Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:29:
Ik heb eind Oktober bestelt met een vermoedelijke leverdatum eind Juli, maar ook ruim 4 maanden later weet de dealer nog steeds niet wanneer de auto in productie gaat. Afgezien van de trekhaak heb ik alle opties aangevinkt, inclusief dus SSS, vermoedelijk zit daar het probleem, maar volgens de dealer niet maar moet ik maar gewoon geduld hebben.

Toevallig deze week is bekend geworden dat onze leaseregeling wordt aangepast en er nu een apart budget komt voor electriche auto's (viel onder benzine) en de tarieven staan mij toe om ipv de Enyaq een BMW iX3 High Executive te leasen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het interieur van de Skoda ik nog steeds mooier vindt van de BMW, maar de BMW kan ik zo krijgen en de Enyaq blijft maar onzeker. Het leasecontract van mijn huidige auto (A4) is ook al afgelopen en moet ik wellicht in een voorloop/poolauto gaan rijden tot de levering van de nieuwe auto, geen zin om maanden in een voorloopauto te gaan rijden.
Ik wil de Enyaq nog steeds erg graag maar ben heel slecht in wachten... helemaal als ik hier alleen maar verhalen lees van auto's die sneller geleverd worden en totale onzekerheid over leveringen zoals die van mij.
Na de proefrit heb ik de dealer gevraagd in het plansysteem van Skoda te kijken. Mijn bestelling stond er met een foutmelding in en kon dus niet gepland worden. Weghalen van de SSS zorgde er voor dat de foutmelding meteen verdween...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
ervh schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:18:
Vanochtend gebeld door de dealer. Definitieve productieweek is bekend, week 17. Eind april dus. Hij neemt een ruime marge door er 4 wk bij op te tellen, dus eind mei uitleveren :-)
Tja de mijne komt week 17 binnen en ook mijn dealer neemt nog 2 weken de tijd om het uit te leveren.... stel je voor dat je de auto voor onderhoud brengt en je kunt hem na 2 weken weer ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:15:
Is er uberhaupt 1 tweaker die ooit het verschil tussen de SSS en de standaard audio heeft gehoord. Ik ben ook niet vies van een mooi en diep geluid, maar het is dat (waarschijnlijk) maanden extra wachten zeker niet waard.
In mijn vorige Octavia was ik zeker tevreden met het geluid, vooral als ik dat vergelijk met de rotzooi die uit de Qashqai komt (voorloper).

Het zou toch knap lullig zijn als het maar een marginaal verschil is. En er zijn tweakers die de standaard audio in de Enyaq helemaal prima vinden.
Volgens mij is er 1 member geweest die bij dealer 2 enyaq's had; 1 met sss en 1 zonder sss en vond verschil niet heel groot.
Wat ik nog weet heeft sss geen midden speaker voor in dashboard en komt er (als het goed is) nog canton sound pakket (maar misschien alleen voor bepaalde uitvoeringen) en of canton speaker midden voor heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:17:

Ik bedoel dat men een inschatting heeft gemaakt (toendertijd) met de restwaarde en verkoopbaarheid van een model auto i3 (full ev) waarbij vervolgens de restwaarde in de praktijk lager bleek (particulieren staan niet te springen om een EV met max 150-170km range voor 30.000+ van 3-4 jaar oud).
Duidelijk en daarbij worden elektrische auto's goedkoper omdat de bijtelling hoger wordt en zal tweedehands prijs ook moeten verlagen om concurrerend te blijven.
Het is nagenoeg altijd weer zo de belastingbetaler betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:15:
Is er uberhaupt 1 tweaker die ooit het verschil tussen de SSS en de standaard audio heeft gehoord. Ik ben ook niet vies van een mooi en diep geluid, maar het is dat (waarschijnlijk) maanden extra wachten zeker niet waard.
In mijn vorige Octavia was ik zeker tevreden met het geluid, vooral als ik dat vergelijk met de rotzooi die uit de Qashqai komt (voorloper).

Het zou toch knap lullig zijn als het maar een marginaal verschil is. En er zijn tweakers die de standaard audio in de Enyaq helemaal prima vinden.
Ik heb nu een Octavia met Canton boxen en subwoofer. Ik merkte geen verschil tussen dit geluid en de Enyaq tijdens de testrit, die was volgens dealer met standaard geluid. Vond het geluid van de Enyaq eerder beter dan slechter. Maar dat kwam wellicht ook door minder omgevingsgeluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
Chipsoer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:34:
[...]

Ik heb nu een Octavia met Canton boxen en subwoofer. Ik merkte geen verschil tussen dit geluid en de Enyaq tijdens de testrit, die was volgens dealer met standaard geluid. Vond het geluid van de Enyaq eerder beter dan slechter. Maar dat kwam wellicht ook door minder omgevingsgeluid...
Nou vrienden, drop de SSS zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Weet iemand nog wanneer de demo modellen beschikbaar zijn voor proefritten? Of is dit ook pas vanaf 19 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:15:
Voor zowel de Enyaq als de BMW zou ik er voor kiezen om geen privé auto meer te nemen, dus voor het verschil tussen de Enyaq en BMW zou ik sowieso geen privé auto meer nemen. Dus het verschil is puur wat ik in mijn portomonee ga voelen, niet de keuze Enyaq + prive of BMW.

@knirrebir Altijd zelf auto's met lichte schade geïmporteerd, opgeknapt 2 jaar rijden en dan weer verkopen zonder verlies of vaak nog winst. Nee nee geen louche handelaar, altijd eerlijk alles laten zien met foto's en geregeld ook nog aankoopkeuringen laten uitvoeren zonder problemen en ook gewoon dealer onderhouden zonder problemen. Overigens de laatste auto's zoals de Panamera zonder schade hoor, is gewoon een origineel Nederlandse auto volledig dealer onderhouden.

En ik snap wel dat er prijsverschil is tussen BMW icm Alphabet dan Audi hoor, maar als Audi fan (en liever e-tron dan iX3) is dat wel jammer :)
Helemaal duidelijk en dank voor je openheid, louche handelaar was niet in gedachte gekomen bij mij, ik vind het gaaf als iemand dergelijke auto's kan kopen en rijden (of het nou geïmporteerd is of niet) en ben ik benieuwd hoe; zal ook liggen aan prive situatie of je kan sparen om dergelijke auto te kopen en onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Oase schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:35:
Weet iemand nog wanneer de demo modellen beschikbaar zijn voor proefritten? Of is dit ook pas vanaf 19 april?
@Chipsoer gaf net aan na proefrit navraag gedaan te hebben bij dealer over levering, ben ik benieuwd @Chipsoer wanneer die proefrit was?
@Oase ongeacht antwoord zou ik dealer bellen om afspraak te maken, want ik denk dat afspraken proefritten snel vol zijn, denk zelf na officiële introductie 19 april dat proefritten mogen, maar misschien heb je geluk en mag je van de dealer eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Dank voor de snelle reactie! Leverende dealer zit helaas te ver voor een proefrit (nadeel van leasen). Zal wel ff dealer in de buurt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:35:

Nou vrienden, drop de SSS zou ik zeggen.
Eveneens mijn mening en wat @Chipsoer aangeeft dat qua geluid vergelijk canton octavia en standaard enyaq de enyaq beter uit de verf komt kan komen doordat enyaq beter is qua carrosserie en ruiten om geluid in auto te houden t.o.v. ocatvia die wat ouder is en geen last van geluid verbrandingsmotor in interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:40:
[...]

@Chipsoer gaf net aan na proefrit navraag gedaan te hebben bij dealer over levering, ben ik benieuwd @Chipsoer wanneer die proefrit was?
@Oase ongeacht antwoord zou ik dealer bellen om afspraak te maken, want ik denk dat afspraken proefritten snel vol zijn, denk zelf na officiële introductie 19 april dat proefritten mogen, maar misschien heb je geluk en mag je van de dealer eerder.
11 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:08:
Gister weer contact gehad met Wittebrug De Lier. Nog steeds geen definitieve leverdatum.
November besteld met SSS.
Bij mij dealer Wittebrug Den Haag en ondanks alle berichten dat diverse dealers eerder leveren blijft productieweek bij mij week 21 (geen verschuiving in positieve zijn voor mij) en ik heb geen sss.
Lijkt er beetje op dat Wittebrug qua dealer door Pon - fabriek in Tsjechië benadeeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:27
Hier nog steeds week 22 en nog niet definitief ingepland. Had volgens dealer na contact met Skoda te maken met de wijziging in configuratie die ik uiteindelijk toch heb laten doorvoeren. ANNA is denk ik niet boos, maar wel een beetje teleurgesteld in mij. en het duurt even voordat ze dit verwerkt heeft :). Laura moet dus nog even geduld hebben. Net als ik.

Er druppelt al wel wat binnen, maar de meeste auto's van de dealer besteld begin/medio november hebben eigenlijk nog dezelfde status. We wachten dus nog maar een paar weken af.

[ Voor 36% gewijzigd door FJP84 op 08-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:52:
Hier nog steeds week 22 en nog niet definitief ingepland. Had volgens dealer na contact met Skoda te maken met de wijziging in configuratie die ik uiteindelijk toch heb laten doorvoeren. ANNA is denk ik niet boos, maar wel een beetje teleurgesteld in mij. en het duurt even voordat ze dit verwerkt heeft :). Laura moet dus nog even geduld hebben. Net als ik.

Meeste auto's van de dealer besteld begin/medio november hebben eigenlijk nog dezelfde status. We wachten dus nog maar een paar weken af.
welke dealer is dat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jdenijs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:08:
Gister weer contact gehad met Wittebrug De Lier. Nog steeds geen definitieve leverdatum.
November besteld met SSS.
Als ik onderstaand bericht lees zou ik als ik jou was echt meteen de dealer bellen om die SSS te cancellen :p
edit: ah ik las ‘productieweek’... nevermind
Chipsoer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:22:
[...]

Na de proefrit heb ik de dealer gevraagd in het plansysteem van Skoda te kijken. Mijn bestelling stond er met een foutmelding in en kon dus niet gepland worden. Weghalen van de SSS zorgde er voor dat de foutmelding meteen verdween...

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 08-04-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-10 21:53
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:47:
[...]

Bij mij dealer Wittebrug Den Haag en ondanks alle berichten dat diverse dealers eerder leveren blijft productieweek bij mij week 21 (geen verschuiving in positieve zijn voor mij) en ik heb geen sss.
Lijkt er beetje op dat Wittebrug qua dealer door Pon - fabriek in Tsjechië benadeeld wordt.
Je zou het denken, maar bij de dealer is er vaak ook sprake van willekeur met levertijden. Late bestellers die eerder geleverd krijgen dan de echte vroege bestellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Een update gevraagd over de productiedatum, of deze al bekend is. Krijg het volgende terug:

De productiedatum is naar verwachting medio juni. Maar dat is nog niet helemaal zeker i.v.m. de Covid. Fabrieken draaien nu ook niet op volle toeren en bepaalde onderdelen vooral software matig.Die willen nog wel eens langer duren.

Het is mij echt een raadsel hoe de meeste leverdata naar voren worden gehaald en hier eerder wordt verwacht dat de levertijd later wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door bvk1983 op 08-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:03
Die foutmelding hebben we allemaal, degene met SSS. Daar zou ik mij echt niet druk over maken. Laten we uitgaan van de informatie die er tot nu toe bekend is: de verwachting is dat auto's met SSS vanaf week 22/25 gebouwd kunnen gaan worden. Als het tegen die tijd niet zo is kun je hem altijd nog laten vallen lijkt me, zonder dat je productiedatum verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb van meet af aan leverweek 28 doorgekregen bij van Udenhout in Den Bosch en dit is niet meer veranderd. Ik heb begin december besteld en het is verder een kale 80 versie met alleen de optie vna de snellader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Net gebeld met de dealer. Ze hebben de auto's al wel staan maar wachten nog op een update voordat deze de weg op mogen. De update komt pas 18 of 19 april. Dus in de week van 19 april een proefrit werd lastig. Ik kon beter die week er op proberen. Ik zal nog eens een andere dealer bellen met dezelfde vraag en kijken wat deze zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Bij navraag bij de dealer gaf deze aan dat hij de auto rond week 18 bij hun verwacht. Levering zal dan kort daarna kunnen plaatsvinden. Besteld begin oktober. In jan/feb configuratie nog gewijzigd met o.a. 360 graden view, en HUD. Dit heeft dus geen negatieve invloed gehad op de productieweek. Dus nog eem paar weekjes geduld😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oeze
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-07-2023
https://www.autobild.de/a...abmessungen-19464913.html

De test van Autobild (in het Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:02
Mijn dealer (Ames Dordrecht) weet weinig nieuws te vertellen. Maand geleden gebeld ongeveer en kreeg nu hetzelfde te horen. We weten het niet, zodra we meer weten hoor jij het het ook. Ergens vanaf week 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:02
Even de conclusie vertaald:

Conclusie

De Skoda Enyaq is momenteel een van de slimste elektrische auto's. Met een geweldig design, veel ruimte en prettige rijeigenschappen. Het aanbod aan batterijen en services is redelijk, net als de prijzen. En dat geldt ook voor het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Ik lees nu al een paar pagina's over de SSS maar krijg op google niet gevonden wat dat is.
Ik ben vorige week wel bij Skoda in Den Bosch geweest en daar konden ze mij vertellen dat het uitgebreide audiosysteem niet leverbaar zou zijn (op zowel de Octavia als de Enyaq.)
Is de SSS het uitgebreide geluidssysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
Hennie-M schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:02:
Ik lees nu al een paar pagina's over de SSS maar krijg op google niet gevonden wat dat is.
Ik ben vorige week wel bij Skoda in Den Bosch geweest en daar konden ze mij vertellen dat het uitgebreide audiosysteem niet leverbaar zou zijn (op zowel de Octavia als de Enyaq.)
Skoda Sound System inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Goed gevonden! Geeft een goede eerste indruk.
Echter qua review van het rijden wel vrij magertjes. Overigens is tekst niet consistent met filmpje met betrekking tot infotainment. Tekst geeft de bekende problemen van de id's aan. Filmpje werkt het infotainment prima. Maar zoals bovenstaand de samenvatting al is weergegeven zegt het denk ik genoeg een te magere review om er echt iets over te vinden, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Vruuger, had je de standaard audio en Canton. Nu heb je voor de Enyaq, de standaard audio met 8 speakers. Dan heb je Skoda Sound System met 10 luidsprekers en een subwoofer. En dan komt er later nog Canton met 12 speakers en een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Oase schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:07:
[...]

Goed gevonden! Geeft een goede eerste indruk.
Echter qua review van het rijden wel vrij magertjes. Overigens is tekst niet consistent met filmpje met betrekking tot infotainment. Tekst geeft de bekende problemen van de id's aan. Filmpje werkt het infotainment prima. Maar zoals bovenstaand de samenvatting al is weergegeven zegt het denk ik genoeg een te magere review om er echt iets over te vinden, helaas.
Met betrekking to de eerdere discussie over het geluidsniveau in de auto zeggen zij:

De soepele, schokvrije en vrij nadrukkelijke acceleratie is typerend voor e-auto's; de Enyaq blijft over het algemeen opmerkelijk stil, zelfs voor een e-auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Antwoord op je vraag 'ja'.
Uitgebreide audiosysteem is nog niet leverbaar, zie ook eerdere posts in dit topic, voor nu bekend uitgebreide audiosysteem leverbaar vanaf week 25 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Oeze schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:10:
[...]

Met betrekking to de eerdere discussie over het geluidsniveau in de auto zeggen zij:

De soepele, schokvrije en vrij nadrukkelijke acceleratie is typerend voor e-auto's; de Enyaq blijft over het algemeen opmerkelijk stil, zelfs voor een e-auto.
Klinkt goed! Of klinkt niet in dit geval😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
SSS afbestellen durf ik niet.. Veel te bang dat ik toch spijt ga krijgen als blijkt dat het geluid toch veel beter blijkt te zijn dan het standaard geluid.

Ik rij nu een Opel Astra sports tourer+ met een daarin een subwoofer en ik laat vaak genoeg mijn achteruitkijkspiegel trillen. Die bas moet je niet horen, die moet je voelen.. :)
Als ik dan de Mercedes van m'n pa leen mis ik die subwoofer direct..

Ik heb het standaard geluid van de Enyaq nog niet gehoord maar ik mag aannemen dat SSS wel een update moet zijn op het standaard, toch?

Ik rij soms lange ritten en vind muziek erg belangrijk.. Bij elke nieuwe auto die ik bestelde het ik gekozen voor een update van het audio systeem. nu bij de Enyaq dus weer. Dan maar wat langer wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
@jdenijs eens, het is nogal persoonlijk. Rij nu 5 jaar met Canton en heb alleen het geluid bij stilstaande Enyaq kunnen aanhoren. Balen als je dan nu afhaakt en vervolgens 5 jaar spijt hebt.

Bovendien is niet gezegd dat SSS afbestellen je voorrang geeft, sterker nog sommige dealers houden aan dat elke wijziging je evt. ook weer 'achteraan' zou kunnen plaatsen. Dubbel risico dus.

Denk gewoon een kwestie van wachten. Scheelt dat ik initieel al rond week 25 stond, enige nadeel is dat een eerdere levering er niet in zit wat bij aardig wat anderen wel is gebeurd.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:07
Ja zelfde voor mij, ik kies altijd voor de upgrade van het Audio systeem. 1 x niet gedaan bij de Audi A4 en ik erger me er altijd zo aan.
En in de privé auto's heb ik ook altijd B&O, Bose, Canton etc gehad. En echte audiofielen zullen het allemaal niks vinden, maar voor mij is dat een hele grote stap voorwaarts ten op zichte van standaard audio.

De iX3 komt dan ook met een Harman Kardon geluids systeem en zou ik ook niet met standaard systeem willen bestellen.

Ik moet nog even afwachten wanneer de leaseregeling definitief is en dan maar keuze maken om over te switchen of ik moet bericht krijgen dat de Enyaq daadwerkelijk in productie is genomen, maar zonder SSS gaat het hem niet worden voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOkLR3CHXPcIRspQLn_x_OZJzUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K61kc0FBN5VIs2q2vZEriUlf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvBr_nYfioqm3Q7dk3JifT26RKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWz9SnXItpOKBy3C1MEJ9kKw.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de standaard verlichting dus de streep loopt niet door op de klep. Voorkant alleen een streep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:06
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:23:
Een update gevraagd over de productiedatum, of deze al bekend is. Krijg het volgende terug:

De productiedatum is naar verwachting medio juni. Maar dat is nog niet helemaal zeker i.v.m. de Covid. Fabrieken draaien nu ook niet op volle toeren en bepaalde onderdelen vooral software matig.Die willen nog wel eens langer duren.

Het is mij echt een raadsel hoe de meeste leverdata naar voren worden gehaald en hier eerder wordt verwacht dat de levertijd later wordt.
Ik heb zeer het idee dat er een aantal dealers zijn die niet echt even checken hoe het staat maar gewoon snel een vrij algemene reactie geven en zich vooral nergens op willen vastleggen. Daarnaast zijn er een aantal die net iets meer moeite doen en echt even het plansysteem checken om te kijken hoe het daadwerkelijk zit.
Misschien eens bellen en even echt doorvragen (waarop baseert u die verwachting, wat staat er dan in uw systeem etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Net de andere dealer aan de telefoon gehad. Proefritten zijn waarschijnlijk pas echt mogelijk vanaf eind week 16. Tevens worden alle Enyaq's in die week nog voorzien van een nieuwe update. Eerder mogen ze de weg niet op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

pollekeb schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is de standaard verlichting dus de streep loopt niet door op de klep. Voorkant alleen een streep
Sinds ik dit weet troost ik mezelf met het feit dat het doorlopende streepje me €1400,- extra had gekost. Doet dan toch minder pijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Fairplay92 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:28:
Ik heb van meet af aan leverweek 28 doorgekregen bij van Udenhout in Den Bosch en dit is niet meer veranderd. Ik heb begin december besteld en het is verder een kale 80 versie met alleen de optie vna de snellader.
Dan kan ik jou de hand schudden.
20 november besteld en ook bij Van Udenhout, Den Bosch.
Vanaf begin af aan is leverweek 28, en niet meer gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@jdenijs, @pc-freakz en @TonCoronel in huidige e-golf dynaudio met subwoofer, en ja ook ik laat de achteruitkijkspiegel trillen, moet zeggen dat ik bas van subwoofer wel hoor, maar op voorstoelen niet te voelen en achterbank redelijk (valt me persoonlijk tegen).
Heb het vergeleken met golf van collega met standaard audio, ik vind verschil meevallen, verschil qua geluid (lage en hoge tonen) komt pas tot zijn recht als je test audio muziek neemt om installatie te testen, ook met test audio muziek voel je helaas de subwoofer niet meer dan 'standaard' muziek.
Upgrade van soundsysteem is heel persoonlijk, voor één meer stap voorwaarts dan ander, het moet het je waard zijn en aankooptechnisch kunnen.
@TonCoronel wat je zegt audiofielen halen standaard eruit en komen met heel ander aftermarket spul, in verleden ook gedaan bij prive auto's en dat is inderdaad wel meer dan upgrade vanuit fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Oase thnx voor vragen en terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is zo maar een klein fietsachterlichtje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
JDeurs schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:33:
[...]

Dan kan ik jou de hand schudden.
20 november besteld en ook bij Van Udenhout, Den Bosch.
Vanaf begin af aan is leverweek 28, en niet meer gewijzigd.
Ik denk dat onze auto's dus in dezelfde week uitgeleverd gaan worden. Ik weet dat de levering van iemand anders uit dit forum wel fors naar voren is gehaald, maar dit was al een tijd geleden aan hem gecommuniceerd. Ik bel bijna wekelijks en iedere keer checken ze het in 2 verschillende systemen, maar de uitkomst blijft tot nu toe telkens week 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:59:
Ik heb zeer het idee dat er een aantal dealers zijn die niet echt even checken hoe het staat maar gewoon snel een vrij algemene reactie geven en zich vooral nergens op willen vastleggen.
Daarnaast zijn er een aantal die net iets meer moeite doen en echt even het plansysteem checken om te kijken hoe het daadwerkelijk zit.
Misschien eens bellen en even echt doorvragen (waarop baseert u die verwachting, wat staat er dan in uw systeem etc. etc.)
Snap wat je zegt en ook mee eens, heb gelukkig niet te maken met aflopend leasecontract en/of poolauto-voorloop auto en daarom geen reden voor mij om dealer enorm achter de broek aan te zitten.
Daarnaast heb ik vaker deze dealer leaseauto's laten leveren via werkgever en ook onderhoud en weet ik als ik teveel achter de broek zit er bij aflevering minder weggegeven wordt - te regelen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch bizar dat die led er ogenschijnlijk zit, maar voor de rest standaard helemaal geen enkele functie heeft (misschien reflectie dan nog :/ ). Ik hoop echt dat daar softwaretechnisch nog iets aan te passen is waardoor de led (als die er zit) wel te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:49:
[...]

Daarnaast heb ik vaker deze dealer leaseauto's laten leveren via werkgever en ook onderhoud en weet ik als ik teveel achter de broek zit er bij aflevering minder weggegeven wordt - te regelen valt.
Daar zal ik sowieso geen last van hebben want doorgaans kan er meer dan een ferme handdruk niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Fairplay92 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:50:
[...]

Toch bizar dat die led er ogenschijnlijk zit, maar voor de rest standaard helemaal geen enkele functie heeft (misschien reflectie dan nog :/ ). Ik hoop echt dat daar softwaretechnisch nog iets aan te passen is waardoor de led (als die er zit) wel te gebruiken is.
Dat zou dan weer heel sneu zijn voor mensen die wel 1400 euro neer hebben gelegd voor het Licht Pakket en daarom denk ik ook dat dit niet het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:24:

Sinds ik dit weet troost ik mezelf met het feit dat het doorlopende streepje me €1400,- extra had gekost. Doet dan toch minder pijn :p
En nog wel iets meer dan doorlopende streepje, maar wat je zegt de een wil het qua veiligheid of iets, ander vind het mooi, is het je waard en/of kan je het doen (gezien aanschaf, bijtelling en dergelijke) snap ik dat.
Misschien komt er nog iets aftermarket om uit te wisselen en wat al eerder werd genoemd misschien zit er in units wel al voorbereiding en is het door dealer of andere specialist wel te regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
ManiacScum schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:52:
[...]

Dat zou dan weer heel sneu zijn voor mensen die wel 1400 euro neer hebben gelegd voor het Licht Pakket en daarom denk ik ook dat dit niet het geval zal zijn.
Het grootste deel van die 1400 euro zit in de koplampen (wat wezenlijke andere units zijn). Niet dat stukje achterop.

Snap sowieso niet dat je dat als fabrikant wil. Vanuit marketing oogpunt wil je de auto toch een fraaie basislook meegeven. Ik zal wel niet geschikt zijn voor dit werk, maar als basis had ik meegespoten sideskirts en compleet verlichte achterlichten verwacht (animaties in een optiepakket).
Bij VAG denken ze daar toch anders over en gezien de jaarlijkse winst moet ik ze helaas gelijk geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Loepoog op 08-04-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:50:

Daar zal ik sowieso geen last van hebben want doorgaans kan er meer dan een ferme handdruk niet van af.
Spijtig, je zou toch zeggen dat als je auto laat leveren en aangeeft dat betreffende dealer ook onderhoud krijgt er wel iets mogelijk is, maar bij sommige dealers is het inderdaad niets meer en minder dan handdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:57:

Het grootste deel van die 1400 euro zit in de koplampen (wat wezenlijke andere units zijn). Niet dat stukje achterop.
Eens, bij achterlampen is het o.a. extra dynamische knipperlichten en de zogenaamde haaientanden (driehoeken) lichten op en of daar al voorbereiding voor aanwezig is en zo ja te activeren is zal in toekomst bekend worden en misschien zijn complete units straks via webshop skoda (of andere site) te verkrijgen om thuis lekker bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:59:
[...]

Spijtig, je zou toch zeggen dat als je auto laat leveren en aangeeft dat betreffende dealer ook onderhoud krijgt er wel iets mogelijk is, maar bij sommige dealers is het inderdaad niets meer en minder dan handdruk.
Mijn huidige auto werd door de dealer op mijn werk afgeleverd. Mijn voorloopauto kon ik alleen op mijn werk inleveren, dus was ook praktischer.

De Enyaq wordt door de LM via Fleetport afgeleverd. Concreet komt er dat op neer dat ik mijn huidige auto op een industrieterrein aflever en daar de Enyaq mee krijg. De hele doek-over-de-auto show gaat dus helaas aan mij voorbij. Jammer want dat hoort er eigenlijk wel echt bij vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
Hier zie je dat het standaard soundsystem aardig wat speakers heeft, zelfs een centerspeaker..

Ik heb zelf in mijn huidige Octavia ook canton zitten en ook ik ben benieuwd naar het “standaard” geluid van de Enyaq 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:57:
[...]

Snap sowieso niet dat je dat als fabrikant wil. Vanuit marketing oogpunt wil je de auto toch een fraaie basislook meegeven. Ik zal wel niet geschikt zijn voor dit werk, maar als basis had ik meegespoten sideskirts en compleet verlichte achterlichten verwacht (animaties in een optiepakket).
Bij VAG denken ze daar toch anders over en gezien de jaarlijkse winst moet ik ze helaas gelijk geven.
Dat vind ik dus ook. Je zou dit als fabrikant niet moeten willen om de auto, er qua licht, kaal voor te doen komen. Ze hadden in ieder geval dat streepje achterop kunnen laten doorlopen, dan alleen een verplicht fietsreflectortje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:27
Dat van die achterlichten was me hier in het filmpje van de fabriek niet opgevallen. Nu wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MKPThgxqoyBWaCiqSZ6igzYd0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B59EdVrQ3rod9bDZPTZntwrB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Thiazzz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:08:
[...]

Hier zie je dat het standaard soundsystem aardig wat speakers heeft, zelfs een centerspeaker..

Ik heb zelf in mijn huidige Octavia ook canton zitten en ook ik ben benieuwd naar het “standaard” geluid van de Enyaq 😅.
heb zelf ook de canton in de Octavia die sub is leuk maar als er iemand achterin zit, is het vaak te veel van het goede.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

Op hoeveel minuten?
Hoe krijg je het voor elkaar om een review van een uur te maken en dan heb je nog niet eens gas gegeven......of hoe noemen we dat tegenwoordig.......volt, stroom, blitz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
[...]

Dat viel mij ook al op. Er zouden er 8 in moeten zitten, maar ik lijk er meer te zien. In de A stijl, en nog drie ofzo in elke deur en nog een center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
zokiz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:57:
[...]

Even de conclusie vertaald:

Conclusie

De Skoda Enyaq is momenteel een van de slimste elektrische auto's. Met een geweldig design, veel ruimte en prettige rijeigenschappen. Het aanbod aan batterijen en services is redelijk, net als de prijzen. En dat geldt ook voor het assortiment.
Meneer de "testpiloot" was wel redelijk onverbiddelijk over alles minder dan een 80. Niet aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:16:

Op hoeveel minuten?
Hoe krijg je het voor elkaar om een review van een uur te maken en dan heb je nog niet eens gas gegeven......of hoe noemen we dat tegenwoordig.......volt, stroom, blitz??
Hij noemt dat er een center speaker is (4.50 minuten) alleen dat klopt niet met instructieboekje en ook niet met sss waarvan eerder op dit forum een plaatje is geplaatst waar er dan speakers komen.
Daarbij sss 10 speakers en met center speaker zou dat oneven aantal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Fairplay92 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:09:

Dat vind ik dus ook. Je zou dit als fabrikant niet moeten willen om de auto, er qua licht, kaal voor te doen komen. Ze hadden in ieder geval dat streepje achterop kunnen laten doorlopen, dan alleen een verplicht fietsreflectortje 8)7
Helaas bij kodiaq hetzelfde aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:08:

Mijn huidige auto werd door de dealer op mijn werk afgeleverd. Mijn voorloopauto kon ik alleen op mijn werk inleveren, dus was ook praktischer.

De Enyaq wordt door de LM via Fleetport afgeleverd. Concreet komt er dat op neer dat ik mijn huidige auto op een industrieterrein aflever en daar de Enyaq mee krijg. De hele doek-over-de-auto show gaat dus helaas aan mij voorbij. Jammer want dat hoort er eigenlijk wel echt bij vind ik.
Ah die constructie, kan niet meer zeggen dat spijtig dat het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:51
mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:21:
[...]

Meneer de "testpiloot" was wel redelijk onverbiddelijk over alles minder dan een 80. Niet aan beginnen...
Duitsers rijden voor hun werk ook wel wat meer kilometers dan wij nederlanders gemiddeld, en daarnaast hebben zij natuurlijk de autobahn waarmee je als EV ook niet rustig 100km/h blijft rijden als iedereen je voorbij dendert met 140+

Dan is het met de lagere accupakketten dus geen optie, en snap ik de conclusie voor de 80 wel.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
bvk1983 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:08:
[...]

Oh echt?? Meen je dat?? Het zal me echt een rotzorg zijn.

Ik merk altijd dat ik verdomde druk ben om die auto op de oprit te krijgen. En na 2 weken is het de gewoonste zaak van de wereld. Zit het stuur gewoon aan de linkerkant. Moet je als je vooruit wil iets doen met je rechtervoet rechts onderin. En al die (belangrijke) eigenschappen en knopjes waar we het nu met zn allen al 279 pagina's over hebben gebruik ik de helft niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

mimalizo schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:32:
[...]

Oh echt?? Meen je dat?? Het zal me echt een rotzorg zijn.

Ik merk altijd dat ik verdomde druk ben om die auto op de oprit te krijgen. En na 2 weken is het de gewoonste zaak van de wereld. Zit het stuur gewoon aan de linkerkant. Moet je als je vooruit wil iets doen met je rechtervoet rechts onderin. En al die (belangrijke) eigenschappen en knopjes waar we het nu met zn allen al 279 pagina's over hebben gebruik ik de helft niet...
Tja, lekker nuchter....
Een Fiat Multipla heeft het stuur ook links zitten en brengt je ook van A naar B door iets met je rechtervoet te doen.

Ik ben echter ook gevoelig voor een leuke experience. In een warme showroom het doekje van mijn nieuwe auto trekken en onder het genot van een lekker kopje koffie en een warm croissantje de auto uitgelegd krijgen, heerlijk :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knirrebir
ach ja, de één vindt het lezen van een topic over wat dan ook amusant en de ander wat minder, je hebt in ieder geval de vrijheid om een topic te verlaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Niets mis mee, maar ik zou er (yay Corona) vanuit gaan dat dat soort experiences (kutwoord) minder en minder wordt. Autobranche overleeft al amper, steeds meer merken die moeten consolideren en samengaan qua showrooms en verkopers, en niet alleen merkgenoten. Kijk naar een Polestar. popupstores links en rechts in winkelcentra, lekker voelen en zitten, online configureren, weinig opties, en produceren maar. Half volvo, dus lekker door een volvo dealer laten preppen en al het andere online. Wat Tesla doet, maar dan wel europees geschikt met menselijkheid. Het ouderwetse handjeklap in een showroom op een industrieterrein op zaterdagmiddag 16:00 "voor de beste deal" gaat simpelweg verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk1983
Ja dat meen ik. Geloof niet dat dat iets is om verwonderd over te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Als ik de dealers van tegenwoordig zie (een enkeling daargelaten zoals De Waal en Wealer), geef mij dan maar gewoon de sleutel en bemoei je vooral gewoon maar niet met de auto... Als er geen grammetje persoonlijke aandacht vanaf kan zolang er geen geld tegenover staat hoeft het van mij niet.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
pc-freakz schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:51:
Als ik de dealers van tegenwoordig zie (een enkeling daargelaten zoals De Waal en Wealer), geef mij dan maar gewoon de sleutel en bemoei je vooral gewoon maar niet met de auto... Als er geen grammetje persoonlijke aandacht vanaf kan zolang er geen geld tegenover staat hoeft het van mij niet.
M.I. hetzelfde. Poetsbeurt mag achterwege, boekje lezen kan ik ook, en knoppies ontdekken is 80% van de lol :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:48:
Niets mis mee, maar ik zou er (yay Corona) vanuit gaan dat dat soort experiences (kutwoord) minder en minder wordt. Autobranche overleeft al amper, steeds meer merken die moeten consolideren en samengaan qua showrooms en verkopers, en niet alleen merkgenoten. Kijk naar een Polestar. popupstores links en rechts in winkelcentra, lekker voelen en zitten, online configureren, weinig opties, en produceren maar. Half volvo, dus lekker door een volvo dealer laten preppen en al het andere online. Wat Tesla doet, maar dan wel europees geschikt met menselijkheid. Het ouderwetse handjeklap in een showroom op een industrieterrein op zaterdagmiddag 16:00 "voor de beste deal" gaat simpelweg verdwijnen.
Eens, maar een beetje persoonlijke interactie en menselijk contact vind ik er wel bij horen.
Ligt mogelijk ook aan generatie, ik met 44 jaar vind persoonlijke interactie en menselijk contact wel van belang, maar kan me voorstellen voor jongere generatie (maar uiteraard ook van mijn generatie en oudere generatie) dat minder van belang vinden.
Ik kan er nog niet helemaal mee weg dat alles bijvoorbeeld via chat moet gaan en dan nog niet alle info te verkrijgen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:54:
[...]

Eens, maar een beetje persoonlijke interactie en menselijk contact vind ik er wel bij horen.
Ligt mogelijk ook aan generatie, ik met 44 jaar vind persoonlijke interactie en menselijk contact wel van belang, maar kan me voorstellen voor jongere generatie (maar uiteraard ook van mijn generatie en oudere generatie) dat minder van belang vinden.
Ik kan er nog niet helemaal mee weg dat alles bijvoorbeeld via chat moet gaan en dan nog niet alle info te verkrijgen is.
35, en meerdere leaseautos gehad, maar zoals hier al blijkt uit dit topic, waar notebene de dealers naar dit topic verwijzen, heb ik niets aan iemand die niets van de auto weet. Dan sta ik daar de verkoper te pleasen door net te doen alsof ik het interessant vindt. we zijn allemaal tweakers, we gaan ook niet bij de mediamarkt naar het verkooppraatje luisteren van de mensen op de winkelvloer (ik niet althans).

[ Voor 13% gewijzigd door AlexZuH op 08-04-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@AlexZuH snap je reactie, mijn ervaring bij huidige dealer is dat bij aflevering (gelukkig) wel bekend is hoe en wat m.b.t. auto en dat ook uitgelegd wordt, maar ieder recht op eigen mening en omgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:00:
@AlexZuH snap je reactie, mijn ervaring bij huidige dealer is dat bij aflevering (gelukkig) wel bekend is hoe en wat m.b.t. auto en dat ook uitgelegd wordt, maar ieder recht op eigen mening en omgang.
Oh zeker, ieder zn voorkeur, maar laten we eerlijk zijn, instappen en een sleutel uitgelegd krijgen is het mijn tijd niet waard. Het eerste wat ik bij nieuwe en gebruikte auto's doe, is de polijsttol er zelf overheen halen met een goede detail, aangezien de "afleverpoetsbeurt" van 50 euro een auto van 60K behoorlijk teniet kan doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik, 36, vind de persoonlijke aandacht juist erg prettig. Merk ook dat ze daar bij Dago wel moeite voor willen doen. Zowel bij Audi als bij Skoda. Dat ik meer van de auto’s weet dan de verkoper is bij hun bekend en zelf vind ik het leuk als ik ook nog wat kan uitleggen. En dat wordt ook wel gewaardeerd. Zo help je elkaar weer een beetje.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Oase
Zojuist gebeld door Van Udenhout dat ik vrijdag 23 april mijn auto kan komen afhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Mijn huidige auto, Octavia werd afgeleverd door de verkoper... rete irritant, terwijl ik juist wel van een "warme" overdracht hou. Maar hij wist simpelweg weinig over de auto te vertellen. Geen idee van Mirrorlink, Android auto etc. multimedia systeem, ja mooi groot scherm, daar zit echt van alles in.... Tja dat weet ik, maar wat dan, en hoe werkt het ? geen idee....
overigens bij deze dealer (Muntstad Utrecht) nu bij de Enyaq gekeken, en weer dezelfde verkoper gesproken, wist dat Anna zeker 30% bereik verbetering zou hebben, Transportvloer was standaard, en zo had hij nog wel meer onwaarheden... een dikke triest!
ik hoop bij Skoda Zijm in Arnhem, waar ik de Enyaq mag ophalen (wk44..) dat ik een gedegen uitleg krijg met een gemeende glimlach, anders neem ik hem zo wel mee en probeer ik alles zelf wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Begint hard te gaan met de geplande afleveringen :) mooiwark!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als ik mijn auto op internet kon bestellen en voor de deur laten afleveren door een oplegger van DPD zou ik het doen. En doe mij in plaats van dit soort vage optie pakketten die per regio weer kunnen verschillen maar gewoon een lijst met vinkjes die ik zelf kan zetten.

Ik heb slechts een paar keer nieuwe auto's prive gekocht maar als ik puur op de woorden van de showroom verkopers was afgegaan had ik heel wat teleurstellingen moeten slikken bij de aflevering. Als je je vooraf verdiept in dit soort topics kan je het zelf allemaal nog redelijk uitvogelen maar bij de dealer krijg je vooral heel veel gebakken lucht.

En men kon me nog heel wat wijsmaken hoor voorheen. Ik kwam een paar maanden later voor een klein dingetje, gaven ze aan dat ze meteen mijn ruitenwisservloeistof winterklaar konden maken, ik denk dat gun ik ze wel. Doet hij heel interessant over 2 kleine flesjes waardoor ik bij -30 nog kon sproeien, prima maar ik blijf de hele winter in Nederland hoor. Uiteindelijk op de factuur 2x 7.50 voor antivries. Nouja, ik overleef het wel, weer een les geleerd dus ga ik niet over in discussie.

Eerste grote beurt, intereurfilter vervangen voor 85 euro. Ok daarna nooit meer bij de dealer zelf geweest, dat ding heb ik voor 12 euro in huis en zat letterlijk achter een klepje, 30 seconden werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Jeroenvr72 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:20:
...
ik hoop bij Skoda Zijm in Arnhem, waar ik de Enyaq mag ophalen (wk44..) dat ik een gedegen uitleg krijg met een gemeende glimlach, anders neem ik hem zo wel mee en probeer ik alles zelf wel uit.
Hehe, daar was ik dus afgelopen zaterdag naar mijn auto aan het kijken (die zwarte). Verkoper gaf al aan dat ie zich nog niet helemaal had verdiept. Ik heb meteen gezegd dat als hij vragen heeft mij altijd mag bellen :*)

Afleveringsdatum wacht ik nog op. Ik heb geen idee wat er nou allemaal moet gebeuren behalve poetsen want hij staat er dus het lijkt mij dat we gewoon een datum kunnen gaan prikken. Misschien kan ik (tegen een korting) aanbieden om bij de aflevering een introductie te geven zodat hun kennis niveau ook meteen weer top is. Dat zal voor de verandering dan eens de omgekeerde wereld zijn. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:48:
Tesla, ook zoiets. Heb een paar collega’s die hun Tesla konden ophalen op een regenachtige dag op een massa-parkeerplaats.
Zit je dan met je natte kleren in je gloednieuwe auto.
Juist omdat de autobranche het zwaar heeft zouden ze energie moeten steken in het bieden van een buitengewoon goede klantervaring.

Door het warme croissantje bij Audi heb ik die dealer het onderhoud van mijn auto gegund, ondanks dat het een uur rijden was. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:01
Keerzijde van die persoonlijke aandacht vind ik ook wel wat voor te zeggen. Ja, het is heel onpersoonlijk bij Tesla, maar zeg nou eerlijk: hoe vaak spreek je je verkopert nog nadat je de auto hebt afgehaald. In mijn geval, nooit meer. Mij boeit zijn uitleg en veel te dure kop koffie op locatie geen stuiver, en als er wat aan mankeert dan bel ik wel (of zoals bij Tesla; meld je het in een appje en er wordt een afspraak op locatie gemaakt het te verhelpen). Persoonlijk vind ik het bestaansrecht van een dealer met showroom echt zwaar achterhaald. Het enige wat telt is de werkplaats, de rest kan online.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Oase schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:16:
Zojuist gebeld door Van Udenhout dat ik vrijdag 23 april mijn auto kan komen afhalen. :)
Fijn voor je! Wanneer besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexZuH
Wootism schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:37:
[...]

Tesla, ook zoiets. Heb een paar collega’s die hun Tesla konden ophalen op een regenachtige dag op een massa-parkeerplaats.
Zit je dan met je natte kleren in je gloednieuwe auto.
Juist omdat de autobranche het zwaar heeft zouden ze energie moeten steken in het bieden van een buitengewoon goede klantervaring.

Door het warme croissantje bij Audi heb ik die dealer het onderhoud van mijn auto gegund, ondanks dat het een uur rijden was. :Y
Er is nog een middenweg. Polestar2 van collega netjes geleverd op kantoor, 5min uitleg (meer over laadpas en contactgegevens voor eventuele vervolgvragen / onderhoudsafspraken (ook via mail later)) maar wel de nette afhandeling zonder een heel showroom en concern te hebben wat alleen maar overhead is.

Maargoed, to each his own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:26
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:21:
[...]

Hij noemt dat er een center speaker is (4.50 minuten) alleen dat klopt niet met instructieboekje en ook niet met sss waarvan eerder op dit forum een plaatje is geplaatst waar er dan speakers komen.
Daarbij sss 10 speakers en met center speaker zou dat oneven aantal moeten zijn.
2 in iedere deur (mid-range en tweeter)
2 in center dashboard (mid-range en tweeter)
en dan nog de subwoofer in de kofferbak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
jdbiggelaa schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:40:
[...]

Fijn voor je! Wanneer besteld?
9-11 dacht ik, of misschien was dat nog zijn vorige versie met CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@AlexZuH duidelijk en als ze verkeerde poetsbedrijf inhuren kan lak aardig ruïneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:59:
@AlexZuH duidelijk en als ze verkeerde poetsbedrijf inhuren kan lak aardig ruïneren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V-exUEjR-2yj-k-AV6AXT8Hj0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8p0lgC1qYYfov0ECQBnihqrF.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was 4 hits met een DAP900 en relatief aggressieve compound, voordat ik de rotary sporen van de "afleverbeurt" eruit had...

Lekker offtopic, ik zie het "Enyaq-Detailen-doe-je-zo-topic"- Deel 1 tegemoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Jeroenvr72 als verkoper zelf geen moeite doet om beter te worden en/of jonge verkoper aanstelt die wel de moeite neemt om zich te verdiepen dan houdt het gauw op.

@Pixal snap wat je zegt, alleen vanuit lease moet alles bij dealer ook al zijn het zaken die je zelf kan doen, met privé auto doe ik zelf wat ik zelf kan doen, want inderdaad ze proberen je van alles te verkopen, maar als je online wat zoekt kom je gauw genoeg achter in hoeverre iets klopt.

@ervh kan je volgen, alleen spreek ik verkoper erna juist wel, auto gebracht voor onderhoud even praatje pot met verkoper hoe het gaat, zijn er nog nieuwe ontwikkelingen (modellen) en of er iets interessant is qua privé auto, hoe dan ook is voor eenieder anders.

@AlexZuH middenweg is netjes, niet mijn voorkeur maar mooi dat het bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
AlexZuH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:09:

Dit was 4 hits met een DAP900 en relatief aggressieve compound, voordat ik de rotary sporen van de "afleverbeurt" eruit had...

Lekker offtopic, ik zie het "Enyaq-Detailen-doe-je-zo-topic"- Deel 1 tegemoet ;)
Snap ook niet waarom bij afleverpoetsbeurt er vaak kringen te zien zijn, als je goed poetsbedrijf hebt heb je kringen niet, maar ja we zullen zien bij foto's van afleveringen van members hoe de afleverpoetsbeurt gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Either way, ik zit mij hier te verlekkeren op alle images die vai FB en dit topic binnendruppelen van IV80's in Race Blue op 21inch Betria's... en dan maar wachten tot week 36 voor productie, en mn leverende dealer (A-Point Almere) maar gestalkt om te vragen wanneer de demo's klaar staan voor proefrit, en of ik daar nu al op kan inschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:11:
[...]

Snap ook niet waarom bij afleverpoetsbeurt er vaak kringen te zien zijn, als je goed poetsbedrijf hebt heb je kringen niet, maar ja we zullen zien bij foto's van afleveringen van members hoe de afleverpoetsbeurt gebeurt is.
snel-snel-snel, en het hoeft er alleen in het TL licht goed uit te zien, en mag maar paar tientjes kosten. Een goede detailbeurt voor een volledige auto (en dan ben ik nog redelijk amateur) doe ik minimaal 8 uur over. En ik ben redelijk "snel" tevreden. de pro's gaan voor 24 uur en doen het tot de laatste vierkante centimer perfect. Binnen, buiten, banden, alles. maar daar heb ik dan maanden plezier van, en is makkelijker bij te houden wanneer het eenmaal gedaan is.

Kringen zijn over het algemeen lakbeschadigingen (swirls) door verkeerd wassen (thuisdoen met verkeerde spul) en of het gebruik van een Rotary poetsmachine met veel te agressieve compound, tijdgebrek (hoge snelheid) en groot oppervlak (sneller klaar, minder kwaliteit) gevolgd door een flinke laag Wax. Wax vult de "schade" in de blanke lak op, waardoor je een showroom spiegeleffect hebt bij aflevering, maar naarmate de standtijd van de wax afneemt, worden de lakbeschadigingen beter zichtbaar...;

Swirls door handwas, geen was, of wasstraat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkgK7YyNS4bGbzhhLRwtfyW87j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/950HsXIspFWUBpe08DYn3iCW.jpg?f=fotoalbum_large

en Hologram/Marring in blanke lak door verkeerd poetsen / vervuilde doeken bij afnemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giV4UuugQU9n__bFjHicQiFHbuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jabLnzNfKDUyq6HQdmjfakJ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door AlexZuH op 08-04-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@AlexZuH het is duidelijk, misschien krijg je klandizie vanuit hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:10:
Ik kreeg vandaag onderstaande beschrijving doorgestuurd van het Skoda Sound System over de plaatsing van de luidsprekers en subwoofer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFlYy4yYIV0z4tFGsoU9PrN2vww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ea6KfHLx1LaSDLacrAYcxxnr.webp?f=user_large

Doe er je voordeel mee 😉
@Scorpio_King zie deze eerdere post, sss geen center speaker.

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 08-04-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:47:
[...]

Dat denk ik niet. Mijne via A-Point besteld en al twee keer twee weken naar achter geschoven qua levering..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
@AlexZuH het is duidelijk, misschien krijg je klandizie vanuit hier.
Ben slechts IT'er en zou zeker niet aan andermans auto beginnen. Meer bedoeld als informatie aan eenieder die (mogelijk) geconfronteerd word met een 60K kostende auto die door de stagiair voor 50 eu rijklaarmaak gepoetst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Blownorange schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:

Dat denk ik niet. Mijne via A-Point besteld en al twee keer twee weken naar achter geschoven qua levering.
Tsja, hopelijk niet blijven verschuiven dat het 2022 wordt en wachten op aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@AlexZuH eens, je gaat er vanuit bij auto van 60k gewoon inzet goed poetsbedrijf en niet even snel door iemand (stagiair of niet) voor 50 euro.
Pagina: 1 ... 70 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2