMan75 maar even zelf contact opgenomen met de dealer. En wat denk je?
Onze auto was ook net binnen gekomen. Het kwam voor hun als 'verrassing' dat er nu een flink aantal bij hun afgeleverd zijn🤔. Er moet nog o.a. een software update plaatsvinden, dus heb een afspraak gemaakt voor 17 mei. Gelukkig nog 3,5 week wachten en ondertussen alle foto's, video's en reviews van de gelukkigen onder jullie bekijken😀
Fijn voor je! Dan mag jij gewoon de zilveren houden en neem ik mijn zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
Loepoog schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:38:
[...]

Hier ook Van Mossel Tilburg. Niets als complimenten. Contactpersoon denkt oplossend mee en is ook gewoon een prettig en oprecht eerlijke partij. Vanaf oktober op de zaken waarvan wij het ook niet wisten, open en eerlijk geweest. Bijv over de elektrische klep. Beiden de aanname gedaan dat het niet vermeld stond bij Comfort en dus waarschijnlijk dan alleen in het Plus pakket. Had zomaar anders kunnen zijn (zie travelassist)
Daarnaast bewust ruim in de verwachte datum gaan zitten. Met de introductie van de Citigo maanden vertraging gehad en die belofte wou hij niet nog eens maken.
Top.
Moet ook zeggen dat het wel beter is dan een poos geleden. Het is ook niet dat ik iedere week mail met vragen (en ik denk dat Directlease ook wel voor enige ruis heeft gezorgd).
Ach ja... nog 2-3 weekjes en dan lekker karren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
JDeurs schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:20:
[...]

Hey,
We zouden samen de auto ophalen in Den Bosch toch ;)
Wel fijn voor jou dat deze nu er al is. Is het niet toevallig de mijne :*)
Dit betreft de auto van DeMan75 (Vallei Autogroep Veenendaal) die leverweek 29 had en nu dus 7 mei. Mijn eigen auto bij Van Udenhout in Den Bosch staat dus nog steeds op 28.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
Inspired schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:44:
[...]

EVNotify werkt in ieder geval met de ID.4 dus zal ook wel met de Enyaq werken. Ik zou graag willen dat ik deze kan koppelen met ABRP. Dan gebruikt die laatste de actuele batterij-info in de routeplanning (zie video IDFurkan). Schijnt alleen een probleem zijn met een iPhone en dien je een Android te hebben om EVnotify te kunnen gebruiken (ook al is EV notify er ook op iOS). ABRP zou je via een iPhone kunnen draaien en dan evt. via Carplay.
Björn Nyland heeft een voorbeeld van een goede OBD-dongle maar er zijn er genoeg alternatieven (vermijd de Aliexpress).
Ik ben benieuwd of er een keer een video volgt met een VAG-EV hoe je ABRP met live-batterij info werkend kan krijgen op een iPhone (ik heb geen Android en er speciaal een goedkope voor in mijn auto installeren is wat omslachtig, tenzij per se noodzakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
DeMan75 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:37:
[...]

Fijn voor je! Dan mag jij gewoon de zilveren houden en neem ik mijn zwarte!
Goed plan! Nu staan ze dus nog even achter het hek op ons te wachten. Als ik straks een zwarte Enyaq in de omgeving zie rijden weet ik van wie die is😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Wicked-Game schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:27:
Kan de begin post aangepast worden met extra kolommen?

Bijv. indicatie leverdatum / gewijzigde leverdatum / afgeleverd (als je hem al hebt)
Ik volg sinds kort dit topic en mis eigenlijk wanneer er juist door een ieder besteld is. Mijn huidige lease contract loopt af in januari 2022, dus dacht eigenlijk nog even 'te regelen' dat ik in december nog een Enyaq geleverd krijg (ivm bijtelling veranderingen op 1-1-2022). Echter, de leasemaatschappij geeft aan dat als ik vandaag bestel ze december 2021 niet eens kunnen garanderen. Concrete vraag dus: is er iemand die erg recent heeft besteld (geen First Edition) en al een indicatieve leverdatum heeft gekregen van voor december 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:26
Die willekeur met leveringen wordt met de dag gekker. Wat zijn ze aan het doen daar in Tsjechië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Corleone1979 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:04:
[...]

EVNotify werkt in ieder geval met de ID.4 dus zal ook wel met de Enyaq werken. Ik zou graag willen dat ik deze kan koppelen met ABRP. Dan gebruikt die laatste de actuele batterij-info in de routeplanning (zie video IDFurkan). Schijnt alleen een probleem zijn met een iPhone en dien je een Android te hebben om EVnotify te kunnen gebruiken (ook al is EV notify er ook op iOS). ABRP zou je via een iPhone kunnen draaien en dan evt. via Carplay.
Björn Nyland heeft een voorbeeld van een goede OBD-dongle maar er zijn er genoeg alternatieven (vermijd de Aliexpress).
Ik ben benieuwd of er een keer een video volgt met een VAG-EV hoe je ABRP met live-batterij info werkend kan krijgen op een iPhone (ik heb geen Android en er speciaal een goedkope voor in mijn auto installeren is wat omslachtig, tenzij per se noodzakelijk).
er is een iOS app van evnotify, alleen afgelopen 2 jaar niet geupdatet. dus als dat een keer weer sync't met de android versie dan heb je een werkende abrp live sessie ;)

en qua obd2' adapters.. veepeak ble(+), vgate icar pro en de obdlink varianten MX/CX [werkt op ios] en LX [niet op ios] zullen gewoon werken. Goedkoopste die ik heb gelezen dat werkt met de id3 is de kungfuren OBD2 Bluetooth 4.0, alleen even niet beschikbaar. was rond 15eu op amazon

DE 3 EURO ALI ELM 327 ADAPTERS WERKEN NIET :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SierdW schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
Ik volg sinds kort dit topic en mis eigenlijk wanneer er juist door een ieder besteld is. Mijn huidige lease contract loopt af in januari 2022, dus dacht eigenlijk nog even 'te regelen' dat ik in december nog een Enyaq geleverd krijg (ivm bijtelling veranderingen op 1-1-2022). Echter, de leasemaatschappij geeft aan dat als ik vandaag bestel ze december 2021 niet eens kunnen garanderen. Concrete vraag dus: is er iemand die erg recent heeft besteld (geen First Edition) en al een indicatieve leverdatum heeft gekregen van voor december 2021?
Dat zijn er nog aardig wat die recent besteld hebben en dit jaar geleverd krijgen.
Je moet leasemaatschappij passeren en zelf dealers gaan bellen of ze nog een productieslot hebben, die dit jaar geleverd wordt en die nog naar jou wens (let op er zijn verplichtingen om meerdere opties te nemen als je bepaalde opties kiest) samen te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TPJ87
  • Laatst online: 06-08-2023
Zie onderstaande net voorbijkomen in Enyaq groep op Facebook:

Ontving net dit bericht vanuit de dealer:

PRODUCTIESTART SOUND SYSTEM ENYAQ iV VERSCHOVEN NAAR 2022
De productiestart van de optie Sound System (9VH) voor de ŠKODA ENYAQ iV is verschoven van week 25 naar 2022.

Gezien de bijtellingswijziging van 12% naar 16% in 2022, is er besloten om per maandag 26 april deze optie van alle backorders af te halen. Hierdoor worden alle auto's dit jaar gebouwd en behouden deze de bijtelling van 12%

Indien een klant toch het soundsysteem wenst, dient er rekening gehouden te worden met productie in 2022 en verhoogde bijtelling als gevolg van wijzigingen per 1 januari 2022. Hiervoor zal geen compensatie plaats vinden.

De optie Sound System wordt ook verwijderd van de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

SierdW schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
[...]

Yup, ik.
Eind maart de bestelling ingeschoten en vanuit de dealer een leveringsindicatie gekregen voor de week van 10 december.

Maar dat zegt uiteindelijk he-le-maal niks. Die data verschuiven constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Corleone1979 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:04:
[...]

Vraag me af of je dit in de praktijk zoveel gaat gebruiken. ABRP is qua berekening in mijn ervaring dikke prima. Doorgaans zijn de laapstops toch redelijk vast en niet super flexibel. Ik kan mijn auto nog makkelijker koppelen aan ABRP maar neem de moeite niet. Een dongle die werkt met iOS is ook prijzig dus zou me ook niet waard zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
TPJ87 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:31:

De productiestart van de optie Sound System (9VH) voor de ŠKODA ENYAQ iV is verschoven van week 25 naar 2022.

Gezien de bijtellingswijziging van 12% naar 16% in 2022, is er besloten om per maandag 26 april deze optie van alle backorders af te halen. Hierdoor worden alle auto's dit jaar gebouwd en behouden deze de bijtelling van 12%

Indien een klant toch het soundsysteem wenst, dient er rekening gehouden te worden met productie in 2022 en verhoogde bijtelling als gevolg van wijzigingen per 1 januari 2022. Hiervoor zal geen compensatie plaats vinden.

Dat zou geen goed nieuws zijn wat mij betreft, ben ook benieuwd of dit niet eerst aan 'de klant' wordt voorgelegd en dat deze dan eventueel kan afzien van de algehele bestelling, ik ga dan toch serieus in overleg om een ix3 te bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
FlipModeNL schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
Die willekeur met leveringen wordt met de dag gekker. Wat zijn ze aan het doen daar in Tsjechië?
Auto's bouwen. Als een malle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Thiazzz schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:25:
Zijn er nog meer die hem via Hoogenboom hebben? die van mij is in mijn nadeel verschoven naar w21/22
Net gebeld door Hoogenboom. Besteld 5 november 2020. Leverweek was eerst week 25, toen week 21. En nu komen ze hem 12 mei thuis afleveren. Had eerder gekund maar huidige lease contractloopt t/m 12 mei, vandaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Oeze op 22-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

TonCoronel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:34:
[...]

Dat zou geen goed nieuws zijn wat mij betreft, ben ook benieuwd of dit niet eerst aan 'de klant' wordt voorgelegd en dat deze dan eventueel kan afzien van de algehele bestelling, ik ga dan toch serieus in overleg om een ix3 te bestellen.
Je denkt er serieus aan om je auto te cancellen voor wat speakertjes die je nog nooit hebt gehoord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Nu een verzekering aan het regelen voor mijn Enyaq. Verzekeraars stellen eisen aan de alarmklasse, maar kan niet vinden wat van toepassing is op mijn iV 60. Weet iemand dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 13:24
Wootism schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:43:
[...]

Je denkt er serieus aan om je auto te cancellen voor wat speakertjes die je nog nooit hebt gehoord? :?
Ik ga hem niet cancelen, maar een subwoofer in mijn auto is wel waar ik het meeste naar uit keek dus ik snap het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
jdbiggelaa schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:44:
Nu een verzekering aan het regelen voor mijn Enyaq. Verzekeraars stellen eisen aan de alarmklasse, maar kan niet vinden wat van toepassing is op mijn iV 60. Weet iemand dat zo?
Ik heb hem nu ook verzekerd via NN maar geen aanvullende eisen gehad. Een 80 van 55.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Wootism schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:43:
[...]

Jup :)

Ik ben één van die weinigen wellicht die dat 'net iets vollere' geluid heel belangrijk vindt. Zeker aangezien dit de eerste auto zou zijn die ik ook wellicht privé ga rijden.

En met het nieuwe lease reglement bij ons vanaf (als het goed is) 1 Mei kan ik een ix3 High Executive leasen inclusief Harman Kardon geluidsysteem.. dus het officieel mogen afbestellen ivm aanpassing bestelling zou niet eens verkeerd zijn.
Alhoewel ik nog steeds heel blij zou zijn met de Enyaq hoor en het inteieur ook echt mooier vind dan de ix3.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

TonCoronel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:48:
[...]

Jup :)

Ik ben één van die weinigen wellicht die dat 'net iets vollere' geluid heel belangrijk vindt. Zeker aangezien dit de eerste auto zou zijn die ik ook wellicht privé ga rijden.

En met het nieuwe lease reglement bij ons vanaf (als het goed is) 1 Mei kan ik een ix3 High Executive leasen inclusief Harman Kardon geluidsysteem.. dus het officieel mogen afbestellen ivm aanpassing bestelling zou niet eens verkeerd zijn.
Alhoewel ik nog steeds heel blij zou zijn met de Enyaq hoor en het inteieur ook echt mooier vind dan de ix3.
Ja met uitzicht op een lekker aangeklede iX3 snap ik het wat meer!
Als ik hem zou cancellen blijven er weinig modellen over binnen budget die in 2021 geleverd kunnen worden. Dus dat zou ik ook niet snel doen voor een ontbrekend subwoofertje. :p

@CrashKonijn Mee eens. Heb in mijn huidige auto ook een mooie aftermarket sub ingebouwd. Voegt absoluut veel toe aan het geluid (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 22-04-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH

Ai pijnlijk, maar meteen even een mail naar de dealer hier verstuurd om de order aan te passen indien het waar is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robbie8454
Nou, de proefrit zit erop. En man wat heb ik een spijt!

Nu moet ik nog wachten tot week 41!!

In het kort de plus en min(dere) punten
Ik vergelijk met mijn Q3 en de 55 e-tron

+de auto rijdt heerlijk comfortabel. De proefversie stond op 21” en zonder adaptief onderstel, maar het rijdt ook dan vele malen smoother dan mijn Q3. Ter vergelijking: die staat dan wel op 255/40 r20 en met sportonderstel.

+het suite interieur is echt mooi en ziet er goed afgewerkt uit.

+ik ben de sport stoelen van Audi gewend en dacht dat er niet beter was, maar deze stoelen komen heel erg in de buurt. De zitting is wel wat aan de korte kant, maar met mijn 174cm meer dan prima.

+de auto is snel zat. Niet elektrisch snel zoals de e tron, maar sneller dan de gemiddelde benzine of dieselmotor. En terugkomend op mijn eerdere opmerking: ook op de snelweg nog snel genoeg.

+de auto is erg stil, maar heeft wel last van bandenruis. Zeker boven de 100 begin je dit te merken. Voor mijn gevoel is de akoestische voorruit minder dempend dan die van Audi. Ik hoor tegenliggers iig beter. Toch is het nog steeds een voldoende stille auto, al ga ik zelf wel kijken of ik de wielkasten beter kan isoleren.

+de auto ligt erg stabiel op de weg. Hij voelt minder groot aan dan hij in werkelijkheid is. Ik vind m ook minder nerveus dan de ID4.

+op 80 wegen zou ik het verschil niet merken tussen de e-tron en de Enyaq. Zeker dan is hij erg stil en super comfortabel.

De spiegels zijn huge! Doen me denken aan de eerste generatie Q7 spiegels. Dit maakt de auto wel erg overzichtelijk. Dat is hij sowieso qua raam partijen al.

+het grote scherm is ideaal en ziet er zeer goed uit. De software werkt snel genoeg. Het kleine scherm vind ik zonder ARD wel echt te klein. Met ARD, merk je hier niks van. Dit kan ook zo overkomen omdat ik nu een 12,3” virtual cockpit heb. Ben wel gewend om veel te zien zeg maar. Dit zal ook smaak gevoelig zijn

+mensen die Sanne niet hebben, zullen nog steeds niks te klagen hebben. Het standaard audiosysteem is gewoon goed. Tenzij je echt van een zware bass houdt.

-toch wel de deur hendel. Goedkoop kunststof en krast wel heel makkelijk. Jammer dat ze hier op bezuinigd hebben.

-het chroom in het interieur moet je smaak zijn. Het staat goed met het zwarte leer, maar persoonlijk had ik liever een staalkleur gehad. Of aluminium.

-travel assist werkt goed, maar ik vind de auto dan wel wat nerveuzer. Minder vloeiende stuur bewegingen en hij blijft voor mijn gevoel iets te veel aan de linkerkant van de weg zitten.

-het volume van het knipperlicht slaat echt nergens op. Ik hoop dat hier nog een software update voor komt. Dit klinkt gewoon A heel goedkoop en B veel te hard.

Nu nog maar 25 weken wachten -O- 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
En dan lees je het van Sanne. Hoop dat het een slechte grap is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Ai, dat is goed en slecht nieuws. Goed nieuws dat ie alsnog dit jaar gebouwd gaat worden en het standaard geluid voldoende is. Slecht nieuws dat het natuurlijk niet komt. Twijfel nu alleen wel om Assistentie Plus te vervangen voor Assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022

Zo juist ook door mijn dealer gebeld met hetzelfde inderdaad, van het weekend een proefrit dan kunnen we gelijk even bepalen hoe het geluid is maar denk wel dat hij eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
DonKui schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:05:
[...]

Zo juist ook door mijn dealer gebeld met hetzelfde inderdaad, van het weekend een proefrit dan kunnen we gelijk even bepalen hoe het geluid is maar denk wel dat hij eraf gaat.
Zei de dealer ook dat Sanne er helaas af moest of was hij nog niet zo goed ingelezen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
vinom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:03:
[...]

Twijfel nu alleen wel om Assistentie Plus te vervangen voor Assistentie.
Als je nog de mogelijkheid hebt en Assistentie+ alleen hebt gekozen vanwege TA is dit zeker het overwegen waard met de feiten die we nu weten (TA standaard op Assistentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Neeler schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:07:
[...]

Zei de dealer ook dat Sanne er helaas af moest of was hij nog niet zo goed ingelezen? :*)
Eh dat zegt hij toch juist?

Ik vermoed dat de keuze is dat of je laat hem erop maar dan zeker 2022 of (en dat doen ze volgens mij in principe op voorhand, ze halen de error eraf en je krijgt hem in 2021 zonder Sanne geleverd)

[ Voor 29% gewijzigd door ManiacScum op 22-04-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:28
Duncan78 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:08:
[...]

Als je nog de mogelijkheid hebt en Assistentie+ alleen hebt gekozen vanwege TA is dit zeker het overwegen waard met de feiten die we nu weten (TA standaard op Assistentie)
Geldt dit nu voor 100%, als ik alles teruglees zijn we daar nog steeds niet van overtuigd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ben benieuwd of degene die SSS hadden dan ook snel aan de beurt zijn voor productie of dat ze nu achteraan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
remc1979 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:15:
[...]

Geldt dit nu voor 100%, als ik alles teruglees zijn we daar nog steeds niet van overtuigd, toch?
idd nog niet 100% maar lijkt er wel op. Wie had ook alweer alleen Assistentie besteld en heeft er nu TA er "gratis" bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
Heel jammer dit.. zeker als je bedenkt dat je bestelling hierdoor dus behoorlijk vertraagd is.
November besteld... Al hadden ze dit in januari al doorgegeven had ik het laten vervallen en had ik hem misschien deze week ook al kunnen rijden. Maarja het is niet anders. baal er wel van.

Maar zou je voor €550,- (of voor net iets meer) niet een subwoofer kunnen laten inbouwen door een specialist?
Pagina: 1 ... 90 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2