Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
SgtDoggie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:25:
Toch interessant dat ze op zo'n premium auto nog geen gasveer gebruiken bij de voorkant
Ik ben een grote Skoda fan. Maar om het merk nu premium te noemen.

Haal de additionele kosten van het accupakket (las ergens rond de 12.000 euro) eraf en je hebt een heel andere prijsrange (28k; misschien 30k omdat er nog wel een motor in moet ;-) .

En dan telt elke euro qua productiekosten.

En daarnaast gaat die klep nu ook weer niet elke week open

Edit: misschien is het zelfs wel een gewicht dingetje

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 19-03-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
jeroenkb schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Ik ben een grote Skoda fan. Maar om het merk nu premium te noemen.

Haal de additionele kosten van het accupakket (las ergens rond de 12.000 euro) eraf en je hebt een heel andere prijsrange (28k; misschien 30k omdat er nog wel een motor in moet ;-) .

En dan telt elke euro qua productiekosten.

En daarnaast gaat die klep nu ook weer niet elke week open

Edit: misschien is het zelfs wel een gewicht dingetje
Hij is te licht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
@ervh

Is het interieur van een sportline, dit zie je aan carbonlook inleg en aan de aluminium pendalen en aan de zwarte hemel in de auto.
Ook staat er onder in het stuur sportline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:48
technoaddict schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:09:
Iets anders, jaren geleden hoorde je in het nieuws dat de grondstoffen voor accu's schaars waren. Maar is dat wel zo? Elk merk is nu bezig met grootschalig elektrische autos fabriceren. Zijn ook die grondstoffen opeens volop aanwezig? Of zijn die schaarse grondstoffen al bijna vervangen door iets anders?
Lithium is er volop, op allerlei plaatsen in de wereld. Hét probleem is (nog) kobalt, maar de verwachting is dat batterijen zonder kobalt snel op de markt komen. Tesla is ook daarbij de concurrentie voor. Kobalt komt nu vooral uit Congo en daar zijn de arbeidsomstandigheden niet best... Ik ben er persoonlijk van ivertuigd dat hiervoor op afzienbare termijn oplossingen voorhanden zijn en tja, innovatie is niet altijd alléén een ideaalplaatje. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

RandomNick schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:26:
Zo, Alfen Eve Single Pro-Line vanmorgen geïnstalleerd. Nu de Enyaq nog :-)
Die heb ik ook, met loadbalancing erbij :) zonder vaste kabel, vindt ik echt lelijk naast de voordeur.. geinstalleerd via de leasemij door Vattenfall die verzorgen ook de backoffice

[ Voor 23% gewijzigd door Jeroenvr72 op 19-03-2021 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Las net dat Autoweek eind maart een eerste rijimpressie heeft van de Mercedes EQA.
Toch wel opmerkelijk, want: veel later gepresenteerd dan de Enyaq en nu dus binnenkort al een impressie. Waarom duurt het bij de Enyaq toch zo lang? Toch productie/kwaliteitsproblemen? Of embargo van VAG tot eind april om de ID 4 goed voor het voetlicht te brengen(?).
Er wordt wel reclame gemaakt voor de Enyaq, ook op TV, maar verder is er geen enkel beeld over de rijeigenschappen, en feitelijk is er ook niks te zien in de showroom. Ik vind de strategie van Skoda ten aanzien van de marktintroductie niet geweldig. En dat is zacht uitgedrukt. Verder heeft het natuurlijk vooral ook te maken met m’n eigen ongeduld, want ja, inmiddels ruim 5 maanden na bestelling en nog altijd geen enkele indicatie of de auto inderdaad in week 22 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
leenderttimmers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:58:
Las net dat Autoweek eind maart een eerste rijimpressie heeft van de Mercedes EQA.
Toch wel opmerkelijk, want: veel later gepresenteerd dan de Enyaq en nu dus binnenkort al een impressie. Waarom duurt het bij de Enyaq toch zo lang? Toch productie/kwaliteitsproblemen? Of embargo van VAG tot eind april om de ID 4 goed voor het voetlicht te brengen(?).
Er wordt wel reclame gemaakt voor de Enyaq, ook op TV, maar verder is er geen enkel beeld over de rijeigenschappen, en feitelijk is er ook niks te zien in de showroom. Ik vind de strategie van Skoda ten aanzien van de marktintroductie niet geweldig. En dat is zacht uitgedrukt. Verder heeft het natuurlijk vooral ook te maken met m’n eigen ongeduld, want ja, inmiddels ruim 5 maanden na bestelling en nog altijd geen enkele indicatie of de auto inderdaad in week 22 komt.
De productiesloten voor 2021 zitten zo'n beetje vol toch? Dus denk dat de introductie prima gewerkt heeft. :) Er is sowieso niet super veel marketing rond de BEVs bij VAG vind ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:46:
[...]

Die heb ik ook, met loadbalancing erbij :) zonder vaste kabel, vindt ik echt lelijk naast de voordeur.. geinstalleerd via de leasemij door Vattenfall die verzorgen ook de backoffice
Laadpaal is sowieso niet echt mooi. Maar een vaste kabel is voor mij wel een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Inspired schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Laadpaal is sowieso niet echt mooi. Maar een vaste kabel is voor mij wel een must.
De laadpaal werd opgelegd door de leasemaatschappij/bedrijf?
Hier heb ik vrije keuze dus gegaan voor een Wallbox Pulsar Plus 11kW 7m. Een mooi klein dingetje van 16x16cm met webportal en app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
SgtDoggie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:09:
[...]

De laadpaal werd opgelegd door de leasemaatschappij/bedrijf?
Hier heb ik vrije keuze dus gegaan voor een Wallbox Pulsar Plus 11kW 7m. Een mooi klein dingetje van 16x16cm met webportal en app
Bij mij via de LM inderdaad. Voorwaarde was met backend en voor mij persoonlijk ook mogelijk tot laden met pas voor eigen EV en gasten. Dus dan vallen dit soort palen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtDoggie
Daar ben ik het helaas niet mee eens. De Wallbox heeft een (gratis) portal en (smartwatch)app (voor het van/op slot mechanisme)
Thuis gebruikt mijn vrouw hem voor haar eigen auto en ik voor de Enyaq straks, die van mij wordt gedeclareerd bij de baas en de Citigo-e niet. Dit kan super in de portal geëxtraheerd worden a.h.d.v. verschillende gebruikers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
SgtDoggie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:14:
Daar ben ik het helaas niet mee eens. De Wallbox heeft een (gratis) portal en (smartwatch)app (voor het van/op slot mechanisme)
Thuis gebruikt mijn vrouw hem voor haar eigen auto en ik voor de Enyaq straks, die van mij wordt gedeclareerd bij de baas en de Citigo-e niet. Dit kan super in de portal geëxtraheerd worden a.h.d.v. verschillende gebruikers
Ja, maar ik heb geen zin om hier zelf mee bezig te moeten. Plus, dat werkt dan sowieso niet met gasten met een eigen leaseauto + pas. Heb veel familie & vrienden met EV die van ver komen. Die vinden het dus erg prettig dat ze gewoon op mijn oprit kunnen laden met de tankpas van de LM. Ook wil mijn werkgever het via een backend doen en niet losse declaraties. Maar goed, er zijn veel oplossingen en voor iedereen is er wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
Één van mijn bestelde opties op mijn Enyaq iV80 is Infotainment Plus (RAB).
Volgens de prijslijst zit daar 3 jaar online infotainment bij.
Mij is niet helemaal duidelijk wat dit inhoudt.
Volgens het instructieboekje is het mogelijk om een mobiele hotspot te maken van je auto en kan je daar een databundel voor aanschaffen, Die bundels zijn nogal duur is en je eigen telefoon ook daarvoor kan gebruiken.
Ook Skoda Connect zit al standaard op de auto.
Kan iemand mij vertellen wat de online infotainment is (toegang tot de webradio? Daar heb je denk ik weer een databundel voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Corleone1979 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:27:
Één van mijn bestelde opties op mijn Enyaq iV80 is Infotainment Plus (RAB).
Volgens de prijslijst zit daar 3 jaar online infotainment bij.
Mij is niet helemaal duidelijk wat dit inhoudt.
Volgens het instructieboekje is het mogelijk om een mobiele hotspot te maken van je auto en kan je daar een databundel voor aanschaffen, Die bundels zijn nogal duur is en je eigen telefoon ook daarvoor kan gebruiken.
Ook Skoda Connect zit al standaard op de auto.
Kan iemand mij vertellen wat de online infotainment is (toegang tot de webradio? Daar heb je denk ik weer een databundel voor nodig).
Dat Infotainment Online is meer updates/online gebeuren voor je navi. Kaart updates/Traffic info etc. Dat hotspot gebeuren staat er weer los van en daar moet je bundels voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Inspired schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Ja, maar ik heb geen zin om hier zelf mee bezig te moeten. Plus, dat werkt dan sowieso niet met gasten met een eigen leaseauto + pas. Heb veel familie & vrienden met EV die van ver komen. Die vinden het dus erg prettig dat ze gewoon op mijn oprit kunnen laden met de tankpas van de LM. Ook wil mijn werkgever het via een backend doen en niet losse declaraties. Maar goed, er zijn veel oplossingen en voor iedereen is er wel wat.
Je kunt aan de Wallbox meerdere kaarten toevoegen die toegang hebben of met de app de eerstvolgende sessie vrijgeven voor gebruik. Verrekening is wel een ander verhaal, daar heb je gelijk in.

Ik zag in de web-applicatie iets van een API toegang voorbij komen (nog niet verder in verdiept), ik ga er vanuit dat een beetje tweaker hier wel een maandelijks verbruik uit kan halen die direct naar de werkgever wordt verstuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door capellio op 19-03-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Inhakend op die hotspot. Dat doet mij vermoeden dat er een WiFi radio aanboord is, en daarmee Android Auto Wireless (wink wink) ook een optie is? Iemand die daar al zicht op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
AlexZuH schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:35:
Inhakend op die hotspot. Dat doet mij vermoeden dat er een WiFi radio aanboord is, en daarmee Android Auto Wireless (wink wink) ook een optie is? Iemand die daar al zicht op heeft?
Volgens de Skoda site is het idd wireless.
Using wireless SmartLink technology, Android Auto, Apple CarPlay or MirrorLink™, smartphones can be wirelessly integrated into the system, and they can be inductively charged when placed in the Phone Box.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 19-03-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
capellio schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:35:
[...]
Ik zag in de web-applicatie iets van een API toegang voorbij komen (nog niet verder in verdiept), ik ga er vanuit dat een beetje tweaker hier wel een maandelijks verbruik uit kan halen die direct naar de werkgever wordt verstuurd.
Correct, ik heb een stuk Python repo gevonden maar helaas nog geen tijd voor gemaakt om daar verder naar te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
SgtDoggie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Correct, ik heb een stuk Python repo gevonden maar helaas nog geen tijd voor gemaakt om daar verder naar te kijken!
Ongeveer hetzelfde maar dan voor Home Assistant => https://community.home-as...lus-integration/200339/40. In eerste instantie alleen de Wallbox aan/uit etc. maar later in het artikel ook de geladen aantallen. De auteur gebruik hem o.a. om de Wallbox te activeren indien hij thuis komt.

[ Voor 8% gewijzigd door capellio op 19-03-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:28
[...]

Ik heb deze ook, met load balancing. Ook zonder vaste kabel omdat ik het lelijk vind. Via eneco door ons fleetmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
leenderttimmers schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:58:
Markt introductie is pas half april. Daarna gaat het echt wel los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Ik heb juist met vaste kabel, dat gepruts met een kabel insteken laat ik wel achterwege.
5 meter kabel is genoeg heb ik zojuist gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:31
goetfoud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Markt introductie is pas half april. Daarna gaat het echt wel los.
Marktintroductie is pas half april? Wat dacht je van de roadshow etc begin okt 2020 dan? Of is dat geen marktintroductie? Ik snap de analyse wel. Een auto aankondigen in mei 2020. Toen al een rijimpressie van de auto gemaakt en nog steeds te bekijken. Vervolgens de verkoop en daarmee lijkt mij ook de marktintroductie in okt 2020. Om vervolgens de auto aan te prijzen via reclames maar geen rij impressies laten maken en wachten tot april 2021. Tegen de tijd dat de eerste forummembers de auto ontvangen komt er pas een rij impressie beschikbaar. Lijkt mij dan toch echt wat aan de late kant. Of zijn wij allemaal misschien een beetje dom een auto te kopen zonder dat er iets van een rij impressie beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
de reclame van skoda voor de enyaq zegt het mijn inzien goed, daar wordt gesproken over de first editions met mededeling rijdt dit voorjaar en als je weet dat voorjaar van 20 maart tot 21 juni duurt hebben ze nog tijd, dat het niet berichten zijn waar eenieder op wacht is een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
ManiacScum schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb juist met vaste kabel, dat gepruts met een kabel insteken laat ik wel achterwege.
5 meter kabel is genoeg heb ik zojuist gemeten.
Same here...

Mag je 's-ochtends in de regen zo'n zeiknatte kabel die over de grond heeft liggen dweilen in je auto zien te prakken zonder dat je er zelf ook niet als een varken uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:26
mimalizo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Same here...

Mag je 's-ochtends in de regen zo'n zeiknatte kabel die over de grond heeft liggen dweilen in je auto zien te prakken zonder dat je er zelf ook niet als een varken uitziet...
Hier ook gekozen voor vaste kabel van 8 mtr. De lader hangt er voor meerdere jaren en mogelijk meerdere auto's dus meer lengte is alleen maar beter. Ook voor visite enzo.
Voordeel is dat de laadbox bij mij niet pas naast de voordeur hangt maar in een soort hoek naast het huis, en dus wat minder opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
vinom schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Met loadbalancing? Vaste kabel? Welke back office?
Yep, met loadbalancing, 8m vaste kabel, backoffice via EVcompany, vaste partner van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
ervh schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Mijn werkgever laat me dit min of meer zelf regelen. Waar hebben jullie het laten doen? Of door leasemaatschappij?
Hier regelt de LM het, maar die besteden alles uit aan een vaste partner. Mocht wel alles zelf bepalen, welke paal, hoe geïnstalleerd etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Oase schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Marktintroductie is pas half april? Wat dacht je van de roadshow etc begin okt 2020 dan? Of is dat geen marktintroductie? Ik snap de analyse wel. Een auto aankondigen in mei 2020. Toen al een rijimpressie van de auto gemaakt en nog steeds te bekijken. Vervolgens de verkoop en daarmee lijkt mij ook de marktintroductie in okt 2020. Om vervolgens de auto aan te prijzen via reclames maar geen rij impressies laten maken en wachten tot april 2021. Tegen de tijd dat de eerste forummembers de auto ontvangen komt er pas een rij impressie beschikbaar. Lijkt mij dan toch echt wat aan de late kant. Of zijn wij allemaal misschien een beetje dom een auto te kopen zonder dat er iets van een rij impressie beschikbaar is?
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb hem al besteld voordat de productie gestart was.
Productieversie is er simpelweg nog niet. Erg vervelend, dat wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
mimalizo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Same here...

Is je woning omgeven door modder dat je er meteen als een varken uitziet?😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
@goetfoud Woon in de polder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
Hier ook al de afspraak gemaakt. Volgens BlueCurrent krijg ik een 22kW wallbox met load balancing.
Er komt 3 x 25 A binnen in m'n meterkast dus dat moet te doen zijn volgens de installateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Das nog best veel geregel en ge-bel zo'n Laadpaal zonder paal.
  • Meterkast aanpassen
  • Verzwaring regelen
  • Laadpaal zonder paal laten plaatsen
En uiteraard niet zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Inspired schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Hoe ga je dit regelen dan? Zet je de paal straks 'openbaar'? En hoe voorkom je dan dat er iemand anders op je oprit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
RandomNick schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Hoe ga je dit regelen dan? Zet je de paal straks 'openbaar'? En hoe voorkom je dan dat er iemand anders op je oprit staat?
Paal staat open voor gasten idd. Maar woon gewoon in een woonwijk. Er gaat hier niemand zomaar even parkeren. En als iemand dat wel doet en stroom nodig heeft mag hij wel even laden van me. :) Maar in de afgelopen twee jaar nog niet voorgekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:19:
de reclame van skoda voor de enyaq zegt het mijn inzien goed, daar wordt gesproken over de first editions met mededeling rijdt dit voorjaar en als je weet dat voorjaar van 20 maart tot 21 juni duurt hebben ze nog tijd, dat het niet berichten zijn waar eenieder op wacht is een ander verhaal
Het is speculatie, maar de ‘radiostilte’ vanuit Skoda heeft mi alleen te maken met de software problemen. Reken maar dat de falende ID.3 pijn heeft gedaan bij VAG en dat ze een dergelijk debacle niet nog eens willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:56
Ik denk het ook inderdaad. Alle lichten staan op groen, Skoda baalt er zelf ook van (daarom rijden er Tsjechische modellen bij de dealers rond zodat ze wat klanten gerust kunnen stellen) maar kan geen kant op door VAG. Duitsers en software, het is nog nooit een succes geweest imho.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
SAP is toch redelijk succesvol😉😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:56
goetfoud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:56:
Point taken... 😅😬 doch menig Duits bedrijf ziet IT nog als last. Tis te hopen dat Silicon Valley de automarkt niet verovert want daar gaan VAG enz aardig last van krijgen denk ik..

Overigens; voor wie Facebook heeft. Iets van 30 foto’s op de Duitse Enyaq pagina
https://www.facebook.com/...ermalink/460504218332855/

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:56:
Laten we maar hopen dat dit pareltje van een stuk software niet in de Infotainment zit. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
ManiacScum schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:59:
[...]

Laten we maar hopen dat dit pareltje van een stuk software niet in de Infotainment zit. 8)7
Of in de fabriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
@jdbiggelaa wat je aangeeft kan eveneens meespelen, anderzijds als het software matig is dan wil je dat niet melden en kleed je het anders aan met slag om de arm door te zeggen dat je first edition dit voorjaar kan rijden; of je het nou creëren van tijd moet noemen of anders, het is tijd die ze hard genoeg nodig hebben anders hadden er enyaq's geleverd geweest buiten Tsjechië.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Uiteindelijk vind ik de 'late' levering niet zo erg. Sowieso blijft alles vooralsnog netjes binnen de afgegeven prognoses, voor velen lijkt het zelfs wat eerder te worden. Daarnaast krijg ik liever een product dat in elk geval betrouwbaar is qua starten, rijden en blijven rijden. Daar wacht ik graag wat langer op. Begrijpelijke en prima strategie lijkt me. Je krijgt maar een kans voor een eerste indruk, qua rijden en bediening dan.
Dan nog zullen er vast nog wat kinderziektes zijn (vrouw vast voorbereiden 😉). Liever later en betrouwbaar dan eerder en allerlei gezeik en steeds terug naar de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
En het mooie is dat we weer een week verder zijn, bijna week 12.
Weer een week dichterbij aflevering....😂😂😂
Dadelijk ben ik nog te eerste hier😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
Volgens mij valt het allemaal wel mee! Er rijden nu diverse ID.4’s rond en daar hoor je weinig over software problemen. In April zal het allemaal beginnen! Vanuit de dealer heb ik geen vertragingsberichten gehoord. Mijn Enyaq komt pas in augustus na bestelling vorige week, maar als je al in november hebt besteld is het al lang wachten.
Ik ben vooral benieuwd naar de eerste video reviews van het auto-journaille en natuurlijk van de reviews van de rijders op de diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Gisteren de definitieve bestelling ontvangen van Leasemij en dealer, met een 'voorlopige' levering in week 20.

Zou mij niet geheel ongunstig uitkomen aangezien mijn huidige contract eind april afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Corleone1979 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:05:
Volgens mij valt het allemaal wel mee! Er rijden nu diverse ID.4’s rond en daar hoor je weinig over software problemen. In April zal het allemaal beginnen! Vanuit de dealer heb ik geen vertragingsberichten gehoord. Mijn Enyaq komt pas in augustus na bestelling vorige week, maar als je al in november hebt besteld is het al lang wachten.
Ik ben vooral benieuwd naar de eerste video reviews van het auto-journaille en natuurlijk van de reviews van de rijders op de diverse fora.
DE ID.4's zijn inderdaad een stuk stabieler, die zijn uitgeleverd met de "2.0' versie van de software. Niettemin moeten die allemaal nog een keer een dag of meer terug naar de garage voor de update naar de '2.1'-versie van de software. Vanaf die versie kunnen de auto's 'over the air' updates krijgen van de software. Ik denk dat Skoda wacht tot de Enyac's allemaal '2.1' software hebben, zodat ze niet meteen weer een bak werk bij de dalers neerleggen. Wel zo prettig voor ons als berijders ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Reken maar van yes :) SAP en IBM maken reclame met het feit dat ze hofleverancier van het VAG concern zijn, specifiek voor de productie van elektrische auto's....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Gisteren heb ik van de dealer een mail ontvangen met de definitieve productie datum!

Mijn auto wordt in week 15 geproduceerd en de verwachting is dat ze in week 20 gaan leveren.

Kan dit ook in start post aangepast worden?

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Reken maar van yes :) SAP en IBM maken reclame met het feit dat ze hofleverancier van het VAG concern zijn, specifiek voor de productie van elektrische auto's....
Hmmm toch maar annuleren dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:16
jdbiggelaa schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Ach zolang het bij de backoffice blijft is het prima toch. Zolang je maar geen Windows in je auto hebt. hebt met de welbekende BoD. Alhoewel, ramen zijn opzich wel handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Ik had jaren geleden dat Microsoft Sync in m’n 14% Ford Focus, wat een drama was dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Hoppakee, week 12 alweer. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Volgens mij had @mibkiller al een keer aangegeven dat de auto niet in week 12 afgeleverd zou worden, of ben ik abuis?

Dan komen we aankomende week bij @t3q en @lammert.duerink aan.
Hebben jullie de afspraak al staan bij de dealer om de auto op te gaan halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-10 22:45
Vanochtend zowaar spontaan bericht van Ames Dordrecht dat mijn auto in productie is genomen, een zondagskindje dus. Levering was wk 22, toen wk 25 toen eind Mei. Nu onbekend, maar wellicht eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Stofmeister schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:34:
Vanochtend zowaar spontaan bericht van Ames Dordrecht dat mijn auto in productie is genomen, een zondagskindje dus. Levering was wk 22, toen wk 25 toen eind Mei. Nu onbekend, maar wellicht eerder.
Ha mooi. Ik sta/stond bij Ames voor week 11...nog geen bericht...maandag weer even mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:11
johnvanderster schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Ha mooi. Ik sta/stond bij Ames voor week 11...nog geen bericht...maandag weer even mailen...
Productie week zeker en normaal krijg je van Amega een mailtje met de stand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Yep, ik ben ongeduldig

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
ZaterdagSkoda 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFZArbhiVqWNedbdgoi63hJuEQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TM8EEBqeL4kGSt7BiptgtUrs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
En de rest kan toch wel in de Frunk...... oh wacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Hey, dat is mijn auto, met dezelfde velgen.
Lijk wel of ik op vakantie ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
goetfoud schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:09:
Hoppakee, week 12 alweer. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Volgens mij had @mibkiller al een keer aangegeven dat de auto niet in week 12 afgeleverd zou worden, of ben ik abuis?

Dan komen we aankomende week bij @t3q en @lammert.duerink aan.
Hebben jullie de afspraak al staan bij de dealer om de auto op te gaan halen?
Klopt hij is 4 maart op de trein gegaan en meer info hebben ze nog niet pas zodra die bij PON gelost is.
Aflevering staat nu op halve april.
Maar ja als er veel in Dordrecht zitten duurt de aflevering langer zoveel auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Over aanhanger gesproken.....kun je een trekhaak ook achteraf laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
goetfoud schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Over aanhanger gesproken.....kun je een trekhaak ook achteraf laten monteren?
Ja zie pagina's terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Morgen voor de laatste keer (hopelijk :) ) mijn configuratie doorgeven aan de dealer voor mijn bestelling. Onwijs aan het twijfelen geweest en ga nu voor iV 80 brilliant silver (ipv quarz grey). Ik twijfel alleen over:

- de velgen regulus 19 inch of vega 20 inch? Ik heb proefgereden in een Enyaq met de vega's, erg vet en heel groot in werkelijkheid. Heeft er iemand een link naar foto's van de Regulus? Ik ben benieuwd hoe deze in werkelijkheid zijn. In brilliant silver contrasteert de regulus met alu/antraciet uitstraling wel mooi denk ik.

- Sportonderstel, wel of niet doen? Ik had het eerst aangevinkt, alleen de proefrit Enyaq had het niet en vond ik strak genoeg. De dealer zegt dat met sportonderstel de auto 15 mm voor en 10 mm achter lager staat. Weet iemand wat je met sportonderstel nog meer krijgt? En zie je het geringe hoogteverschil?

Leuk dat puzzelen :P

Edit: zie nu net de foto hierboven dat zijn de regulus toch? Iemand nog foto van opzij? Liefst in brilliant silver...

[ Voor 6% gewijzigd door Nico1984 op 21-03-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rich81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-06-2021
Nico1984 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:59:
Morgen voor de laatste keer (hopelijk :) ) mijn configuratie doorgeven aan de dealer voor mijn bestelling. Onwijs aan het twijfelen geweest en ga nu voor iV 80 brilliant silver (ipv quarz grey). Ik twijfel alleen over:

- de velgen regulus 19 inch of vega 20 inch? Ik heb proefgereden in een Enyaq met de vega's, erg vet en heel groot in werkelijkheid. Heeft er iemand een link naar foto's van de Regulus? Ik ben benieuwd hoe deze in werkelijkheid zijn. In brilliant silver contrasteert de regulus met alu/antraciet uitstraling wel mooi denk ik.

- Sportonderstel, wel of niet doen? Ik had het eerst aangevinkt, alleen de proefrit Enyaq had het niet en vond ik strak genoeg. De dealer zegt dat met sportonderstel de auto 15 mm voor en 10 mm achter lager staat. Weet iemand wat je met sportonderstel nog meer krijgt? En zie je het geringe hoogteverschil?

Leuk dat puzzelen :P

Edit: zie nu net de foto hierboven dat zijn de regulus toch? Iemand nog foto van opzij? Liefst in brilliant silver...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90Jt5eAMsr7K5SrmWWjUxDiAbMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4FIYZMnxP0ZLRosCjjUWZWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9Vjx-f8GdfY58EeYickxH3X78Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbnWpikLUOl2i6kukt5FjuSw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Dank Rich81! ziet er goed uit. Daarachter staat ook een quarz grey, toch ook wel vet, beetje blauwig in werkelijkheid. Keuzes maken :)

Iemand nog info over sport onderstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rich81
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-06-2021
Nico1984 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:08:
Dank Rich81! ziet er goed uit. Daarachter staat ook een quarz grey, toch ook wel vet, beetje blauwig in werkelijkheid. Keuzes maken :)

Ja erg lastig! Foto's van een aantal kleuren staan op een Duitse Enyaq site van Facebook.
Succes met je keuzes.

https://www.facebook.com/...ermalink/460504218332855/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Hopelijk niet de leverancier van VAG/Skoda...

Brand bij chipmaker nieuw probleem voor auto-industrie https://www.nu.nl/economi...-voor-auto-industrie.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021

Mijn Kodiaq is quartz grey. Is inderdaad beetje blauwgrijs.
https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller

Zeker geen verkeerde kleur. Voor de verandering ga ik bij de Enyaq voor brilliant silver.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten707 op 21-03-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jasperzzz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:00:
Hopelijk niet de leverancier van VAG/Skoda...

Brand bij chipmaker nieuw probleem voor auto-industrie https://www.nu.nl/economi...-voor-auto-industrie.html (via @NUnl)
Ik voorzie enkele vertragingen verschijnen in de nabije toekomst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Wel jammer als je op deze site kijkt kan je alleen maar laden via de app starten en stoppen.
Met de octavia IV kan je wel meer.

volgens onderstaande site kan je ook de andere auto's kiezen.
https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mibkiller schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:48:
Wel jammer als je op deze site kijkt kan je alleen maar laden via de app starten en stoppen.
Met de octavia IV kan je wel meer.

volgens onderstaande site kan je ook de andere auto's kiezen.
https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/
Ik kan hier (logischerwijs) nog niet kiezen voor de Enyaq, is het dan wel met zekerheid te zeggen welke taken je wel en niet kan doen via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJmggRLYc5LSEEUDr3bpG0_WXyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/63xvpCBs99KE68hk9aYBdz5C.png?f=fotoalbum_large

Welke velg zou dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
ManiacScum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Ik kan hier (logischerwijs) nog niet kiezen voor de Enyaq, is het dan wel met zekerheid te zeggen welke taken je wel en niet kan doen via de app?
Je kan wel kiezen voor de enyaq.

je kan het vin nummer overslaan
daarna scrol je naar beneden en kies je recht onder de enyaq

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOPqsjsPpW1F1BSLdN_qlqirrO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vE1iUwLa3iVH8uOjCvlxLja.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door mibkiller op 21-03-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 08:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
mibkiller schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:07:
[...]

Je kan wel kiezen voor de enyaq.

je kan het vin nummer overslaan
daarna scrol je naar beneden en kies je recht onder de enyaq

[Afbeelding]
Ik zie het nu, gisteren zag ik ook de Kodiaq niet staan 8)7

Maar ik kan me zo voorstellen dat deze lijst nog niet volledig is, dat hoop ik overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
Nico1984 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:59:
Mij is het volgende verteld door de dealer: de Sportline is 15/10mm lager, het DCC zorgt alleen voor een strakkere vering dus is niet lager qua weglegging. Doe er mee wat je wilt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
ManiacScum schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Ik zie het nu, gisteren zag ik ook de Kodiaq niet staan 8)7

Maar ik kan me zo voorstellen dat deze lijst nog niet volledig is, dat hoop ik overigens ook.
Ja dat hoop ik ook als je ziet wat een Tesla kan deze auto's zijn inmiddels duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Heb met de LM kunnen afspreken dat ze een los setje 18" stalen velgen + winterbanden bij de dealer erbij gaan bestellen, om die mooie 21" gaan namelijk geen sneeuwkettingen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Thiazzz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:56:
Heb met de LM kunnen afspreken dat ze een los setje 18" stalen velgen + winterbanden bij de dealer erbij gaan bestellen, om die mooie 21" gaan namelijk geen sneeuwkettingen :D
Heb ik ook nog kunnen roggelen, alleen dan 19 inch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Thiazzz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:56:
Past dat wel dan want in het boekje staat dat er alleen sneeuwkettingen over de 19 inch mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
mibkiller schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:15:
[...]

Past dat wel dan want in het boekje staat dat er alleen sneeuwkettingen over de 19 inch mogen
Volgens mij heb je inderdaad minimaal 19” nodig ivm de ruimte tussen velg, remklauw en schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Voor de liefhebbers, mostly 'old news' maar toch

https://www.youtube.com/watch?v=x0RGSvtipfw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Wisten we trouwens dat volgens het instructieboekje naast de alom geprezen ANNA ook Laura in de auto zit?😀

Ze schijnt overal goed de weg te weten

[ Voor 16% gewijzigd door Neeler op 22-03-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
de auto moet gewoon komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz

Ik heb het sportonderstel genomen omdat ik die onder mijn huidige auto heb zitten (Octavia), qua stijfheid valt het mee in de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
mibkiller schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Die van jou iets eerder dan de mijne _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Blownorange schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Volgens mij heb je inderdaad minimaal 19” nodig ivm de ruimte tussen velg, remklauw en schijf.
Uhm, mail verzonden naar de LM 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
[...]

Over welke auto gaat dit ook alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45
Ik ben in de running voor een nieuwe leaseauto blijkbaar (leasecontract is plotseling verkort van 60mnd naar 45mnd). Nu is mijn oog gevallen op de Enyaq gezien het ruimte aanbod. Maar wat ik vooral nu wil weten wat de gemiddelde levertijd bedraagt van de Enyaq? Ook omdat ik plotseling in Juli mijn wagen nu moet gaan inleveren (Renault Talisman).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:24
[...]

Financieel gezien is het beter voor mij als ie zo laat mogelijk komt. Plus ik rij amper auto in deze tijden en dan is het toch zonde dat je elke maand een smak geld er aan betaald :9 Maargoed, ik kan net zo min wachten hoor :)
Wicked-Game schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:08:
Ik ben in de running voor een nieuwe leaseauto blijkbaar (leasecontract is plotseling verkort van 60mnd naar 45mnd). Nu is mijn oog gevallen op de Enyaq gezien het ruimte aanbod. Maar wat ik vooral nu wil weten wat de gemiddelde levertijd bedraagt van de Enyaq? Ook omdat ik plotseling in Juli mijn wagen nu moet gaan inleveren (Renault Talisman).
Je beste kans is een first edition zien te bemachtigen. Die komen over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45
vinom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:24:

[...]

Je beste kans is een first edition zien te bemachtigen. Die komen over een paar weken.
Zou theoretisch het mooiste zijn, al ben ik vermoedelijk aangewezen op 1 preferred dealer (Wittebrug). Ga even een rondje bellen. Normaal zou ik echt super enthousiast zijn om een nieuwe auto te kiezen, maar dit overvalt me een beetje. Had niet verwacht dat ze de wagens er eerder uit zouden doen. En dan is het plotseling haasten om iets te doen.... voelt voor mij niet top!

Doet overigens geen afbreuk aan de Skoda, die vind ik wel erg mooi. Mooier als zijn VW neef :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wicked-Game schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:08:
Gisteren mijn LM nog gesproken en er zijn nog steeds productieslots voor Q3/Q4 beschikbaar.
Dus zou goed moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Fairplay92 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Die van jou iets eerder dan de mijne _/-\o_
Geen idee hij is nog niet bij Pon.
Valt echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
vinom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Financieel gezien is het beter voor mij als ie zo laat mogelijk komt. Plus ik rij amper auto in deze tijden en dan is het toch zonde dat je elke maand een smak geld er aan betaald :9 Maargoed, ik kan net zo min wachten hoor :)

[...]

Tja als ik zelf moet betalen dan maar Tesla genomen veel meer futures en ook die beveiliging met camera rond om heb het gezien met laser beam werkt mooi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellavia13
  • Laatst online: 10-08-2021
Hi all, afgelopen zaterdag proefrit in de Enyaq IV 80 Racing Blue gedaan. Rijdt als een zonnetje, maar daar gaat deze post niet over. Dealer ter plaatse (niet mijn dealer) gaf aan dat de eerste Enyaqs tussen week 14 en 20, uitloop 21 zullen worden aangeleverd. Gezien mijn besteldatum (eind oktober, via Pon) zou ik daar wel bij zitten, aldus deze dealer.
Vandaag voor zekerheid mijn (Skoda-)dealer gebeld. Hij kwam met het volgende verhaal:
'Tussen week 14 en 20 worden alleen de standaard Enyaqs geleverd zonder extra opties. De Enyaqs met afwijkende opties zoals die van u komen pas veel later'. In een eerder gesprek gaf hij ook aan rekening te houden met augustus. Ik noem dat persoonlijk geen voorjaar meer, iets wat eind oktober wel werd verteld bij bestelling.
Voor zover ik weet heb ik geen gekke dingen besteld. Zie opties hieronder. Komt jullie dit verhaal bekend voor? Zijn er meer mensen die in oktober hebben besteld en die geen levertijd of een indicatie pas late zomer hebben gekregen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

SKODA ENYAQ IV 60
Comfort Plus
Metallic lak
Achteruitrijcamera en parkeersensoren
Family
Assistentie
Klimaat
Elektrisch inklapbare trekhaak
Loft
Artic Silver
Dakdragers
Skikoffer 340L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:48

zumba

De eAmbu is onderweg!

@DonKui @vinom @rest
Zojuist mail ontvangen: levering Korterink Zwolle week 18 (zo'n beetje 10 weken eerder 😳), wanneer de auto bij ons is vermeld de mail niet...

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhaan2021!
  • Laatst online: 28-04-2023
Wootism schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Gisteren mijn LM nog gesproken en er zijn nog steeds productieslots voor Q3/Q4 beschikbaar.
Dus zou goed moeten komen :)
Mag ik vragen wel LM dat is? Ik heb hem in januari besteld, maar pas in week 09 2022 krijg ik hem...

Heb via leaseplan besteld en hij is daarna door Leaseplan toegewezen aan Vallei Auto Groep Veenendaal. Die zeggen dat er geen iedere plekken zijn, maar anders ga ik leaseplan even... :)

Model en type Enyaq iV 60 5d
Kleur Black Magic Metallic

Omschrijving
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Assistentie
Comfort
Family
Klimaat
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Metallic lak
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Suite zwart
Zijairbags achter
Pagina: 1 ... 59 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2