Onder mijn Enyaq zitten Pirelli’s...mibkiller schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:19:
Die Hankook banden die er onder zitten zijn label c en die bridgestone label A
Hopen dat het niet te veel reikwijdte scheelt.
Wat ik tot nu toe heb gezien is 21 inch pirelli 20 inch bijna altijd bridgestone en 19 inch ook vaak bridgestone.
Biedt geen 100% zekerheid maar via het forum en bij dealers klopte het bijna altijd.
Liep ik ook tegenaan. De beste merken als ik het zo mag zeggen hebben wel een geschikte winterband. Maar meer keuze is altijd goed.Robbie8454 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:39:
Wat ik van de bandenboer hoorde is dat veel bandenfabrikanten pas vanaf dit jaar konden inspelen op de maten voor de id4 en de Enyaq. Ik heb in februari alvast navraag gedaan voor winterbanden, maar er was nog bijna niks op de markt en dat wat beschikbaar was, was overdreven duur. Misschien dat dit meespeelt in de banden keuze??
We gaan het zien.
Eerste beelden van de Enyaq Coupe:
YouTube: All New 2022 Skoda Enyaq Coupe (Skoda Enyaq GT) | Electric SUV | Fir...
Ben toch blij dat ik de SUV besteld heb.
YouTube: All New 2022 Skoda Enyaq Coupe (Skoda Enyaq GT) | Electric SUV | Fir...
Ik ben blij dit gezien te hebben (min 4:57)...jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:34:
[...]
Hij geeft vooral gedetailleerde instructies voor het gebruik van de auto. Geen instructies meer nodig
de clever charging cable met verwisselbare snoeren 😄.
Die staat nog op mijn lijstje...
/f/image/8vKSQ2axk6DxckvwHWUtyDHj.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb daar ook aan zitten denken. Maar kon me heen situatie bedenken waar ik op krachtstroom zou kunnen aansluiten. Een granny charger lijkt voor mij voldoende.Thiazzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:46:
[...]
Ik ben blij dit gezien te hebben (min 4:57)...
[Afbeelding]
Als er wel situaties zijn waar je op krachtstroom kan aansluiten, zou ik zeker voor zo’n clever charging cable gaan
Dit zijn al heel oude beelden.(Johan) schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:36:
Eerste beelden van de Enyaq Coupe:
Vind de SUV ook veel mooier
Ik heb nu een buitenstopcontact op 230v voor de grannylader maar deze wil ik later omzetten naar krachtstroom, geen laadpaal nodigpim89 schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:50:
[...]
Ik heb daar ook aan zitten denken. Maar kon me heen situatie bedenken waar ik op krachtstroom zou kunnen aansluiten. Een granny charger lijkt voor mij voldoende.
Als er wel situaties zijn waar je op krachtstroom kan aansluiten, zou ik zeker voor zo’n clever charging cable gaan
Die kabel (iV universal charger) kost €700. Hierbij zou je 3-fasen kunnen laden op een krachtstroom-aansluiting of enkele fase op een 230 V stopcontact. Doe mij maar gewoon een standaard Granny-lader van €200 die kan alleen geen 3-fasen wat eigenlijk nooit voorkomt. Granny-lader is handig om afstand te overbruggen naar een publieke lader op een remote vakantie-adres. Alternatief is hiermee 34 uur laden via een goed 230V stopcontact.Thiazzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:46:
[...]
Ik ben blij dit gezien te hebben (min 4:57)...
[Afbeelding]
Dan besteed ik die extra €500 liever ergens anders aan.
Ik heb hetzelfde. Als hij dit jaar maar komt. Levering staat nog steeds op week 41. Ik heb Quartz grey, sss en CF. Dealer garandeerde wel dat de auto echt dit jaar nog gaat komen. Anders moet de fabrikant volgens hem de onkosten gaan betalen. En dat zou dan voor heel veel mensen gelden. Hij heeft er in ieder geval het volste vertrouwen in. Daar houd ik me dan maar aan vast😬Bozznl schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:53:
[...]
Eigenlijk half februari al maar die bestelling is nooit doorgekomen. Deze bestelling een week geleden (met SSS). Zolang die dit jaar komt vind ik het prima.
Ik verwacht deze dingen wel op mp omdat ze standaard bij de first editions zitten.Corleone1979 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:04:
[...]
Die kabel (iV universal charger) kost €700. Hierbij zou je 3-fasen kunnen laden op een krachtstroom-aansluiting of enkele fase op een 230 V stopcontact. Doe mij maar gewoon een standaard Granny-lader van €200 die kan alleen geen 3-fasen wat eigenlijk nooit voorkomt. Granny-lader is handig om afstand te overbruggen naar een publieke lader op een remote vakantie-adres. Alternatief is hiermee 34 uur laden via een goed 230V stopcontact.
Dan besteed ik die extra €500 liever ergens anders aan.
Tot die tijd laad ik thuis met een granny
Mijn schoonvader heeft er een bij zijn e-tron. Die gebruikt hij nooit. Zou die ook op een Enyaq kunnen?Thiazzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:33:
[...]
Ik verwacht deze dingen wel op mp omdat ze standaard bij de first editions zitten.
Tot die tijd laad ik thuis met een granny
Ja dat werkt gewoon. Audi e-tron heeft ook een type 2 aansluiting dus dat past ook op een Enyaq.Robbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:51:
[...]
Mijn schoonvader heeft er een bij zijn e-tron. Die gebruikt hij nooit. Zou die ook op een Enyaq kunnen?
Dat scheelt dan weerJasperzzz schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:22:
[...]
Ja dat werkt gewoon. Audi e-tron heeft ook een type 2 aansluiting dus dat past ook op een Enyaq.
net wat @Jasperzzz aangeeft, dat werkt, gelukkig is er qua aansluiting uniformiteit en niet zoals bij mobiele telefoon toen hele tijd was verschillende aansluitingenRobbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:51:
Mijn schoonvader heeft er een bij zijn e-tron. Die gebruikt hij nooit. Zou die ook op een Enyaq kunnen?
lees al een poosje mee en had dit filmpje hier nog niet geziengoetfoud schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:52:
[...]
Dit zijn al heel oude beelden.
Vind de SUV ook veel mooier
Qua banden was er sprake dat bij importeur (pon) deze gewisseld zouden worden, maar eerder werd hier gepost dat daar geen tijd voor is agv schaarste door virus, heeft invloed gehad op productie, enyaq's later geleverd dan bedoeling was en willen ze auto's die geleverd zijn na officiele introductie zsm afleveren.
Enerzijds zijn er door schaarste niet veel goedkopere banden te krijgen, anderzijds kosten banden wisselen tijd en die willen ze denk besteden aan tempo aflevering hoog houden.
Enerzijds zijn er door schaarste niet veel goedkopere banden te krijgen, anderzijds kosten banden wisselen tijd en die willen ze denk besteden aan tempo aflevering hoog houden.
Zo....alweer week 15.
Volgende week is het zover. Enyaq ophalen.👊
Als ik geen kink in de kabel komt.....maar tot op heden is alle info van contactpersoon dealer nog juist geweest!
Las laatst veel negatieve verhalen. Ik kan niet anders zeggen, en ik lease, dat ik door verkoper dealer perfect ben ingelicht. Mag ook gezegd worden.
Geen dikke worst voorgehouden, open communicatie, meedenken etc etc.
Als ik geen kink in de kabel komt.....maar tot op heden is alle info van contactpersoon dealer nog juist geweest!
Las laatst veel negatieve verhalen. Ik kan niet anders zeggen, en ik lease, dat ik door verkoper dealer perfect ben ingelicht. Mag ook gezegd worden.
Er gaat vóór 21 april geen enyaq op kenteken, ben benieuwd of ze voor jou een uitzondering maken 🙄goetfoud schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:46:
Zo....alweer week 15.
Er is al een kenteken afgegeven voor een Enyaq iv 80 Artic Silverpollekeb schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:18:
[...]
Er gaat vóór 21 april geen enyaq op kenteken, ben benieuwd of ze voor jou een uitzondering maken 🙄
waar kun je dat zien? of moet je dan toegang hebben tot speciale dataCegra schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:27:
[...]
Er is al een kenteken afgegeven voor een Enyaq iv 80 Artic Silver
Ik zou het doen!
kreeg het door van de dealer, niet mijn kenteken overigens, heb het gecheckt via Inshared en het klopte inderdaad. Auto wordt komende week afgeleverd.rammes schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:40:
[...]
waar kun je dat zien? of moet je dan toegang hebben tot speciale data
Lijkt me niet dat er voor mij een uitzondering gemaakt wordt......pollekeb schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:18:
[...]
Er gaat vóór 21 april geen enyaq op kenteken, ben benieuwd of ze voor jou een uitzondering maken 🙄
Ik heb dan ook geen afspraak voor de 21e maar op de 21e.
Kentekens worden inderdaad vanaf 20e aangevraagd, heb ik hier toen ook gemeld.
Voor 10u aanvragen is 21e bij de dealer anders wordt het een dag later.
Dat moet wel een heel bijzonder persoon zijn wie die auto in ontvangst gaat nemen.Cegra schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:48:
[...]
kreeg het door van de dealer, niet mijn kenteken overigens, heb het gecheckt via Inshared en het klopte inderdaad. Auto wordt komende week afgeleverd.
Als je zondag als eerste dag van de week rekent, is het volgende week de 21eOase schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:09:
[...]
Dat moet wel een heel bijzonder persoon zijn wie die auto in ontvangst gaat nemen.
En laat ik dat nou doen😉ManiacScum schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:12:
[...]
Als je zondag als eerste dag van de week rekent, is het volgende week de 21e
Doe ik ook tot de levering van de auto
Ik hoop de auto tegelijkertijd met pagina 300 te hebben😜😂😂😂
Als het goed is hebben ze vandaag mijn auto gemaakt

Fijn, dat positieve nieuws. Ik lees graag eind van de dag op de 21ste de reviews🤪 hoop vooral dat de software inmiddels up to date is. Die van de Id4 vond ik nog wel erg buggy. Ik gebruik altijd Apple CarPlay en dat werkte af en toe.
Ik word zelf de 20ste gebeld voor proefrit. Benieuwd hoe snel die dan plaats kan vinden. Mag er dan gewoon even mijn dagelijkse route mee rijden. Erg blij dat dit kan. Is toch even 70km.
Ik word zelf de 20ste gebeld voor proefrit. Benieuwd hoe snel die dan plaats kan vinden. Mag er dan gewoon even mijn dagelijkse route mee rijden. Erg blij dat dit kan. Is toch even 70km.
Hopen dat het de 21ste droog is dat scheelt weer.
Tevens gelijk maar de banden spanning verhogen met de mobile lader bij de dealer dat scheelt een hoop reikwijdte.
Tevens gelijk maar de banden spanning verhogen met de mobile lader bij de dealer dat scheelt een hoop reikwijdte.
Laatste is aan de orde.Robbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:02:
Is het trouwens zo iemand hem de 21ste met sss kan hebben? Er is hier zoveel gepost dat ik even kwijt ben of dat überhaupt kan. Of werden die nou pas vanaf week 25/26 gebouwd?
Droog is altijd prettig, ben ik alleen benieuwd hoe je met mobiele lader banden spanning gaat verhogenmibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:21:
Hopen dat het de 21ste droog is dat scheelt weer.
Tevens gelijk maar de banden spanning verhogen met de mobile lader bij de dealer dat scheelt een hoop reikwijdte.![]()
Met dezeknirrebir schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:19:
[...]
Droog is altijd prettig, ben ik alleen benieuwd hoe je met mobiele lader banden spanning gaat verhogen.
https://www.xiaomiproduct...-draagbare-luchtpomp.html
Werkt zeer goed
ik zie de relatie nog steeds niet.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:44:
[...]
Met deze
Werkt zeer goed
Ik zou het doen!
Dat klopt en daarom wil ik hem gelijk verhogen was bij mij huidige auto ook scheelde 5 liter benzine.Oase schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:02:
[...]
Schijnbaar krijg je de auto met een te lage bandenspanning geleverd.
Dus als dat nu ook wat scheelt in het elektrische bereik alle beetjes helpen om verder te komen.
Heb helaas de 60 variant
[ Voor 5% gewijzigd door mibkiller op 11-04-2021 19:04 ]
dus hoe harder hoe beter? begint dat gedoe nu hier ook al
Ik zou het doen!
Tja Anna en Laura zijn er klaar voorrammes schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:07:
dus hoe harder hoe beter? begint dat gedoe nu hier ook al
De auto staat wel op 20 inch wielen of niet? Had je beter de standaard 19 inch wielen kunnen laten zitten. Dat scheelt meer dan de bandenspanning vanaf de dealer.
Tja helaas geen keuze toen of dit of de auto pas in 2022Oase schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:10:
[...]
De auto staat wel op 20 inch wielen of niet? Had je beter de standaard 19 inch wielen kunnen laten zitten. Dat scheelt meer dan de bandenspanning vanaf de dealer.
Deze ontgaat mij even, maar als jij het zegt dan zal het ongetwijfeld zo geweest zijn en dan is het wel zuur. Dan snap ik de bandenspanning welmibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:13:
[...]
Tja helaas geen keuze toen of dit of de auto pas in 2022
Toen ik in januari andere auto moest was dit wel aan de orde.Oase schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:16:
[...]
Deze ontgaat mij even, maar als jij het zegt dan zal het ongetwijfeld zo geweest zijn en dan is het wel zuur. Dan snap ik de bandenspanning wel
Dus heb gezocht naar beschikbaar model.
Ik kan helaas het contract niet makelijk wijzigen want iedereen moet dan weer tekenen
Van mij hoefde dit ook niet want heb nu met de winterbanden weer een uitdaging voor de kettingen.
Dus moet nu kijken hoe ik toch een 19 inch winterse krijgt.
Goede tip en mooi ding!mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:44:
[...]
Met deze
Werkt zeer goed
Ja werkt echt met alles super ding voor weinig geld en kan tot 10 bar.
En is op accu echt heel handig
Ik moet bekennen dat ik daar eigenlijk nooit mee bezig ben, als ik de auto gebruik voor een vakantie wil ik wel eens naar de dealer gaan om even een check te laten doen, verder liggen mijn interesses gewoon niet bij auto's. Al moet ik bekennen dat ik nu wel een stuk enthousiaster ben over de electrische auto dan ooit te voren over een auto.
Ik zou het doen!
Was met een knipoog mijn reactie, dat deze er zijn weet ik, maar jij noemt mobiele lader in een elektrische auto topic en dan denk ik niet gelijk aan een mobiele luchtpomp maar aan mobiele elektrische ladermibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:44:
Met deze
Werkt zeer goed
Ach is er handig ook in terein kan je de bandenspanning verlagen voor meer tractie en weer verhogen als je op de straat bent.knirrebir schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:57:
[...]
Was met een knipoog mijn reactie, dat deze er zijn weet ik, maar jij noemt mobiele lader in een elektrische auto topic en dan denk ik niet gelijk aan een mobiele luchtpomp maar aan mobiele elektrische lader.
Is niet voor niks een suv.
Eens, ik gebruik geen mobiele luchtpomp op accu, ik gebruik degene welke in auto aanwezig is met 12v aansluiting.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:58:
Ach is er handig ook in terrein kan je de bandenspanning verlagen voor meer tractie en weer verhogen als je op de straat bent.
Is niet voor niks een suv.![]()
Ja dat kan ook alleen is deze van voetbal op pompen tot aan een vrachtauto en super handig en klein neem je zo mee.knirrebir schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:00:
[...]
Eens, ik gebruik geen mobiele luchtpomp op accu, ik gebruik degene welke in auto aanwezig is met 12v aansluiting.
Mag al bij mijn auto gaan kijken dus ga gelijk foto's maken ook van de iv charger daar zou een 230 volt stekker bij zitten.
Mag hem alleen niet eerder mee nemen van Skoda Nederland en de dealer durft het niet aan om hem toch al eerder mee te geven omdat ze dan gezeur krijgen met Skoda Nederland vanwege de reviews die er dan zouden zijn.
Mag hem alleen niet eerder mee nemen van Skoda Nederland en de dealer durft het niet aan om hem toch al eerder mee te geven omdat ze dan gezeur krijgen met Skoda Nederland vanwege de reviews die er dan zouden zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door mibkiller op 11-04-2021 20:07 ]
Kun je gelijk het knipperlicht volume opzoeken?😅mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:05:
Mag al bij mijn auto gaan kijken dus ga gelijk foto's maken ook van de iv charger daar zou een 230 volt stekker bij zitten.
Have Fun!mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:05:
Die is heel beschaafd in de auto alleen door al die mic bij een test rit hoor je die extreem.Robbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:07:
[...]
Kun je gelijk het knipperlicht volume opzoeken?😅
Ik denk dat als het niet kan het wel kan via Vag-com
[ Voor 10% gewijzigd door mibkiller op 11-04-2021 20:08 ]
Nou, ik heb m in het echt gehoord. Vond m alles behalve beschaafd. Maar als jij dat wel vindt danmibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:08:
[...]
Die is heel beschaafd in de auto alleen door al die mic bij een test rit hoor je die extreem
Oke dan zal je wel met vagcom wat kunnen doen als dat werkt met deze auto.Robbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:09:
[...]
Nou, ik heb m in het echt gehoord. Vond m alles behalve beschaafd. Maar als jij dat wel vindt dan
Het leek mij via de speakers te gaan. Misschien dat het gekoppeld is aan het volume van de meldingen in de auto. Dat kun je in mijn auto althans apart instellen. Maar kan het ook volledig mis hebben natuurlijkmibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:23:
[...]
Oke dan zal je wel met vagcom wat kunnen doen als dat werkt met deze auto.
Of
Misschien dat het heel hard overkwam omdat ik erop gefocust was.
[ Voor 8% gewijzigd door Robbie8454 op 11-04-2021 20:29 ]
Dat is niet gek als zelf vrachtauto banden op te pompen zijn, gaaf.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:04:
Ja dat kan ook alleen is deze van voetbal op pompen tot aan een vrachtauto en super handig en klein neem je zo mee.
mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:05:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x2H34szuDncv8HVQva49YTUF.jpg?f=user_large)
Volgens bovenstaande info van skoda zou bij clever charge idd 230v stekker moeten zitten.
Als je gecheckt hebt verwacht ik eigenlijk een 'ja' terug van je dat het ook werkelijk zo is.
Veel plezier met kijken, mazzelaar!
Edit I verkeerde plaatje gepost, even juiste plaatje zoeken.
Edit II juiste plaatje gevonden.
[ Voor 39% gewijzigd door knirrebir op 11-04-2021 20:35 ]
Heb jij ervaring met vag.com, zo ja ben ik benieuwd wat eruit komt bij enyaq als je die hebt en of je iets kan met volume knipperlicht.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:23:
Oke dan zal je wel met vagcom wat kunnen doen als dat werkt met deze auto.
ik moet er weer in duiken omdat ik bezig ben geweest met ipa.knirrebir schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:33:
[...]
Heb jij ervaring met vag.com, zo ja ben ik benieuwd wat eruit komt bij enyaq als je die hebt en of je iets kan met volume knipperlicht.
Maar zal kijken zodra ik de auto heb wat er nog werkt wellicht een mooi nieuwe forum over dit.
zal toch niet de enige zijn die er wat mee gedaan heeft?
Ja maar hier zie ik de stekker niet bij de IV chargerknirrebir schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:31:
[...]
[Afbeelding]
Volgens bovenstaande info van skoda zou bij clever charge idd 230v stekker moeten zitten.
Als je gecheckt hebt verwacht ik eigenlijk een 'ja' terug van je dat het ook werkelijk zo is.
Veel plezier met kijken, mazzelaar!
Edit I verkeerde plaatje gepost, even juiste plaatje zoeken.
Edit II juiste plaatje gevonden.
niet via de officiele kanalen, dan had ik hem voorbij zien komenCegra schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:27:
[...]
Er is al een kenteken afgegeven voor een Enyaq iv 80 Artic Silver
Dacht ik al, moest aan je denken.capellio schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:37:
[...]
niet via de officiele kanalen, dan had ik hem voorbij zien komen
Maar bestaan er ook niet officiële kanalen?😉
Je kunt vin invullen en dan zie je je pakketten met een startdatum. Als je activeert gaan die ook op datum in.goetfoud schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:56:
Ik geloof dat er al mensen waren die hun VIN weten.
Hebben die de myskoda app al geactiveerd?
Zo ja, wat is er dadelijk mogelijk?
Dus daar wacht ik nog even mee.
:strip_exif()/f/image/VRp8CWHps4jyKGiLU0gng52k.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Neeler op 11-04-2021 21:17 ]
Was mij tot dit topic niet bekend en tot op heden ook niets mee gedaan, vandaar dat ik uitkijk naar jou bevindingen-uitleg.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:35:
ik moet er weer in duiken omdat ik bezig ben geweest met ipa.
Maar zal kijken zodra ik de auto heb wat er nog werkt wellicht een mooi nieuwe forum over dit.
zal toch niet de enige zijn die er wat mee gedaan heeft?
Daar is wel ergens een plaatje van, heb deze alleen niet snel kunnen vinden, maar zie eerste kolom, daar staat 230V en ik weet dat clever charger een adapter heeft om in 230v wcd te doen en aan te sluiten, maar ook op publieke laadpaal.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:36:
Ja maar hier zie ik de stekker niet bij de IV charger
Zie prijslijst, staat bij standaard uitrusting 'navigatiesysteem incl. infotainment online (3 jaar)' en bij plus 'Infotainment Plus* - Navigatiesysteem- 3 jaar Online infotainment'; geldt voor beide.Neeler schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:
Je kunt vin invullen en dan zie je je pakketten met een startdatum. Als je activeert gaan die ook op datum in.
Weet nou niet of die 3 jaar entertainment standaard zijn of vanuit de Navi+
[Afbeelding]
Ik vrees dat je met alleen achterwielaandrijving niet ver komt, maar je mag gerust een filmpje posten als je een keer in het terrein komt met je Skoda.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:58:
[...]
Ach is er handig ook in terein kan je de bandenspanning verlagen voor meer tractie en weer verhogen als je op de straat bent.
Is niet voor niks een suv.![]()
Met achterwiel kom je wel verder dan voorwiel zie filmpje van sneeuw test met id3 en kia.MLLL schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:24:
[...]
Ik vrees dat je met alleen achterwielaandrijving niet ver komt, maar je mag gerust een filmpje posten als je een keer in het terrein komt met je Skoda.
Grappig , in de sneeuw is meestal een voorwielaandrijver in het voordeel.mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:26:
[...]
Met achterwiel kom je wel verder dan voorwiel zie filmpje van sneeuw test met id3 en kia.
Maar je zal gelijk hebben.
De quartz grey met Regulus velgen en loft bekleding:
YouTube: Skoda NEW Enyaq 2021 in 4K IV80 Quartz Grey Metallic 19 Inch Regulu...
Waarom heeft deze meegespoten zijskirts en bumper?basmq schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:31:
De quartz grey met Regulus velgen en loft bekleding:
Is geen sportsline?
Verder zeer mooi. Als de mijne maar dan met Vega
[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 11-04-2021 21:39 ]
Heel verstandig, thanks for the info!Neeler schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:
[...]
Je kunt vin invullen en dan zie je je pakketten met een startdatum. Als je activeert gaan die ook op datum in.
[Afbeelding]
Ik heb niet het idee dat deze meegespoten zijn. Is in ieder geval geen sportline.Neeler schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:37:
[...]
Waarom heeft deze meegespoten zijskirts en bumper?
Is geen sportsline?
Wat mij trouwens nu opvalt, ik heb nog geen reviews/beelden gezien van een Enyaq met een 2 spaaks stuur, alleen nog 3 spaaks.
YouTube: Kona vs. ID3 im Schnee oder Front- vs. Heckantrieb - #testdrive [Deu...MLLL schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:28:
[...]
Grappig , in de sneeuw is meestal een voorwielaandrijver in het voordeel.
Maar je zal gelijk hebben.
Kijk bij min 5:36 van de kona met voorwiel aandrijving.
Kijk bij min 11:06 Id 3 met achterwiel.
Zelfde stuk en zie je dat die verder komt.
De Nederlandse journalisten mogen ook los. En er lijkt geen embargo op te zitten. Dus de beelden zullen snel komen.
:strip_exif()/f/image/rpepVf1XuXoUPyx8gpqCZlWt.jpg?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/rolan.../1381331963336916996?s=21
:strip_exif()/f/image/rpepVf1XuXoUPyx8gpqCZlWt.jpg?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/rolan.../1381331963336916996?s=21
[ Voor 15% gewijzigd door pim89 op 11-04-2021 22:04 ]
Zegt niet zoveel , weet jij welke banden er onder liggen en in welke breedtemaat?mibkiller schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:56:
[...]
YouTube: Kona vs. ID3 im Schnee oder Front- vs. Heckantrieb - #testdrive [Deu...
Kijk bij min 5:36 van de kona met voorwiel aandrijving.
Kijk bij min 11:06 Id 3 met achterwiel.
Zelfde stuk en zie je dat die verder komt.
Maar goed een echte SUV heeft 4 wielaandrijving
Als je omhoog rijd heb je altijd meer achter druk op de achterwielen is ook een heel stuk overgeschreven.MLLL schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:04:
[...]
Zegt niet zoveel , weet jij welke banden er onder liggen en in welke breedtemaat?
en uit eigen ervaring weet ik het omdat we met wintersport zowel voor als achter aangedreven wielen op pad waren en de achterwiel aandrijving kwam gewoon verder met dezelfde conti`s
Heeft ie niet. Het kunststof valt bij Quartz grey alleen veel minder opNeeler schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:37:
[...]
Waarom heeft deze meegespoten zijskirts en bumper?
Is geen sportsline?
Weet dat het minder opvalt maar het lijkt echt zo. Maar kijkt mooi zo die kleur igg.Robbie8454 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:31:
[...]
Heeft ie niet. Het kunststof valt bij Quartz grey alleen veel minder op
Type gelijk halen?.....MLLL schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:04:
[...]
Zegt niet zoveel , weet jij welke banden er onder liggen en in welke breedtemaat?
Lijkt toch weer wat eerder te worden.Kris schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Nu ook bericht van de LM. Levering 28 mei (week 21)
Uw ŠKODA Enyaq iV is onderweg!
Mooi nieuws: uw ŠKODA Enyaq iV met chassisnummer XXXXX is vanaf Mladá Boleslav onderweg naar Nederland. Zodra uw Enyaq iV bij ons is geleverd, nemen wij contact met u op om de afleverdatum met u af te spreken.
In de categorie net jammer: de maximum toegestane massa van de iv60 (2509kg) + de mtm van een aanhanger die hij mag trekken (1000kg) = 3509 kg. Net teveel (9 kg!) om deze combinatie niet met een B-rijbewijs te mogen rijden. Had Skoda wel even rekening mee kunnen houden aangezien het Europese wetgeving is.
Andere mensen hier last van? Of andere inventieve oplossingen voor gevonden?
[ Voor 102% gewijzigd door ak123 op 12-04-2021 08:39 ]
Hoe heb jij je vin nummer kunnen registreren dan? Als ik het nummer invoer krijg ik de melding dat die van mijn Enyaq is, alleen registreren is niet mogelijk ivm geen internet verbinding. Ik vermoed dat de internet verbinding met de Enyaq ontbreekt.Neeler schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:00:
[...]
[Afbeelding]
991 kilo trekken? Rijbewijs E halen?ak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:33:
In de categorie net jammer: de maximum toegestane massa van de iv60 (2509kg) + de mtm van een aanhanger die hij mag trekken (1000kg) = 3509 kg. Net teveel (9 kg!) om deze combinatie niet met een B-rijbewijs te mogen rijden. Had Skoda wel even rekening mee kunnen houden aangezien het Europese wetgeving is.
De aanhanger terug laten keuren naar 990 kilo administratief, is een administratieve wijziging (met lichte kosten). Dan voel je wel aan de MTM en is er geen probleem meer. En ik denk dat een wijziging vaak nodig zal zijn, of heb jij een aanhanger die exact 1000kg totaal is? Vaak zie je dat dit meer is bij veen aanhangwagens.ak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:33:
Ik ben mij nu aan het oriënteren op 1000 kg huurcaravans, dus terugkeuren is dan geen optie. En ja, dat gaan geen sleurhut vakanties naar Zuid-Kroatië worden 😂 #actieradiusverslinderErgoStijn schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:46:
[...]
De aanhanger terug laten keuren naar 990 kilo administratief, is een administratieve wijziging (met lichte kosten). Dan voel je wel aan de MTM en is er geen probleem meer. En ik denk dat een wijziging vaak nodig zal zijn, of heb jij een aanhanger die exact 1000kg totaal is? Vaak zie je dat dit meer is bij veen aanhangwagens.
@ak123 zorgen dat je niet aan maximum toegestane massa komt.
Weet niet. Dit is in myskoda. Ingevoerd en kreeg de melding uw auto is uitgerust met.... en zo verder gegaan.Oase schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:38:
[...]
Hoe heb jij je vin nummer kunnen registreren dan? Als ik het nummer invoer krijg ik de melding dat die van mijn Enyaq is, alleen registreren is niet mogelijk ivm geen internet verbinding. Ik vermoed dat de internet verbinding met de Enyaq ontbreekt.
Kan wel zo zijn als hij nog niet in NL dat het nog niet gaat.
Meerdere mogelijkheden:goetfoud schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:53:
[...]
Dacht ik al, moest aan je denken.
Maar bestaan er ook niet officiële kanalen?😉
1) een geïmporteerd model (bijv. eentje uit Tsjechië)
2) buiten de importeur om gekocht (schijnt te kunnen)
3) snel bij de Brezan om de hoek een individuele plaat gekocht
4) ....
alle reguliere voertuigen die via de importeur gaan kan ik inzien. en helaas, ook vandaag nog niks.
En in de categorie weetjes....de eerste Enyaq's worden met een kenteken beginnend met de letter "L" geleverd
Sqoda Enyac?Pas1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:12:
En in de categorie weetjes....de eerste Enyac's worden met een kenteken beginnend met de letter "L" geleverd
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Xb2xVr8mivRIwZsSAXW3M3Q.png?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door ManiacScum op 12-04-2021 09:21 ]
dit zijn leuke "vouwwagens" voor de Enyaqak123 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:52:
[...]
Ik ben mij nu aan het oriënteren op 1000 kg huurcaravans, dus terugkeuren is dan geen optie. En ja, dat gaan geen sleurhut vakanties naar Zuid-Kroatië worden 😂 #actieradiusverslinder

Voor personenauto’s zijn de volgende medeklinkers toegestaan: G, H, J, K, L, N, P, R, S, T, X en Z. Vanaf kentekenserie 11 worden de medeklinkers L en T niet langer gebruikt voor personenauto’s.Pas1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:12:
En in de categorie weetjes....de eerste Enyac's worden met een kenteken beginnend met de letter "L" geleverd
https://www.rdw.nl/partic...tters-op-de-kentekenplaat
De 20e ga je ze zien😉capellio schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:04:
[...]
Meerdere mogelijkheden:
1) een geïmporteerd model (bijv. eentje uit Tsjechië)
2) buiten de importeur om gekocht (schijnt te kunnen)
3) snel bij de Brezan om de hoek een individuele plaat gekocht
4) ....
alle reguliere voertuigen die via de importeur gaan kan ik inzien. en helaas, ook vandaag nog niks.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2