Verplichte wijziging van navi en ivm hogere waarde ipv draaibare trekhaak naar trekhaak-voorbereiding. Inmiddels vervroegde productie doorgekregen.
Die achterkant bevalt me ook niet. En bij andere kleuren dan zilver wordt ie ook een beetje 'druk'. Vanuit deze hoek vind ik hem in zilver echter wel mooi ogen. En een langere range. Maar denk dat ik niet ontevreden ga zijn met mijn Enyaq. Trouwens ook in (brilliant) zilverRandomNick schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:06:
[...]
Ik was serieus aan het kijken naar een Mach E. Tot de Enyaq opeens bestelbaar werd 😀. Toen gelijk de Mach E laten vallen. Had daar sowieso wat twijfels over vanwege de spuuglelijke achterkant.
:strip_exif()/f/image/IVDIMa9d8V0eeqAGrJfpMaqq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Maarten707 op 07-03-2021 15:52 ]
prima auto wat mij betreft maar ik ben erg practisch ingesteld. Er moet een hoop zooi in kunnen zoals camping spullen. Dat zie ik er niet in kwijt kunnen
Ik zou het doen!
Ik had de Mach-E op de shortlist totdat daar de Enyaq was. Ruimte was het voornaamste argument en qua looks doet de Enyaq mij ook veel meer. Zeker nadat ik wat Mach-E real life foto's heb gezien. Ik denk dat ik met de Mach-E ook niet zo'n scherpe leasedeal als ik nu heb zou kunnen krijgen. Win win win voor de EnyaqMaarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
Hi, ik weet dat dit een Enyaq forum is, en ik heb zelf ook de Enyaq in bestelling, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik hebben getwijfeld tussen een Ford Mach-e en een Enyaq. Die mach-e oogt sportiever, is sneller en Ford staat bekend als goede wegligging. Bovendien heeft ie een optie met extended batterij tot 100KW.
De doorslag voor mij gaf bagageruimte achterin (al heeft de mach-e een frunk voorin) en het interieur in bruin leder. Ik vind het interieur van de Enyaq toch wat mooier ipv gewoon een grote tablet tegen het dashboard geplakt en dan heeft de Enyaq ook een head-up display.
Via leasemaatschappij bij Broekhuis Haarlem besteld eind januari. Productie week 11 doorgekregenCcreator schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Zijn er ook mensen die bij Broekhuis hebben besteld en ook vervroegde aflevering krijgen. Heb besteld in oktober en blijf juni als afleverdatum horen.
Hier ook bij Broekhuis, maar nog altijd verwachte levering in augustus. Status is nog altijd niet veranderd, waarschijnlijk vanwege Skoda Sound System wat ik heb.Ccreator schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Zijn er ook mensen die bij Broekhuis hebben besteld en ook vervroegde aflevering krijgen. Heb besteld in oktober en blijf juni als afleverdatum horen.
Toevallig al mensen die bij Hoogenboom in rotterdam hebben besteld en al definitieve leverweek hebben doorgekregen?
Was initieel naar de Ford aan het kijken en vond die op papier maar zo zo maar in het echt wel heel mooi, toch in de rode AWD variant. Het dashbord waar de megatablet echt wel een beetje in de weg lijkt te staan vond ik tegenvallen.Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
Hi, ik weet dat dit een Enyaq forum is, en ik heb zelf ook de Enyaq in bestelling, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die net als ik hebben getwijfeld tussen een Ford Mach-e en een Enyaq. Die mach-e oogt sportiever, is sneller en Ford staat bekend als goede wegligging. Bovendien heeft ie een optie met extended batterij tot 100KW.
De doorslag voor mij gaf bagageruimte achterin (al heeft de mach-e een frunk voorin) en het interieur in bruin leder. Ik vind het interieur van de Enyaq toch wat mooier ipv gewoon een grote tablet tegen het dashboard geplakt en dan heeft de Enyaq ook een head-up display.
Wat me ook tegenviel was de frunk die je enkel van binnenuit kan openen.
Jammer ook dat je als je de designopties die een AWD heeft ook wil, je een AWD moet nemen en die niet kan kiezen op de RWD. RWD heeft bvb slechts 18 inch en geen rode wieklauwen, wat wel mooi stond op de rode AWD. Ook voor andere opties moet je een gans pakket nemen waarin dan in mijn geval allerlei zaken zitten die ik helemaal niet hoef te hebben.
Iets te kleine koffer, te weinig hoofdruimte achterin, geen optie voor een dakkoffer en ook onduidelijkheid over een al dan niet mogelijke trekhaak deden me verder kijken. En dan kwam ik de Enyaq tegen... conservatief exterieur maar wel praktischer, goedkoper en mooier binnenin.
En dat de Enyaq trager is van 0-100km maakt me bitter weining uit want je koopt geen EV om dan aan elke stoplicht er als een gek van door te gaan (verbruik, bandenslijtage,...). Het is leuk die optie (snelle acceleratie) te hebben maar veel heb je er uiteindelijk niet aan. Dat doe je een paar keer voor de fun of om indruk te maken, maar dan heb je het ook wel weer gehad.
Wat wegligging betreft heeft Ford een goede reputatie maar met het lage zwaartepunt van de Enyaq (batterij) denk ik dat dit ook wel top zal zijn.
Wij hebben ook nog een Model 3 staan en die gebruik ik wel degelijk om snel op te trekken bij stoplichtenWhyTea schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:25:
[...]
Was initieel naar de Ford aan het kijken en vond die op papier maar zo zo maar in het echt wel heel mooi, toch in de rode AWD variant. Het dashbord waar de megatablet echt wel een beetje in de weg lijkt te staan vond ik tegenvallen.
Wat me ook tegenviel was de frunk die je enkel van binnenuit kan openen.
Jammer ook dat je als je de designopties die een AWD heeft ook wil, je een AWD moet nemen en die niet kan kiezen op de RWD. RWD heeft bvb slechts 18 inch en geen rode wieklauwen, wat wel mooi stond op de rode AWD. Ook voor andere opties moet je een gans pakket nemen waarin dan in mijn geval allerlei zaken zitten die ik helemaal niet hoef te hebben.
Iets te kleine koffer, te weinig hoofdruimte achterin, geen optie voor een dakkoffer en ook onduidelijkheid over een al dan niet mogelijke trekhaak deden me verder kijken. En dan kwam ik de Enyaq tegen... conservatief exterieur maar wel praktischer, goedkoper en mooier binnenin.
En dat de Enyaq trager is van 0-100km maakt me bitter weining uit want je koopt geen EV om dan aan elke stoplicht er als een gek van door te gaan (verbruik, bandenslijtage,...). Het is leuk die optie (snelle acceleratie) te hebben maar veel heb je er uiteindelijk niet aan. Dat doe je een paar keer voor de fun of om indruk te maken, maar dan heb je het ook wel weer gehad.
Wat wegligging betreft heeft Ford een goede reputatie maar met het lage zwaartepunt van de Enyaq (batterij) denk ik dat dit ook wel top zal zijn.
jup, maar als reactie krijg dan, "je hebt em nu wel eerder"DonKui schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:14:
Zet nog net even bij mijn leasemaatschapij te kijken maar de zelfde configuratie is nu opeens 25 euro per maand goedkoper
Ik zou het doen!
@WhyTea Bij sport+ pakket in elk geval de keuze wanneer je meer sporty of meer comfy vering wilt hebben. Bij de Mustang zal het altijd sporty zijn. 0-100 acceleratie zegt inderdaad weinig. Je bent trouwens nog steeds snel weg bij het stoplicht :-) Ik heb in de ID4 gereden en acceleratie van 0-50 doet in nog geen 3 seconden. Dat betekent dat 50-100 zo'n 5,5 seconden doet. In tegenstelling tot een benzine auto die 'accelereert' (versnelt) heb je dus eigenlijk met een elektrische auto formeel gezien geen acceleratie
, maar een snelle start die daarna iets afneemt. Bij de ID4 gaat het van 0-70 snel en dantopt het een beetje af. Op de snelweg vond ik tussenacceleraties van 110-130 enzo ook best prima. Veel sneller zou die ID4 trouwens niet moeten zijn, in combinatie met deze remmen. Ik vond de ID4 remmen niet goed bijten.
[ Voor 37% gewijzigd door Maarten707 op 07-03-2021 20:28 ]
Eens even zitten spelen op de Duitse configurator daar staat de sportline al in.
En tot mijn verbazing ben ik € 600,— goedkoper uit 🤔🤔🤔
Zit gewoon veel standaard op, maar of er assistentie plus op zit kon ik niet ontdekken.
Ook geen velgen keus en standaard 20 inch en wat me opviel geen crystal Face...
Die € 600,— is we te verklaren dus door de velgen, maar dan nog erg goed geprijsd in Duitsland.
Waarschijnlijk ook eerder leverbaar dan 2022 omdat er geen crystal face op zit.
Laar hem maar snel in de Nederlandse configurator komen, dan misschien toch nog mijn bestelling aanpassen....
Zit gewoon veel standaard op, maar of er assistentie plus op zit kon ik niet ontdekken.
Die € 600,— is we te verklaren dus door de velgen, maar dan nog erg goed geprijsd in Duitsland.
Laar hem maar snel in de Nederlandse configurator komen, dan misschien toch nog mijn bestelling aanpassen....
Dank voor de toelichting. Eigenlijk, IRL zal het effectief zelden of nooit voorkomen dat je van van 0-100km moet gaan. Dat komt eigenlijk enkel voor als je op de autostrade van de pechstrook terug in het verkeer zou moeten.Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:24:
@WhyTea 0-100 acceleratie zegt inderdaad weinig. Je bent trouwens nog steeds snel weg bij het stoplicht :-) Ik heb in de ID4 gereden en acceleratie van 0-50 doet in nog geen 3 seconden. Dat betekent dat 50-100 zo'n 5,5 seconden doet. In tegenstelling tot een benzine auto die 'accelereert' (versnelt) heb je dus eigenlijk met een elektrische auto formeel gezien geen acceleratie, maar een snelle start die daarna iets afneemt. Bij de ID4 gaat het van 0-70 snel en dantopt het een beetje af. Op de snelweg vond ik tussenacceleraties van 110-130 enzo ook best prima. Veel sneller zou die ID4 trouwens niet moeten zijn, in combinatie met deze remmen. Ik vond de ID4 remmen niet goed bijten.
In praktijk zal het eerder van 0-50km of van 0-70km zijn en dan is de fun reeds voorbij.
Ik heb al maanden geleden een datum (week 23) gekregen ( via directlease -> van mossel) maar kreeg net als jou te horen dat aanpassingen niet meer mogelijk waren. Had geïnformeerd of kleur, velgen en/of interieur aanpassingen impact zouden hebben en daarop was het antwoord dat mijn bestelling naar het eind van het jaar zou verschuiven.Robert_ZM schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:14:
Nu er steeds meer Tweakers zijn die een definitieve leverweek doorgekregen hebben, ben ik benieuwd of Enyaq’s tussen zitten waarvan de configuratie naderhand gewijzigd is? Mijn dealer heeft vanaf het begin aangegeven dat als ik wat wil wijzigen, dat ik dan achteraan in de wachtrij kom, dus niet het principe van een vast productieslot.
Voor mij een reden om mijn configuratie niet te wijzigen, behalve een verplichte aanpassing i.v.m. de elektrische stoel. Wat ik hier op het forum vooral lees is dat er een vast productieslot is en je tot aan de definitieve inplanning kan wijzigen. Alleen is het niet goed zichtbaar of een wijziging wel of niet effect heeft op het levermoment. Vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn met een definitieve leverweek die recent nog hun configuratie aangepast hebben.
Eve char: Warock <TEST>
Yes Assistentie Plus zit er standaard op in de DE configurator. Net als Infotainment Plus._JANO_ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:55:
Eens even zitten spelen op de Duitse configurator daar staat de sportline al in.
Had overigens wel wat wat meer velgen-smaakjes verwacht voor die Sportline. Nu zijn het dezelfde als die we al kennen van de Karoq en Kodiaq.
Ook even op de duitse site gekeken. Wat raar is dat als de de 80 gewoon met de 80 sportline in de vergelijker zet, hij dan bij de sportline aangeeft: Bluetooth Komfort-Freisprechanlage inklusive Phonebox mit induktiver Ladefunktion. Bij de gewone is dit een leeg vak?? Op de NL site staat wel bluetooth voorbereiding, maar niet keihard bluetooth handsfree installatie. Het zal er toch wel opzitten? Iemand die hierduidelijkheid over kan geven?
Spidermellow
Exact. 1-100 rij je in de praktijk nooit. Je start bij een stoplicht en ten eerste ben je meestal niet de voorste, dus je rijdt achter iemand aan. Ben je wel de voorste dan rij je weg en staat iedereen achter je nog stil en ben je snel op de 70 km/uur. Er zijn weinig situaties waarin je hem dan direct naar 120 moet door trekken (en dat kan natuurlijk wel gewoon). Meestal eerst een 80 km ringweg of iets dergelijks.WhyTea schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:58:
[...]
Dank voor de toelichting. Eigenlijk, IRL zal het effectief zelden of nooit voorkomen dat je van van 0-100km moet gaan. Dat komt eigenlijk enkel voor als je op de autostrade van de pechstrook terug in het verkeer zou moeten.
In praktijk zal het eerder van 0-50km of van 0-70km zijn en dan is de fun reeds voorbij.
Hier vanaf 5:15 minuten de acceleratie. Dan zie je dat je 50 rijdt in 3 seconden. YouTube: Acceleration Tests 0-100 KPH / 0-60 MPH | VW ID.4 1st Max
Nog even voorpret voor wat betreft dat bruine interieur. Vind het echt mooi.
YouTube: Opplev ŠKODA ENYAQ iV digitalt nå!
[ Voor 8% gewijzigd door Maarten707 op 08-03-2021 02:06 ]
Ja, levering rond week 17/18Tjalping schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:37:
Toevallig al mensen die bij Hoogenboom in rotterdam hebben besteld en al definitieve leverweek hebben doorgekregen?
Ik heb hem nu eerder, de auto is duurder en ben per maand 75 euro minder kwijt in de lease.rammes schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:22:
[...]
jup, maar als reactie krijg dan, "je hebt em nu wel eerder"
Ineens zoveel ruimte in het budget dat ik overweeg om een set wintervelgen aan te schaffen zodat het wisselen sneller gaat en ik tijdens de wintersport niet hoeft hanessen met die 21 inch giganten.
Inmiddels heb ik een proefrit kunnen maken in de Enyaq, eerst indruk is dat het een fijne auto is om in te rijden.
Wat ik begrepen heb is dat de auto nog niet uitgerust met de laatste software/firmware versie maar dat alle auto's die naar NL komen uitgerust zullen zijn met de laatste update/firmware. Dit zou ook de reden zijn waarom de eerste auto's pas in/na week 14 in NL zijn.
In vergelijking met de Hyundai Kona die ik nu mag rijden merk ik een wezenlijk verschil in acceleratie, waarbij de Kona er als een kanonskogel vandoor gaat dit bij de Enyaq in de sportmodus een stuk rustiger en is dit niet met elkaar te vergelijken, nu is de Kona natuurlijk ook 400 kilo lichter.
De wegligging van de Enyaq is goed met zijn 2100kg en is de besturing ook vrij direct wat enigszins te vergelijken is met een short-rack stuurhuis.
Ik hem mijn aandacht gehad op de rijeigenschappen van de auto en weinig gelet op de extra features van de auto. Wat mij wel opviel is dat het mij niet lukte op mijn telefoon op een eenvoudige manier te koppelen om zo gebruik te kunnen maken van Apple Carplay.
Voorlopig mag ik nog even wachten tot week 29 totdat de auto echt komt. Laten we hopen op een eerdere leverdatum.
Wat ik begrepen heb is dat de auto nog niet uitgerust met de laatste software/firmware versie maar dat alle auto's die naar NL komen uitgerust zullen zijn met de laatste update/firmware. Dit zou ook de reden zijn waarom de eerste auto's pas in/na week 14 in NL zijn.
In vergelijking met de Hyundai Kona die ik nu mag rijden merk ik een wezenlijk verschil in acceleratie, waarbij de Kona er als een kanonskogel vandoor gaat dit bij de Enyaq in de sportmodus een stuk rustiger en is dit niet met elkaar te vergelijken, nu is de Kona natuurlijk ook 400 kilo lichter.
De wegligging van de Enyaq is goed met zijn 2100kg en is de besturing ook vrij direct wat enigszins te vergelijken is met een short-rack stuurhuis.
Ik hem mijn aandacht gehad op de rijeigenschappen van de auto en weinig gelet op de extra features van de auto. Wat mij wel opviel is dat het mij niet lukte op mijn telefoon op een eenvoudige manier te koppelen om zo gebruik te kunnen maken van Apple Carplay.
Voorlopig mag ik nog even wachten tot week 29 totdat de auto echt komt. Laten we hopen op een eerdere leverdatum.
In de standaard uitrusting zit de bluetooth voorbereiding, daarmee kun je je telefoon verbinden. Nergens staat dat het alleen voorbereiding is en je nog een extra optie moet kopen (die is er ook niet in de optie lijstlangevoort schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:13:
Ook even op de duitse site gekeken. Wat raar is dat als de de 80 gewoon met de 80 sportline in de vergelijker zet, hij dan bij de sportline aangeeft: Bluetooth Komfort-Freisprechanlage inklusive Phonebox mit induktiver Ladefunktion. Bij de gewone is dit een leeg vak?? Op de NL site staat wel bluetooth voorbereiding, maar niet keihard bluetooth handsfree installatie. Het zal er toch wel opzitten? Iemand die hierduidelijkheid over kan geven?
alleen de draadloze oplaadbox zit in het comfort pakket samen met kessy etc.
De Nederlandstalige ondertitels werken trouwens verbazend goed op deze video dus het is ook nog eens een informatieve video. :-)Maarten707 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 01:58:
[...]Nog even voorpret voor wat betreft dat bruine interieur. Vind het echt mooi.
Ben ook benieuwd wie naar de 100 kw oplaadmogekijkheid is gegaan bij de 60 en wat heeft de doorslag gegeven?
Sneller kunnen laden?Ccreator schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:39:
Ben ook benieuwd wie naar de 100 kw oplaadmogekijkheid is gegaan bij de 60 en wat heeft de doorslag gegeven?
Ps. Bij de 60 zal het een kwartiertje schelen per stop tot 70/80% laden vanaf 5-10%. Wil je 1000km per dag afleggen is het wel prettig. Ga je 500km rijden als max is het wellicht niet nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 08-03-2021 09:47 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Als je dit belangrijk vindt zou ik toch zeker even een proefrit maken in beide auto’s. Op basis van specs is het naar mijn mening onmogelijk om te bepalen of de rij eigenschappen bij je wensen passen.WhyTea schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:25:
[...]
Ik heb heel wat auto’s proefgereden voor ik mijn besluit nam voor een Model 3 en iedere auto heeft z’n eigen karakter. Zo was ik bijvoorbeeld blij verrast over de MG ZS EV en vond ik de Niro maar mwah, terwijl ik andersom had verwacht.
Hier is het nog een discussiepunt, we hebben 14 dagen geleden de Enyaq voor de deur kunnen ervaren (op de trailer aan huis) we waren in ieder geval positief verrast voor wat betreft de ruimte. (ongeacht dat hij minder ruimte heeft dan onze huidige auto) De mustang heeft (op papier) in die categorie nog altijd mee ruimte dan onze vorige auto.Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
Voor wat betreft de actieradius lijkt de Mustang een duidelijke winnaar. Prijstechnisch ontlopen ze elkaar niet al te veel in de configuratie die wij (privé) willen hebben.
Dus a.s. donderdag kunnen we de mustang ervaren en proberen. Toevallig ben ik er vrijdag 1 in het wild tegen gekomen in de wijk hier.
Ik heb proef gereden in de Ford maar de reden om niet voor deze te gaan was bij mij puur vanwege het feit dat ik mij opgesloten voelde in de auto alsof het veel kleiner was dan het in werkelijkheid is.Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
De range vond ik echter wel zeer aantrekkelijk (600+ WLTP), verder was ik zeer te spreken over de rijeigenschappen en het Infotainmentsysteem.
Qua uiterlijk vind ik hem wel geslaagd, ongeacht de naamgeving, dat is een keuze van Ford en ik kan er niet koud of warm van worden dat dit aan enige nostalgische poten zaagt.
Huh, hoe werkt dat dan?ManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:37:
[...]
Ik heb hem nu eerder, de auto is duurder en ben per maand 75 euro minder kwijt in de lease.
Of heb ik ergens een berichtje gemist?
Ik heb werkelijk geen idee, ik stel niet teveel vragen, ik onderteken en ik wacht af.Wootism schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:15:
[...]
Huh, hoe werkt dat dan?
Of heb ik ergens een berichtje gemist?
Ik heb het vermoeden dat de prijzen van de lease bij ons zijn aangepast, ik merkte het namelijk ook bij de XC40 P8, die kon ik vorige jaar met moeite samenstellen (veel concessies doen) en nu alle opties kunnen selecteren (die ik echt wil), vergelijkbaar met de Enyaq en ineens was dat binnen budget (ver)
Bij de XC40 draagt de prijsverlaging van ruim 5K ook bij natuurlijk maar alsnog, is de configuratie qua eindprijs nagenoeg gelijk aan de Enyaq, terwijl voor de Volvo een hogere 'brandstofbijdrage' nodig is.
Ik kan hierbij alleen maar concluderen dat er een correctie is geweest op onze prijzen of dat de prijsafspraken met de leasemaatschappij zijn aangepast.
Ik had hem niet opgenomen in mijn configuratie, maar de LM heeft deze toegevoegd omdat dit een "must have" optie zou zijn (uiteraard na overleg met mij).Ccreator schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:39:
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
@ManiacScum
@vinom
@Wootism
Dank voor jullie reacties. Ben akkoord gegaan met het voorstel van de LM en nu heb ik dus een productieslot week 30:
@DonKui
Enyaq iv60
Black Magic metallic
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
Elektrisch inklapbare trekhaak
FAMILY PAKKET Zonnewering achter + Elektronisch veiligheidsslot voor achterdeuren + 230V aansluiting +
2 USB-C aansluitingen achter
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
HOD en drive mode select
Warmtepomp
En indien het 2022 wordt mag ik ervan afzien. Ga er van uit dat dit niet nodig is.
@vinom
@Wootism
Dank voor jullie reacties. Ben akkoord gegaan met het voorstel van de LM en nu heb ik dus een productieslot week 30:
@DonKui
Enyaq iv60
Black Magic metallic
Elektrisch inklapbare trekhaak
FAMILY PAKKET Zonnewering achter + Elektronisch veiligheidsslot voor achterdeuren + 230V aansluiting +
2 USB-C aansluitingen achter
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie
HOD en drive mode select
Warmtepomp
En indien het 2022 wordt mag ik ervan afzien. Ga er van uit dat dit niet nodig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Tdebassie op 08-03-2021 10:46 ]
Ik heb m wel aangevinkt, verwacht niet vaak langere afstanden te rijden maar als dat wel zo is vind ik het (denk ik) fijn als ik snel kan bijladen.A3-D schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Ik had hem niet opgenomen in mijn configuratie, maar de LM heeft deze toegevoegd omdat dit een "must have" optie zou zijn (uiteraard na overleg met mij).
Ik kan je niet volgen. Je geeft aan dat het financiële plaatje doorslag zal geven terwijl je eerder zegt dat ze elkaar prijstechnisch niet veel ontlopen....TIGER1125 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:54:
[...]
Hier is het nog een discussiepunt, we hebben 14 dagen geleden de Enyaq voor de deur kunnen ervaren (op de trailer aan huis) we waren in ieder geval positief verrast voor wat betreft de ruimte. (ongeacht dat hij minder ruimte heeft dan onze huidige auto) De mustang heeft (op papier) in die categorie nog altijd mee ruimte dan onze vorige auto.
Voor wat betreft de actieradius lijkt de Mustang een duidelijke winnaar. Prijstechnisch ontlopen ze elkaar niet al te veel in de configuratie die wij (privé) willen hebben.
Dus a.s. donderdag kunnen we de mustang ervaren en proberen. Toevallig ben ik er vrijdag 1 in het wild tegen gekomen in de wijk hier.en kunnen we kijken in hoeverre de auto's kunnen voldoen aan de door ons gestelde randvoorwaardes. Qua uiterlijk vind ik de mustang overigens mooier, qua praktisch gebruik en 1 op 1 prijs stelling lijkt de Enyaq praktischer en goedkoper dan die mustang.
Dus uiteindelijk zal het financiële plaatje de doorslag gaan geven denk ik zo.
Overigens scheelt vanaf prijs volgens mij toch echt een kleine 10k. Dus willen ze prijstechnisch elkaar niet veel ontlopen heb je dus de keuze tussen een volgepakte Enyaq of een Ford.
Klopt helemaal, de vergelijking is qua uitrusting daardoor niet helemaal eerlijk, die wint de Enyaq in principe ruimschoots. Mede daardoor blijft het contante plaatje redelijk bij elkaar. Daarentegen komt er zeker bij een privé rijder zoals wij nog een verhaal onder de streep, we zijn vorig jaar bezig geweest met een Kuga Phev, dat is door een veelvoud van redenen uiteindelijk niet doorgegaan. Ik heb toen ervaren dat het inruilen van een Ford bij de eigen Ford dealer aanzienlijk beter uitpakte dan een andere Ford dealer.goetfoud schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:52:
[...]
Ik kan je niet volgen. Je geeft aan dat het financiële plaatje doorslag zal geven terwijl je eerder zegt dat ze elkaar prijstechnisch niet veel ontlopen....
Overigens scheelt vanaf prijs volgens mij toch echt een kleine 10k. Dus willen ze prijstechnisch elkaar niet veel ontlopen heb je dus de keuze tussen een volgepakte Enyaq of een Ford.
Dus dat is ook nog een afweging voor ons.
Maar ja je hebt gelijk of ik nu 55-60k neerleg voor de ene auto of een soortgelijk bedrag voor de andere auto, dan maakt dat kleine beetje wisselgeld bij de dealer ook niet echt meer uit waarschijnlijk.
In tegenstelling tot de Enyaq (behalve dan nu de first editions), waar bijna alles een optie is, zit er ook de Ford Mustang Mach-E al veel standaard en zijn er maar twee optie pakketen die je daarna kan kiezen. Daarom is hij ook standaard een stuk duurder maar als je de Enyaq redelijk aan wil kleden kom je al snel in de buurtgoetfoud schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:52:
[...]
Ik kan je niet volgen. Je geeft aan dat het financiële plaatje doorslag zal geven terwijl je eerder zegt dat ze elkaar prijstechnisch niet veel ontlopen....
Naar aanleiding van een gesprek met de leverende dealer blijkt dat mijn auto reeds al geproduceerd is en in Tsjechië wacht op de update vooraleer deze op transport gaat naar Nederland. Helaas is transport pas week 15. Maar voor zover ze konden zien was de auto dus al geproduceerd in week 8.
Wow.. het lijkt er dus langzaam op dat er al een hoop Enyaq's klaar staan om te worden uitgeleverd. Hopelijk is mijn dealer wat minder scherp op de beschikbare informatie en staat die van mij ook op dat rangeerterreinOase schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
Naar aanleiding van een gesprek met de leverende dealer blijkt dat mijn auto reeds al geproduceerd is en in Tsjechië wacht op de update vooraleer deze op transport gaat naar Nederland. Helaas is transport pas week 15. Maar voor zover ze konden zien was de auto dus al geproduceerd in week 8.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Het bruine en zwarte interieur vind ik zelf ook heel mooi, maar ik ben echt allergisch geworden voor alles met een zogenaamde pianolak. Het krast al als je naar kijkt bij wijze, en het wordt altijd lelijk naar verloop van tijd.Maarten707 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 01:58:
[...]
Nog even voorpret voor wat betreft dat bruine interieur. Vind het echt mooi.
Dus ik ben heel blij dat het Loft interieur dat niet heeft. Niet in de deuren en niet bij de 'gear shifter'.
ervh schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Ik heb bij PON dealer besteld. Zelf dacht ik nu gaat het vlot met de leverdata. Maar van de 44 auto's die ze in de eerste lichting tot begin december hebben verkocht, is er slechts van twee een afleverdatum (en vervroeging). Als je dus een afleverdatum gecommuniceerd hebt gekregen, lucky u!![]()
Ik zag vorige week bij de dealer in het systeem dat mijn Enyaq week 11 bij PON binnen komt en uitgeleverd word in week 15. Ik denk dat dat is omdat de update er nog overheen moet!goetfoud schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Apart ja. Daarom eerst zien dan geloven😉
Zag op page 1 dat volgende week we de 1e gelukkige hebben....
Heel mooi ! Ook gaaf dat jij al hebt kunnen rijden. Die foto word ik erg blij van want dat is precies de auto zoals ik hem qua uiterlijk besteld heb.BaZZeHH schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Vanmiddag proef gereden bij Ames in Dordrecht. Ik moet zeggen de auto voldoet volledig aan mijn verwachtingen! Ook nog eens in mijn kleur! Jammer dat ik de 21 inch niet heb, maar goed verder heel tevreden over de kleur.
Ik kon er maar een half uur in rijden. Even een stuk snelweg mee gepakt. Hij rijdt echt heel goed. Trekt wat minder snel op dan mijn Golf-E maar voor dat gewicht nog steeds heel redelijk. Ook even goed in de bocht gelegd en daar hield hij zich ook staande.
Beetje kunnen spelen met het menu en dat liep ook soepel. Het geluid nog even getest en dat klonk prima. Alleen vergeten te vragen of SSS er nou op zat.
Nu alleen nog wachten tot week 25!
De willekeur in het al dan niet installeren van de update is toch ook wel weer opmerkelijk. Maar het past wat dat betreft dan wel weer in het plaatje van wat we tot nu toe gezien hebben rondom de Enyaq.SgtDoggie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:01:
[...]
[...]
Ik zag vorige week bij de dealer in het systeem dat mijn Enyaq week 11 bij PON binnen komt en uitgeleverd word in week 15. Ik denk dat dat is omdat de update er nog overheen moet!
Deze snap ik niet helemaal... Volgens mij onderschrijft de post @SgtDoggie wat al eerder gezegd is: dat de Enyaqs niet uitgeleverd worden voordat de update is geplaatst. Er is eerder aangegeven dat de eerste Enyaqs vanaf week 14 worden uitgeleverd, omdat eerste de update geïnstalleerd moet worden. Daar past dit toch prima in?Oase schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:27:
[...]
De willekeur in het al dan niet installeren van de update is toch ook wel weer opmerkelijk. Maar het past wat dat betreft dan wel weer in het plaatje van wat we tot nu toe gezien hebben rondom de Enyaq.
Zekers daar past het prima in. Waar ik op doelde was de plaats waar de update geïnstalleerd wordt. Aangezien mijn auto dus al in week 8 is geproduceerd en pas in week 15 op transport gaat naar de dealer. Het lijkt er daarmee op dat de auto in Tsjechië de update zal krijgen. Daar waar de auto's van PON ogenschijnlijk de update bij de dealer krijgen.pim89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:42:
[...]
Deze snap ik niet helemaal... Volgens mij onderschrijft de post @SgtDoggie wat al eerder gezegd is: dat de Enyaqs niet uitgeleverd worden voordat de update is geplaatst. Er is eerder aangegeven dat de eerste Enyaqs vanaf week 14 worden uitgeleverd, omdat eerste de update geïnstalleerd moet worden. Daar past dit toch prima in?
Hier ook getwijfeld.Maarten707 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:13:
Grootste reden was de prijs in mijn geval. Ruimte is ook een grote plus voor de Enyaq.
Grootste plus voor de Mach E t.o.v. de Enyaq is de snelheid.
Daar zullen er een aantal van zijn inderdaad, maar denk dat het gros straks gewoon af fabriek wordt voorzien van de software. Of wordt voorzien van een "tussenversie die OTA ondersteunt", zodat ze tussen fabriek en levering (3 weken tijd) gewoon OTA kunnen updatenOase schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:45:
[...]
Zekers daar past het prima in. Waar ik op doelde was de plaats waar de update geïnstalleerd wordt. Aangezien mijn auto dus al in week 8 is geproduceerd en pas in week 15 op transport gaat naar de dealer. Het lijkt er daarmee op dat de auto in Tsjechië de update zal krijgen. Daar waar de auto's van PON ogenschijnlijk de update bij de dealer krijgen.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
:strip_exif()/f/image/zzd5O7wYew098TtVQUVXBDIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist werden er op de A27 film & foto's gemaakt over het snel laden met de ID 4.Persoonlijk vind ik deze kleur erg mooi,jammer dat ze deze niet op de Enyaq hebben. Deze ID4 zou ook voorzien zijn van de laatste software stand volgens de medewerker van Pon.
[ Voor 7% gewijzigd door pollekeb op 08-03-2021 13:28 ]
Hallo allemaal,
Nat als veel anderen heb ik dit topic ook met veel interesse gevolgd. Na een proefrit gereden te hebben in een Kia Niro EV en een Citroën ë-C4 was afgelopen weekend de Skoda Enyaq aan de beurt. (De Citroën ë-C4 heeft overigens bij Athlon een heel gunstig tarief.) Na de proefrit was de keuze heel snel gemaakt gezien de extra ruimte en het gevoel dat de auto echt in een hoger segment zit. Zojuist de volgende bestelling geplaatst:
Enyaq iv60
Quartz Grey metallic
All season banden
Deze configuratie past nét binnen mijn leasebudget (Athlon). In eerste instantie had ik de keuze gemaakt voor chromen omlijsting en zomer- en winterbanden (standaard is all season) in plaats van de achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór, met name om in de zomer net wat meer range te hebben als we met de auto op vakantie gaan. Gelijk bij het instappen merkte we (ik en mijn vriendin) dat de auto een veel hogere zit heeft dan onze huidige auto (Opel Astra station). Kleinere obstakels zie je dan sneller over het hoofd. Daarom toch de switch gemaakt naar achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór (ook gezien de parkeerkunsten van mijn vriendin haha).
Broekhuis (Alkmaar) had het over een levering van september / oktober, Athlon gaf medio juni. Ben benieuwd wat het gaat worden...
Nat als veel anderen heb ik dit topic ook met veel interesse gevolgd. Na een proefrit gereden te hebben in een Kia Niro EV en een Citroën ë-C4 was afgelopen weekend de Skoda Enyaq aan de beurt. (De Citroën ë-C4 heeft overigens bij Athlon een heel gunstig tarief.) Na de proefrit was de keuze heel snel gemaakt gezien de extra ruimte en het gevoel dat de auto echt in een hoger segment zit. Zojuist de volgende bestelling geplaatst:
Enyaq iv60
Quartz Grey metallic
All season banden
Deze configuratie past nét binnen mijn leasebudget (Athlon). In eerste instantie had ik de keuze gemaakt voor chromen omlijsting en zomer- en winterbanden (standaard is all season) in plaats van de achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór, met name om in de zomer net wat meer range te hebben als we met de auto op vakantie gaan. Gelijk bij het instappen merkte we (ik en mijn vriendin) dat de auto een veel hogere zit heeft dan onze huidige auto (Opel Astra station). Kleinere obstakels zie je dan sneller over het hoofd. Daarom toch de switch gemaakt naar achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór (ook gezien de parkeerkunsten van mijn vriendin haha).
Broekhuis (Alkmaar) had het over een levering van september / oktober, Athlon gaf medio juni. Ben benieuwd wat het gaat worden...
In dat geval zou ik inderdaad niet teveel vragen stellen. Wel erg netjes.ManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:29:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, ik stel niet teveel vragen, ik onderteken en ik wacht af.
Ik heb het vermoeden dat de prijzen van de lease bij ons zijn aangepast, ik merkte het namelijk ook bij de XC40 P8, die kon ik vorige jaar met moeite samenstellen (veel concessies doen) en nu alle opties kunnen selecteren (die ik echt wil), vergelijkbaar met de Enyaq en ineens was dat binnen budget (ver)
Bij de XC40 draagt de prijsverlaging van ruim 5K ook bij natuurlijk maar alsnog, is de configuratie qua eindprijs nagenoeg gelijk aan de Enyaq, terwijl voor de Volvo een hogere 'brandstofbijdrage' nodig is.
Ik kan hierbij alleen maar concluderen dat er een correctie is geweest op onze prijzen of dat de prijsafspraken met de leasemaatschappij zijn aangepast.
Je hebt volgens mij nu de dikst uitgevoerde Enyaq in dit topic
Ik ben nieuw in de wereld van elektrisch rijden, maar staat iedereen met zo'n smoel en houding zijn auto te laden?pollekeb schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
Zojuist werden er op de A27 film & foto's gemaakt over het snel laden met de ID 4.Persoonlijk vind ik deze kleur erg mooi,jammer dat ze deze niet op de Enyaq hebben. Deze ID4 zou ook voorzien zijn van de laatste software stand volgens de medewerker van Pon.
Maar geen Skoda Sound SystemWootism schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:33:
[...]
In dat geval zou ik inderdaad niet teveel vragen stellen. Wel erg netjes.
Je hebt volgens mij nu de dikst uitgevoerde Enyaq in dit topic
Ik zag overigens dat mijn Leasemaatschappij (Athlon) mooie plaatjes hanteert..... geeft mij een beetje het idee hoe de auto er uitziet als het Chroom wordt vervangen door zwarte delen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/qe2CpJ52V86XJF2huBMzXbND.png?f=user_large)
Tijdje meegelezen. Drop mn bestelling hier ook maar.
Het volgende op 3 november besteld:
Enyaq 80
Moon White
Betria velgen
Suite zwart
Comfort plus
Assistentie
Klimaat plus
Family
Licht plus (dus toen nog met Crystal Face)
Infotainment plus
125 kw laden
Elektrische stoel
Panoramadak
Skoda iV pakket
Besteld via LM.
Verwachte levertijd eind mei.
Prima! Dat dramading waar ik nu in rij moet nog tot 31 maart. Voorlopertje en dan horen we wel wanneer en hoe we de boel kunnen komen ophalen. Totdat een maatje van me een paar weken geleden zei, jij hebt toch ook zo'n Enyaq met dat licht voorop? Ga je die afbestellen of blijf je wachten? Wachten? Afbestellen? Hoezo dan? Hij zegt, ik zou ff Tweakers gaan lezen...
Niks vernomen al die tijd van de dealer. Leasemaatschappij maar is gebeld. Die wisten van niks. Dealer maar is gebeld. Die wisten ook van niks. Na enig aandringen werd er toch maar is in een mailbox gekeken. Ohja, hier vind ik wel iets, het wordt week 35.
LM blijkbaar ook contact gehad met de dealer. Die hebben blijkbaar niet aangedrongen. Want dealer beweerd dat het gewoon eind mei blijft.
Ook over alle andere wijzigingen in pakketten en weet ik veel allemaal niet meer. Nooit geïnformeerd. Skoda Sound System? De dealer wist niet eens waar ik het over had. Auto staat bij de dealer. Zelf achteraan moeten bellen of ik alsjeblieft een afspraak mocht maken met de verkoper om te mogen komen kijken. Kom ik kijken. Meneer de verkoper is even niet op locatie. Proefrijden?? Niks gehoord.
Dat ik niet 3 keer per dag word gebeld over de status van mn pakje boter bij de Jumbo snap ik. Maar enige info over een auto van dik 60k zo af en toe zou ik toch wel prettig vinden. Ben inmiddels zover dat ik m van pure nijd afbestel en en First Edition bestel via een andere dealer omdat ik het ze simpelweg niet meer gun.
Maar, zag van de week dat filmpje van die Sportline (ook trouwens niks van gehoord van de dealer maar dat zal inmiddels ook niemand meer verrassen...) met Crytsal Face en eerlijk is eerlijk ik vind het toch wel erg mooi. Ook al zie ik er zelf niks van als ik er in zit.
Benieuwd of het ding nog voor 2022 op kenteken komt. Anders mogen ze m van mij van de brug afrijden. Maar dan wel zonder mij erin...
Het volgende op 3 november besteld:
Enyaq 80
Moon White
Betria velgen
Suite zwart
Comfort plus
Assistentie
Klimaat plus
Family
Licht plus (dus toen nog met Crystal Face)
Infotainment plus
125 kw laden
Elektrische stoel
Panoramadak
Skoda iV pakket
Besteld via LM.
Verwachte levertijd eind mei.
Prima! Dat dramading waar ik nu in rij moet nog tot 31 maart. Voorlopertje en dan horen we wel wanneer en hoe we de boel kunnen komen ophalen. Totdat een maatje van me een paar weken geleden zei, jij hebt toch ook zo'n Enyaq met dat licht voorop? Ga je die afbestellen of blijf je wachten? Wachten? Afbestellen? Hoezo dan? Hij zegt, ik zou ff Tweakers gaan lezen...
Niks vernomen al die tijd van de dealer. Leasemaatschappij maar is gebeld. Die wisten van niks. Dealer maar is gebeld. Die wisten ook van niks. Na enig aandringen werd er toch maar is in een mailbox gekeken. Ohja, hier vind ik wel iets, het wordt week 35.
LM blijkbaar ook contact gehad met de dealer. Die hebben blijkbaar niet aangedrongen. Want dealer beweerd dat het gewoon eind mei blijft.
Ook over alle andere wijzigingen in pakketten en weet ik veel allemaal niet meer. Nooit geïnformeerd. Skoda Sound System? De dealer wist niet eens waar ik het over had. Auto staat bij de dealer. Zelf achteraan moeten bellen of ik alsjeblieft een afspraak mocht maken met de verkoper om te mogen komen kijken. Kom ik kijken. Meneer de verkoper is even niet op locatie. Proefrijden?? Niks gehoord.
Dat ik niet 3 keer per dag word gebeld over de status van mn pakje boter bij de Jumbo snap ik. Maar enige info over een auto van dik 60k zo af en toe zou ik toch wel prettig vinden. Ben inmiddels zover dat ik m van pure nijd afbestel en en First Edition bestel via een andere dealer omdat ik het ze simpelweg niet meer gun.
Maar, zag van de week dat filmpje van die Sportline (ook trouwens niks van gehoord van de dealer maar dat zal inmiddels ook niemand meer verrassen...) met Crytsal Face en eerlijk is eerlijk ik vind het toch wel erg mooi. Ook al zie ik er zelf niks van als ik er in zit.
Benieuwd of het ding nog voor 2022 op kenteken komt. Anders mogen ze m van mij van de brug afrijden. Maar dan wel zonder mij erin...
Volgens mij nijgt hij daar naar.... en is dat niet niet gedaan.sebbe_1 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:07:
@mimalizo
Je dropt je bestelling, maar je geeft ook aan dat je hebt afbesteld en voor first edition gaat. Wat is het geworden
Ik heb overigens eind januari besteld met licht plus (crystal face). Levertijd weerk 50
Ah, in Nieuwegein achter de OK, daar heb ik ook vaak zat af en toe even mijn auto bijgeladen :-Dpollekeb schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
Sta nog in de nijgstand inderdaad. En dat komt alleen door de CF. Anders was ik er al klaar mee geweest...ManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:13:
[...]
Volgens mij nijgt hij daar naar.... en is dat niet niet gedaan.
Nee alleen met Anna- en SSS aan boord, anders niet...vinom schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:39:
[...]
Ik ben nieuw in de wereld van elektrisch rijden, maar staat iedereen met zo'n smoel en houding zijn auto te laden?
AnnaRienvdLaan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:29:
[...]
Nee alleen met Anna- en SSS aan boord, anders niet...
SSS

Volgens mij een Sportline uitvoering deze. Dan had ik bij deze kleur die zwarte onderkant wel weer mooi gevonden...ManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:00:
[...]
Ik zag overigens dat mijn Leasemaatschappij (Athlon) mooie plaatjes hanteert..... geeft mij een beetje het idee hoe de auto er uitziet als het Chroom wordt vervangen door zwarte delen:
Het ging mij dan ook meer om de vervanging van de chromen delenmimalizo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:36:
[...]
Volgens mij een Sportline uitvoering deze. Dan had ik bij deze kleur die zwarte onderkant wel weer mooi gevonden...
Wellicht dat mijn auto dan ook al stof staat te vangenOase schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:38:
Ik hoop het voor jou.Fairplay92 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:15:
[...]
Wellicht dat mijn auto dan ook al stof staat te vangen
Staan die van Jasperzzzzz en de mijne erlangs
Binnenkort maar eens langs van den Udenhout
Kan trouwens elke dealer zien of een auto geproduceerd is, ook al heeft de dealer geen honeymoonnet?
[ Voor 82% gewijzigd door JDeurs op 08-03-2021 15:44 ]
Dan passen je sneeuwkettingen niet op 21 die passen max maar op 19ManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:37:
[...]
Ik heb hem nu eerder, de auto is duurder en ben per maand 75 euro minder kwijt in de lease.
Ineens zoveel ruimte in het budget dat ik overweeg om een set wintervelgen aan te schaffen zodat het wisselen sneller gaat en ik tijdens de wintersport niet hoeft hanessen met die 21 inch giganten.
Vandaag de dealer maar weer eens gebeld. Want zoals bij de meeste dealers zal het niet van hun kant komen. De productie week staat inmiddels op week 22. Ik heb dan ook het SSS. De dealer kon niet vertellen of het nu daar aan lag. Maar goed we wachten het wel af. Zit niet op een schopstoel maar het zou wel leuk zijn. Begon nu wel te twijfelen of ik toch niet die racing blue moest kiezen. Maar blijf toch maar bij de Arctic silver.
Bij mij gaven ze aan dat ze skoda en seat nog niet in honeymoon hadden. Maar dat ze keken op de website van de importeur. Dus ja ik denk dat elke dealer dat moet kunnen. Of ze hebben een verkeerd opgehangen bij mij.JDeurs schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:42:
Kan trouwens elke dealer zien of een auto geproduceerd is, ook al heeft de dealer geen honeymoonnet?
Dit kreeg ik zo juist van de dealer te horen over de auto.
Ik heb ook gelijk gemaild waarom er staat week 16 ipv week 12
Goedemiddag mibkiller,
De auto is geproduceerd en is op 4 maart op de trein gezet.
De auto moet nog een type goedkeuring krijgen en wij verwachten de auto in week 16 bij ons.
Zodra de auto er is nemen wij meteen contact op voor de definitieve afleverafspraak!
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Commercieel medewerker skoda
Goedemiddag mibkiller,
De auto moet nog een type goedkeuring krijgen en wij verwachten de auto in week 16 bij ons.
Zodra de auto er is nemen wij meteen contact op voor de definitieve afleverafspraak!
Met vriendelijke groet,
Mich..............
[ Voor 7% gewijzigd door mibkiller op 08-03-2021 16:44 ]
Heerlijk bericht! Wat zal die auto een bijzondere treinreis hebben als ie pas in week 16 er ismibkiller schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:41:
Goedemiddag mibkiller,
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Ja dat vindt ik ook daarom gelijk een mail gestuurd waarom het eerst week 12 was en nu week 16Oase schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:43:
[...]
Heerlijk bericht! Wat zal die auto een bijzondere treinreis hebben als ie pas in week 16 er is
Dit kreeg ik van de dealer terug over de trekhaak
Goedemiddag mibkiller,
Ik heb meteen navraag gedaan bij mijn collega’s in het magazijn.
Het klopt dat er wat informatie te vinden is over de trekhaak op de Enyaq, de verwachting is inderdaad ook dat de zwenkbare trekhaak €1350 incl btw gaat kosten.
Echter is deze informatie door Skoda nog niet officieel naar buiten gebracht en is het dus nog even de vraag of deze prijzen juist zijn.
De trekhaak is helaas dus nog niet te bestellen en ook de levertijd is onbekend.
Zodra de beschikbaarheid en prijzen wel bij ons bekend zijn zal ik er bij u op terug komen.
Met vriendelijke groet,
Mich...........
Goedemiddag mibkiller,
Ik heb meteen navraag gedaan bij mijn collega’s in het magazijn.
Het klopt dat er wat informatie te vinden is over de trekhaak op de Enyaq, de verwachting is inderdaad ook dat de zwenkbare trekhaak €1350 incl btw gaat kosten.
Echter is deze informatie door Skoda nog niet officieel naar buiten gebracht en is het dus nog even de vraag of deze prijzen juist zijn.
De trekhaak is helaas dus nog niet te bestellen en ook de levertijd is onbekend.
Zodra de beschikbaarheid en prijzen wel bij ons bekend zijn zal ik er bij u op terug komen.
Met vriendelijke groet,
Mich...........
Benieuwd naar hun reactie.mibkiller schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:45:
[...]
Ja dat vindt ik ook daarom gelijk een mail gestuurd waarom het eerst week 12 was en nu week 16
Ik vrees ook dat het door de SSS komt. Mijn dealer blijft volhouden dat het verschil in levertijd ca. 3 weken is maar ik heb het idee dat dat de initiele planning was. Nu worden veel Enyaqs zonder SSS eerder geleverd (als ik de berichten hier lees) maar de leverweek van de Enyaqs met SSS blijft ongewijzigd...Jalk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:27:
Vandaag de dealer maar weer eens gebeld. Want zoals bij de meeste dealers zal het niet van hun kant komen. De productie week staat inmiddels op week 22. Ik heb dan ook het SSS. De dealer kon niet vertellen of het nu daar aan lag. Maar goed we wachten het wel af. Zit niet op een schopstoel maar het zou wel leuk zijn. Begon nu wel te twijfelen of ik toch niet die racing blue moest kiezen. Maar blijf toch maar bij de Arctic silver.
Die trein gaat eerst naar Syberië of wat?mibkiller schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:41:
Goedemiddag mibkiller,
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Zo juist nog het volgende antwoord gekregen
Beste meneer Mibkiller,
De verwachte afleverweek vanuit de fabriek is inderdaad gewijzigd. Tot het moment dat wij de auto mogen ontvangen hebben we helaas geen invloed op dit proces.
Zodra wij de auto fysiek aanwezig hebben nemen wij meteen contact met u op om de definitieve afleverafspraak met u in te plannen.
Wij doen er alles aan de auto zo snel mogelijk te leveren.
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Beste meneer Mibkiller,
De verwachte afleverweek vanuit de fabriek is inderdaad gewijzigd. Tot het moment dat wij de auto mogen ontvangen hebben we helaas geen invloed op dit proces.
Zodra wij de auto fysiek aanwezig hebben nemen wij meteen contact met u op om de definitieve afleverafspraak met u in te plannen.
Wij doen er alles aan de auto zo snel mogelijk te leveren.
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Zie er vorige post van mij
[ Voor 5% gewijzigd door mibkiller op 08-03-2021 17:07 ]
Eerder dan week 25 rolt er toch geen Enyaq van de band met SSS? Dat is het laatste nieuws wat ik er van weet.Chipsoer schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:50:
[...]
Ik vrees ook dat het door de SSS komt. Mijn dealer blijft volhouden dat het verschil in levertijd ca. 3 weken is maar ik heb het idee dat dat de initiele planning was. Nu worden veel Enyaqs zonder SSS eerder geleverd (als ik de berichten hier lees) maar de leverweek van de Enyaqs met SSS blijft ongewijzigd...
Ik dacht dat er eerder als week 11 geen auto's weggingen ivm de update. Die gebeurd op de fabriek zover ik heb gehoord.mibkiller schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:41:
Goedemiddag mibkiller,
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Nijmegen toevallig?mibkiller schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:41:
Goedemiddag mibkiller,
Met vriendelijke groet,
Mich..............
Dat zou zo maar kunnen. Van wie heb je dat nieuws?vinom schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:
[...]
Eerder dan week 25 rolt er toch geen Enyaq van de band met SSS? Dat is het laatste nieuws wat ik er van weet.
Laatste wat ik vernomen heb van dealer is dat de Enyaq (zonder SSS en Crystal face) vanaf week 14 bij de dealers staat en dat vanaf week 15 de 1e afgeleverd zullen worden....
We gaan het zien......
We gaan het zien......
Heel gaaf, maar je weet het is te regelenManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:00:
[...]
Maar geen Skoda Sound System![]()
[Afbeelding]
Uit deze post toen:Chipsoer schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:35:
[...]
Dat zou zo maar kunnen. Van wie heb je dat nieuws?
andre00 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"Beschikbaarheid van het Skoda Sound System gecheckt via de dealer bij de importeur. Bericht van de importeur:
"Het Sound System word later geproduceerd bij de fabriek. Deze wordt vanaf modeljaar 22 geproduceerd.
(Vanaf productieweek 25)."
Demo's en afleveringen?goetfoud schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:40:
Laatste wat ik vernomen heb van dealer is dat de Enyaq (zonder SSS en Crystal face) vanaf week 14 bij de dealers staat en dat vanaf week 15 de 1e afgeleverd zullen worden....
We gaan het zien......
[ Voor 16% gewijzigd door ManiacScum op 08-03-2021 19:28 ]
Klopt, week 14 demo auto's maar ook al bestelde auto's. De bestelde auto's zouden vanaf week 15 naar klanten gaan.
Mijn goedbedoelde tip: vraag even goed door. Mijn Enyaq 2 weken geleden besteld: leverdatum februari 2022. Nu heeft een andere leasemaatschappij ergens een productieslot kunnen bemachtigen waardoor het week 30 zou moeten worden (2021), maar dat staat wel in groot contrast met wat jou nu is verteld.Anonymous87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:27:
Hallo allemaal,
Enyaq iv60
Quartz Grey metallic
All season banden
Athlon heeft ook een Athlon Edition voor de Enyaq die zeer gunstig is in de prijs zag ik vandaag.Anonymous87 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:27:
Hallo allemaal,
Enyaq iv60
Quartz Grey metallic
All season banden
Deze plaat is wel zwaar gephotoshopped, de wieldiameter is wel 2 maten opgerekt!Wootism schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:34:
Poh, die RS velgen zijn ook wel erg vet!
[Afbeelding]
Die schop is een hint naar virtual pedal?jdbiggelaa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
Nieuw reclamefilmpje op Youtube
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV
Lek op de schop tegen de garagedeur
Dat is een remix van het orginele release filmpjejdbiggelaa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
Nieuw reclamefilmpje op Youtube
YouTube: ŠKODA ENYAQ iV
Lek op de schop tegen de garagedeur
@ManiacScum zeker mooie athlon editie, helaas geen 60 variant ervan anders had ik toch opnieuw met werkgever om tafel gegaan.
Ik heb dat model in Quartz Grey besteld en die wordt begin juni verwachtManiacScum schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:53:
[...]
Athlon heeft ook een Athlon Edition voor de Enyaq die zeer gunstig is in de prijs zag ik vandaag.
Het MRA initiatief met mijn gemeente heeft ook goedkeuring voor een laadpaal gegeven, nog geen 30 meter van mijn voordeur
[ Voor 17% gewijzigd door Venxir op 09-03-2021 08:23 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Dit lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk. Levertijd is pas week 28. Ik ben benieuwd wat van Udenhout zou zeggen als ik aangaf dat ik nog een aantal dingen aan de bestelling wil veranderen. Toch maar een ander kleurtje, een pakket erbij?? Als de auto's al ver ingepland zijn voor productie of zelfs uit de productie zouden zijn gekomen dan zal van Udenhout er snel achterkomen dat dit niet meer kan.JDeurs schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:37:
[...]
Ik hoop het voor jou.
Staan die van Jasperzzzzz en de mijne erlangs![]()
Binnenkort maar eens langs van den Udenhout
Dus die bij van Udenhout in Den Bosch hebben besteld zijn iig: Jasperzzz, Oase, JDeurs en ikzelf. Wie nog meer?Fairplay92 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:36:
[...]
Dit lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk. Levertijd is pas week 28. Ik ben benieuwd wat van Udenhout zou zeggen als ik aangaf dat ik nog een aantal dingen aan de bestelling wil veranderen. Toch maar een ander kleurtje, een pakket erbij?? Als de auto's al ver ingepland zijn voor productie of zelfs uit de productie zouden zijn gekomen dan zal van Udenhout er snel achterkomen dat dit niet meer kan.
Ik bij van Udenhout in Veldhoven. Telt dat ookFairplay92 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Dus die bij van Udenhout in Den Bosch hebben besteld zijn iig: Jasperzzz, Oase, JDeurs en ikzelf. Wie nog meer?
Ik zit ook bij Van Udenhout, maar of het Den Bosch is dat weet ik niet. LM heeft namelijk besteld en krijg mails van Fleetsales van van Udenhout. Overigens zijn ze qua mailen niet zo snel. Maar telefonisch zijn ze zeer vriendelijk en behulpzaam.Fairplay92 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:38:
[...]
Dus die bij van Udenhout in Den Bosch hebben besteld zijn iig: Jasperzzz, Oase, JDeurs en ikzelf. Wie nog meer?
Maakt niet uit welke van den Udenhout, Den Bosch of Veldhoven (Eindhoven).
Ook aflevering kan bij beide.
Dit staat in de mails: "Gedurende de leverperiode zullen wij u regelmatig per mail op de hoogte stellen van de verwachte leverdatum." (😂😂)
"Indien de auto bij ons binnen is zal een van onze afleverspecialisten contact met u opnemen voor het inplannen van de aflevering.
Uiteraard zal dit plaatsvinden in overleg op een datum en locatie die voor u past"
Ook aflevering kan bij beide.
Dit staat in de mails: "Gedurende de leverperiode zullen wij u regelmatig per mail op de hoogte stellen van de verwachte leverdatum." (😂😂)
"Indien de auto bij ons binnen is zal een van onze afleverspecialisten contact met u opnemen voor het inplannen van de aflevering.
Uiteraard zal dit plaatsvinden in overleg op een datum en locatie die voor u past"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2