Dat verbaast mij ook. Mijn dealer had het bericht al op 25-2 ontvangen van de importeur dat de auto in week 15 afgeleverd wordt bij de dealer. En toch was het nog een verrassing voor ze toen ik belde.ervh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:45:
Ik ook maar ff contact opgenomen. Maar helaas nog geen nieuws.. 06-11 besteld, duurt lang 😜
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben dat de gemiddelde dealer / verkoper niet drie keer per dag zich actief druk maakt over levertijden van al verkochte auto's die in het goede geval ook nog 8 weken weg liggen. En daarvoor dan steeds het systeem raadpleegt.
Ik denk dat ze eerder vooral nog meer auto's willen verkopen aan nieuwe potentiele kopers ;-)
Ik denk dat ze eerder vooral nog meer auto's willen verkopen aan nieuwe potentiele kopers ;-)
Misschien is het mijn eigen ongeduldigheid maar ik zou in bijna 4 maanden tijd wel een update verwachten over de levertijd. Zelfs als er niet iets nieuws te melden is.jeroenkb schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:30:
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben dat de gemiddelde dealer / verkoper niet drie keer per dag zich actief druk maakt over levertijden van al verkochte auto's die in het goede geval ook nog 8 weken weg liggen. En daarvoor dan steeds het systeem raadpleegt.
Ik begrijp dat gevoel zeker. Heb ik ook wel. Maar ik probeer mezelf in te houden. Ik heb bij aankoop week 22 gehoord. Daarna alleen maar gelezen over dat niemand het weet. Ik wacht dus rustig af tot ik te horen krijg wanneer ik de auto kan komen ophalen.
Als je als grote dealer honderden / duizenden auto's verkoopt en daarover steeds over mogelijke levertijden moet gaan communiceren dan kun je zo iemand aannemen om dat als dagtaak uit te voeren.
Wordt het erbij onderhandelen van wat korting nog moeilijker ;-)
Denk dat het ook te maken kan hebben met verschil in belangrijkheid (terecht of niet): 50k uitgave voor mij versus 2000 euro omzet voor hun
Als je als grote dealer honderden / duizenden auto's verkoopt en daarover steeds over mogelijke levertijden moet gaan communiceren dan kun je zo iemand aannemen om dat als dagtaak uit te voeren.
Denk dat het ook te maken kan hebben met verschil in belangrijkheid (terecht of niet): 50k uitgave voor mij versus 2000 euro omzet voor hun
Naar aanleiding van de veelal positieve berichten op dit forum ook maar eens navraag gedaan. Antwoord dealer: week 13 productie, 3 weken later in Nederland (afleverweek stond op 28).
Wat is trouwens de status van de auto van @capellio? Week 8 was vorige week.
Ook ik heb even navraag gedaan naar de actuele levertijd.
Krijg ik afgelopen maandag het volgende bericht:
Ik zal volgende week eens kijken hoe hij van jou loopt.
Stond vrijdag in foutmelding.
Passen ze van de week aan bij fabriek.
Komt door wijziging.
Ik had assistent naar assistent plus gewijzigd. Zelf denk ik niet daar daar de foutmelding door deze wijzing komt maar omdat ik SSS heb. Maar goed.. hoe kan mijn AM nu weten dat daar wat problemen mee zijn he.. hij leest immers dit form niet en is maar een simpele autoverkoper.
daarop stuur ik het volgende bericht:
Owjee.. een foutmelding??
Moet ik me zorgen maken? Het gaat toch niet nog langer duren mag ik hopen….
Daarop stuurde hij weer:
Komt goed.
Ik hou je op de hoogte Jerry.
Nu niks meer veranderen hoor. Systeem raakt helemaal in de stress….
afwachten dus..
Wel frustrerend hoor om te horen dat mensen die hem vorige week besteld hebben week 13 door krijgen.
Ik heb hem begin november besteld en ik krijg week 28 door.
Krijg ik afgelopen maandag het volgende bericht:
Ik zal volgende week eens kijken hoe hij van jou loopt.
Stond vrijdag in foutmelding.
Passen ze van de week aan bij fabriek.
Komt door wijziging.
Ik had assistent naar assistent plus gewijzigd. Zelf denk ik niet daar daar de foutmelding door deze wijzing komt maar omdat ik SSS heb. Maar goed.. hoe kan mijn AM nu weten dat daar wat problemen mee zijn he.. hij leest immers dit form niet en is maar een simpele autoverkoper.

daarop stuur ik het volgende bericht:
Owjee.. een foutmelding??
Moet ik me zorgen maken? Het gaat toch niet nog langer duren mag ik hopen….
Daarop stuurde hij weer:
Komt goed.
Ik hou je op de hoogte Jerry.
Nu niks meer veranderen hoor. Systeem raakt helemaal in de stress….
afwachten dus..
Wel frustrerend hoor om te horen dat mensen die hem vorige week besteld hebben week 13 door krijgen.
Ik heb hem begin november besteld en ik krijg week 28 door.

[ Voor 31% gewijzigd door jdenijs op 04-03-2021 10:19 ]
Heeft iemand al een definitieve productieweek doorgekregen die wél SSS heeft?
Ook ik heb toch maar even gebeld, dealer had bij andere auto's inderdaad soortgelijke positieve updates voorbij zien komen. Mijn auto staat nog steeds ongewijzigd met laatste update in februari op w22. Mogelijk toch doordat deze door mijn wijziging administratief gezien daar een paar dagen stil heeft gelegen. O.b.v van huidige leverweek verwacht de dealer eind april begin mei pas iets definitiefs af te kunnen geven, mits mijn auto toch nog voren geschoven wordt. Dan ontvang ik vanzelf bericht. Even geduld dus nog. Wijziging had overigen niet met SSS te maken. Die optie had ik sowieso al niet.
[ Voor 7% gewijzigd door FJP84 op 04-03-2021 10:19 ]
Ik lees vooral dat mensen die iets gewijzigd hebben nog geen definitieve datum hebben. Ik heb nog niets gewijzigd sinds 06-11 :-P
Ook ik ben ongeduldig, maargoed. Eerlijk gezegd begrijp ik de mindere communicatie wat minder goed. De showrooms zijn gesloten (gaan vandaag weer open, ja ja) dus als accountmanager zou ik juist binding met mijn bestaande en nieuwe klanten willen houden door ze goed te informeren. Daar hebben ze afgelopen maand geen fcuk mee gedaan voor mijn gevoel.
Ook ik ben ongeduldig, maargoed. Eerlijk gezegd begrijp ik de mindere communicatie wat minder goed. De showrooms zijn gesloten (gaan vandaag weer open, ja ja) dus als accountmanager zou ik juist binding met mijn bestaande en nieuwe klanten willen houden door ze goed te informeren. Daar hebben ze afgelopen maand geen fcuk mee gedaan voor mijn gevoel.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Zoals eerder gemeld blijft mijn dealer erbij dat de auto in week 14 bij de dealer staat en ik er in week 15 in rij als definitieve datum. Als ik meer weet, meld ik het weer.
Ik heb een nieuwe offerte ontvangen voor een levering in mei, First Edition High wel te verstaan.
Nu ff schakelen met het wagenpark om na te gaan of dit gaat passen.
Na mijn update van vorige week is er nog niks gewijzigd.bvk1983 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:06:
Wat is trouwens de status van de auto van @capellio? Week 8 was vorige week.
Mocht je die gemist hebben:
Vorige week was week 8 (de door de dealer initieel doorgegeven afleverweek). Mijn verwachting is dat dit sowieso is verschoven naar minimaal week 14 i.v.m. de softwareupdate die voor aflevering gedaan wordt.
Ondertussen kijk ik nog altijd (minimaal) 2x per dag of mijn kenteken al bekend is en rijden we lekker door in de Kamiq (wat absoluut geen straf is). Ik ben niet iemand die wekelijks de dealer gaat bellen voor updates, ik hoor vanzelf wel wanneer het zover is (en waarschijnlijk zie ik eerder het kenteken voorbij komen dan de dealer weet dat hij weg mag).
De posts met aanhangers waar Enyaq's opgeladen zijn vind ik super om te zien, dat verhoogd de voorpret aanzienlijk
Dit is inderdaad ook mijn punt. Ik zou ook vanuit Fleetport periodiek updates krijgen maar daar heb ik behalve de welkomstmail ruim 3 maanden geleden ook niks meer van gehoord.ervh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:25:
Ik lees vooral dat mensen die iets gewijzigd hebben nog geen definitieve datum hebben. Ik heb nog niets gewijzigd sinds 06-11 :-P
Het ligt er ook maar net aan welke dealer gaat leveren heb ik het idee.
Dealers denken totaal niet klantgericht. Mijn dealer wil de Honeymoon app niet afnemen van Pon, omdat het geld kost. Dat ze een hoop klantvragen over de levertijd daarmee kunnen vermijden en dus extra tijd hebben voor andere zaken, wordt kennelijk niet gerekend. Kruideniers zijn het.jeroenkb schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
Ik begrijp dat gevoel zeker. Heb ik ook wel. Maar ik probeer mezelf in te houden. Ik heb bij aankoop week 22 gehoord. Daarna alleen maar gelezen over dat niemand het weet. Ik wacht dus rustig af tot ik te horen krijg wanneer ik de auto kan komen ophalen.
Edit: met inbegrip van VAG en PON!
Kun je dan ook van PON/VAG zeggen natuurlijk. Waarom moet zoiets (de dealer) geld kosten?jdbiggelaa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Dealers denken totaal niet klantgericht. Mijn dealer wil de Honeymoon app niet afnemen van Pon, omdat het geld kost. Dat ze een hoop klantvragen over de levertijd daarmee kunnen vermijden en dus extra tijd hebben voor andere zaken, wordt kennelijk niet gerekend. Kruideniers zijn het.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nog een cynische kijk op het geheel: Waarom zouden ze?
Auto's zijn al verkocht; percentage mensen dat zijn frustratie omzet in daadwerkelijke actie (opzeggen contract) zal niet noemenswaardig zijn.
Ik denk ook niet dat mindere communicatie leidt tot later niet meer een Skoda kopen/ leasen.
En mocht dat wel zo zijn: de andere EV topics die ik volg staan nog voller met geen communicatie klachten.
Let wel: ik ben er ook niet blij mee, maar ik probeer te leven naar: als je er toch geen enkele invloed op kunt hebben, leg je er dan maar bij neer. Scheelt een hoop negatieve energie
Auto's zijn al verkocht; percentage mensen dat zijn frustratie omzet in daadwerkelijke actie (opzeggen contract) zal niet noemenswaardig zijn.
Ik denk ook niet dat mindere communicatie leidt tot later niet meer een Skoda kopen/ leasen.
En mocht dat wel zo zijn: de andere EV topics die ik volg staan nog voller met geen communicatie klachten.
Let wel: ik ben er ook niet blij mee, maar ik probeer te leven naar: als je er toch geen enkele invloed op kunt hebben, leg je er dan maar bij neer. Scheelt een hoop negatieve energie
Maar dat geldt toch voor iedere winkelier/leverancier die iets levert op bestelling? In dit geval lijken er grote verschillen tussen dealers te zitten. Bij een eventuele volgende auto zal de communicatie van deze dealer van invloed kunnen zijn op de keuze van de volgende dealer/auto, terwijl het volgens mij maar weinig inspanning kost om bestellers (geautomatiseerd) op de hoogte te houden. Dat verwachten we toch ook van een doorsnee webshop waar we iets in backorder hebben?jeroenkb schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:59:
Nog een cynische kijk op het geheel: Waarom zouden ze?
Ik heb sinds begin december ook helemaal niets van de LM vernomen. Van de dealer Van Udenhout zou maandelijks een update geven, maar daar moest ik laatst ook zelf achteraan bellen.
Ben het helemaal met je eens jeroenkb. De auto's waar wij hier met zijn allen op wachten zijn al verkocht. De klant is al binnen. Dus heel veel meer energie hoeft er niet meer ingestoken te worden. Afbestellen vanwege matige communicatie zal contractueel niet eens kunnen. En het wel of niet terugkomen bij de dealer zal voor velen hier ook geen rol spelen aangezien het lease auto's zijn. Dat gezegd hebbende zou ik het zelf wel prettig vinden als een dealer een speciale afdeling heeft voor afhandeling van verkochte auto's het wel fijn vinden dat als zij een update krijgen over de verkochte auto ik deze ook zou krijgen. De dealer weet bijvoorbeeld niet hoe mijn privésituatie is met mijn huidige vervoersmiddel waarvoor een eventuele eerdere of vertraagde levering wel degelijk op van invloed kan zijn. Maar goed zoals je zegt niet druk over maken alles komt uiteindelijk wel goed.
Vandaag mijn lease overeenkomst getekend.
Skoda Enyaq iv 60
Energy Blue unilak
Loft
Opties:
Skoda Enyaq iv 60
Energy Blue unilak
Loft
Opties:
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat+
- Sport
- Skoda Sound system
- 100 kw oplaadmogelijkheid
Wat heb je als afleverweek meegekregen?sajid119 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:
Vandaag mijn lease overeenkomst getekend.
Skoda Enyaq iv 60
Energy Blue unilak
Loft
Opties:
- Assistentie
- Comfort
- Klimaat+
- Sport
- Skoda Sound system
- 100 kw oplaadmogelijkheid
Ik zou ze vandaag nog eens bellen. Mijn auto komt ook daar vandaan en redelijk dezelfde geplande afleverweek. Wellicht hebben ze voor jou ook leuk nieuws dat ie eerder komt.Fairplay92 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:
Ik heb sinds begin december ook helemaal niets van de LM vernomen. Van de dealer Van Udenhout zou maandelijks een update geven, maar daar moest ik laatst ook zelf achteraan bellen.
Mmm. Ga ik meteen even doen.Oase schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:06:
[...]
Ik zou ze vandaag nog eens bellen. Mijn auto komt ook daar vandaan en redelijk dezelfde geplande afleverweek. Wellicht hebben ze voor jou ook leuk nieuws dat ie eerder komt.
Nog niks.
Ze gaan de bestelling nu plaatsten. Begin volgende week krijg ik te horen, hoe en wat.
Heb dus net contact gehad. Dealer gaf aan dat de levertijden van de Enyaq iedere keer wel aardig aan het schuiven zijn. 'Skoda is hard bezig met de Enyaq'. Ze hadden vanochtend toevallig iemand waarvan de levering naar voren is gehaald (jij dus??).Oase schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:07:
Ben benieuwd!
Mijn levering blijft nog op week 28 staan, maar dat kan dus zo maar volgende week veranderen (naar voren dan hoop ik).
Helaas ik ook helemaal geen enkel nieuws vanuit Broekhuis, vraag het nog maar een keer eind April was de opmerking. Ik heb SSS maar als ik dat laat vervallen en de auto daardoor een aantal maanden eerder krijg dan wil ik dat zeker overwegen, maar vanuit hun krijg ik in ieder geval helemaal niks los.
Lekker voor jeOase schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:15:
Haha dat ben ik inderdaad.
Na aanleiding van alle berichten hier ook maar eens een belletje gedaan. Mijn bestelde Enyag (bij van Udenhout) staat nog steeds gepland voor afleveren week 28.
Maar deze datum is nog niet definitief en dame van fleetsales meldde inderdaad dat ze druk bezig zijn met de Enyag en dat veel bestellingen eerder geleverd gaan worden.
De mijne helaas (nog) niet, krijg vanzelf een update als dit wel het geval is...
Maar deze datum is nog niet definitief en dame van fleetsales meldde inderdaad dat ze druk bezig zijn met de Enyag en dat veel bestellingen eerder geleverd gaan worden.
De mijne helaas (nog) niet, krijg vanzelf een update als dit wel het geval is...
Na aanleiding van alle goede berichten hier over definitief toegekende productieweken contact gehad met de dealer, helaas voor mij nog geen definitieve productieweek bekend. Beoogde productieweek staat nog steeds op week 19, en ik had nog wel SSS verwijdert
Wat duurt wachten toch lang
Wat duurt wachten toch lang
Ik had precies hetzelfde antwoord van Broekhuis gekregen een maand geleden (nadat ik gevraagd was of SSS voor vertraging kon zorgen)TonCoronel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:18:
Helaas ik ook helemaal geen enkel nieuws vanuit Broekhuis, vraag het nog maar een keer eind April was de opmerking. Ik heb SSS maar als ik dat laat vervallen en de auto daardoor een aantal maanden eerder krijg dan wil ik dat zeker overwegen, maar vanuit hun krijg ik in ieder geval helemaal niks los.
Ik sta er precies hetzelfde in, als ik eerder kan rijden zonder SSS dan gaat SSS er meteen uit
Voor wie kan en wil: vandaag (en morgen?) heeft de Skoda dealer in Veldhoven nog slots vrij voor proefritten met DE Enyaq. Nieuwe kopers gaan normaal voor, maar omdat ze de slots toch niet vol hebben, kun je ook terecht als je al een Enyaq hebt besteld.
Dit hoorde ik net van mijn dealer die belde om te melden dat mijn iV 60 naar verwachting 2 weken eerder wordt afgeleverd (week 19 ipv 21).
Dit hoorde ik net van mijn dealer die belde om te melden dat mijn iV 60 naar verwachting 2 weken eerder wordt afgeleverd (week 19 ipv 21).
Toch leuk dat ze dat bij jouw even melden! Helaas bij dan weer niet maar ik woon toch niet in de buurt om even langs te gaan daar voor. Evengoed bedankt voor het delen!
Regeren is vooruitzien
:fill(white):strip_exif()/f/image/iVYtrDAXc0uxKPbByYrnQrDx.png?f=user_large)
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Hopelijk krijg ik in dezelfde week als jou ook een berichtje van de dealer.Fairplay92 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Heb dus net contact gehad. Dealer gaf aan dat de levertijden van de Enyaq iedere keer wel aardig aan het schuiven zijn. 'Skoda is hard bezig met de Enyaq'. Ze hadden vanochtend toevallig iemand waarvan de levering naar voren is gehaald (jij dus??).
Mijn levering blijft nog op week 28 staan, maar dat kan dus zo maar volgende week veranderen (naar voren dan hoop ik).
Ik heb mijn Enyaq nl ook bij van den Udenhout in Den Bosch besteld en ook mijn afleverweek is (nog steeds) week 28.
Hopelijk voor ons beide, de komende weken, ook goed nieuws
Heb net ook de dealer gebeld: productiewerk nog steeds week 17 en levering week 20. Het verhaal over de software update wist hij niets over. Het einde van het wachten is in zicht, het wachten zal sowieso de moeite waard geweest zijn. En straks na een aantal weken gereden te hebben in de Enyaq ben ik de perikelen van afgelopen maanden waarschijnlijk zo vergeten😀
ik heb net A-Point gebeld. Mijn levering staat nog steeds gepland in week 28. Hij hield ook nog een slag om de arm. Een "grillige" wereld tegenwoordig. Corona en wat moeilijkheden met onderdelen van toeleveranciers...
Edit: met die grillige wereld zal hij waarschijnlijk wel in het algemeen over de autoindustrie mee bedoelen...
Edit: met die grillige wereld zal hij waarschijnlijk wel in het algemeen over de autoindustrie mee bedoelen...
[ Voor 20% gewijzigd door stengel op 04-03-2021 12:19 ]
A-Point werkt wel met Honeymoon, daar kun je toch ook de laatste stand van zaken in bekijken?stengel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:18:
ik heb net A-Point gebeld. Mijn levering staat nog steeds gepland in week 28. Hij hield ook nog een slag om de arm. Een "grillige" wereld tegenwoordig. Corona en wat moeilijkheden met onderdelen van toeleveranciers...
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
oh, dat was mij nog niet bekend. En ook niet aangegeven door de dealer.... ga ik even achteraan....
Tiel evt ook. Woensdag tot zaterdag volgende week.jdbiggelaa schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:42:
Voor wie kan en wil: vandaag (en morgen?) heeft de Skoda dealer in Veldhoven nog slots vrij voor proefritten met DE Enyaq. Nieuwe kopers gaan normaal voor, maar omdat ze de slots toch niet vol hebben, kun je ook terecht als je al een Enyaq hebt besteld.
En Jasperzzz dus ook in die weekJDeurs schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:53:
[...]
Hopelijk krijg ik in dezelfde week als jou ook een berichtje van de dealer.
Ik heb mijn Enyaq nl ook bij van den Udenhout in Den Bosch besteld en ook mijn afleverweek is (nog steeds) week 28.
Hopelijk voor ons beide, de komende weken, ook goed nieuws
Mag ik vragen hoe je dat checkt?capellio schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:42:
[...]
Ondertussen kijk ik nog altijd (minimaal) 2x per dag of mijn kenteken al bekend is en rijden we lekker door in de Kamiq (wat absoluut geen straf is). Ik ben niet iemand die wekelijks de dealer gaat bellen voor updates, ik hoor vanzelf wel wanneer het zover is (en waarschijnlijk zie ik eerder het kenteken voorbij komen dan de dealer weet dat hij weg mag).
Wacht eens even, dus ik kan een proefrit maken bij de Waal in Tiel? Ik ga maar eens bellen :-DNeeler schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:46:
[...]
Tiel evt ook. Woensdag tot zaterdag volgende week.
Hallo! Aangezien ik nu ook meelees leek het me wel netjes om me even voor te stellen!
Ik ben Björn en heb ook een Enyaq 60 besteld in W42 met de volgende specs:
Morgen mag ik even proefrijden in de Enyaq, dus ben benieuwd!
Ik ben Björn en heb ook een Enyaq 60 besteld in W42 met de volgende specs:
- Quartz Grey metallic
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21
- Comfort plus pakket
- Sport plus pakket
- Klimaat plus pakket
- Family pakket
- Licht pakket
- Infotainment plus pakket
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Panoramadak
- Interieur stijl Lounge
- Assistentiepakket
- Skoda iV pakket
Mooie bestellingSgtDoggie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:01:
Hallo! Aangezien ik nu ook meelees leek het me wel netjes om me even voor te stellen!
Ik ben Björn en heb ook een Enyaq 60 besteld in W42 met de volgende specs:Volgens de gegevens van vandaag is mijn Enyaq vorige week gemaakt (VIN is bekend) en zal wk11 bij de dealer staan. Natuurlijk is het de vraag of ze wordt vastgehouden in Tsjechie vanwege de lockdown of waar ze zal blijven staan totdat de software update is uitgevoerd!
- Quartz Grey metallic
- Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21
- Comfort plus pakket
- Sport plus pakket
- Klimaat plus pakket
- Family pakket
- Licht pakket
- Infotainment plus pakket
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Panoramadak
- Interieur stijl Lounge
- Assistentiepakket
- Skoda iV pakket
Ik ben ontwikkelaar/beheerder van een applicatie die o.a. gebruikt wordt om kentekenplaten te produceren (de fysieke plaat). Van de meeste importeurs komen daar de kentekens door die door de importeur worden aangevraagd (een stap voordat de dealer het voertuig krijgt).
Dus ik vraag op basis van het VIN (staat bij mij op de opdracht bevestiging) iedere dag een paar keer aan het systeem of er al een bestelling gedaan is
Handig om zo dicht bij het vuur te zitten in deze situatie!
Ik denk dat ik de RDW data website maar blijf updaten
Ik denk dat ik de RDW data website maar blijf updaten
Offerte goedgekeurd, zoals het er nu naar uitziet nog maar een paar weken wachten......ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:29:
Ik heb een nieuwe offerte ontvangen voor een levering in mei, First Edition High wel te verstaan.
Weet je het dit keer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker....ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Offerte goedgekeurd, zoals het er nu naar uitziet nog maar een paar weken wachten......
Tuurlijk niet, ik ben nergens tevreden mee. Duurt me nog te lang dit.Loepoog schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Weet je het dit keer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker....
Enniewee.... wat wist ik niet zeker dan? Ik had toch al een bestelling voor een Enyaq?
Ik verbloem mijn enthousiasme voor auto's door ontevreden te ogen zodat ik meer proefritjes kan maken in andere auto's
[ Voor 29% gewijzigd door ManiacScum op 04-03-2021 15:35 ]
Achzo, tegen de zomer rijden we allemaal al weer een paar maanden in de batterij op wielen en dan is het weer gewoontjes. De voorpret is dikwijls leuker als de ervaring....voorpret he mensen....voorpret....ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Tuurlijk niet, ik ben nergens tevreden mee. Duurt me nog te lang dit.
Enniewee.... wat wist ik niet zeker dan? Ik had toch al een bestelling voor een Enyaq?
Ik verbloem mijn enthousiasme voor auto's door ontevreden te ogen zodat ik meer proefritjes kan maken in andere auto's
Ik dacht dat jij met je auto langs alle tweakers hier ging zodat wij een testritje kunnen maken?ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Tuurlijk niet, ik ben nergens tevreden mee. Duurt me nog te lang dit.
Maar nu heb je wel een Anna toch, euh warmtepomp.ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:23:
[...]
Offerte goedgekeurd, zoals het er nu naar uitziet nog maar een paar weken wachten......
Net gebeld, volgende week vrijdag proefrit met de Enyaq!
Verhip, ik krijg Anna.....basmq schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:52:
[...]
Maar nu heb je wel een Anna toch, euh warmtepomp.
Alle Tweakers binnen een range van 10kmDinh088 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Ik dacht dat jij met je auto langs alle tweakers hier ging zodat wij een testritje kunnen maken?
Ik hoop dat ik tegen de Enyaq aankijk zoals ik nu nog dikwijls tegen de Superb aankijk en destijds tegen de Volvo V40.... ik vind mijn Superb na 4 jaar nog steeds een mooi ding om te zien, rijdt lekker en verder niets dan lof over de overduidelijke pluspunten van dit slagschip.Loepoog schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Achzo, tegen de zomer rijden we allemaal al weer een paar maanden in de batterij op wielen en dan is het weer gewoontjes. De voorpret is dikwijls leuker als de ervaring....voorpret he mensen....voorpret....
[ Voor 79% gewijzigd door ManiacScum op 04-03-2021 15:59 ]
Schijnt dat Anna behoorlijk luidruchtig kan zijn als ze warm wordt. Als ik jou was zou ik het SSS erbij nemen
First Edition he.... geen aanpassings mogelijk.Loepoog schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:07:
[...]
Schijnt dat Anna behoorlijk luidruchtig kan zijn als ze warm wordt. Als ik jou was zou ik het SSS erbij nemen
Trouwens wel een serieus aangeklede auto. Lijst met opties past niet op een A4tje.ManiacScum schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:09:
[...]
First Edition he.... geen aanpassings mogelijk.
Gefeliciteerd kerel, echt een hele nette wagen
Nou net terug van het proefritje man wat een auto 
de foto,s heb ik in goed overleg verwijderd
de foto,s heb ik in goed overleg verwijderd

[ Voor 122% gewijzigd door scooper1 op 06-03-2021 09:33 ]
Scooper, top hoor! maar hoe reed hij in het algemeen? lekker fel, of viel het je juiste tegen?
Met zo’n summiere ‘review’ kom je natuurlijk niet wegscooper1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:36:
Nou net terug van het proefritje man wat een auto zeg.
Even wat vragen van jullie beantwoorden.
Geluid tot 30 km valt erg mee binnen in de auto buiten hoor je hem wel.
Audio is voor mij prima maar kan je niet vergelijken met canton of Böse.
Software moest nog wel ge-update worden voor wat kinderziektes er uit te halen.
Weinig tijd om foto’s te schieten maar in mijn gedachte is die gebleven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bent verdorie de eerste die hem hier gereden heeft volgens mij? Kun je iets vertellen over de acceleratie, comfort, hoe licht of zwaar hij rijdt? Hoe luidruchtig is hij op hogere snelheid? Dat soort dingen.
Specificeer definief. Staat er bij mij in Honeymoonnet (net mail ontvangen hierover) week 33 voor productie, en SSS als "Bijlevering"Chipsoer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:18:
Heeft iemand al een definitieve productieweek doorgekregen die wél SSS heeft?
Bij Ames lijkt het? Ik zal op de echte demo moeten wachten denk ik, ze hebben nog niet gebeld...scooper1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:36:
Nou net terug van het proefritje man wat een auto zeg.
Haha ben niet zo van review maar die auto is voor zijn gewicht erg rap.
Je moet geen zware voet hebben🙂.
De auto rijd erg comfortabel hij zweeft over de weg.
Ik heb even 130 gereden maar bleef zich netjes gedragen🙂
Je moet geen zware voet hebben🙂.
De auto rijd erg comfortabel hij zweeft over de weg.
Ik heb even 130 gereden maar bleef zich netjes gedragen🙂
Klopt ja ames Dordrecht verkoper zei dat er over twee weken weer een komt🙂johnvanderster schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Bij Ames lijkt het? Ik zal op de echte demo moeten wachten denk ik, ze hebben nog niet gebeld...
Weet iemand of je bij A point Regio Amsterdam ook een proefrit kan maken?
Ik ben benieuwd, ik mag volgende week gaan rijden 👍
De dealer had nog een verrassing in petto voor me. Hij had een Enyaq staan waarmee ik proefrit mocht doen. Zojuist even een lekker rondje kunnen rijden, rijdt super!
Aanleiding van het belletje was dat ik twijfelde qua kleur (Artic Silver vs Quartz Grey) en de auto waarmee ik kon proefrijden was Artic Silver (zodoende dus het belletje).
Nu de kleur in levenden lijve gezien te hebben blijf ik bij mijn oorspronkelijke keuze (Artic Silver).
Blij mens hier 😁
Aanleiding van het belletje was dat ik twijfelde qua kleur (Artic Silver vs Quartz Grey) en de auto waarmee ik kon proefrijden was Artic Silver (zodoende dus het belletje).
Nu de kleur in levenden lijve gezien te hebben blijf ik bij mijn oorspronkelijke keuze (Artic Silver).
Blij mens hier 😁
Ik mag voor het eerst in mijn leven een auto leasen! Maar ergens was ik nog best tevreden met mijn zelf aangeschafte Ford Focus station uit 2016, wel met automaat, 150pk en redelijk wat opties (altijd het gevoel dat te moeten benoemen omdat ik vind dat mijn Focus minder doorsnee is dan de Focus van de buren
). Aangezien ik hooguit 2x per week ergens hoef te zijn momenteel heb ik bij mijn baas de boot nog een beetje afgehouden en mijn eigen auto steeds voor woon\werk gebruikt. Maar de km vergoeding stelt echt niets voor en ik moet ondertussen toch toekijken hoe de km teller oploopt en de waarde daalt. En natuurlijk ook de levertijd van een nieuwe auto in gedachten dus ik moet er toch maar aan geloven, wat een straf. Hopelijk past de Enyaq in het budget.
Want met 0 lease ervaring ging ik dan maar heel naïef kijken naar een Mondeo of gewoon het nieuwere model Focus en kwam ik er al snel achter dat benzine auto's leasen gewoon niet fatsoenlijk lukt binnen het budget (lease inclusief brandstof
). Of dat ik opties niet kon kiezen die ik in mijn 5 jaar oude auto al heb. Dus de afgelopen weken voorzichtig gewend aan het idee van elektrisch rijden, want lagere brandstof kosten, en ik hoefde niet lang te kijken, direct verkocht aan de Enyaq, zoals velen hier.
Nu lees ik dat sommigen al een proefrit hebben gemaakt
en dan denk ik, we kennen allemaal Top Gear en dat soort shows, we zijn allemaal Tweakers dus oog voor detail en kritisch... we moeten toch wel wat meer te vertellen hebben dan "ja rijdt lekker".
Als ik een proefrit had gemaakt hadden jullie over twee uur nog zitten lezen

Want met 0 lease ervaring ging ik dan maar heel naïef kijken naar een Mondeo of gewoon het nieuwere model Focus en kwam ik er al snel achter dat benzine auto's leasen gewoon niet fatsoenlijk lukt binnen het budget (lease inclusief brandstof

Nu lees ik dat sommigen al een proefrit hebben gemaakt
Als ik een proefrit had gemaakt hadden jullie over twee uur nog zitten lezen
[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 04-03-2021 18:44 ]
Beetje zonde van zo'n Enyaq ;-)Duncan78 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:00:
De dealer had nog een verassing in petto voor me.
@frye: Volgens mij is eerder ergens gemeld dat de autojournalisten begin april een eerste rij-impressie krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door leenderttimmers op 04-03-2021 19:09 ]
https://youtu.be/EotuxCptcM4
Sjonge jonge, wat een zure eikelbijter is dit.
Eerst 5 minuten over iets klagen wat niets met de ID4 te maken heeft en daarna vrolijk doorgaan dat de ramen niet allemaal tegelijk naar beneden gaan.
Ga toch fietsen man.
Ik hou het voortaan wel bij Bjorn Nyland of Chris (Battery Life).
Die laatste had nog een verdomd sexy foto van de Ionic. Moest meteen denken aan Kit
Eerst 5 minuten over iets klagen wat niets met de ID4 te maken heeft en daarna vrolijk doorgaan dat de ramen niet allemaal tegelijk naar beneden gaan.
Ga toch fietsen man.
Die laatste had nog een verdomd sexy foto van de Ionic. Moest meteen denken aan Kit
/f/image/EmO2uOE9lizwAeYlJgLbYmae.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de dealer ook even gemaild. Mijn Enyaq is besteld eind oktober en levering bij dealer staat nu op week 23. Dat is nog steeds onveranderd t.o.v. de start.
Even een praktische vraag tussendoor. Iemand een idee hoelang de meegeleverde laadkabel is/zal zijn? Of hoelang is zo’n kabel normaal gesproken?
Ben aan het bekijken waar ik het handigst de lader aan de muur kan laten hangen en kan het nergens vinden.
Ben aan het bekijken waar ik het handigst de lader aan de muur kan laten hangen en kan het nergens vinden.
Als je bij de Skoda webshop kijkt, zie je een laadkabel van 6m. Dus ik verwacht dat die het wel zal zijn, want de plaatjes zijn ook hetzelfde als in de configurator.iMoose schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:59:
Even een praktische vraag tussendoor. Iemand een idee hoelang de meegeleverde laadkabel is/zal zijn? Of hoelang is zo’n kabel normaal gesproken?
Ah, super. Dank je, neem ik dat als uitgangspunt.roel visseren schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:04:
[...]Als je bij de Skoda webshop kijkt zie je een laadkabel van 6m. Dus ik verwacht dat die het wel zal zijn, want de plaatjes zijn ook hetzelfde als in de configuratator
In Nijmegen?Genestealer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:54:
Net gebeld, volgende week vrijdag proefrit met de Enyaq!
Zat eraan te denken als ik mijn Enyaq had om ook maar een elektrishe auto kanaal te beginnen, zal dan in ieder geval niet gaan azijnzeiken :-DLoepoog schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:19:
Ga toch fietsen man.
[Afbeelding]
Heb de video bekeken, maar vind het wel meevallen. Het eerste punt ben ik deels met je eens, maar kennelijk is het een netwerk wat mede gefund/aangelegd is door VW. Het is typisch dat een Mach-E hier kan inpluggen en direct kan laden en dat een VW onlogisch veel stappen nodig heeft. Volgens mij is fastchargen in US sowieso iets wat gebruikelijker is vanwege de langere afstanden.Loepoog schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:19:
Ga toch fietsen man.
[Afbeelding]
Dat van die ramen, tja.. het is ook wel een lullig en onnodig ontwerp. Is het echt erg, nee.
De rest van zijn argumenten zijn valide lijkt mij. Maar daar zal wel aan worden gewerkt.
Wat mij meer stoort is zijn titel in zijn video. Kennelijk is het een EV rijder en draagt dat een warm hart toe. Min of meer brand je een pure EV af in je titel terwijl het in de basis een goede auto is. Volledig elektrisch platform en daardoor efficiënt, snel kunnen laden en ruim. Dat doet Bjorn inderdaad echt veel beter.
En nog gelukt? @DonKuiDonKui schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Wacht eens even, dus ik kan een proefrit maken bij de Waal in Tiel? Ik ga maar eens bellen :-D
Eigenlijk niet meer aan toegekomen om te bellen, doe het morgen ochtend zodra ze open zijn en dan laat ik het je weten
Morgen een proefrit, netjes gebeld door de dealer
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Je weet wat je te doen staat.....
Niets meer en niets minder dan een driving review 👍👊
Dus iemand mee om te filmen?
Veel plezier morgen!
Vrouwlief gaat mee. Maar ben al gewaarschuwd, disclaimer ondertekenen dat je geen foto's en video's maakt die je online deelt. Ben benieuwd en kijk wat ik kan doen. :-)
Mooi Duncan ik mag morgen bij Broekhuis Alk.Duncan78 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:00:
De dealer had nog een verrassing in petto voor me. Hij had een Enyaq staan waarmee ik proefrit mocht doen. Zojuist even een lekker rondje kunnen rijden, rijdt super!
Blij mens hier 😁
Dealer gecontact: geen nieuws vooralsnog, blijft week 22. Ik krijg wel een Honeymoon account zodat ik het proces zelf kan volgen. Betreft auto Maas Gouda.
Op een of andere manier heb ik het gevoel dat het helemaal goed gaat komen.....ervh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:28:
Vrouwlief gaat mee. Maar ben al gewaarschuwd, disclaimer ondertekenen dat je geen foto's en video's maakt die je online deelt. Ben benieuwd en kijk wat ik kan doen. :-)
Je hoeft niet altijd het braafste jongetje van de klas te zijn😉
Leuk, ben benieuwd hoe je het gaat vinden 😀Ccreator schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Mooi Duncan ik mag morgen bij Broekhuis Alk.
Kan het kloppen dat je vandaag daar aan het werk was? Volgens mij zag ik je bedrijfswagen staan namelijk.
Ik was er inderdaad vanmiddag en mijn Passat stond er. Was weer een logo aan het wrappen.Duncan78 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:32:
[...]
Leuk, ben benieuwd hoe je het gaat vinden 😀
Kan het kloppen dat je vandaag daar aan het werk was? Volgens mij zag ik je bedrijfswagen staan namelijk.
Goed opgemerkt.
Ik heb een proefrit met de VW ID4 gemaakt om bovenstaande te ervaren. Kun je ook doen.Wootism schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:44:
[...]
Met zo’n summiere ‘review’ kom je natuurlijk niet weg
Je bent verdorie de eerste die hem hier gereden heeft volgens mij? Kun je iets vertellen over de acceleratie, comfort, hoe licht of zwaar hij rijdt? Hoe luidruchtig is hij op hogere snelheid? Dat soort dingen.
Zojuist de definitieve productie week doorgekregen.
Productie: week 13
Aflevering: week 17 ( was week 24)
@Vinom deze kan je meenemen op pagina 1.
Goed nieuws! Met of zonder SSS?BvvB schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 07:15:
Zojuist de definitieve productie week doorgekregen.
Kan iemand uitleggen wat een Honeymoon account is en waar ik dit kan aanvragen? Bij de leverancier van mijn auto?
Een tool om de productie van je auto te volgen.zokiz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:10:
Kan iemand uitleggen wat een Honeymoon account is en waar ik dit kan aanvragen? Bij de leverancier van mijn auto?
Overigens niet elke dealer 'doet hier aan mee' omdat dit blijkbaar geld kost. Ik zou dus je dealer ff navragen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2