@goetfoud en zie ook deze eerdere duidelijke post van @ervh, kan best zijn dat link naar artikel wat je post geldt voor modeljaar 2022 en dat ze dan hardware matig al toevoegen wat nodig is later snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren, maar dan kan het ook zijn dat aanschafprijs modeljaar 2022 hoger is dan modeljaar 2021.ervh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:09:
Verder over de hoe het zit met de 100/125kWh laadoptie. Zo heb ik het begrepen:
- De optie is alleen te bestellen en is hardware afhankelijk. Niet achteraf aan te passen.
- Als je de optie hebt, komt er een mogelijkheid via OTA te upgraden. Of die gratis is, is niet bekend. ETA is eind dit jaar. VW zal hierin eerst gaan op de ID.3/4 modellen. Er wordt gesproken over een upgrade van 100 naar 130 en van 125 naar 170kWh.
- 50kWh blijft vooralsnog standaard voor modeljaar 2021. Wat er in 2022 gebeurt, weten we niet. Behalve dat de achteruitrijcamera vanuit de EU verplicht wordt, dus hoogstwaarschijnlijk wordt de auto sowieso duurder. Zeker als daar snelladen ook standaard bij gaat komen.
Dat is echt supertof en vergroot de kansen voor de Enyaq enorm als mijn volgende leasewagen (dan kan ik die optie uit het leasebdedrag houden en gewoon zelf betalen.goetfoud schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:03:
https://www.skoda-storybo...to-all-electric-vehicles/
Via bovenstaande link nog wat info.
Mij viel onderstaande op uit de link:
It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online
In hetzelfde stuk wordt gesuggereerd dat dat ook geldt voor o.a. ACC. Zou dat werkelijk zo zijn?
@goetfoud en deze als laatste, dan heeft het voor mij alle schijn dat artikel inderdaad modeljaar 2022 betreft en niet voor modeljaar 2021, maar wel dat voor beide modeljaren capaciteit snelladen middels over the air update hoger wordt zoals @ervh eerder aangaf.Kyran1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:36:
Okay, toeval bestaat niet... zo'n forum werkt dus erg goed..
Ik ben dus zojuist gebeld door de dealer, het standaard snelladen komt waarschijnlijk pas later standaard op de Enyaq...
Lijkt inderdaad echt achteraf online mogelijk te zijn. Heb het net ook in een review video gehoord.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:24:
[...]
@goetfoud mooi dat er toch iets is om te speculeren, eerder bekend dat achteraf niet toe te voegen zou zijn (stond toen op site Ames, staat er nog steeds op bij veelgestelde vragen), is mogelijk per land verschillend.
Als het achteraf te activeren is wat zijn de kosten, wordt het kosten-baten plaatje en wat er staat lijkt in te houden dat je snelladen tijdelijk kan kopen/leasen/huren; wat kost dat en hoeveel keer kan je dat doen voordat je meer hebt betaald om optie vooraf te nemen.
Heeft er schijn van hardware technisch niet extra's nodig, maar klopt dan volgens mij dan niet met eerdere posts en is er juist hardware matig wat nodig voor snelladen.
Zo zijn er nog wel meer vragen en ben ik benieuwd naar reviews en/of iets anders waar dit soort zaken een keer goed duidelijk worden gemaakt.
Wat mij opviel was de melding dat de 50 standaard maar 4 speakers heeft, lekker dan.
Voor mij fijn dat mogelijkheid gaat komen. Heb met bestellen de upgrade niet gekozen. Als ik er spijt van ga krijgen weet ik wat te doen 😉
Als het zo is zeker interessant, maar ik denk eerdere posts dat dit afhangt van welk modeljaar je krijgt en dat dit artikel modeljaar 2022 betreft, spijtig dat dit dan in artikel niet wordt genoemd.Yeltz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:34:
Dat is echt supertof en vergroot de kansen voor de Enyaq enorm als mijn volgende leasewagen (dan kan ik die optie uit het leasebdedrag houden en gewoon zelf betalen.
In hetzelfde stuk wordt gesuggereerd dat dat ook geldt voor o.a. ACC. Zou dat werkelijk zo zijn?
Dat er zaken over modeljaar 2022 gaan en er wat duidelijkheid komt over wat dat inhoudt blijkt dat in eerdere post al werd aangegeven als je kiest voor elektrische bestuurdersstoel met geheugen je ook interieur suite moet nemen.
We willen gewoon reviews en duidelijkheid, bijvoorbeeld over verschil modeljaar 2021 en 2022.
Zou ook kunnen maar ik denk dat ze, zeker gezien de snelle ontwikkelingen, deze mogelijkheid al ingecalculeerd hebben.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:32:
[...]
@goetfoud en zie ook deze eerdere duidelijke post van @ervh, kan best zijn dat link naar artikel wat je post geldt voor modeljaar 2022 en dat ze dan hardware matig al toevoegen wat nodig is later snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren, maar dan kan het ook zijn dat aanschafprijs modeljaar 2022 hoger is dan modeljaar 2021.
Zo blijft de auto ook in een later stadium interessant.
We wachten maar af...
Dan hoop ik dat het modeljaar wat je krijgt inderdaad deze mogelijkheid heeft en hopelijk kan dealer bij aflevering je al zeggen of dat zo is of niet, ben benieuwd als je enyaq hebt en uitkomst weet wat het dan is.goetfoud schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:40:
Lijkt inderdaad echt achteraf online mogelijk te zijn.
Heb het net ook in een review video gehoord.
Voor mij fijn dat mogelijkheid gaat komen.
Heb met bestellen de upgrade niet gekozen.
Als ik er spijt van ga krijgen weet ik wat te doen 😉
Ik was in eerste instantie best blij met standaard snelladen van 130kw op de iv60.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:37:
[...]
@goetfoud en deze als laatste, dan heeft het voor mij alle schijn dat artikel inderdaad modeljaar 2022 betreft en niet voor modeljaar 2021, maar wel dat voor beide modeljaren capaciteit snelladen middels over the air update hoger wordt zoals @ervh eerder aangaf.
Inmiddels is nu de optie 100kw snelladen nog toegevoegd.
Maar als later dit jaar een update mogelijk is naar 130kw snelladen dan vind ik dat meer dan prima.
Das scheelt toch weer wachten op de langere tripjes
Gisteren nog even langs de showroom geweest en weer even plaats genomen :-). Verder alvast gekeken naar achteraf monteren van de originele trekhaak. Auto is nog in de fabriek voor de nieuwe software en gaat binnenkort op transport (na een bepaalde datum worden daar autoś van de nieuwe software voorzien, ervoor in NL). Nog even geduld dus...zoals het er nu naar uit ziet voor 10 mei opdat ik de nieuwe auto op vakantie in NL kan meenemen.
:strip_exif()/f/image/LECt4nefmIw27lOrRhoLqU9t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZfGeMrZw7zlUc85UXm3lFMSA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dikHmc5UrRYdX3mpsEZ4Xu7V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LECt4nefmIw27lOrRhoLqU9t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZfGeMrZw7zlUc85UXm3lFMSA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dikHmc5UrRYdX3mpsEZ4Xu7V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVtcKvGujTVbu838sobOYzPB.jpg?f=fotoalbum_large)
Je bedoelt zeker standaard 100kw ipv 130kw?Kyran1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:34:
Ik was in eerste instantie best blij met standaard snelladen van 130kw op de iv60.
Inmiddels is nu de optie 100kw snelladen nog toegevoegd.
Maar als later dit jaar een update mogelijk is naar 130kw snelladen dan vind ik dat meer dan prima.
Das scheelt toch weer wachten op de langere tripjes
Mooi dat je optie snelladen hebt toegevoegd en alles wat snelheid omhoog kan qua snelladen en opladen qua tijd verkort is meegenomen.
Maakt niet uit van alle kw in dit topic weet je soms haast niet meer wat standaard is en wat niet
ah jammer. Bedankt voor het vertalen👍🏻sir_huxley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:07:
[...]
Het filmpje duurt te lang om in zijn geheel te vertalen, maar als je over een specifiek gedeelte vragen hebt kan ik het voor je vertalen.
Op 29:58 zegt hij: "Dette ser ikke ut som lysene svinge", ofwel het ziet niet uit dat de lampen meedraaien. Dus helaas geen meedraaiende koplampen volgens deze meneer. (Hij verteld voornamelijk over automatisch grootlicht stand die de tegenligger niet verblind)
@Robbie8454 wat dacht je van metaal wrappen en @Ccreator kan je daar beroepsmatig zeker mee van dienst zijn
.
Dat is ook een optie inderdaad. Ik dacht zelf meer aan een kunststof strip🤔knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:58:
@Robbie8454 wat dacht je van metaal wrappen en @Ccreator kan je daar beroepsmatig zeker mee van dienst zijn.
Dit komt direct van de officiële Skoda website voor de media, dus ga ik er vanuit dat het klopt.Yeltz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:34:
[...]
Dat is echt supertof en vergroot de kansen voor de Enyaq enorm als mijn volgende leasewagen (dan kan ik die optie uit het leasebdedrag houden en gewoon zelf betalen.
Overigens een interessante ontwikkeling voor de fiscus: je least een kale auto met lage catalogus waarde=lage bijtelling en daarna voeg je allerlei toeters en bellen toe met de fiscus die het nakijken heeft 😊
Kunnen de zwarte pianolak interieur delen ook gewrapt worden in een mat zwart ..?
In de deuren , Dashboard en midden console word hoogglans zwart toegepast bij eco suite en zwart leer .
Ook hier wachten op de in november bestelde 80 met alles erop en eraan behalve een trekhaak.
In de deuren , Dashboard en midden console word hoogglans zwart toegepast bij eco suite en zwart leer .
Ook hier wachten op de in november bestelde 80 met alles erop en eraan behalve een trekhaak.
Is zeker een optie, ben benieuwd of je wat vind en zo ja wat eindresultaat is.Robbie8454 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:07:
Dat is ook een optie inderdaad. Ik dacht zelf meer aan een kunststof strip🤔
@Ccreator doet wrappen qua beroep, die kan je denk wel antwoord geven of dat kan of niet.Gartok schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:12:
Kunnen de zwarte pianolak interieur delen ook gewrapt worden in een mat zwart ..?
Vond dat in het echie wel heel mooi staan. Beter dan ik had verwacht. Vooral omdat de suite zwart niet super zwart is qua leer. Wat me wel op is gevallen zijn de kreukels op de achterbank. Vond dit niet heel mooi gedaan, maar zou ook een functie kunnen hebben. Ik zie de achterbank verder toch nooitGartok schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:12:
Klopt, maar zie ook eerdere posts er staat niet bij welk modeljaar het betreft, geldt dit ook voor modeljaar 2021 of modeljaar 2022; als laatste het geval is, je hebt optie snelladen niet gekozen en jij krijgt modeljaar 2022 dan mag je van mij een happy man/woman zijn er vanuit gaande dat het tijdelijk kopen/leasen/huren hiervan niet absurd duur wordt.jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:09:
Dit komt direct van de officiële Skoda website voor de media, dus ga ik er vanuit dat het klopt.
Overigens een interessante ontwikkeling voor de fiscus: je least een kale auto met lage catalogus waarde=lage bijtelling en daarna voeg je allerlei toeters en bellen toe met de fiscus die het nakijken heeft 😊
Qat je zegt qua fiscus zeker interessant, hoop alleen niet dat als je opties tijdelijk gebruikt er digitaal een afrekening wordt gemaakt die naar de fiscus wordt gestuurd, fiscus zal (als ze tijd hebben dit ook in de gaten houden en maatregelen nemen), hebben ze toen ook gedaan met opgeven privé rij ik niet meer dan 500km met leaseauto, maar doe het wel (bv. black box installeren en dat soort geintjes).
auto zonder hud. Heeft iig geen hoogglans zwarte balk voor het raamjohnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
Gisteren nog even langs de showroom geweest en weer even plaats genomen :-). Verder alvast gekeken naar achteraf monteren van de originele trekhaak. Auto is nog in de fabriek voor de nieuwe software en gaat binnenkort op transport (na een bepaalde datum worden daar autoś van de nieuwe software voorzien, ervoor in NL). Nog even geduld dus...zoals het er nu naar uit ziet voor 10 mei opdat ik de nieuwe auto op vakantie in NL kan meenemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie op de Belgische en Duitse website de mogelijkheid om de Enyaq Sportline te configureren. Is er al bekend wanneer deze in Nederland is samen te stellen?
@marco781976 in het voorjaar, alleen dat duurt tot 21 juni dus hou site skoda in de gaten zou ik zeggen.
Er was 1,5 week geleden gewijzigde prijslijst op site skoda met gegevens en prijzen van sportline, maar die was dag erna er al af, heb deze niet kunnen opslaan anders had ik deze wel gepost.
Er was 1,5 week geleden gewijzigde prijslijst op site skoda met gegevens en prijzen van sportline, maar die was dag erna er al af, heb deze niet kunnen opslaan anders had ik deze wel gepost.
[ Voor 47% gewijzigd door knirrebir op 10-04-2021 14:15 ]
Heb n.a.v. posts hierover toch mail gestuurd naar dealer om duidelijkheid te vragen; geldt het voor modeljaar 2021 en 2022 of één van beide, zou raar zijn als je snellaad optie neemt en betaalt en ander optie niet neemt laatstgenoemde toch gebruik kan maken van snellaad optie.
Is het zo dat het geldt voor modeljaar 2022, betreffende hardware is aanwezig en je kan kiezen: of activeren voor éénmalig bedrag kopen of alleen betalen wanneer er gebruik van wordt gemaakt en aanschafprijs is hoger a.g.v. aanwezig zijn hardware dan zou dat voor mij logisch zijn.
Welke dealer is dit ?johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee ik heb (via Athlon) twee weken geleden de bestelling definitief gemaakt. Op dat moment was er sprake van een standaard prijsverhoging van de Enyaq maar dan met snelladen van 130 kw in die prijsverhoging, echter is dat nu nog niet van toepassing. Was erg onduidelijk in mij optiek, vandaar dat ik toen hier de vraag stelde of 'jullie' hier wat van mee hadden gekregen, van deze standaard wijziging.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:22:
[...]
Je bedoelt zeker standaard 100kw ipv 130kw?
Mooi dat je optie snelladen hebt toegevoegd en alles wat snelheid omhoog kan qua snelladen en opladen qua tijd verkort is meegenomen.
Maakt niet uit van alle kw in dit topic weet je soms haast niet meer wat standaard is en wat niet.
Affijn, lang verhaal kort.
De prijsverhoging gaat niet door en gelukkig kon de 100kw snellaad optie nog worden toegevoegd deze week.
En als dan in de toekomst toch nog een upgrade komt ota naar 130kw... Prima!
Leuk om te lezen dat binnenkort al een aantal mogen gaan genieten van hun nieuwe aanwinst.... Ik moet nog geduld hebben tot september.
Oke dit is de 60 versie heb je ook foto van de achterkant of het komnummer
Is dit nu het ‘lodge’ interieur?johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de prijslijst met de sportline nog in een PDF bestand op mijn PC staan.
Deze heeft slechts enkele uren op de site gestaan.
Heeft iemand een idee hoe ik deze hier kan delen?
https://wetransfer.com/_JANO_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:50:
Ik heb de prijslijst met de sportline nog in een PDF bestand op mijn PC staan.
En deel de link
Yep, 60 versie, ik dacht First Edition (eur 50000). Helaas beide niet, sorry.mibkiller schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:43:
[...]
Oke dit is de 60 versie heb je ook foto van de achterkant of het komnummer
Sorry ik ben toevallig niet een van de vele ITers hier op het forum

En met wetransfer kan ik hem alleen mailen....
Je kan ook alleen een linkje aanmaken._JANO_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:17:
[...]
Sorry ik ben toevallig niet een van de vele ITers hier op het forum![]()
Of als dat niet lukt even naar jezelf mailen en het linkje wat je binnenkrijgt hier plaatsen.
https://ufile.io/_JANO_ schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:17:
[...]
Sorry ik ben toevallig niet een van de vele ITers hier op het forum![]()
Lekker staat mijn auto in show room.johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:15:
[...]
Yep, 60 versie, ik dacht First Edition (eur 50000). Helaas beide niet, sorry.
En die vrouw gunt de enyaq geen blik waardig, draait zelfs de rug toe, doet pijn aan mijn hart.ManiacScum schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:45:
Ik zag een Enyaq bij Century staan, op een hele slechte plek (beetje weg gestopt) toch maar ff 2 foto's gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor toelichting, denk dan toch dat het verschil te maken heeft met modeljaar 2021 en 2022 en dat Athlon nog een 2021 model heeft geregeld voor je en niet 2022 model met prijsverhoging a.g.v. snelladen (waarvan ik denk toegevoegde hardware).Kyran1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:37:
Nee ik heb (via Athlon) twee weken geleden de bestelling definitief gemaakt. Op dat moment was er sprake van een standaard prijsverhoging van de Enyaq maar dan met snelladen van 130 kw in die prijsverhoging, echter is dat nu nog niet van toepassing. Was erg onduidelijk in mij optiek, vandaar dat ik toen hier de vraag stelde of 'jullie' hier wat van mee hadden gekregen, van deze standaard wijziging.
De prijsverhoging gaat niet door en gelukkig kon de 100kw snellaad optie nog worden toegevoegd deze week.
Achteraf ACC toevoegen is het overwegen wel waard. Gebruik zelf geen CC maar mijn vrouw zweert er bij.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:42:
[...]
Als het zo is zeker interessant, maar ik denk eerdere posts dat dit afhangt van welk modeljaar je krijgt en dat dit artikel modeljaar 2022 betreft, spijtig dat dit dan in artikel niet wordt genoemd.
Dat er zaken over modeljaar 2022 gaan en er wat duidelijkheid komt over wat dat inhoudt blijkt dat in eerdere post al werd aangegeven als je kiest voor elektrische bestuurdersstoel met geheugen je ook interieur suite moet nemen.
We willen gewoon reviews en duidelijkheid, bijvoorbeeld over verschil modeljaar 2021 en 2022.
Maar hoe werkt dat dan, is daar geen camera of sonar voor nodig? Dat zou dan dus al in de auto zitten. En dan later tegen betaling activeren van een stuk hardware dat al in de auto zit....hmm
Wellicht heeft ze zoveel verstand van auto's dat ze herkent dat deze ver boven haar budget ligt en het daarom geen nut heeft om je te vergapen aan iets moois wat financieel niet haalbaar is.....knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:34:
[...]
En die vrouw gunt de enyaq geen blik waardig, draait zelfs de rug toe, doet pijn aan mijn hart.
Voor het interieur zijn er inderdaad opties om te wrappen. Geborsteld aluminium of een beschermende transparante folie die ook als anti steenslag op de high end auto's wordt geplaatst.
Dit als antwoord op #Gartok
Dit als antwoord op #Gartok
Dat is nog onduidelijk (waar we al nodige pagina's over gepost hebben), wat is standaard aan hardware wel-niet aanwezig en wat kan je achteraf wel-niet toevoegen/activeren.Loepoog schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:36:
Achteraf ACC toevoegen is het overwegen wel waard. Gebruik zelf geen CC maar mijn vrouw zweert er bij.
Maar hoe werkt dat dan, is daar geen camera of sonar voor nodig? Dat zou dan dus al in de auto zitten. En dan later tegen betaling activeren van een stuk hardware dat al in de auto zit....hmm
In verleden door @vinom gepost (nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app).
Achteraf betalen voor activatie kan overwegen waard zijn, mijn mening als aantal keer activeren qua kosten maar niet veelvoud qua kosten wordt van eenmalig aanschaffen optie al dan niet daarbij gerekend wat je maandelijks qua lease ervoor betaald.
Jammer dat prijzen voor activeren-huren niet bekend zijn, dan kan je daar (weloverwogen) keuze in maken; gebruik ik het vaak of niet.
Zelf hoop ik dat enyaq nog krijgt wat mach-e heeft acc met mogelijkheid om adaptieve uit te zetten en dat het alleen als cruise control werkt.
Was blij dat ik acc kon skippen, alleen agv bepaalde optie toch verplicht 'moeten' nemen (betreffende optie wilde ik niet loslaten).
Oeps

[ Voor 97% gewijzigd door jdbiggelaa op 10-04-2021 15:54 ]
Het ligt er ook maar net aan hoe je het bekijkt natuurlijk: als ik zelf voor die extra optie betaal, dan is het geen "loon" (of "vruchtgebruik", of hoe je het wilt noemen) dat ik van mijn werkgever krijg. Dus is er ook geen grondslag voor loonbelasting lijkt mij.jdbiggelaa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:09:
[...]
Dit komt direct van de officiële Skoda website voor de media, dus ga ik er vanuit dat het klopt.
Op deze wijze is het voor mij per saldo duurder, maar aangezien mijn werkgever vast lijkt te houden aan het niet-overstijgen van het leasebedrag, ook niet met een hogere eigen bijdrage of aanbetaling, is het voor mij toch een interessante workaround.
in de link staat Kodiaq
Ik zou het doen!
@Ccreator is het ook mogelijk om het handvat te wrappen. Zie rode arcering. En ziet dit er ook mooi uit? (Vraag omdat het een structuur heeft)
:strip_exif()/f/image/jlsYITMIyhwFeojO0o1BgAf6.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of deze al gedeeld is. Anders mijn excuses. Filmpje van de interieur stijlen
YouTube: 2021 SKODA ENYAQ iV - INTERIOR in Suite Black
YouTube: 2021 SKODA ENYAQ iV - INTERIOR in Suite Black
Is er bekend wanneer het modeljaar 2022 geproduceerd zal worden?
Tijdens mijn bestelling heeft mijn dealer aangegeven dat ik een 2022 model ga krijgen. Hier ook 700 euro meer voor moeten betalen.
:strip_exif()/f/image/K7R69qQen2rYpjTPXmZ2FDEO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht is dit de reden dat diverse mensen nog niks hebben gehoord qua productie datum. Omdat ik ook wachten op de ombouw van de productielijn
Tijdens mijn bestelling heeft mijn dealer aangegeven dat ik een 2022 model ga krijgen. Hier ook 700 euro meer voor moeten betalen.
:strip_exif()/f/image/K7R69qQen2rYpjTPXmZ2FDEO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht is dit de reden dat diverse mensen nog niks hebben gehoord qua productie datum. Omdat ik ook wachten op de ombouw van de productielijn
Lijkt sprekend op mijn toekomstige Enyaq! Alleen de Regulus wielen ontbreken. Loft ziet we netjes uit. Meeste foto’s die ik tegen kom hebben niet het standaard interieur.johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die 700e lijkt meer op de navigatie wat eerst optioneel was en nu verplicht.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:07:
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Ik heb bijna 3 jaar in een is300h gereden en elke keer als ik erin reed had je het gevoel dat je in iets speciaals reed. De wegligging, stilte en souplesse.Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:46:
[...]
Ja erg leuk als zo'n verkoper zelf ook het merk aanhangt en niet daar alleen voor de pay staat. Ik vrees dat van alle merken die ik gereden heb (zijn er niet zo heel veel), ik ook altijd bijzonder tevreden ben geweest van Toyota en Lexus: de kwaliteit - betrouwbaarheid en service en de kosten. Die auto's zijn zo oerdegelijk en sterk. Ze zien er niet altijd op en top uit, maar met de nieuwe wind die er nu waait komen ze qua design weer steeds beter mee. Een Audi A6 rijdt beter, ligt beter op de weg, maar om iedere keer compleet getild te worden bij de Audi dealer. Daar ben ik finaal mee gekapt.
Daar kan geen A6 tegenop. Eerlijk gezegd, ik vind het jammer dat mijn werkgever zich gecommitteerd heeft aan VAG. De huidige Octavia is, afgezien van de ruimte, een geweldige schijtwagen. Als je zo'n ding privé had was je compleet leeggelopen op onderhoud en reparaties.
Heb zelf ook een Octavia, net eens gekeken wat ik in 5 jaar aan onderhoud heb gehad, maar vind het alles meevallen.Dit is het onderhoud over 5 jaar. meeste kosten zitten in de winterzomerbanden.Blownorange schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:24:
[...]
Ik heb bijna 3 jaar in een is300h gereden en elke keer als ik erin reed had je het gevoel dat je in iets speciaals reed. De wegligging, stilte en souplesse.
Daar kan geen A6 tegenop. Eerlijk gezegd, ik vind het jammer dat mijn werkgever zich gecommitteerd heeft aan VAG. De huidige Octavia is, afgezien van de ruimte, een geweldige schijtwagen. Als je zo'n ding privé had was je compleet leeggelopen op onderhoud en reparaties.
/f/image/FksiPUm1J8ekKBBsVwlw5jvY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 10-04-2021 17:28 ]
Ik zou het doen!
Ik heb ook nog geen definitieve productiedatum. Zou vreemd zijn als de LM plotseling €700 meer moet aftikken. Er is een koopcontract dus dan zou de prijs ook vastliggen.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:07:
[Afbeelding]
Wat staat er als leverdatum, dat geeft dan wel indicatie wanneer modeljaar 2022 ingaat.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:07:
[Afbeelding]
Staat er nog ergens wat die kosten modeljaar 2022 inhoudt - wat er dan standaard-verplicht bij komt?
Dat valt bij jou inderdaad mee. Hier bij 90000 een nieuwe motor ivm breuk distributie. Al twee keer een nieuwe computer, navigatie al eens compleet vervangen ivm storingen, nu weer iets met de schokbrekers achter. Allemaal "dit hebben we nog nooit meegemaakt" problemen totdat je op internet gaat zoeken.rammes schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:27:
[...]
Heb zelf ook een Octavia, net eens gekeken wat ik in 5 jaar aan onderhoud heb gehad, maar vind het alles meevallen.Dit is het onderhoud over 5 jaar. meeste kosten zitten in de winterzomerbanden.
[Afbeelding]
Op dit moment zijn de snellaadopties 100kw voor de 60 en 125kW voor de 80. Bij de nieuwste software versies van de VAG EV’s (bij de Enyaq is dit ook de versie die erop zal staan bij aflevering) zijn er OTA (over-the-air) updates mogelijk. Vanaf de zomer zou dit met 3-maandelijkse intervallen mogelijk zijn. Er zijn geruchten dat de snellaad-functies vergroot zouden kunnen worden tot 130kW en 170kW voor resp. 60 en 80 via deze updates. Het is mij niet duidelijk of je de snellaadfunctie bij de bestelling (hardwarematig een grotere lader) erin moet hebben om dit mogelijk te maken.Kyran1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:37:
[...]
Nee ik heb (via Athlon) twee weken geleden de bestelling definitief gemaakt. Op dat moment was er sprake van een standaard prijsverhoging van de Enyaq maar dan met snelladen van 130 kw in die prijsverhoging, echter is dat nu nog niet van toepassing. Was erg onduidelijk in mij optiek, vandaar dat ik toen hier de vraag stelde of 'jullie' hier wat van mee hadden gekregen, van deze standaard wijziging.
Affijn, lang verhaal kort.
Leuk om te lezen dat binnenkort al een aantal mogen gaan genieten van hun nieuwe aanwinst.... Ik moet nog geduld hebben tot september.
Bij de ID4 schijnt de laadsnelheid inderdaad straks omhoog te gaan. Er zit blijkbaar nog rek in de laadsnelheid.Corleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:35:
[...]
Op dit moment zijn de snellaadopties 100kw voor de 60 en 125kW voor de 80. Bij de nieuwste software versies van de VAG EV’s (bij de Enyaq is dit ook de versie die erop zal staan bij aflevering) zijn er OTA (over-the-air) updates mogelijk. Vanaf de zomer zou dit met 3-maandelijkse intervallen mogelijk zijn. Er zijn geruchten dat de snellaad-functies vergroot zouden kunnen worden tot 130kW en 170kW voor resp. 60 en 80 via deze updates. Het is mij niet duidelijk of je de snellaadfunctie bij de bestelling (hardwarematig een grotere lader) erin moet hebben om dit mogelijk te maken.
ik probeer me te bedenken waarom mze dat zo doen, maar eigelijk verkopen ze 2x snelladen. 1x naar 125 en 1x naar 175.Blownorange schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:38:
[...]
Bij de ID4 schijnt de laadsnelheid inderdaad straks omhoog te gaan. Er zit blijkbaar nog rek in de laadsnelheid.
Ik zou het doen!
Graag voor de zomervakantie, dan hebben we er met zn alle het meest aanBlownorange schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:38:
[...]
Bij de ID4 schijnt de laadsnelheid inderdaad straks omhoog te gaan. Er zit blijkbaar nog rek in de laadsnelheid.
Nee voor de 80 welke ik besteld heb is het allen het laden wat naar 130kw gaar en een bak die op de achterbank geplaatst kan worden.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:31:
[...]
Wat staat er als leverdatum, dat geeft dan wel indicatie wanneer modeljaar 2022 ingaat.
Staat er nog ergens wat die kosten modeljaar 2022 inhoudt - wat er dan standaard-verplicht bij komt?
Levering staat nu op week 34... volgens de dealer gaan ze juni de productielijn ombouwen. Kost een week. De 700 euro gaf hij als exta kosten voor 2022 modeljaar
Wederom een nieuw filmpje van Josip:
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - Review in 4K | CRAZY (S-Class) Head-Up Dis...
Interessant. Mijn bestelling heeft ook een prijsindexatie staan van 700. Aflevering ong week 41.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:48:
[...]
Nee voor de 80 welke ik besteld heb is het allen het laden wat naar 130kw gaar en een bak die op de achterbank geplaatst kan worden.
Levering staat nu op week 34... volgens de dealer gaan ze juni de productielijn ombouwen. Kost een week. De 700 euro gaf hij als exta kosten voor 2022 modeljaar
GT: The Bozzz88
Dat zou kunnen, eerder in topic voorbij gekomen dat bij modeljaar 2022 er weer keuze zou zijn om infotainment te kiezen en niet verplicht, maar dan is omschrijving van dealer (bijdrage/indicatie modeljaar 2022) vaag, want als je weet wat het is noem het dan ook zo.rammes schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:23:
die 700e lijkt meer op de navigatie wat eerst optioneel was en nu verplicht.
[quote]Robbie8454 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:23:
@Ccreator is het ook mogelijk om het handvat te wrappen. Zie rode arcering. En ziet dit er ook mooi uit? (Vraag omdat het een structuur heeft)
Bij onderdelen met structuur is het van belang dat er niet teveel silicone is gebruikt bij het vervaardigen ervan.
Ik zal deze week bij mijn leverende dealer (ook klant) kijken of dit mogelijk is.
Bij onderdelen met structuur is het van belang dat er niet teveel silicone is gebruikt bij het vervaardigen ervan.
Ik zal deze week bij mijn leverende dealer (ook klant) kijken of dit mogelijk is.
Dit is dacht ik het Lodge interieur?Corleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:22:
[...]
"johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[Afbeelding] "
Lijkt sprekend op mijn toekomstige Enyaq! Alleen de Regulus wielen ontbreken. Loft ziet we netjes uit. Meeste foto’s die ik tegen kom hebben niet het standaard interieur.
Uit de brochure:
/f/image/Yjc9vxb2zHH3Qc5w4Eb6rC52.png?f=fotoalbum_large)
En mijn foto:
:strip_exif()/f/image/VVtcKvGujTVbu838sobOYzPB.jpg?f=fotoalbum_large)
Fiscaal gezien ligt de prijs niet vast, als auto geleverd wordt dan krijg je bepaling van fiscale waarde door rdw en daar ben je als leaserijder de dupe van want jij betaalt de verhoging.Corleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:28:
Ik heb ook nog geen definitieve productiedatum. Zou vreemd zijn als de LM plotseling €700 meer moet aftikken. Er is een koopcontract dus dan zou de prijs ook vastliggen.
Hopelijk hebben de vroege bestellers (sep-dec 2020) 'geluk' en blijft prijs en fiscale waarde van prijslijst per 1-1-2021 van toepassing.
Qua vastliggen prijs, koopcontract en gevolgen is er genoeg gepost in topic.
Dan is hij in ieder geval al gepoetst
Had inderdaad...tikkie ongenuanceerd...en nee, ik rij geen octavia.Blownorange schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:24:
[...]
Ik heb bijna 3 jaar in een is300h gereden en elke keer als ik erin reed had je het gevoel dat je in iets speciaals reed. De wegligging, stilte en souplesse.
Smaken verschillen natuurlijk maar echt slechte auto's worden er bijna niet meer gemaakt...
Dank voor toelichting, zeker geen plaatje of meer info wat die bak op achterbank inhoudt?Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:48:
Nee voor de 80 welke ik besteld heb is het alleen het laden wat naar 130kw gaat en een bak die op de achterbank geplaatst kan worden.
Levering staat nu op week 34... volgens de dealer gaan ze juni de productielijn ombouwen. Kost een week. De 700 euro gaf hij als extra kosten voor 2022 modeljaar.
N.a.v. jou post en of snelladen optie wel-niet moet nemen, hierbij kopieën van eerdere posts (scheelt teruglezen) en er is nog geen duidelijkheid.Corleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:35:
Op dit moment zijn de snellaadopties 100kw voor de 60 en 125kW voor de 80. Bij de nieuwste software versies van de VAG EV’s (bij de Enyaq is dit ook de versie die erop zal staan bij aflevering) zijn er OTA (over-the-air) updates mogelijk. Vanaf de zomer zou dit met 3-maandelijkse intervallen mogelijk zijn. Er zijn geruchten dat de snellaad-functies vergroot zouden kunnen worden tot 130kW en 170kW voor resp. 60 en 80 via deze updates. Het is mij niet duidelijk of je de snellaadfunctie bij de bestelling (hardwarematig een grotere lader) erin moet hebben om dit mogelijk te maken.
Eerder bekend achteraf snelladen niet toe te voegen zou zijn (stond toen op site Ames, staat er nog steeds bij veelgestelde vragen), mogelijk per land verschillend.
Als achteraf te activeren is wat zijn kosten, wordt het kosten-baten plaatje en wat er in artikel staat lijkt dat snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren is; wat kost dat en hoeveel keer kan je dat doen voordat je meer hebt betaald om optie vooraf te nemen.
Heeft schijn hardware technisch niet extra's nodig, maar klopt dan volgens mij niet met eerdere posts en is er juist hardware matig wat nodig voor snelladen.
Zijn nog wel meer vragen en ben ik benieuwd naar reviews en/of iets anders waar dit soort zaken een keer goed duidelijk worden gemaakt.
ervh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:09:
- De optie is alleen te bestellen en is hardware afhankelijk. Niet achteraf aan te passen.
- Als je de optie hebt, komt er een mogelijkheid via OTA te upgraden. Of die gratis is, is niet bekend. ETA is eind dit jaar. VW zal hierin eerst gaan op de ID.3/4 modellen. Er wordt gesproken over een upgrade van 100 naar 130 en van 125 naar 170kWh.
- 50kWh blijft vooralsnog standaard voor modeljaar 2021. Wat er in 2022 gebeurt, weten we niet. Behalve dat de achteruitrijcamera vanuit de EU verplicht wordt, dus hoogstwaarschijnlijk wordt de auto sowieso duurder. Zeker als daar snelladen ook standaard bij gaat komen.
Als toevoeging had ik gepost:
Zie eerdere duidelijke post van @ervh, kan zijn dat link naar artikel wat gepost is geldt voor modeljaar 2022 en dat dan hardware toegevoegd wordt wat nodig is om later snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren, maar kan zijn dat aanschafprijs modeljaar 2022 hoger is dan modeljaar 2021.
Kyran1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:36:
Ik ben dus zojuist gebeld door de dealer, het standaard snelladen komt waarschijnlijk pas later standaard op de Enyaq...
Toevoeging mijn zijde:
Als laatste, heeft voor mij alle schijn dat artikel inderdaad modeljaar 2022 betreft, niet voor modeljaar 2021, maar wel dat voor beide modeljaren capaciteit snelladen middels over the air update hoger wordt zoals @ervh eerder aangaf.
Hoe bedoel je en wie verkoopt er 2x, snap je post niet helaas, maar wil het wel snappen.rammes schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:40:
ik probeer me te bedenken waarom mze dat zo doen, maar eigenlijk verkopen ze 2x snelladen. 1x naar 125 en 1x naar 175.
Hij geeft vooral gedetailleerde instructies voor het gebruik van de auto. Geen instructies meer nodigManiacScum schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:27:
Wederom een nieuw filmpje van Josip:
Vandaag de Enyaq voor de eerste keer van dichtbij bekeken in de showroom bij van Mossel in Waalwijk. Ik ben super blij met mijn keuze voor de Enyaq. Een genot voor het oog en een zeer prettige binnen omgeving om in te vertoeven. mbt ruimte... Ik ben 1m93 lang en mijn dubbelganger zou nog zeer ruim achter mij zitten.
Ik heb wel nog gevraagd de kleur aan te passen van briljant zilver naar zwart. Daar staat een zwart exemplaar te pronken...echt een mooie kleur op de enyaq in combinatie met de getinte achterramen en het lodge interieur.
Ik ga de komende 4 jaar genieten van mijn ritjes!
Ik heb wel nog gevraagd de kleur aan te passen van briljant zilver naar zwart. Daar staat een zwart exemplaar te pronken...echt een mooie kleur op de enyaq in combinatie met de getinte achterramen en het lodge interieur.
Ik ga de komende 4 jaar genieten van mijn ritjes!
Schokkende ontdekking... Zou Skoda het geluid van de Enyaq gejat hebben? Heel toevallig kwam ik het geluid tegen in een mix: https://www.mixcloud.com/...-afrolicious-special-iii/ Geen idee of jullie dit kunnen beluisteren maar de eerste paar seconden zijn namelijk exact het geluid van de Enyaq...
Dit zal een gratis update zijn. Is bij de Tesla’s vergelijkbaar. Daar is ook softwarematig een verhoging van de laadsnelheid doorgevoerd (zelfs de vermogens zijn verhoogd).rammes schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:40:
[...]
ik probeer me te bedenken waarom mze dat zo doen, maar eigelijk verkopen ze 2x snelladen. 1x naar 125 en 1x naar 175.
Ze zullen de snelladers iets geknepen hebben er zeker van te zijn dat er geen problemen optreden bij grootschalige productie.
yes!johnvanderster schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:59:
[...]
Dit is dacht ik het Lodge interieur?
Uit de brochure:
[Afbeelding]
En mijn foto:
[Afbeelding]
Bedankt! Bij hard plastic wordt doorgaans geen siliconen gebruikt. Zou althans niet weten waaromCcreator schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:55:
[quote]Robbie8454 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:23:
Het zelfde geldt eigenlijk voor de toekomstige assistentie systemen zoals remote parking die in de folders genoemd worden. Het is niet duidelijk of je hiervoor een (hardware) optie (assistentie plus) dient te hebben om deze systemen in de toekomst te kunnen krijgen.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:29:
[...]
N.a.v. jou post en of snelladen optie wel-niet moet nemen, hierbij kopieën van eerdere posts (scheelt teruglezen) en er is nog geen duidelijkheid.
Eerder bekend achteraf snelladen niet toe te voegen zou zijn (stond toen op site Ames, staat er nog steeds bij veelgestelde vragen), mogelijk per land verschillend.
Als achteraf te activeren is wat zijn kosten, wordt het kosten-baten plaatje en wat er in artikel staat lijkt dat snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren is; wat kost dat en hoeveel keer kan je dat doen voordat je meer hebt betaald om optie vooraf te nemen.
Heeft schijn hardware technisch niet extra's nodig, maar klopt dan volgens mij niet met eerdere posts en is er juist hardware matig wat nodig voor snelladen.
Zijn nog wel meer vragen en ben ik benieuwd naar reviews en/of iets anders waar dit soort zaken een keer goed duidelijk worden gemaakt.
ervh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:09:
Als toevoeging had ik gepost:
Zie eerdere duidelijke post van @ervh, kan zijn dat link naar artikel wat gepost is geldt voor modeljaar 2022 en dat dan hardware toegevoegd wordt wat nodig is om later snelladen tijdelijk te kopen/leasen/huren, maar kan zijn dat aanschafprijs modeljaar 2022 hoger is dan modeljaar 2021.
Kyran1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:36:
Toevoeging mijn zijde:
Als laatste, heeft voor mij alle schijn dat artikel inderdaad modeljaar 2022 betreft, niet voor modeljaar 2021, maar wel dat voor beide modeljaren capaciteit snelladen middels over the air update hoger wordt zoals @ervh eerder aangaf.
Wel grappig als ik mijn VIN opzoek via VIN decoders is het of een Skoda Kodiaq of een Audi Enyaq 80.
Blijkbaar zijn die VIN nummers te nieuw/ andere samenstelling?
Blijkbaar zijn die VIN nummers te nieuw/ andere samenstelling?
[ Voor 5% gewijzigd door Neeler op 10-04-2021 20:14 ]
Heeft de ID3 niet praktisch hetzelfde geluid?Oase schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:37:
Schokkende ontdekking... Zou Skoda het geluid van de Enyaq gejat hebben? Heel toevallig kwam ik het geluid tegen in een mix: https://www.mixcloud.com/...-afrolicious-special-iii/ Geen idee of jullie dit kunnen beluisteren maar de eerste paar seconden zijn namelijk exact het geluid van de Enyaq...
Klopt, daarom wil menigeen reviews en/of wat dan ook om te weten als 'jou' enyaq geleverd is wat er dan met die specificaties mogelijk is om in toekomst mogelijk is om te huren/leasen en zijn er hardware wijzigingen mogelijk en tegen welke kosten.Corleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:57:
Het zelfde geldt eigenlijk voor de toekomstige assistentie systemen zoals remote parking die in de folders genoemd worden. Het is niet duidelijk of je hiervoor een (hardware) optie (assistentie plus) dient te hebben om deze systemen in de toekomst te kunnen krijgen.
Nee helaas niet. Wel op het scherm gezien bij de dealer (18 maart al). Ook het sneller laden was mij al bekend voor het 2022 model.knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:03:
[...]
Dank voor toelichting, zeker geen plaatje of meer info wat die bak op achterbank inhoudt?
Het verschil in laden is voor een 60 veel groter dan een 80.
Stel je niet te veel van voor ... is een kunststof bak meer niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Gupper op 10-04-2021 20:49 ]
Dan word het waarschijnlijk ook wachten op de nieuwe productielijnBozznl schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:41:
[...]
Interessant. Mijn bestelling heeft ook een prijsindexatie staan van 700. Aflevering ong week 41.
Wanneer heb je besteld? ik 18 maart zie post Gupper in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
De berichtgeving over omzetting productielijn zou dan eigenlijk betekenen dat Enyaqs van modeljaar 2021 uiterlijk in juni geproduceerd worden. Dan zou mijn Enyaq alleszins ruim vroeger zijn. Ik heb nog een 2021 model zover ik weet (besteld 2 de helft febr) en verwachte leverweek is nog steeds 34....fingers crossed
knirrebir schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:01:
[...]
Fiscaal gezien ligt de prijs niet vast, als auto geleverd wordt dan krijg je bepaling van fiscale waarde door rdw en daar ben je als leaserijder de dupe van want jij betaalt de verhoging.
Hopelijk hebben de vroege bestellers (sep-dec 2020) 'geluk' en blijft prijs en fiscale waarde van prijslijst per 1-1-2021 van toepassing.
Qua vastliggen prijs, koopcontract en gevolgen is er genoeg gepost in topic.
Voor die prijsstijging heeft de LM zich bij mij wel ingedekt.
Eigenlijk half februari al maar die bestelling is nooit doorgekomen. Deze bestelling een week geleden (met SSS). Zolang die dit jaar komt vind ik het prima.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:59:
[...]
Dan word het waarschijnlijk ook wachten op de nieuwe productielijn
Wanneer heb je besteld? ik 18 maart zie post Gupper in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
GT: The Bozzz88
Dank voor update, verschil in laden klopt, groter accu pakket kan langer hoger laadvermogen aan met oog op hitte.Gupper schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:47:
Nee helaas niet. Wel op het scherm gezien bij de dealer (18 maart al). Ook het sneller laden was mij al bekend voor het 2022 model.
Het verschil in laden is voor een 60 veel groter dan een 80.
Stel je niet te veel van voor ... is een kunststof bak meer niet.
Plaatje kunststof bak komt nog wel een keer langs in topic.
Dit is toch lodge? Anders snap ik er echt niks meer vanCorleone1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:22:
[...]
Lijkt sprekend op mijn toekomstige Enyaq! Alleen de Regulus wielen ontbreken. Loft ziet we netjes uit. Meeste foto’s die ik tegen kom hebben niet het standaard interieur.
In die NL en BE configurators ziet Loft er ook al totaal verschillend uit namelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 10-04-2021 22:22 ]
YepWootism schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:17:
[...]
Dit is toch lodge? Anders snap ik er echt niks meer van
In die NL en BE configurators ziet Loft er ook al totaal verschillend uit namelijk.
KloptWootism schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:17:
[...]
Dit is toch lodge? Anders snap ik er echt niks meer van

Die Hankook banden die er onder zitten zijn label c en die bridgestone label A
Hopen dat het niet te veel reikwijdte scheelt.
mibkiller schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:19:
Die Hankook banden die er onder zitten zijn label c en die bridgestone label A
:strip_exif()/f/image/l19E1rwb3cvlhbAMGji0jFPv.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik van de bandenboer hoorde is dat veel bandenfabrikanten pas vanaf dit jaar konden inspelen op de maten voor de id4 en de Enyaq. Ik heb in februari alvast navraag gedaan voor winterbanden, maar er was nog bijna niks op de markt en dat wat beschikbaar was, was overdreven duur. Misschien dat dit meespeelt in de banden keuze??
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2