Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
zumba schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:14:
@DonKui @vinom @rest
Zojuist mail ontvangen: levering Korterink Zwolle week 18 (zo'n beetje 10 weken eerder 😳), wanneer de auto bij ons is vermeld de mail niet...
Wanneer heb je hem besteld en welke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:58

zumba

De eAmbu is onderweg!

Gupper schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Wanneer heb je hem besteld en welke opties?
Half jan.
En zie hier

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:39
Dellavia13 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:38:
Hi all, afgelopen zaterdag proefrit in de Enyaq IV 80 Racing Blue gedaan. Rijdt als een zonnetje, maar daar gaat deze post niet over. Dealer ter plaatse (niet mijn dealer) gaf aan dat de eerste Enyaqs tussen week 14 en 20, uitloop 21 zullen worden aangeleverd. Gezien mijn besteldatum (eind oktober, via Pon) zou ik daar wel bij zitten, aldus deze dealer.
Vandaag voor zekerheid mijn (Skoda-)dealer gebeld. Hij kwam met het volgende verhaal:
'Tussen week 14 en 20 worden alleen de standaard Enyaqs geleverd zonder extra opties. De Enyaqs met afwijkende opties zoals die van u komen pas veel later'. In een eerder gesprek gaf hij ook aan rekening te houden met augustus. Ik noem dat persoonlijk geen voorjaar meer, iets wat eind oktober wel werd verteld bij bestelling.
Voor zover ik weet heb ik geen gekke dingen besteld. Zie opties hieronder. Komt jullie dit verhaal bekend voor? Zijn er meer mensen die in oktober hebben besteld en die geen levertijd of een indicatie pas late zomer hebben gekregen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

SKODA ENYAQ IV 60
Comfort Plus
Metallic lak
Achteruitrijcamera en parkeersensoren
Family
Assistentie
Klimaat
Elektrisch inklapbare trekhaak
Loft
Artic Silver
Dakdragers
Skikoffer 340L
Mijn Enyaq besteld in oktober en dealer houdt het nu op ‘aanleverweek’ 19. Was eerder week 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Dat stemt me positief dat ik de auto mogelijk nog voor de vakantie heb ... _/-\o_ _/-\o_ Hopelijk is hij er voor 7 juni

Het is toch wel een verschil met de vw up! op vakantie of met de enyaq ...

Mijn config (aanschaf prive)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66577646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Hi all, afgelopen zaterdag proefrit in de Enyaq IV 80 Racing Blue gedaan. Rijdt als een zonnetje, maar daar gaat deze post niet over. Dealer ter plaatse (niet mijn dealer) gaf aan dat de eerste Enyaqs tussen week 14 en 20, uitloop 21 zullen worden aangeleverd. Gezien mijn besteldatum (eind oktober, via Pon) zou ik daar wel bij zitten, aldus deze dealer.
Vandaag voor zekerheid mijn (Skoda-)dealer gebeld. Hij kwam met het volgende verhaal:
'Tussen week 14 en 20 worden alleen de standaard Enyaqs geleverd zonder extra opties. De Enyaqs met afwijkende opties zoals die van u komen pas veel later'. In een eerder gesprek gaf hij ook aan rekening te houden met augustus. Ik noem dat persoonlijk geen voorjaar meer, iets wat eind oktober wel werd verteld bij bestelling.
Voor zover ik weet heb ik geen gekke dingen besteld. Zie opties hieronder. Komt jullie dit verhaal bekend voor? Zijn er meer mensen die in oktober hebben besteld en die geen levertijd of een indicatie pas late zomer hebben gekregen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties..

SKODA ENYAQ IV 60
Comfort Plus
Metallic lak
Achteruitrijcamera en parkeersensoren
Family
Assistentie
Klimaat
Elektrisch inklapbare trekhaak
Loft
Artic Silver
Dakdragers
Skikoffer 340L
Mijn bestelling is van midden oktober.
Paar opties en pakketten erop, maar geen SSS, geen trekhaak en ook geen stoel assistentie combinaties. Dus als we dat als afwijkend beschouwen dan lijkt het me niets geks (al heb ik niet zoveel met generieke termen).
Kan me haast niet voorstellen dat er 6 weken lang alleen maar standaard enyaqs komen. Wat is dat dan, een kale enyaq. Dat verkoopt toch niet, daarnaast weinig winst voor skoda.
Het zullen de first editions wel zijn.
Desalniettemin, zou de mijne deze week in elkaar geschroefd worden. Ik vaar er niet blind op maar ik heb nog geen nieuws ontvangen dat de levering van week 15/16 met 5 weken weer achteruit is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Misschien wordt die van jou wel als laatste op de trein gezet en heeft die de kortste productie tot levertijd!
Die van mij staat al een paar weken voor de trein te wachten, spanning en sensatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Om het allemaal lekker overzichtelijk te houden krijg ik vandaag en mail van de LM met betrekking tot de verwachte leverdatum. Deze staat nu op 7 mei oftewel eind week 18 n.a.v. een bericht dat zij ontvangen hebben van de leverende dealer.
Daar waar ik vorige week van te horen kreeg dat de auto op zijn vroegst pas week 20 geleverd zou worden. Het schiet alle kanten op met die leverdatum. Maar het lijkt erop dat begin de auto's toch echt geleverd gaan worden aan de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
Was vandaag bij de dealer (van Udenhout- Eindhoven).
- proefrit ging niet door, iemand had een spijker in de wang van de band gereden :(
- Proefrit auto was een witte Uit Tsjechië met het basis interieur, tijdje geleden stond er een “bekijk auto“ met ecosuite
- Huidige bestellingen, uitleveringen medio okt
- er waren extra productieslots aan Nederland toegewezen

Dus wel raar als anderen horen dat er geen plek meer is voor levering 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
brokenp schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:27:
Was vandaag bij de dealer (van Udenhout- Eindhoven).
- proefrit ging niet door, iemand had een spijker in de wang van de band gereden :(
- Proefrit auto was een witte Uit Tsjechië met het basis interieur, tijdje geleden stond er een “bekijk auto“ met ecosuite
- Huidige bestellingen, uitleveringen medio okt
- er waren extra productieslots aan Nederland toegewezen

Dus wel raar als anderen horen dat er geen plek meer is voor levering 2021
Vreemd dat ze nu al oktober zeggen. Begin vorige week bestelbevestiging gekregen via LM (dealer Van Tilburg Bastianen) en die meldden afleverweek 34. Gaat mij om een iV80 zonder “speciale” opties als SSS en Crystal Face.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:52
SgtDoggie schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:09:
Misschien wordt die van jou wel als laatste op de trein gezet en heeft die de kortste productie tot levertijd!
Die van mij staat al een paar weken voor de trein te wachten, spanning en sensatie!
Daar hebben we het probleem achterhaald, hij staat voor de trein....
Zo krijgen we onze Enyaq's nooit😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavom
  • Laatst online: 10-07-2023
Hallo allemaal.
Allereerst bedankt voor de hoeveelheid info die ik hier al heb opgehaald.

Mijn leasemaatschappij heeft de bestelling van mijn iV80 vorige week definitief weggezet. Toen nog met een leverindicatie van week 34. Inmiddels via A-Point de bevestiging gekregen met in Honeymoon een leverweek 41. Ook hier geen speciale opties als SSS of Chrystal Face..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
Off topic maar toch alles duidelijk uitgelegd over het laden van een elektrische auto.

Waarom het opladen van elektrische auto's soms zo langzaam gaat https://www.nu.nl/auto/61...oms-zo-langzaam-gaat.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Dealer ter plaatse (niet mijn dealer) gaf aan dat de eerste Enyaqs tussen week 14 en 20, uitloop 21 zullen worden aangeleverd. Gezien mijn besteldatum (eind oktober, via Pon) zou ik daar wel bij zitten, aldus deze dealer.
'Tussen week 14 en 20 worden alleen de standaard Enyaqs geleverd zonder extra opties. De Enyaqs met afwijkende opties zoals die van u komen pas veel later'. In een eerder gesprek gaf hij ook aan rekening te houden met augustus.
Wat ik qua informatie heb kunnen inwinnen zijn 'standaard' enyaq's de first editions (standaard pakket aan opties) en die worden als eerste geleverd, hierna worden de andere enyaq's geleverd waar besteller ander pakket dan first editions aan opties heeft besteld.
Vanuit facebook groep begreep ik dat het kan zijn dat laatste genoemde enyaq's deels geproduceerd zijn, maar worden geleverd nadat gestart is met uitlevering first editions en levering aan klanten gebeurt pas als officiële presentatie (of hoe je het wil noemen) bij dealer heeft plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ligt echt per dealer wat ze hebben aan productieslots, welke daarvan voor 2021 gepland staan om te produceren in fabriek (en daarmee hopelijk op tijd geleverd om in 2021 op kenteken te komen) en of er nog geen klant aan productieslot hangt zodat je die kan gebruiken om je eigen samenstelling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Gisteren een eerste "update" gehad van het bedrijf dat wagenparkbeheer doet. Daarin werd nogmaals de initieel gecommuniceerde leverdatum genoemd. Ik ga er vanuit dat dit nog steeds een grove inschatting is, aangezien vorige week nog niks bekend was over een productiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Rhaan2021! schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Mag ik vragen wel LM dat is? Ik heb hem in januari besteld, maar pas in week 09 2022 krijg ik hem...

Heb via leaseplan besteld en hij is daarna door Leaseplan toegewezen aan Vallei Auto Groep Veenendaal. Die zeggen dat er geen iedere plekken zijn, maar anders ga ik leaseplan even... :)

Model en type Enyaq iV 60 5d
Kleur Black Magic Metallic

Omschrijving
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Assistentie
Comfort
Family
Klimaat
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Metallic lak
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Suite zwart
Zijairbags achter
Begin februari, via Brightlease, en A-Point doet de afhandeling. week 36 verwacht (mogelijk ivm SSS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
Ondertussen gekozen om voor een Enyaq IV80 te gaan.

Op het moment zou ik voor de volgende configuratie gaan:

- Moon White Metallic of Quartz Grey
- 19" Regulus Velgen
- Interieur: Loft (standaard dus)
- Comfort Pakket
- Assistentie Pakket
- Klimaat Pakket
- Family Pakket
- Sport Pakket
- Infotainment Plus Pakket (klopt het dat als je dit niet kiest je geen navigatie hebt?)

Mis ik nu iets essentieels? Of zou men iets anders doen? Ik wil overigens proberen het fiscaal onder de 52500 euro te houden om het ook qua lease nog aantrekkelijk te houden.

En klopt het dat de configurator niet volledig is? Want in de prijslijst zie ik zaken staan als audio (10 speakers + sub), maar dat zie ik dan weer niet in de configurator

[ Voor 13% gewijzigd door Wicked-Game op 23-03-2021 11:09 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 15:13
Ik weet niet wat voor gezinssamenstelling, reisverwachtingen en allemaal van dat zulke dingen je wilt maar het eerste wat in me op komt is om na te denken of je de warmtepomp nodig bent/wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
SgtDoggie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:09:
Ik weet niet wat voor gezinssamenstelling, reisverwachtingen en allemaal van dat zulke dingen je wilt maar het eerste wat in me op komt is om na te denken of je de warmtepomp nodig bent/wilt hebben
Gezin met 2 kinderen (10 Mnd en 1 van 3 jaar). Qua reisverwachting is het nu 20.000km zakelijk en 10.000km per jaar privé. Warmtepomp wel iets over nagedacht, maar in hoeverre mis je het als je die niet kiest? Het is niet zo dat ik nu de verwarming flink opstook als ik rij (gemiddeld staat die op 20.5 climate controle)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
SgtDoggie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:09:
*Anna

En in het algemeen is mijn conclusie uit de uitvoerige discussie die al is gevoerd in dit topic is dat de meerprijs van Anna vaak niet opweegt tegen de winst in range......

Uiteraard heb ik wel Anna maar alleen omdat ik geen keuze had in configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

ManiacScum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Uiteraard heb ik wel Anna maar alleen omdat ik geen keuze had in configuratie.
Zo heeft ieder zijn reden. Ik geloof wel in die warmtepomp. Ondanks de negatieve berichtgeving.. De range wordt er niet minder om en elke km. meer is er één.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 22-09 07:15
Ik kreeg het volgende bericht van de dealer:
Ik heb zojuist het bericht van Skoda Nederland gekregen dat wanneer je een trekhaak onder je auto wenst te bouwen, deze voorzien moet zijn van voorbereiding.
Deze moet dus toegevoegd worden als je een trekhaak wenst.
Ik heb mijn configuratie dus aangepast en optie 1D7 - Trekhaakvoorbereiding á € 200,- toegevoegd.
Maar ja, daardoor net over de € 45.000,- subsidiegrens gegaan, dus optie Family er weer afgehaald. :|
Dat gaf dan wel weer net de ruimte voor Regulus velgen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
zumba schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Zo heeft ieder zijn reden. Ik geloof wel in die warmtepomp. Ondanks de negatieve berichtgeving.. De range wordt er niet minder om en elke km. meer is er één.
Volgens mij geef ik ook nergens aan dat het niet zou bijdragen aan range of dat het minder wordt.
Het is alleen een obstakel voor sommigen om de forse meerprijs te neer te leggen, zeker als dat ten koste gaat van andere gewilde opties.

Ik heb enerzijds het geluk dat ik kon kiezen want de warmtepomp is nu standaard, anderzijds kan ik niet kiezen voor Skoda Sound System. Luxe probleem? Ja wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Wicked-Game infotainment (ofwel navigatie) is standaard aanwezig, daar heb je infotainment plus niet voor nodig, configurator is eigenlijk altijd onder constructie zo moet je die interpreteren.
Wat je noemt qua speakers is skoda sound system en voorlopig niet leverbaar (gebeurt pas vanaf bepaalde week), wil je meer informatie wat er wel-niet kan en wanneer dan contact met dealer en/of dit forum doorlezen en kan je zoekfunctie gebruik en zoekterm sss gebruiken of skoda sound system.
Hoop dat je er wat mee kan en succes met samenstellen en/of duidelijkheid krijgen voor je samenstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 23-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@NoCO2 zelf geloof ik het niet en heb Cartronic in Rijswijk gelijk gebeld, die geven aan trekhaak voorbereiding is niet nodig; ze hebben ook kodiaq's en karoq's voorzien van trekhaak zonder trekhaak voorbereiding.
Daarnaast was er aantal pagina's terug post geplaatst waar kosten stonden voor trekhaak voor enyaq wanneer je trekhaak voorbereiding hebt en zonder trekhaak voorbereiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
zumba schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:27:
[...]

En dat voor maar 1200 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

NoCO2 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:29:
Ik kreeg het volgende bericht van de dealer:

[...]

Ik heb mijn configuratie dus aangepast en optie 1D7 - Trekhaakvoorbereiding á € 200,- toegevoegd.
Maar ja, daardoor net over de € 45.000,- subsidiegrens gegaan, dus optie Family er weer afgehaald. :|
Dat gaf dan wel weer net de ruimte voor Regulus velgen... :)
Maar wat is er mis met het over die subsidiegrens gaan? Zo’n Family pakket van €390,- zijn ook de kosten niet per maand lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Wicked-Game schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Gezin met 2 kinderen (10 Mnd en 1 van 3 jaar). Qua reisverwachting is het nu 20.000km zakelijk en 10.000km per jaar privé. Warmtepomp wel iets over nagedacht, maar in hoeverre mis je het als je die niet kiest? Het is niet zo dat ik nu de verwarming flink opstook als ik rij (gemiddeld staat die op 20.5 climate controle)
Wellicht de 125kwh snellaadoptie. Ik heb ‘m zelf ook later toegevoegd. Ik zal ‘m waarschijnlijk niet vaak nodig hebben, alleen tijdens vakanties, maar dan ben ik denk ik wel blij dat de kinderen de lengte van de pauze bepalen en niet de laadtijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:14:
[...]

Maar wat is er mis met het over die subsidiegrens gaan? Zo’n Family pakket van €390,- zijn ook de kosten niet per maand lijkt me....
Het verschil tussen wel en geen subsidie krijgen veronderstel ik..... aangezien dat circa 4000 euro is, lijkt het me handig om daar concessies te doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bedragen
Voor 2021 zijn de subsidiebedragen voor elektrische personenauto’s die aan de voorwaarden voldoen:

Gebruikte elektrische personenauto koop of private lease = € 2.000
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000
Voorwaarden elektrische personenauto's
Wilt u in aanmerking komen voor subsidie? Dan moet de elektrische personenauto voldoen aan de volgende voorwaarden:

Een 100% elektrische personenauto met een actieradius* van minimaal 120 kilometer.
De catalogusprijs* (oorspronkelijke nieuwprijs) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
De auto is als elektrische personenauto geproduceerd en mag niet zijn omgebouwd tot elektrische auto.
* Een uitleg van de termen die in de subsidieregeling worden gebruikt en wat we er onder verstaan, vindt u in de Begrippenlijst.

[ Voor 50% gewijzigd door ManiacScum op 23-03-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Het verschil tussen wel en geen subsidie krijgen veronderstel ik..... aangezien dat circa 4000 euro is, lijkt het me handig om daar concessies te doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bedragen
Voor 2021 zijn de subsidiebedragen voor elektrische personenauto’s die aan de voorwaarden voldoen:

Gebruikte elektrische personenauto koop of private lease = € 2.000
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000
Voorwaarden elektrische personenauto's
Wilt u in aanmerking komen voor subsidie? Dan moet de elektrische personenauto voldoen aan de volgende voorwaarden:

Een 100% elektrische personenauto met een actieradius* van minimaal 120 kilometer.
De catalogusprijs* (oorspronkelijke nieuwprijs) is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.
De auto is als elektrische personenauto geproduceerd en mag niet zijn omgebouwd tot elektrische auto.
* Een uitleg van de termen die in de subsidieregeling worden gebruikt en wat we er onder verstaan, vindt u in de Begrippenlijst.
Dat potje was toch al lang op voor 2021?
Ik dacht dat het om zakelijke lease ging aangezien die 12% ook geldt tot €45.000. Toevallig dezelfde bovengrens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:50
Subsidie ga je idd niet krijgen in 2021. En als je dit jaar besteld ook geen mogelijk om 2022 subsidie te krijgen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Dat potje was toch al lang op voor 2021?
Ik dacht dat het om zakelijke lease ging aangezien die 12% ook geldt tot €45.000. Toevallig dezelfde bovengrens.
Ik heb werkelijk geen idee hoe het met dat potje zit maar ik geloof direct dat deze leeg is.
Inderdaad zelfde bovengrens maar die van de lease staat los van subsidies inderdaad. alleen de bijzonder aantrekkelijke 22% bijtelling die je dan betaalt over alles meer dan 45.000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:16
goetfoud schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:12:
[...]

En dat grosso modo voor maar de helft van het jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
Chipsoer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:14:
[...]

Wellicht de 125kwh snellaadoptie. Ik heb ‘m zelf ook later toegevoegd. Ik zal ‘m waarschijnlijk niet vaak nodig hebben, alleen tijdens vakanties, maar dan ben ik denk ik wel blij dat de kinderen de lengte van de pauze bepalen en niet de laadtijd :)
Ja die optie ga ik toch wel toevoegen. Heb vrienden in zuid Duitsland wonen, en dan is het fijn dat je deze optie wel hebt als je die kant op gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
ManiacScum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee hoe het met dat potje zit maar ik geloof direct dat deze leeg is.
Inderdaad zelfde bovengrens maar die van de lease staat los van subsidies inderdaad. alleen de bijzonder aantrekkelijke 22% bijtelling die je dan betaalt over alles meer dan 45.000 :+
Volgens mij is het toch echt 12% tot 40k en daarboven 22%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Die zit niet in de online configurator :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

goetfoud schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Volgens mij is het toch echt 12% tot 40k en daarboven 22%
Klopt idd ik zei het fout, 45k was 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Wicked-Game schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:07:
Ondertussen gekozen om voor een Enyaq IV80 te gaan.

Op het moment zou ik voor de volgende configuratie gaan:

- 19" Regulus Velgen
- Comfort Pakket
- Assistentie Pakket
- Klimaat Pakket
- Family Pakket
- Sport Pakket
- Infotainment Plus Pakket (klopt het dat als je dit niet kiest je geen navigatie hebt?)

Mis ik nu iets essentieels? Of zou men iets anders doen? Ik wil overigens proberen het fiscaal onder de 52500 euro te houden om het ook qua lease nog aantrekkelijk te houden.

En klopt het dat de configurator niet volledig is? Want in de prijslijst zie ik zaken staan als audio (10 speakers + sub), maar dat zie ik dan weer niet in de configurator
Ongeveer gelijk mijn configuratie en gezinssituatie (las ik later). Ik heb alleen geen sport pakket (zie zelf niet de toegevoegde waarde), en warmtepomp a.k.a. "Anna" heb ik ingeruild voor de Plus op Assistentie (Travelassist) en Infotainment (AR HuD). Omdat ik daar elke dag plezier van heb. Verder snelladen gekozen. Dit had ik sowieso maar zonder "Anna" helemaal handig. Als de geruchten kloppen zou het via OTA voor de iV80 naar 170kWh snelladen gaan in de toekomst
Verder stoel met geheugenfunctie en inklapbare trekhaak. Voor mij echt must haves voor de komende 5 jaar.

Al met al kom ik ±2k hoger uit dan jouw grenswaarde. Snelladen zou ik er zeker bij nemen.

Door niet voor "Anna" te kiezen en alle opties basis te houden bespaar je €1200,00 op de configuratie zoals ik die heb. Zonder inklapbare trekhaak en geheugenfunctie bespaar je ook rond de €1450,00 uit mijn hoofd. Dan moet je de 52,5K wel kunnen halen. Ik zou afwegen of je sportpakket echt nodig hebt (weet even niet de catalogusprijs).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
goetfoud schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Tja, als ik daardoor 1200 kilometer meer door kan rijden op jaarbasis is het het geld al dubbel en dwars waard....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
FJP84 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Ongeveer gelijk mijn configuratie en gezinssituatie (las ik later). Ik heb alleen geen sport pakket (zie zelf niet de toegevoegde waarde), en warmtepomp a.k.a. "Anna" heb ik ingeruild voor de Plus op Assistentie (Travelassist) en Infotainment (AR HuD). Omdat ik daar elke dag plezier van heb. Verder snelladen gekozen. Dit had ik sowieso maar zonder "Anna" helemaal handig. Als de geruchten kloppen zou het via OTA voor de iV80 naar 170kWh snelladen gaan in de toekomst
Verder stoel met geheugenfunctie en inklapbare trekhaak. Voor mij echt must haves voor de komende 5 jaar.

Al met al kom ik ±2k hoger uit dan jouw grenswaarde. Snelladen zou ik er zeker bij nemen.

Door niet voor "Anna" te kiezen en alle opties basis te houden bespaar je €1200,00 op de configuratie zoals ik die heb. Zonder inklapbare trekhaak en geheugenfunctie bespaar je ook rond de €1450,00 uit mijn hoofd. Dan moet je de 52,5K wel kunnen halen. Ik zou afwegen of je sportpakket echt nodig hebt (weet even niet de catalogusprijs).

Succes!
Ben al even verder gaan rekenen met de prijzen (heb nog geen toegang tot de calculator, maar zag dat directlease 10 euro p/m afwijkt van onze indicatielijsten). Hier dus even vanuit gegaan.

Nu is de configuratie als volgt:

- 19" Regulus Velgen
- Comfort Pakket
- Assistentie Pakket
- Klimaat Pakket
- Family Pakket
- Sport Pakket
- Infotainment Plus Pakket
- 125kw snelladen
- Skoda Sound System (mits leverbaar)

En heb dan nog ruimte om voor zeg 750,- euro nog iets te doen (pakket naar plus brengen, of juist een elektrische stoel bijv.). Tenzij Skoda Sound System nog niet kan is er iets meer ruimte. Had nog wel gekeken naar de 21" velg maar dat hakt er qua maandbedrag wel flink in dus doe ik nu toch maar niet.

Donderdagochtend een afspraak bij de dealer om even de opties/uitvoeringen te bespreken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Zojuist nog bij mijn dealer geweest.
Status is in Productie.
Levering week 16 bij dealer.
Hij verwacht dat VIN deze week bekend is.

Status is dat de first editions in ca. Week 14 bij de dealer zijn. Met update.
De klant auto's komen in de weken daarna. Veel staan al klaar en te wachten op een update.

Volgens hem wisselt PON ook geen banden meer. Te intensief.
Worden aangeleverd op wat voorhanden is. Veelal Bridgestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Neeler schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:14:

oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
Status is in Productie.

De klant auto's komen in de weken daarna. Veel staan al klaar en te wachten op een update.

Wow, da’s mooi nieuws!! Lijkt eindelijk schot in de zaak te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Is er wellicht iemand die interesse heeft in een Vega set 20 inch?
Mag compleet met banden of alleen de velgen.
Ik ga waarschijnlijk aftermarket een verschillende zomer-en winterset kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Blownorange schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Tja, als ik daardoor 1200 kilometer meer door kan rijden op jaarbasis is het het geld al dubbel en dwars waard....
Da's al snel iets meer dan 3km per dag👊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
goetfoud schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:14:
[...]

Da's al snel iets meer dan 3km per dag👊
Das over 4 jaar 25 cent per kilometer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH85
  • Laatst online: 11-06 15:21
Hallo allemaal,

In week 3 heb ik ook een Skoda Enyaq besteld met de volgende config:

Skoda Enyaq IV 80

• LOFT bekleding
• ASSISTENTIE PLUS PAKKET
• COMFORT PAKKET
• FAMILY PAKKET
• KLIMAAT PAKKET
• LICHT PAKKET
• Quartz Grey metallic
• 125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
• 360 graden areaview
• Warmtepomp
• Zijairbags achter
• Standaard velgen

Kwam er 3 weken geleden achter dat i.p.v. regulus de standaard velg op de configuratie staat, proberen aan te passen maar kreeg het positieve bericht dat de auto al gepland staat voor productie. Ondanks dat ik flink baal van de velg toch nog een positief bericht met de levertijd want deze stond eerst op week 28. Mocht iemand nog regulus velgen hebben dan laat het maar weten ;).

Verwachte leverdatum: week 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de werkelijke km radius van de Enyaq IV 80 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:20:
Wat is de werkelijke km radius van de Enyaq IV 80 ?
Ik ga even uit van 400-430km in de praktijk van de opgegeven 537km WLTP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chipsoer
Filmpje met de standaard velgen: YouTube: Spotted Skoda Enyaq at a charger. How do you like it?
Smaken verschillen natuurlijk maar ik ben toch blij dat ik voor deze gekozen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Vandaag proefrit gemaakt met de Enyaq 80, heb zelf een 60 in bestelling. Wat me opviel was op het moment dat travel assist de lijnen op de weg niet meer herkent en hij dus zelf niet meer stuurt, er geen enkele melding komt vanuit de auto. Is anderen dit ook opgevallen, of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:49
Chipsoer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:03:
Filmpje met de standaard velgen: YouTube: Spotted Skoda Enyaq at a charger. How do you like it?
Smaken verschillen natuurlijk maar ik ben toch blij dat ik voor deze gekozen heb!
Er zijn velgen die ik mooier vind, maar ik ben ook zeker niet ontevreden over deze velgen.

Overigens: de blauwe Enyaq in de video heeft volgens mij de 'standaard' verlichting. Dat baseer ik op het feit dat het verlichte deel alleen het stuk is dat niet op de klep zit. Bij de achterlichten uit het Lichtpakket loopt de lichtbalk door over de unit in de achterklep.

Edit: Oh, ik kijk het filmpje nog eens en zie het nu ook aan de koplampen. Zijn inderdaad de 'standaard' LED-lichten.

[ Voor 7% gewijzigd door pim89 op 23-03-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajid119
  • Laatst online: 20-05-2022
frankdaan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:12:
Vandaag proefrit gemaakt met de Enyaq 80, heb zelf een 60 in bestelling. Wat me opviel was op het moment dat travel assist de lijnen op de weg niet meer herkent en hij dus zelf niet meer stuurt, er geen enkele melding komt vanuit de auto. Is anderen dit ook opgevallen, of klopt dit niet?
Op mijn huidige auto heb ik precies hetzelfde. Zodra de auto lijnen niet herkent, werkt de assist ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
sajid119 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Op mijn huidige auto heb ik precies hetzelfde. Zodra de auto lijnen niet herkent, werkt de assist ook niet meer.
En dan ook geen enkel waarschuwingssignaal of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Blownorange schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Precies!

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
frankdaan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:23:
[...]

En dan ook geen enkel waarschuwingssignaal of iets dergelijks?
In dashbord veranderen de 2 lijntjes die aangeven of lane assist actief is van groen naar oranje (en moet je maar net zien dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 08:37
@johnvanderster heb jij al iets vernomen van ames qua productie van jou enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
scooper1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:41:
@johnvanderster heb jij al iets vernomen van ames qua productie van jou enyaq
Gisterenmiddag gemaild, nog geen reactie gehad helaas. Ik wacht nog even af... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:35

rammes

koekebakker 1e klas

iemand al weer een update van DAGO gehad?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Niet verkeerd, maar voorkeur gaat toch naar de Regulus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 08:29
Maarten707 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Die zit niet in de online configurator :?
Klopt! Maar staat wel in de gedrukte folder die bij de marktintroductie werd uitgedeeld. Vind dit zelf ook de mooiste velgen, maar niemand weet nog per wanneer die komen. Ik vermoed op de Sportline of op modeljaar 2022. Heb er al via verschillende kanalen naar gevraagd, dus mocht iemand anders hier het weten, dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
WouterH85 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Klopt! Maar staat wel in de gedrukte folder die bij de marktintroductie werd uitgedeeld. Vind dit zelf ook de mooiste velgen, maar niemand weet nog per wanneer die komen. Ik vermoed op de Sportline of op modeljaar 2022. Heb er al via verschillende kanalen naar gevraagd, dus mocht iemand anders hier het weten, dan hoor ik het ook graag!
Het schijnt dat er binnenkort nog wel wat actievelgen komen vanuit skoda. Misschien deze ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
rammes schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:52:
iemand al weer een update van DAGO gehad?
Nog steeds week 17 bouwen (update 19 maart). Begin oktober besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

andre00 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Nog steeds week 17 bouwen (update 19 maart). Begin oktober besteld.
Je hoort iiig meer dan ik, heb je contact met Mark?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:21
Vanochtend nog even contact gehad. LIB nog steeds bouwweek 20. LIB aanleverweek 23

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
@WouterH85

Op de Duitse site staan er wel maar niet exact de juiste.
Ik ben ze wel een keer in een cataloog voor Enyaq tegen gekomen.

https://shop.skoda-auto.de/zubehor/felgen.html

Ik ga nog ff zoeken naar de andere cataloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
_JANO_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:39:
@WouterH85

Op de Duitse site staan er wel maar niet exact de juiste.
Ik ben ze wel een keer in een cataloog voor Enyaq tegen gekomen.

https://shop.skoda-auto.de/zubehor/felgen.html

Ik ga nog ff zoeken naar de andere cataloog
Deze zijn zonder banden. Vrij duur setje. Wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
johnvanderster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Gisterenmiddag gemaild, nog geen reactie gehad helaas. Ik wacht nog even af... ;(
Same here, ook geen update meer gekregen dus vandaag weer eens ingecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:13:
Is er wellicht iemand die interesse heeft in een Vega set 20 inch?
Mag compleet met banden of alleen de velgen.
Ik ga waarschijnlijk aftermarket een verschillende zomer-en winterset kopen.
Misschien moet het met pm, maar stel brutaal de vraag hier, wat is je vraagprijs of al verkocht?
Alvast dank voor info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
knirrebir schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:19:
[...]

Misschien moet het met pm, maar stel brutaal de vraag hier, wat is je vraagprijs of al verkocht?
Alvast dank voor info.
Ik gooi em maar gewoon in de groep.
De set zou moeten kosten bij aanschaf auto standaard velg (2195) + 600 bijbetalen.
Aanschaf achteraf als accessoire via skoda 2595.
Er zijn nu meerdere leden die menen dat deze set aankoop niet meer als 600 mag kosten.
Vraagprijs van 2595 lijkt me redelijk voor een complete set.

Wel graag via pm communiceren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:50
Waarom zou iemand dan niet gewoon naar Skoda gaan? Maar goed, idd iets voor V&A.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Nou, na zelf maar weer eens mailen met de dealer krijg ik het volgende antwoord terug:
levering eind juni begin juli, lekker vaag weer.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Wicked-Game schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Ik ga even uit van 400-430km in de praktijk van de opgegeven 537km WLTP.
Als je 400km snelweg rijdt wel ja (zie eerder geposte video met een ID4 van Amsterdam zuid-oost naar Maastricht en retour).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
AlexZuH schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Als je 400km snelweg rijdt wel ja (zie eerder geposte video met een ID4 van Amsterdam zuid-oost naar Maastricht en retour.
90 km/uur in dat filmpje, mijn rechtervoet kennende ga ik dat dus niet redden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
My thoughts exactly. heb al moeite om mn huidige Megane TCE140 boven de 1:14 te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajid119
  • Laatst online: 20-05-2022
johnvanderster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:20:
[...]

In dashbord veranderen de 2 lijntjes die aangeven of lane assist actief is van groen naar oranje (en moet je maar net zien dan).
Klopt.

Meeste snelwegen worden de 2 lijntjes gewoon herkent. Probleem is meestal binnen stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Op die witte zit zwarte raamomlijsting en zwarte dakrails. Kan je dat kiezen? Want zie die ergens staan?

Heb namelijk het geweldige idee opgevat om hem zwart/wit uit te voeren. Maar dit is blijkbaar geen optie. Iemand die hier iets meer over weet of logo's, emblemen, en dechromen mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Dit kreeg ik als antwoord van skoda Nederland op de vraag waar blijven de autos

Geachte heer mibkiller,

Ik mail u naar aanleiding van het chatcontact dat u heeft gehad met mijn collega. Graag wil ik aangeven dat de SKODA ENYAQ iV leverbaar zal zijn vanaf april 2021. Uw dealer wordt rechtstreeks vanuit de fabriek geïnformeerd over enige wijzigingen in de te verwachten levertijd. De levertijd kan afhankelijk zijn van de samenstelling van uw auto, zoals de motor, het type versnellingsbak en specifieke meeruitvoeringen. Ik raad u dan ook aan nauw in contact te blijven met uw dealer voor meer informatie. 

Uiteraard wens ik u nog een fijne dag en alvast veel veilige kilometers toe!

Met vriendelijke groet,

Mario 't Zand
SKODA Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
@Wicked-Game

Op de Enyaq IV60 is omlijsting van de zijramen en de dakrails zwart.
Wat wel raar is dat bij de blauwe dus de raamomlijsting zwart is en de dakrails zilver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Wicked-Game flauw om te zeggen, maar je hebt dit topic nog niet helemaal gelezen denk ik.
Maakt niet uit, gaan we weer wat pagina's vullen met de spreekwoordelijke oude koeien, moet iets doen om tijd tot levering te doden zeg maar.
De 60 heeft zwarte raamomlijsting en dakrails (dit geldt ook voor sportline), de 80 niet.
Omranding grill, logo voorzijde en aanduidingen achterzijde bij 60 en 80 chroom (behalve sportline).
Wil je bijvoorbeeld laten wrappen neem dan contact op met bijvoorbeeld @Ccreator, die wrapt to make a living.
Logo's achterzijde kan je laten verwijderen door dealer, hebben nodig members ook gevraagd aan dealer.

Hoe het zit met founders edition heb ik me niet in verdiept, maar die is gelimiteerd en denk dat gewone mens er niet één zal bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
_JANO_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:16:
@Wicked-Game

Op de Enyaq IV60 is omlijsting van de rijexamen en de dakrails zwart.
Wat wel raar is dat bij de blauwe dus de raamomlijsting zwart is en de dakrails zilver...
Waarschijnlijk omdat ze in Tsjechie andere keuzes hebben en/of experimenteren wat wel - niet werkt qua uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:17:
@Wicked-Game flauw om te zeggen, maar je hebt dit topic nog niet helemaal gelezen denk ik.
Maakt niet uit, gaan we weer wat pagina's vullen met de spreekwoordelijke oude koeien, moet iets doen om tijd tot levering te doden zeg maar.
De 60 heeft zwarte raamomlijsting en dakrails (dit geldt ook voor sportline), de 80 niet.
Omranding grill, logo voorzijde en aanduidingen achterzijde bij 60 en 80 chroom (behalve sportline).
Wil je bijvoorbeeld laten wrappen neem dan contact op met bijvoorbeeld @Ccreator, die wrapt to make a living.
Logo's achterzijde kan je laten verwijderen door dealer, hebben nodig members ook gevraagd aan dealer.

Hoe het zit met founders edition heb ik me niet in verdiept, maar die is gelimiteerd en denk dat gewone mens er één zal bemachtigen.
Je hebt wel een punt had even moeten zoeken ;)

Jammer van de keuze dat de 80 dan Chrome gebruikt. Maar goed met wrappen kom je wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wicked-Game schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Jammer van de keuze dat de 80 dan Chrome gebruikt. Maar goed met wrappen kom je wel ver.
Mits het mag van je leasemaatschappij (indien sprake van lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
mibkiller schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:16:

Geachte heer mibkiller,

Ik mail u naar aanleiding van het chatcontact dat u heeft gehad met mijn collega. Graag wil ik aangeven dat de SKODA ENYAQ iV leverbaar zal zijn vanaf april 2021. Uw dealer wordt rechtstreeks vanuit de fabriek geïnformeerd over enige wijzigingen in de te verwachten levertijd. De levertijd kan afhankelijk zijn van de samenstelling van uw auto, zoals de motor, het type versnellingsbak en specifieke meeruitvoeringen. Ik raad u dan ook aan nauw in contact te blijven met uw dealer voor meer informatie. 

Met vriendelijke groet,

Mario 't Zand
SKODA Customer Care
@mibkiller niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar mijn verhaal lijkt dan toch plausibel.
Status is in Productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Neeler schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:41:
[...]

@mibkiller niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar mijn verhaal lijkt dan toch plausibel.

[...]
Dat kan ik had deze vraag een week gelden gesteld aan skoda Nederland omdat de dealer weinig info had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

Heeft iemand al info of geluid van richtingaanwijzer in te stellen is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
mibkiller schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:16:

Geachte heer mibkiller,

Met vriendelijke groet,

Mario 't Zand
SKODA Customer Care
'Het type versnellingsbak' :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
ManiacScum schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:17:
[...]

'Het type versnellingsbak' :P
Precies wat ik ook dacht. Weet je ook meteen hoe betrouwbaar de rest van de info is... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
2 positieve berichten...

Zag net mailtje vanuit VW dat elke nieuwe ID3 en ID4 vanaf heden software 2.1 heeft en over the air updates kan ontvangen. Komende maand worden alle oude ID3s en ID4s geupdated. Vanaf de zomer komt er elke 3 maanden een update. Zal bij de Enyaq wel niet anders zijn.

En ook mijn auto is naar voren geschoven. Stond voor medio juli, wordt nu 'ergens in mei'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
@Cegra nog geen info van bekend, laatste wat bekend is dat aannemelijk is dat geluid qua niveau hetzelfde is als andere skoda's alleen omdat het elektrische auto is en beter dempende beglazing binnen 'harder' lijkt te klinken, in instructieboek staat niets over instellen geluid.

@Bloemersmaborg als je op youtube zoekt naar id furkan heeft hij met zijn id4 filmpje gemaakt wat er anders is sinds hij software versie 2.1 heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• goetfoud
Cegra schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:57:
Ik heb vernomen dat als je de hendel links achter het stuur gecentreerd laat staan, dus niet naar boven of beneden verstellen, er geen geluid waarneembaar is.😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Vandaag ritje gemaakt in een auto met Tsjechisch kenteken.
1e ervaring met elektrisch rijden....
Goed bevallen! AR is briljant. Stil aan boord. Remt wat zwaar vond ik. Ietwat hogere zit erg prettig.
Indrukwekkend scherm.
Al met al zeer positief. Laat maar komen!
VIN nummer was er. Software update volgens dealer bij Pon van auto's die nog de oude versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
mimalizo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Precies wat ik ook dacht. Weet je ook meteen hoe betrouwbaar de rest van de info is... :?
Tja het is toch nog een groentje onder de suv wellicht deze man ook. >:) >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Het betreft een software geluidje. dus ja. Als het niet officieel kan... dan kan het wel onofficieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
Dit punt irriteerde mij in het filmpje waar Herbert Diess met de Enyaq proefrijdt. Echter zoals eerder gemeld door anderen, en wat ook mijzelf ook erg meeviel tijdens de proefrit. Mocht het in te stellen zijn nog beter, maar zoals gezegd valt het erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
Vandaag even het geluid van de knipperlichten gecheckt bij een 2 dagen oude Skoda, nou echt niet te vergelijken met de Enyaq......
Veel stiller en een meer mechanisch geluid, in de Enyaq echt veel luider en echt een digitaal geluid......
is wel een oplossing voor, gewoon de radio meteen vollebak open draaien.... 😂🤣😂🤣😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:04
Wicked-Game schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Laat er nou toevallig een wrapper in het forum zitten ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ccreator schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Laat er nou toevallig een wrapper in het forum zitten ;)
Wrapper Sjors meende ik :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:21
rammes schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Wrapper Sjors meende ik :D
Die kan toveren met pindakaas 😃

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Even wat leuk nieuws rondom het MEB platform.
https://www.euroncap.com/...es=&thirdRowFitment=false
Voor het jaar 2020 komt de ID3 als beste uit de test qua veiligheid. Het beste scoren ze op veiligheid voor de kinderen. Dus voor alle ouders die hier een Enyaq kopen... het is een verdomd veilige auto!
Pagina: 1 ... 60 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2