Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jdbiggelaa schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:43:
Verwarring: er is in de media sprake van twee typen upgrades voor snelladen:
1. Upgraden van 50 naar 100 en 100 naar 125 kW achteraf en
2. Upgrade van de iV 60 van 100 naar 130 en voor de iV 80 van 125 naar 170 kW

Het eerste type is gewoon betaald en moet volgens bronnen bij de dealer (dan verdient die er nog wat aan)
Het tweede type is een algemene upgrade voor alle Enyaq rijders en NIET afhankelijk van modeljaar.

Bron: Nextmove.de en mijn ervaring is dat zij goed zijn ingevoerd bij VAG.
Bedoel je bij eerste niet 50 naar 125kw i.p.v. 100 naar 125kw?
Als eerste inderdaad is wat eerder gemeld werd en inhoudt software matige verhoging tegen betaling dan is er denk ik wat meer vrede bij degenen die snellaad optie wel al hebben gekozen.

Bedankt voor nieuwe inzicht, blijft nog onduidelijk wat met eerder artikel (https://www.skoda-storybo...to-all-electric-vehicles/) wel - niet mogelijk is met oog op jou uiteenzetting; in artikel staat dat je kan boeken-reserveren-huren om de oplaadsnelheid te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
Het enige wat die beugels doen is zorgen voor een 'vlakke' aansluiting naar de achterbank. Het vlakke deel bij de kofferbak wordt verkregen doordat de mat op de inlay ligt. Wil je beiden tegelijk vlak laten aansluiten dan ligt de mat in een knik.
Dus als het je niet heel erg boeit dat het niet aansluit op de achterbank, dan heb je de beugels volgens mij niet nodig. De mat ligt dan gewoon op de inlay.

Dus Ali, pers er eens wat piepschuim uit!!

Zie vanaf 09.30
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio...
Eens en met beugels en neergeklapte leuning achterbank levert nog geen gehele vlakke vloer :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:53
Autoweek.nl review online:
YouTube: Skoda Enyaq iV – AutoWeek Review

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:10:
[...]

Als eerste inderdaad is wat eerder gemeld werd en inhoudt software matige verhoging tegen betaling dan is er denk ik wat meer vrede bij degenen die snellaad optie wel al hebben gekozen.

Bedankt voor nieuwe inzicht, blijft nog onduidelijk wat met eerder artikel (https://www.skoda-storybo...to-all-electric-vehicles/) wel - niet mogelijk is met oog op jou uiteenzetting; in artikel staat dat je kan boeken-reserveren-huren om de oplaadsnelheid te verhogen.
Duidelijk maar lijkt me dat optie 2 niet mogelijk is zonder optie 1. Vraag is natuurlijk of optie 1 achteraf mogelijk is te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:07
Bemoedigende woorden van mijn dealer (Broekhuis)....

Goedemiddag meneer,

Alhoewel nog geen formele communicatie over de vertraging als gevolg van het Skoda Sound System is het duidelijk dat dit voor vertraging zorgt en de auto’s met deze optie pas na week 25 gebouwd gaan worden, welke week exact is nog onduidelijk. Dat wil zeggen dat er door deze optie een nog onbekende vertraging valt te verwachten weken ten opzichte van de initiële levertijd (week 29).

Zucht... en de nieuwe leaseregeling in ons bedrijf is nog niet formeel goedgekeurd... dus switchen naar de ix3 kan ook momenteel helaas niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Robert_ZM schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:19:
[...]

De toegestane maximum massa kan je bij de RDW eenvoudig verlagen. Is een administratieve handeling, formulier invullen en klaar. Voor het verlagen van de toegestane maximum massa is geen keuring benodigd. Alleen iets van 61 euro administratiekosten. Wel even afstemmen met leasemaatschappij of werkgever bij auto van de zaak. Ik heb eerder voor een benzine auto ook de TMM verlaagd. Zeker die 9 kilo gaat in de praktijk het verschil niet maken in gewicht, maar je kan dan wel een caravan met maximum massa 1000 kg trekken. Link RDW: https://www.rdw.nl/partic...cht-van-uw-auto-aanpassen
Ter verduidelijking: Rijbewijs B staat aanhanger maximaal 750 kg. Daarboven mag het maximaal 3500 kg van auto + aanhanger zijn. Bij een iV80 is er dus een aanhanger van maximaal 3500 - 2658 = 818 kg mogelijk met een B rijbewijs. Daarboven heb je dus een B+E nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WineshA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-12-2021
Hallo allemaal, interessant topic, heb nog niet alle pagina's bekeken maar kon gelukkig al veel vragen die ik had terugvinden.

Vandaag de bevestiging binnen van de leasemaatschappij
Mijn Enyaq 60 in de mooie kleur Black Magic komt (hopelijk) in Week 36 bij Ames in Dordrecht binnen.

ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:26:
[...]

Duidelijk maar lijkt me dat optie 2 niet mogelijk is zonder optie 1. Vraag is natuurlijk of optie 1 achteraf mogelijk is te activeren.
Volgens Stefan Müller van Next Move wel. Hij zegt dat de optie van 50 kWh naar 100/125 kWh vanaf de eerste auto's achteraf mogelijk is omdat het een softwarematige update is. Dat zou dus niet als optie bij de bestelling meegenomen hoeven worden. Uiteraard moet je daar (bij achteraf activeren) ook voor betalen en dat moet bij de dealer omdat de Skoda software OTA nog niet aankan. Later dit jaar komen de updates naar 130/170 kWh. Ook die zullen nog niet OTA gaan. Ik neem aan (dus persoonlijke interpretatie) dat de stap bij de tweede update (naar 130/170) gratis is mits je betaald hebt voor de eerste upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurfel
  • Laatst online: 28-02-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Die man zit heel raar achter het stuur.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 13:24
Geen idee of hij al gepost is, maar ik zat te wachten op de review van CarWow: YouTube: Skoda Enyaq EV 2021 review - tested from 0-60mph! LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Loepoog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
[...]

Het enige wat die beugels doen is zorgen voor een 'vlakke' aansluiting naar de achterbank. Het vlakke deel bij de kofferbak wordt verkregen doordat de mat op de inlay ligt. Wil je beiden tegelijk vlak laten aansluiten dan ligt de mat in een knik.
Dus als het je niet heel erg boeit dat het niet aansluit op de achterbank, dan heb je de beugels volgens mij niet nodig. De mat ligt dan gewoon op de inlay.

Dus Ali, pers er eens wat piepschuim uit!!

Zie vanaf 09.30
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio...
Juist, zelfde gedachte gang. Ali scherp in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Neeler schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:30:
Ah goed om te weten, die optie heb ik niet. Gaat de schoonmoeder vanaf nu netjes achterin.
[/quote]

@Wootism Zijn ook dakkoffers voor verkrijgbaar in de shop :*)

Edit daar was je zelf ook al achter.
Klopt, gezien! En nog mooie ook (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Robbie8454 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:08:
[...]

Ja en dan ook nog klagen dat je met je knieën tegen het dashboard komt..... Wat een farce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:21
Jammer dat hij deze auto review doet. Hij is gewoon niet interessant. Jan Lemkens is mijn favoriet bij Autoweek. Die doet dat zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
Robbie8454 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:08:
[...]

Hij heeft hetzelfde als wat ik heb. Die rechterknie tegen dat randje dashboard vind ik behoorlijk irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
Wootism schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:22:
[...]

Klopt, gezien! En nog mooie ook (y)
En je kunt ook een hele mooie schep mee bestellen. Hoe je die dan vervolgens ten opzichte van je schoonmoeder wilt benutten laat ik geheel aan éénieder zijn eigen fantasie over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
ManiacScum schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:37:
[...]

Ja en dan ook nog klagen dat je met je knieën tegen het dashboard komt..... Wat een farce
Ik word altijd, zeker door mijn jongste dochter die altijd achter mij zit, beschuldigd van het rijden in de racestand. Dan mag je zelf bedenken hoe ik in een auto zit/lig. Maar ik vind dat randje ook behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
TonCoronel schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:34:
Bemoedigende woorden van mijn dealer (Broekhuis)....

Goedemiddag meneer,

Alhoewel nog geen formele communicatie over de vertraging als gevolg van het Skoda Sound System is het duidelijk dat dit voor vertraging zorgt en de auto’s met deze optie pas na week 25 gebouwd gaan worden, welke week exact is nog onduidelijk. Dat wil zeggen dat er door deze optie een nog onbekende vertraging valt te verwachten weken ten opzichte van de initiële levertijd (week 29).

Zucht... en de nieuwe leaseregeling in ons bedrijf is nog niet formeel goedgekeurd... dus switchen naar de ix3 kan ook momenteel helaas niet.
Zelfde vandaag te horen gekregen van PON, SSS is onderdeel van nieuw model jaar en is vanaf week 25 mogelijk. Ik laat de optie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Betekent dat dan dat je ook automatisch de snellere snellaadfunctie krijgt? Immers, dat zou in het nieuwe modeljaar standaard worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
funkylicious schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:25:
[...]

Zelfde vandaag te horen gekregen van PON, SSS is onderdeel van nieuw model jaar en is vanaf week 25 mogelijk. Ik laat de optie vallen.
Wat denk je hiermee te bereiken? We zitten inmiddels al in week 15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Nu online
Een snellere levering en achteraf, indien gewenst, sound upgraden. Het is vanaf week 25 hè, dus dat kan gerust juli / augustus worden en ik wil mijn huidige auto snel weg hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

ManiacScum schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:37:
[...]

Ik dacht dat alleen oude vrouwtjes zo dicht op het stuur geplakt zaten... wat een mafkees...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
[...]

Ja, klopt! 50 naar 125 kW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
wimvanb schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:37:
[...]

Volgens Stefan Müller van Next Move wel. Hij zegt dat de optie van 50 kWh naar 100/125 kWh vanaf de eerste auto's achteraf mogelijk is omdat het een softwarematige update is. Dat zou dus niet als optie bij de bestelling meegenomen hoeven worden. Uiteraard moet je daar (bij achteraf activeren) ook voor betalen en dat moet bij de dealer omdat de Skoda software OTA nog niet aankan. Later dit jaar komen de updates naar 130/170 kWh. Ook die zullen nog niet OTA gaan. Ik neem aan (dus persoonlijke interpretatie) dat de stap bij de tweede update (naar 130/170) gratis is mits je betaald hebt voor de eerste upgrade.
Was ook mijn conclusie Wim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Hoop veren.....

Medewerker van vallei autogroep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9TKYqqBQmiIek82ZyZgD5EXkRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrBSoJqKhWONC66oJPYKTRRb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Neeler op 14-04-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
En we zitten al op pagina 310. Was het maar volgende week :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 14-04-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:01
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:41:
Wat denken jullie, variabele kofferbakvloer straks volop te koop op o.a. aliexpres??
Ik hoop het :D

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
jdbiggelaa schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:26:
[...]

Was ook mijn conclusie Wim :)
Dit is verkoopbaar voor zowel Skoda als de vanuit oogpunt consument.
DC Snellaadoptie: 100kW/125kW €550
Deze wordt in de toekomst via update verhoogd naar 130/170kW.
De snellaadtijden zouden van rond de 40 minuten naar rond de 30 minuten zakken (5-80%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dank voor deze update, geeft duidelijkheid.
Achteraf betalen voor softwarematige upgrade is kan ik begrijpen zoals je het uitlegt, zal dan zijnd at achteraf het duurder is dan optie af fabriek.
Blijft er (voor zover relevant) over wat er in artikel staat genoemd; dat je snelladen kan kiezen / nemen wanneer het je uitkomt, maar die duidelijkheid komt wel zeker gezien dat jij en @jdbiggelaa dit al zo snel duidelijk krijgen.
@jdbiggelaa ik snap dat jij het ook zo bedoelde als hierboven omschreven en dat begreep ik niet als zodanig :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
WineshA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:37:
Hallo allemaal, interessant topic, heb nog niet alle pagina's bekeken maar kon gelukkig al veel vragen die ik had terugvinden.

Vandaag de bevestiging binnen van de leasemaatschappij
Mijn Enyaq 60 in de mooie kleur Black Magic komt (hopelijk) in Week 36 bij Ames in Dordrecht binnen.

ben benieuwd!
Welkom, nog bepaalde opties of niet (brutaal gevraagd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
tiguan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:33:
Betekent dat dan dat je ook automatisch de snellere snellaadfunctie krijgt? Immers, dat zou in het nieuwe modeljaar standaard worden?
Antwoord laatste vraag waarschijnlijk wel, eerste vraag nee; even verder lezen en paar pagina's teruglezen, ben je helemaal bij, iets teveel voor korte samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
[...]

Zou mooi zijn voor degenen die deze optie niet hebben geselecteerd. Mijn dealer was er heel duidelijk over, niet achteraf aan te passen. Het verhaal van Next Move staat het wel een beetje haaks op wat een medewerker van Skoda eerder heeft beweerd; voor de upgrade naar 100/125kW wordt andere hardware gebruikt.
Mensen die gebruik maken van de 100/125kW upgrade krijgen de mogelijkheid om OTA te updaten naar 130/170kW. Dit wordt pas vrijgegeven als ze qua software ook het e.e.a. hebben geregeld om dit op een veilige manier te kunnen bieden.

Wat me trouwens op viel in deze video: YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio... zegt hij nou dat er een granny lader wordt bijgeleverd? De lader die er ligt lijkt er sprekend op, 230V kabel en een Type 2 aansluiting. Het staat niet in de boekjes maar we gaan het meemaken :9

[ Voor 15% gewijzigd door ervh op 14-04-2021 20:06 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
vinom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:45:
Jammer dat hij deze auto review doet. Hij is gewoon niet interessant. Jan Lemkens is mijn favoriet bij Autoweek. Die doet dat zo goed.
Cornelis Kit: ik heb altijd het gevoel dat die over zijn eigen woorden struikelt.
Dan heb ik liever ook Jan Lemkens of Roy Kleijwegt

Voor mij belangrijkste conclusie van deze review:
- Beter aangekleed dan een ID (minder plastic)
- Je stoel iets meer naar achter zetten, want dat zit prettiger en je knie komt niet zo erg tegen de middenconsole (of het stuur) :)
- Actieve dempers niet erg noodzakelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 02:31

zumba

De eAmbu is onderweg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wxcqOgwS81Nfpl2rqM4PcSLgYg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/CifyYEr4K6c4K78WT1HmxjAS.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_dDMMe9-sHD2dfSHhSIEWwumMA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/4lIcbDNTL0KTFLbbseVfl3DV.gif?f=fotoalbum_large

Kan niet wachten! Alleen hierom al. _/-\o_

zumba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Tja nog een week precies en heb er al weer km op zitten in deze auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
Laatste week....aftellen maar👊
Volgende week woensdag ophalen.
En dan nog vandaag omdat ik toevallig in de buurt was even in Tiel de A15 af gegaan om te kijken of er daar nog een stond bij de Waal.
En warempel, 4 stuks. Langzaam langs gereden, omgedraaid, nog een keer langzaam langs gereden.
Voelde me net weer een kleine jongen in een speelgoedwinkel.
Dat is dan wel weer voorbij na volgende week.
Maar weer kijken wat het over 3 jaar gaat worden😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Nog wel een interessante gedachte voor de leaserijders onder ons, als je achteraf een feature toevoegt hoe ga je dat dan verrekenen met je leasemaatschappij? Die slome draken zijn hier nog helemaal niet op ingericht, is een veredelde verzekeringmaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:06:
[...]

Cornelis Kit: ik heb altijd het gevoel dat die over zijn eigen woorden struikelt.
Dan heb ik liever ook Jan Lemkens of Roy Kleijwegt

Voor mij belangrijkste conclusie van deze review:
- Beter aangekleed dan een ID (minder plastic)
- Je stoel iets meer naar achter zetten, want dat zit prettiger en je knie komt niet zo erg tegen de middenconsole (of het stuur) :)
- Actieve dempers niet erg noodzakelijk
Wat ik nou lastig vind van dit soort reviews is dat het niet duidelijk wordt gemaakt met wat voor opties hij nu de auto aan het rijden is. Ik zie namelijk wel al de 3 spaken stuur wat al een extra optie betreft, namelijk Sport inclusief Progressieve stuurbekrachtiging. Ook mijn proefrit Enyaq had een sport stuur en mijn dealer heeft ook aangegeven dat hierin wel Dynamische Chassis Control zat (sport+ dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:37
Vandaag nog even gemaild naar de dealer met de vraag wat de status is.
Antwoord gekregen ter betrekking van de auto er is een vin nummer. _/-\o_
Maar hij staat nog te wachten in Tsjechië op transport naar de dealer.
Er zijn wat vertragingen qua transport werd mij verteld. 8)7
levering week 18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
florabora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:19:
Nog wel een interessante gedachte voor de leaserijders onder ons, als je achteraf een feature toevoegt hoe ga je dat dan verrekenen met je leasemaatschappij? Die slome draken zijn hier nog helemaal niet op ingericht, is een veredelde verzekeringmaatschappij
Ik ga uit van tijdelijke feature; ligt eraan naar wie de rekening moet gaan, betaal je zelf dan zal je ze niet horen, maar als rekening wel naar ze gaat hoor je ze wel met verrekening als gevolg ga ik dan vanuit.
En eigenlijk geldt het ook voor definitieve feature, daarnaast staat in leasecontract altijd wel iets in kleine lettertjes m.b.t. zaken achteraf en helaas ook voor wie de kosten zijn.
Dan kan je ook hebben leaseregeling tussen werkgever en leasemaatschappij die ook voor jou geldt, maar dan aanvullend leasecontract van werkgever naar jou met nog aanvullende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 18:57
Iemand die na de zojuist gepresenteerde Audi Q4 e-tron twijfelt om zijn Skoda toch in te wisselen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
goetfoud schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:15:
Laatste week....aftellen maar👊
Volgende week woensdag ophalen.
En dan nog vandaag omdat ik toevallig in de buurt was even in Tiel de A15 af gegaan om te kijken of er daar nog een stond bij de Waal.
En warempel, 4 stuks. Langzaam langs gereden, omgedraaid, nog een keer langzaam langs gereden.
Voelde me net weer een kleine jongen in een speelgoedwinkel.
Dat is dan wel weer voorbij na volgende week.
Maar weer kijken wat het over 3 jaar gaat worden😂😂
Ik dacht al wat rijdt ie toch langzaam voor me :O Stonden er nu 4 voor de deur? Druk aan het updaten dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
pim89 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:26:
[YouTube: Skoda Enyaq EV 2021 review - tested from 0-60mph! LOL]

De video's stromen binnen.. Carwow is ook altijd populair hier op het forum volgens mij.
Wel leuk om te zien dat Mat Watson van Carwow met de iV 60 in sportstand 0-60 mph doet in 7,39 seconden. Hij was zelf ook verrast (vanaf 21:44 in het filmpje).

Da's dan niet precies tot 100 km/h, maar tot 96,56 km/h. Tot 100 km/h zal dan iets van 7,6 seconden zijn. Toch een dikke seconde sneller dan officieel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 15:15
Truman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:29:
Iemand die na de zojuist gepresenteerde Audi Q4 e-tron twijfelt om zijn Skoda toch in te wisselen ;-)
Ik heb de prijzen gezien en hou het lekker bij de Enyaq... _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
Ik had nog niet eerder geschreven, maar wij hebben onze Enyaq (80, Arctic Silver) op 13 oktober besteld.

Deze zou in week 13 geproduceerd zijn, en zojuist bericht gekregen dat hij op transport is naar Nederland. Nog even volhouden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
ervh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:02:
[...]

Wat me trouwens op viel in deze video: YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio... zegt hij nou dat er een granny lader wordt bijgeleverd? De lader die er ligt lijkt er sprekend op, 230V kabel en een Type 2 aansluiting. Het staat niet in de boekjes maar we gaan het meemaken :9
Dat zou een zeer welkome verrassing zijn. Staat nog op mn lijstje namelijk.
Zal hem er uit voorzorg nog maar op laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:35:
[...]

Ter verduidelijking: Rijbewijs B staat aanhanger maximaal 750 kg. Daarboven mag het maximaal 3500 kg van auto + aanhanger zijn. Bij een iV80 is er dus een aanhanger van maximaal 3500 - 2658 = 818 kg mogelijk met een B rijbewijs. Daarboven heb je dus een B+E nodig.
Bij de iV 80 is de maximum massa een stuk hoger dan de iV 60, dus dan wordt het een wat sterke verlaging van de Toegestane Maximum Massa (TMM). Bij de iV 60 is de TMM 2509 kg, als je dat bij de RDW voor 61 euro omlaag zet naar 2500kg is dat een stuk makkelijker en voordeliger dan rijbewijs BE halen. En die 9kg laadvermogen zal niemand in de praktijk gaan missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Inderdaad weer briljant! Zit nu altijd te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Zou via aparte store kunnen, zeker als het om softwarematige upgrades gaat. Zolang Škoda Auto betaald wordt hoeft het volgens mij niet via de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
Pisbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de Enyaq oprecht mooier, vooral interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
Robert_ZM schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:07:
[...]

Bij de iV 80 is de maximum massa een stuk hoger dan de iV 60, dus dan wordt het een wat sterke verlaging van de Toegestane Maximum Massa (TMM). Bij de iV 60 is de TMM 2509 kg, als je dat bij de RDW voor 61 euro omlaag zet naar 2500kg is dat een stuk makkelijker en voordeliger dan rijbewijs BE halen. En die 9kg laadvermogen zal niemand in de praktijk gaan missen :)
Bij een iV80 is dit verschil 119 kg (dan zit je op de maximum aanhangergewicht van 1000 kg van de Enyaq). Dit ga je ook niet echt merken en is vooral een administratief verhaal (of ze moeten je aanhanger op de weegbrug willen zetten). De beperking zit vooral in de 1000 kg als je bijvoorbeeld een caravan wilt trekken met je Enyaq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
[...]

Skoda zegt:
Vehicle functions can be easily expanded as required
It will be possible to expand vehicle functions in the course of the year. The navigation function, additional colours for the ambient lighting, Adaptive Cruise Control or Auto Light Assist, for example, can then be activated via the infotainment system in the vehicle or the ŠKODA Connect web portal. It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online.

Kortom als je de standaard 50kW DC laadmogelijkheid hebt, kun je die later alasnog upgraden naar 100kW (Enyaq 60) of 125kW (Enyaq 80).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
goetfoud schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:20:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de Enyaq oprecht mooier, vooral interieur.
Insgelijks. Dan nemen we niet eens het prijsverschil in ogenschouw.
Zoals Werner Budding al zei in zijn review van de Enyaq: De tijd dat je inleverde bij een Skoda is toch wel voorbij.
Ten opzichte van een VW ID4 is dit zeker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 02:31

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ook goed. Urine is i.p. steriel

zumba

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• funkylicious
  • Nu online
Ik kwam een heel gaaf plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wb60HFbgVqF53ta-klIUURdG0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YeLgd6Q8XOVtUNOxqWpclGV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:31:
[...]

Insgelijks. Dan nemen we niet eens het prijsverschil in ogenschouw.
Zoals Werner Budding al zei in zijn review van de Enyaq: De tijd dat je inleverde bij een Skoda is toch wel voorbij.
Ten opzichte van een VW ID4 is dit zeker het geval.
Alleen de banden Hankook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
In geval van lege accu komt deze langs. In het karretje zit oplaadapparatuur.
😎
https://tweakers.net/i/O-...wI.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door leenderttimmers op 14-04-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
ja zelf betalen net als de trekhaak verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
leenderttimmers schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:59:
In geval van lege accu komt deze langs. In het karretje zit oplaadapparatuur.
😎
https://tweakers.net/i/O-...wI.webp?f=fotoalbum_large
oh ik dacht range extender ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Sodeknetters. Zit net de autogefuhl review te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
Ook bij de Q4 geen gasveer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik vind m wel heel gaaf hoor. De sportsback vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

En ook geen doorlopende achterlichten tenzij je er een lichtpakket tegenaan gooit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Ja mooie toevoeging, het was of dit dopje, of de gasveer.... helaas de gasveer heeft verloren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
lammert.duerink schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:29:
Skoda zegt:
Vehicle functions can be easily expanded as required
It will be possible to expand vehicle functions in the course of the year. The navigation function, additional colours for the ambient lighting, Adaptive Cruise Control or Auto Light Assist, for example, can then be activated via the infotainment system in the vehicle or the ŠKODA Connect web portal. It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online.

Kortom als je de standaard 50kW DC laadmogelijkheid hebt, kun je die later alsnog upgraden naar 100kW (Enyaq 60) of 125kW (Enyaq 80).
Dat staat inderdaad in artikel en duidelijk dat achteraf verhoging mogelijk is, onduidelijk was is dat tijdelijk of permanent, wel-geen kosten aan verbonden.
Artikel laat overkomen dat je verhogen capaciteit tijdelijk kan boeken, maar inhoudelijk staat er niets bij.
Post van @jdbiggelaa en @wimvanb hebben al veel duidelijk gemaakt, blijft vraag voor nu kan je tijdelijk verhoging krijgen zoals in artikel staat en wat zijn de ins en outs, maar die worden wel duidelijk net als eerdere onduidelijkheden duidelijk zijn geworden op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Nou, niks gemist als ik de Q4 e-tron zie. Ik vind de Enyaq dan toch stukken beter geslaagd. Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. De capactive buttons vind ik niks, al die glimmende materialen en de 'soft touch' materials zijn volgens mij nagenoeg gelijk als bij de Enyaq, terwijl je van Audi een hogere afwerking verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:52

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:21:
Nou, niks gemist als ik de Q4 e-tron zie. Ik vind de Enyaq dan toch stukken beter geslaagd. Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. De capactive buttons vind ik niks, al die glimmende materialen en de 'soft touch' materials zijn volgens mij nagenoeg gelijk als bij de Enyaq, terwijl je van Audi een hogere afwerking verwacht.
Ik heb hetzelfde gevoel, ik vind de buitenkant van de Q4 wel geslaagd (de niet Sportback-versie). Toch blijft de Enyaq mijn zware favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09
Vannacht een mail van de leasemij gehad (wie verzint dit om 0:03 te versturen :P) een bevestiging gehad van de bestelling en een voorlopige leverdatum van 10-8. Valt me nog wel mee qua levertijd. Erg benieuwd naar de auto :)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:21:
Ik vind de Q4 toch een beetje tegenvallen als premium merk. Ook mis ik het ski-luik. veel glimmende onderdelen in het dashboard, wat mij persoonlijk niet kan bekoren.
Qua ruimte binnen is de Enyaq toch ook weer heer en meester hoor! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocna
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
en nu ook fully charged:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Haastklus van Robert met veel foutjes. Hij valt niet op grote auto’s: (“It took me at least one minute to walk around”). En hij vindt de Enyaq te duur in vergelijking met de aanstormende concurrentie van de Ionic 5 van Hyundai en de Nissan Ariya. Overigens was hij wel enthousiast over de ID.3 en ID4 en daarmee over de rij-eigenschappen van de Enyaq. Niets nieuws gehoord, niet de moeite waard om te bekijken (hoewel ik een fan ben van dit kanaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:33:
[...]

Haastklus van Robert met veel foutjes. Hij valt niet op grote auto’s: (“It took me at least one minute to walk around”). En hij vindt de Enyaq te duur in vergelijking met de aanstormende concurrentie van de Ionic 5 van Hyundai en de Nissan Ariya. Overigens was hij wel enthousiast over de ID.3 en ID4 en daarmee over de rij-eigenschappen van de Enyaq. Niets nieuws gehoord, niet de moeite waard om te bekijken (hoewel ik een fan ben van dit kanaal).
Helemaal mee eens. Ik had beter verwacht en met name een duidelijke conclusie. Dat laat hij nogal in het midden. Niet bovenaan in zijn lijst om te kopen (maar tov wat) en niet de slechtste waarin hij gereden heeft (geen idee wat de slechtere zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
net een mail gekregen (A-Point Amsterdam) dat er vandaag gestart wordt met de bouw van de mijne! Was eigenlijk pas volgende week dus toch weer een weekje eerder 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mimalizo
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:33:
[...]

Tikkie onvoorbereid was ie wel. Maar ik mag die licht cynische Engelse humor wel.

En laten we heel eerlijk zijn. Je koopt geen Skoda om de blits te maken. Je buren knarsentandend voor het raam te zien wegkwijnen. Of iedereen je hielen wil laten zien bij de stoplichten. Dan zal je toch echt iets anders op de oprit moeten zetten.

Een Skoda koop je omdat ie praktisch is. Je veel ruimte hebt. En je op dit moment het verste brengt op 1 keer laden. En gaat de Skoda ingehaald worden. Absoluut. Waarschijnlijk binnen nu en een half jaar komt er iets wat nog praktischer is, nog verder komt en misschien wel nog meer ruimte heeft. Maar dat noemen ze vooruitgang geloof ik.

En die vooruitgang bemerk ik ook bij mezelf. Een kleine 20 jaar geleden was ik toevallig bij de introductie van de Aston Martin DB9. In mijn optiek 1 van de mooiste auto's ooit. En kwam dan ook thuis met de mededeling, als ik ooit geld over heb. Dan koop ik die auto. Aan de andere kant van de tafel keek iemand me warrig aan, wat jij wil jongen. Weer een jaartje later zag, en HOORDE ik vooral voor het eerst een DBR9. Toen was ik helemaal verkocht.

Lang verhaal kort. Die DBR9 mag niet op de weg. Dus daar heb ik niks aan. Die DB9 kan ik inmiddels makkelijk kopen. Maar....
Is dat allemaal wel zo praktisch. Kan je dat makkelijk parkeren. Kan ik die op de oprit laten staan. Moet die in de garage. Wat een gedoe. Wil mijn vrouw er wel in rijden. Kinderen zijn inmiddels op een leeftijd dat ze lang niet altijd meer mee willen. Maar als ze mee willen kan dat niet. Kortom laat maar...

Die DB9 is oneindig veel mooier dan die Skoda. Ik kan 100 redenen noemen waarom die zoveel mooier is. Maar kan andersom 100 redenen noemen waarom die Skoda veel praktischer is. En als ik echt wil auto rijden zet ik de Mini van mijn vrouw wel in de kartstand.

En ondertussen kijk ik reikhalzend uit naar de komst van mn Skoda! En word ik daar ook gewoon heel erg blij van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@mimalizo leuk verhaal en eens vanuit praktisch oogpunt, helaas heb ik niet zoals jou genoeg spaargeld om makkelijk een db9 te kopen :| (maar gaaf dat als je het zou willen om een db9 te kopen het ook kan; db9 kost tweedehands toch wel zoiets als gemiddelde prijs van bestelde enyaq op forum hier) is her en der toch spaargeld verdwenen aan andere zaken welke toch vervangen moesten worden.

[ Voor 50% gewijzigd door knirrebir op 15-04-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stengel
  • Laatst online: 16-08-2022
__REMCO__ schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:24:
net een mail gekregen (A-Point Amsterdam) dat er vandaag gestart wordt met de bouw van de mijne! Was eigenlijk pas volgende week dus toch weer een weekje eerder 8)
Ah, ik had gisteren gebeld naar A-Point Amsterdam, maar over die van mij was nog helemaal niets bekend. Dus de voorlopige datum blijft staan op de week van 15 juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
mimalizo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:30:
[...]

Tikkie onvoorbereid was ie wel. Maar ik mag die licht cynische Engelse humor wel.

En laten we heel eerlijk zijn. Je koopt geen Skoda om de blits te maken. Je buren knarsentandend voor het raam te zien wegkwijnen. Of iedereen je hielen wil laten zien bij de stoplichten. Dan zal je toch echt iets anders op de oprit moeten zetten.

Een Skoda koop je omdat ie praktisch is. Je veel ruimte hebt. En je op dit moment het verste brengt op 1 keer laden. En gaat de Skoda ingehaald worden. Absoluut. Waarschijnlijk binnen nu en een half jaar komt er iets wat nog praktischer is, nog verder komt en misschien wel nog meer ruimte heeft. Maar dat noemen ze vooruitgang geloof ik.

En die vooruitgang bemerk ik ook bij mezelf. Een kleine 20 jaar geleden was ik toevallig bij de introductie van de Aston Martin DB9. In mijn optiek 1 van de mooiste auto's ooit. En kwam dan ook thuis met de mededeling, als ik ooit geld over heb. Dan koop ik die auto. Aan de andere kant van de tafel keek iemand me warrig aan, wat jij wil jongen. Weer een jaartje later zag, en HOORDE ik vooral voor het eerst een DBR9. Toen was ik helemaal verkocht.

Lang verhaal kort. Die DBR9 mag niet op de weg. Dus daar heb ik niks aan. Die DB9 kan ik inmiddels makkelijk kopen. Maar....
Is dat allemaal wel zo praktisch. Kan je dat makkelijk parkeren. Kan ik die op de oprit laten staan. Moet die in de garage. Wat een gedoe. Wil mijn vrouw er wel in rijden. Kinderen zijn inmiddels op een leeftijd dat ze lang niet altijd meer mee willen. Maar als ze mee willen kan dat niet. Kortom laat maar...

Die DB9 is oneindig veel mooier dan die Skoda. Ik kan 100 redenen noemen waarom die zoveel mooier is. Maar kan andersom 100 redenen noemen waarom die Skoda veel praktischer is. En als ik echt wil auto rijden zet ik de Mini van mijn vrouw wel in de kartstand.

En ondertussen kijk ik reikhalzend uit naar de komst van mn Skoda! En word ik daar ook gewoon heel erg blij van... :)
Als ik genoeg geld had voor een DB9 dan zou ik mijn Tesla Model 3 omruilen voor de Model S/X plaid, misschien niet zo'n schoonheid als de Aston Martin maar dan kijken de buren wel knarsentandend door hun raam en trek je iedereen bij de stoplichten eruit, zelfs de Bugatti Veyron moet dan moeite doen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Waar blijft de review van de Huge Car Guy... Wachten duurt altijd te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oase schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:55:
Misschien gaat hij inhoudelijk op zaken in en moet hij misschien wachten tot officiële introductie is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Oase schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:55:
En van Bjørn, blijft mijn favoriete nerd. Jammer dat Robert van Fully Charged zo’n broddelwerk leverde, die vind ik het meest amusant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Zo! Lekker nieuws, net gebeld door de dealer dat ik deze in week 18 op mag komen halen (in tegenstelling tot week 24)...
Dat zijn altijd super mooie berichten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb_0ldzefIIpfRCyLHEt8A8FfOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVRRfOfAvmqAYFW9U1peuvIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Hier ook goed bericht: net gebeld door Van den Udenhout in Den Bosch dat ik volgende week mijn Enyaq kan ophalen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwdvAJ-ykgnKSDx6_1hje8h94Go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aidnDV0eHGjhgLgqrdPuB7ID.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door jdbiggelaa op 15-04-2021 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Mooie berichten mannen, daar zit je dan met je 'First Edition' :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Lekker 8)7 Wanneer besteld in Den Bosch, komt mijne ook vandaan? Week 26 naar week 20, begin november besteld. Ook die periode besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JdeBar schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:38:
Lekker 8)7 Wanneer besteld in Den Bosch, komt mijne ook vandaan? Week 26 naar week 20, begin november besteld. Ook die periode besteld?
Besteld op 10-10. Mijn partner vond het gekkenwerk om een auto ongezien te bestellen, maar ik gokte erop dat het wel goed komt met de Enyaq. Blij dat al die reviews zo positief zijn! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:02
Pas1 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:10:
Zo! Lekker nieuws, net gebeld door de dealer dat ik deze in week 18 op mag komen halen (in tegenstelling tot week 24)...
Dat zijn altijd super mooie berichten!
[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde besteld. Bij welke dealer is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:40:
[...]

Besteld op 10-10. Mijn partner vond het gekkenwerk om een auto ongezien te bestellen, maar ik gokte erop dat het wel goed komt met de Enyaq. Blij dat al die reviews zo positief zijn! _/-\o_
Herkenbaar....je bestelt toch geen auto van een plaatje? 😉 Maar idd de beste keuze binnen de VAG groep als ik alles zo mag geloven. Ben ook heel benieuwd hoe het rijdt, maar dat komt ook vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
zokiz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb exact dezelfde besteld. Bij welke dealer is dit?
Broekhuis Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ze hadden toevallig niet al een Witte staan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:30:
Hier ook goed bericht: net gebeld door Van den Udenhout in Den Bosch dat ik volgende week mijn Enyaq kan ophalen :)

[Afbeelding]
Ga je de auto volgende week vrijdag ophalen? Wordt een gezellige bedoeling bij Udenhout Den Bosch. Ik ben om 15.30 uur aan de beurt :) nog 8 dagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
ManiacScum schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:46:
[...]

Ze hadden toevallig niet al een Witte staan? 8)
Ik kan mijn 308 wel voor je achterlaten ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neeler
Hij is dr. :*) 24e is het zover Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngJVx59cFPEkghYRywXrNf9f98k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/db98j2PfUvMQwSamVy8YyMLd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vinom
Ik ben net wezen kijken bij van Mossel in de showroom. Mijn vrouw had de auto nog niet in het echt gezien, dus dat was een mooi moment om te gaan kijken. De laatste keer dat ik hem in het echt had gezien was in oktober tijdens de roadshow. En dan zie je de auto weer en als eerste dacht ik 'wat is het toch een joekel van een auto'. Breed, lang, grote banden. Er staat echt wel iets. Het ging in dit geval om een Black Magic met Lodge interieur en 20 inch velgen.

Alles redelijk uitgebreid kunnen testen en een hele fijne zithouding kunnen vinden met mijn 2 meter. Heerlijk om eindelijk met de elektrische stoel de zitting te kunnen kantelen voor mijn bovenbenen, zonder dat de stoel ook mee omhoog gaat. Het 13 inch scherm was ook weer zo'n moment: wat groot! Snelheid van de infotainment was ruim voldoende. Ik kon lekker door alle schermen heen en het is ook mooi scherp allemaal. Dat vond ik trouwens van de kleine display ook, mooi scherp.

Het was redelijk rustig in de showroom, dus ik heb ook de audio wat uitgebreider kunnen testen. Ik ben best wel kritisch met audio. Thuis heb ik een degelijke set-up staan en dan Canton in mijn huidige Octavia. Laat ik vooropstellen: de standaard audio in de Enyaq komt verbazingwekkend dichtbij bij mijn Canton set! Voldoende bas, het klinkt niet blikkerig en met de drie EQ sliders en Sound Focus kom je een heel eind om het naar wens in te stellen. Het verschil is minimaal en het enige wat ik vond is dat het geluid diepte en wat warmte miste. Het gevoel hebben dat je iemand live bij je hoort zingen zeg maar. Dance/Trance/Techno, dikke prima, maar als het gaat om details mis je her en der toch wat.

Dus dat is super goed voor degene die geen Skoda Sound System hebben besteld. Het klinkt gewoon goed. Ik heb het uiteraard wel besteld en nu hoop ik natuurlijk dat SSS mijn Canton/standaard audio ruimschoots gaat overtreffen. Anders voelt het toch wel een beetje genaaid voor die 590 Euries :9

Voor de rest echt een topbak. Fijne materialen, het ziet er goed uit en aanvullend op de eerdere comments hier: ik denk dat mijn buren echt wel even het kwijl uit de mondhoeken kunnen vegen als ze deze auto zien. Er staat echt wat voor de deur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
vinom schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:06:
Ik ben net wezen kijken bij van Mossel in de showroom. Mijn vrouw had de auto nog niet in het echt gezien, dus dat was een mooi moment om te gaan kijken. De laatste keer dat ik hem in het echt had gezien was in oktober tijdens de roadshow. En dan zie je de auto weer en als eerste dacht ik 'wat is het toch een joekel van een auto'. Breed, lang, grote banden. Er staat echt wel iets. Het ging in dit geval om een Black Magic met Lodge interieur en 20 inch velgen.

Alles redelijk uitgebreid kunnen testen en een hele fijne zithouding kunnen vinden met mijn 2 meter. Heerlijk om eindelijk met de elektrische stoel de zitting te kunnen kantelen voor mijn bovenbenen, zonder dat de stoel ook mee omhoog gaat. Het 13 inch scherm was ook weer zo'n moment: wat groot! Snelheid van de infotainment was ruim voldoende. Ik kon lekker door alle schermen heen en het is ook mooi scherp allemaal. Dat vond ik trouwens van de kleine display ook, mooi scherp.

Het was redelijk rustig in de showroom, dus ik heb ook de audio wat uitgebreider kunnen testen. Ik ben best wel kritisch met audio. Thuis heb ik een degelijke set-up staan en dan Canton in mijn huidige Octavia. Laat ik vooropstellen: de standaard audio in de Enyaq komt verbazingwekkend dichtbij bij mijn Canton set! Voldoende bas, het klinkt niet blikkerig en met de drie EQ sliders en Sound Focus kom je een heel eind om het naar wens in te stellen. Het verschil is minimaal en het enige wat ik vond is dat het geluid diepte en wat warmte miste. Het gevoel hebben dat je iemand live bij je hoort zingen zeg maar. Dance/Trance/Techno, dikke prima, maar als het gaat om details mis je her en der toch wat.

Dus dat is super goed voor degene die geen Skoda Sound System hebben besteld. Het klinkt gewoon goed. Ik heb het uiteraard wel besteld en nu hoop ik natuurlijk dat SSS mijn Canton/standaard audio ruimschoots gaat overtreffen. Anders voelt het toch wel een beetje genaaid voor die 590 Euries :9

Voor de rest echt een topbak. Fijne materialen, het ziet er goed uit en aanvullend op de eerdere comments hier: ik denk dat mijn buren echt wel even het kwijl uit de mondhoeken kunnen vegen als ze deze auto zien. Er staat echt wat voor de deur!
Thanks voor de uitgebreide uiteenzetting over het geluidssysteem, dat was het enige puntje waarover ik nog enigszins vragen/zorgen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
jdbiggelaa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:57:
[...]

En van Bjørn, blijft mijn favoriete nerd. Jammer dat Robert van Fully Charged zo’n broddelwerk leverde, die vind ik het meest amusant.
Eens, Bjorn is de autoriteit op dit gebied....yoh whats up......
Hij heeft er natuurlijk even uit gelegen ivm Covid en daardoor zn hele schema de soep in.
Maar voor een land wat als eerste aan de beurt zou zijn, hoop ik snel op video's van hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Edit voor Toolkit :*)

[ Voor 96% gewijzigd door Neeler op 15-04-2021 13:44 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2