Precies, met Volkswagen, Skoda etc. niet. Maar met bijvoorbeeld Audi wat toch in hetzelfde viswater hengelt wel. En de service is toch totaal niet te vergelijken, wat het komt zelfs niet in de buurt.Blownorange schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:18:
[...]
Je kan, met alle respect, een Lexus dealer ook niet vergelijken met een incapabel dealer netwerk van Pon.
En al te zwijgen over de red carpet behandeling.
Heb drie jaar Lexus gereden en in die tijd nog nooit zo'n service meegemaakt.
Wat me nu opvalt: infotainment plus is alleen beschikbaar met lederen bekleding a 1700 eur. Eens kijken wat ik ga doen....wil de HUD nu eigenlijk wel hebben.
Toch even gebeld met de dealer betreft nieuwe bestellingen, MY2022 vanaf eind maart/begin april
Toch even gebeld met de dealer betreft nieuwe bestellingen, MY2022 vanaf eind maart/begin april
[ Voor 23% gewijzigd door FJP84 op 09-04-2021 09:45 ]
Ik heb hierover toch een andere mening, als verkoper stel je je dienstbaar op, luister je naar de wensen van je klant en vertaal je dit naar wat je kunt leveren. of je nu skoda, peugeot of lexus verkoopt, je moet toch je klant die in jouw segment shopt weten te overtuigen en je wilt toch de gun factor?Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:36:
[...]
Precies, met Volkswagen, Skoda etc. niet. Maar met bijvoorbeeld Audi wat toch in hetzelfde viswater hengelt wel. En de service is toch totaal niet te vergelijken, wat het komt zelfs niet in de buurt.
ik heb jaren lang peugeot gereden (doe ik nooit meer! maar dat terzijde) hier was de dealer altijd erg vriendelijk, pro actief, nooit was er iets teveel, ondanks dat ik de auto alleen in onderhoud bij hem had, en de lease maatschappij altijd elders bestelde. Het kan dus wel degelijk!
Net eruit getrokken door een ID4 bij het stoplicht. Ik was blij😅
In de lelijke Eend van je oma??Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:50:
Oh het kan zeker. Dit is maar net hoe de dealer, ondersteunt door de importeur en het merk dit invullen. Maar als het verkooppersoneel van een dealer je in de showroom meerdere keren nauwelijks tot niet helpt of te woord staat terwijl er geen ruk te doen is (omdat je je apepakkie niet aan hebt??), dan is het voor mij de laatste keer. Dan kan ik me wel een beeld vormen hoe met de aftersales gaat.Jeroenvr72 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:44:
[...]
Ik heb hierover toch een andere mening, als verkoper stel je je dienstbaar op, luister je naar de wensen van je klant en vertaal je dit naar wat je kunt leveren. of je nu skoda, peugeot of lexus verkoopt, je moet toch je klant die in jouw segment shopt weten te overtuigen en je wilt toch de gun factor?
ik heb jaren lang peugeot gereden (doe ik nooit meer! maar dat terzijde) hier was de dealer altijd erg vriendelijk, pro actief, nooit was er iets teveel, ondanks dat ik de auto alleen in onderhoud bij hem had, en de lease maatschappij altijd elders bestelde. Het kan dus wel degelijk!
[ Voor 15% gewijzigd door Fairplay92 op 09-04-2021 09:59 ]
duitsers hebben de enyaq IV50 [51kwh/netto] bestelbaar gemaakt. kost 500 euro duurder dan een kale ID.4 [52kwh]. wordt verkocht voor 33.800eu excl subsidies.. damn.
Nederlandse ID.4 52kwh[netto] met verplichte basisopties kost 40.7k.
Dus voor de mensen die het bereik niet nodig hebben(ongeveer 200km met 100% en -5 C gr/300km met 100% en 15 gr), ruimte wel en geen id.4 52kwh willen, wacht een maandje en de enyaq iv50 kun je wellicht ook bestellen. vraag is hoeveel basisopties PON gaat toevoegen?
Nederlandse ID.4 52kwh[netto] met verplichte basisopties kost 40.7k.
Dus voor de mensen die het bereik niet nodig hebben(ongeveer 200km met 100% en -5 C gr/300km met 100% en 15 gr), ruimte wel en geen id.4 52kwh willen, wacht een maandje en de enyaq iv50 kun je wellicht ook bestellen. vraag is hoeveel basisopties PON gaat toevoegen?
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Zo'n ding is ook niet vooruit te branden
Ligt eraan....zat je in een zastava yugo😂Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:50:
Mijn auto komt ook van Vd Udenhout Den Bosch. Daar krijg ik wel steeds een goed antwoord op mijn vragen en ook snel. Gisteravond laat zelfs nog. Prima verkoper!Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:25:
[...]
Ik dacht ook Den Bosch net zoals die van mezelf
Precies dit. Je zou denken dat je dit werk doet omdat je het leuk vindt. Toch? Anders vind ik 40 uur in de week toneelspelen verdomd lastig.Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:55:
[...]
Oh het kan zeker. Dit is maar net hoe de dealer, ondersteunt door de importeur en het merk dit invullen. Maar als het verkooppersoneel van een dealer je in de showroom meerdere keren nauwelijks tot niet helpt of te woord staat terwijl er geen ruk te doen is (omdat je je apepakkie niet aan hebt??), dan is het voor mij de laatste keer. Dan kan ik me wel een beeld vormen hoe met de aftersales gaat.
Mijn zwager is helemaal leip van Toyota. Als er een waterkoker van Toyota zou bestaan dan heeft ie m waarschijnlijk en kan hij mij piekfijn uitleggen waarom dat dan zo'n geweldig apparaat is. Uiteraard heeft hij zijn zoon hiermee aangestoken. Die is dan ook verkoper van Toyota. Het jochie is midden 20 maar weet dus werkelijk alles van alle modellen die er in de showroom staan. Ik heb helemaal niks met Toyota, maar ik kan echt genieten hoe enthousiast hij is over zijn werk.
Nou komt het. Door die CF duurt de levering van mijn Enyaq een eeuwigheid. Dus ik krijg een voorloopauto. 1 keer raden. Ik krijg een Toyota Rav4. Belt ie me op om te vragen of ik het leuk vindt als hij mij die auto uitlegt. Why not?
Ik naar die showroom. Reed er inmiddels al 2 weken in. Dat jong aan de slag met mij. En die weet me toch een partij informatie over die auto te geven. Over het scherm in het midden met al zijn mogelijkheden. Knopjes, vakjes, instellingen van je stoelen en ga zo maar door. Geweldig dat enthousiasme! Ik zou er bijna mijn Enyaq voor afzeggen...
Zit ik naderhand met zijn baas een bakkie te doen. Die vertelt dus dat er mensen een auto bij hem kopen. Alleen door dat jochie. Door zijn enthousiasme en zijn kennis, Door zijn trots dat hij een Toyota mag verkopen. Dat het Toyota logo op zijn pak staat.
Als het je werk is. Waarom er toch niet iets leuks van maken??
Idem hier. Staan je prima te woord, zelfs als je regelmatig informeert.jdbiggelaa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:22:
[...]
Mijn auto komt ook van Vd Udenhout Den Bosch. Daar krijg ik wel steeds een goed antwoord op mijn vragen en ook snel. Gisteravond laat zelfs nog. Prima verkoper!
Haha! Vandaar dat ik blij was dat de ID4 m eruit trok😅
Ja erg leuk als zo'n verkoper zelf ook het merk aanhangt en niet daar alleen voor de pay staat. Ik vrees dat van alle merken die ik gereden heb (zijn er niet zo heel veel), ik ook altijd bijzonder tevreden ben geweest van Toyota en Lexus: de kwaliteit - betrouwbaarheid en service en de kosten. Die auto's zijn zo oerdegelijk en sterk. Ze zien er niet altijd op en top uit, maar met de nieuwe wind die er nu waait komen ze qua design weer steeds beter mee. Een Audi A6 rijdt beter, ligt beter op de weg, maar om iedere keer compleet getild te worden bij de Audi dealer. Daar ben ik finaal mee gekapt.mimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:27:
[...]
Precies dit. Je zou denken dat je dit werk doet omdat je het leuk vindt. Toch? Anders vind ik 40 uur in de week toneelspelen verdomd lastig.
Mijn zwager is helemaal leip van Toyota. Als er een waterkoker van Toyota zou bestaan dan heeft ie m waarschijnlijk en kan hij mij piekfijn uitleggen waarom dat dan zo'n geweldig apparaat is. Uiteraard heeft hij zijn zoon hiermee aangestoken. Die is dan ook verkoper van Toyota. Het jochie is midden 20 maar weet dus werkelijk alles van alle modellen die er in de showroom staan. Ik heb helemaal niks met Toyota, maar ik kan echt genieten hoe enthousiast hij is over zijn werk.
Nou komt het. Door die CF duurt de levering van mijn Enyaq een eeuwigheid. Dus ik krijg een voorloopauto. 1 keer raden. Ik krijg een Toyota Rav4. Belt ie me op om te vragen of ik het leuk vindt als hij mij die auto uitlegt. Why not?
Ik naar die showroom. Reed er inmiddels al 2 weken in. Dat jong aan de slag met mij. En die weet me toch een partij informatie over die auto te geven. Over het scherm in het midden met al zijn mogelijkheden. Knopjes, vakjes, instellingen van je stoelen en ga zo maar door. Geweldig dat enthousiasme! Ik zou er bijna mijn Enyaq voor afzeggen...![]()
Zit ik naderhand met zijn baas een bakkie te doen. Die vertelt dus dat er mensen een auto bij hem kopen. Alleen door dat jochie. Door zijn enthousiasme en zijn kennis, Door zijn trots dat hij een Toyota mag verkopen. Dat het Toyota logo op zijn pak staat.
Als het je werk is. Waarom er toch niet iets leuks van maken??
@Chipsoer en @Fairplay92 er is al schaarste van nodige zaken en dat wordt alleen maar meer, ik merk het ook bij mijn werkgever (aannemerij) levertijden lopen op, voorraad is er niet meer, alternatieven minder beschikbaar, bepaalde producten niet meer leverbaar, enzovoort.
Nee niet gekoeld, zie ook instructieboekje.Pas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:19:
On topic, voor mij de eerste keer Škoda, maar heeft deze eigenlijk een gekoeld handschoenenvak? (En nee, niet om handschoenen te koelen 😊)
Info plus met lederen bekleding van toepassing op modeljaar 2022 en niet van toepassing modeljaar 2021 (indien je modeljaar 2021 nog kan krijgen)?FJP84 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:40:
Wat me nu opvalt: infotainment plus is alleen beschikbaar met lederen bekleding a 1700 eur. Eens kijken wat ik ga doen....wil de HUD nu eigenlijk wel hebben.
Bedoel je als je nu bestelling doet het automatisch modeljaar 2022 wordt of bedoel je als je eind maart/begin april bestelling doet het dan modeljaar 2022 wordt of specificaties modeljaar 2022 worden eind maart/begin april of bedoel je wellicht iets compleet anders?
Ja toch echt zonde...knirrebir schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:48:
[...]
Nee niet gekoeld, zie ook instructieboekje.
Dus AE krijgt een grotere bestelling:
- hydraulische veer voor de voorklep
- koelelementen voor het handschoenenvak
- ledstrips voor de kofferbak
Maar gelukkig rijdt Anna altijd mee 🤣
Ik heb me altijd de use case voor gekoeld handschoenenvakje afgevraagd. Ik heb dat nu in mijn laatste twee auto's maar heb het nog nooit gebruikt. Maar misschien omdat je de airco zo'n beetje op vol vermogen moet hebben staan en de stand van de luchtroosters geloof ik ook in een bepaalde combinatie.
Maar ik eet eigenlijk ook zelden in de auto dus dat helpt.
Om lekker gekoeld drinken mee te hebben? En als je een chauffeur hebt, goed koud bier te kunnen drinken...Pixal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:53:
Ik heb me altijd de use case voor gekoeld handschoenenvakje afgevraagd. Ik heb dat nu in mijn laatste twee auto's maar heb het nog nooit gebruikt. Maar misschien omdat je de airco zo'n beetje op vol vermogen moet hebben staan en de stand van de luchtroosters geloof ik ook in een bepaalde combinatie.
Qua verkopers - dealers kan je, met alle repsect, service van Japanners niet vergelijken met VAG.
Haha ik denk dat ik niet genoeg geniet van het leven dan, drinken doe ik thuis wel weer. En als ik een korte rit maak drink ik mijn colaatje aan het begin van de rit of als ik aankom. Bij een lange rit uit de koelbox of uit het tankstation.Pas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:54:
[...]
Om lekker gekoeld drinken mee te hebben? En als je een chauffeur hebt, goed koud bier te kunnen drinken...
Maar in principe gewoon geen gelurk in mijn auto, kan alleen maar mis gaan en je kan best een half uurtje zonder. Maar dat zijn regels voor vrouw en kinderen. Want risico 1 is morsen, risico 2 is dat ik eerder moet stoppen omdat iedereen moet plassen
Vandaag bericht via Honeymoon dat mijn auto vandaag wordt geproduceerd. Hoera!
Weet iemand hoeveel tijd er gemiddeld genomen zit tussen productiedag/week en aflevering bij dealer?
Weet iemand hoeveel tijd er gemiddeld genomen zit tussen productiedag/week en aflevering bij dealer?
Bij mij een week of 4/5leenderttimmers schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:28:
Vandaag bericht via Honeymoon dat mijn auto vandaag wordt geproduceerd. Hoera!
Wat er bedoelt wordt is dat als je nu op skoda.nl een Enyaq samenstelt en Infotainment Plus kiest, je wordt verplicht om daar een optie ' Lederen interieur' bij te kiezen.knirrebir schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:51:
[...]
Info plus met lederen bekleding van toepassing op modeljaar 2022 en niet van toepassing modeljaar 2021 (indien je modeljaar 2021 nog kan krijgen)?
Bedoel je als je nu bestelling doet het automatisch modeljaar 2022 wordt of bedoel je als je eind maart/begin april bestelling doet het dan modeljaar 2022 wordt of specificaties modeljaar 2022 worden eind maart/begin april of bedoel je wellicht iets compleet anders?
Wanneer mogen we een review verwachten op Autoweek.nl? Er zijn nu al behoorlijk wat auto's bij dealers afgeleverd. Lijkt me dat een partij als Autoweek de auto toch wel snel tot te beschikking mag hebben om er een review over te maken?
Ik verwacht dat er een embargo op zit vanuit Skoda. Er zal 'een moment' zijn waarop reviews gepubliceerd mogen worden. Als je kijkt naar de Duitse reviews, dan zijn die ook in een Tsjechische auto gemaakt, dus het hoeft niet met Nederlandse auto's. Dikke kans dat de reviews al lang zijn opgenomen.technoaddict schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:05:
Wanneer mogen we een review verwachten op Autoweek.nl? Er zijn nu al behoorlijk wat auto's bij dealers afgeleverd. Lijkt me dat een partij als Autoweek de auto toch wel snel tot te beschikking mag hebben om er een review over te maken?
Eerder in dit topic werd gesproken over een officiële lancering op 19 of 20 april. Het zou zo maar kunnen dat het embargo op dat moment pas afloopt. En dan krijg je binnen een paar dagen de reviews van Autoweek, Autovisie, Autoblog en andere journalisten op je af.
Snap dat ook niet zo goed. Autobild heeft ook een rijdende review en de Duitsers hebben toch een iets latere marktintroductie? Ok, weliswaar met een auto op Tsjechisch kenteken, maar dan toch.technoaddict schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:05:
De man zegt dat inderdaad, maar ik vraag me af waarop dit is gebaseerd. Misschien heeft hij wel een voertuig mee met het assistentie + systeem. Misschien wel op een opmerking van zo'n verkoper die het zelf ook niet weetJasperzzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:21:
[...]
Mijn Duits is slecht dus kan het er zelf niet uithalen. Maar lijkt me sterk dat het basis assistentie dit al heeft. Volgens configurator is het enige verschil tussen assistentie en assistentie plus juist de travel assist.
Mogelijk verschil tussen Nederlandse en Duitse(?) pakketten?
Volgens eerdere specs heeft het assistentie pakket standaard het zogenaamde Lane Assist+. Hierbij kan het systeem ook nog overweg met slingeringen in de weg, net iets slimmer dan de standaard lane assist.
Overigens hoop ik dat de man uit de video gelijk heeft, want persoonlijk had ik bij bestellen het beeld dat Lane Assist zou doen wat de naam impliceert: het voertuig binnen de lijnen houden zonder handen aan het stuur, (en natuurlijk zonder ge-pingpong). Als ik had geweten dat hiervoor travel assist nodig was had ik waarschijnlijk een upgrade gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Enyaq op 09-04-2021 12:29 ]
Idem hier, dat was destijds de reden dat ik het assist pakket had gekozen. Hopelijk werkt het gewoon goed en anders hopen dat achteraf upgraden mogelijk isEnyaq schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:16:
[...]
Overigens hoop ik dat de man uit de video gelijk heeft, want persoonlijk had ik bij bestellen het beeld dat Lane Assist zou doen wat de naam impliceert: het voertuig binnen de lijnen houden zonder handen aan het stuur, (en natuurlijk zonder ge-pingpong). Als ik had geweten dat hiervoor travel assist nodig was had ik waarschijnlijk een upgrade gedaan.
Dat begrijp ik. Zou ik ook doen. De hele discussie werd echter gestart door opmerking van Tweaker over slechte behandeling door dealer. Hij had echter zijn auto al ergens anders besteld en zou volgens mij ook niet onderhoud bij deze dealer gaan doen.Jeroenvr72 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:27:
[...]
Tja, wat mag je verwachten als service van een dealer? In mijn geval kwam ik kijken naar de auto, en de verkoper wist niet zoveel en gaf zelfs verkeerde informatie. vervolgens heeft hij mijn gegevens genoteerd voor een bezichtiging en een eventuele proefrit. hij zou mij ook nog nabellen om te vragen voor welke versie ik wilde gaan, en of ze een offerte mochten uitbrengen. Hier komt overigens mijn huidige Octavia ook vandaan! dus ik was al klant.
Ik moet nu nog teruggebeld worden.... je snapt dat ik nooit meer 1 voet binnen zet bij Muntstad...
De vraag is dan of het heel bijzonder is dat een dealer dan nog veel tijd wil stoppen in het beantwoorden van vragen.
Maar ja. Iedereen zijn ding. Ik kies er ook voor om niet te gaan proefrijden, omdat ik de auto algekocht hebt. proefrit gaat daar niets aan veranderen. Laat het beperkt aantal slots dan maar over aan potentiele kopers.
Maar ook daar wordt anders over gedacht
Denk dat alie express van nodige members grote bestelling krijgtPas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:53:
Ja toch echt zonde...
Dus AE krijgt een grotere bestelling:
- hydraulische veer voor de voorklep
- koelelementen voor het handschoenenvak
- ledstrips voor de kofferbak
Maar gelukkig rijdt Anna altijd mee 🤣
Bij mij hetzelfde: besteld in november en nog steeds wk 28.FJP84 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:08:
[...]
LM en dealer hadden mij wel mogelijke risico's aangegeven, want het zou wel eens een nieuwe bestelling kunnen worden en dus afgeraden te wijzigen. Maar goed dan zou ik 60mndv spijt van keuze hebben gehad. Als ik het nu zo zie hadden ze er gewoon een nieuwe bestelling van moeten maken. Was sneller geweest zo lijkt het nu.
Ondertussen is er niks gewijzigd of aangepast.
Udenhout Den Bosch
Duidelijk, heb ik teveel tussen de regels iets gelezen wat er niet was, my bad.ManiacScum schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:35:
Wat er bedoelt wordt is dat als je nu op skoda.nl een Enyaq samenstelt en Infotainment Plus kiest, je wordt verplicht om daar een optie ' Lederen interieur' bij te kiezen.
Net de dealer gesproken over het knipperlicht geluid. Hij heeft nog niks kunnen vinden in de auto waaruit blijkt dat het volume aangepast kan worden
Exact. In de Duitse Facebook groep werd gezegd dat dit vanaf 1 april zo in de configurator staat. Mijn dealer had het over dat dat betrekking had op de samenstelling van het nieuwe modeljaar. Belangrijkste melding was dat het geen impact heeft op mijn order. Loft kan blijven dus.ManiacScum schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:35:
[...]
Wat er bedoelt wordt is dat als je nu op skoda.nl een Enyaq samenstelt en Infotainment Plus kiest, je wordt verplicht om daar een optie ' Lederen interieur' bij te kiezen.
Er was ook nog geen nieuws dat voor mijn bestelling geen verf meer zou zijn. Als dat zo is hoor ik dat z.s.m. dan ga ik maar over op Race Blue, mocht het nodig zijn.
Bel je dan de afd Fleetsales of echt een verkoper.jdbiggelaa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:22:
[...]
Mijn auto komt ook van Vd Udenhout Den Bosch. Daar krijg ik wel steeds een goed antwoord op mijn vragen en ook snel. Gisteravond laat zelfs nog. Prima verkoper!
Ik krijg hooguit 1x per maand hetzelfde mailtje: levertijd is ongewijzigd. Blijft wk 28
Is er iemand die de Dynamische stuurbekrachtiging uit het Pack Drive Sport al ervaren heeft?
Een extra 245€ op de iv80, enkel voor een ietwat ander stuur, vind ik wat veel maar misschien dat die Dynamische stuurbekrachting het wél de moeite maakt?
Het valt op dat meeste demo wagens er ook mee uitgerust zijn.
Een extra 245€ op de iv80, enkel voor een ietwat ander stuur, vind ik wat veel maar misschien dat die Dynamische stuurbekrachting het wél de moeite maakt?
Ik mail persoonlijk met de verkoper die de auto aan mij heeft verkocht. Prima vent. Maar wel piepsysteem: als ik zelf niet aan de bel trek, hoor ik ook niks.JDeurs schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:49:
[...]
Bel je dan de afd Fleetsales of echt een verkoper.
Ik krijg hooguit 1x per maand hetzelfde mailtje: levertijd is ongewijzigd. Blijft wk 28
Aangezien niemand nog heeft kunnen/mogen rijden, lijkt me de vraag nogal voorbarigWhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:52:
Is er iemand die de Dynamische stuurbekrachtiging uit het Pack Drive Sport al ervaren heeft?
ik neem aan dat dit overeenkomt met de progressieve stuurbekrachtiging in mijn Audi. Ik vind dit zeker een meerwaarde hebben. Je hoeft veel minder stuur bewegingen te maken.WhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:52:
Volgens mij zat het ook op de id4 die ik gereden heb. Op de snelweg geeft het meer rust in het stuur en in de stad draait het makkelijker
[ Voor 10% gewijzigd door Robbie8454 op 09-04-2021 13:07 ]
Ik bel altijd met de afdeling fleetsales. Zit er verschil in als je belt met de verkoper?JDeurs schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:49:
[...]
Bel je dan de afd Fleetsales of echt een verkoper.
@Fairplay92 wat ik ervaren heb zit er verschil, fleetsales vind ik minder betrokken, ik heb (ondanks dat het lease is) offerte laten maken door dealer (verkoper) en hou contact met verkoper; die doet wat met punten die ik heb (bv. vragen) en geeft zelf terugkoppeling, fleetsales in dit geval kan ik punten doorgeven, maar als ik niet vraag naar stavaza komt er geen reactie uit hun zelf helaas.
Betreft dit dan het "drive by wire" waarbij er electrische stuurbekrachtiging aanwezig is, die snelheidsafhankelijk een andere stuuruitslag geeft (groter bij lage snelheid, lager bij hoge snelheid) en afhankelijk van modus het "stuurgevoel" zwaarder/lichter maakt?Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:05:
[...]
ik neem aan dat dit overeenkomt met de progressieve stuurbekrachtiging in mijn Audi. Ik vind dit zeker een meerwaarde hebben. Je hoeft veel minder stuur bewegingen te maken.
Volgens mij zat het ook op de id4 die ik gereden heb. Op de snelweg geeft het meer rust in het stuur en in de stad draait het makkelijker
Mijn LM heeft bestelling geplaatst en deze wordt uitgeleverd via fleetsales bij van Udenhout Den Bosch. Ik heb daar dus nooit een verkoper gesproken, voor zover ik weet. Ik zal de volgende keer eens naar een verkoper vragen.knirrebir schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:53:
@Fairplay92 wat ik ervaren heb zit er verschil, fleetsales vind ik minder betrokken, ik heb (ondanks dat het lease is) offerte laten maken door dealer (verkoper) en hou contact met verkoper; die doet wat met punten die ik heb (bv. vragen) en geeft zelf terugkoppeling, fleetsales in dit geval kan ik punten doorgeven, maar als ik niet vraag naar stavaza komt er geen reactie uit hun zelf helaas.
Ik heb de HUD 2 weken geleden nog toe kunnen voegen, hoop voor je dat het nog gaat lukken.FJP84 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:40:
Net nog geweest, verkoper was net klaar met school denk ik, wist niks zinnigs te vertellen, ik ging even oplaadvakje checken ivm nieuwe telefoon.jdbiggelaa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:22:
[...]
Zoiets zou het zijn:AlexZuH schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:
[...]
Betreft dit dan het "drive by wire" waarbij er electrische stuurbekrachtiging aanwezig is, die snelheidsafhankelijk een andere stuuruitslag geeft (groter bij lage snelheid, lager bij hoge snelheid) en afhankelijk van modus het "stuurgevoel" zwaarder/lichter maakt?
Maar wie al een rit met een Enyaq deed (met of zonder die progressieve besturing), of info kreeg van een goed geïnformeerder verkoper kan daar misschien iets aan toevoegen?
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - POV Test drive in 4K | Head-up display, Am...
Mooie review met rijeigenschappen en travelassist/ HUD.
Sorry al gepost..........
Sorry al gepost..........
[ Voor 4% gewijzigd door frankdaan op 09-04-2021 15:03 ]
Mag ik het zeggen?? die is al gepostfrankdaan schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:01:
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - POV Test drive in 4K | Head-up display, Am...
Ik zou het doen!
Alvast succes en ik hoop dat het wat oplevert, als is het maar iemand die je vriendelijk te woord staat en welwillend isFairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:48:
Mijn LM heeft bestelling geplaatst en deze wordt uitgeleverd via fleetsales bij van Udenhout Den Bosch. Ik heb daar dus nooit een verkoper gesproken, voor zover ik weet. Ik zal de volgende keer eens naar een verkoper vragen.
Precies dit ja. Strakkere besturing op de snelweg, lichter in de stad. Bochten maken met een kleinere stuur beweging. En naar gelang instelbaarWhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:56:
[...]
Zoiets zou het zijn:
[YouTube: 2021 Skoda Octavia RS Progressive Steering.]
Maar wie al een rit met een Enyaq deed (met of zonder die progressieve besturing), of info kreeg van een goed geïnformeerder verkoper kan daar misschien iets aan toevoegen?
Is het de paar honderd Euro waard volgens jou?Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:20:
[...]
Precies dit ja. Strakkere besturing op de snelweg, lichter in de stad. Bochten maken met een kleinere stuur beweging. En naar gelang instelbaar
ik ging uit van verschillende ratio's afhankelijk van setting / mode, maar dit is nog een stuk diepgaander, waarin gekeken wordt naar snelheid, stuurwiel draaiing i.c.m. gekozen modus, waarbij het resultaat schijnbaar 2.1 is lock-to-lock, maar er geen lineair verloop is. Interessante materie die simpelweg slecht gepresenteerd wordt.Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:20:
[...]
Precies dit ja. Strakkere besturing op de snelweg, lichter in de stad. Bochten maken met een kleinere stuur beweging. En naar gelang instelbaar
Mooi spul in ieder geval, maar houd er rekening mee dat electrische stuurbekrachtiging al jaren gemeengoed is, en dat het hoogstwaarschijnlijk 245 eu voor een software setting is.
[ Voor 10% gewijzigd door AlexZuH op 09-04-2021 15:38 ]
Wat mij betreft wel, heb het nu in versimpelde vorm op mijn huidige Megane, Comfort en Sport zijn heel anders, en gebruik op snelweg en bij parkeervakken is echt heel relaxt. Nodig? neuh. Fijn? das persoonlijk, net als de verantwoording voor de onkosten.WhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:34:
[...]
Is het de paar honderd Euro waard volgens jou?
24 April afspraak voor een proefrit.
Ben benieuwd.
(rij nu een Hyundai Ioniq EV)
Ben benieuwd.
(rij nu een Hyundai Ioniq EV)
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Nou ik kan wel wat positiefs gebruik en dan bedoel ik niet de uitslag van de test zojuist ;-/
Ik zou het doen!
Maandag is het week 15.....nog 1 week tot de release 😉👍rammes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:46:
Nou ik kan wel wat positiefs gebruik en dan bedoel ik niet de uitslag van de test zojuist ;-/
Dat is heel persoonlijk. Ik zou niet weer zonder willen. Ik moet altijd file parkeren. Super handig. 😅WhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:34:
[...]
Is het de paar honderd Euro waard volgens jou?
Vet!Roy000 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goedemiddag,
Lees al een tijdje af en toe mee en ook besloten om een profiel aan te maken.
Ik heb eind oktober definitief besteld:
Skoda Enyaq iv80
- Race Blue metallic
- Vega 20 inch
- sportonderstel
- Comfort
- Klimaat
- Infotainment
- Assistentie
- 125kwh oplaadmogelijkheid
- Loft standaard interieur
Verwachte levertijd was lange tijd week 26 maar afgelopen week contact met de dealer en auto bleek al op transport te staan. 2 dagen later filmpje ontvangen dat auto al binnen was. Gisteren alvast snel kijkje genomen. Enorm gaaf, heel blij met m’n keuze! 🤗
Aflevering zal week 17 worden, week van 26 april. 20 april is de officiële introductie en 21 april mogen de demo auto’s op kenteken. Direct hierna de eerste klantauto’s wat ik begreep.
Ga nog wel een aantal zaken zwart wrappen. De grill omlijsting ga ik mee beginnen.
Nog even geduld dus!☺️
De dealer is Huiskes-Kokkeler Hengelo zo te zien?
Eigen bijdrage is ook persoonlijke keuze. Nooit gegedaan, dan maar een paar minder opties.Pas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:19:
[...]
Dan vergeet je gemakshalve even de eigen bijdrage 😉 die is er ook als je hem alleen zakelijk gebruikt indien je leasebudget niet toereikend is.
On topic, voor mij de eerste keer Škoda, maar heeft deze eigenlijk een gekoeld handschoenenvak? (En nee, niet om handschoenen te koelen 😊)
YouTube: English review Skoda NEW Enyaq 2021 infotainment system explained De...
Laat dit aub aan iemand over die wel voorbereid is....en wel Engels kan....
Pas maar op voor the background lightning
Laat dit aub aan iemand over die wel voorbereid is....en wel Engels kan....
Pas maar op voor the background lightning

[ Voor 7% gewijzigd door Loepoog op 09-04-2021 16:35 ]
Verschil Lane Assist en Travel Assist wordt hier goed uitgelegd: YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Maxwindfreak schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:23:
[...]
Idem hier, dat was destijds de reden dat ik het assist pakket had gekozen. Hopelijk werkt het gewoon goed en anders hopen dat achteraf upgraden mogelijk is
Lane Assist: trilling van stuur bij raken lijn (dit is wel ping-pongen)
Travel Assist: auto stuurt zelf (dit is zonder pingpongen). Je krijgt een waarschuwing als je je stuur een tijdje niet vasthoudt.
[ Voor 7% gewijzigd door Corleone1979 op 09-04-2021 16:34 ]
Het is dus daadwerkelijk andere hardware (nl. stuurhuis) die je nodig hebt om deze variabele stuurratio te verzorgen. Elektrische stuurbekrachtiging is idd gemeengoed op iedere auto maar is niet hetzelfde als variabele stuur-wielratio.AlexZuH schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:35:
[...]
ik ging uit van verschillende ratio's afhankelijk van setting / mode, maar dit is nog een stuk diepgaander, waarin gekeken wordt naar snelheid, stuurwiel draaiing i.c.m. gekozen modus, waarbij het resultaat schijnbaar 2.1 is lock-to-lock, maar er geen lineair verloop is. Interessante materie die simpelweg slecht gepresenteerd wordt.
Mooi spul in ieder geval, maar houd er rekening mee dat electrische stuurbekrachtiging al jaren gemeengoed is, en dat het hoogstwaarschijnlijk 245 eu voor een software setting is.
Het volgende filmpje legt het technisch en functioneel nog wel het beste uit van alle filmpjes beschikbaar over dit onderwerp: https://youtu.be/7OGcc7Q42t8
Net contact gehad met dealer. In de loop van volgende week komt er waarschijnlijk info los over aftermarket LM velgen voor Enyaq
Ik ben benieuwd. Heb nu de 20” inch vega besteld, maar vind deze eigenlijk niet mooi. Heb afspraak gemaakt met dealer dat we bij aflevering kijken welke 20” velgen er beschikbaar zijn.leenderttimmers schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:52:
Net contact gehad met dealer. In de loop van volgende week komt er waarschijnlijk info los over aftermarket LM velgen voor Enyaq
Hee, hadden we die niet al eerder gezienCorleone1979 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:
Verschil Lane Assist en Travel Assist wordt hier goed uitgelegd: YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Max
Lane Assist: trilling van stuur bij raken lijn (dit is wel ping-pongen)
Travel Assist: auto stuurt zelf (dit is zonder pingpongen). Je krijgt een waarschuwing als je je stuur een tijdje niet vasthoudt.
@Simply1337 je filmpje blijft toch nog nieuwe kijkers krijgen
Als progressief besturing toch aan bod is gekomen, mijn 2centen:
ik ging van een id.4 met prog. stuur naar een id3 met een normale stuur.. ik draaide me suf met de id3 gvd.
prog. sturing maakt de auto ook veel lichter en speelser dan dat het is.
ik ging van een id.4 met prog. stuur naar een id3 met een normale stuur.. ik draaide me suf met de id3 gvd.
prog. sturing maakt de auto ook veel lichter en speelser dan dat het is.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nou nee...Corleone1979 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:26:
[...]
Eigen bijdrage is ook persoonlijke keuze. Nooit gegedaan, dan maar een paar minder opties.
Maatje van mij werkt bij een grote verzekeraar. Standaard 450 euries eigen bijdrage per maand.
bovenop de bijtelling? wat voor auto heeft hij danmimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:44:
[...]
Nou nee...
Maatje van mij werkt bij een grote verzekeraar. Standaard 450 euries eigen bijdrage per maand.
Ik zou het doen!
Het is nooit bovenop de bijtelling, deze wordt (deels) verrekend met de eigen bijdrage.rammes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:53:
[...]
bovenop de bijtelling? wat voor auto heeft hij dan
Hoe kom je op 245€? Kan de optie niet vinden. Wel progressieve stuurbekrachtiging wat in de sport stuur zit. Een optie van 590€WhyTea schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:52:
Ik heb er overigens mee gereden maar heb geen vergelijking met de normale variant/stuur.
:strip_exif()/f/image/aF6Yu2Vp5IHGdLgY1W5d2UqS.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: Kort test av Skoda Enyaq iV80
Versta er geen zak van. Vanaf 30 min wel een rit in het donker. Lijkt wel alsof de koplampen meebewegen
Versta er geen zak van. Vanaf 30 min wel een rit in het donker. Lijkt wel alsof de koplampen meebewegen
https://youtu.be/uFJq5edMllQ
Toch vreemd: leaseregeling heeft een bepaald budget. Ga je erboven dan betaal je het verschil als eigen bijdrage. Dat laatste lijkt me vrijwillig.Pas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:54:
[...]
Het is nooit bovenop de bijtelling, deze wordt (deels) verrekend met de eigen bijdrage.
Bijtelling is uiteindelijk afhankelijk van de fiscale waarde van de auto.
Vreemde regeling als je verplicht een eigen bijdrage moet doen. Dan heb ik liever een eigen auto.
Hmm, lastig te zeggen. Bij de ID.x zie je het overduidelijk, hier niet.Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:15:
Als je een leaseauto hebt. En die ook prive gebruikt betaal je standaard 450 euro eigen bijdrage. Die kan je met de bijtelling weer verrekenen.rammes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:53:
[...]
bovenop de bijtelling? wat voor auto heeft hij dan
Als je wil mag je daar een Porsche rijden. Alleen elk dubbeltje boven je budget mag je zelf betalen. Maar ook daar wordt natuurlijk gestuurd op elektrische auto's. Als je daar iets wilt rijden met fossiele brandstof en je wilt binnen je budget blijven hoop ik dat je extra fysio in je zorgverzekering hebt zitten...
En ik maar denken dat mijn vorige werkgever een slechte regeling hadmimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
Als je een leaseauto hebt. En die ook prive gebruikt betaal je standaard 450 euro eigen bijdrage. Die kan je met de bijtelling weer verrekenen.
Kan deze quote niet weggehaald worden. Ben bang dat mijn werkgever meeleest en straks inspiratie opdoet....mimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
Als je een leaseauto hebt. En die ook prive gebruikt betaal je standaard 450 euro eigen bijdrage. Die kan je met de bijtelling weer verrekenen.
Als je wil mag je daar een Porsche rijden. Alleen elk dubbeltje boven je budget mag je zelf betalen. Maar ook daar wordt natuurlijk gestuurd op elektrische auto's. Als je daar iets wilt rijden met fossiele brandstof en je wilt binnen je budget blijven hoop ik dat je extra fysio in je zorgverzekering hebt zitten...
Wie is dan je werkgeverLoepoog schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:58:
[...]
Kan deze quote niet weggehaald worden. Ben bang dat mijn werkgever meeleest en straks inspiratie opdoet....
€450 aan bijtelling dat zou ik nooit over hebben voor een auto. Komt er dus op neer dat je een grote auto moet nemen anders wordt je gestraft door de eigen bijdrage (vreemde regeling).mimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
Enyaq zit daar zeker onder!
Mijn huidige auto kost bruto per maand al gauw 770 euro aan bijtelling.Corleone1979 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:30:
[...]
€450 aan bijtelling dat zou ik nooit over hebben voor een auto. Komt er dus op neer dat je een grote auto moet nemen anders wordt je gestraft door de eigen bijdrage (vreemde regeling).
450 is niet zo gek veel als ik eerlijk ben.
Uiteindelijk een mooie vervanger kunnen scoren.Neeler schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:52:
Ik ben toch eens rond aan het kijken of ik mijn "fout" mbt het niet nemen van het lichtpakket nog kan herstellen🙄. Er zijn er wel wat die mijn gewenste configuratie redelijk benaderen maar allemaal net niet. Een first edition kost me weer gelijk 8000 meer.
Moeilijk maar ik blijf denk toch maar bij het oude. Dan toch maar denken dat ik 1400 uitgespaard heb.😀
Edit: als ik mijn VIN in de skoda app invul staat er 3 jaar online infotainment = dus infotainment plus lijkt me?
Nu ook gezien Loft heeft idd alleen maar licht in de 4 deuren en onder de tunnel.
Igg blij mee.
Dealer heeft hem geruild met een andere dealer voor een First edition.
Auto's worden van de week al omgeruild dus dat wordt 21-4 rijden...
Mocht iemand nog een mooie quartz grey met zwarte suite bekleding maar zonder lichtpakket willen? Staat nu bij de Waal Tiel te koop.
[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 09-04-2021 21:02 ]
Ik kom hier straks ook op een -+ €400,- aan netto bijtelling uit. Betaal nu €275,- voor mijn Octavia, en dit voelt voor mij als een stap vooruit dus dan mag het ook wat meer kosten.Corleone1979 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:30:
[...]
€450 aan bijtelling dat zou ik nooit over hebben voor een auto. Komt er dus op neer dat je een grote auto moet nemen anders wordt je gestraft door de eigen bijdrage (vreemde regeling).
450 bijtelling is niets geks, 450 eigen bijdrage waar @mimalizo het over heeft is echt gruwelijk hoog. Dat is de categorie "sorry maar bedankt baas, keer het budget maar bruto uit en ik regel zelf wel wat"Corleone1979 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:30:
[...]
Ben ik toch een goede baas. Netto loon blijft gewoon intact. Bijtelling komt zo voor mijn rekening. Maar ja wij hebben dan ook niet zoveel zakelijke auto’s. Dus dan kan t ook.
[ Voor 28% gewijzigd door Robbie8454 op 09-04-2021 21:07 ]
Mijn huidige auto, Peugeot 3008 gt-line 1.6 diesel, kost mij €460,- per maand.ManiacScum schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:40:
[...]
Mijn huidige auto kost bruto per maand al gauw 770 euro aan bijtelling.
450 is niet zo gek veel als ik eerlijk ben.
Netto, dus incl eigen bijdrage bovenop budget.
In de lease zit belasting, verzekering, onderhoud, brandstof. Ook brandstof op vakantie wordt betaald.
Met de Enyaq zit ik ruim onder de €400,-.
Dus ik klaag niet. Daarvoor kan je zelf geen auto voor rijden. Alleen aan verzekering, belasting en een beetje onderhoud ben je dit geld al kwijt. Heb je nog geen meter gereden.
Hoi, nieuw hier. Wel echt alles al gelezen!
Een dikke maand geleden een Enyaq iV 60 besteld via A-Point Amsterdam. Verwachte levering is half augustus 2021. Quartz Grey Metallic, Loft en standaard 19" velgen.
Vrij weinig opties gekozen omdat ik eigenlijk nauwelijks auto rij. Hogere laadsnelheid voor de vakanties, Assistentie, verwarmbaar stuur met pedals, parkeersensoren voor en camera achter, that's it.
Ik zag net een video waarin het Loft interieur eindelijk 'ns goed te zien is. Tot nu toe alleen wat fotootjes gezien en een franstalig filmpje. Raar eigenlijk, want Loft zal relatief veel besteld zijn omdat niet iedereen voor leer kan/wil gaan of voor de andere, prijzigere interieurselecties. Ik heb sowieso de indruk dat de basisconfiguraties van de Enyaq (gewone LED, Loft, iV 60) een beetje onderbelicht zijn qua media exposure.
YouTube: KAUF-BERATUNG 👉 ŠKODA ENYAQ iV E-Kombi im TEST | Verbrauch | Kofferr... (nog niet eerder hier gepost
)
Een dikke maand geleden een Enyaq iV 60 besteld via A-Point Amsterdam. Verwachte levering is half augustus 2021. Quartz Grey Metallic, Loft en standaard 19" velgen.
Vrij weinig opties gekozen omdat ik eigenlijk nauwelijks auto rij. Hogere laadsnelheid voor de vakanties, Assistentie, verwarmbaar stuur met pedals, parkeersensoren voor en camera achter, that's it.
Ik zag net een video waarin het Loft interieur eindelijk 'ns goed te zien is. Tot nu toe alleen wat fotootjes gezien en een franstalig filmpje. Raar eigenlijk, want Loft zal relatief veel besteld zijn omdat niet iedereen voor leer kan/wil gaan of voor de andere, prijzigere interieurselecties. Ik heb sowieso de indruk dat de basisconfiguraties van de Enyaq (gewone LED, Loft, iV 60) een beetje onderbelicht zijn qua media exposure.
YouTube: KAUF-BERATUNG 👉 ŠKODA ENYAQ iV E-Kombi im TEST | Verbrauch | Kofferr... (nog niet eerder hier gepost
ik heb 10 seconden van het filmpje gezien en heb nu al hoofdlijn.mauritsams schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:01:
YouTube: KAUF-BERATUNG 👉 ŠKODA ENYAQ iV E-Kombi im TEST | Verbrauch | Kofferr... (nog niet eerder hier gepost)

Ik zou het doen!
Filmpje Brilijant Silver, uur geleden gepost, als deze al is geplaatst, bij voorbaat excuus.
YouTube: All New 2021 Skoda Enyaq iv (Interior, Exterior and Driving) | Brill...
YouTube: All New 2021 Skoda Enyaq iv (Interior, Exterior and Driving) | Brill...
Dan zou hij eens moeten berekenen wat die bijtelling en eigen bijdrage hem netto schelen, en hoeveel kilometer hij daarvan in een privewagen zou kunnen incl km vergoeding voor zakelijke km.mimalizo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
Ik zit ook iets boven mn leasebudget met huidige wagen, omdat ik de 40eu bruto p/m graag overheb voor het verschil Dik uitgerust vs skraal uitgerust, maar naast je bijtelling even 450 eigen bijdrage, ondanks het verrekenen is dat een smak geld...
[ Voor 4% gewijzigd door AlexZuH op 10-04-2021 00:15 ]
De eerste 10 seconden zijn inderdaad irritant. Daarna wordt het wel snel de beste review die ik al gezien heb.rammes schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:19:
[...]
ik heb 10 seconden van het filmpje gezien en heb nu al hoofdlijn.
https://www.skoda-storybo...to-all-electric-vehicles/
Via bovenstaande link nog wat info.
Mij viel onderstaande op uit de link:
It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online
Via bovenstaande link nog wat info.
Mij viel onderstaande op uit de link:
It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online
[ Voor 38% gewijzigd door goetfoud op 10-04-2021 09:07 ]
Het filmpje duurt te lang om in zijn geheel te vertalen, maar als je over een specifiek gedeelte vragen hebt kan ik het voor je vertalen.Robbie8454 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:15:
Op 29:58 zegt hij: "Dette ser ikke ut som lysene svinge", ofwel het ziet niet uit dat de lampen meedraaien. Dus helaas geen meedraaiende koplampen volgens deze meneer. (Hij verteld voornamelijk over automatisch grootlicht stand die de tegenligger niet verblind)
[ Voor 22% gewijzigd door sir_huxley op 10-04-2021 09:40 . Reden: vertaling ]
@goetfoud mooi dat er toch iets is om te speculeren, eerder bekend dat achteraf niet toe te voegen zou zijn (stond toen op site Ames, staat er nog steeds op bij veelgestelde vragen), is mogelijk per land verschillend.knirrebir schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:13:
Qua aanvulling snelladen is achteraf niet mogelijk.
[Afbeelding]
Als het achteraf te activeren is wat zijn de kosten, wordt het kosten-baten plaatje en wat er staat lijkt in te houden dat je snelladen tijdelijk kan kopen/leasen/huren; wat kost dat en hoeveel keer kan je dat doen voordat je meer hebt betaald om optie vooraf te nemen.
Heeft er schijn van hardware technisch niet extra's nodig, maar klopt dan volgens mij dan niet met eerdere posts en is er juist hardware matig wat nodig voor snelladen.
Zo zijn er nog wel meer vragen en ben ik benieuwd naar reviews en/of iets anders waar dit soort zaken een keer goed duidelijk worden gemaakt.
Wat mij opviel was de melding dat de 50 standaard maar 4 speakers heeft, lekker dan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2