Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
Neeler schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:47:
[...]

Zou het niet een softwarematig te regelen dingetje zijn?
Wellicht gemakkelijk programmeerbaar?
Als de ledstrips er wel inzitten dan is het vermoedelijk wel programmeerbaar. Bij veel VAG producten is met VAGCOM veel mogelijk qua verlichting.

Enige wat dus wel noodzakelijk is, dat de achterlichten wel een strip bevat en aangesloten is uiteraard. Dus als er al mensen zijn met een Enyaq en de "standaard" verlichting, die kunnen het checken. Of een vriendelijke dealer vinden die dit kan nagaan.

Tevens is dan ook nog de vraag of de Enyaq modellen/ID4 broers met VAGCOM nog te programmeren zijn. ID4 al coding opties beschikbaar?

EDIT: https://www.vwidtalk.com/...st-edition-id-4-usa.1247/ dit is interessant om eens te gaan volgen. Ross-tech heeft in het verleden al veel uitgevogeld met VCDS op VAG modellen. Zij hebben nu een ID4 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Wicked-Game op 07-04-2021 15:55 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
knirrebir schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:27:
@Loepoog wat je zegt ben ik het mee eens, valt dan weer op dat diverse foto's welke we gezien hebben vanuit Tsjechie daar enyaq's zijn met 'standaard' koplampen maar waar achterlamp units op/in achterklep wel branden (of ze animatie hebben zie je niet op foto), per land toch weer verschil.

@Wootism ruiten met akoestische demping bestaan uit 2 glasbladen waar tussen de folie komt (volgens mij gezien in video van Bjorn Nyland, niet een enyaq maar andere auto), anders gaat het snel sluiten door open en dicht doen van ruiten, qua folie heb je veel soorten zonwerend, geluidwerend, gespiegeld, kogelwerend en zo nog wel de nodige.
Houdt er rekening mee dat ALLE moderne autos een gelamineerde voorruit hebben (glas met folie ertussen) om veiligheidsredenen. Dus dat dat niet zozeer alleen maar voor dat soort doeleindes gebruikt wordt (comfort, zonwering etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Wootism schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:29:
[...]

Als dit echt zo is vind ik het wel echt schraalheid ten top. Die twee extra led-stripjes in de klep zijn de kosten ook niet.
Op deze manier is het wel echt minimaal qua achterlichten....
Geldt voor alle fabrikanten (helaas) even 700+ euro bij bmw betalen om carplay/android auto te laten "inschakelen" zonder hardware component wissel whatsoever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CorvanDijk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-11-2021
Bij Korterink in Zwolle zag ik eerder vanmiddag ook 2 Enyaqs staan.. Als je er naast staat merk je pas dat het echt grote auto's zijn.

Ook nog even gekeken op de voorruit naar symbolen die duiden op geluidsdempende voorruit, maar zag daar niets van terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZVmVvzxIUW9xCmQ_x0i56JWFXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlXu1z2exaCrmhOJQCr2H4ar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERfeVda2S1ho1eLGl0zfkVFLdjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYenfEiCTalZi6hngm0w495x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVj3S6xm0UikGezLY0RYqLSQYH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkQOP7AjrAn7YF3EenIEXxNU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b8KOVde1SIsTBci6fMEuFpN_ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gwhvg6IESnFtnMp1LjecmSXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbhqDaIiVACygBnXMOR_YWuxSm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2XMcx1u8UdfpuF7MRaVfAED.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door CorvanDijk op 07-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
Duncan78 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:14:
[...]

Ben benieuwd wat daar uitkomt
Geachte heer ..,

Enige tijd geleden hebben wij elkaar telefonisch gesproken inzake de velgen set Aquarius die u wellicht wenst aan te schaffen voor uw nieuwe Skoda Enyaq iV60.

Indien u deze set wenst aan te schaffen betaalt u, met inruil van de set waarop de auto geleverd wordt, het bedrag van € 3095,00 inclusief BTW.
Als u de set wenst te bestellen dient u hierover te overleggen met uw leasemaatschappij. Bij een akkoord willen wij dit graag bevestigd hebben vanuit de leasemaatschappij.

Erop vertrouwend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij,

Heb ze vriendelijk bedankt |:( .. je krijgt dus 650,- voor een nieuw setje Betrias :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik ben toch best zuur. Begin oktober besteld en mijn dealer heeft nog steeds geen definitieve productiedatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
Strova schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:16:
Ik ben toch best zuur. Begin oktober besteld en mijn dealer heeft nog steeds geen definitieve productiedatum
Zelfde hier , 12 oktober besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Thiazzz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:16:
[...]

Geachte heer ..,

Enige tijd geleden hebben wij elkaar telefonisch gesproken inzake de velgen set Aquarius die u wellicht wenst aan te schaffen voor uw nieuwe Skoda Enyaq iV60.

Indien u deze set wenst aan te schaffen betaalt u, met inruil van de set waarop de auto geleverd wordt, het bedrag van € 3095,00 inclusief BTW.
Als u de set wenst te bestellen dient u hierover te overleggen met uw leasemaatschappij. Bij een akkoord willen wij dit graag bevestigd hebben vanuit de leasemaatschappij.

Heb ze vriendelijk bedankt |:( .. je krijgt dus 650,- voor een nieuw setje Betrias :+
Dat vermoeden had ik ook al en heb dus verder niet doorgepakt met andere zomervelgen waarop ik de Betria dan zou moeten inruilen.....

Aangezien ik ook al een set winterwielen heb.
Of je ff nog een paar duizend euro wil bijleggen op een toch niet goedkope auto :D

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 07-04-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
frankdaan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:17:
[...]

Zelfde hier , 12 oktober besteld...
;w Eind oktober hier. Zelfde verhaal. Wie is bij jullie de leverende dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
[...]

Geachte heer ..,

Precies wat die van mij ook melde. Een paar honderd euro voor een ongebruikte set. No way dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
bvk1983 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:20:
[...]

Ames in Sliedrecht (vanuit LM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Strova schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:22:
[...]

Ames in Sliedrecht (vanuit LM)
De mijne gaat van Muntstad komen. Ik dacht, stel nou dat daar een rode draad in te zien is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5700 Helmond
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxq7EmkpFUzeinCbJHOg15szHUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HSh8CSPwdQp7shK0ggZjxciv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYsFGUEa9CN_qHhP7-WoBbJxOm0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jvfe4zYmhUGNIPIFTpMOzlc6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7LL5QFFByDdjMvbyNlXdmziy9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ToNJVDKkZfHvZ9kG7KWiT7Ir.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu-wXhLTa94k3z-Huj3JNNBTkbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cJjWrVzuaf49nJaMwZY3ftAC.jpg?f=user_large

Vandaag in Brada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
[...]

Geachte heer ..,

Dan kun je nog beter de originele velgen inleveren. Kost je maar 2995 extra :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Opperhoof schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:52:
[...]

Heb je een linkje naar de nieuwe prijslijst? Ik krijg nog de versie per 1-1-2021 op skoda.nl.
Datum is niet veranderd het gaat om versie (kan je zien aan bestandsnaam als je opent in pdf), het is nu versie SKO1811-16 en versie op mijn telefoon die ik nog heb is SKO1790-05.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Brada Tsjechië of Breda Nederland? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
En daar staat ie bij de dealer om verder klaar gemaakt te worden voor aflevering over 2 weken.
Erg benieuwd of elektrisch rijden gaat bevallen na meer dan 30 jaar met een verbrandingsmotor rondgereden te hebben😜👊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdmMV63gwzWFXfeuykXwvubKG3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TT0NEND3EOcIQ9nfMqEIO4da.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e4KIC_tKUkN8-PxIGF_ZxnN7ww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqhOJuB5MWBCjXNUHIOE1Z2I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-VEdjLSVe4xDueUfdn0pxnitn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky8jx6vrspBVqMBzVTYc7gKT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qfI-iplBO0H4mDvbUif2G3TFYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3Oeq7KRmN4FWFwqcKVHIHLc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSf9XEPF4cqAOtVkWOUEUROHjwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0jyiaSFrre9u2QWm3aZdquP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
AlexZuH schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:58:

Houdt er rekening mee dat ALLE moderne autos een gelamineerde voorruit hebben (glas met folie ertussen) om veiligheidsredenen.
Dus dat dat niet zozeer alleen maar voor dat soort doeleindes gebruikt wordt (comfort, zonwering etc).
Dank voor toevoeging en inderdaad folie kan je doeleinden bereiken evenals verschillende dikte van ruiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
CorvanDijk schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:02:
Bij Korterink in Zwolle zag ik eerder vanmiddag ook 2 Enyaqs staan.. Als je er naast staat merk je pas dat het echt grote auto's zijn.

Ook nog even gekeken op de voorruit naar symbolen die duiden op geluidsdempende voorruit, maar zag daar niets van terug.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mierenneuk modus "geen naafkapjes?? |:( "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:40:
En daar staat ie bij de dealer om verder klaar gemaakt te worden voor aflevering over 2 weken.
Erg benieuwd of elektrisch rijden gaat bevallen na meer dan 30 jaar met een verbrandingsmotor rondgereden te hebben😜👊
Spannend, gaaf en succes met nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

AlexZuH schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:41:
[...]

Nee, die zijn optioneel natuurlijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Neeler schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:32:
[...]

Mooi ik laat ook alles weghalen. IV moet blijven zegt de dealer. Zwart op zwart kan wel maar weet niet of het heel mooi oogt... Logo op de motorkap ook zwart?
iV moet blijven staan zegt de dealer? En waarom? Voor de hulpdiensten zou ik het logisch vinden dat een elektrische auto aan de buitenkant herkenbaar is als elektrisch voertuig. Maar bijvoorbeeld de ID3 en de ID4 hebben geen iV achterop staan. Zelfs de eerste elektrische Citigo's hadden dat niet. Volgens mij hoeft dat iV niet verplicht achterop te blijven staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:41:
[...]

Kan het niet zo zijn dat als de auto stilstaat, bv met laden, dat gedeelte uitgeschakeld wordt?
En dat met rijden verlichting op achterklep gewoon werkt?
Waarom zou het er anders op zitten....
Heb ik al uitgebreid over geklaagd bij Skoda ... maar dit is echt wat je krijgt bij de standaard verlichting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTqyzmFVeZTT2q3nDx-JCi7b1ZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xJjBh4gGfZjswfZZWEGnZ95a.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWqA_Q6U2i7B3zsyQ4fzHyHtxfQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FHtbp4fN9Ooi7P0WXu8AS7JH.png?f=user_large

Zie ook mijn eerdere bericht met de beschrijving zoals ik die uit Tsjechië heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]

Geachte heer ..,

Dt is echt absurd weinig €650!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:01
AlexZuH schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:41:
[...]

Waarschijnlijk omdat die banden er nog af moeten en ze er een paar goedkope jongens onder gooien :9 :+

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
[...]

vd Udenhout Veldhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Begin november hier. PON Dealer Amersfoort.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 10:06
Ik ook bij van Udenhout. 12 okt besteld, levering zou naar verwachting eind mei/ begin juni zijn.
Gisteren te horen gekregen (na nog maar eens navragen) dat productie is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Duncan78 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:01:
[...]

Dt is echt absurd weinig €650!!!
Ja iets met het is een optie vanaf de fabriek en wij kunnen (willen) hem niet 1op 1 omwisselen...
Nu merk je weer dat je gewoon dat nummertje bent 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-10 21:53
[...]

Hier ook. Zouden ze ergens in Tsjechië nog een stapel bestellingen in een kast hebben laten liggen...?

Maar even serieus: dit moeten we eigenlijk niet accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52
bvk1983 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:24:
[...]

De mijne gaat van Muntstad komen. Ik dacht, stel nou dat daar een rode draad in te zien is...
Ik heb op 23 oktober besteld bij Muntstad en hoorde vrijdag dat er een definitieve productie week is (week 17).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhqagWg6JWjcC206-TcE3gr8Uf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvIhcnrLJ28ejIjSQx97pzDz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5acE-aS9Ah5qI_O77vSOA5W4uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCZXJBP0UivICHc7luWLOVZd.jpg?f=fotoalbum_large

Dealer Hengelo waar ik vandaag langs kwam,stonden er genoeg voor de deur en 3 binnen.
Dealer had ook niet echt een verklaring waarom mensen die begin Oktober besteld hebben nog moeten wachten op mensen die begin dit jaar de Enyaq besteld hadden. Zou met uitvoering te maken hebben, maar slaat nergens op.
In ieder geval weer even de auto goed bekeken, helaas hadden ze niet de lounge uitvoering staan.

[ Voor 4% gewijzigd door pollekeb op 07-04-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
wimvanb schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:52:
[...]

iV moet blijven staan zegt de dealer? En waarom? Voor de hulpdiensten zou ik het logisch vinden dat een elektrische auto aan de buitenkant herkenbaar is als elektrisch voertuig. Maar bijvoorbeeld de ID3 en de ID4 hebben geen iV achterop staan. Zelfs de eerste elektrische Citigo's hadden dat niet. Volgens mij hoeft dat iV niet verplicht achterop te blijven staan
Eens hoor, zijn genoeg voorbeelden van elektrische of hybride auto’s waar het niet op staat. Staat online ook nergens dat het verplicht is. Heb ff rdw gebeld maar die wist er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
pollekeb schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dealer Hengelo waar ik vandaag langs kwam,stonden er genoeg voor de deur en 3 binnen.
Dealer had ook niet echt een verklaring waarom mensen die begin Oktober besteld hebben nog moeten wachten op mensen die begin dit jaar de Enyaq besteld hadden. Zou met uitvoering te maken hebben, maar slaat nergens op.
In ieder geval weer even de auto goed bekeken, helaas hadden ze niet de lounge uitvoering staan.
Welke dealer is dit als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
remc1979 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:41:
[...]

Ik ook bij van Udenhout. 12 okt besteld, levering zou naar verwachting eind mei/ begin juni zijn.
Gisteren te horen gekregen (na nog maar eens navragen) dat productie is gestart.
Die van mij als het goed is ook deze week. Konden ze al iets zeggen over afleverweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
wimvanb schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:52:
[...]

Volgens mijn dealer kon alles er gewoon af. Of eventueel vervangen voor zwart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Niet allemaal over de flos gaan......😉
Gevoelsmatig heb ik het idee dat er gewoon veel verschil in manier van communiceren zit.
Kan me simpelweg niet voorstellen dat bestellers uit oktober/november niet voor eind mei hun auto hebben.
Zeker als je ziet wat er al naar NL is gebracht en dat er maar één paar mensen een afleverafspraak hebben.
Maar goed, dat is een aanname van mij.
Ik hoop oprecht dat de 1e bestellers binnen afzienbare tijd mogen gaan genieten van de nieuwe aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Chipsoer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:26:
[...]

Die van mij als het goed is ook deze week. Konden ze al iets zeggen over afleverweek?
Normaliter nog een week of 3 vanaf nu, echter de update zou voor een paar weken extra kunnen zorgen.

Ze houden me op de hoogte,.......... met andere woorden, ik moet er zelf achteraan blijven gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Navraag bij de dealer gedaan nadat er ruim een week over heen gegaan was na de automatische melding dat productie was gestart (op een zondag). Verwachting is nu dat auto in week 16 of 17 binnenkomt bij de dealer en dat in die periode ook de afleverafspraak kan worden bevestigd.

Even geduld nog. Ik denk dat ik van de week nog even langs ga om over de montage van de trekhaak te hebben. Kan ik nog even de geur van nieuwe Enyaqs opsnuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
remc1979 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:51:
[...]

Normaliter nog een week of 3 vanaf nu, echter de update zou voor een paar weken extra kunnen zorgen.

Ze houden me op de hoogte,.......... met andere woorden, ik moet er zelf achteraan blijven gaan ;)
Haha, herkenbaar!! Als ik er zelf niet achteraan was gegaan had ik waarschijnlijk nooit iets gehoord en nog steeds de crystal face en SSS in mijn bestelling staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Chipsoer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:59:
[...]

Haha, herkenbaar!! Als ik er zelf niet achteraan was gegaan had ik waarschijnlijk nooit iets gehoord en nog steeds de crystal face en SSS in mijn bestelling staan..
Dat heb je eruit gehaald begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
Klopt! Een week na verwijderen SSS werd mijn Enyaq definitief ingepland voor productie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:47:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat er gewoon veel verschil in manier van communiceren zit.
Kan me simpelweg niet voorstellen dat bestellers uit oktober/november niet voor eind mei hun auto hebben.
Zeker als je ziet wat er al naar NL is gebracht en dat er maar één paar mensen een afleverafspraak hebben.
Ik hoop oprecht dat de 1e bestellers binnen afzienbare tijd mogen gaan genieten van de nieuwe aanwinst.
Ja, ik heb ook gemerkt dat je gewoon zelf moet bellen. Die van ons is ook in oktober besteld, maar hoorde nog geen definitieve datum. Na bellen hoorde ik heel veel positief nieuws

Edit: leverende dealer; Huiskes - Kokkeler

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
remc1979 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:51:
[...]

Update is echt al sneller geregeld. Duurt geen weken extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

Dago Doetinchem

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:08:
[...]

Update is echt al sneller geregeld. Duurt geen weken extra.
Kan ik me ook niet voorstellen, over een week of 2 nog maar eens contact zoeken. Hoop hem uiterlijk 7 mei te hebben (gaan dan op vakantie, zou dus wel handig zijn).

Ben nog wel benieuwd wat we dadelijk allemaal aan accessoires nog kunnen nemen. Ik heb het idee dat de Skoda webshop al uitgebreider is dan een tijdje geleden.

Ps. Zouden jullie kiezen voor de spatlappen voor en achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Iemand een idee of de enyaq op 20 inch velgen hoger zal staan dan op de 19 inch varianten? Of wordt het verschil opgevuld door grotere banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
FJP84 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:16:
[...]

Welke dealer is dit als ik vragen mag
Huiskes - Kokkeler Goudstraat 65
Je ziet ze mooi op een rij staan vanaf de snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Hier ook🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Mavom schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:21:
Iemand een idee of de enyaq op 20 inch velgen hoger zal staan dan op de 19 inch varianten? Of wordt het verschil opgevuld door grotere banden?
Verschil is hoogte van band, auto staat niet hoger-lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:47:
Hier besteld eind november vorig jaar en productieweek is voor nu week 21 ofwel niet voor eind mei dit jaar in ontvangst, niet om te klagen alleen om te melden; het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
Zou het in een bepaalde optie kunnen zitten, dat de levertijden zo afwijken van elkaar? Los van Licht Plus en SSS. Trekhaak misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:33:
[...]

Hier besteld eind november vorig jaar en productieweek is voor nu week 21 ofwel niet voor eind mei dit jaar in ontvangst, niet om te klagen alleen om te melden; het is wat het is.
Dat is inderdaad aan de late kant. Pfff.
Sterkte met wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik vind het wel bizar dat er al een tijdje een filmpje rond gaat over de productie van de Enyaq... waar een 80x in elkaar wordt gezet. Ik snap die volgorde niet

YouTube: Skoda Production of the Electric ENYAQ iV Factory

Filmpje is van november

[ Voor 29% gewijzigd door Robbie8454 op 07-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Wanneer heb jij besteld? ik nov. levertijd eind juni

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Laatst online: 26-02-2024
Nou mijn auto is besteld op 18 februari, met de hoop dit jaar nog mijn auto te krijgen ivm bijtelling.
In de app van de leasemaatschappij staat verwachte levering 15-10-2021 wat voorbij goed is omdat mijn huidige leasecontract tot half oktober loopt.
Nou had ik vorige week met de dealer contact ivm nog wat vragen zegt ineens dat ze begin mei de auto binnen hebben.
Volgens hem stond er niet vanuit de leasemaatschappij bij de bestelling niet bij dat de auto niet voor een bepaalde datum geleverd mag worden.....
Nou maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Of het wordt eerder rijden of hij gaat langs staan bij de dealer....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Misschien nog wat oplaadideetjes?

https://www.facebook.com/watch/?v=4188147117884762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FlipModeNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:41:
Zou het in een bepaalde optie kunnen zitten, dat de levertijden zo afwijken van elkaar? Los van Licht Plus en SSS. Trekhaak misschien?
Bij mij niet, wat ik besteld heb zijn er aantal die dat ook hebben besteld en hun levering is wel eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:42:

Dat is inderdaad aan de late kant. Pfff.
Sterkte met wachten.
Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
_JANO_ schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:59:
Nou mijn auto is besteld op 18 februari, met de hoop dit jaar nog mijn auto te krijgen ivm bijtelling.
In de app van de leasemaatschappij staat verwachte levering 15-10-2021 wat voorbij goed is omdat mijn huidige leasecontract tot half oktober loopt.
Nou had ik vorige week met de dealer contact ivm nog wat vragen zegt ineens dat ze begin mei de auto binnen hebben.
Volgens hem stond er niet vanuit de leasemaatschappij bij de bestelling niet bij dat de auto niet voor een bepaalde datum geleverd mag worden.....
Hopelijk vinden leasemaatschappij en dealer het goed zolang te laten staan (mijn verwachting is van niet), anderzijds kan je auto waar je nu in rijdt toch ingezet worden als pool-auto door je werkgever voor stagiair of iemand die nog geen vast contract heeft of lease van huidige auto afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
Bizar! En hem dan niet van de LM mogen... :+

Hier 3 november besteld. Levering 1e week juli...(voorlopig, nog geen def datum bekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:43:
Ik vind het wel bizar dat er al een tijdje een filmpje rond gaat over de productie van de Enyaq... waar een 80x in elkaar wordt gezet. Ik snap die volgorde niet

Filmpje is van november
Wat men al niet doet voor marketing of valse hoop geven, in dit topic aan de orde gekomen maar vrij snel hier bekend dat 80x na half 2021 op markt zou komen, wat er niet voorbij is gekomen in filmpje was de sportline, gerucht kwam snel, bleek waar en komt eerder dan 80x om nog maar te zwijgen over first editions, iedereen die besteld had dacht voorjaar kunnen we rijden, blijkt dat first editions voor gaan ofwel wij snappen volgorde ook niet, maar dat mag de pret niet bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Helemaal top, waar kan ik bestellen?
Die van oplaadpunt op wegdek zijn ze al aardig mee op weg om dat werkelijkheid te maken, weet niet waar ik dat gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
remc1979 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:18:
[...]

Ps. Zouden jullie kiezen voor de spatlappen voor en achter?
Gadver, neen! Maar...ieder zijn ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
Mavom schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:21:
Ik denk dat de rolomtrek nagenoeg gelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
Robbie8454 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:43:

Filmpje is van november
Testexemplaren voor Skoda medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
jdbiggelaa schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:10:
[...]

Gadver, neen! Maar...ieder zijn ding :)
Prima voor op de Opel Manta of de BBQ maar daar houdt het wel op 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:56:
[...]

Wanneer heb jij besteld? ik nov. levertijd eind juni
begin februari besteld levering staat nu op week 41. Dit is met CF en sss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Gisteren even gemaild met Vd Udenhout Den Bosch
Enyaq stond gepland voor week 26, wordt nu week 20....beter!
Begin november besteld via Alphabet

Specs:
- 60
- Arctic Silver
- Loft
- 20 inch Vega
- Comfort
- Assistentie
- Wegklapbare trekhaak
- Family
- Licht
- Achteruitrijcamera en sensoren voor
- Family
- Panoramadak
- Sport

Laadpaal aan huis en max 200 km per dag.
Electrische achterklep zou er standaard op zitten...not dus...ach ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
8 dec is de bestelling gedaan, zondag gaat die gemaakt worden 😄.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pollekeb
Wicked-Game schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:52:
[...]

Als de ledstrips er wel inzitten dan is het vermoedelijk wel programmeerbaar. Bij veel VAG producten is met VAGCOM veel mogelijk qua verlichting.

Enige wat dus wel noodzakelijk is, dat de achterlichten wel een strip bevat en aangesloten is uiteraard. Dus als er al mensen zijn met een Enyaq en de "standaard" verlichting, die kunnen het checken. Of een vriendelijke dealer vinden die dit kan nagaan.

Tevens is dan ook nog de vraag of de Enyaq modellen/ID4 broers met VAGCOM nog te programmeren zijn. ID4 al coding opties beschikbaar?

EDIT: https://www.vwidtalk.com/...st-edition-id-4-usa.1247/ dit is interessant om eens te gaan volgen. Ross-tech heeft in het verleden al veel uitgevogeld met VCDS op VAG modellen. Zij hebben nu een ID4 ;)
Nog even in de brochure nagezien, maar de standaard achterverlichting is dan wel led maar loopt niet door in de klep.
Niet echt mooi maar 1400 euro extra voor matrix lampen en dynamische richtingaanwijzers vond ik wel erg veel.
Misschien toch mogelijk deze wanneer aanwezig te activeren, al hoewel deze unit op de achterklep er ook anders uit zien.Budget was echt op :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Er is ook echt geen pijl te trekken op die levertijden. Dus bij jou zou er iets meer dan 3 maanden zitten tussen bestellen en levering? :?
En dat inclusief trekhaak.
Ben benieuwd wat er in mei gaat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 13:24
Wootism schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:11:
[...]
Er is ook echt geen pijl te trekken op die levertijden.
Ik heb in januari besteld maar heb nog niet eens een geschatte week... Nog steeds '2021'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
  • Laatst online: 26-02-2024
Wootism schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:11:
[...]

Er is ook echt geen pijl te trekken op die levertijden. Dus bij jou zou er iets meer dan 3 maanden zitten tussen bestellen en levering? :?
En dat inclusief trekhaak.
Ben benieuwd wat er in mei gaat gebeuren!
Ja inclusief trekhaak, 360 view, HUD, en nog veel meer.
Maar dat zou dan niet voor vertraging zorgen als hij er echt is begin mei....
En ja ik wacht maar af wat er gaat gebeuren in mei....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
CrashKonijn schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb in januari besteld maar heb nog niet eens een geschatte week... Nog steeds '2021'
Ik heb eind oktober besteld, de CF laten vervallen. Geen SS. Staat nu op voorlopige productie in week 20 en week 23 bij de dealer. (eind mei) Volgende week de winterbanden eraf dan ben ik weer bij de (Wealer) dealer. Eens kijken wat er dan weer aan nieuws is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Even wat betreft de leveringen: toen ik voor de Q4 e-tron aan het kijken was hoorde ik dat NL een x aantal plekken gereserveerd heeft in de lijn. Deze zijn verdeeld over het jaar en afhankelijk van bepaalde lijnen (opties) die samen gaan. Dit was volgens hun ook het geval bij de Enyaq. En zo zou Duitsland ongeveer 3 a 4x zoveel plekken hebben gereserveerd. Dit zou kunnen verklaren waarom sommige auto’s eerder worden uitgeleverd dan andere.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Laatst online: 28-09 22:30
Bij mij vandaag ook goed nieuws na maandenlang niets van de dealer (Amega in Dordrecht) gehoord te hebben. Auto is geproduceerd en gearriveerd.
Levering in week 17 is mogelijk (was eerder week 26) terwijl ik een behoorlijke optielijst aangevinkt heb (bijna alles behalve SSS en trekhaak) en “wachtte” op vertraging. Wellicht is het een goede kleurkeuze (Racing Blue) die de fabriek voorrang geeft 😉 Ik ben in elk geval een blij mens vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
FlipModeNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:41:
Ik heb bijna alle opties aangevinkt, ook trekhaak.
Dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

durf bijna geen nieuwe videos meer te posten maar is deze al geweest?
YouTube: Škoda Enyaq iV 80 2021 - First FULL In-depth review in 4K | Exterio...

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:07
Ik heb eind Oktober bestelt met een vermoedelijke leverdatum eind Juli, maar ook ruim 4 maanden later weet de dealer nog steeds niet wanneer de auto in productie gaat. Afgezien van de trekhaak heb ik alle opties aangevinkt, inclusief dus SSS, vermoedelijk zit daar het probleem, maar volgens de dealer niet maar moet ik maar gewoon geduld hebben.

Toevallig deze week is bekend geworden dat onze leaseregeling wordt aangepast en er nu een apart budget komt voor electriche auto's (viel onder benzine) en de tarieven staan mij toe om ipv de Enyaq een BMW iX3 High Executive te leasen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het interieur van de Skoda ik nog steeds mooier vindt van de BMW, maar de BMW kan ik zo krijgen en de Enyaq blijft maar onzeker. Het leasecontract van mijn huidige auto (A4) is ook al afgelopen en moet ik wellicht in een voorloop/poolauto gaan rijden tot de levering van de nieuwe auto, geen zin om maanden in een voorloopauto te gaan rijden.
Ik wil de Enyaq nog steeds erg graag maar ben heel slecht in wachten... helemaal als ik hier alleen maar verhalen lees van auto's die sneller geleverd worden en totale onzekerheid over leveringen zoals die van mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:29:
Ik heb eind Oktober bestelt met een vermoedelijke leverdatum eind Juli, maar ook ruim 4 maanden later weet de dealer nog steeds niet wanneer de auto in productie gaat. Afgezien van de trekhaak heb ik alle opties aangevinkt, inclusief dus SSS, vermoedelijk zit daar het probleem, maar volgens de dealer niet maar moet ik maar gewoon geduld hebben.

Toevallig deze week is bekend geworden dat onze leaseregeling wordt aangepast en er nu een apart budget komt voor electriche auto's (viel onder benzine) en de tarieven staan mij toe om ipv de Enyaq een BMW iX3 High Executive te leasen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het interieur van de Skoda ik nog steeds mooier vindt van de BMW, maar de BMW kan ik zo krijgen en de Enyaq blijft maar onzeker. Het leasecontract van mijn huidige auto (A4) is ook al afgelopen en moet ik wellicht in een voorloop/poolauto gaan rijden tot de levering van de nieuwe auto, geen zin om maanden in een voorloopauto te gaan rijden.
Ik wil de Enyaq nog steeds erg graag maar ben heel slecht in wachten... helemaal als ik hier alleen maar verhalen lees van auto's die sneller geleverd worden en totale onzekerheid over leveringen zoals die van mij.
Probeer of je nog een First Edition (High) kan bemachtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:29:

of de Audi Q4 e-tron 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
'Medio 2021' als je voor volledige zekerheid wilt gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ik heb/had(eigenlijk heb ik niks!) een fully loaded Enyaq 60.... in onze leaseportal (alphabet) is er alleen een first edition high(vergelijkbaar kwa opties) voor de 80 te krijgen en ondanks dat die 'maar' 62.850 kost en de BMW 75.000 past de BMW wel in het budget en de 80 high niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:39:
Ik heb/had(eigenlijk heb ik niks!) een fully loaded Enyaq 60.... in onze leaseportal (alphabet) is er alleen een first edition high(vergelijkbaar kwa opties) voor de 80 te krijgen en ondanks dat die 'maar' 62.850 kost en de BMW 75.000 past de BMW wel in het budget en de 80 high niet.
BMW is voor zover mij verteld bereid om de XI3 heel gunstig weg te zetten, ik had hetzelfde ervaren met het verschil dat ik de Enyaq wel gewoon kon leasen. Uiteindelijk niet voor de BMW gegaan omdat dit uiteindelijk gewoon onder de streep veel duurder is, gezien de catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
TonCoronel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:39:
Alphabet is ook gewoon onderdeel van BMW waardoor ze vaak ook net wat scherpe prijzen kunnen bieden daarvoor. Volgens mij is hij overigens ook in de aanbieding waardoor het lease tarief redelijk gelijk liep met mijn configuratie van de Enyaq behalve dat de bijtelling ruim 100 euro meer zou zijn :'( Anders had ik denk ik allang voor de BMW gekozen

[ Voor 3% gewijzigd door DonKui op 08-04-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Tot nu toe heb ik de afgelopen 10 jaar altijd de lease auto niet privé gereden en er privé leuke auto's naast gereden zoals:
- Audi S5 Coupe
- Mercedes C63 AMG
- Audi RS6
- Jaguar F-Type R
- Audi S7
- Audi RS6
- Audi S6
- Momenteel een Panamera E-Hybrid om te wennen aan het stekkeren :)

Nu voor het eerst zit ik te twijfelen (als stekkeren me blijft bevallen) om geen privé auto meer te nemen maar gewoon de leaseauto ook privé te gaan gebruiken (vanaf 2022). Ondanks dat de BMW iets van 170 euro netto per maand duurder zou zijn is het voor mij sowieso wel goedkoper dan privé er een auto naast hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
DonKui schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:50:
[...]

Alphabet is ook gewoon onderdeel van BMW waardoor ze vaak ook net wat scherpe prijzen kunnen bieden daarvoor. Volgens mij is hij overigens ook in de aanbieding waardoor het lease tarief redelijk gelijk liep met mijn configuratie van de Enyaq behalve dat de bijtelling ruim 100 euro meer zou zijn :'( Anders had ik denk ik allang voor de BMW gekozen
Ja klopt als je de prijzen van Volvo en BMW in de lease ziet in verhouding met Audi/Skoda dan slaat het nergens op. Een E-Tron is 250-400 euro per maand duurder dan de BMW iX3 terwijl de cataloguswaarde gelijk is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Das toch allemaal best logisch? Of denk je dat de de audi garage hetzelfde tarief vraagt i.v.m. een BMW dealer?Alles heeft te maken met restwaarde, geschatte onderhoudskosten en dan nog een stukje premium. Ga voor de grap eens kijken hoeveel BMW I3's er nog in NL te koop staan (al dan niet met range extender). ik kan mij best voorstellen dat een leasemaatschappij zich niet op dezelfde wijze in de vingers gaat snijden met (haast) overkoopbare electrische SUV's, wanneer er betaalbaardere alternatieven zijn.

-EDIT- eigenlijk moet ik het anders zeggen, bij een dikke AUDI schrijf je meer af, en dat wordt doorberekend aan de leaserijder.

Los daarvan, als je dat soort prive wagens ernaast hebt gereden (overigens een affengeil lijstje, en ik ben zeker geen Duitse-auto-fanboy) dan maakt die 170 eu p maand niet heel veel meer uit (aanname), als ik een beetje de (R)S'n en AMG in het rijtje zie, heb je die 170p.m. al terugverdiend door 1 jaarlijkse beurt niet uit te laten voeren ;)

[ Voor 32% gewijzigd door AlexZuH op 08-04-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@TonCoronel toch wel lastig dilemma, maar gaat het erom wil je wachten op enyaq of niet en zo nee is het extra bijtelling van bmw waard omdat je die wel spoedig geleverd kan krijgen.
Daarnaast is het zo of je privé nog een leuke auto kan rijden voor verschil wat enyaq qua bijtelling goedkoper is of niet en is qua lease is nagenoeg alles geregeld en met privé auto zijn alle kosten voor jezelf.
Verder liegen de prive auto's er niet om, weet niet of je die nieuw of tweedehands hebt gekocht en wel-niet geïmporteerd, maar ik nodig mezelf graag uit voor een ritje en brutaal gevraagd wat voor business doe je (voel je niet verplicht om te antwoorden); ondanks dat ik ook lease kan ik privé niet zulke leuke auto's rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
Gister weer contact gehad met Wittebrug De Lier. Nog steeds geen definitieve leverdatum.
November besteld met SSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@AlexZuH snap wat je aangeeft en gezien je vraagstelling zullen er zeker veel i3's te koop zijn in Nederland, maar andere zaken snap ik helaas niet.
Wat bedoel je met dat leasemaatschappijen zich niet op zelfde wijze in vingers gaat snijden?
Bedoel je met (haast) overkoopbare elektrische suv's dat ze goedkoop zijn voor particulieren om te kopen?
Welke alternatieven bedoel jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Is er uberhaupt 1 tweaker die ooit het verschil tussen de SSS en de standaard audio heeft gehoord. Ik ben ook niet vies van een mooi en diep geluid, maar het is dat (waarschijnlijk) maanden extra wachten zeker niet waard.
In mijn vorige Octavia was ik zeker tevreden met het geluid, vooral als ik dat vergelijk met de rotzooi die uit de Qashqai komt (voorloper).

Het zou toch knap lullig zijn als het maar een marginaal verschil is. En er zijn tweakers die de standaard audio in de Enyaq helemaal prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Voor zowel de Enyaq als de BMW zou ik er voor kiezen om geen privé auto meer te nemen, dus voor het verschil tussen de Enyaq en BMW zou ik sowieso geen privé auto meer nemen. Dus het verschil is puur wat ik in mijn portomonee ga voelen, niet de keuze Enyaq + prive of BMW.

@knirrebir Altijd zelf auto's met lichte schade geimporteerd, opgeknapt 2 jaar rijden en dan weer verkopen zonder verlies of vaak nog winst. Nee nee geen louche handelaar, altijd eerlijk alles laten zien met foto's en geregeld ook nog aankoopkeuringen laten uitvoeren zonder problemen en ook gewoon dealer onderhouden zonder problemen. Overigens de laatste auto's zoals de Panamera zonder schade hoor, is gewoon een origineel Nederlandse auto volledig dealer onderhouden.

En ik snap wel dat er prijsverschil is tussen BMW icm Alphabet dan Audi hoor, maar als Audi fan (en liever e-tron dan iX3) is dat wel jammer :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
knirrebir schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:14:
@AlexZuH snap wat je aangeeft en gezien je vraagstelling zullen er zeker veel i3's te koop zijn in Nederland, maar andere zaken snap ik helaas niet.
Wat bedoel je met dat leasemaatschappijen zich niet op zelfde wijze in vingers gaat snijden?
Bedoel je met (haast) overkoopbare elektrische suv's dat ze goedkoop zijn voor particulieren om te kopen?
Welke alternatieven bedoel jij?
Ik bedoel dat men een inschatting heeft gemaakt (toendertijd) met de restwaarde en verkoopbaarheid van een model auto i3 (full ev) waarbij vervolgens de restwaarde in de praktijk lager bleek (particulieren staan niet te springen om een EV met max 150-170km range voor 30.000+ van 3-4 jaar oud).

Inschatting loopt verkeerd, markt is verzadigd, restwaarde is lager dan wat er begroot is, leasemaatschappij mag voor het verschil opdraaien. Effect-> hieropvolgende restwaardes en onderhoudskosten worden anders begroot, aangezien IEMAND die afschrijving moet betalen en de LM wil dat niet. dus dan pak je een E-tron van pak em beet 100.000 euro, die na 3-4 jaar de helft waard is? voor dat geld kun je ook een nieuwe Enyaq rijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ervh
Vanochtend gebeld door de dealer. Definitieve productieweek is bekend, week 17. Eind april dus. Hij neemt een ruime marge door er 4 wk bij op te tellen, dus eind mei uitleveren :-)

Pagina: 1 ... 69 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2