Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.363 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Ik werd eerst door Zijm in Nijmegen gebeld inderdaad maar omdat ik aangaf dat ik mijn Enyaq bij een andere dealer uiteindelijk heb gekocht mocht ik niet meer test rijden :+

Uiteindelijk contact opgenomen met mijn dealer De Waal in Tiel en afspraak voor volgende week ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Helaas zit mijn dealer niet om de hoek om er ff naar toe te rijden voor een proefrit. Dus voor mij waarschijnlijk geen proefrit en zal ik het echt moeten doen met jullie recensies. Dus kom maar door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Hoi allen,

Ik volg dit forum sinds begin januari en heb (nagenoeg) alles teruggelezen. Erg vermakelijk. Hierbij ook mijn bestelling (Maas Gouda). @vinom voeg jij 'm toe aan de lijst? Definitief besteld op 28 december en mijn levertijd is nog niet vervroegd (staat nog altijd op wk 24 / 27). Wel vandaag toegevoegd aan Honeymoon en ik heb een proefrit aangevraagd omdat het nog zo lang duurt. Maas geeft aan dat dat mogelijk is.

Enyaq iV 60
Arctic Silver metallic
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Klimaat
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Snellaadmogelijkheid en toegang Ionity
Draagzak voor laadkabel (echt fijn 8)7 ).

Dit was eigenlijk al iets boven budget, maar gelukkig wilde mijn werkgever graag meedenken (en mij blij maken).

Wat wel grappig was is dat ik in december een offerte heb aangevraagd, een week later was deze niet meer geldig ivm navigatie standaard erin (had ik eigenlijk niet gekozen want ik moest keuzes maken), dus mijn auto kwam nog verder boven budget uit -> werkgever niet blij. Vervolgens alle handjes op elkaar gekregen (vond ik heel spannend want jullie weten hoe het is om verliefd te worden op deze auto), dus ik was helemaal in heaven.

Belt de leasemaatschappij tussen Kerst en O&N, met de boodschap dat hun hoofdkantoor de auto niet wil bestellen zonder snellaadmogelijkheid (ivm restwaarde). Die moest er dus ook nog bij!! Ik ging helemaal uit mijn virtuele stekker aan de telefoon. Hij zei: kalmeer, kalmeer. Ik heb het al met je werkgever besproken en wij hebben besloten dat wij dit (omdat het onze fout is) voor onze rekening nemen. Mijn werkgever had al aangegeven dat die extra € 800 ofzo wel over de 22% bijtelling wordt gerekend en dat ik daar dan ook compensatie voor moet krijgen. Dus nu is opgenomen dat bij ingang van het contract de meerprijs voor de gehele looptijd direct aan mij wordt overgemaakt. Hoe goed is dat?!

Enfin. Ik heb nu een Hyundai Ioniq (erg blij mee), uit de poule gekregen. Deze is nagenoeg full-option. Dat ik nu zo'n kale Enyaq heb moeten bestellen doet enerzijds wel zeer (pano dak en elektrische achterklep doen mij verreweg het meeste zeer), maar anderzijds ben ik superblij dat ik 'm ruim buiten mijn budget toch mag gaan rijden. Mits levering 2021, want dat is een voorwaarde uit mijn contract. En geen prijswijzigingen meer.

AFTELLEN!

Bedankt eenieder voor de info uit dit forum! Ik heb erg genoten. En dat idee van een keertje afspreken langs de FastNed ofzo met een Enyaq of vijftig lijkt mij helemaal de bom! Wie organiseert? Ik haak zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Top werkgever dat hij dit onderhandelt heeft voor je met de LM! Doen niet veel werkgevers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
YouTube: 400 KM / 250 MI is REAL | VW ID.4 1st Max

Range van de ID.4 for reference..... route van Amsterdam naar Maastricht en terug (@90 km/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Vanochtend gebeld maar ze gaven aan dat ze bezig zijn een lijst te maken van iedereen die al besteld heeft op die een proefrit te laten doen, maar ze hebben de auto maar 4 dagen en anders moeten we wachten tot april. Hij kon in ieder geval niet garanderen dat er plek was maar volgende week zouden we een mail krijgen met meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Genestealer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Ik werd eerst door Zijm in Nijmegen gebeld inderdaad maar omdat ik aangaf dat ik mijn Enyaq bij een andere dealer uiteindelijk heb gekocht mocht ik niet meer test rijden :+

Uiteindelijk contact opgenomen met mijn dealer De Waal in Tiel en afspraak voor volgende week ingepland.
Grappig dat ze dan bij jou wel een afspraak kunnen inplannen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
ManiacScum schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:50:

Range van de ID.4 for reference..... route van Amsterdam naar Maastricht en terug (@90 km/h)
Leuk filmpje, maar om nou met 88km per uur over de snelweg te rijden zie ik nu ook weer niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Oase schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Leuk filmpje, maar om nou met 88km per uur over de snelweg te rijden zie ik nu ook weer niet zitten.
Idem.... maar voor referentie is het nuttige informatie.
Mijn rechtervoet is daar te zwaar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

ManiacScum schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:50:

Leuk om te zien, maar de Enyaq heeft minder luchtweerstand, wordt dat hetzelfde bereik met 100-110 KM/uur?
zal wel niet, maar de test video's die ongetwijfeld vanaf april zullen komen zullen het wel laten zien wat het wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Uiteraard zijn dit allemaal mooie praktijktesten welke (i.m.o) geen real-world nut hebben. Op en neer naar Maastricht zonder ook maar 1 charge. Ik ga meestal 200+km rijden om ergens heen te gaan,wat te bezichtigen / werk. In de tijd dat ik dat doe, hang je em aan de paal, lukt het niet, heb je 15-20min aan de Fastned ook wel gedaan. Kun je mooi 110km/h rijden ipv 90 en komt het ook wel goed. 400km single way is een ander scenario, aangezien er hier wordt uitgegaan van zowel klimmen als dalen (alsof wij dat hier hebben in NL) i.c.m. de kop en staartwind (wat denk als enige het verschil heen/terug zou moeten verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
DonKui schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Grappig dat ze dan bij jou wel een afspraak kunnen inplannen :|
Ik denk dat het komt omdat ik de auto zelf koop en dus niet lease. En ik in mijn koopovereenkomst heb aangegeven eerst te willen rijden en als de auto dan bevalt mijn koop pas doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Genestealer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat het komt omdat ik de auto zelf koop en dus niet lease. En ik in mijn koopovereenkomst heb aangegeven eerst te willen rijden en als de auto dan bevalt mijn koop pas doorgaat.
Koop zien ze idd liever ja. Ik koop ook en hij belde me gelijk toen hij wist dat de auto kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14
DonKui schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:36:
[...]

Weet niet hoe het in Rotterdam zit maar hier waren ze best snel met afwijzen :-(
Tsja, ik hoop niet dat ze na 4 maanden ineens dan zeggen:"ow nee, toch niet" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvvB
  • Laatst online: 03-10 15:42
Chipsoer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 07:25:
[...]

Goed nieuws! Met of zonder SSS?
Ik heb zonder SSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 13:14
Vandaag ook eens contact gezocht met Zijm Nijmegen om te kijken of er een proefrit gemaakt kan worden. Onderstaand het antwoord:

Het klopt dat we binnenkort de Enyaq enkele dagen hebben staan voor een proefrit.

We hebben meer klanten die willen rijden dan wat we kunnen plaatsen.
We hebben een afweging moeten maken wie wel en wie niet.
Op dit moment zitten we vol.

In week 14 is de landelijke introductie en komen de showroom en demo auto’s naar de dealers.
Dat is het moment waarop we nog meer klanten kunnen laten rijden.

Laat het maar aan me voorbij gaan....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rB6aShQ0EdsHd6oI1aOVrZABKlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g50MfF7pFwGi2IzWQbAvNlZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag proef gereden bij Ames in Dordrecht. Ik moet zeggen de auto voldoet volledig aan mijn verwachtingen! Ook nog eens in mijn kleur! Jammer dat ik de 21 inch niet heb, maar goed verder heel tevreden over de kleur.

Ik kon er maar een half uur in rijden. Even een stuk snelweg mee gepakt. Hij rijdt echt heel goed. Trekt wat minder snel op dan mijn Golf-E maar voor dat gewicht nog steeds heel redelijk. Ook even goed in de bocht gelegd en daar hield hij zich ook staande.

Beetje kunnen spelen met het menu en dat liep ook soepel. Het geluid nog even getest en dat klonk prima. Alleen vergeten te vragen of SSS er nou op zat.

Nu alleen nog wachten tot week 25!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59
Vandaag om 16.00 uur een keurige mail dat de bestelde auto in productie wordt genomen in week 13.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RHg8tGsQsb_7dRmbtbBEUO0B3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nti8GuHSFBNRxU7mpGGIfwpe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DHvElyK8w59hmNH-5NPeYApPbU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GqefrV4eWPC0yS9n2GynI5Mu.png?f=fotoalbum_tile

Met een link naar het YouTube kanaal van Skoda Nederland

[ Voor 7% gewijzigd door A3-D op 05-03-2021 17:48 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
A3-D schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:34:
Vandaag om 16.00 uur een keurige mail dat de bestelde auto in productie wordt genomen in week 13.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb zojuist eenzelfde mail ontvangen (A-point Amsterdam Zuid Oost) en ook week 13!

Dat belooft wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Laat de filmpjes maar komen van iedereen die een proefritje heeft kunnen maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

rammes

koekebakker 1e klas

zijn er hier bestellers bij DAGO Doetinchem? hoe worden jullie op de hoogte gehouden?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Ik ben benieuwd naar jullie meningen/inschattingen.

Vorige week hoorde ik dus via leasemaatschappij 1 van de Skoda dealer dat een nieuwe Enyaq in februari 2022 geleverd zal worden. Dat is te laat, dus die deal hebben we in goed overleg gecanceld.

Bij de offerte aanvraag voor een andere auto zei leasemaatschappij 2: "oh, wij hebben anders nog een productieslot van de Enyaq voor week 30 vrij bij een skoda dealer".

Het dilemma is niet, of ik nog voor de Enyaq wil gaan. Je bent verliefd of je bent het niet :-)
Maar hoe realistisch schatten jullie die week 30? M.a.w. zouden jullie het aandurven dat het ook echt gaat lukken in 2021 (van mij mag het week 51 worden als het maar 2021 is).

LM 1 zei eerder ook dat juni 2021 geen probleem mocht zijn, maar die kwamen daar van terug. Vandaar mijn scepsis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Tdebassie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:12:

Vorige week hoorde ik dus via leasemaatschappij 1 van de Skoda dealer dat een nieuwe Enyaq in februari 2022 geleverd zal worden. Dat is te laat, dus die deal hebben we in goed overleg gecanceld.

Bij de offerte aanvraag voor een andere auto zei leasemaatschappij 2: "oh, wij hebben anders nog een productieslot van de Enyaq voor week 30 vrij bij een skoda dealer".

Het dilemma is niet, of ik nog voor de Enyaq wil gaan. Je bent verliefd of je bent het niet :-)
Maar hoe realistisch schatten jullie die week 30? M.a.w. zouden jullie het aandurven dat het ook echt gaat lukken in 2021 (van mij mag het week 51 worden als het maar 2021 is).

LM 1 zei eerder ook dat juni 2021 geen probleem mocht zijn, maar die kwamen daar van terug. Vandaar mijn scepsis.
Daar kan alleen een Dealer of Skoda NL iets zinnigs over zeggen.

Ik zelf ben van een levering van september/oktober naar hoogst waarschijnlijk april/mei gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Dik 5000 posts over een auto die niet eens leverbaar is, best wel een lachwekkend iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
Niets te gek voor Enyaq liefhebbers... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 14:37
Kun je nagaan als iedereen hem heeft. Prik maar wat GB bij op de server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08

Als ze nog een slot vrij hebben zou ik het wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03

Of je kiest voor een First Edtion dan heb je hem veel eerder. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
rammes schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:05:
zijn er hier bestellers bij DAGO Doetinchem? hoe worden jullie op de hoogte gehouden?
Keurig persoonlijk mailtje afgelopen week dat hij ingepland staat voor productie in week 17. Zou eerst geleverd worden in week 14, maar dat was een tamelijke gok bij de bestelling begin oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Gewoon bestellen en een clausule in je contract opnemen dat je afziet van de overeenkomst bij levering buiten 2021. Heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:52
Heb gisteren in de ID4 gereden. Voelt echt alsof je met een zware auto onderweg bent. En andere ( niet nader te noemen auto ivm met de disclaimer die je moet tekenen) die ik vandaag heb gereden heeft me aangenaam verrast. Soepel, geeft niet het gevoel dat ie zwaar is terwijl het toch 2 ton is en trekt heel rap op.
Het geluid van de 8 speakers is echt goed.

Wegligging zeer goed en de bochten zijn heel rap te nemen. Nogmaals helaas kan ik niet zeggen welke auto dit is door wat je moet ondertekenen, maar de Tweakers onder ons hebben al een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 09:35

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ccreator schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:03:
Heb gisteren in de ID4 gereden. Voelt echt alsof je met een zware auto onderweg bent. En andere ( niet nader te noemen auto ivm met de disclaimer die je moet tekenen) die ik vandaag heb gereden heeft me aangenaam verrast. Soepel, geeft niet het gevoel dat ie zwaar is terwijl het toch 2 ton is en trekt heel rap op.

Wegligging zeer goed en de bochten zijn heel rap te nemen. Nogmaals helaas kan ik niet zeggen welke auto dit is door wat je moet ondertekenen, maar de Tweakers onder ons hebben al een goed idee.
Het begint met een E en eindigt op nyaq.. Gokje hoor. :)

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
We hebben wel wat geruchten gehoord in de wandelgangen is dat die auto met warmtepomp dus 30% meer range 8)7
Ccreator schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:03:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:34
Hier ook diezelfde disclaimer moeten ondertekenen die is niet misselijk voor een Opel Corsa ;)

Maar kan wel delen dat het buitengewoon goed beviel. Stoelen zitten zeer comfortabel, ook in de bochten. Zeker beter dan de business stoelen in mijn huidige Golf ondanks dat die te verstellen zijn in lengte. Ruimte met een kinderstoel (ja, ik heb hem overgezet want had zoontje mee) aanzienlijk meer dan in huidige auto. Misschien wel rond de 10cm meer beenruimte. Super korte draaicirkel, en instant power op elk moment. Heerlijk!

Qua softwareversie: 0792, ABT software 105 en navi 20.3. Zegt mij niet zoveel maar anderen misschien wel. Geluid bij het wegrijden is me bijzonder meegevallen. Ja het valt op als het doodstil is in de straat, maar met een beetje medeweggebruikers is het al niet hoorbaar meer. En dan bedoel ik dus als je buiten staat en iemand met een Enyaq weg rijdt. Binnenin hoor je het geluid sowieso niet.
Wat ik wel bijzonder vond is dat ik al jaren automaat rij en gewend ben hem op de P-stand te zetten. Maar die zit er niet op. Je zet de wagen dus gewoon stil, parkeerrem erop en de auto doet de rest.

En dan recuperatie. Beviel mij meer dan prima. In het stadsverkeer merk je wel dat de auto te weinig vaart mindert om echt richting een stoplicht te rollen, maar ook wel weer voldoende afremt zodat het prettig aanvoelt. Hier zal ongetwijfeld nog met software aan getweaked worden, maar het "one-pedal" idee is goed op weg.

Als ik een puntje van kritiek mag opmerken is het de lane-assist. Dat is echt wennen, de auto stuurt aardig abrupt terug. Als je niet voldoende instuurt om in te halen dan voel je in je stuur dat de auto terug wil sturen. Maargoed, dit zal waarschijnlijk ook gewenning zijn of een kwestie zijn van echt insturen bij inhalen op de snelweg.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:48
Hoe zit het eigenlijk met het stilstaan? Ik rij nu een automaat (PHEV), en die rolt langzaam vooruit / achteruit als je de rem niet hebt ingetrapt. Staat deze auto echt stil, en kan je dat met een instelling ook veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
TheJVH schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:38:
Hoe zit het eigenlijk met het stilstaan? Ik rij nu een automaat (PHEV), en die rolt langzaam vooruit / achteruit als je de rem niet hebt ingetrapt. Staat deze auto echt stil, en kan je dat met een instelling ook veranderen?
Ik hoop (al dan niet via een update) dat je dat kan instellen, ik vind het persoonlijk fijner als hij gewoon helemaal tot stilstand komt maar mijn vrouw vind het fijner als hij door rolt. Zo hebben we het ook ingesteld staan op de Tesla dus hoop dat het beschikbaar is (of komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:42
TheJVH schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:38:
De id.x heeft de keuze tussen auto hold en “creep”. Dus denk de Enyac ook.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:48
DonKui schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Ik hoop (al dan niet via een update) dat je dat kan instellen, ik vind het persoonlijk fijner als hij gewoon helemaal tot stilstand komt maar mijn vrouw vind het fijner als hij door rolt. Zo hebben we het ook ingesteld staan op de Tesla dus hoop dat het beschikbaar is (of komt).
Ja ik vind het prettig als hij stilstaat, maar voor inparkeren is het soms handig als ie langzaam vooruit gaat, dat je kan doseren met de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Ik zie dit op duiken in de prijslijst als acc. achteraf.

Zwenkbare trekhaakset, ENYAQ, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 1346

Iemand hier al wat van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
ervh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:30:
Hier ook diezelfde disclaimer moeten ondertekenen die is niet misselijk voor een Opel Corsa ;)

Maar kan wel delen dat het buitengewoon goed beviel. Stoelen zitten zeer comfortabel, ook in de bochten. Zeker beter dan de business stoelen in mijn huidige Golf ondanks dat die te verstellen zijn in lengte. Ruimte met een kinderstoel (ja, ik heb hem overgezet want had zoontje mee) aanzienlijk meer dan in huidige auto. Misschien wel rond de 10cm meer beenruimte. Super korte draaicirkel, en instant power op elk moment. Heerlijk!

Qua softwareversie: 0792, ABT software 105 en navi 20.3. Zegt mij niet zoveel maar anderen misschien wel. Geluid bij het wegrijden is me bijzonder meegevallen. Ja het valt op als het doodstil is in de straat, maar met een beetje medeweggebruikers is het al niet hoorbaar meer. En dan bedoel ik dus als je buiten staat en iemand met een Enyaq weg rijdt. Binnenin hoor je het geluid sowieso niet.
Wat ik wel bijzonder vond is dat ik al jaren automaat rij en gewend ben hem op de P-stand te zetten. Maar die zit er niet op. Je zet de wagen dus gewoon stil, parkeerrem erop en de auto doet de rest.

En dan recuperatie. Beviel mij meer dan prima. In het stadsverkeer merk je wel dat de auto te weinig vaart mindert om echt richting een stoplicht te rollen, maar ook wel weer voldoende afremt zodat het prettig aanvoelt. Hier zal ongetwijfeld nog met software aan getweaked worden, maar het "one-pedal" idee is goed op weg.

Als ik een puntje van kritiek mag opmerken is het de lane-assist. Dat is echt wennen, de auto stuurt aardig abrupt terug. Als je niet voldoende instuurt om in te halen dan voel je in je stuur dat de auto terug wil sturen. Maargoed, dit zal waarschijnlijk ook gewenning zijn of een kwestie zijn van echt insturen bij inhalen op de snelweg.
Mooi verhaal, ik had ook niet anders verwacht van de auto. Hoe vond jij de audio klinken? Met betrekking tot lane assist (of was het lane keeping assist wat aan stond?). Deze zou uit moeten uitschakelen zodra je je knipper aanzet. Of zat er iets bij je dode hoek in de buurt dat die je probeerde tegen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
@Ccreator en @ervh leuk hoor! Hoe was het overall gevoel van kwaliteit en luxe en ruimte voorin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Danku

De Software 2.1 versie van de ID.x voertuigen. Nu toepasbaar op een Enyaq. In de toekomst op de Audi Q4 Etron :+

Alleen het UI schil is dus merk gebonden, onderhuids lijkt het gewoon op hetzelfde hoofdsysteem te draaien. Dus wat ene merk krijgt als update zou een ander merk tegelijk/later ook kunnen krijgen vanuit een technisch oogpunt. Time will tell of we deze UI schillen ook kunnen swappen :o

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pietergovers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Blij dat ik nog een paar dingen uit de oude octavia heb gehouden (baby mirror en prullenbak zien er allemaal hetzelfde uit).
Zwarte spiegelkappen zijn interessant. Wou ze eigenlijk wrappen. Als het dezelfde prijs is als die van de Octavia IV (superskoda), dan is 50euro niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ooh fijn! hier ben ik echt blij mee, Dit heb ik ook in mijn octavia en zou het anders echt missen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_br1OUMI5kj0jpB-4KueFFHX8VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2S5HFoHq4fOWgyUdVyxsCNmM.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
vinom schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Mooi verhaal, ik had ook niet anders verwacht van de auto. Hoe vond jij de audio klinken? Met betrekking tot lane assist (of was het lane keeping assist wat aan stond?). Deze zou uit moeten uitschakelen zodra je je knipper aanzet. Of zat er iets bij je dode hoek in de buurt dat die je probeerde tegen te houden?
Audio klinkt meer dan prima. Ik vind als audio liefhebber die hele discussie over SSS sowieso onzin. De ruimte in een auto, akoestiek en plaatsing van speakers is überhaupt namelijk verre van ideaal om er een kwaliteitsgeluidje van te maken. Dus is mijn mening: als je het niet hebt mis je het verschil ook niet. (Of: zonde van het geld). Ja er zit verschil in dat is duidelijk hoorbaar, maar ik vind het de pegels niet waard. Investeer liever in een leuke audio installatie thuis als je kwalitatieve audio wilt ;)

Qua land assist dat zou kunnen maar ook als er niemand in je dead corner zit is het aardig merkbaar. Dode hoek detectie is overigens vanaf 70m, praktijk op een drukke snelweg is dat dat lampje continu brand.
En wat betreft de knipper, zou kunnen dat ik die niet consequent heb gebruikt bij testen van Lane assist

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
mibkiller schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:02:
Ik zie dit op duiken in de prijslijst als acc. achteraf.

Zwenkbare trekhaakset, ENYAQ, met trekhaakvoorbereiding, inclusief 13-polig kabelset € 1346

Iemand hier al wat van vernomen.
Wellicht kan @Skoda Wealer hier iets over zeggen qua levertijden/beschikbaarheid?
Ik ben ook benieuwd omdat ik alleen de voorbereiding heb genomen om wat budget vrij te maken :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Kaaschef schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:07:
@Ccreator en @ervh leuk hoor! Hoe was het overall gevoel van kwaliteit en luxe en ruimte voorin?
Bizar fraai afgewerkt vind ik zelf. Voelt echt luxe, degelijk en geen moment gevoel gehad dat het goedkoop aanvoelt. Stuur ligt lekker in de hand, stoel heb ik niet hoeven verplaatsen (stond al goed), terwijl mijn zoontje dus veel meer ruimte achterin had. Ruimte voorin oogt vooral ook heel ruim door het lange dashboard.

Misschien ook wel leuk; ik testte voice control. Ging makkelijk en snel, wel even wennen dat je eerst de plaats aan moet geven voordat je de straat kunt noemen. Bij Waze is dat andersom volgens mij. Maar vervolgens binnen 10 sec ongeveer de route uitgestippeld en duidelijke navi. Verder niet getest maar zou ook graag zien wat het doet met Google Maps bijv. Volgende keer misschien ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ervh op 06-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Simply1337 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:17:
[...]
Danku

De Software 2.1 versie van de ID.x voertuigen. Nu toepasbaar op een Enyaq. In de toekomst op de Audi Q4 Etron :+
Hoe weet je dit? Dus er zat al 2.1 op volgens jou? Zou mooi zijn :-)

Dealer zei al wel dat de ID4 12 uur retour moet om hem OTA geschikt te maken. De ID3 8 uur. Dus zelf hoop ik dat het er al allemaal op zit bij aflevering 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
Kaaschef schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:07:
Ik vondt de ruimte subliem, eigenlijk wat we gewend zijn van onze mystery car.
Het stuur voelde minder luxe dan de ID4, maar lekker in de hand.
Qua afwerking zerk goed en de stoelen waren iets minder hard dan de ID4 maargenoeg ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ervh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:15:
[...]

Hoe weet je dit? Dus er zat al 2.1 op volgens jou? Zou mooi zijn :-)

Dealer zei al wel dat de ID4 12 uur retour moet om hem OTA geschikt te maken. De ID3 8 uur. Dus zelf hoop ik dat het er al allemaal op zit bij aflevering 😅
Omdat alle ID.x's die de 2.1 software update ondergaan de infotainment software versie 0792 laat zien. Onderhuids zijn er nog 20+ hardware die individueel worden geupdate, maar de versie van de multimedia is de enige wat je in de auto kunt zien.

Verschil in tijd kan kloppen omdat de id4 [en dus ook een voller aangekleed enyaq] meer control units [mini pc's] meesjouwt en deze ook individueel moeten worden geupdate.

Of ik dit zeker weet? nee, maar kleine data punten wijzen erop. Ook heel toevallig dat de dag nadat 2.1 wordt vrijgegeven er de volgende dag al een proefrit gereden kan worden, daarvoor was het niet mogelijk wegens oude software. Was wel een reden dat de dealer tegen mij zei waarom het nog niet mocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 06-03-2021 10:28 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:30
Nog iemand die wacht op de rs versie om geen chrome te hebben op de 80 versie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn Enyaq 60 (was gepland voor productie wk18, besteld 17-10-2020) is nu bevestigd voor productie wk13:
  • Quartz Gray Metallic
  • Klimaat optie 1
  • Sport Plus
  • Infotainment
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
  • Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
  • Panoramadak
  • Alarm af fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Thiazzz schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Wellicht kan @Skoda Wealer hier iets over zeggen qua levertijden/beschikbaarheid?
Ik ben ook benieuwd omdat ik alleen de voorbereiding heb genomen om wat budget vrij te maken :*)
Ja wellicht weet die ook of er ook een goedkoper afneembare trekhaak is dat scheelt weer zonder dat die wegklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

belrpr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:28:
Dan kan je beter wachten op de Sportline-variant. Die zal er wat eerder zijn dan de RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Poh, die RS velgen zijn ook wel erg vet!

Afbeeldingslocatie: https://newautos.ch/wp-content/uploads/2020/09/skoda-Enyaq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
belrpr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:28:
Ik denk dat de meeste rijders liever een 2021 auto rijden vanwege de kosten. Daar komt bij dat er alternatieven zijn voor het chroom (wrappen of de sportline, ook al is de verwachting dat deze ook 2022 wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Simply1337 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Omdat alle ID.x's die de 2.1 software update ondergaan de infotainment software versie 0792 laat zien. Onderhuids zijn er nog 20+ hardware die individueel worden geupdate, maar de versie van de multimedia is de enige wat je in de auto kunt zien.

Verschil in tijd kan kloppen omdat de id4 [en dus ook een voller aangekleed enyaq] meer control units [mini pc's] meesjouwt en deze ook individueel moeten worden geupdate.

Of ik dit zeker weet? nee, maar kleine data punten wijzen erop. Ook heel toevallig dat de dag nadat 2.1 wordt vrijgegeven er de volgende dag al een proefrit gereden kan worden, daarvoor was het niet mogelijk wegens oude software. Was wel een reden dat de dealer tegen mij zei waarom het nog niet mocht.
Goeie. Het was gewoon uit nieuwsgierigheid :) Ik reed overigens in een auto op Tsjechisch kenteken, ik vermoed dus een exemplaar wat vorige week nog in de showroom stond en nu zijn softwareupdate heeft gehad. (misschien wel een trainingsexemplaar voor het service/technisch personeel hoe zo'n update werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 10:30
Wootism schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:34:
Poh, die RS velgen zijn ook wel erg vet!

[Afbeelding]
Zo zou ik hem bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
belrpr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Zo zou ik hem bestellen.
Smaken verschillen gelukkig.
Verschrikkelijk schreeuwerige combi vind ik.
Ook nog eens een hoog Alfa Romeo gehalte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
@DonKui en @vinom
Zet bij mij maar week 15 als definitieve leverweek. 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

belrpr schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Zo zou ik hem bestellen.
Same! Erg vet 👌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
Bedankt voor de uitgebreidere reviews! Het maakt de honger om de enyaq te mogen rijden alleen maar groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 14:37
Ja dank voor de ervaringen. Ik ben gezwicht en wil toch een proefrit. Bij de dealer van bestelling kwam het qua planning op korte termijn niet uit. Gewoon open kaart gespeeld bij nabijgelegen dealer, waarbij ik sowieso het onderhoud wil laten doen. Zij nemen binnenkort contact op als zij de demo auto krijgen. Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Oase schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:41:
Bedankt voor de uitgebreidere reviews! Het maakt de honger om de enyaq te mogen rijden alleen maar groter....
Inderdaad, heb er ontzettend veel zin in om te kijken of elektrisch rijden bevalt.
Zeker met zo'n mooie representatieve auto.
Nog een paar weken wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
  • Laatst online: 02-10 13:26
Wanneer komt dit beschikbaar voor Nederland? En waar staan de prijzen van deze Velgen en zwarte kappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
goetfoud schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:17:
@DonKui en @vinom
Bevestiging gehad? Lekker man! Ik zit maar te wachten op die mail van Honeymoon 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Deze plaat zegt wel alles trouwens uit de link van Pieter. Schitterende looks ook met dakkoffer. Wordt een genot om in te rijden zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdGVvvOEsSJTcvKEmEGqso6D0gg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QjjzY06w8aY65hCMlnfZZ5u8.png?f=fotoalbum_large

Mijn favo accessoires uit de brochure:

Zwarte spiegelkappen
Rubberen kofferbakmat
400L dakkoffer met rails

Laat de vakanties met Enyaq maar komen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door ervh op 06-03-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ervh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Bevestiging gehad? Lekker man! Ik zit maar te wachten op die mail van Honeymoon 8)7
Maar hopen dat het ook daadwerkelijk zo is...
Van week 26 naar week 21 en nu naar week 15.
Overigens wel met uitdrukkelijke opmerking dat het onder voorbehoud is.
Ze houden dus nog wel een slag om de arm.

Maar goed, al meer positieve berichten voorbij zien komen dus mogelijk gaat het echt los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Wanneer had je besteld? Op basis van de positieve berichten over de naar voren gehaalde leveringen heb ik de aanpassing in de meterkast ook maar vast besteld bij Liander.. moet niet hebben dat je daar straks nog 3 maand op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ervh schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:28:
Wanneer had je besteld? Op basis van de positieve berichten over de naar voren gehaalde leveringen heb ik de aanpassing in de meterkast ook maar vast besteld bij Liander.. moet niet hebben dat je daar straks nog 3 maand op moet wachten.
Eind november besteld. Gelukkig is de laadpaal thuis al geïnstalleerd 😉😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Ik zie bij de accessoires ook een elektrische koelbox staan. Benieuwd wat dat voor invloed op de range zal hebben 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
[b]goetfoud in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Wat was jouw productie week? Ofwel hoeveel weken tussen productie en levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

iMoose schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:41:
Ik zie bij de accessoires ook een elektrische koelbox staan. Benieuwd wat dat voor invloed op de range zal hebben 😜
werkt op de 12v accu

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
iMoose schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:41:
Dat ligt eraan wat je in die koelbox stopt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Ja alleen jammer dat je voorin en achterin alleen usb C heb zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
In de kofferbak zit 12V toch, geloof ik? Kabeltje door het skiluik en gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Of gewoon in de kofferbak laten staan? Meestal zit er een ventilator in die koelboxen op 12 volt die wil je niet telkens horen in de auto.

Ik gebruik al jaren een 12 volt koelbox, ideaal voor de versnapering richting Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
ManiacScum schreef op zondag 7 maart 2021 @ 00:52:
Of gewoon in de kofferbak laten staan? Meestal zit er een ventilator in die koelboxen op 12 volt die wil je niet telkens horen in de auto.

Ik gebruik al jaren een 12 volt koelbox, ideaal voor de versnapering richting Italië.
Wij zetten hem wel achter op de bank, die van ons maakt gelukkig niet zoveel herrie maar is wel makkelijk als je niet de halve auto moet uitladen om er dan bij te komen, maar bij ons zat ook bij de achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 20:43
Die weer wordt geladen uit de hoogvolt accu. Niks voor niks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
goetfoud schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Eind november besteld. Gelukkig is de laadpaal thuis al geïnstalleerd 😉😂
Mijn laadpaal 3 weken geleden via Eneco besteld. Wordt komende donderdag geplaatst. Nu nog 3 maanden op mijn model 80 wachten😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Kaaschef schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Wat was jouw productie week? Ofwel hoeveel weken tussen productie en levering?
Dat weet ik niet. Dealer belde me om de aflever week door te geven.
Ze maken ook geen gebruik van honeymoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
goetfoud schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Dat weet ik niet. Dealer belde me om de aflever week door te geven.
Ze maken ook geen gebruik van honeymoon
Zijn er ook mensen die bij Broekhuis hebben besteld en ook vervroegde aflevering krijgen. Heb besteld in oktober en blijf juni als afleverdatum horen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Ccreator schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Zijn er ook mensen die bij Broekhuis hebben besteld en ook vervroegde aflevering krijgen. Heb besteld in oktober en blijf juni als afleverdatum horen. :D
Yep, bij Broekhuis Alkmaar. Op 15 oktober besteld, productieweek 18 en in Nederland week 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickris
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2022
Goedemorgen, afgelopen vrijdag mijn enyaq besteld. Een van de opties die ik heb aangegeven was het soda soundsystem met 10 boxen en de subwoofer. Vanochtend even zitten spelen met de configurator en nu is deze optie weg. Iemand een idee of dit geschrapt is of dat ik iets over het hoofd zie. Verder de volgende configuratie besteld ; Skoda Enyaq iV, 60, Interieur stijl Suite zwart, Black Magic metallic, INFOTAINMENT PLUS PAKKET, KLIMAAT PAKKET, lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21", Skoda Sound system incl. 10 luidsprekers & subwoofer, Sport onderstel, Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór, 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk € 550,00. Dank voor de reaktie. Levertijd volgende dealer juli-augustus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Vickris schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:36:
Goedemorgen, afgelopen vrijdag mijn enyaq besteld. Een van de opties die ik heb aangegeven was het soda soundsystem met 10 boxen en de subwoofer. Vanochtend even zitten spelen met de configurator en nu is deze optie weg. Iemand een idee of dit geschrapt is of dat ik iets over het hoofd zie. Verder de volgende configuratie besteld ; Skoda Enyaq iV, 60, Interieur stijl Suite zwart, Black Magic metallic, INFOTAINMENT PLUS PAKKET, KLIMAAT PAKKET, lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21", Skoda Sound system incl. 10 luidsprekers & subwoofer, Sport onderstel, Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór, 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk € 550,00. Dank voor de reaktie. Levertijd volgende dealer juli-augustus.
Lees forum maar eens door, lekker zo op zondag, en dan denk ik dat je antwoord op je vraag krijgt.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
[...]

Ik heb bij PON dealer besteld. Zelf dacht ik nu gaat het vlot met de leverdata. Maar van de 44 auto's die ze in de eerste lichting tot begin december hebben verkocht, is er slechts van twee een afleverdatum (en vervroeging). Als je dus een afleverdatum gecommuniceerd hebt gekregen, lucky u! 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
ervh schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb bij PON dealer besteld. Zelf dacht ik nu gaat het vlot met de leverdata. Maar van de 44 auto's die ze in de eerste lichting tot begin december hebben verkocht, is er slechts van twee een afleverdatum (en vervroeging). Als je dus een afleverdatum gecommuniceerd hebt gekregen, lucky u! 8) :+
Apart ja. Daarom eerst zien dan geloven😉
Zag op page 1 dat volgende week we de 1e gelukkige hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

In de Duitse configurator staat de IV50 nu ook.

https://cc.skoda-auto.com...06400164001&visitedPages=

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
fz1971 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Wanneer komt dit beschikbaar voor Nederland? En waar staan de prijzen van deze Velgen en zwarte kappen?
In de webshop op Skoda.nl staan al een flink aantal accessoires met de bijbehorende prijzen vermeld. Helaas nog niet bestelbaar.

https://shop.skoda.nl/aut...ar=2021&trimline=80&page=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08-2024
[...]

Ook bij Broekhuis besteld in precies dezelfde periode en ook hier nog steeds afleverdatum juni

Tijdens mijn proefrit vorige week begreep ik wel dat de eerste klanten van hun ook al een productiedatum te horen hebben gekregen.
Zit niets anders op dan maar afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Ook Broekhuis, initieel geen leverdatum anders dan een schatting ergens in augustus/september.
Inmiddels heb ik een leverdatum in mei maar dat is omdat ik de oorspronkelijke bestelling om heb gezet in een First Edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Hi, ik weet dat dit een Enyaq forum is, en ik heb zelf ook de Enyaq in bestelling, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik hebben getwijfeld tussen een Ford Mach-e en een Enyaq. Die mach-e oogt sportiever, is sneller en Ford staat bekend als goede wegligging. Bovendien heeft ie een optie met extended batterij tot 100KW.

De doorslag voor mij gaf bagageruimte achterin (al heeft de mach-e een frunk voorin) en het interieur in bruin leder. Ik vind het interieur van de Enyaq toch wat mooier ipv gewoon een grote tablet tegen het dashboard geplakt en dan heeft de Enyaq ook een head-up display.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nooit getwijfeld.

(disclaimer: over smaak valt niet te twisten)
Ik vind de Mach-e absoluut niet mooi. Alsof ze 3 verschillende auto's aan elkaar geplakt hebben. Vind
voorkant / midden /achterkant niet bij elkaar passen. En dan lijkt het ook nog alsof de achterkant al wat schade opgelopen heeft door tegen wat horizontale palen aangereden te zijn.

Maar misschien is dat modern en is de Enyaq (en mijn smaak) ouderwets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Nu er steeds meer Tweakers zijn die een definitieve leverweek doorgekregen hebben, ben ik benieuwd of Enyaq’s tussen zitten waarvan de configuratie naderhand gewijzigd is? Mijn dealer heeft vanaf het begin aangegeven dat als ik wat wil wijzigen, dat ik dan achteraan in de wachtrij kom, dus niet het principe van een vast productieslot.

Voor mij een reden om mijn configuratie niet te wijzigen, behalve een verplichte aanpassing i.v.m. de elektrische stoel. Wat ik hier op het forum vooral lees is dat er een vast productieslot is en je tot aan de definitieve inplanning kan wijzigen. Alleen is het niet goed zichtbaar of een wijziging wel of niet effect heeft op het levermoment. Vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn met een definitieve leverweek die recent nog hun configuratie aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Robert_ZM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:14:
Nu er steeds meer Tweakers zijn die een definitieve leverweek doorgekregen hebben, ben ik benieuwd of Enyaq’s tussen zitten waarvan de configuratie naderhand gewijzigd is? Mijn dealer heeft vanaf het begin aangegeven dat als ik wat wil wijzigen, dat ik dan achteraan in de wachtrij kom, dus niet het principe van een vast productieslot.

Voor mij een reden om mijn configuratie niet te wijzigen, behalve een verplichte aanpassing i.v.m. de elektrische stoel. Wat ik hier op het forum vooral lees is dat er een vast productieslot is en je tot aan de definitieve inplanning kan wijzigen. Alleen is het niet goed zichtbaar of een wijziging wel of niet effect heeft op het levermoment. Vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn met een definitieve leverweek die recent nog hun configuratie aangepast hebben.
Ja, in januari de kleur nog gewijzigd en inmiddels een productiedatum die circa 9weken eerder is als initieel verteld. Dus ja het kan, maar ik weet niet of een kleurwijziging uberhaupt heftig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
Hi, ik weet dat dit een Enyaq forum is, en ik heb zelf ook de Enyaq in bestelling, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik hebben getwijfeld tussen een Ford Mach-e en een Enyaq. Die mach-e oogt sportiever, is sneller en Ford staat bekend als goede wegligging. Bovendien heeft ie een optie met extended batterij tot 100KW.

De doorslag voor mij gaf bagageruimte achterin (al heeft de mach-e een frunk voorin) en het interieur in bruin leder. Ik vind het interieur van de Enyaq toch wat mooier ipv gewoon een grote tablet tegen het dashboard geplakt en dan heeft de Enyaq ook een head-up display.
Een vanaf prijs van 10k hoger houdt mij tegen uberhaupt te gaan overwegen :X :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
hitgew schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:27:
[...]

In de webshop op Skoda.nl staan al een flink aantal accessoires met de bijbehorende prijzen vermeld. Helaas nog niet bestelbaar.

https://shop.skoda.nl/aut...ar=2021&trimline=80&page=
Knettergek, 88euro voor een laadkabel opbergtas.
Denken zeker dat als de auto al gemiddeld 45K kost, dat die sukkels ook wel dit soort prijzen voor een tassie willen schuiven. Think again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:57
Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:

Ik was serieus aan het kijken naar een Mach E. Tot de Enyaq opeens bestelbaar werd 😀. Toen gelijk de Mach E laten vallen. Had daar sowieso wat twijfels over vanwege de spuuglelijke achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Robert_ZM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:14:

Ja begin februari comfort plus toegevoegd. Zolang hij niet definitief is ingepland is het na een nachtje verwerken toegevoegd.
Pagina: 1 ... 52 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2