Snap ik inderdaad ja, ik zou er ook niet heel blij van wordenremc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Ik wacht de reactie van de dealer even af, maar ben op dit moment behoorlijk kwaad.
Jij wordt tenminste nog geinformeerd. Die van mij werd 5 maanden opgeschoven. Dat moest ik hier lezen. Moest ik zelf bellen. Toen werd het in eerste instantie nog steeds ontkend. Pas na enig aandringen werd er is in de mailbox gekeken en was het een oohja, hier zie ik wat staan. Het schuift inderdaad 5 maanden op.remc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Ik wacht de reactie van de dealer even af, maar ben op dit moment behoorlijk kwaad.
En bedankt!
Ik heb net even dezelfde dealer van Udenhout in Den Bosch gebeld en mijn verwachte leverweek 28 verandert niet (laatste update 5 maart). Ik heb verder ook geen trekhaak en een redelijke basisbestelling (geen pakketten etc).
Ik heb er ook zelf om moeten vragen. En dan een heel kort mailtje terugkrijgen met de opmerking dat de verwachte levering half augustus is.mimalizo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:31:
[...]
Jij wordt tenminste nog geinformeerd. Die van mij werd 5 maanden opgeschoven. Dat moest ik hier lezen. Moest ik zelf bellen. Toen werd het in eerste instantie nog steeds ontkend. Pas na enig aandringen werd er is in de mailbox gekeken en was het een oohja, hier zie ik wat staan. Het schuift inderdaad 5 maanden op.
En bedankt!
Nog niet eens zelf de moeite nemen om uit te zoeken waar dit aan ligt.
Precies dat. Ik blijf het zeggen. Het is geen pakje boter...remc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Ik heb er ook zelf om moeten vragen. En dan een heel kort mailtje terugkrijgen met de opmerking dat de verwachte levering half augustus is.
Nog niet eens zelf de moeite nemen om uit te zoeken waar dit aan ligt.
Ik heb vandaag te horen gekregen wat mijn voorloopauto gaat worden ivm de lange wachttijd voordat mijn Enyaq afgeleverd gaat worden. Toyota Rav4, BiTone 2,5 hybride met alle toeters en bellen erop. Omdat deze auto bij ons uit de pool komt hoef ik geen eigen bijdrage te betalen. Dat levert me een netto voordeel op van €224 per maand. Resttijd van het contract is 43 maanden. Do the math...
Ik krijg m maandag. Dan moet ie er wel heel beroerd aan toe zijn voor een auto van net een jaar wil ik mn Enyaq niet af bestellen. Het enige wat er niet op zit is stoelgeheugen. En dat vind ik persoonlijk bloed irritant.
43 maanden resttijd!! hoe krijgen ze dat voor elkaar?? dat zal een flinke afkoop zijn geweest voor de vertrokken werknemer (althans dat zou bij mijn werkgever wel zo zijn)mimalizo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Precies dat. Ik blijf het zeggen. Het is geen pakje boter...
Ik heb vandaag te horen gekregen wat mijn voorloopauto gaat worden ivm de lange wachttijd voordat mijn Enyaq afgeleverd gaat worden. Toyota Rav4, BiTone 2,5 hybride met alle toeters en bellen erop. Omdat deze auto bij ons uit de pool komt hoef ik geen eigen bijdrage te betalen. Dat levert me een netto voordeel op van €224 per maand. Resttijd van het contract is 43 maanden. Do the math...
Ik krijg m maandag. Dan moet ie er wel heel beroerd aan toe zijn voor een auto van net een jaar wil ik mn Enyaq niet af bestellen. Het enige wat er niet op zit is stoelgeheugen. En dat vind ik persoonlijk bloed irritant.
@mimalizo geen eigen bijdrage is altijd prettig, maar fiscaal ook aantrekkelijker dan enyaq?
Je kan inderdaad met toyota rijden om te bepalen blijft het toyota of toch enyaq.
Je kan inderdaad met toyota rijden om te bepalen blijft het toyota of toch enyaq.
Is er door iemand officieel bevestigd dat er problemen zijn met de trekhaak?Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:10:
Kunnen 2 dingen zijn:
1. Chips raken op
of zoals we in de ID.x topic meemaken
2. Na-montage Trekhaak . Leveringen trekhaak zijn onbekend.
En volgens mij worden ze in tsjechie gemaakt en zit vooral nu in een harde lockdown.
Ik heb er een, en de mijne staat nog steeds voor week 21. 1,5 week geleden bevestigd door van udenhout Den Bosch
[ Voor 18% gewijzigd door maniac_1979 op 11-03-2021 12:00 ]
Even aan de wandel op industrieterrein en komt er opeens een Tjechisch meesterwerk in de kleur Arctic Silver voorbij racen. Gave bak!
Same here. Ook trekhaak en levertijd ten positieve verschoven werd vorige week medegedeeld.maniac_1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:00:
[...]
Is er door iemand officieel bevestigd dat er problemen zijn met de trekhaak?
Ik heb er een, en de mijne staat nog steeds voor week 21. 1,5 week geleden bevestigd door van udenhout Den Bosch
Tsja, soms is de liefde in enen over. Maar bij ons werkt 10.000 man. Dus dit komt wel vaker voor. Afkoop is een kwestie van onderhandelen. zowel met je oude als nieuwe werkgever. Maar daar weet ik in dit geval niks van hoe dat gegaan is. Maakt me ook niet zo heel veel uit.patman070 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:57:
[...]
43 maanden resttijd!! hoe krijgen ze dat voor elkaar?? dat zal een flinke afkoop zijn geweest voor de vertrokken werknemer (althans dat zou bij mijn werkgever wel zo zijn)
Even gecheckt nadat de fiscus er ook naar heeft gekeken. Dan blijft er een netto verschil van €187,27 over in het nadeel van mn bestelde Enyaq.knirrebir schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:57:
@mimalizo geen eigen bijdrage is altijd prettig, maar fiscaal ook aantrekkelijker dan enyaq?
Gisteren ook navraag gedaan en te horen gekregen dat het nog steeds week 21 is en blijft bij van Udenhout Den Bosch met trekhaak.
Verkoper gaf ook aan dat de “First editions” pas eind mei begin juni
de weg op gaan.
Dit zou inhouden dat we vanaf dan pas Enyaq's op de weg zouden kunnen zien, dit komt niet overeen met hier al eerder gecommuniceerde leverdata.
Verkoper gaf ook aan dat de “First editions” pas eind mei begin juni
Dit zou inhouden dat we vanaf dan pas Enyaq's op de weg zouden kunnen zien, dit komt niet overeen met hier al eerder gecommuniceerde leverdata.
@mimalizo helemaal duidelijk, succes met overweging om tot definitieve keuze te komen.
Wat een prutsers bij Skoda, echt lachwekkend.
Toevallig heb ik gisteren ook gebeld met van den Udenhout:Fairplay92 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:32:
Ik heb net even dezelfde dealer van Udenhout in Den Bosch gebeld en mijn verwachte leverweek 28 verandert niet (laatste update 5 maart). Ik heb verder ook geen trekhaak en een redelijke basisbestelling (geen pakketten etc).
Blijft (ook) week 28. Nog geen productiedatum bekend.
Heb alleen snelladen en klimaat+ als opties.
En vaste trekhaak
Het is iets wat eigenlijk niet moet kunnen, en al die dealers denken waarom bellen al die klanten nou weer en dan ga ik er vanuit dat ze na aantal keer weer door hebben dat de klanten weer info hebben die dealers niet hebben.ManiacScum schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:29:
Wat een prutsers bij Skoda, echt lachwekkend.
Ook trekhaak hier en laatste bericht is week 15....maniac_1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:00:
[...]
Is er door iemand officieel bevestigd dat er problemen zijn met de trekhaak?
viel mij wel op dat de first editions alleen met trekhaakvoorbereiding zijn...
gelukkig heb ik ook de trekhaakvoorbereiding
Volgens mij gaat de planning zoals verwacht hoor en willen we graag allemaal onze nieuwe auto zo snel mogelijk rijden.Zelf heb ik niets aan onderstaande bericht
Heb mijn huidige auto in december verlengd, dan maar met de Super B op vakantie.
berichtje van de dealer
De auto is definitief ingepland bij de fabriek voor productie begin april.
Normaal gesproken zal dit betekenen dat de auto eind april / begin mei bij ons binnenkomt.
Slag om de arm met de SW upgrade.
berichtje van de dealer
De auto is definitief ingepland bij de fabriek voor productie begin april.
Normaal gesproken zal dit betekenen dat de auto eind april / begin mei bij ons binnenkomt.
Slag om de arm met de SW upgrade.
Ok, zelfde verhaal dus. Die van Remc1979 gaat van mei naar augustusJDeurs schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:37:
[...]
Toevallig heb ik gisteren ook gebeld met van den Udenhout:
Blijft (ook) week 28. Nog geen productiedatum bekend.
Heb alleen snelladen en klimaat+ als opties.
En vaste trekhaak

Ik heb overigens wel snelladen en verplicht navigatie dus op de 80.
Que?Thiazzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:50:
Alleen de FE IV60
Ik kon het niet meteen vinden in dit topic. Excuses als dit al aan bod kwam:
Weet iemand waarom Travel Assist niet wordt vermeld bij de Assisted Drive plus op de Belgische configurator?
:fill(white):strip_exif()/f/image/56jyFUuYK1fxSD9AxBWsi0f8.png?f=user_large)
Mijn dealer kon het me ook niet meteen vertellen... Ik hoop dat Travel Assist wel beschikbaar is in België? Het wordt in elk geval wel vermeld op de papieren brochure die ik bij de dealer kreeg. Dit is de reden dat ik voor Assisted Drive Plus ben gegaan.
Weet iemand waarom Travel Assist niet wordt vermeld bij de Assisted Drive plus op de Belgische configurator?
:fill(white):strip_exif()/f/image/56jyFUuYK1fxSD9AxBWsi0f8.png?f=user_large)
Mijn dealer kon het me ook niet meteen vertellen... Ik hoop dat Travel Assist wel beschikbaar is in België? Het wordt in elk geval wel vermeld op de papieren brochure die ik bij de dealer kreeg. Dit is de reden dat ik voor Assisted Drive Plus ben gegaan.
Na mijn boze mail de volgende reactie van dealer ontvangen:Fairplay92 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:56:
[...]
Ok, zelfde verhaal dus. Die van Remc1979 gaat van mei naar augustus![]()
Ik heb overigens wel snelladen en verplicht navigatie dus op de 80.
-----------
Beste Remc79
Goed nieuws! De datum van augustus die ik doorkreeg is als je nu nog zou moeten gaan bestellen.
Voor jouw Skoda Enyaq geldt vanaf het begin de navolgende verwachting: Week 18 productie week 21 in Nederland week 23 afleveren.
Mocht je naar aanleiding hiervan nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het graag!
----
Pff. paniek om niets, wel beetje vreemde reactie
Jeetje. Dus ze hebben gewoon verkeerd gekeken?? Lekkerremc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:07:
[...]
Na mijn boze mail de volgende reactie van dealer ontvangen:
-----------
Beste Remc79
Goed nieuws! De datum van augustus die ik doorkreeg is als je nu nog zou moeten gaan bestellen.
Voor jouw Skoda Enyaq geldt vanaf het begin de navolgende verwachting: Week 18 productie week 21 in Nederland week 23 afleveren.
Mocht je naar aanleiding hiervan nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het graag!
----

nu bestellen en dan wachten tot augustus? dat geloof ik ook niet.. mijn bestelling is van half november en ik (en vele anderendie vorig jaar hebben besteld) hebben ook augustus als datum gekregen.
misschien crystal face besteld? Dan zou het wellicht kunnen kloppen.
Bij first editions genoemd aanwezig: trekhaak voorbereiding (iv60) en elektrische trekhaak (iv80)Thiazzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:50:
Of software update problemen geeft voor alleen (complete) elektrische trekhaak of ook voor trekhaak voorbereiding en daarmee ook invloed heeft op levertijd helaas nog niet bekend.
@iRbn hier gaat het met name over Nederlandse configuratie, waarom iets wel of niet genoemd staat in Belgische configurator is hier niet-minder bekend (wellicht dat een member het wel weet).
Je zou mogen aannemen als je pack assisted drive plus kiest dit met travel assist is.
Wil je het zeker weten dan zou ik zeggen dealer bellen of belgische handleiding van enyaq downloaden.
Instructieboekje kan je hier downloaden: https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models.
Zie wel Nederlands (maar daar staat assisted drive plus niet als zodanig genoemd), geen Belgisch helaas, maar wel Frans, misschien dat Franse instructieboekje duidelijkheid kan geven.
Hopelijk kom je er wat verder mee, meer dan hiermee kan ik je niet helpen.
Je zou mogen aannemen als je pack assisted drive plus kiest dit met travel assist is.
Wil je het zeker weten dan zou ik zeggen dealer bellen of belgische handleiding van enyaq downloaden.
Instructieboekje kan je hier downloaden: https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models.
Zie wel Nederlands (maar daar staat assisted drive plus niet als zodanig genoemd), geen Belgisch helaas, maar wel Frans, misschien dat Franse instructieboekje duidelijkheid kan geven.
[ Voor 31% gewijzigd door knirrebir op 11-03-2021 14:52 ]
ik heb vandaag een Enyaq in het wild zien rijden (Leeuwarden), was een zwarte uitvoering met wit kenteken (Duits/Tsjechisch?). toevallig iemand van dit topic?
hebben jullie nog tips betreft een laadpaal? ik heb nog niet zoveel uitgezocht moet ik bekennen, alleen die via Skoda zelf even bekeken (Eve Single Pro-line 3 x 16 ampère (A), 11 kilowatt (kW)).
hebben jullie nog tips betreft een laadpaal? ik heb nog niet zoveel uitgezocht moet ik bekennen, alleen die via Skoda zelf even bekeken (Eve Single Pro-line 3 x 16 ampère (A), 11 kilowatt (kW)).
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
[/quote]
Deze heb ik laten plaatsen bij ons aan de gevel: https://f1rst.nl/cube
Niet groter dan een boterhamtrommel (heb het niet zo op die grote lompe laadpalen) Ik heb hem gekocht zonder vaste kabel (vind er dit altijd zo slordig uitzien).
Betreft een 3 fase laadpaal, inclusief load balancing
[/quote]
Niet groter dan een boterhamtrommel (heb het niet zo op die grote lompe laadpalen) Ik heb hem gekocht zonder vaste kabel (vind er dit altijd zo slordig uitzien).
[ Voor 6% gewijzigd door remc1979 op 11-03-2021 15:06 ]
Bedankt voor de info! Zowel in de nederlandse als franse handleiding wordt Travel Assist vermeld. Ik zal er dan ook van uitgaan dat het bij mijn bestelde Enyaq met Assisted Drive Plus aanwezig zal zijn :-).knirrebir schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:46:
@iRbn hier gaat het met name over Nederlandse configuratie, waarom iets wel of niet genoemd staat in Belgische configurator is hier niet-minder bekend (wellicht dat een member het wel weet).
Ik lees hem alvast even door en wat kom ik tegen:knirrebir schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:46:
@iRbn .....
Instructieboekje kan je hier downloaden: https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models. ...
"Afhankelijk van de uitrusting kan ook de bijrijdersstoel over de geheugenfunctie beschikken."
en ik zie een knop voor een massagefunctie (waarschijnlijk alleen als je Anna erbij hebt
Spiegel met geheugenfunctie
Geldt voor wagens met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
De actuele instelling van de buitenspiegelvlakken kan in het geheugen van de bestuurdersstoel ... worden opgeslagen.
[ Voor 29% gewijzigd door capellio op 11-03-2021 15:46 ]
@capellio was dat maar zo mbt massage functie en geheugen bijrijdersstoel, dit wordt helaas door importeur per land bepaald, zo kan het zijn dat een buurland wel massage functie en geheugen bijrijdersstoel kan kiezen en wij niet.
In het echt zit er een knop 1-2-3 op en geen logo van een bibberende stoelcapellio schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:41:
[...]
Ik lees hem alvast even door en wat kom ik tegen:
"Afhankelijk van de uitrusting kan ook de bijrijdersstoel over de geheugenfunctie beschikken."
en ik zie een knop voor een massagefunctie (waarschijnlijk alleen als je Anna erbij hebt)
Spiegel met geheugenfunctie
Geldt voor wagens met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
De actuele instelling van de buitenspiegelvlakken kan in het geheugen van de bestuurdersstoel ... worden opgeslagen.
Zie deze foto: https://skodaforum.eu/gallery/image/2975-img_0343jpg/
Verder heb ik er naar gevraagd bij de Road Show waarbij Peter (DAGO autogroep) aangaf dat de massagefunctie wel op de NL stoelen zit. Alleen dat er (in tegenstelling het model wat hij mee had) geen elektrisch verstelbare bijrijdersstoel bestelbaar is (restrictie vanuit PON dus).
Meer details die ik gevraagd heb staan hier: https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=93202
@pc-freakz ben dan benieuwd als eerste enyaq's in Nederland geleverd worden met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel of er dan wel-geen massagefunctie aanwezig is.
Van de zotte zeg! Zo zie je maar, je moet echt overal achteraan bij sommige van die gasten...remc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:07:
[...]
Na mijn boze mail de volgende reactie van dealer ontvangen:
-----------
Beste Remc79
----

Die ziet er goed uit, wat kost zo'n kastje los? of moet je er een abonnement voor afsluiten?remc1979 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:05:
[/quote]
@Thiazzz wittebrug had deze bij mij aangeboden in offerte om deze gratis te leveren en monteren, opgenomen kosten € 595 in offerte, wat hiervoor wel-niet gedaan wordt weet ik niet, maar misschien heeft jou dealer zelfde informatie om jou mee te helpen.
Voor mij werd het niets want leasemaatschappij doet zaken met andere partij.
Voor mij werd het niets want leasemaatschappij doet zaken met andere partij.
Zie onderstaande link voor een brochure. Daar staat alle informatie in mbt abonnementen (zowel zakelijk als privé). Ik heb gebruik bemaalt van een actie dat de installatiekosten gratis waren.Thiazzz schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:40:
[...]
Die ziet er goed uit, wat kost zo'n kastje los? of moet je er een abonnement voor afsluiten?
https://e-mobilityenergy....n-brochure-e-mobility.pdf
Ik vroeg me af of er zo weinig voor de kleur "Race Blue" gekozen wordt en al helemaal niet voor "Red Velvet" vanwege carpolicies die het misschien niet toelaten (herverkoopwaarde?) - of gewoon omdat die kleuren bij de meerderheid niet in de smaak vallen.
Ik heb contact gehad met Wittebrug, levering is vooralsnog op week 26 gezet, maar het kan natuurlijk veranderen. Zowel vooruit als achteruit.
Ik heb Race Blue overwogen want ik vond en vind het nog steeds een hele mooie kleur. Ik ben alleen bang dat ik er op termijn op uitgekeken raak omdat het een meer uitgesproken kleur is. Daarom toch voor het veiligere, en overigens ook saaiere, zwart gekozen.WhyTea schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:40:
Ik vroeg me af of er zo weinig voor de kleur "Race Blue" gekozen wordt en al helemaal niet voor "Red Velvet" vanwege carpolicies die het misschien niet toelaten (herverkoopwaarde?) - of gewoon omdat die kleuren bij de meerderheid niet in de smaak vallen.
Aankomend weekend proefrit! Ik zal mijn ervaringen delen
[ Voor 106% gewijzigd door FJP84 op 11-03-2021 20:07 ]
Vanmiddag een uurtje testrit mogen maken in een witte Enyaq. Helaas niet de bestelde Artic Silver, maar dan blijft de verrassing des te groter bij levering. In het 'echt' was de auto groter en hoger dan ingeschat. Heerlijk hoge zit en geeft binnenin een luxe gevoel met goede afwerking. Rijervaring was uitstekend, stuurt wel wat zwaarder maar dat vond ik wel fijn, heel stil van binnen ook op de snelweg met zo'n 100 km. HUD vonden we geweldig, navi was ook snel en de voice control werkte prima en snel. Zelfs de Travel Assist en ook de Lane assist deed zijn werk prima, ondanks de flinke windvlagen. Kortom: hele mooie auto van zowel binnen als buiten, goede rijeigenschappen en snelle infosysteem en assistentiesystemen. Het was een heerlijke ervaring waarmee het wachten zeer zeker de moeite waard zal zijn geweest, zodra de auto in mei geleverd zal gaan worden. Het enige minpunt was dat mijn vrouw vond het geluid van de richtingaanwijzer irritant (hard) vond
Hopelijk kan dat uitgeschakeld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door hitgew op 11-03-2021 20:01 ]
Persoonlijk vind ik alle kleuren de Enyaq prachtig staan, behalve race blue.WhyTea schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:40:
Maar gelukkig...smaken verschillen
Ik heb juist voor race blue gekozen omdat ik het saaie wit/grijs/zwart van mijn vorige auto's beu wasWhyTea schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:40:
Mooi om te zien dat de snelheid van infotainment als prettig wordt ervaren, dat is nu nog irritatie nummer 1 bij mijn huidige auto. Nog twee dagen en dan kan ik het zelf ervaren
Misschien dat ik de dealer even mijn Komnummer laat checken, maar hoop dat wel dat het systeem voor die dealer read-only is
Misschien dat ik de dealer even mijn Komnummer laat checken, maar hoop dat wel dat het systeem voor die dealer read-only is
Morgenochtend test rit, zin in! Kan iemand mij uitleggen hoe ik travel assist kan activeren? Test ik dat morgen meteen.
op het stuur, rechts geloof ik, knopje met assitentenGenestealer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:11:
Morgenochtend test rit, zin in! Kan iemand mij uitleggen hoe ik travel assist kan activeren? Test ik dat morgen meteen.
Ik zou het doen!
Iemand enig idee wat het wrappen van de chroomlijst rond de grill zou kosten? Ik heb gekozen voor brilliant silver alle lijsten zijn zwart en ik wil alle letteraanduidingen op de achterklep eraf laten halen.
Één keer drukken is alleen lane assist en twee keer drukken is complete travel assist en dan verschijnt er op de display "travel-assist is geactiveerd".rammes schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:15:
[...]
op het stuur, rechts geloof ik, knopje met assitenten
Ik mocht gister een proefrit maken in een ook niet nader te noemen Skoda model. De kleur was gelukkig dezelfde als ik besteld heb: Arctic Silver. Ik moet zeggen dat ik echt onder indruk was, is ook niet moeilijk, rij nu een Fabia 
- In de B stand met recuperatie is het bijna one pedal driving. Fantastisch.
- Ligt heerlijk op de weg, bij acceleren in de bocht gaat de wagen niet glijden, heerlijk. Vooral de eerste acceleratie is erg indrukwekkend
- HUD en ook area view heeft zeker toegevoegde waarde, heb ik niet besteld, keuzes....
- Wat een ruimte, zeker ook achterin.
Half uur was helaas te snel voorbij. Maar ik heb in ieder geval geen spijt van de bestelling
Het beste nieuws kwam daarna, mijn bestelling is deze week in productie gegaan en had de status: produktie gestart. Waarschijnlijk week 14 bij de dealer en week 15 levering. Met alle slagen om de arm. Ben benieuwd.
- Ligt heerlijk op de weg, bij acceleren in de bocht gaat de wagen niet glijden, heerlijk. Vooral de eerste acceleratie is erg indrukwekkend
- HUD en ook area view heeft zeker toegevoegde waarde, heb ik niet besteld, keuzes....
Half uur was helaas te snel voorbij. Maar ik heb in ieder geval geen spijt van de bestelling
Het beste nieuws kwam daarna, mijn bestelling is deze week in productie gegaan en had de status: produktie gestart. Waarschijnlijk week 14 bij de dealer en week 15 levering. Met alle slagen om de arm. Ben benieuwd.
Nog even een vraagje. Weet iemand hoe het zit met voorverwarmen, is daar een abonnement voor nodig of is dat standaard in de app ( en hoef je daar niet maandelijks voor te betalen)? Ving daarvan iets op toen de verkoper met iemand anders aan het praten was
Ik testte ook een Arctic Silver. PON Dealer toevallig? Die zouden hem tot gisteren hebben geloof ik. Man man als ik zie hoeveel mensen inmiddels een vervroegde levering hebben.. Ook op een facebook topic zijn er mensen uit Italie en de Scandinavische landen die eind jan / begin feb pas besteld hebben en nu al een fabricagedatum en afleverweek hebbenBramSchoon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:22:
Ik mocht gister een proefrit maken in een ook niet nader te noemen Skoda model. De kleur was gelukkig dezelfde als ik besteld heb: Arctic Silver. Ik moet zeggen dat ik echt onder indruk was, is ook niet moeilijk, rij nu een Fabia
@hitgew je gaf aan dat de knipper redelijk luidruchtig is. Dat vond ik ook, nu je het zegt. Ik verwacht dat het "om veiligheidsredenen" niet uit te zetten is maar als iemand tijdens een proefrit wat door de menu's kan scrollen, graag!
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Hier de link waar je het inderdaad erg aanwezige en zeer luidruchtige knipperlicht kunt horen.
YouTube: Diess testet den ŠKODA ENYAQ iV¹
Is me gisteren niet zo opgevallen eigenlijk.frankdaan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:53:
Hier de link waar je het inderdaad erg aanwezige en zeer luidruchtige knipperlicht kunt horen.
zal nu ook wel iets versterkt zijn door de microfoons.
Maar op deze beat kun je wel een plaatje maken
Heb je de wagen bij Broekhuis gekocht. Daar hebben ze een prijslijst ervoor. Zoniet kan je mij een PB sturen. Ik wrapp wagens en logo's...Cegra schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:20:
Iemand enig idee wat het wrappen van de chroomlijst rond de grill zou kosten? Ik heb gekozen voor brilliant silver alle lijsten zijn zwart en ik wil alle letteraanduidingen op de achterklep eraf laten halen.
Ten opzichte van het rijgeluid zit het niet ver van de werkelijkheid vandaan. Je zou bijna denken dat het geluid uit de speakers kwamNeeler schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:58:
[...]
Is me gisteren niet zo opgevallen eigenlijk.
zal nu ook wel iets versterkt zijn door de microfoons.
Maar op deze beat kun je wel een plaatje maken
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
@Genestealer zie onderstaand fragment mbt activeren travel assist:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fiJdR7OcoVdJ1IuJ8ooC8qRp.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door knirrebir op 11-03-2021 21:11 ]
Heb wel degelijk Red Velvet overwogen, vind de kleur hem prima staan maar vond het extra geld niet waardWhyTea schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:40:
@th0ckx lijkt me toch gratis, alleen gebruik data van app zou je betalen als je abonnement niet genoeg data heeft, in ieder geval bij huidige e-golf ook een app en geen kosten om voor te verwarmen.
Iemand toevallig al een paar drempels genomen met testrit?
Ben benieuwd of je bijna stil moet staan of dat ze makkelijk te nemen zijn?
Verder vroeg ik me af of er rammeltjes /kraakjes in het interieur tevoorschijn zijn gekomen tijdens testritten?
Verder vroeg ik me af of er rammeltjes /kraakjes in het interieur tevoorschijn zijn gekomen tijdens testritten?
Heb tijdens de proefrit met een niet nader te noemen Skoda een dijkweg met drempels uitgeprobeerd. Geen kraakjes of rammeltjes gehoord. Wel vond ik de demping met 21inch wielen redelijk stug afgesteld.goetfoud schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:20:
Iemand toevallig al een paar drempels genomen met testrit?
De auto was voorzien van DCC en heb even niet meer op mijn netvlies als deze op sport of comfort stond, heeft natuurlijk invloed op de demping.
Vorige week heb ik akkoord gegeven op mijn nieuwe Enyaq IV
Hierbij het overzicht:
Enyaq 80
Kleur: black magic
standaard velgen 19 inch
comfort pakket
familie pakket
125 kW
Alarm
elektrisch inklapbare trekhaak
Ik koop hem zelf als ondernemer, dus geen LM oid bij betrokken. Verwachte planning die benoemd is dat begin augustus de auto uitgeleverd wordt (planning week 28 bij hen, week 30 kan ik hem halen als het goed gaat). Ik heb geen proefrit kunnen maken dus dit is mijn allereerste auto die ik zonder proefrit heb gekocht
Dit forum is erg leuk om door te lezen en was ook doorslaggevend om geen Anna te nemen
Hierbij het overzicht:
Enyaq 80
standaard velgen 19 inch
comfort pakket
familie pakket
125 kW
Alarm
Ik koop hem zelf als ondernemer, dus geen LM oid bij betrokken. Verwachte planning die benoemd is dat begin augustus de auto uitgeleverd wordt (planning week 28 bij hen, week 30 kan ik hem halen als het goed gaat). Ik heb geen proefrit kunnen maken dus dit is mijn allereerste auto die ik zonder proefrit heb gekocht

Dit forum is erg leuk om door te lezen en was ook doorslaggevend om geen Anna te nemen
Hier hetzelfde. Ook aankoop als ondernemer en ik heb de levering op september gezet. Tevens in mijn aankoop als voorwaarde meegenomen dat de test rit goed moet bevallen. Als de auto niet bevalt dan kan ik het contract ontbinden.TravDJ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:15:
Vorige week heb ik akkoord gegeven op mijn nieuwe Enyaq IV
Hierbij het overzicht:
Enyaq 80
standaard velgen 19 inch
comfort pakket
familie pakket
125 kW
Alarm
Ik koop hem zelf als ondernemer, dus geen LM oid bij betrokken. Verwachte planning die benoemd is dat begin augustus de auto uitgeleverd wordt (planning week 28 bij hen, week 30 kan ik hem halen als het goed gaat). Ik heb geen proefrit kunnen maken dus dit is mijn allereerste auto die ik zonder proefrit heb gekocht![]()
Nou laat het morgen zover zijn voor een test rit.
Ik heb ook m'n Enyaq besteld bij de dealer (A-Point in Amsterdam - via LeasePlan), verwachte leverdatum is eind augustus.
Enyaq 60
Black Magic
100 KW oplaadmogelijkheid
Assistentie pakket
Parkeersensoren en camera
Elektrische trekhaak
Verwarmbaar stuurwiel
Panoramadak
Warmtepomp
Enyaq 60
Black Magic
100 KW oplaadmogelijkheid
Assistentie pakket
Parkeersensoren en camera
Elektrische trekhaak
Verwarmbaar stuurwiel
Panoramadak
Warmtepomp
Dat kun je op 2 manieren doen:th0ckx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:33:
Nog even een vraagje. Weet iemand hoe het zit met voorverwarmen, is daar een abonnement voor nodig of is dat standaard in de app ( en hoef je daar niet maandelijks voor te betalen)? Ving daarvan iets op toen de verkoper met iemand anders aan het praten was
1) Via de skoda app
2) Vooraf inplannen via de console
Ik begrijp dat je met Skoda Connect dan verbinding hebt. Skoda Connect (esim) is een abonnementsdienst (en/of prepaid) en is geloof ik 3 jaar inclusief, daarna denk ik dat je data-bundels moet aanschaffen.
Uit de handleiding kon ik opmaken dat je de auto ook kunt koppelen aan hotspots, op de oprit kun je de auto dan denk ik koppelen aan je thuisnetwerk. Ook kun je de auto koppelen aan je mobile hotspot.
In de handleiding staat ook dat je de wifi kunt delen met max 8 devices, ik vraag me dan af of dit allemaal tegelijkertijd kan (bijv. mijn hotspot als dataprovider en 2 mini-me's achterin met een tablet via de auto??).
Bovenstaande allemaal onder voorbehoud van aannames gevoed door het lezen van de handleiding en dit forum
Zijn er zoveel slots bijgekomen voor Nederland? Paar weken geleden kon onze LM al geen Enyaq's meer bestellen en was het zoeken naar een dealer met een Q3/Q4 slot. Nu bestellen is over 5 maand rijden?
@capellio standaard is 1 jaar Infotainment Online en Remote Access. Wat ik begrijp is remote charging status en remote AC wel standaard en geen abonnement voor nodig. Of dit nu alleen koelen is of ook verwarmen is met nog ff niet duidelijk. Al lijkt me dat laatste eigenlijk. Als je de rest langer wilt gebruiken moet je 90 per jaar betalen. Bij Infotainment Plus en Comfort Plus zit 3 jaar van Infotainment/Remote Access.
Voor dat hotspot verhaal moet je inderdaad bundels kopen. Dan kun je WIFI in de auto aanzetten en tm max 8 devices erop. Op zich leuk maar binnen Europa kun je beter je eigen device gebruiken denk ik. Tenminste, 25GB voor 75 EUR is niet bepaald goedkoop.
@capellio standaard is 1 jaar Infotainment Online en Remote Access. Wat ik begrijp is remote charging status en remote AC wel standaard en geen abonnement voor nodig. Of dit nu alleen koelen is of ook verwarmen is met nog ff niet duidelijk. Al lijkt me dat laatste eigenlijk. Als je de rest langer wilt gebruiken moet je 90 per jaar betalen. Bij Infotainment Plus en Comfort Plus zit 3 jaar van Infotainment/Remote Access.
Voor dat hotspot verhaal moet je inderdaad bundels kopen. Dan kun je WIFI in de auto aanzetten en tm max 8 devices erop. Op zich leuk maar binnen Europa kun je beter je eigen device gebruiken denk ik. Tenminste, 25GB voor 75 EUR is niet bepaald goedkoop.
[ Voor 71% gewijzigd door Inspired op 12-03-2021 08:57 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Had hiervoor een octavia in race blue, en nu weer die kleur gekozen... Mooie kleur en erg makkelijk om de auto te herkennen op een parkeerplaats vol zwarte en grijze auto'sbvk1983 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:03:
[...]
Ik heb Race Blue overwogen want ik vond en vind het nog steeds een hele mooie kleur. Ik ben alleen bang dat ik er op termijn op uitgekeken raak omdat het een meer uitgesproken kleur is. Daarom toch voor het veiligere, en overigens ook saaiere, zwart gekozen.
Heb alleen niet gekozen voor het snelladen, en daar ga ik, vrees ik, wel spijt van krijgen met de tripjes naar het buitenland..
Als ik ergens nog over twijfel is het wel de kleur. Ik heb nu Artic silver, maar ik vind dat Racing Blue ook echt mooi. Ik denk wel dat de lijnen van de auto in een lichtere kleur altijd beter tot zijn recht komen. Hoe donkerder de auto, hoe meer de lijnen wegvallen. En de lijnen van de Enyaq zijn fraai: langs de zijkant naar achteren, over de motorkap ...odegraaff schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Had hiervoor een octavia in race blue, en nu weer die kleur gekozen... Mooie kleur en erg makkelijk om de auto te herkennen op een parkeerplaats vol zwarte en grijze auto's
Heb alleen niet gekozen voor het snelladen, en daar ga ik, vrees ik, wel spijt van krijgen met de tripjes naar het buitenland..
[ Voor 7% gewijzigd door Fairplay92 op 12-03-2021 09:36 ]
Mijn bestelde Enyaq iV 60:
Oorspronkelijke orderdatum: 26-10-2020, Indicatieve datum bij bestelling: 25-5-2021
Gewijzigd op 14-12-2020 in verband met verplichte navigatie (was gratis aangeboden) maar daardoor over de cataloguswaarde subsidiegrens, dus volgende opties eraf gehaald:
Op 4-3-2021 was er nog geen bevestigde leverdatum bekend bij van den Udenhout in Veldhoven
Oorspronkelijke orderdatum: 26-10-2020, Indicatieve datum bij bestelling: 25-5-2021
Gewijzigd op 14-12-2020 in verband met verplichte navigatie (was gratis aangeboden) maar daardoor over de cataloguswaarde subsidiegrens, dus volgende opties eraf gehaald:
- 1M6 Elektrisch inklapbare trekhaak (moet later maar)
- 6C4 - Zijairbags achter
- PSA - Assistentie
- Arctic Silver Metalic
- U60 - Standaard 19"velgen
- Standaard Loft bekleding
- PSA - Assistentie
- PWA - Klimaat
- PXA - Family
- LH2 - 100 kW oplaadmogelijkheid
- PHC - Warmtepomp
- PPA - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- PFA - Multifunctioneel 2-spaaks stuurwiel
Op 4-3-2021 was er nog geen bevestigde leverdatum bekend bij van den Udenhout in Veldhoven
[ Voor 3% gewijzigd door NoCO2 op 12-03-2021 09:54 ]
Ik had van de dealer, en van een collega begrepen dat Travel Assist in het basic pakket zat. Ook wist de dealer mij te vertellen dat de naamgeving tussen Skoda en andere VAG merken nogal eens durft verschillen.iRbn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:59:
Ik kon het niet meteen vinden in dit topic. Excuses als dit al aan bod kwam:
[Afbeelding]
Hopelijk klopt dit ook, want heb bv het plus pakket niet genomen, omdat de meerwaarde mij daarvan beperkt leek.
Heb dit ook op mail, dus kan m wel forwarden indien je hier verder iets aan zou hebben.
Vanochtend mijn eerste test rit gehad met de Enyaq. Kleur Arctic Silver en Eco bruin leer, precies zoals ik hem besteld heb.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wat een heerlijke bolide. Hij voelt inderdaad solide aan. Ik ben door landweggetjes gereden met drempels en snelweg. Travel Assist werkte bij mij uitstekend op alle bovenstaande locaties.
Ik heb met name georiënteerd op de wegligging, geluiden afkomstig van interieur en buiten en de algehele bediening. Dakraam bediening werkte verrassend genoeg ook zeer snel en makkelijk. Was nogal sceptisch over het gebrek aan fysieke knopjes.
Geluiden van buiten zijn zeer goed geïsoleerd. Het waaide behoorlijk maar het bleef verassende stil in de auto. Over diverse drempels vlot gereden en heb geen vervelende interieur geluiden waargenomen.
Auto heeft een heerlijke wegligging. Deze vereie had DCC en heb de modus op comfort gezet. Vond standaard modus nogal stug ingesteld (kom van Franse auto's af). Ikzelf ben dan ook nog steeds van mening om DCC niet als optie te nemen.
Geluid was standaard en voldeed voor mij meer dan voldoende. Voice commando werkte uitstekend. Zo vroeg ik hoever ik nog kon rijden en er werd voor mij de auto status pagina getoond.
Ik had hele mooie filmpjes opgenomen van gebruik travel assist, pedalen achter de stuur, entertainment systeem wat in gebruik echt snel en heerlijk werkte, voice commando etc. Helaas kreeg ik aan 't einde te horen van test rit dat ik niets mag delen.
Disclaimer; Dit snel even getypt op mijn telefoon.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, wat een heerlijke bolide. Hij voelt inderdaad solide aan. Ik ben door landweggetjes gereden met drempels en snelweg. Travel Assist werkte bij mij uitstekend op alle bovenstaande locaties.
Ik heb met name georiënteerd op de wegligging, geluiden afkomstig van interieur en buiten en de algehele bediening. Dakraam bediening werkte verrassend genoeg ook zeer snel en makkelijk. Was nogal sceptisch over het gebrek aan fysieke knopjes.
Geluiden van buiten zijn zeer goed geïsoleerd. Het waaide behoorlijk maar het bleef verassende stil in de auto. Over diverse drempels vlot gereden en heb geen vervelende interieur geluiden waargenomen.
Auto heeft een heerlijke wegligging. Deze vereie had DCC en heb de modus op comfort gezet. Vond standaard modus nogal stug ingesteld (kom van Franse auto's af). Ikzelf ben dan ook nog steeds van mening om DCC niet als optie te nemen.
Geluid was standaard en voldeed voor mij meer dan voldoende. Voice commando werkte uitstekend. Zo vroeg ik hoever ik nog kon rijden en er werd voor mij de auto status pagina getoond.
Ik had hele mooie filmpjes opgenomen van gebruik travel assist, pedalen achter de stuur, entertainment systeem wat in gebruik echt snel en heerlijk werkte, voice commando etc. Helaas kreeg ik aan 't einde te horen van test rit dat ik niets mag delen.
[ Voor 5% gewijzigd door Genestealer op 12-03-2021 12:10 ]
Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen in dit topic maar het ontgaat me even waarom niets gedeeld mag worden, dat ding is toch te koop en te zien? Ik heb echt geen ervaring met de "nieuwe auto" wereld maar ik vermoed dat de officiele autobladen etc hun rij-tests als eerste willen publiceren en dat ze op deze manier willen voorkomen dat er stiekem eentje de primeur krijgt? Maar op een besloten forum wat beelden delen is toch niet waar ze bang voor hoeven zijn?
Ik zag de Arctic silver dus laatst langsrijden en waarschijnlijk dit weekend in rijden. Het deed me niet zoveel dus dat ik die niet heb is prima. Bij de preview was het de brilliant silver. Ook erg gaaf op het eerste gezicht, en zwarte accenten komen mooi uit. maar net als bij race blue gaat doet die kleur me minder als ik er langer naar kijk. Ik heb nu dus Quartz Grey gekozen, beetje in het midden. Ik vind de lijnen en de contrasten van de zwarte kunststof onderdelen/verlichting het mooist in uitkomen.Fairplay92 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:34:
[...]
Als ik ergens nog over twijfel is het wel de kleur. Ik heb nu Artic silver, maar ik vind dat Racing Blue ook echt mooi. Ik denk wel dat de lijnen van de auto in een lichtere kleur altijd beter tot zijn recht komen. Hoe donkerder de auto, hoe meer de lijnen wegvallen. En de lijnen van de Enyaq zijn fraai: langs de zijkant naar achteren, over de motorkap ...
En nu kom ik toch net real life foto's tegen zoals die er bij mij op de ledunits na eruit komt te zien
:strip_exif()/f/image/u7TL0XzZfz1zn1KUN9v81Snf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A3OdwUWmrIZYfUJpWZxBuhew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3T0YfmI80GVAlIfXrJz0lgkU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XTBjec6Z317qJaeQEEVfvs7x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga straks een heel content mens zijn....
[ Voor 46% gewijzigd door FJP84 op 12-03-2021 12:33 ]
@sQuare8 travel assist voegt zeker wat toe, kijk maar in instructieboekje van enyaq of gebruik in dit topic als zoekterm travel asssit of deze YouTube: Travel Assist and Lane Assist Tested on a Highway | VW ID.4 1st Max, waarvan je mag aannemen dat id4 en enyaq vergelijkbaar gesteld mogen worden.
Gezien wat er hier op forum voorbij is gekomen mag je er vanuit gaan dat basis pakket niet travel assist heeft en dit ook gezien prijslijsten; daar staat travel assist alleen bij plus pakket genoemd.
Mocht het bij aflevering wel in basis aanwezig zijn dan heb je geluk.
Gezien wat er hier op forum voorbij is gekomen mag je er vanuit gaan dat basis pakket niet travel assist heeft en dit ook gezien prijslijsten; daar staat travel assist alleen bij plus pakket genoemd.
Mocht het bij aflevering wel in basis aanwezig zijn dan heb je geluk.
[ Voor 27% gewijzigd door knirrebir op 12-03-2021 12:53 ]
@Pixal als je proefrit maakt moet je geheimhouding tekenen dat je geen foto's maakt en/of informatie deelt (is gemeld in dit topic door genen welke aangemeld hadden voor proefrit), vandaar een testrit met niet ander te noemen auto.
Ja zoiets begreep ik maar het waarom ontgaat meknirrebir schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:50:
@Pixal als je proefrit maakt moet je geheimhouding tekenen dat je geen foto's maakt en/of informatie deelt (is gemeld in dit topic door genen welke aangemeld hadden voor proefrit), vandaar een testrit met niet ander te noemen auto.
@Pixal ze willen geen informatie op straat voordat de officiële kanalen dit naar buiten brengen en wij als members hier zijn geen officieel kanaal.
@Genestealer bedankt en filmpjes als pm aan iedereen delen een idee
(grapje)
[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 12-03-2021 12:55 ]
Zekers.... Donkergrijs zoals ik hem hier nu zo zie is ook mooi. Zeker met die zwarte elementen en die velgen eronder. Die velgen staan ook wel heel speciaal onder de Enyaq moet ik zeggen met een opgevulde wielkast. De kleur blijft uiteraard persoonlijk en ook wel lastig om een kleur te kiezen die je ook na een half jaar nog mooi vindt. En dat vrees ik toch een beetje met die Racing Blue (alhoewel ik die in een eerste indruk ontzettend mooi vind).FJP84 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Ik zag de Arctic silver dus laatst langsrijden en waarschijnlijk dit weekend in rijden. Het deed me niet zoveel dus dat ik die niet heb is prima. Bij de preview was het de brilliant silver. Ook erg gaaf op het eerste gezicht, en zwarte accenten komen mooi uit. maar net als bij race blue gaat doet die kleur me minder als ik er langer naar kijk. Ik heb nu dus Quartz Grey gekozen, beetje in het midden. Ik vind de lijnen en de contrasten van de zwarte kunststof onderdelen/verlichting het mooist in uitkomen.
En nu kom ik toch net real life foto's tegen zoals die er bij mij op de ledunits na eruit komt te zien
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat ik het snap met geluid knipperlicht, degenen die proefrit hebben gemaakt geven aan dat het stil is in de auto (ik denk stiller dan andere skoda's) en dat geluid voor knipperlicht bij alle skoda's hetzelfde is, maar bij de enyaq (doordat het binnen stiller is) meer opvalt.
Begrijp dat het voorjaar een rekbaar begrip is...pollekeb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:13:
Verkoper gaf ook aan dat de “First editions” pas eind mei begin junide weg op gaan.
Wat is dit dan voor uitvoering? Ik kan me vergissen, maar de sideskirts en achterbumper lijken in dezelfde kleur als de lak.FJP84 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
[...]
Ik zag de Arctic silver dus laatst langsrijden en waarschijnlijk dit weekend in rijden. Het deed me niet zoveel dus dat ik die niet heb is prima. Bij de preview was het de brilliant silver. Ook erg gaaf op het eerste gezicht, en zwarte accenten komen mooi uit. maar net als bij race blue gaat doet die kleur me minder als ik er langer naar kijk. Ik heb nu dus Quartz Grey gekozen, beetje in het midden. Ik vind de lijnen en de contrasten van de zwarte kunststof onderdelen/verlichting het mooist in uitkomen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is toch op heden alleen bij de Founders en de Sportline gezien?
Of is het verschil bij Quartz Grey zo klein dat het haast niet opvalt (fingers crossed
Ik heb overigens nergens voor moeten tekenen. Ze gaven alleen aan om dit te respecteren. Blijkbaar willen ze wachten met publicaties zodra pers erin kan rijden, ergens in april. Ik had ook nog Tsjechische kentekenplaat erop zitten dus nog geen officiële NL auto. Er werd mij verteld dat ze in problemen konden komen bij publicatie. Terwijl als je nu in de buurt gaat staan van dealers die deze test autos hebben rijden kun je erook een foto van maken.
Aannames modus aan;
Ik vermoed dat het eerder om de bediening gaat of iets dergelijks. Stel je hebt fouten op de display dat dat dan niet wordt gepubliceerd. Iets in die trend.
Aannames modus aan;
Ik vermoed dat het eerder om de bediening gaat of iets dergelijks. Stel je hebt fouten op de display dat dat dan niet wordt gepubliceerd. Iets in die trend.
Valt bijna niet op. Quartz Grey in het echt mogen zien en de overgang is wel nog zichtbaar maar niet zo zichtbaar als bij de lichtere kleuren. Ik persoonlijk vind het juist wel weer een leuke detail, zichtbare sidekirts.Loepoog schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Wat is dit dan voor uitvoering? Ik kan me vergissen, maar de sideskirts en achterbumper lijken in dezelfde kleur als de lak.
Dit is toch op heden alleen bij de Founders en de Sportline gezien?
Of is het verschil bij Quartz Grey zo klein dat het haast niet opvalt (fingers crossed)
@Loepoog ik ga mee wat @Genestealer aangeeft dat verschil zo klein is en op foto is geen sportline of founders edition want dan had dat gestaan op plastic ventilatie openingen boven wilekast laatste foto (of ze hebben het stiekem weggehaald, mijn aanname zal niet zo zijn).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vNesvjQff83p1uCW4xJ7JAl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vNesvjQff83p1uCW4xJ7JAl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XSPfVAKlcmniy9uqxM7eRrcY.jpg?f=user_large)
Prachtige kleur zo. Er ziet wel iets van een filter over de foto's heen volgens mij, maar ik word echt enthousiast als ik hem zo zie staan.FJP84 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op basis van het chassisnummer controleer ik nog dagelijks of mijn kentekenplaten al gemaakt worden.
Ik heb dat nu uitgebreid met een controle op fabriek en modeltype zodat ik kan kijken of er al een NL kentekenplaat voor een willekeurige Enyaq gemaakt is (en niet alleen die van mij), vooralsnog lijkt dat niet zo.
Mocht iemand een Enyaq zien rijden met een NL kentekenplaat erop zou die persoon mij dat dan willen laten weten?
Ik zal op mijn beurt dan a-heads-up geven als ik een Enyaq plaat voorbij zie komen.
Ik heb dat nu uitgebreid met een controle op fabriek en modeltype zodat ik kan kijken of er al een NL kentekenplaat voor een willekeurige Enyaq gemaakt is (en niet alleen die van mij), vooralsnog lijkt dat niet zo.
Mocht iemand een Enyaq zien rijden met een NL kentekenplaat erop zou die persoon mij dat dan willen laten weten?
Ik zal op mijn beurt dan a-heads-up geven als ik een Enyaq plaat voorbij zie komen.
Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind het juist ogen als een erg goedkope "laag segment" auto met die velgen. Wil geen mensen tegen het zere been schoppen maar een goede velg maakt de auto toch een stuk aantrekkelijker om naar te kijkenFairplay92 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Zekers.... Donkergrijs zoals ik hem hier nu zo zie is ook mooi. Zeker met die zwarte elementen en die velgen eronder. Die velgen staan ook wel heel speciaal onder de Enyaq moet ik zeggen met een opgevulde wielkast. De kleur blijft uiteraard persoonlijk en ook wel lastig om een kleur te kiezen die je ook na een half jaar nog mooi vindt. En dat vrees ik toch een beetje met die Racing Blue (alhoewel ik die in een eerste indruk ontzettend mooi vind).
Overigens las ik op een Duits forum dat mensen die de auto zonder infotainment hebben besteld, minimaal tot wk 22 moeten wachten. In NL wordt die er verplicht bij gedrukt, maar zijn de bevestigde leveringen allemaal van oorsprong inclusief Infotainment basis besteld?
Nee ik had hem zonder besteld, gebruik toch alleen maar apple carplay. Krijg nu dus wel infotainment alleen zal ik deze nooit gebruiken. Leverweek staat op week 17.ervh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:05:
[...]
Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind het juist ogen als een erg goedkope "laag segment" auto met die velgen. Wil geen mensen tegen het zere been schoppen maar een goede velg maakt de auto toch een stuk aantrekkelijker om naar te kijken
Overigens las ik op een Duits forum dat mensen die de auto zonder infotainment hebben besteld, minimaal tot wk 22 moeten wachten. In NL wordt die er verplicht bij gedrukt, maar zijn de bevestigde leveringen allemaal van oorsprong inclusief Infotainment basis besteld?
/quote] Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind het juist ogen als een erg goedkope "laag segment" auto met die velgen. Wil geen mensen tegen het zere been schoppen maar een goede velg maakt de auto toch een stuk aantrekkelijker om naar te kijken 
[/quote]
Origineel met. Nu week 16
[/quote]
Origineel met. Nu week 16
Thanks voor het delen van al deze info. leuk om te lezen!Genestealer schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:05:
Vanochtend mijn eerste test rit gehad met de Enyaq. Kleur Arctic Silver en Eco bruin leer, precies zoals ik hem besteld heb.
...
Je kan de filmpjes wel delen ;-) je moet ze gewoon niet openbaar publiceren
Vorige week maandag de 60 besteld en zojuist te horen gekregen dat deze pas in 2022 geleverd kan worden dus dat wordt een andere auto zoeken.... sigh
Misschien wat dealers afgaan voor een productieslot?Duopous schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:35:
Vorige week maandag de 60 besteld en zojuist te horen gekregen dat deze pas in 2022 geleverd kan worden dus dat wordt een andere auto zoeken.... sigh
Dat komt dan volledig overeen met mijn verwachting. Voorjaar wordt doorgaans gezien als de lente dus van 21 maart tot 21 juni, de mijne staat vooralsnog op week 20/21 dus eind mei.pollekeb schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:13:
Gisteren ook navraag gedaan en te horen gekregen dat het nog steeds week 21 is en blijft bij van Udenhout Den Bosch met trekhaak.
Verkoper gaf ook aan dat de “First editions” pas eind mei begin junide weg op gaan.
Dus je dealer zou maar zo eens gelijk kunnen hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2