Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14
ManiacScum schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:09:
Heb je ook een laadpaal nodig of laadpas als je geen warmtepomp hebt? Nee toch?
Jij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
FJP84 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Dank! Interessant. Ik heb schijnbaar een laadpas bij het lease contract zitten dat dekkend is voor Europa. WG heeft de regel om buitenlandse "tank"beurten op eigen rekening te doen, maar ik kon bij sporadisch gebruik ook van de LM pas gebruik maken. Wel goed om te weten dat ik zelf een Maingau pas kan aanvragen voor langere vakantietrips
In theorie zouden (bijna) alle laadpassen het in EU moeten doen. Ik hoorde echter dat er soms toch wat problemen her en der zijn.

Maar het is een puzzel een match te vinden tussen laadpaal- en laadpas aanbieders die toepasbaar zijn op je eigen situatie. Uiteindelijke scheelt het maar centen op maandbasis dus je moet er ook niet teveel tijd aan besteden.

Geen relatie met maar https://laadpastop10.nl/ heeft 80% van het zoekwerk voor mij gedaan. De rest is op basis van de persoonlijke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Tjechië de komende 3 weken in extreme lockdown.
Reizen voor werk mag nog wel, maar het zal vast weer tot wat vertraging leiden.

https://nos.nl/artikel/23...helse-dagen-tegemoet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
capellio schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Over 2 weken komen ze bij mij een laadpaal installeren (eigen oprit), de afspraak stond eigenlijk voor 2 weken terug maar in overleg hebben we het verschoven (installateur kwam met de planning in de knoei vanwege de sneeuw).

Mijn paal kan in theorie 22kwh laden (met loadbalancer), geen idee wat voor effect dat heeft met de auto (ik verwacht dat hij geknepen wordt tot 11kwh).

Wij rijden 2 á 3 dagen per week 320+km per dag (overige dagen alleen regionaal), opladen doe ik tegen daltarief zolang terug leveren meer dan dat oplevert.

Zonder eigen laadpaal staan er in mijn wijk meerdere publieke palen (2 binnen 100m) die ik als backup kan gebruiken.

Geen idee of mijn strategie goed is maar ik heb 4 laadpassen bij elkaar verzameld die per situatie het beste tarief hanteren. Daar hoop ik de komende 10 jaar niet meer in te hoeven duiken want wat een drama is dat. Het uitgangspunt is dat on-the-road laden geminimaliseerd zal worden maar je kunt nooit weten. 1x per week Nijmegen-Groningen (heen en weer 386 km) is toch wel het maximale aan range opzoeken :)
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij ondersteunt de ingebouwde lader niet meer dan 11KW. ik heb gekeken naar eenzelfde situatie, maar tenzij je 2x 11KWH wil laden simultaan zit er geen enkel voordeel aan. Ja een hoop extra investering;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Voor wat betreft de thuislaadpaal situatie (misschien offtopic, dan hoor ik het wel) kom ik incl aanpassing meterkast tussen de 1800-2800 euro uit, voor een 11KW wallbox, incl installatie. geen grondwerkt, wel 3 faseautomaat, 3fase aardlek, 7-8m kabel en 3x boren (door fundering, door dragende muur, wederom door fundering en door buitenmuur. In alle gevallen loadbalancing en vaste laadkabel ipv socket

Dan is de goedkoopste een Pulsar plus "domme lader" (wel sessies inzichtelijk zonder backoffice, via wifi) en de duurste een Alfen model, incl automatische verrekening, online suite, rfid en de hele bups.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Nee, is uitvoerig besproken. Je kunt gewoon met een lang verlengsnoer op pad. Let wel op, niet ieder verlengsnoer is geschikt, dit hangt af van je configuratie, crystal face kan bijvoorbeeld niet icm een haspel, hier moet je met een lang los snoer werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47
erwtjevz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:56:
Misschien interessant, maar ik verneem van Alphabet dat de Enyaq prijzen omhoog gaan per 24-02.
Zie dat het tarief (30k km/48mnd incl. laden) bij Alphabet per vandaag voor de iV60 met € 1,52 en voor de iV80 met € 1,77 verhoogd zijn. Catalogusprijs van de auto is onveranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Nee, is uitvoerig besproken. Je kunt gewoon met een lang verlengsnoer op pad. Let wel op, niet ieder verlengsnoer is geschikt, dit hangt af van je configuratie, crystal face kan bijvoorbeeld niet icm een haspel, hier moet je met een lang los snoer werken.
Crystal Face heb ik achterwege gelaten, anders kwam mijn Enyaq te vroeg dus dat probleem heb ik niet. Wie wil er nu al in Maart in een Enyaq rijden. Wachten is toch veel leuker?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
Mindblowing.....hoor ik haar nu zeggen dat je met een warmtepomp wel 30% extra range kunt krijgen. Had ik dat maar eerder geweten....
Die Anna, dat is me dr eentje

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 02-03-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
@loepoog: Ja, die Anna, dat is me er inderdaad eentje... :)

[ Voor 12% gewijzigd door leenderttimmers op 02-03-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Loepoog schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Mindblowing.....hoor ik haar nu zeggen dat je met een warmtepomp wel 30% extra range kunt krijgen. Had ik dat maar eerder geweten....
Die Anna, dat is me dr eentje
Je zou toch verwachten dat in een topic met zoveel posts iets werd gezegd over een warmtepomp, mind blowing. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:38

rammes

koekebakker 1e klas

Zullen we vanaf nu het woord warmtepomp niet meer gebruiken, maar het een Anna noemen? Klinkt ook veel sexyér, "ik heb een Anna en heb tot wel 30% extra range" zijn we direct van die warmtepomp discussie af.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
"Ik had Anna op mijn Enyaq genomen maar naar wat Youtube filmpjes en een hele forum discussie heb ik toch maar van Anna afgezien"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexZuH
Zojuist een belletje van de dealer, auto is besteld. Week 34 aflevering, week 36 uitlevering. Dat komt exact goed uit, gezien m'n huidige leaseauto tot week 38 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
Nou mij leek Anna wel wat dus ik koos haar wel....nu maar hopen dat ze er ook echt in zit bij aflevering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
tot nu toe is anna echt een brompot als ik de filmpjes mag geloven :+
Luidruchtig typje zeg maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Tja, Anna... met Anna in de auto een beter bereik, maar ik denk als ze erin zit dat ik nergens meer kom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 16:31
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:16:
Tja, Anna... met Anna in de auto een beter bereik, maar ik denk als ze erin zit dat ik nergens meer kom...
Het wordt wel steeds fouter maar ik ben bang dat je steeds te vroeg komt en dus helaas toch echt minder ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:58
Ben er nog altijd niet over uit of ik er goed aan gedaan heb niet voor een warmtepomp te gaan.
Advies is dus altijd welkom.
Verder: zag net in Skoda configurator optie "Anna" staan. Weet toevallig iemand wat dit zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Anna belde mij net: dat is een foutje😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
Heeft Anna ook een virtual pedel of moet je haar ouderwets openen ? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Iets minder seksistisch mag wel, we staan hier niet in de kroeg met een paar maten.

[ Voor 70% gewijzigd door deepbass909 op 03-03-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:20
Ik moet toch heel erg hier aan denken nu. YouTube: Basshunter - Boten Anna (Official Video)

Nu maar hopen dat die virtual assistant op de Enyaq geen Anna heet boys

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59
Amersfoort schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:03:
Stedin vraagt standaard eenmalig bijna €300 voor verzwaring van 1x35A naar 3x25A als er geen aanvullende (graaf-)werkzaamheden moeten plaatsvinden.
De huidige wachttijd voor deze werkzaamheden bedraagt overigens 12 weken.
Bedankt voor de tip! Zojuist gebeld met Stedin en bij mij moet er dus ook een 3 x 25A aansluiting komen. De wachttijd kan inderdaad oplopen tot ongeveer 12 weken en ik moest het verzoek indienen via mijnaansluiting.nl

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4s3DfuZZIewlnwMIKWsydayXmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbG56ogdxwu1EWYdo7DuZmEF.jpg?f=fotoalbum_large

First Editions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
First edition.
Nu tijdelijk met Anna 🤪🤪🤪🤪🤪
Zou de vrouw wel leuk vinden 2 poezen in de auto 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:51
A3-D schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Bedankt voor de tip! Zojuist gebeld met Stedin en bij mij moet er dus ook een 3 x 25A aansluiting komen. De wachttijd kan inderdaad oplopen tot ongeveer 12 weken en ik moest het verzoek indienen via mijnaansluiting.nl
Klopt inderdaad (helaas), laatste week van december aangevraagd, nu (voolopige) datum 7 april. Een aantal weken voor die datum wordt een definitieve afspraak gemaakt. De installatie van de laadpaal zit nu op 2 weken wachttijd. Ook al contact opgenomen met Stedin: nee, dit kan niet eerder...terwijl het werk relatief simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Mannen,

Waar maken we ons druk om? Niemand wil meer een elektrische auto. Komt helemaal goed met die levertijden!

https://www.autowereld.co...meer-een-elektrische-auto

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:03
Vandaag melding van de LM dat auto ca. 4 weken eerder zal worden geleverd. Gepland was wk 23, dat wordt nu begin mei.

[ Voor 7% gewijzigd door RandomNick op 02-03-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
DirkBouwman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:10:
Mannen,

Waar maken we ons druk om? Niemand wil meer een elektrische auto. Komt helemaal goed met die levertijden!

Tja, wat verwachten ze dan: alle lease rijders gaan nog voor een EV met lage bijtelling en het subsidiepotje voor particulieren was op dag 1 tegen het middaguur al weer leeg.
Het ‘goede nieuws’ was dat Ferrari, Lamborghini en Bentley flinke omzetstijgingen noteren in NL in 2021. Dankzij een groepje ‘slimmeriken’ die tijdens de corona-ellende afgelopen jaar hun zakken flink extra konden vullen. Ja, ik weet het, off-topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Zag net iemand de sportline in Duitsland posten. Die prijzen vallen mij erg mee..

-

Laut Foren soll ab dem 04.03. die Bestellung der Sportline sowie des iV 50 möglich sein.

• ENYAQ iV 50 : 33.800€

• ENYAQ iV SPORTLINE 60: 43.500€

• ENYAQ iV SPORTLINE 80: 48.000€

• Drive Sport Basic, Convenience Basic, 21" Felgen inkl.

4000 Aufpreis, dafür mit
Convenience basic, LED Matrix, Drive Sport basic, Sportfahrwerk, Alus... das sind schon mal 3200 Euro.
Für die verbliebenen 800 kriegt man also das Optikpaket außen, Sportsitze und de DesignSelection innen.

[ Voor 25% gewijzigd door ervh op 02-03-2021 20:07 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ervh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:00:
Zag net iemand de sportline in Duitsland posten. Die prijzen vallen mij erg mee..

-

Laut Foren soll ab dem 04.03. die Bestellung der Sportline sowie des iV 50 möglich sein.

• ENYAQ iV 50 : 33.800€

• ENYAQ iV SPORTLINE 60: 43.500€

• ENYAQ iV SPORTLINE 80: 48.000€

• Drive Sport Basic, Convenience Basic, 21" Felgen inkl.

4000 Aufpreis, dafür mit
Convenience basic, LED Matrix, Drive Sport basic, Sportfahrwerk, Alus... das sind schon mal 3200 Euro.
Für die verbliebenen 800 kriegt man also das Optikpaket außen, Sportsitze und de DesignSelection innen.
Dus voor veel configuratie maar een meerprijs van 800 euro.... noice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
ManiacScum schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Dus voor veel configuratie maar een meerprijs van 800 euro.... noice!
Sweet deal, maar ik ga er toch echt niet op wachten. Eind november liep de oude lease af en deze levering duurt me eigenlijk al lang.
Dat early adapter gedoe is allemaal leuk en aardig maar het heeft best wat nadelen.
Volgende keer gewoon weer een model met korte levertijden en een duidelijke prijslijst.

"This the way"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
DirkBouwman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:10:
Mannen,

Zal nog minder vraag vanuit particulieren komen gezien plannen voor kilometerheffing VVD en CDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Loepoog schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Sweet deal, maar ik ga er toch echt niet op wachten. Eind november liep de oude lease af en deze levering duurt me eigenlijk al lang.
Dat early adapter gedoe is allemaal leuk en aardig maar het heeft best wat nadelen.
Volgende keer gewoon weer een model met korte levertijden en een duidelijke prijslijst.

"This the way"
Eens hoor. Geloof nog 10mnd levertijd dus straks ben je de pineut in 2022. En niet vergeten dat de prijzen in Dld wat lager liggen dus nog niets is zeker. Maar eerlijk is eerlijk, het valt allemaal mee voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 14:37
Warmtepomp thuis of in de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
Nog 2 pagina's....zitten we op 200....ik heb begrepen dat eerste post op pagina 200 de Enyaq kado krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wr0S1JRPaxlzZ_kmSqBPPzlZ4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dn6ei0EKZV3Mu53lkIIXNI2b.png?f=fotoalbum_large

Potverdorie! Als ik deze dame mag geloven had ik die warmtepomp toch moeten laten zitten. In de strenge Tsjechische winters 30% meer range. Dat is een range van 698km! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:45
Denk dat “up to” nogal van belang is hier. Die 30% haal je met name bij lage snelheid.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:05
Hmmm dilemma's!
Heb bij mijn bedrijf de keuze om een wagen te leasen.

Model 3 SR+
Skoda Enyaq 80

Op dit moment twijfel ik enorm maar heb een lichte voorkeur voor de Model 3.
Ik vind het infotainment systeem van de Enyaq (volkswagen/platform) niet zo "waauw" als bij Tesla.

Eigenlijk zou ik graag een mix hebben gehad van de wagens.
De bouwkwaliteit en looks van de Enyaq en de software van de Tesla.
Heb nog enkele maanden om te kiezen.

Ik krijg ook een laadpas en laadpaal thuis geïnstalleerd... Maar Tesla supercharge sessies zal ik wel zelf moeten betalen.

Hopelijk krijgen we snel meer reviews waar ze daadwerkelijk rondrijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• r_uudd
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-07-2021
Zojuist contact gehad met de dealer.
Dealer geeft aan dat de auto in week 11 in productie gaat. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Jeroenvr72 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Tjonge, lekker suf van de LM...
kan de LM niet bij een andere dealer kijken of er ergens nog een slot vrij is? ze moeten nu maar even aan het werk voor je denk ik!
Heb ik gevraagd maar volgens de LM maakte dat niks uit. Zij wijzen overigens naar de dealer waarom het 4 weken is blijven liggen en de dealer naar hen. Ik neig er naar de dealer te geloven (die heb ik zelf gesproken en ik kan me niet voorstellen dat iemand zo gespeeld verontwaardigd reageert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
frye schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:19:
Hmmm dilemma's!
Heb bij mijn bedrijf de keuze om een wagen te leasen.

Model 3 SR+
Skoda Enyaq 80

Op dit moment twijfel ik enorm maar heb een lichte voorkeur voor de Model 3.
Ik vind het infotainment systeem van de Enyaq (volkswagen/platform) niet zo "waauw" als bij Tesla.

Eigenlijk zou ik graag een mix hebben gehad van de wagens.
De bouwkwaliteit en looks van de Enyaq en de software van de Tesla.
Heb nog enkele maanden om te kiezen.

Ik krijg ook een laadpas en laadpaal thuis geïnstalleerd... Maar Tesla supercharge sessies zal ik wel zelf moeten betalen.

Hopelijk krijgen we snel meer reviews waar ze daadwerkelijk rondrijden.
Is de Model Y te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
r_uudd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:28:
Zojuist contact gehad met de dealer.
Dealer geeft aan dat de auto in week 11 in productie gaat. :D
Wat was je originele leverweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

FJP84 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:43:
[...]

[Afbeelding]

Potverdorie! Als ik deze dame mag geloven had ik die warmtepomp toch moeten laten zitten. In de strenge Tsjechische winters 30% meer range. Dat is een range van 698km! _/-\o_
Haha scherp :p Wel slordig om het zo te verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_uudd
  • Laatst online: 03-07-2021
Oase schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Wat was je originele leverweek?
Ik heb geen andere informatie doorgekregen.
Dit is mijn eerste informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
r_uudd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Ik heb geen andere informatie doorgekregen.
Dit is mijn eerste informatie
WIl je mij een PM sturen met de verdere gegevens? iV60 of 80, welke kleur? Dan voeg ik je toe aan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 20:37
Ik kreeg vandaag toevallig het bericht (had wat andere vragen aan de dealer) dat de verwachte productieweek 18 is de verwachte levering in week 21.

Dus helaas nog niets zeker. Auto is besteld 2de week oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
remc1979 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:01:
Ik kreeg vandaag toevallig het bericht (had wat andere vragen aan de dealer) dat de verwachte productieweek 18 is de verwachte levering in week 21.

Dus helaas nog niets zeker. Auto is besteld 2de week oktober
Hier ook bericht gehad, besteld 12 Oktober. Toen afleverdatum week 16 gekregen. Nu Week 18 verwachte productie, tel ik er 2 weken bij op zit in eerste week van Mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
r_uudd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:49:
Mijn Enyaq is eind januari door de garage besteld.
23 februari heb ik bericht gekregen dat de auto nu definitief ingepland is voor productie en hij ook een productienummer heeft. Verder heb ik dus geen idee wanneer de auto gaat komen. De dealer geeft aan dat hij nog geen productie week heeft. Ik begin me nu een beetje zorgen te maken.
Weljot....eind januari besteld, over 2 weken in productie en over een maandje kan je al rondrijden. En dan maakte je je nog wel zorgen.

Van degene die een datum door hebben gekregen, staat van meer als helft pas sinds januari (of eind december) de auto in bestelling. Alleen @Rogo70 en @t3q zijn bestellingen van begin Q4.
Edit: Daar zijn er inmiddels 2 bijgekomen

Voor degene die logica zochten, ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Ze werken in ieder geval niet met een first come first served principe, heb het eind oktober besteld en bij mij staat hij nog steeds op tweede week van juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Tdebassie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Heb ik gevraagd maar volgens de LM maakte dat niks uit. Zij wijzen overigens naar de dealer waarom het 4 weken is blijven liggen en de dealer naar hen. Ik neig er naar de dealer te geloven (die heb ik zelf gesproken en ik kan me niet voorstellen dat iemand zo gespeeld verontwaardigd reageert).
Het blijft balen! misschien zelf wat dealers bellen om de LM te bewegen? of voor een first edition gaan (als dat qua lease en budget past) succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27
Vanmiddag contact gehad met de dealer morgen middag een proefrit maken😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
scooper1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:39:
Ik ben jaloers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Er zijn dus dealers die hem op voorraad hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Nee deze is er voor 3 dagen in Nederland en vol geboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oase
Haha het wordt met de dag gekker met de beschikbaarheid van de auto's. Er is nog geen review op internet te vinden maar toch is er dus 1 in Nederland waarin te rijden is. En waarvan tot op heden nog geen melding is gemaakt op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scooper1
Ik doe morgen wel een terugkoppeling 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
scooper1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:27:
Ik doe morgen wel een terugkoppeling 🙂
En de nodige foto's uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scooper1
Ja komt goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Ik zou zeggen, stel je vragen voor @scooper1 en dan kan hij het hopelijk morgen beantwoorden :)

Mijn vragen:
Kun je de standaard audio testen? Hoe klinkt het voor je? Helder, blikkerig, voldoende bass en mids? Wat heb je op je huidige auto als referentiekader?

Hoe klinkt het gemaakte autogeluid wat je tot 30 km/u hoort van binnen? Hoor je het duidelijk van binnen wanneer je gaat rijden?

[ Voor 30% gewijzigd door vinom op 03-03-2021 15:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FJP84
Kun je een ritje maken met en zonder warmtepomp? Gewoon na de eerste ronde er even uitschroeven dat ding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Ik denk dat deze het deze is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTJV6QH48a_1ezu1T647M9unvlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggHeUoejA4aTDI5pS87cUjog.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stengel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Ga je met een 60 of een 80 rijden? ik zou wel willen weten of ie een beetje van zijn plek komt.
ik heb als referentiekader een Octavia van 110 PK. Dus dat is niet veel.
Maar het verschil van 0-100 van 11 seconden in de octavia naar krap 9 seconden met de Enyaq lijkt mij ook niet echt wereldschokkend.
En mijn andere referentie is 2 weken een leen Tesla Model 3 van een collega. Dat ging wel als de brandweer hoor!

ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scooper1
Morgen middag weet ik meer te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
check de software versie even ook :) gaan we misschien net zoals bij de IDx leuke tijden mee beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto definitief is doorgezet en naar alle waarschijnlijkheid eind april begin mei geleverd gaat worden, wat initieel week 30 zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
rond week 18 dus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loepoog
Potverdorie.
Na alle meldingen over levertijden toch maar eens de dealer gebeld en SUCCES.
Auto staat gepland voor productie in week 12. Tel er dan een week of 3 tot 4 bij en deze jongen kan in april de electrische blitz maken.....sweet!!

Hij stond dus op leverweek 26, maar dat was door de dealer erg ruim genomen. Hij had zichzelf nog eens 5 weken extra speling ingebouwd, dus ga maar uit dat de verbetering is van week 21 naar week 15/16.

@vinom --> kun je het aub aanpassen

[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 03-03-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
ze hebben de assemblageband op standje turbo gezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
Loepoog schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:10:
Potverdorie.
Auto staat gepland voor productie in week 12. Tel er dan een week of 3 tot 4 bij en deze jongen kan in april de electrische blits maken.....sweet!!

Hij stond dus op leverweek 26, maar dat was door de dealer erg ruim genomen. Hij had zichzelf nog eens 5 weken extra speling ingebouwd, dus ga maar uit dat de verbetering is van week 21 naar week 15/16.
Het blijft een wondere wereld, mijn bestelling is in de loop van de maanden naar achteren geschoven, ik zie hier veel meldingen voorbij dat hun bestelling juist naar voren wordt gehaald. Zouden ze daar in de fabriek een dobbelsteen gooien om te kijken welke auto's ze komende week gaan produceren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
Mooi werk!!!

Even gekeken, er is nog geen Enyaq in het RDW-kentekenregister...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
scooper1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:53:
Morgen middag weet ik meer te vertellen.
@scooper1 Zou je ook willen kijken of er een USB aansluiting op/achter de achteruitkijkspiegel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
@Thiazzz zou leuk zijn en dan is het iets wat er wel op zit, maar niet gemeld in instructieboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Thiazzz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:24:
[...]

@scooper1 Zou je ook willen kijken of er een USB aansluiting op/achter de achteruitkijkspiegel zit?
https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=93202

In dat model niet, zie foto’s halverwege de post. Ook niet terug te vinden in de onderdelen van de ENYAQ (ETKA)

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
knirrebir schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:55:
@Thiazzz zou leuk zijn en dan is het iets wat er wel op zit, maar niet gemeld in instructieboekje.
Dat heb je al eerder gemeld, valt in herhaling, misschien even teruglezen 😂

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th0ckx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-07 20:13
Net ook even met de dealer gebeld. Mijn aflevering is verlaat naar eind mei (stond eerst begin mei).
Hij gaf ook nog even aan dat er inderdaad een auto komt en waarin een proefrit mogelijk is. Dat is wel voor mensen die hem nog niet besteld hebben. Hij gaf wel aan dat je iets moet gaan tekenen dat je niets op social media plaatst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Loepoog schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:10:
Potverdorie.
Auto staat gepland voor productie in week 12. Tel er dan een week of 3 tot 4 bij en deze jongen kan in april de electrische blitz maken.....sweet!!

@vinom --> kun je het aub aanpassen
Hij meld in zn mailtje ook nog dat hij pas verwacht te mogen leveren na de marktintroductie van de 1ste week april. Ik zou hem dan een weekje later krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
Gezien de goede berichten van de afgelopen dagen heb ik vanmiddag even contact opgenomen met de dealer:

"Er is inderdaad ook goed nieuws over uw bestelde SKODA Enyaq, deze zal namelijk in week 11 al gebouwd worden! Ik verwacht dat de auto dan rondom week 15 of 16 aan u afgeleverd wordt.

Betreft de demo’s voor de dealers; deze zijn niet per se vertraagd maar vanuit commerciële overweging is de keuze gemaakt om de auto’s niet eerder vrij te geven dan wanneer de auto’s allemaal voorzien zijn van de laatste Software Update (a la ID.3 van VW). Wat ons betreft een hele fijne keuze, we leveren liever in 1x een goede auto af.¨

Het omzetten van 1 naar 3 fasen is net op tijd zo :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
@pc-freakz wat is ETKA? Klopt wat je zegt, had al iets langer niet gepost dus dacht het kan wel weer een keer ;).
Edit: online gevonden wat ETKA is Elektronischen Teile Katalog, leuke afkorting en weer wat geleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door knirrebir op 03-03-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Auto staat gepland voor 1 oktober. Nog even geduld dus :)
Inmiddels ook een openbare laadpaal aangevraagd bij de gemeente, ben benieuwd.

Verder ben ik nog nieuwsgierig naar de actieradius in de winter, las al op verschillende sites dat dit rond de 225KM ligt.

https://ev-database.nl/auto/1279/Skoda-Enyaq-iV-60

Uiteraard ook aan je rijgedrag. Heb hem wel met een warmtepomp genomen. Ben benieuwd of dit ook nog verschil gaat maken in de actieradius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
th0ckx schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:18:
[...]
. Hij gaf wel aan dat je iets moet gaan tekenen dat je niets op social media plaatst....
Gelukkig is Tweakers geen social media :D Kom maar op met die foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

Na al deze berichten heb ik ook maar eens gebeld met de dealer of ze al iets wisten over de levering. Blijkt dat mijn auto een productieplaats heeft en dat de levering op week 18 gezet is! Hij gaat er vanuit dat ik de auto ongeveer 10 mei heb. Het zal hooguit een week eerder of later worden, maar meer ook niet.

Ik zie trouwens dat ik 2x in de lijst sta in dit topic met 2 verschillende leverdata (week 16 en week 18). Die laatste klopt dus definitief :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dr C op 03-03-2021 20:28 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

Thiazzz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:24:
[...]

ik weet dat we hier op tweakers zitten. maar euhh wat moet je met een USB aansluiting op je achteruitkijkspiegel }:O :X ?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Dr C schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:02:
[...]

ik weet dat we hier op tweakers zitten. maar euhh wat moet je met een USB aansluiting op je achteruitkijkspiegel }:O :X ?
Voor de dashcam voor Anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Dr C Nu zou die moeten kloppen. De lijst begint zich zo weer mooi te vullen met definitieve data.

Ik heb gisteren nog gebeld met de dealer, maar die van mij was nog niet definitief ingepland. Ik heb dan ook het SSS, dus ik verwacht voorlopig nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwetzels
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-09-2022
Ook hier bevestiging dat auto in productie is genomen en verwachte levertijd week 17 of 18 zal worden. Ben benieuwd! SSS verwijderen doet blijkbaar wonderen. Van week 19 naar 26 en nu terug naar 17/18. Heb ipv SSS Assistentie plus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
Ook hier bericht gekregen week 13 productie reken er 4 weken bij is week 17.
Dit was week 27 toen 28 en nu dus 17🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Thiazzz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:08:
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto definitief is doorgezet en naar alle waarschijnlijkheid eind april begin mei geleverd gaat worden, wat initieel week 30 zou zijn!
@vinom definitieve levering week 17/18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
Mwah heb eind januari een openbare laadpaal aangevraagd...doorlooptijd is 4- tot 6 maanden volgens gemeente Rotterdam. Dus mogelijk wacht je 4 maanden om te horen dat het afgekeurd is :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

In Montfoort duurt de reactie ca 4 weken, maar bij mij is hij afgekeurd omdat er binnen 250 meter (jawel op 249 meter 8)7 ) een paal komt.
nu dus maar via de LM een paal aan huis (kast aan de muur) aangevraagd. Vattenfall komt deze installeren (binnen 2 weken na goedkeuring overigens, dat is snel) en daarna wachten op stedin ( 12 weken...)

maar goed, de auto komt pas week 44, dus geen probleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
RienvdLaan schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:30:
Mwah heb eind januari een openbare laadpaal aangevraagd...doorlooptijd is 4- tot 6 maanden volgens gemeente Rotterdam. Dus mogelijk wacht je 4 maanden om te horen dat het afgekeurd is :) :)
Weet niet hoe het in Rotterdam zit maar hier waren ze best snel met afwijzen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
Een belletje naar de dealer leert mij dat ook mijn auto veel eerder geleverd gaat worden dan initieel gepland. Afleverweek staat nu gepland voor week 17 was week 25.
Dealer is Udenhout en die waren zelf ook aangenaam verrast door de eerdere levering.

[ Voor 20% gewijzigd door Oase op 04-03-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Ik ook maar ff contact opgenomen. Maar helaas nog geen nieuws.. 06-11 besteld, duurt lang 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Gisteren ook even contact opgenomen over de levertijd. Kreeg als antwoord dat de productie nog niet gepland is en dat de verwachte levering nog steeds eind juli is.

Bizar dat er zo'n verschillen kunnen zijn. Niet alleen in levertijd maar ook in informatievoorziening.
Pagina: 1 ... 50 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2