Gaat ineens weer hard😂😂
Yes, altijd goede reviews. Eindconclusie is dus heel goed. Erg premium en leuk om te rijden. Alleen die software. Hoop echt dat dit snel wordt opgelost
Autogefuhl is altijd geweldig uitgebreid!Robbie8454 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:01:
[...]
Yes, altijd goede reviews. Eindconclusie is dus heel goed. Erg premium en leuk om te rijden. Alleen die software. Hoop echt dat dit snel wordt opgelost
Qua software heeft VW toch wel aangegeven dat ze hier druk mee zijn en beloven beterschap. Want zowel op Golf, ID3, ID4 etc. is het allemaal niet top
Je ziet in de review ook al iets geks als stuurwielbediening niet werkt als het contact uit staat maar infotainment wel aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Wicked-Game op 13-04-2021 10:07 ]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Was meer geïnteresseerd in het stuur. Eerste keer dat ik het twee-spaaks stuurwiel in de Enyaq zie.mibkiller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:51:
Mooi km stand om nog te gaan bij een 60.
Tevens de foto's van de mobiele laadpaal met 230 volt stekker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had hem zaterdag al gezien (in het echt) en de buren hier hebben een Octavia met hetzelfde principe en ik ben persoonlijk zo blij dat ik deze niet krijg..... voelt bij mij alsof er iets mist.Blownorange schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:11:
[...]
Was meer geïnteresseerd in het stuur. Eerste keer dat ik het twee-spaaks stuurwiel in de Enyaq zie.
Een 80 bedoel je neem ik aan....mibkiller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:51:
Mooi km stand om nog te gaan bij een 60.
Tevens de foto's van de mobiele laadpaal met 230 volt stekker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo niet en er blijven er 390 over dan ben ik gelukkig met mijn 60😉
Smaken verschillen maar ik vind het ook niet prettig.ManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:15:
[...]
Ik had hem zaterdag al gezien (in het echt) en de buren hier hebben een Octavia met hetzelfde principe en ik ben persoonlijk zo blij dat ik deze niet krijg..... voelt bij mij alsof er iets mist.
3 spaaks heerlijk.
Dit is zo'n typisch VAG-ding denk ik. Ik rijd op dit moment een Golf 7 en heb dat ook, snap nog steeds niet waarom...Wicked-Game schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:04:
[...]
Je ziet in de review ook al iets geks als stuurwielbediening niet werkt als het contact uit staat maar infotainment wel aan.
Ik denk dat het iets heel simpels is, bijvoorbeeld geen contact = geen stroom naar stuur, airbag, aansturing apparatuur, en wel bij ingeschakeld contact. mogelijkerwijs zijn er nog veel meer systemen die het dan niet doen.Wicked-Game schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:04:
[...]
Autogefuhl is altijd geweldig uitgebreid!
Qua software heeft VW toch wel aangegeven dat ze hier druk mee zijn en beloven beterschap. Want zowel op Golf, ID3, ID4 etc. is het allemaal niet top
klopt dat werkt in mijn Octavia van 2016 net zoAlexZuH schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:44:
[...]
Ik denk dat het iets heel simpels is, bijvoorbeeld geen contact = geen stroom naar stuur, airbag, aansturing apparatuur, en wel bij ingeschakeld contact. mogelijkerwijs zijn er nog veel meer systemen die het dan niet doen.
Ik zou het doen!
Zou kunnen, al blijf ik het wel wat maf vinden. In mijn huidige Renault en ook onze privé Mini kan ik de stuurwielbediening gewoon blijven gebruiken bij contact eraf als het multimediasysteem aan staat.AlexZuH schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:44:
[...]
Ik denk dat het iets heel simpels is, bijvoorbeeld geen contact = geen stroom naar stuur, airbag, aansturing apparatuur, en wel bij ingeschakeld contact. mogelijkerwijs zijn er nog veel meer systemen die het dan niet doen.
Ik kan het mij overigens niet herinneren van mijn Audi A3 destijds, misschien was dit ook al het geval. Het is overigens geen groot issue, maar het viel mij op. En blijkbaar de reviewer dus ook
Het is (denk ik) een beetje inherent aan dat je vroeger in stapte, auto op accessoirestand, en daarna op contact zette, en dat dat tegenwoordig hetzelfde is. Sterker nog, aan komen lopen en (al dan niet handsfree unlocken) zorgt er al voor dat een auto op accesoirestand komt te staan, en dan moet een fabrikant kiezen welke electrische systemen er allemaal mee inschakelen. Zal ongetwijfeld iemand heel druk mee zijn geweest bij VAG 
Mijn Megane straks maar eens proberen wat die doet zonder contact inschakelen
Mijn Megane straks maar eens proberen wat die doet zonder contact inschakelen
Heb zelf voor het 2 spaaks stuur gekozen, vond de meerprijs voor het 3 spaaks stuur net even iets te gortig. Maar eerlijk is eerlijk de 3 spaaks staat wel betergoetfoud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:16:
[...]
Smaken verschillen maar ik vind het ook niet prettig.
3 spaaks heerlijk.
Volgens mij ben je met B+ (wist ik ook niet) al klaarak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
[...]
Ja dat is het punt, het gaat dus om wat het op papier maximaal zou mogen wegen. Niet wat je combinatie in praktijk weegt wanneer je op de weegbrug wordt gezet. Als de verhuurder het een beetje goed op heeft met z'n zaak geeft 'ie me niet eens de huurcaravan mee als ik niet kan aantonen dat het op papier onder de 3500 kg blijft. En ik kom bij verzekeringswerk liever ook niet in de knel..
[...]
Wordt een dure 9 kg's om daar Rijbewijs E voor te halen. En met de huidige wachttijden bij het CBR ben ik in 2030 eens aan de beurt![]()
https://www.instagram.com/roland_tameling/ Tameling is lekker bezig op z'n Insta Stories as we speak. Pak de maandagmiddag popcorn er maar bij zou ik zeggen..
https://www.anwb.nl/jurid...ijbewijs/rijbewijs-b-plus
Combi van 4250 kg zonder dat je BE benodigt bent.Hoe je die achteraf kunt bemachtigen is mij dan wel weer een raadsel...
Gewoon slecht in de markt gezet door Skoda. Zeker als je voor een 80 hebt gekozen. Dan krijg je automatisch al Drive Mode Select, een verwarmbaar stuurwiel, HOD, en het peddels gebeuren. Dan betaal je dus 590 euro meer voor een extra spaakje in je stuurwiel. Ik snap dat er mensen zijn die denk ik geloof het wel...Duncan78 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:03:
[...]
Heb zelf voor het 2 spaaks stuur gekozen, vond de meerprijs voor het 3 spaaks stuur net even iets te gortig. Maar eerlijk is eerlijk de 3 spaaks staat wel beter
Precies. Heb idd de 80 besteld en vond die meerprijs niet in verhouding staan voor wat je er extra bijkrijgt.mimalizo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:11:
[...]
Gewoon slecht in de markt gezet door Skoda. Zeker als je voor een 80 hebt gekozen. Dan krijg je automatisch al Drive Mode Select, een verwarmbaar stuurwiel, HOD, en het peddels gebeuren. Dan betaal je dus 590 euro meer voor een extra spaakje in je stuurwiel. Ik snap dat er mensen zijn die denk ik geloof het wel...
Als ik een 60 zou hebben besteld was het zeker het overwegen waard, vanwege HOD en peddels etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Duncan78 op 13-04-2021 11:14 ]
Iemand een idee hoeveel dit mag kosten en of dit goed te doen is?
Ik heb de dealer gevraagd om achteraf een USB aansluiting en evt. stopcontact zoals in het family pakket in te bouwen.
Ik heb de dealer gevraagd om achteraf een USB aansluiting en evt. stopcontact zoals in het family pakket in te bouwen.
Er mist ook ietsManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:15:
[...]
Ik had hem zaterdag al gezien (in het echt) en de buren hier hebben een Octavia met hetzelfde principe en ik ben persoonlijk zo blij dat ik deze niet krijg..... voelt bij mij alsof er iets mist.
Ik vind die twee-spaak juist wel vernieuwend, al mijn auto’s hebben altijd drie spaakjes gehad.
Kwestie van smaak natuurlijk
Klopt! Meeste hebben er drie. Volgens mij heeft Corvette er ook wel is twee. Citroen heeft er ook volgens mij wel is twee gehad. Als ik me niet vergis zelfs 1.Wootism schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:34:
[...]
Er mist ook iets
Ik vind die twee-spaak juist wel vernieuwend, al mijn auto’s hebben altijd drie spaakjes gehad.
Kwestie van smaak natuurlijk
Alles wat nieuw is, is even wennen. Ik vond het vooral grappig toen ik een half jaar geleden mn auto bestelde dat de verkoper het niet eens wat opgevallen dat de meerwaarde van dat derde spaakje eigenlijk niet zo heel erg groot was. Toen vond ik het nog wel grappig...
Toch mooi om te zien dat Travelassist zich aardig staande weet te houden.
Ik had wel gedacht dat de auto bij een stop, ook weer zelf vertrekt maar je moet toch even het hendeltje aantikken om de ACC te starten. Zie op 1:15.
Ik had wel gedacht dat de auto bij een stop, ook weer zelf vertrekt maar je moet toch even het hendeltje aantikken om de ACC te starten. Zie op 1:15.
Dat was precies mijn gedachten om Sport eruit te laten. Overigens is het een ander stuur en progressieve stuurbekrachtiging wat er dan anders/extra is.mimalizo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:11:
[...]
Gewoon slecht in de markt gezet door Skoda. Zeker als je voor een 80 hebt gekozen. Dan krijg je automatisch al Drive Mode Select, een verwarmbaar stuurwiel, HOD, en het peddels gebeuren. Dan betaal je dus 590 euro meer voor een extra spaakje in je stuurwiel. Ik snap dat er mensen zijn die denk ik geloof het wel...
Erg gaaf om te zien, ben wel benieuwd hoe vaak ik het in praktijk ga gebruiken. Maar dat eht kan, en ook nog eens uitstekend werkt is wel heel cool natuurlijkvinom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:44:
[YouTube: Skoda Enyaq iV: Travel Assist real-life test (ACC + Lane Assist), traffic jam assist :: [1001cars]]
Vreemd, een eigenschap van Traffic Jam Assist is juist dat je de auto in een file/stoplicht voor je remt en optrekt zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.vinom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:44:
[YouTube: Skoda Enyaq iV: Travel Assist real-life test (ACC + Lane Assist), traffic jam assist :: [1001cars]]
De meerwaarde van Travel Assist ontgaat me overigens een beetje. Je moet toch je ogen op de weg houden en je stuur af en toe aanraken. Of je handen nu op je schoot liggen op aan het stuur maakt dan ook niets meer uit lijkt me...
Voor B+ moet je exact hetzelfde examen doen, als voor BE, je mag er alleen minder mee. Er is voor zover ik kan overzien geen enkele reden om die te halen in plaats van BE.AlexZuH schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:04:
[...]
Volgens mij ben je met B+ (wist ik ook niet) al klaar
https://www.anwb.nl/jurid...ijbewijs/rijbewijs-b-plus
Combi van 4250 kg zonder dat je BE benodigt bent.Hoe je die achteraf kunt bemachtigen is mij dan wel weer een raadsel...
Het is wel raar, dat de ANWB dat niet vermeldt, en doet alsof B+ iets toevoegt / makkelijker te verkrijgen is dan BE.
CBR is daar heel duidelijk over:
https://www.cbr.nl/nl/vee...ijbewijs-met-code-96-.htm
Het examen voor de categorie B met code 96 is gelijk aan het examen voor de categorie BE. De persoon die dit examen heeft gehaald, mag bij de aanvraag van het rijbewijs zelf kiezen wat hij liever wil: BE of B met code 96.
[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-04-2021 11:54 ]
Die overweging van jou kan ik me helemaal in vinden...Duncan78 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:03:
[...]
Heb zelf voor het 2 spaaks stuur gekozen, vond de meerprijs voor het 3 spaaks stuur net even iets te gortig. Maar eerlijk is eerlijk de 3 spaaks staat wel beter
Eigenlijk belachelijk dat het meerprijs is. 3 spaaks is tegenwoordig toch standaard.
Misschien voor de twijfelaars. Dago heeft nu een voorraadauto staan first edition blauw met fikse korting. Mooie aanbieding
https://www.skoda.nl/stoc...-47735--ex-btw-aktie-auto
Dago moet gewoon mijn auto leverenNeeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:12:
Misschien voor de twijfelaars. Dago heeft nu een voorraadauto staan first edition blauw met fikse korting. Mooie aanbieding
Ik zou het doen!
Deze heeft geen Pano dak, en eerlijk, ik zou nooit meer zonder willen.
Ik zou het doen!
Werner Budding zet morgen zijn Enyaq review op e-drivers.com
Voor alle zekerheid: in de 80 zit toch standaard een tweespaaks stuurwiel?Duncan78 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:13:
[...]
Precies. Heb idd de 80 besteld en vond die meerprijs niet in verhouding staan voor wat je er extra bijkrijgt.
Als ik een 60 zou hebben besteld was het zeker het overwegen waard, vanwege HOD en peddels etc.
Yuuuupppp, zie ook prijslijst.Fairplay92 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:01:
Voor alle zekerheid: in de 80 zit toch standaard een tweespaaks stuurwiel?
idd standaard 2 spaaks stuurwiel in de 80Fairplay92 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:01:
[...]
Ja voor een 3-spaaks heb je de optie Sport nodigFairplay92 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:01:
[...]
Ja, dat dacht ik ook maar tegelijkertijd begon ik een beetje te twijfelen in jullie gesprek. Inderdaad is die 3 spaaks veel mooier. Het lijkt net of iemand er in de fabriek een spaak uithaalt en de rest in de auto monteert

Precies mijn gedachte, maar hier lijkt het niet zo te zijn. Het enige wat ik nu niet meer hoef te doen is de auto tot stilstand brengen. Bij mijn Octavia moet ik mijn voet op de rem houden.Wootism schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:53:
[...]
Vreemd, een eigenschap van Traffic Jam Assist is juist dat je de auto in een file/stoplicht voor je remt en optrekt zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
Kan interessant zijn als aanbiedingsprijs ook gehanteerd wordt als fiscale waarde, maar dat is bijna altijd niet het geval met dit soort aanbiedingen.Neeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:12:
3-spaaks had inderdaad wel standaard mogen zijn. Bijbetalen hiervoor op een auto van 48K wordt een beetje crazyManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:06:
[...]
Ja voor een 3-spaaks heb je de optie Sport nodig

Maar dat vond de design afdeling zo mooi en een knipoog naar stuurwiel in oude skoda's.Fairplay92 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:07:
Ja, dat dacht ik ook maar tegelijkertijd begon ik een beetje te twijfelen in jullie gesprek. Inderdaad is die 3 spaaks veel mooier. Het lijkt net of iemand er in de fabriek een spaak uithaalt en de rest in de auto monteert
Ook zonder dat het de fiscale waarde is, blijft het interessant (immers je praat dan over lease) en de lagere prijs heeft effectief tot gevolg dat je meer budget overhoudt of minder hoeft bij te betalen.knirrebir schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:08:
[...]
Kan interessant zijn als aanbiedingsprijs ook gehanteerd wordt als fiscale waarde, maar dat is bijna altijd niet het geval met dit soort aanbiedingen.
Wat dus weer mogelijkheden tot andere opties open laat.
Ja een knipoog naar oudknirrebir schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:09:
[...]
Maar dat vond de design afdeling zo mooi en een knipoog naar stuurwiel in oude skoda's.

Klopt, voor niet lease is dit zeker interessant; wat je zegt budget overhouden of minder betalen qua aankoop of aflossing per maand.ManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:10:
Ook zonder dat het de fiscale waarde is, blijft het interessant (immers je praat dan over lease) en de lagere prijs heeft effectief tot gevolg dat je meer budget overhoudt of minder hoeft bij te betalen.
Wat dus weer mogelijkheden tot andere opties open laat.
Ging mij erom dat je vaak dit soort aanbiedingen ziet, maar dat fiscale waarde al is bepaald en qua bijtelling geen verschil maakt, heb dergelijke aanbiedingen wel eens bij leaemaatschappij neergelegd, maar helaas ook eigen bijdrage werd niet veranderd en dat was juist wel mijn verwachting.
De design afdeling vond deze knipoog naar oud juist
Ach ja smaken verschillen.
Zeker gaaf, wat jij denkt bij stop dat auto zelf vertrekt is ook mijn gedachte, maar misschien moet je dan functie traffic jam assist inschakelen.vinom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:44:
Kan ook zijn dat i.p.v. hendeltje het ook werkt als je gaspedaal iets indrukt.
Hoe, wat en waar komt wel naar voren uit de reviews van mede members.
Ik heb zelf een ID.3 met die optie en als ik het filmpje zo zie zijn die assistenten exact hetzelfde. Binnen de time-out van 20 seconden trekt de auto automatisch op zonder dat je iets hoeft te doen. (Je ziet dan acc ready to start staan). Daarna moet je de auto laten weten dat je alert bent en dat ie dus niet vanzelf gaat rijden terwijl je achterom zit te kijken of zo... Dit kun je doen door je hand op het stuur te leggen. Zo te zien heeft de Skoda ook een capactief stuur dus dat zou hetzelfde moeten werken. Je kunt ook de hele tijd je stuur vasthouden en dan trekt ie ook vanzelf op. Werkt allemaal best wel mooi. Veel plezier binnenkort met de uitlevering!vinom schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:08:
[...]
Precies mijn gedachte, maar hier lijkt het niet zo te zijn. Het enige wat ik nu niet meer hoef te doen is de auto tot stilstand brengen. Bij mijn Octavia moet ik mijn voet op de rem houden.
Geen fatsoenlijke achterlichten, half stuur, geen prullenbakje, geen 'motorkap gasveer'......wat een karige bak is het ook.Fairplay92 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:09:
[...]
3-spaaks had inderdaad wel standaard mogen zijn. Bijbetalen hiervoor op een auto van 48K wordt een beetje crazy
Hij die zit er toch wel in? Althans zag ik in wat reviews. Of is dat een optie?Loepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:27:
[...]
Geen fatsoenlijke achterlichten, half stuur, geen prullenbakje, geen 'motorkap gasveer'......wat een karige bak is het ook.
Ik ga annuleren..... bah wat een lelijke auto door al deze tekortkomingen en haal direct een Tesla Model 3, daar kun je tenminste zeiken over de naden tussen de panelen.Loepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:27:
[...]
Geen fatsoenlijke achterlichten, half stuur, geen prullenbakje, geen 'motorkap gasveer'......wat een karige bak is het ook.
Ik 'jat' voor de zekerheid die uit mijn SuperbWootism schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:
[...]
Hij die zit er toch wel in? Althans zag ik in wat reviews. Of is dat een optie?
Net zoals de houder voor een Tablet bij de passagiersstoel.
[ Voor 27% gewijzigd door ManiacScum op 13-04-2021 13:32 ]
Bij VAG is alles een optie (zag hem in de accessoirelijst staan). Behalve die ijskrabber die je nooit gebruikt, daar gooien ze je mee dood.Wootism schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:
[...]
Hij die zit er toch wel in? Althans zag ik in wat reviews. Of is dat een optie?
Volgens mij is de prullenbak dezelfde als die in een Octavia zit. Zo'n ring met een zakje eronder. Serieus goed ding. Had hem eigenlijk van de vorige auto moeten achterhouden. Damn.
Maar ik wacht af, anders hup naar Ali. Van de week weer een (waarschijnlijk) hoop teleurstellende zooi besteld
Dat verklaard het dan, hij had zijn handen van het stuur en dan moet je dus het hendeltje gebruiken. Handen aan het stuur is dus wel vanzelf starten. Mooi!Alfred66 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:26:
[...]
Ik heb zelf een ID.3 met die optie en als ik het filmpje zo zie zijn die assistenten exact hetzelfde. Binnen de time-out van 20 seconden trekt de auto automatisch op zonder dat je iets hoeft te doen. (Je ziet dan acc ready to start staan). Daarna moet je de auto laten weten dat je alert bent en dat ie dus niet vanzelf gaat rijden terwijl je achterom zit te kijken of zo... Dit kun je doen door je hand op het stuur te leggen. Zo te zien heeft de Skoda ook een capactief stuur dus dat zou hetzelfde moeten werken. Je kunt ook de hele tijd je stuur vasthouden en dan trekt ie ook vanzelf op. Werkt allemaal best wel mooi. Veel plezier binnenkort met de uitlevering!
Prullenbakje is inderdaad echt een uitkomst! Die neem ik ook mee uit mijn OctaviaLoepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:41:
[...]
Bij VAG is alles een optie (zag hem in de accessoirelijst staan). Behalve die ijskrabber die je nooit gebruikt, daar gooien ze je mee dood.
Volgens mij is de prullenbak dezelfde als die in een Octavia zit. Zo'n ring met een zakje eronder. Serieus goed ding. Had hem eigenlijk van de vorige auto moeten achterhouden. Damn.
Maar ik wacht af, anders hup naar Ali. Van de week weer een (waarschijnlijk) hoop teleurstellende zooi besteld
[ Voor 28% gewijzigd door vinom op 13-04-2021 13:43 ]
Deze functie (remote parking) staat ook al vermeld in de folder als toekomstig. De vraag is of je daarvoor een optie als “assistentie plus” zou moeten hebben als voorwaarde om deze te krijgen of dat dit alleen softwarematig geactiveerd (al dan niet gratis) via een update.florabora schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:32:
Vorig jaar las ik dit artikel en het is me altijd bij gebleven maar ik hoorde of las er niks meer over... https://www.autovisie.nl/...oda-enyaq-kan-een-trucje/
Nu las ik zojuist het artikel over de Red Dot award en daarin wordt wederom gesproken over automagisch parkeren op afstand middels de app... https://www.skoda.nl/nieu...kroond-met-red-dot-award/
Wie kan hier iets nuttigs over roepen?
Dezelfde discussie geldt voor het toekomstig snelladen met 150/170 kW.
Neem aan dat je hiervoor wel 360 graden view nodig hebt. Anders loop je leeg op de verzekering.Corleone1979 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:51:
[...]
Deze functie (remote parking) staat ook al vermeld in de folder als toekomstig. De vraag is of je daarvoor een optie als “assistentie plus” zou moeten hebben als voorwaarde om deze te krijgen of dat dit alleen softwarematig geactiveerd (al dan niet gratis) via een update.
Dezelfde discussie geldt voor het toekomstig snelladen met 150/170 kW.
Quashqai die ik nu rijdt heeft dat ook (en die parkeert niet beter als dat ik het zelf doe)
Ik denk dat ie m bij nader inzien maar cancel lolLoepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:27:
[...]

Dus die parkeert net zo waardeloos of parkeer je zelf dan juist heel goed?Loepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
[...]
Neem aan dat je hiervoor wel 360 graden view nodig hebt. Anders loop je leeg op de verzekering.
Quashqai die ik nu rijdt heeft dat ook (en die parkeert niet beter als dat ik het zelf doe)
40cm van de stoeprand is toch een matige prestatie. Dat kan ik inderdaad beter. Maar ik ben dan ook gewoon erg goedRobbie8454 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:07:
[...]
Dus die parkeert net zo waardeloos of parkeer je zelf dan juist heel goed?![]()
Ach mijn Audi heeft elektrische stoelen, maar stoel geheugen is geen optie. Verschuifbare achterbank, maar je moet er nog wel steeds in klauteren om m plat te leggen. Is ook geen optie. Alleen bij de duurdere modellen. Want een volgeladen Q3 is niet duur.....Loepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:27:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het in Nederland sowieso niet geactiveerd word vanwege verzekeringen die deze functies niet dekken.Loepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
[...]
Neem aan dat je hiervoor wel 360 graden view nodig hebt. Anders loop je leeg op de verzekering.
[ Voor 13% gewijzigd door capellio op 13-04-2021 15:23 ]
Zullen we dit soort dingen alleen posten als we ook een bron hebben? anders wordt het zo'n gossip topiccapellio schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:17:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het in Nederland sowieso niet geactiveerd word vanwege verzekeringen die deze functies niet dekken.
Ik zou het doen!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Bij mij is de status al een maand dat de bouw gestart is, zie nu ook dat de geschatte levertijd van medio mei weer verlengd is naar eind juni 😡
Ik heb zowaar een geplande bouw week gekregen voor mijn Enyaq met SSS: 24. Week 28 mag ik hem hopelijk komen ophalen, al met al een stuk sneller dan waar ik steeds rekening meer hield (Q3/4).
Kijk aan goed nieuws!!! Dat geeft de burger moed!CrashKonijn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
Ik heb zowaar een geplande bouw week gekregen voor mijn Enyaq met SSS: 24. Week 28 mag ik hem hopelijk komen ophalen, al met al een stuk sneller dan waar ik steeds rekening meer hield (Q3/4).
Oh super nice man! Dat heeft hoop!CrashKonijn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
Net een verbaasde dealer aan de telefoon. Mijn auto is van week 35 naar week 23 gegaan met de productiedatum. 80 met Crystal Face.
Hij had geen flauw benul hoe en waarom...
Stiekem toch een bestelling zonder CFmimalizo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:28:
Net een verbaasde dealer aan de telefoon. Mijn auto is van week 35 naar week 23 gegaan met de productiedatum. 80 met Crystal Face.
Als dit zo is gaan er wat teleurgestelde zieltjes zijn vermoed ik zo
Vandaag reed ik op de A27 en zag ik een Enyaq op een trailer staan. Net daarvoor belde ik mijn vrouw en toen ze opnam hoorde ze: WOOOOOOOW.
Wat een prachtige auto in het echt. En dat zeg ik op basis van een vlugge blik tijdens het inhalen van de trailer. Arctic Silver is werkelijk geweldig.
Wat een prachtige auto in het echt. En dat zeg ik op basis van een vlugge blik tijdens het inhalen van de trailer. Arctic Silver is werkelijk geweldig.
Dat is mijn huidige Octavia niet anders. Daar werkt de stuurwiel bediening ook alleen als het contact aanstaat. Net zoals in de A4 die ik voor de Lexus had.Wicked-Game schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:04:
[...]
Je vergeet nog de problemen van de Audi E-Tron en Porsche met (allemaal dezelfde!) softwareWicked-Game schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:04:
[...]
Nog een verklaring bij gekregen?Kaaschef schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:54:
Bij mij is de status al een maand dat de bouw gestart is, zie nu ook dat de geschatte levertijd van medio mei weer verlengd is naar eind juni 😡
Ja dacht ook al lekkere range maar ja nog een week wachtenLoepoog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:56:
[...]
Serieus? Dit geeft de auto aan als range bij een IV60?
We zullen er maar niet te veel waarde aan hechten
Wow dat geeft hoop! Die van mij met SSS staat vooralsnog op week 41 net nog even gechecked bij de dealer. Fingers crossed voor een eerdere levering...CrashKonijn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
GT: The Bozzz88
Zo dan! Dat klinkt hoopvol😅😅mimalizo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:28:
Wanneer had je m besteld?
[ Voor 4% gewijzigd door Robbie8454 op 13-04-2021 20:09 ]
Nou was ik al niet ongelukkig met de beslissing om toch de CF af te wachten. En m niet omgeruild naar een First Edition High. Maar als het inderdaad klopt dan knijp ik mn handjes echt dicht dat ik de configuratie niet gewijzigd heb. Daar zou ik toch wel een tikkie van ziek van zijn geweest...ManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:31:
[...]
Stiekem toch een bestelling zonder CF![]()
Als dit zo is gaan er wat teleurgestelde zieltjes zijn vermoed ik zo
Zo te zien hebben we vrijwel dezelfde config. Ik heb besteld in december, SSS toegevoegd in week 1. Tevens 360 Area View op de lijst, fijn dat er schot in de zaak lijkt te komen. Laatste keer dat ik belde stond ik nog op productie week 26.CrashKonijn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
Edit: ik heb alleen wel Quartz Grey

[ Voor 3% gewijzigd door pc-freakz op 13-04-2021 20:17 ]
6 november. Eerst levering eind juni. Toen naar productiedatum week 35. En nu dus blijkbaar productiedatum week 23.Robbie8454 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:07:
[...]
Zo dan! Dat klinkt hoopvol😅😅
Wanneer had je m besteld?
Maareuh, eerst zien, dan geloven...
Volgens mij was er behoefte aan een filmpje van een 60 ?
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV60 Artic Silver Metallic 20 Inch Vega W...
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV60 Artic Silver Metallic 20 Inch Vega W...
Zag in een filmpje wanneer je ongeveer 140KM per uur rijdt het verbruik op ongeveer 27,5Kwh per 100KM zit.
Had ergens verwacht dat het Kwh verbruik iets lager zou zitten.
Dit zou dus betekenen dat je ongeveer 225KM zou kunnen maken op een volle accu met de iv60.
Had ergens verwacht dat het Kwh verbruik iets lager zou zitten.
Dit zou dus betekenen dat je ongeveer 225KM zou kunnen maken op een volle accu met de iv60.
[ Voor 26% gewijzigd door Krishh op 13-04-2021 20:35 ]
Overigens wel grappig om te horen hoe mooi sch-erig iedereen in die review video's de Š van Škoda uitŠpreekt.
Lang niet slecht dat Arctic Silver zonder chroompakketNeeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:24:
Volgens mij was er behoefte aan een filmpje van een 60 ?

Volgens mij is net de eerste Nederlandstalige review online gezet 😁
YouTube: Beter dan de ID.4? | Skoda Enyaq IV (2021) | Review | Autovisie
Zeer positieve review. Wel zijn opmerking aangaande de dynamische dempers (zeker een toegevoegde waarde) doet me bijna spijt hebben dat ik niet het Sport+ heb genomen
YouTube: Beter dan de ID.4? | Skoda Enyaq IV (2021) | Review | Autovisie
Zeer positieve review. Wel zijn opmerking aangaande de dynamische dempers (zeker een toegevoegde waarde) doet me bijna spijt hebben dat ik niet het Sport+ heb genomen
Bijzondere review. Ik vond hem zelf vrij kort en vrij abrupt afgelopen. Ik weet ook niet goed wat de beste man van autovisie er nu van vindt. Zo mist hij knoppen voor de airconditioning... terwijl overduidelijk de temperatuur te regelen is zonder naar het menu van de AC te gaan. Ik heb het idee dat deze iets te graag de eerste review naar buiten hebben willen brengen. Jammer.
Als het inderdaad klopt (en ik hoop het van harte voor je) dan heb ik wel een treurig gevoel idd. Maar och, heb ik in de tussentijd wel rustig geslapen wetende dat het sowieso goed zou komen met levering...mimalizo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:15:
[...]
6 november. Eerst levering eind juni. Toen naar productiedatum week 35. En nu dus blijkbaar productiedatum week 23.
Maareuh, eerst zien, dan geloven...
Dat vond ik inderdaad ook. Ook de vraag wordt eigenlijk niet beantwoord. Niks over het infotainment, opties, pakketten. Wel 2x hetzelfde verhaal over de kofferbakOase schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:01:
[...]
Bijzondere review. Ik vond hem zelf vrij kort en vrij abrupt afgelopen. Ik weet ook niet goed wat de beste man van autovisie er nu van vindt. Zo mist hij knoppen voor de airconditioning... terwijl overduidelijk de temperatuur te regelen is zonder naar het menu van de AC te gaan. Ik heb het idee dat deze iets te graag de eerste review naar buiten hebben willen brengen. Jammer.
Is het overigens al duidelijk of bij de Enyaq de achterverlichting aan staat als de lichtstand op auto staat, dus als de dagrijverlichting ook aan staat?
Dat vond ik namelijk altijd zo tering irritant bij mijn huidige Skoda en al zijn voorgangers?
Volvo had dit wat dat betreft beter voor elkaar. Nee ik zie het inderdaad niet maar de mensen achter mij wel en ik ben wel voor zichtbaarheid.
Het filmpje lijkt hier veel duidelijk te maken
Dat vond ik namelijk altijd zo tering irritant bij mijn huidige Skoda en al zijn voorgangers?
Volvo had dit wat dat betreft beter voor elkaar. Nee ik zie het inderdaad niet maar de mensen achter mij wel en ik ben wel voor zichtbaarheid.
Het filmpje lijkt hier veel duidelijk te maken
Ik ga doorgaans ook niet naar Autovisie als ik iets wil weten over een auto, er zijn zoveel betere (kleinere) Youtubers die veel meer aandacht hebben voor een echte review.Oase schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:01:
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door ManiacScum op 13-04-2021 21:51 ]
Ook Nextmove.de heeft een review geplaatst:
YouTube: Skoda Enyaq iV: Warum der Elektro-Kombi der bessere ID.4 ist.
Een paar opvallende stukjes info:
- voor het eind van het jaar kun je met alleen software de laad snelheid verhogen
- in Duitsland zijn nu 5.000 Enyaqs besteld en in heel Europa 20.000
- nu bestellen is nog dit jaar leveren
- 80% van de verkochte Enyaqs zijn 80-modellen
YouTube: Skoda Enyaq iV: Warum der Elektro-Kombi der bessere ID.4 ist.
Een paar opvallende stukjes info:
- voor het eind van het jaar kun je met alleen software de laad snelheid verhogen
- in Duitsland zijn nu 5.000 Enyaqs besteld en in heel Europa 20.000
- nu bestellen is nog dit jaar leveren
- 80% van de verkochte Enyaqs zijn 80-modellen
[ Voor 5% gewijzigd door jdbiggelaa op 13-04-2021 22:11 ]
[ Voor 48% gewijzigd door LeenAssist op 13-04-2021 21:45 ]
De beste man in dit filmpje geeft aan dat dit een First Edition (High) is maar dat geeft mij alleen maar de indruk dat de FE (High) in het buitenland wel de keuze heeft voor een Eco Suite bekleding. In NL is de FE alleen maar uit te voeren met de Suite Zwarte bekleding uit te voeren.
Helemaal gelijk, waardeloos!Oase schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:01:
[...]
Doe dan niets.
Tot nu toe zijn de reviews veel van t zelfde, en sommige ronduit slecht.
Ik zou het doen!
AutoRAI is alleen reclameManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:58:
[...]
De beste man in dit filmpje geeft aan dat dit een First Edition (High) is maar dat geeft mij alleen maar de indruk dat de FE (High) in het buitenland wel de keuze heeft voor een Eco Suite bekleding. In NL is de FE alleen maar uit te voeren met de Suite Zwarte bekleding uit te voeren.
Nee een 60 versie was ditgoetfoud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:15:
[...]
Een 80 bedoel je neem ik aan....
Zo niet en er blijven er 390 over dan ben ik gelukkig met mijn 60😉
Mooi nieuws, de week van levering staat op week 27 besteld week 11 en levering week 27. Vind ik best netjes, denk dat er een blik “Tsjechen” open getrokken is om ze te bouwen.
Dat kan nu de beperkingen in Tjechie weer langzaam worden opgeheven.RienvdLaan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:27:
Mooi nieuws, de week van levering staat op week 27 besteld week 11 en levering week 27. Vind ik best netjes, denk dat er een blik “Tsjechen” open getrokken is om ze te bouwen.
[ Voor 10% gewijzigd door ManiacScum op 13-04-2021 22:33 ]
De FE high staat in NL ook te koop met eco suite met de witte stiksels.ManiacScum schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:58:
[...]
Normaal zijn de stiksels zwart.
Niet volgens de specs van de FE's op de site. Alleen suite zwart.Neeler schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:33:
[...]
De FE high staat in NL ook te koop met eco suite met de witte stiksels.
Normaal zijn de stiksels zwart.
Had dan graag voor de Eco Suite gegaan
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2