Ik ben net wezen kijken bij van Mossel in de showroom. Mijn vrouw had de auto nog niet in het echt gezien, dus dat was een mooi moment om te gaan kijken. De laatste keer dat ik hem in het echt had gezien was in oktober tijdens de roadshow. En dan zie je de auto weer en als eerste dacht ik 'wat is het toch een joekel van een auto'. Breed, lang, grote banden. Er staat echt wel iets. Het ging in dit geval om een Black Magic met Lodge interieur en 20 inch velgen.
Alles redelijk uitgebreid kunnen testen en een hele fijne zithouding kunnen vinden met mijn 2 meter. Heerlijk om eindelijk met de elektrische stoel de zitting te kunnen kantelen voor mijn bovenbenen, zonder dat de stoel ook mee omhoog gaat. Het 13 inch scherm was ook weer zo'n moment: wat groot! Snelheid van de infotainment was ruim voldoende. Ik kon lekker door alle schermen heen en het is ook mooi scherp allemaal. Dat vond ik trouwens van de kleine display ook, mooi scherp.
Het was redelijk rustig in de showroom, dus ik heb ook de audio wat uitgebreider kunnen testen. Ik ben best wel kritisch met audio.
Thuis heb ik een degelijke set-up staan en dan Canton in mijn huidige Octavia. Laat ik vooropstellen: de standaard audio in de Enyaq komt verbazingwekkend dichtbij bij mijn Canton set! Voldoende bas, het klinkt niet blikkerig en met de drie EQ sliders en Sound Focus kom je een heel eind om het naar wens in te stellen. Het verschil is minimaal en het enige wat ik vond is dat het geluid diepte en wat warmte miste. Het gevoel hebben dat je iemand live bij je hoort zingen zeg maar. Dance/Trance/Techno, dikke prima, maar als het gaat om details mis je her en der toch wat.
Dus dat is super goed voor degene die geen Skoda Sound System hebben besteld. Het klinkt gewoon goed. Ik heb het uiteraard wel besteld en nu hoop ik natuurlijk dat SSS mijn Canton/standaard audio ruimschoots gaat overtreffen. Anders voelt het toch wel een beetje genaaid voor die 590 Euries
Voor de rest echt een topbak. Fijne materialen, het ziet er goed uit en aanvullend op de eerdere comments hier: ik denk dat mijn buren echt wel even het kwijl uit de mondhoeken kunnen vegen als ze deze auto zien. Er staat echt wat voor de deur!