Robbie8454 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:11:
Daar zijn de meningen hier over verdeeld. Wat mij is verteld is dat de warmtepomp ook de temperatuur van de accu op peil houdt in de winter. Dus minder verbruik. Ik heb hem zelf genomen omdat ik thuis geen laadpaal heb en wel graag mijn auto wil voorverwarmen. Ik hoef me niet druk te maken om de range. Heb een laadpaal op mijn zaak, maar ik heb m liever wel dan dat ik er achteraf spijt van krijg dat ik het niet heb gedaan
Ik ga er vanuit dat jij (net als anderen die anna gekozen hebben) weloverwogen keuze hebt gemaakt n.a.v. teruglezen van alle input in dit topic betreffende anna

.
Argument optie anna te kiezen tbv voorverwarmen ivm geen laadpaal thuis begrijpelijk, scheelt minder worden actieradius.
Verder idd heb je 80, geen anna maar wel voorverwarmt zorgt niet voor enorme vermindering actieradius.
Kan zijn dat warmtepomp temperatuur accu op peil houdt, maar heb begrepen dit ook geregeld wordt zonder warmtepomp.
@
ervh had hier nodige over gepost, weet niet of het via app mogelijk was accu temperatuur in te stellen, maar volgens mij wel dat er functie komt in infotainment.
Weet niet meer of dit dan automatisch geregeld als je route gepland hebt met stops om te laden of dat je dit zelf moet activeren en weet ook niet hoe het is als je geen route met stops gepland hebt.
Was voorbij gekomen in facebook groep met ene Marek.
Edit: heb zelf in excel overzichten gemaakt om te laten zien hoeveel verschil qua kilometers er mogelijk is door gebruik van anna, kan ze nog een keer posten als je wilt of probeer een link te maken.
[
Voor 6% gewijzigd door
knirrebir op 20-04-2021 16:29
]