Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.217 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 09:56
Hallo,

Ik ben ook een stille meelezer van dit forum, met veel plezier.

Ik heb begin nov een Enyaq 80 besteld (bestelling richting fabriek 16 nov) met als oorspronkelijke levertijd week 23, en deze week mocht ik vernemen dat ik hem 26 april (al) mag ophalen.

Met als opties:

Energy Blue
PSA - Assistentie
PXA - Family
RAA - Infotainment
LH3 - 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
6C4 - Zijairbags achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:49:
[...]

Ja dat meen ik. Geloof niet dat dat iets is om verwonderd over te zijn overigens.
Kan toch? Ik heb dat niet.

Komt wellicht omdat ik 80.000km per jaar rij en dus elke 2 jaar dit geintje heb. Mij doet het niks. Mijn vrouw vond het ook geweldig dat haar Mini onder een doek vandaan werd gehaald. Ieder zn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:46
jdbiggelaa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:40:
[...]

Fijn voor je! Wanneer besteld?
Besteld 9-11-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Fairplay92 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:56:
[...]

9-11 dacht ik, of misschien was dat nog zijn vorige versie met CF.
Scherp 9-11 besteld met CF idd. Gewijzigd op 15-1-2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:08:
[...]

Mijn huidige auto werd door de dealer op mijn werk afgeleverd. Mijn voorloopauto kon ik alleen op mijn werk inleveren, dus was ook praktischer.

De Enyaq wordt door de LM via Fleetport afgeleverd. Concreet komt er dat op neer dat ik mijn huidige auto op een industrieterrein aflever en daar de Enyaq mee krijg. De hele doek-over-de-auto show gaat dus helaas aan mij voorbij. Jammer want dat hoort er eigenlijk wel echt bij vind ik.
Mijn auto wordt op mijn oprit afgeleverd, Doek erover mag dan wel achterwege worden gelaten.
Het bosje bloemen mogen ze zelfs ook wel houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik ben toch eens rond aan het kijken of ik mijn "fout" mbt het niet nemen van het lichtpakket nog kan herstellen🙄. Er zijn er wel wat die mijn gewenste configuratie redelijk benaderen maar allemaal net niet. Een first edition kost me weer gelijk 8000 meer.
Moeilijk maar ik blijf denk toch maar bij het oude. Dan toch maar denken dat ik 1400 uitgespaard heb.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 12:44
ManiacScum schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:51:
[...]

Het bosje bloemen mogen ze zelfs ook wel houden :)
First!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mimalizo
Pixal schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:35:
Als ik mijn auto op internet kon bestellen en voor de deur laten afleveren door een oplegger van DPD zou ik het doen. En doe mij in plaats van dit soort vage optie pakketten die per regio weer kunnen verschillen maar gewoon een lijst met vinkjes die ik zelf kan zetten.

Ik heb slechts een paar keer nieuwe auto's prive gekocht maar als ik puur op de woorden van de showroom verkopers was afgegaan had ik heel wat teleurstellingen moeten slikken bij de aflevering. Als je je vooraf verdiept in dit soort topics kan je het zelf allemaal nog redelijk uitvogelen maar bij de dealer krijg je vooral heel veel gebakken lucht.
Ik begrijp het ook vaak niet. Je bent autoverkoper. Dan krijgt je merk een nieuw model. En dan zijn we bijna een jaar verder na introductie en dan moet je jezelf nog verdiepen in de auto?? Ga lekker vakken vullen bij de Appie of zo...
De meeste simpele zaken die in de brochure staan weten ze niks van. Maar goed is niet iets van de laatste jaren. Gaat echt al tijden zo.

Ik heb toen die Peter (ben zn achternaam even kwijt) gesproken die op veel filmpjes staat van Skoda. Die wist echt alle ins en outs van de auto te benoemen. Was echt een verademing om met die man te praten. Had zich ook verdiept in de concurrentie. Daar heb ik wat aan. Die maakt voor mij het verschil.

En als je dan zo'n verkoper hebt die niet verder komt dan, lekker groot scherm hè. Of je probeert wijs te maken dat je met Anna 150 extra kilometer in je auto pompt. Dan ben ik er wel klaar mee. Dan hoeft er wat mij betreft geen doekie afgehaald te worden. En zit ik ook niet te wachten op koffie uit een plastic bekertje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 14:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:54:
[...]

Ik begrijp het ook vaak niet. Je bent autoverkoper. Dan krijgt je merk een nieuw model. En dan zijn we bijna een jaar verder na introductie en dan moet je jezelf nog verdiepen in de auto?? Ga lekker vakken vullen bij de Appie of zo...
De meeste simpele zaken die in de brochure staan weten ze niks van. Maar goed is niet iets van de laatste jaren. Gaat echt al tijden zo.

Ik heb toen die Peter (ben zn achternaam even kwijt) gesproken die op veel filmpjes staat van Skoda. Die wist echt alle ins en outs van de auto te benoemen. Was echt een verademing om met die man te praten. Had zich ook verdiept in de concurrentie. Daar heb ik wat aan. Die maakt voor mij het verschil.

En als je dan zo'n verkoper hebt die niet verder komt dan, lekker groot scherm hè. Of je probeert wijs te maken dat je met Anna 150 extra kilometer in je auto pompt. Dan ben ik er wel klaar mee. Dan hoeft er wat mij betreft geen doekie afgehaald te worden. En zit ik ook niet te wachten op koffie uit een plastic bekertje...
Ja dat is de "Pon-product-expert". Een veraderming inderdaad. Bij de bezichtiging aan huis ook heel fijn mee gesproken. Gezien zijn achtergrond kan dat ook niet anders, hiervoor in de EV bedrijfswagens (bussen etc) gezeten, en daarvoor in de grote "vorkheftruck van fossiel naar electrisch" tijd. Kerel kent zn toepassingen, valkuilen en heeft gewoon een goed verhaal en nagenoeg overal wel een antwoord op. Komt het product niet verkopen, komt om jou te informeren en je vraagstukken in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:23
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:11:
[...]
Komt het product niet verkopen, komt om jou te informeren en je vraagstukken in te vullen.
Wat feitelijk verkopen is ;-) Als je moet vragen om een handtekening heb je het niet begrepen :+

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:11:
...mn leverende dealer (A-Point Almere) maar gestalkt om te vragen wanneer de demo's klaar staan voor proefrit, en of ik daar nu al op kan inschrijven :P
Werd net gebeld door de A-Point Online desk of zo, wordt niet eerder dan 20-22 april. Simpelweg omdat ze geen demo wagen meer hebben en de NL wagens niet eerder de weg op mogen/kenteken krijgen zoals hier al bekend.

Offtopic: Sowieso vind ik A-hole Almere de grootste schijt verkopers ooit... Werkte me min of meer letterlijk naar buiten zodra hij wist dat ik voor lease kwam en niet via hun mag laten leveren. (en dat met 3 neusvretende sales mannen in een lege showroom) Holdinga was zooveeel beter....

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
pc-freakz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:17:
[...]

Werd net gebeld door de A-Point Online desk of zo, wordt niet eerder dan 20-22 april. Simpelweg omdat ze geen demo wagen meer hebben en de NL wagens niet eerder de weg op mogen/kenteken krijgen zoals hier al bekend.

Offtopic: Sowieso vind ik A-hole Almere de grootste schijt verkopers ooit... Werkte me min of meer letterlijk naar buiten zodra hij wist dat ik voor lease kwam en niet via hun mag laten leveren. (en dat met 3 neusvretende sales mannen in een lege showroom) Holdinga was zooveeel beter....
Hmm niet helemaal mijn ervaring, toen ik nog voor Kodiaq kwam kijken en een week later de Enyaq uit het relatieve niets gepresenteerd werd, ben ik zeer netjes behandeld door meerdere sales mannen. 1 belde nog na n.a.v. het bezoek aan huis in februari, of er al een keuze was, en is proactief de order gaan "halen" bij mijn leasemaatschappij. Voor mij om het even. Kwam ook zelf met honeymoonnet dingetje, en nog wel wat andere tips. Al met al niet dezelfde klantervaring. Nu moet ik zeggen, dat ik benieuwd ben naar de aftersales, oftewel de proefrit na de gezette handtekening, en het leveringsverhaal straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Simpelweg omdat ze aan jou verkopen en vanuit mij alleen 5 jaar aftersales/onderhoud mogen leveren...
Het is zelfs zo erg dat ze mijn klacht die ik daarna indiende niet eens beantwoord hebben.
Toen het nog Holdinga was hoefde ik niet eens mijn kenteken of naam te geven :)

Maar goed, ik hoop dat dit alleen het geval is bij mensen die dus niks gekocht hebben bij A-point. Dan heb jij in ieder geval nergens last van :)

Simpele tip, doen alsof je daar wel prive een Enyaq koopt. Laat ze maar werken voor niks... Payback time

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
Neem als dealer gewoon de stoere beslissing dat je alleen maar prive auto's wilt verkopen...
Geen gezeur met al die leaseauto's. Lekker overzichtelijk. Toch?

[ Voor 26% gewijzigd door mimalizo op 08-04-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:29:
Neem als dealer gewoon de stoere beslissing dat je alleen maar prive auto's wilt verkopen...
Geen gezeur met al die leaseauto's. Lekker overzichtelijk. Toch?
Dan kan 50-60% van de dealers inpakken, want van de A-B segmenters kan de dealership niet rondkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:31:
[...]

Dan kan 50-60% van de dealers inpakken, want van de A-B segmenters kan de dealership niet rondkomen ;)
Daarom! Gewoon je klanten op een nette manier bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Jeroenvr72 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:20:
Mijn huidige auto, Octavia werd afgeleverd door de verkoper... rete irritant, terwijl ik juist wel van een "warme" overdracht hou. Maar hij wist simpelweg weinig over de auto te vertellen. Geen idee van Mirrorlink, Android auto etc. multimedia systeem, ja mooi groot scherm, daar zit echt van alles in.... Tja dat weet ik, maar wat dan, en hoe werkt het ? geen idee....
overigens bij deze dealer (Muntstad Utrecht) nu bij de Enyaq gekeken, en weer dezelfde verkoper gesproken, wist dat Anna zeker 30% bereik verbetering zou hebben, Transportvloer was standaard, en zo had hij nog wel meer onwaarheden... een dikke triest!
ik hoop bij Skoda Zijm in Arnhem, waar ik de Enyaq mag ophalen (wk44..) dat ik een gedegen uitleg krijg met een gemeende glimlach, anders neem ik hem zo wel mee en probeer ik alles zelf wel uit.
Zelfde ervaring met Muntstad. Ze hadden laatst een Enyaq 'on tour' staan en ik had gebeld dat ik hem graag even aan moeder de vrouw wilde laten zien maar dat ik hem via de LM al besteld had. Was geen probleem. Tot ik daar kwam en een hevig teleurgestelde verkoper trof die het zonde van zijn tijd vond om wat te vertellen aangezien 'je hem toch al besteld had en niet via mij'. Totaal geen verstand, wist geen antwoord te geven op de meest simpele vragen omdat 'hij net begonnen was bij Skoda na tig jaar Nissan'. Al met al een goede reden om daar nooit meer terug te komen. Je kunt wel gewoon normaal doen tegen klanten, je bent per slot van rekening toch het uithangbord van het bedrijf... Inmiddels van de LM begrepen dat hij geleverd gaat worden door Hoogenboom in Rotterdam. Berichtje gestuurd en de volgende reactie gekregen:

De verwachting is nog steeds dat wij de Enyaq ca. week 25 aan u kunnen leveren, echter ik heb goede hoop dat dit wellicht wel eens eerder zou kunnen zijn. Hoeveel eerder is echter niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Oeze schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:38:
[...]

Zelfde ervaring met Muntstad. Ze hadden laatst een Enyaq 'on tour' staan en ik had gebeld dat ik hem graag even aan moeder de vrouw wilde laten zien maar dat ik hem via de LM al besteld had. Was geen probleem. Tot ik daar kwam en een hevig teleurgestelde verkoper trof die het zonde van zijn tijd vond om wat te vertellen aangezien 'je hem toch al besteld had en niet via mij'. Totaal geen verstand, wist geen antwoord te geven op de meest simpele vragen omdat 'hij net begonnen was bij Skoda na tig jaar Nissan'. Al met al een goede reden om daar nooit meer terug te komen. Je kunt wel gewoon normaal doen tegen klanten, je bent per slot van rekening toch het uithangbord van het bedrijf... Inmiddels van de LM begrepen dat hij geleverd gaat worden door Hoogenboom in Rotterdam. Berichtje gestuurd en de volgende reactie gekregen:

De verwachting is nog steeds dat wij de Enyaq ca. week 25 aan u kunnen leveren, echter ik heb goede hoop dat dit wellicht wel eens eerder zou kunnen zijn. Hoeveel eerder is echter niet te zeggen.
Ha ha ha, dat is de zelfde verkoper, heeft jaren bij skoda gewerkt, maar is na 2 jaar bij nissan te zijn geweest weer terug bij skoda, wat een pepernoot zeg... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Oeze schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:38:
[...]

Tot ik daar kwam en een hevig teleurgestelde verkoper trof die het zonde van zijn tijd vond om wat te vertellen aangezien 'je hem toch al besteld had en niet via mij'.
Aan de andere kant snap ik dat ook wel weer. Je hebt dat ding al in bestelling staan en vervolgens ga je ervan uit dat een andere dealer tijd in je gaat steken voor het geven van informatie....
Ik zou dat uit fatsoen al niet eens doen. Ieder zijn eigen moraal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Wootism schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:11:
[...]

Aan de andere kant snap ik dat ook wel weer. Je hebt dat ding al in bestelling staan en vervolgens ga je ervan uit dat een andere dealer tijd in je gaat steken voor het geven van informatie....
Ik zou dat uit fatsoen al niet eens doen. Ieder zijn eigen moraal natuurlijk.
Zeker, maar ik had het dan ook expliciet van te voren aangegeven en ook aangegeven dat als ze dit niet wilden we even goede vrienden waren en dat ik daar begrip voor had. Was geen enkel probleem, we waren van harte welkom en de koffie stond klaar. Overigens wist ik op dat moment nog niet waar de LM hem besteld had...

Maar dan nog, je kunt wel gewoon normaal doen. Ik vroeg hoe lang de meegeleverde laadkabel was. Die werd uit de achterbak gepakt, op de grond gegooid en dan kon ik zelf even meten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb vandaag ook maar een update gevraagd bij Wittebrug. Levering staat nog steeds op week 25, ik heb SSS erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Oeze schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:16:
[...]

Maar dan nog, je kunt wel gewoon normaal doen. Ik vroeg hoe lang de meegeleverde laadkabel was. Die werd uit de achterbak gepakt, op de grond gegooid en dan kon ik zelf even meten...
Hoe lang was die kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDeurs
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09-2023
Alfen Eve single Pro-line is geplaatst.
Nu maar weer wachten op de auto. Wk 28 😩Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_HznVd-tT1EcOpfDuJjj5kIfeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0BL6cm3uIogji68xgA407SL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Blijf me verbazen over al die mensen die oneindige dienstverlening verwachten van bedrijven waar ze niets afnemen. Misschien moeilijk om de dealer los te zien van de importeur of de fabrikant?

Een hoop tweakers komen uit de ICT. Stel nu dat je een bepaald software pakket levert. En er zijn ook andere bedrijven die dat pakket leveren. Ga je dan ook lekker een paar uur uitleggen hoe het pakket werkt als er iemand binnen komt lopen die zegt dat hij het pakket ergens anders gekocht heeft, maar jullie zo lekker dichtbij zijn voor wat hulp?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

@jeroenkb Een dealer is representatief voor het merk, het is niet zomaar een merkloze garage.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mimalizo
6 maanden geleden een auto besteld van dik 60.000 euro. Nooit meer wat gehoord...

Ik vind het prima dat mensen dat normaal vinden. Ik niet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Tja. Volgens mij lease je. dus je werkgever heeft wat besteld. Jij krijgt uiteindelijk een bedrijfsmiddel ter beschikking gesteld. Heb je nu waarschijnlijk ook nog. Kun je nog gewoon blijven gebruiken totdat je bericht krijgt dat je je nieuwe bedrijfsmiddel kunt komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

JDeurs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:26:
Nu maar weer wachten op de auto. Wk 28 😩[Afbeelding]
Waarom geen vaste kabel gekozen?
(I know off-topic, maar ben toch benieuwd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
jeroenkb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:00:
Tja. Volgens mij lease je. dus je werkgever heeft wat besteld. Jij krijgt uiteindelijk een bedrijfsmiddel ter beschikking gesteld. Heb je nu waarschijnlijk ook nog. Kun je nog gewoon blijven gebruiken totdat je bericht krijgt dat je je nieuwe bedrijfsmiddel kunt komen ophalen.
60k blijft 60k. Maakt niet uit hoeveel handen er tussen zitten en wie uiteindelijk betaald.
Daarnaast doet die hele waarde er niet toe. Wat voor de een peanuts is, is voor de ander een godsvermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Fairplay92 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:56:
[...]

9-11 dacht ik, of misschien was dat nog zijn vorige versie met CF.
Veldhoven of Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Nu krijg ik een uitnodiging voor de Q4 e tron. Levering einde zomer. En nu?😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Robbie8454 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:31:
Nu krijg ik een uitnodiging voor de Q4 e tron. Levering einde zomer. En nu?😅😅
Mark bellen dat de Enyaq niet doorgaat ;-)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:07:
[...]

60k blijft 60k. Maakt niet uit hoeveel handen er tussen zitten en wie uiteindelijk betaald.
Daarnaast doet die hele waarde er niet toe. Wat voor de een peanuts is, is voor de ander een godsvermogen.
Dat is absoluut zo. Maar ik zie niet al die werkgevers en leasemaatschappijen dagelijks al die dealers bellen met de vraag waar de auto's blijven. Die wachten gewoon tot ze een bericht krijgen.

En dat zijn de partijen die betalen.

Er zit gewoon een groot verschil tussen jouw individuele verwachting en inschatting van de waarde en die van de andere betrokken partijen (leasemaatschappij die vele duizenden auto's per jaar doet; dealer die er een paar duizend per jaar doet).

En ik geloof ook niet zo heel veel in het belang van merktrouw als het gaat om leaserijders. De redenen die ik langs heb zien komen om van de Enyaq af te zien.....(de belangrijkste: wel dit jaar nog anders hoef ik hem niet meer; en dan zou ik jou als dealer uren van mijn tijd geven als iemand anders hem mag leveren; of misschien ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
En voor de volledige openheid:

Heb begin oktober privé een Enyaq aangeschaft. Eerste contact met dealer was 2 weken geleden toen hij belde dat productiedatum definitief was en hij zou bellen als hij binnen was om een ophaalafspraak te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:37:
[...]

Mark bellen dat de Enyaq niet doorgaat ;-)
Hoe weet jij dat het Mark is? Die naam heb ik nooit genoemd😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
JDeurs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:26:
Nu maar weer wachten op de auto. Wk 28 😩[Afbeelding]
Ah mooi, zo ziet zo'n ding in het echt er uit. Woensdag krijg ik de mijne, zonder paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 20:34
Mazzel voor je :) Ik heb 10-10 besteld (Udenhout DB) en moet nog wachten....

[ Voor 3% gewijzigd door jdbiggelaa op 08-04-2021 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
ManiacScum schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:55:
[...]

Ah mooi, zo ziet zo'n ding in het echt er uit. Woensdag krijg ik de mijne, zonder paal
Bij mij helaas net andersom. Ik heb eerst de auto en een maand later de wallbox. Laadpaal ziet er idd prima uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Goede review! En belangrijk verschil tussen ID.x en Enyaq: bij de Enyaq zit het travel assist onderdeel dat de auto feilloos in het midden van de rijbaan houdt al in het basis Assist pakket! Persoonlijk ben ik daar blij mee. Veel reviewers van de ID.x hebben kritiek op het Ping-pongen van de auto bij alleen Lane assist. Dat blijft ons dus bespaard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:45

Bozznl

GT: The Bozzz88

Bozznl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:28:
@vinom voeg mij ook maar toe. 15-1 besteld bij LM via wagenparkbeheerder levertijd nog niets over gehoord (laat ik nog weten).

- IV 80 in Black Magic
- 19 inch Regulus
- Klimaat
- Comfort
- Family
- Licht
- 125 kw oplaadmogelijkheid en toegang tot ionity netwerk
- Skoda sound system
- Opberzak voor laadkabel
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Zijairbags achter
- Winterbandjes service via LM
- Verder alles standaard (zoals Loft interieur)

Nu begint het lange wachten! Regelmatig in dit topic buurten maar 😆.
Helaas was er wat mis gegaan met de bestelling :'( . Bottom-line bestelling is nu wel goed doorgekomen en heb wat aangepast in mijn configuratie.

- Black Magic naar Race Blue (lekker gewaagd kleurtje, mede dankzij de toffe foto's uit dit topic)
- Het standaard assistentie pakket er ook maar bij genomen.

Skoda sound system dus lekker laten staan. Wel de garantie gekregen dat 2021 de levering zal plaatsvinden. Verwachte leverweek staat nu op week 41.

@vinom mijn entry in de op kan je aanpassen naar raceblue met week 41.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
nog even over de achterlampen, de online configurator laat het zelfs verkeerd zijn met brandend deel op achter klep, lekker dan, ga er even over denken en misschien toch melding doen bij dealer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHZoe-ubE9XM-RujTKb3KQxFxkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlsJc9fmVWjGlMJG6QQLgqpT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door knirrebir op 08-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
jdbiggelaa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:00:
[...]

Goede review! En belangrijk verschil tussen ID.x en Enyaq: bij de Enyaq zit het travel assist onderdeel dat de auto feilloos in het midden van de rijbaan houdt al in het basis Assist pakket! Persoonlijk ben ik daar blij mee. Veel reviewers van de ID.x hebben kritiek op het Ping-pongen van de auto bij alleen Lane assist. Dat blijft ons dus bespaard _/-\o_
Mijn Duits is slecht dus kan het er zelf niet uithalen. Maar lijkt me sterk dat het basis assistentie dit al heeft. Volgens configurator is het enige verschil tussen assistentie en assistentie plus juist de travel assist.

Mogelijk verschil tussen Nederlandse en Duitse(?) pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-10 15:45
Vandaag gebeld met de dealer om naar de status van de bestelling te vragen. Auto zou deze week bij hun binnen komen en ik kon gelijk een afleverafspraak inplannen 23-4. ik werd echter een uur later terug gebeld met de mededeling dat de auto pas vanaf 1-5 uitgeleverd mag worden. Dus helaas nog een week extra wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:14:
nog even over de achterlampen, de online configurator laat het zelfs verkeerd zijn met brandend deel op achter klep, lekker dan, ga er even over denken en misschien toch melding doen bij dealer
[Afbeelding]
Tja. De brochure laat weer wel heel goed zien. Lastig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVgNCM_L9yhTsANx6vWylIHBtLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObBr6769X44ukU25ZRC9vkEz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDeurs
Wootism schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:07:
[...]

Waarom geen vaste kabel gekozen?
(I know off-topic, maar ben toch benieuwd)
Ik vind dit mooier.
Geen rondslingerende kabel aan voorkant huis.
Dan maar iets meer werk, met 2x stekkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik ben er eindelijk helemaal uit. Ik laat de auto Quartz Grey. Ik vind de blauwe kleur echt gaaf, maar in combinatie met de CF vind ik grijs toch het mooist. Mocht de CF toch niet leverbaar zijn dan ga ik toch over op blauw. Bijkomend voordeel: mijn vriendin wil er dan niet meer in rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@Jasperzzz de reviews zullen het uitwijzen, kan zijn dat door reviews van id met lane assist nog niet uitgevoerd zijn met software 2.1 en dat juist door software 2.1 ping-pong effect minder (bijna geheel weg) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Robbie8454 van brochure weet ik en in topic was er even geleden ook iets verkeerd in configurator wat standaard was, maar niet kon want het maakte deel uit van pakket, melding gemaakt bij dealer en die gaf aan (wat al voor veel zaken geldt in dit topic) er kan sowieso aan configurator en brochure geen rechten worden ontleend (hier is al genoeg over gemeld in topic, ieder heeft daar zijn mening in (terecht) en kan je teruglezen als je niets te doen hebt, maar ga het hier niet samenvatten).
Daarom mijn opmerking misschien melding bij dealer, maar weet het antwoord al.

Hopelijk lukt quartz grey, las op facebook pagina voor enyaq duitsland dat quartz grey op is, volgens mij klanten in Oostenrijk (of ander land) kunnen quartz grey niet meer bestellen en hoop dat dit niet voor Nederland gaat gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Rogo70 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:22:
Vandaag gebeld met de dealer om naar de status van de bestelling te vragen. Auto zou deze week bij hun binnen komen en ik kon gelijk een afleverafspraak inplannen 23-4. ik werd echter een uur later terug gebeld met de mededeling dat de auto pas vanaf 1-5 uitgeleverd mag worden. Dus helaas nog een week extra wachten.
Mag hopen dat het alleen bij de dealer is van jouw en niet voor iedereen hier geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:47:
@Robbie8454 van brochure weet ik en in topic was er even geleden ook iets verkeerd in configurator wat standaard was, maar niet kon want het maakte deel uit van pakket, melding gemaakt bij dealer en die gaf aan (wat al voor veel zaken geldt in dit topic) er kan sowieso aan configurator en brochure geen rechten worden ontleend (hier is al genoeg over gemeld in topic, ieder heeft daar zijn mening in (terecht) en kan je teruglezen als je niets te doen hebt, maar ga het hier niet samenvatten).
Daarom mijn opmerking misschien melding bij dealer, maar weet het antwoord al.

Hopelijk lukt quartz grey, las op facebook pagina voor enyaq duitsland dat quartz grey op is, volgens mij klanten in Oostenrijk (of ander land) kunnen quartz grey niet meer bestellen en hoop dat dit niet voor Nederland gaat gelden.
dat bedoelde ik ook met mijn reactie. Dus we zitten op 1 lijn. Je kan het altijd even melden natuurlijk.

Quartz grey op? Bizar. Heb wel het idee dat de Enyaq echt een dikke verkoop knaller gaat worden .
Dan zou ik overigens echt alles tegen hebben: kleur, CF en SSS. 😂😂

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 08-04-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:51:
dat bedoelde ik ook met mijn reactie. Dus we zitten op 1 lijn. Je kan het altijd even melden natuurlijk.
duidelijk wat je bedoelt en op 1 lijn, melden kan idd altijd, maar ga ik nog over nadenken, reden bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Jasperzzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:21:
[...]

Mijn Duits is slecht dus kan het er zelf niet uithalen. Maar lijkt me sterk dat het basis assistentie dit al heeft. Volgens configurator is het enige verschil tussen assistentie en assistentie plus juist de travel assist.

Mogelijk verschil tussen Nederlandse en Duitse(?) pakketten?
De reviewer is heel stellig en uitgebreid op dit punt. Dat er mogelijk een verschil is tussen het Duitse en NL pakket valt niet uit te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:47:
@Robbie8454

Hoe moet ik dat dan interpreteren? Dat Skoda het wel grijs genoeg vindt? Of is letterlijk de verf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53
jeroenkb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:43:
[...]

Dat is absoluut zo. Maar ik zie niet al die werkgevers en leasemaatschappijen dagelijks al die dealers bellen met de vraag waar de auto's blijven. Die wachten gewoon tot ze een bericht krijgen.

Er zit gewoon een groot verschil tussen jouw individuele verwachting en inschatting van de waarde en die van de andere betrokken partijen (leasemaatschappij die vele duizenden auto's per jaar doet; dealer die er een paar duizend per jaar doet).

En ik geloof ook niet zo heel veel in het belang van merktrouw als het gaat om leaserijders. De redenen die ik langs heb zien komen om van de Enyaq af te zien.....(de belangrijkste: wel dit jaar nog anders hoef ik hem niet meer; en dan zou ik jou als dealer uren van mijn tijd geven als iemand anders hem mag leveren; of misschien ook niet)
Ieder zijn eigen mening....de mijne...wat een koude kletspraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
jeroenkb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:45:
En voor de volledige openheid:

Heb begin oktober privé een Enyaq aangeschaft. Eerste contact met dealer was 2 weken geleden toen hij belde dat productiedatum definitief was en hij zou bellen als hij binnen was om een ophaalafspraak te maken
Dus?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:27
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:49:
[...]

Hoe moet ik dat dan interpreteren? Dat Skoda het wel grijs genoeg vindt? Of is letterlijk de verf op.
Als dathet geval is ga ik meteen over naar Race Blue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mimalizo
jeroenkb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:00:
Ooit van bijtelling gehoord??

Je weet wel, dat principe waarbij je een Godsvermogen betaald om een auto van de baas te rijden. En na afloop van het contract blijf je met lege handen over. Of als je geluk hebt een nieuwe auto.

Die tijd dat je een auto ter beschikking kreeg ligt al een tijdje achter ons...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
[...]

Ik begrijp dat je prive rijdt en inderdaad nog nooit van bijtelling hebt gehoord. Ik zou zeggen google het is. Gaat een wereld voor je open...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:09:
[...]

Ooit van bijtelling gehoord??

Je weet wel, dat principe waarbij je een Godsvermogen betaald om een auto van de baas te rijden. En na afloop van het contract blijf je met lege handen over. Of als je geluk hebt een nieuwe auto.

Die tijd dat je een auto ter beschikking kreeg ligt al een tijdje achter ons...
Ja en als je dan een trekhaak achteraf neemt betaal je die in de looptijd zelfs af gaat nergens over.
Want na die tijd lever je de auto in met die trekhaak.

Voorbeeld trekhaak op de skoda webshop € 1349 deel je door de looptijd minimaal 4 jaar dan betaal je al gouw 25 euro per maand extra.

Voor de Enyaq betaal je als je hem 54 maanden lease al zeker 24.000 euro. dus wij betalen wel degelijk.
En zijn niet eens eigenaar aan het einde. :|

[ Voor 23% gewijzigd door mibkiller op 08-04-2021 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
mibkiller schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:13:
[...]

Ja en als je dan een trekhaak achteraf neemt betaal je die in de looptijd zelfs af gaat nergens over.
Want na die tijd lever je de auto in met die trekhaak.

Voorbeeld trekhaak op de skoda webshop € 1349 deel je door de looptijd minimaal 4 jaar dan betaal je al gouw 25 euro per maand extra.
Dat briljante principe dus...

Ik begrijp het wel. Ik ben 30 jaar geleden begonnen met een auto van de zaak. En dat was toen ook nog echt een auto van de zaak. Je kreeg de sleutels in je handen gedrukt. En een tankpas waarmee je in heel Europa je gang kon gaan en ook alle tolwegen werden keurig door de baas betaald. En je werd veel succes gewenst. Was wellicht een tikkie veel van het goeie. Eerlijk is eerlijk...

Nu rijd ik dus al jaren een leaseauto. De leaseregelingen worden bij veel bedrijven steeds slechter. De keuze wordt bij veel meer bedrijven steeds meer beperkt. En als dank mag ik daar elke maand 600 euro netto voor af tikken. Ik weet niet of je dat nog ter beschikking stellen wilt noemen. Maar zo voelt het bij mij in ieder geval niet.

Met beetje mzzl ben ik binnen 3 jaar weer van die bewuste auto af. Oftewel een dikke 21.000 euro verder. Dan lever je keurig je auto in. Als je geluk hebt krijg je een nieuwe. Als je pech hebt niet. Dan heb je 21.000 euro in een auto geinvesteerd die je zo maar even gedag zwaait.

Begrijp dat hier veel ITers zitten. Met andere woorden. Ik stel je een laptop ter beschikking. Daar betaal je elke maand 50 euro vergoeding voor. En elke 3 jaar krijg je een nieuwe nadat je de oude hebt ingeleverd. Klinkt me als een topdeal in de oren...
Zijn wellicht iets andere bedragen. Maar je voelt je nog steeds redelijk bestolen.

Het voorbeeld van de trekhaak hierboven zegt alles.

Ik snap dat het voor een dealer vervelend is zo'n leaseauto. Maar daar heb ik als leaserijder dus helemaal niks mee te maken. Want in mijn optiek betaal ik gewoon grof geld voor dat apparaat. Waar ik nooit meer wat van terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
FJP84 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:05:
[...]

Als dathet geval is ga ik meteen over naar Race Blue
Ik heb zojuist ff op Skoda.at (Oostenrijk) gekeken en daar staat inderdaad de kleur quartz grey niet meer bij de kleuren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
JDeurs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik heb zojuist ff op Skoda.at (Oostenrijk) gekeken en daar staat inderdaad de kleur quartz grey niet meer bij de kleuren
Quartz Grau vielleicht >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:26:
[...]

Ik begrijp het wel. Ik ben 30 jaar geleden begonnen met een auto van de zaak. En dat was toen ook nog echt een auto van de zaak. Je kreeg de sleutels in je handen gedrukt. En een tankpas waarmee je in heel Europa je gang kon gaan en ook alle tolwegen werden keurig door de baas betaald. En je werd veel succes gewenst. Was wellicht een tikkie veel van het goeie. Eerlijk is eerlijk...

Nu rijd ik dus al jaren een leaseauto. De leaseregelingen worden bij veel bedrijven steeds slechter. De keuze wordt bij veel meer bedrijven steeds meer beperkt. En als dank mag ik daar elke maand 600 euro netto voor af tikken. Ik weet niet of je dat nog ter beschikking stellen wilt noemen. Maar zo voelt het bij mij in ieder geval niet.

Met beetje mzzl ben ik binnen 3 jaar weer van die bewuste auto af. Oftewel een dikke 21.000 euro verder. Dan lever je keurig je auto in. Als je geluk hebt krijg je een nieuwe. Als je pech hebt niet. Dan heb je 21.000 euro in een auto geinvesteerd die je zo maar even gedag zwaait.

Begrijp dat hier veel ITers zitten. Met andere woorden. Ik stel je een laptop ter beschikking. Daar betaal je elke maand 50 euro vergoeding voor. En elke 3 jaar krijg je een nieuwe nadat je de oude hebt ingeleverd. Klinkt me als een topdeal in de oren...
Zijn wellicht iets andere bedragen. Maar je voelt je nog steeds redelijk bestolen.

Ik snap dat het voor een dealer vervelend is zo'n leaseauto. Maar daar heb ik als leaserijder dus helemaal niks mee te maken. Want in mijn optiek betaal ik gewoon grof geld voor dat apparaat. Waar ik nooit meer wat van terug zie.
En tegenwoordig moet je een goede functie hebben om überhaupt een auto te mogen kiezen zelf.
Anders krijg je gewoon een in dozijn en daar mag je ook voor betalen.
Ik wil niet klagen maar het wordt alleen maar minder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robbie8454
@JDeurs Duitsland nog wel.

Jongens zullen we ophouden over de bijtelling en het Enyaq gerelateerd houden? Meningen verschillen nu eenmaal. Het gevoel van de een is niet het gevoel van de ander. Accepteer het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:35:
Duitsland nog wel.

Jongens zullen we ophouden over de bijtelling en het Enyaq gerelateerd houden? Meningen verschillen nu eenmaal. Het gevoel van de een is niet het gevoel van de ander. Accepteer het verschil
Trekhaak is Enyaq gerelateerd voor achteraf >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:36:
[...]

Trekhaak is Enyaq gerelateerd voor achteraf >:) >:)
Daar ben ik het niet mee oneens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Geen Anna discussie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Laura die zat toch in jouw auto ? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mibkiller op 08-04-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
mibkiller schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:34:
[...]

En tegenwoordig moet je een goede functie hebben om überhaupt een auto te mogen kiezen zelf.
Anders krijg je gewoon een in dozijn en daar mag je ook voor betalen.
Ik wil niet klagen maar het wordt alleen maar minder.
Na deze hele corona shit gaat het allemaal nog schraler worden (minder face to face meetings, thuiswerken, enz enz). Ik schat zo maar in dat dit de laatste is die ik ook prive blijf rijden. Voor mijn werk heb ik helemaal geen leaseauto nodig maar dat is nu eenmaal uitonderhandeld. Voor hetgeen wat ik maandelijks uit mn broek mag schudden, wil ik er wel iets qua waarde voor terug.

Edit:
Ach verdorie, ben ik nu officieel off topic gereden?

[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 08-04-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:26:
[...]

Je haalt de woorden uit mijn mond👍
Helemaal eens. Lijkt echt dat sommige mensen echt wereldvreemd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mibkiller schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:40:
[...]

Laura die zat toch in jouw auto ? ;)
En Anna, vergeet Anna niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
Zullen we einde maken aan de off-topic bijtelling discussie. Uiteindelijk is ieders keuze een leaseauto privé te gebruiken een persoonlijke keuze. Je kan er ook een prive auto naast houden als je het bijtelling-bedrag liever daar aan wil besteden. Bijtelling is een overheid besluit en niet van de werkgever. Uiteindelijk bepaal je zelf de keuze van de auto en daarvan geresulteerde bijtelling. Dat die hoog is ligt niet aan de leaseregelingen.
On-topic: lagere bijtelling van de EV is een van de redenen om voor de Enyaq te kiezen.
Ik rijdt nu een Diesel Golf Variant. De Enyaq komt daar bij het beste in de buurt qua praktische inzetbaarheid (range, ruimte en trekhaak mogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

en door

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Dan neem je geen leaseauto, maar een bedrijfsauto. Probleem opgelost.

En prive ga je maar op de fiets. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Minder oude mannen gezeur en meer Enyaq info aub. Waar jullie de tijd vandaan halen om over te kunnen zeuren zeg. Wordt er moe van..

Mischien worden jullie hier weer wat blijer van.

YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - POV Test drive in 4K | Head-up display, Am...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Genestealer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:11:
Minder oude mannen gezeur en meer Enyaq info aub. Waar jullie de tijd vandaan halen om over te kunnen zeuren zeg. Wordt er moe van..

Ah nice, de eerste keer dat iemand het interieur in een donkere omgeving filmt! d:)b
Best mooi die lichtgevende lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
jeroenkb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:37:
Blijf me verbazen over al die mensen die oneindige dienstverlening verwachten van bedrijven waar ze niets afnemen. Misschien moeilijk om de dealer los te zien van de importeur of de fabrikant?

Een hoop tweakers komen uit de ICT. Stel nu dat je een bepaald software pakket levert. En er zijn ook andere bedrijven die dat pakket leveren. Ga je dan ook lekker een paar uur uitleggen hoe het pakket werkt als er iemand binnen komt lopen die zegt dat hij het pakket ergens anders gekocht heeft, maar jullie zo lekker dichtbij zijn voor wat hulp?
Als die support billable is zeker wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Genestealer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:11:

die auto lijkt wel echt super lichtvoetig te rijden. Bijna alsof het een veel kleinere auto is. Kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn, maar ik word hier wel enthousiast van😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
Ach, als we alle off topic berichten zouden verwijderen dan waren er nog 100 pagina's over....
Gelukkig is het bijna zover...over 2 weken heerlijk elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Ik begin toch wel wat zenuwachtig te worden. Op een Facebook groep zie ik ook berichten langskomen dat een bestelling van eind februari binnen enkele weken al geleverd wordt.

En dat mijn bestelling van begin november 2020 en eenmalig gewijzigd begin februari 2021 volgens de dealer nog niet eens definitief is ingepland en nog op ongewijzigde verwachting staat.

Geen nieuws is misschien nog goed nieuws, maar een definitieve planning met enkele weken uitloop zou in ieder geval wel even meer zekerheid geven... Ook voelt het dat men het qua oorzaak op de wijziging gooit een beetje makkelijk. Helaas zijn er geen andere bronnen in hierover navraag te doen. PON bellen zal wel geen optie zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 09-04-2021 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
FJP84 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:15:
Ik begin toch wel wat zenuwachtig te worden. Op een Facebook groep zie ik ook berichten langskomen dat een bestelling van eind februari binnen enkele weken al geleverd wordt.

En dat mijn bestelling van begin november 2020 en eenmalig gewijzigd begin februari 2021 volgens de dealer nog niet eens definitief is ingepland en nog op ongewijzigde verwachting staat.

Geen nieuws is misschien nog goed nieuws, maar een definitieve planning met enkele weken uitloop zou in ieder geval wel even meer zekerheid geven... Ook voelt het dat men het qua oorzaak op de wijziging gooit een beetje makkelijk. Helaas zijn er geen andere bronnen in hierover navraag te doen. PON bellen zal wel geen optie zijn :)
Ik heb precies het zelfde gevoel. Van Wittebrug krijg ik dood leuk te horen dat het door mijn wijziging komt, hierdoor is hij nog niet definitief ingepland..

November besteld en in februari de wijziging van assistent naar assistent+ doorgevoerd.

En dat terwijl ik er duidelijk bij had gezegd, graag deze wijziging doorvoeren mist dit geen nadelige gevolgen heeft op de levertijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik moet ook nog steeds mijn dealer bellen maar die verzekerde mij toendertijd dat dit echt niet ervoor zou zorgen dat het daardoor vertraagd werd. Maar misschien toverd hij nu wel een Mark Rutte uit de grote hoed, wie weet

[ Voor 20% gewijzigd door DonKui op 09-04-2021 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jdenijs schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 06:36:
[...]

Ik heb precies het zelfde gevoel. Van Wittebrug krijg ik dood leuk te horen dat het door mijn wijziging komt, hierdoor is hij nog niet definitief ingepland..

November besteld en in februari de wijziging van assistent naar assistent+ doorgevoerd.

En dat terwijl ik er duidelijk bij had gezegd, graag deze wijziging doorvoeren mist dit geen nadelige gevolgen heeft op de levertijd..
LM en dealer hadden mij wel mogelijke risico's aangegeven, want het zou wel eens een nieuwe bestelling kunnen worden en dus afgeraden te wijzigen. Maar goed dan zou ik 60mndv spijt van keuze hebben gehad. Als ik het nu zo zie hadden ze er gewoon een nieuwe bestelling van moeten maken. Was sneller geweest zo lijkt het nu. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:53
FJP84 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:15:

Ik heb ook een bestelling van begin november, maar geen wijzigingen doorgegeven. Zelfde verhaal: geen definitieve datum. Indicatie is begin juli. Snap niet dat ze zo slecht om gaan met de early adopters. Je kunt idd ook nergens terecht. Het enige dat ik hoor en lees is dat verschillende dealers te maken hebben met deze willekeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
https://youtu.be/i1wZyQi-I_8

Laadsnelheden voor de ID4 en ID3 van onze vriend Bjorn Nyland. Snelladen is ook echt snelladen.
Het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik dacht ook Den Bosch net zoals die van mezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

[...]

Tja, wat mag je verwachten als service van een dealer? In mijn geval kwam ik kijken naar de auto, en de verkoper wist niet zoveel en gaf zelfs verkeerde informatie. vervolgens heeft hij mijn gegevens genoteerd voor een bezichtiging en een eventuele proefrit. hij zou mij ook nog nabellen om te vragen voor welke versie ik wilde gaan, en of ze een offerte mochten uitbrengen. Hier komt overigens mijn huidige Octavia ook vandaan! dus ik was al klant.
Ik moet nu nog teruggebeld worden.... je snapt dat ik nooit meer 1 voet binnen zet bij Muntstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:27:
[...]

Tja, wat mag je verwachten als service van een dealer? In mijn geval kwam ik kijken naar de auto, en de verkoper wist niet zoveel en gaf zelfs verkeerde informatie. vervolgens heeft hij mijn gegevens genoteerd voor een bezichtiging en een eventuele proefrit. hij zou mij ook nog nabellen om te vragen voor welke versie ik wilde gaan, en of ze een offerte mochten uitbrengen. Hier komt overigens mijn huidige Octavia ook vandaan! dus ik was al klant.
Ik moet nu nog teruggebeld worden.... je snapt dat ik nooit meer 1 voet binnen zet bij Muntstad...
Groot gelijk. Afstrepen zo'n dealer en nooit meer teruggaan. Ik heb het bij Volvo in Den Haag ook meerdere keren meegemaakt. Daar kom ik dus niet meer terug. Dit zul je bij Lexus niet snel meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:49:

Laatste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Die supply chain is lekkah robust bij Skoda!! Stoppuh met die grijze. Er is geen verf meer in het magazijn |:( |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:02:
[...]

Die supply chain is lekkah robust bij Skoda!! Stoppuh met die grijze. Er is geen verf meer in het magazijn |:( |:( 8)7
Bizar idd! Maar volgens mij is de hele verfindustrie ook behoorlijk van slag. Vrienden van mij die aant verbouwen zijn hebben de grootste moeite om aan verf te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Chipsoer schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:10:
[...]

Bizar idd! Maar volgens mij is de hele verfindustrie ook behoorlijk van slag. Vrienden van mij die aant verbouwen zijn hebben de grootste moeite om aan verf te komen...
Chips, verf ............ de levering wordt steeds onzekerder door de Coronacrisis :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
Fairplay92 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:28:
[...]

Groot gelijk. Afstrepen zo'n dealer en nooit meer teruggaan. Ik heb het bij Volvo in Den Haag ook meerdere keren meegemaakt. Daar kom ik dus niet meer terug. Dit zul je bij Lexus niet snel meemaken.
Je kan, met alle respect, een Lexus dealer ook niet vergelijken met een incapabel dealer netwerk van Pon.
En al te zwijgen over de red carpet behandeling.
Heb drie jaar Lexus gereden en in die tijd nog nooit zo'n service meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
Corleone1979 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:07:
Zullen we einde maken aan de off-topic bijtelling discussie. Uiteindelijk is ieders keuze een leaseauto privé te gebruiken een persoonlijke keuze. Je kan er ook een prive auto naast houden als je het bijtelling-bedrag liever daar aan wil besteden. Bijtelling is een overheid besluit en niet van de werkgever. Uiteindelijk bepaal je zelf de keuze van de auto en daarvan geresulteerde bijtelling. Dat die hoog is ligt niet aan de leaseregelingen.
Dan vergeet je gemakshalve even de eigen bijdrage 😉 die is er ook als je hem alleen zakelijk gebruikt indien je leasebudget niet toereikend is.

On topic, voor mij de eerste keer Škoda, maar heeft deze eigenlijk een gekoeld handschoenenvak? (En nee, niet om handschoenen te koelen 😊)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Pas1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:19:
[...]

Dan vergeet je gemakshalve even de eigen bijdrage 😉 die is er ook als je hem alleen zakelijk gebruikt indien je leasebudget niet toereikend is.

On topic, voor mij de eerste keer Škoda, maar heeft deze eigenlijk een gekoeld handschoenenvak? (En nee, niet om handschoenen te koelen 😊)
Nope, heeft ie niet gek genoeg.

Tenminste, dat zegt de beste man op 33:13

[ Voor 17% gewijzigd door Wootism op 09-04-2021 09:25 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2