mibkiller schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:13:
[...]
Ja en als je dan een trekhaak achteraf neemt betaal je die in de looptijd zelfs af gaat nergens over.
Want na die tijd lever je de auto in met die trekhaak.
Voorbeeld trekhaak op de skoda webshop € 1349 deel je door de looptijd minimaal 4 jaar dan betaal je al gouw 25 euro per maand extra.
Dat briljante principe dus...
Ik begrijp het wel. Ik ben 30 jaar geleden begonnen met een auto van de zaak. En dat was toen ook nog echt een auto van de zaak. Je kreeg de sleutels in je handen gedrukt. En een tankpas waarmee je in heel Europa je gang kon gaan en ook alle tolwegen werden keurig door de baas betaald. En je werd veel succes gewenst. Was wellicht een tikkie veel van het goeie. Eerlijk is eerlijk...
Nu rijd ik dus al jaren een leaseauto. De leaseregelingen worden bij veel bedrijven steeds slechter. De keuze wordt bij veel meer bedrijven steeds meer beperkt. En als dank mag ik daar elke maand 600 euro netto voor af tikken. Ik weet niet of je dat nog ter beschikking stellen wilt noemen. Maar zo voelt het bij mij in ieder geval niet.
Met beetje mzzl ben ik binnen 3 jaar weer van die bewuste auto af. Oftewel een dikke 21.000 euro verder. Dan lever je keurig je auto in. Als je geluk hebt krijg je een nieuwe. Als je pech hebt niet. Dan heb je 21.000 euro in een auto geinvesteerd die je zo maar even gedag zwaait.
Begrijp dat hier veel ITers zitten. Met andere woorden. Ik stel je een laptop ter beschikking. Daar betaal je elke maand 50 euro vergoeding voor. En elke 3 jaar krijg je een nieuwe nadat je de oude hebt ingeleverd. Klinkt me als een topdeal in de oren...
Zijn wellicht iets andere bedragen. Maar je voelt je nog steeds redelijk bestolen.
Het voorbeeld van de trekhaak hierboven zegt alles.
Ik snap dat het voor een dealer vervelend is zo'n leaseauto. Maar daar heb ik als leaserijder dus helemaal niks mee te maken. Want in mijn optiek betaal ik gewoon grof geld voor dat apparaat. Waar ik nooit meer wat van terug zie.