Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
RandomNick schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:30:
Een video die weer de nodige vragen oproept:
Op 3.20 zie je de handmatige achterklep, ik dus checken of dit voertuig dan wel of niet het comfort pakket heeft om misschien 100% uitsluitsel te krijgen over het comfort pakket met/zonder elektrische klep.
Het comfortpakket heeft deze echter volgens mij niet, want geen Sunset (getinte ruiten achter), maar wel de 'Phonebox' lijkt het. :?
Voor mij geen vragen, maar duidelijk.
Vak voor telefoon is altijd aanwezig, het gaat of functie draadloos opladen aanwezig is of niet.
Op video kan je niet zien of afwerking in vak voor telefoon (voorzijde) is voorzien van symbool voor draadloos opladen.
Zoals ik het zie geen sunset en daarmee geen draadloos opladen en heeft auto geen comfort pakket.
Hieronder fragment uit prijslijst qua comfort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNbdZh0QduTrMi6ACs9tdxabrhU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3QproiK5B8l0JK2rC990jvw7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:59:
[...]

Voor mij geen vragen, maar duidelijk.
Vak voor telefoon is altijd aanwezig, het gaat of functie draadloos opladen aanwezig is of niet.
Ja en dat klopt dus niet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Helaas wat je aangeeft klopt niet evenals plaatje wat je eerder hebt gepost.
De 2 usb aansluitingen voor zijn standaard aanwezig (zie prijslijst) en komen niet in de plaats van vak voor telefoon (zie brochure).
Vak voor telefoon is er standaard, het gaat er om dat bij comfort vak aan onderzijde van elektronica wordt voorzien zodat draadloos opladen mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 11:12
De Enyaq lijkt ook leverbaar te zijn met een warmtewerende voorruit. Als in de zomermaanden de airco volop moet werken, kan dat in bereik best nog wel eens wat uitmaken. Wellicht nog meer dan de warmtepomp in de wintermaanden.

Afgaande op al het beeld en videomateriaal wat er nu beschikbaar is. Zie je de ene keer de voorruit met de kenmerkende paars/blauwe gloed en de andere keer met een normale heldere voorruit. Echter kan ik nergens iets vinden of dit onderdeel van een pakket is. Afhankelijk van de gekozen uitvoering. Of als losse optie besteld moet worden.

Is iemand hier dit al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bengelsdorp schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:09:
De Enyaq lijkt ook leverbaar te zijn met een warmtewerende voorruit. Als in de zomermaanden de airco volop moet werken, kan dat in bereik best nog wel eens wat uitmaken. Wellicht nog meer dan de warmtepomp in de wintermaanden.

Afgaande op al het beeld en videomateriaal wat er nu beschikbaar is. Zie je de ene keer de voorruit met de kenmerkende paars/blauwe gloed en de andere keer met een normale heldere voorruit. Echter kan ik nergens iets vinden of dit onderdeel van een pakket is. Afhankelijk van de gekozen uitvoering. Of als losse optie besteld moet worden.

Ja is opgevallen, is nodige over gepost, maar nog geen 100% duidelijkheid.

Edit: als je zoekterm 'voorruit' gebruikt krijg je 2 pagina's met tekst en als je dat doorneemt ben je helemaal bij.

[ Voor 7% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:08:
[...]

Helaas wat je aangeeft klopt niet evenals plaatje wat je eerder hebt gepost.
De 2 usb aansluitingen voor zijn standaard aanwezig (zie prijslijst) en komen niet in de plaats van vak voor telefoon (zie brochure).
Vak voor telefoon is er standaard, het gaat er om dat bij comfort vak aan onderzijde van elektronica wordt voorzien zodat draadloos opladen mogelijk is.
Je hebt inderdaad gelijk, maar de afbeelding klopt wel degelijk.
Die twee usb-poorten zitten namelijk boven die phonebox. Maar op de foto lijkt het net een afdekplaatje te zijn.

Las op een ander forum dat het plaatje er zat ipv de phonebox..... dus waarschijnlijk meerdere mensen die de foto verkeerd interpreteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 16-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:
[...]

Led in het dashboard ontbreekt? :?
Heb ik weer iets gemist? Dus het lichtpakket heeft ook te maken met die ledstrip in het dashboard?
Nee, ik bedoelde niet een relatie tussen het lichtpakket en de ledverlichting in het dashboard. Zoals eerder ook al door anderen aangegeven is de ledverlichting in de dashboard afhankelijk van interieurkeuze. Alleen loft heeft deze niet in het dashboard (en ik dacht, maar weet het niet zeker, is de kleur van de ledverlichting ook maar 4 kleuren), de rest wel.

Weet iemand hoe het zit met de keuzes in de led-kleurverlichting in de loft-versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]

op de site kun je ook de plaatjes van de interieurs bekijken: let op het wel of niet aanwezig zijn van het blauwe LED lijntje op het dashboard

Loft

[Afbeelding]

En als voorbeeld Lounge Suite:
[Afbeelding]
Het klopt dus dat Loft geen led verlichting in het dashboard heeft. Zo f*cking irritant dat de verkoper tot 3 keer toe me heeft verzekerd dat dit wel het geval was. :( Bekende verhaal, de kennis over de auto bij verkopers 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Fairplay92 op 16-04-2021 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Bengelsdorp schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:09:

Mijn dealer gaf aan dat de 80 in ieder geval standaard een akoestische film en een zonwerende film in de vooruit heeft zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Voor diegene die het interesseert: Zojuist weer met Skoda Nederland gebeld inzake de toegang tot het Ionity Netwerk en de voordelen. Afgelopen maandag ook daarover gebeld en ze hebben een case aangemaakt en doorgezet naar de afdeling die daarover gaat. De beste man aan de telefoon kon de case inzien maar er was nog geen reactie. Hij kon de betreffende back office ook niet bereiken. Dus vergeet de optie van het opladen tegen gereduceerd tarief en ga in gesprek met de dealer over gratis items uit de shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:
Ambiance ledverlichting in 10 kleuren in voorruimte en achter deurpanelen
Automatisch dimmende binnenspiegel

op de site van Skoda staat dat dit standaard is
Ambiance ledverlichting in 10 kleuren in voorruimte en achter deurpanelen
Automatisch dimmende binnenspiegel
Weet jij of die 10 kleuren ook in de Loft versie beschikbaar zijn, of is daar alleen een beperktere keuze (maar 4 kleuren of slechts 1 kleur)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
Bozznl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:
[...]

Minder dan Loft is er niet toch?
Een paar strandstoelen en een achterbank? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
Fairplay92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:29:
[...]

Weet jij of die 10 kleuren ook in de Loft versie beschikbaar zijn, of is daar alleen een beperktere keuze (maar 4 kleuren of slechts 1 kleur)?
als je naar de site van Skoda gaat staat er standaard 10 kleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 23:45

Bozznl

GT: The Bozzz88

Oase schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:28:
Voor diegene die het interesseert: Zojuist weer met Skoda Nederland gebeld inzake de toegang tot het Ionity Netwerk en de voordelen. Afgelopen maandag ook daarover gebeld en ze hebben een case aangemaakt en doorgezet naar de afdeling die daarover gaat. De beste man aan de telefoon kon de case inzien maar er was nog geen reactie. Hij kon de betreffende back office ook niet bereiken. Dus vergeet de optie van het opladen tegen gereduceerd tarief en ga in gesprek met de dealer over gratis items uit de shop :)
Interessant ben benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:19:
Je hebt inderdaad gelijk, maar de afbeelding klopt wel degelijk.
Die twee usb-poorten zitten namelijk boven die phonebox. Maar op de foto lijkt het net een afdekplaatje te zijn.

Las op een ander forum dat het plaatje er zat ipv de phonebox..... dus waarschijnlijk meerdere mensen die de foto verkeerd interpreteren.
Ach ja al die platte informatie, je hebt gewoon een echte auto nodig om het te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:27:
Mijn dealer gaf aan dat de 80 in ieder geval standaard een akoestische film en een zonwerende film in de vooruit heeft zitten
Blijf benieuwd wat er definitief inzit als je enyaq geleverd wordt en hoe te herkennen is wat voor voorruit eenieder dan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Net wat @Bozznl aangeeft, benieuwd wat er uitkomt en om welk bedrag het dan zou gaan, moet toch wel weten om welk bedrag het gaat voordat ik de skoda shop induik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Zelf ook skoda nederland gebeld of er iets bekend is om snellaad functie achteraf dmv software toe te voegen.
Niets bekend daarover, heb de vraag opnieuw teruggelegd bij dealer om hierover navraag te doen bij importeur en/of fabriek om zodoende uit eerste hand informatie te weten - krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:12:
Zelf ook skoda nederland gebeld of er iets bekend is om snellaad functie achteraf dmv software toe te voegen.
Niets bekend daarover, heb de vraag opnieuw teruggelegd bij dealer om hierover navraag te doen bij importeur en/of fabriek om zodoende uit eerste hand informatie te weten - krijgen.
als je bij fastned staat laad hij wel altijd snel toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Heb je een berekening gemaakt van het voordeel wat je toegezegd is ? Om welk bedrag gaat het (bv x euro per keer laden of per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:19:
als je bij fastned staat laad hij wel altijd snel toch ?
Ja maar is capaciteit van je auto bepalen, standaard 50kw.
Je kan in prijslijst kiezen voor optie snelladen (100kw voor 60 en 125kw voor 80) en dit zou achteraf geactiveerd kunnen worden tegen betaling, daar gaat het over, niet of je bij fastned wel-niet kan snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ja maar is capaciteit van je auto bepalen, standaard 50kw.
Je kan in prijslijst kiezen voor optie snelladen (100kw voor 60 en 125kw voor 80) en dit zou achteraf geactiveerd kunnen worden tegen betaling, daar gaat het over, niet of je bij fastned wel-niet kan snelladen.
oke bedankt voor je info.
dit word mijn eerste elektrische auto en ben er nog helemaal niet in thuis,,

zo als ik het goed begrijp is hij ook niet zo snel weer op 80% als ze aangeven (42 min)
standaard dan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:28:
oke bedankt voor je info.
dit word mijn eerste elektrische auto en ben er nog helemaal niet in thuis,,

zo als ik het goed begrijp is hij ook niet zo snel weer op 80% als ze aangeven (42 min)
standaard dan he
Als je snellaad optie uit prijslijst hebt genomen dan inderdaad na ca. 42 minuten op 80% vanaf 5-10%.
Heb je snellaad functie niet dan duurt het langer.
Gebruik je in zoekveld woord snellaad of snelladen dan kom je genoeg info tegen, ook van laadduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
Kaaschef schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:21:
[...]

Heb je een berekening gemaakt van het voordeel wat je toegezegd is ? Om welk bedrag gaat het (bv x euro per keer laden of per jaar)
120euro. Staat er klip en klaar
Met het charge fast pakket bespaar je namelijk 9,99 per maand aan abo-geld.
En het charge fast pakket krijg je 1 jaar gratis bij de optie snelladen

Van elke land staat er iets.....behalve...
https://www.skoda-auto.co...d8-4d77-bb98-70cc2a98b3c3

[ Voor 20% gewijzigd door Loepoog op 16-04-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:27
Loepoog schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:37:
[...]

Kun je mij helpen waar ik kan vinden dat je het charge fast pakket 1 jaar gratis krijgt bij optie snellaadstations? Ik heb straks een afspraak bij de dealer. Wil hem ermee confronteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb nog even snel mijn auto bekeken vanochtend. De kofferbak is zonder transportpakket voorzien van een soort schuimrubber mat. Dus als je achteraf iets van Ali wil zul je deze vorm eruit moeten snijden. Weet dus ook niet wat er exact onderzit. geen foto's gemaakt.
Verder heeft de verkoper en chef werkplaats verzekerd dat de optie 125 KW ook direct beschikbaar is. Ben benieuwd dus.
De auto is al wel geüpdatet.
Zoals al eerder geschreven ligt wel Hankook onder maar wel met zeer goede specs.

Aangaande velgen dacht hij dat het nog wel wat weken kon duren voordat skoda met wat sets kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door Neeler op 16-04-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:33:
[...]
Wat een onzin dit. Het staat toch gewoon letterlijk in de folder 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@remc1979 deze graag gebruiken bij dealer, even op plaatjes klikken en printen zou ik zeggen.
Thnx to @ervh.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
Neeler schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:04:
Ik heb nog even snel mijn auto bekeken vanochtend. De kofferbak is zonder transportpakket voorzien van een soort schuimrubber mat. Dus als je achteraf iets van Ali wil zul je deze vorm eruit moeten snijden. Weet dus ook niet wat er exact onderzit. geen foto's gemaakt.
Verder heeft de verkoper en chef werkplaats verzekerd dat de optie 125 KW ook direct beschikbaar is. Ben benieuwd dus.
De auto is al wel geüpdatet.
Zoals al eerder geschreven ligt wel Hankook onder maar wel met zeer goede specs.
Hoezo direct beschikbaar 125kW? Ik neem aan als je de snellaadoptie hebt gekozen dat je die inderdaad bij oplevering ook hebt. Het is bekend dat in een latere (OTA) update die verhoogd gaat worden naar 170 kW, welke waarschijnlijk gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Corleone1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:07:
[...]

Hoezo direct beschikbaar 125kW? Ik neem aan als je de snellaadoptie hebt gekozen dat je die inderdaad bij oplevering ook hebt. Het is bekend dat in een latere (OTA) update die verhoogd gaat worden naar 170 kW, welke waarschijnlijk gratis is.
Volgens mij is er van de week al vaak geroepen dat het niet direct beschikbaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:32
Loepoog schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:37:
[...]

Als je de auto koopt in een van de deelnemende landen zal dat ongetwijfeld waar zijn. Dat Nederland nergens genoemd wordt zegt mij dat Nederland (lees: Pon) niet meedoet. Het lijkt mij persoonlijk sterk dat je aan dit document rechten kan ontlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
ervh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:02:
[...]

Zou mooi zijn voor degenen die deze optie niet hebben geselecteerd. Mijn dealer was er heel duidelijk over, niet achteraf aan te passen. Het verhaal van Next Move staat het wel een beetje haaks op wat een medewerker van Skoda eerder heeft beweerd; voor de upgrade naar 100/125kW wordt andere hardware gebruikt.
Mensen die gebruik maken van de 100/125kW upgrade krijgen de mogelijkheid om OTA te updaten naar 130/170kW. Dit wordt pas vrijgegeven als ze qua software ook het e.e.a. hebben geregeld om dit op een veilige manier te kunnen bieden.

Wat me trouwens op viel in deze video: YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio... zegt hij nou dat er een granny lader wordt bijgeleverd? De lader die er ligt lijkt er sprekend op, 230V kabel en een Type 2 aansluiting. Het staat niet in de boekjes maar we gaan het meemaken :9
Nogmaal ter verduidelijking en geen andere berichten gehoord:

Standaard: 50 kW
€550 Optie: 100kw iV60 /125 kW iv80
Deze zijn direct beschikbaar bij oplevering.
Er gaan verhalen dat die €550 optie ook achteraf is aan te schaffen via betaalde software-upgrade.

Later volgt er een (waarschijnlijk gratis) update van snelladen naar 130 kW iV60 / 170 kW iV80 mits je de 100 kW/125kW optie hebt (m.a.w. in de toekomst zal de optie 100/125 -> 130/170 worden). Het is niet duidelijk of deze OTA of via de werkplaats moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Corleone1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:40:
[...]

Het standaard licht is wel een beetje karig, met name de knipperlichten vóór. Desalniettemin hadden andere opties hogere prioriteit. Belangrijkste is de lichtopbrengst, hetgeen wel goed zal zitten met de ledverlichting standaard. In het verleden een belangrijke reden om voor Xenon te kiezen (heb ik nu op mijn Golf 7).
Is ook al eerder besproken en inderdaad erg karig voor zo'n grote en niet goedkope auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ronaldtb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:16:
Als je de auto koopt in een van de deelnemende landen zal dat ongetwijfeld waar zijn. Dat Nederland nergens genoemd wordt zegt mij dat Nederland (lees: Pon) niet meedoet.
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat je aan dit document rechten kan ontlenen.
Zie onderstaande fragment wat eerder in verstrekte documentatie is vermeld.
In prijslijst staat 100kw of 125kw oplaadmogelijkheid en toegang tot ionity netwerk.
Wat houdt toegang in; voor menigeen wat hieronder staat in fragment.

@remc1979 gaat straks naar dealer om confrontatie aan te gaan en we zijn allen benieuwd naar uitkomst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zs5a5K7F1liJJcHYpJ5hHM1LL_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiPKhYKf7GYA50P6IwFdrHAG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHRa8QibVAGYw86m66fVYQHhQq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cnEAR6XRAiPiCxHM3FWylDL8.png?f=user_large

Op de Duitse site. Is dit bekend of zal dit ter illustratie zijn? Canton? Of loop ik zwaar achter de feiten aan? Volgens mij weet niemand nog precies wat het sss systeem inhoudt. Alleen meer speakers en een sub voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Robbie8454 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:40:
[Afbeelding]

Op de Duitse site. Is dit bekend of zal dit ter illustratie zijn? Canton? Of loop ik zwaar achter de feiten aan? Volgens mij weet niemand nog precies wat het sss systeem inhoudt. Alleen meer speakers en een sub voor zover ik weet
Canton zal vermoedelijk niet in de huidige generatie Enyaq's komen en later pas als uitbreiding boven op de SSS als optie komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
[Afbeelding]

Dit zal hoogstwaarschijnlijk een foto van een founders edition zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:36:
[...]

In prijslijst staat 100kw of 125kw oplaadmogelijkheid en toegang tot ionity netwerk.

@remc1979 gaat straks naar dealer om confrontatie aan te gaan en we zijn allen benieuwd naar uitkomst.
[Afbeelding]
Dat stukje zegt niks. Wie is er verantwoordelijk voor het prepaid gedeelte. Ben jij dat als particulier, is de leasemaatschappij dat of is Skoda dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Behoorlijk wat reviews gelezen met name over het rijcomfort en voor degenen die hun keuze nog niet hebben gemaakt kopieer ik een stukje dat vaker terugkomt.

"Handling | Refinement is excellent; this is easily the quietest Skoda we’ve ever been in – even road and wind noise seem to be kept at bay on all but the roughest surfaces. In fact, the only area where things seem to come undone is with regards to ride quality. The Enyaq iV is available with up to 21-inch wheels but even on our car’s 20s, it was a bit firm to be considered comfortable. That’s particularly apparent at low speeds, though – things improve the faster you go. One thing of note is that the optional adaptive dampers seem to improve the ride; we tried an Enyaq iV 80 with these fitted and despite the larger wheels, the ride was tangibly smoother. We’d strongly consider trying cars with and without the adjustable suspension before placing an order."

https://www.drivingelectric.com/skoda/enyaq/performance

In andere reviews (die op YouTube) hoor je ook bonkende geluiden op slecht wegdek wanneer de auto op 21 inch sloffen staat.

Ik zou zelf het geld besparen van de duurste velgen en daarvoor in de plaats de adaptive suspension kiezen. Kun je exact de mate van vering kiezen (met een slider, lees ik) en is het niet hard geveerd op lage snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:22
mimalizo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:57:
[...]

Dat stukje zegt niks. Wie is er verantwoordelijk voor het prepaid gedeelte. Ben jij dat als particulier, is de leasemaatschappij dat of is Skoda dat?
Skoda lijkt me. Voor zover ik begrijp krijg je een jaar "gratis" het abonnement waardoor de per kWh minder hoeft te betalen. Voor een leaserijder sowieso niet heel interessant.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32
Maarten707 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:07:
Behoorlijk wat reviews gelezen met name over het rijcomfort en voor degenen die hun keuze nog niet hebben gemaakt kopieer ik een stukje dat vaker terugkomt.

"Handling | Refinement is excellent; this is easily the quietest Skoda we’ve ever been in – even road and wind noise seem to be kept at bay on all but the roughest surfaces. In fact, the only area where things seem to come undone is with regards to ride quality. The Enyaq iV is available with up to 21-inch wheels but even on our car’s 20s, it was a bit firm to be considered comfortable. That’s particularly apparent at low speeds, though – things improve the faster you go. One thing of note is that the optional adaptive dampers seem to improve the ride; we tried an Enyaq iV 80 with these fitted and despite the larger wheels, the ride was tangibly smoother. We’d strongly consider trying cars with and without the adjustable suspension before placing an order."

In andere reviews (die op YouTube) hoor je ook bonkende geluiden op slecht wegdek wanneer de auto op 21 inch sloffen staat.

Ik zou zelf het geld besparen van de duurste velgen en daarvoor in de plaats de adaptive suspension kiezen. Kun je exact de mate van vering kiezen (met een slider, lees ik) en is het niet hard geveerd op lage snelheden.
In principe is dit niet anders dan bij andere auto’s. Hoe groter de velg hoe meer je inlevert qua rijcomfort. Het adaptieve onderstel kan het wel verbeteren bij een grotere velg. Overigens op de 19” verwacht ik weer geen adaptief onderstel nodig te hebben. Daarvan zijn de banden dusdanig hoog qua wang dat dit het comfort wel ten goede komt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
[Afbeelding]

Dit is inderdaad 1 van de 1e oude promo foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:57:
Of het wel of niet wat zegt en wie verantwoordelijk is maakt voor nu niet uit @remc1979 wilde het weten want die ging vandaag naar dealer om erover te praten / confronteren.
Mocht het wat opleveren dan kunnen we daar allemaal weer wat mee, zo kijk ik ernaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFlYy4yYIV0z4tFGsoU9PrN2vww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ea6KfHLx1LaSDLacrAYcxxnr.webp?f=user_large
Hierboven (opnieuw) skoda sound system, mogelijk komt er canton, nog niets definitiefs over bekend.
Kan zijn wat anderen aangeven alleen voor founders edition en/of rs versie, maar is afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-10 21:53
Wicked-Game schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:15:
[...]

In principe is dit niet anders dan bij andere auto’s. Hoe groter de velg hoe meer je inlevert qua rijcomfort. Het adaptieve onderstel kan het wel verbeteren bij een grotere velg. Overigens op de 19” verwacht ik weer geen adaptief onderstel nodig te hebben. Daarvan zijn de banden dusdanig hoog qua wang dat dit het comfort wel ten goede komt.
Ook benieuwd wat het sportonderstel doet. Nog niks van gehoord toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kaaschef
Zojuist gebeld door Ramon van Skoda Amsterdam en een afspraak gemaakt voor 29 April! nog maar 2 weekjes wachten 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:27
knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]
Dealer gaf aan dat de vraag reeds bij PON ligt, hun kunnen er in ieder geval niets over zeggen.

Het goede nieuws: auto is op transport naar NL. Aflevering laatste week april/eerste week mei. Precies op tijd voor onze vakantie (7 mei)

Hij stond in de showroom in mijn kleur en velgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:46
Neeler schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:09:
[...]

Volgens mij is er van de week al vaak geroepen dat het niet direct beschikbaar zou zijn?
Bjørn liet al zien bij de ID.4 dat die netjes 125 kW laadt. De Enyaq dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:09:
[...]

Skoda lijkt me. Voor zover ik begrijp krijg je een jaar "gratis" het abonnement waardoor de per kWh minder hoeft te betalen. Voor een leaserijder sowieso niet heel interessant.
Nederland is de enige markt, samen met België, waar zóveel mensen een lease auto van het bedrijf hebben. Wellicht dat Pon daarom in NL de aanbieding skipt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Maarten707 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:07:

Of gewoon op 19” gaan rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
Nog een goede review en dit maakt het nog aangenamer om naar de Enyaq te kijken😁

En nu eentje met CF

YouTube: Skoda Enyaq iV im Test (2021) So fährt sich das Elektroauto ab 25.00...

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 16-04-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 23:45

Bozznl

Neeler schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:25:
Nog een goede review en dit maakt het nog aangenamer om naar de Enyaq te kijken😁

En nu eentje met CF

YouTube: Skoda Enyaq iV im Test (2021) So fährt sich das Elektroauto ab 25.00...
Is dit nou Anna in real life? :+ :*) Nee.. flauw.

Ziet er goed uit zo met CF! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Bozznl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:40:
[...]

Misschien dat ik dan alsnog voor Anna ga :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
Neeler schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:09:
[...]

Misschien dat ik dan alsnog voor Anna ga :O
Hier ook spijt dat ik Anna niet genomen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Toch blij dat ik CF heb gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Neeler schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:25:

En nu eentje met CF

Wat mij opvalt is dat ze niet rijden met die auto... En reviews over hoe de auto van binnen en van buiten er uit ziet zijn ook wel te vinden in de maand okt van vorig jaar. Moet wel eerlijk zeggen dat CF toch wel mooi blijft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Kaaschef schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:21:
[...]

Je hebt zoals eerder aangegeven 120 euro per jaar abbo fee. En dan nog de 49 cent per KWh die er in stopt. Nu is het aantal laadpalen in Nederland zeer beperkt. Maar daar kun je natuurlijk helemaal los op gaan als je wilt. Ik denk dat in deze het niet aan ons is om aan te tonen hoeveel het exact zou zijn maar eerder aan Skoda waarom ze het niet zouden moeten vergoeden.
Ik zal voordat ik de auto ga ophalen eerst nog eens bellen of ze al meer weten mocht dat nog niet het geval zijn laat ik ze wel met een voorstel komen. Kunnen ze er vast over nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Net de skoda app aangemeld op de auto je moet een abonnement afsluiten voor 0 euro iv tot 2031
En online navi tot 2024 bij mij.
Je kan de auto nu dus ook op afstand koelen.
Alleen nog de qr code scannen in de auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oYTb3uVAhYsozmW1EruzqCbamo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv72qiCkw3jc4RBlEay6hve8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door mibkiller op 16-04-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Hier andersom...blij dat ik het niet heb gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:34:
Net de skoda app aangemeld op de auto je moet een abonnement afsluiten voor 0 euro iv tot 2031
En online navi tot 2024 bij mij.
Je kan de auto nu dus ook op afstand koelen.
Alleen nog de qr code scannen in de auto

[Afbeelding]
Zover was ik ook al gekomen 😉 nog een paar dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:05

t3q

Say yes to teq

Loepoog schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:09:
[...]

Welke Van Mossel, Tilburg?
Ja dacht het wel.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Waar ik vroeger 900km door kon tuffen nu om de 3 uur aan de snellader.

https://www.autoblog.nl/n...vervelend-nee-hoor-884924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
remc1979 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:24:
Dealer gaf aan dat de vraag reeds bij PON ligt, hun kunnen er in ieder geval niets over zeggen.

Het goede nieuws: auto is op transport naar NL. Aflevering laatste week april/eerste week mei. Precies op tijd voor onze vakantie (7 mei)

Hij stond in de showroom in mijn kleur en velgen
Dank voor terugkoppeling dat vraag bij Pon ligt.
Mooi nieuws mbt je enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oase schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:23:
Je hebt zoals eerder aangegeven 120 euro per jaar abbo fee. En dan nog de 49 cent per KWh die er in stopt. Nu is het aantal laadpalen in Nederland zeer beperkt. Maar daar kun je natuurlijk helemaal los op gaan als je wilt. Ik denk dat in deze het niet aan ons is om aan te tonen hoeveel het exact zou zijn maar eerder aan Skoda waarom ze het niet zouden moeten vergoeden.
Ik zal voordat ik de auto ga ophalen eerst nog eens bellen of ze al meer weten mocht dat nog niet het geval zijn laat ik ze wel met een voorstel komen. Kunnen ze er vast over nadenken.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt (met mij nog meer uiteraard), zeker omdat je binnenkort aan de beurt bent om auto te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
Hmm...de mijne is 2 weken geleden op transport gegaan. Zou zomaar mijn bestelling kunnen zijn. Ga er maar eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
pollekeb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:46:
Waar ik vroeger 900km door kon tuffen nu om de 3 uur aan de snellader.

https://www.autoblog.nl/n...vervelend-nee-hoor-884924
Eh oke..... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:20
goetfoud schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:37:
[...]

Hier andersom...blij dat ik het niet heb gekozen.
Zelfde hier!
Bozznl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:40:
[...]

Nee dit is dus Laura :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
De kleur van die 21inch Betria’s: soms lijkt het of ze zilver met zwart zijn, soms zilver met anthraciet. Zouden er 2 soorten zijn, of lijkt dit maar zo? Ik meen namelijk toch geregeld verschillen te zien. Kan te maken hebben met lichtval, maar toch.... Iemand een visie hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
leenderttimmers schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:34:
De kleur van die 21inch Betria’s: soms lijkt het of ze zilver met zwart zijn, soms zilver met anthraciet. Zouden er 2 soorten zijn, of lijkt dit maar zo? Ik meen namelijk toch geregeld verschillen te zien. Kan te maken hebben met lichtval, maar toch.... Iemand een visie hierop?
Ga maar uit van lichtinval en editing tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59
Ligt ook aan de carrosseriekleur volgens mij. Ik vind ze persoonlijk onder wit of zilvergrijs het mooiste uit de verf komen. Is natuurlijk persoonlijk, over smaak valt wat dat betreft niet te twisten....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
Loepoog schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:14:
[...]

Hmm...de mijne is 2 weken geleden op transport gegaan. Zou zomaar mijn bestelling kunnen zijn. Ga er maar eens een belletje aan wagen.
Ik kreeg vd week een mailtje dat hij op transport was en het nog 66 dagen zou duren maar vandaag kon ik al een afspraak maken ( voor 29 April) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
Vandaag een reservering gedaan op een "voorraad" Enyaq 80 Quartz grey met productie datum week15. Hopelijk snelle levering.

#wasnognietmakkelijk #keuzemaken #passendkrijgeninbudget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
jdbiggelaa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:37:
[...]

Of gewoon op 19” gaan rijden :)
Ik kies voor 19 inches in combinatie met de adaptive suspension. Dan kun je nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
Ik weet natuurlijk niet welke auto’s je gezien hebt, maar er zijn er inderdaad twee. Ze staan sinds een tijdje in de prijslijst op de site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMVeRlkmlJD6jIafTqVEX62_YbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JyGeMrS2nCPHqjUjEYlSay5t.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldtb op 16-04-2021 23:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:11
Skoda deelt gevoelige tik uit aan ‘moeder’ Volkswagen

https://www.ad.nl/auto/sk...eder-volkswagen~a15192ef/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Niet alleen wij, ook een internationale vakjury vindt het design van de Enyaq heel bijzonder en verleende aan de auto de Reddot Award:

https://www.dagelijksauto...aq-iv-wint-red-dot-award/

Dit is de belangrijkste Europese prijs voor industrieel design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
jdbiggelaa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:28:
Niet alleen wij, ook een internationale vakjury vindt het design van de Enyaq heel bijzonder en verleende aan de auto de Reddot Award:

https://www.dagelijksauto...aq-iv-wint-red-dot-award/

Dit is de belangrijkste Europese prijs voor industrieel design.
Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Het hoeft niet allemaal de hemel in geprezen te worden maar een beetje beter inlezen had geen kwaad gekund. Had meer van onze reus verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Tja. Dat Red dot is leuk maar zegt imho geen kont. Vind de Enyaq een hele mooie auto hoor. Maar onafhankelijk zijn ze niet. Daarbij heeft zo’n beetje elke Skoda wel een award gekregen omdat die betalen. Andere merken worden niet bekeken omdat ze niet betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
Skoda krijgt van mij de 'delivering this Wednesday ' award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Inspired schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:01:
Tja. Dat Red dot is leuk maar zegt imho geen kont. Vind de Enyaq een hele mooie auto hoor. Maar onafhankelijk zijn ze niet. Daarbij heeft zo’n beetje elke Skoda wel een award gekregen omdat die betalen. Andere merken worden niet bekeken omdat ze niet betalen.
Heb je daar ook een bron voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronaldtb
Wootism schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:26:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?
What are the fees for participation?

There are 2 types of fees:

1. Submission Fee is the registration fee for each of the design concept that you submit to the award.
2. Presentation Fee is the fee for final judging where your work will be printed and presented to the jury who debate and decide. This fee is only applicable when your design concept passes the prejudging or if you submit to the award late, bypassing prejudging.
To see the fees, click here.

https://www.red-dot.org/d...t/faqs/fees-payment-faqs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:20
Mkoomans schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:01:
Vandaag een reservering gedaan op een "voorraad" Enyaq 80 Quartz grey met productie datum week15. Hopelijk snelle levering.

#wasnognietmakkelijk #keuzemaken #passendkrijgeninbudget
Ik hoop niet dat dat de mijne is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Zie prijslijst, zijn inderdaad 2 versies, antraciete was er al, is nu zwart bijgekomen.
Staat nu niet meer in prijslijst, maar was kort een prijslijst met ins en outs van sportline versie en stond er bij velg met zwart dat deze alleen voor sportline was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
knirrebir schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:16:
[...]

Zie prijslijst, zijn inderdaad 2 versies, antraciete was er al, is nu zwart bijgekomen.
Staat nu niet meer in prijslijst, maar was kort een prijslijst met ins en outs van sportline versie en stond er bij velg met zwart dat deze alleen voor sportline was.
Ze staan nog gewoon in de huidige prijslijst op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ronaldtb schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:42:
[...]

What are the fees for participation?

There are 2 types of fees:

1. Submission Fee is the registration fee for each of the design concept that you submit to the award.
2. Presentation Fee is the fee for final judging where your work will be printed and presented to the jury who debate and decide. This fee is only applicable when your design concept passes the prejudging or if you submit to the award late, bypassing prejudging.
To see the fees, click here.

https://www.red-dot.org/d...t/faqs/fees-payment-faqs/
Ah zo, ‘betalen’ als in ‘participeren’
Ja dat lijkt me logisch ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ronaldtb schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:22:
Ze staan nog gewoon in de huidige prijslijst op de website.
Dat klopt, huidige prijslijst staan ze beide in.
Ik bedoel er was tijdelijk prijslijst waar beide velgen ook in stonden, maar toen met met toelichting erbij dat zwarte alleen voor sportline waren te kiezen; prijslijst waar dit instond is niet meer online, maar daar stonden ook de specificaties in van de sportline versie.
Zo bedoelde ik mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wootism schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:24:
[...]

Vind je? Er zijn veel fabrikanten die op deze wijze vaak in de “prijzen” vallen. En een concern dat vaak betaald willen ze natuurlijk graag te vriend houden. Andere merken met een leuk/innovatief ontwerp vallen op deze wijze nooit in de prijzen. Prima verder hoor. Maar het zegt dus niet zoveel. Een Ferrari krijgt een award en een Skoda Scala ook. Kun je op zich elke auto wel een prijs toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Neeler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:59:
[...]

Het hoeft niet allemaal de hemel in geprezen te worden maar een beetje beter inlezen had geen kwaad gekund. Had meer van onze reus verwacht.
Ook de berichtgeving over het snelladen is verwarrend. 100 kW bijbetalen en nog meer bijbetalen voor 130kW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Inspired schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:46:
[...]

Vind je? Er zijn veel fabrikanten die op deze wijze vaak in de “prijzen” vallen. En een concern dat vaak betaald willen ze natuurlijk graag te vriend houden. Andere merken met een leuk/innovatief ontwerp vallen op deze wijze nooit in de prijzen. Prima verder hoor. Maar het zegt dus niet zoveel. Een Ferrari krijgt een award en een Skoda Scala ook. Kun je op zich elke auto wel een prijs toekennen.
Ok, het is dus allemaal een samenzwering. Zelfs door die paar honderd euro aan entrance-fee. Zo leer je nog eens wat d:)b
En doorrrrr....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klepperdeklep
  • Laatst online: 29-08-2021
Wootism schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:24:
[...]

Net zoals bij de tig wijnprijzen. Iedereen die een prijs wil organiseert en betaalt zijn eigen prijsuitreiking. En uiteraard met een mooi titel erbij. Hoog "wij van Wc-eend, adviseren …."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Corleone1979 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:43:
[...]

Ook de berichtgeving over het snelladen is verwarrend. 100 kW bijbetalen en nog meer bijbetalen voor 130kW?
Volgens mij is het nog steeds niet bekend hoe het precies zit. Dealers roepen af en toe wel wat maar of dat allemaal klopt is afwachten. Zoveel gaat het ook niet schelen dus gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Ik ben aan het kijken naar after market velgen van 20 inch rondom. Nu is de standaard maat van Skoda 8j x 20, maar het aanbod van 8,5j velgen is veel groter. Weet iemand of de 8,5j x 20 inch velgen sowieso passen op de 60? En zo ja: wat zijn dan de toegestane ET waardes en wat wordt de bandenmaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
Inspired schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is het nog steeds niet bekend hoe het precies zit. Dealers roepen af en toe wel wat maar of dat allemaal klopt is afwachten. Zoveel gaat het ook niet schelen dus gewoon afwachten.
Dit zijn de iV60 waardes. Bij de iV80 gaat 125 of 170 kW wel degelijk uitmaken. Anders maar een 2e bakkie bij de snellader (ga ik toch alleen in de vakanties gebruiken). Toch zal het vreemd zijn als je weer extra zou moeten bijbetalen om van 125 kW naar 170kW te kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik ga vanmiddag proefrijden in zowel een Octavia als Enyaq iV 60. Zal mij benieuwen!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
wimvanb schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:07:
Ik ben aan het kijken naar after market velgen van 20 inch rondom. Nu is de standaard maat van Skoda 8j x 20, maar het aanbod van 8,5j velgen is veel groter. Weet iemand of de 8,5j x 20 inch velgen sowieso passen op de 60? En zo ja: wat zijn dan de toegestane ET waardes en wat wordt de bandenmaat?
Als je de breedset die er nu onder zit volgt dan heb je voor 235/50 R20 en achter 255/45R20.
Voor 8J en achter 9,5J ideaal.
ET40 dus 5% afwijking ongeveer.
Net toevallig nog over gehad. Officieel is er nog niks vrijgegeven qua homologatie. Ik zou even een paar weken afwachten wat Skoda / de markt doet?
Ik verwacht sowieso wel de Vega antraciet binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 17-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Neeler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:59:
[...]

Inderdaad hij noemt het allemaal niet erg spannend, het is ook geen scheurijzer maar als je zelf een Kona rijdt en opgepropt in zo’n auto zit, had het iets positiever gekunt denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
frankdaan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:45:
[...]

Inderdaad hij noemt het allemaal niet erg spannend, het is ook geen scheurijzer maar als je zelf een Kona rijdt en opgepropt in zo’n auto zit, had het iets positiever gekunt denk ik.
Ik vind het een goede review. De Enyaq is ook niet spannend. Ik heb zelf een e-tron 55, een tesla 3 en een Volvo p8 gereden en tja, dat gaat vele malen sneller dan elk MEB platform. De Enyaq is echter wel heel goed uitgedacht, voorzien van de nieuwste snufjes en voor zover ik aan de id4 heb kunnen merken: super comfortabel. Daar koop je m ook voor. In mijn geval wilde ik een allround goede auto, niet te duur en een verbetering ten opzichte van Q3. Dat is de Enyaq.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pollekeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xraBn_wICghGTgOYB_1_xb5CRyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyNCPjd0dHUoSn4r5WI458h2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eHlB5wpbvVyyz4Mie7IyA9CKoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOhFfn9twABbZ6k7LbvLfAFr.jpg?f=fotoalbum_large

Staan te wachten tot de 21e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Neeler schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:31:
[...]

Als je de breedset die er nu onder zit volgt dan heb je voor 235/50 R20 en achter 255/45R20.
Voor 8J en achter 9,5J ideaal.
ET40 dus 5% afwijking ongeveer.
Net toevallig nog over gehad. Officieel is er nog niks vrijgegeven qua homologatie. Ik zou even een paar weken afwachten wat Skoda / de markt doet?
Ik verwacht sowieso wel de Vega antraciet binnenkort.
Dank voor je antwoord.
Deze getallen had ik ook gelezen en ik had ook het bekende TÜV lijstje bekeken, maar ik wil geen breedset. Ik wil rondom 8,5j omdat de keuze in velgen dan veel groter is, maar ik kan nergens vinden of 8,5j aan de voorkant is toegestaan en of de bandenmaat dan of 235 of 255 voor alle velgen geldt. 8,5j aan de vooras wordt volgens de TÜV alleen genoemd met 21 inch, vandaar mijn twijfels en vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Robbie8454 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:55:
[...]

Ik vind het een goede review. De Enyaq is ook niet spannend. Ik heb zelf een e-tron 55, een tesla 3 en een Volvo p8 gereden en tja, dat gaat vele malen sneller dan elk MEB platform. De Enyaq is echter wel heel goed uitgedacht, voorzien van de nieuwste snufjes en voor zover ik aan de id4 heb kunnen merken: super comfortabel. Daar koop je m ook voor. In mijn geval wilde ik een allround goede auto, niet te duur en een verbetering ten opzichte van Q3. Dat is de Enyaq.
Eens, qua snelheid inderdaad niet de beste en naar mijn mening ook niet noodzakelijk in NL.
Qua looks, materiaalkeuze en afwerkingsniveau vind ik hem er met kop en schouders bovenuit steken.
Al is dit natuurlijk smaakgevoelig.
Pagina: 1 ... 81 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2