Eenieder weet wel wat hier en kunnen we elkaar blijven helpen.Loepoog schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:10:
Na 316 pagina's was ik dat even kwijt. Mooi overzicht.
Zolang prijslijst op site skoda blijft staan met prijzen per 1-1-2021 (en ze niet stiekem verderop toch de prijzen wijzigen) vind ik het best.vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:49:
Staat een nieuw modeljaar gelijk aan een verhoging of verlaging van de auto dan? Ik meen te herinneren dat voor 2021 de prijzen gelijk bleven. Anders is het al vrij snel als ze de prijzen gaan wijzigen, aangezien er volgende week pas uitgeleverd gaat worden.
Wat je zegt in 2021 zouden prijzen gelijk blijven, ne bekend indicatie voor 2022 model ca. € 700 duurder.
Gaat erom welke week / maand wordt model 2022 gevoerd en voor welke bestellingen geldt dat.
Denk zelf model 2022 na week 35 met oog op / relatie met crystal face, hoop dat auto's met crystal face niet automatisch model 2022 worden en dat zoiets ook niet geldt voor skoda sound system.
Vaak zou je zeggen model 2022 voor het eerst geleverd november / december jaar ervoor.
Weet niet als je nu bestelt dit automatisch betekent 2022 model en/of pas volgende maand en/of afhankelijk van productieslots / productie in fabriek.
Hopelijk komt er binnenkort wat duidelijkheid.
Op zich logisch (druppelmodel), maar wel een beetje vreemd om je box om te draaien.knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:05:
[...]
Zeker mooi en dan wetende dat als je dakkoffer neemt met bollere kant aan voorzijde dit qua verbruik gunstiger is dan bollere kant aan achterzijde YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test.
Deze?Corleone1979 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:50:
[...]
Nu nog in Race Blue dan lijkt ie op de mijne. Zoek nog een geschikte dakkoffer ervoor 😀
quote]Arosa schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:03:
[...]
Het spuiten of wrappen van dakkoffers is onder auto-liefhebbers niet geheel ongebruikelijk. Staat wel erg mooi over het algemeen, zeker zo'n mooie slanke koffer als op jouw voorbeeld-foto.
[/quote]
Yep, maar wel positief dat er lager verbruik uit volgt ondanks het er gek uitziet.Corleone1979 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:29:
Op zich logisch (druppelmodel), maar wel een beetje vreemd om je box om te draaien.
Twee mensen, waaronder ik, met Crystal Face, hebben deze week te horen gekregen dat de productieweek verschoven is van week 35 naar 23.knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:18:
[...]
Denk zelf model 2022 na week 35 met oog op / relatie met crystal face, hoop dat auto's met crystal face niet automatisch model 2022 worden en dat zoiets ook niet geldt voor skoda sound system.
Vaak zou je zeggen model 2022 voor het eerst geleverd november / december jaar ervoor.
Weet niet als je nu bestelt dit automatisch betekent 2022 model en/of pas volgende maand en/of afhankelijk van productieslots / productie in fabriek.
Dat is lekker. Ik bel ze zelf wekelijks en het blijft vooralsnog bij week 28. Er zijn er nu al aardig wat mensen waarvan de levering behoorlijk naar voren is gehaald.JDeurs schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:28:
Zojuist toch maar even met de dealer van Udenhout in Den Bosch besteld, of men al iets meer wist.
En jawel: aanleverweek is nu wk 22. Afleveren week later.
Scheelt toch weer ff 5 weken. Was eerst wk 28
Looking forward to it :-)
je kan ook al een proefrit maken bij de dealer
[ Voor 3% gewijzigd door mibkiller op 15-04-2021 22:10 ]
Gelukkig heb ik dat al achter de rug.mibkiller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:09:
[...]
je kan ook al een proefrit maken bij de dealer![]()
Vanaf woensdag elke dag proefrijden🤣
Uitvoering met standaardverlichting, richtingaanwijzers zijn werkend zichtbaar. Valt me niet mee. Blij dat ik lichtoptie heb.
Verder de standaard Loftbekleding en de standaard velgen:
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV80 Brilliant Silver Metal 19 Inch Prote...
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV80 Brilliant Silver Metal 19 Inch Prote...
Vandaag belde Van Mossel dat mijn Enyag binnenkort geleverd zou kunnen worden, er waren alleen 2 verschillende bestellingen met beide enkele opties die ik niet besteld had.
Nu gaan ze eerst maar is uitzoeken hoe het zit.
The story continues
The story continues
Life goes as it goes.
In de samenvatting van de LM staat bij mijn bestelling ook een prijsaanpassing van 700 euro, dat is voor een levering die nu gepland staat voor wk39. Besteld half maart.knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:18:
[...]
Zolang prijslijst op site skoda blijft staan met prijzen per 1-1-2021 (en ze niet stiekem verderop toch de prijzen wijzigen) vind ik het best.
Wat je zegt in 2021 zouden prijzen gelijk blijven, ne bekend indicatie voor 2022 model ca. € 700 duurder.
Gaat erom welke week / maand wordt model 2022 gevoerd en voor welke bestellingen geldt dat.
Loftbekleding en standaard velgen staan de Enyaq goed naar mijn mening, verlichting vind ik zo wel erg minimaal. Past niet goed bij zo'n robuuste auto.leenderttimmers schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Uitvoering met standaardverlichting, richtingaanwijzers zijn werkend zichtbaar. Valt me niet mee. Blij dat ik lichtoptie heb.
Maar ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen de portemonnee hiervoor wil/kan trekken.
Ook ik ben er wel voor gegaan.
Welke Van Mossel, Tilburg?t3q schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:44:
Vandaag belde Van Mossel dat mijn Enyag binnenkort geleverd zou kunnen worden, er waren alleen 2 verschillende bestellingen met beide enkele opties die ik niet besteld had.
The story continues
Tja, het is wat kariger. Maar mijns inziens niet €1400,- kariger. Ik heb het licht pakket inderdaad nietleenderttimmers schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Die CF had ik voor dat geld dan weer wél gekozen.
In het overzicht staat je Enyaq nog op week 21 geloof ik. Ook aardig naar voren gehaald. Ik ben benieuwd wat je verbruik zal zijnOase schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:03:
[...]
Prima resultaat! Volgende week vrijdag vanaf de dealer naar huis toe is voor mij toch ook bijna 100km kan ik meteen zien hoe het verbruik dan is...
Eens. Ik besef me zojuist dat dit bij mijn Toyota CH-R (ook standaard licht) exact zo is. Op de achterklep zelf alles mooi voor de sier. En ik zie het zelf toch niet als ik rij. En de mensen achter mij trouwens ook nietWootism schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:19:
[...]
Tja, het is wat kariger. Maar mijns inziens niet €1400,- kariger. Ik heb het licht pakket inderdaad niet
Die CF had ik voor dat geld dan weer wél gekozen.

Dit is precies zoals ik hem heb besteld. Velgen staan er goed op en vind ik prima. Loft versie is ook ok alleen jammer dat de led in het dashboard ontbreekt en het tweespaaks stuurwiel. Maar het licht achter en voor zijn wel klein. Ik had graag lichtoptie genomen maar budget was al op doordat ik voor de 80 hebt gekozen. Ik zal hem regelmatig naar het buitenland nemen dus de range is gewoon veel belangrijker voor mij.leenderttimmers schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Oorspronkelijk was het week 26 daarna week 21 en nu volgende week vrijdag.Fairplay92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:23:
[...]
In het overzicht staat je Enyaq nog op week 21 geloof ik. Ook aardig naar voren gehaald. Ik ben benieuwd wat je verbruik zal zijn
Ik zal een foto plaatsen zodra ik thuis ben van het verbruik. Ik hoop dat ik het pedaal een beetje rustig gebruikt heb. Route terug is A59, A50 en A12.
Zelfde overweging hier. Licht had gekund, maar dat zou ik buiten budget gaan met eigen bijdrage. En leasebudget had ik als grens gesteld, net als een max aan netto kosten (eigen bijdrage + bijtelling). Uiteindelijk ook de voorkeur gegeven aan HUD en Travelassist.Fairplay92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:48:
[...]
Dit is precies zoals ik hem heb besteld. Velgen staan er goed op en vind ik prima. Loft versie is ook ok alleen jammer dat de led in het dashboard ontbreekt en het tweespaaks stuurwiel. Maar het licht achter en voor zijn wel klein. Ik had graag lichtoptie genomen maar budget was al op doordat ik voor de 80 hebt gekozen. Ik zal hem regelmatig naar het buitenland nemen dus de range is gewoon veel belangrijker voor mij.
Dat klopt en had ik gelezen en wordt dat waarschijnlijk model 2021.mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:57:
Twee mensen, waaronder ik, met Crystal Face, hebben deze week te horen gekregen dat de productieweek verschoven is van week 35 naar 23.
Ging mij erom dat er vraag was wanneer model 2022 ingaat en gezien foutmelding in systeem als je sss en/of cf besteld hebt lijkt model 2022 in te gaan rond week 35 (dan zou cf in fabriek toegepast gaan worden), alleen week 35 is september en dat is vrij vroeg om al model 2022 te produceren.
Tja, het houdt niet over... maar ook voor mij geldt ook: geen budget meer voor extra opties buiten family en klimaat...leenderttimmers schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Bedankt, levert iets meer duidelijkheid - informatie mbt wanneer model 2022.PeMo1965 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:44:
In de samenvatting van de LM staat bij mijn bestelling ook een prijsaanpassing van 700 euro, dat is voor een levering die nu gepland staat voor wk39. Besteld half maart.
Week 39 is eind september, vind ik persoonlijk nog vroeg om model 2022 op markt te brengen.
Weet niet of het geldt voor elektrische auto, maar als je moet inrijden (net als bij verbrandingsmotor) dan ben je soort van verplicht rustig aan te doen met stroom pedaal.Oase schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:03:
Oorspronkelijk was het week 26 daarna week 21 en nu volgende week vrijdag.
Ik zal een foto plaatsen zodra ik thuis ben van het verbruik. Ik hoop dat ik het pedaal een beetje rustig gebruikt heb. Route terug is A59, A50 en A12.
Heb mijn dealer gesproken en ik krijg ook een 2022 model. Levering staat op week 34 (productie week 29 en levering Pon week 32)knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:36:
[...]
Bedankt, levert iets meer duidelijkheid - informatie mbt wanneer model 2022.
Week 39 is eind september, vind ik persoonlijk nog vroeg om model 2022 op markt te brengen.
Ik heb hem gevraagd hoe het nu zit met de levertijden:
Hij geeft aan dat de mensen welke voor de eerste productie sloten besteld hebben (welke verspreid waren over heel 2021) nu allemaal als eerste gemaakt worden. Dat is ook de reden waarom er auto's eerder geleverd worden.
De extra productie capaciteit welke beschikbaar gekomen is (het 2022 modeljaar) kan eerder ingepland worden omdat de productie van de eerste batch (2021 modeljaar) ook naar voren gehaald word. Dit laatste is nu gaande.
Het is voor de mensen welke het modeljaar 2022 krijgen wachten dat alle auto's uit het modeljaar 2021 gebouwd zijn.
Mijn dealer verwacht tevens dat de levertijd welk nu voor de eerst bestelde 2022 modelen ook naar voren gehaald gaat komen aangezien er wederom extra productie voor Nederland beschikbaar is gesteld.
Voor de mensen die SSS of CF hebben hoop ik dat ze in de eerste 2022 batch mee gaan. Die verdienen hun auto ook binnen 9 maanden. Persoonlijk heb ik geen van beide opties en zit ik in de eerste 2022 batch. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.
Dit is welkome en zinvolle informatie die wel strookt met alle berichten rondom levertijden etc. dankGupper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:50:
[...]
Heb mijn dealer gesproken en ik krijg ook een 2022 model. Levering staat op week 34 (productie week 29 en levering Pon week 32)
Hij geeft aan dat de mensen welke voor de eerste productie sloten besteld hebben (welke verspreid waren over heel 2021) nu allemaal als eerste gemaakt worden. Dat is ook de reden waarom er auto's eerder geleverd worden.
De extra productie capaciteit welke beschikbaar gekomen is (het 2022 modeljaar) kan eerder ingepland worden omdat de productie van de eerste batch (2021 modeljaar) ook naar voren gehaald word. Dit laatste is nu gaande.
Het is voor de mensen welke het modeljaar 2022 krijgen wachten dat alle auto's uit het modeljaar 2021 gebouwd zijn.
Mijn dealer verwacht tevens dat de levertijd welk nu voor de eerst bestelde 2022 modelen ook naar voren gehaald gaat komen aangezien er wederom extra productie voor Nederland beschikbaar is gesteld.
Voor de mensen die SSS of CF hebben hoop ik dat ze in de eerste 2022 batch mee gaan. Die verdienen hun auto ook binnen 9 maanden. Persoonlijk heb ik geen van beide opties en zit ik in de eerste 2022 batch. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.
Dank voor de waardevolle info, als laatste puntje wist dealer ook wat verschil zal zijn tussen model 2021 en 2022?Gupper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:50:
Heb mijn dealer gesproken en ik krijg ook een 2022 model. Levering staat op week 34 (productie week 29 en levering Pon week 32)
Mijn dealer verwacht tevens dat de levertijd welk nu voor de eerst bestelde 2022 modellen ook naar voren gehaald gaat komen aangezien er wederom extra productie voor Nederland beschikbaar is gesteld.
Kan ook zijn dat hier nog te niets - te weinig over bekend is wat eerder ook gemeld werd.
Complimenten voor dealer, dit is duidelijke, concrete informatie.
Ja voor de 80 (welke ik besteld heb) zijn het maar 2 puntjes.knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:01:
[...]
Dank voor de waardevolle info, als laatste puntje wist dealer ook wat verschil zal zijn tussen model 2021 en 2022?
Kan ook zijn dat hier nog te niets - te weinig over bekend is wat eerder ook gemeld werd.
Complimenten voor dealer, dit is duidelijke, concrete informatie.
-Het laden gaat naar 130 KW (Met snellaad pakket)
-De eerder door mij genoemde bak voor op de achterbank. (dit is een kuntstof bak welk vast gezet kan worden met een gordel)
Thnx, ja was ook zo, had je eerder gemeld, stond niet meer op mijn netvlies, hopelijk komt er op site skoda ook snel duidelijkheid in dit soort zaken.Gupper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:08:
Ja voor de 80 (welke ik besteld heb) zijn het maar 2 puntjes.
-De eerder door mij genoemde bak voor op de achterbank. (dit is een kunststof bak welk vast gezet kan worden met een gordel)
Model 2021 is prijs optie snelladen € 550, jij krijgt model 2022 later in jaar, gedurende het jaar inflatiecorrectie en kunststof bak erbij en dan kom je (voor nu bekend) op de eerder genoemde circa € 700.
[ Voor 17% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 09:17 ]
Heb een foto gezien van de bak deze is echte geen €150 euro. De € 550 voor het snel laden is door mij ook in de offerte betaald. Deze is dus boven op de genoemde € 700 euro.knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:10:
[...]
Thnx, ja was ook zo, had je eerder gemeld, stond niet meer op mijn netvlies, hopelijk komt er op site skoda ook snel duidelijkheid in dit soort zaken.
Model 2021 is prijs optie snelladen € 550, jij krijgt model 2022 later in jaar, gedurende het jaar inflatiecorrectie en kunststof bak erbij en dan kom je (voor nu bekend) op de eerder genoemde circa € 700.
Ik verwacht dat er nog wat leuke opties gaan komen betreffende de software (BV het eerder besproken snelladen met 170KW)
en waarschijnlijk ook infotainment plus alleen met een suite interieur...(althans aangezien die keuze nu ook in de configurator staat neem ik aan dat dat wordt overgenomen)knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:10:
[...]
Thnx, ja was ook zo, had je eerder gemeld, stond niet meer op mijn netvlies, hopelijk komt er op site skoda ook snel duidelijkheid in dit soort zaken.
Dacht dat ik het duidelijk had, maar wat jij aangeeft is aardig wat extra geld zonder te weten wat het precies inhoudt.Gupper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:22:
Heb een foto gezien van de bak deze is echte geen € 150 euro. De € 550 voor het snel laden is door mij ook in de offerte betaald. Deze is dus boven op de genoemde € 700 euro.
Ik verwacht dat er nog wat leuke opties gaan komen betreffende de software (BV het eerder besproken snelladen met 170KW)
Net op site gekeken, maar nog geen update of aangepaste prijslijst mbt duidelijkheid model 2022, helaas.
Net configurator bekeken en inderdaad infotainment plus kiezen betekent suite interieur erbij en in prijslijst is dat ondertussen ook verwerkt.patman070 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:25:
en waarschijnlijk ook infotainment plus alleen met een suite interieur...(althans aangezien die keuze nu ook in de configurator staat neem ik aan dat dat wordt overgenomen)
Ik lees al een tijdje mee. De ene leverdatum na de andere wordt vervroegd. Volgens mij betreft het allemaal de IV80. Wij hebben via het werk 2 stuks Enyaq IV60 besteld. Optie's; Loft, metallic Zwart, 100 Kw, infotainmaint, wegklapbare trekhaak. Lease is via Broekhuis.
Lang verhaal kort; zij geven aan de leverdatum niet week 25 is maar dat het week 27 wordt..... Eind november 2020 besteld... Dat is toch vreemd ?
Lang verhaal kort; zij geven aan de leverdatum niet week 25 is maar dat het week 27 wordt..... Eind november 2020 besteld... Dat is toch vreemd ?

weet iemand of het al mogelijk is om dit te laten inbouwen?rammes schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:04:
[...]
ik heb besloten dat ik het later laat inbouwen (de electrische klep), als ik nu een aanpassing wil doen moet het eerst naar de werkgeven->leasemij->werkgever->dealer. dat is me te veel gedoe.
ik was dus ook een van de vele die er van uit ging dat de klep elektrisch was bij het comfort pakket
Ik hoop het voor de 2022 model kopers dat die genoemde 700 euro ook inderdaad extra features betekent. 700 euro is echter op basis Enyaq ongeveer 1,7%.
Zou dus ook gewoon inflatiecorrectie kunnen zijn.
Laten we hopen dat het extra 'verplichte' opties zijn ipv inflatie *Fingers crossedjeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
Ik hoop het voor de 2022 model kopers dat die genoemde 700 euro ook inderdaad extra features betekent. 700 euro is echter op basis Enyaq ongeveer 1,7%.
GT: The Bozzz88
Gelukkig staat in mijn contract dat wijzigingen in de prijs voor rekening van de dealer zijn. (Alleen bij een prijsstijging)
ik heb even geprobeerd terug te zoeken, maar niet gevonden: Wat is die plastic bak dan? Waar dient hij voor? boodschappenkrat of zo? waarom zou je dat als optie krijgen? je wilt zo'n ding toch niet op de achterbank?Gupper schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:08:
[...]
Ja voor de 80 (welke ik besteld heb) zijn het maar 2 puntjes.
-De eerder door mij genoemde bak voor op de achterbank. (dit is een kuntstof bak welk vast gezet kan worden met een gordel)
Het is een portable bak dus als je het niks vind kan je hem er gewoon uithalen.stengel schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:51:
[...]
ik heb even geprobeerd terug te zoeken, maar niet gevonden: Wat is die plastic bak dan? Waar dient hij voor? boodschappenkrat of zo? waarom zou je dat als optie krijgen? je wilt zo'n ding toch niet op de achterbank?
Ik heb hem op een afbeelding gezien (bij de dealer) en hij lijkt me handig voor de handtas van mijn vrouw of het speelgoed van de kinderen
Ik heb hiernaar geïnformeerd bij Cartronics. Het was een dure grap, namelijk 1599 Euro... Mocht iemand anders andere prijzen vernomen hebben dan hoor ik dat graag.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
[...]
weet iemand of het al mogelijk is om dit te laten inbouwen?
ik was dus ook een van de vele die er van uit ging dat de klep elektrisch was bij het comfort pakket
Ik heb hiernaar geïnformeerd bij Cartronics. Het was een dure grap, namelijk 1599 Euro... Mocht iemand anders andere prijzen vernomen hebben dan hoor ik dat graag.
mij is door Skoda Nederland verteld dat hij elektrisch zou zijn bij met comfort pakket.
dus dan bouwen ze het maar achteraf in
mij is door Skoda Nederland verteld dat hij elektrisch zou zijn bij met comfort pakket.
Componenten zijn volgens mij los te verkrijgen, neem eens contact op met VAG specialist bijvoorbeeld Cartronic uit Rijswijk.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
Edit: al gemeld voor @wimvanb.
[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 10:12 ]
Als je dat lukt zonder kosten zal je de enige zijn gezien kleine lettertjes in brochure, prijslijsten, offertes en dergelijke.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:08:
Ik heb hiernaar geïnformeerd bij Cartronics. Het was een dure grap, namelijk 1599 Euro... Mocht iemand anders andere prijzen vernomen hebben dan hoor ik dat graag.
Je geeft aan verteld, hoop dat het meer is dan mededeling en dat je het zwart op wit hebt, anders vrees ik dat je aan kortste eind trekt.
Op site skoda staat het duidelijk bij optie paketten enyaq beschreven; comfort pakket heeft geen elektrische klep.
Ze willen denk best voor je inbouwen / wijzigen als je maar betaalt.
[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 16-04-2021 10:15 ]
Als je dat lukt zal je de enige zijn gezien kleine lettertjes in brochure, prijslijsten, offertes en dergelijke.
Je geeft aan verteld, hoop dat het meer is dan mededeling en dat je het zwart op wit hebt, anders vrees ik dat je aan kortste eind trekt.
Op site skoda staat het duidelijk bij optie paketten enyaq beschreven; comfort pakket heeft geen elektrische klep.
nou duidelijk staat het nergens
De EU gaat achteruitrijcamera in 2022 op elke auto verplichten. Die zal er waarschijnlijk dus standaard op zitten (mogelijk met parkeersensoren voor?) en zei iemand laatst niet dat snelladen standaard wordt? Dan is het een koopje die 700€ bij elkaar....jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
En die frustratie hebben wij allen al nodige pagina's hier gehad.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:18:
Als je dat lukt zal je de enige zijn gezien kleine lettertjes in brochure, prijslijsten, offertes en dergelijke.
Stel je voor dat Skoda ineens een prijsverlaging in gaat schieten, net zo als Volvo met de P8 heeft gedaan per 1-1, 5K eraf..... reserveer dan maar vast de volgende 310 pagina's
Ik heb sinds september nog nergens gelezen dat het in het Comfort Pakket zit. Alleen bij Comfort Plus staat het er expliciet bij. Weliswaar niet duidelijk, maar om dan aan te nemen dat het er in de Comfort Basis wel in zal zitten is een riskante gebleken.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:18:
Het zijn de slecht geïnformeerde verkopers die ons in die maanden op het verkeerde been hebben gezet. Waar niet mee....
Maar als je ergens zwart op wit bevestigd hebt dat erin zit, dan zou ik daar wel werk van maken.
Wellicht krijgen wij de auto tegelijk geleverd vanuit de Vallei Groep. Onze levering staat ook ergens begin mei gepland. Wij zijn dan hopelijk de eerste in Bennekom😀. Echter regelmatig info vanuit de dealer is er helaas niet bij😣.technoaddict schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:41:
Nu de auto er bijna is, levering in mei (begin of eind weet ik niet) word ik steeds nieuwsgieriger of ik misschien enige tijd de eerste zal zijn met een Enyaq in mijn woonplaats Wageningen. Je zou de primeur maar hebben!hihi
ManiacScum schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:26:
Stel je voor dat Skoda ineens een prijsverlaging in gaat schieten, net zo als Volvo met de P8 heeft gedaan per 1-1, 5K eraf..... reserveer dan maar vast de volgende 310 pagina's
zou wel erg stom van ze zijn gezien de enorme belangstelling voor de Enyaq.
Eensch maar de belangstelling voor de P8 was ook zeker niet gering.jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:35:
[...]
![]()
zou wel erg stom van ze zijn gezien de enorme belangstelling voor de Enyaq.
Het voordeel daar was natuurlijk een port van een ICE auto, dus men kon in ieder geval wennen aan de vormen, de ruimte etc.
De dealers wisten niet wat hun overkwam toen de prijsverlaging er 'ineens' was.
Hoe verkoop je dat naar de klanten die in 2020 een auto hebben gekocht en geleverd.
Inderdaad, zou niet slim zijn als Skoda dezelfde 'fout' maakt
Led in het dashboard ontbreekt?Fairplay92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:48:
[...]
Dit is precies zoals ik hem heb besteld. Velgen staan er goed op en vind ik prima. Loft versie is ook ok alleen jammer dat de led in het dashboard ontbreekt en het tweespaaks stuurwiel. Maar het licht achter en voor zijn wel klein. Ik had graag lichtoptie genomen maar budget was al op doordat ik voor de 80 hebt gekozen. Ik zal hem regelmatig naar het buitenland nemen dus de range is gewoon veel belangrijker voor mij.
Heb ik weer iets gemist? Dus het lichtpakket heeft ook te maken met die ledstrip in het dashboard?
Het standaard licht is wel een beetje karig, met name de knipperlichten vóór. Desalniettemin hadden andere opties hogere prioriteit. Belangrijkste is de lichtopbrengst, hetgeen wel goed zal zitten met de ledverlichting standaard. In het verleden een belangrijke reden om voor Xenon te kiezen (heb ik nu op mijn Golf 7).Fairplay92 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:48:
[...]
De Led strip aan de binnenkant is afhankelijk van de interieuruitvoering die je kiest.Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:
[...]
Led in het dashboard ontbreekt?
Heb ik weer iets gemist? Dus het lichtpakket heeft ook te maken met die ledstrip in het dashboard?
heeft niets te maken met lichtpakket
[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 16-04-2021 10:41 ]
LED Strip in het dashboard is afhankelijk welk interieur je hebt gekozen. Loft heeft het niet, alles duurder dan Loft wel.Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:
[...]
Nee. Heeft niks met elkaar te maken.Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:
[...]
Loft = zonder ledstripje op het dashboard (alleen deuren en krentebollenbak) vs andere designs waar het wel zit.
Licht = De koplampen en achterlampen. Dus voorin ipv normaal naar matrix en achterlichten gebruik je 30% (ish) van de lampenkap zonder je licht pakket.
Dan blijft de interessante vraag waarom Volvo dan wel dit deed. Misschien omdat buiten NL markt (die afwijkend is van de rest van de wereld door lease perikelen) de animo niet zo groot was?ManiacScum schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:38:
[...]
Eensch maar de belangstelling voor de P8 was ook zeker niet gering.
Het voordeel daar was natuurlijk een port van een ICE auto, dus men kon in ieder geval wennen aan de vormen, de ruimte etc.
De dealers wisten niet wat hun overkwam toen de prijsverlaging er 'ineens' was.
Hoe verkoop je dat naar de klanten die in 2020 een auto hebben gekocht en geleverd.
Inderdaad, zou niet slim zijn als Skoda dezelfde 'fout' maakt
Ambiance ledverlichting in 10 kleuren in voorruimte en achter deurpanelen
Automatisch dimmende binnenspiegel
op de site van Skoda staat dat dit standaard is
Het ontbreken van de LED strip bij de Loft bekleding was bij mij bekend en voor mij zeker geen reden om daar een andere bekleding voor te kiezen.
Er zitten standaard al voldoende lichtaccenten in het interieur en het moet voor mij persoonlijk geen rijdende Ambilight uitvoering worden....(nofi)
Er zitten standaard al voldoende lichtaccenten in het interieur en het moet voor mij persoonlijk geen rijdende Ambilight uitvoering worden....(nofi)
[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 16-04-2021 10:46 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat zou er mogelijk mee te maken kunnen hebben.jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:43:
[...]
Dan blijft de interessante vraag waarom Volvo dan wel dit deed. Misschien omdat buiten NL markt (die afwijkend is van de rest van de wereld door lease perikelen) de animo niet zo groot was?
Ik heb alle informatie omtrent de P8 laten varen, nadat ik mijn keuze voor de Enyaq heb gemaakt.
ik was een tijdje bang dat je naar de 'dark side' zou overgaan, maar ben blij dat je het licht gezien hebt..ManiacScum schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:45:
[...]
Dat zou er mogelijk mee te maken kunnen hebben.
Ik heb alle informatie omtrent de P8 laten varen, nadat ik mijn keuze voor de Enyaq heb gemaakt.
Dat klopt ook, alleen niet in het dashboard. Met voorruimte bedoelen ze vermoedelijk de beenruimte zoals bij vele nieuwe auto's standaard meestal het geval is.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:
[ Voor 13% gewijzigd door A3-D op 16-04-2021 11:49 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
op de site kun je ook de plaatjes van de interieurs bekijken: let op het wel of niet aanwezig zijn van het blauwe LED lijntje op het dashboardRobin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:
Loft
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5oS9mtybGYQyIBpiO1L660FC.jpg?f=user_large)
En als voorbeeld Lounge Suite:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aAtVMEuWLAkkfHCBqcDQeZsO.jpg?f=user_large)
En als je al die opties eigenlijk al in je bestelling hebt en daarbovenop die 700,- (zoals het bij mij is) is het weer geen koopje...ervh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:22:
[...]
De EU gaat achteruitrijcamera in 2022 op elke auto verplichten. Die zal er waarschijnlijk dus standaard op zitten (mogelijk met parkeersensoren voor?) en zei iemand laatst niet dat snelladen standaard wordt? Dan is het een koopje die 700€ bij elkaar....
Maar ik doe het er voor, zolang die maar dit jaar komt.
Klopt niet geheel. Mijn 60 ga ik woensdag halen. Was in het begin week 26, later week 21.Bayes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:39:
Ik lees al een tijdje mee. De ene leverdatum na de andere wordt vervroegd. Volgens mij betreft het allemaal de IV80. Wij hebben via het werk 2 stuks Enyaq IV60 besteld. Optie's; Loft, metallic Zwart, 100 Kw, infotainmaint, wegklapbare trekhaak. Lease is via Broekhuis.
En alles minder dan loft heeft eveneens geen led in/onder dashboard.vinom schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:41:
LED Strip in het dashboard is afhankelijk welk interieur je hebt gekozen. Loft heeft het niet, alles duurder dan Loft wel.
The Not so First Edition heeft mij gered.....jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:48:
[...]
ik was een tijdje bang dat je naar de 'dark side' zou overgaan, maar ben blij dat je het licht gezien hebt..
Zelfs al gaat Volvo de Polestar achterna met hun 540km range (dus goedkoper, want minder PK's) kan ik er niet meer onderuit
Loft inderdaad 10 kleuren, interieur boven loft 30 kleuren.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:44:
Klopt, Loft mis de ledstrip op het dashboard. Ze behouden het wel in de deuren dus technisch heb je nog steeds ambiance verlichting. Alleen wat minder dan mensen die extra betalen voor hun interieurjeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:
[...]
op de site kun je ook de plaatjes van de interieurs bekijken: let op het wel of niet aanwezig zijn van het blauwe LED lijntje op het dashboard
Loft
[Afbeelding]
En als voorbeeld Lounge Suite:
[Afbeelding]
If it aint broke, fix it till it is!
Minder dan Loft is er niet toch?knirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:
[...]
En alles minder dan loft heeft eveneens geen led in/onder dashboard.
Vandaag bericht van de dealer gehad:
Uw bestelde Skoda Enyaq is op weg naar Nederland.
Zodra deze binnen is zullen wij met u een afspraak maken voor levering. Dit zal in ca 2 weken zijn.
(Enyaq 80):
Levertijd was: week 25
Eerder vervroegd naar: week 23
Nu: week 17
Zodra deze binnen is zullen wij met u een afspraak maken voor levering. Dit zal in ca 2 weken zijn.
(Enyaq 80):
Nog niet, volgens mij studio hij de iV50
Ik heb comfort plus niet besteld omdat ik de meerwaarde ervan (met de voet bedienen) het geld niet waard vond. Ik ging er dus ook van uit dat de klep elektrisch was en dan met de knop op achterklep of sleutel geopend kon worden. Vind dat dus behoorlijk misleidend.Robin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:40:
[...]
Ik heb comfort plus niet besteld omdat ik de meerwaarde ervan (met de voet bedienen) het geld niet waard vond. Ik ging er dus ook van uit dat de klep elektrisch was en dan met de knop op achterklep of sleutel
hier was is dus inderdaad ook van uitgegaan,
ben nu bezig met de dealer hoe we dit gaan oplossen
Ik heb comfort plus niet besteld omdat ik de meerwaarde ervan (met de voet bedienen) het geld niet waard vond. Ik ging er dus ook van uit dat de klep elektrisch was en dan met de knop op achterklep of sleutel
hier was is dus inderdaad ook van uitgegaan,
ben nu bezig met de dealer hoe we dit gaan oplossen
[ Voor 26% gewijzigd door Robin2506 op 16-04-2021 11:01 ]
Je bent zeker niet de enige die dat dacht (ook ik dacht dat) maar na veel navraag van mede tweakers hier bleek dit toch wat anders in elkaar te zitten. maar zoals al eerder is aangegeven wisten/weten de verkopers hier onvoldoende van.PeMo1965 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:
[...]
Ik heb comfort plus niet besteld omdat ik de meerwaarde ervan (met de voet bedienen) het geld niet waard vond. Ik ging er dus ook van uit dat de klep elektrisch was en dan met de knop op achterklep of sleutel geopend kon worden. Vind dat dus behoorlijk misleidend.
dit is inderdaad de feature waar zowat vanaf blz 1 van dit forum onduidelijkheid en discussie over is. Dit hadden ze wel wat duidelijker op papier kunnen zetten.PeMo1965 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:
[...]
Ik heb comfort plus niet besteld omdat ik de meerwaarde ervan (met de voet bedienen) het geld niet waard vond. Ik ging er dus ook van uit dat de klep elektrisch was en dan met de knop op achterklep of sleutel geopend kon worden. Vind dat dus behoorlijk misleidend.
Ach ja; we hebben op ineens verplicht navigatie en opties die eerst los konden en toen samen moesten langs zien komen.
Ik ben nog vooral bang dat er voor die van mij geleverd wordt er nog iets kleins wijzigt waardoor fiscale waarde stijgt en ik boven subsidiegrens uitkom. Dus nog 4 weken spannend
Nog niet, maar bij 50 krijg je standaard geen loft maar studio.Bozznl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:54:
Minder dan Loft is er niet toch?
En waarschijnlijk inclusief geen enkele vorm van interieurverlichtingknirrebir schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:05:
[...]
Nog niet, maar bij 50 krijg je standaard geen loft maar studio.
(Enyaq 80):
Ben heel benieuwd,
heb mijn auto 16-10-2020 besteld.
als het goed is komt hij week 16 aan in nl en kan ik eind deze maand begin mei rijden
(Enyaq 80):
Ben heel benieuwd,
als het goed is komt hij week 16 aan in nl en kan ik eind deze maand begin mei rijden
Zou je wellicht de quote functie kunnen gebruiken? Dat leest wat makkelijker voor de restRobin2506 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:19:
(Enyaq 80):
Ben heel benieuwd,
Bizar dat alles vervroegd wordt. De mijne is begin november besteld en heeft nog niet eens een definitieve productiedatum...
Maar ben blij voor de andere aanstaand eigenaren!
Mbt de fiscale waarde: vorige week bij de dealer in het systeem gekeken, bij mij staat hij op eur 44945,-. Moet bij registratie dus goed komen...jeroenkb schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:03:
[...]
dit is inderdaad de feature waar zowat vanaf blz 1 van dit forum onduidelijkheid en discussie over is. Dit hadden ze wel wat duidelijker op papier kunnen zetten.
Ach ja; we hebben op ineens verplicht navigatie en opties die eerst los konden en toen samen moesten langs zien komen.
Ik ben nog vooral bang dat er voor die van mij geleverd wordt er nog iets kleins wijzigt waardoor fiscale waarde stijgt en ik boven subsidiegrens uitkom. Dus nog 4 weken spannend
Nog 13 dagen...
Hier exact het zelfde.. Wel met SSS, dat wel..FlipModeNL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:30:
Bizar dat alles vervroegd wordt. De mijne is begin november besteld en heeft nog niet eens een definitieve productiedatum...
Om gek van te worden..
Paar maandjes wachten op jarenlang plezier. Het is het waard jongens
Ik heb wel gezien dat bij mijn auto tenminste de Hankook wel een A en B + 69 db waardering heeft. Dus geen slechte band.
Voor de liefhebber. Deze combi kwam ik laatst nog tegen op Facebook. Combinatie race blue met 19 inch Regulus zoals ik m zelf ook heb besteld.
https://streamable.com/tf779l
Eerlijk gezegd vond ik het meteen al duidelijk.PeMo1965 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:59:
[...]
Je ziet duidelijk verschil in pakket. En veel geld meer voor alleen voetbeweging leek me al onwaarschijnlijk.
Wat ik heb kunnen zien op belgische, duitse en engelse site niet, heb verder niet inhoudelijk op site gelezen of er verder meer over staat.Wootism schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:07:
En waarschijnlijk inclusief geen enkele vorm van interieurverlichting
Netjes. Ook zo besteld alleen zonder panoramadak.Bozznl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:59:
Voor de liefhebber. Deze combi kwam ik laatst nog tegen op Facebook. Combinatie race blue met 19 inch Regulus zoals ik m zelf ook heb besteld.
Een video die weer de nodige vragen oproept:leenderttimmers schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:23:
Op 3.20 zie je de handmatige achterklep, ik dus checken of dit voertuig dan wel of niet het comfort pakket heeft om misschien 100% uitsluitsel te krijgen over het comfort pakket met/zonder elektrische klep.
Het comfortpakket heeft deze echter volgens mij niet, want geen Sunset (getinte ruiten achter), maar wel de 'Phonebox' lijkt het.
ik denk eerder dat er nu verwarring wordt gezaaid. Ik zie geen phonebox namelijk, alleen een vak voor je telefoon. Alleen comfort plus heeft elektrische achterklep. Ik snap niet zo goed waarom dit zo onduidelijk lijkt te zijnRandomNick schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:30:
[...]
Een video die weer de nodige vragen oproept:
Op 3.20 zie je de handmatige achterklep, ik dus checken of dit voertuig dan wel of niet het comfort pakket heeft om misschien 100% uitsluitsel te krijgen over het comfort pakket met/zonder elektrische klep.
Het comfortpakket heeft deze echter volgens mij niet, want geen Sunset (getinte ruiten achter), maar wel de 'Phonebox' lijkt het.
Het officiële aftellen is nu écht begonnen. Zojuist gebeld met A-Point over de verwachte afleverdatum. Deze stond gepland voor week 19 en mijn huidige leasecontract loopt op 3 mei af.
Blijkt dat hij gisteren in Nederland is aangekomen en dat ik direct een afleverafspraak kon inplannen. Dit kon op zijn vroegst op 3 mei en dus gelijk maar een afspraak ingepland.
Dit is voor het eerst dat ik een nieuw model auto krijg afgeleverd vóór de verwachte leverweek. Mij hoor je dus niet klagen en weer een reden om te kiezen voor Simply Clever
Blijkt dat hij gisteren in Nederland is aangekomen en dat ik direct een afleverafspraak kon inplannen. Dit kon op zijn vroegst op 3 mei en dus gelijk maar een afspraak ingepland.
Dit is voor het eerst dat ik een nieuw model auto krijg afgeleverd vóór de verwachte leverweek. Mij hoor je dus niet klagen en weer een reden om te kiezen voor Simply Clever
[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 16-04-2021 13:29 ]
Edit: nevermind. De hoek van de foto maakte het onduidelijk....Robbie8454 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:46:
[...]
ik denk eerder dat er nu verwarring wordt gezaaid. Ik zie geen phonebox namelijk, alleen een vak voor je telefoon. Alleen comfort plus heeft elektrische achterklep. Ik snap niet zo goed waarom dit zo onduidelijk lijkt te zijn
Zoals hier:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SssPu29YPno9G5Uji5Wxzu5p.jpg?f=user_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Wootism op 16-04-2021 13:13 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2