Op zich ook wel logisch dat ze beginnen met een L
:fill(white):strip_exif()/f/image/2cxEtzXVxMWcESLEYE8FX9ok.png?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door ManiacScum op 12-04-2021 09:26 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 43% gewijzigd door ManiacScum op 12-04-2021 09:26 ]
Hij bedoelt deze:knirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:35:
@Thiazzz als ik L-337 google krijg ik dit: Wikipedia: Mercedes-Benz L 337, denk niet dat het iets is wat je bedoelt.
Klopt(Johan) schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:22:
[...]
Voor personenauto’s zijn de volgende medeklinkers toegestaan: G, H, J, K, L, N, P, R, S, T, X en Z. Vanaf kentekenserie 11 worden de medeklinkers L en T niet langer gebruikt voor personenauto’s.
https://www.rdw.nl/partic...tters-op-de-kentekenplaat
Pas1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:40:
[...]
We zitten nu nog in kentekenserie 10 (bij personenauto’s)
ah...Pas1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:40:
[...]
We zitten nu nog in kentekenserie 10 (bij personenauto’s)
Dat komt omdat ze er zelf ook geen snars van snappen bij de RDW..... welke amateur verzint zoiets.
[ Voor 3% gewijzigd door Bloemersmaborg op 12-04-2021 10:17 ]
Klopt, er is volgens mij ergens in topic filmpje gepost waar draaicirkel te zien is, anders zoek even naar bjorn nyland op youtube, heeft vergelijk gemaakt draaircirkel van tesla model 3 vs id4 en volgens mij is draaicirkel enyaq nog iets kleiner dan id4.Robbie8454 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:38:
Ik zag m net voor het eerst rijden! Zonder kenteken nog. Moest even proef rondje doen denk ik. Ding heeft echt een hele kleine draaicirkel
Perfecte keuze gemaakt mals dit weer zo zie. Nu hopen op snel wat duidelijkheid, want al die filmpjes maken het nagelbijten niet minderbasmq schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:31:
De quartz grey met Regulus velgen en loft bekleding:
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV80 Quartz Grey Metallic 19 Inch Regulu...
Metoo!FJP84 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:54:
[...]
Perfecte keuze gemaakt mals dit weer zo zie. Nu hopen op snel wat duidelijkheid, want al die filmpjes maken het nagelbijten niet minder
zumba
Filmpje is van Bjørn Nyland. De ID.4 draait net zo kort als een VW Upje. Bjørn vond het ‘insane’knirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:47:
[...]
Klopt, er is volgens mij ergens in topic filmpje gepost waar draaicirkel te zien is, anders zoek even naar bjorn nyland op youtube, heeft vergelijk gemaakt draaircirkel van tesla model 3 vs id4 en volgens mij is draaicirkel enyaq nog iets kleiner dan id4.
https://kentekenkennis.nl/sidecodeJDeurs schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:40:
We zitten nu pas bij kenteken-serie 10
[Afbeelding]
Heb het even opgezocht: draaicirkel is 9,3knirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:47:
[...]
Klopt, er is volgens mij ergens in topic filmpje gepost waar draaicirkel te zien is, anders zoek even naar bjorn nyland op youtube, heeft vergelijk gemaakt draaircirkel van tesla model 3 vs id4 en volgens mij is draaicirkel enyaq nog iets kleiner dan id4.
Dat is wel bizar inderdaad.... ID4 zit op 10,2mRobbie8454 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:24:
[...]
Heb het even opgezocht: draaicirkel is 9,3
Vw up: 9,8
De Lexus die ik voor de Audi had was een grote SUV, dus het is ook wel logisch dat de wegligging minder was. Sowieso vind ik Lexus iets speciaals hebben, maar dat is persoonlijk. Ik ga nu voor het eerst leaserijden en kom dus nu bij VAG uit en Skoda uit. De Enyaq heeft veel ruimte binnenin en ik hoop dat de range van de 80 voldoende zal zijn voor mijn gebruik in de praktijk. Ik hoop verder dat de Skoda bevalt qua kwaliteit en betrouwbaarheid. De meetlat ligt hoog als ik hem moet vergelijken met wat ik van Toyota en Lexus heb geredenBlownorange schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:24:
[...]
Ik heb bijna 3 jaar in een is300h gereden en elke keer als ik erin reed had je het gevoel dat je in iets speciaals reed. De wegligging, stilte en souplesse.
Daar kan geen A6 tegenop. Eerlijk gezegd, ik vind het jammer dat mijn werkgever zich gecommitteerd heeft aan VAG. De huidige Octavia is, afgezien van de ruimte, een geweldige schijtwagen. Als je zo'n ding privé had was je compleet leeggelopen op onderhoud en reparaties.
waar lees je dat?vinom schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:34:
Bjorn Nyland heeft inmiddels ook de Enyaq ter test staan. Hopelijk zien we dus snel hele uitgebreide reviews
Ik zou het doen!
Heb n.a.v. link mail gestuurd naar dealer en reactie gekregen.
Facebook van Bjorn Nyland zelf of anders de algemene Skoda groep op Facebook.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hep op Feesboek gestaan dus......vinom schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:54:
[...]
Facebook van Bjorn Nyland zelf of anders de algemene Skoda groep op Facebook.
Ik sluit de autoverzekering af via de Skoda dealer. Ik heb deze vraag ook gesteld, maar daar gaven zij aan dit dit alarmsysteem niet noodzakelijk is om de auto tegen diefstal te verzekeren.NoCO2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:57:
Deze week staat mijn Enyaq gepland voor productie, dus Ik hoop 2e helft mei er mee te kunnen gaan rijden. Daarom alvast contact gehad met de verzekeringsmaatschappij voor een offerte.
De offerte is prima gelukt, maar de verzekering vereist dat ik in verband met de diefstalverzekering binnen 30 dagen na aflevering een SCM gecertificeerd "Klasse 3 alarmsysteem met hellingshoekdetectie" (of hoger) laat inbouwen.
Ik heb de optie "Alarm met SAFE" niet gekozen bij mijn bestelling, en volgens mijn dealer zou dat ook niet hebben voldaan aan de SCM Klasse 3 eisen.
Heeft er iemand ervaring met het laten inbouwen van een deugdelijk alarm van deze klasse?
Hangt van verzekeraar en waarde auto af.remc1979 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:02:
[...]
Ik sluit de autoverzekering af via de Skoda dealer. Ik heb deze vraag ook gesteld, maar daar gaven zij aan dit dit alarmsysteem niet noodzakelijk is om de auto tegen diefstal te verzekeren.
mijn lease maatschappij ook.. daardoor ging er dus 700,- van mijn budget af..jeroenkb schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:06:
[...]
Hangt van verzekeraar en waarde auto af.
Mijn verzekeraar hanteert bv. als grens voor een alarm 45000 euro
Nog eens de website van de verzekeraar erop na geslagen, en wat blijkt, de cataloguswaarde blijft onder de grens waar een alarm wordt vereist.de verzekering vereist dat ik in verband met de diefstalverzekering binnen 30 dagen na aflevering een SCM gecertificeerd "Klasse 3 alarmsysteem met hellingshoekdetectie" (of hoger) laat inbouwen
Voila:vinom schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:34:
Bjorn Nyland heeft inmiddels ook de Enyaq ter test staan. Hopelijk zien we dus snel hele uitgebreide reviews
[ Voor 12% gewijzigd door jdbiggelaa op 12-04-2021 13:51 ]
Welke verzekeraar is dat als ik vragen mag? Veel verzekeraars kennen de Enyaq nog niet merk ikNoCO2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:28:
Update over mijn eerdere bericht:
[...]
Nog eens de website van de verzekeraar erop na geslagen, en wat blijkt, de cataloguswaarde blijft onder de grens waar een alarm wordt vereist.
Opnieuw gebeld, en heb nu een nieuwe offerte gekregen zonder de eis voor alarm klasse 3
Ik ga bij nader inzien voor een 80x met crystal face dus moet nog wat langer wachten dan de rest. De vierwiel zal niet die kleine draaicirkel hebben, want die heeft motorisering voor en achter.Robbie8454 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:24:
[...]
Heb het even opgezocht: draaicirkel is 9,3
Vw up: 9,8
Die wilde ik ook, maar dat ging m in 2021 sowieso niet worden😕Maarten707 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:54:
[...]
Ik ga bij nader inzien voor een 80x met crystal face dus moet nog wat langer wachten dan de rest. De vierwiel zal niet die kleine draaicirkel hebben, want die heeft motorisering voor en achter.
Spannend om daar voor te kiezen, komt die dan nog wel 2021 of is dat al zeker van niet?Maarten707 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:54:
Ik ga bij nader inzien voor een 80x met crystal face dus moet nog wat langer wachten dan de rest. De vierwiel zal niet die kleine draaicirkel hebben, want die heeft motorisering voor en achter.
Ahhhh... blue blijft toch wel erg gaaf hoor!jdbiggelaa schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:37:
[...]
Voila:
[Afbeelding]
Vraag is wel of Bjørn de Enyaq al heeft of alleen op FB test met foto’s van een Enyaq hoe groot de belangstelling is. Hij is op dit moment nog helemaal into de ID.4...
Dankje! Woon in NBrNoCO2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:53:
Verzekeraar is ZLM.
Maar let op, deze maatschappij verzekert alleen in Zeeland en Noord-Brabant.
Ja dat is het punt, het gaat dus om wat het op papier maximaal zou mogen wegen. Niet wat je combinatie in praktijk weegt wanneer je op de weegbrug wordt gezet. Als de verhuurder het een beetje goed op heeft met z'n zaak geeft 'ie me niet eens de huurcaravan mee als ik niet kan aantonen dat het op papier onder de 3500 kg blijft. En ik kom bij verzekeringswerk liever ook niet in de knel..knirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:55:
@ak123 zorgen dat je niet aan maximum toegestane massa komt.
Wordt een dure 9 kg's om daar Rijbewijs E voor te halen. En met de huidige wachttijden bij het CBR ben ik in 2030 eens aan de beurt
[ Voor 3% gewijzigd door ak123 op 12-04-2021 15:54 ]
bij aflevering wat componenten eruit laten halen en opnieuw laten wegenak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
Ja dat is het punt, het gaat dus om wat het op papier maximaal zou mogen wegen. Niet wat je combinatie in praktijk weegt wanneer je op de weegbrug wordt gezet. Als de verhuurder het een beetje goed op heeft met z'n zaak geeft 'ie me niet eens de huurcaravan mee als ik niet kan aantonen dat het op papier onder de 3500 kg blijft. En ik kom bij verzekeringswerk liever ook niet in de knel..
[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 12-04-2021 16:13 ]
FTFYknirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:02:
[...]
Spannend om daar voor te kiezen, komt die dan nog wel 2021 of is dat al zeker van niet?
Hoe weet je dat draaicirkel 80x niet zo klein is, hebben ze voor motor voor dan ruimte nodig dat dit ten koste van ophanging welke die zorgt voor kleine draaicirkel?
LOL, thnx.Tijsbeer schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:20:
FTFY![]()
Aandrijfassen hebben altijd een negatief effect gehad op de stuuruitslag van voor- of vierwielaangedreven brandstofauto's ten opzichte van achterwielaandrijvers. Bij het MEB-platform is dit niet anders, aangezien er gebruik gemaakt wordt van één elektromotor per as. Als men elektromotoren per wiel zou gebruiken zou het weer een ander verhaal kunnen worden, maar ik weet niet of de nadelen daarvan (een hoger onafgeveerd gewicht bijvoorbeeld) opwegen tegen de voordelen.
[ Voor 22% gewijzigd door Oase op 12-04-2021 16:41 ]
Ik heb hier al meerdere malen met Skoda Nederland over geprobeerd te communiceren. Daar komt niet veel meer uit dan dat je inderdaad het Ionity netwerk( mede eigenaar ook Pon toevallig) mag gebruiken. Tegen welke tarieven (gratis pasje of gereduceerd tarief?) willen ze niet zeggen.Oase schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:37:
Wie weet het antwoordt hier op:
De optie tot snelladen biedt daarnaast tevens toegang tot het ionity netwerk. Echter iedereen heeft al toegang tot het netwerk. Wat biedt die optie naast het snelladen dan nog mbt het ionity netwerk? Ik kan mij heugen dat je tegen gereduceerd tarief kan laden. Weet iemand dit nog en heeft iemand hierover al navraag gedaan hoe dit in de praktijk toegepast gaat worden?
[ Voor 104% gewijzigd door Simply1337 op 13-04-2021 00:24 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 12-04-2021 17:21 ]
[ Voor 114% gewijzigd door Simply1337 op 13-04-2021 00:23 ]
Conclusie is dus dat iedereen zonder de pas het volle pond betaald. Alleen het kan zijn dat je LM een contract heeft met een partij die wel op Ionity kan (zoals Eneco). Met een Eneco-pas kan je wel op Ionity.Simply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:11:
[...]
Als een VW ID.4 rijder die hetzelfde vraag heeft neergelegt bij WeCharge [VW Laadpas], VW WeConnect ID[ID.X App], VW NL en PON is het volgende naar boven gekomen:
Nederlandse Volkswagen ID.X zijn op VIN niveau geblokkeerd voor een WeCharge laadpas. De mogelijkheid om een laadpas aan te vragen via de app is NIET mogelijk. Dus korting op het Ionity is NIET BESCHIKBAAR. Je betaald de VOLLE POND tijdens het laden. Dit bedraagt 79 eurocent PER kwh. DUBBELE TARIEF van Shell ReCharge en Fastned met abo. Mijn verwachting is met skoda en seat hetzelfde. Of dit ook zo is voor een audi en/of porsche weet ik nog niet.
Dit komt doordat de importeur PON hun eigen laadpas SHUTTEL wilt pushen. Shuttel heeft GEEN afspraken MET ionity qua laadkosten, maar wel toegang TOT ionity. Dus je hebt toegang tot ionity, zoals elk voertuig met CCS poort, en kunt laden, voor 79 eurocent PER kWh.
Ionity bedrag staat in Shuttel's PDF laadprijzenplan, alleen is nu offline gehaald.
https://shuttelservices.nl/#onze-prijzen
Via Seat kun je de prijs achterhalen voor laden bij ionity met shuttel.. en owja, niet lachen. starttarief van 65 cent bij ionity. elders openbaar laden 61 cent.
http://forms.seat.nl/~/me...re%20November%202020.ashx
Achterliggende bedrijf die alle tarieven regelt voor VAG [VW, skoda, Seat] is ELLI. Overal in EU beschikbaar behalve NL.
Voor meer info: https://www.elli.eco/en/mobility-service-provider
Ik ben al weken bezig om dit naar boven te halen en dit is mijn eindconclusie.
Jullie kunnen een boze mail tikken naar:
Info@pon.nl
laden@shuttelservices.nl
Info@volkswagen.nl
Info@skoda.nl
EDIT: VW/Skoda NL heeft nooit gezegt dat ze korting aanbieden bij Ionity. Ze rijden alleen mee met het internationale Pers van VAG en houden hun lippen stijf met betrekking tot ionity laadkosten
Of dat gaat lukken weet ik niet. Ik *hoop* dat deze zomer de boeken open gaan voor de 80X en dat het dan op tijd lukt. Wat dat sturen betreft. Als er geen aandrijving (kracht) op de voorwielen zit, kun je de wielen sterker naar buiten laten uitslaan.knirrebir schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:02:
[...]
Spannend om daar voor te kiezen, komt die dan nog wel 2021 of is dat al zeker van niet?
Hoe weet je dat draaicirkel 80x niet zo klein is, hebben ze voor motor voor dan ruimte nodig dat dit ten koste van ophanging welke zorgt voor kleine draaicirkel?
Leuk idd, goeie vondstak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
[...]
https://www.instagram.com/roland_tameling/ Tameling is lekker bezig op z'n Insta Stories as we speak. Pak de maandagmiddag popcorn er maar bij zou ik zeggen..
[ Voor 104% gewijzigd door Simply1337 op 13-04-2021 00:23 ]
Maar ja dat tarief maakt dan voor de leaserijder niet uit, want gaat direct naar de LM/werkgever. Alleen als je in het buitenland gaat laden en je pas niet in het buitenland werkt betaal je die hoofdprijs zelf.Simply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:47:
[...]
Dit gaat niet om "toegang" tot ionity netwerk, daarvoor heb je uberhaupt geen laadpas nodig ipc. je kunt gewoon met je pinpas gaan laden voor 79 cent per kwh. Zoals bij eneco
https://www.eneco-emobility.com/tarieven-en-producten/
Dit zijn de prijzen voor duitse europese VAG autos minus nederlandse:
[Afbeelding]
Alweer een oud plaatje, maar dat terzijde, even een recentere zoeken
2 smaken: met en zonder abo.
zonder abo: 0.55€/kWh
met abo: 0.30€/kWh
kom je daar met 0.79€/kWh
ja en in NL heb je het amper nodig gezien de rest vd infra stuctuur.Corleone1979 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:57:
[...]
Maar ja dat tarief maakt dan voor de leaserijder niet uit, want gaat direct naar de LM/werkgever. Alleen als je in het buitenland gaat laden en je pas niet in het buitenland werkt betaal je die hoofdprijs zelf.
Ik zou het doen!
Bij mij gaat dat wel uitmaken hoor. Als ik structureel boven een bepaald bedrag per km rij (door veel snelladen) kunnen ze het gaan verrekenen. Lijkt me overigens niet meer dan terecht...Corleone1979 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:57:
[...]
Maar ja dat tarief maakt dan voor de leaserijder niet uit, want gaat direct naar de LM/werkgever. Alleen als je in het buitenland gaat laden en je pas niet in het buitenland werkt betaal je die hoofdprijs zelf.
Ik heb straks Eneco eMobility. Die adverteren dat je overal in NL voor vast tarief kan laden. In het buitenland is ditzelfde tarief alleen met hun partners (o.a Ionity). Vraag me alleen af hoe ze je zo motiveren om vooral thuis te laden (afgezien van wachten bij een publieke (snel)lader). Aan de andere kant hebben ze ook klanten zonder thuislader die alleen op publieke laders zijn aangewezen. Die kunnen hebben alleen de keuze tussen publiek DC of AC laden.Chipsoer schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:12:
[...]
Bij mij gaat dat wel uitmaken hoor. Als ik structureel boven een bepaald bedrag per km rij (door veel snelladen) kunnen ze het gaan verrekenen. Lijkt me overigens niet meer dan terecht...
[ Voor 100% gewijzigd door Simply1337 op 13-04-2021 00:23 ]
Niet alleen voor privékopers hoor... Ik lease maar het gaat om het principe. Als je korting krijgt op de prijs per KWh dan wil ik ook gebruik kunnen maken van die korting. En niet achteraf met een slap verhaal komen van ja we weten het niet blablabla. Ik kan alleen geen documentatie meer vinden waarin gesproken wordt over korting op het ionity netwerk. Want dan kan ik bij aflevering nog eens onderhandelen over spullen voor in de auto...Simply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:58:
Vraag ging of je korting had bij ionity met een skoda. niet of je kon laden met ionity. Je kunt altijd laden met ionity. Als baas betaald geen probleem voor jouw. Dit is een dingetje voor privé kopers en eigenbazen
[ Voor 106% gewijzigd door Simply1337 op 13-04-2021 00:23 ]
Ik hoop voor je dat 80x in zomer in de boeken komt om te bestellen, vind het gedurfd dat je bestelling laat varen om voor 80x te gaan.Maarten707 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:38:
Of dat gaat lukken weet ik niet. Ik *hoop* dat deze zomer de boeken open gaan voor de 80X en dat het dan op tijd lukt. Wat dat sturen betreft. Als er geen aandrijving (kracht) op de voorwielen zit, kun je de wielen sterker naar buiten laten uitslaan.
Nog mooier zou zijn als elk wiel motorisering heeft en compleet kan draaien :-)
YouTube: Car wheel Rotate at 360 Degree (Parking solutions in 2020)
Dus Skoda NL vermeld als toevoeging bij de optie tot snelladen dat we 'toegang krijgen het Ionity netwerk'. Maar dat houdt zoveel in als 'toegang tot de supermarkt'. Dat heeft iedereen.Simply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:52:
[...]
Ga je niet vinden, is nooit gezegd vanuit importeur. Alle info met betrekking tot korting bij ionity is bekend doordat het is gezegd in het buitenland en dat hebben wij als nederlanders als waarheid gezien wat ook geldt in ons kikkerlandje
Om het leed beetje te verzachten dit is het laadpas wat iedereen in EU/UK krijgt bij levering auto behalve NL. Skoda Powerpass
[Afbeelding]
https://www.skoda-auto.de...-laden?detailLayerSlide=1
[even slider links/rechts schuiven]
Ik hoop echt voor jullie dat ik ongelijk heb, maar alles wijst dat niet het geval zal zijn
EDIT: Wel gevallen gelezen bij ID.3's dat sommige dealers een actie hadden met X€ laadpas tegoed.. 3x raden welke laadpas het was... Shuttel
Als enyaq geleverd is of iets daar voor ga ik in playstore kijken of als het hier eerder bekend wordt dan weet ik het ook.Simply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:24:
Het snelste of je kan zien of je korting kan krijgen bij ionity is door de Skoda App te koppelen aan je Enyaq en dan te kijken naar mijn profiel. Als je daar POWERPASS ziet dan heb je een Skoda laadpas.
Andere manier is door naar buitenlandse playstore te kijken wanneer de Enyaq APP online is.
Met VW kun je in elk EU playstore versie een afbeelding zien van ID.Charger. Dit ontbreekt in nederlandse store.
Als skoda een afbeelding heeft met ŠKODA iV Charger in de nederlandse playstore dan komt het goed en anders hebben nederlandse rijders GEEN skoda powerpass kaart. Is mijn persoonlijke verwachting,
EDIT: Huidige Powerpass app in the store is niet de Enyaq app. komt wellicht 1 deze dagen online.
voorbeeld met VW:
Kijk naar laatste afbeelding, Wallbox/ID.Charger ontbreekt in NL = Geen WeCharge
https://play.google.com/s...olkswagen.weconnect&hl=nl
https://play.google.com/s...olkswagen.weconnect&hl=de
Als je met eneco mag laden in buitenland (mag bij mijn werkgever wel en gebruik ik nu met e-golf) dan gebruik ik bijgaand overzicht https://www.eneco-emobili...n-het-buitenland-NL-2.pdf (elk kwartaal check ik of er update is, maar dat terzijde).Loepoog schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:11:
Dus Skoda NL vermeld als toevoeging bij de optie tot snelladen dat we 'toegang krijgen het Ionity netwerk'. Maar dat houdt zoveel in als 'toegang tot de supermarkt'. Dat heeft iedereen.
Las ergens dat de Duitsers iets meer context hebben, waarbij er wordt geschreven dat ze 1 jaar basistarief krijgen op WeCharge. Dat zou neerkomen op een jaartarief/besparing van 90euro.
Nu heb ik zelf Eneco mobility en het hele Ionity gedoe is al afgedekt, maar ik ben toch eens benieuwd wat hier achter zit.
Ps mocht iemand een goede site hebben waar ik meer kan lezen over laden in het buitenland, dan graag.
Het is zeker niet zo simpel als dat ik middels de nfc van de pinpas kan betalen.
Ik ben groener als groen op dit gebied dus een Jip en Janneke uitleg incl tips zijn van harte welkom.
https://www.reisroutes.be...trische-auto-op-vakantie/Loepoog schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:11:
[...]
.......
Ps mocht iemand een goede site hebben waar ik meer kan lezen over laden in het buitenland, dan graag.
Het is zeker niet zo simpel als dat ik middels de nfc van de pinpas kan betalen.
Ik ben groener als groen op dit gebied dus een Jip en Janneke uitleg incl tips zijn van harte welkom.
SJoepie
Nope. Laatste status voor mij is dat de auto bijna zeker in mei geleverd wordt.basmq schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:05:
Is er iemand die een afleverdatum heeft gekregen van Vallei Auto Groep?
Nee, geen afleverdatum alleen dat de auto rond week 18 in Veenendaal bij de dealer verwacht wordt.basmq schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:05:
Top. Exact wat ik bedoel!
Ik heb niet dezelfde dealer, maar ik benieuwd of zij die inderdaad enkel nog verwachte leverweken hebben, weten of de productie al definitief is ingepland.basmq schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:05:
Wat een onzin dit. Het staat toch gewoon letterlijk in de folderSimply1337 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:52:
[...]
Ga je niet vinden, is nooit gezegd vanuit importeur. Alle info met betrekking tot korting bij ionity is bekend doordat het is gezegd in het buitenland en dat hebben wij als nederlanders als waarheid gezien wat ook geldt in ons kikkerlandje
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Das dan mooi om te zien. Dan kunnen jullie mijn enkele posts die ik heb getypt voor nu vergeten.ervh schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:33:
[...]
Wat een onzin dit. Het staat toch gewoon letterlijk in de folder![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 12-04-2021 22:02 ]
De toegestane maximum massa kan je bij de RDW eenvoudig verlagen. Is een administratieve handeling, formulier invullen en klaar. Voor het verlagen van de toegestane maximum massa is geen keuring benodigd. Alleen iets van 61 euro administratiekosten. Wel even afstemmen met leasemaatschappij of werkgever bij auto van de zaak. Ik heb eerder voor een benzine auto ook de TMM verlaagd. Zeker die 9 kilo gaat in de praktijk het verschil niet maken in gewicht, maar je kan dan wel een caravan met maximum massa 1000 kg trekken. Link RDW: https://www.rdw.nl/partic...cht-van-uw-auto-aanpassenak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:33:
In de categorie net jammer: de maximum toegestane massa van de iv60 (2509kg) + de mtm van een aanhanger die hij mag trekken (1000kg) = 3509 kg. Net teveel (9 kg!) om deze combinatie niet met een B-rijbewijs te mogen rijden. Had Skoda wel even rekening mee kunnen houden aangezien het Europese wetgeving is.
Andere mensen hier last van? Of andere inventieve oplossingen voor gevonden?
Ze kunnen zich beter vernoemen naar LangerinkLuciano V schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:38:
Mijn Enyaq is binnen met 2 andere bij korterink enkel pas begin eerste week mei af te halen wegens drukte en nog wat onduidelijke redenen 🤨
SJoepie
Volgens mij had @ervh dat even geleden gepost dat ze nog bezig zijn met software om te zorgen dat accu op temperatuur is als je gaat snelladen, of dat dan automatisch gaat als je route gepland hebt of niet weet ik niet en mogelijk is het zelf te activeren.Loepoog schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:24:
Wel nog wat opvallends. Anna die in de zomer ook voor extra bereik zorgt en dat je accupack gekoeld moet zijn in bij snelladers terecht te kunnen.
Heeft onze Enyaq dat?
[ Voor 52% gewijzigd door wimvanb op 12-04-2021 23:03 ]
Yes 26 April mag ik hem ophalenbasmq schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:05:
Tja, dan moet eerst de hardware aanwezig zijn en die missen nog op de Enyaq. Je must bijvoorbeeld de sensoren voor de zijkant.florabora schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:32:
Vorig jaar las ik dit artikel en het is me altijd bij gebleven maar ik hoorde of las er niks meer over... https://www.autovisie.nl/...oda-enyaq-kan-een-trucje/
Nu las ik zojuist het artikel over de Red Dot award en daarin wordt wederom gesproken over automagisch parkeren op afstand middels de app... https://www.skoda.nl/nieu...kroond-met-red-dot-award/
Wie kan hier iets nuttigs over roepen?
Volgens mij heeft Alphabet (A) een contract met Eneco. Ik heb de laadpaal ook via A en Eneco geplaatst gekregen. Hangt er inmiddels al weer ca 4 weken. Nu de tariven en de Enyaq nog (ergens in mei).Corleone1979 schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:36:
[...]
Conclusie is dus dat iedereen zonder de pas het volle pond betaald. Alleen het kan zijn dat je LM een contract heeft met een partij die wel op Ionity kan (zoals Eneco). Met een Eneco-pas kan je wel op Ionity.
Thomas, beste reviewer.
Goede review inderdaad! Het is voor mij de eerste review met commentaar op software en zeker de eerste met een freeze van het scherm. Hopelijk valt het mee volgende week.
Ik denk dat we naar de 310 gaangoetfoud schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:40:
[...]
Ik hoop de auto tegelijkertijd met pagina 300 te hebben😜😂😂😂
Mit We Charge Free, We Charge Go und We Charge Plus stehen Ihnen drei Ladetarife zur Auswahl, die auf die individuellen Bedürfnisse zugeschnitten sind – vom Gelegenheitsnutzer bis zum Vielfahrer.
Die gezeigten Ladetarife sowie die Ladekarte sind ein Angebot der Volkswagen Group Charging GmbH (Elli). Für den Abschluss dieser Tarife benötigen Sie eine Volkswagen ID (VW-ID) und die Volkswagen We Connect ID. App.
Daar komt waarschijnlijk de link met de 100/125 kW/h snellaadoptie vandaanDie Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) bietet Käufern schnellladefähiger ID.-Modelle (ausstattungsabhängig ab 100kW Ladeleistung) bei Abschluss eines Vertrages bis zum einschließlich 30.06.2022 vergünstigt den We Charge Go Tarif ohne monatliche Grundgebühr und den We Charge Plus Tarif für 9,99 € monatlich für bis zu maximal 3 aufeinander folgende Jahre an.
Bottom-line: je krijgt 3 jaar lang 7,50 € korting op de maandelijkse kosten van We Charge Go en We Charge Plus als je voor 30-6-2022 een Volkswagen IDx koopt, mits die minstens 100 kW/h kan laden.We Charge Free: IONITY: 0,79 € / kWh. Andere Ladepunkte: + 0,30 € Aufschlag pro Ladevorgang je nach Betreiber, Grundgebühr: 0,- € / Monat
We Charge Go: IONITY: 0,55 € / kWh. Andere Ladepunkte: Aufschlag pro Ladevorgang entfällt je nach Betreiber. Grundgebühr: 0,- €/ Monat (für schnellladefähige ID. Modelle), 7,49 € / Monat (für nicht-schnellladefähige ID.Modelle)
We Charge Plus: IONITY: 0,30 € / kWh. Andere Ladepunkte: Aufschlag pro Ladevorgang entfällt je nach Betreiber. Grundgebühr: 9,99 € / Monat (für schnellladefähige ID. Modelle), 17,49 € / Monat (für nicht-schnellladefähige ID.Modelle)
[ Voor 65% gewijzigd door mibkiller op 13-04-2021 09:55 ]
Serieus? Dit geeft de auto aan als range bij een IV60?mibkiller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:51:
Mooi km stand om nog te gaan bij een 60.
Tevens de foto's van de mobiele laadpaal met 230 volt stekker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq