Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:19:
[...]

@WineshA had gemeld dat first editions binnen 2-4 weken na binnenkomst op kenteken en afgeleverd moeten zijn, officiële introductie vandaag, nodige enyaq's al geleverd bij dealers ook first editions.
@stef87 geeft aan binnen enkele maand leverbaar, maar door hierboven omschreven informatie was dat al bekend, vind ik, daarom mijn post, als grap bedoelt maar kwam niet zo over, sorry.
Ja dat klopt wel maar er staan al First Editions bij de dealers, welliswaar goed verstopt maar ze staan er wel
Zie ook de foto's bij de Voorraad auto's op skoda.nl

De mijne komt als het goed is eind deze week / begin volgende week aan bij de dealer, daarna neemt de dealer nog 2 weken om hem te kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:27:
[...]

Ja dat klopt wel maar er staan al First Editions bij de dealers, welliswaar goed verstopt maar ze staan er wel

De mijne komt als het goed is eind deze week / begin volgende week aan bij de dealer, daarna neemt de dealer nog 2 weken om hem te kunnen leveren.
Oprechte vraag, waar is die 2 weken voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Waarom eigenlijk 2 weken? Dat is toch wel overdreven lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:27:

In ieder geval binnen 4 weken op kenteken en aflevering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog en @Robbie8454 over tijd van aankomst dealer tot aflevering (2 weken) daar hebben we het in dit topic eerder over gehad, maar kunnen we uiteraard weer doen.

Edit: ;).

[ Voor 22% gewijzigd door knirrebir op 19-04-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
“Rijklaarmaken” van een BEV is toch gewoon stekker erin, van transportmodus, plastic eraf halen en gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:30:
@Loepoog en @Robbie8454 over tijd van aankomst dealer tot aflevering (2 weken) daar hebben we het in dit topic eerder over gehad, maar kunnen we uiteraard weer doen.
Slecht geslapen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Loepoog schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:28:
[...]

Oprechte vraag, waar is die 2 weken voor nodig?
Planning vermoed ik, ik denk niet dat ik de enige ben die op een auto zit te wachten
SgtDoggie schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:30:
“Rijklaarmaken” van een BEV is toch gewoon stekker erin, van transportmodus, plastic eraf halen en gaan?
Zaken als letter verwijderen, winterset inladen horen er bij ook bij.... dat duurt wel 1 uur :P

[ Voor 38% gewijzigd door ManiacScum op 19-04-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Haha! Ik kreeg in Amerika bij Hertz ooit een huurauto mee die zo van de oplegger afgereden werd en ze mij de sleutels in mn handen geduwd kregen. Of ik zelf het plastic eraf wilde halen?

No problemo, als je m maar voltankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ja, maar werkplaats heeft geen oneindig ruimte, werknemers, materieel, hefbruggen en dergelijke.
Daarnaast buiten aflevering enyaq ook andere afleveringen (zal minder zijn door tekorten, bijvoorbeeld chips), alle folies eraf en eruit halen, ruimte creëren als er iemand ziek is en zo nog wel wat zaken.
De één snapt er niets van en de ander wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nope, was met een knipoog bedoelt, heb ik er bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:32:
Haha! Ik kreeg in Amerika bij Hertz ooit een huurauto mee die zo van de oplegger afgereden werd en ze mij de sleutels in mn handen geduwd kregen. Of ik zelf het plastic eraf wilde halen?

No problemo, als je m maar voltankt...
Zijn we zo gek in Nederland of verwend of beide :D?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:10:
Beste mede Enyaq-ers, het is zo ver.......

Ik zie de eerste 101 kentekens voor Enyaqs voorbij komen. Ze beginnen inderdaad met een L 8)7

Dat zou betekenen dat morgen inderdaad de eerste wagens uitgeleverd (kunnen) gaan worden want ze worden vandaag nog verstuurd.
L-×××-DD een aantal zie ik.
De 80 heeft 90 kg meer accu tov de 60

[ Voor 4% gewijzigd door Neeler op 19-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
Yes!

zojuist door de dealer (Pouw Apeldoorn) gebeld. Onze Enyaq is van de transportwagen afgerold en wordt donderdag 29 april geleverd!

Hoeveel nachtjes is dat nog???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
vinom schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:27:
[...]
Dat is mooi. Wellicht is het interessant om het dagelijks bij te houden hoeveel kentekens er aangevraagd worden per dag. Is dat iets wat jij zo kan opvragen? Scheelt weer bijhouden :)
Zolang als dat het allemaal luxe kentekenplaten betreft komen ze bij mij door het systeem. De "normale" kentekenplaten worden door PON zelf gefabriceerd, daar weet ik de aantallen niet van. Ik weet ook niet wat het criteria van PON is om er een luxe of normale van te maken, dat zal iets met de prijs van doen hebben maar ik denk dat ze allemaal met luxe uitgerust zullen worden.
Neeler schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:35:
[...]
Inderdaad, allemaal beginnend met L en eindigend op dubbel D.

Die van mij zit er helaas niet bij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Dubbel D....looking forward :P
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:47:
[...]

Zolang als dat het allemaal luxe kentekenplaten betreft komen ze bij mij door het systeem. De "normale" kentekenplaten worden door PON zelf gefabriceerd, daar weet ik de aantallen niet van. Ik weet ook niet wat het criteria van PON is om er een luxe of normale van te maken, dat zal iets met de prijs van doen hebben maar ik denk dat ze allemaal met luxe uitgerust zullen worden.

[...]

Inderdaad, allemaal beginnend met L en eindigend op dubbel D.

Die van mij zit er helaas niet bij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Heeft iemand toevallig een idee op hoeveel meter (van vooraf gezien) de aansluiting voor de stekker zit? Met 4.6m lengte en een laadpaal welke links-voor is gesitueerd vermoed ik dat de 5m (vaste aan laadpaal) kabel misschien wel eens net tekort zou kunnen zijn?

We hebben een carport waarvan rechts (de carport inkijkend) een stenen muur is. Zodoende parkeren we de auto in principe altijd met de neus erin zodat je makkelijk kan uitstappen. De laadpaal wil ik echter aan de muur tegen het huis plaatsen zodat je er makkelijk bij kan. Ik zal dus ¾ van de breedte van de auto opzij moeten en dan naar de aansluiting en die zal vast niet op 3.5m van vooraf gezien zitten he? O+
JdeBar schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:51:
Dubbel D....looking forward :P

[...]
Jammer dat ik geen Anna heb, hou wel van grote koplampen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door sPENKMAN op 19-04-2021 15:55 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]

Zit net even te spellen op de RDW site en ik zie ten aanzien van de WLTP waardes het volgende:
- iv60 = 405 km
- iv80 = 507 en/of 508 km (waarschijnlijk door Anna omdat de 507km een gewicht heeft 2075kg en die van 508km een gewicht heeft van 2090kg)

Ik ben niet zo handig met de RWD site dat ik alle Enyaq tegelijk met elkaar kon vergelijken maar de 60 types die ik zag hadden dus een WLTP opgave van 405km en van de 80 types zag ik 507 en 508km als waarden terugkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Duncan78 op 19-04-2021 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Dan zal de komende week de Enyaq in het lijstje opgenomen gaan worden

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
sPENKMAN schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
Heeft iemand toevallig een idee op hoeveel meter (van vooraf gezien) de aansluiting voor de stekker zit? Met 4.6m lengte en een laadpaal welke links-voor is gesitueerd vermoed ik dat de 5m (vaste aan laadpaal) kabel misschien wel eens net tekort zou kunnen zijn?

We hebben een carport waarvan rechts (de carport inkijkend) een stenen muur is. Zodoende parkeren we de auto in principe altijd met de neus erin zodat je makkelijk kan uitstappen. De laadpaal wil ik echter aan de muur tegen het huis plaatsen zodat je er makkelijk bij kan. Ik zal dus ¾ van de breedte van de auto opzij moeten en dan naar de aansluiting en die zal vast niet op 3.5m van vooraf gezien zitten he? O+
Vergelijkbaar verhaal hier... we hebben een laadstation op de muur bevestigd, oorspronkelijk met 5m kabel. Vervolgens toch nog een keer gekeken of dit goed zou passen (op basis van onze huidige Kodiaq). Dat zou betekenen dat de kabel toch redelijk op spanning zou komen te staan, dus we hebben besloten om er toch een 8m kabel aan te laten monteren.

Dus... mocht er nog iemand behoefte hebben aan 5m kabel met aangegoten stekker O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

[...]

Wie heeft er nu een Anna en een Laura met dubbel D ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ocna
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-12-2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Bulli schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:59:
[...]

Vergelijkbaar verhaal hier... we hebben een laadstation op de muur bevestigd, oorspronkelijk met 5m kabel. Vervolgens toch nog een keer gekeken of dit goed zou passen (op basis van onze huidige Kodiaq). Dat zou betekenen dat de kabel toch redelijk op spanning zou komen te staan, dus we hebben besloten om er toch een 8m kabel aan te laten monteren.

Dus... mocht er nog iemand behoefte hebben aan 5m kabel met aangegoten stekker O-)
Helemaal duidelijk, 8m kabel it is!

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Neeler
Jeroenvr72 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:05:
[...]

Wie heeft er nu een Anna en een Laura met dubbel D ??
Zou dit dan laura zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R18JITfTL6qLAXOQvVmB50_Ypc4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M13LlvssIAYFQNWnxBJWipHX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37
Jongens dit kan niet!!! ;)

(FF komt ook nog... 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Duncan78 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:54:
[...]

Zit net even te spellen op de RDW site en ik zie ten aanzien van de WLTP waardes het volgende:
- iv60 = 405 km
- iv80 = 507 en/of 508 km (waarschijnlijk door Anna omdat de 507km een gewicht heeft 2075kg en die van 508km een gewicht heeft van 2090kg)

Ik ben niet zo handig met de RWD site dat ik alle Enyaq tegelijk met elkaar kon vergelijken maar de 60 types die ik zag hadden dus een WLTP opgave van 405km en van de 80 types zag ik 507 en 508km als waarden terugkomen.
Morgen even deze link bekijken en dan zien we hoeveel er vandaag zijn aangevraagd door PON. (database wordt vannacht ge-update vermoed ik).

https://kenteken.tv/hoeve...r=enyaq&bjmin=2021&bjmax=

Vervolgens de data even downloaden naar .csv en je kan alle vergelijken maken die je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Haha nice, heb altijd het idee dat die presentator aangeschoten is. Leuke afwisseling met die andere reviewers die zichzelf veel te serieus nemen (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Hi allemaal,

Ik kijk stiekem al mee sinds begin dit jaar, echter nu pas een account aangemaakt.
De volgende configuratie hebben wij begin Januari besteld bij Wittebrug Forepark.
Verwachting levering Augustus 2021

Skoda Enyaq 60, black magic metallic
100kW laadmogelijkheid;
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor;
Elektrische inklapbare trekhaak;
Warmtepomp;
Comfort pakket

Gr,
Jesper

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Bulli schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:45:
Yes!

zojuist door de dealer (Pouw Apeldoorn) gebeld. Onze Enyaq is van de transportwagen afgerold en wordt donderdag 29 april geleverd!

Hoeveel nachtjes is dat nog???
10! Ik heb een afteller op mijn telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Laatst online: 01-10 00:23
Mijn duit in het zakje wat betreft levering
iv 60, Energy blue lak (Assistentie, comfort & sport pakket + achteruitrij camera)
Besteld 2020-week 50. Toen opgave levering eind week 30
Productie staat nu gepland week 19/20
Voorlopige levering week 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
basmq schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:19:
[...]

Jongens dit kan niet!!! ;)

(FF komt ook nog... 8)7 )
Volgens de kentekenvoorspeller zitten we daar volgende week ergens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
Ik ik heb vanmiddag een positief bericht van Century Groningen ontvangen; vanaf 4 mei kan ik hem ophalen.
Details: begin februari besteld,
ENYAQ IV 80 150KW/ 82KWH
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)
Clever charging cable voor industriële aansluiting(PUA)
Metallic lak (JATOCL01)
Assistentie plus (PSB)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Navigatie en AC/Climate als fabrieksoptie verplicht.
Kleur: zwart

NB: mijn productie stond oorspronkelijk voor medio juni gepland

[ Voor 8% gewijzigd door bbalance op 19-04-2021 17:17 . Reden: oorspronkelijke productiedatum toegevoegd ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:37
Vandaag bericht van de dealer. Mijn Enyaq is redelijk volgens planning definitief ingepland voor productie in WK19, met als verwachte aankomst bij dealer rond wk22. Dan verwacht met 5 werkdagen voor rijklaar maken. Het aftellen kan nu echt beginnen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
FJP84 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:07:
Vandaag bericht van de dealer. Mijn Enyaq is redelijk volgens planning definitief ingepland voor productie in WK19, met als verwachte aankomst bij dealer rond wk22. Dan verwacht met 5 werkdagen voor rijklaar maken. Het aftellen kan nu echt beginnen :-)
Mooi man! En 5 werkdagen rijklaar maken is ook netjes, zijn er bij die 4 weken rekenen :S

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11-2023
Hier ook weer even een update. Auto is in week 13 in productie gegaan. Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat hij in NL was bij PON.
Ames verwacht hem 1e week mei uit te leveren (besteldatum half oktober).

En nu wachten op dat telefoontje om een afspraak te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 20:43
wimvanb schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:01:
[...]

Dat is bij mij zeker niet het geval omdat het een privé aanschaf is.
Of misschien zit daar juist wel een probleem omdat lease bedrijven meer druk kunnen uitleveren bij de dealer/importeur?
Hallo Wim, ik denk niet dat een LM normaal gesproken voorrang krijgt. Mijn auto privé besteld begin oktober en deze kan ik deze week ophalen. Geen idee waar jouw vertraging zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mauritsams schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:28:
Standaard dag rijverlichting:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Standaard achterlichten:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[iV 80 bij A-Point afgelopen vrijdag] Oké, matrix is mooier, functioneler en uitgebreider. Maar ik kan hier makkelijk mee leven. Vind alleen het knipperlichtje vóór een beetje lullig.
Ja, en dat knipperlicht is ook nog eens het enige halogeen lampje in de auto. Waar een groot merk zielig in kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Klopt, alleen mijn afspraak zelf verzet van as donderdag naar maandag 26. Met bloedend hart, maar onze kleinzoon komt logeren en dat gaat voor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Vandaag de laadpaal geplaatst. Ter info, dit is de "Cube" die PON zelf via dealers ook verkoopt. Ziet er prima uit wat mij betreft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJbNdNByKUavy7TnhsFuDTkw2Wk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXBHNVLV3hKMdmTEK7wvFsOj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXkfjdkRQg9VF7eYCK4N05Yluoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALKubaewEjGdme8tXqV3w0Xk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hj7_p3N3JORuCHjs5kXr5Hh4ShM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHnCINYHsgqGvUbeZaKlLS9P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:05
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:47:
Ik weet ook niet welke criteria worden gebruikt, maar ik heb me toch even kwaad staan maken toen mijn Superb werd afgeleverd met standaard platen. :(
Deze keer staan ze op de offerte :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:06:
[...]

Ben erg benieuwd waarom IV niet verwijderd zou mogen worden? Dealer gaf aan dat het gewoon kon. Geheel kaal was ook mogelijk :D

Maar zal SKODA laten staan in zwart.
Dat bepaal ik toch echt wel zelf of die letters er al dan niet afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
DirkBouwman schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:15:
Vandaag de laadpaal geplaatst. Ter info, dit is de "Cube" die PON zelf via dealers ook verkoopt. Ziet er prima uit wat mij betreft!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lelijk ding op zo’n frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:29
ronaldtb schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:55:
[...]

Ik weet ook niet welke criteria worden gebruikt, maar ik heb me toch even kwaad staan maken toen mijn Superb werd afgeleverd met standaard platen. :(
Deze keer staan ze op de offerte :*)
Ik heb ook speciaal om luxe gevraagd, andere zou het gewoon de standaard worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
DirkBouwman schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel een mooi klein ding, maar waarom niet direct op de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-10 19:02
bbalance schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:00:
Ik ik heb vanmiddag een positief bericht van Century Groningen ontvangen; vanaf 4 mei kan ik hem ophalen.
Details: begin februari besteld,
ENYAQ IV 80 150KW/ 82KWH
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH3)
Clever charging cable voor industriële aansluiting(PUA)
Metallic lak (JATOCL01)
Assistentie plus (PSB)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Navigatie en AC/Climate als fabrieksoptie verplicht.
Kleur: zwart

NB: mijn productie stond oorspronkelijk voor medio juni gepland
Da's mooi en snel, hier vandaag te horen gekregen dat de auto klaar is en eind van de week op transport gaat.
Waarschijnlijk pas week 19/20 leveren, half oktober besteld. 😟
Als ik de aantal tenaamstellingen van de Id4 zie voor April denk ik dat de Enyaq deze snel voorbij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robbie8454 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:21:
[...]

Waar laat je dan de kabel? In mijn ogen een té minimalistisch ontwerp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Mijne staat al 3 weken op de productieband. Sorry voor de vertraging mensen.
En ik maar denken dat er 350 auto's per dag afgebouwd werden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:40:
Waar laat je dan de kabel? In mijn ogen een té minimalistisch ontwerp...
Losse beugel op de muur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Eerste hollandse review die zich ingelezen heeft in de gebeurtenissen rondom de Enyaq. Het begint met een mooie inleiding over hoeveel mensen deze auto ongezien gekocht hebben.
125Kwh wordt 130Kwh :) een van de weinige die het duidelijk vermeld... Helaas wel weinig info over de systemen en hoe ze werken. Maar in mijn opinie de beste review uit nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Zo, net gebeld voor de leverdatum. Woensdag 12 mei wordt de auto gebracht. Bijna precies de geplande leverdatum.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:05
Thiazzz schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:47:
[...]
Serieus... deze is onderhand al 10x gepost |:(
Dat lijkt me sterk. Volgens mij ben je in de war met een vergelijkbare video. Deze is vanavond rond 19:00 geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Robbie8454 schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:21:
[...]

Wilde liever niets vast aan het huis. En ja, mbt frame blijkt dat smaken verschillen maar dat is niet de eerste keer op dit forum :) . Die grote bakken van plastic vind ik dan weer minder mooi....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
Oase schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:50:
[...]

Eerste hollandse review die zich ingelezen heeft in de gebeurtenissen rondom de Enyaq. Het begint met een mooie inleiding over hoeveel mensen deze auto ongezien gekocht hebben.
125Kwh wordt 130Kwh :) een van de weinige die het duidelijk vermeld... Helaas wel weinig info over de systemen en hoe ze werken. Maar in mijn opinie de beste review uit nederland.
We hebben nu naast Anna en Laura ook de pornogrill :O
Moeten we dan nu de CF maar zo noemen op het forum?

[ Voor 4% gewijzigd door Neeler op 19-04-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Ames gaat ook alle kanten heen.

Het is vanaf 22 april ook mogelijk om een proefrit te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:33
Vandaag te horen gekregen dat mijn Enyaq op transport is gegaan op de trein naar Nederland. Leverende dealer Broekhuis Alkmaar (sorry Duncan).

Het was wel zo dat er heel lang fout in bestelling heeft gestaan, bij hun bestelprogramma naar Pon en toen hebben ze dit gecheckt en doorgezet.

Wat betreft de wrapp van de verschillende onderdelen. Stuur me een PB degene die meer info willen.
Zwarte letters Skoda zijn gewoon via de dealer voor 22 euro of zo te krijgen de rest kan er zo af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Neeler schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:14:
[...]

Toen hij dat zei had ik toch wel heel even spijt dat ik de pornogrill heb laten vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Ccreator schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:17:
Vandaag te horen gekregen dat mijn Enyaq op transport is gegaan op de trein naar Nederland. Leverende dealer Broekhuis Alkmaar (sorry Duncan).

Het was wel zo dat er heel lang fout in bestelling heeft gestaan, bij hun bestelprogramma naar Pon en toen hebben ze dit gecheckt en doorgezet.

Wat betreft de wrapp van de verschillende onderdelen. Stuur me een PB degene die meer info willen.
Zwarte letters Skoda zijn gewoon via de dealer voor 22 euro of zo te krijgen de rest kan er zo af.
Mooi nieuws voor je. Heb zelf vandaag nog even navraag gedaan maar nog steeds geen definitieve productie datum. Kan je alvast even oefenen met wrappen van de Enyaq voordat je die van mij onder handen neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Thiazzz schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:47:
[...]

Serieus... deze is onderhand al 10x gepost |:(
Deze man post gewoon veel over de Enyaq maar deze is vandaag geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-10 20:31

Wat was er mis met de bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
FlipModeNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:58:
[...]

Wat was er mis met de bestelling?
Dat was het juist, er was niets mis met de bestelling. Het stond zo op hun bestelprogramma en ik weet an een ander klant die ik helemaal moet wrappen het ook zo stond. Inmiddels is deze ook door.

Laat de verkoper er goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ccreator schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:08:
[...]

Dat was het juist, er was niets mis met de bestelling. Het stond zo op hun bestelprogramma en ik weet an een ander klant die ik helemaal moet wrappen het ook zo stond. Inmiddels is deze ook door.

Laat de verkoper er goed naar kijken.
Ik heb ook Broekhuis Alkmaar, gelukkig is de mijne vooralsnog goed gegaan, maar dat is ook vanwege het feit dat het een FE High is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Neeler schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:14:
[...]

Verzin gelijk even iets voor de sss😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Robbie8454 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:30:
[...]

Verzin gelijk even iets voor de sss😅
🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
Is er trouwens iemand die overweegt om all-season banden te laten monteren?

Ik heb de 20 inch Vega velgen besteld, waarbij de voorbanden een andere maat hebben (235/50) dan de achterbanden (255/45). En dan lijkt het er vervolgens op dat ik geen band (van hetzelfde type) kan vinden die zowel voor als achter gemonteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Bulli schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:40:

Ik heb de 20 inch Vega velgen besteld, waarbij de voorbanden een andere maat hebben (235/50) dan de achterbanden (255/45). En dan lijkt het er vervolgens op dat ik geen band (van hetzelfde type) kan vinden die zowel voor als achter gemonteerd kan worden.
All season zou kunnen niet in verdiept maar zomer en winter kan wel binnen 1 model in 2 maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa

Metoo :) Nog niks uitgezocht verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:35

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ja wij. Op de regulus 19 inch. Meegenomen in het leasecontract. Hoewel we het mogelijk nog gaan aanpassen. E.v’s hebben nogal wat koppel en gewicht namelijk. Hoe mee grip hoe beter.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler

Ik heb nog even gekeken. Je zou op de achtervelg ook 235/50R20 kunnen leggen. Past net met de 9J die erop ligt. Dan heb je rondom deze maat.
Dan heb je igg Pirelli wat erop kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 19-04-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-06 13:07

Het lukt me niet je een prive bericht te sturen. Ben wel geïnteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
Met de veiligheid is het wel goed. Ik hoop dat deze nog niet was gepost.

YouTube: 2021 Skoda ENYAQ iV - Crash Test Results 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
In de eerste batch van vandaag geen kentekenplaten voor een Enyaq.. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Vorige week woensdag het bericht gekregen dat mijn Enyaq onderweg was naar Nederland en met de dealer inmiddels een afspraak gemaakt voor aflevering begin mei. Nog maar 2 weken!

[ Voor 10% gewijzigd door Robert_ZM op 20-04-2021 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
capellio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:54:
In de eerste batch van vandaag geen kentekenplaten voor een Enyaq.. ;(
Bij PON werken ze alleen in de middag, dus misschien komt het nog :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
DonKui schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:19:
[...]
Bij PON werken ze alleen in de middag, dus misschien komt het nog :*)
Andere merken zaten wel in de batch. Nooit de batches in detail bekeken, nu dus wel even en het lijkt erop dat de batches gegroepeerd zijn op merk (ik zag vanmorgen o.a. VW, Audi en Seat's). En gistermiddag waren er o.a. Skoda's dus ik denk dat de Enyaq's idd vanmiddag pas weer komen.

Jammer want als ze in de ochtend zaten dan zaten ze ook in de ochtendzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:14
capellio schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:23:
[...]

Andere merken zaten wel in de batch. Nooit de batches in detail bekeken, nu dus wel even en het lijkt erop dat de batches gegroepeerd zijn op merk (ik zag vanmorgen o.a. VW, Audi en Seat's). En gistermiddag waren er o.a. Skoda's dus ik denk dat de Enyaq's idd vanmiddag pas weer komen.

Jammer want als ze in de ochtend zaten dan zaten ze ook in de ochtendzending.
Gisteren had je er toch 101?
Hopelijk zitten de kentekens van de auto's die morgen geleverd zouden moeten worden ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
goetfoud schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:28:
[...]

Gisteren had je er toch 101?
Hopelijk zitten de kentekens van de auto's die morgen geleverd zouden moeten worden ertussen...
Ik denk dat dit voornamelijk demo auto's zijn. Enkele klant wellicht. Waarschijnlijk vanaf morgen volle bak op naam zetten.

Of de meeste krijgen geen luxe platen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 20-04-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Neeler schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:29:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk demo auto's zijn. Enkele klant wellicht. Waarschijnlijk vanaf morgen volle bak op naam zetten.
Dan hoop ik dat ik een van die enkele klanten ben🤣🤣
Anders kan ik mijn afspraak voor morgen wel vergeten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Ccreator schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:58:
Met de veiligheid is het wel goed. Ik hoop dat deze nog niet was gepost.

YouTube: 2021 Skoda ENYAQ iV - Crash Test Results 2021
Het is effectief een andere link maar de inhoud is hetzelfde:

Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Nou jongens, nu gaat het voor jullie beginnen met de leveringen. Iets meer dan halfjaar zitten lullen.
336+ paginas, bijna half miljoen views op deze topic zonder een Enyaq op nederlandse platen.

Maar de tijd is aangebroken voor de eerste paar gelukkigen in deze topic. Veel plezier met je Enyaq!

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boer8
  • Laatst online: 13-08-2021
Gisteren sprak ik de dealer nog even. Hij vertelde dat er op de demo auto's een terugroep zat... Hij gaf ook aan dat o.a. mijn auto gewoon deze week uitgeleverd gaat worden.

Het blijft allemaal een beetje spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
Neeler schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:29:
[...]

Of de meeste krijgen geen luxe platen :*)
Nee, geen demo's want ik heb de demo van de dealer gekocht dus dan had die van mij erbij moeten zitten. Misschien FE?

De verdeling typen ligt op 50 voor de IV60 en 51 voor IV80
Boer8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:43:
Gisteren sprak ik de dealer nog even. Hij vertelde dat er op de demo auto's een terugroep zat... Hij gaf ook aan dat o.a. mijn auto gewoon deze week uitgeleverd gaat worden.

Ik hoop niet op alle demo's. Overigens is er geen verschil tussen demo's of consumenten versies, alleen het label wat erop geplakt wordt (en de fiscale waarde), het zal dan eerder om de auto's die als eerste van de band zijn gerold.

Tijdens het bezichtigen vorige week woensdag was er nog wel een probleem met de achterklep, die ging met de afstandsbediening én met het voetje wel open maar niet met het knopje op de klep zelf 8)7 Volgens de dealer een los contactje en niks om me zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Boer8 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:43:

Toevallig dealer Huiskes Kokkeler Hengelo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

SgtDoggie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:57:
[...]

Toevallig dealer Huiskes Kokkeler Hengelo?
Die van mij wel via Huiskes. Degene die hem komt brengen belde mij gisteren voor de leverafspraak.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 17:13
Bij de Athlon Editions(Lease) is het allemaal nog heel stil helaas. Ik geniet wel even van de voorpret bij jullie ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Net nog even mijn dealer wezen stalken.
Er is nog een terugroepactie. Een bout van de wielophanging. Hij heeft alle proefritten af moeten zeggen.

Kenteken is aangevraagd dus die ziet @capellio ook wel langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Neeler schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:34:
Net nog even mijn dealer wezen stalken.
Er is nog een terugroepactie. Een bout van de wielophanging. Hij heeft alle proefritten af moeten zeggen.
Hebben alle Enyaqs bij die dealer hetzelfde probleem dan?
Alle proefritten afzeggen voor een bout is wel heftig!

[ Voor 8% gewijzigd door SgtDoggie op 20-04-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:25
SgtDoggie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:35:
[...]

Hebben alle Enyaqs bij die dealer hetzelfde probleem dan?
Alle proefritten afzeggen voor een bout is wel heftig!
Een bout van de wielophanging die afbreekt tijdens een proefrit is ook heftig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtDoggie
schumi1986 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:37:
[...]

Eens! Ik bedoel meer dat het klinkt als iets wat ze wellicht wel hebben liggen en alle testritten afbellen klinkt als een hele speciale bout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Ter info;
De 101 kentekens die gisteren zijn aangevraagd zijn allemaal voor demo auto's.
Vandaag begint aanvraag overigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
schumi1986 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:37:
[...]

Snap dat je misschien een paar dagen misschien geen proefritten kan doen tot je het gemaakt heeft maar de auto zo toch niet terug hoeven naar Tsjechië om dit te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:25
DonKui schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:40:
[...]

Snap dat je misschien een paar dagen misschien geen proefritten kan doen tot je het gemaakt heeft maar de auto zo toch niet terug hoeven naar Tsjechië om dit te repareren?
Dat lijkt mij niet nee. Ik denk dat er vooral veel tijd gaat zitten in het vast leggen welke bout vervangen moet worden en met welke nieuwe bout dit gedaan moet worden. Mocht dit een nieuw type bout zijn die de dealer tot op heden nog niet gebruikt dan duurt het denk ik Max 2 dagen om dit geleverd te krijgen.

Edit : mocht de bout op een lastige plek zitten kan het vervangen nog best wat tijd in beslag nemen. Wel met als voordeel dat de auto nieuw is en de bout dus niet vast geroest zit :p

[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 20-04-2021 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loepoog
Ene grote boutzooi is ut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Wachten op "overnight parts from Czech Republic", auto op brug, bout wisselen.

Houdt er rekening mee, dat als het een wielophangingsbout is, die structureel wat heeft, en het moet uit elkaar, dat je met na het vervangen van de bout, de auto ook opnieuw mag laten uitlijnen. klusje van zeker een half uur per auto, los van de klussen die standaard gebeuren, een uitlijnbrug is niet altijd maar beschikbaar.

fingers crossed dat het geen vertraging oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Mijn proefrit staat morgen nog steeds van 10 tot 12. Niks gehoord vanuit de dealer aangaande kabels, snoeren en bouten...

Maar we hebben nog 24 uur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
Venxir schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:31:
Bij de Athlon Editions(Lease) is het allemaal nog heel stil helaas. Ik geniet wel even van de voorpret bij jullie ;)
Leuke plaatjes bij die Athlon Lease Edition, net alsof je een sportline krijgt door die zwarte accenten, maar dat is dan niet zo. Overigens kleur keuzes is zwart of grijs. De Quartz Grey werkt vertragend in de levering.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Gisterenavond om 23:00 nog mail van de behandelend verkoper van de door mij bestelde Enyaq. Corona perikelen, maar de proefrit staat voor zaterdagmiddag 15:00. Mooie zoethouder tot ergens September ;)
Pagina: 1 ... 84 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2