Hoi allen,
Ik volg dit forum sinds begin januari en heb (nagenoeg) alles teruggelezen. Erg vermakelijk. Hierbij ook mijn bestelling (Maas Gouda). @
vinom voeg jij 'm toe aan de lijst? Definitief besteld op 28 december en mijn levertijd is nog niet vervroegd (staat nog altijd op wk 24 / 27). Wel vandaag toegevoegd aan Honeymoon en ik heb een proefrit aangevraagd omdat het nog zo lang duurt. Maas geeft aan dat dat mogelijk is.
Enyaq iV 60
Arctic Silver metallic
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Klimaat
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Snellaadmogelijkheid en toegang Ionity
Draagzak voor laadkabel (echt fijn

).
Dit was eigenlijk al iets boven budget, maar gelukkig wilde mijn werkgever graag meedenken (en mij blij maken).
Wat wel grappig was is dat ik in december een offerte heb aangevraagd, een week later was deze niet meer geldig ivm navigatie standaard erin (had ik eigenlijk niet gekozen want ik moest keuzes maken), dus mijn auto kwam nog verder boven budget uit -> werkgever niet blij. Vervolgens alle handjes op elkaar gekregen (vond ik heel spannend want jullie weten hoe het is om verliefd te worden op deze auto), dus ik was helemaal in heaven.
Belt de leasemaatschappij tussen Kerst en O&N, met de boodschap dat hun hoofdkantoor de auto niet wil bestellen zonder snellaadmogelijkheid (ivm restwaarde). Die moest er dus ook nog bij!! Ik ging helemaal uit mijn virtuele stekker aan de telefoon. Hij zei: kalmeer, kalmeer. Ik heb het al met je werkgever besproken en wij hebben besloten dat wij dit (omdat het onze fout is) voor onze rekening nemen. Mijn werkgever had al aangegeven dat die extra € 800 ofzo wel over de 22% bijtelling wordt gerekend en dat ik daar dan ook compensatie voor moet krijgen. Dus nu is opgenomen dat bij ingang van het contract de meerprijs voor de gehele looptijd direct aan mij wordt overgemaakt. Hoe goed is dat?!
Enfin. Ik heb nu een Hyundai Ioniq (erg blij mee), uit de poule gekregen. Deze is nagenoeg full-option. Dat ik nu zo'n kale Enyaq heb moeten bestellen doet enerzijds wel zeer (pano dak en elektrische achterklep doen mij verreweg het meeste zeer), maar anderzijds ben ik superblij dat ik 'm ruim buiten mijn budget toch mag gaan rijden. Mits levering 2021, want dat is een voorwaarde uit mijn contract. En geen prijswijzigingen meer.
AFTELLEN!
Bedankt eenieder voor de info uit dit forum! Ik heb erg genoten. En dat idee van een keertje afspreken langs de FastNed ofzo met een Enyaq of vijftig lijkt mij helemaal de bom! Wie organiseert? Ik haak zeker aan.