dzjam schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:45:
Afgelopen donderdag de Enyaq bekeken bij de dealer in Den Haag. Erg onder de indruk! Op de 28e ga ik een proefrit maken. Ik heb 'm pas eind dit jaar nodig, maar bestellen moet ik niet te lang mee wachten.
Om de leasekosten+bijtelling te beperken, overweeg ik de 60 te nemen en dan enkele extra's aan te vinken die de 80 wel heeft, zoals de regeneratiepeddels aan het stuur, en parkeersensoren voor. In dit geval lijkt me zeker ook de warmtepomp nodig om in de winter voldoende bereik te hebben. Qua opties denk ik verder aan Comfort, Klimaat, trekhaak en de snellaadoptie.
Denken jullie dat ik spijt ga krijgen van de 60 ipv de 80? Mijn woonwerkverkeer is 80 km enkele reis, dus daar gaat het zeker genoeg voor zijn. Een vakantie naar Frankrijk, waarbij we meestal zo'n 500 km per dag doen, is ook nog te doen met een laadpauze halverwege.
Gaan er nog meer van jullie voor de 60, en hoe is je situatie?
Dzjam
Blijft een overweging die voor iedereen anders is.
Ook ik heb voor de 60 gekozen om deze vervolgens redelijk vol te proppen met opties/accessoires.
Ik denk dat ik het zou moeten kunnen redden qua dagelijkse kilometers. Heb ook de extra snellaad optie niet genomen. Dit omdat ik vanwege thuislaadpaal elke dag met volle accu weg kan gaan. Tevens staan bij veel klanten tegenwoordig palen, in het ergste geval onderweg een keer een kleine pauze pakken om bij te laden.
Buiten corona tijd maakte ik ca. 55000-60000km/j.
Naar het buitenland ga ik nauwelijks omdat ik in NL een boot heb liggen voor de weekenden en vakanties.
Maar goed, we gaan het zien. Hopelijk heb ik niet de verkeerde keuzes gemaakt....
Succes met jou overwegingen!