Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.760.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
Kaaschef schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:51:
[...]

Slechte zaak gewoon, je mag verwachten dat je dan ook als 1 vd eersten geleverd krijgt. Ik zou de dealer er wel op aanspreken.
Nu zal het wel snel gaan met alle leveringen dus hopelijk valt het mee.
We zouden een rang ijst kunnen bijhouden. Dus uiteindelijke leveringen per dealer. Mogelijk zit daar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
wimvanb schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:36:
[...]

Ik snap helemaal niets van de volgorde van aflevering. Ik heb 15 oktober besteld zonder zaken die eventueel vertragend zouden kunnen zijn (bepaalde kleur grijs, trekhaak,SSS of zoiets). De auto moet nog gemaakt worden, dus daar gaat nog wel enige weken overheen voor deze wordt afgeleverd. 8)7 8)7 8)7
Je bent niet de enige Wim. Ook de dealers kunnen het niet uitleggen. De importeur zou het moeten kunnen - want een verklaring moet er zijn. Bepaalt de kleur de volgorde, de uitvoering, de accessoires? Of misschien wel de winstmarge? Maar de importeur kan het woord communicatie niet eens spellen, heb ik de indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
jdbiggelaa schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:33:
[...]

De kale prijs voor een uitgeklede auto valt mee, maar iedereen voegt extra opties toe en daarmee rinkelt de kassa. Opties met software inschakelen is daarbij gewoon de volgende stap.
Heb hier wel moeite mee, ik was in de veronderstelling dat ik ook betere hardware koop.

Naja Hopelijk snel te kraken met een extra chipje oid. Dan wordt het leuk een kale auto te kopen. En een week later toch full options rond te rijden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
goetfoud schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:12:
@capellio jij checkt dinsdag of Pon kentekens heeft aangevraagd?
Zojuist de batch van vandaag gecontroleerd en daar zit geen Enyaq tussen.
Vanmiddag de 2e batch en morgen controleer ik, net als de afgelopen weken, weer minimaal 2x of er iets tussen zit ;)
andre00 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:54:
[...]

Je bent niet de enige Wim. Ook de dealers kunnen het niet uitleggen. De importeur zou het moeten kunnen - want een verklaring moet er zijn. Bepaalt de kleur de volgorde, de uitvoering, de accessoires? Of misschien wel de winstmarge? Maar de importeur kan het woord communicatie niet eens spellen, heb ik de indruk.
Ik denk (maar ben geen expert) dat, in geval van leasewagens, er ook een willekeur is aan bestelmomenten (jou aanvraag kan zo maar een maand op de stapel blijven liggen). Dat zal iets te maken hebben met kortingen, staffels, bonussen e.d..

[ Voor 47% gewijzigd door capellio op 19-04-2021 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
mibkiller schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:14:
[...]

Nee maar ze staan wel op voorraad
Deels, sommige zijn nog in productie of worden nog geproduceerd de komende tijd (weken/dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jdbiggelaa schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:18:
Ik schat in dat deze dealer geen idee heeft hoezeer de wereld met OTA gaat veranderen...
Dat zou kunnen, maar de vraag ging niet over the air updates en vraag was rechtstreeks aan pon (importeur) en niet aan een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
tiguan schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:16:
Valt mij ook een beetje tegen. Is de dagrijverlichting dan tenminste nog wel een beetje mooi?
Paar pagina's geleden filmpjes van gepost, even teruglezen en kan je bepalen of je het zelf mooi vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:44:
Ik lees in diverse reviews dat het vermogen van de motoren en dus de acceleratie van de Enyaq achterblijft bij andere elektrische auto's. Dit maakt mij verder niet uit, de Enyaq is al een stuk sneller dan de spaardiesels die ik de laatste 15 jaar had. Ik vraag me wel af wat de reden hiervan is. Gaat meer vermogen ten koste van de actieradius (lijkt me niet persé), kosten de motoren meer? Waar hangt dit vanaf? Iemand enig idee?
Hoe sneller een elektrische auto kan accelereren hoe meer dat verbruikt van accu, vergelijk maar met processor van computer, hoe zwaarder de applicaties hoe meer gebruik processor; dit zie je ook bij bijvoorbeeld bij radiografische auto, accu met meer capaciteit (meer vermogen) is leuk maar gebruik je steeds meer vermogen gaat accuu sneller leeg.
Alles wat je meer aan vermogen wil en dat wil ontwikkelen kost geld en ontwikkelkosten moeten ook betaald worden, dus ja motoren duurder.
Hangt af per autofabrikant hoe ver ze zijn met techniek en hoeveel kennis er in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:09:
Ik zou het een zeer slechte zaak vinden, bijna oplichting als blijkt dat de 125 kwh/u optie puur software matig is.
Dat zou kunnen, maar ook al is oplaadmogelijkheid (100kw voor 60 en 125kw voor 80) softwarematig te regelen achteraf ipv af fabriek dan gaat het erom wat de kosten zijn, je zou je opgelicht kunnen voelen als oplaadmogelijkheid af fabriek duurder blijkt te zijn dan achteraf softwarematig te regelen.
Verder heeft het wederom te maken met communicatie en daar hebben we in dit topic al aardig kunnen botvieren.
Verder nog geen 100% zekerheid of optie oplaadmogelijkheid achteraf softwarematig te regelen is, zeer waarschijnlijk wel voor update naar hogere laadsnelheid, maar mijn inzien voor Nederland nog niet 100% bekend of dat gaat via over teh air update of dat het softwarematig bij dealer dient te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Boer8 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:16:
Hier een bestelling van medio februari, aflevering komende zaterdag...
Lekker, wat zijn de specs (brutaal gevraagd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:58:
Heb hier wel moeite mee, ik was in de veronderstelling dat ik ook betere hardware koop.

Naja Hopelijk snel te kraken met een extra chipje oid. Dan wordt het leuk een kale auto te kopen. En een week later toch full options rond te rijden :)
We kijken uit naar jou uitkomst wat er wel-niet mogelijk is als jij auto gehackt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaaschef schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:58:
[...]

Naja Hopelijk snel te kraken met een extra chipje oid. Dan wordt het leuk een kale auto te kopen. En een week later toch full met meer options rond te rijden :)
FTFY, Full options ga je nooit alleen softwarematig redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:22:
Op de uk-website staat het wel nadrukkelijk beschreven bij exterieur

https://www.skoda.co.uk/new-cars/enyaq-iv/80/enyaq-lounge
Gelukkig staat het ook bij 60 versie interieur loft dat buitenspiegels dimmende functie hebben bij punt exterior https://www.skoda.co.uk/new-cars/enyaq-iv/60-nav.

Edit I: grappig dat er bij 60 loft en 80 lounge staat standaard elektronisch motor geluid, dan is mijn verwachting dat rs versie (mogelijk ook 80x) geen standaard elektronisch motor geluid krijgt, maar ander (agressiever) geluid.

Edit II: bovenstaande zin aangepaste, was niet goed.

[ Voor 26% gewijzigd door knirrebir op 19-04-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:28:
[...]

Edit: grappig dat er bij 60 loft en 80 lounge staat standaard elektronisch motor geluid, dan is mijn verwachting dat rs versie (mogelijk ook 80x) geen standaard elektronisch motor geluid krijgt.
Reken er maar niet op. Dat geluid is verplicht volgens Europese regels. Er zal dus hoe dan ook geluid in moeten zitten. Het zou in theorie een ander geluid kunnen zijn, maar het geluid zal er zijn.

Zie ook wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 07:51
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:28:
[...]

Gelukkig staat het ook bij 60 versie interieur loft dat buitenspiegels dimmende functie hebben bij punt exterior https://www.skoda.co.uk/new-cars/enyaq-iv/60-nav.

Edit: grappig dat er bij 60 loft en 80 lounge staat standaard elektronisch motor geluid, dan is mijn verwachting dat rs versie (mogelijk ook 80x) geen standaard elektronisch motor geluid krijgt.
Let wel op dat de Enyaq in andere landen anders uitgerust kan zijn. Zo heb je in België de mogelijkheid om massage stoelen te nemen. Die optie hebben wij weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:53:
Reken er maar niet op. Dat geluid is verplicht volgens Europese regels. Er zal dus hoe dan ook geluid in moeten zitten. Het zou in theorie een ander geluid kunnen zijn, maar het geluid zal er zijn.

Zie ook wikipedia
F*ck, zin niet goed getypt, excuus, aangepast in originele post, thnx voor observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:47:
[...]

Ik denk (maar ben geen expert) dat, in geval van leasewagens, er ook een willekeur is aan bestelmomenten (jou aanvraag kan zo maar een maand op de stapel blijven liggen). Dat zal iets te maken hebben met kortingen, staffels, bonussen e.d..
Dat is bij mij zeker niet het geval omdat het een privé aanschaf is.
Of misschien zit daar juist wel een probleem omdat lease bedrijven meer druk kunnen uitleveren bij de dealer/importeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:53:
Let wel op dat de Enyaq in andere landen anders uitgerust kan zijn. Zo heb je in België de mogelijkheid om massage stoelen te nemen. Die optie hebben wij weer niet.
Helemaal eens, hopelijk is het qua dimmen buitenspiegels wel dat we het krijgen in Nederland, laten we de eerste uitkomsten van mede members maar afwachten, ben benieuwd.
In instructieboekje staat het in ieder geval niet genoemd dat buitenspiegels dimmende functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
wimvanb schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:01:
Of misschien zit daar juist wel een probleem omdat lease bedrijven meer druk kunnen uitleveren bij de dealer/importeur?
Soms is de vraag stellen hem beantwoorden.
Als leasemaatschappij elk jaar aardig wat auto's afneemt dan krijgt die toch soort van voorrang, zou niet moeten maar gebeurt wel.
Ik weet dat bij jou prive aankoop is, maar zijn er al andere enyaq's bij dealer waar jij koopt geleverd en gepland voor aflevering?
Zijn er nog geen enyaq's om af te leveren dan die van jou ook niet, anderzijds die van jou laten staan en andere afleveringen wel laten gaan werkt ook niet (lijkt mij) elke enyaq die er is wil je snel afgeleverd hebben, immers je heb plaats weer nodig voor nieuwe levering; ze hebben geen oneindig grote parkeerplaats bij dealer.

[ Voor 21% gewijzigd door knirrebir op 19-04-2021 09:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Zojuist bericht ontvangen van DirectLease dat mijn Enyaq ~5 weken eerder komt. Op 7 mei waar eerder week 23 (11 juni) de verwachting was _/-\o_

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-02 19:04
Ik heb net te horen gekregen dat mijn Enyaq een recall heeft "afdichting kabelboom toerentalsensor aan beide zijden". Dit vind ik heel raar want een BEV heeft geen toerentalsensor toch?

Er zijn nog een aantal Enyaq's bij de dealer die dit ook hebben gekregen (niet allemaal, 60s en 80s)

Nog meer mensen die deze melding hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
SgtDoggie schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:16:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn Enyaq een recall heeft "afdichting kabelboom toerentalsensor aan beide zijden". Dit vind ik heel raar want een BEV heeft geen toerentalsensor toch?

Er zijn nog een aantal Enyaq's bij de dealer die dit ook hebben gekregen (niet allemaal, 60s en 80s)

Nog meer mensen die deze melding hebben gekregen?
Ik denk dat de wagen evengoed een toerental sensor heeft hoor (voor interne communicatie) alleen op dashboard zie je die niet.
en het is ook vreemd dat je een terugroep actie hebt terwijl de wagen nog niet eens is uitgegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 21:35
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:04:
[...]

Helemaal eens, hopelijk is het qua dimmen buitenspiegels wel dat we het krijgen in Nederland, laten we de eerste uitkomsten van mede members maar afwachten, ben benieuwd.
In instructieboekje staat het in ieder geval niet genoemd dat buitenspiegels dimmende functie hebben.
Dat andere landen iets afwijken in het aanbieden van opties klopt wel. Maar in grote lijnen zijn ze in elk land wel identiek in de basisuitrusting. En in de basis uitrusting is opgenomen de dimmende buitenspiegel (belgië, UK, Duitsland). Ik ga er vanuit dat PON gewoon niet alles benoemd in de lijst van standaard opties.

Net als dat omringende landen met het comfort plus pakket de extra geluids isolatie benoemd. In NL lees je hier niks over in prijslijst en of configurator. En NL of PON is echt niet zo groot dat ze een vinger in de pap heeft om auto's aan te passen aan NL configuraties die dingen missen. Dat zou namelijk een flinke impact hebben op de productielijn.

Ik ga er dus vanuit dat een aantal zaken gewoon niet benoemd zijn.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimvanb
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:07:
[...]

Zijn er nog geen enyaq's om af te leveren dan die van jou ook niet, anderzijds die van jou laten staan en andere afleveringen wel laten gaan werkt ook niet (lijkt mij) elke enyaq die er is wil je snel afgeleverd hebben, immers je heb plaats weer nodig voor nieuwe levering; ze hebben geen oneindig grote parkeerplaats bij dealer.
Ik heb bovenstaande tekst door de Google Translate laten vertalen maar die kon de tekst helaas niet lezen.. :)
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
patman070 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:20:
[...]

Ik denk dat de wagen evengoed een toerental sensor heeft hoor (voor interne communicatie) alleen op dashboard zie je die niet.
en het is ook vreemd dat je een terugroep actie hebt terwijl de wagen nog niet eens is uitgegeven :)
Ze zijn nu net bezig met het rijklaarmaken van een aantal Enyaq's waaronder die van mij en die melding kwam meteen naar boven toe.

Ondertussen de volgende voorstellen gedaan bij de dealer:
Haal maar uit een andere Enyaq -> Ze weten niet exact welk onderdeel er mist
Bestel maar -> Ze weten niet exact hoelang de levering duurt
Check of het wel een valide melding is -> Dat gaan ze nu als eerste onderzoeken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-05 08:36
Standaard dag rijverlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLVDc0XY7gVcBP3urswSPLnUciw=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Ipex6mewLpBvu6V6ga5l5P9O.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDtjvGgXeAoHnS6MMwueRlAkN8g=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/GFwqCJ6kuHfbIZlYXn9ZHkZN.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK6ywEx9s0ugX0eLdby2xQwXN-U=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/0pDFrXY9VRzEEqyTjMSncj5R.gif?f=fotoalbum_tile

Standaard achterlichten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2HwEuzo4nMZOAyyA2hnpi4G72w=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KtSlg1sbsLOf2Vh7y6JcPip5.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/valBZH4uwnogCFPdNRPIalyRFhE=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/391DUYvnzuuy6BCkg6UOTt1k.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA2sG16XcSafL4G_c6CrVLWppHc=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/KCPRHSUbKX9Tyz8o2dwNtyK4.gif?f=fotoalbum_tile

[iV 80 bij A-Point afgelopen vrijdag] Oké, matrix is mooier, functioneler en uitgebreider. Maar ik kan hier makkelijk mee leven. Vind alleen het knipperlichtje vóór een beetje lullig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:25:
[...]

FTFY, Full options ga je nooit alleen softwarematig redden
Betekent dit dan dat ik niet softwarematig van een Loft naar een Suite kan :'( ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
wimvanb schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:01:
[...]
Privé zou geen vertraging qua bestellen mogen zijn. Ik koop hem ook zelf, zonder LM o.i.d., ik heb echter een voorraad auto genomen (door de dealer besteld als demo-auto) en die was al geproduceerd toen ik hem claimde (mid/eind feb.). Ik speel daarmee vals qua levertijd maar betaal daar ook een prijs voor :*)

Ik denk vooral dat een LM er voordeel (korting, risicominimalisatie, ...) uit kan halen als hij 10x een auto in 1x besteld dan 10 aparte. Hetzelfde kan wellicht ook gelden voor de importeur??

Met leasemaatschappijen ertussen heb je ook nog iets als garantstellingen, financieringen en alles eromheen wat afgedicht moet worden, dat soort zaken kunnen tijd in beslag nemen (zal per maatschappij/partijen verschillen). Ik heb nog genoeg meningen over LM maar die horen hier niet thuis :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Fairplay92 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:30:
[...]

Betekent dit dan dat ik niet softwarematig van een Loft naar een Suite kan :'( ?
Dat wel, Maar softwarematig kan je ook wel van stokje naar gasveer voor de motorkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:36:
[...]

Dat wel, Maar softwarematig kan je ook wel van stokje naar gasveer voor de motorkap.
Oef, gelukkig maar... Ik ben ingestapt op een kale Enyaq met de gedachte die OTA update upgrade m in de Matrix wel naar een full spec :*) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• capellio
Fairplay92 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:40:
[...]

Oef, gelukkig maar... Ik ben ingestapt op een kale Enyaq met de gedachte die OTA update upgrade m in de Matrix wel naar een full spec :*) 8)
In het najaar kun je ook met OTA je winterbanden regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]

In het najaar kun je ook met OTA je winterbanden regelen.
Ik ga ervan uit dat ook dit volledig automatisch gaat >:) . Ik rem niet in de sneu ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Fairplay92 op 19-04-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:22:
Dat andere landen iets afwijken in het aanbieden van opties klopt wel. Maar in grote lijnen zijn ze in elk land wel identiek in de basisuitrusting. En in de basis uitrusting is opgenomen de dimmende buitenspiegel (belgië, UK, Duitsland). Ik ga er vanuit dat PON gewoon niet alles benoemd in de lijst van standaard opties.

Net als dat omringende landen met het comfort plus pakket de extra geluids isolatie benoemd. In NL lees je hier niks over in prijslijst en of configurator. En NL of PON is echt niet zo groot dat ze een vinger in de pap heeft om auto's aan te passen aan NL configuraties die dingen missen. Dat zou namelijk een flinke impact hebben op de productielijn.

Ik ga er dus vanuit dat een aantal zaken gewoon niet benoemd zijn.
Mijn verwachting heb ik niet getypt, maar klopt met wat je hierboven uiteen zet.
Open deur, maar uitgebreide specificatie had wel gemoeten, had veel duidelijk gemaakt en dit topic uit minder pagina's laten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@wimvanb geen probleem, als er bij jou dealer nog geen enyaq's zijn bezorgd vanuit Tsjechië om klaar te maken voor aflevering dan is jou enyaq ook nog niet aanwezig bij dealer.
Als er wel enyaq's aanwezig zijn bij jou dealer en die van jou ook dan zou ik het gek vinden als jou dealer aanwezige enyaq's aflevert en die van jou een parkeervak bezet laat houden.
Op parkeervak welke jou enyaq bezet houdt kan geen andere enyaq welke uit Tsjechië komt staan ofwel als je als dealer enyaq's geleverd hebt gekregen vanuit Tsjechië wil je die toch zo snel mogelijk leveren zodat je weer ruimte hebt voor volgende levering vanuit Tsjechië.

Hopelijk hiermee wat duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WineshA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-12-2021
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:55:
[...]

Welkom, nog bepaalde opties of niet (brutaal gevraagd)?
Hi, ik heb zoveel mogelijk aangevinkt, maar wilde het wel betaalbaar houden.
Dit is namelijk lease en ik wilde de bijtelling schappelijk houden.

Merk/type : Skoda Enyaq iV 60 132kW/ 62kWh 5 deuren
Kleur : Black Magic Metallic 1Z1Z
Bekleding : Loft EO
Toebehoren : Sport Plus (PFC)
Klimaat (PWA)
Assistentie plus (PSB)
Comfort Plus (PDB)
Family (PXA)
Licht (PK8)
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
Panoramadak (3FU)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview (PPC)
Warmtepomp (PHC)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch
verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01)

52k en een beetje

[ Voor 3% gewijzigd door WineshA op 19-04-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WineshA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-12-2021
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:52:
@wimvanb geen probleem, als er bij jou dealer nog geen enyaq's zijn bezorgd vanuit Tsjechië om klaar te maken voor aflevering dan is jou enyaq ook nog niet aanwezig bij dealer.
Als er wel enyaq's aanwezig zijn bij jou dealer en die van jou ook dan zou ik het gek vinden als jou dealer aanwezige enyaq's aflevert en die van jou een parkeervak bezet laat houden.
Op parkeervak welke jou enyaq bezet houdt kan geen andere enyaq welke uit Tsjechië komt staan ofwel als je als dealer enyaq's geleverd hebt gekregen vanuit Tsjechië wil je die toch zo snel mogelijk leveren zodat je weer ruimte hebt voor volgende levering vanuit Tsjechië.

Mijn First Edition order werd gecancelled omdat ik pas in September van auto mocht wisselen (lease).
Hierdoor heb ik een "normale" iets dikkere die wel in September geplannend staat.

De Reden van de Dealer,

"Er is met PON afgesproken dat de " First Editions" bij binnekomst binnen 2 weken max 4 weken op NL kenteken moet worden gezet / cq afgeleverd MOET worden."

Ze wilden geen uitzondering maken.... Mijn werkgever heeft een vloot van 2000+ leaseautos... maar mocht níet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
WineshA schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:08:
Hi, ik heb zoveel mogelijk aangevinkt, maar wilde het wel betaalbaar houden.
Dit is namelijk lease en ik wilde de bijtelling schappelijk houden.

Merk/type : Skoda Enyaq iV 60 132kW/ 62kWh 5 deuren
Kleur : Black Magic Metallic 1Z1Z
Bekleding : Loft EO
Toebehoren : Sport Plus (PFC)
Klimaat (PWA)
Assistentie plus (PSB)
Comfort Plus (PDB)
Family (PXA)
Licht (PK8)
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)
Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
Panoramadak (3FU)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview (PPC)
Warmtepomp (PHC)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch
verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01)
Inclusief afkoop eigen risico
Winterbanden zijn standaard
Type laadkabel 2

52k en een beetje
Nice, en weer een Anna in ons midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
WineshA schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:11:
Mijn First Edition order werd gecancelled omdat ik pas in September van auto mocht wisselen (lease).
Hierdoor heb ik een "normale" iets dikkere die wel in September geplannend staat.

De Reden van de Dealer,

"Er is met PON afgesproken dat de " First Editions" bij binnekomst binnen 2 weken max 4 weken op NL kenteken moet worden gezet / cq afgeleverd MOET worden."

Ze wilden geen uitzondering maken.... Mijn werkgever heeft een vloot van 2000+ leaseautos... maar mocht níet baten
Duidelijk, weer wat duidelijker m.b.t. first edition en eisen m.b.t. op kenteken krijgen en aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SgtDoggie schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:23:
Ze zijn nu net bezig met het rijklaarmaken van een aantal Enyaq's waaronder die van mij en die melding kwam meteen naar boven toe.

Ondertussen de volgende voorstellen gedaan bij de dealer:
Haal maar uit een andere Enyaq -> Ze weten niet exact welk onderdeel er mist
Bestel maar -> Ze weten niet exact hoelang de levering duurt
Check of het wel een valide melding is -> Dat gaan ze nu als eerste onderzoeken
Please keep up us updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:52:
@wimvanb geen probleem, als er bij jou dealer nog geen enyaq's zijn bezorgd vanuit Tsjechië om klaar te maken voor aflevering dan is jou ...
Dank voor je toelichting.
Ik heb geen idee hoeveel privé rijders al iets weten over de aflevering. In mijn geval gaat het om Broekhuis Alkmaar, maar ik heb duidelijk niet het idee dat het probleem bij hun zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
wimvanb schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:16:
[...]

Dank voor je toelichting.
Ik heb geen idee hoeveel privé rijders al iets weten over de aflevering. In mijn geval gaat het om Broekhuis Alkmaar, maar ik heb duidelijk niet het idee dat het probleem bij hun zit.
Ook hier privé/zakelijk besteld (ZZP) bij Broekhuis Alkmaar en ook nog geen definitieve productiedatum te horen gekregen. Heb eind oktober besteld met nog steeds een voorlopige productiedatum van week 19 (status twee weken terug). Mooi om te zien dat zoveel hier de productiedatum vervroegd hebben zien worden, maar voor mijzelf duurt het te lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Duncan78 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:35:
[...]

Ook hier privé/zakelijk besteld (ZZP) bij Broekhuis Alkmaar en ook nog geen definitieve productiedatum te horen gekregen. Heb eind oktober besteld met nog steeds een voorlopige productiedatum van week 19 (status twee weken terug). Mooi om te zien dat zoveel hier de productiedatum vervroegd hebben zien worden, maar voor mijzelf duurt het te lang :'(
Hier ook Broekhuis Alkmaar en nog geen definitieve datum, besteld eind november.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Toch maar ff een proefrit geboekt, kan het enorme lange wachten enigszins verzachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
patman070 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:37:
[...]

Hier ook Broekhuis Alkmaar en nog geen definitieve datum, besteld eind november.
Vd Udenhout Den Bosch. Wel definitieve productie datum ontvangen. Besteld 13 okt

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenkb op 19-04-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
jeroenkb schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
[...]

Vd Udenhout Den Bosch. Wel definitieve productie datum ontvangen. Besteld 13 okt
Ik ben heel benieuwd naar de definitie van definitief als ik hier zie hoeveel er met productiedata wordt geschoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:00

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb ook nog even contact gehad met de dealer, besteld eind nov. nog steeds geen productiedatum, leverdatum is eind juni begin juli.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Heeft iemand al wat te horen gekregen over zijn/haar Enyaq m.b.t. de oplevering deze week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Net even contact gehad met de leverende dealer omtrent zwarte letters, letters verwijderen en wrappen. Heb namelijk een moon white metallic iv80 besteld en waar de iv60 in zwart komt, is de iv80 in prachtig chrome.... tja die wil ik in dezelfde trim als de sportline dus hebben.

- Letters SKODA zal zwart besteld worden, komt bij levering achterop.
- Wrappen dakrails, raamomlijsting, en grill kan ook, prijsopgaaf volgt
- Letters Enyaq, IV en 80 verwijderen is geen punt, en die gaan er dus af

Hopelijk valt de wrapping mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
SgtDoggie schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:48:
Heeft iemand al wat te horen gekregen over zijn/haar Enyaq m.b.t. de oplevering deze week?
@jdbiggelaa en @goetfoud volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Huiskes Kokkeler Hengelo en ik zijn erg benieuwd of er nog meer dealers/mensen last hebben van de melding "afdichting kabelboom toerentalsensor aan beide zijden" en het feit dat deze niet op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:52:
Net even contact gehad met de leverende dealer omtrent zwarte letters, letters verwijderen en wrappen. Heb namelijk een moon white metallic iv80 besteld en waar de iv60 in zwart komt, is de iv80 in prachtig chrome.... tja die wil ik in dezelfde trim als de sportline dus hebben.

Bijzonder, omdat meerdere keren is aangegeven dat IV niet verwijder mag worden, de rest (80 en Enyaq laat ik ook verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:54
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:02:
[...]

Bijzonder, omdat meerdere keren is aangegeven dat IV niet verwijder mag worden, de rest (80 en Enyaq laat ik ook verwijderen)
Mijn dealer (Udenhout Veldhoven) geeft ook aan dat IV er WEL af kan (dit laat ik ook doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
[...]

Ben erg benieuwd waarom IV niet verwijderd zou mogen worden? Dealer gaf aan dat het gewoon kon. Geheel kaal was ook mogelijk :D

Maar zal SKODA laten staan in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
[...]

iV betekent volgens mij Intelligent Vehicle en heeft niets met een aanduiding voor elektrische auto's te doen. Dat kan er dus gewoon af. In een vorige post heeft iemand daar voor alle zekerheid navraag over gedaan bij de RDW en die iV heeft geen enkele betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wimvanb schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:06:
[...]

iV betekent volgens mij Intelligent Vehicle en heeft niets met een aanduiding voor elektrische auto's te doen. Dat kan er dus gewoon af. In een vorige post heeft iemand daar voor alle zekerheid navraag over gedaan bij de RDW en die iV heeft geen enkele betekenis.
Oke, dan weet ik die letter ook ga proberen te laten verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 09:19
Nope, dus zonder tegenbericht nog steeds overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:48:
Toch maar ff een proefrit geboekt, kan het enorme lange wachten enigszins verzachten :P
Ik ook! Woensdag kan ik helaas niet. Dus donderdag hoop ik even een ritje te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03

[ Voor 4% gewijzigd door mibkiller op 19-04-2021 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
ja Woensdag zonder tegen bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Robbie8454 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:30:
[...]

Ik ook! Woensdag kan ik helaas niet. Dus donderdag hoop ik even een ritje te maken
Ik maak wel tijd..... ik ga wel woensdag, tenminste de belofte om binnen 30 minuten contact op te nemen komen ze in ieder geval niet na :P

Dat is dan in ieder geval consequent aan de perikelen omtrent de productie/levering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeBsyxpWqYI-O94E3TwqNw1pM_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1mTREuIHNt9gxYD0xB0d4j6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
Ik sta woensdag van 10 tot 12 ingepland. Nog geen ander geluid gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 09:19
mimalizo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:38:
Zozo, ze nemen de tijd voor je! Simply Clever....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
mimalizo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:38:
woensdag om 9 uur tot 9:30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik zaterdag ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:52:

Dus de zwarte letters kunnen kosteloos in zwart besteld worden? En dus niet exclusief voor de sportline? Interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:04
goetfoud schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:42:
[...]

Zozo, ze nemen de tijd voor je! Simply Clever....
Ze gaan het instructieboek(je) helemaal doornemen met je denk ik😉.

Veel plezier iedereen die de auto mag ophalen deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
[...]

Ik maak wel tijd..... ik ga wel woensdag, tenminste de belofte om binnen 30 minuten contact op te nemen komen ze in ieder geval niet na :P

Dat is dan in ieder geval consequent aan de perikelen omtrent de productie/levering.

[Afbeelding]
Bij mij belde ze na 25 minuten om te vertellen dat het al vol is maar de website reflecteert dat niet helemaal, nu maar afspraak gemaakt voor zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 19:55
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:06:
[...]

Ben erg benieuwd waarom IV niet verwijderd zou mogen worden? Dealer gaf aan dat het gewoon kon. Geheel kaal was ook mogelijk :D

Maar zal SKODA laten staan in zwart.
Haha lekker belachelijk. Als het jouw auto is bepaal jij toch lekker zelf wat erop komt. Gaat een ander niet bepalen. Een LM zal er ook niet om geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wootism schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:47:
[...]

Dus de zwarte letters kunnen kosteloos in zwart besteld worden? En dus niet exclusief voor de sportline? Interessant.
Nee gaat wel iets kosten (de kosten voor zwarte letters dus), verwachting is een paar tientjes prijsopgaaf spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Wootism schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:47:
[...]

Weet niet als het kosteloos is maar ik kreeg deze van de dealer in ieder geval wel kosteloos aangeboden. Daarnaast laat ik mijn 80 wrappen (grille, raamomlijsting, logo, dakrails en de twee uitstekels op de voorbumper) dit was jammer genoeg niet gratis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Dat zal en er zullen nog wel meer zijn, maar van deze twee weet ik het.
Corleone1979 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:49:
[...]

Haha lekker belachelijk. Als het jouw auto is bepaal jij toch lekker zelf wat erop komt. Gaat een ander niet bepalen. Een LM zal er ook niet om geven.
Ja ik wil graag uitschuifbare spikes uit de assen van mijn wielen plaatsen, zodat ik de banden van de naast gelegen auto's kan lekprikken. Daarnaast nog wat automatische omklapbare nummerplaten en nummerplaten die een kwart zo groot is als het origineel in lettertype Comic Sans met als Tekst, VWSUCKS

[ Voor 57% gewijzigd door ManiacScum op 19-04-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Duncan78 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:51:
[...]

Weet niet als het kosteloos is maar ik kreeg deze van de dealer in ieder geval wel kosteloos aangeboden. Daarnaast laat ik mijn 80 wrappen (grille, raamomlijsting, logo, dakrails en de twee uitstekels op de voorbumper) dit was jammer genoeg niet gratis :*)
Wat kreeg je als prijsopgaaf? Ik krijg van het wrappen namelijk net binnen dat het 650,- ex. btw gaat kosten via trimline.

Ik heb verder weinig gehoord nog van de prijs van de letters achterop. In principe verwacht ik wel een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Duncan78 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:51:
[...]

Weet niet als het kosteloos is maar ik kreeg deze van de dealer in ieder geval wel kosteloos aangeboden. Daarnaast laat ik mijn 80 wrappen (grille, raamomlijsting, logo, dakrails en de twee uitstekels op de voorbumper) dit was jammer genoeg niet gratis :*)
Wat vragen ze voor het wrappen van die 5 onderdelen? Maakt hem wel een stuk stoerder B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]

Wat kreeg je als prijsopgaaf? Ik krijg van het wrappen namelijk net binnen dat het 650,- ex. btw gaat kosten via trimline.

Ik heb verder weinig gehoord nog van de prijs van de letters achterop. In principe verwacht ik wel een paar tientjes.
Die van mijn wordt door @Ccreator gedaan via Broekhuis Alkmaar. Je kan het best even bij hem vragen om een prijsopgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Wootism schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]

Wat vragen ze voor het wrappen van die 5 onderdelen? Maakt hem wel een stuk stoerder B-)
Het zijn eigenlijk 6 onderdelen, was vergeten te melden dat ik ook de spiegelkappen laat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
DonKui schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij belde ze na 25 minuten om te vertellen dat het al vol is maar de website reflecteert dat niet helemaal, nu maar afspraak gemaakt voor zaterdag
Heb 2 keer ingevuld op dezelfde tijd, omdat ik geen enkele reactie kreeg op de eerste, nu een SMS binnen.

In Drenthe zijn ze allemaal wat trager hè..... eerst brommers kiek'n, dan andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:36
Ook direct na ontvangen mail een aanvraag voor zaterdag 15:00 gedaan, met 15min een sms, maar tot op heden nog niets ;)

Betreft overigens A-Point Almere, en een proefrit aan huis.

[ Voor 20% gewijzigd door AlexZuH op 19-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
[...]

Misschien een vreemde vraag...maar zitten die dingen dan gewoon geplakt en blijven er dan dus geen gaatjes over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Pas1 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:36:
[...]

Misschien een vreemde vraag...maar zitten die dingen dan gewoon geplakt en blijven er dan dus geen gaatjes over?
Tegenwoordig is alles geplakt m.u.v. motorkap logo's daar zitten vaak nog twee pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:28
Om even de geruchtenmolen lekker door aan te zwengelen:: naast mij zijn er nog 4 collega's die een Enyaq hebben besteld. De leasemaatschappij had leverdatum eind mei doorgekregen, maar nu blijkt dat er een batch van enkele honderden Enyaqs voor eind april in NL worden verwacht die eerder worden geleverd dan vooraf vastgesteld. Ik hoop toch behoorlijk dat die van mij (en van jullie allemaal!! ) er stiekem tussen zit ;)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Wicked-Game schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]

Ik hoop een paar tientjes. Voor een zwart Audi logo vroegen ze 125 euro per logo. Ben toen heel hard gaan lachen, want ik weet ongeveer de inkoopprijs. Toen kreeg ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:09
Robbie8454 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:02:
[...]

Ik hoop een paar tientjes. Voor een zwart Audi logo vroegen ze 125 euro per logo. Ben toen heel hard gaan lachen, want ik weet ongeveer de inkoopprijs. Toen kreeg ik ze.
6,80 bij Ali (Incl verzendkosten) en 40euro bij Kopacek (excl verzending. Voorheen superskoda).
Heb ze dus bij Ali besteld. Voor dat geld wil ik de gok wel wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-05 09:08
En nooit meer je auto door de wasstraat ;) want dan staat er dadelijk geen Skoda meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
nickss schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:16:
En nooit meer je auto door de wasstraat ;) want dan staat er dadelijk geen Skoda meer
Popnageltje vastzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-05 09:08
Loepoog schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:16:
[...]

6,80 bij Ali (Incl verzendkosten) en 40euro bij Kopacek (excl verzending. Voorheen superskoda).
Heb ze dus bij Ali besteld. Voor dat geld wil ik de gok wel wagen.
Let wel dat het logo van de enyaq groter is. Heb hem hier door de dealer laten spuiten omdat er nog geen logo’s beschikbaar waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
nickss schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:27:
[...]

Let wel dat het logo van de enyaq groter is. Heb hem hier door de dealer laten spuiten omdat er nog geen logo’s beschikbaar waren..
Leek me visueel hetzelfde als die van de kodiaq e.d.
En van een fractie van een mm lig ik niet wakker.....mijn vrouw trouwens ook niet

http://www.kopacek.com/Sk...-Skoda-Auto-as-product-V2

Die van Ali zijn trouwens 37*30mm. Geen idee of dat correct is.

Ps. Het gaat in dit geval alleen om het woord Skoda. Dat andere gaat er helemaal vanaf. Kan best zijn dat dat nog niet in het zwart is te bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Loepoog op 19-04-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 20:15
Skoda in Eindhoven zegt ze te kunnen leveren op korte termijn. Heb er eentje in showroom bekeken tijdens werkplaats bezoek voor de Citigo vandaag.

(Binnen enkele maand leverbaar dus, first editions)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Stef87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:46:
Skoda in Eindhoven zegt ze te kunnen leveren op korte termijn. Heb er eentje in showroom bekeken tijdens werkplaats bezoek voor de Citigo vandaag.

(Binnen enkele maand leverbaar dus, first editions)
Zal ik het zeggen.................., nee toch niet....................................., of toch wel

ach wat doe het toch, had ik niet eerder in dit topic iets gelezen over first editions en wanneer levering ;) :9 (geintje), toch bedankt voor informeren en delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:55:
[...]

Zal ik het zeggen.................., nee toch niet....................................., of toch wel

ach wat doe het toch, had ik niet eerder in dit topic iets gelezen over first editions en wanneer levering ;) :9 (geintje), toch bedankt voor informeren en delen
Verhelder ons met je informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Loepoog schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:44:
[...]

Leek me visueel hetzelfde als die van de kodiaq e.d.
En van een fractie van een mm lig ik niet wakker.....mijn vrouw trouwens ook niet

http://www.kopacek.com/Sk...-Skoda-Auto-as-product-V2

Die van Ali zijn trouwens 37*30mm. Geen idee of dat correct is.

Ps. Het gaat in dit geval alleen om het woord Skoda. Dat andere gaat er helemaal vanaf. Kan best zijn dat dat nog niet in het zwart is te bestellen.
Emblemen die nu op de markt zijn bij Ali zijn te klein. Van het kodiaq logo komen de pinnen niet overeen. Kopacek heeft nog niks momenteel.
Enyaq embleem is 110 mm Doorsnee

Ali letters zijn er nog niet met enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ik weet niet meer dan jij al weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:03:
[...]

Ik wet niet meer dan jij al weet ;)
Oke, dus vooralsnog gewoon vanaf deze week afgeleverd (FE's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 20:15
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:58:
[...]

Verhelder ons met je informatie
Ik snap zijn post ook niet nee..

Ging om de 80 versie waar ik het over had. Nu “pas” bestellen is snel leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 19-04-2021 15:10 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• capellio
Beste mede Enyaq-ers, het is zo ver.......

Ik zie de eerste 101 kentekens voor Enyaqs voorbij komen. Ze beginnen inderdaad met een L 8)7

Dat zou betekenen dat morgen inderdaad de eerste wagens uitgeleverd (kunnen) gaan worden want ze worden vandaag nog verstuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door capellio op 19-04-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
capellio schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:10:

Ik zie de eerste 101 kentekens voor Enyaqs voorbij komen. Ze beginnen inderdaad met een L 8)7
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Dat zou betekenen dat morgen inderdaad de eerste wagens uitgeleverd (kunnen) gaan worden want ze worden vandaag nog verstuurd.
Dat is logisch toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Neeler schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:03:
[...]

Emblemen die nu op de markt zijn bij Ali zijn te klein. Van het kodiaq logo komen de pinnen niet overeen. Kopacek heeft nog niks momenteel.
Enyaq embleem is 110 mm Doorsnee

Ali letters zijn er nog niet met enyaq
Het is maar goed dat ik schrijf dat het om het woord Skoda met afmeting 37*30mm gaat... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:06:
Oke, dus vooralsnog gewoon vanaf deze week afgeleverd (FE's)
@WineshA had gemeld dat first editions binnen 2-4 weken na binnenkomst op kenteken en afgeleverd moeten zijn, officiële introductie vandaag, nodige enyaq's al geleverd bij dealers ook first editions.
@stef87 geeft aan binnen enkele maand leverbaar, maar door hierboven omschreven informatie was dat al bekend, vind ik, daarom mijn post, als grap bedoelt maar kwam niet zo over, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Stef87 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:09:
Ik snap zijn post ook niet nee..

Ging om de 80 versie waar ik het over had. Nu “pas” bestellen is snel leveren.
Zie reactie welke ik net aan @ManiacScum heb gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:42

Dat is mooi. Wellicht is het interessant om het dagelijks bij te houden hoeveel kentekens er aangevraagd worden per dag. Is dat iets wat jij zo kan opvragen? Scheelt weer bijhouden :)
Pagina: 1 ... 83 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2