Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
ManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:37:
[...]

Niet volgens de specs van de FE's op de site. Alleen suite zwart.

Had dan graag voor de Eco Suite gegaan
Had het wel ergens gelezen de keuze.
Zie hier. https://www.skoda.nl/stoc...--klimaat-plus--trekhaak-

Staat als FE high te boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Ik twijfel om mijn configuratie aan te passen van sport naar sport plus vanwege Dynamic chassis control. De test Enyaq proef auto had DCC en ik heb geen flauw idee hoe de Enyaq zonder DCC rijdt. Nu komen er wel allemaal mooie reviews maar volgens mij wordt er nog geen verschil getest met of zonder DCC. Ze rijden allemaal met DCC.

DCC staat de Enyaq lager op zijn pootjes, toch? Of is dat alleen als je de optie sport onderstel (erbij) neemt?

[ Voor 62% gewijzigd door Genestealer op 13-04-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Neeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:57:
[...]

Had het wel ergens gelezen de keuze.
Zie hier. https://www.skoda.nl/stoc...--klimaat-plus--trekhaak-

Staat als FE high te boek.
Ik zie alleen Full Option staan, niet specifiek First Edition High

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:05
Vrijdag ga ik aan mijn 1e Enyaq werken. Ik ga de ramen tinten van een 80 artic silver waar wel family pakket in zit maar geen sunset( comfort) iemand van hier? Leverende dealer Broekhuis Alkmaar.

En ik mag ook de mijne verwelkomen in week 18/19 twee weken eerder dan in 1e instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
Genestealer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:36:
Ik twijfel om mijn configuratie aan te passen van sport naar sport plus vanwege Dynamic chassis control. De test Enyaq proef auto had DCC en ik heb geen flauw idee hoe de Enyaq zonder DCC rijdt. Nu komen er wel allemaal mooie reviews maar volgens mij wordt er nog geen verschil getest met of zonder DCC. Ze rijden allemaal met DCC.

DCC staat de Enyaq lager op zijn pootjes, toch? Of is dat alleen als je de optie sport onderstel (erbij) neemt?
Is al een aantal keer voorbijgekomen, maar alleen met sportonderstel staat die lager (10/15mm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Thiazzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:02:
[...]

Is al een aantal keer voorbijgekomen, maar alleen met sportonderstel staat die lager (10/15mm).
@Genestealer Mijn huidige auto heeft een sportonderstel en 20 inch 255 banden eronder. Rijdt super strak en erg snel in de bochten, maar comfortabel? Niet super. Je voelt wel erg veel in de weg. Daarom ben ik wel blij dat ik nu voor het adaptieve onderstel ben gegaan. Ik heb dit kunnen proberen met de Id4 op 21 inch en dat was wel een wereld van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Robbie8454 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:17:
[...]

@Genestealer Mijn huidige auto heeft een sportonderstel en 20 inch 255 banden eronder. Rijdt super strak en erg snel in de bochten, maar comfortabel? Niet super. Je voelt wel erg veel in de weg. Daarom ben ik wel blij dat ik nu voor het adaptieve onderstel ben gegaan. Ik heb dit kunnen proberen met de Id4 op 21 inch en dat was wel een wereld van verschil
Bedankt voor jullie reactie. Sport onderstel ben ik niet geïnteresseerd in maar wel dus de DCC.

Ik zie dat mijn dealer 200 euro rekent voor een afleverpakket en 200 euro voor een Waxoyl beurt. Eens kijken of ik de wax behandeling zelf kan doen. En dan ben ik meteen benieuwd wat een afleverpakket inhoudt. Dan verander ik sport naar sport plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
Robbie8454 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:17:
[...]

Tijdens mijn proefrit enige tijd geleden met een Enyaq met DCC heb ik de diverse standen uitgeprobeerd (sport, comfort etc) en bemerkte niet een heel groot verschil qua comfort. Ik hoop maar dat de standaard enyaq vering met 21 inch wielen ook nog comfortabel is. Mijn bestelling aanpassen naar sport+ gaat niet meer lukken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Ccreator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:46:
Vrijdag ga ik aan mijn 1e Enyaq werken. Ik ga de ramen tinten van een 80 artic silver waar wel family pakket in zit maar geen sunset( comfort) iemand van hier? Leverende dealer Broekhuis Alkmaar.

En ik mag ook de mijne verwelkomen in week 18/19 twee weken eerder dan in 1e instantie.
Hier ook dealer Broekhuis Alkmaar en Artic Silver maar niet mijn auto jammer genoeg. Mooi om te horen dat die van jou naar voren is gehaald. Die van mij staat nog steeds op week 21/22 😟

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ0pa-gu5-12Skpv-NdgGFWVD70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bH8OIiuGS6n0muID2y4eO0nw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQD_U5_XUEUI0u1kCA0dg59Uj9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQ6ASUCsMaAfEO4tctHiKGDx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttN-qM4iZHANgg0z0R-s0_SzW7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XW4CCDPZ94xBOYULzB2FfbS2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1wrx5RdBqq4wVXinwIdiyzMO_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcpWpO2OYyRVKeTtuuOG4LPD.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker werken tijdens de banden wissel van mijn Kodiaq. Twee first editions in de showroom bij Wealer in Sittard. De grijze staat idd op 21 Bridgestone en de witte op 20 inch hankook.

Die van mij heeft definitieve productieweek 20 gekregen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
DirkBouwman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker werken tijdens de banden wissel van mijn Kodiaq. Twee first editions in de showroom bij Wealer in Sittard. De grijze staat idd op 21 Bridgestone en de witte op 20 inch hankook.

Die van mij heeft definitieve productieweek 20 gekregen inmiddels.
Ben toch wel erg blij met suite zwart😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:33:
Bedankt voor jullie reactie. Sport onderstel ben ik niet geïnteresseerd in maar wel dus de DCC.

Ik zie dat mijn dealer 200 euro rekent voor een afleverpakket en 200 euro voor een Waxoyl beurt. Eens kijken of ik de wax behandeling zelf kan doen. En dan ben ik meteen benieuwd wat een afleverpakket inhoudt. Dan verander ik sport naar sport plus.
Als je op google zoekt naar afleverpakket auto kom je omschrijvingen tegen van diverse dealers, misschien als je zoekt met dealernaam erbij dat je kan achterhalen wat het is, dan heb je info via achterdeur en kan je dat gebruiken.
Als je het vraagt aan dealer dan kan je het mogelijk niet gebruiken om iets te bereiken, want dan krijg je vaak te horen dat het verplicht is of welke reden dan ook.
Neem aan dat je privé koopt of least om iets qua afleverpakket te laten vervallen om andere optie te nemen, in mijn geval is het lease via werkgever en kan ik met afleverpakket niets doen, moet gebeuren van leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
Van de dealer Ames Dordrecht gehoord dat mijn Enyaq 80 Arctic Silver in week 24 zal worden geleverd. Nog 'maar' 2 maanden wachten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
jdbiggelaa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:12:
Ook Nextmove.de heeft een review geplaatst:
YouTube: Skoda Enyaq iV: Warum der Elektro-Kombi der bessere ID.4 ist.

Een paar opvallende stukjes info:
- voor het eind van het jaar kun je met alleen software de laad snelheid verhogen
- in Duitsland zijn nu 5.000 Enyaqs besteld en in heel Europa 20.000
- nu bestellen is nog dit jaar leveren
- 80% van de verkochte Enyaqs zijn 80-modellen
Stefan Müller is doorgaans zeer goed geïnformeerd. Hij bevestigt een aantal vermoedens van ons allen, oa:
-Voor de 60 en de 80 is de update naar 100/125 kWh puur softwarematig. Dit kan later dus nog aangepast worden, hetgeen in tegenstrijd is met wat de dealers vertellen.
-Hierna komen nog extra updates wat betreft de laadsnelheid. Precieze getallen zijn er nog niet, maar vermoed wordt voor de 60 naar 130 kWh en voor de 80 naar 170 kWh. Deze update vindt waarschijnlijk plaats in het najaar en zou eventueel on the air kunnen verlopen, maar waarschijnlijk is de software daar nog niet klaar voor en moet deze update via de werkplaats.
-Deze updates zijn ook beschikbaar voor al geproduceerde modellen en niet alleen voor het nieuwe bouwjaar.

Uiteraard geldt het bovenstaande voor Duitsland en ook voor de ID3 en ID4. In hoeverre dit ook in Nederland zo verloopt is en blijft koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:20:
[...]

Als je op google zoekt naar afleverpakket auto kom je omschrijvingen tegen van diverse dealers, misschien als je zoekt met dealernaam erbij dat je kan achterhalen wat het is, dan heb je info via achterdeur en kan je dat gebruiken.
Als je het vraagt aan dealer dan kan je het mogelijk niet gebruiken om iets te bereiken, want dan krijg je vaak te horen dat het verplicht is of welke reden dan ook.
Neem aan dat je privé koopt of least om iets qua afleverpakket te laten vervallen om andere optie te nemen, in mijn geval is het lease via werkgever en kan ik met afleverpakket niets doen, moet gebeuren van leasemaatschappij.
Inderdaad al op internet gezocht maar dat is een beetje dealer afhankelijk. Ik ga met de dealer in gesprek. Het betreft een zakelijke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocna
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-12-2024
Nog een paar nieuwe reviews:

edit: Autorai was al geweest, dus verwijderd.

[ Voor 23% gewijzigd door Ocna op 14-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

wimvanb schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:34:
[...]

Stefan Müller is doorgaans zeer goed geïnformeerd. Hij bevestigt een aantal vermoedens van ons allen, oa:
-Voor de 60 en de 80 is de update naar 100/125 kWh puur softwarematig. Dit kan later dus nog aangepast worden, hetgeen in tegenstrijd is met wat de dealers vertellen.
-Hierna komen nog extra updates wat betreft de laadsnelheid. Precieze getallen zijn er nog niet, maar vermoed wordt voor de 60 naar 130 kWh en voor de 80 naar 170 kWh. Deze update vindt waarschijnlijk plaats in het najaar en zou eventueel on the air kunnen verlopen, maar waarschijnlijk is de software daar nog niet klaar voor en moet deze update via de werkplaats.
-Deze updates zijn ook beschikbaar voor al geproduceerde modellen en niet alleen voor het nieuwe bouwjaar.

Uiteraard geldt het bovenstaande voor Duitsland en ook voor de ID3 en ID4. In hoeverre dit ook in Nederland zo verloopt is en blijft koffiedik kijken.
Dat is echt wel goed nieuws!
Verder dat OTA vind ik persoonlijk echt zwaar overrated. Leuk en handig dat mijn Tesla dat kan, maar gezien het aantal bezoeken aan een Tesla Service center zou het ook geen ramp zijn geweest dat tijdens een werkplaats bezoek af te handelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:16
Over de veiligheid hoeven we in elk geval niet in te zitten. Ben benieuwd naar het uiteindelijke persbericht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUUS2XYke1MfUWsYgUU5I8coZV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9uPOg19gIngTd3wKsKot4LcS.png?f=user_large

(Stepan Rehak is 'Skoda Spokesperson', lees: Persvoorlichter)

Edit: Hier het rapport

[ Voor 9% gewijzigd door pim89 op 14-04-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:10
florabora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
Van de dealer Ames Dordrecht gehoord dat mijn Enyaq 80 Arctic Silver in week 24 zal worden geleverd. Nog 'maar' 2 maanden wachten...
Mijn auto komt ook via Ames Dordrecht, maar het betreft een "Athlon edition" en ze kunnen mij weinig nieuws vertellen. Ze hebben het sinds februari over ongeveer week 25. Ook delen ze weinig info verder. Heb jij ze gebeld of hebben ze jou dit meegedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:35:
Inderdaad al op internet gezocht maar dat is een beetje dealer afhankelijk. Ik ga met de dealer in gesprek. Het betreft een zakelijke aankoop.
Succes om wat te bereiken en mogelijk qua opties nog iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
[...]

Dat zou wel mooi zijn, zie hier het verschil van Bjorn tussen de laad curves tussen ID4 125 en Etron 170
YouTube: Charging ID4/ID3 82 & 62 kWh vs e-tron 55 and EQC

Hopelijk is de SW van de Enyaq wel beter dat het 'fast' chargen niet al zakt op 40% laden, dat is wel beetje crappy.

[ Voor 4% gewijzigd door oeroe.b op 14-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
// double post

[ Voor 98% gewijzigd door oeroe.b op 14-04-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Dank voor info en posten, dealer mij gemeld hardware matig je van 50kw geen 100kw of 125kw kan maken, klopt niet met wat je post, is dat in ieder geval duidelijk.
Denk dat dealer niet weet dat het software matig iets betreft en dat het blijkbaar wel kan.
En menigeen wil weten hoe en wat er geldt voor Nederland, maar uitsluitsel laat nog wel even op zich wachten denk ik (hopelijk dat reviews duidelijkheid gaan verschaffen).
Als je voor snellaad optie gekozen hebt en blijkt niet nodig had je mooi andere optie/opties kunnen nemen en voel je jezelf aardig bestolen lijkt mij.
Kan ook zijn dan importeur (of andere instantie) in Nederland het niet toelaat en/of dat fabriek iets besloten heeft met Nederland, we weten het niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
Even andere invalsrichting (denkwijze).

Waarom zouden ze op het MEB platform in hemelsnaam cruciale HW componenten gaan mixen. Doesn't make sense. Vanuit kosten perspectief zou je verwachten dat het allemaal zelfde HW is.
Verschil in accu pakketen en degradatie etc is denk merk keuze. Dus ook SW cap.

Ik denk dat jet het zo moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@zokiz ben denk nog teveel leek erin, maar wat houdt afkorting 'sw' in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:53
florabora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:43:
HW - Hardware
SW - Software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiB

PiB

knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:35:
[...]

Dank voor info en posten, dealer mij gemeld hardware matig je van 50kw geen 100kw of 125kw kan maken, klopt niet met wat je post, is dat in ieder geval duidelijk.
Denk dat dealer niet weet dat het software matig iets betreft en dat het blijkbaar wel kan.
En menigeen wil weten hoe en wat er geldt voor Nederland, maar uitsluitsel laat nog wel even op zich wachten denk ik (hopelijk dat reviews duidelijkheid gaan verschaffen).
Als je voor snellaad optie gekozen hebt en blijkt niet nodig had je mooi andere optie/opties kunnen nemen en voel je jezelf aardig bestolen lijkt mij.
Kan ook zijn dan importeur (of andere instantie) in Nederland het niet toelaat en/of dat fabriek iets besloten heeft met Nederland, we weten het niet helaas.
Het ding met 50kW vs 125kW is vooral dat je er later wel eens op terug zou willen komen. Hoeveel eigenaren heeft een auto wel niet in zijn leven? Iedere eigenaar kan andere dingen belangrijk vinden.

Blijf je er enkel mee in Nederland, dan volstaat 50kW voor 99% van de gebruikers. Maar wil je er ook mee op vakantie, dan is 125kW wel echt een welkome toevoeging.

Dat kan voor een huidige berijder anders zijn dan een toekomstige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Zolang er nog geen officiële bevestiging vanuit Skoda komt blijft het een gok met betrekking tot software matig upgraden naar 100/125 KW. Ik kan nu nog de optie snelladen 125KW weg laten waarbij ik dus op dit moment wat geld zou besparen. Enige idee wanneer hier meer duidelijkheid in komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:35:
[...]

.
Ik voel me pas bestolen als het een gratis upgrade is........mensen het is VAG.......hoe hoog schat je de kans in.

Persoonlijk denk ik dat je een tikkie van 550 euro kan verwachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManiacScum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C7lqRyfCGnJQfRlrL4qNbmAu68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccLNBbehqnud1h7nkvukii4j.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog een auto ;)

En een schoonmaakbeurt voor de tegels, zie ik nu :X

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacScum op 14-04-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Dank, was weer teveel aan het denken aan hele moeilijke afkortingen :|.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
PiB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:45:
Het ding met 50kW vs 125kW is vooral dat je er later wel eens op terug zou willen komen. Hoeveel eigenaren heeft een auto wel niet in zijn leven? Iedere eigenaar kan andere dingen belangrijk vinden.

Blijf je er enkel mee in Nederland, dan volstaat 50kW voor 99% van de gebruikers. Maar wil je er ook mee op vakantie, dan is 125kW wel echt een welkome toevoeging.

Dat kan voor een huidige berijder anders zijn dan een toekomstige.
Eens, daarom lijkt mij dat in dit geval eerste berijders wel afgewogen keuze willen maken.
Kan ook zijn wat eerder gepost is dat sofware matig upgrade naar snelladen mogelijk is en dat je ervoor moet betalen als je er gebruik van wil maken.
Je wil dan wel (financiële) afweging kunnen maken hoeveel keer zal ik gebruik maken en levert dat iets wat acceptabel is of dat je beter optie kan aanschaffen.
Als je snellaad optie hebt gekozen dan heb je afweging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:48:
Ik voel me pas bestolen als het een gratis upgrade is........mensen het is VAG.......hoe hoog schat je de kans in.

Hangt een beetje samen met post die als reactie aan @PiB heb gegeven en wanneer er duidelijkheid is.
We hebben al veel zaken duidelijk gekregen in dit topic, dat zou voor dit punt ook wel komen, zal niet voor iedereen op tijd zijn, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:12:
[...]

Hangt een beetje samen met post die als reactie aan @PiB heb gegeven en wanneer er duidelijkheid is.
We hebben al veel zaken duidelijk gekregen in dit topic, dat zou voor dit punt ook wel komen, zal niet voor iedereen op tijd zijn, helaas.
Hopelijk voor mij wel :9 ik heb nog t/m mei om wijzigingen aan te brengen aan mijn bestelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 15:25
Loepoog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:48:
[...]

Ik denk niet dat die gratis gaat worden, dit zal nog steeds een optie in de boeken gaan worden verwacht ik. Alleen dan is het nu 100kw snelladen of 125kw snelladen waar je voor bijbetaald, die zal dan straks in de boeken staan voor 130kw snelladen of 170kw snelladen.

En heb je de optie voor snelladen nu al gekozen dan gratis update over the air naar de hogere versie. Lijkt mij dat PON en/of VW/Skoda het zo gaat doen. Anders krijg je inderdaad een heel erg genaaid gevoel :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
23 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pim89 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
Over de veiligheid hoeven we in elk geval niet in te zitten. Ben benieuwd naar het uiteindelijke persbericht.

[Afbeelding]

(Stepan Rehak is 'Skoda Spokesperson', lees: Persvoorlichter)

Edit: Hier het rapport
interessante ding uit het Ncap document: ze hebben de komst van RS en een coupe variant verklapt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4F2c6jN.png

daarnaast vergelijking id4/enyaq hier:
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:13:
Hopelijk voor mij wel :9 ik heb nog t/m mei om wijzigingen aan te brengen aan mijn bestelling.
Daarom is dit forum ook prettig, je komt veel te weten en als het nog kan qua wijzigen heb je er profijt kan en anders kan je achteraf nog zeuren bij dealer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• florabora

Had iemand toevallig een zwarte besteld? Die komt ff een paar daagjes later... Had nog een extra poetsbeurt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
florabora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:21:
[Video: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Škoda ENYAQ iV 2021]

Had iemand toevallig een zwarte besteld? Die komt ff een paar daagjes later... Had nog een extra poetsbeurt nodig
Zal de 5 sterren NCAP nu gebaseerd zijn op de extra optie zijairbags achter? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pim89

De video's stromen binnen.. Carwow is ook altijd populair hier op het forum volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:43:
software / hardware >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
rammes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:25:
[...]

Altijd fijn om naar die gast te luisteren
Eensch!

En een Prullebakje!!!

Mooi dat Budding aangeeft in het filmpje dat het jammer is dat de ijskrabber niet meer in de 'tankklep' zit en dat het zo'n mooie plek was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhbE4bRB_WWAXoH4wRRz__UJ9p4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5MRj9Fm9VxOUqCIdSfx0isbg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door ManiacScum op 14-04-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:15:
Ik denk niet dat die gratis gaat worden, dit zal nog steeds een optie in de boeken gaan worden verwacht ik. Alleen dan is het nu 100kw snelladen of 125kw snelladen waar je voor bijbetaald, die zal dan straks in de boeken staan voor 130kw snelladen of 170kw snelladen.

En heb je de optie voor snelladen nu al gekozen dan gratis update over the air naar de hogere versie. Lijkt mij dat PON en/of VW/Skoda het zo gaat doen. Anders krijg je inderdaad een heel erg genaaid gevoel :D
Wat nu beetje naar voren komt is dat modeljaar 2022 zaken standaard krijgen tov modeljaar 2021, heeft er schijn van dat dit snellaad optie te zijn.
Voor modeljaar 2021 verwacht je dat als je snellaad optie niet hebt je dit wel software matig kan huren als je het wil gebruiken.
Dan is het afhankelijk of ze bij huren snelladen de verhoging middels over the air update gaan toepassen, maar is dat wel zo dan best lastig om te bepalen / in banen te leiden wel toepassen bij die welke snellaad optie hebben gekozen en niet welke optie niet gekozen hebben, maar is beetje teveel van het goede vind ik.
Ik wacht af tot er duidelijkheid is en ben benieuwd wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:33:
[...]

Wat nu beetje naar voren komt is dat modeljaar 2022 zaken standaard krijgen tov modeljaar 2021, heeft er schijn van dat dit snellaad optie te zijn.
Voor modeljaar 2021 verwacht je dat als je snellaad optie niet hebt je dit wel software matig kan huren als je het wil gebruiken.
Dan is het afhankelijk of ze bij huren snelladen de verhoging middels over the air update gaan toepassen, maar is dat wel zo dan best lastig om te bepalen / in banen te leiden wel toepassen bij die welke snellaad optie hebben gekozen en niet welke optie niet gekozen hebben, maar is beetje teveel van het goede vind ik.
Ik wacht af tot er duidelijkheid is en ben benieuwd wat de uitkomst is.
Iedereen zijn prioriteiten maar een keuze voor een iV80 zonder snelladen lijkt me toch wel een van de belangrijkste. Voor niets gaat de zon op, maar ik verwacht dat je de snellaad optie dient te betalen om de 125/170kW te krijgen. De vraag is dat of dat achteraf kan. Ik loop liever dat risico niet om er op een fatsoenlijke manier mee op vakantie te kunnen. Lijkt me wel afzien met 50kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Simply1337 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:21:
[...]

interessante ding uit het Ncap document: ze hebben de komst van RS en een coupe variant verklapt:

[Afbeelding]

daarnaast vergelijking id4/enyaq hier:
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Dat was toch al bekend? Volgens mij waren al voor de aankondigingen van de Enyaq al Coupe varianten gespot en RS hadden ze zelf aangekondig (al zou ik dat even moeten opzoeken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
50kW is genoeg voor in Nederland....voor we op vakantie kunnen is er al nieuwe lease bak besteld:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
DonKui schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:46:
[...]

Dat was toch al bekend? Volgens mij waren al voor de aankondigingen van de Enyaq al Coupe varianten gespot en RS hadden ze zelf aangekondig (al zou ik dat even moeten opzoeken)
officieel zelfs, oke alright, was best lang still met betrekking tot de RS.

https://www.autoblog.nl/e...e-id-4-op-zijn-tsjechisch

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-10 09:09
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:25:
[...]

Zal de 5 sterren NCAP nu gebaseerd zijn op de extra optie zijairbags achter? :+
Interessante vraag. Rapport zegt dat zij-airbags achter voor borst niet aanwezig waren op het voertuig maar dat deze wel als optie leverbaar zijn > Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAnRea7EGV0n4qWFKK3zC1kboHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t7fei3wKKpiySXOczwZlGCjo.png?f=user_large
Kolomvolgorde: Bestuurder/passagier/achter

Gecrashte voertuigen zien er verder ook als hele kale versies uit dus ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen dat zij raamairbags achter standaard zijn. Op 1:23 zie je aan bestuurderszijde zij-airbag borst ontploffen. Centrale airbag tussen voorpassagiers had ik trouwens helemaal geen weet van. Is op de huidige auto van het jaar Toyota Yaris nog gepresenteerd als DE noviteit.

pim89 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:26:

[YouTube: Skoda Enyaq EV 2021 review - tested from 0-60mph! LOL]

De video's stromen binnen.. Carwow is ook altijd populair hier op het forum volgens mij.
By far de beste review tot nu toe! Informatief en vermakelijk, chapeau. En 16.000 views in een uur tijd 8)7 , die gast heeft het toch wel goed voor mekaar..

[ Voor 27% gewijzigd door ak123 op 14-04-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
Nog een uitleg bij gehad waarom jij als 1 van de eerste Enyaq bestellers van NL lekker tot de zomer mag wachten, terwijl anderen er straks al lekker in rondrijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
zokiz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:20:
[...]

Mijn auto komt ook via Ames Dordrecht, maar het betreft een "Athlon edition" en ze kunnen mij weinig nieuws vertellen. Ze hebben het sinds februari over ongeveer week 25. Ook delen ze weinig info verder. Heb jij ze gebeld of hebben ze jou dit meegedeeld?
Ik via Ames in Sliedrecht. Ik hoor werkelijk helemaal niets van de beste man. Zwaar ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
Strova schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:32:
[...]

Ik via Ames in Sliedrecht. Ik hoor werkelijk helemaal niets van de beste man. Zwaar ontevreden.
Ik heb een maatje bij PON die voor mij in de glazen bol kon kijken obv een 6 cijferig KOM nummer (whatever it may be). Die zit toch net nog weer dichter bij het vuur.

Los daarvan krijg ik bijzonder snel antwoord op mijn vragen van Ames, bij monde van de teamleider binnendienst van Amegafleet.

[ Voor 16% gewijzigd door florabora op 14-04-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
FlipModeNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:32:
[...]

Nog een uitleg bij gehad waarom jij als 1 van de eerste Enyaq bestellers van NL lekker tot de zomer mag wachten, terwijl anderen er straks al lekker in rondrijden? ;)
Tsja ik snap ook niet precies waarom er niet op de verwachte volgorde uitgeleverd wordt. Misschien is dat wel de dark side van early adopters, we helpen allemaal mee pluggen en zijn toch al fanboy van het eerste uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ALs we toch bezig zijn, iemand al een update van DAGO?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
florabora schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:42:
[...]

Tsja ik snap ook niet precies waarom er niet op de verwachte volgorde uitgeleverd wordt. Misschien is dat wel de dark side van early adopters, we helpen allemaal mee pluggen en zijn toch al fanboy van het eerste uur...
Zojuist bericht van mijn dealer (Broekhuis Alkmaar)
Alle dealers in Nederland hebben verschillende Enyaqs toegewezen gekregen. Deze auto’s waren al samengesteld en hebben een verwachte productiedatum, ook de Enyaq die u bij ons besteld heeft. De eerste toewijzing heeft de aanlevering staan rond week 26/28. De Enyaq die u besteld heeft bij ons staat op week 26.

Door de hoeveelheid aandacht voor de Enyaq heeft PON meer productiecapaciteit van het buitenland naar Nederland weten te trekken. Hierdoor kregen wij meer mogelijkheden om Enyaqs te verkopen met een eerdere productiedatum. Later besteld maar eerder ontvangen. Ook deze nieuwe toewijzing werd weer verdeeld per dealer.
Zo is t maar duidelijk denk ik. Mooi om early adopter te zijn joh! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ja dan ben ik ook wel benieuwd naar Broekhuis bestellers, met name die contact hebben met de Merkspecialisten in Putten.

Nemen jullie contact op met de merkspecialist voor informatie of direct met de leverende vestiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:42:
ALs we toch bezig zijn, iemand al een update van DAGO?
Voor alsnog niks. Ja, hij wordt gegarandeerd dit jaar uitgeleverd. volgende week proefrit. Ik word dinsdag gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:45:
Iedereen zijn prioriteiten maar een keuze voor een iV80 zonder snelladen lijkt me toch wel een van de belangrijkste. Voor niets gaat de zon op, maar ik verwacht dat je de snellaad optie dient te betalen om de 125/170kW te krijgen. De vraag is dat of dat achteraf kan. Ik loop liever dat risico niet om er op een fatsoenlijke manier mee op vakantie te kunnen. Lijkt me wel afzien met 50kW.
Softwarematig is 50kw te verhogen, wordt het 50kw door te betalen tijdelijk verhogen naar 100/125kw en geen gebruik maken van 125/170kw in toekomst omdat je snellaad functie niet hebt genomen (heb je snellaad optie genomen wel gebruik maken van 125/170kw) dan heb ik er iets meer vrede mee.
Vanuit op vakantie gaan lijkt het mij ook afzien met alleen 50kw, behalve als je tijdelijk betaald voor software matige verhoging, wordt het afweging hoeveel kost tijdelijke verhoging, hoeveel keer kan dat voordat je meer betaalt dan kosten snellaad optie.
Ik hoop spoedig ergens duidelijkheid te krijgen - lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:01:
[...]

Softwarematig is 50kw te verhogen, wordt het 50kw door te betalen tijdelijk verhogen naar 100/125kw en geen gebruik maken van 125/170kw in toekomst omdat je snellaad functie niet hebt genomen (heb je snellaad optie genomen wel gebruik maken van 125/170kw) dan heb ik er iets meer vrede mee.
Vanuit op vakantie gaan lijkt het mij ook afzien met alleen 50kw, behalve als je tijdelijk betaald voor software matige verhoging, wordt het afweging hoeveel kost tijdelijke verhoging, hoeveel keer kan dat voordat je meer betaalt dan kosten snellaad optie.
Ik hoop spoedig ergens duidelijkheid te krijgen - lezen.
Ook even afwachten hoe dit bij de ID’s gaat. Kan zijn dat bij hun dit al eerder mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:03:
Ook even afwachten hoe dit bij de ID’s gaat. Kan zijn dat bij hun dit al eerder mogelijk is.
Dat is een goede, als er vanuit id kamp eerder duidelijk is hoe en wat hoop ik dat snel hier gepost te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Wat denken jullie, variabele kofferbakvloer straks volop te koop op o.a. aliexpres??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
ManiacScum schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:45:
Ja dan ben ik ook wel benieuwd naar Broekhuis bestellers, met name die contact hebben met de Merkspecialisten in Putten.

Nemen jullie contact op met de merkspecialist voor informatie of direct met de leverende vestiging?
Ik neem contact op met merkspecialist. ik dacht Harderwijk, maar Putten kan ook.
mijn leverende dealer is ook Alkmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:41:
Wat denken jullie, variabele kofferbakvloer straks volop te koop op o.a. aliexpres??
wat is het precies, is het alleen die "inlay" ? dan graag een ali linkje ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
patman070 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:43:
[...]

Ik neem contact op met merkspecialist. ik dacht Harderwijk, maar Putten kan ook.
mijn leverende dealer is ook Alkmaar.
Thanks, het is toch Putten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRm6rgL_C35vntBf3ZLa2tfLKg8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TCuXcHQ4Q2yqn2QZftF4XaOG.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik ben vanmorgen nog even wezen kijken naar mijn auto, die mooi staat te zijn in de showroom. De vriendin had hem alleen nog maar door de ruit kunnen bekijken, nu kon ze er ook even in zitten.

Goed om te weten dat de auto tijdens onze bewondering naar de werkplaats gereden is om daar te beginnen met de softwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
rammes schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:43:
[...]

wat is het precies, is het alleen die "inlay" ? dan graag een ali linkje ;)
Dat is de vraag, als het inderdaad alleen een inlay betreft dan verwacht ik dus een hoop aliexpres varianten :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Dan is het toch niet alleen de inlay? Toch ook de functie om de vloer hoger of lager te leggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ak123 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:05:
Interessante vraag. Rapport zegt dat zij-airbags achter voor borst niet aanwezig waren op het voertuig maar dat deze wel als optie leverbaar zijn > [Afbeelding]
Kolomvolgorde: Bestuurder/passagier/achter

Gecrashte voertuigen zien er verder ook als hele kale versies uit dus ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen dat zij raamairbags achter standaard zijn. Op 1:23 zie je aan bestuurderszijde zij-airbag borst ontploffen. Centrale airbag tussen voorpassagiers had ik trouwens helemaal geen weet van. Is op de huidige auto van het jaar Toyota Yaris nog gepresenteerd als DE noviteit.

Zie instructieboekje, airbags met letter D zijn optionele zijairbags achterin, rest standaard zoals ik het zie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57Qh8gHjHyjmusLreuWDch8V7dY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7HCkKPUC4f48LnkY6PYJG2lx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:04:
[...]

Zie instructieboekje, airbags met letter D zijn optionele zijairbags achterin, rest standaard zoals ik het zie.
[Afbeelding]
Klopt, optie van 400 euro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:04:
[...]

[Afbeelding]
Ah goed om te weten, die optie heb ik niet. Gaat de schoonmoeder vanaf nu netjes achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Robbie8454 yep en in verhouding toch nog redelijk vaak gekozen door members in dit topic.
@Wootism of in de kofferbak, helemaal geen airbags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:24:
[...]

Ah goed om te weten, die optie heb ik niet. Gaat de schoonmoeder vanaf nu netjes achterin.
Die komt bij jou in de auto?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ManiacScum schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:28:
[...]

Hij heeft een schoonmoeder? nep-tweaker :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Transport pakket is niet alleen de inleg, inderdaad ook zoals net al aangeven dat de vloerhoogte variabel is zodat je een vlakke laad ruimte krijg bij neer geklapte banken.

Maar je kan als je een transport pakket pakt ook de banken vanuit de kofferbak laten klappen.
Nou zag ik van de week een filmpje van een zonder transport pakket en die heeft dan wel handige verhoogde zijvakken achter de wielkasten aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:28:
[...]

Yup, tot ik een dakkoffer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@_JANO_ klopt, voorziening aanwezig om afwerking kofferruimte op verschillende hoogte te plaatsen en rugleuning achterbank vanuit kofferruimte te ontgrendelen, maar als je piepschuimbak (inlay) los besteld kan je deze op bodem kofferruimte leggen en hierop afwerking kofferruimte, toch weer extra bergruimte en daar ging het volgens mij om en niet dat je voorziening afwerking verschillende hoogte en rugleuning achterbank ontgrendelen dan niet hebt (dat neem je dan voor lief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
Zijn er inmiddels meer mensen die een definitieve leverdatum hebben doorgekregen met SSS?
Of is @CrashKonijn nog steeds de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
jdenijs schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:40:
Zijn er inmiddels meer mensen die een definitieve leverdatum hebben doorgekregen met SSS?
Collega van me heeft met SSS besteld. Die zou week 23/24 worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:45

Bozznl

GT: The Bozzz88

jdenijs schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:40:
Week 41, dat is wat er 'definitief' ingepland zou zijn. Kijkend naar dit topic zal dat ook gewoon kunnen wijzigen (hopelijk in positieve zin).

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:35
bvk1983 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:43:
[...]

Collega van me heeft met SSS besteld. Die zou week 23/24 worden uitgeleverd.
Dat is ook alweer goed nieuws dan. Dat heeft ie afgelopen week gehoord dan? Anders zou ik denken dat het nog een 'verwachte' levertijd is en geen definitieve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
vinom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is ook alweer goed nieuws dan. Dat heeft ie afgelopen gehoord dan? Anders zou ik denk dat het nog een 'verwachte' levertijd is en geen definitieve.
Eind vorige week heeft hij de dealer gebeld en kreeg hij dit te horen. Levertijd was daarmee 4 weken korter dan vanaf oktober werd gemeld bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
vinom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is ook alweer goed nieuws dan. Dat heeft ie afgelopen gehoord dan? Anders zou ik denk dat het nog een 'verwachte' levertijd is en geen definitieve.
Ik heb vorige week gevraagd of er een update was ivm mijn bestelling (verwacht week 32, besteld eind november) men gaf aan dat hij nog niet was ingepland voor productie, waarschijnlijk door SSS.
ik heb deze toen laten verwijderen en kreeg te horen dat hij nu is vrijgegeven voor definitieve inplanning, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
_JANO_ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:30:
Transport pakket is niet alleen de inleg, inderdaad ook zoals net al aangeven dat de vloerhoogte variabel is zodat je een vlakke laad ruimte krijg bij neer geklapte banken.

Maar je kan als je een transport pakket pakt ook de banken vuist de kofferbak laten klappen.
Nou zag ik van de week een filmpje van een zonder transport pakket en die heeft dan wel handige verhoogde zijvakken achter de wielkasten aan de zijkant.
Wellicht begrijp ik het verkeerd of we hebben het over hetzelfde. Het is nog steeds alleen maar de inleg/inlay waarvoor je extra betaald. Dat die er vervolgens voor zorgt dat de vloerhoogte hoger is zodat je een vlakke laad ruimte krijgt is een gevolg ervan. Wat ik ermee wil zeggen is dat er niets extra, naast de inleg, wordt gebouwd om de vloer vlak te krijgen. Dus als er straks losse inlays te koop zijn heb je alsnog een vlakke laad ruimte.

Denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:09:
[...]

Wellicht begrijp ik het verkeerd of we hebben het over hetzelfde. Het is nog steeds alleen maar de inleg/inlay waarvoor je extra betaald. Dat die er vervolgens voor zorgt dat de vloerhoogte hoger is zodat je een vlakke laad ruimte krijgt is een gevolg ervan. Wat ik ermee wil zeggen is dat er niets extra, naast de inleg, wordt gebouwd om de vloer vlak te krijgen. Dus als er straks losse inlays te koop zijn heb je alsnog een vlakke laad ruimte.

Denk ik nu verkeerd?
Ik weet niet of je verkeerd denkt. Ik denk dat het klopt dat als je die inleg hebt, dat je een hogere laadvloer hebt, zonder tildrempen. Maar het transport-pakket heeft het ook over een verstelbare laadvloer. Gaat dat misschien over die mogelijkheid om 'm bij de achterbank hoger te maken zodat je geen drempel aan die kant hebt wanneer je de achterbanken plat hebt? Dat zag ik in meerdere review-video's langskomen en ik weet niet of je dat ook hebt zonder transportpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 20:34
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:47:
Zolang er nog geen officiële bevestiging vanuit Skoda komt blijft het een gok met betrekking tot software matig upgraden naar 100/125 KW. Ik kan nu nog de optie snelladen 125KW weg laten waarbij ik dus op dit moment wat geld zou besparen. Enige idee wanneer hier meer duidelijkheid in komt?
Reken maar dat als die SW upgrade er komt, je daarvoor gewoon moet betalen. Bij VAG is nix voor nix :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
Genestealer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:09:
[...]

Denk ik nu verkeerd?
Van wat ik begrepen heb en ook door @knirrebir wordt aangegeven krijg je in het transport pakket de inlay, mogelijkheid tot neerklappen van de achterbank leuningen vanuit de kofferbak en wat netten.
Maar worden er ook twee steuntjes ter hoogte van de achterbank aangebracht waarmee je de laadvloer gelijk kan leggen met de omgeklapte achterbank leuning. Die zal je niet hebben als je geen transport optie hebt.
Het plaatsen van een Ali inlay zal dus niet die feature vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB

PiB

JdeBar schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:46:
50kW is genoeg voor in Nederland....voor we op vakantie kunnen is er al nieuwe lease bak besteld:-)
Hahaha, dat valt wel mee toch.

offtopic:
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Afgelopen zomer naar Italie geweest en het was daar prima te doen. Ook qua getallen.

In Toscane en Umbrie (4 miljoen inwoners) hadden we tussen de 2 en 10 besmettingen per dag. Er werd toen meer getest dan in Nederland.

Waarom is iedereen dit jaar zo spastisch?

In April 2020 lagen er veel meer mensen op de IC dan nu. We waren toen opgeschaald naar 1700 Corona IC bedden en spraken over een vermeerdering naar 2400 IC bedden.

Op dit moment liggen er nog geen 800 corona patienten op de IC.

Tuurlijk het is een hoop, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat we na mei weer fors dalen in besmettingen, mede door het weer.

Daarnaast zitten we nu al op 3 miljoen inentingen, dat zou verlichting moeten brengen. Als dat niet al verlicht, kunnen we beter helemaal kappen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Niet de juiste plek om dit te bespreken, dit lijdt alleen maar tot nog meer vervuiling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
[/quote]

@Wootism Zijn ook dakkoffers voor verkrijgbaar in de shop :*)

Edit daar was je zelf ook al achter.

[ Voor 13% gewijzigd door Neeler op 14-04-2021 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 20:34
Corleone1979 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:45:
[...]

Ik lees hier verwarring over het upgraden van het snelladen NA aankoop van de auto: er is in de media sprake van twee typen upgrades voor snelladen:
1. Upgraden van 50 naar 100 en naar 125 kW achteraf en
2. Upgrade van de iV 60 van 100 naar 130 en voor de iV 80 van 125 naar 170 kW

Volgens mijn bron* zit het zo:
Het eerste type is gewoon betaald en moet bij de dealer (dan verdient die er nog wat aan)
Het tweede type is een algemene OTA upgrade voor alle Enyaq rijders en NIET afhankelijk van modeljaar.

*Bron: Nextmove.de en mijn ervaring is dat zij goed zijn ingevoerd bij VAG.

[ Voor 6% gewijzigd door jdbiggelaa op 15-04-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:22:
Van wat ik begrepen heb en ook door @knirrebir wordt aangegeven krijg je in het transport pakket de inlay, mogelijkheid tot neerklappen van de achterbank leuningen vanuit de kofferbak en wat netten.
Maar worden er ook twee steuntjes ter hoogte van de achterbank aangebracht waarmee je de laadvloer gelijk kan leggen met de omgeklapte achterbank leuning. Die zal je niet hebben als je geen transport optie hebt.
Het plaatsen van een Ali inlay zal dus niet die feature vervangen.
Die steunen aan zijkant van kofferruimte voor oplegging afwerking had ik bewust niet genoemd, dacht dat iedereen die nog wel wist :P, maar dank voor toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
knirrebir schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:53:
[...]

Die steunen aan zijkant van kofferruimte voor oplegging afwerking had ik bewust niet genoemd, dacht dat iedereen die nog wel wist :P, maar dank voor toevoeging.
Het enige wat die beugels doen is zorgen voor een 'vlakke' aansluiting naar de achterbank. Het vlakke deel bij de kofferbak wordt verkregen doordat de mat op de inlay ligt. Wil je beiden tegelijk vlak laten aansluiten dan ligt de mat in een knik.
Dus als het je niet heel erg boeit dat het niet aansluit op de achterbank, dan heb je de beugels volgens mij niet nodig. De mat ligt dan gewoon op de inlay.

Dus Ali, pers er eens wat piepschuim uit!!

Zie vanaf 09.30
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio...
Pagina: 1 ... 77 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2