Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.761.651 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 16:08
oeroe.b schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:
:) levertijd ontvangen voor de IV80,.... begin juli. Dus als je nu besteld, reken daar maar op!
Interessant, ik heb zojuist gebeld met Auto Hoogenboom en de meneer die vertelde me dat er nu in het systeem staat productie week 18 en aflevering week 22....

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik heb in de startpost de lijst zoveel mogelijk bijgewerkt met de leverdata van iedereen. Sta je er niet bij, of moet er iets aangepast worden, laat het even weten.

DonKui in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:29
Sand0rf schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:15:
[...]

Interessant, ik heb zojuist gebeld met Auto Hoogenboom en de meneer die vertelde me dat er nu in het systeem staat productie week 18 en aflevering week 22....
8)7 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54

t3q

Say yes to teq

ManiacScum schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:06:
[...]

Die levertijd verschilt nogal met andere levertijden..... ik zou persoonlijk blijer worden van deze levertijd dan pas ergens in juli
Mijn LM had de auto al "voorlopig" besteld dus mijn slot was al gereserveerd , moest toen nog alleen de calculatie laten maken voor het officiele deel.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
johnvanderster schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:19:
...

Ik ben bezig met kiezen lader bij mij thuis (inclusief meterkast vernieuwen en aansluiting verzwaren).
Waarom verzwaren eigenlijk? Meestal is dat niet nodig, ga je veel kilometers maken dat je de maximale laadcapaciteit nodig bent? Of heb je ook een warmtepomp thuis bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:30
florabora schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:41:
[...]

Ik heb vorige week precies hetzelfde doorlopen voor mijn aankomende nieuwe bolide.
Binnenkort worden de zonnepanelen geïnstalleerd, samen met een nieuwe meterkast en een 3 fasen aansluiting vanaf de weg.
Qua laadpaal gekozen voor de Zappi laadpaal, die kan goed load balancen in je huis zodat je nooit overbelasting kan krijgen en altijd optimaal gebruik maakt van je opgewekte energie en het net.
Haja, grappig, ik heb precies dezelfde keuze gemaakt. De (extra) zonnepanelen staan klaar, de Zappi ligt in de garage klaar voor installatie. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
johnvanderster schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:19:
Hoi all. Inmiddels lees ik hier mee.

Ook ik heb een Enyaq particulier gekocht: een iV60. Bij bestellen waren eerdere bestellingen ingepland op week 17. Let's hope...

Beweegreden: huidige Kodiaq 4 jaar oud, kijken voor vervolg en toen kwam de Enyaq. Erg mooie auto en gezien bij Dealer. Aanschaf (hopelijk) met subsidie, fijn rijplezier en lagere doorlopende kosten.

Ik ben bezig met kiezen lader bij mij thuis (inclusief meterkast vernieuwen en aansluiting verzwaren).
Mooi, eindelijk iemand die niet alleen denkt in LM en WG en bijtelling _/-\o_

Ik kies ervoor om mijn stroom voor de auto zelf op te wekken en heb extra panelen besteld en een 3-fasen Zappi lader. Die laatste optimaliseert gebruik van eigen zonne-energie om de auto te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
jdbiggelaa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

Welk verschil maakt dat precies dan? Wordt de auto daar mooier/beter van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
Ik zie verschillende verhalen over levering in week 9 tot in week 22.
Mijn vrouw is op zoek naar een auto en de Enyaq is een kanshebber. Maar zij wil eerst een testrit maken voordat zij de auto gaat bestellen. Mja, wanneer kan je een test rit maken? Als dat eind december is en je besteld na de test rit dan is de levering zeker eind 2021? Pff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36

Dr C

met C en CK

ik ga vanmiddag naar de dealer om de Enyaq te bestellen. ik twijfel nog steeds erg over iV 60 met warmtepomp of de 80 iV zonder warmtepomp. dagelijks niet veel km's maar voor de vakanties (wintersport) toch wel erg fijn om niet elke 200km te moeten bijladen (ik rijd em natuurlijk niet tot 0 km). heeft al wat meer ideeen wat de echte range zal zijn in het dageljks leven. als de range rond de 300km blijft steken voor de iV 60 dan ben ik tevreden (ook in de winter met warmtepomp). keuzes keuzes....

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
technoaddict schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
Mijn vrouw is op zoek naar een auto en de Enyaq is een kanshebber. Maar zij wil eerst een testrit maken voordat zij de auto gaat bestellen. Mja, wanneer kan je een test rit maken? Als dat eind december is en je besteld na de test rit dan is de levering zeker eind 2021? Pff :)
Volgens mij kun je pas proefrijden rond februari/maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 08:49
Dr C schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:31:
ik ga vanmiddag naar de dealer om de Enyaq te bestellen. ik twijfel nog steeds erg over iV 60 met warmtepomp of de 80 iV zonder warmtepomp. dagelijks niet veel km's maar voor de vakanties (wintersport) toch wel erg fijn om niet elke 200km te moeten bijladen (ik rijd em natuurlijk niet tot 0 km). heeft al wat meer ideeen wat de echte range zal zijn in het dageljks leven. als de range rond de 300km blijft steken voor de iV 60 dan ben ik tevreden (ook in de winter met warmtepomp). keuzes keuzes....
Check anders A Better Route Planner eens. Daar kun je de Enyaq selecteren en wat routes plannen, die je rijdt en/of gereden hebt. Kun je het verschil in reis- en laadtijd zien (uiteraard wel geschat...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 08:41
jdbiggelaa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:06:
[...]

Ik kies ervoor om mijn stroom voor de auto zelf op te wekken en heb extra panelen besteld en een 3-fasen Zappi lader. Die laatste optimaliseert gebruik van eigen zonne-energie om de auto te laden.
Ik heb ook zonnepanelen liggen, maar de kans dat ik op maandag t/m vrijdag daar de auto mee op kan laden is in mijn situatie niet realistisch. Tegen de tijd dat ik rond etenstijd thuiskom is de zon nog verre van krachtig genoeg. Ik zal wrs pas na het laatste rondje met de hondje, de stekker inprikken. En dat heeft niets met dal of nachttarief te maken. Met zonnepanelen en slimme meters wil ik geen gedoe hebben met tarieven en teruglevering --> dus hoppa enkel tarief.
In het weekend is het een ander verhaal, dan zou ik wel gek zijn als ik geen gebruik maak van de zon.

De panelen brengen dit jaar waarschijnlijk rond de 105% of zelfs nog meer op. Daarnaast had ik al extra vermogen liggen. Ik denk uiteindelijk 400KwH aan restcapaciteit te hebben. Als dat volgend jaar ook lukt, dan kan dat tegen een mooie 23cent vergoed worden ipv de 7cent van Vattenfall. Het zijn misschien kleine beetjes, maar het is voor mij bijvangst. De keuze voor elektrisch rijden stond voor mij los van de keuze om destijds panelen te leggen.
De vrouw zag de Enyaq, de vrouw wou de Enyaq en de vrouw kreeg de Enyaq ;)

Als over 2 jaar het salderen wordt afgebouwd, kun je echt goede zaken doen.

Blijft trouwens een gigantische hoeveelheid stroom die nodig is. Met 191wh per kilometer (EV Database IV60 geschat gem. verbruik tussen gecombineerd winter en zomer) kom ik met 33000 kilometers en al snel richting de 6300KwH.
Ik wek zelf rond de 4500KwH op (14 panelen). Had ik de auto erbij moeten doen, dan had ik zelfs met het dak van de buurman erbij nog ruimte tekort gekomen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
technoaddict schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
Volgens mijn dealer krijgen ze in februari exemplaren voor een proefrit. Je partner moet dus nog even geduld hebben. De productie start volgens Škoda in december......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Loepoog schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:50:
[...]

Ik heb ook zonnepanelen liggen, maar de kans dat ik op maandag t/m vrijdag daar de auto mee op kan laden is in mijn situatie niet realistisch.....
De keuze voor elektrisch rijden stond voor mij los van de keuze om destijds panelen te leggen.
Ja, helemaal mee eens in jouw situatie! Ik ben met pensioen en kan dus eenvoudig overdag thuis opladen. Ik rijd nu zo’n 20.000 km per jaar en dat zal dus zo’n 3-3.500 kWh kosten, waarvan een klein deel met snelladers langs de autoweg. We zijn van plan om de tijd te nemen en ook in Europa te gaan reizen met de Enyac.

Ik dek met de uitbreiding van de zonnepanelen naar 38 stuks (deels 365 Wp) onze totale electriciteitsbehoefte van zo’n 10.000 kWh per jaar voor huishouden, warmtepomp en EV. Dat spaart zo’n 13 ton CO2 uitstoot per jaar. Onze energiebehoefte dekken we dus helemaal zelf. We zijn klant bij Powerpeers, die betaalt €0,11-0,15 per kWh boven de saldering en is 100. % NL groen (zon en wind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Dr C schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:31:
Rijdt je vrouw ook mee in je Enyaq? Als zij net zo’n koukleum is als mijn partner, zou ik kiezen voor de warmtepomp. Dan ga je het verwarmen niet redden met alleen stoelverwarming :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ManiacScum schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:08:
[...]

Neen, zeker niet, maar aks je de Enyaq privé koopt maak je andere afwegingen, bijvoorbeeld over het laden. Het plaatje bij elektrisch rijden is veel breder dan alleen de bijtelling....

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans dat veel bedrijven totaal niet kijken naar de bron van de energie voor hun snel groeiende leasevloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
jdbiggelaa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:31:
[...]

Rijdt je vrouw ook mee in je Enyaq? Als zij net zo’n koukleum is als mijn partner, zou ik kiezen voor de warmtepomp. Dan ga je het verwarmen niet redden met alleen stoelverwarming :)
Koukleum is het zeker. Echter zijn onze dagelijkse ritjes voor 90% onder de 150km per dag, nog eens 5% onder de 250km (dagje weg). Dus alles kan zonder problemen opgestookt worden (athans dat mag ik toch hopen). De laatste 5% valt ergens in de zomervakantie, waarvan ik de laatste 10 jaar 1 keer met de auto weg ben geweest. Vorig jaar naar Zuid-Spanje. Enkele reis 2100km in 24 uur gereden. Dat is uiteraard niet meer mogelijk en zou ik zelfs met een benzine auto niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
jdbiggelaa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:31:
[...]

Een warmtepomp is geen standkachel, of ik snap jou niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52

rammes

koekebakker 1e klas

Aangezien ik nog nooit elektrisch had gereden ben ik toch maar even naar de WV dealer gegaan voor een ritje met de ID3.Ik moet zeggen ik was prettig verrast, in de stad is het elektrisch rijden echt eengenot, maar je rijdt al snel te hard.Na een tijdje zitten spelen met de drive modes D en B waarbij met D als je de "gas"pedaal loslaat normaliter weer gas bijgeeft Althans in mijn diesel alleen ik ging steeds harder :D
ook nog even gekeken naar de HUD maar wat ik daar van zag was best wel teleurstellend. Snelheid en een verkeersbord meer zag ik niet.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ManiacScum schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:08:
[...]

Neen, zeker niet, maar aks je de Enyaq privé koopt maak je andere afwegingen, bijvoorbeeld over het laden. Het plaatje bij elektrisch rijden is veel breder dan alleen de bijtelling....

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans dat veel bedrijven totaal niet kijken naar de bron van de energie voor hun snel groeiende elektrische leasevloot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:28
rammes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:06:

[...]

ook nog even gekeken naar de HUD maar wat ik daar van zag was best wel teleurstellend. Snelheid en een verkeersbord meer zag ik niet.
Volgens mij wordt dit pas in januari na een software update aan de ID.3 toegevoegd. Dus het is nog niet echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

pim89 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:30:
[...]

Volgens mij wordt dit pas in januari na een software update aan de ID.3 toegevoegd. Dus het is nog niet echt te testen.
Waar heb ik dan naar gekeken in de voorruit?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
DypFrys schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:46:
[...]

Een warmtepomp is geen standkachel, of ik snap jou niet...
De standaard elektrische verwarming van EV’s is een stroomvreter=actieradiusvreter in de winter. Ik ken van nabij de verhalen van e-Golf en zelfs Teslarijders die de verwarming uit of laag hielden om hun doel te halen. Een warmtepomp met een COP (rendement) van 300-500% gaat véél efficiënter om met de energie in je accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
rammes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:31:
[...]

De simpele versie van de HUD. Zie de Skoda Brochure om te kijken wat je kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
rammes schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:31:
[...]

De basis HUD. Het Augmented Reality deel zat daar nog niet in. Zo’n HUD met verkeersbord en een pijltje hebben heel veel auto’s. Met Augmented Reality worden de pijlen ‘op de weg’ geprojecteerd. Dus dan wijzen de pijlen in je beeld precies naar de afslag die je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
t3q schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:01:
Mijn Skoda Enyaq is inmiddels ook in bestelling met de volgende opties:

Enyaq iV 80 - Toch voor meer standaard bereik
Energy Blue - Vindt het blauw samen met de suite zwart eigenlijk wel top eruit zien.
19" Standaard
Skoda Sound system (werd eerst gecanceld maar 2 dagen later toch bevestigd dat het leverbaar is :))
Trekhaarvoorbereiding
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk - Zeker handig
Assistentie
Comfort
Suite Zwart - Leer is handig met de 3 kids
Family -
Klimaat Plus

Levering zou rond week 9 zijn.

Nu de zoektoch naar de juiste laadpaal, ik zie wat opmerkingen voorbij komen over de Tesla Wall connector, die schijnt redelijk betaalbaar te zijn en kan 11 kW laden.
Maar is verder in verdiepen.
Ik volg het allemaal niet. Is het Skoda Sound Systeem nu wel weer beschikbaar? Ik had het ook aangevinkt maar volgens mijn dealer kon hij het bij de daadwerkelijke bestelling niet selecteren. Op de configurator zie ik het ook niet. Waarom kon het bij jou uiteindelijk na twee dagen wel? Wat kunnen denk je mensen verwachten die het bij de leasemaatschappij hebben kunnen aanvinken maar van de dealer hebben vernomen dat het niet beschikbaar is? Ik hoop eerlijk gezegd dat het toch op mijn bestelde auto komt maar ik verwacht van niet. Volgens de dealer kan de bestelling ook niet meer aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

nou, de beslissing is gevallen. de Enyaq is besteld! levering wordt waarschijnlijk in April 21(er was bij de dealer nog 1 slot open voor de eerste leveringen)! ik ga hem zakelijk rijden, dus via financial lease.

configuratie:
iV 60 met warmtepomp (dagelijks verkeer echt ruim voldoende en met langere reizen stoppen we toch wel geregeld met 2 kindjes)
kleur: Quartz Grey

velgen: regulus 19'' (wilde eerst 21'', maar stuk duurder, minder zuinig, en iets lawaaiiger. Ik kan altijd in 2e instantie nog andere velgen kopen, maar dan betaal ik daar geen bijtelling over)

bekleding: eco suite (op het allerlaatst nog besloten, wel spannend zo ongezien, maar ik denk dat het wel iets specialer is dan zwart :))

pakketten: comfort, assistentie, klimaat, family, infotainment, 100kW, achteruitrijcamer, elek, verstelbare stoel, zijairbags achter, panoramadak.

Toch nog een puntje van twijfel: het lichtpakket. deze is 1300euro waarbij ik vast in het donker iets beter zal zien, maar ik vind het fors aan de prijs. ik mag het nog aanpassen als ik het snel laat weten.

verder ben ik blij...

Kleine aanpassing:
De eco suite wordt toch de suite. Toch te spannend om ongezien hiervoor te kiezen. Had em graag van te voren gezien in die kleur, dan maar veilige keuze.
Keuze blijft verder zonder extra licht pakket

[ Voor 9% gewijzigd door Dr C op 04-11-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Dr C schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:54:
nou, de beslissing is gevallen. de Enyaq is besteld! levering wordt waarschijnlijk in April 21(er was bij de dealer nog 1 slot open voor de eerste leveringen)! ik ga hem zakelijk rijden, dus via financial lease.

configuratie:
iV 60 met warmtepomp (dagelijks verkeer echt ruim voldoende en met langere reizen stoppen we toch wel geregeld met 2 kindjes)
kleur: Quartz Grey

velgen: regulus 19'' (wilde eerst 21'', maar stuk duurder, minder zuinig, en iets lawaaiiger. Ik kan altijd in 2e instantie nog andere velgen kopen, maar dan betaal ik daar geen bijtelling over)

bekleding: eco suite (op het allerlaatst nog besloten, wel spannend zo ongezien, maar ik denk dat het wel iets specialer is dan zwart :))

pakketten: comfort, assistentie, klimaat, family, infotainment, 100kW, achteruitrijcamer, elek, verstelbare stoel, zijairbags achter, panoramadak.

Toch nog een puntje van twijfel: het lichtpakket. deze is 1300euro waarbij ik vast in het donker iets beter zal zien, maar ik vind het fors aan de prijs. ik mag het nog aanpassen als ik het snel laat weten.

verder ben ik blij...
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat er zoveel verschil in levertijden zit. Mijn bestelling is 2 weken geleden bij de dealer binnengevallen en die bevestigd productie voor KW17 en levering omstreeks KW21. Het telt er dan nog 5 weken bij als een soort buffer, maar dat doet er even niet toe.

Jij besteld deze week en jouw dealer komt met 21 april? Ik lees het als de 21ste ipv week 21 want die valt pas eind Mei.

Nou gun ik iedereen zn lang verwachte bestelling maar opmerkelijk is het wel.

Mag ik vragen wie jouw dealer is? De mijne is Van Mossel.
Misschien een idee om dat in de startpost erbij te zetten. Wellicht ontdekken we een trend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Loepoog schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:18:
[...]

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat er zoveel verschil in levertijden zit. Mijn bestelling is 2 weken geleden bij de dealer binnengevallen en die bevestigd productie voor KW17 en levering omstreeks KW21. Het telt er dan nog 5 weken bij als een soort buffer, maar dat doet er even niet toe.

Jij besteld deze week en jouw dealer komt met 21 april? Ik lees het als de 21ste ipv week 21 want die valt pas eind Mei.
snap ik. ik bedoelde trouwens april '21. ik heb gewoon ook een beetje mazzel omdat ik 1,5 maand al langs ben geweest voor een voorlopige configuratie. hij belde mij dat er nog 1 slot voor de dealer over was (bourgoignon Leeuwarden), dus gelijk een afspraak gemaakt. Hij legde ook uit dat auto's die besteld zijn voor Lease maatschappijen achteraan mogen aansluiten omdat deze niet meetellen in de verkopen voor hun en ze ook niet aantrekkelijk zijn wat betreft onderhoud (ik weet niet of dit alleen voor de dealers geldt of voor alle Pon auto's =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Dr C schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:
[...]

snap ik. ik bedoelde trouwens april '21. ik heb gewoon ook een beetje mazzel omdat ik 1,5 maand al langs ben geweest voor een voorlopige configuratie. hij belde mij dat er nog 1 slot voor de dealer over was (bourgoignon Leeuwarden), dus gelijk een afspraak gemaakt. Hij legde ook uit dat auto's die besteld zijn voor Lease maatschappijen achteraan mogen aansluiten omdat deze niet meetellen in de verkopen voor hun en ze ook niet aantrekkelijk zijn wat betreft onderhoud (ik weet niet of dit alleen voor de dealers geldt of voor alle Pon auto's =).
Mijne is een leaseauto, dus dat kan aansluiten bij wat jij zegt. Op het onderhoud, tja. Standaard zit op elke auto 6 jaar onderhoud en 2 jaar garantie. En ik heb zelf de keuze om de auto in mijn woonplaats of de plaats van het kantoor in onderhoud te doen. 2 verschillende dealers, dus een dealer die het hierop zelf naar achteren plaats kan ook naar het onderhoud fluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
vinom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:20:
Ik heb in de startpost de lijst zoveel mogelijk bijgewerkt met de leverdata van iedereen. Sta je er niet bij, of moet er iets aangepast worden, laat het even weten.

DonKui in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"
Ik heb mijne ook beste l d een zwarte IV60. Leverdatum 11 juni week 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
Dag allemaal
Ten aanzien van de trekhaak: nergens lees je iets over de toegestane kogeldruk. Dit gegeven is wel belangrijk als je bijvoorbeeld 2 elektrische fietsen wil vervoeren. Ook bij de ID3 las ik hierover eerst niets, later volgde tegenstrijdige informatie.
Inmiddels uitgezocht, ik heb onder de Enyaq gelegen en heb gezien dat de maximaal toegestane kogeldruk 75 kg is.
Voor wie het nog wil weten: ID3 maximaal 55 kilo (men geeft vaak 75 kg op, maar dat klopt dus niet!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:59
[quote]vinom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:20:

Dank alvast: de kleur van mijn Enyaq wordt ARCTIC SILVER.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DypFrys
vinom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:36:
[...]

De simpele versie van de HUD. Zie de Skoda Brochure om te kijken wat je kan verwachten :)
Dit filmpje laat het ook mooi zien:
YouTube: Augmented Reality Head-up-Display im VW ID.3 / ID.4: So sieht das ne...

Vooral feit dat de projectie van de afslag op de weg blijft staan en je ziet het daadwerkelijk dichterbij komen is echt mooi. In situaties waar meerdere afslagen achter elkaar zijn is het vaak goed opletten op het scherm of je wel de juiste neemt en met dit systeem is dat volgens mij verleden tijd. Mooie gimmick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Die HUD met pijlen is hartstikke mooi maar ga ik in de praktijk denk ik niet gebruiken omdat ik nu ook al 99,9% van de ritten navigeer met CarPlay (Google Maps met Flitsmeister op de achtergrond) en ik ga er vanuit dat de pijlen niet kunnen worden getoond als je met een ander navigatiesysteem navigeert dan er standaard zit ingebouwd.

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aalten
  • Laatst online: 16-03-2021
Nu ook in 360 graden beelden te zien vanuit de fotostudio: https://www.dago.nl/p/sko...-700-per-maand-25032124#/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
@loepzuiver Weet jij al welke kleur je gaat kiezen / hebt gekozen?
@DonKui @florabora @DypFrys Weten julle al levertijden van jullie bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Nope, hij is vandaag pas naar de dealer verstuurd, aantal keer er achten aan moeten bellen. Zodra ik het weet pas ik de post wel aan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
vinom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:36:
Nee nog niet, de bestelling is eerst naar de lease maatschappij gegaan. Dat hoop ik zsm te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Eerste week juni zegt de LM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielS01
  • Laatst online: 03-12-2024
Leuk topic en heel veel posts doorgenomen om mij goed in te lezen in de nieuwe Enyaq. Vorige week donderdag kregen we op werk een presentatie van Leaseplan en toen werd bekend dat er wordt gepusht op het rijden in elektrische auto's. Afgelopen maandag kreeg ik de link om een nieuwe auto te bestellen en tussen alle merken en modellen, kwam deze Enjaq als beste uit de bus. Heeft o.a. te maken met de grootte, nieuwe technieken en een grote actieradius. Vandaag nog even langs de Skoda dealer in de buurt geweest en daarna heb ik 'm besteld.

Ik heb gekozen voor de Skoda Enyaq iV 80 met de volgende opties:
- Brilliant Silver Metallic
- Standaard Loft bekleding
- Assistentie
- Comfort Plus
- Licht Plus
- Skoda Sound system(Weet dat dit een vraagteken is, alleen de dealer zei tegen mij, gewoon bestellen. Ook Skoda NL gebeld, maar ook zij konden geen antwoord hierop geven.)
- 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk(Voor werk is mijn regio Benelux en Nordics, dus fijn als ik tussendoor snel kan opladen en meer voor als we weer mogen reizen)
- Transport
- Trekhaakvoorbereiding

Ik ga ervanuit dat de auto pas rond juni/juli afgeleverd gaat worden, dus wacht het rustig af. En ben ook benieuwd welke features er de komende maanden bijkomen d.m.v. updates. Zag in ieder geval leuke features in het boekje die in een later stadium beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
DanielS01 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:21:
Leuk topic en heel veel posts doorgenomen om mij goed in te lezen in de nieuwe Enyaq. Vorige week donderdag kregen we op werk een presentatie van Leaseplan en toen werd bekend dat er wordt gepusht op het rijden in elektrische auto's. Afgelopen maandag kreeg ik de link om een nieuwe auto te bestellen en tussen alle merken en modellen, kwam deze Enjaq als beste uit de bus. Heeft o.a. te maken met de grootte, nieuwe technieken en een grote actieradius. Vandaag nog even langs de Skoda dealer in de buurt geweest en daarna heb ik 'm besteld.

- Assistentie
- Comfort Plus
- Licht Plus
- Skoda Sound system(Weet dat dit een vraagteken is, alleen de dealer zei tegen mij, gewoon bestellen. Ook Skoda NL gebeld, maar ook zij konden geen antwoord hierop geven.)
- 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk(Voor werk is mijn regio Benelux en Nordics, dus fijn als ik tussendoor snel kan opladen en meer voor als we weer mogen reizen)
- Transport
- Trekhaakvoorbereiding

Ik ga ervanuit dat de auto pas rond juni/juli afgeleverd gaat worden, dus wacht het rustig af. En ben ook benieuwd welke features er de komende maanden bijkomen d.m.v. updates. Zag in ieder geval leuke features in het boekje die in een later stadium beschikbaar zijn.
Ik ga ze ook nog eens bellen om te kijken of je nog korting krijgt als je comfort plus en de trekhaak neemt want dan verlies je eigenlijk het hele virtual pedel gedeelte terwijl je er wel voor betaald.

Vraag me af naar welk boek je naar toe refereert, ben wel benieuwd wat daar dan allemaal instaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom

- Assistentie
- Comfort Plus
- Licht Plus
- Transport
- Trekhaakvoorbereiding

De extra features die jij in de brochure hebt gezien, gaan vermoed ik niet onder het Assistentie pakket vallen wat wij nu bestellen. In alle andere landen hebben ze het Assistentie pakket en het Assistentie plus pakket, waar deze features waarschijnlijk in komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54

t3q

Say yes to teq

nwetzels schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
[...]

Ik volg het allemaal niet. Is het Skoda Sound Systeem nu wel weer beschikbaar? Ik had het ook aangevinkt maar volgens mijn dealer kon hij het bij de daadwerkelijke bestelling niet selecteren. Op de configurator zie ik het ook niet. Waarom kon het bij jou uiteindelijk na twee dagen wel? Wat kunnen denk je mensen verwachten die het bij de leasemaatschappij hebben kunnen aanvinken maar van de dealer hebben vernomen dat het niet beschikbaar is? Ik hoop eerlijk gezegd dat het toch op mijn bestelde auto komt maar ik verwacht van niet. Volgens de dealer kan de bestelling ook niet meer aangepast worden.
Hi, eerst was het er niet, toen kon ik het uiteindelijk wel aanvinken zoals de meeste hier. Nadat de bestelling was gedfaan kreeg ik bericht dat het toch niet kon en idd 2dagen later kon het weer wel.

Vreemde zaak maar als het er maar op komt :) En als niet ja dan jammer maar mijn laatste info is dat het dus toch nog wel kon....

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Sand0rf schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Mmm dat zou wel even een bummer zijn. Ik ben al een paar weken aan het proberen te volgen hoe het met de verkopen gaat. De laatste stand die ik van Skoda support heb gehad is dat Pon nu mei verwacht (hoewel ik aan de aflever weken hier zie dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn). Mijn lease contract loopt begin juli af en normaal gesproken mag ik 3 maanden daarvoor een nieuwe auto uitzoeken. Ik wil best in onderhandeling met de baas om dat eerder te doen als het toch al na juli wordt voordat de auto komt maar als het al niet eens meer lukt voor heel volgend jaar...
Overleg gehad met de fleet manager van de baas maar die wil er niet aan om eerder te bestellen :/ Dus hopen dat ik in maart/april nog een kans maak maar ik ben toch bang van niet :'(

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 18:36

- Assistentie
- Comfort Plus
- Licht Plus
- Transport
- Trekhaakvoorbereiding

Leuke configuratie! Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielS01
  • Laatst online: 03-12-2024
@DonKui Ik wist niet dat virtual pedal niet beschikbaar is met een trekhaak. Ik heb nu trekhaakvoorbereiding, dus hoop dat virtual pedal er wel op blijft zitten. En anders elektrisch openen en sluiten met de afstandsbedieing.
@vinom Ik had het inderdaad over het automatisch inparkeren etc, wat ik wel in de brochure zie van Skoda, maar wat kennelijk in een pakket zit, wat niet in NL wordt doorgevoerd. Jammer als deze features er niet bijkomen, want dat zou leuk zijn. Ik heb gisteren een Enyaq boekje gekregen waar verschillende opties in stonden, al lees ik op dit forum, dat sommige opties eruit zijn gehaald, zoals parking plus. Gelukkig nog steeds een auto met enorm veel features, wat ik bij m'n laatste leaseauto's nog nooit heb gezien.
@t3q Mede door jouw eerdere bericht en de dealer, heb ik 'm gewoon aangevinkt :) Nu maar hopen dat het erbij zit. Bij de Skoda dealer hebben ze helaas geen auto met een vergelijkbare sound, dus het is ook maar blind vertrouwen dat er een mooi gebalanceerd geluid uit komt.
@RandomNick Thanks!! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik weet dat EV's niet de aller goedkoopste auto's zijn maar slaat Skoda niet een beetje door?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjPhaz0Dwc2V7z_TXLDb9dyqS2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/foobwhKz28CuFGcfjEhlAlal.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:38
Vandaag heeft LM van WG akkoord gekregen om de bestelling te plaatsen. Ik heb nog geen formele bevestiging gehad van bestelling en levertijd, maar dat zal niet lang op zich laten wachten verwacht ik.

Mijn config voor de start van dit topic:

iV80
  • Quartz Grey
  • Regulus velgen
  • Loft interieur
  • Assistentie
  • Comfort
  • Infotainment
  • Klimaat
  • Family
  • Warmtepomp
  • 125kWh laden
  • Wegklapbare trekhaak
  • Elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie
Als ik de verwachte week van levering weet laat ik dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:38
ManiacScum schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:13:
Ik weet dat EV's niet de aller goedkoopste auto's zijn maar slaat Skoda niet een beetje door?

[Afbeelding]

:+
Hahah, ja ik had die ook al opgeslagen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Via mijn werkgever de Enyaq toch maar vast laten bestellen. Mag hem pas rijden in september dus zal niet zo actief op de levertijd zitten. Onderstaand mijn configuratie!

IV 80
- Artic Silver
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 voor, 255/40/R21
- Lounge interieur
- Sport
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
- Comfort Plus --> las in een eerder post wat zorgen over een wegklapbare trekhaak en virtual peddel maar heb op mijn Kodiaq ook de wegklapbare trekhaak i.c.m. virual peddel, zou niet weten waarom dat hier niet zou werken in deze combinatie
- Transport
- Infotainment
- Licht plus
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Family
- 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- Warmtepomp --> over getwijfeld maar overtuigd door eerdere posts op dit forum
- Klimaat
- Assistentie

Verder nog wat "extra's" als rubberen kofferbakmat, dakdragers en een all weather mattenset. Ook stelpost voor laadpaal thuis op laten nemen in het contract.

Al met al behoorlijk raak geklikt volgens mij. Nu kan het lange wachten beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het merendeel zie ik toch wel de optie kiezen voor 100/125 kW laden. Verwachten jullie zo vaak te moeten snelladen? Ik heb de optie momenteel nog niet in mijn lijst staan, omdat wij 1 keer per jaar naar Frankrijk rijden en dan vind ik het geld niet waard. Binnen Nederland verwacht ik amper te hoeven snelladen. AL moet ik zeggen dat 50 kW laden ook niet meer echt van deze tijd is. Aan de andere kant laad je nooit met 125 kW constant en zwakt de laadsnelheid al snel af naarmate je accu voller raakt.

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 06-11-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:22
vinom schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:33:
Het merendeel zie ik toch wel de optie kiezen voor 100/125 kW laden. Verwachten jullie zo vaak te moeten snelladen? Ik heb de optie momenteel nog niet in mijn lijst staan, omdat wij 1 keer per jaar naar Frankrijk rijden en dan vind ik het geld niet waard. Binnen Nederland verwacht ik amper te hoeven snelladen. AL moet ik zeggen dat 50 kW laden ook niet meer echt van deze tijd is. Aan de andere kant laad je nooit met 125 kW constant en zwakt de laadsnelheid al snel af naarmate je accu voller raakt.
Met 50kW moet je echt meer dan een uur stil staan. Dat is echt uitermate vervelend als je naar Frankrijk gaat. Ik zou die optie als eerste aanvinken. Dat is het verschil tussen even naar het toilet, koffietje pakken en doorrijden of echt nog 30/45 minuten wachten voordat je weer verder kunt. Ook een keer een weekendje weg met 500/600km enkele rit heeft dit flink meerwaarde. Ik zou het altijd doen.

Utrecht - Bordeaux;

https://abetterrouteplann...b6-499d-a836-e9dcc7db554d

Zonder de upgrade sta je zo 2 uur langer stil.

Binnen NL komt het ook wel eens voor dat ik 350 op een dag rij waarbij ik op locatie niet kan laden. Met een iV zul je dan toch ff snel moeten laden. Dan is niet veel nodig maar 125kW tov 50kW is echt een stuk prettiger.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 06-11-2020 08:42 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Inspired schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:37:
[...]

Met 50kW moet je echt meer dan een uur stil staan. Dat is echt uitermate vervelend als je naar Frankrijk gaat. Ik zou die optie als eerste aanvinken. Dat is het verschil tussen even naar het toilet, koffietje pakken en doorrijden of echt nog 30/45 minuten wachten voordat je weer verder kunt. Ook een keer een weekendje weg met 500/600km enkele rit heeft dit flink meerwaarde. Ik zou het altijd doen.

Utrecht - Bordeaux;

https://abetterrouteplann...b6-499d-a836-e9dcc7db554d

Zonder de upgrade sta je zo 2 uur langer stil.

Binnen NL komt het ook wel eens voor dat ik 350 op een dag rij waarbij ik op locatie niet kan laden. Met een iV zul je dan toch ff snel moeten laden. Dan is niet veel nodig maar 125kW tov 50kW is echt een stuk prettiger.
Eens, als je inderdaad 1000 KM gaat rijden naar Frankrijk. Waar wij naartoe gaan (en dat zal de komende vier jaar nog zo zijn) is 550 KM dus dan ziet het er al minder ernstig uit: https://abetterrouteplann...9d-45a4-9bf7-e00b334b0692
Plus twee kinderen van 4 en 8, die vinden het ook wel fijn om te stoppen :)

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 06-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ruim 2 weken geleden bestelling doorgegeven aan de wagenparkbeheerder maar nog steeds geen order geplaatst bij de leasemaatschappij. Volgens de wagenparkbeheerder ligt het aan de leasemaatschappij en proberen ze nu vast een productieslot te reserveren. Dealer staat namelijk al wel vast.

Kan dat überhaupt, een productieslot reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
vinom schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:48:
[...]

Eens, als je inderdaad 1000 KM gaat rijden naar Frankrijk. Waar wij naartoe gaan (en dat zal de komende vier jaar nog zo zijn) is 550 KM dus dan ziet het er al minder ernstig uit: https://abetterrouteplann...9d-45a4-9bf7-e00b334b0692
Plus twee kinderen van 4 en 8, die vinden het ook wel fijn om te stoppen :)
Ja, met die afstanden is het minder een issue. Als je nu al weet dat je de komende 4/5 jaar max 600km op een dag rijdt dan zou je hem kunnen skippen. Ik zou hem echter altijd aanvinken. Tenzij je het budget echt niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
In afwachting van een levertijdbevestiging zal ik mijn configuratie ook vast delen:

iV60
- Eco suite interieur
- Black Magic metallic
- Assistentie
- Comfort Plus
- Family
- Infotainment
- Klimaat Plus
- Transport
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- Vega 20"
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Panoramadak
- Zijairbags achter
- 100 kW oplaadmogelijkheid
- Verwarmbaar 2 spaak stuurwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Ook in Nederland kan het best wel helpen. Voor mij was het belangrijkste om 125kW laden te nemen, de vakanties inderdaad (lange afstand, fietsen achterop, extra zwaar beladen). Maar aangezien ik de warmtepomp ook niet heb genomen, wil ik heel graag de mogelijkheid hebben om met een korte Fastned/Ionity stop mijn accu flink bij te laden. Voor mij geldt dat ik (in normale situatie) af en toe op de limiet zal zitten van het bereik, en dat dat in de winter zonder warmtepomp misschien het iets gemakkelijker maakt.

Wat je volgens mij kunt concluderen is dat warmtepomp en snel laden zeer afhankelijk zijn van het gebruikspatroon en dat je dus, zoals met meer onderdelen van elektrisch rijden, er goed over na moet denken hoe je er mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ik denk dat het per situatie verschilt. Naast dat ik het persoonlijk graag wilde (om zowel "relatie-politieke", als comfortgerelateerde redenen), is het voor mij ook zakelijk wel erg handig. Hoewel ik het zo veel mogelijk probeer te voorkomen, kan het in mijn werk (account manager) voorkomen dat ik op 1 dag grote afstanden binnen Nederland moet afleggen, waarbij mijn klanten zich regelmatig op plekken bevinden waar in de directe omgeving geen laadpalen zijn. Dus alleen al daarvoor wil ik het vangnet van snel laden graag hebben.

Verder ben ik het wel met je eens dat het voor nieuwe EV's inderdaad wel wat conservatief is om standaard slechts 50 kW te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 18:36
Ik ben vooral afgegaan op een paar elektrische rijders in mijn omgeving (Jaguar, BMW I3, Tesla M3). Iedereen zegt unaniem: als eerste opties aankruisen voor snelladen en velgen beperkt houden.

Beter mee dan om verlegen was mijn gedachte, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging.
De tijdwinst is naar ik hoop substantieel bij de iV80.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Zojuist besteld:

Besteld Enyaq

Exterieur
€ 700,00 Metallic lak (JATOCL01) Grey nog niets
€ 1.390,00 Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21 (PJF)
€ 2.090,00 Totaal

Toegevoegde opties
€ - Comfort
€ 1.490,00 Comfort Plus (PDB)
€ - Klimaat (PWA)
€ 390 Family (PXA)
€ 1.390,00 Licht (PK8)
€ - Infotainment (RAA)
€ 1.690 Infotainment Plus
€ - Infotainment online 3 jaar (YON)
€ 990,00 Panoramadak (3FU)
€ 400,00 Zijairbags achter (6C4)
€ - Lounge (PLD)
€ - Assistentie (PSA)
€ - Multi stuurwiel verplt. Bij assistentie

€ 550,00 Laden 100kw
€ 650 Achteruitrijcamera en sensoren voor
€ 400 Chromen lijsting en grille
€ 200 Elektrisch inklabare trekhaak
€ 550 lektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
€ 8.700 Totaal

€ 49.755,00

Leverdatum: 10 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Hier ook een akkoord gekregen op de Enyaq iV 80! Nu nog afwachten tot van Mossel Autolease een verwachte leverdatum afgeeft. De Enyaq is zo geconfigureerd om een zo lang mogelijke range te hebben om de vrouw te overtuigen ;).

125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Lichtmetalen velgen Vega 20 inch 235/50/R20 voor, 255/45/R20 achter
Arctic Silver metallic
Assistentiepakket
Comfort pakket
Elektrisch inklapbare trekhaak
Family pakket
Infotainment online 3 jaar
Infotainment pakket
Interieur stijl Suite zwart
Klimaat pakket
Licht pakket
Warmtepomp

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 21:29
Aars schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:35:
. De Enyaq is zo geconfigureerd om een zo lang mogelijke range te hebben om de vrouw te overtuigen ;).
:9 nog eentje hier.. ben zo benieuwd wat het verschil is tussen de verschillende uitvoeringen.
met andere woorden. Waar doe je goed aan met welk rijdgedrag wat betreft je range.
Zelf denk ik dat ik ook genoeg heb aan een 60, maar goed nu een te grote gok.

[ Voor 20% gewijzigd door oeroe.b op 06-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basmq
Ik voel een meetup aankomen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
Ik gooi de vraag er toch in. Ik heb adaptieve cruise enz. Maar ik las niets over borden herkenning terwijl het wel in de brochure staat. Weet iemand dit? Of bordenherkening er bij zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronny74
  • Laatst online: 24-12-2020
Ook een Skoda Enyaq IV 80 besteld.

Artic Silver
21 inch Betria velgen
Eco suite bekleding
Trekhaak
Licht plus
Assitentie
Transport
Sport plus
Klimaat plus
Infotainment plus
Warmtepomp
125 kw laden
Bestuurdersstoel electrisch verstelbaar met geheugen
Panoramadak

Leverdatum 31 mei 2021
Bestelt 27 oktober

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Ook hier een Skoda Enyaq IV 80 besteld.

Artic Silver
21 inch Betria velgen
Lounge bekleding
Comfort
Klimaat
Family
Transport
Assistentie
Licht Plus
Infotainment Plus
125 kW laden
Elektrische verstelbare stoelen

Leverdatum week 21 2021
Besteld 30 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ccreator schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:04:
Ik gooi de vraag er toch in. Ik heb adaptieve cruise enz. Maar ik las niets over borden herkenning terwijl het wel in de brochure staat. Weet iemand dit? Of bordenherkening er bij zit?
Nee, zit niet in het assistentie pakket. Alleen op het assistentie plus pakket, maar die hebben we niet in Nederland.

Mooi om te zien dat de auto populair is onder de Tweakers! Ik zit nog in het traject met mijn baas of ik hem überhaupt mag bestellen. Zo ja, pas in december.

[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 07-11-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ronny74 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:37:
Ook een Skoda Enyaq IV 80 besteld.

Artic Silver
21 inch Betria velgen
Eco suite bekleding
Trekhaak
Licht plus
Assitentie
Transport
Sport plus
Klimaat plus
Infotainment plus
Warmtepomp
125 kw laden
Bestuurdersstoel electrisch verstelbaar met geheugen
Panoramadak

Leverdatum 31 mei 2021
Bestelt 27 oktober
Duncan78 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:40:
Ook hier een Skoda Enyaq IV 80 besteld.

Artic Silver
21 inch Betria velgen
Lounge bekleding
Comfort
Klimaat
Family
Transport
Licht Plus
Infotainment Plus
125 kW laden
Elektrische verstelbare stoelen

Leverdatum week 21 2021
Besteld 30 oktober
Poh! Lekker configuraties! _/-\o_
Die licht plus is natuurlijk een no-brainer.

[ Voor 36% gewijzigd door Wootism op 07-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Heb het forum even gevolgd en veel vragen gezien over andere:
- Wel of geen elektrische achterklep standaard of alleen in combinatie met Comfort Plus pakket
- Minder actieradius en comfort bij grotere wielmaat
- Remote Access/ Skoda Connect en voorverwarmen auto

Ten aanzien van de elektrische achterklep heb ik dit bij dealer nagevraagd omdat het mij ook onduidelijk was of dit nu wel of niet standaard is of alleen in combinatie met de virtual pedal (Comfort Plus). De dealer heeft bij mij teruggekoppeld dat de elektrische achterklep gewoon standaard is op alle uitvoeringen. Wel vreemd dat het nergens verder gemeld wordt.

Ik hoor en lees veel verschillende verhalen over verminderde actieradius bij grotere wielmaten. Heb zelf gekozen voor de 21inch omdat ik die gewoon zeer mooi vindt. Van wat ik begrepen heb zal het comfort er wel minder om zijn omdat dat hoogte van de wang minder is dan bij bijvoorbeeld 19inch en daarmee minder demping in het rubber.

Wat betreft de actieradius vraag ik me af als dit veel gaat schelen. Op YouTube staan goede filmpjes van Bjørn Nyland waarbij hij de ID3 (dezelfde aandrijflijn als de Skoda) heeft getest met 18 tot 20inch velgen. De uiteindelijke conclusie was dat het maar ergens rond de 3% met elkaar scheelt (het exacte cijfer heb ik niet meer zo scherp op het netvlies). Dus maak ik me niet echt zorgen over.

Dan het verhaal van de Remote Acess/ Skoda Conect, heb daar ook een studie van gemaakt en veel contact gehad hierover met de dealer. Het voorverwarmen was voor mij een belangrijk punt dus had in eerste instantie het comfort Plus pakket genomen alleen daarom. Na wat e-mail contact onderstaande terugkoppeling gehad.

Met remote acces kan je op afstand je auto openen en sluiten. Daarnaast heb je 3 jaar standaard de ‘Skoda Connect’ app waarmee je de auto op afstand kan voorverwarmen.
Een Skoda Enyaq heeft standaard 1 jaar Skoda Connect. Met Skoda Connect kan je dus de auto voorverwarmen. Dit is een online app die je elk jaar kan verlengen voor een indicatief bedrag van €70,- euro per jaar.

Dus de keus was daarna dus snel gevallen op alleen het Comfort pakket. De nut en noodzaak van de Remote Acess zie ik niet echt.

[ Voor 3% gewijzigd door Duncan78 op 07-11-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:28:
Ik lees hier alleen verhalen van leaserijders. Zelf heb ik mijn iV 60 privé gekocht. Zijn er nog meer privé kopers op dit forum? Ik ben wel benieuwd wat voor overwegingen andere privé kopers hebben om de Enyaq te kopen?
Heb zelf ook een Enyaq privé besteld. Heb nu een Superb sportline:
Enyaq 60
Quartz grey
standaard velgen
Assistentiepakket (adaptieve CC lijkt me fantastisch)
Klimaat plus
100 Kw laden
Electrisch verstelbare voorstoel (auto wordt dagelijks gedeeld met mijn vrouw; steeds stoel verzetten een (1e wereld probleem) ramp)
parkeersensoren en camera

Had nog wel wat meer zaken willen hebben, maar de subsidiegrens ligt op 45000 euro en daar wil (moet) ik onderblijven.

Belangrijkste beweegredenen is het klimaat en het is het hele gave bak!
range niet zo relevant woon/werk is 3 km ;)

en voor lange vakanties kan ik bij mijn vader terecht voor een XC60

Dealer Skoda Den Bosch, levertijd eind mei

Van twee dealers ook het verhaal over beperkt aantal Enyaq's voor nederland gehoord. eentje wilde daarom heel erg weinig voor de Superb teruggeven ("Ik raak mijn quotum wel kwijt aan leaserijders die niet zo moeilijk doen |:( ) Die is het dus niet geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:50:
[...]

Nee, zit niet in het assistentie pakket. Alleen op het assistentie plus pakket, maar die hebben we niet in Nederland.
Lijkt inderdaad onderdeel te zijn van de Predictive Adaptive Cruise Control die in het Assistentie+ pakket zit. Verkeersbordenherkenning staat ook enkel genoemd bij de PACC in de brochure.

Wat ik wel weer vreemd vind: je kunt de Assistentie+ met PACC in Duitsland selecteren zonder dat je infotainment selecteert. Ik heb afgelopen week met een ID3 gereden en het is bizar hoe de PACC netjes afremt voor bochten en rotondes. Maar volgens mij is dat toch echt een combi van GPS en kaartinformatie, aangevuld met info van de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_janssen1985
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
Iemand toevallig al meer info verkregen over wanneer de RS En overige versies besteld kunnen worden. Vind het persoonlijk een heel andere wagen zonder chroom en met zwarte lijsten. Veel sportiever.

Ben ik hierin de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
Duncan78 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:51:
Heb het forum even gevolgd en veel vragen gezien over andere:
- Wel of geen elektrische achterklep standaard of alleen in combinatie met Comfort Plus pakket
- Minder actieradius en comfort bij grotere wielmaat
- Remote Access/ Skoda Connect en voorverwarmen auto

Ten aanzien van de elektrische achterklep heb ik dit bij dealer nagevraagd omdat het mij ook onduidelijk was of dit nu wel of niet standaard is of alleen in combinatie met de virtual pedal (Comfort Plus). De dealer heeft bij mij teruggekoppeld dat de elektrische achterklep gewoon standaard is op alle uitvoeringen. Wel vreemd dat het nergens verder gemeld wordt.

Ik hoor en lees veel verschillende verhalen over verminderde actieradius bij grotere wielmaten. Heb zelf gekozen voor de 21inch omdat ik die gewoon zeer mooi vindt. Van wat ik begrepen heb zal het comfort er wel minder om zijn omdat dat hoogte van de wang minder is dan bij bijvoorbeeld 19inch en daarmee minder demping in het rubber.

Wat betreft de actieradius vraag ik me af als dit veel gaat schelen. Op YouTube staan goede filmpjes van Bjørn Nyland waarbij hij de ID3 (dezelfde aandrijflijn als de Skoda) heeft getest met 18 tot 20inch velgen. De uiteindelijke conclusie was dat het maar ergens rond de 3% met elkaar scheelt (het exacte cijfer heb ik niet meer zo scherp op het netvlies). Dus maak ik me niet echt zorgen over.

Dan het verhaal van de Remote Acess/ Skoda Conect, heb daar ook een studie van gemaakt en veel contact gehad hierover met de dealer. Het voorverwarmen was voor mij een belangrijk punt dus had in eerste instantie het comfort Plus pakket genomen alleen daarom. Na wat e-mail contact onderstaande terugkoppeling gehad.

Met remote acces kan je op afstand je auto openen en sluiten. Daarnaast heb je 3 jaar standaard de ‘Skoda Connect’ app waarmee je de auto op afstand kan voorverwarmen.
Een Skoda Enyaq heeft standaard 1 jaar Skoda Connect. Met Skoda Connect kan je dus de auto voorverwarmen. Dit is een online app die je elk jaar kan verlengen voor een indicatief bedrag van €70,- euro per jaar.

Dus de keus was daarna dus snel gevallen op alleen het Comfort pakket. De nut en noodzaak van de Remote Acess zie ik niet echt.
Als dat echt zo is heb ik extra betaald voor Comfort plus voor een functie (virtual pedal) die er niet op zit omdat ik ook de elektrische trekhaak hebt genomen, dat lijkt mij niet helemaal handig, ik ga het bij PON zelf ook nog even navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DonKui schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:58:
[...]

Als dat echt zo is heb ik extra betaald voor Comfort plus voor een functie (virtual pedal) die er niet op zit omdat ik ook de elektrische trekhaak hebt genomen, dat lijkt mij niet helemaal handig, ik ga het bij PON zelf ook nog even navragen
heb t zelfde, ben benieuwd

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Tom_janssen1985 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:46:
Iemand toevallig al meer info verkregen over wanneer de RS En overige versies besteld kunnen worden. Vind het persoonlijk een heel andere wagen zonder chroom en met zwarte lijsten. Veel sportiever.

Ben ik hierin de enige?
Zeker niet! Heb nog gevraagd wanneer eventueel de Founders Edition bestelbaar zou zijn. Antwoord die ik daarop kreeg was dat deze maar 'zeer' beperkt naar NL komt, op zijn vroegst eind 2021, en eigenlijk al vergeven is.

Zit er zelf sterk over na te denken de chroom delen te laten wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
DonKui schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:58:
[...]

Ben benieuwd wat jij te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Ja, heb maar even met de chat contact opgenomen, weet niet hoeveel zei weten maar daar werd mij verteld dat het weer in het comfort (niet plus) pakket zit, dus ik snap er nu helemaal niks meer van. Er moet toch iemand zijn die het juiste antwoord weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Duncan78 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:23:
[...]

Ben benieuwd wat jij te horen krijgt.
Blijft een onduidelijk punt. Mijn dealer gaat er dus vanuit dat het niet standaard is. Het wordt ook nergens als zodanig vermeld. Niet in de brochure, niet in de prijslijst en niet op de website. Om er dan maar vanuit te gaan dat het wel zou zijn vind ik riskant. Ik heb geen trekhaak en vind de virtual pedal in mijn situatie wel wat toevoegen. Maar dat is persoonlijk.
Ik zou er qua voorlichting wel moeite mee hebben als we dus verkeerd worden voorgelicht.

Ik ben maar eens gaan speuren en in Tsjechië en Noorwegen lijkt het optioneel te zijn.

In Tsjechië staat het zo in de prijslijst en in Noorwegen ben ik deze discussie tegengekomen.
https://elbilforum.no/index.php?topic=52832.15
In Noorwegen wordt de basisversie veel dikker aangekleed als in andere landen, dus als die het al niet hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Het lijkt mij logisch dat het niet standaard is. Je hebt voor vitual pedal kessy nodig. Dat zit in Comfort. Dus Comfort plus zal pas de virtual pedal toevoegen. Virtual pedal zonder kessy is ook redelijk nutteloos. Dan moet je als nog eerst de auto open doen met de sleutel. Electrische klep via de sleutel zal wel standaard zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 08-11-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Hanky
  • Laatst online: 25-03 11:55
Tom_janssen1985 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:46:

Ben ik hierin de enige?
Nee, ik vind hem met zwarte lijsten ook mooier. Helaas is het nu niet anders bij de 80. Met arctic silver en chroom kan het goed maar met donkere kleuren vind ik het chroom erbij echt niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Inspired schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:23:
Het lijkt mij logisch dat het niet standaard is. Je hebt voor vitual pedal kessy nodig. Dat zit in Comfort. Dus Comfort plus zal pas de virtual pedal toevoegen. Virtual pedal zonder kessy is ook redelijk nutteloos. Dan moet je als nog eerst de auto open doen met de sleutel.
Kessy is inderdaad niet standaard en voor de virtual pedal wel noodzakelijk.
De vraag die er is, gaat over de electrische kofferbaksluiting. Hoe vreemd het ook is, lijkt dat pas vanaf Comfort Plus op de auto te zitten. Sommige dealers zeggen dat het in de basisuitrusting zit (waar staat dat dan) en weer anderen baseren zich op de documentatie en informatie vanuit hun dealer.

Nu moet ik zeggen dat de documentatie van bijv een Octavia of SuperB weer aangeeft dat een electrische klep gewoon standaard is (brochure en prijslijst 21okt). Bij een Kodiaq weer niet en moet je een pakket gaan toevoegen.

Dus of Skoda gaat voortaan voor standaard en neemt niet meer de moeite om het als feature te benoemen of het zit er net als bij de Kodiaq nog niet standaard op.

Zeg het maar? Mijn onderbuik zegt standaard al lees ik en hoor ik her en der andere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Inspired schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:23:
Het lijkt mij logisch dat het niet standaard is. Je hebt voor vitual pedal kessy nodig. Dat zit in Comfort. Dus Comfort plus zal pas de virtual pedal toevoegen. Virtual pedal zonder kessy is ook redelijk nutteloos. Dan moet je als nog eerst de auto open doen met de sleutel. Electrische klep via de sleutel zal wel standaard zijn.
Oh haha. Ik zie dat je er nog een laatste zin bij hebt getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Het ging ook niet over de virtual pedal, ik wil gewoon de elektrische klep want aan die virtual pedal heb ik sowieso niks omdat de sensor verdwijnt door de elektrische trekhaak. Het gaat mij er nu om dat ik nu niet 600 euro extra betaal voor wat ik dacht dat het de elektrische kofferbak is maar eigenlijk dus alleen de virtual pedal is die ik dus sowieso niet heb omdat ik de trekhaak heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
DonKui schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:11:
Het ging ook niet over de virtual pedal, ik wil gewoon de elektrische klep want aan die virtual pedal heb ik sowieso niks omdat de sensor verdwijnt door de elektrische trekhaak. Het gaat mij er nu om dat ik nu niet 600 euro extra betaal voor wat ik dacht dat het de elektrische kofferbak is maar eigenlijk dus alleen de virtual pedal is die ik dus sowieso niet heb omdat ik de trekhaak heb.
Het Pedal deel viegt voor mij gelukkig wel wat toe en ik heb geen trekhaak. Maar ik jouw situatie is dat niet tof. Benieuwd wat ze daar dan op zeggen en hoe het uiteindelijk dus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
Offerte dit weekend binnen gekregen van de dealer. Auto zal een zakelijke aanschaf worden voor mijn vrouw. Hopelijk stuurt ze de offerte asap naar haar meerdere om de goedkeuring. Mijn vrouw kennende zet ze er geen vaart achter en wordt de bestelling pas over een paar maanden gedaan, met als gevolg dat de levering eind 2021 wordt :)

Enyaq iV 60
Arctic Silver
Standaard velgen
Standaard bekleding (stof/kunstleder - Loft)
Family pakket
Infotainment pakket
100 kW oplaadmogelijkheid
Achteruitrijcamera en parkeersensoren
Chromen dakrailing, raamlijst en grille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
@leenderttimmers Over kogeldruk: Keek je onder een 60 of een 80? De carbase van Autoweek heeft bij de max. kogeldruk van de 60 een streepje staan (ik hoop dat dit betekent dat ze het nog niet weten....)

[ Voor 13% gewijzigd door andre00 op 08-11-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
@DonKui @florabora @DypFrys Weten 13julle al levertijden van jullie bestelling?en
Quartz grey met 21” Betria velgen. Zwarte raamlijsten en grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
@andre00 : kogeldruk: ik heb onder de iv80 gelegen. Maar dit geldt ook voor de iv60, navraag Pon.
Dus 75 kg. AutoWeek weet dit niet omdat het nergens vermeld wordt door Skoda
Ik krijg een iv60 Quartz grey. 20 inch, navi, camera, 3 zone climate control, stoelverwarming, chromen lijsten, licht led matrix, trekhaak, 100 kw laden
Levering week 21 of 22 zegt dealer Maas in Gouda

[ Voor 3% gewijzigd door leenderttimmers op 09-11-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
NB Discussie over elektrische achterklep: ik ga er van uit dat hiervoor de optie comfort plus genomen moet worden. Dus el. klep alleen i.c.m. virtual pedal. Standaard dus handbediening vd klep mensen!
Want anders had dit echt wel in de prijslijst gestaan bij de standaard uitvoering...
Ach, ik heb al meer dan 40 jaar m’n achterklep met handkracht geopend. Het is maar wat je gewend bent en wat je wensen zijn. Voor mij absoluut geen belangrijk item. Goeie oefening voor een man van mijn leeftijd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door leenderttimmers op 09-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
Ted Hanky schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:38:
[...]

Nee, ik vind hem met zwarte lijsten ook mooier. Helaas is het nu niet anders bij de 80. Met arctic silver en chroom kan het goed maar met donkere kleuren vind ik het chroom erbij echt niet mooi.
De chromen lijsten kunnen zwart gemaakt worden. Ik doe dat veel bij de Volkswagen ID3. Het heet ontchromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Ccreator schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:16:
[...]

De chromen lijsten kunnen zwart gemaakt worden. Ik doe dat veel bij de Volkswagen ID3. Het heet ontchromen.
Ik neem aan dat het dan 'mat zwart' wordt, als in gewoon plastic zwart? Als ik het chroom zwart zou laten maken, zou ik het pianolak-zwart willen, zoals ook op de Founders Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
pim89 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:20:
[...]

Ik neem aan dat het dan 'mat zwart' wordt, als in gewoon plastic zwart? Als ik het chroom zwart zou laten maken, zou ik het pianolak-zwart willen, zoals ook op de Founders Edition
Nee geen matzwart. Is glanzend zwart. Ik doe daar ook de logo's van skoda ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
Even ter verduidelijking; wat bedoeling jullie met elektrische achterklep? Puur het met de voetbeweging openmaken van de achterklep?

M.a.w. als er een trekhaak is dan werkt deze functie niet? Kan toch niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Dinh088 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:55:
Even ter verduidelijking; wat bedoeling jullie met elektrische achterklep? Puur het met de voetbeweging openmaken van de achterklep?

M.a.w. als er een trekhaak is dan werkt deze functie niet? Kan toch niet waar zijn?
Electrische achterklep is gewoon bediening via de sleutel en in de auto met een knopje. Virtual pedal is het eerste plus een "schop" sensor onder de achterbumper. De laatste zou naar verluid niet mogelijk zijn bij een trekhaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 10-11-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
Inspired schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:57:[/b]
[...]

Electrische achterklep is gewoon bediening via de sleutel en in de auto met een knopje. Virtual pedal is het eerste plus een "schop" sensor onder de achterbumper.
[/quote]

Ja, dit. En die virtual pedal zit er dus niet op als je een trekhaak hebt. De sensor zit nameiljk midden onder de bumper (wat ook de meest logische plek is). Echter, als je een trekhaak hebt, zit daar de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
Inspired schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:57:
[...]

Electrische achterklep is gewoon bediening via de sleutel en in de auto met een knopje. Virtual pedal is het eerste plus een "schop" sensor onder de achterbumper. De laatste zou naar verluid niet mogelijk zijn bij een trekhaak.
check. Maar waarom zou dit niet werken met een trekhaak? neem aan dat die sensor toch niet precies daar wordt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Bij een Superb met trekhaak, kessy en virtual pedaal werkt VP wel:

https://www.skodaforum.nl...sluiten-kofferklep.37983/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
BaZZeHH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:01:
Vandaag de aanvraag bij Athlon neergelegd voor de iV60. Nu wachten tot de werkgever de offerte goedkeurt! :)

De uitvoering is als volgt:

Opties:
Infotainment online 3 jaar (YON)
Skoda Sound system (9VS)
Panoramadak (3FU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01) Briljant silver
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Licht (PK8)
Sport (PFB)
Sport onderstel (PFE)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 (PJC)

Geselecteerde accessoires
Skoda iV pakket PI99 002
All weather matten 5LA061500
Geen typeaanduiding
Geen merkaanduiding

Geselecteerde diensten
All Season banden
Vandaag de bevestiging van Athlon ontvangen dat de auto besteld is en geleverd wordt in week 25. Nog even geduld hebben dus...
Pagina: 1 ... 7 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2