Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 08:55
knirrebir schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:49:
@sQuare8 travel assist voegt zeker wat toe, kijk maar in instructieboekje van enyaq of gebruik in dit topic als zoekterm travel asssit of deze YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Max, waarvan je mag aannemen dat id4 en enyaq vergelijkbaar gesteld mogen worden.
Gezien wat er hier op forum voorbij is gekomen mag je er vanuit gaan dat basis pakket niet travel assist heeft en dit ook gezien prijslijsten; daar staat travel assist alleen bij plus pakket genoemd.
Mocht het bij aflevering wel in basis aanwezig zijn dan heb je geluk.
Het gaat voor alle duidelijkheid over de Belgische configuratie. Daarin is nergens spraken van Travil Assist, vandaar mijn vraag aan de dealer in welk pakket dit in Belgie omvat zit. Volgens hem in het basic pakket, waardoor het plus pakket nauwlijks een meerwaarde heeft aangezien hierin (in Belgie) enkel verkeersborden herkenning + automatisch stoppen als er geen handen aan het stuur zitten in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duopous
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-10-2022
Neeler schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:46:
[...]

Misschien wat dealers afgaan voor een productieslot?
Daar zijn ze nu mee bezig om leaseplan aan het werk te zetten, Ondertussen maar beschikbaarheid aan het navragen voor een mustang mach e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@sQuare8 ik begreep dat het ging om Belgische configuratie, echter in dit forum was ook gedachte dat plus pakket toevoeging verkeersbord herkenning had en verder niets, maar in latere prijslijst stond er bij plus pakket 'travel assist' als toevoeging.
Ik hoop dat wat jij aangeeft voor Belgische configuratie dat in basis pakket travel assist al is opgenomen, zelf diverse keren de Belgische configurator bekeken om te vergelijken met Nederlandse maar kan niet bepalen in welke pakket in Belgie travel assist is opgenomen, het staat simpelweg niet bij een optie genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
ervh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind het juist ogen als een erg goedkope "laag segment" auto met die velgen. Wil geen mensen tegen het zere been schoppen maar een goede velg maakt de auto toch een stuk aantrekkelijker om naar te kijken ;)

Overigens las ik op een Duits forum dat mensen die de auto zonder infotainment hebben besteld, minimaal tot wk 22 moeten wachten. In NL wordt die er verplicht bij gedrukt, maar zijn de bevestigde leveringen allemaal van oorsprong inclusief Infotainment basis besteld?
Smaken verschillen idd. Ik ga voor zwarte Vega's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 23:22
Ik hoor net: mijn Enyaq wordt afgeleverd in week 20; racing blue en met trekhaak (dus problemen met de trekhaak zijn blijkbaar verdwenen of ze zijn er nooit geweest).

SJoepie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-09 07:15
Ha, dat is leuk.
Vandaag mezelf aangemeld op dit forum met de mededeling:
Oorspronkelijke orderdatum: 26-10-2020, Indicatieve datum bij bestelling: 25-5-2021
Op 4-3-2021 was er nog geen bevestigde leverdatum bekend bij van den Udenhout in Veldhoven
En zojuist ontving ik de volgende update van de dealer:
Naar verwachting wordt deze in week 18 geproduceerd, Het duurt dan nog 1-2 weken voordat deze bij ons is gearriveerd.
Jullie ook allemaal een goed weekeinde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
FJP84 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
[...]Ik heb nu dus Quartz Grey gekozen, beetje in het midden. Ik vind de lijnen en de contrasten van de zwarte kunststof onderdelen/verlichting het mooist in uitkomen.

En nu kom ik toch net real life foto's tegen zoals die er bij mij op de ledunits na eruit komt te zien [...]
De kleuren in de foto zijn nog wel anders dan IRL. Doe even een image search op Skoda Quartz Grey en je weet iets beter waar je je mag aan verwachten.

PS: Zelf ook Quartz Grey besteld, maar toch wat schrik dat het net iets te 'meh' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:36
Nieuw filmpie to kill the waiting:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
WhyTea schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:24:
[...]

De kleuren in de foto zijn nog wel anders dan IRL. Doe even een image search op Skoda Quartz Grey en je weet iets beter waar je je mag aan verwachten.

PS: Zelf ook Quartz Grey besteld, maar toch wat schrik dat het net iets te 'meh' is.
Ik vind hem irl mooier als op de afbeelding. Mooie blauwe gloed zeker in goed zonlicht.
Ik heb er geen spijt van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 20:43
Mijn tenen trekken krom van het steenkolen Engels van deze ‘reviewer’ }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:17

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
vinom schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:22:
Nieuw filmpie to kill the waiting:
Best een mooie kleur!! Dat is het nadeel als je vanaf een website moet bestellen zonder goede foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 08:39
Aangezien het weer tijd is hier om een nieuwe leasing wagen te bestellen, heeft deze wel erg mijn aandacht getrokken, iV 80 versie. Helaas is hij hier nog niet bij de dealer te zien en ik wil hem toch wel graag even aanschouwen vooraleer de beslissing te nemen. :)

Enigste vraag die ik eigenlijk heb is de warmtepomp: is die echt nodig? De verkoper bij de dealer was er heilig van overtuigd dat een must-have optie is. Op het internet lees ik toch veel verschillende dingen & toch vaak dat het in een klimaat als België weinig nut heeft, tenzij bij echt heel koude dagen. Iemand die mij eens wat wijzer kan brengen over de warmtepomp?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Cerv47 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:30:
Aangezien het weer tijd is hier om een nieuwe leasing wagen te bestellen, heeft deze wel erg mijn aandacht getrokken, iV 80 versie. Helaas is hij hier nog niet bij de dealer te zien en ik wil hem toch wel graag even aanschouwen vooraleer de beslissing te nemen. :)

Enigste vraag die ik eigenlijk heb is de warmtepomp: is die echt nodig? De verkoper bij de dealer was er heilig van overtuigd dat een must-have optie is. Op het internet lees ik toch veel verschillende dingen & toch vaak dat het in een klimaat als België weinig nut heeft, tenzij bij echt heel koude dagen. Iemand die mij eens wat wijzer kan brengen over de warmtepomp?
Zoek maar even op ANNA >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:14
Zou ook wel meer info willen over warmtepomp, wrappen en virtual pedal.

Edit: 😉

[ Voor 8% gewijzigd door goetfoud op 12-03-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:33

rammes

koekebakker 1e klas

goetfoud schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:56:
Zou ook wel meer info willen over warmtepomp, wrappen en virtual pedal.
zoek het topic door er staat heel veel info al die onderwerpen

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Veel belangrijker: doe je de motorkap open en heb je dan een gasveerpomp of een simpel stokje om de klep open te houden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Loepoog

Ik zal hem even kort beantwoorden. Rijd je in de wintermaanden meer als 300km per dag en/of woon je in winterwonderland ? Zo nee, dan kun je 1200euro aan accessoires uitzoeken.
Graag gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
ManiacScum schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:23:
Veel belangrijker: doe je de motorkap open en heb je dan een gasveerpomp of een simpel stokje om de klep open te houden?
Ik zal het eens checken.....
Ik hoop niet zo'n simpel stokje😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@Cerv47 en mocht duidelijke advies van loepoog niet voldoende zijn dan zoekterm warmtepomp gebruiken in dit topic, krijg je wel nodige pagina's aan info, maar minder dan de 220 die het nu zijn en kan je ongetwijfeld een weloverwogen beslissing maken om wel of niet een warmtepomp te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Ik vraag me af waarom hij nou wel een filmpje mag uploaden en alles mag bespreken en iedereen die een proefrit maakt niet...

Ik ben wel blij om eindelijk een race blue IRL te zien :)

Stiekem vraag ik me ook af hoe zijn oud leraar/lerares Engels zich voelt als je dit hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-09 08:29
Blijft wat mij betreft de mooiste kleur, race blue! Ik heb toch wel spijt dat ik voor de Regulus ben gegaan ipv voor de Betria velgen. Vanuit perspectief voor actieradius en winterbanden/sneeuwkettingen waarschijnlijk wel de slimste keuze alsnog... Ik wacht nog steeds op de Taurus 20 inch wielen eigenlijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Had ze ook wel graag gewilt maar bij onze lease maatschappij mag je naast de kosten voor de 21" velgen ook nog eens 120 euro per maand bij betalen voor de banden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:50
DonKui schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:40:
Had ze ook wel graag gewilt maar bij onze lease maatschappij mag je naast de kosten voor de 21" velgen ook nog eens 120 euro per maand bij betalen voor de banden :(
Dat is wel erg veel zeg voor twee inch groter. Weet je zeker dat dit geen fout is? Weet niet hoeveel km’s je maakt maar zeg 1 set per jaar. Dat kost je max 500 meer dan 19 inch. Bij een meerprijs van 125 per band gaan ze uit van bijna 3 setjes per jaar. Of leveren ze bij 21 inch ook een aparte winterset waardoor het flink duurder is?

[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 13-03-2021 08:24 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Duopous schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:35:
Vorige week maandag de 60 besteld en zojuist te horen gekregen dat deze pas in 2022 geleverd kan worden dus dat wordt een andere auto zoeken.... sigh
Toch vreemd al die tegenstrijdigheden. Ik hoor weer van mijn tussenpersoon dat alle slots voor Q2 inderdaad op zijn maar dat er nog genoeg over zijn voor levering in Q3 en Q4.

Ik zou je leasemaatschappij even door laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Duopous schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:35:
Vorige week maandag de 60 besteld en zojuist te horen gekregen dat deze pas in 2022 geleverd kan worden dus dat wordt een andere auto zoeken.... sigh
Mijn dealer even nagevraagd en hij heeft nog slots over en voorraad Enyaq’s
Bel even naar De Waal Tiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
PON Dealer Amersfoort heeft ook nog slots voor Q3.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Ik heb nog een Abus voor Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Hier is de Race Blue IV 80 ook een paar weken naar achter gedrukt qua productie, van 33 naar 36, dus alles schuift een paar weken op. Zolang het voor 31-12 is, vind ik het best, maar half september zou toch wel fijn zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blownorange
  • Laatst online: 26-08-2021
Na het topic een tijdje te hebben gevolgd ook maar een account aangemaakt.
Van de week, na veel wikken en wegen, toch ook de knoop doorgehakt en een Enyaq besteld via de LM.
Gezien het beperkte budget en de verplichte eigen bijdrage gekozen voor:
Enyaq 60 in Artic Silver
Comfort pakket
Assistentie pakket
Klimaat pakket
Verwarmbaar stuur
100Kw laden
Warmtepomp
Inklapbare trekhaak

Vermoedelijke leverdatum 25 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38
Valt nog mee, ik had maar budget voor 1 optie. Met eigen bijdrage heb ik er 3 van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannemanneke67
  • Laatst online: 23-12-2021
Vorige week bij leaseplan m’n Enyaq iV 60 wit besteld🤗 afleveren in oktober ‘21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blownorange
@tiguan
Dat geld ook voor mij, heb ook nog bovenop m'n eigen bijdrage een bedrag boven het norm leasebedrag.
Vandaar m'n grote twijfel tussen een Enyaq of een Octavia met full options. Voor het totaal bedrag aan bijtelling en eigen bijdrage was het verschil tussen een Enyaq of Octavia niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
Hoeveel onderhoud heeft een Enyaq nodig, en wat kost het?

Ik zocht meer details over een eventueel onderhoudsschema, en bijhorende prijzen voor de Enyaq en vond voorlopig al dit:

In Nederland wordt de ENYAQ iV wordt standaard geleverd inclusief de door ŠKODA geadviseerde onderhoudsinspecties én de wettelijke APK-keuringen voor een periode van 6 jaar.

In totaal betreffen het 2 onderhoudsbeurten volgens bijgaand schema:
  • Onderhoudsinspectie
  • Vervanging remvloeistof
  • Vervanging interieurfilter
Alle reparaties of vervangingen die het gevolg zijn van slijtage van onderdelen of schade door het gebruik van de auto, die niet vallen onder de voorgeschreven onderhoudsadviezen van de auto, zijn niet inbegrepen.

Indien je het voertuig exclusief de door ŠKODA geadviseerde onderhoudsinspecties wenst aan te schaffen, kun je dit bij het bestellen van het voertuig aangeven. In dat geval zal het bedrag van €366 (incl BTW) worden afgetrokken van de consumenten adviesprijs. De fiscale waarde van het voertuig wijzigt hierdoor niet.

[ Voor 3% gewijzigd door WhyTea op 13-03-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
@r_uudd , krijg je daadwerkelijk aankomende week je Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannemanneke67
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik had de 20' velgen eerst ook besteld maar het lease bedrag p mnd voor een optie van.600 euro bleek 20 euro per mnd te zijn. Ik moet er 5 jaar in rijden en dan vind ik wel veel geld voor een paar wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
5 november mijn 80 besteld, levering gepland in week 25. Vorige week leasemaatschappij gebeld met de vraag of snellaad optie/Ionity nog toegevoegd kon worden. Dit kon nog dus waarschijnlijk nig niet in productie. Vrees ook dat week 25 niet haalbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ik ben best ver over mijn leasebudget gegaan. Ik heb voor mezelf de grens gesteld hoeveel ik netto per maand wilde betalen aan deze auto en dat is aardig gelukt. Volgend jaar hopelijk een hoger leasebudget, daardoor dan ook weer een lagere eigen bijdrage en dan doet het iets minder pijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
Heeft iemand meer info over de banden? Het lijk dat de meeste Enyaqs gespot worden met de Bridgestone Turanza Eco (Enliten) banden.

Volgens Bridgestone zelf zou de band 20% minder rolweerstand te geven in vergelijking met hun standaard premium zomerband. Ze zouden ook ongeveer 10% lichter zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door WhyTea op 13-03-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
WhyTea schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:58:
Heeft iemand meer info over de banden? Het lijk dat de meeste Enyaqs gespot worden met de Bridgestone Turanza Eco (Enliten) banden.

Volgens Bridgestone zelf zou de band 20% minder rolweerstand te geven in vergelijking met hun standaard premium zomerband. Ze zouden ook ongeveer 10% lichter zijn.

[Afbeelding]
Meestal haalt Pon deze eronderuit en zet er Continental onder voordat deze naar de dealer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
Meestal haalt Pon deze eronderuit en zet er Continental onder voordat deze naar de dealer gaat.
Klinkt bijna als een bait-and-switch taktiek. Ze verkopen de duurder (?) banden en vervangen ze dan na aanschaf snel door goedkopere. ;) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:33

rammes

koekebakker 1e klas

Neeler schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:04:
[...]

serieus? dan kan toch niet zomaar?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-10 15:26
rammes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:28:
[...]

serieus? dan kan toch niet zomaar?
Zeker wel. Gebeurt bij alle skoda/vw/audi/seat producten. Banden af fabriek gaan weer terug nadat in NL de continentals zijn gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-10 15:26
Blownorange schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:35:
@tiguan
Dat geld ook voor mij, heb ook nog bovenop m'n eigen bijdrage een bedrag boven het norm leasebedrag.
Vandaar m'n grote twijfel tussen een Enyaq of een Octavia met full options. Voor het totaal bedrag aan bijtelling en eigen bijdrage was het verschil tussen een Enyaq of Octavia niet zo groot.
En waarom dan een Enyaq gekozen? De keuze was dan of een basis Enyaq vs een volgeladen Octavia? Benieuwd welke afweging je dan hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:50
PON zet er eigen banden onder inderdaad in Leusden. Ze verkopen de andere weer. Leuk handeltje en verkoopcijfers van de eigen Conti's wat stimuleren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blownorange
@enyaq.
De reden is eigenlijk dat ik een wat hogere auto wilde, ik de Karoq te klein vind en voor mijn huidige Octa een IS300h reed en op de momenten dat die electrisch rolde, de rust fantastisch vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhyTea
Inspired schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:02:
PON zet er eigen banden onder inderdaad in Leusden. Ze verkopen de andere weer. Leuk handeltje en verkoopcijfers van de eigen Conti's wat stimuleren.
Azo, ... dat was mijn totaal niet bekend.

Even opgezocht: Op 1 juli 2019 veranderde de naam van de Continental Banden Groep in Pon Banden Groep (PBG).

Voor meer achtergrond info: https://www.tyrepress.com...re-distribution-from-pon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
RandomNick schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Zeker wel. Gebeurt bij alle skoda/vw/audi/seat producten. Banden af fabriek gaan weer terug nadat in NL de continentals zijn gemonteerd.
Bij een Skoda-dag inderdaad gezien. Nieuwe auto's gaan op terrein achter elkaar de "bandenvervangingsloods" door.

Als de voorbanden aan vervanging toe zijn koop je er weer dezelfde banden onder...

Vorig jaar evenwel kwamen er ook Skoda's door met banden vanuit de fabriek (Bijv. Pirelli en Michelin).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
johnvanderster schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Bij een Skoda-dag inderdaad gezien. Nieuwe auto's gaan op terrein achter elkaar de "bandenvervangingsloods" door.

Als de voorbanden aan vervanging toe zijn koop je er weer dezelfde banden onder...

Vorig jaar evenwel kwamen er ook Skoda's door met banden vanuit de fabriek (Bijv. Pirelli en Michelin).
Bizar verhaal zeg! Speciale banden onder de Enyaq met lage rolweerstand af fabriek worden vervangen door goedkope Conti’s uit commercieel belang van Pon?! Schandalig zoiets :( Ik weet nu één ding zeker, de volgende bandenset worden géén Conti’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Niet gezegd dat ze dat ook bij de Enyaq gaan doen, ik denk zelfs van niet ivm de specialere banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_uudd
  • Laatst online: 03-07-2021
goetfoud schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:37:
@r_uudd , krijg je daadwerkelijk aankomende week je Enyaq?
Helaas niet. Week 11 productie hebben ze aangegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
r_uudd schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Helaas niet. Week 11 productie hebben ze aangegeven
Oke die van mij is wel al gemaakt die van jouw toevallig ook al niet.
4 maart is die op de trein gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_uudd
  • Laatst online: 03-07-2021
mibkiller schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:29:
[...]

Oke die van mij is wel al gemaakt die van jouw toevallig ook al niet.
4 maart is die op de trein gegaan.
Stond die van jou ook op week 11 eerst? En dat heb je bij de dealer nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
r_uudd schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Stond die van jou ook op week 11 eerst? En dat heb je bij de dealer nagevraagd?
De dealer kan zien waar de auto is.
Ik kreeg bericht heb ik gepost eerder hier in het forum 2 berichte van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Komen de Enyaq's per trein of per vrachtauto of beide naar NL?
Weet iemand toevallig waar ze aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Bizar verhaal zeg! Speciale banden onder de Enyaq met lage rolweerstand af fabriek worden vervangen door goedkope Conti’s uit commercieel belang van Pon?! Schandalig zoiets :( Ik weet nu één ding zeker, de volgende bandenset worden géén Conti’s.
De folder zegt dit over de bandensets als accessoire:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIuQFPq6HXvksh84pa6_O-HPgEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDp1ZnzFwfMnLQSrUJvaBGqH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
ManiacScum schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:58:
[...]

[Afbeelding]
Lekker deze banden zijn niet goed getest voor elektrische auto's zijn gewoon de standaard suv banden voor benzine auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 17:11
goetfoud schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:49:
Komen de Enyaq's per trein of per vrachtauto of beide naar NL?
Weet iemand toevallig waar ze aankomen?
https://www.skoda.nl/nieu...-rijdt-binnen-op-spoor-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mibkiller schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Lekker deze banden zijn niet goed getest voor elektrische auto's zijn gewoon de standaard suv banden voor benzine auto's.
@vinom, @knirrebir, Kunnen we niet collectief bezwaar maken bij onze dealers tegen deze praktijk? Er zijn nu al meer dan 100 Enyaq kopers verzameld hier. Het lijkt mij dat ze dat niet zonder meer kunnen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:16:
[...]

@vinom, @knirrebir, Kunnen we niet collectief bezwaar maken bij onze dealers tegen deze praktijk? Er zijn nu al meer dan 100 Enyaq kopers verzameld hier. Het lijkt mij dat ze dat niet zonder meer kunnen negeren.
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scooper1
Dit plaatje geeft ook de Continental band aan.
Zoom maar in op de banden.
Wel een mooie combinatie zo krijg ik hem geleverd _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1lnGLOhtV8cRK0PBFlvzzycwFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEAyTCYYVVVwSLpXi4ySxGmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
scooper1 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:47:
Dit plaatje geeft ook de Continental band aan.
Zoom maar in op de banden.
Wel een mooie combinatie zo krijg ik hem geleverd _/-\o_
[Afbeelding]
Toevallig afgelopen week proef gereden in de Enyaq en deze stond gewoon op de bridgestone banden

Dit is een Enyaq op tjechisch kenteken met de 21 inch velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Gupper schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:59:
[...]

Toevallig afgelopen week proef gereden in de Enyaq en deze stond gewoon op de bridgestone banden

Dit is een Enyaq op tjechisch kenteken met de 21 inch velgen
https://configurator.skoda.nl/enyaq-iv/60?stap=velgen

Ik denk dat deze zoals eerder besproken staat in dit forum pon Nederland een banden wissel doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
ManiacScum schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:58:
[...]

[Afbeelding]
Er staat op internet ook een prijslijst waarin bij de 21 inch Michelin banden staan.

Ik denk dat we af moeten wachten hoeveel of weinig tijd PON heeft voor het wisselen van de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 20:41
Neeler schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat we af moeten wachten hoeveel of weinig tijd PON heeft voor het wisselen van de banden.
Onze ID.4 is afgeleverd met Bridgestone banden. PON geen tijd gehad om ze wisselen blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Ach ja ik moet toch op all season gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:06

MLLL

Palm Treo 650

PON zit overal.

Van Gazelle fietsen tot grondverzetmachines van Caterpillar en Greenwheels

A

A-Point

A-T Controls

AERIUS Marine

Aluca

Audi

Auto Hoogenboom

AVFI
B

Bakker Repair + Services

Bakker Sliedrecht

BBB Cycling

Bentley

Bolier

Bugatti
C

Callidus

Cervélo

CSI Oil & Gas
D

Derby Cycle – Comfort Bikes

Derby Cycle – Performance Bikes

Diesel Power Holland
E

Encord

Energyst Rental Solutions B.V.

Exion
F

FietsNED

Fire Protection Technologies

Focus
G

Gazelle

Greenwheels
I

IMS

indiGO Auto Group
J

J.M. Pang & Seah

Juliana
K

Kalkhoff
L

Lamborghini

Louisiana Valve Source
M

MAN

MAN Rollo

MIND

ModiForce

Moteurs Marine Méditerranée

Muntstad
N

Next Urban Mobility
O

ON Engineers

Orion Fleet Management
P

PBG

Pon Business Mobility

Pon Dealer Groep

Pon Equipment

Pon Equipment Rental

Pon Power

Porsche

Prochem Pipeline Products
R

Radio Holland Group

Raleigh

RH Marine
S

SAF Benelux

Santa Cruz

SEAT

Setpoint

Shuttel

SITECH

ŠKODA

SWTS
T

The Hiller Companies

Topec
U

Union

UNIVEGA

Urban Arrow
V

VBH

Verachtert

Verhoef EMC

Volkswagen

Volkswagen Bedrijfswagens
W

W&O

Over ons Onze acti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Lekker belangrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@MLLL
Zet die lijst dan even neer als ‘quote’. Scheelt weer scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
om de geruchtenmolen wat verder te laten draaien: iemand uit de Scandinavische landen post online dat SSS pas in modeljaar 2022 wordt uitgeleverd... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
ervh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:53:
om de geruchtenmolen wat verder te laten draaien: iemand uit de Scandinavische landen post online dat SSS pas in modeljaar 2022 wordt uitgeleverd... 8)7
Modeljaar 2022 is al vanaf week 25 hé :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Genestealer schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:05:
Vanochtend mijn eerste test rit gehad met de Enyaq. Kleur Arctic Silver en Eco bruin leer, precies zoals ik hem besteld heb.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wat een heerlijke bolide. Hij voelt inderdaad solide aan. Ik ben door landweggetjes gereden met drempels en snelweg. Travel Assist werkte bij mij uitstekend op alle bovenstaande locaties.

Ik heb met name georiënteerd op de wegligging, geluiden afkomstig van interieur en buiten en de algehele bediening. Dakraam bediening werkte verrassend genoeg ook zeer snel en makkelijk. Was nogal sceptisch over het gebrek aan fysieke knopjes.

Geluiden van buiten zijn zeer goed geïsoleerd. Het waaide behoorlijk maar het bleef verassende stil in de auto. Over diverse drempels vlot gereden en heb geen vervelende interieur geluiden waargenomen.

Auto heeft een heerlijke wegligging. Deze vereie had DCC en heb de modus op comfort gezet. Vond standaard modus nogal stug ingesteld (kom van Franse auto's af). Ikzelf ben dan ook nog steeds van mening om DCC niet als optie te nemen.

Geluid was standaard en voldeed voor mij meer dan voldoende. Voice commando werkte uitstekend. Zo vroeg ik hoever ik nog kon rijden en er werd voor mij de auto status pagina getoond.

Ik had hele mooie filmpjes opgenomen van gebruik travel assist, pedalen achter de stuur, entertainment systeem wat in gebruik echt snel en heerlijk werkte, voice commando etc. Helaas kreeg ik aan 't einde te horen van test rit dat ik niets mag delen.

Disclaimer; Dit snel even getypt op mijn telefoon.
Zeer herkenbaar, na een ritje vanmorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
vinom schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Modeljaar 2022 is al vanaf week 25 hé :)
Productie wel geloof ik ja. Anders ontvang ik ook graag een modeljaar 2022, achteruitrij camera in elk geval verplicht vanuit de EU en die had ik niet besteld O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:37
andre00 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Zeer herkenbaar, na een ritje vanmorgen.
+1! Lounge ziet er toch ook wel mooi uit. Ik ga denk ik nog wel vaak per ongeluk het volume een tik omhoog geven als ik wat op het scherm wat wil bekijken 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 14-03-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wanneer staan ze eigenlijk in de showroom om ze gewoon te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Heb nog even contact gehad met de dealer.

Alle auto's op de trein worden gelost bij Pon Leusden.

Dan krijgt de dealer een bericht en kan die de auto afroepen en duurt het ongeveer 5 werkdagen dat de auto bij de dealer is.
Zei gaan hem dan nog poetsen en gereedmaken.
Daarna wordt de auto afgeleverd.

Dus wellicht Pon in de gaten houden daar komen alle auto's te staan voor ze naar de dealer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
24/7 iemand van dit forum bij pon op surveillance 😎
mibkiller schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:44:
Heb nog even contact gehad met de dealer.

Alle auto's op de trein worden gelost bij Pon Leusden.

Dan krijgt de dealer een bericht en kan die de auto afroepen en duurt het ongeveer 5 werkdagen dat de auto bij de dealer is.
Zei gaan hem dan nog poetsen en gereedmaken.
Daarna wordt de auto afgeleverd.

Dus wellicht Pon in de gaten houden daar komen alle auto's te staan voor ze naar de dealer gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Luciano V schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:17:
24/7 iemand van dit forum bij pon op surveillance 😎

[...]
Misschien wat roulleren onder de leden, wel zo eerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
DonKui schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:24:
[...]

Misschien wat roulleren onder de leden, wel zo eerlijk
T is maar 5,5 hectare groot daar.
Ik zou me concentreren op de bandenwissel straat :)

Zonder gekheid. Als mijn berichtgeving over de updates klopt zullen we voor week 14 geen Enyaq’s bij PON zien. Daarom betwijfel ik ook of de auto van @mibkiller nu wel op de trein staat. ( zonder update?)

[ Voor 28% gewijzigd door Neeler op 14-03-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Neeler schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Zonder gekheid. Als mijn berichtgeving over de updates klopt zullen we voor week 14 geen Enyaq’s bij PON zien. Daarom betwijfel ik ook of de auto van @mibkiller nu wel op de trein staat. ( zonder update?)
Wat zeker is dat die 4 maart op de trein is gegaan.

22 maart zou hij daar moeten staan maar goed ik heb dan uiteraard weer contact met de dealer.

[ Voor 9% gewijzigd door mibkiller op 14-03-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:40
Neeler schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Er zijn volgens mij (zoals wel vaker) verschillende geluiden over levering versus software update. Bij de een wordt de indruk gewekt dat hij in Tsjechië de software update krijgt, maar volgens mij is ook eens gezegd dat hij bij Pon de update krijgt.

Het is wat mij betreft een realistisch scenario dat Pon de software update uitvoert. Dus dan zouden ze wel al in Leusden staan.

Overigens ken ik die treinlijn wel. Als je voor dat spoor moet wachten, heb je wel geduld nodig. Niet per sé omdat de treinen zo lang zijn, maar omdat die slagbomen bizar lang dicht blijven. Vanaf station Amersfoort gaat er een apart spoor, zonder bovenleiding naar Leusden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je genoeg. Dat antwoord kreeg ik ook toen ik hem stelde :)

Ik kan er ook nog een taalkundige toevoeging aan doen. Er wordt door Skoda gesteld dat het 30% rangeverlies reduceert. Sommige mensen leggen dat uit als 30% range, maar het gaat om 30% van het rangeverlies.

Bijvoorbeeld: stel dat door bepaalde weersomstandigheden het rangeverlies 15% is. Dan reduceert de warmtepomp het rangeverlies met 30% x 15% = 5%. De realistische range van de Enyaq 80 is 400 kilometer. De warmtepomp scheelt je dan 20km.

Dit is allemaal afhankelijk van weersomstandigheden, rijgedrag, of je de airco op 20 of 25 graden zet, etc. etc. Men zegt dat stoel en stuurverwarming minder energie vragen dan de hele cabine verwarmen.

Ik heb hem zelf niet gekozen met het idee dat ik niet weet of die genoemde 30% ook klopt (ik noem hier alleen de spraakverwarring), omdat ik hoorde dat de pomp geluid maakt en omdat mijn auto in een inpandige parkeergarage op -2 staat, waar het nooit koud is.

Het grootste rangeverlies is als de batterij zelf na nachtvorst in vrieskou start. Dit heeft met batterijen zelf te maken. Op een ski-piste raakt je mobiele telefoon bijvoorbeeld ook sneller leeg. Lithium ion schijnt niet zo van kou te houden. In mijn garage is het nooit echt kouder dan 15 graden of iets dergelijks. Tegen de tijd dat de batterij afkoelt door buitenlucht warmt ie ook op door gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Maarten707 op 14-03-2021 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
Lol zoek ze maar is op daar in Leusden, wat een parkeerplaats...
Daar staan onze Enyaq’s :d
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKLgIwiYxDWoybGgDhvJ557uriQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXLzVrl8zQNetp4xpv8z2jvA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Thiazzz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:20:
Lol zoek ze maar is op daar in Leusden, wat een parkeerplaats...
Daar staan onze Enyaq’s :d
[Afbeelding]
Ik zie de mijne al staan, links onderin, rechter rij, 2e van het midden links, naast die andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Die trein gaat regelrecht de loods in en daar worden onze bandjes gewisseld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WouterH85
  • Laatst online: 29-09 08:29
Ik woon in Leusden. Ik geef wel even een seintje als ik iets electrisch met krentenbollenvak en Anna op conti’s zie staan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Mocht de schouw door gaan dan krijg ik een rondleiding over het terrein en de gebouwen.
Natuurlijk let ik extra op de Enyaq 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
WouterH85 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:25:
Ik woon in Leusden. Ik geef wel even een seintje als ik iets electrisch met krentenbollenvak en Anna op conti’s zie staan 😂
Je bent een Tweaker, even een livestream opzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe de vierwiel 80X zal rijden ten opzichte van de 80. Ik heb nog nooit vierwiel gehad, hooguit in een enkel kort ritje. Enkele verschillen op papier.

- wegligging nog beter

- 80X is is sneller. Niet dan 0-100 sprints iets zeggen, maar daar is het verschil 6,9 seconden versus 8,5. Ik denk dat de vierwiel niet die afvlakking heeft heeft na 70 km/u

- draaicirkel minder goed. Die op de 80 is zo goed omdat je de voorwielen sterk kunt draaien omdat ze geen aandrijving hebben.

- mogelijk impact op geluid als er ook een motor voorin is en niet achterin

- range impact. Op WLTP is de impact groot en op real range kleiner. Dit zal met je rechtervoet te maken hebben en met het feit dat de extra motor weliswaar meer gewicht brengt en meer verbruikt, maar ook meer regenereert. Regenereren gebeurt met name op voorwielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Maarten707 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:44:
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe de vierwiel 80X zal rijden ten opzichte van de 80. Ik heb nog nooit vierwiel gehad, hooguit in een enkel kort ritje. Enkele verschillen op papier.

- wegligging nog beter

- 80X is is sneller. Niet dan 0-100 sprints iets zeggen, maar daar is het verschil 6,9 seconden versus 8,5. Ik denk dat de vierwiel niet die afvlakking heeft heeft na 70 km/u

- draaicirkel minder goed. Die op de 80 is zo goed omdat je de voorwielen sterk kunt draaien omdat ze geen aandrijving hebben.

- mogelijk impact op geluid als er ook een motor voorin is en niet achterin

- range impact. Op WLTP is de impact groot en op real range kleiner. Dit zal met je rechtervoet te maken hebben en met het feit dat de extra motor weliswaar meer gewicht brengt en meer verbruikt, maar ook meer regenereert. Regenereren gebeurt met name op voorwielen
Hele uiteenzetting....
Nu nog een jaar wachten om te kijken hoe het daadwerkelijk zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
goetfoud schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Hele uiteenzetting....
Nu nog een jaar wachten om te kijken hoe het daadwerkelijk zit.
EV-db zegt bestelbaar per april

https://ev-database.nl/auto/1281/Skoda-Enyaq-iV-80X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
Nee verwacht in April. Maar nog niet bestelbaar.
Denk ook niet dat hij dan komt in April...

Eerder richting 2022

[ Voor 3% gewijzigd door Neeler op 14-03-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb vrijdag een afspraak weten te maken om as vrijdag een proefrit te maken in de Enyaq! Ik ga dan bij Dealer Ames in Dordrecht..:
Ik ben benieuwd hoe de Enyaq rijdt...

Dat heeft mij wel aan het denken gezet..
Met een benzine auto kan je met één tankpasje bij elke DKV tankstation in heel Europa tanken.
Met een ‘laadpasje’ is dat dus anders, elke aanbieder heeft zijn eigen pasje.. als je op vakantie gaat is het dus verstandig om meerdere pasjes mee te nemen..

Ik zag bijv Shell Recharge een goede dekking had in Europa net als newmotion
Welke pasjes hebben jullie allemaal en/of gaan jullie gebruiken?
Ik ben benieuwd naar de laadpas lijstje.

Zelf heb ik geen ook geen “Clever charging cable voor 230V aansluiting” genomen omdat dit gewoon €700 kost.
Welke merk en kabel hebben jullie of gaan jullie aanschaffen voor je Enyaq?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Noreaga_no1 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:01:
Ik heb vrijdag een afspraak weten te maken om as vrijdag een proefrit te maken in de Enyaq! Ik ga dan bij Dealer Ames in Dordrecht..:

Met een benzine auto kan je met één tankpasje bij elke DKV tankstation in heel Europa tanken.
Met een ‘laadpasje’ is dat dus anders, elke aanbieder heeft zijn eigen pasje.. als je op vakantie gaat is het dus verstandig om meerdere pasjes mee te nemen..

Zelf heb ik geen ook geen “Clever charging cable voor 230V aansluiting” genomen omdat dit gewoon €700 kost.
Ik krijg standaard 2 kabels bij mijn auto
-Laadsnoer Mennekes
-Laadsnoer 230V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom

Voor de 230V koop je een granny Charger. €200,- in de Skoda of Volkswagen shop. Overigens eens mbt laadpassen. Het is een wildernis wat de juiste keuze is, wat waar werkt en waar niet. Zeker als je ook naar het buitenland gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 14-03-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Thiazzz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Ik krijg standaard 2 kabels bij mijn auto
-Laadsnoer Mennekes
-Laadsnoer 230V
Ok, ik ben benieuwd. Zelf geregeld of vanuit de LM of werkgever.
Moet namelijk nog een granny aanschaffen vandaar de interesse of ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:37

De pas die ik van LM krijg heeft Europese dekking (volgens mij NewMotion). Mogelijk haal ik er later zelf voor vakanties een Maingau pas bij voor vakanties mocht dat nodig zijn. Kan zijn dat ik van WG dan privé moet regelen.

Qua granny charging kabel zat ik even op AliExpress te kijken, maar twijfel toch wel over de veiligheid. Ik denk ook dat de LM daar niet blij van zou worden :-). Om safe te spelen zat ik naar deze te kijken. Al heb ik hier geen idee op welke ampère deze laadt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
FJP84 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:27:
[...]

De pas die ik van LM krijg heeft Europese dekking (volgens mij NewMotion). Mogelijk haal ik er later zelf voor vakanties een Maingau pas bij voor vakanties mocht dat nodig zijn. Kan zijn dat ik van WG dan privé moet regelen.

Qua granny charging kabel zat ik even op AliExpress te kijken, maar twijfel toch wel over de veiligheid. Ik denk ook dat de LM daar niet blij van zou worden :-). Om safe te spelen zat ik naar deze te kijken. Al heb ik hier geen idee op welke ampère deze laadt
Lijkt dezelfde te zijn als hier: https://www.seataccessoires.nl/laadkabel-type-2-230v.html
Als die info klopt zal het 10A ofwel 2,3kW zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Loepoog schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Ok, ik ben benieuwd. Zelf geregeld of vanuit de LM of werkgever.
Moet namelijk nog een granny aanschaffen vandaar de interesse of ik iets over het hoofd zie.
Deze zitten in het “standaard” pakket van de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Thiazzz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Deze zitten in het “standaard” pakket van de LM
Toevallig Alphabet?
Pagina: 1 ... 56 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2