Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
YouTube: NEW Skoda Enyaq 2021 review – a half price Tesla Model Y? | What Car?

Hier iets meer uitleg over het gebruik van de app voor de Enyaq, niet helemaal duidelijk of dit voor andere landen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Weet iemand eigenlijk hoe je een verkeerde post verwijderd? Kan waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Oase schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:59:
[...]

Ga je de auto volgende week vrijdag ophalen? Wordt een gezellige bedoeling bij Udenhout Den Bosch. Ik ben om 15.30 uur aan de beurt :) nog 8 dagen :)
Neen, helaas, ik kan pas ma 26 blijkt :| Veel plezier vast volgende week vrijdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:33:
[...]

Haastklus van Robert met veel foutjes. Hij valt niet op grote auto’s: (“It took me at least one minute to walk around”). En hij vindt de Enyaq te duur in vergelijking met de aanstormende concurrentie van de Ionic 5 van Hyundai en de Nissan Ariya. Overigens was hij wel enthousiast over de ID.3 en ID4 en daarmee over de rij-eigenschappen van de Enyaq. Niets nieuws gehoord, niet de moeite waard om te bekijken (hoewel ik een fan ben van dit kanaal).
Het model dat hij reed was ook erg aan de prijs.. (£52K terwijl het base model £32K is).
Let ook op dat in de UK Skoda nog steeds een beetje de naweeen van het 'goedkoop' imago heeft.. dat was de USP van Skoda voor jaren: prijsvechter.. en £52K is dan toch echt wel duur (om het in context te zetten een Audi A4 allroad Quatro kost £40K, een (kale) BMW M3 station kost ook £52K)

En over dat het een grote auto is, is hij later juist positief: als je een ruime familie auto wil, dan hoef je geen ICE auto, dit is een prima optie..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Neeler schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:17:
Weet iemand eigenlijk hoe je een verkeerde post verwijderd? Kan waarschijnlijk niet
edit en dan alles weghalen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Neeler schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:17:
Nee dat kan niet
ToolkiT schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:22:
[...]

edit en dan alles weghalen :)

[ Voor 26% gewijzigd door ManiacScum op 15-04-2021 13:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:27
Al die leveringen binnenkort. Jaloers is niet het juiste woord....o ja, toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH1810
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-04-2022
Heb de mijne, IV 60 Briljant Silver met Anna, chrome dakrailing en raamomlijsting en 20 inch velgen begin december besteld en hoor helemaal niets. Verwachte leverweek 26 vanaf het begin. Meerdere malen gebeld met leasemaatschappij en die blijven er bij dat het week 26 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Wat zouden jullie doen icm quartz grey?
Een van de bovenste 3 of de onderste?

https://www.givawheels.nl...r=1&rim_has_wide_rear_d=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMG_!
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb een ENYAQ80 in bestelling staan met de optie Crystal Face(CF). De auto is besteld in 11/2020. Ook mij werd medegedeeld dat CF niet leverbaar was en pas vanaf week 35 week in productie zou worden genomen.

Nu heb ik zojuist contact gezocht met de dealer om te informeren naar de status. Hij kon in het systeem zien dat er niet langer meer week 35 staat, maar week 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
NMG_! schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:58:
Ik heb een ENYAQ80 in bestelling staan met de optie Crystal Face(CF). De auto is besteld in 11/2020. Ook mij werd medegedeeld dat CF niet leverbaar was en pas vanaf week 35 week in productie zou worden genomen.

Nu heb ik zojuist contact gezocht met de dealer om te informeren naar de status. Hij kon in het systeem zien dat er niet langer meer week 35 staat, maar week 23.
Welke dealer?

Ik heb bij Korterink in Zwolle hetzelfde te horen gekregen. Tot stomme verbazing van zowel de dealer als mezelf...

[ Voor 4% gewijzigd door mimalizo op 15-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:52
Neeler schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:54:

Ik vind persoonlijk alleen de MAK Krone nog het meest bij het soort auto passen. De overige velgen schreeuwen sportiviteit uit, en dat is een Enyaq sowieso niet. Daarnaast heb je achter een trommelrem, nou ook niet echt super mooi. Een wat dichtere velg benadrukt dat dan wat minder.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Ik zou voor de Mak Krone gaan, maar ja, het is wel heel smaak gevoelig een velg kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
MH1810 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:47:
Heb de mijne, IV 60 Briljant Silver met Anna, chrome dakrailing en raamomlijsting en 20 inch velgen begin december besteld en hoor helemaal niets. Verwachte leverweek 26 vanaf het begin. Meerdere malen gebeld met leasemaatschappij en die blijven er bij dat het week 26 is.
Is in ieder geval consequent. Is ook wat waard toch?
Ze kunnen je ook een dikke worst voor houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duopous
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-10-2022
van niet meer kunnen leveren is mijn iv60 nu naar week 44 gezet doordat er meer plekken zijn vrij gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik weet nog steeds 0,0. Productiedatum niet bekend en besteld in oktober. Als ik particulier had besteld, zou ik annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
Strova schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:22:
Ik weet nog steeds 0,0. Productiedatum niet bekend en besteld in oktober. Als ik particulier had besteld, zou ik annuleren.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik neem aan dat je rechtstreeks met de dealer belt en de LM gewoon links laat liggen....toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Loepoog schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:25:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik neem aan dat je rechtstreeks met de dealer belt en de LM gewoon links laat liggen....toch...
Uiteraard en de dealer zegt afhankelijk te zijn van PON en dat PON probeert de productie in te plannen. Dat is natuurlijk heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022

Ik vind de mak krone wel mooi, maar ik zou, zoals hierboven al is aangegeven, wel even rekening houden met trommelremmen achter die te zien zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024

Ik snap er echt niets meer van 8)7

Had zelf ook op 11/2020 CF besteld en vanwege de eerder genoemde vertraging (uitleveren pas vanaf week 35) de optie laten vervallen. Als ik nu lees dat het mogelijk alsnog week 23 kan zijn baal ik echt vreselijk, mede aangezien mijn huidige voorlopige leverweek op week 21 staat :(
die twee weken extra wachten had ik er graag voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022

mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:01:
[...]

Welke dealer?

Ik heb bij Korterink in Zwolle hetzelfde te horen gekregen. Tot stomme verbazing van zowel de dealer als mezelf...
Mag ik vragen welke kleur jullie hebben en of jullie ook sss hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:30:
Hier ook goed bericht: net gebeld door Van den Udenhout in Den Bosch dat ik volgende week mijn Enyaq kan ophalen :)

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe de aflevering volgende week gaat. En wat voor vloermatten erin leggen etc. Ik moet nog wachten tot week 28

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jalk
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb sinds begin oktober een 80 iv Arctic Silver full options in bestelling staan. CF eerder wel laten vervallen maar wel met SSS.
Naar aanleiding van meerdere berichten de dealer maar weer eens gebeld.
Mijn auto staat op productie week 25 zonder SSS. Hij zal dan naar een rangeerterrein gaan. Later gaan ze het SSS dan inbouwen volgens de dealer.
😳
Op de vraag wanneer dat dan gaat gebeuren kan hij geen antwoord geven.

Hij heeft nog even gekeken naar andere bestellingen met CF maar die staan bij hun in het systeem allemaal nog op week 35 met een foutmelding erbij. Lekker onduidelijke berichtgeving van skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:19
Jalk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:46:
Ik heb sinds begin oktober een 80 iv Arctic Silver full options in bestelling staan. CF eerder wel laten vervallen maar wel met SSS.
Naar aanleiding van meerdere berichten de dealer maar weer eens gebeld.
Mijn auto staat op productie week 25 zonder SSS. Hij zal dan naar een rangeerterrein gaan. Later gaan ze het SSS dan inbouwen volgens de dealer.
😳
Op de vraag wanneer dat dan gaat gebeuren kan hij geen antwoord geven.

Hij heeft nog even gekeken naar andere bestellingen met CF maar die staan bij hun in het systeem allemaal nog op week 35 met een foutmelding erbij. Lekker onduidelijke berichtgeving van skoda.
Hmm, apart. Had je al die tijd al week 25 als verwachte leverdatum die nu dus definitief is geworden?
Ik ben ook wel benieuwd waar de dealer dan weer de info vandaalt haalt over auto's met SSS naar een rangeerterrein. Al die geruchten 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fairplay92
Test over de range van de Enyaq 80 van Autowereld. Zelfde stroomverbruik als de Mach-E en Polestar2. Meer range dan de ID4. Met de ID4 scheelt het 35km range bij een snelheid van 100km/h. Dat scheelt weer een Anna op een borrel :D
https://www.autowereld.co...emeten-bij-100-en-130-kmh

[ Voor 38% gewijzigd door Fairplay92 op 15-04-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Robbie8454 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik heb een Moon White Metallic 80 versie besteld met alle poppenkast erop en eraan. Behalve de warmtepomp. Toen ik de auto bestelde begin november was een SSS nog geen optie. Ik heb altijd Radio1 aanstaan dus wat mij betreft ook overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:52:
[...]

Ik heb een Moon White Metallic 80 versie besteld met alle poppenkast erop en eraan. Behalve de warmtepomp. Toen ik de auto bestelde begin november was een SSS nog geen optie. Ik heb altijd Radio1 aanstaan dus wat mij betreft ook overbodig.
ik luisterde vroeg ook alleen maar radio tot ik een verwent pest nest nu mijn auto Spotify heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalk
  • Laatst online: 08-01-2023
vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:48:
[...]

Hmm, apart. Had je al die tijd al week 25 als verwachte leverdatum die nu dus definitief is geworden?
Ik ben ook wel benieuwd waar de dealer dan weer de info vandaalt haalt over auto's met SSS naar een rangeerterrein. Al die geruchten 8)7
Nee ik had eerst week 13 en daarna 19 staan geloof ik. Maar nu zei hij tot 2 keer toe dat hij in week 25 gebouwd gaat worden. Maar hoe hij aan die info komt is een grote vraag. Je wordt er moe van in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
@Wicked-Game @Jeroenvr72 @Robbie8454 Krone was ook mijn eerste keus.
Ik dacht ook met zwart valt de zwarte "leegte" achter de velg iets weg maar dan ga ik als de dealer niet met een alternatief komt voor de Krone denk ik.
👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Fairplay92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:51:
Test over de range van de Enyaq 80 van Autowereld. Zelfde stroomverbruik als de Mach-E en Polestar2. Meer range dan de ID4. Met de ID4 scheelt het 35km range bij een snelheid van 100km/h. Dat scheelt weer een Anna op een borrel :D
https://www.autowereld.co...emeten-bij-100-en-130-kmh
Prima resultaat! Volgende week vrijdag vanaf de dealer naar huis toe is voor mij toch ook bijna 100km kan ik meteen zien hoe het verbruik dan is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32

Dan zou je een van de weinigen zijn met CF! Ik had eerst ook CF besteld in oktober en het laten lopen uit angst voor te late levering. Tsja achteraf.... Ik heb het budget van CF gebruikt voor assistent plus en comfort plus geloof ik.

We gaan lekker sturen binnenkort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Zojuist toch maar even met de dealer van Udenhout in Den Bosch besteld, of men al iets meer wist.
En jawel: aanleverweek is nu wk 22. Afleveren week later.
Scheelt toch weer ff 5 weken. Was eerst wk 28
Looking forward to it :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeek84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07-2021

Bij mij heeft de LM op eigen houtje CF er uit gestreept (kwam ik achter toen ik zelf vroeg naar wat dit zou betekenen voor de levertijd). Wellicht goed om toch even nagaan of je lichtplus niet is vervangen door licht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jeek84 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:06:
[...]

Bij mij heeft de LM op eigen houtje CF er uit gestreept (kwam ik achter toen ik zelf vroeg naar wat dit zou betekenen voor de levertijd). Wellicht goed om toch even nagaan of je lichtplus niet is vervangen door licht....
Als dat zonder communicatie is gegaan is dat wel enorm discutabel zeg......
Aan de andere kant, zijn er nog geen enkele signalen dat er iets met CF is gewijzigd, zelfs de configurator op skoda.nl geeft geen enkele indicatie van Licht Plus.

Het past wel volledig in het straatje van de Skoda/Enyaq-soap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Fairplay92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:32:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de aflevering volgende week gaat. En wat voor vloermatten erin leggen etc. Ik moet nog wachten tot week 28
Ik zal het hier melden. Sterkte met wachten :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
ManiacScum schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:13:
[...]

Als dat zonder communicatie is gegaan is dat wel enorm discutabel zeg......
Aan de andere kant, zijn er nog geen enkele signalen dat er iets met CF is gewijzigd, zelfs de configurator op skoda.nl geeft geen enkele indicatie van Licht Plus.

Het past wel volledig in het straatje van de Skoda/Enyaq-soap
In de te downloaden prijslijst is de CF op skoda.nl weer terug van weggeweest!
In de configurator nog niet...

Mijn dealer wist ook niet te melden waarom de auto verschoven was van week 35 naar 23. Gaf zelfs aan neem het me niet kwalijk als het volgende week weer andersom is...
Ben vooral blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die deze (heuglijke) mededeling heeft gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door mimalizo op 15-04-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:21:
[...]

Mijn dealer wist ook niet te melden waarom de auto verschoven was van week 35 naar 23. Gaf zelfs aan neem het me niet kwalijk als het volgende week weer andersom is...
Ik hoop van harte dat het allemaal mee valt, wordt het niet lelijker van op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
Momenteel rijd ik een Model 3 voor mijn werk, maar ik overweeg een ID4 of Enyaq aangezien er gezinsuitbreiding is gekomen. Iemand enig idee (of zijn er filmpjes te vinden) hoe de VW/Skoda 'autopilot' zich verhoudt tot die van Tesla?

Is die lane assist en adaptieve cruise control zga hetzelfde? Want dat gebruik ik wel veel bij de Model 3. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
dedominee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:28:
Momenteel rijd ik een Model 3 voor mijn werk, maar ik overweeg een ID4 of Enyaq aangezien er gezinsuitbreiding is gekomen. Iemand enig idee (of zijn er filmpjes te vinden) hoe de VW/Skoda 'autopilot' zich verhoudt tot die van Tesla?

Is die lane assist en adaptieve cruise control zga hetzelfde? Want dat gebruik ik wel veel bij de Model 3. Alvast bedankt voor jullie reacties!
YouTube: Skoda Enyaq iV: Travel Assist real-life test (ACC + Lane Assist), tr...

Geeft denk ik wel een beetje weer waar je naar zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Fairplay92 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:32:
[...]

Standaard vloermatten enyaq stof met de tekst enyaq
je kan ze al zien in de webshop.

[ Voor 9% gewijzigd door mibkiller op 15-04-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Vanmorgen voor het eerst iets gehoord van A-Point (via Honeymoon) over mijn bestelling.

Skoda Enyaq iV 80, Quartz grey metallic met Antraciet Regulus 19" velgen.
Akkoord gegeven op 1 april. Voorlopige afleverweek: 42

Geen CF, SSS of 360, wel Quartz grey.
Kwam er te laat achter dat ik waarschijnlijk geen elektrische achterklep krijg, maar dat was onvoldoende reden om de bestelling aan te passen.

[ Voor 27% gewijzigd door ronaldtb op 16-04-2021 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
ronaldtb schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:37:
Vanmorgen voor het eerst iets gehoord van A-Point (via Honeymoon) over mijn bestelling.

Kwam er te laat achter dat ik waarschijnlijk geen elektrische achterklep krijg, maar dat was onvoldoende reden om de bestelling aan te passen.

Gisteren nog even wat videos bekeken van de Audi Q4 e-tron die ik in de Q4 40 e-tron Launch edition S Competition qua prijs nog niet eens verkeerd vindt. Als ik de Enyaq zo aankleedt kom ik er toch behoorlijk dicht in de buurt.
De Enyaq oogt wat mij betreft wat eleganter, dus nog geen kopersspijt 😄
Wij dachten allemaal elektrische kofferklep maar alleen met comfort plus pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ronaldtb schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:37:

Gisteren nog even wat videos bekeken van de Audi Q4 e-tron die ik in de Q4 40 e-tron Launch edition S Competition qua prijs nog niet eens verkeerd vindt. Als ik de Enyaq zo aankleedt kom ik er toch behoorlijk dicht in de buurt.
De Enyaq oogt wat mij betreft wat eleganter, dus nog geen kopersspijt 😄
Grappig hier een Skoda Enyaq iV80 ook ongeveer besteld op hetzelfde moment, en heb dan Moon White Metallic en heb een Week 32 gekregen. Dus blijkbaar is Quartz Grey dus wel bepalend voor een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 20:54
Nu de auto er bijna is, levering in mei (begin of eind weet ik niet) word ik steeds nieuwsgieriger of ik misschien enige tijd de eerste zal zijn met een Enyaq in mijn woonplaats Wageningen. Je zou de primeur maar hebben! :) hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Uit alle testen en reviews blijkt dat het regeneratief remmen wel werkt maar je niet met 1 pedaal kan rijden zoals in veel andere auto's die wel tot stilstand komen zoals de Kona en de Leaf. Zouden ze dit via een software update alsnog kunnen installeren of is dit hardwarematig alleen te wijzigen. Zelf vind ik het heerlijk om met 1 pedaal te rijden en je alleen bij noodstops nog maar het rempedaal aan hoeft te raken. Wat is jullie idee hierbij. (als het onderwerp al eens voorbij gekomen is heb ik dat gemist, ben relatief nieuw op het forum en heb de Enyaq nog niet zolang geleden besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Wicked-Game schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:39:
Grappig hier een Skoda Enyaq iV80 ook ongeveer besteld op hetzelfde moment, en heb dan Moon White Metallic en heb een Week 32 gekregen. Dus blijkbaar is Quartz Grey dus wel bepalend voor een vertraging.
Dat zou zeker kunnen gezien alle berichten, maar wellicht is het ook (deels) de gewenste leverdatum. Mijn huidige leasecontract loopt nog tot half september (week 37/38).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ronaldtb schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:47:
[...]

Dat zou zeker kunnen gezien alle berichten, maar wellicht is het ook (deels) de gewenste leverdatum. Mijn huidige leasecontract loopt nog tot half september (week 37/38).
Dat zou ook kunnen, maar een dealer zal je de echte leverdatum geven tenzij de LM ze verplicht heeft pas te leveren in September. Maar dat is niet gebruikelijk, althans bij mij nooit voor gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMG_!
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:01:
[...]

Welke dealer?

Ik heb de ENYAQ in bestelling bij POUW in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMG_!
Robbie8454 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:30:
[...]

[...]

Black Magic, voor het SSS heb ik niet gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
NMG_! schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:51:
[...]

Ik heb de ENYAQ in bestelling bij POUW in Apeldoorn.
Kijk dat stemt mij weer een stukje geruster. Andere woonplaats andere dealer. Dus dat zijn er twee die dit onafhankelijk van elkaar weten te melden. Fingers crossed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:21:

Ben vooral blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die deze (heuglijke) mededeling heeft gekregen.
Is helaas oude prijslijst, te downloaden prijslijst waar crystal face niet op stond was maar even in publicatie / te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:00:
[...]

Kijk dat stemt mij weer een stukje geruster. Andere woonplaats andere dealer. Dus dat zijn er twee die dit onafhankelijk van elkaar weten te melden. Fingers crossed!!
En de LM van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
dedominee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:28:

Hele topic al teruggelezen ;)?
Op youtube even zoeken naar id furkan, Nederlander met gekocht id4 die daar wel zaken over heeft gepost.
Proefrit boeken met id4 is denk ook wel een idee om te doen en op tweakers zoeken en meedoen aan id4 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:32:
Maar bij de wat luxer interieur (bv suite of eco suite) zou je, wat je ziet in brochure, anders dan standaard verwachten, hebben we in dit topic al besproken, maar men is nu benieuwd welke vloermat men krijgt bij gekozen interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Bij mij Alphabet.

Ik heb voor de zekerheid in het systeem van Alphanbet mijn bestelling gecontroleerd. Maar de fiscale waarde en mn eigen bijdrage is nog steeds hetzelfde. Dus financieel betreft is er niks afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:39:
Klopt, quartz grey is in Oostenrijk al niet meer te bestellen, verf is op; denk 10 pagina;s geleden de revue gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:05:
[...]

Is helaas oude prijslijst, te downloaden prijslijst waar crystal face niet op stond was maar even in publicatie / te downloaden.
Kan me niet voorstellen dat er nu een oude prijslijst is te downloaden van de website van Skoda. In de oude prijslijst werd ook schriftelijk melding gemaakt dat Crystal Lightning alleen beschikbaar was op de 80. Dat wordt nu duidelijk gemaakt middels de bolletjes erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
iemand boarding spots gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Standaard op 80. Optie op 60 geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
In brochure, niet live.

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 15-04-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:12:
[...]

Maar bij de wat luxer interieur (bv suite of eco suite) zou je, wat je ziet in brochure, anders dan standaard verwachten, hebben we in dit topic al besproken, maar men is nu benieuwd welke vloermat men krijgt bij gekozen interieur.
Ik heb de mijne al een paar keer bekeken en ik heb suite. De matten zijn, zoals verwacht, zwart met dezelfde kleur bies (cognac bruin) als de rest van het interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:20:
Ik heb de mijne al een paar keer bekeken en ik heb suite. De matten zijn, zoals verwacht, zwart met dezelfde kleur bies (cognac bruin) als de rest van het interieur.
Thnx, toch wat verschil qua matten afhankelijk van interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:14:
Kan me niet voorstellen dat er nu een oude prijslijst is te downloaden van de website van Skoda. In de oude prijslijst werd ook schriftelijk melding gemaakt dat Crystal Lightning alleen beschikbaar was op de 80. Dat wordt nu duidelijk gemaakt middels de bolletjes erachter.
Er was even een prijslijst met alle info van sportline te downloaden (dat is voor mij de nieuwste), deze is er niet meer en zijn ze terug gegaan naar eerdere versie en dat bedoel ik met oude prijslijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
op al die reviews zie je ze ook niet.

oh hier zie je ze nu wel 8)7 8)7 8)7

YouTube: Škoda Enyaq iV 2021 - FIRST look at night 4K | Exterior - Interior,...

[ Voor 4% gewijzigd door mibkiller op 15-04-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:32:
[...]

Ligt toch aan interieur keuze welke matten je krijgt?
Bij mij gaat er overigens meteen rubber in en ook in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
technoaddict schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:41:
Nu de auto er bijna is, levering in mei (begin of eind weet ik niet) word ik steeds nieuwsgieriger of ik misschien enige tijd de eerste zal zijn met een Enyaq in mijn woonplaats Wageningen. Je zou de primeur maar hebben! :) hihi
Zou in Wageningen zo maar kunnen😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
goetfoud schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:28:
[...]

Ligt toch aan interieur keuze welke matten je krijgt?
Bij mij gaat er overigens meteen rubber in en ook in de achterbak.
Ik ook heb ze vandaag binnen gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Ja, in 1 van de geposte filmpjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
Geinig om te zien hoe de grootlicht assistent werkt! Het lijkt echt een soortement open- en weer dichtgevouwen te worden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Vandaag goed bericht en afleverafspraak gemaakt: 29 april!!! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik heb ook nog contact gehad met Broekhuis, maar helaas is die van mij nog niet ingepland, vanwege SSS uiteraard. Ik had een klein beetje hoop nadat drie anderen wel een definitieve leverdatum hadden met SSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Laatst online: 27-10-2023
funkylicious schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:25:
[...]

Zelfde vandaag te horen gekregen van PON, SSS is onderdeel van nieuw model jaar en is vanaf week 25 mogelijk. Ik laat de optie vallen.
Begrijp ik hieruit dat modeljaar 2022 vanaf wk 25 wordt opgestart? Want mijn Enyaq staat voor wk 23 gepland en ik zit al over mijn leasebudget heen dus ik kan die extra €700 niet lijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Laatst online: 27-10-2023
Voor eenieder die net zo lang moet wachten als ik (wk26): vanaf volgende week gaan ook de proefritten weer los. Maas Gouda krijgt een zwarte en vestiging Nieuwkoop een iv60 Arctic Silver met een heleboel opties. Ik heb me ingeschreven voor 24 april. Ben benieuwd hoe de NL-kentekens nou echt smoelen bij (mijn) Arctic Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:12:
Ik heb ook nog contact gehad met Broekhuis, maar helaas is die van mij nog niet ingepland, vanwege SSS uiteraard. Ik had een klein beetje hoop nadat drie anderen wel een definitieve leverdatum hadden met SSS.
Hier idem, van mossel, nog geen beweging. Houden week 28 aan voor nu vanwege MY2022 waarbij SSS leverbaar is. Niks over vooraf produceren en daarna inbouwen ;)

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thnx voor vinden en posten, ben benieuwd wat members in dit topic ervan vinden als ze het live ervaren :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:19:
Standaard op 80. Optie op 60 geloof ik?
Ook standaard op 60, zie prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Reimzter schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:12:
Begrijp ik hieruit dat modeljaar 2022 vanaf wk 25 wordt opgestart? Want mijn Enyaq staat voor wk 23 gepland en ik zit al over mijn leasebudget heen dus ik kan die extra €700 niet lijen!
Dat is wat er beetje bekend is dat wk 25 modeljaar 2022 wordt, maar dat is nog niet zeker, vanuit dealers geen duidelijk antwoord en ook al doen ze navraag bij importeur dan is er geen definitief antwoord te geven (voor nu), daarnaast is € 700 een indicatie want dat kan als alles definitief bekend is ook meer of minder zijn :|.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-06 13:07
Aflever afspraak 23 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
PeMo1965 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:46:
Uit alle testen en reviews blijkt dat het regeneratief remmen wel werkt maar je niet met 1 pedaal kan rijden zoals in veel andere auto's die wel tot stilstand komen zoals de Kona en de Leaf. Zouden ze dit via een software update alsnog kunnen installeren of is dit hardwarematig alleen te wijzigen. Zelf vind ik het heerlijk om met 1 pedaal te rijden en je alleen bij noodstops nog maar het rempedaal aan hoeft te raken. Wat is jullie idee hierbij. (als het onderwerp al eens voorbij gekomen is heb ik dat gemist, ben relatief nieuw op het forum en heb de Enyaq nog niet zolang geleden besteld)
Zie instructieboekje pagina 163 mbt recuperatie, automatische recuperatieis mogelijk, maar ook handmatig selecteren.
Bij handmatig staat er verder niet bij of dan gekozen stand aangehouden wordt en deze niet zelf gaat kiezen wat meest gunstig is gezien situatie (denk hiervoor toch echt reviews en/of ervaringen van members hier afwachten).
Staat wel bij hoe hoger accu capaciteit is hoe minder de remwerking van recuperatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Staat een nieuw modeljaar gelijk aan een verhoging of verlaging van de auto dan? Ik meen te herinneren dat voor 2021 de prijzen gelijk bleven. Anders is het al vrij snel als ze de prijzen gaan wijzigen, aangezien er volgende week pas uitgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
DonKui schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:47:
[...]

Als ik genoeg geld had voor een DB9 dan zou ik mijn Tesla Model 3 omruilen voor de Model S/X plaid, misschien niet zo'n schoonheid als de Aston Martin maar dan kijken de buren wel knarsentandend door hun raam en trek je iedereen bij de stoplichten eruit, zelfs de Bugatti Veyron moet dan moeite doen >:)
Dat kan wel zo zijn maar waar een DB9 of Veyron een mooie auto is ziet een Tesla er gewoon niet uit.
En een auto koop je ook vooral om de looks en niet omdat ie zo lekker snel is van 0-100. Hoewel dat bij Tesla blijkbaar het belangrijkste unique selling point is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
PeMo1965 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:46:
Hmmmmz zo betrouwbaar is die VAG software nog niet... Laat de rem aub maar aan m'n voet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:42:
[...]

Zie instructieboekje pagina 163 mbt recuperatie, automatische recuperatieis mogelijk, maar ook handmatig selecteren.
Bij handmatig staat er verder niet bij of dan gekozen stand aangehouden wordt en deze niet zelf gaat kiezen wat meest gunstig is gezien situatie (denk hiervoor toch echt reviews en/of ervaringen van members hier afwachten).
Staat wel bij hoe hoger accu capaciteit is hoe minder de remwerking van recuperatie is.
Werner Budding bespreekt in zijn review het regeneratief remmen. Als je handmatig selecteert blijft hij niet in deze stand en gaat hij na enige tijd automatisch in automatische modus. Sterkte van de regeneratie is niet voldoende voor volledige one-pedal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Oase schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:03:
[...]

Prima resultaat! Volgende week vrijdag vanaf de dealer naar huis toe is voor mij toch ook bijna 100km kan ik meteen zien hoe het verbruik dan is...
Mooie test iV80 bij 8 graden buitentemperatuur.
100 km/u: 403 km
130 km/u: 293 km

Nu de vraag welke velgmaat en invloed warmtepomp.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:01
Kwam deze tegen. Wel een toffe foto vond ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAX1ltvwzaLrc5bhGg29Q6g4JDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wZmK0JciUvQemD425oCpW7c.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Aan het einde van het filmpje zie je hem achteruit rijden en dan zijn de witte lampen op de achterklep aan. Hoe doen ze dat dan als je het lichtpakket niet hebt? Een mini ledje in de zij units of zouden de achterklep units toch werken maar dan alleen bij het achteruit rijden? In dat geval is er hoop dat we de rest ook werkend krijgen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 15-04-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
ervh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:26:
Kwam deze tegen. Wel een toffe foto vond ik [Afbeelding]
Nu nog in Race Blue dan lijkt ie op de mijne. Zoek nog een geschikte dakkoffer ervoor 😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
Volgens mij zijn er toch al een stuk of 10 hier in dit forum die volgende week mogen ophalen.
Denk meteen de eersten in NL
Dus vanaf volgende week woensdag gewoon in het wild te zien!!!
Het straatbeeld zal in positieve zin veranderen 👊😜🍾👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:19:
Werner Budding bespreekt in zijn review het regeneratief remmen. Als je handmatig selecteert blijft hij niet in deze stand en gaat hij na enige tijd automatisch in automatische modus. Sterkte van de regeneratie is niet voldoende voor volledige one-pedal rijden.
Dank hiervoor, zal de review gaan kijken, heb die nog niet bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:57:
Volgens min zijn er toch al een stuk of 10 hier in dit forum die volgende week mogen ophalen.
Waar moeten we volgende in het wild gaan spotten :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:05
goetfoud schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:57:
Volgens min zijn er toch al een stuk of 10 hier in dit forum die volgende week mogen ophalen.
Woensdag 21e 11 uur >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:26:
Kwam deze tegen. Wel een toffe foto vond ik [Afbeelding]
Zeker mooi en dan wetende dat als je dakkoffer neemt met bollere kant aan voorzijde dit qua verbruik gunstiger is dan bollere kant aan achterzijde YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:04:
[...]

Waar moeten we volgende in het wild gaan spotten :D.
21 april op de A16 9:30 >:) >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Kunnen we een meeting doen van alle Enyaq`s bij elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:29:
Aan het einde van het filmpje zie je hem achteruit rijden en dan zijn de witte lampen op de achterklep aan. Hoe doen ze dat dan als je het lichtpakket niet hebt? Een mini ledje in de zij units of zouden de achterklep units toch werken maar dan alleen bij het achteruit rijden? In dat geval is er hoop dat we de rest ook werkend krijgen >:)
Check even pagina 1 van dit topic waar link staat naar post van lammert duerink en dan weet je verschil van voor- en achterzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:07:
Kunnen we een meeting doen van alle Enyaq`s bij elkaar
Grapjas, dat heb ik 100 pagina's geleden voorgesteld.
Ik zal voor zomervakantie daar een post over sturen om animo te peilen (maar dat is weet ik na eerder gepost te hebben) en waar een idee is (denk beetje centraal in Nederland, misschien wel in Leusden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:07:
[...]

Check even pagina 1 van dit topic waar link staat naar post van lammert duerink en dan weet je verschil van voor- en achterzijde.
Na 316 pagina's was ik dat even kwijt. Mooi overzicht.
Pagina: 1 ... 79 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2